abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185291524
Hier heeft de gyn ook netjes alle voor- en nadelen besproken. Mijn inleiding ook als prettig ervaren, al m’n wensen werden gehoord en het was echt míjn bevalling. Geen pijnstilling of medische ingrepen verder ^O^ Maar goed, ik was precies 42 weken zwanger natuurlijk. Als je langer wilt wachten moet je vooral mentaal sterk in je schoenen staan denk ik en veel vertrouwen hebben in de natuur. Elke dag werd ik zenuwachtiger als ik ‘m eventjes niet voelde en de gedachte om elke twee dagen naar het ziekenhuis te moeten voor controle zag ik écht niet zitten :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:47:52 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_185291633
Ik vind zelfs het argument "dan is het rustig op de afdeling" niet eens zo heel schokkend als het om een dag eerder of later inleiden gaat. Liever dat dan dat er simultaan 20 andere vrouwen liggen te bevallen die allemaal door dezelfde 3 verloskundiges geholpen moeten worden ;)
Het is wat anders als je eigenlijk helemaal geen inleiding wíl, maar dan voer je ook een andere discussie volgens mij.

Hier overigens ook een inleiding bij de eerste wegens verwachte complicaties, maar die kwamen niet en uiteindelijk echt de makkelijkste en vlotste bevalling gehad die je je kunt wensen ;) niets is zeker.
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:05:24 #253
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185292376
Wel fijn om te horen dat inleidingen ook goed kunnen verlopen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:06:49 #254
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185292395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:01 schreef Ticootje het volgende:
Inleiden hoeft helemaal niet vreselijk te zijn. Bram is ingeleid met 38 weken, super easy bevalling gehad.

Als deze bevalling niet spontaan start voor 37 weken dan volgt hetzelfde verhaal.
Waarom?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185292441
Een inleiding kan ook een goede bevalling zijn, zeker, maar het is ook echt wel waar dat over het algemeen meer interventies volgen als er eenmaal met interventies begonnen is.

Ik denk dat het vooral per unieke situatie bekeken zou moeten worden in plaats van (enkel) via protocollen of zelfs omdat het in de agenda wel praktisch uitkomt. En ik denk dat het goed is om je er bewust van te zijn dat je zélf de keuze hebt, jouw lichaam en zo. Dat je inderdaad niet zomaar hoeft mee te gaan in wat de gynaecoloog voorstelt als dat totaal niet goed voelt voor jou of als je erdoor overdonderd wordt. En dat je zeker mag verwachten (en vragen) dat je goed geïnformeerd wordt, dus wat zijn de risico's, hoe groot zijn die, wat gebeurt er als je afwacht, zijn er andere (natuurlijke) opties die nog verkent kunnen worden etc. Want het is wel een behoorlijke interventie en niet elk lichaam pikt dat even eenvoudig op (geldt ook voor je baby).

Cho, fijn dat er goed geluisterd werd en dat je goed kon overleggen. :* Het is belangrijk dat je gehoord wordt en jezelf mag uiten. En als het goed is, handelen de hulpverleners om je heen ook vanuit de goede intenties en willen ze ook dat jij je fijn voelt en goed uit de strijd komt. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat rot cholula.

Wat vind je er dan niks/niets aan stroopwafel? Kan je daar de vinger op leggen?

Betreft straie... Ik las een paar weken geleden een bericht dat een kersverse moeder prachtig veel rode straks had en daar borstvoeding op smeerde. Elke keer als ze voedde en het zo liet drogen. Nu deed ze dat aan een kant om verschil te zien. Na 3 weken de is ze de andere kant ook gaan insmeren, want het was echt een mega verschil tussen links en rechts....

Ik weet dus dat ik dus de komende tijd na de bevalling naar opgedroogde melk ruik :') proberen waard ;)
Wow, goede tip! Die neem ik mee. Mijn borstvoeding stroomde tot nu toe twee keer rijkelijk, dus dan is er genoeg! :D O+
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:29:02 #256
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185293448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat vind je er dan niks/niets aan stroopwafel? Kan je daar de vinger op leggen?
Hij is enorm. En niet echt rond, maar een beetje vorm potvis, waarbij de bovenkant heel strakgespannen staat en de onderkant juist wat slap is.
Zeker blote buikenfoto's vind ik niet mooi worden en op veel andere foto's ben ik ook vooral dik ipv zwanger. Alleen van de zijkant is het echt echt een enorme zwanger-buik. Dus maar vooral veel foto's van de zijkant maken :P
Nouja, het is vooral hormonaal gezeur/onzekerheid over de rest van m'n lichaam.

Blij om hier ook fijne ervaringen met inleiden te lezen. Mocht de baby toch langer willen blijven zitten dan z'n zus, verwacht ik wel dat ze verloskundige het (weer) oppert, dus dan is het prettig om te horen dat het niet alleen maar ellende is ;) Al ben ik nu nog voornemens om moeder natuur te volgen - dat kan tegen die tijd natuurlijk heel anders zijn.
pi_185293499
Na de zwangerschap kon je wel met een fijn gevoel naar je foto's kijken? Ik ben nog steeds heel erg blij met de foto's die gemaakt zijn tijdens de zwangerschap van Frits. Ik ben nog aan het kijken of we deze zwangerschap nog foto's kunnen laten maken.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:33:37 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185293500
Hier was mijn ingeleide bevalling geen pretje. Mijn lijf pakte het niet op (wel weeën, 40 uur lang, maar geen ontsluiting). Uiteindelijk was prul er vanaf het spontaan breken van mijn vliezen na een heftige weeënstorm en een ruggenprik met een knip en een pomp na 6,5 uur. Maar goed, dat had de gyn ook niet kunnen bedenken en mijn lijf was zo ontzettend op dat het inleiden met 39 weken of een keizersnede werd. Nog langer doorlopen en wachten op een natuurlijke bevalling, kon ik echt niet meer aan... Maar goed, ik spuugde op het laatst ook weer 25 keer per dag en had toen geen sonde meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 28-02-2019 11:52:04 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:17:49 #259
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185294088
Cholula Ja, dat wel, al vond ik 'm daarna nog steeds niet mooi. Ik kon wel waarderen dat m'n lijf gewoon een baby had gebouwd (en wat voor een O+ ), waardoor ik iets meer door mijn eigen negatieve zelfbeeld heen kon prikken.

Tink89 Helemaal begrijpelijk hoor, dat er bij jullie ingegrepen werd! Ik heb diepe respect voor dat je het überhaupt tot 39 weken vol hebt gehouden! Maar dit sterkt wel mijn eerdere gedachtengang: ingrijpen voor Moeder Natuur er klaar mee is, geeft geen fijne bevalling. Dus daarom fijn om andere verhalen te horen.
pi_185294108
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:34 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh jo! Dit heb ook he. Zij leeft zo enorm in Mn gedachten (en hart!).
Ook omdat elva dan net zo oud had geweest als Mn ro nu is. Dat kan zo’n pijn doen wanneer je haar dan zo ziet genieten van het leven. Had elva ook moeten doen.
Wat prachtig dat ze nog zo leeft bij anderen. O+ :*
  Vis een optie? donderdag 28 februari 2019 @ 11:44:34 #261
70532 loveli
N
pi_185294536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef -Mellow- het volgende:
Smeren jullie iets tegen striae, en zo ja, heb je t gevoel dat t helpt?
Tijd geleden dat ik voor het laatst googlede, maar een crème met centella asiatica was het enige waarvan met wetenschappelijk onderzoek onderbouwd was dat het (een beetje, maar wel significant) hielp. Leeftijd (jonge vrouwen hebben grotere kans op striae), erfelijkheid en vooral hormonen in de laatste week spelen een (grote) rol. Dus smeren kan helpen, maar geen garantie ivm de andere factoren.
crap in = crap out
pi_185294559
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:06 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom maximaal 37 weken?

Dat deelde mijn gyn mede.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185294664
/verlaat lurkstand

Bij een tweeling laten ze je over het algemeen niet langer lopen dan 38 weken. Dit werd mij ook verteld. Dit ivm het gebrek aan ruimte in de buik. Meestal komt een tweeling sowieso vroeger. Uiteraard ben je zelf nog altijd de baas, dus als je niet wilt dat ze eerder ingrijpen in het ziekenhuis zullen ze dit ook niet doen.

Uiteindelijk ben ik 5,5 week te vroeg bevallen omdat mijn dochter vond dat het lang genoeg geduurd had en ze buiten wilde kijken. Mijn zoon daarentegen had daar minder zin in, maar moest mee😀
pi_185295039
Ik mag voorlopig op 19 oktober :)
pi_185295184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*O* O+

Hier vanmorgen 3d pretecho gehad.
Helaas lag meisje met haar gezicht de placenta te knuffelen, dus dat werd niks :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185295367
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:19 schreef pinquit het volgende:

[..]

*O* O+

Hier vanmorgen 3d pretecho gehad.
Helaas lag meisje met haar gezicht de placenta te knuffelen, dus dat werd niks :')
Haha! Wat jammer zeg!
  FOK!fotograaf donderdag 28 februari 2019 @ 12:29:39 #267
148247 taxibabe
pi_185295402
quote:
Spannend! Bij mij is het voorlopig op 12 oktober gezet! En morgen 1ste echo!
pi_185295405
Cho, ik heb je net gemaild! :*

Stroop :*

*O* Kleurdoos! O+
pi_185295954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:51 schreef Solodelphi het volgende:
/verlaat lurkstand

Bij een tweeling laten ze je over het algemeen niet langer lopen dan 38 weken. Dit werd mij ook verteld. Dit ivm het gebrek aan ruimte in de buik. Meestal komt een tweeling sowieso vroeger. Uiteraard ben je zelf nog altijd de baas, dus als je niet wilt dat ze eerder ingrijpen in het ziekenhuis zullen ze dit ook niet doen.

Uiteindelijk ben ik 5,5 week te vroeg bevallen omdat mijn dochter vond dat het lang genoeg geduurd had en ze buiten wilde kijken. Mijn zoon daarentegen had daar minder zin in, maar moest mee😀
Oh nu ik me vastpin op max 37, dan baal ik al als het 37+1 wordt.

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik probeer me wat in te lezen maar dan lees je natuurlijk alleen de ellende.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185296023
quote:
Hoe gaat het met je?

Vandaag alweer 37 weken! ❤
pi_185296128
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar tot nu toe vind ik het maar niks, ik vind het eng, stel nou dat ze echt heel vroeg komen blablabla.

Ik heb tot aan de 34 weken een prima zwangerschap gehad dus ik kan alleen maar zeggen, geniet ervan en probeer je niet teveel zorgen te maken.

Inlezen heb ik ook gedaan, maar daar word je vaak niet vrolijk van. Ik kan je wel aanraden om 'Het Tweelingenboek' te lezen. Ik heb daar veel aan gehad.
pi_185296765
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Hij is enorm. En niet echt rond, maar een beetje vorm potvis, waarbij de bovenkant heel strakgespannen staat en de onderkant juist wat slap is.
Zeker blote buikenfoto's vind ik niet mooi worden en op veel andere foto's ben ik ook vooral dik ipv zwanger. Alleen van de zijkant is het echt echt een enorme zwanger-buik. Dus maar vooral veel foto's van de zijkant maken :P
Nouja, het is vooral hormonaal gezeur/onzekerheid over de rest van m'n lichaam.

Blij om hier ook fijne ervaringen met inleiden te lezen. Mocht de baby toch langer willen blijven zitten dan z'n zus, verwacht ik wel dat ze verloskundige het (weer) oppert, dus dan is het prettig om te horen dat het niet alleen maar ellende is ;) Al ben ik nu nog voornemens om moeder natuur te volgen - dat kan tegen die tijd natuurlijk heel anders zijn.
Oh, zo’n buik heb ik ook, ja :')

Er zijn wat (onflateuze) foto’s gemaakt op mijn babyshower, maar ik heb er nog niet langer dan vluchtig naar kunnen kijken. Vorige keer was het een mooie strakke bol, maar nu... Inderdaad, van de zijkant.
(Helpt ook niet dat mijn moeder gisteren opeens vol verbazing riep ‘jezus... wat ben jij dik zeg!’ xD)
pi_185296901
Bah wat een rot opmerking van je moeder ☹
pi_185297047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:50 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bah wat een rot opmerking van je moeder ☹
Ik moest er ook even hormonaal om huilen en ik heb ook iets gemeens teruggezegd.

Los daarvan lijkt het ook alsof mijn baarmoeder sinds gisteren voorover gekiept is waardoor het bolle van boven nog erger is/lijkt. Dus toen ik van de schrik bekomen was en ze het met heel veel sorries uitlegde begreep ik het wel.

Maar toch ging ik niet helemaal gelukkig naar buiten in mijn strakke jurk vanmorgen. Thanks mom!
pi_185297469
Wees trots op je lichaam dames! Een zwangerschap is echt iets bijzonders. Je lichaam maakt van twee kleine cellen een volledige baby, dat is niet niets.

Zwangere buiken vind ik iets magisch hebben en ook leuk om te zien hoe verschillend de buiken zijn O+

Het zou strafbaar moeten zijn om negatieve opmerkingen te maken over het gewicht/ de buik van een zwangere.

Ik ben zo trots op mijn buik. Dat het het huisje is geworden van mijn baby. Dat ik zwanger mocht/mag zijn (ook al was het ongepland) en binnenkort een mama mag zijn O+
pi_185298933
Wat fijn dat de echo goed was Kleurdoos! Spanning ook al wat gezakt of nog steeds wel hoog?

Mijn lijf met baby erin O+ Ben er erg blij mee en alle veranderingen fascineren me. Niet zwanger kunnen worden zorgde wel voor een deuk in het vertrouwen in mijn lichaam. Nu komt dat weer terug gelukkig: de baby doet het goed *O* mijn lijf kan een kind laten groeien ^O^

Hier geen NIPT gedaan. We zouden niets doen met de uitslag. Daarnaast is de kans op een vals-positieve uitslag best hoog, wat zorgt voor veel onrust/zorgen in de zwangerschap.
pi_185299928
@elamanilo Ik zag het! O+ Dank je wel!

@Djoess Wat ontzettend stomme opmerking van je moeder. Ik reageer ondertussen met "Klopt en bij mij is het over een <insert aantal weken> weer weg een heel stuk minder. Dat is bij jou nog maar afwachten." Dat vonden tot nog toe twee mensen geen leuk antwoord en daar hebben we het toen nog even rustig over gehad. Ze begrepen wel dat hun opmerking niet zo netjes was.

@Kleurdoos Wat ontzettend fijn van de knipper! Nu duimen draaien tot we een ons wegen.

@Stroopwafelmeisje Foto's van blote buiken vind ik zelden heel flatteus.

Ik ben best trots op mijn buik en op de rest van mijn lijf, maar ik weet ook dat het straks pijn doet om te accepteren dat het niet met een paar weken/maanden weer is zoals het was voor ik zwanger werd.

De peuter deed er vandaag tot één uur vanmiddag over om zich aan te kleden. Daarna zijn we door het dorp gelopen in de hoop nog een fijne voedingsbeha voor mij te vinden en toffe hoes voor de Maxi-Cosi. Kansloos, ik kon beter naar de Babydump was het advies. Dat vinden mijn hormonen dan weer heel jammer, want ik steun juist zo graag de lokale middenstand. Uiteindelijk kuste Frits de straat en had hij overal pijn, nam mijn man zijn telefoon niet op en liep ik vervolgens met de peuter op mijn nek door de winkelstraat. :{
pi_185302579
@Kleurdoos *O*

@stroop :*
Schudden voor gebruik
pi_185302738
Sinds maandag kon ik aan niks anders dan pizza denken. En dan wel van de lokale pizzeria.

Mijn meneer een berichtje gestuurd of hij niet langs kon rijden op de terugweg :')
Die weer aangaf dat ze dicht waren op maandag.... :(

Gisteren was het dan zover. Pizza gehaald:') heeeeeeeerlijk! Na 4 jaar de eerste pizza van daar <3 (ivm voedselallergiën van wurm in combinatie met bv). En laat het Nou ook allemaal zijn blijven zitten!

En vandaag dan weer zo een struggle met vlees bakken voor meneer en wurm. Ik krijg er het instant zuur van en dus veel rennen naar het toilet. Zoveel moeite dat ik er van moest huilen. Bouwt mijn meneer liefdevol een muur om hun borden en toen moest ik wel lachen om hoe stom het gewoon is. Ik kreeg niks weg.

Geen pijl op te trekken dat zwanger zijn.
Schudden voor gebruik
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:24:33 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185305005
Cho, het zit je niet mee he, deze week :* Misschien online iemand vinden die op verzoek hoezen maakt? Toch een soort middenstand steunen?

Fijn van de goede echo, KD! *O*

Bobby: je hebt gelijk hoor! Hier was voor dochter, tijdens alle hormonen en ziekenhuisbezoeken ook geen vertrouwen meer in m'n lijf. Juist daarom was ik zo trots op m'n buik, behalve dat 'ie er in werkelijkheid dus helemaal niet zo mooi uit zag als in m'n hoofd :')

Jeetje, Djoess, wat een opmerking.. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik "zeker al beland ben bij de allerlaatste loodjes". Ik reageer dan meestal maar luchtig met "nou dat valt wel mee hoor, moet nog xx weken". Maar dan krijg je een blik vol medelijden, das ook niet alles :')
Morgen wel 35 weken! *O* En omdat ik nog steeds overtuigd ben dat ik vroeg beval: de maand waarin m'n baby komt! (Dit kan nog wel eens een lange maand worden :') )

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
Het zou strafbaar moeten zijn om negatieve opmerkingen te maken over het gewicht/ de buik van een zwangere een ander.
:s)
pi_185306860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:10 schreef elamanilo het volgende:
Een inleiding kan ook een goede bevalling zijn, zeker, maar het is ook echt wel waar dat over het algemeen meer interventies volgen als er eenmaal met interventies begonnen is.

Ik denk dat het vooral per unieke situatie bekeken zou moeten worden in plaats van (enkel) via protocollen of zelfs omdat het in de agenda wel praktisch uitkomt.
jij zegt weer veel beter wat ik eigenlijk bedoelde. Ik voelde me zo behandeld alsof ik compleet irrelevant was. De gyn maakte haar eigen beslissing, gebaseerd op haar agenda. Geen overleg, geen opties bespreken. Het heeft mij wel voor goed genezen van in het ziekenhuis willen bevallen. Hoewel ik daar natuurlijk wel voor open blijf staan als er risicofactoren bij blijken te komen.

En wat betreft commentaar over andermans lichaam, blegh! Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat hun mening ook maar iets toe zou voegen voor anderen. Mijn meoder is er ook zo een, maar die heeft zo compleet geen filter en gebrek aan perspectief dat ik daar ondertussen aan gewend ben. Haar mening is nu dus compleet irrelevant geworden voor mij, wel jammer, maar ik zie het echt als haar handicap dat ze altijd kritiek denkt te moeten spuien.

gister bij de vk geweest. 28 weken vandaag. Baby ligt inderdaad compleet overdwars. Die rare uitstekende bobbel steeds onder mijn ribben is zijn hoofdje. wel mooi om te voelen hoe groot dat al is! In mijn facebook-bevallingsgroep is er al een moeder bevallen, ook met 28 weken. En wat ziet zo'n kindje er dan al af uit! Gelukkig heb ik nog een weekje of 6 om deze baby te keren.
pi_185307061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Cho, het zit je niet mee he, deze week :* Misschien online iemand vinden die op verzoek hoezen maakt? Toch een soort middenstand steunen?

Bobby: je hebt gelijk hoor! Hier was voor dochter, tijdens alle hormonen en ziekenhuisbezoeken ook geen vertrouwen meer in m'n lijf. Juist daarom was ik zo trots op m'n buik, behalve dat 'ie er in werkelijkheid dus helemaal niet zo mooi uit zag als in m'n hoofd :')

Jeetje, Djoess, wat een opmerking.. Ik krijg wel vaak de opmerking dat ik "zeker al beland ben bij de allerlaatste loodjes". Ik reageer dan meestal maar luchtig met "nou dat valt wel mee hoor, moet nog xx weken". Maar dan krijg je een blik vol medelijden, das ook niet alles :')
Morgen wel 35 weken! *O* En omdat ik nog steeds overtuigd ben dat ik vroeg beval: de maand waarin m'n baby komt! (Dit kan nog wel eens een lange maand worden :') )

[..]

Ik ben morgen ook 35 weken :D nog 5 weken te gaan (door de suiker hoef ik niet langer dan 40 weken) maar ik hoop op een week of twee eerder, op mijn verjaardag ofzo, lijkt me leuk cadeautje aan mezelf xD

Iets anders: mensen die ongevraagd aan je buik zitten :')
Vorige zwangerschap nooit last van gehad en deze week gewoon al vier keer :O
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:48:02 #283
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185308118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:26 schreef Djoess het volgende:

[..]

Ik ben morgen ook 35 weken :D nog 5 weken te gaan (door de suiker hoef ik niet langer dan 40 weken) maar ik hoop op een week of twee eerder, op mijn verjaardag ofzo, lijkt me leuk cadeautje aan mezelf xD

Iets anders: mensen die ongevraagd aan je buik zitten :')

Vorige zwangerschap nooit last van gehad en deze week gewoon al vier keer :O
onbekenden? :o
pi_185308727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ach, als het niet kunnen vinden van een hoes het ergste is dan mag ik niet klagen. Het tranendal van gisteren ben ik al bijna vergeten.

Het is gewoon heel stom, ik vind de Maxi-Cosi die we hebben zo lelijk dat ik had bedacht dat ik een nieuwe wilde. Dat vond ik onzin en dus bedacht ik dat ik dan een hoes wilde. Nu vind ik natuurlijk alle hoezen stom. We hebben ergens een mooiere Maxi-Cosi, maar die kunnen we niet vinden. Waarschijnlijk hebben we hem uitgeleend, maar we hebben geen idee aan wie. :')

Dus nu moet de baby in de lelijk MC en dat vinden mijn hoermonen heel stom.
pi_185308852
Cholula, heb je al gekeken bij ukje.nl? En verder lees ik morgen wel weer bij, ik ga slapen :Z
pi_185309433
Alleen onze peuter aait te pas en te onpas (als ik bloot naar de douche loop :') ) trots over mijn buik en zegt dan: dat is de baby! De buik wordt al héél dik! O+
pi_185310252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:48 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

onbekenden? :o
Jazeker. Maandag in het ziekenhuis een oud-collega van mijn moeder, ken die man verder niet, “ik heb ook zo’n buik, maar bij jou is het een teken van vruchtbaarheid” met een volle hand erop en daarna oude dametjes in de supermarkt (wat ik dan weer minder erg vind). En vanmiddag met het ophalen van mijn dochter bij een vriendinnetje, de oma van het vriendinnetje die uitgebreid ging voelen ‘hoe hoog het al wel niet zat’. En dat ik dan nog ga staan uitleggen dat ik 35 weken zwanger ben maar dat de baby twee weken voor loopt. Terwijl zij loopt te duwen. Mutsdattikerben.
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:18:00 #288
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185310368
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:14 schreef Djoess het volgende:

[..]

Jazeker. Maandag in het ziekenhuis een oud-collega van mijn moeder, ken die man verder niet, “ik heb ook zo’n buik, maar bij jou is het een teken van vruchtbaarheid” met een volle hand erop en daarna oude dametjes in de supermarkt (wat ik dan weer minder erg vind). En vanmiddag met het ophalen van mijn dochter bij een vriendinnetje, de oma van het vriendinnetje die uitgebreid ging voelen ‘hoe hoog het al wel niet zat’. En dat ik dan nog ga staan uitleggen dat ik 35 weken zwanger ben maar dat de baby twee weken voor loopt. Terwijl zij loopt te duwen. Mutsdattikerben.
wow zeg, onbegrijpelijk.
pi_185310852
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:14 schreef Djoess het volgende:

[..]

Volgende keer als iemand dat doet direct vol in de ballen grijpen/borsten vastgrijpen en regelrecht aankijken. Als ze het ongemakkelijk vinden zeggen 'ja dat is niet zo fijn he, als iemand zomaar ineens aan je zit?!'
Echt, ik heb geen geduld voor dat soort flauwe kul. Blijf met je poten van me af! (Behalve lieve vrienden en mijn peuter, die iedere dag wel even de baby wil aaien O+ )
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:42 #290
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185311176
Mensen die zomaar aan je zitten :r
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:02:59 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185317537
Ik kijk meestal niet zo aardig denk ik, mensen durven mij niet aan te raken :P
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:06:09 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185317584
Ik heb een twee pak zwarte zwangerschapsleggings van h&m die mij toch niet lekker zit. Mijn benen zijn te dik, het schuurt te erg :P maat L. Het is gewoven/gebreid katoen, maar niet dik ofzo (hoe leg ik dit nou kloppend uit, want het klinkt gek).
Geen pantyspul dus.
Iemand interesse? Tegen verzendkosten stuur ik ze op!
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:24:20 #293
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185317902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:02 schreef pinquit het volgende:
Ik kijk meestal niet zo aardig denk ik, mensen durven mij niet aan te raken :P
Ik ook niet, zelfs mijn moeder zit niet aan mijn buik. Nog nooit last gehad van buikgraaiers. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:26:18 #294
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185322568
Mensen die (ongevraagd) aan je zitten: verschrikkelijk. Alsof je publiek eigendom bent als je zwanger bent. Ik draag vaak een shirt met de tekst: zwanger: voorzichtig benaderen en dat blijkt te helpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:31 schreef dodoria het volgende:

[..]

Volgende keer als iemand dat doet direct vol in de ballen grijpen/borsten vastgrijpen en regelrecht aankijken. Als ze het ongemakkelijk vinden zeggen 'ja dat is niet zo fijn he, als iemand zomaar ineens aan je zit?!'
Echt, ik heb geen geduld voor dat soort flauwe kul. Blijf met je poten van me af! (Behalve lieve vrienden en mijn peuter, die iedere dag wel even de baby wil aaien O+ )
❤ Dit 100%

@ Cho
Ik heb mijn maxi cosi goedkoop op de kop getikt omdat hij poepie bruin is. Wie wil nou een poepie bruine maxi cosi? Ik heb de mijne gekocht bij Mamaloes Babysjop (dan heb ik het over de hoes). Ik ben bij VGZ verzekerd en kreeg hier nog een extra hoes bij mijn kraampakket. Dus ik heb nu een stoere zwarte en een groene.

[ Bericht 24% gewijzigd door VenusFlyTrap op 01-03-2019 16:51:00 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:54:20 #295
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185323202
Cho, dat is absoluut waar, als dit het ergste is.. Maar ondertussen, die hormonen..

Juist wel handig, een poepie bruine maxi cosi :')

Hier geen vreemden die aan m'n buik zitten, maar wel net-even-te-verre familie. Maar die was ook flink aangeschoten, dus denk dat een opmerking aan haar voorbij was gegaan :D

De fotoshoot vanmorgen ging best goed. Voelde me ook met blote buik op m'n gemak, dus hopelijk straalt dat door naar de foto's. Alleen zonde dat het niet zulk mooi weer was als afgelopen dagen - dan hadden we zeker meer mooie foto's buiten gemaakt!

Vandaag ook bericht gehad dat ik toch wel nog binnenkort een opdracht voor de studie kan doen (moet ergens observeren), dus nu hard aan het twijfelen of ik dat nog voor de bevalling wil doen. Als die nog 7 weken op zich laat wachten kan dat natuurlijk makkelijk..
pi_185325157
quote:

[..]

Ik ben met 37.2 "ingeleid".. ik ging alleen al met 8 cm ontsluiting het ziekenhuis in. Had er niks van gemerkt. 20 minuten en 6 persweeen later had ik twee gezonde jongens op mijn buik liggen, zonder verdere schade bij mij. Als je vragen hebt roep maar, t is nog vers haha.
pi_185326823
quote:

[..]

Gefeliciteerd nog! Wat voor tweeling krijg je?

De termijn ligt ook aan het type tweeling. Eeneiig wordt vaak eerder geboren dan tweeeiig dacht ik, en de 37 weken richtlijn is voor eeneiig, maar die van mij zijn ook pas met 37.2 gehaald met geplande keizersnede. En ook de gradatie van eeneiig maakt daarvoor nog uit dacht ik (wat ze delen). Er zijn ook tweelingen die pas met 39 weken worden geboren. Ik denk dat die van mij ook pas rond die termijn waren geboren als ze hadden mogen blijven zitten, maar met eeneiig was dat risico te groot.

Edit: en word lid van de NVOM, dan krijg je het tweelingenboek gratis, vond ik erg nuttig.
pi_185327647
Vandaag 33 weken *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:08:28 #299
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185328449
Ik zit nog steeds te wachten tot de opleving van het tweede trimester komt. Ben nu met 16+5 weken nog weinig vooruit te branden en doe regelmatig dutjes op de bank.
Soms word ik daar wel een beetje moedeloos van en ben een beetje bang dat ik nooit meer de energie zal hebben om te doen wat ik wil doen -O-
Voorheen was ik elke dag vrijwel non stop fysiek bezig met van alles, en met veel plezier ook. Nu moet ik mezelf al een schouderklopje geven als ik de hond heb uitgelaten :')

Op zich wel goed om te leren wat gas terug te nemen en zacht voor mezelf te zijn, maar dit is wel het andere uiterste...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:12:24 #300
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185328571
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:26 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mensen die (ongevraagd) aan je zitten: verschrikkelijk. Alsof je publiek eigendom bent als je zwanger bent. Ik draag vaak een shirt met de tekst: zwanger: voorzichtig benaderen en dat blijkt te helpen.

[..]

❤ Dit 100%

@ Cho
Ik heb mijn maxi cosi goedkoop op de kop getikt omdat hij poepie bruin is. Wie wil nou een poepie bruine maxi cosi? Ik heb de mijne gekocht bij Mamaloes Babysjop (dan heb ik het over de hoes). Ik ben bij VGZ verzekerd en kreeg hier nog een extra hoes bij mijn kraampakket. Dus ik heb nu een stoere zwarte en een groene.
Haha, poepiebruin is een van mijn favo kleuren :D :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')