abonnement Unibet Coolblue
pi_185127556
Uitgerekende data:

24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
22 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje (jongen)***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 21-02-2019 14:24:56 ]
Schudden voor gebruik
pi_185127562
En gauw weer door :p
Schudden voor gebruik
pi_185128180
Whoopie :* Wat heftig. Wat de anderen ook aangeven, blijven praten. Je zult vanaf nu toch verbonden blijven met elkaar door het baby'tje, het is fijn als je dat samen zou kunnen doen.

Stippelrientje, wow, wat lief dat je dat allemaal hebt gedaan voor je oude knorrige buurvrouw! De laatste loodjes daarvan nu, hopelijk lukt het allemaal om dat nog een beetje tot een goed einde te brengen. :*

Mijn opa is gisteren dood gegaan. Ik heb net de rouwkaart gemaakt. Gek opeens, van geboortekaart naar rouwkaart. En ook altijd weer zo hectisch, als er iemand overlijdt, al dat geregel en zo, en dat je opeens de halve dag met allerlei familie aan de telefoon hangt om van alles te overleggen. Mijn oma is erg verdrietig. Ze waren meer dan 60 jaar getrouwd en samen. Kan me goed voorstellen, lijkt me heel stom als je dan opeens alleen bent 's avonds in huis en in bed...
pi_185128191
Haha, het topic wordt er niet echt luchtiger op zo. :P Sorry!
  woensdag 20 februari 2019 @ 17:21:33 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185128849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:42 schreef elamanilo het volgende:
Haha, het topic wordt er niet echt luchtiger op zo. :P Sorry!
Hoeft toch ook niet?
Gecondoleerd, veel sterkte.
Lijkt me inderdaad vreselijk, na zo'n lange tijd ineens alleen :{
  woensdag 20 februari 2019 @ 17:47:10 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185129448
Gecondoleerd ela. Wat mooi dat jij de rouwkaart maakt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185130192
Gecondoleerd Ela! Het lijkt me ook vreselijk om na zo'n tijd alleen te moeten blijven.

Wat ben je in een achtbaan beland, whoopje. De dames voor mij zeiden al wijze woorden. Ik wil je vooral een dikke knuffel geven :*
pi_185130947
Gecondoleerd Ela!
Schudden voor gebruik
pi_185131423
Gecondoleerd Ela, ik hoop dat je oma een beetje snel went aan een nieuwe routine.

Holy ****, ik zie nu dat er nog 5 wachtenden voor mij zijn :O

@Stroopwafelmeisje De longontsteking is gelukkig zo goed als weg, alleen nog wat resthoest en uiteraard -50 conditie. En dat baart mij ivm bevallen nog wel wat zorgen.

@Stippelrientje wat een vermoeiende geschiedenis, maar alle karmapunten voor jou omdat je zo goed voor je buuf in de bres gesprongen bent.
pi_185131860
Nou hopelijk zetten de karmapunten om in een nieuwe fijne buur :P

Fingers crossed hihi
Schudden voor gebruik
pi_185135028
whoopje wat een verschrikkelijk vervelende situatie. Ik hoop dat je genoeg steun om je heen kunt vinden. Jij en jouw kleintje zijn nu het belangrijkst, daar zul je al je energie op moeten focussen. Jij bent een mama, jij kan dit! Heel veel liefs
pi_185135366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:42 schreef elamanilo het volgende:
Haha, het topic wordt er niet echt luchtiger op zo. :P Sorry!
Maar het hoeft hier toch niet alleen maar rainbows en unicornfarts te zijn? Dat is het echte leven ook niet. Gecondoleerd met je opa Ela, en Whoopje, sterkte met het eind van je huwelijk.
pi_185135752
Ela, gecondoleerd :*

Stippel, dat zijn echt een heleboel karmapunten hoor :Y

Zo, ik leef nog. Mijn voeten niet. Vanmorgen eerst rondleiding gehad op het kinderdagverblijf, erg leuk ^O^.
9maandenbeurs was uhm, bijzonder :') en een geval 1x en nooit meer. En naar de huishoudbeurs zal ik ook nooit gaan, mijn hemel wat een volk loopt daar zeg. Nog nooit zoveel kort-pittige-paradijsvogel-kapsels met enkelbeuk-trolleys bij elkaar gezien. De hysterie bij de stand van de Kruidvat bij het verkopen van de goodiebags was vermakelijk om 30 seconden naar te kijken, maar meer ook niet. Wel wat dingen gekocht en informatie gevonden die we nodig hadden én Wolken ontmoet en haar flirtende mini gezien O+. Dus wel een geslaagde dag.
pi_185137345
Ela wat een rot nieuws. Sterkte.

En voor Whoopje een hele dikke knuffel. Heb je om je heen een goed netwerk om je te steunen?
  donderdag 21 februari 2019 @ 07:41:40 #15
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185139880
Gecondoleerd, Ela. Heftig om zo heen en weer te gaan tussen nieuw leven en afscheid nemen van iemand die heen is gegaan. Veel sterkte :*

Zeker karmapunten, Stippel! Fijn dat het er bijna op zit.

Djoess, prettig dat de longontsteking weg is, maar erg vervelend van de conditie. Hopelijk trekt dat nog bij de komende 4 weken.
Gek hč, als er nog maar zo weinig voor je staan! Opeens komt het dan veel dichter bij. Moet er nog veel gebeuren of is het huis al klaar voor de komst van de baby?

Haha, mooie omschrijving, DE! Ik ben vandaag ook zo een met een trolley (maar geen pittig kapsel). Anders kan ik zeker niets kopen, want no way dat ik iets een hele dag kan tillen.
Fijn dat je in elk geval de informatie hebt gevonden die je zocht. En dat het kdv in de smaak viel! Hebben ze hier ook plek?

Misschien TMI, maar hebben jullie ook zo ontzettend veel afscheiding? Ik kan elk anderhalf uur wel een schoon inlegkruisje gebruiken :X En vreemd genoeg krijg ik ook last van m'n littekens van vorige bevalling? :? Herkent iemand dat?
pi_185140162
Thnx voor alle lieve reacties, dames!

Ik heb gelukkig idd een fijn en lief netwerk van mensen om me heen die me ontzettend steunen.
Ook mijn man wil erg graag betrokken blijven bij de zwangerschap en straks als de baby er is en probeert er ondanks de moeilijke situatie echt voor me te zijn.

@Ticootje, we proberen zeker in gesprek te blijven, al is dat soms erg moeilijk. Ik zit in een situatie waar ik niet in wil zitten en waar ik veel moeit mee heb maar ik wil wel proberen om ook mijn man/ex de kans te geven betrokken te zijn. De baby heeft niet voor deze situatie gekozen en heeft straks gewoon het recht om zijn/haar vader te kennen, dan kunnen we maar beter proberen om met elkaar door 1 deur te kunnen. Hoe dat er in de toekomst uit zal gaan zien weet ik eerlijk gezegd echt niet maar goed, ik bekijk het maar even per dag op het moment.
pi_185140185
Mij vrouw is er helemaal klaar mee. Verveling slaat toe en ook lichamelijk is ze op haar eind en wil ze liever vandaag dan morgen nog dat de kleine zich meldt. Gisteravond zouden we afspraak bij vk hebben en zouden we het over strippen gaan hebben. Helaas door een geboorte moest de vk op laatste moment afzeggen. Nu Zal dit vana of morgen worden.

Vanaf wanneer mag er gestript worden?
pi_185140323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:29 schreef Peejtur het volgende:
Mij vrouw is er helemaal klaar mee. Verveling slaat toe en ook lichamelijk is ze op haar eind en wil ze liever vandaag dan morgen nog dat de kleine zich meldt. Gisteravond zouden we afspraak bij vk hebben en zouden we het over strippen gaan hebben. Helaas door een geboorte moest de vk op laatste moment afzeggen. Nu Zal dit vana of morgen worden.

Vanaf wanneer mag er gestript worden?
Strippen kan altijd, maar er is pas enige effectiviteit aangetoond vanaf 41 weken, en dan is het maar effectief in 25% van de gevallen.
pi_185140336
Ahaa dan toch nog even geduld hebben Helaas.
pi_185140337
Hehe stroop, sterkte vandaag :D. Ik had mijn favoriete wandelrugzak mee om alle Gerda's mee op afstand uit mijn rug te houden. Maar blijkbaar zijn er ook vrouwen die het leuk vinden om als ze stil staan om met hun trolley van voor naar achter te gaan rollen. Lag ik daar bijna gevloerd }:|.
Dit is het kinderdagverblijf waar we per 1 november een plek hebben, die bij ons in de straat. Heel leuk, hun speelplaats kijkt uit op de paarden van de manege (dus rond November/December zien alle kinderen dat witte paard ineens als HET paard van Sinterklaas _O- ). Er zijn 3 verticale groepen met maximaal 12 kindjes, het zit in hetzelfde gebouw als de basisschool en er is ook BSO aanwezig dus alle lijntjes zijn erg kort. Ow en of we er wel rekening mee houden dat ons kind vaak smerig thuis zal komen, want er zal veel buiten gespeeld gaan worden. Nou, graag zelfs ^O^

Vannacht lag MeneerEend weer zo te snurken en tandenknarsen dat ik mijn kussens en wekker mee heb genomen naar ons logeerbed op zolder en daar verder heb geslapen. Mijn oude bed O+ slaapt eigenlijk wel superlekker als je helemaal breeduit kunt liggen met een gigantisch groot dekbed waarin je jezelf als een soort burrito in kunt rollen. En MeneerEend kan dus niet slapen zonder mij naast hem _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 21-02-2019 08:57:04 ]
pi_185140587
Wij krijgen een meisje :D na twee jongens O+
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:20:46 #22
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185140719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:10 schreef Minarosa het volgende:
Wij krijgen een meisje :D na twee jongens O+
Wat leuk O+
pi_185142385
Heb nu teruggelezen. Wat ontzettend naar Whoopje dat het niet meer te redden is.

Gecondoleerd Ela.
pi_185143121
Whoopje :* Wat ontzettend verdrietig dat jullie relatie over is. Mooi dat je ex wel betrokken wil blijven, maar dat betekent wel dat je veel met elkaar om moet gaan. Ik kan je niet adviseren, behalve dat het mij wijs lijkt om goed na te denken over je eigen grenzen en waar jullie kindje het meest bij gebaat is.

Gecondoleerd Elamilano.

Een meisje voor Minarosa O+ En een klein zusje voor je jongens. Wat leuk!

Sterkte Peejtur, met de laatste loodjes! Het is moeilijk dan nog vol te houden (ook voor jou, denk ik?). Hopelijk begint de bevalling binnenkort vanzelf.

Huishoudbeurs/9 maanden beurs is dus geen aanrader douche-eendje? :D
Ik heb gisteren rondgesjouwd op een stoffenbeurs. Mijn zoektocht naar dé perfecte stof voor de wieg heeft uren geduurd, dus ik was ook behoorlijk op. Maar ik ben wel geslaagd, geloof ik. Als ik mijn eisen ietsje naar beneden bij stel :P Verder ook heel veel mooie stofjes gevonden voor de quiltdeken die mijn moeder wil maken. Helemaal blij mee O+

Stroopwafelmeisje, ik herken je kwaal niet. Maar ik ben ook wat minder ver, misschien komt dat nog. Ik heb me voorgenomen in dat geval wasbare inlegkruisjes te kopen.

Gisteren bij de verloskundige hadden we weer weinig te melden en alles was goed. Je zou het haast saai gaan vinden :D Maar saai is goed ^O^
pi_185143508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:47 schreef Peejtur het volgende:
Ahaa dan toch nog even geduld hebben Helaas.
Sex hebben kan helpen ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:34:32 #26
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185143675
Leuk minarosa!

quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sex hebben kan helpen ;)
Jij hangt hier ook ineens rond, is er een vierde onderweg? :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185144732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Whoopje :* Wat ontzettend verdrietig dat jullie relatie over is. Mooi dat je ex wel betrokken wil blijven, maar dat betekent wel dat je veel met elkaar om moet gaan. Ik kan je niet adviseren, behalve dat het mij wijs lijkt om goed na te denken over je eigen grenzen en waar jullie kindje het meest bij gebaat is.

Gecondoleerd Elamilano.

Een meisje voor Minarosa O+ En een klein zusje voor je jongens. Wat leuk!

Sterkte Peejtur, met de laatste loodjes! Het is moeilijk dan nog vol te houden (ook voor jou, denk ik?). Hopelijk begint de bevalling binnenkort vanzelf.

Huishoudbeurs/9 maanden beurs is dus geen aanrader douche-eendje? :D
Ik heb gisteren rondgesjouwd op een stoffenbeurs. Mijn zoektocht naar dé perfecte stof voor de wieg heeft uren geduurd, dus ik was ook behoorlijk op. Maar ik ben wel geslaagd, geloof ik. Als ik mijn eisen ietsje naar beneden bij stel :P Verder ook heel veel mooie stofjes gevonden voor de quiltdeken die mijn moeder wil maken. Helemaal blij mee O+

Stroopwafelmeisje, ik herken je kwaal niet. Maar ik ben ook wat minder ver, misschien komt dat nog. Ik heb me voorgenomen in dat geval wasbare inlegkruisjes te kopen.

Gisteren bij de verloskundige hadden we weer weinig te melden en alles was goed. Je zou het haast saai gaan vinden :D Maar saai is goed ^O^
Ik vind het vooral lastig om mijn vrouw zo te zien dat ze het niet makkelijk heeft. Maar idd nog max 2 weken en 3 dagen.
pi_185144736
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:34 schreef Mariposas het volgende:
Leuk minarosa!

[..]

Jij hangt hier ook ineens rond, is er een vierde onderweg? :)
Het is overal stil en ik wacht op een vers neefje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185144763
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sex hebben kan helpen ;)
Jup maar daar moet ze maar net de energie voor hebben. Zin is niet helemaal meer aanwezig.
pi_185144953
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:19 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Jup maar daar moet ze maar net de energie voor hebben. Zin is niet helemaal meer aanwezig.
Je sekst dan natuurlijk niet meer voor de zin he maar om die verse baby ;)
Succes met de laatste loodjes
♥ J & S
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:06:40 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185145650
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is overal stil en ik wacht op een vers neefje.
Oh wat leuk zeg! :) eerste keer tante?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185146609
Vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor de laatste controle.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vandaag alweer 36 weken dus de kleine kan dus echt al komen volgende week. Of over 5 weken maar dat hoop ik echt niet. Hij is zo lekker druk 😍 dat ga ik missen als ik ben bevallen.

Minarosa gefeliciteerd! Volgens mij lurkte ik al bij een van je vorige zwangerschappen.

Peejtur, wat vervelend dat je vrouw zich zo verveeld! Hopelijk komt de kleine heel gauw.

Morgen naar de 9 maanden beurs. Zin in!
pi_185146791
De 9 maandenbeurs, de horror :')
Vorig jaar geweest met een zwangere vriendin, moet er niet aan denken er nu zwanger rond te lopen.

Het kamertje is geverfd *O*
Nu de meubels in elkaar zetten en aankleden.
Straks krijgen we een groeiecho omdat m’n buik aan de grote kant is. Benieuwd hoe de kleine ligt, er steekt vanalles uit dat ik geen idee heb wat het is :D
pi_185147301
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:06 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh wat leuk zeg! :) eerste keer tante?
Jazeker. Maar de kleine laat op zich wachten lijkt het. Dus ik lees maar gewoon hier een beetje mee en toevallig zag ik iets over scheiden
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 14:37:16 #35
382129 crew  Donna
pi_185147328
Ik wacht ook op een vers neefje of nichtje. Over 5 dagen is de uitgerekende datum, maar ik kan niet meer wachten. Ik heb al 4 neefjes en ik vermoed dat dit een meisje wordt, dus ik ben helemaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig!
pi_185147473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:37 schreef DonnaRush het volgende:
Ik wacht ook op een vers neefje of nichtje. Over 5 dagen is de uitgerekende datum, maar ik kan niet meer wachten. Ik heb al 4 neefjes en ik vermoed dat dit een meisje wordt, dus ik ben helemaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig!
Vandaag is de datum voor onze neef, alleen vindt hij zelf van niet blijkbaar.

Ik ben ook zo enorm benieuwd. Mijn zoon lijkt namelijk heel erg op zn oom, blond haar enzo. Maar mijn schoonzus heeft bijvoorbeeld donker haar, dus misschien heeft de neef wel donkere haartjes ofzo.

En ik wil gewoon baby knuffelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185149914
9 maandenbeurs.
Ik ben ook geweest. Met frisse tegenzin, maar Mn moeder vind het zķ leuk. Dus voor haar plezier deed ik ook Mn best om het een en ander leuk te vinden.
Maar toen besloot ze dat se huishoudbeurs ook nog wel leuk kon zijn.. echt nooit meer
Die mensen worden zo gehersenspoeld. Alsof je in een pretpark bent van marktkramen waarbij iedereen zn geluid op maximaal heeft staan. Voor mij was het een kakefonie van geluiden. Kon me nergens op focussen en werd naar van alle mensen. Ik was met 2 min ook helemaal op en ben ergens gaan zitten terwijl mijn moeder nog een rondje deed.
Wat ik ook zo vies vond: dat je humus kon proeven. Met 100 anderen je stengeltje in een bakje steken. Ik walgde gewoon..
Had een echo laten maken maar die was zo waardeloos dat ik Mn geld terug heb geeist. Na veel gezeik gelukkig ook gekregen. De kwaliteit van de foto’s zou ik oké gevonden hebben op een veldbed in Afrika, maar zeker niet in Nederland. Op een beurs gericht op zwangeren. En dan wel 45 euro vragen. Doe ff normaal.
/sago

Ik heb nu vakantie en het had geen dag later moeten komen. Ben compleet uitgeput. Later reageer ik weer op iedereen hoor
Zonder hoop geen leven.
pi_185150430
Ha, heel heimelijk zou ik ook wel eens naar de 9 maanden beurs willen. Gewoon om het eens gezien te hebben. Maar niemand wil met me mee ;) en ik geef ze geen ongelijk.

Ik denk overigens dat ik het na afloop vast veel minder leuk vond dan ik verwacht. Volgens mij kan ik er ook weinig vinden wat (nog) aansluit bij mijn kijk op de zwangerschap en het hebben van een baby. Dus wat dat betreft is het eigenlijk al wel echt een gepasseerd station inmiddels.

Bij m'n eerste zwangerschap vond ik Babypark nog erg boeiend om te bezoeken. Maar als ik er nu over nadenk hebben ze echt _niets_ wat ik zoek of nodig heb. Dus nu ook helemaal de behoefte niet om daar heen te gaan. (De eerste keer heb ik er ook alleen een maxi cosi gekocht, maar die heb ik nu dus nog gewoon.)
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:31:29 #39
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185150729
Sisu, klinkt echt als een enorm zware dag. En jammer dat je voor dat geld zo'n slechte echo kreeg.
Wel bewondering voor je dat je gewoon je geld hebt teruggevraagd _O_

Bedankt voor jullie tips, ik heb het pakket aan de deur geweigerd (schaamde me dood) en een nieuwe besteld (nu wel met cashback en gratis hoeslakentjes). Eerste grote baby-aankoop O+

Verder ben ik me aan het verdiepen in een geboorteplan, maar ik vind het nog best lastig. Ik heb er helemaal geen verstand van :P Hebben jullie nog tips wat handig is om erin te zetten?
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:34:10 #40
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185150800
Leuk, Mina, een meisje! Die zijn leuk O+

Ik vond de negenmaandenbeurs goed te doen (vooral de drukte viel me heel erg mee!). Toen gingen we ook even over de huishoudbeurs. Inderdaad, wat een hel! Druk, herrie, warmer dan een sauna.. En je kunt niets zien want je loopt in een grote massa te slenteren.. Brrr. Wel leuk geslaagd (zelfs nog iets op de hhb! En er twee maanden gratis videoland, wat goed uit komt in m'n verlof) en vooral een gezellige dag gehad. Nu pijnlijke voeten en rug - vanavond maar lekker onderuit op de bank!
Ela, voor zover ik je ken is het inderdaad niets voor jou!
pi_185151270
Bobby, als je normaal een type bent wat graag over de kermis of een drukke markt struint vind je het vast heel leuk :+. Sommige dingen waren echt wel nuttig hoor, maar ik kan gewoon niet zo goed met al die drukte omgaan zoals het daar is. Ik snap ook niet zo goed waarom de huishoudbeurs gecombineerd is met 9maandenbeurs.
Fijn dat je allemaal mooie stofjes hebt kunnen vinden O+

Peejtur, succes met de laatste loodjes!

VFT, fijn dat alles goed is O+ En veel plezier morgen. Laat je ook even weten hoe jij het vond?

Hahaha Sisu, jup. Voor mij dus ook niet meer :P

Ela, als ik jou was zou ik eerder naar de Ouders Natuurlijk-beurs in Utrecht gaan. Meer eco/bewust ouderschap, babygebaren, wollen kleding etc als ik de website zo zie. Zou ons denk ik ook beter liggen, maar de beurs is een week voor mijn UD dus dat gaat hem denk ik niet worden :D

En een dochter voor Minarosa O+
pi_185152045
Een dochter voor mina, wat leuk!

De negenmaandenbeurs is niets voor mij. Zeker op het moment raak ik nogal snel overprikkeld en ik zou ook niet weten wat ik er zou willen kopen. Ik heb deze zwangerschap nog geen grote babywinkel van binnen gezien. De Ouders Natuurlijk beurs vind ik wel leuk, maar vond ik de laatste keer ook erg (misschien wel te) druk.

Ik kan je niet echt tips geven, Ceviche. Ik zou het overleggen met je vk.

Ik moet morgen nog een dagje werken en dan is het voorjaarsvakantie en aansluitend begint mijn verlof. *O*
pi_185152150
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
pi_185152267
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:32 schreef Peejtur het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
Hoe bedoel je voelen aankomen?
pi_185152455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:32 schreef Peejtur het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
Het breken van de vliezen was bij mij ‘knapje’ -> water. Dat voelde ik echt niet aankomen.

De eerste echte wee was ‘tering dit is een wee!’ Het gerommel daarvoor (3 weken lang) had meer iets weg van krampjes, maar nog minder pijnlijk dan ongesteld worden.

Ook die eerste wee voelde ik niet aankomen, die was er opeens.
pi_185152578
@Stroopwafelmeisje, ik herken het wel! Vies praatje, maar als ik hoest ( en ik hoeste enorm veel!) komt het eruit met bakken. Ik heb al laten testen bij de gyn of het geen vruchtwater is, maar het is toch echt afscheiding.
Nu heb ik genoeg aan inlegkruisjes, maar een paar weken terug heb ik de nachtverbanden uit het kraampakket aangebroken xD
pi_185152762
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hoe bedoel je voelen aankomen?
Zoals @Djoess al zei. Of je vantevoren iets voelt. Inderdaad het breken van de vliezen bv. :)
pi_185152923
Hier was t bij nummer 1 de hele dag een beetje zeurende kramp, toen rond middernacht *krak* (bizar geluid) en toen *plons*. De eerste echte wee kwam daar direct achteraan en was echt adembenemend :+
Bij nummer twee was er eerst alleen een vliesscheur, toen wat kramp, en daarna braken de vliezen echt, fijn over m’n sokken heen :') met m’n schoonouders op de bank :Y)
pi_185153238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:01 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Zoals @:Djoess al zei. Of je vantevoren iets voelt. Inderdaad het breken van de vliezen bv. :)
Ik ging naar het toilet rond een uur of vier 's nachts en liep terug naar bed toen mijn vliezen braken zonder waarschuwing. Vijf, zes uur daarvoor wandelde ik nog vier kilometer en had ik nog geen enkel voorgevoel.
pi_185153291
Bedankt voor de antwoorden ^O^
pi_185153357
Ik voelde het ook niet aankomen. Om 23:00 steeds terugkerende kramp wat steeds meer pijn ging doen en wat vaker kwam. Dit tijdstip van beginnen is funest voor je nachtrust en dus energie trouwens als je bevalling nog 23 uur duurt :')
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:31:26 #52
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185153601
Mijn vliezen braken om 00.30 in mijn slaap, dat was wel gek wakker worden... kraamverband ingedaan en weer gaan slapen :Z
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185153710
Ik werd wakker met wat heftige menstruatie achtig krampen bij allebei voorgaande bevallingen. Dat werden snel echte weeën, en toen dat *knak*, vruchtwater *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185153818
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:10 schreef Minarosa het volgende:
Wij krijgen een meisje :D na twee jongens O+
dat zal even wennen zijn haha. Wat leuk!
Schudden voor gebruik
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:49:01 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185154098
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik voelde het ook niet aankomen. Om 23:00 steeds terugkerende kramp wat steeds meer pijn ging doen en wat vaker kwam. Dit tijdstip van beginnen is funest voor je nachtrust en dus energie trouwens als je bevalling nog 23 uur duurt :')
Nou inderdaad. Nachtelijk bevallen is wel heel mooi maar voor mijn energielevel hoop ik niet per se op weer een nachtje doorhalen. :z
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185155787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Nachtelijk bevallen is wel heel mooi maar voor mijn energielevel hoop ik niet per se op weer een nachtje doorhalen. :z
So hé.

Bij mijn eerste braken de vliezen om half zeven ‘s ochtends en ze is geboren om even voor vier in de middag. Vond ik eerst stom, want ik had gehoopt op de nacht, maar toen ik eenmaal lekker om 21:00 weer in bed lag, had ik een heel andere mening xD
pi_185157385
Hier twee keer een nacht doorgehaald, en heel eerlijk: dat was voor de papa heftiger dan voor mij! Ik had nog zo veel adrenaline, en dat icm even een kort dutje overdag was voor mij echt genoeg. Maar waar ik natuurlijk geen andere taken had dan kraamvrouw zijn, moest mijn man bezoek ontvangen, zich over onze oudste ontfermen, geboorteaangifte doen, geboortekaartje maken, geboorteaankondiging ophangen etc. En dan hielp hij mij ook nog 's nachts, bij bijna elke voeding. En dat doet hij nog steeds, na 4,5 maand O+

@Peejtur Eerste bevalling begon plots 's nachts met gebroken vliezen. Tweede bevalling begon 's avonds 23.12u met onmiskenbare weeën, na 3 weeën wist ik het zeker.
pi_185157537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:32 schreef Peejtur het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
Weeën voel je wel, geloof me. :+
Hier begonnen ze rond 22:00 uur echt te komen. Om 3:15 braken mn vliezen (was echt een hele duidelijke knap en meteen super veel water) en om 6:40 was mijn kleine geboren. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_185157699
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:35 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Je sekst dan natuurlijk niet meer voor de zin he maar om die verse baby ;)
Succes met de laatste loodjes
Ik wilde ook heel vaak sex hebben toen ik eenmaal overtijd was (en me Wally de walvis voelde). En echt helemaal niet omdat ik er nu zo'n zin in had of energie voor - man moest al het werk doen, en het liefst zo snel/kort mogelijk _O- . Zegt mijn man op een gegeven moment dat hij zich een beetje als een object behandeld voelt, hij had de indruk dat ik alleen maar seks wilde om de bevalling op gang te brengen.... ja duh! :Y Daar zat echt geen sprankje romantiek meer bij op dat moment. :@

Even een edit ter mijner verdediging: ik was wel al bijna 42 weken zwanger, dat is 10 maanden min 1 week... ik vond dat ik wel het recht had om even egoistisch te zijn... don't shoot me. :X

[ Bericht 9% gewijzigd door dodoria op 21-02-2019 21:44:12 ]
pi_185157995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:32 schreef Peejtur het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
Bij de eerste had ik de hele dag al een soort van gezeur in mijn buik, het soort krampen dat ik normaal gesproken heb de dag voor dat ik ongesteld moet worden. Uiteindelijk begon de bevalling om 18u: onmiskenbare weeen, braken mijn vliezen spontaan om 01.00u en werd baby geboren om 8u de volgende ochtend.

Bij de tweede had ik die ongesteldheidskrampen ook af en aan, ongeveer om de 5 minuten, maar ze gingen weer weg als ik ging slapen. Dat duurde zo'n 3 dagen en toen begon het op dag 3 echt flink om 07:00 u, vliezen braken uberhaupt niet, die bleken mega sterk te zijn. Toen ik eenmaal 10 cm ontsluiting had ging de vk maar proberen de vliezen te breken, omdat ik het heel lastig vond om een zo'n zak met water uit te persen, en ze kreeg ze niet gebroken en heeft uiteindelijk de vliezen met een naald moeten breken :o (gelukkig vertelde ze me dit achteraf pas), en toen kwam er een enorme golf met vruchtwater ineens uitgeknald met baby en al (bijna, schoudertje bleef even hangen).

Ik denk dus wel dat je vrouw het kan voelen aankomen, maar het kan dan nog best een paar daagjes duren. De vk kan trouwens vaak voelen hoe 'klaar' de baarmoedermond al is: of hij al aan het verweken is en of er misschien al 1 cm ontsluiting is, dat geeft vaak ook wel aan hoe lang je nog moet wachten.

Succes Pjeetur en vrouw, de laatste 2 weken duren ongeveer 2 maanden naar je gevoel... ^O^ *O* -O-
pi_185158052
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:35 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik wilde ook heel vaak sex hebben toen ik eenmaal overtijd was (en me Wally de walvis voelde). En echt helemaal niet omdat ik er nu zo'n zin in had of energie voor - man moest al het werk doen, en het liefst zo snel/kort mogelijk _O- . Zegt mijn man op een gegeven moment dat hij zich een beetje als een object behandeld voelt, hij had de indruk dat ik alleen maar seks wilde om de bevalling op gang te brengen.... ja duh! :Y Daar zat echt geen sprankje romantiek meer bij op dat moment. :@
_O- , wij zaten er beide niet echt op te wachten tot ik idd tegen hem zei ‘joh, vriendin a en vriendin m hebben beide baat gehad bij seks’. Toen maakte we de afspraak om het die avond dan maar te proberen :+ , zo geschiedde.. een 45min later had ik de eerste krampjes en 1,5 uur later weeen.
♥ J & S
pi_185158079
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- , wij zaten er beide niet echt op te wachten tot ik idd tegen hem zei ‘joh, vriendin a en vriendin m hebben beide baat gehad bij seks’. Toen maakte we de afspraak om het die avond dan maar te proberen :+ , zo geschiedde.. een 45min later had ik de eerste krampjes en 1,5 uur later weeen.
kijk, dat is het betere (seks)werk ^O^
pi_185158356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:32 schreef Peejtur het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: voelden jullie de weeën aankomen of het breken van de vliezen?
De avond van tevoren ging ik nog uit van dat het nog wel twee weken zou duren. Die nacht begonnen de krampen ineens, dezelfde dag geboren. Helemaal 0 voortekenen bij mij. Vliezen zijn in het ziekenhuis gebroken.
pi_185158651
Vana maar geen seks hebben dan. Morgen nog een tweede gesprek voor de nieuwe baan waar ik april ga beginnen. Dan kan ik morgen nog even snel ontslag nemen bij huidige baan :')
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:22:28 #65
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185159200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:31 schreef Ceviche het volgende:
Sisu, klinkt echt als een enorm zware dag. En jammer dat je voor dat geld zo'n slechte echo kreeg.
Wel bewondering voor je dat je gewoon je geld hebt teruggevraagd _O_

Bedankt voor jullie tips, ik heb het pakket aan de deur geweigerd (schaamde me dood) en een nieuwe besteld (nu wel met cashback en gratis hoeslakentjes). Eerste grote baby-aankoop O+

Verder ben ik me aan het verdiepen in een geboorteplan, maar ik vind het nog best lastig. Ik heb er helemaal geen verstand van :P Hebben jullie nog tips wat handig is om erin te zetten?
Nadat ik veel ben gaan lezen over bevallen (o.a. bevallingsverhalen op internet, de boeken "Vrije Geboorte" en "Veilig Bevallen") heb ik een heel duidelijk beeld van hoe ik zou willen bevallen.
Ik zou gewoon wat gaan lezen over het verloop van bevallingen, als je dat niet al gedaan hebt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185159584
Ouders natuurlijk beurs ken ik wel ja, sta daar ook vaak met een kraam. Dat vind ik zeker een leuke beurs, vooral omdat je er veel vind dat je niet altijd zomaar in elke winkel vindt, maar daar dan in het echt kunt zien. En een hoop meer dingen waar ik wel interesse in heb.

Over bevalling voelen aankomen:
Met terugwerkende kracht had ik bij de eerste keer 3 keer op rij in de nacht een hele gevoelige buik. Zo gevoelig dat ik er misselijk van was. Toen de bevalling echt begon (de ochtend na die derde nacht) werd ik wakker van een wee en realiseerde ik me dat ik net ook al drie weeen in m’n slaap had gevoeld. Ik had in 1 keer ween van ruim een minuut die elke 3-5 minuten kwamen. Dat was onmiskenbaar. Voor de zekerheid ging ik wel douchen, en daar werd het inderdaad nog heviger van. Vliezen braken vlak voor de uitdrijffase, in bad.
Ik had het niet verwacht overigens, ondanks die drie nachten voorafgaand. Ik ben zelf 3 weken na de uitgerekende datum geboren en had verwacht dat mijn baby ook wel minstens twee weken zou blijven zitten. Maar met 40+4 werd ze opeens al geboren!

Tweede keer lag ik in bed met mn peuter aan de borst toen ik een loopje in m’n buik voelde. Opeens realiseerde ik me dat dat wellicht de vliezen waren. Peuter afgekoppeld en uit bed geschoven, ik redde het precies in 3 stappen naar de badkamer waar het vruchtwater op de grond terecht kwam. Precies een half uur later begonnen de weeen, wederom meteen in volle glorie ruim een minuut elke 3-5 minuten. Meteen herkende ik ook het gevoelige-buik gevoel dat weeen mij geven. Geen twijfel mogelijk.
Ik had het een beetje aan voelen komen in de zin van dat ik overdag opeens heel graag wilde wandelen en het tegelijk ook los liet dat ik zo zat te wachten op de bevalling. Dit keer was ik echt aan het wachten omdat de eerste dus met 40+4 al kwam, maar deze bleef een hele week langer zitten, juist terwijl ik nu verwachtte dat jet wel weer rond dezelfde termijn zou gaan gebeuren. :’)

Beide keren geen voorweeen of harde buiken gehad. Op die drie nachten na dus ;) Het was echt een verrassing en dus ook meteen heel hevig.

Ik ben nu al nieuwsgierig hoe het dit keer zal gaan! O+
pi_185159688
Hier nooit iets aan voelen komen, twee keer nul voorwerk maar na zeer ruim 41 weken spontaan gebroken vliezen waarna de weeën kwamen. Door dat gebrek aan voorwerk begon ik te denken dat die hele baby een hoax was :')
pi_185164472
Haha, dat herken ik wel Minarosa. En telkens ook zo verbaasd dat er bij de geboorte echt echt echt een baby uit mij gekomen is!

Ik heb nu ook wel dat ik in bed lig en niets 'voel' aan m'n buik, dat 'ie gewoon voelt zoals normaalgesproken. En dat ik dan opeens denk: Huh ben ik dan toch niet zwanger?! En dan voel ik met mn handen en zit er wel degelijk een hele buik aan me vast. :') :D

En inderdaad helemaal op het einde van de zwangerschap, vooral de tweede keer toen ik echt zat te wachten, dat ik dacht: Nah, volgens mij is het allemaal onzin en komt er helemaal niets. Ik maak wel weer een afspraak voor de tandarts over 2 weken.
pi_185165035
:D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185165482
Ik heb dat nu weer. Ik weet dat er een baby in mijn buik zit, maar ik heb moeite om me voor te stellen dat er straks zo'n ukje in huis is. Vorige keer had ik ook mijn twijfels of ik dat wel zou kunnen, moeder zijn.
pi_185168806
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- , wij zaten er beide niet echt op te wachten tot ik idd tegen hem zei ‘joh, vriendin a en vriendin m hebben beide baat gehad bij seks’. Toen maakte we de afspraak om het die avond dan maar te proberen :+ , zo geschiedde.. een 45min later had ik de eerste krampjes en 1,5 uur later weeen.
Waarom lees ik dit als 'pas op, van seks komen er kinderen. Hoe dan ook :+'.

Als ik jullie ervaringen zo lees over bevallen ben ik heel benieuwd hoe het straks bij mij mag gaan. Soms voel ik mij totaal niet zwanger, maar er zijn ook momenten dat ik mij heel zwanger voel. Vooral met baksteen-spelende baby op blaas O+ en al die heerlijke schopjes, porretjes en inmiddels ook de hik. Maar ergens blijft het ook nog een beetje ongrijpbaar, er is straks een heel nieuw leven voor ons als gezin met een prachtig kind en ik heb geen idee wat ik kan verwachten hoe het zal gaan. Ik kijk er vooral naar uit en ben erg nieuwsgierig wie er nou zoveel drukte maakt in mijn buik momenteel.

Ik heb de afgelopen 3 nachten trouwens fantastisch geweldig goed geslapen _O_. Zit nu ook 2 dagen achter elkaar met dezelfde collega op werk dus kon gisteren zijn pas gebruiken om van de parkeerplaats af te komen. (ziekenhuis heeft een beetje een prut parkeerbeleid voor medewerkers en mijn aanvraag voor vrijstelling vanwege zwangerschap is nog niet goedgekeurd :') ). Dus ik kon om 8 uur de deur uit want geen gezoek naar een parkeerplaats, geen 20 minuten van auto lopen naar werkplek etc. Ik zou zo blij zijn als ik de komende weken gewoon dichtbij mag parkeren. Gewoon uitslapen op een werkdag, dat doet al zoveel goed merk ik :@
pi_185169118
Ik voel me echt alleen nog maar zwanger :P elke dag zwangerder zelfs.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185171703
Stippel, wat lurklees ik nou?! waaaah! Wat tof! Gefeliciteerd!!!! *O* *O*
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:07:38 #74
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185173761
Ik geloof er ook helemaal nog niks van dat ik zwanger ben :D
Wat grappig dat jullie dat ook nog tot zo'n ver stadium zo ervoeren.

Denk dat bij mij de abstractie ervan wel weggaat zodra ik het ga voelen bewegen daarbinnen. In ieder geval, dat hoop ik.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185174117
Ook weer even een positief berichtje van mij :D

Vandaag weer een mooie en goede echo gehad, het is inmiddels echt een minimensje aan het worden. Hij/zij bewoog zowaar ook, super schattig om te zien. Ze schatten de termijn nu ergens tussen de 9 en 10 weken.
pi_185174732
Fijn Whoopje!
pi_185175476
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185175837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:34 schreef Ticootje het volgende:
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
Gefeliciteerd?
pi_185176269
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:53 schreef VKV het volgende:

[..]

Gefeliciteerd?
X2
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185176281
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
Dat wilde ik net zeggen, vier en vijf...

Gefeliciteerd!!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:17:43 #81
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185176346
Gefeliciteerd Tico *O*
pi_185176385
Man man man. Veel kinderen.

Thanks!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185176442
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
Een tweeling? Gefeliciteerd *O* *O*
pi_185176515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Man man man. Veel kinderen.

Thanks!
Veel kinderen, wel heel tof!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:34:50 #85
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185176667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:34 schreef Ticootje het volgende:
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
Dus toch! :P
Gefeliciteerd x2!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185176712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:34 schreef Ticootje het volgende:
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
:D *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185176730
En wow wow wow omg my goodness 5 is veel!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185176736
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
:o :o wat cool! Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_185176752
Gefeliciteerd, Ticootje!
pi_185176787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
En wow wow wow omg my goodness 5 is veel!
Dat vind ik ook hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185176817
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor.
Wat een groot geluk toch ook. Ik weet nog hoeveel moeite je voor de eerste twee hebt moeten doen (longtime lurker toen), en dan nu spontaan 2 tegelijk! Heftig maar gaaf! Hoe ver ben je nu?
pi_185176840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:38 schreef Sara82 het volgende:
Stippel, wat lurklees ik nou?! waaaah! Wat tof! Gefeliciteerd!!!! *O* *O*
dank je wel :* dat lurklees je goed O+
Schudden voor gebruik
pi_185176857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:34 schreef Ticootje het volgende:
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
Ah, vandaar dat je hier toch rondhing :P

*O* GefeliciteerdGefeliciteerd *O*
pi_185176869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Man man man. Veel kinderen.

Thanks!
gefeliciteerd!!!! X2
Dat was even schrikken die verrassing! Hihi
Schudden voor gebruik
pi_185176878
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:44 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat een groot geluk toch ook. Ik weet nog hoeveel moeite je voor de eerste twee hebt moeten doen (longtime lurker toen), en dan nu spontaan 2 tegelijk! Heftig maar gaaf! Hoe ver ben je nu?
8 weken!

En ja inderdaad. En we hebben natuurlijk ook geen 5 jonge kinderen straks he. Jen is 11, die kan mooi helpen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:51:33 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185176936
Holy shit Tico, wat doe je?!?!
Gefeliciteerd!
***
pi_185177022
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

8 weken!

En ja inderdaad. En we hebben natuurlijk ook geen 5 jonge kinderen straks he. Jen is 11, die kan mooi helpen.
Dat scheelt al wel ja. Onze oudste is 7, en dat is ook al zo'n hulp. Leuk hoor!
pi_185177072
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:55 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat scheelt al wel ja. Onze oudste is 7, en dat is ook al zo'n hulp. Leuk hoor!
De jongste is tegen die tijd ook 6,5. Komt wel goed.

Werknamen: timon en pumba.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:12:15 #99
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185177296
Gefeliciteerd Ticootje!

Ik wil er zelf geloof ik max 2. Maar ik vind zo'n enorm gezin bij anderen wel een heel gezellig idee altijd :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185177353
Wow Tico! Wat dacht je tijdens de echo :D ? Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_185177364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:12 schreef -Mellow- het volgende:
Gefeliciteerd Ticootje!

Ik wil er zelf geloof ik max 2. Maar ik vind zo'n enorm gezin bij anderen wel een heel gezellig idee altijd :P
Mijn drietal zit qua leeftijd dicht op elkaar, die maken eigenlijk alleen maar ruzie. Zelfs ademen kan teveel zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:19:23 #102
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185177403
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn drietal zit qua leeftijd dicht op elkaar, die maken eigenlijk alleen maar ruzie. Zelfs ademen kan teveel zijn.
Ja lastig. Mijn broer en ik voerden ook oorlog met elkaar vroeger, terwijl mijn arme ouders dachten "we maken ze lekker dicht op elkaar dan kunnen ze gezellig samen spelen". Gelukkig is dat helemaal goedd gekomen. We zijn al behoorlijke tijd dikke vrienden. Als het nu niet gezellig is, dan wordt het dat ooit wel!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:20:47 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185177439
Wow Tico :o . Daar ben je mooi klaar mee, letterlijk en figuurlijk. Gefeliciteerd *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:28:09 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_185177575
Jeumig tico :o :D wat een plotwending. Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_185178149
Tico gefeliciteerd!! :D *O*
pi_185178163
En stippel wauw, jij ook gefeliciteerd :* *O*
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:54:26 #107
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185178193
Gefeliciteerd Tico!
En Whoopje ook met de goede echo
*O* *O* *O*
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:28:21 #108
342418 VKV
Plausibel
pi_185179168
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
Haha wow! Nou nog een keer gefeliciteerd dan! :D
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:32:55 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185179384
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn drietal zit qua leeftijd dicht op elkaar, die maken eigenlijk alleen maar ruzie. Zelfs ademen kan teveel zijn.
Je weet dat 4 & 5 nog wel iets dichter op elkaar komen he? O-) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 20:38:32 #110
5428 crew  miss_sly
pi_185179615
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

8 weken!

En ja inderdaad. En we hebben natuurlijk ook geen 5 jonge kinderen straks he. Jen is 11, die kan mooi helpen.
Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:52:40 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185180150
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
WTF! :o
Wauw Tico en Joene!
Van harte gefeliciteerd!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_185180288
:o Tico! Gefeliciteerd!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:59:28 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_185180399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:34 schreef Ticootje het volgende:
Kennen jullie die grap dat het je leuk lijkt om voor een 4e te gaan?
:o *O*

Gefeliciteerd!! (x2)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 20:59:54 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_185180411
Joene en Tico :o :o gefeliciteerd!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_185180491
Hahahaha! Stelletje lurkers!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185180553
Gefeliciteerd Tico! Superleuk! O+ O+
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 21:05:47 #117
5428 crew  miss_sly
pi_185180655
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Hahahaha! Stelletje lurkers!
Voor zulke nieuwtjes doen we dat *O* die maken lurken de moeite waard O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185181270
Gefeliciteerd Tico. Wat tof. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 februari 2019 @ 21:24:57 #119
269689 crew  Viv
pi_185181308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:32 schreef Lemijn het volgende:
Je weet dat 4 & 5 nog wel iets dichter op elkaar komen he? O-) .
:D
Tico en Joene gefeliciteerd! :o
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:29:20 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185181439
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185181647
Whaaaaaa wat gaaf Tico en Joene....
*O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185181994
Wtf Tico! Gefeliciteerd !! En Joene ook !
pi_185182031
Wow! Van harte!!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:58:29 #124
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_185182440
Wat leuk en tof Tico en Joene. Twee keer gefeliciteerd.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:01:35 #125
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185182604
Een tweeling. Wat bijzonder! Gefeliciteerd.
En vijf kinderen is hartstikke leuk hoor! Ik ben zelf nr 5 (van de 6) in het gezin. Echt een top jeugd gehad.
En Mn ouders genieten nu zo rijkelijk van de kleinkinderen. Genieten!

Bevallingen
Ik voelde helemaal niks aankomen.
In retroperspectief heb ik de nacht ervoor nog een french manicure gedaan bij mezelf (ik heb altijd handen alsof ik in de tuin heb staan wroeten) en me goed geschoren. Misschien had ik dat als teken meoten zien?
Smorgens werd ik wakker met een heftig schoppende baby. Ben onder de douche gaan zitten en bedacht me dat het wel eens leuk zou zijn om te kijken hoe vaak ze schopte. Opeens bleken de schoppen geen schoppen te zijn maar weeën. Man wakker gemaakt en die raakte in paniek. Zal zijn gekke telefoongesprek nooit meer vergeten. Naar het ziekenhuis. Bleek 6 cm ontsluiting te hebben. Daar weer onder de douche en na 2 uur was Ro daar.
Ik teken ervoor als het nu weer zo mag gaan.
Ik hoop dat ik nu meer rust heb tijdens de bevalling. Toen dacht ik vaak aan: geef me toch een verdoving joh! In die tijd las jk op fok over allemaal moeders met verdovingen /keizersnedes, keek ik 24/7 naar one Born every minute waarbij iedereen aan lachgas of epidurals zat en voor Mn gevoel hoorde het erbij. Vond het echt stom dat ik het niet kreeg. Niet dat ik nou heel veel pijn had. Was door het douchen echt prima te doen.

Ik maak me klaar voor een stedentrip naar Londen en het enige dat ik denk is: wat doe ik mezelf aan.
Ik ben zķ moe. Ben vandaag bijna tegen de vlakte gegaan in de Hema, omdat ik het niet meer trok. De sterretjes kwamen steeds harder binnen. Ben maar gaan zitten tussen al het ondergoed om even bij te komen. Blijkbaar is dat heel normaal. Niemand die vroeg of er iets was. Achteraf bleek ro ook nog een haarborstel in Mn jaszak te hebben gepropt.
Iets waar ik zo van heb moeten huilen. Heb het niet door gehad en nu voel ik me een dief. Durf er ook niet mee terug te gaan.. geen idee wat ik moet doen.

Vandaag naar de vk geweest. Baby gaat goed (niets over gezegd.) bloeddruk was goed. Alleen Mn gewicht he. Ben de laatste maand 2,5 kg aangekomen. Vind dat toch moeilijk merk ik.
Wat doet de vk eigenlijk bij jullie? Ze voelde nu wel even aan Mn buik, maar ze zei er niks over (omdat Mn dochter 101 dingen vroeg, gok ik) en nu overdenk ik dat natuurlijk.
Zonder hoop geen leven.
pi_185183169
Sisu, met wie ga je op stedentrip? Doe gewoon alles rustig op je eigen tempo. Slaapje tussendoor, ergens fijn lunchen, op zoek naar wat leuke babykleertjes en wat fijns voor jezelf. Doe gewoon wat goed voelt voor jou :*
Verloskundige is hier tot nu toe babbeltje met hoe het gaat & of we al over bepaalde dingen hebben nagedacht/geregeld hebben en wat dingen bespreken die rond die termijn spelen of waar ik vragen over heb. Daarna bloeddruk meten, buik voelen, hartje luisteren en wegen. Vorige keren was vooral heel gezellig. Over buik zegt ze ook niet heel veel nog, behalve dat mijn baarmoeder hoog zit en ik heb het gevoel dat dat niet heel veel veranderd is de afgelopen 2 weken. Rennies begin ik steeds meer nodig te hebben :').
pi_185183504
ja hoi thanx :) , exit topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:39:27 #128
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185183857
Hier vraagt ze hoe het gaat (goed, dus valt verder niet veel te bespreken), meet de bloeddruk, voelt aan de buik, laatste keer mat ze de buik, hartje luisteren, en meestal vraagt ze dan nog wat. Nu we wat verder gevorderd zijn gaat het meer over de bevalling en hoe ik dat voor me zie.
Sta meestal snel weer buiten eigenlijk. Volgens mij doet mijn vk niet echt aan onnodige protocollen volgen, ik heb bijvoorbeeld nog nooit op een weegschaal hoeven staan daar en ze vraagt er eigenlijk ook niet naar.

Maar ik zou me niet al te druk maken, Sisu, al snap ik dat je een en ander vervelend vindt. Als je wil kun je die borstel gewoon teruggeven bij de kassa en het kort uitleggen. Zo raar vinden ze dat niet. En dat sterretjes zien, is je bloed OK? Je hb enzo?
En veel plezier in Londen :)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:44:13 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185183992
Ohh Sisu, London!? Lieve vrouwe, wat doe je jezelf toch aan. Je hebt nu eindelijk vakantie, tijd om plat te gaan!

Het wordt vast ook heel fijn, maar ga nu niks meer plannen hoor :*

Hier is het bij de vlk gewoon een gezellig gesprekje. Even buik bekijken, of die goed groeit. Baby's hartje luisteren, en klaar eigenlijk.
Zelfs de bloeddruk de afgelopen keer niet gemeten, omdat ze daar geen reden voor zag.
Vorige keer probeerde ze te voelen hoe ze ligt, maar dat ging nog niet zo goed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:50:05 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185184169
Pff hier is het zo maf vandaag.
Oudste werd 13 afgelopen weekend, en viert vandaag z'n eerste grote jongensfeest.
Van 20 tot 23u, bakken chips, fris en een spannende film.
Alex lag voor die 8u op bed en wij gingen naar de slaapkamer om serie te kijken op Netflix, zodat de jongens de benedenverdieping voor zichzelf hebben.
Prompt wordt jongste hartstikke ziek, koorts, oorpijn, spuugt z'n bed onder en huilt een kwartier dat hij naar beneden wil :{
We hebben hem nu gelukkig zover dat hij op de grote slaapkamer wil spelen, maar man man, 1e keer ever dat we niet naar beneden 'kunnen', en dan gebeurt dit :') bluuuh.

Superofftopic allemaal :+ maargoed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185186070
Tico! :o gefeliciteerd zeg!
Een gezin van 5 O+ Hopelijk brengen deze twee wat meer vrede met zich mee ;)
  zaterdag 23 februari 2019 @ 04:08:12 #132
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185187527
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:50 schreef pinquit het volgende:
Pff hier is het zo maf vandaag.
Oudste werd 13 afgelopen weekend, en viert vandaag z'n eerste grote jongensfeest.
Van 20 tot 23u, bakken chips, fris en een spannende film.
Alex lag voor die 8u op bed en wij gingen naar de slaapkamer om serie te kijken op Netflix, zodat de jongens de benedenverdieping voor zichzelf hebben.
Prompt wordt jongste hartstikke ziek, koorts, oorpijn, spuugt z'n bed onder en huilt een kwartier dat hij naar beneden wil :{
We hebben hem nu gelukkig zover dat hij op de grote slaapkamer wil spelen, maar man man, 1e keer ever dat we niet naar beneden 'kunnen', en dan gebeurt dit :') bluuuh.

Superofftopic allemaal :+ maargoed
Ah pinq, wat een narigheid allemaal. Kan het zijn dat hij spanning voelde? Mijn moeder vertelde mij vroeger liever niet dat ze een avondje weg ging, want dan werd ik -of Mn kleinere broertje- vrijwel altijd spontaan ziek. Heel vreemd was dat eigenlijk.
Koorts en overgeven. Hopelijk doen mijn kinderen me dat niet aan later, haha.
Hoe was het feest? Klinkt als een episch samenzijn namelijk. Wat wil een tiener nog meer? :)

En londen, ja.. het leek zo’n gaaf plan 3 maanden terug. Ik ga inderdaad een beetje Mn eigen plan trekken -2e handswinkeltjes bezoeken, musea- en Het wordt super mooi weer dus lekker in de parken hangen, zodat Ro heerlijk kan spelen. Thee erbij en ik ben compleet zen hoor!

Blijf maar denken aan het tweelingennnieuws van tico.
Ik vind het echt tof. Natuurlijk is het druk en vol, maar ook heel leuk. Tweelingband lijkt me echt zo bijzonder om te zien. Juist nu je al andere kinderen hebt.
Fijne zwangerschap in ieder geval ! :*

Goedemorgen trouwens! *gaap.. damn you slapelozeheid
Zonder hoop geen leven.
pi_185187650
@Sisu Veel plezier (en ook wel een beetje sterkte). Het wordt vast heerlijk!

@pinquit Wat sneu voor je jongste en ook voor jullie. Klinkt als een tof feest!

Ik heb lekker voorjaarsvakantie en daarna begint mijn verlof. *O* Mijn lieve collega's kwamen me een voor een een fijn verlof wensen. De komende dagen zorgen dat er rust in mijn hoofd en lijf komt en dan lekker beginnen met nestelen. Babykleertjes wassen, truitje afbreken, meubels (laten) verplaatsen, zo'n zin in! O+
pi_185187691
Ik heb echt al de allermooiste wieg gezien. Ik moet echt niet kopen nu al.

Kan iemand mn bankpas afpakken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185187756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:31 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb echt al de allermooiste wieg gezien. Ik moet echt niet kopen nu al.

Kan iemand mn bankpas afpakken?
@Joene blokkeer die pas. Want ze heeft vast ook al naar babykleding gekeken.
pi_185187767
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

@:Joene blokkeer die pas. Want ze heeft vast ook al naar babykleding gekeken.
Ik hoop dat de pond heel erg gaat zakken, het pakje dat ik net zag is maar 260 pond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185187790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik hoop dat de pond heel erg gaat zakken, het pakje dat ik net zag is maar 260 pond.
HEMA heeft ook genoeg leuks hoor.
pi_185187797
Gefeliciteerd Tico, 5! Wat een rijkdom! (En wat een drukte 🙈)

Hier is het nestelen nu officieel begonnen. Gisteren heb ik alle babykleertjes van 0 tot 6 maanden een hydrogielen etc uit het stof gehaald. En nu heb ik er dus al 4 wasmachineladingen vol doorheen gejaagd. De kinderen vinden het geweldig om al die kleren weer te zien, was echt heel schattig.

Vandaag zijn we naar een bosbessenboerderij gegaan, waar je je eigen bessen mag plukken. Was heel erg leuk (en lekker!), maar we waren iets enthousiast, dus nu zit ik met 10 kilo bosbessen.... iemand nog een lekker recept? 😂😂😂

Maar mijn bekken kan dat allemaal echt niet meer aan. Het zit echt helemaal los en ik waggel rond als een lamme eend. Echt alles doet zeer.

Vk hier neemt altijd mijn bloeddruk op, ik plas over zo’n strip voor eiwitten en nog iets (suiker?), en ze voelt hoe hoog mijn baarmoeder zit. Ze heeft altijd een paar dingen om over te praten die op dat moment van belang zijn, en de rest stuur ik meer. Ik vertel soms wat over mijn vorige bevallingen en wat/ hoe ik het deze keer anders wil doen. Dat is het wel zo’n beetje.

Sisu een stedentrip lijkt mij ook echt wel zwaar, maar als je niet te veel loopt en lekker vaak even ergens gaat zitten komt dat wel goed denk ik. Ben je wel voor de 29e terug? Voor het geval het allemaal uit de hand loopt?
pi_185187806
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

HEMA heeft ook genoeg leuks hoor.
DAT ga ik zo even bekijken ja.

Ik ben trouwens gek op hema en h&m hoor. Doorlopende rekening bij h&m enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185187857
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

DAT ga ik zo even bekijken ja.

Ik ben trouwens gek op hema en h&m hoor. Doorlopende rekening bij h&m enzo.
Snap ik.


Deze en dan hopen op een baby met spekbeentjes O+. Bwoh. H&M is ook slecht voor mijn banksaldo.

Sisu, veel plezier in Londen :*

Dodoria nesteldrang *O*.

Ik ga zo mijn scouts nog even lastig vallen nu het nog kan de komende weken. Straks weer lekker hakinstructie geven en fikkie stoken O+. Gisteravond heeft MeneerEend de baby voor het eerst kunnen voelen bewegen, baby had de hik :D.
pi_185188168
Gefeliciteerd Tico!! Super leuk, spannend en zo bijzonder.
Met een meidenkwartet
pi_185188180
En zara en lindex!!! Ik ga eind april nog even naar praag, kan ik mooi de lindex even leegkopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:10:56 #143
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185188195
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Snap ik.

[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=source[/85/b7/85b784270e5c9e717c9de947b39e8f720f4aa459.jpg],origin[dam],category[],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[s],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Deze en dan hopen op een baby met spekbeentjes O+. Bwoh. H&M is ook slecht voor mijn banksaldo.

Sisu, veel plezier in Londen :*

Dodoria nesteldrang *O*.

Ik ga zo mijn scouts nog even lastig vallen nu het nog kan de komende weken. Straks weer lekker hakinstructie geven en fikkie stoken O+. Gisteravond heeft MeneerEend de baby voor het eerst kunnen voelen bewegen, baby had de hik :D.
*sjeest naar hm.com*

Zo ik ben weer een beetje bijgeslapen. Twee drukke dagen trek ik echt niet meer. Gelukkig heeft man nu een weekje vakantie dus kan ik rustig aan doen.
Dapper hoor Sisu, nu een stedentrip. Veel plezier, maar let inderdaad op dat je lekker veel rust pakt! Is het daar ook zulk lekker weer? Dan kun je zeker veel parkjes opzoeken en picknicken enzo O+
  zaterdag 23 februari 2019 @ 12:17:48 #144
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185190553
Welkom Tico!
Ik zag 3 nieuwe pagina`s en dacht even dat Peejtur papa was geworden maar dit is natuurlijk ook geweldig nieuws.

Wat zie ik een leuke kleertjes voorbij komen!
En London lijkt me hartstikke tof maar zo veel lopen, is dat dan wel fijn als je zwanger bent?

De 9 maanden beurs vond ik gelukkig hartstikke mee vallen. Bij de grote merken was het druk maar verder wel te doen. We hebben zelfs zittend kunnen eten. Op de beurs wat goede aanbiedingen gescoord en in 2 uur eigenlijk alles wel gezien en weer naar huis gegaan. Thuis ben ik gaan potvissen op de bank en ‘s avonds naar de zwangerschapsyoga geweest. Vannacht heerlijk geslapen, ik werd maar 2x wakker (i.p.v. 5 keer!).

E is met de scouting een dag + nacht weg dus vanmorgen al vroeg bezig om zijn spullen in te pakken. Hij kon het niet laten om de muziekmobiel even aan te zetten 😍 zo aandoenlijk hoe blij hij is om papa te worden.
De afgelopen dagen was ik een beetje klaar met het zwanger zijn, nu heb ik gelukkig weer wat energie. Ik denk dat het mooie weer er ook aan bijdraagt. Ik hou van de lente ❤
  zaterdag 23 februari 2019 @ 15:08:54 #145
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_185193015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2
TICO :o
Ben je al van de schrik bekomen?
Gefeliciteerd!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 15:18:54 #146
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185193199
Ja mooi dat pakje! Bijna jammer dat ik h&m boycot :P

VFT oooh ja he, aandoenlijke a.s. papa's O+ Ik wil plots een beetje met mijn lief trouwen (ik heb niks met het idee van trouwen)

Hebben jullie ook zo'n moeite met het slikken van vitaminepillen? Ik ben elke dag aan het worstelen inclusief hevig kokhalzen. Vandaag is het nog niet gelukt...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185193500
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

TICO :o
Ben je al van de schrik bekomen?
Gefeliciteerd!
Jawel. :)

Nu moet mn huis opgeruimd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 15:44:49 #148
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_185193703
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jawel. :)

Nu moet mn huis opgeruimd.
Hehe ja dat wordt ruimte maken. Gelukkig hebben babies niet veel ruimte nodig, en pubers uiteindelijk ook niet meer :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 15:45:17 #149
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185193711
Mellow, welke vitaminepillen slik je? Ik heb er nooit zo'n moeite mee, maar sommige zijn wel echt veel groter dan andere. Misschien eens andere proberen? Ik heb die van vsm en die zijn erg klein.
Overigens word ik wel heel misselijk van de etos eigen merk, dus die gebruik ik niet meer.

En blijkbaar was ik niet zo uitgeslapen als ik dacht. Leg dochter op bed en we worden beide een kleine twee uur later wakker :')
  Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 19:30:46 #150
447051 crew  Peejtur
pi_185198019
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 12:17 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Welkom Tico!
Ik zag 3 nieuwe pagina`s en dacht even dat Peejtur papa was geworden maar dit is natuurlijk ook geweldig nieuws.

Wat zie ik een leuke kleertjes voorbij komen!
En London lijkt me hartstikke tof maar zo veel lopen, is dat dan wel fijn als je zwanger bent?

De 9 maanden beurs vond ik gelukkig hartstikke mee vallen. Bij de grote merken was het druk maar verder wel te doen. We hebben zelfs zittend kunnen eten. Op de beurs wat goede aanbiedingen gescoord en in 2 uur eigenlijk alles wel gezien en weer naar huis gegaan. Thuis ben ik gaan potvissen op de bank en ‘s avonds naar de zwangerschapsyoga geweest. Vannacht heerlijk geslapen, ik werd maar 2x wakker (i.p.v. 5 keer!).

E is met de scouting een dag + nacht weg dus vanmorgen al vroeg bezig om zijn spullen in te pakken. Hij kon het niet laten om de muziekmobiel even aan te zetten 😍 zo aandoenlijk hoe blij hij is om papa te worden.
De afgelopen dagen was ik een beetje klaar met het zwanger zijn, nu heb ik gelukkig weer wat energie. Ik denk dat het mooie weer er ook aan bijdraagt. Ik hou van de lente ❤
Helaas nog niet. Lijkt erop dat we de 40 weken zeker aan gaan tikken ;)

De buik van mijn vrouw knakt :') En het zijn niet de vliezen die breken. Klinkt en voelt eng :D
pi_185203354
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Snap ik.

[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=source[/85/b7/85b784270e5c9e717c9de947b39e8f720f4aa459.jpg],origin[dam],category[],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[s],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Deze en dan hopen op een baby met spekbeentjes O+. Bwoh. H&M is ook slecht voor mijn banksaldo.

Sisu, veel plezier in Londen :*

Dodoria nesteldrang *O*.

Ik ga zo mijn scouts nog even lastig vallen nu het nog kan de komende weken. Straks weer lekker hakinstructie geven en fikkie stoken O+. Gisteravond heeft MeneerEend de baby voor het eerst kunnen voelen bewegen, baby had de hik :D.
Dat pakje... I do not get it.

Hoe gaat die nou steeds aan of uit? Moet je dan die knoopjes losworstelen terwijl je worstelt met dat minimens? Of zit er ergens anders een opening?
Schudden voor gebruik
pi_185203442
Na nog meer bestuderen zie ik ineens de onderkant met drukkers.. :')

Sinds ikzelf wel eens naai, vallen gek in elkaar gezette dingen mij wel iets meer op.

Leuk zomerpakje wel. Ik ben denk ik te praktisch ingesteld en mis nog de gekke kwijl bij outfit hormonen.

Hihi
Schudden voor gebruik
pi_185205933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Na nog meer bestuderen zie ik ineens de onderkant met drukkers.. :')

Sinds ikzelf wel eens naai, vallen gek in elkaar gezette dingen mij wel iets meer op.

Leuk zomerpakje wel. Ik ben denk ik te praktisch ingesteld en mis nog de gekke kwijl bij outfit hormonen.

Hihi
Ik koop dit soort dingen alleen maar als het drukknoopjes heeft. :P

En mijn god, meneerEend vierde vanavond zijn verjaardag vandaag. Kwamen hele goede vrienden binnen met een prachtige -zelfgemaakte!- houten giraf voor op de babykamer. Dat ding is 170 cm hoog :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 24-02-2019 12:23:27 ]
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 06:33:17 #154
447051 crew  Peejtur
pi_185207114
UD *O*
  zondag 24 februari 2019 @ 07:59:35 #155
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185207312
Super gaaf die giraf! Maar wat heb jij een lage eettafel
Joh. Of komt dat omdat de giraf wat scheef staat?

Peejter.
Jeej! 40 weken. Precies volgens het boekje. Dan mag ze nú beginnen met persen. Zit je klaar? Haha.

Londen is echt weer leuk. Moet wel ff wennen aan al die mensen. Ro is ook mee en ik merk nu pas hoeveel indrukken er op je afkomen. Ik heb de buggy mee, omdat ik zelf niet kan dragen. Heb het thuis even geprobeerd, maar na 10 min kreeg ik echt te veel kramp. Dus nu een buggy mee, maar daar is de metro niet voor gemaakt. Man sjouwt dochter, ik klik in, vouw dicht en til de buggy dus steeds omhoog of omlaag. Maar ach.’prima te doen zo. Gisteren te veel gelopen. Vannacht heel veel kuitkramp gehad en zoals altijd weer slecht geslapen. Zucht. Hopelijk vanmiddag ergens de tijd voor een dutje.

Ik ben nu bijna 28 weken en toch heb ik nog steeds het idee dat Mn buik niet altijd zwanger lijkt ofzo.
Gek toch? Mn buik is gewoon gek puntig (echt een jongens buik). Maar soms ligt hij zo in Mn zij dat ik gewoon even flink dik ben i.p.v. zwanger?
Zonder hoop geen leven.
  FOK!fotograaf zondag 24 februari 2019 @ 09:36:53 #156
148247 taxibabe
pi_185208008
Wat spannend Peejtur! Succes!

Ticootje, een tweeling, dat was een verrassing!

Volgens de rekentools op internet ben ik vandaag 7 weken zwanger. Dinsdag de eerste afspraak bij de verloskundige! :D
Ondertussen heb ik al een tijdje pijnlijke borsten en moet ik volgende week naar een andere beha gaan kijken want al mijn beha's zijn inmiddels te klein. Is dat normaal bij 7 weken?
pi_185210309
Ja peejtur UD voor je vrouw *O*.

Sisu, onze tafel is best laag (75cm volgens ikea) maar de foto vertekent ook een beetje. We zijn beide niet zo lang en we spelen vaak spelletjes aan tafel, dus we hebben meubels uitgezocht waar we echt uren comfortabel op kunnen zitten.
Hoe is het verder in Londen? Wel jammer dat niet alles buggy-vriendelijk is bij de metro. Ik heb hier ook een continu veranderende buik, baby ligt vaak rechts of onderin en mijn baarmoeder zit al best hoog voor de termijn maar blijft smal. Soms voel ik mij dik, regelmatig zwanger en vaak geen van beide. Je bent gewoon mooi zwanger hoor :*

Taxibabe, alles is aan het veranderen in je lijf -ja nu al :P- dus het is echt niet gek dat je ook bij je borsten verandering merkt. Bij mij waren ze vooral heel erg gespannen in het begin en mijn tepels waren ontzettend gevoelig.

Over borsten gesproken, sinds een paar dagen zitten mijn normale bh's met name in de avond alles behalve prettig dus ik moet ook op zoek naar andere }:|. Vanmorgen ook de primeur met lektiet, wat is dat maf zeg!
pi_185210461
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 09:36 schreef taxibabe het volgende:
Wat spannend Peejtur! Succes!

Ticootje, een tweeling, dat was een verrassing!

Volgens de rekentools op internet ben ik vandaag 7 weken zwanger. Dinsdag de eerste afspraak bij de verloskundige! :D
Ondertussen heb ik al een tijdje pijnlijke borsten en moet ik volgende week naar een andere beha gaan kijken want al mijn beha's zijn inmiddels te klein. Is dat normaal bij 7 weken?
Ik heb hetzelfde.

Maar ik weet hoeveel het gaat groeien dus ik geef ook geen fortuin uit aan een middenmaatje.

Mn mooie ondergoed past niet meer, ik had nog wat troep liggen van een maat groter. Hierna zie ik wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 24 februari 2019 @ 17:59:39 #159
148247 taxibabe
pi_185217575
Dat ik dus met 7 weken al een grotere beha moet kopen is dus niet raar, haha. Ik vond het zelf nogal vroeg.. :@
  zondag 24 februari 2019 @ 18:39:45 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185218497
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 24 februari 2019 @ 19:01:02 #161
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185219015
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:59 schreef taxibabe het volgende:
Dat ik dus met 7 weken al een grotere beha moet kopen is dus niet raar, haha. Ik vond het zelf nogal vroeg.. :@
Ik had hetzelfde probleem. Achteraf gezien was mijn eerste zwangerschapssymptoom, grotere tieten (en moe!)
pi_185219605
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
Pinq, wij hebben een Opel Astra (uit 2017) waar drie mensen achterin kunnen. Er zitten ook drie normale gordels in, dus in theorie kunnen er ook drie kinderzitjes in. De kofferbak is behoorlijk groot. Bij ons staat er een hondenbench in en dan nog kunnen de kinderwagen en wat tassen ernaast staan.
pi_185219682
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
Grand picasso rijden wij. 3 volwaardige stoelen op de 2e rij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185221363
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:22 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Pinq, wij hebben een Opel Astra (uit 2017) waar drie mensen achterin kunnen. Er zitten ook drie normale gordels in, dus in theorie kunnen er ook drie kinderzitjes in. De kofferbak is behoorlijk groot. Bij ons staat er een hondenbench in en dan nog kunnen de kinderwagen en wat tassen ernaast staan.
Drie gordels is geen garantie dat drie kinderzitjes passen, dat is heel erg afhankelijk van de zitjes en de breedte van de auto. Drie gordels is wel garantie dat er drie standaard personen zonder zitjes passen.

Wij hebben een Toyota verso met 7 zitplaatsen. De extra achterbank hebben we nog nooit gebruikt en ligt altijd plat en dan past er een onhandige duo kinderwagen in met de wielen er nog aan (plus overige bagage voor een weekendje weg). Met die stoelen in gebruik past er nog wel een tweelingbuggy achter plus wat boodschappen schat ik.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_185221565
Ik lees even mee voor autotips. Het liefst willen we een auto waarbij op de achterbank drie zitjes geplaatst kunnen worden (hebben nu twee isofixzitjes). Straks drie kinderen van 0, 2 en 4. We rijden niet veel en alleen privé (wonen hartje stad).
pi_185221588
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Drie gordels is geen garantie dat drie kinderzitjes passen, dat is heel erg afhankelijk van de zitjes en de breedte van de auto. Drie gordels is wel garantie dat er drie standaard personen zonder zitjes passen.

Wij hebben een Toyota verso met 7 zitplaatsen. De extra achterbank hebben we nog nooit gebruikt en ligt altijd plat en dan past er een onhandige duo kinderwagen in met de wielen er nog aan (plus overige bagage voor een weekendje weg). Met die stoelen in gebruik past er nog wel een tweelingbuggy achter plus wat boodschappen schat ik.
Zitten je zitjes dan vast met de riem of isofix? Past het goed? Verso van welk jaar?
pi_185221622
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
hier een Renault Scenic waar 3 zitjes in kunnen (als het lastig vastklikken is kun je de stoelen onafhankelijk van elkaar naar voor/achter schuiven waardoor dat klikding beter bereikbaar wordt)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_185221771
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:31 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Zitten je zitjes dan vast met de riem of isofix? Past het goed? Verso van welk jaar?
Wij hebben een verso uit 2016 met twee keer isofix. De middelste maxi cosi zit vast met gordel, de ander zit op een 2wayfix-base en aan de andere kant een axissfix stoeltje (die niet meer kan draaien als de middelste maxi cosi erin staat). We moeten nog een keer nieuwe peuter/kleuterstoelen gaan passen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_185221878
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
Wij rijden een Peugeot 308sw waar naast 3 losse verplaatsbare stoelen op de achterbank ook nog 2 extra stoelen in de achterklep kunnen.
  zondag 24 februari 2019 @ 20:52:33 #170
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185222234
ik vond het echt heel shit elke keer moeilijk doen met 3 stoeltjes.
wij zijn over gegaan toen op een 7 zitter.

zitten ze ook niet meer op elkaars lip.
pi_185222643
Wij hebben een Mitshubishi outlander hybrid uit 2016. Kunnen 3 stoeltjes op de achterbank. En hij rijdt ongeveer 40 km op electrisch voor hij overschakelt op benzine. Dat is voor ons genoeg voor het dagelijks gebruik in de stad, want we rijden niet meer dan dat. Maar voor de lange afstanden als we ergens heengaan in het weekend hebben we genoeg bereik met de benzine (500km ofzo). Hij heeft ook een 4wd, wat voor ons belangrijk was omdat we ook regelmatig off road moeten, maar dat lijkt me niet zo van belang als je alleen in de stad blijft.
pi_185222712
quote:
17s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vond het echt heel shit elke keer moeilijk doen met 3 stoeltjes.
wij zijn over gegaan toen op een 7 zitter.

zitten ze ook niet meer op elkaars lip.
Hier ook, maar ook met meer ruimte weten ze nog elkaars ellende op te zoeken hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185222788
Peejtur, Due date *O* Nog maximaal 2 weken nu! ^O^ (waarschijnlijk :X )

Weer lekker doorgenesteld dit weekend. Bijna alle babykleertjes gewassen. Ik ga morgen de kast indelen. De box is opgehaald (maar staat nog in de garage). En verder lekker kneuterig met de kinderen rondgefietst in de bakfiets, muffins gebakken, jam gemaakt. En dat was weer mijn weekend. Ik merk dat ik echt helemaal naar binnen gericht begin te raken. Ik wil me lekker met mijn eigen gezin bezighouden en niet zo met de grote boze buitenwereld.

Over grote borsten vroeg in de zwangerschap: ik ben meteen overgestapt op een grote voedingsbeha. Hoewel je de eerste keer natuurlijk niet precies weet hoe groot je die aan moet schaffen, kunnen ze je daar bij een lingerie zaak wel bij helpen. Bij mij zitten mijn voedingsbeha's cup D die ik de eerste zwangerschap heb gekocht nu (bij de derde zwangerschap_ met 27 weken al goed... dus als ik straks nog 2 cups groter krijg knallen ze er weer uit denk ik _O- _O- _O- . En dat voor iemand die voor kinderen altijd een grote cup A, kleine cup B heeft gehad. ^O^
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 21:27:48 #174
447051 crew  Peejtur
pi_185223169
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:15 schreef dodoria het volgende:
Peejtur, Due date *O* Nog maximaal 2 weken nu! ^O^ (waarschijnlijk :X )

Weer lekker doorgenesteld dit weekend. Bijna alle babykleertjes gewassen. Ik ga morgen de kast indelen. De box is opgehaald (maar staat nog in de garage). En verder lekker kneuterig met de kinderen rondgefietst in de bakfiets, muffins gebakken, jam gemaakt. En dat was weer mijn weekend. Ik merk dat ik echt helemaal naar binnen gericht begin te raken. Ik wil me lekker met mijn eigen gezin bezighouden en niet zo met de grote boze buitenwereld.

Over grote borsten vroeg in de zwangerschap: ik ben meteen overgestapt op een grote voedingsbeha. Hoewel je de eerste keer natuurlijk niet precies weet hoe groot je die aan moet schaffen, kunnen ze je daar bij een lingerie zaak wel bij helpen. Bij mij zitten mijn voedingsbeha's cup D die ik de eerste zwangerschap heb gekocht nu (bij de derde zwangerschap_ met 27 weken al goed... dus als ik straks nog 2 cups groter krijg knallen ze er weer uit denk ik _O- _O- _O- . En dat voor iemand die voor kinderen altijd een grote cup A, kleine cup B heeft gehad. ^O^
Tot nu toe geen enkel teken behalve een baby die erg hard tegen de wand aanduwt. Volgens mij wel die eruit.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 21:33:01 #175
447051 crew  Peejtur
pi_185223365
We worden alleen een beetje gek van al die vragen of de kleine al aan de deur klopt, of de kleine zich al meldt of welke variant hier op dan ook. Mijn vrouw wordt bijna met de vraag chagrijniger. :{
pi_185223622
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef Peejtur het volgende:
We worden alleen een beetje gek van al die vragen of de kleine al aan de deur klopt, of de kleine zich al meldt of welke variant hier op dan ook. Mijn vrouw wordt bijna met de vraag chagrijniger. :{

Gewoon zoiets iedere keer terugsturen :P

dodoria, met zo'n maat kun je denk ik wel wat makkelijker een bh vinden bij de gemiddelde lingerie-winkel. Ik mag met normaal 80F al in mijn handen knijpen dat de winkel hier in het dorp veel heeft voor grotere maten. Maar het is niet echt goedkoop :X
  zondag 24 februari 2019 @ 21:48:39 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185223893
Bedankt voor de reacties! Ik ga alles even bekijken.
7 zits lijkt me ook ideaal.
Er hoeven in principe maar 2 zitjes in, want oudste zit in de gordel, en voorin. We hebben nu 2,5 zits achterin, maar dat is echt niks, daar past net 1 bil.

Verder gebruiken we de auto minimaal; weekboodschappen, af en toe werk (2x in een half jaar), weekends naar 't bos/strand whatever en we willen comfortabel met de auto op vakantie kunnen.
Ook twijfel ik over een wat nieuwere dus duurdere occasion, die ik gewoon nog zeker 8 jaar kan rijden, of een wat goedkoper exemplaar die wat sneller op is.
We hebben hem denk ik volgend jaar pas echt hard nodig, dus sparen kan nog even.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185228498
Ik had trouwens alleen bij de eerste zwangerschap snel groter wordende borsten. De tweede keer en nu is het been there done that, denk dat ze pas net voor de bevalling groeien.
pi_185229199
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:39 schreef pinquit het volgende:
Heeft er hier nog iemand tips voor goede auto waar drie mensen achterin kunnen en ook nog wel flink wat bagageruimte heeft?
Wij hebben Toyota verso 5zitter, 3 stoeltjes achterin past. Een 7zitter vonden wij niet zo prettig voelen. iig heel blij mee :s) . Op 2 plaatsen isofix btw
♥ J & S
  FOK!fotograaf maandag 25 februari 2019 @ 09:07:35 #180
148247 taxibabe
pi_185229263
Tnx voor jullie ervaringen! Morgen maar eens kijken naar een andere beha, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden qua maat. Normaal heb ik een B-cup. En VenusFlyTrap, die moeheid heb ik ook, pff, niet normaal meer.
  maandag 25 februari 2019 @ 09:11:55 #181
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185229316
Ik rij een Mazda 3 uit 2007. Heerlijke auto -mits Mn airco binnenkort gemaakt wordt, haha.
Een Toyota is mijn inziens altijd een goede keuze. Super betrouwbaar.

Peejter,
Nog max 2 weken! Hou vol!
Al die berichtjes zijn goed bedoeld. Als zij ze niet zou krijgen zou ze hoogstwaarschijnlijk daar over klagen. Blanke iT on the hormones! :D

Welke next winkel moest ik nou bezoeken? Gisteren op Oxford Street geweest, maar nul leuke baby dingen #sadhormones. In ro’s maat waren alle leuke dingen ook uitverkocht.
En ro is dus ziek in Londen he. Koorts en een hele ruwe huid. Er was een waterpokken en hand/voet/mond plaag op het kdv dus ze zal er wel weer iets van opgepakt hebben.
Waterpokken heeft ze al gehad dus hopelijk geen maffe pokken :x
Het is hier zo leuk joh. Ik mis de draagzak alleen enooooorm. Londen is niet gemaakt voor de buggy. Al slaapt ro er nu wel heerlijk in.
Ik groet jullie vanuit een zonnig Londen!
Zonder hoop geen leven.
pi_185230040
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:11 schreef Sisu het volgende:
Ik rij een Mazda 3 uit 2007. Heerlijke auto -mits Mn airco binnenkort gemaakt wordt, haha.
Een Toyota is mijn inziens altijd een goede keuze. Super betrouwbaar.

Peejter,
Nog max 2 weken! Hou vol!
Al die berichtjes zijn goed bedoeld. Als zij ze niet zou krijgen zou ze hoogstwaarschijnlijk daar over klagen. Blanke iT on the hormones! :D

Welke next winkel moest ik nou bezoeken? Gisteren op Oxford Street geweest, maar nul leuke baby dingen #sadhormones. In ro’s maat waren alle leuke dingen ook uitverkocht.
En ro is dus ziek in Londen he. Koorts en een hele ruwe huid. Er was een waterpokken en hand/voet/mond plaag op het kdv dus ze zal er wel weer iets van opgepakt hebben.
Waterpokken heeft ze al gehad dus hopelijk geen maffe pokken :x
Het is hier zo leuk joh. Ik mis de draagzak alleen enooooorm. Londen is niet gemaakt voor de buggy. Al slaapt ro er nu wel heerlijk in.
Ik groet jullie vanuit een zonnig Londen!
Ik weet niet hoelang jullie nog in Londen zijn Sisu, maar hier staat een avoiding stairs tube guide: http://content.tfl.gov.uk/avoiding-stairs-tube-guide.pdf, misschien hebben jullie er wat aan? :)

Veel plezier nog in elk geval, Londen is zo leuk O+
  maandag 25 februari 2019 @ 10:45:19 #183
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185231027
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:56 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang jullie nog in Londen zijn Sisu, maar hier staat een avoiding stairs tube guide: http://content.tfl.gov.uk/avoiding-stairs-tube-guide.pdf, misschien hebben jullie er wat aan? :)

Veel plezier nog in elk geval, Londen is zo leuk O+
Haha ja. Ik kwam er gisteravond dus achter dat je bij sommige stations een invalide symbool ziet staan en dat deze dan dus per lift bereikbaar zijn. Roltrappen gaan ook prima hoor, maar die eindeloze trappen!
Gisteren ook een mooie oplossing gezien voor een invalide: eerst 3 trede naar beneden om naar de lift te komen. #fail :D
Zonder hoop geen leven.
pi_185233600
Wat een leuk cadeautje die giraffe!
Schudden voor gebruik
pi_185236963
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Drie gordels is geen garantie dat drie kinderzitjes passen, dat is heel erg afhankelijk van de zitjes en de breedte van de auto. Drie gordels is wel garantie dat er drie standaard personen zonder zitjes passen.

Wij hebben een Toyota verso met 7 zitplaatsen. De extra achterbank hebben we nog nooit gebruikt en ligt altijd plat en dan past er een onhandige duo kinderwagen in met de wielen er nog aan (plus overige bagage voor een weekendje weg). Met die stoelen in gebruik past er nog wel een tweelingbuggy achter plus wat boodschappen schat ik.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Maar ik heb me laten vertellen dat er in ieder geval twee autostoeltjes en een maxi cosi in passen. Het zal vast ook afhankelijk zijn van de breedte van de stoeltjes, ik weet niet of daar grote verschillen in zijn.
pi_185237276
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:52 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Maar ik heb me laten vertellen dat er in ieder geval twee autostoeltjes en een maxi cosi in passen. Het zal vast ook afhankelijk zijn van de breedte van de stoeltjes, ik weet niet of daar grote verschillen in zijn.
Wat ik vooral bezwaarlijk vond / vind is dat je uiteindelijk 1 jong kind zonder stoel hebt. Ja dat mag volgens de wet, maar ik vind dat gewoon onveilig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185243535
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef Peejtur het volgende:
We worden alleen een beetje gek van al die vragen of de kleine al aan de deur klopt, of de kleine zich al meldt of welke variant hier op dan ook. Mijn vrouw wordt bijna met de vraag chagrijniger. :{
Die mensen moet je gewoon compeet negeren, want dat gaat door blijven gaan totdat de baby geboren is. Is echt super irritant!

Ik vond de vragen van vreemden ook altijd wel grappig: wanneer ben je uitgerekend? Vorige week en dan zo'n geschrokken blik alsof je ter plekken een baby gaat werpen.... :o _O-
pi_185243802
Whatsapp gesprekken kan je ook dempen:p
Schudden voor gebruik
  Moderator maandag 25 februari 2019 @ 21:51:54 #189
447051 crew  Peejtur
pi_185243893
Het blijft een vreemde gedachte dat we binnen nu en volgende week zondag een klein hummeltje in ons handen zullen hebben.

Komende woensdag wordt ze wellicht gestript. Ben benieuwd of het iets gaat helpen...
pi_185245091
@Peejtur bij mij leidde het vier jaar geleden alleen tot wat gerommel, MAAR het gerommel zorgde er voor dat ik toen de weeën begonnen wčl al bijna 4 cm ontsluiting had :D

Vandaag weer groeiecho gehad. 34+3w, baby wordt geschat op 2800 gram :O twee weken voor op schema ongeveer.
Overigens is me nu al twee keer gevraagd of ik zeker ben van de uitgerekende datum, of de datum van mijn laatste menstruatie. Hoe groot is de kans dat ‘ze’ ernaast zitten en ik ‘gewoon’ al 2 weken verder ben?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:10:25 #191
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185247864
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 21:51 schreef Peejtur het volgende:
Het blijft een vreemde gedachte dat we binnen nu en volgende week zondag een klein hummeltje in ons handen zullen hebben.

Komende woensdag wordt ze wellicht gestript. Ben benieuwd of het iets gaat helpen...
❤ Spannend!! Hoe is het met je vrouw?
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:53 schreef Djoess het volgende:
@:Peejtur bij mij leidde het vier jaar geleden alleen tot wat gerommel, MAAR het gerommel zorgde er voor dat ik toen de weeën begonnen wčl al bijna 4 cm ontsluiting had :D

Vandaag weer groeiecho gehad. 34+3w, baby wordt geschat op 2800 gram :O twee weken voor op schema ongeveer.
Overigens is me nu al twee keer gevraagd of ik zeker ben van de uitgerekende datum, of de datum van mijn laatste menstruatie. Hoe groot is de kans dat ‘ze’ ernaast zitten en ik ‘gewoon’ al 2 weken verder ben?
Met 36+0 had ik een groei / liggingsecho en was mijn boy netjes op p50, 2600 gram geschat. Wie weet word het een kleine reus!

Vannacht moest ik ongeveer een miljoen keer plassen. Gaap. Hopelijk kan ik nog wat verder slapen
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:11:38 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185247870
@Djoess
Heb je een termijnecho gehad? Dan is het uitgesloten dat je eigenlijk al twee weken verder bent. Het is echt niet zo gek dat de baby voor loopt. Sommige mensen maken nou eenmaal grotere baby’s ( :W ). Hoe zwaar was je eerste?
Bij jou is daarnaast niet zo lang geleden zwangerschapsdiabetes geconstateerd, toch? Onbehandelde zwangerschapsdiabetes zorgt ook voor grote baby’s.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 07:13:43 #193
447051 crew  Peejtur
pi_185247878
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

❤ Spannend!! Hoe is het met je vrouw?

[..]

Met 36+0 had ik een groei / liggingsecho en was mijn boy netjes op p50, 2600 gram geschat. Wie weet word het een kleine reus!

Vannacht moest ik ongeveer een miljoen keer plassen. Gaap. Hopelijk kan ik nog wat verder slapen
Op zich goed. Lichamelijk beetje last van rug en vaak plassen. Maar verder ok. Zag een paar maanden geleden nog als een blok op tegen de bevalling maar het kan haar nu niet vlug genoeg zover zijn haha.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:42:07 #194
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185248114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:11 schreef Mariposas het volgende:
@:Djoess
Heb je een termijnecho gehad? Dan is het uitgesloten dat je eigenlijk al twee weken verder bent. Het is echt niet zo gek dat de baby voor loopt. Sommige mensen maken nou eenmaal grotere baby’s ( :W ). Hoe zwaar was je eerste?
Bij jou is daarnaast niet zo lang geleden zwangerschapsdiabetes geconstateerd, toch? Onbehandelde zwangerschapsdiabetes zorgt ook voor grote baby’s.
Dit. Onze baby loopt ook een kleine 2 weken voor, is een paar dagen teruggezet bij de termijnecho, terwijl we precies weten wanneer 'ie in z'n warme petrischaaltje gecreëerd is :s)
Sowieso kan een echo zo veel afwijken.. En dan ook maar vergelijken met het gemiddelde. Alsof ze vergeten dat er bij een 'gemiddelde' automatisch baby's groter moeten zijn |:(

Spannend hoor, Peejtur! Kan me voorstellen dat jullie de vragen helemaal zat zijn!
pi_185248684
Gister gesprek gehad bij de verloskundige en omdat we 'verhoogd risico' hebben wordt ons geadviseerd de NIPT te doen. Hoe zijn hier de gedachtes over de NIPT? Hebben jullie dat gedaan of juist niet?
pi_185248760
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:11 schreef Mariposas het volgende:
@:Djoess
Heb je een termijnecho gehad? Dan is het uitgesloten dat je eigenlijk al twee weken verder bent. Het is echt niet zo gek dat de baby voor loopt. Sommige mensen maken nou eenmaal grotere baby’s ( :W ). Hoe zwaar was je eerste?
Bij jou is daarnaast niet zo lang geleden zwangerschapsdiabetes geconstateerd, toch? Onbehandelde zwangerschapsdiabetes zorgt ook voor grote baby’s.
Dat dacht ik al. Deze zwangerschap nemen mijn hormonen regelmatig een loopje met me xD relativeren, wat is dat?

En eigenlijk weet ik het precies, want ik heb het ‘zelf’ gedaan (ZI).
Mijn eerste heeft volgens de echo’s de hele zwangerschap op p40 gezeten, en was net geen 3300 gram toen ze geboren werd met 40 weken.
Deze keer geven ze al vanaf het begin aan dat de baby op p90 zit, en ze groeit gewoon op een ‘normaal’ tempo door, heel netjes, geen uitschieters ofzo.

(Stiekem maak ik me wel een beetje zorgen over de bevalling, want ik ben maar klein (1,50) en de baby wordt groot met een groot hoofd geschat. Mijn eerste heeft al ternauwernood de vacuümpomp ontlopen. Ik weet niet zo goed bij wie ik dat moet aankaarten, want sinds ik onder de gyn val, zie ik steeds andere mensen)
pi_185248789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:37 schreef Whoopje het volgende:
Gister gesprek gehad bij de verloskundige en omdat we 'verhoogd risico' hebben wordt ons geadviseerd de NIPT te doen. Hoe zijn hier de gedachtes over de NIPT? Hebben jullie dat gedaan of juist niet?
Ik niet, maar ik val niet in de risicogroep. Anders had ik het zeker gedaan.
pi_185249039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:37 schreef Whoopje het volgende:
Gister gesprek gehad bij de verloskundige en omdat we 'verhoogd risico' hebben wordt ons geadviseerd de NIPT te doen. Hoe zijn hier de gedachtes over de NIPT? Hebben jullie dat gedaan of juist niet?
Wij vielen niet in de risicogroep maar hebben de nipt wel gedaan. Vooral belangrijk om voor jezelf af te vragen wat je wil indien de uitslag positief blijkt denk ik. Garanties geeft de test niet natuurlijk en ook met een positieve uitslag hoeft er niet per se iets aan de hand te zijn. Denk dat het vooral heel persoonlijk is.
pi_185249079
Wij hebben wel de NIPT gedaan, ook al vielen we niet in een risicogroep. Wilde toch liever uitsluiten wat mogelijk is, ook met oog op onze oudste.
pi_185249216
Wij hebben ook de nipt gedaan ondanks geen risicogroep.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 10:32:51 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185250372
Wij hebben wel de nipt gedaan (geen risicogroep). Mocht het echt foute boel zijn (niet met het leven verenigbaar) dan vonden we het niet eerlijk om een baby te laten groeien en evt te laten lijden (dit is natuurlijk een persoonlijke keuze!). Mocht het down hebben dan wilden we daarop voorbereid zijn (ook mentaal).
Nipt geeft geloof ik alleen een kans aan, dus een slechte nipt kan toch een gezonde baby zijn en andersom, maar daar zijn weer vervolgonderzoeken voor.
Het is een persoonlijke keuze, geen goed of fout.
Weet je waarom je een verhoogd risico hebt?
pi_185251996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 10:32 schreef Ceviche het volgende:
Wij hebben wel de nipt gedaan (geen risicogroep). Mocht het echt foute boel zijn (niet met het leven verenigbaar) dan vonden we het niet eerlijk om een baby te laten groeien en evt te laten lijden (dit is natuurlijk een persoonlijke keuze!). Mocht het down hebben dan wilden we daarop voorbereid zijn (ook mentaal).
Nipt geeft geloof ik alleen een kans aan, dus een slechte nipt kan toch een gezonde baby zijn en andersom, maar daar zijn weer vervolgonderzoeken voor.
Het is een persoonlijke keuze, geen goed of fout.
Weet je waarom je een verhoogd risico hebt?
Dat is idd een afweging, wat als het echt foute boel blijkt te zijn, is het dan eerlijk naar de baby toe?
Vanwege mijn leeftijd vooral, ik ben geen 20 meer zeg maar ;)
pi_185252300
Hier ook de nipt gedaan. Blij dat we het gedaan hebben.

Onze meid is juist aan de kleine kant. Maar mijn vriend en ik zijn ook klein. Schatten haar op net geen 3 kilo bij 40 weken. Nou dat waren mijn vriend en ik 30 jaar geleden ook ongeveer. Dus vind het wel prima.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:53:18 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185252592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:37 schreef Whoopje het volgende:
Gister gesprek gehad bij de verloskundige en omdat we 'verhoogd risico' hebben wordt ons geadviseerd de NIPT te doen. Hoe zijn hier de gedachtes over de NIPT? Hebben jullie dat gedaan of juist niet?
Ik vind dit wel gek. Ze horen je te counselen over prenatale screening, dus uitleggen wat er mogelijk is en wat de voor- en nadelen zijn. Daarna kan je zelf beslissen. En advies hoort daar per definitie niet bij. Want wat is verhoogd risico? En wat doe je bij een afwijkende uitslag. Een advies klinkt me nogal sturend in de oren en ik zou daar niet van gediend zijn.

En ik weet even niet wie het schreef, maar over tweede kind dat groot wordt geschat: kaart het gewoon aan volgende keer, al is het weer een ander. Die controles zijn juist ook om je vragen en zorgen te bespreken. Hopelijk kunnen ze dan biivoorbeeld uitleggen dat een vacuümpomp bij een tweede veel minder vaak nodig is dan bij een eerste, omdat de weg al is gebaand als het ware.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185253978
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:53 schreef Djoess het volgende:
@:Peejtur bij mij leidde het vier jaar geleden alleen tot wat gerommel, MAAR het gerommel zorgde er voor dat ik toen de weeën begonnen wčl al bijna 4 cm ontsluiting had :D

Vandaag weer groeiecho gehad. 34+3w, baby wordt geschat op 2800 gram :O twee weken voor op schema ongeveer.
Overigens is me nu al twee keer gevraagd of ik zeker ben van de uitgerekende datum, of de datum van mijn laatste menstruatie. Hoe groot is de kans dat ‘ze’ ernaast zitten en ik ‘gewoon’ al 2 weken verder ben?
Die kans is wel klein.

Bram was 4300 bij 38 weken. Die was enorm door zwangerschapsdiabetes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185254639
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik vind dit wel gek. Ze horen je te counselen over prenatale screening, dus uitleggen wat er mogelijk is en wat de voor- en nadelen zijn. Daarna kan je zelf beslissen. En advies hoort daar per definitie niet bij. Want wat is verhoogd risico? En wat doe je bij een afwijkende uitslag. Een advies klinkt me nogal sturend in de oren en ik zou daar niet van gediend zijn.

Valt mee hoe sturend het was hoor, de keus om het wel/niet te doen ligt echt bij mij. Echte uitleg heb ik echter niet gekregen hoewel ik wel een folder heb meegekregen. Uiteraard ook gelezen maar was wel even benieuwd hoe men er hier over denkt, vandaar de vraag.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:11:47 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185254875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:54 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Valt mee hoe sturend het was hoor, de keus om het wel/niet te doen ligt echt bij mij. Echte uitleg heb ik echter niet gekregen hoewel ik wel een folder heb meegekregen. Uiteraard ook gelezen maar was wel even benieuwd hoe men er hier over denkt, vandaar de vraag.
Je schreef dat het werd geadviseerd. Dat vind ik vrij sturend. Ik mag hopen dat op z'n minst de eindbeslissing bij jou ligt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:01:12 #208
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185257232
Wij kozen voor de NIPT. Voelt al als zo lang geleden!
Geen risico groep maar gezien familie geschiedenis wilden we toch het eea uitsluiten (ik ben er ook voor onderzocht bij de klinisch geneticus). Bij de 20 weken echo nog even goed naar bepaalde dingen gekeken en dat was wel geruststellend.
@Djoess
Ik dacht altijd dat de voorspelde uitgerekende datum officieel niet kon veranderen omdat iedere baby vanaf een bepaalde termijn (12 weken?) zijn eigen curve volgt.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2019 @ 18:32:31 #209
148247 taxibabe
pi_185258840
Wij hebben vandaag de intake bij de verloskundige gehad! Poeh wat vragen ze veel. Ik heb alles verteld, ook dat van mijn zus. De praktijk heeft maandelijks overleg met het ziekenhuis, dan worden met name de nieuwe zwangeren besproken dus dan nemen ze dit ook gelijk mee. Daar zit ook de gynaecoloog die mijn zus heeft gehad.

Verder kreeg ik ook informatie over de nipttest, wij gaan dan ook wel doen, ook omdat ik al 36 ben.

Zaterdag heb ik de eerste echo! *O* En volgens de verloskundige ben ik voorlopig uitgerekend op 12 oktober!

Ohja en een tasje gekregen met allerlei spulletjes, de eerste sokjes zijn binnen!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:12:11 #210
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185262859
Wij hebben na lang twijfelen van mijn kant uiteindelijk de nipt ook gedaan. Wat de doorslag gaf was dat we waarschijnlijk de zwangerschap zouden willen afbreken indien de uitslag slecht zou zijn.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:13:48 #211
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185262907
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185262959
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef -Mellow- het volgende:
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
Niet zozeer tegen striae want dat heb ik toch al maar is amper meer te zien (hiephoi voor ooit flink overgewicht gehad hebbende :P ), maar wel vooral vanwege erg droge huid. Ik gebruik therapy of dream cream van lush, net waar ik zin in heb.
pi_185263280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef -Mellow- het volgende:
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
Ik heb me 3x rot gesmeerd, maar het bleef me niet bespaard.

Nu houden de strepen met op onder mn tattoo.... niet doorscheuren. Niet doorscheuren!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185263651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef -Mellow- het volgende:
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
Ik smeerde bio oil, en vlak erna zat ik op Mn buik, hals en gezicht helemaal onder de rode stipjes. Naar de huisarts geweest en zelfs doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet of de bio oil er iets mee te maken heeft, maar sindsdien nooit meer iets speciaals gesmeerd. Gewoon ongeparfumeerde vette body crčme en dat was t. Strepen kreeg ik wel, maar zo was mijn huid niet zo trekkerig

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 26-02-2019 22:17:29 ]
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:45:08 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_185263762
Striae wordt voornamelijk bepaald door je genenpakket. Het enige wat profiteert van smeren zijn de bankrekeningen van de smeerselfabrikanten ;)
disclaimer
pi_185264128
Een keer trouw gesmeerd: tijgervel deluxe. Tweede keer niet gesmeerd (want er viel toch niks meer te redden): tijgervel superdeluxe :')

Ik vond het smeren wel altijd gezellig en prettig, dus wat mij betreft is dat de winst, maar daar houdt het echt wel op.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:20:38 #217
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185264516
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niet zozeer tegen striae want dat heb ik toch al maar is amper meer te zien (hiephoi voor ooit flink overgewicht gehad hebbende :P ), maar wel vooral vanwege erg droge huid. Ik gebruik therapy of dream cream van lush, net waar ik zin in heb.
Zelfde hier, nog geen striae gespot. Maar de oude striemen (nu wit) vallen wel meer op.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:22:46 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185264570
Ik kreeg bij de eerste in de laatste week ineens striae :{
Die zijn de tweede keer iets doorgescheurd.
En nu zijn ze inmiddels weer 3mm verder :+ ahwell, we worden toch nooit meer de oude:

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:56:25 #219
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185265506
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Striae wordt voornamelijk bepaald door je genenpakket. Het enige wat profiteert van smeren zijn de bankrekeningen van de smeerselfabrikanten ;)
Ja dat dacht ik ook. Maar misschien scheurt n soepele huid minder snel?
Ik wil het zo graag geloven :P Tijdens mijn pubertijd kreeg ik behoorlijke striae op mijn heupen. Destijds vond ik dat vreselijk, maar nu zijn ze wit en weinig opvallend en vind ik t zelfs wel wat hebben. Ze lijken n beetje op bliksem :)

Desalniettemin hoop ik nu toch dat mijn buik het bespaard blijft en smeer ik zo nu en dan met amandelolie. Sowieso wel fijn voor de huid.

En ik heb toch nog de ijdele hoop dat ik op m'n moeder lijk. Helemaal niks aan striemen en kort na beide zwangerschappen weer helemaal zo slank en strak als daarvoor.
Then again... mijn bips was die van mn moeder al voorbij gestreefd toen ik 16 was :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185269326
Slank is prima te doen na de zwangerschap, strak moet je voor sporten.

6 weken na de bevalling mag je weer beginnen met sporten. Volgens mij heb ik dan een week of 10 om de sportschool in te duiken en ik denk dat ik nu ook wat meer moet doen dan niks. Hoe meer conditie, hoe sneller je herstel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 27 februari 2019 @ 07:00:15 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185269442
Smeren met crčme of olie houdt alleen je opperhuid soepel. Maar daar heb je niet zoveel aan als het gaat om striae te voorkomen, want je diepere huidlagen scheuren. En die bereik je niet met olie of crčmes.

Mensen die beweren geen striae te hebben gekregen door trouw te smeren, hebben geluk gehad.
Het helpt als je genetisch geluk hebt, als je niet een hele grote buik krijgt, en als je al wat ouder bent (jonge huid bevat meer bindweefsel).

Vorige keer begon ik in week 34 uit de scheuren. Aan de zijkant van mijn buik een lange en dikke streep, en helaas ook nooit echt licht geworden. En ook rondom mijn navel strepen, die werden wel echt lichter. Ik vrees dat dit keer het gebied breed rondom mijn navel getroffen wordt. Maar ik zou het een stuk erger vinden als ik echt een hele uitgerekte huid overhoud, want dat krijg je niet weg getraind.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185270073
Hoi aanstaande mama's en papa's, ik heb de afgelopen tijd niet echt actief kunnen reageren vanwege tijdgebrek en gebrek aan energie. Heb wel mee gelezen :)

Wij hebben de nipt niet gedaan, vanwege een paar redenen:
- de uitslag is niet volledig betrouwbaar
- de baby is hoe dan ook welkom (weg laten halen was geen optie voor ons nadat we een hartslag hadden gehoord)
- we wilden de zwangerschap met zo min mogelijk stress doorbrengen
- geen risicogroep

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik gelijk een hele voorraad zwangerschapsolie besteld om striae te voorkomen. Ik was heel actief met smeren, maar ondertussen vergeet ik het steeds of ben er te lui/moe voor :P
Nu 31+3 weken en voorlopig geen uitscheuringen, dus ik hoop dat ik een beetje geluk heb.

En een update over mij:
Ik ben helaas medisch geworden, vanwege een ziekenhuisopname (hartkloppingen vanwege te veel stress en ik had/heb al last van een hoge bloeddruk voor de zwangerschap en dat is nu nog steeds hoog).

De verloskundige en de gynaecoloog vonden allebei dat ik beter onder behandeling van het ziekenhuis kon zijn in verband met een risico op hartfalen tijdens de bevalling (heel fijn en geruststellend om te weten :') )

Laatst een groeiecho gehad en daaruit bleek dat de baby kleiner is dan gemiddeld. Ik ben zelf ook klein (1,53m), dus dat is op zich niet heel gek, maar ik maak me toch zorgen. Het kan namelijk ook komen door mijn hoge bloeddruk, waardoor er weinig voedingsstoffen gaan naar de baby.

Vandaag weer een herhaling van de groeiecho. Ik ben benieuwd hoe het nu is.

Is er al wat beweging Peejtur? :)
pi_185270436
Mijn vroedvrouw vertelde dat ze over het algemeen straie ziet bij vrouwen onder de 32 en bij vrouwen boven de 32 eigenlijk nagenoeg nooit (meer). Een oudere huid scheurt minder snel dan een jongere huid vertelde ze. En verder is het ook inderdaad genetisch of je er überhaupt (veel) last van hebt.

Mijn eerste zwangerschap was ik 28 en toen heb ik wel wat straie opgelopen, vooral op het einde, niet superveel. Maar bij m'n tweede, toen was ik 31, heb ik beduidend meer straie erbij gekregen. De eerste was een meisje, de tweede een jongen en de tweede keer was m'n buik wat groter op het einde. Dit keer ben ik 34 en ik hoop dus dat het qua straie dit keer zo blijft als het was. ;)

Ik smeer wel met hele fijne olie, mama verwen olie van Marieke Verschelling, die ruikt zooooo fijn (door de rozenolie) en is helemaal puur en natuurlijk en bio en zo. Ik vind het erg fijn om m'n buik en baby zo even aan te raken en verzorgen. Even zo'n verwenmomentje voor mezelf. Dus niet per se om straie tegen te gaan, maar wel om m'n huid, buik, baby, lichaam een beetje te koesteren en zo. (Ik heb niet altijd een evengoede band met m'n lichaam ;) dus voor mij voelt het belangrijk om het juist wel echt op deze manier mee om te gaan en aandacht aan te geven.)

Verder ben ik nu 28 weken zwanger, volgende week 29 weken. En telkens moet ik zoveel denken aan Elva*, hoe af ze al was. En dat ik dan dus nu bijna even ver zwanger ben...

M'n baby groeit goed, de laatste twee weken is er minder ruimte en is de baby wat rustiger geworden qua bewegingen. Waar hij/zij eerst lekker kon ronddraaien, denk ik dat hij/zij nu wat meer in 1 richting ligt, niet meer zo omdraaierig de hele dag. En de hik is een nieuwe feature. M'n eerste twee baby's hadden al veel eerder de hik, deze pas sinds kort dat ik het overduidelijk voel. Eerder wel eens dat ik dacht "hee de hik" maar dan was het na 3 hikjes alweer voorbij. :') O+

Wij hebben trouwens gekozen voor geen nipt, eigenlijk om ongeveer dezelfde redenen als CavaBien. Zo min mogelijk stress in de zwangerschap, vertrouwen in de natuur/mijn lichaam, naar binnen keren ipv naar buiten, als er andere uitslagen zijn heb je nog geen zekerheid, maar moet je nog meer testen ondergaan en die testen wilden we ook liever niet. En geen risicogroep, geen dingen in de familie etc.

Ik ben ook benieuwd hoe het bij Peejtur is!

[ Bericht 7% gewijzigd door elamanilo op 27-02-2019 09:02:33 ]
pi_185270651
Hier zei de vlk vorige week: kan zijn dat je haar nu wat minder gaat voelen, want ze krijgt een groeispurt. Nou, dat valt wel mee allemaal, gisteren zat ze me de hele avond weer in m'n zij te porren, en dat voelt net als van de buitenkant in je zij gepord worden :D grapjurkje.

Verder wil het hier lichamelijk al niet meer zo en daar baal ik van. Mijn buik krampt (niet baarmoeder maar echt buikspieren) al zo snel, als ik even de stad in hobbel of de trap op. Als ik me dan goed ontspan tijdens het lopen gaat het wel weer weg, en ondanks dat ik weet dat het goed is om bewust dat soort dingen te voelen en aan te passen, vind k het maar stom.
Ook begint m'n schaambeen nu al rond de middag met steken, zo pijnlijk en ongemakkelijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:17:59 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185270703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:18 schreef CaVaBien het volgende:
Hoi aanstaande mama's en papa's, ik heb de afgelopen tijd niet echt actief kunnen reageren vanwege tijdgebrek en gebrek aan energie. Heb wel mee gelezen :)

Wij hebben de nipt niet gedaan, vanwege een paar redenen:
- de uitslag is niet volledig betrouwbaar
- de baby is hoe dan ook welkom (weg laten halen was geen optie voor ons nadat we een hartslag hadden gehoord)
- we wilden de zwangerschap met zo min mogelijk stress doorbrengen
- geen risicogroep

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik gelijk een hele voorraad zwangerschapsolie besteld om striae te voorkomen. Ik was heel actief met smeren, maar ondertussen vergeet ik het steeds of ben er te lui/moe voor :P
Nu 31+3 weken en voorlopig geen uitscheuringen, dus ik hoop dat ik een beetje geluk heb.

En een update over mij:
Ik ben helaas medisch geworden, vanwege een ziekenhuisopname (hartkloppingen vanwege te veel stress en ik had/heb al last van een hoge bloeddruk voor de zwangerschap en dat is nu nog steeds hoog).

De verloskundige en de gynaecoloog vonden allebei dat ik beter onder behandeling van het ziekenhuis kon zijn in verband met een risico op hartfalen tijdens de bevalling (heel fijn en geruststellend om te weten :') )

Laatst een groeiecho gehad en daaruit bleek dat de baby kleiner is dan gemiddeld. Ik ben zelf ook klein (1,53m), dus dat is op zich niet heel gek, maar ik maak me toch zorgen. Het kan namelijk ook komen door mijn hoge bloeddruk, waardoor er weinig voedingsstoffen gaan naar de baby.

Vandaag weer een herhaling van de groeiecho. Ik ben benieuwd hoe het nu is.

Is er al wat beweging Peejtur? :)
Oh dat is balen -O- hopelijk kun je nog wel van je zwangerschap genieten en is het allemaal een storm in een glas water.
Ik duim voor een goede echo ^O^
pi_185270781
Pinq, ik had veel last van m'n bekken en heb daar nu oefeningen voor (Röst methode) en dat werkt als een trein bij mij! Ik kan eigenlijk bijna alles weer nu, zonder pijn en veel langer volhouden. Ietsje rustiger aan dan 'normaal', maar ik heb nauwelijks nog pijn in m'n bekken. Ik vind het erg tof dat het zelfs gewoon weer kon verbeteren in de zwangerschap. Anyway, eventueel aankaarten bij de vk en/of bekkenfysio raadplegen, misschien kan het nog wel helpen bij jou ook?!
pi_185270953
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:22 schreef elamanilo het volgende:
Pinq, ik had veel last van m'n bekken en heb daar nu oefeningen voor (Röst methode) en dat werkt als een trein bij mij! Ik kan eigenlijk bijna alles weer nu, zonder pijn en veel langer volhouden. Ietsje rustiger aan dan 'normaal', maar ik heb nauwelijks nog pijn in m'n bekken. Ik vind het erg tof dat het zelfs gewoon weer kon verbeteren in de zwangerschap. Anyway, eventueel aankaarten bij de vk en/of bekkenfysio raadplegen, misschien kan het nog wel helpen bij jou ook?!
Dank voor de tip! Ik ga het eens lezen en aankaarten :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185274315
Ik kies wel voor de nipt test en ook voor vervolg als er iets uitkomt.
Mocht er duidelijkheid zijn over een afwijking waar de nipt voor bedoeld is dan ga ik wel afbreken.

Ik snap de mensen die dat niet doen en dat alles welkom is, maar daarmee zou ik ook meteen een keus maken voor de 3 kinderen die er al zijn. Ik ga hen niet opzadelen met broertjes of zusjes die zoveel zorg en aandacht nodig hebben, niet alleen van ons als ouders maar ook later van hen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185275376
Wij kozen ook voor de nipt om de redenen die eerder al genoemd zijn.

Ik scheurde vandaag finaal uit mijn broek bij de ziekenhuis, vervolgens jankte ik de ogen uit mijn hoofd toen we het over de bevalling hadden. Het was een topochtend. ;)
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:14:15 #230
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185276134
Oh jee, dat klinkt zeker niet als een beste ochtend @Cholula! En wat rot dat je nog steeds zoveel verdriet hebt rondom de bevalling. :*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185276446
Wat vervelend @:Cholula

Goed dat je het erover hebt kunnen hebben in ieder geval..
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:40:01 #232
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185283719
Oh Cho, wat een ochtend. Was het als een fijn gesprek? Als in: hebben ze goed naar je zorgen geluisterd?

Wij hebben dit keer ook de nipt gedaan (vorige keer combinatietest). Trisonomie 13 of 18 zouden we willen afbreken, bij 21 hadden we nog geen besluit genomen (ondanks dat verloskundige, omgeving en internet vooral vonden dat je dat al wel moet weten voor je het test).

Hormonaal gejank in huize stroopwafel: vrijdag hebben we een zwangerschapsfotoshoot en ik vind m'n buik gewoon echt niet mooi :'( Hij ziet er hetzelfde uit als tijdens de vorige zwangerschap en toen vond ik 'm ook niks. En als je dan inspiratie zoekt op pinterest en dat na probeert te maken, ziet het er echt niet uit :'(
Overigens kan ik niet-zwanger wel positiever naar de foto's terugkijken (babyhuis O+ ), maar mooi... Nee :N Een levenslang gevecht met lichaam en gewicht zullen hier vast ook niet bij helpen..
/liefdagboek
pi_185284135
Wat rot cholula.

Wat vind je er dan niks/niets aan stroopwafel? Kan je daar de vinger op leggen?

Betreft straie... Ik las een paar weken geleden een bericht dat een kersverse moeder prachtig veel rode straks had en daar borstvoeding op smeerde. Elke keer als ze voedde en het zo liet drogen. Nu deed ze dat aan een kant om verschil te zien. Na 3 weken de is ze de andere kant ook gaan insmeren, want het was echt een mega verschil tussen links en rechts....

Ik weet dus dat ik dus de komende tijd na de bevalling naar opgedroogde melk ruik :') proberen waard ;)
Schudden voor gebruik
pi_185284230
Wij deden geen combinatietest / nipt ed. Alleen de SEO en willen verder geen echo's.

Ik kan er gewoon niks mee. En zo blijft het voor ons allen stressvrij.
Schudden voor gebruik
pi_185284244
Verder ben ik even vergeten wat ik allemaal had gelezen :')
Schudden voor gebruik
pi_185284833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:56 schreef Stippelrientje het volgende:
Verder ben ik even vergeten wat ik allemaal had gelezen :')
_O- Zo zit ik ook altijd als ik probeer te reageren.... Ik moet eigenlijk met een notitieblokje lezen, want mijn geheugen is een zeef 8)7
pi_185285137
Striae, zoals al gezegd, is gewoon genetisch, cremepjes helpen daar niets bij. Wat wel helpt is een kleine baby, kleine buik en/of een vroeggeboorte, maar of je daar nu op moet gaan hopen?
Op zich heb ik goede genen voor striae, mijn moeder heeft het nooit gehad. En ik had bij de eerste geen striae tot ongeveer week 40. Maar in de 41e en 42e week zorgde dat laatste beetje extra buikgroei toch voor wat scheurtjes.
Bij mijn tweede was mijn buik groter, want ze was in de 42e week nog steeds niet ingedaald (en nu, 3 jaar later heeft ze nog steeds nooit haast en is altijd als laatste klaar o|O ), dus grotere buik op het einde en ik kon het gewoon voelen/horen scheuren als ik me bijvoorbeeld een beetje moest draaien in de auto om over mijn schouder te kijken of mijn gordel om te doen :'( :'( :'(

Ik houd gelukkig wel heel veel van mijn lijf. O+ Het is niet meer zo strak als het was, maar mijn lijf maakt potverdorie wel gewoon zomaar eventjes mensen, en het houdt ze daarna ook nog eens in leven, en mijn knuffels en kusjes kunnen ook nog eens de meest verschrikkelijke pijnen en angsten doen verdwijnen. Dus eigenlijk is mijn lijf een superheldenlijf, al zeg ik het zelf. :Y

Mijn hormonen beginnen mij een beetje over te nemen. Werk kan me echt totaal niet boeien, ik wil eigenlijk alleen maar bezig zijn met babywasjes, kinderknuffelen en het huis in orde maken. (ik heb zelfs de plinten in de keuken laatst op mijn knieen zitten schrobben _O- _O- _O- Maar ik moet toch eigenlijk wel een beetje meer mijn best gaan doen op mijn werk, want ik heb een paar weken geleden om een flinke salarisverhoging gevraagd en wacht nu nog mijn baas z'n antwoord/tegenvoorstel af. Dan helpt het niet als ik er maar als een zombie bij zit.... :Z

Peetjur.... wat ben je aan het doen? Druk bezig met de bevalling? Of gewoon de hele dag/nacht aan het seksen om die baby eruit te krijgen? *O* *O* *O*
pi_185285215
@nipt, dit heb ik een tijdje terug nog gepost:
quote:
Wel of geen NIPT is natuurlijk al iets heel persoonlijks. Wij hebben hem wel gedaan, om meerdere redenen. Wij wilden graag wat zekerheid hebben of er een kans zou zijn dat ons kindje het syndroom van Patau, Edwards of Down zou hebben. Mocht daar een bericht uit komen dat die kans er was, dan zouden we dan kijken wat de opties zijn, vervolgonderzoek laten doen etc. Maar dat bleek niet nodig. Mijn moeder heeft tussen mij en mijn broertje nog een zwangerschap gehad waarbij het kindje rond 16 weken overleden is. Daar is een chromosomale afwijking bij vastgesteld, maar welke weet ze niet. Ondanks dat dit inmiddels 29 jaar geleden is, merk ik dat ze het daar nog best wel moeilijk mee heeft. Omdat dit voor mij ook onduidelijkheid gaf, vond ik de nipt een prettige oplossing. Mijn laatste motivator om hem te doen komt vanuit mijn medische interessegebied; zonder zulke onderzoeken kan de prenatale zorg niet ontwikkelen en ik hoop hiermee ook een klein beetje bij te hebben mogen dragen aan deze ontwikkeling.
Nou moet ik wel zeggen dat alle begeleiding die wij hierin kregen om de keuze te maken bestond uit een envelop in je handen gedrukt krijgen met daarin de standaardboekjes van het RIVM en een formuliertje wat ik in moest vullen als ik hem zou willen doen, maar hey. Gelukkig wist ik zelf al genoeg en hadden we al besloten dat we een nipt zouden laten doen.

Cholula dat klinkt inderdaad niet als een topochtend :*

Stroop, vervelend dat je je zo voelt over je eigen lichaam nu :* Ik vind het zelf ook moeilijk om mezelf op foto's terug te zien, maar mijn babyhuisje O+ is wel echt fijn.

Hier gaat het zo zijn gangetje. Morgen belt als het goed is de bedrijfsarts om de medische indicatie voor parkeren eindelijk eens geregeld te gaan krijgen, dan moet alleen daarna alles nog even door naar een andere afdeling. Ik vraag mij af of ik het nog mee ga maken dat dit geregeld is voordat ik met verlof ga :')
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:34:53 #239
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185285525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:56 schreef elamanilo het volgende:


Verder ben ik nu 28 weken zwanger, volgende week 29 weken. En telkens moet ik zoveel denken aan Elva*, hoe af ze al was. En dat ik dan dus nu bijna even ver zwanger ben...

Oh jo! Dit heb ook he. Zij leeft zo enorm in Mn gedachten (en hart!).
Ook omdat elva dan net zo oud had geweest als Mn ro nu is. Dat kan zo’n pijn doen wanneer je haar dan zo ziet genieten van het leven. Had elva ook moeten doen.
Zonder hoop geen leven.
pi_185286155
Jommes! Er zit een mini-kloppertje in mijn buik! 🖤 God wat was ik zenuwachtig vandaag! Echo om 20:20 (verzin je toch ook niet :p)
Confetti gooit**
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 februari 2019 @ 21:57:25 #241
269689 crew  Viv
  woensdag 27 februari 2019 @ 22:01:31 #242
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185286442
Fijn voor je Kleurdoos!

Ik had vandaag mijn eerste zwangerschapsyoga, maar er hing daar zo'n smerige wierrook geur dat ik er nooit meer naar terug wil. Bah, ik was echt helemaal van slag ervan :') Na afloop moest ik de misselijkheid met patatjes weg eten :P
Nou vind ik wierrook sowieso echt heel vies en ben ik vrij gevoelig voor zintuigprikkeling, maar snap toch niet dat ze daar met reukgevoelige zwangeren niet aan denken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 27 februari 2019 @ 22:18:07 #243
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185287092
Kleurdoos *O*
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 22:19:51 #244
447051 crew  Peejtur
pi_185287142
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:24 schreef dodoria het volgende:
Striae, zoals al gezegd, is gewoon genetisch, cremepjes helpen daar niets bij. Wat wel helpt is een kleine baby, kleine buik en/of een vroeggeboorte, maar of je daar nu op moet gaan hopen?
Op zich heb ik goede genen voor striae, mijn moeder heeft het nooit gehad. En ik had bij de eerste geen striae tot ongeveer week 40. Maar in de 41e en 42e week zorgde dat laatste beetje extra buikgroei toch voor wat scheurtjes.
Bij mijn tweede was mijn buik groter, want ze was in de 42e week nog steeds niet ingedaald (en nu, 3 jaar later heeft ze nog steeds nooit haast en is altijd als laatste klaar o|O ), dus grotere buik op het einde en ik kon het gewoon voelen/horen scheuren als ik me bijvoorbeeld een beetje moest draaien in de auto om over mijn schouder te kijken of mijn gordel om te doen :'( :'( :'(

Ik houd gelukkig wel heel veel van mijn lijf. O+ Het is niet meer zo strak als het was, maar mijn lijf maakt potverdorie wel gewoon zomaar eventjes mensen, en het houdt ze daarna ook nog eens in leven, en mijn knuffels en kusjes kunnen ook nog eens de meest verschrikkelijke pijnen en angsten doen verdwijnen. Dus eigenlijk is mijn lijf een superheldenlijf, al zeg ik het zelf. :Y

Mijn hormonen beginnen mij een beetje over te nemen. Werk kan me echt totaal niet boeien, ik wil eigenlijk alleen maar bezig zijn met babywasjes, kinderknuffelen en het huis in orde maken. (ik heb zelfs de plinten in de keuken laatst op mijn knieen zitten schrobben _O- _O- _O- Maar ik moet toch eigenlijk wel een beetje meer mijn best gaan doen op mijn werk, want ik heb een paar weken geleden om een flinke salarisverhoging gevraagd en wacht nu nog mijn baas z'n antwoord/tegenvoorstel af. Dan helpt het niet als ik er maar als een zombie bij zit.... :Z

Peetjur.... wat ben je aan het doen? Druk bezig met de bevalling? Of gewoon de hele dag/nacht aan het seksen om die baby eruit te krijgen? *O* *O* *O*
Nee nog geen verandering. Vk is vandaag langs geweest om te kijken of er gestript kon worden. Helaas nog te weinig ontsluiting. Baarmoedermond stond wel iets open maar te weinig om er iets mee te kunnen. Zondag, dan is ze 41 weken, is de volgende poging. Kleine heeft het goed. Volgende week waarschijnlijk ook afspraak met gynaecoloog voor echo om te kijken hoe alles erbij ligt en er nog genoeg placenta is.

Verder meerdere keren gesekst maar schiet niet op :')
pi_185288963
kleurdoos gefeliciteerd *O*

Ela, dat snap ik zeg, wat moet dat vreemd voelen en begrijpelijk dat Elva nu zo veel in je gedachten en je hart is.

Pjeetur...nog maar even, echt, het zijn de laatste loodjes, ik beloof het! Pas je er wel voor op dat je niet door de gyn 'gedwongen' wordt een inleiding te doen zonder aanleiding? (haha). Prima natuurlijk als er voor jullie specifieke risicoaanwijzingen zijn, of als het je persoonlijke voorkeur is, maar in mijn persoonlijke ervaring plannen gynaecologen de bevallingen het liefst op voor hun prettige tijden en dus grijpen ze nogal snel naar een inleiding. Bij mijn eerste vertelde de gyn mij dat ik met 41+2 ingeleid moest worden. En bij doorvragen was dat omdat ze de 3 dagen daarna het nogal druk hadden op de afdeling en dat er voor die dag nog weinig gepland stond. Dat was wel echt ene deuk in mijn vertrouwen dat de gyns het beste voor baby en moeder willen -O- .

Maar goed, wellicht is dat voor jullie helemaal niet van belang. Vrolijk door blijven seksen en alle bakerpraatjes dingen uitproberen, die toch niet helpen, maar ze houden je in ieder geval bezig _O-
  woensdag 27 februari 2019 @ 23:34:00 #246
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185289144
Jeetje dodoria... ik zou ook echt heel opstandig worden als een zorgverlener zegt dat je iets 'moet' ipv te overleggen of je akkoord gaat met een voorstel.

Een inleiding nog voordat week 42 is afgelopen zonder medische noodzaak lijkt me ook nogal rigoureus? Wat ik er over lees is dat een inleiding juist sneller van de ene complicatie tot de andere kan leiden. Kan me voorstellen dat die laatste loodjes zwaar zijn, maar de baby zal toch over t algemeen komen wanneer hij/zij daar klaar voor is. De natuur heeft het toch mooi geregeld :) (En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen en dan is het hartstikke mooi dat er een handje geholpen kan worden)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185290279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:34 schreef -Mellow- het volgende:
Jeetje dodoria... ik zou ook echt heel opstandig worden als een zorgverlener zegt dat je iets 'moet' ipv te overleggen of je akkoord gaat met een voorstel.

Een inleiding nog voordat week 42 is afgelopen zonder medische noodzaak lijkt me ook nogal rigoureus? Wat ik er over lees is dat een inleiding juist sneller van de ene complicatie tot de andere kan leiden. Kan me voorstellen dat die laatste loodjes zwaar zijn, maar de baby zal toch over t algemeen komen wanneer hij/zij daar klaar voor is. De natuur heeft het toch mooi geregeld :) (En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen en dan is het hartstikke mooi dat er een handje geholpen kan worden)
Ik ben het volledig met je eens. De bijkomende complicaties en risico'z van inleidingen worden bijna nooit genoemd door gyns. En beslissingen maken op gemiddelden en algemene risico's, zonder de specifieke risico's voor de individuele patient te bekijken is eigenlijk gewoon bizar (en onethisch imho). Daarom kunnen ze ook gewoon extra echo's aanbieden, dagelijks het functioneren van de placenta controleren en hoe het met de baby gaat. Dat is inderdaad ook waar mijn voorkeur naar uitgaat. Gelukkig was mijn bevalling al spontaan begonnen op de dag die de gyn mij een inleiding probeerde op te leggen, maar anders was ik er ook niet zomaar mee akkoord gegaan hoor. Ik wordt er weeer helemaal opstandig van als ik er aan denk... :(
pi_185291200
Inleiden hoeft helemaal niet vreselijk te zijn. Bram is ingeleid met 38 weken, super easy bevalling gehad.

Als deze bevalling niet spontaan start voor 37 weken dan volgt hetzelfde verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185291283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:24 schreef dodoria het volgende:
kleurdoos gefeliciteerd *O*

Ela, dat snap ik zeg, wat moet dat vreemd voelen en begrijpelijk dat Elva nu zo veel in je gedachten en je hart is.

Pjeetur...nog maar even, echt, het zijn de laatste loodjes, ik beloof het! Pas je er wel voor op dat je niet door de gyn 'gedwongen' wordt een inleiding te doen zonder aanleiding? (haha). Prima natuurlijk als er voor jullie specifieke risicoaanwijzingen zijn, of als het je persoonlijke voorkeur is, maar in mijn persoonlijke ervaring plannen gynaecologen de bevallingen het liefst op voor hun prettige tijden en dus grijpen ze nogal snel naar een inleiding. Bij mijn eerste vertelde de gyn mij dat ik met 41+2 ingeleid moest worden. En bij doorvragen was dat omdat ze de 3 dagen daarna het nogal druk hadden op de afdeling en dat er voor die dag nog weinig gepland stond. Dat was wel echt ene deuk in mijn vertrouwen dat de gyns het beste voor baby en moeder willen -O- .

Maar goed, wellicht is dat voor jullie helemaal niet van belang. Vrolijk door blijven seksen en alle bakerpraatjes dingen uitproberen, die toch niet helpen, maar ze houden je in ieder geval bezig _O-
Nee in principe worden we, mocht het zover komen, volge de week zaterdag verwacht voor het voorwerk en dan zondag voor de bevalling. Ik vertrouw onze Gynaecoloog wel. Hebben elke keer dezelfde tot nu toe. :)
pi_185291408
Ik herken niet wat je zegt, Dodoria. Ik had gisteren een gesprek met de gyn en dat was een heel fijn gesprek. Alle voor- en nadelen werden genoemd, er werd heel goed naar me geluisterd. Goed, ik heb ontzettend zitten te huilen, maar dat had niet te maken met de arts die tegenover me zat.

Succes met wachten, Peejtur. Blijft bijzonder dat die laatste dagen weken lijken te duren.
pi_185291524
Hier heeft de gyn ook netjes alle voor- en nadelen besproken. Mijn inleiding ook als prettig ervaren, al m’n wensen werden gehoord en het was echt míjn bevalling. Geen pijnstilling of medische ingrepen verder ^O^ Maar goed, ik was precies 42 weken zwanger natuurlijk. Als je langer wilt wachten moet je vooral mentaal sterk in je schoenen staan denk ik en veel vertrouwen hebben in de natuur. Elke dag werd ik zenuwachtiger als ik ‘m eventjes niet voelde en de gedachte om elke twee dagen naar het ziekenhuis te moeten voor controle zag ik écht niet zitten :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:47:52 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_185291633
Ik vind zelfs het argument "dan is het rustig op de afdeling" niet eens zo heel schokkend als het om een dag eerder of later inleiden gaat. Liever dat dan dat er simultaan 20 andere vrouwen liggen te bevallen die allemaal door dezelfde 3 verloskundiges geholpen moeten worden ;)
Het is wat anders als je eigenlijk helemaal geen inleiding wíl, maar dan voer je ook een andere discussie volgens mij.

Hier overigens ook een inleiding bij de eerste wegens verwachte complicaties, maar die kwamen niet en uiteindelijk echt de makkelijkste en vlotste bevalling gehad die je je kunt wensen ;) niets is zeker.
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:05:24 #253
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185292376
Wel fijn om te horen dat inleidingen ook goed kunnen verlopen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:06:49 #254
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185292395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:01 schreef Ticootje het volgende:
Inleiden hoeft helemaal niet vreselijk te zijn. Bram is ingeleid met 38 weken, super easy bevalling gehad.

Als deze bevalling niet spontaan start voor 37 weken dan volgt hetzelfde verhaal.
Waarom?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185292441
Een inleiding kan ook een goede bevalling zijn, zeker, maar het is ook echt wel waar dat over het algemeen meer interventies volgen als er eenmaal met interventies begonnen is.

Ik denk dat het vooral per unieke situatie bekeken zou moeten worden in plaats van (enkel) via protocollen of zelfs omdat het in de agenda wel praktisch uitkomt. En ik denk dat het goed is om je er bewust van te zijn dat je zélf de keuze hebt, jouw lichaam en zo. Dat je inderdaad niet zomaar hoeft mee te gaan in wat de gynaecoloog voorstelt als dat totaal niet goed voelt voor jou of als je erdoor overdonderd wordt. En dat je zeker mag verwachten (en vragen) dat je goed geīnformeerd wordt, dus wat zijn de risico's, hoe groot zijn die, wat gebeurt er als je afwacht, zijn er andere (natuurlijke) opties die nog verkent kunnen worden etc. Want het is wel een behoorlijke interventie en niet elk lichaam pikt dat even eenvoudig op (geldt ook voor je baby).

Cho, fijn dat er goed geluisterd werd en dat je goed kon overleggen. :* Het is belangrijk dat je gehoord wordt en jezelf mag uiten. En als het goed is, handelen de hulpverleners om je heen ook vanuit de goede intenties en willen ze ook dat jij je fijn voelt en goed uit de strijd komt. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat rot cholula.

Wat vind je er dan niks/niets aan stroopwafel? Kan je daar de vinger op leggen?

Betreft straie... Ik las een paar weken geleden een bericht dat een kersverse moeder prachtig veel rode straks had en daar borstvoeding op smeerde. Elke keer als ze voedde en het zo liet drogen. Nu deed ze dat aan een kant om verschil te zien. Na 3 weken de is ze de andere kant ook gaan insmeren, want het was echt een mega verschil tussen links en rechts....

Ik weet dus dat ik dus de komende tijd na de bevalling naar opgedroogde melk ruik :') proberen waard ;)
Wow, goede tip! Die neem ik mee. Mijn borstvoeding stroomde tot nu toe twee keer rijkelijk, dus dan is er genoeg! :D O+
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:29:02 #256
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185293448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat vind je er dan niks/niets aan stroopwafel? Kan je daar de vinger op leggen?
Hij is enorm. En niet echt rond, maar een beetje vorm potvis, waarbij de bovenkant heel strakgespannen staat en de onderkant juist wat slap is.
Zeker blote buikenfoto's vind ik niet mooi worden en op veel andere foto's ben ik ook vooral dik ipv zwanger. Alleen van de zijkant is het echt echt een enorme zwanger-buik. Dus maar vooral veel foto's van de zijkant maken :P
Nouja, het is vooral hormonaal gezeur/onzekerheid over de rest van m'n lichaam.

Blij om hier ook fijne ervaringen met inleiden te lezen. Mocht de baby toch langer willen blijven zitten dan z'n zus, verwacht ik wel dat ze verloskundige het (weer) oppert, dus dan is het prettig om te horen dat het niet alleen maar ellende is ;) Al ben ik nu nog voornemens om moeder natuur te volgen - dat kan tegen die tijd natuurlijk heel anders zijn.
pi_185293499
Na de zwangerschap kon je wel met een fijn gevoel naar je foto's kijken? Ik ben nog steeds heel erg blij met de foto's die gemaakt zijn tijdens de zwangerschap van Frits. Ik ben nog aan het kijken of we deze zwangerschap nog foto's kunnen laten maken.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:33:37 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185293500
Hier was mijn ingeleide bevalling geen pretje. Mijn lijf pakte het niet op (wel weeën, 40 uur lang, maar geen ontsluiting). Uiteindelijk was prul er vanaf het spontaan breken van mijn vliezen na een heftige weeënstorm en een ruggenprik met een knip en een pomp na 6,5 uur. Maar goed, dat had de gyn ook niet kunnen bedenken en mijn lijf was zo ontzettend op dat het inleiden met 39 weken of een keizersnede werd. Nog langer doorlopen en wachten op een natuurlijke bevalling, kon ik echt niet meer aan... Maar goed, ik spuugde op het laatst ook weer 25 keer per dag en had toen geen sonde meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 28-02-2019 11:52:04 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:17:49 #259
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185294088
Cholula Ja, dat wel, al vond ik 'm daarna nog steeds niet mooi. Ik kon wel waarderen dat m'n lijf gewoon een baby had gebouwd (en wat voor een O+ ), waardoor ik iets meer door mijn eigen negatieve zelfbeeld heen kon prikken.

Tink89 Helemaal begrijpelijk hoor, dat er bij jullie ingegrepen werd! Ik heb diepe respect voor dat je het überhaupt tot 39 weken vol hebt gehouden! Maar dit sterkt wel mijn eerdere gedachtengang: ingrijpen voor Moeder Natuur er klaar mee is, geeft geen fijne bevalling. Dus daarom fijn om andere verhalen te horen.
pi_185294108
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:34 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh jo! Dit heb ook he. Zij leeft zo enorm in Mn gedachten (en hart!).
Ook omdat elva dan net zo oud had geweest als Mn ro nu is. Dat kan zo’n pijn doen wanneer je haar dan zo ziet genieten van het leven. Had elva ook moeten doen.
Wat prachtig dat ze nog zo leeft bij anderen. O+ :*
  Vis een optie? donderdag 28 februari 2019 @ 11:44:34 #261
70532 loveli
N
pi_185294536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef -Mellow- het volgende:
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
Tijd geleden dat ik voor het laatst googlede, maar een crčme met centella asiatica was het enige waarvan met wetenschappelijk onderzoek onderbouwd was dat het (een beetje, maar wel significant) hielp. Leeftijd (jonge vrouwen hebben grotere kans op striae), erfelijkheid en vooral hormonen in de laatste week spelen een (grote) rol. Dus smeren kan helpen, maar geen garantie ivm de andere factoren.
crap in = crap out
pi_185294559
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:06 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom maximaal 37 weken?

Dat deelde mijn gyn mede.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185294664
/verlaat lurkstand

Bij een tweeling laten ze je over het algemeen niet langer lopen dan 38 weken. Dit werd mij ook verteld. Dit ivm het gebrek aan ruimte in de buik. Meestal komt een tweeling sowieso vroeger. Uiteraard ben je zelf nog altijd de baas, dus als je niet wilt dat ze eerder ingrijpen in het ziekenhuis zullen ze dit ook niet doen.

Uiteindelijk ben ik 5,5 week te vroeg bevallen omdat mijn dochter vond dat het lang genoeg geduurd had en ze buiten wilde kijken. Mijn zoon daarentegen had daar minder zin in, maar moest mee😀
pi_185295039
Ik mag voorlopig op 19 oktober :)
pi_185295184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag voorlopig op 19 oktober :)
*O* O+


Hier vanmorgen 3d pretecho gehad.
Helaas lag meisje met haar gezicht de placenta te knuffelen, dus dat werd niks :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185295367
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:19 schreef pinquit het volgende:

[..]

*O* O+


Hier vanmorgen 3d pretecho gehad.
Helaas lag meisje met haar gezicht de placenta te knuffelen, dus dat werd niks :')
Haha! Wat jammer zeg!
  FOK!fotograaf donderdag 28 februari 2019 @ 12:29:39 #267
148247 taxibabe
pi_185295402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag voorlopig op 19 oktober :)
Spannend! Bij mij is het voorlopig op 12 oktober gezet! En morgen 1ste echo!
pi_185295405
Cho, ik heb je net gemaild! :*

Stroop :*

*O* Kleurdoos! O+
pi_185295954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:51 schreef Solodelphi het volgende:
/verlaat lurkstand

Bij een tweeling laten ze je over het algemeen niet langer lopen dan 38 weken. Dit werd mij ook verteld. Dit ivm het gebrek aan ruimte in de buik. Meestal komt een tweeling sowieso vroeger. Uiteraard ben je zelf nog altijd de baas, dus als je niet wilt dat ze eerder ingrijpen in het ziekenhuis zullen ze dit ook niet doen.

Uiteindelijk ben ik 5,5 week te vroeg bevallen omdat mijn dochter vond dat het lang genoeg geduurd had en ze buiten wilde kijken. Mijn zoon daarentegen had daar minder zin in, maar moest mee😀
Oh nu ik me vastpin op max 37, dan baal ik al als het 37+1 wordt.

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik probeer me wat in te lezen maar dan lees je natuurlijk alleen de ellende.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185296023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag voorlopig op 19 oktober :)
Hoe gaat het met je?

Vandaag alweer 37 weken! ❤
pi_185296128
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh nu ik me vastpin op max 37, dan baal ik al als het 37+1 wordt.

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik probeer me wat in te lezen maar dan lees je natuurlijk alleen de ellende.
Ik heb tot aan de 34 weken een prima zwangerschap gehad dus ik kan alleen maar zeggen, geniet ervan en probeer je niet teveel zorgen te maken.

Inlezen heb ik ook gedaan, maar daar word je vaak niet vrolijk van. Ik kan je wel aanraden om 'Het Tweelingenboek' te lezen. Ik heb daar veel aan gehad.
pi_185296765
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Hij is enorm. En niet echt rond, maar een beetje vorm potvis, waarbij de bovenkant heel strakgespannen staat en de onderkant juist wat slap is.
Zeker blote buikenfoto's vind ik niet mooi worden en op veel andere foto's ben ik ook vooral dik ipv zwanger. Alleen van de zijkant is het echt echt een enorme zwanger-buik. Dus maar vooral veel foto's van de zijkant maken :P
Nouja, het is vooral hormonaal gezeur/onzekerheid over de rest van m'n lichaam.

Blij om hier ook fijne ervaringen met inleiden te lezen. Mocht de baby toch langer willen blijven zitten dan z'n zus, verwacht ik wel dat ze verloskundige het (weer) oppert, dus dan is het prettig om te horen dat het niet alleen maar ellende is ;) Al ben ik nu nog voornemens om moeder natuur te volgen - dat kan tegen die tijd natuurlijk heel anders zijn.
Oh, zo’n buik heb ik ook, ja :')

Er zijn wat (onflateuze) foto’s gemaakt op mijn babyshower, maar ik heb er nog niet langer dan vluchtig naar kunnen kijken. Vorige keer was het een mooie strakke bol, maar nu... Inderdaad, van de zijkant.
(Helpt ook niet dat mijn moeder gisteren opeens vol verbazing riep ‘jezus... wat ben jij dik zeg!’ xD)
pi_185296901
Bah wat een rot opmerking van je moeder ☹
pi_185297047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:50 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bah wat een rot opmerking van je moeder ☹
Ik moest er ook even hormonaal om huilen en ik heb ook iets gemeens teruggezegd.

Los daarvan lijkt het ook alsof mijn baarmoeder sinds gisteren voorover gekiept is waardoor het bolle van boven nog erger is/lijkt. Dus toen ik van de schrik bekomen was en ze het met heel veel sorries uitlegde begreep ik het wel.

Maar toch ging ik niet helemaal gelukkig naar buiten in mijn strakke jurk vanmorgen. Thanks mom!
pi_185297469
Wees trots op je lichaam dames! Een zwangerschap is echt iets bijzonders. Je lichaam maakt van twee kleine cellen een volledige baby, dat is niet niets.

Zwangere buiken vind ik iets magisch hebben en ook leuk om te zien hoe verschillend de buiken zijn O+

Het zou strafbaar moeten zijn om negatieve opmerkingen te maken over het gewicht/ de buik van een zwangere.

Ik ben zo trots op mijn buik. Dat het het huisje is geworden van mijn baby. Dat ik zwanger mocht/mag zijn (ook al was het ongepland) en binnenkort een mama mag zijn O+
pi_185298933
Wat fijn dat de echo goed was Kleurdoos! Spanning ook al wat gezakt of nog steeds wel hoog?

Mijn lijf met baby erin O+ Ben er erg blij mee en alle veranderingen fascineren me. Niet zwanger kunnen worden zorgde wel voor een deuk in het vertrouwen in mijn lichaam. Nu komt dat weer terug gelukkig: de baby doet het goed *O* mijn lijf kan een kind laten groeien ^O^

Hier geen NIPT gedaan. We zouden niets doen met de uitslag. Daarnaast is de kans op een vals-positieve uitslag best hoog, wat zorgt voor veel onrust/zorgen in de zwangerschap.
pi_185299928
@elamanilo Ik zag het! O+ Dank je wel!

@Djoess Wat ontzettend stomme opmerking van je moeder. Ik reageer ondertussen met "Klopt en bij mij is het over een <insert aantal weken> weer weg een heel stuk minder. Dat is bij jou nog maar afwachten." Dat vonden tot nog toe twee mensen geen leuk antwoord en daar hebben we het toen nog even rustig over gehad. Ze begrepen wel dat hun opmerking niet zo netjes was.

@Kleurdoos Wat ontzettend fijn van de knipper! Nu duimen draaien tot we een ons wegen.

@Stroopwafelmeisje Foto's van blote buiken vind ik zelden heel flatteus.

Ik ben best trots op mijn buik en op de rest van mijn lijf, maar ik weet ook dat het straks pijn doet om te accepteren dat het niet met een paar weken/maanden weer is zoals het was voor ik zwanger werd.

De peuter deed er vandaag tot één uur vanmiddag over om zich aan te kleden. Daarna zijn we door het dorp gelopen in de hoop nog een fijne voedingsbeha voor mij te vinden en toffe hoes voor de Maxi-Cosi. Kansloos, ik kon beter naar de Babydump was het advies. Dat vinden mijn hormonen dan weer heel jammer, want ik steun juist zo graag de lokale middenstand. Uiteindelijk kuste Frits de straat en had hij overal pijn, nam mijn man zijn telefoon niet op en liep ik vervolgens met de peuter op mijn nek door de winkelstraat. :{
pi_185302579
@Kleurdoos *O*

@stroop :*
Schudden voor gebruik
pi_185302738
Sinds maandag kon ik aan niks anders dan pizza denken. En dan wel van de lokale pizzeria.

Mijn meneer een berichtje gestuurd of hij niet langs kon rijden op de terugweg :')
Die weer aangaf dat ze dicht waren op maandag.... :(

Gisteren was het dan zover. Pizza gehaald:') heeeeeeeerlijk! Na 4 jaar de eerste pizza van daar <3 (ivm voedselallergiën van wurm in combinatie met bv). En laat het Nou ook allemaal zijn blijven zitten!

En vandaag dan weer zo een struggle met vlees bakken voor meneer en wurm. Ik krijg er het instant zuur van en dus veel rennen naar het toilet. Zoveel moeite dat ik er van moest huilen. Bouwt mijn meneer liefdevol een muur om hun borden en toen moest ik wel lachen om hoe stom het gewoon is. Ik kreeg niks weg.

Geen pijl op te trekken dat zwanger zijn.
Schudden voor gebruik
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:24:33 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185305005
Cho, het zit je niet mee he, deze week :* Misschien online iemand vinden die op verzoek hoezen maakt? Toch een soort middenstand steunen?

Fijn van de goede echo, KD! *O*

Bobby: je hebt gelijk hoor! Hier was voor dochter, tijdens alle hormonen en ziekenhuisbezoeken ook geen vertrouwen meer in m'n lijf. Juist daarom was ik zo trots op m'n buik, behalve dat 'ie er in werkelijkheid dus helemaal niet zo mooi uit zag als in m'n hoofd :')

Jeetje, Djoess, wat een opmerking.. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik "zeker al beland ben bij de allerlaatste loodjes". Ik reageer dan meestal maar luchtig met "nou dat valt wel mee hoor, moet nog xx weken". Maar dan krijg je een blik vol medelijden, das ook niet alles :')
Morgen wel 35 weken! *O* En omdat ik nog steeds overtuigd ben dat ik vroeg beval: de maand waarin m'n baby komt! (Dit kan nog wel eens een lange maand worden :') )

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
Het zou strafbaar moeten zijn om negatieve opmerkingen te maken over het gewicht/ de buik van een zwangere een ander.
:s)
pi_185306860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:10 schreef elamanilo het volgende:
Een inleiding kan ook een goede bevalling zijn, zeker, maar het is ook echt wel waar dat over het algemeen meer interventies volgen als er eenmaal met interventies begonnen is.

Ik denk dat het vooral per unieke situatie bekeken zou moeten worden in plaats van (enkel) via protocollen of zelfs omdat het in de agenda wel praktisch uitkomt.
jij zegt weer veel beter wat ik eigenlijk bedoelde. Ik voelde me zo behandeld alsof ik compleet irrelevant was. De gyn maakte haar eigen beslissing, gebaseerd op haar agenda. Geen overleg, geen opties bespreken. Het heeft mij wel voor goed genezen van in het ziekenhuis willen bevallen. Hoewel ik daar natuurlijk wel voor open blijf staan als er risicofactoren bij blijken te komen.

En wat betreft commentaar over andermans lichaam, blegh! Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat hun mening ook maar iets toe zou voegen voor anderen. Mijn meoder is er ook zo een, maar die heeft zo compleet geen filter en gebrek aan perspectief dat ik daar ondertussen aan gewend ben. Haar mening is nu dus compleet irrelevant geworden voor mij, wel jammer, maar ik zie het echt als haar handicap dat ze altijd kritiek denkt te moeten spuien.

gister bij de vk geweest. 28 weken vandaag. Baby ligt inderdaad compleet overdwars. Die rare uitstekende bobbel steeds onder mijn ribben is zijn hoofdje. wel mooi om te voelen hoe groot dat al is! In mijn facebook-bevallingsgroep is er al een moeder bevallen, ook met 28 weken. En wat ziet zo'n kindje er dan al af uit! Gelukkig heb ik nog een weekje of 6 om deze baby te keren.
pi_185307061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Cho, het zit je niet mee he, deze week :* Misschien online iemand vinden die op verzoek hoezen maakt? Toch een soort middenstand steunen?

Fijn van de goede echo, KD! *O*

Bobby: je hebt gelijk hoor! Hier was voor dochter, tijdens alle hormonen en ziekenhuisbezoeken ook geen vertrouwen meer in m'n lijf. Juist daarom was ik zo trots op m'n buik, behalve dat 'ie er in werkelijkheid dus helemaal niet zo mooi uit zag als in m'n hoofd :')

Jeetje, Djoess, wat een opmerking.. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik "zeker al beland ben bij de allerlaatste loodjes". Ik reageer dan meestal maar luchtig met "nou dat valt wel mee hoor, moet nog xx weken". Maar dan krijg je een blik vol medelijden, das ook niet alles :')
Morgen wel 35 weken! *O* En omdat ik nog steeds overtuigd ben dat ik vroeg beval: de maand waarin m'n baby komt! (Dit kan nog wel eens een lange maand worden :') )

[..]

:s)
Ik ben morgen ook 35 weken :D nog 5 weken te gaan (door de suiker hoef ik niet langer dan 40 weken) maar ik hoop op een week of twee eerder, op mijn verjaardag ofzo, lijkt me leuk cadeautje aan mezelf xD

Iets anders: mensen die ongevraagd aan je buik zitten :')
Vorige zwangerschap nooit last van gehad en deze week gewoon al vier keer :O
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:48:02 #283
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185308118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:26 schreef Djoess het volgende:

[..]

Ik ben morgen ook 35 weken :D nog 5 weken te gaan (door de suiker hoef ik niet langer dan 40 weken) maar ik hoop op een week of twee eerder, op mijn verjaardag ofzo, lijkt me leuk cadeautje aan mezelf xD

Iets anders: mensen die ongevraagd aan je buik zitten :')

Vorige zwangerschap nooit last van gehad en deze week gewoon al vier keer :O
onbekenden? :o
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185308727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Cho, het zit je niet mee he, deze week :* Misschien online iemand vinden die op verzoek hoezen maakt? Toch een soort middenstand steunen?

Fijn van de goede echo, KD! *O*

Bobby: je hebt gelijk hoor! Hier was voor dochter, tijdens alle hormonen en ziekenhuisbezoeken ook geen vertrouwen meer in m'n lijf. Juist daarom was ik zo trots op m'n buik, behalve dat 'ie er in werkelijkheid dus helemaal niet zo mooi uit zag als in m'n hoofd :')

Jeetje, Djoess, wat een opmerking.. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik "zeker al beland ben bij de allerlaatste loodjes". Ik reageer dan meestal maar luchtig met "nou dat valt wel mee hoor, moet nog xx weken". Maar dan krijg je een blik vol medelijden, das ook niet alles :')
Morgen wel 35 weken! *O* En omdat ik nog steeds overtuigd ben dat ik vroeg beval: de maand waarin m'n baby komt! (Dit kan nog wel eens een lange maand worden :') )

[..]

:s)
Ach, als het niet kunnen vinden van een hoes het ergste is dan mag ik niet klagen. Het tranendal van gisteren ben ik al bijna vergeten.

Het is gewoon heel stom, ik vind de Maxi-Cosi die we hebben zo lelijk dat ik had bedacht dat ik een nieuwe wilde. Dat vond ik onzin en dus bedacht ik dat ik dan een hoes wilde. Nu vind ik natuurlijk alle hoezen stom. We hebben ergens een mooiere Maxi-Cosi, maar die kunnen we niet vinden. Waarschijnlijk hebben we hem uitgeleend, maar we hebben geen idee aan wie. :')

Dus nu moet de baby in de lelijk MC en dat vinden mijn hoermonen heel stom.
pi_185308852
Cholula, heb je al gekeken bij ukje.nl? En verder lees ik morgen wel weer bij, ik ga slapen :Z
pi_185309433
Alleen onze peuter aait te pas en te onpas (als ik bloot naar de douche loop :') ) trots over mijn buik en zegt dan: dat is de baby! De buik wordt al héél dik! O+
pi_185310252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:48 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

onbekenden? :o
Jazeker. Maandag in het ziekenhuis een oud-collega van mijn moeder, ken die man verder niet, “ik heb ook zo’n buik, maar bij jou is het een teken van vruchtbaarheid” met een volle hand erop en daarna oude dametjes in de supermarkt (wat ik dan weer minder erg vind). En vanmiddag met het ophalen van mijn dochter bij een vriendinnetje, de oma van het vriendinnetje die uitgebreid ging voelen ‘hoe hoog het al wel niet zat’. En dat ik dan nog ga staan uitleggen dat ik 35 weken zwanger ben maar dat de baby twee weken voor loopt. Terwijl zij loopt te duwen. Mutsdattikerben.
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:18:00 #288
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185310368
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:14 schreef Djoess het volgende:

[..]

Jazeker. Maandag in het ziekenhuis een oud-collega van mijn moeder, ken die man verder niet, “ik heb ook zo’n buik, maar bij jou is het een teken van vruchtbaarheid” met een volle hand erop en daarna oude dametjes in de supermarkt (wat ik dan weer minder erg vind). En vanmiddag met het ophalen van mijn dochter bij een vriendinnetje, de oma van het vriendinnetje die uitgebreid ging voelen ‘hoe hoog het al wel niet zat’. En dat ik dan nog ga staan uitleggen dat ik 35 weken zwanger ben maar dat de baby twee weken voor loopt. Terwijl zij loopt te duwen. Mutsdattikerben.
wow zeg, onbegrijpelijk.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185310852
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:14 schreef Djoess het volgende:

[..]

Jazeker. Maandag in het ziekenhuis een oud-collega van mijn moeder, ken die man verder niet, “ik heb ook zo’n buik, maar bij jou is het een teken van vruchtbaarheid” met een volle hand erop en daarna oude dametjes in de supermarkt (wat ik dan weer minder erg vind). En vanmiddag met het ophalen van mijn dochter bij een vriendinnetje, de oma van het vriendinnetje die uitgebreid ging voelen ‘hoe hoog het al wel niet zat’. En dat ik dan nog ga staan uitleggen dat ik 35 weken zwanger ben maar dat de baby twee weken voor loopt. Terwijl zij loopt te duwen. Mutsdattikerben.
Volgende keer als iemand dat doet direct vol in de ballen grijpen/borsten vastgrijpen en regelrecht aankijken. Als ze het ongemakkelijk vinden zeggen 'ja dat is niet zo fijn he, als iemand zomaar ineens aan je zit?!'
Echt, ik heb geen geduld voor dat soort flauwe kul. Blijf met je poten van me af! (Behalve lieve vrienden en mijn peuter, die iedere dag wel even de baby wil aaien O+ )
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:42 #290
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185311176
Mensen die zomaar aan je zitten :r
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:02:59 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185317537
Ik kijk meestal niet zo aardig denk ik, mensen durven mij niet aan te raken :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:06:09 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185317584
Ik heb een twee pak zwarte zwangerschapsleggings van h&m die mij toch niet lekker zit. Mijn benen zijn te dik, het schuurt te erg :P maat L. Het is gewoven/gebreid katoen, maar niet dik ofzo (hoe leg ik dit nou kloppend uit, want het klinkt gek).
Geen pantyspul dus.
Iemand interesse? Tegen verzendkosten stuur ik ze op!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:24:20 #293
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185317902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:02 schreef pinquit het volgende:
Ik kijk meestal niet zo aardig denk ik, mensen durven mij niet aan te raken :P
Ik ook niet, zelfs mijn moeder zit niet aan mijn buik. Nog nooit last gehad van buikgraaiers. :P
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:26:18 #294
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185322568
Mensen die (ongevraagd) aan je zitten: verschrikkelijk. Alsof je publiek eigendom bent als je zwanger bent. Ik draag vaak een shirt met de tekst: zwanger: voorzichtig benaderen en dat blijkt te helpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:31 schreef dodoria het volgende:

[..]

Volgende keer als iemand dat doet direct vol in de ballen grijpen/borsten vastgrijpen en regelrecht aankijken. Als ze het ongemakkelijk vinden zeggen 'ja dat is niet zo fijn he, als iemand zomaar ineens aan je zit?!'
Echt, ik heb geen geduld voor dat soort flauwe kul. Blijf met je poten van me af! (Behalve lieve vrienden en mijn peuter, die iedere dag wel even de baby wil aaien O+ )
❤ Dit 100%


@ Cho
Ik heb mijn maxi cosi goedkoop op de kop getikt omdat hij poepie bruin is. Wie wil nou een poepie bruine maxi cosi? Ik heb de mijne gekocht bij Mamaloes Babysjop (dan heb ik het over de hoes). Ik ben bij VGZ verzekerd en kreeg hier nog een extra hoes bij mijn kraampakket. Dus ik heb nu een stoere zwarte en een groene.

[ Bericht 24% gewijzigd door VenusFlyTrap op 01-03-2019 16:51:00 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:54:20 #295
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185323202
Cho, dat is absoluut waar, als dit het ergste is.. Maar ondertussen, die hormonen..

Juist wel handig, een poepie bruine maxi cosi :')

Hier geen vreemden die aan m'n buik zitten, maar wel net-even-te-verre familie. Maar die was ook flink aangeschoten, dus denk dat een opmerking aan haar voorbij was gegaan :D

De fotoshoot vanmorgen ging best goed. Voelde me ook met blote buik op m'n gemak, dus hopelijk straalt dat door naar de foto's. Alleen zonde dat het niet zulk mooi weer was als afgelopen dagen - dan hadden we zeker meer mooie foto's buiten gemaakt!

Vandaag ook bericht gehad dat ik toch wel nog binnenkort een opdracht voor de studie kan doen (moet ergens observeren), dus nu hard aan het twijfelen of ik dat nog voor de bevalling wil doen. Als die nog 7 weken op zich laat wachten kan dat natuurlijk makkelijk..
pi_185325157
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh nu ik me vastpin op max 37, dan baal ik al als het 37+1 wordt.

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik probeer me wat in te lezen maar dan lees je natuurlijk alleen de ellende.
Ik ben met 37.2 "ingeleid".. ik ging alleen al met 8 cm ontsluiting het ziekenhuis in. Had er niks van gemerkt. 20 minuten en 6 persweeen later had ik twee gezonde jongens op mijn buik liggen, zonder verdere schade bij mij. Als je vragen hebt roep maar, t is nog vers haha.
pi_185326823
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh nu ik me vastpin op max 37, dan baal ik al als het 37+1 wordt.

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik probeer me wat in te lezen maar dan lees je natuurlijk alleen de ellende.
Gefeliciteerd nog! Wat voor tweeling krijg je?

De termijn ligt ook aan het type tweeling. Eeneiig wordt vaak eerder geboren dan tweeeiig dacht ik, en de 37 weken richtlijn is voor eeneiig, maar die van mij zijn ook pas met 37.2 gehaald met geplande keizersnede. En ook de gradatie van eeneiig maakt daarvoor nog uit dacht ik (wat ze delen). Er zijn ook tweelingen die pas met 39 weken worden geboren. Ik denk dat die van mij ook pas rond die termijn waren geboren als ze hadden mogen blijven zitten, maar met eeneiig was dat risico te groot.

Edit: en word lid van de NVOM, dan krijg je het tweelingenboek gratis, vond ik erg nuttig.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_185327647
Vandaag 33 weken *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:08:28 #299
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185328449
Ik zit nog steeds te wachten tot de opleving van het tweede trimester komt. Ben nu met 16+5 weken nog weinig vooruit te branden en doe regelmatig dutjes op de bank.
Soms word ik daar wel een beetje moedeloos van en ben een beetje bang dat ik nooit meer de energie zal hebben om te doen wat ik wil doen -O-
Voorheen was ik elke dag vrijwel non stop fysiek bezig met van alles, en met veel plezier ook. Nu moet ik mezelf al een schouderklopje geven als ik de hond heb uitgelaten :')

Op zich wel goed om te leren wat gas terug te nemen en zacht voor mezelf te zijn, maar dit is wel het andere uiterste...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:12:24 #300
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185328571
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:26 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mensen die (ongevraagd) aan je zitten: verschrikkelijk. Alsof je publiek eigendom bent als je zwanger bent. Ik draag vaak een shirt met de tekst: zwanger: voorzichtig benaderen en dat blijkt te helpen.

[..]

❤ Dit 100%

@ Cho
Ik heb mijn maxi cosi goedkoop op de kop getikt omdat hij poepie bruin is. Wie wil nou een poepie bruine maxi cosi? Ik heb de mijne gekocht bij Mamaloes Babysjop (dan heb ik het over de hoes). Ik ben bij VGZ verzekerd en kreeg hier nog een extra hoes bij mijn kraampakket. Dus ik heb nu een stoere zwarte en een groene.
Haha, poepiebruin is een van mijn favo kleuren :D :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185339439
Ik post m even vol *O* Nieuw topic, here we come O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')