Een tweeling. Wat bijzonder! Gefeliciteerd.
En vijf kinderen is hartstikke leuk hoor! Ik ben zelf nr 5 (van de 6) in het gezin. Echt een top jeugd gehad.
En Mn ouders genieten nu zo rijkelijk van de kleinkinderen. Genieten!
Bevallingen
Ik voelde helemaal niks aankomen.
In retroperspectief heb ik de nacht ervoor nog een french manicure gedaan bij mezelf (ik heb altijd handen alsof ik in de tuin heb staan wroeten) en me goed geschoren. Misschien had ik dat als teken meoten zien?
Smorgens werd ik wakker met een heftig schoppende baby. Ben onder de douche gaan zitten en bedacht me dat het wel eens leuk zou zijn om te kijken hoe vaak ze schopte. Opeens bleken de schoppen geen schoppen te zijn maar weeën. Man wakker gemaakt en die raakte in paniek. Zal zijn gekke telefoongesprek nooit meer vergeten. Naar het ziekenhuis. Bleek 6 cm ontsluiting te hebben. Daar weer onder de douche en na 2 uur was Ro daar.
Ik teken ervoor als het nu weer zo mag gaan.
Ik hoop dat ik nu meer rust heb tijdens de bevalling. Toen dacht ik vaak aan: geef me toch een verdoving joh! In die tijd las jk op fok over allemaal moeders met verdovingen /keizersnedes, keek ik 24/7 naar one Born every minute waarbij iedereen aan lachgas of epidurals zat en voor Mn gevoel hoorde het erbij. Vond het echt stom dat ik het niet kreeg. Niet dat ik nou heel veel pijn had. Was door het douchen echt prima te doen.
Ik maak me klaar voor een stedentrip naar Londen en het enige dat ik denk is: wat doe ik mezelf aan.
Ik ben zó moe. Ben vandaag bijna tegen de vlakte gegaan in de Hema, omdat ik het niet meer trok. De sterretjes kwamen steeds harder binnen. Ben maar gaan zitten tussen al het ondergoed om even bij te komen. Blijkbaar is dat heel normaal. Niemand die vroeg of er iets was. Achteraf bleek ro ook nog een haarborstel in Mn jaszak te hebben gepropt.
Iets waar ik zo van heb moeten huilen. Heb het niet door gehad en nu voel ik me een dief. Durf er ook niet mee terug te gaan.. geen idee wat ik moet doen.
Vandaag naar de vk geweest. Baby gaat goed (niets over gezegd.) bloeddruk was goed. Alleen Mn gewicht he. Ben de laatste maand 2,5 kg aangekomen. Vind dat toch moeilijk merk ik.
Wat doet de vk eigenlijk bij jullie? Ze voelde nu wel even aan Mn buik, maar ze zei er niks over (omdat Mn dochter 101 dingen vroeg, gok ik) en nu overdenk ik dat natuurlijk.
Zonder hoop geen leven.