abonnement Unibet Coolblue
pi_184876011
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:38:29 #2
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184876781
Niet met OV reizen :')
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184876876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Niet met OV reizen :')
Ja hoor, origineel _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf donderdag 7 februari 2019 @ 15:43:19 #4
842 Zorro
Z
pi_184876889
Vanmorgen (vroeg, dus donker en zo alles, beetje regen erbij, je kent het wel) weer een pareltje gezien hoor.
Auto (zo'n toffe greenwheels :') ) met alleen 1 koplamp.

Dat zie je wel ooit vaker denk je dan. Nee, want ik bedoel echt alleen 1 koplamp. Dat was het. Geen achterlicht ook, niks.

1 koplamp.

Dan wil je toch dood?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:45:12 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184876920
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:43 schreef Zorro het volgende:
Dat zie je wel ooit vaker denk je dan. Nee, want ik bedoel echt alleen 1 koplamp. Dat was het. Geen achterlicht ook, niks.

1 koplamp.

Dan wil je toch dood?
Het lullige is dat je dat moeilijk kan laten weten aan 'm. als je seint met groot licht zal hij z'n lichten checken, en z'n dashboard geeft aan dat alles brand.. :+

Desalniettemin moet je toch wel doorhebben dat er 'n lamp kapot is.. Zeker je voorlicht.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184876966
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:43 schreef Zorro het volgende:
Vanmorgen (vroeg, dus donker en zo alles, beetje regen erbij, je kent het wel) weer een pareltje gezien hoor.
Auto (zo'n toffe greenwheels :') ) met alleen 1 koplamp.

Dat zie je wel ooit vaker denk je dan. Nee, want ik bedoel echt alleen 1 koplamp. Dat was het. Geen achterlicht ook, niks.

1 koplamp.

Dan wil je toch dood?
Dat is ook faalwerk van de fabrkant. Welke idioot ooit heeft bedacht in recente jaren dat er alleen licht aan de voorkant aan kan.

Dimlicht en Stadslicht wat was daar mis mee. Bij stadslicht gingen vroegen ook altijd je achterlichten mee aan.

Daarnaast had die koplamp niet eens zn stadslicht lampje branden, of is dat ook geen verplichting meer tegenwoordig.
pi_184877043
Als je telefoon gaat, net als je een grote rotonde nadert, zet je toch gewoon je alarmlichten aan en parkeer je even hier..? 8)7

pi_184878255
greenwheels, dat lijkt me toch ook een zaak van greenwheels om die auto in orde te houden?
pi_184878466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:59 schreef Donderkonijn het volgende:
greenwheels, dat lijkt me toch ook een zaak van greenwheels om die auto in orde te houden?
Als chauffeur ben je er gewoon verantwoordelijk voor dat de lampjes branden.
Theoretisch zou je dat voor iedere rit moeten controleren.

Laatst wel weer iemand gehad die kwaad naar me zat te gebaren en te doen nadat ik hem een seintje gaf omdat ie een van zijn koplampennkapot had :')
A mind with a heart of it's own
pi_184878560
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als chauffeur ben je er gewoon verantwoordelijk voor dat de lampjes branden.
Theoretisch zou je dat voor iedere rit moeten controleren.

Laatst wel weer iemand gehad die kwaad naar me zat te gebaren en te doen nadat ik hem een seintje gaf omdat ie een van zijn koplampennkapot had :')
Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.
pi_184878603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:14 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.
In de basis wel, maar je kunt moeilijk verwachten dat ze iedere dag alle auto's controleren om te zien of de lampen het nog wel doen.

Geen idee of ze er iets om hebben geregeld dat je boeten voor zulke zaken door kunt sturen eigenlijk.
A mind with a heart of it's own
pi_184879539
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:14 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.
Bij greenwheels dien je defecten direct te melden. Ze lossen het dan op. Maar lui als veel mensen zijn wordt er zeker niet altijd gemeld en dus niets opgelost
pi_184879827
Verlichting is overrated. Meestal valt me een auto zonder verlichting nog eerder op dan met. Alleen in situaties met erge mist of in de nacht met motregen zie je het iets later dan met verlichting.
Facts don't care about your feelings
pi_184885558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:47 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is ook faalwerk van de fabrkant. Welke idioot ooit heeft bedacht in recente jaren dat er alleen licht aan de voorkant aan kan.

Dimlicht en Stadslicht wat was daar mis mee. Bij stadslicht gingen vroegen ook altijd je achterlichten mee aan.

Daarnaast had die koplamp niet eens zn stadslicht lampje branden, of is dat ook geen verplichting meer tegenwoordig.
Dar zit een logica achter. Dat overdag je remlichten minder opvallen, als er al achterlichten branden. En laten we we eerlijk zijn, achterlichten zijn alleen echt nodig op een onverlichte weg, voor de normale omstandigheden zie je die auto ook wel zonder.
.
pi_184885615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Verlichting is overrated. Meestal valt me een auto zonder verlichting nog eerder op dan met. Alleen in situaties met erge mist of in de nacht met motregen zie je het iets later dan met verlichting.
Ik rij veel op de provinciale weg en dan vind ik het qua afstand inschatten toch wel prettig als mensen verlichting voeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:21:10 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184885987
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik rij veel op de provinciale weg en dan vind ik het qua afstand inschatten toch wel prettig als mensen verlichting voeren.
Dit.

Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184887677
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit.

Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Eens. Scheelt ook lichtsensor meuk. Gewoon standaard dimlicht aan en klaar.
pi_184889868
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit.

Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Nee. Dit gaat 'm niet worden. Omdat een aantal automobilisten het geen fuck kan schelen hoe de staat van hun verlichting is doen we het maar automatiseren... Hoeven we nóg minder na te denken.

Ik snap de gedachtengang wel hoor, maar "if you make a fool-proof system, only fools are going to use it"

Een verklikker op het dashboard dat een lampje stuk is zou wmb wel standaard mogen worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_184890107
Deze was ik nog nooit eerder tegenkomen. Een auto met ingeklapte buitenspiegels. Rijdend dus. En dat dan niet doorhebben _O-
pi_184891035
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 06:53 schreef alpeko het volgende:
Deze was ik nog nooit eerder tegenkomen. Een auto met ingeklapte buitenspiegels. Rijdend dus. En dat dan niet doorhebben _O-
Nou ja, als je ze toch niet gebruikt...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184891403
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit.

Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden? :|W
Facts don't care about your feelings
pi_184891443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden? :|W
Appels en peren natuurlijk. Ik ben ook groot voorstander van altijd verlichting aan. Ook overdag. Mijn huis hoeft niet zichtbaar te zijn voor mijn eigen veiligheid en die van anderen.
Zeker met de moderne LED's is het nutteloos om ze nog uit te zetten. Bij mij staan ze in de auto stand ook altijd aan trouwens.

Regen, boswegen, laagstaande zon. Niet alleen bij donkerte is verlichting nuttig.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:35:13 #23
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184891495
Vanochtend reden Connie en Bep weer lekker langzaam op de A58 in hun Fiat Panda. Continu onnodig links rijden met een hele stoet geïrriteerde auto's achter hun.

Nadat ik ze rechts inhaalde en toeterde hadden ze hint begrepen en gingen ze terug naar de rechterbaan.. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:36:32 #24
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184891514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou ja, als je ze toch niet gebruikt...
Mijn god, wie gebruikt die dingen niet? _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184891521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Appels en peren natuurlijk. Ik ben ook groot voorstander van altijd verlichting aan. Ook overdag. Mijn huis hoeft niet zichtbaar te zijn voor mijn eigen veiligheid en die van anderen.
Zeker met de moderne LED's is het nutteloos om ze nog uit te zetten. Bij mij staan ze in de auto stand ook altijd aan trouwens.

Regen, boswegen, laagstaande zon. Niet alleen bij donkerte is verlichting nuttig.
Je bedoelt de dagrijverlichting? Nou ja daar zijn ze in principe voor en die zullen niet zoveel verbruiken. Maar dimlicht op een zonnige zomerdag voeren is gewoon zinloos.
Facts don't care about your feelings
pi_184891588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je bedoelt de dagrijverlichting? Nou ja daar zijn ze in principe voor en die zullen niet zoveel verbruiken. Maar dimlicht op een zonnige zomerdag voeren is gewoon zinloos.
Nee dimlicht. Heb geen DRL
pi_184891638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee dimlicht. Heb geen DRL
Dat lost zichzelf wel op aangezien het al een tijdje verplicht is in nieuwe auto's.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:47:11 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184891661
Mensen die je niet zien waardoor je van strook moet wisselen om een ongeluk te voorkomen die dat zelfs daarna niet doorhebben en onbekommerd verder tuffen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184891680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf wel op aangezien het al een tijdje verplicht is in nieuwe auto's.
DRL gaat bij mij (nieuwe auto) juist via de normale koplamp units. En deze staan altijd aan.
DRL is juist waar het mis gaat nu. Mensen denken niet na en rijden enkel met halve voorlichten aan. En achter niks. Zeker met de Franse slag. Die bakken er niks van. Tijd voor scherpere regels.
pi_184891747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

DRL gaat bij mij (nieuwe auto) juist via de normale koplamp units. En deze staan altijd aan.
DRL is juist waar het mis gaat nu. Mensen denken niet na en rijden enkel met halve voorlichten aan. En achter niks. Zeker met de Franse slag. Die bakken er niks van. Tijd voor scherpere regels.
Daarom moet een lichtsensor ook standaard zijn haha. Heb eigenlijk in bijna alle auto's die ik reed in de laatste 10 jaar wel lichtsensors gehad, dus dimlicht e.d. gaan automatisch aan in het donker. DRL staat altijd aan.

Zo niet dan verandert er weinig aan wat je vroeger gewend was. Lichten uit = DRL aan. Lichten aan = dimlicht aan, DRL uit.
Facts don't care about your feelings
pi_184891790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarom moet een lichtsensor ook standaard zijn haha. Heb eigenlijk in bijna alle auto's die ik reed in de laatste 10 jaar wel lichtsensors gehad, dus dimlicht e.d. gaan automatisch aan in het donker. DRL staat altijd aan.

Zo niet dan verandert er weinig aan wat je vroeger gewend was. Lichten uit = DRL aan. Lichten aan = dimlicht aan, DRL uit.
Maar niet in de regen, niet bij laagstaande zon. Op zich is dat geen probleem maar dan moet je in ieder geval kunnen zien of je lichten aan staan. Daar gaat het bij veel merken mis. Ook zie ik geregeld de lampen pas halverwege een tunnel aanspringen. Nee, de lichtsensor is juist het probleem. Niet de oplossing.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:57:00 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184891804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo niet dan verandert er weinig aan wat je vroeger gewend was. Lichten uit = DRL aan. Lichten aan = dimlicht aan, DRL uit.
Gewoon licht altijd aan en geen knopje meer. Mensen worden steeds dommer en kunnen met dit soort dingen niet om gaan.

Van de week weer zo'n doos met DRL voor aan. Achter dus niks en dan zie je een zwarte auto in het donker niet, alleen hebben ze dat ín de auto niet in de gaten |:(

Altijd licht aan (ook overdag) = veiliger.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:58:17 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184891821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar niet in de regen, niet bij laagstaande zon. Op zich is dat geen probleem maar dan moet je in ieder geval kunnen zien of je lichten aan staan. Daar gaat het bij veel merken mis. Ook zie ik geregeld de lampen pas halverwege een tunnel aanspringen. Nee, de lichtsensor is juist het probleem. Niet de oplossing.
Ook dit nog eens ja. Mensen zonder licht zijn bij laagstaande, of juist felle zon en veel schaduwen, niet te zien, of in mist, schemer, regen en andere omstandigheden die een sensor als "licht genoeg" kwalificeert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184891987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Gewoon licht altijd aan en geen knopje meer. Mensen worden steeds dommer en kunnen met dit soort dingen niet om gaan.

Mensen worden inderdaad steeds dommer en dat leer je maar op één manier af. In NL zijn we zo gewend dat er overal stoplichten, matrixborden, waarschuwingsborden etc. zijn dat als zo'n iemand een keer in het buitenland rijdt, dat voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen. Ik woonde een tijdje aan een druk kruispunt en als af en toe de stoplichten niet werkten had je complete chaos. Mensen kunnen niet inschatten en snappen de verkeersregels niet.

Knopje met licht aan indrukken als het donker of slecht weer is lijkt me toch niet zo moeilijk (en DRL staat gewoon altijd aan). Zelfde voor de fiets of moet het daar ook standaard aan? En iedere jas verplicht knipperende lampjes? We praten hier echt om nog geen 1% van de gevallen dat je een auto niet ziet doordat er geen verlichting wordt gevoerd. Ik heb dat misschien 1 of 2 keer in m'n leven meegemaakt in zo'n 12 jaar rijden.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:17:45 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184892062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mensen worden inderdaad steeds dommer en dat leer je maar op één manier af. In NL zijn we zo gewend dat er overal stoplichten, matrixborden, waarschuwingsborden etc. zijn dat als zo'n iemand een keer in het buitenland rijdt, dat voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen. Ik woonde een tijdje aan een druk kruispunt en als af en toe de stoplichten niet werkten had je complete chaos. Mensen kunnen niet inschatten en snappen de verkeersregels niet.

Knopje met licht aan indrukken als het donker of slecht weer is lijkt me toch niet zo moeilijk (en DRL staat gewoon altijd aan). Zelfde voor de fiets of moet het daar ook standaard aan? En iedere jas verplicht knipperende lampjes? We praten hier echt om nog geen 1% van de gevallen dat je een auto niet ziet doordat er geen verlichting wordt gevoerd. Ik heb dat misschien 1 of 2 keer in m'n leven meegemaakt in zo'n 12 jaar rijden.
Ik zie het regelmatig - te vaak dus dat mensen zonder licht, of die domme DRL rijden.
En dan heb ik het nog niet over mensen die zonder licht in dikke mist, laagstaande zon of andere omstandigheden rijden waardoor ze bijna niet te zien zijn (ik rijd veel op buitenwegen - daar valt het het meeste op natuurlijk).

Voor fietsen vind ik het wat anders. Geen licht aan doen = zelf consequenties dragen. Maar fietsers en nodeloos beschermd zijn...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184892098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:

Zelfde voor de fiets of moet het daar ook standaard aan?
Op mijn fiets kan het niet uit nee :) Naafdynamo... je trapt toch. Kun je beter er maar iets mee doen.
pi_184892427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zie het regelmatig - te vaak dus dat mensen zonder licht, of die domme DRL rijden.
En dan heb ik het nog niet over mensen die zonder licht in dikke mist, laagstaande zon of andere omstandigheden rijden waardoor ze bijna niet te zien zijn (ik rijd veel op buitenwegen - daar valt het het meeste op natuurlijk).

Daar had ik het wel over. 99% van de mensen die ik zonder licht zie rijden, kun je gewoon overduidelijk zien. Net als verplicht licht in een tunnel.... waar slaat het op? Waren vroeger in NL tunnels onverlicht ofzo, want voor zover ik weet hangen er overal lampen en kun je iedere auto gewoon goed zien. Ze kunnen beter tijd en geld investeren in iedere 5 jaar een korte opfriscursus rijden en ogentest. Er rijden zoveel dwazen op de weg, daar kan geen verlichting of dodehoekdetectie tegenop...

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Op mijn fiets kan het niet uit nee :) Naafdynamo... je trapt toch. Kun je beter er maar iets mee doen.
Je moet dus harder trappen = meer energie verspillen = meer eten. Handig in de avond, maar zinloos overdag.
Facts don't care about your feelings
pi_184892484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:

Je moet dus harder trappen = meer energie verspillen = meer eten. Handig in de avond, maar zinloos overdag.
Verwaarloosbaar bij een naafdynamo. Verkeerde bandenkeuze of verkeerde bandendruk zorgt al voor meer weerstand. Of juist die extra boterham niet eten, scheelt ook al meer. Dus nee.
pi_184892571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar bij een naafdynamo. Verkeerde bandenkeuze of verkeerde bandendruk zorgt al voor meer weerstand. Of juist die extra boterham niet eten, scheelt ook al meer. Dus nee.
Ja oke, we hebben het ook wel over een heel klein lampje. Meestal niet eens voor achter toch? Maar goed, dat ding kost geld, gewicht en je moet desondanks wel iets zwaarder trappen. En je lampjes gaan sneller stuk >:)

Een led lampje in je huis van 10 watt kost ook geen drol op het totale stroomverbruik, toch doe je wel even de moeite om hem uit te doen als je naar bed gaat. Verspilling = verspilling.
Facts don't care about your feelings
pi_184892609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja oke, we hebben het ook wel over een heel klein lampje. Meestal niet eens voor achter toch? Maar goed, dat ding kost geld, gewicht en je moet desondanks wel iets zwaarder trappen. En je lampjes gaan sneller stuk >:)

Een led lampje in je huis van 10 watt kost ook geen drol op het totale stroomverbruik, toch doe je wel even de moeite om hem uit te doen als je naar bed gaat. Verspilling = verspilling.
De vraag is of het verspilling is als het je eigen veiligheid vergroot. Feit is dat je met verlichting beter zichtbaar bent. Ook overdag. Een lamp die brandt terwijl ik lig te slapen, is zinloos ja. Een lamp die mij laat opvallen als ik kwetsbaar ben, is nooit verspilling.... tenzij ik niemand onderweg tegenkom. Iedere verkeersdeelnemer ziet me minder snel over het hoofd. Dat is gewoon een feit. Dus minder risico. Vraag is of dat nog opgaat als iedereen licht voert maar we zien een verkeerslicht nu eenmaal ook niet snel over het hoofd. Ook overdag niet.

Maar goed dit is verder vrij off topic natuurlijk. We zijn het er over eens dat je moet zorgen dat je de juiste verlichting voert. En de ergernis is, eenieder die dat niet doet. Ik ben van mening dat het makkelijker zou zijn als iedereen (op de duur, in de toekomst) altijd verlichting voert. En zie dat niet als verspilling. Straatverlichting, zie ik (in de meeste gevallen) dan wel weer als verspilling :)
pi_184892708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:36 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mijn god, wie gebruikt die dingen niet? _O-
De bestuurder van die auto.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:44:43 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184894135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden? :|W
Als je onder een viaduct woont, zou ik dat zéker doen ja.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184894383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Als je telefoon gaat, net als je een grote rotonde nadert, zet je toch gewoon je alarmlichten aan en parkeer je even hier..? 8)7

[ afbeelding ]
Ik heb dus elke maand wel een auto die hier stopt/best lang stilstaat:

190208_50937_Kutplek-om-te-parkeren.jpg

Why? Er is daar helemaal niks om voor te stoppen.. ga dan een paar meter verderop of terug staan, maar niet in die bocht!
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:24:34 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184894571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar had ik het wel over. 99% van de mensen die ik zonder licht zie rijden, kun je gewoon overduidelijk zien.
Ik niet. Maar zoals gezegd rijd ik op buitenwegen met flinke rijen bomen er naast (waar dus ook bordjes staan met "licht aan").
En als je dan gaat inhalen en er komt zo'n spook aan uit de schaduw, is dat niet fijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:36:19 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184894701
Overigens nog een invoeg-klacht:
Vorige week wilde ik invoegen op een 80 weg. er komen nog 2 auto's aan, dus ik ga van het gas om daar achter in te voegen. Auto 1 is me voorbij en auto 2 nog niet. En nog niet. En nog niet.

Geeft hij me voorrang 8)7
Allemaal aardig bedoeld maar zo werkt het dus niet :')
Het is aan de invoeger (ik dus) om een plaatsje te zoeken, wat ik deed dmv gas los. Als je dan op de rijbaan óók gas los gaat laten (kun je bijna niet zien in de spiegel) komt het dus niet uit en wordt de invoegstrook wél kort. Houd je gewoon aan de regels dat is voor iedereen efficiënter en veiliger.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184897886
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Dar zit een logica achter. Dat overdag je remlichten minder opvallen, als er al achterlichten branden. En laten we we eerlijk zijn, achterlichten zijn alleen echt nodig op een onverlichte weg, voor de normale omstandigheden zie je die auto ook wel zonder.
Maar niemand zet zn lichten aan als die voor licht heeft als het eenmaal donker wordt. En het verschil tussen achterlicht en remlicht niet zien is eigenlijk reden genoeg om het roze papiertje in te leveren.
pi_184897979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:36 schreef daNpy het volgende:
Overigens nog een invoeg-klacht:
Vorige week wilde ik invoegen op een 80 weg. er komen nog 2 auto's aan, dus ik ga van het gas om daar achter in te voegen. Auto 1 is me voorbij en auto 2 nog niet. En nog niet. En nog niet.

Geeft hij me voorrang 8)7
Allemaal aardig bedoeld maar zo werkt het dus niet :')
Het is aan de invoeger (ik dus) om een plaatsje te zoeken, wat ik deed dmv gas los. Als je dan op de rijbaan óók gas los gaat laten (kun je bijna niet zien in de spiegel) komt het dus niet uit en wordt de invoegstrook wél kort. Houd je gewoon aan de regels dat is voor iedereen efficiënter en veiliger.
Het is een kwestie van anticiperen, als iemand de ruimte geeft, prima toch. De situatie laat het toe. Waarom ook niet. Het is pas verkeerde boel, als iemand die gaat invoegen het gaat forceren, ondanks dat er alle ruimte is. Zelf geef ik ook links netjes gas bij als ik zie dat het bijna gaat vastlopen doordat er voertuigen gaan invoegen en de autos in de rechterbaan zich klem rijden, dan kunnen ze achter mij naar links, of als gas bijgeven niet kan, dan hou ik mn gas in en kunnen ze voor me. Ook prima.

Als iedereen zou anticiperen och man dan was iedereen eerder op zn werk en thuis.

Edit, heb het even beter gelezen. Ja als iemand langs je blijft hangen kan irritant zijn, als die gas los gaat geven terwijl jij dat al doet. Maar misschien had die t niet door, sommige zijn niet zo snel in verkeersveranderingen.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:36:51 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184899467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:19 schreef funnywell het volgende:

[..]
Edit, heb het even beter gelezen. Ja als iemand langs je blijft hangen kan irritant zijn, als die gas los gaat geven terwijl jij dat al doet. Maar misschien had die t niet door, sommige zijn niet zo snel in verkeersveranderingen.
Je kan ook geen minuut in je spiegel blijven kijken, en met een korte blik zie je zijn/haar snelheid niet meteen.
De invoeger moet voorrang verlenen, dus op de rijbaan moeten ze gewoon blijven doen wat ze deden, zo constant mogelijk :)

Ik ga ook niet van baan schuiven als er iemand in wil voegen, ook niet op de snelweg (zeer langzaam of zwaar verkeer uitgezonderd, die hebben geen keus).
Hiermee wordt namelijk een verkeerd signaal afgegeven (de invoeger heeft voorrang :?) en dit heeft er al een paar maal toe geleid dat mensen precies naast mij bleven rijden en dan nog kwaad werden ook dat ik niet opschoof _O-
Ik rijd zo goed als altijd op de cruise dus hoe moeilijk kan het zijn om voor of achter me te komen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184900306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:15 schreef funnywell het volgende:

[..]

Maar niemand zet zn lichten aan als die voor licht heeft als het eenmaal donker wordt. En het verschil tussen achterlicht en remlicht niet zien is eigenlijk reden genoeg om het roze papiertje in te leveren.
Zo'n DLR geeft in het donker wel even minder licht dan dimlicht hoor, dat zou je makkelijk moeten herkennen. Bovendien zou de dashboardverlichting gekoppeld moeten zijn aan je dimlicht, dus als je dimlicht niet aan hebt dan is je dashboardverlichting ook niet aan. Zo is dat bij oude auto's ook.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 februari 2019 @ 19:04:14 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184901021
Maar dat is dus niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:26:26 #51
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184902670
Kijkerfiles. Dat zijn wel zulke irritante dingen, flikker toch op met je gekoekeloer en geef gas.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184902972
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:26 schreef bokkepoot het volgende:
Kijkerfiles. Dat zijn wel zulke irritante dingen, flikker toch op met je gekoekeloer en geef gas.
Niet realistisch. Zelfs als je niet echt kijkt, zal toch de snelheid eruit gaan, met een file tot gevolg.
.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 21:00:38 #53
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184903541
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet realistisch. Zelfs als je niet echt kijkt, zal toch de snelheid eruit gaan, met een file tot gevolg.
Snap ik, maar terug naar stil en dan weer vol gas geven naar de 130 voelt toch irritant.

En dat voor een stel knipperende lichtjes in het bos
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 8 februari 2019 @ 23:29:22 #54
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_184906861
Ik heb een LCD als tellerbak. Dat gaat wat lastig zonder verlichting. Maar dat mensen het verschil tussen een paar ledjes en dimlicht niet zien snap ik ook niet :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_184923698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo'n DLR geeft in het donker wel even minder licht dan dimlicht hoor, dat zou je makkelijk moeten herkennen. Bovendien zou de dashboardverlichting gekoppeld moeten zijn aan je dimlicht, dus als je dimlicht niet aan hebt dan is je dashboardverlichting ook niet aan. Zo is dat bij oude auto's ook.
Oude auto's hebben nooit alleen verlichting aan de voorkant. Dat is een nieuwe uitvinding en godzijdank sinds 2015 weer verboden.
pi_184923727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je kan ook geen minuut in je spiegel blijven kijken, en met een korte blik zie je zijn/haar snelheid niet meteen.
De invoeger moet voorrang verlenen, dus op de rijbaan moeten ze gewoon blijven doen wat ze deden, zo constant mogelijk :)

Ik ga ook niet van baan schuiven als er iemand in wil voegen, ook niet op de snelweg (zeer langzaam of zwaar verkeer uitgezonderd, die hebben geen keus).
Hiermee wordt namelijk een verkeerd signaal afgegeven (de invoeger heeft voorrang :?) en dit heeft er al een paar maal toe geleid dat mensen precies naast mij bleven rijden en dan nog kwaad werden ook dat ik niet opschoof _O-
Ik rijd zo goed als altijd op de cruise dus hoe moeilijk kan het zijn om voor of achter me te komen :')
Tuurlijk maarja niet iedereen heeft dat inzicht, als iedereen inzicht zou hebben en en zou anticiperen dan zouden we niet dagelijks ongelukken hebben.
pi_184924173
Roosendaal, knooppunt De Stok, de A58 rechtdoor gaat over naar de A17, uitvoegend verkeer op de snelwegsplitsing gaat via de A58 richting Breda. Ik rij achter een vrachtauto met een gangetje van 90, met een meter of twintig ertussen. Achter mij is de hele rechter rijstrook leeg. Een automobilist (ik dacht in een Ibiza) haalt mij in, frommelt zich tussen mij en vrachtauto en voegt uit op de linker rijstrook van de splising. En dan vraag ik mij af: 1, waarom moet je persé deze actie uithalen? 2, wat is er mis met de rechter rijstrook dat je er niet op wilt rijden? 3, doe je dit vaker? (ik verwacht dat de antwoorden iets zijn als 'ik geef geen fuck om veiligheid', 'daar rijden is niet stoer' en 'ja, dagelijks') Maar ik vind je dan gewoon een boerenlul zonder inzicht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_184932260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:41 schreef funnywell het volgende:

[..]

Oude auto's hebben nooit alleen verlichting aan de voorkant. Dat is een nieuwe uitvinding en godzijdank sinds 2015 weer verboden.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat je dashboardverlichting niet aan gaat zonder dimlicht aan te doen. Bij nieuwe auto's gebeurt dat wel en dan denken veel mensen met lichten rijden maar dan is het alleen DRL.

Wat is er precies vanaf 2015 verboden geworden? Dat DRL niet aan kan zonder achterlichten, want dat geloof ik niet. Ik had een auto uit 2016 en als ik niks aan had gezet dan brandt alleen DRL voor en niets achter.
Facts don't care about your feelings
pi_184977878
Vandaag weer iets nieuws gezien: iemand die elke keer richting aangaf NA het wisselen van strook. :') _O-
pi_184978735
Kom ik net bij mijn auto die file geparkeerd staat, heeft ene kloothommel zijn scooter er gewoon voor gekwakt. Als in tussen mij en de auto voor mijn auto.

Durfde alleen niks uit te halen, want was voor een gym :(
.
pi_185016281
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:19 schreef Fer het volgende:
Kom ik net bij mijn auto die file geparkeerd staat, heeft ene kloothommel zijn scooter er gewoon voor gekwakt. Als in tussen mij en de auto voor mijn auto.

Durfde alleen niks uit te halen, want was voor een gym :(
Gewoon scooter op de zij en schuiven maar ^O^
pi_185017091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:44 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag weer iets nieuws gezien: iemand die elke keer richting aangaf NA het wisselen van strook. :') _O-
Beter laat dan nooit?
pi_185028876
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit?
Haha, laat het dan achterwege zou ik zeggen. De eerste twee keer dacht ik "oh hij gaat nog een keer" en toen kwam ik erachter dat hij het achteraf deed :')
pi_185029257
Net zo dom als mensen die richtingaanwijzer naar rechts aan doen als ze rotonde op rijden, dan uit doen om rechtdoor te gaan. Want ja je hebt toch even een fractie van een tel naar rechts moeten sturen, geen idee waar die gestoordheid vandaan komt, maar zie het echt regelmatig.
pi_185029856
Ja, dat is mij de laatste tijd ook opgevallen. Voornamelijk bij oudere bestuurders, zou dat ergens in een blad van de ANBO ofzo gestaan hebben?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:41:55 #66
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185033227
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:





Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is :')
Horrible Cunt!
pi_185060043
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:26 schreef bokkepoot het volgende:
Kijkerfiles. Dat zijn wel zulke irritante dingen, flikker toch op met je gekoekeloer en geef gas.
Het komt ook deels omdat alle rijkswaterstaatheren en politiewagens in een straal van 25km allemaal naar het ongeluk toe 'moeten'.

Dus staan er 10 autos met zwaailicht voor klein ongelukje waardoor het net lijkt of het WK kettingbotsing is verbroken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_185060634
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 09:21 schreef danos het volgende:

[..]

Het komt ook deels omdat alle rijkswaterstaatheren en politiewagens in een straal van 25km allemaal naar het ongeluk toe 'moeten'.

Dus staan er 10 autos met zwaailicht voor klein ongelukje waardoor het net lijkt of het WK kettingbotsing is verbroken.
Je kan ook overdrijven. Meestal staat er 1, hooguit twee auto's van Rijkswaterstaat, 1 maal politie (aangevuld door eventueel de voa) en indien nodig ook n ambulance en/of brandweerwagen. Dat lijkt dan inderdaad veel, maar nodig zijn ze wel.
pi_185061281
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:08 schreef funnywell het volgende:
Net zo dom als mensen die richtingaanwijzer naar rechts aan doen als ze rotonde op rijden, dan uit doen om rechtdoor te gaan. Want ja je hebt toch even een fractie van een tel naar rechts moeten sturen, geen idee waar die gestoordheid vandaan komt, maar zie het echt regelmatig.
Of je vergist je in je afslag
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 februari 2019 @ 11:05:38 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185061356
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of je vergist je in je afslag
Ik heb een vrouwelijke collega die dat ook doet
Voor rotonde oprijden: richting naar rechts
Op rotonde: richting naar links
Voor afslag: richting naar rechts
:X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185061412
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb een vrouwelijke collega die dat ook doet
Voor rotonde oprijden: richting naar rechts
Op rotonde: richting naar links
Voor afslag: richting naar rechts
:X
Lol, als je dat standaard doet...

Misschien moet je het haar eens uitleggen? (Mensplainer)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 februari 2019 @ 13:23:11 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185063417
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lol, als je dat standaard doet...

Misschien moet je het haar eens uitleggen? (Mensplainer)
Ja dat ga ik nog wel een keer doen. Of het helpt... :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185064149
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of je vergist je in je afslag
Nee zie het dagelijks, dat heeft niks mes vergissen te maken.
pi_185064185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:


[ afbeelding ]

Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is :')
Geloof me, die snappen het haarfijn, maar willen het bord niet snappen.
pi_185106832
Het knoeien/morsen zal wel per ongeluk gaan maar wat mij wel eens irriteert is dat je bij het tanken met je voeten op een stukje tegels/klinkers kunt staan waar brandstof op is gelekt.
Als je dan na het tanken weer weg wil rijden merk je ineens dat je schoenzool wel héél erg glad aanvoelt op het koppelingspedaal.
pi_185107204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:


[ afbeelding ]

Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is :')
Mensen kunnen niet inschatten. Ook eens gehad en kwamen we allebei in het midden tot stilstand. Weigerde ze nog achteruit te gaan. Ik uitgestapt en zeg begrijp je niet wat dat bord betekent. Ja zeur niet zo zegt ze :') Iedereen erachter begon al te toeteren dus uiteindelijk ging ze maar achteruit. Ik reed toen in een Toyota iQ dus ze dacht ik ram hem er lekker voor. Als je met een Dodge Ram erop afkomt dan denk je wel 2x na :')
Facts don't care about your feelings
pi_185107314


Zoiets kwam ik vandaag tegen. Heel langzaam rijden, zodra een een fietser op het tegenoverliggende fietspad in zicht was op de rem, om de voorrangsrotonde op de rem knallen als er 50 meter verderop een auto opdook, midden op de rotonde stoppen om mij niet bekende redenen... totaal onvoorspelbaar weggedrag. Redding van het grijze hoofdje achter het stuur (en mede weggebruikers) was dat de snelheid daardoor ook niet boven de 20 km/u kwam.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:57:22 #78
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185112573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mensen kunnen niet inschatten. Ook eens gehad en kwamen we allebei in het midden tot stilstand. Weigerde ze nog achteruit te gaan. Ik uitgestapt en zeg begrijp je niet wat dat bord betekent. Ja zeur niet zo zegt ze :') Iedereen erachter begon al te toeteren dus uiteindelijk ging ze maar achteruit. Ik reed toen in een Toyota iQ dus ze dacht ik ram hem er lekker voor. Als je met een Dodge Ram erop afkomt dan denk je wel 2x na :')
Dat is echt zo'n dooddoener als iemand zegt: zeur niet zo!. Nee. Ik zeur niet, ik wijs je op de regels op de weg en jij volgt ze niet. Of moeten we ook niet zeuren als mensen door rood rijden en dan iemand kapotrijden. Sommige mensen hebben de logica van een rubberen badeend.
Horrible Cunt!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 19 februari 2019 @ 21:08:55 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185112937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:11 schreef vannelle het volgende:
Het knoeien/morsen zal wel per ongeluk gaan maar wat mij wel eens irriteert is dat je bij het tanken met je voeten op een stukje tegels/klinkers kunt staan waar brandstof op is gelekt.
Als je dan na het tanken weer weg wil rijden merk je ineens dat je schoenzool wel héél erg glad aanvoelt op het koppelingspedaal.
.
Het gros kan ook gewoon niet tanken hoor. Truckers kunnen er helemaal een boel van maken :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185113847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:11 schreef vannelle het volgende:
Het knoeien/morsen zal wel per ongeluk gaan maar wat mij wel eens irriteert is dat je bij het tanken met je voeten op een stukje tegels/klinkers kunt staan waar brandstof op is gelekt.
Als je dan na het tanken weer weg wil rijden merk je ineens dat je schoenzool wel héél erg glad aanvoelt op het koppelingspedaal.
Haha da's irritant ja. Dat je meteen van de koppeling afglijdt. Ik let er zelf altijd op, maar er is inderdaad niet altijd wat aan te doen. M'n bus had er voorheen ook last van (denk iets met de ontluchting). De tank is er later onder gebouwd (200+ liter) en geregeld spoot het er tijdens het tanken uit. En dan niet zo een beetje ook -O- Ik heb het een keertje gemeld nadat ik een paar keer met een diesel doordrenkte broek naar huis moest en daarna is het nooit meer gebeurd.
Heb het ook een keer bij een andere bus gehad, toen ik een route van 5 dagen door Zweden had. Meteen de eerste dag m'n broek onder, kon ik meteen m'n reservebroek gebruiken :+
pi_185120675
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n dooddoener als iemand zegt: zeur niet zo!. Nee. Ik zeur niet, ik wijs je op de regels op de weg en jij volgt ze niet. Of moeten we ook niet zeuren als mensen door rood rijden en dan iemand kapotrijden. Sommige mensen hebben de logica van een rubberen badeend.
Ja is een kut opmerking want ja, ik kan gewoon ff achteruit rijden en dan was het allemaal geen probleem geweest. Dus in dat opzicht had ze gelijk, maar zij had hetzelfde kunnen doen. Ze had het moeten doen zelfs want zij had de rode pijl. Maar ja dat is een zinloze discussie. Ik had geen haast ofzo dus daarom dat ik gewoon was uitgestapt, in de meeste gevallen had ik waarschijnlijk wel gewoon achteruit gegaan, met een middelvinger.
Facts don't care about your feelings
pi_185122443
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:


[ afbeelding ]

Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is :')
Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
  woensdag 20 februari 2019 @ 11:49:29 #83
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185122700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Ja dat is ook een grote irritatie bij mij in de buurt. Veel auto's aan de straat geparkeerd waardoor er geen 2 langs elkaar kunnen.
Horrible Cunt!
  woensdag 20 februari 2019 @ 11:52:05 #84
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185122779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja is een kut opmerking want ja, ik kan gewoon ff achteruit rijden en dan was het allemaal geen probleem geweest. Dus in dat opzicht had ze gelijk, maar zij had hetzelfde kunnen doen. Ze had het moeten doen zelfs want zij had de rode pijl. Maar ja dat is een zinloze discussie. Ik had geen haast ofzo dus daarom dat ik gewoon was uitgestapt, in de meeste gevallen had ik waarschijnlijk wel gewoon achteruit gegaan, met een middelvinger.
Ik vind dat je als medeweggebruiker best er iets van mag zeggen als iemand de regels niet begrijpt of negeert. Maar ja als je geen tijd hebt laat je het liggen.
Horrible Cunt!
pi_185148272
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Het gros kan ook gewoon niet tanken hoor. Truckers kunnen er helemaal een boel van maken :D
Hier komen denk ik geen truckers, is zo'n klein, onbemand station met beperkte (draai)mogelijkheden.
Maar dat het gros gewoon niet kan tanken: Zeker weten!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha da's irritant ja. Dat je meteen van de koppeling afglijdt. Ik let er zelf altijd op, maar er is inderdaad niet altijd wat aan te doen. M'n bus had er voorheen ook last van (denk iets met de ontluchting). De tank is er later onder gebouwd (200+ liter) en geregeld spoot het er tijdens het tanken uit. En dan niet zo een beetje ook -O- Ik heb het een keertje gemeld nadat ik een paar keer met een diesel doordrenkte broek naar huis moest en daarna is het nooit meer gebeurd.
Heb het ook een keer bij een andere bus gehad, toen ik een route van 5 dagen door Zweden had. Meteen de eerste dag m'n broek onder, kon ik meteen m'n reservebroek gebruiken :+
Da's vooral vervelend voor jezelf. :P
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 16:08:05 #86
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185149113
Ik had vorige week weer een pareltje.
Een vent die zijn bestelbus midden op de oprit voor de ingangsdeur van onze gemeenschappelijke garage/binnenterrein had geparkeerd |:(

Daar stond ie met een fiets te klungelen die hij in zijn bus probeerde te zetten.
Toen ik aan kwam en hem maande dat hij zijn auto moest verzetten omdat hij de ingang naar de garage nu blokkeerde reed ie hem letterlijk een meter verder waardoor ik er nog steeds nauwelijks langs kwam. Toen ik zei "Nee, verder rijden, je blokkeert de boel nu nog steeds" kreeg ik ook een "jaajaa niet zo zeuren" van hem. Daarna reed ie alsnog een meter door en kon ik erin :')

Ik bedoel, je ziet ten eerste een grote klapdeur naar een binnenterrein/garage, EN een groot wit kruis op de weg geschilderd als in: niet hier parkeren. En dan toch je busje er gewoon voor zetten....

Pannenkoek in het kwadraat. :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 21 februari 2019 @ 17:00:49 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185150093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hier komen denk ik geen truckers, is zo'n klein, onbemand station met beperkte (draai)mogelijkheden.
Maar dat het gros gewoon niet kan tanken: Zeker weten!

[..]

Da's vooral vervelend voor jezelf. :P
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
Ah ja. Ja ik tank veel aan de snelwegen (en gebruik zelf de truckpomp ook) nu is het wel zo dat die pomp niet echt heel erg netjes te bedienen is, maar even afschudden en en uit laten lekken is voldoende. Niet meteen als een dolle Stier dat ding eruit janken zodra hij afslaat want dan zit alles onder :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185150351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef dick_laurent het volgende:

Ik bedoel, je ziet ten eerste een grote klapdeur naar een binnenterrein/garage, EN een groot wit kruis op de weg geschilderd als in: niet hier parkeren. En dan toch je busje er gewoon voor zetten....

Pannenkoek in het kwadraat.
Naja ik vind je ook een beetje zeuren, zo ene persoon zet zijn bus daar neer voor de tijdsduur dat het fiets inladen normaliter geblazen is... CQ een seconde of 40.

Dat jij dan precies aan komt is dan net pech hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185150412
Ik reed de rotonde op, meneer die van links kwam reed ook net de rotonde op.. Beetje gas geven en het gaat (dacht ik)

Snelheid van mr helemaal fout in geschat, die kwam blijkbaar ook hard aanrijden, kon nog net het stuur naar rechts gooien anders was ik volledig in zijn auto geparkeerd.... Man reed ook stug door, die had ook niet het idee om even naar links te sturen / te remmen toen die zag dat ik de rotonde op schoot....

Een ongeluk ontstaat veelal als twee mensen niet op zitten te letten / als iemand de fout van de ander weigert op te lossen.. Naja goed, ik heb er wel van geleerd, rij weer een tandje rustiger de rotonde op en kijk extreem naar links als ik de rotonde op rij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185150469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Ik hanteer altijd de vuistregel:

Iemand maakt een inschattingsfoutje, kan gebeuren --> Hen voorlaten.
Iemand drukt de auto dom door op een punt waar hij (meestal geen vrouw volgens mij) toch overduidelijk had moeten weten dat hij had moeten wachten, dan denk ik los je eigen fout maar op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 17:23:33 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185150536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja ik vind je ook een beetje zeuren, zo ene persoon zet zijn bus daar neer voor de tijdsduur dat het fiets inladen normaliter geblazen is... CQ een seconde of 40.

Dat jij dan precies aan komt is dan net pech hebben.
:? Dus ik moet dan maar gaan zitten wachten op die gast omdat hij te beroerd is om zijn auto gewoon even op straat in een normaal parkeervak te zetten? (en het is hier gewoon gratis parkeren op straat)
Ja dahaaag omgekeerde wereld dit :')
pi_185150630
quote:
13s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:? Dus ik moet dan maar gaan zitten wachten op die gast omdat hij te beroerd is om zijn auto gewoon even op straat in een normaal parkeervak te zetten? (en het is hier gewoon gratis parkeren op straat)
Ja dahaaag omgekeerde wereld dit :')
Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.

"Ik moet dan maar gaan zitten wachten" stel je niet aan man. Allemaal van die zeikerds overal tegenwoordig die in hun eigen bubbel leven. Ja als die makkelijk de auto ergens anders had kunnen neerzetten ala, moet die 40 meter lopen als die het helemaal netjes doet snap ik die man wel als die letterlijk binnen 40 seconde weg zou zijn. De kans dat je iemand in de weg zit is nihil + als er dan toch toevallig iemand staat dan is de hinder nihil.

Hoeveel tijd ben je er nou aan kwijt geraakt? 1 minuut? Je de hele avond lekker zitten opvreten zeker?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 17:33:03 #93
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185150774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.

"Ik moet dan maar gaan zitten wachten" stel je niet aan man.
Hoe weet jij zo goed dat het precies 40 seconden duurt? Was je erbij? Nee, dus wat klets je nou.

Daarbij vroeg ik het de meneer normaal, ik heb hem niet uitgescholden of wat dan ook, ik zei letterlijk:
"Meneer u staat recht voor de ingang van een garage dat is niet zo handig, wilt u uw auto even verzetten zodat ik er in kan"
Dat die gast vervolgens te lam is om voldoende naar voren te rijden waardoor ik er alsnog niet in kan en hem vervolgens een tweede keer moet verzoeken is niet mijn schuld.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:57:07 #94
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185152652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.

"Ik moet dan maar gaan zitten wachten" stel je niet aan man. Allemaal van die zeikerds overal tegenwoordig die in hun eigen bubbel leven. Ja als die makkelijk de auto ergens anders had kunnen neerzetten ala, moet die 40 meter lopen als die het helemaal netjes doet snap ik die man wel als die letterlijk binnen 40 seconde weg zou zijn. De kans dat je iemand in de weg zit is nihil + als er dan toch toevallig iemand staat dan is de hinder nihil.

Hoeveel tijd ben je er nou aan kwijt geraakt? 1 minuut? Je de hele avond lekker zitten opvreten zeker?
Jij noemt hem een zeurpiet, maar ondertussen spuug je je gal uit over hem, omdat hij terecht een probleem heeft met iemand die een inrit blokkeert. Ik zie hier maar 1 zeur in dit topic. En dat ben jij.
Horrible Cunt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 februari 2019 @ 19:03:21 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185152793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:

Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Omgekeerd stond ik van de week even te wachten op een vrachtwagen, omdat er in een niet al te brede straat auto's aan mijn kant geparkeerd stonden. Begint een of andere malloot achter me te toeteren en wilde gebaren te maken omdat hij vond dat ik er wel langs had kunnen gaan. Toen we reden zag ik hem nog steeds tekeer gaan en gebaren maken.

Onnodige drukte omdat je 10 seconden moet wachten :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185154708
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Jij noemt hem een zeurpiet, maar ondertussen spuug je je gal uit over hem, omdat hij terecht een probleem heeft met iemand die een inrit blokkeert. Ik zie hier maar 1 zeur in dit topic. En dat ben jij.
Ik heb een probleem met mensen die nog geen 10 tellen kunnen wachten ja. Dat gehaaste gedoe tegenwoordig.

Man wat is dat leven toch zwaar.

Er is helemaal niks aan de hand, heb geduld. Vraag of je er langs mag en je bent zo binnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185155021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe weet jij zo goed dat het precies 40 seconden duurt? Was je erbij? Nee, dus wat klets je nou.

Daarbij vroeg ik het de meneer normaal, ik heb hem niet uitgescholden of wat dan ook, ik zei letterlijk:
"Meneer u staat recht voor de ingang van een garage dat is niet zo handig, wilt u uw auto even verzetten zodat ik er in kan"
Dat die gast vervolgens te lam is om voldoende naar voren te rijden waardoor ik er alsnog niet in kan en hem vervolgens een tweede keer moet verzoeken is niet mijn schuld.
Als je een persoon vraagt of die zijn auto verzet doet die dat meestal binnen een tel of 10. Dus die 40 tellen is een schatting van de tijd van de totale hinder.

Nee daar doe je verder niks fout mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:21:32 #98
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185155169
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb een probleem met mensen die nog geen 10 tellen kunnen wachten ja. Dat gehaaste gedoe tegenwoordig.

Man wat is dat leven toch zwaar.

Er is helemaal niks aan de hand, heb geduld. Vraag of je er langs mag en je bent zo binnen.
10 sec? Net had je het over 40 sec. Iets waar jij natuurlijk niks over kunt zeggen, omdat jij er niet bij bent geweest. Hij heeft ook netjes gevraagd of hij op kon schuiven, maar hij schoof toen niet genoeg op en moest er nog eens gevraagd worden. Ik vind dat hij meer dan genoeg geduld heeft getoond, voor iemand die willens en wetens een inrit blokkeert en dan ook nog irritant gedrag gaat vertonen.


Maar ga vooral door met zeiken en jezelf voor schut zetten.
Horrible Cunt!
pi_185155203
Geen ergernis maar verbazing.
Duitsers houden er blijkbaar niet van ‘aan de verkeerde kant’ van de pomp te staan.

Ik tank regelmatig in Duitsland want goedkoop O+ Vandaag was het overduidelijk: 2 van de 4 pompen vrij, maar Duitser bleef achter mij staan wachten. Enige reden die ik kan bedenken is dat bij mijn pomp en de andere bezette pomp de slag voor hem aan de goede kant zat.
Ik ben van snel tanken en doorrrr en had ook hier de eerste vrije pomp gepakt en de slang daarom om mijn achterbak geleid. Vieze buutn’nlander dat ik ben :P Nu moet ik wel zeggen dat dat bij Duitse pompen meer kracht kost dan bij Nederlandse pompen. Maar als ik voor 1,34 kan tanken hoor je me niet klagen :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185155655
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

10 sec? Net had je het over 40 sec. Iets waar jij natuurlijk niks over kunt zeggen, omdat jij er niet bij bent geweest. Hij heeft ook netjes gevraagd of hij op kon schuiven, maar hij schoof toen niet genoeg op en moest er nog eens gevraagd worden. Ik vind dat hij meer dan genoeg geduld heeft getoond, voor iemand die willens en wetens een inrit blokkeert en dan ook nog irritant gedrag gaat vertonen.


Maar ga vooral door met zeiken en jezelf voor schut zetten.
Niks mis met geduld tonen. Die meneer moest ook gewoon aan de kant en moet ook niet gaan zeiken.

Verder hoeven we van een mug geen olifant te maken. Beetje hinder. Boeie, hoort erbij en ik vind gewoon dat je mensen dat af en toe moet gunnen.

Ik reageer misschien te fel omdat ik wel vaak mensen meemaak die echt nog niet tot 10 zouden kunnen tellen qua hinder en al behoorlijk bijdehand uit de hoek komen. Helemaal geërgerd zijn etc.

Vooral in de ergernis die ik las in het initiële bericht zag ik een reden om erop te reageren verder niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:48:08 #101
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_185156061
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niks mis met geduld tonen. Die meneer moest ook gewoon aan de kant en moet ook niet gaan zeiken.

Verder hoeven we van een mug geen olifant te maken. Beetje hinder. Boeie, hoort erbij en ik vind gewoon dat je mensen dat af en toe moet gunnen.

Ik reageer misschien te fel omdat ik wel vaak mensen meemaak die echt nog niet tot 10 zouden kunnen tellen qua hinder en al behoorlijk bijdehand uit de hoek komen. Helemaal geërgerd zijn etc.

Vooral in de ergernis die ik las in het initiële bericht zag ik een reden om erop te reageren verder niet.
Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn.

Ik heb ook een hekel aan mensen die niet eventjes geduld kunnen hebben, maar heb een nog grotere hekel aan mensen die zichzelf of hun auto een obstakel maken, zodat mensen er last van ondervinden. Ik denk niet dat er iemand is, dat het leuk vindt als ze hun oprit bij hun huis niet op of af kunnen. Zo'n inrit bij een parkeerplaats is niks anders. Daar hoor je zonder toestemming gewoonweg niet te te staan.
Horrible Cunt!
pi_185162354
Een beetje geduld is natuurlijk prima en hoort er ook bij in het verkeer. Maar het is vaak zo dat dat niet de eerste keer is en dan word je zelf ook wat ongeduldiger. En dan vraagt Dick het nog netjes en reageert ‘ie als een flapdrol. Sowieso valt het me op dat iedereen in het verkeer egoïstischer wordt.
Ik heb ook een parkeerplaats op privé terrein, achter een elektrisch hek. En geregeld staat er iemand voor geparkeerd, omdat de kids tegenwoordig met de auto opgehaald moeten worden. Dat gebied is dan ook nog alleen voor vergunninghouders, dus eigenlijk hebben ze er al niks te zoeken. Maar als je daar netjrs met je goede gedrag gaat wachten gebeurd er niks, want pa/ma zit toch op de mobiel te kijken. Als je dan even een toetert wordt er weer boos gekeken. Wat moet ik dan doen? Uitstappen en zachtjes aankloppen en vragen of diegene de auto even wil verplaatsen omdat ‘ie op een kruis staat voor een inrit met wegsleepregeling?
Ook zoiets op een plein in de buurt. In de zomer gezellig met terrasjes, maar er loopt ook gewoon een weg. Prima natuurlijk. Maar er lopen geregeld mensen op. Ik ga er altijd rustig achter rijden omdat ik denk dat ze het wel een keer door hebben, maar na een tijdje toeter ik toch maar even en krijg je weer die chagrijnige koppen. Ga dan lekker op het plein naast de weg lopen (of de stoep).


quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's vooral vervelend voor jezelf. :P
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
Haha da’s waar, maar ondanks dat er een hoop op m’n broek kwam lag er ook genoeg op de grond.
Geen idee, ik dacht zelf dat de ontluchting het niet kon bijhouden. Het gebeurde niet per se als ‘ie vol was, kon ook gewoon op de helft gebeuren.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 11:55:57 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185209793
Heel herkenbaar ^

En ik wil best toegeven dat ik soms ook ongeduldig kan zijn. Ik houd er van om gewoon iets boven de max te rijden wanneer het rustig is (zo rijd ik in de stad, again als het rustig is rond de 60) en trek ik het vrij slecht als er iemand voor mij gewoon 35/40 blijft tuffen terwijl er niks voor hem rijdt en er geen enkele reden is om als een slak te rijden.

Having said that, valt het me wel op dat op de snelweg de meesten véél harder dan ik rijden. Heb ook een wat oudere auto die gewoon minder prettig rijdt bij 130+ dus ik zit meestal rond de 120 of iets daaronder... maar dan word ik regelmatig continu met een flink snelheidsverschil door iedereen ingehaald...
pi_185212662
Mooi gevalletje "karma" vrijdag :D

Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometer :') Op een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij :D Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.

En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwam :+ Meestal komen dit soort figuren overal mee weg.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_185213354
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag :D

Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometer :') Op een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij :D Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.

En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwam :+ Meestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Je hoopt dan altijd dat dit soort figuren nog wat van zo'n ervaring leren maar dat valt vaak tegen.

Overigens is mijn ervaring dat dit soort figuren meteen lik op stuk krijgen van 1 of andere gestresste bestuurder. Ook als er een simpel dingetje gebeurt is er altijd wel eentje bij die overdreven reageert en conflicten zoekt. Wat dat betreft gun ik een hoop mensen wat meer geduld.
  zondag 24 februari 2019 @ 16:41:29 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185215864
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag :D

Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometer :') Op een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij :D Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.

En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwam :+ Meestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Was het Ambertje? :o

Maar.. to be honest; als je zodanig rijdt dat een Yaris je rechts in kan halen, was daar op zeker wel ruimte voor :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185217818
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:52 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik vind dat je als medeweggebruiker best er iets van mag zeggen als iemand de regels niet begrijpt of negeert. Maar ja als je geen tijd hebt laat je het liggen.
Met al die agressieve bokito's in het verkeer zeker. Vooral buitenlanders hebben er een handje van om super agressief te reageren. Nee bedankt, voor dat soort zaken heb ik een dashcam aangeschaft. Stap je uit en gedraag je je als een mongool terwijl je donders goed weet dat je fout zit gaan de beelden linea recta naar de hermandad.
pi_185229068
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
pi_185229523
Dat doe ik alleen bij mensen die agressief aan komen rijden :+
pi_185238642
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
Strook.
pi_185239668
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
pi_185240219
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
_O-

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:26 schreef Maegrim het volgende:
Dat doe ik alleen bij mensen die agressief aan komen rijden :+
Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 februari 2019 @ 19:34:33 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185240555
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

_O-

[..]

Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.
Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.

Bij van die geinponems die expres op hun elf en dertigst terug naar rechts gaan omdat ze zagen dat ik wat vlotter als hen aan kwam rijden, rijd ik echt het stof van de spiegels.. Ik heb maar 1.89m nodig, en dat heb je al snel.

Is gewoon treiteren, en dan kun je een reaktie verwachten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 februari 2019 @ 19:37:43 #114
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_185240627
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.

Bij van die geinponems die expres op hun elf en dertigst terug naar rechts gaan omdat ze zagen dat ik wat vlotter als hen aan kwam rijden, rijd ik echt het stof van de spiegels.. Ik heb maar 1.89m nodig, en dat heb je al snel.

Is gewoon treiteren, en dan kun je een reaktie verwachten.
Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk joh
Ok stelletje hokboeren
  maandag 25 februari 2019 @ 19:47:51 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185240860
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk joh
Niet omdat ik 'denk', omdat ik constateer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185241290
Die discussie hebben we al eerder hier gehad Sounddragon.
Jij doet jouw ding, ik het mijne.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185248248
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
Touche! haha
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 09:01:22 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185249076
Eerlijk is eerlijk, veel mensen houden (en niet alleen in NL) gewoon heel weinig afstand.
Het is gelukkig iets wat op de rechterbaan minder voorkomt en daarom rijd ik liefst zoveel mogelijk rechts zodat ik zo relaxed mogelijk kan rijden zonder continu opgejaagd te worden.

Maar je ziet gewoon keer op keer hoe men op die linkerbaan loopt te duwen, kleven, stressen, remmen...bohhh echt hou eens op zeg. :{
En waarvoor? Omdat men persé 10km/u harder moest rijden? Wat resulteert in wat? ...80 seconden eerder thuis zijn?

Inderdaad: Woopti-fuckin'-doo
  dinsdag 26 februari 2019 @ 09:02:33 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185249091
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die discussie hebben we al eerder hier gehad Sounddragon.
Jij doet jouw ding, ik het mijne.
Mjah, aktie-reaktie he, dat werkt niet alleen op de weg zo. Ik viel niemand aan >:O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185249466
Te veel nonchalante bestuurders op de weg.
pi_185249502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Eerlijk is eerlijk, veel mensen houden (en niet alleen in NL) gewoon heel weinig afstand.
Het is gelukkig iets wat op de rechterbaan minder voorkomt en daarom rijd ik liefst zoveel mogelijk rechts zodat ik zo relaxed mogelijk kan rijden zonder continu opgejaagd te worden.

Maar je ziet gewoon keer op keer hoe men op die linkerbaan loopt te duwen, kleven, stressen, remmen...bohhh echt hou eens op zeg. :{
En waarvoor? Omdat men persé 10km/u harder moest rijden? Wat resulteert in wat? ...80 seconden eerder thuis zijn?

Inderdaad: Woopti-fuckin'-doo
Dat zag ik vanmorgen bevestigd toen ik binnen 200 meter 2 ongelukken op de A27 richting Lexmond zag. Eentje met 3 auto's en eentje met 2 auto's.

Ik heb ze ook vaak aan mijn bumper hangen, en dan haal ik al in met 140 :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_185252040
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Strook.
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_185258077
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
Zo had ik het nog niet bekeken. ^O^
pi_185280213
Vanochtend op de A12 een busje wat lekker links reed en de rode kruizen negeerde, komt er van de tweede baan een oude Lexus die even de moraalridder uithangt en die bus blokkeert, maar vervolgens amper een kilometer verderop zelf even flink rechts gaat inhalen. :')
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:52:40 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185281011
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
noi.

Rijbaan is alles van de linkerberm tot de rechter berm. Als je uitvoegt is de provinciale weg al een andere rijbaan, als je dezelfde snelweg weer op rijdt de andere kant op, rijd je op exact dezelfde rijbaan, daarom wordt de rijrichting ook aangeduid met L en R. Rechts is oplopend kilometrage, links aflopend.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185281059
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

noi.

Rijbaan is alles van de linkerberm tot de rechter berm. Als je uitvoegt is de provinciale weg al een andere rijbaan, als je dezelfde snelweg weer op rijdt de andere kant op, rijd je op exact dezelfde rijbaan, daarom wordt de rijrichting ook aangeduid met L en R. Rechts is oplopend kilometrage, links aflopend.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:01:03 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185281171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:54 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ooit een vrij stevige discussie gehad met een wegbeheerder (zo'n gele pickup) omtrent dat onderwerp, ik was ook van mening dat L en R verschillende rijbanen waren, maar ik verloor. Paar dagen naderhand hadden we weer een nachtelijke afzetting op de A2, toen hadden we een andere babysitter, nagevraagd, en die heeft het me laten zien in hun RWS-handboek, toen was ik uitgeluld.

Mijn beredenering was dat de middenberm geen RIJstrook is, en dus de rijbaan onderbreekt/opdeelt en er dus 2 gescheiden rijbanen van maakt, maar ik had geen gelijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185292637
vanochtend op een 2 baans rotonde, waar je met 2 banen op komt en met 1 baan af kan rijden.
linker oprijbaan is dan ook alleen voor het nemen van de 3e afslag. dit wordt ruim van te voren aangegeven en alle spitsrijders weten dit (of zouden dit moeten weten :P)

mevrouw met de polo dacht daar anders over en leek het een goed idee om naar rechts te komen terwijl ik daar reed...
ik toeterde en zij flipte helemaal en loopt te seinen met groot licht naar mij alsof ik iets fout deed....
(ik bedoel hier mee niet dat ik een heilige ben en nooit iets fout doe, maar mij van de weg afdrukken lijkt me niet mijn schuld :+)

verderop neem ik een afslag en rijdt ze me voorbij terwijl ze lekker op haar telefoon zit te loeren :') |:( :|W :r
pi_185293635
Als het mistig is (~50 meter zicht, soms bijna 100 meter) is het mistachterlicht helemaal niet storend.

de A32 opsturen met alleen 2 ledstripjes aan de voorkant van je blauw-grijze Toyota Yaris is dan gewoon debiel.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 11:15:35 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185294048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:24 schreef Martijn137 het volgende:
vanochtend op een 2 baans rotonde, waar je met 2 banen op komt en met 1 baan af kan rijden.
linker oprijbaan is dan ook alleen voor het nemen van de 3e afslag. dit wordt ruim van te voren aangegeven en alle spitsrijders weten dit (of zouden dit moeten weten :P)

mevrouw met de polo dacht daar anders over en leek het een goed idee om naar rechts te komen terwijl ik daar reed...
ik toeterde en zij flipte helemaal en loopt te seinen met groot licht naar mij alsof ik iets fout deed....
(ik bedoel hier mee niet dat ik een heilige ben en nooit iets fout doe, maar mij van de weg afdrukken lijkt me niet mijn schuld :+)

verderop neem ik een afslag en rijdt ze me voorbij terwijl ze lekker op haar telefoon zit te loeren :') |:( :|W :r
Pfff... ja dat soort figuren, wonderbaarlijk blijft dat he.
Ik had een tijdje geleden ook eens dat iemand voor mij de rotonde op knalde terwijl ik er al op reed. Gewoon volledig schijt hebben. Moest letterlijk hard in de rem om een aanrijding te voorkomen. Toen ik toeterde kreeg ik ook een handgebaar alsof "ik" degene was die fout zat. :') |:(
pi_185300324
Ik was vanmiddag in een dorpje en liep daar even naar de supermarkt. Ik liep over het stuk stoep wat ook de oprit voor de parkeerplaats daar is. Komt er een of tokkie al druk bellend de parkeerplaats opgesjeest, rijdt mij bijna van m’n sokken en parkeert z’n auto vervolgens in het grote NP-vak, terwijl de halve parkeerplaats gewoon leeg was.

Dat soort mensen mogen ze acuut het rijbewijs afpakken met de mededeling “Helaas, je doet niet meer mee”.
pi_185387488
Vanochtend een kutjoch op een e-bike, hij ging minstens 30-35 op het fietspad, levensgevaarlijk bij zijstraten. Nee, het was geen officiele speed pedelec.
.
pi_185387826
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
pi_185387937
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 4 maart 2019 @ 19:05:51 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185388451
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Volgens mij is dat niet willen. "Ik rij al in de rij, dus moet jij ook!".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 maart 2019 @ 19:07:02 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185388479
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185389163
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185389206
Ik rijd altijd door tot het einde, maar op gelijke snelheid als de andere strook. Mag er altijd wel tussen.
.
  maandag 4 maart 2019 @ 19:36:11 #139
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_185389225
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:33 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.
pi_185389343
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef vuvuzela het volgende:
[..]

De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185390007
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:41 schreef Messina het volgende:
[..]

Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185390083
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 4 maart 2019 @ 20:18:00 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185390292
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 maart 2019 @ 20:23:28 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185390399
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".
50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185391328
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...

Voelen ze zich dan nog schuldig als je 3tellen de toeter ingedrukt houdt terwijl ze hun actie verrichten of zijn ze zo bot als ze zich gedragen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185391735
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Omdat het stapvoets rijden was vanwege grote drukte op de afrit. Dan gebruik je de volledige wegcapaciteit en het zorgt ervoor dat men duidelijk kan verwachten dat je naar rechts gaat en makkelijk kan anticiperen met evt. optrekken/afremmen, zodat je in een vloeiende beweging kunt ritsen zonder onverwachtse remacties. Dan kan makkelijk als het zo langzaam gaat. Juist als je dan ineens al eerder naar rechts wilt, moeten mensen ineens een gat laten vallen waardoor de hele rij waarschijnlijk in de rem mag, met een beetje pech op beide stroken :P
pi_185392106
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]

Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...

Voelen ze zich dan nog schuldig als je 3tellen de toeter ingedrukt houdt terwijl ze hun actie verrichten of zijn ze zo bot als ze zich gedragen?
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.
.
pi_185392246
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]

Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.

En je ziet het wel aan komen in je spiegel. De meeste mensen snappen wel dat als je de auto voor je op de baan waar je naartoe moet ritsen versneld dat je er beter achter kan blijven.

Het was de 3e auto hè, bij een normaal stoplicht waarbij iedereen vanuit stilstand optrekt en de linker strook binnen een meter of 40 moet ritsen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185392290
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]

Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.

En je ziet het wel aan komen in je spiegel. De meeste mensen snappen wel dat als je de auto voor je op de baan waar je naartoe moet ritsen versneld dat je er beter achter kan blijven.
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.
.
pi_185392339
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]

Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.
Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185392419
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]

Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.
Vandaag 2x zo’n situatie. Stug doorgereden, de ene ging vol in de ankers en voegde alsnog erachter in. De ander moest inderdaad het hele verdrijvingsvlak meepakken.

Het blijft hun verantwoordelijkheid.
.
pi_185392469
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:31 schreef Fer het volgende:
[..]

Vandaag 2x zo’n situatie. Stug doorgereden, de ene ging vol in de ankers en voegde alsnog erachter in. De ander moest inderdaad het hele verdrijvingsvlak meepakken.

Het blijft hun verantwoordelijkheid.
Ze doen een bijzondere verrichting maar ik rem wel hoor als ze mij in de weg gaan zitten. Mijn veiligheid is me meer waard. Maar het gedrag verdient wel een paar lekke banden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185392807
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.
En als je dan pas begint met zoeken ben je gewoon te laat. Dan zijn er een paar opties, die allen verre van ideaal zijn: stilstaan, over het verdrijvingsvlak of hopen op een beetje ruimte waar je je auto tussen kunt wurmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 4 maart 2019 @ 21:59:04 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185393268
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:45 schreef Ridocar het volgende:

En als je dan pas begint met zoeken ben je gewoon te laat. Dan zijn er een paar opties, die allen verre van ideaal zijn: stilstaan, over het verdrijvingsvlak of hopen op een beetje ruimte waar je je auto tussen kunt wurmen.
Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185393655
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
Tja, als jij geen moeite hebt met je horkige gedrag heeft het ook geen zin om er iets aan te doen, toch?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 4 maart 2019 @ 22:14:11 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185393711
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Tja, als jij geen moeite hebt met je horkige gedrag heeft het ook geen zin om er iets aan te doen, toch?
Jij bent ook zo'n type zeker? Die anderen, die zich gewoon aan de verkeersregels houden, dwars gaat zitten, omdat het jou niet bevalt? Wie is er dan een hork?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185394065
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Jij bent ook zo'n type zeker? Die anderen, die zich gewoon aan de verkeersregels houden, dwars gaat zitten, omdat het jou niet bevalt? Wie is er dan een hork?
Daar sla je de plank een beetje mis. Ik heb geen emotie bij het rare gedrag dat jij 'de rijstrook volledig benutten' noemt. Als ik echt een hork was had ik al tientallen keren blikschade gehad door horken als jij. Maar hey, ga je gang maar. Ik rem wel hoor. Ik maak van het verkeer geen wedstrijd. Ik houd mij wel aan de regels.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185394659
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.
Het ligt vooral aan hoe iemand doorrijdt. Iemand die net iets sneller rijdt dan het verkeer op de andere rijstrook, heeft niet veel moeite met het vinden van invoegruimte. Iemand die met 80 langs bijna stilstaand verkeer rijdt (omdat het kan, want de rijstrook is leeg), krijgt het bij het invoegen veel lastiger.
pi_185395093
Deze discussie wordt zo vaak gevoerd.. oplossing is gewoon dat er een inhaal verbod komt vanaf het eerste bord waarop staat dat er over x meter moet worden geritst.
Zo soepel mogelijk ritsen zal voor de minste hinder zorgen. Extra asfalt gebruiken maakt niks uit. Dat verplaatst het probleem van het ritsen alleen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:02:19 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185406721
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:25 schreef Ridocar het volgende:

Daar sla je de plank een beetje mis.
Nee, jij slaat de plank mis. Jij beschuldigd mij van horkerig gedrag, terwijl ik mij gewoon aan de verkeersregels houd. Alleen maar omdat jij iets 'vindt'. Ik weet ondertussen wel met wat voor verkeersdeelnemer ik te maken heb. En dan ben je ook nog beroepschauffeur. :r
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:04:15 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185406757
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 23:06 schreef ludovico het volgende:
Deze discussie wordt zo vaak gevoerd.. oplossing is gewoon dat er een inhaal verbod komt vanaf het eerste bord waarop staat dat er over x meter moet worden geritst.
Er hoeft helemaal geen 'oplossing' te komen. De regels zijn duidelijk. Mensen moeten ze gewoon toepassen. En dat betekent in dit geval gewoon doorrijden tot de laatste 300 meter en vanaf daar ritsen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185406893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Nee, jij slaat de plank mis. Jij beschuldigd mij van horkerig gedrag, terwijl ik mij gewoon aan de verkeersregels houd. Alleen maar omdat jij iets 'vindt'. Ik weet ondertussen wel met wat voor verkeersdeelnemer ik te maken heb. En dan ben je ook nog beroepschauffeur. :r
Zoals ik het las in je post van gisterenavond vind je het normaal om gewoon sneller te rijden dan het verkeer op de doorgaande rijstrook tot net voor einde rijstrook en het verdrijvingsvlak en neem je nul verantwoording voor je actie. En je vindt jezelf dan geen hork? Dan weet ik het ook niet meer.

Succes met je eigen bubbel van waarheden. Ik heb je al opgegeven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:14:50 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185406949
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:11 schreef Ridocar het volgende:

Zoals ik het las in je post van gisterenavond vind je het normaal om gewoon sneller te rijden dan het verkeer op de doorgaande rijstrook tot net voor einde rijstrook en het verdrijvingsvlak en neem je nul verantwoording voor je actie.
Jij moet iets minder aannemen. Dan kom je minder dom over. Ik heb dat in ieder geval nooit opgeschreven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185406979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Jij moet iets minder aannemen. Dan kom je minder dom over. Ik heb dat in ieder geval nooit opgeschreven.
Post #154.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:18:19 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185407019
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Post #154.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185407040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

[..]

Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?
Jongens, vecht het ff uit in dm's of zo. Hier is het topic niet voor. ergernissen in het verkeer, niet elkaar de ten uit vechten op een forum :P
pi_185407050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

[..]

Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?
Je reageerde bevestigend op een post van mij waarin ik het heb over doorrijders die pas aan het eind van de rijstrook beginnen te zoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:24:01 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185407115
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Je reageerde bevestigend op een post van mij waarin ik het heb over doorrijders die pas aan het eind van de rijstrook beginnen te zoeken.
Nee, dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat ik nooit moeite heb om een gaatje te vinden. Jij neemt iets anders aan.

Maar Donderkonijn heeft gelijk. We gaan er toch niet uitkomen. De bottomline is dat ik me aan de regels houd, maar omdat jij moeite hebt met die regel, doe je maar wat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185407148
quote:
Voordat je reageert
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
En ik maar denken dat dit topic over irritaties op de weg ging :D :@ _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185407160
Weet niet of ik hier al gepost had, maar ik erger me aan mensen die langzamer dan de aangegeven minimumsnelheid rijden :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185407356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Nee, dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat ik nooit moeite heb om een gaatje te vinden. Jij neemt iets anders aan.

Maar Donderkonijn heeft gelijk. We gaan er toch niet uitkomen. De bottomline is dat ik me aan de regels houd, maar omdat jij moeite hebt met die regel, doe je maar wat.
Laat ik het dan anders vragen: pas jij je snelheid aan aan het verkeer op de doorgaande rijstrook? Dat wil dus zeggen, rijdt het verkeer 50, dan ga jij ook 50, en als het stilstaat, sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook? En blijf jij dan gelijk met het verkeer naast je tot 50 meter voor einde rijstrook?

Indien ja, dan was dat niet wat je eerst had neergezet. Maar dan begrijp ik ook de woede van de andere automobilisten niet, want dat is normaal gesproken typisch puntstukgedrag, niet wat ik tot 50 meter daarvoor zie. Dus ik merk wat hiaten in je verhaal.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:02:49 #172
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_185407913
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef Ridocar het volgende:
sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook
Ik hoop het toch niet. Dit is één van de grootste irritaties, 300m vrije invoegstrook en iemand die halverwege stil gaat staan :r . Accepteer gewoon dat mensen die invoegen een paar meter extra kunnen rijden in plaats van met je op rijden.
En dat hoeft inderdaad niet met 50km/u, gewoon rustig doorrijden tot het einde.
pi_185417665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Er hoeft helemaal geen 'oplossing' te komen. De regels zijn duidelijk. Mensen moeten ze gewoon toepassen. En dat betekent in dit geval gewoon doorrijden tot de laatste 300 meter en vanaf daar ritsen.
Voorrang moet je verleent worden dus als je er niet tussen komt.. tjah...

Ik zie dingen fout gaan. Jij steekt je kop in het zand omdat je het wel lekker vindt om mensen in de file hard voorbij te rijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 22:05:40 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185417816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:01 schreef ludovico het volgende:

Ik zie dingen fout gaan.
Pas de regels toe, zou ik zeggen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185417980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Pas de regels toe, zou ik zeggen.
Dat je aan het einde ritst. Ja leuk. Maar vraag dan ook netjes om voorrang als je wilt dat je dat krijgt.

Want dat hoeft strik genomen ook niet te worden gegeven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 maart 2019 @ 15:40:44 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185431619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:10 schreef ludovico het volgende:

Dat je aan het einde ritst. Ja leuk.
Dat is de regel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185432207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dat is de regel.
Moet je wel iemand vinden die je voorrang wilt verlenen. Good luck
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 maart 2019 @ 16:43:33 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185432899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:11 schreef ludovico het volgende:
[..]

Moet je wel iemand vinden die je voorrang wilt verlenen. Good luck
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb daar nooit moeite mee. Zelfs niet als er types zoals jij en Ridocar in de rij staan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185433844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Zoals ik al eerder aangaf, ik heb daar nooit moeite mee. Zelfs niet als er types zoals jij en Ridocar in de rij staan.
Dan zul je toch netter en minder bot zijn in het verkeer dan je hier doet voorkomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185434065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:01 schreef ludovico het volgende:
[..]

Voorrang moet je verleent worden dus als je er niet tussen komt.. tjah...

Ik zie dingen fout gaan. Jij steekt je kop in het zand omdat je het wel lekker vindt om mensen in de file hard voorbij te rijden.
Ik zie ook dingen fout gaan, maar ja #dontcare
.
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:02:01 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185434487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]

Dan zul je toch netter en minder bot zijn in het verkeer dan je hier doet voorkomen.
Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185434719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen. :)
Beantwoord de vragen in #171 dan eens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185474562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen. :)
Dan formuleer je dingen ook gewoon verkeerd en onhandig. :') En als iemand de miscommunicatie probeert recht te zetten ga jij gewoon door met langs elkaar heen lullen. Jij hebt post #141 van Ridocar gewoon verkeerd gelezen vanwege je eigen doorrijfetisj.

Prima als je op snelheid mee rijdt op de strook naast je, ook als je dat helemaal tot het verdrijvingsvlak doet uit principe. Als het goed is blijf je naast een (potentiële) ruimte rijden en tenzij je dan telkens een of andere gek naast je hebt zul je zelden te maken hebben met iemand die vlak voor dat verdrijvingsvlak die ruimte ineens dicht gaat rijden.

Dus: Als je vaak te maken hebt met 'blokkers' dan is het waarschijnlijker dat jij die ruimte niet op tijd hebt gezocht. Dat is het hele punt zeg maar.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 23:32:26 #184
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185487715
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:04 schreef Chia het volgende:

Dan formuleer je dingen ook gewoon verkeerd en onhandig. :')
Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.

quote:
Jij hebt post #141 van Ridocar gewoon verkeerd gelezen vanwege je eigen doorrijfetisj.
Ik heb nooit gereageerd op post 141. En kijk, jij hebt ook je aannames al klaar.

Post 141 van Ridocar is het gevolg van het gegeven dat hij over een andere Fokker ook al zijn oordeel klaar heeft. Dat is gewoon wat hij doet.

quote:
Dus: Als je vaak te maken hebt met 'blokkers' dan is het waarschijnlijker dat jij die ruimte niet op tijd hebt gezocht. Dat is het hele punt zeg maar.
Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185490792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.[..]

Ik heb nooit gereageerd op post 141. En kijk, jij hebt ook je aannames al klaar.

Post 141 van Ridocar is het gevolg van het gegeven dat hij over een andere Fokker ook al zijn oordeel klaar heeft. Dat is gewoon wat hij doet.[..]

Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.
Je ontwijkt nog steeds relevante vragen, en zolang jij daar omheen blijft draaien met posts vol rookgordijnen als deze blijft het lastig om jouw verhaal te begrijpen.

Dus nog een keertje de relevante vragen uit een eerdere post van mij:
Pas jij je snelheid aan aan het verkeer op de doorgaande rijstrook? Dat wil dus zeggen, rijdt het verkeer 50, dan ga jij ook 50, en als het stilstaat, sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook? En blijf jij dan gelijk met het verkeer naast je tot 50 meter voor einde rijstrook?

En als bonus nog een alomvattende vraag:
Klopt het dat je vanaf het punt "ritsen vanaf hier" en/of 300 meter voor einde rijstrook geen enkele auto meer inhaalt?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 09-03-2019 08:49:59 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185491387
Het is heel simpel, als je moet ritsen dan gewoon rustig blijven doorrijden, iets sneller of iets langzamer dan de andere rijstrook totdat je een gat ziet. Dus niet als het bord ritsen na 300 meter ofzo verschijnt vol in de ankers en knipperlicht aan en dan maar wachten, maar ook niet vol gas tot het verdrijvingsvlak door om dan erin te rammen. Alhoewel, dat verdrijvingsvlakje aan het eind zit er ook niet voor niets >:)

Het voordeel van de volledige strook benutten is ten eerste meer asfalt gebruiken maar ten tweede, als iedereen achter jou aanrijdt dan kan je precies om de beurt ritsen en laat iedereen er 1 auto tussen. Als iemand wil ritsen laat ik hem er altijd tussen hoe asociaal hij het ook doet, maar als er dan nog een tweede auto tussen wil dan heb je echt pech hoor, zo werkt een ritssluiting ook niet >:)
Facts don't care about your feelings
pi_185491902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is heel simpel, als je moet ritsen dan gewoon rustig blijven doorrijden, iets sneller of iets langzamer dan de andere rijstrook totdat je een gat ziet. Dus niet als het bord ritsen na 300 meter ofzo verschijnt vol in de ankers en knipperlicht aan en dan maar wachten, maar ook niet vol gas tot het verdrijvingsvlak door om dan erin te rammen. Alhoewel, dat verdrijvingsvlakje aan het eind zit er ook niet voor niets >:)

Het voordeel van de volledige strook benutten is ten eerste meer asfalt gebruiken maar ten tweede, als iedereen achter jou aanrijdt dan kan je precies om de beurt ritsen en laat iedereen er 1 auto tussen. Als iemand wil ritsen laat ik hem er altijd tussen hoe asociaal hij het ook doet, maar als er dan nog een tweede auto tussen wil dan heb je echt pech hoor, zo werkt een ritssluiting ook niet >:)
Precies wat ik bedoel. Gewoon een beetje sociaal met het verkeer meegaan en je hebt nul problemen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185492028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.[..]
Hints :')
quote:
Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.
Ik moet conclusies gaan trekken uit tegenstrijdigheden die jij post? Ik trek gewoon een conclusie uit hetgeen wat je wel concreet hebt weten te formuleren, namelijk
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
En mijn conclusie is trouwens alleen dat dat de miscommunicatie heeft veroorzaakt, maar dat lees jij door je waas waarschijnlijk niet. :T Ik heb helemaal niet geconcludeerd dat je een doorrijdende eikel bent (waarvan jij kennelijk wilt dat ik dat concludeer of zo?), maar dat je faalt in concreet formuleren. Maar ook in trollen, beetje de downie uithangen is natuurlijk geen kunst.

Maar goed, jij wilt lekker in vaagheden, hints en rode wazen blijven hangen, dus dan is er sowieso geen normale discussie mogelijk. Dus een inhoudelijke reactie op posts #171 en #185 zal er wel niet in zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2019 10:13:54 ]
pi_185496501
Goed, ik rij dus binnen de bebouwde kom in een woonwijk.
Aan de rechterkant staan er auto's geparkeerd en de doorgang is dusdanig smal dat ik samen met anderen die dezelfde kant op willen de tegenliggers voor moeten laten gaan, het obstakel is immers aan onze kant van de weg.
Voor mij staat een automobilist op zijn kans te wachten als 1e in de rij wachtenden, tussen ons in aan de rechterkant is een in-uitrit van een woonerf.
Ik heb ruim afstand op mijn voorligger want ik wil mensen die daar uit komen en linksaf willen EN natuurlijk de mensen die het woonerf op willen rijden de ruimte geven.
En ja hoor, daar komt weer zo'n ongeduldje...... Rijdt mij voorbij en gaat in de ruimte staan die ik vrij heb gelaten voor tegenliggers die evt. linksaf willen.
En uiteraard kwam die tegenligger er ook aan maar ja, door die onbenul was er geen ruimte meer om af te slaan dus nu stond het verkeer in béide richtingen stil.

Echt ongelooflijk hoe asociaal of onwetend sommige mensen kunnen zijn, in beide gevallen horen ze niet op de weg thuis.
Het was trouwens wel enorm veel drukker dan normaal, zal wel iets te doen zijn geweest in het buurthuis of zo, maar dan nog hoort dit absoluut niet zo te gaan!
pi_185497223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:04 schreef vannelle het volgende:
Goed, ik rij dus binnen de bebouwde kom in een woonwijk.
Aan de rechterkant staan er auto's geparkeerd en de doorgang is dusdanig smal dat ik samen met anderen die dezelfde kant op willen de tegenliggers voor moeten laten gaan, het obstakel is immers aan onze kant van de weg.
Voor mij staat een automobilist op zijn kans te wachten als 1e in de rij wachtenden, tussen ons in aan de rechterkant is een in-uitrit van een woonerf.
Ik heb ruim afstand op mijn voorligger want ik wil mensen die daar uit komen en linksaf willen EN natuurlijk de mensen die het woonerf op willen rijden de ruimte geven.
En ja hoor, daar komt weer zo'n ongeduldje...... Rijdt mij voorbij en gaat in de ruimte staan die ik vrij heb gelaten voor tegenliggers die evt. linksaf willen.
En uiteraard kwam die tegenligger er ook aan maar ja, door die onbenul was er geen ruimte meer om af te slaan dus nu stond het verkeer in béide richtingen stil.

Echt ongelooflijk hoe asociaal of onwetend sommige mensen kunnen zijn, in beide gevallen horen ze niet op de weg thuis.
Het was trouwens wel enorm veel drukker dan normaal, zal wel iets te doen zijn geweest in het buurthuis of zo, maar dan nog hoort dit absoluut niet zo te gaan!
Ik ben een keer door zo'n flapdrol voorbijgereden omdat ik een fietser van rechts voorrang verleende. Sommige chauffeurs moeten zichzelf weggooien. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185506471
Soms kun je nog snel naar links sturen, dan remmen ze als nog.
.
pi_185506660
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:56 schreef Fer het volgende:
Soms kun je nog snel naar links sturen, dan remmen ze als nog.
Dat durf ik niet bij iemand die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.

Ik heb getoeterd en gefoeterd. ^O^
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 23:48:38 #193
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185509617
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:04 schreef Ridocar het volgende:

Je ontwijkt nog steeds relevante vragen, en zolang jij daar omheen blijft draaien met posts vol rookgordijnen als deze blijft het lastig om jouw verhaal te begrijpen.
Het enige dat jij lastig vindt is voorbij je eigen vooroordelen kijken.

En ik beoordeel elke situatie op zich. De kans dat ik 300m voor het einde van de rijstrook helemaal stil ga staan is erg klein.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 9 maart 2019 @ 23:52:16 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185509686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:10 schreef Chia het volgende:

Ik moet conclusies gaan trekken uit tegenstrijdigheden die jij post?
Ik post geen tegenstrijdigheden. Die zullen wel in jouw vooroordelen verpakt zitten.

quote:
Ik heb helemaal niet geconcludeerd dat je een doorrijdende eikel bent
Really? :)

quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:04 schreef Chia het volgende:

....vanwege je eigen doorrijfetisj.
Same difference.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185512116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Het enige dat jij lastig vindt is voorbij je eigen vooroordelen kijken.
Nee, de wereld is gek en jij bent de enige die het snapt. Daarom kom jij af en toe van die blokkerende bestuurders tegen aan het einde van de rijstrook, die snappen het ook niet.
Maar ondertussen heb je nog geen enkele vraag beantwoord. Het zijn hele simpele vragen, zelfs voor jou.
quote:
En ik beoordeel elke situatie op zich. De kans dat ik 300m voor het einde van de rijstrook helemaal stil ga staan is erg klein.
Volg de regels, zou ik zeggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 10 maart 2019 @ 05:44:45 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185512234
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 04:52 schreef Ridocar het volgende:

Maar ondertussen heb je nog geen enkele vraag beantwoord.
Daar voel ik ook geen enkele behoefte toe.

quote:
Volg de regels, zou ik zeggen.
Dat doe ik ook. Zonder vooroordeel of persoonlijke voorkeur. In tegenstelling tot jou.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185512291
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 05:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Daar voel ik ook geen enkele behoefte toe.[..]
En daarom laat je ook ruimte over voor verkeerde interpretatie met je hints, vage uitspraken en selectieve manier van quoten. Je doet aan cherrypicking.
quote:
Dat doe ik ook. Zonder vooroordeel of persoonlijke voorkeur. In tegenstelling tot jou.
Nee, dat doe je niet. In ieder geval voor wat ik hier van jou te lezen krijg.
Maargoed, je krijgt juist onduidelijkheden als je iedere keer alle lastige dingen ontwijkt zoals het beantwoorden van hele simpele vragen waarmee jouw gedrag meteen duidelijkheid krijgt. Ik snap dat je die niet wilt beantwoorden, want ik denk dat er helemaal niets over zou blijven van je "ik hou mij wel aan de regels". Ik denk dat je een grote egoist bent in de auto. Aan jou de keuze om dit te weerleggen, maar waarschijnlijk heb je er 1, geen behoefte aan, 2, vind je dat ik het niet snap en 3, geloof je nog steeds dat je helemaal niets fout doet.

Over een bord voor je kop gesproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 10-03-2019 18:41:45 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185513324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]

Laat ik het dan anders vragen: pas jij je snelheid aan aan het verkeer op de doorgaande rijstrook? Dat wil dus zeggen, rijdt het verkeer 50, dan ga jij ook 50, en als het stilstaat, sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook? En blijf jij dan gelijk met het verkeer naast je tot 50 meter voor einde rijstrook?

Indien ja, dan was dat niet wat je eerst had neergezet. Maar dan begrijp ik ook de woede van de andere automobilisten niet, want dat is normaal gesproken typisch puntstukgedrag, niet wat ik tot 50 meter daarvoor zie. Dus ik merk wat hiaten in je verhaal.
Ik zoef er gewoon tussendoor met dr motor, ideaal 8-)
pi_185521417
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]

Ik ben een keer door zo'n flapdrol voorbijgereden omdat ik een fietser van rechts voorrang verleende. Sommige chauffeurs moeten zichzelf weggooien. :{
Die zijn er idd ook nog ja, je hebt zelfs kans om voorbijgereden te worden als je stopt voor een zebrapad..... Levensgevaarlijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:56 schreef Fer het volgende:
Soms kun je nog snel naar links sturen, dan remmen ze als nog.
Alleen als het dan tot een aanrijding komt zou ik schuldig en aansprakelijk zijn, nee dank je. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 22:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]

Dat durf ik niet bij iemand die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.

Ik heb getoeterd en gefoeterd. ^O^
Ik dus ook al haalt het niks uit.
Ze hebben geheid géén idee waarom je toetert, JIJ bent toch degene die niet opschiet?
En dat gefoeter zullen ze ook wel niet gehoord hebben maar het lucht wél op! :)
pi_185521829
Je hoeft niet helemaal naar links, gewoon een beweging naar links is al voldoende. Die mensen rijden doorgaans erg reactief en kijken nooit vooruit.
.
pi_185521992
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:59 schreef Fer het volgende:
Je hoeft niet helemaal naar links, gewoon een beweging naar links is al voldoende. Die mensen rijden doorgaans erg reactief en kijken nooit vooruit.
Had misschien gekund maar dan bestaat nog steeds het gevaar dat ze dit deden uit onbenulligheid en waarschijnlijk totaal niet op zaten te letten.
Het was best smal, in dit geval durfde ik het daarom ook niet zo goed. Als ze namelijk níks in de gaten hebben zou door de weinige ruimte alsnog schade gereden kunnen worden.
pi_185522141
Wellicht ben jij de verstandigste. Ik kijk gewoon teveel formule 1.
.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 19:26:27 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_185525048
Ik had gister wel een -ik krijg zin om je aso in te halen- momentje met een lesauto die voor me wilde afslaan in dezelfde straat als waarin ik ook wilde afslaan....

Er was namelijk geen enkel verkeer meer (fiets of auto) wat aan kwam, maar lesautootje bleef alsnog staan met het knipperlichtje aan. En een kleine tien seconden later nog steeds. :X
Nét op het moment dat ik zo zat van OH MY GAWD ik ga er nu echt omheen rijden, trok het op.

Bedoel, ik weet tis een lesauto maar bohh soms wordt je geduld wel echt op de proef gesteld :P
  zondag 10 maart 2019 @ 23:47:03 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185532277
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 06:16 schreef Ridocar het volgende:
Aan jou de keuze om dit te weerleggen, maar waarschijnlijk heb je er 1, geen behoefte aan, 2, vind je dat ik het niet snap en 3, geloof je nog steeds dat je helemaal niets fout doet.
Heh-heh, hij heeft het door hoor.

Lator! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185541944
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:13 schreef Fer het volgende:
Wellicht ben jij de verstandigste. Ik kijk gewoon teveel formule 1.
Te veel Formule1 kijken kan helemaal niet. :P
pi_185886606
Bah, ook irritant: automobilisten die al remmend van strook wisselen op de snelweg. Waarom?!
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:12:24 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185887290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:48 schreef itchycoo het volgende:
Bah, ook irritant: automobilisten die al remmend van strook wisselen op de snelweg. Waarom?!
Omdat ze de vaardigheid niet beheersen om eerst dezelfde snelheid te gaan rijden. Idem voor invoegen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:16:38 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_186067784
En maar even schoon ondergoed aangedaan. Lekker met kroost achterin de toeristische route naar huis, draait er ineens iemand de weg op waar ik met 80 aan kom zetten. Ze had werkelijk prachtig zicht op die hele N35 en mijn auto is felrood dus hoe en wááróm?! Gelukkig zag ik haar zo ook aankomen en kon op tijd remmen.

Toen ik haar verderop inhaalde en even opzij keek wat voor vlees ik in de kuip had, was het gewoon een zestiger die half in coma opzij keek zonder door te hebben wat er net bijna was gebeurd. Misschien eerst wennen aan je nieuwe medicatie voordat je de weg op gaat, denk ik dan maar 8)7
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:44:01 #209
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_186068085
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had gister wel een -ik krijg zin om je aso in te halen- momentje met een lesauto die voor me wilde afslaan in dezelfde straat als waarin ik ook wilde afslaan....

Er was namelijk geen enkel verkeer meer (fiets of auto) wat aan kwam, maar lesautootje bleef alsnog staan met het knipperlichtje aan. En een kleine tien seconden later nog steeds. :X
Nét op het moment dat ik zo zat van OH MY GAWD ik ga er nu echt omheen rijden, trok het op.

Bedoel, ik weet tis een lesauto maar bohh soms wordt je geduld wel echt op de proef gesteld :P
Bij lesauto's gewoon extra geduld uitoefenen, jij hebt het ook moeten leren, geef ze een kans.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:35:06 #210
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186068592
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had gister wel een -ik krijg zin om je aso in te halen- momentje met een lesauto die voor me wilde afslaan in dezelfde straat als waarin ik ook wilde afslaan....

Er was namelijk geen enkel verkeer meer (fiets of auto) wat aan kwam, maar lesautootje bleef alsnog staan met het knipperlichtje aan. En een kleine tien seconden later nog steeds. :X
Nét op het moment dat ik zo zat van OH MY GAWD ik ga er nu echt omheen rijden, trok het op.

Bedoel, ik weet tis een lesauto maar bohh soms wordt je geduld wel echt op de proef gesteld :P
Tien seconden langer wachten. Mijn god, wat een verhaal. Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 17:39:28 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_186069416
Thanks, het is inmiddels een maand later, dus ik was het alweer vergeten.
Maar bedankt voor deze plotselinge aandacht voor een post van een maand oud :')
  maandag 8 april 2019 @ 19:02:50 #212
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186106300
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:39 schreef dick_laurent het volgende:
Thanks, het is inmiddels een maand later, dus ik was het alweer vergeten.
Maar bedankt voor deze plotselinge aandacht voor een post van een maand oud :')
Heb je het ondertussen al verwerkt of schrik je nu nog als je een lesauto ziet?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186106384


Dit ding, staat hier verderop op de hoek van de straat geparkeerd. Met de hoge achterkant minder dan 5 meter van de kruising in en smalle straat, zodat je totaal geen zicht meer hebt of er iemand aankomt van rechts.
.
pi_186107165
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:09 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding, staat hier verderop op de hoek van de straat geparkeerd. Met de hoge achterkant minder dan 5 meter van de kruising in en smalle straat, zodat je totaal geen zicht meer hebt of er iemand aankomt van rechts.
Staat er iets in de avp over grote voertuigen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_186107307
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Staat er iets in de avp over grote voertuigen?
Dacht 2.40 x 6 meter van 06.00 tot 22.00
.
pi_186109341
Is dat eenmalig of gebeurt het vaker? Als het vaker gebeurt kun je ook ff een vriendelijk briefje onder de ruitenwisser doen
  Spellchecker dinsdag 9 april 2019 @ 20:18:43 #217
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_186125442
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:09 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding, staat hier verderop op de hoek van de straat geparkeerd. Met de hoge achterkant minder dan 5 meter van de kruising in en smalle straat, zodat je totaal geen zicht meer hebt of er iemand aankomt van rechts.
Die bestuurder woont waarschijnlijk ook in een hoekwoning met een heg van 3 meter hoog, bij een kruispunt :')
Tevens -purist.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:31:38 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186127042
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:39 schreef itchycoo het volgende:
Is dat eenmalig of gebeurt het vaker? Als het vaker gebeurt kun je ook ff een vriendelijk briefje onder de ruitenwisser doen
Van briefjes krijg je scheve smoelen. dat wordt zelden goed opgepikt.. Ik zou de persoon gewoon zelf aanspreken; de meeste mensen bijten niet :P . Als je niet zo'n held bent kun je ook de wijkagent inschakelen.

Ik zou het persoonlijk een stuk meer waarderen als ik gewoon word aangesproken op een normale manier, als een wijkagent aan de deur of een briefje onder de ruitenwisser.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186127326
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van briefjes krijg je scheve smoelen. dat wordt zelden goed opgepikt.. Ik zou de persoon gewoon zelf aanspreken; de meeste mensen bijten niet :P . Als je niet zo'n held bent kun je ook de wijkagent inschakelen.

Ik zou het persoonlijk een stuk meer waarderen als ik gewoon word aangesproken op een normale manier, als een wijkagent aan de deur of een briefje onder de ruitenwisser.
Oh ja, eigenlijk helemaal mee eens hoor dat persoonlijk aanspreken het beste is, als het mogelijk is
pi_186127494
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk een stuk meer waarderen als ik gewoon word aangesproken op een normale manier, als een wijkagent aan de deur of een briefje onder de ruitenwisser.
Sommige mensen kunnen beter briefjes plaatsen dan persoonlijk aanspreken... die zijn veel te lomp of te grof, dan heb je meteen ruzie :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:56:11 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186127615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen beter briefjes plaatsen dan persoonlijk aanspreken... die zijn veel te lomp of te grof, dan heb je meteen ruzie :P
So be it.. maar ik doe niet aan briefjes. O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186143235
Ach morgen staat er een Dodge Ram, overmorgen een autotransporter. Volgende week een tandemasser of een schaftkeet, altijd wel wat in die straat en dat is irritant, maar niet verboden. Het is de toegangsweg naar de wijk.
.
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:28:55 #223
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186326593
Busje wat het voor elkaar krijgt om op een nagenoeg lege A4 om 4:30 s'nachts te gaan bumperkleven 5km lang :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186328898
Totaal niet snappen hoe je met een aanhanger rijdt: Neuswiel net aan van het wegdek af gedraaid. Bij de stoplichten voor linksaf in de linkerbaan gaan staan om na de bocht de eerste afslag naar rechts te nemen. En daarbij mij ook nog af te snijden (ik reed dus rechts) omdat ie niet beseft dat ie door die aanhanger langer is.
pi_186329568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:27 schreef Fixers het volgende:
Totaal niet snappen hoe je met een aanhanger rijdt: Neuswiel net aan van het wegdek af gedraaid. Bij de stoplichten voor linksaf in de linkerbaan gaan staan om na de bocht de eerste afslag naar rechts te nemen. En daarbij mij ook nog af te snijden (ik reed dus rechts) omdat ie niet beseft dat ie door die aanhanger langer is.
kwestie van sneller optrekken
.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:22:50 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186329746
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:09 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding, staat hier verderop op de hoek van de straat geparkeerd. Met de hoge achterkant minder dan 5 meter van de kruising in en smalle straat, zodat je totaal geen zicht meer hebt of er iemand aankomt van rechts.
Letterlijk die?
Dan zou ik dat nummer eens bellen om te melden dat die camper permanent een gevaarlijke situatie creëert.

Al even afgezien van het feit dat minder dan 5 meter van een kruising sowieso al boetewaardig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:30:30 #227
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186335073
Heb zelf geen felgroene motor, maar als je achter iemand rijdt op een 30 weg met drempels, moet je dan zoveel schakelen ja?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 21 april 2019 @ 18:14:42 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186349658
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:30 schreef Tyr80 het volgende:
Heb zelf geen felgroene motor, maar als je achter iemand rijdt op een 30 weg met drempels, moet je dan zoveel schakelen ja?
Nee, dan heb je zijwieltjes nodig, want met 30 flikker je bijna om en stuurt een racer als een bezopen trosjosti.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 april 2019 @ 20:46:19 #230
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_186352377
quote:
Ik snap ook niet, dat mensen op paaszondag de drukte opzoeken bij dit soort plekken. Ik ontwijk ze als de pestpleuris. Zeker als het weer goed is.
Horrible Cunt!
pi_186352593
quote:
In diezelfde categorie:

https://nos.nl/artikel/22(...)oren-ongeluk-a2.html

Voor dat volk mag er nog wel een nulletje bij die boete, plus een paar maand rijontzegging.
A mind with a heart of it's own
pi_186353324
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:56 schreef DrMarten het volgende:

[..]

In diezelfde categorie:

https://nos.nl/artikel/22(...)oren-ongeluk-a2.html

Voor dat volk mag er nog wel een nulletje bij die boete, plus een paar maand rijontzegging.
Dat...dit zijn ook gewoon dingen die niet per ongeluk kunnen gaan, zoals dat bij door rood wel kan. Dit doe je volledig bewust en dan hoor je gewoon niet op de weg thuis.
pi_186361240
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat...dit zijn ook gewoon dingen die niet per ongeluk kunnen gaan, zoals dat bij door rood wel kan. Dit doe je volledig bewust en dan hoor je gewoon niet op de weg thuis.
Door rood rijden is ook niet per ongeluk.
Je wordt immers eerst gewaarschuwd met oranje.
Dat je dan gas bij geeft in plaats van te stoppen is een keuze.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186361317
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:56 schreef DrMarten het volgende:

[..]

In diezelfde categorie:

https://nos.nl/artikel/22(...)oren-ongeluk-a2.html

Voor dat volk mag er nog wel een nulletje bij die boete, plus een paar maand rijontzegging.
Aan de andere kant, die kruisen staan daar dagelijks aan voor “tunneldosering”. Dan lok je het gedrag ook wel een beetje uit.
.
pi_186361401
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 12:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Door rood rijden is ook niet per ongeluk.
Je wordt immers eerst gewaarschuwd met oranje.
Dat je dan gas bij geeft in plaats van te stoppen is een keuze.
Ah zeker dat het wel eens per ongeluk kan gebeuren. Iedereen mist wel eens wat, jij ook.
pi_186361404
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 12:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Aan de andere kant, die kruisen staan daar dagelijks aan voor “tunneldosering”. Dan lok je het gedrag ook wel een beetje uit.
Het is alleen niet aan de bestuurder om ter plaatse te besluiten dat het rode kruis nu even niet van toepassing is.

Als je vindt dat de wegbeheerder onterecht een rijstrook afkruist dan kun je daarover achteraf verhaal halen. Of je richt een belangenvereniging op.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186361451
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 12:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ah zeker dat het wel eens per ongeluk kan gebeuren. Iedereen mist wel eens wat, jij ook.
Ik ben heus niet het braafste jongetje op de weg.
Maar als ik door rood ga dan is dat of omdat ik niet zat op te letten of omdat ik dacht het met wat extra gas nog te kunnen halen.
Dat is misschien niet zo erg als moedwillig door rood te gaan maar zeker wel verwijtbaar.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186361531
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik ben heus niet het braafste jongetje op de weg.
Maar als ik door rood ga dan is dat of omdat ik niet zat op te letten of omdat ik dacht het met wat extra gas nog te kunnen halen.
Dat is misschien niet zo erg als moedwillig door rood te gaan maar zeker wel verwijtbaar.
Dus jij hebt nooit dat je in een drukke stad n stoplicht over het hoofd hebt gezien omdat je aandacht ergers anders naar werd getrokken, de zon laag stond of je naar het verkeerde verkeerslicht keek omdat ze dicht achter elkaar staan? Knap (of weinig rijervaring). Bovenstaande scenario's overkomen de beste chauffeurs namelijk.
pi_186361542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:16 schreef Qarrad het volgende:
En maar even schoon ondergoed aangedaan. Lekker met kroost achterin de toeristische route naar huis, draait er ineens iemand de weg op waar ik met 80 aan kom zetten. Ze had werkelijk prachtig zicht op die hele N35 en mijn auto is felrood dus hoe en wááróm?! Gelukkig zag ik haar zo ook aankomen en kon op tijd remmen.

Toen ik haar verderop inhaalde en even opzij keek wat voor vlees ik in de kuip had, was het gewoon een zestiger die half in coma opzij keek zonder door te hebben wat er net bijna was gebeurd. Misschien eerst wennen aan je nieuwe medicatie voordat je de weg op gaat, denk ik dan maar 8)7
Overkomt mij ook wel eens, acties die in dezelfde categorie passen. Dan heb je zoiets van "wat doet die nou?", dan kijk je later in die auto nog met de zweethanden aan het stuur van de schrik, zit er een oud vrouwtje die amper boven het dashboard komt star voor zich uit te kijken. De hele panieksituate heeft ze helemaal niet gemerkt. Vorig jaar nog zo eentje voor me. Altijd 60 rijden, waar je 30 mag en daarna waar je 80 mag, reed ze bijna een paar fietsers van de sokken op een rotonde die voorrang hadden en al op de rotonde zaten. Ze konden net wegspringen.
En ze had totaal niets door. Reed gewoon met 60 stug verder. Blik op oneindig en verstand op nul.

Onbegrijpelijk.

Nog een grappig voorbeeld: op een 80-weg zag ik bejaarde mevrouw, blijkbaar net van de kapper, bumperkleven, ik verzin het echt niet. Ik denk, ik geef wat gas bij, dan ben ik haar kwijt. 90. Verdorie, precies hetzelfde. 100, zit er bisonkit op de bumper? Zucht, keek even rond, geen camera's. Ik druk hem weer in,even, en zat op 120, 130. En jawel hoor. Met die bejaardenbril nog steeds in de spiegel.
Een voordeel: als ik geflitst zou worden, zou ze te dicht op mij zitten dat mijn nummerplaat niet zichtbaar zou zijn, zou zij alleen 3 meijer op de mat krijgen.
Maar ik ben geen klootzak.
Zucht ik liet hem maar afzakken naar 70, 60.... ja en ze bleef gewoon 10 cm achter mee, nee ik heb geen trekhaak...

Dan denk ik wel eens: wat gaat er om in die oude hoofden?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186365825
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat...dit zijn ook gewoon dingen die niet per ongeluk kunnen gaan, zoals dat bij door rood wel kan. Dit doe je volledig bewust en dan hoor je gewoon niet op de weg thuis.
:') laat me niet lachen. Sommige mensen zien helemaal niks en letten totaal niet op. Het verbaast me echt niets dat de meeste het rode kruis niet eens zien.

Heb vandaag weer een hele strook auto's gepasseerd via de spitsstrook. Als ze die groene pijl niet zien, dan het rode kruis ook niet.
Facts don't care about your feelings
pi_186366253
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:') laat me niet lachen. Sommige mensen zien helemaal niks en letten totaal niet op. Het verbaast me echt niets dat de meeste het rode kruis niet eens zien.

Heb vandaag weer een hele strook auto's gepasseerd via de spitsstrook. Als ze die groene pijl niet zien, dan het rode kruis ook niet.
rechts inhalen :r
pi_186366557
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:47 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

rechts inhalen :r
Moeten ze maar rechts rijden.
pi_186366840
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:47 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

rechts inhalen :r
Onnodig links rijden :r
Facts don't care about your feelings
pi_186375064
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:') laat me niet lachen. Sommige mensen zien helemaal niks en letten totaal niet op. Het verbaast me echt niets dat de meeste het rode kruis niet eens zien.

Heb vandaag weer een hele strook auto's gepasseerd via de spitsstrook. Als ze die groene pijl niet zien, dan het rode kruis ook niet.
Bewust tussen pionnen doorrijden is wel even iets anders dan een rood kruis niet zien.
  dinsdag 23 april 2019 @ 06:47:57 #245
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186375123
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:47 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

rechts inhalen :r
Als je rechts ingehaald wordt, was daar blijkbaar genoeg ruimte voor.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186375343
Ik haal ook regelmatig mensen rechts in. Als je op de ontsluitingsweg op de linkerstrook loopt te sukkelen, terwijl je nog drie kilometer moet voordat je daadwerkelijk linksaf gaat, moet je niet zeiken als ik je rechts voorbij rijd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_186375448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 06:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Bewust tussen pionnen doorrijden is wel even iets anders dan een rood kruis niet zien.
Dat lijkt me ook wel, maar sommige mensen denken gewoon echt niet na.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 08:06 schreef Jordy-B het volgende:
Ik haal ook regelmatig mensen rechts in. Als je op de ontsluitingsweg op de linkerstrook loopt te sukkelen, terwijl je nog drie kilometer moet voordat je daadwerkelijk linksaf gaat, moet je niet zeiken als ik je rechts voorbij rijd.
Precies, is ook gewoon efficiënter om dan rechts in te halen. En ik hou van efficiency :P
Facts don't care about your feelings
pi_186375881
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 19:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Onnodig links rijden :r
Dit ook
pi_186376532
Gisteren een chauffeur van een taxibusje die zo druk bezig was met zijn telefoon dat hij de vangrail een kusje gaf. Mafkees, met passagiers erin nog wel.
pi_186378573
Onnodig links rijden heb ik echt een hekel aan.
Vandaag onderweg naar het werk, mag je 100 gaat er een veenlijk doodleuk 70 rijden op de linkerbaan.

levensgevaarlijk. Daar mag je ook gewoon een boete voor geven en niet alleen voor te hard.
pi_186380218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Onnodig links rijden heb ik echt een hekel aan.
Vandaag onderweg naar het werk, mag je 100 gaat er een veenlijk doodleuk 70 rijden op de linkerbaan.

levensgevaarlijk. Daar mag je ook gewoon een boete voor geven en niet alleen voor te hard.
Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.
Facts don't care about your feelings
pi_186380570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.
In Duitsland zelf is het ook vaak raak inderdaad. En, als ik een beetje in hokjes mag denken, als je richting het oosten van Europa rijdt kom je veel mensen tegen, uit het oosten van Europa ;) Deze rijden ook vaaaaaak op de middelste rijstrook en vaak niet eens hard.
  maandag 29 april 2019 @ 12:30:37 #253
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_186494691
Het valt me de laatst tijd aaridg mee qua irritaties op de weg. Waarschijnlijk omdat het weer wat rustiger wordt door het betere weer en meer mensen die op vakantie zijn.

Was vanmorgen zelfs zo relaxed onderweg dat ik zonder dat ik het eigenlijk door had een stuk onder de max snelheid gereden heb :o Normaal kijk ik sowieso niet echt op m'n snelheidsmeter maar dan zit ik er wel comfortabel boven zeg maar O-)
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 29 april 2019 @ 13:32:34 #254
395194 Martijn137
it is i....
pi_186495519
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef NoComment het volgende:
Het valt me de laatst tijd aaridg mee qua irritaties op de weg. Waarschijnlijk omdat het weer wat rustiger wordt door het betere weer en meer mensen die op vakantie zijn.

Was vanmorgen zelfs zo relaxed onderweg dat ik zonder dat ik het eigenlijk door had een stuk onder de max snelheid gereden heb :o Normaal kijk ik sowieso niet echt op m'n snelheidsmeter maar dan zit ik er wel comfortabel boven zeg maar O-)
jawel, maar eigenlijk altijd weer hetzelfde...
mafklapper in lease bak (Audi, BMW, PHEV....) denken dat het sneller gaat door bijna in mijn kofferbak te klimmen dan 2 seconden afstand te houden.

het is een 80 weg, dubbele doorgetrokken streep, 2 rotondes die echt gruwelijk kut zijn voor de doorstroming, en ik rij op mijn gemak achter een vrachtwagen aan die gewoon niet zo snel is met optrekken als een auto.

met de motor zou ik er dan nog wel eens voor kiezen om even een de weggebruiker voor mij in te halen, alleen staat die al een half jaar stil vanwege een kapotte koppakking :'( -O-
pi_186496028
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Spellchecker dinsdag 30 april 2019 @ 00:47:01 #256
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_186509128
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Niet? :o
Tevens -purist.
pi_186510225
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:04:56 #258
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186510413
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Idioot hoe vaak je dit nog ziet gebeuren inderdaad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:54:51 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_186512991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Juist.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:27 #260
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186513025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Wat ik zelf weleens doe is:

Kijken, zien dat er geen plek is, knipperen, kijken wie mij ruimte biedt, gaan.

Maar inderdaad, knipperen en je wagen er gewoon voorknallen is gevaarlijk. Je achterligger zou niet op de rem hoeven.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_186513330
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Volgens mij vergeet je een actie: kijken, plekje zoeken, knipperen, kijken of plekje er nog steeds is, gaan.
Daar waren ze in mijn tijd echt heel streng op met rijlessen en examens.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:29:53 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186514698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:57 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat ik zelf weleens doe is:

Kijken, zien dat er geen plek is, knipperen, kijken wie mij ruimte biedt, gaan.

Maar inderdaad, knipperen en je wagen er gewoon voorknallen is gevaarlijk. Je achterligger zou niet op de rem hoeven.
Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186514756
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
Mee eens. Ik kan het wel begrijpen als er 3 rijstroken zijn en de linker is leeg. Dan kan die op de middelste naar links. Maar als dat niet kan of er zijn 2 rijstroken is het zeer irritant. Als je aankomt met bijv. 130kmh kun je niet weten of diegene nou ook echt gaat (met 90kmh achter een vrachtwagen) of dat ‘ie wacht op ruimte.
pi_186514940
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is. |:(
pi_186515571
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.

Je hebt altijd meer ruimte dan je denkt. Ik deed het soms om mensen te pesten als we met meerdere auto's ergens heen gingen en dan op laatste moment afslag pakken van de snelweg en dan kijken hoe goed m'n volgers kunnen anticiperen >:) Ach ja, die verdrijvingsvlakken zijn er toch niet voor niets :9
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:13:01 #266
395194 Martijn137
it is i....
pi_186515651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is. |:(
in nederland heb ik dat nog niet mee gemaakt.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:48:58 #267
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_186516258
Gisteren reed ik op de A16, in de middelste strook, om een vrachtwagen in te halen. De vrachtwagen bleek de afrit te nemen, dus ik wil terug naar rechts. Rijdt daar al een stuk ongeduld die me dus gewoon rechts inhaalt. Normaal gesproken vind ik ook dat als er ruimte is om rechts ingehaald te worden, dat je dan onnodig links rijdt, maar daar was nu geen sprake van.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:51:59 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186516300
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
en proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling.
Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.

2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:17 #269
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186516325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:48 schreef padlarf het volgende:
Rijdt daar al een stuk ongeduld die me dus gewoon rechts inhaalt. Normaal gesproken vind ik ook dat als er ruimte is om rechts ingehaald te worden, dat je dan onnodig links rijdt, maar daar was nu geen sprake van.
Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:12:57 #270
395194 Martijn137
it is i....
pi_186516609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.

2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....
maar uiteindelijk blijft het jou probleem dat je op tijd invoegt en mag je alleen je knipperlicht gebruiken als je kan en niet om ruimte te vragen.

2) ook je eigen inzicht en kunde als je achter een vrachtwagen komt te zitten, als je gewoon wat meer afstand houd tot de vrachtwagen kan je je snelheid matchen en invoegen zonder dat je dat moet afdwingen met je knipperlicht.

bij mij zou je pech hebben als je zoiets probeert, invoeg hulp (bij auto's, vrachtwagens hebben grotere problemen :P ) is nergens voor nodig en het afdwingen om naar een linker baan te gaan al helemaal niet.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:31:12 #271
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_186516969
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:53 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..
Ik keek gelukkig eerst. Ook nog ff knippertje naar rechts aan gezet, maar daar volgde geen reactie op. En dan is de veiligste optie om hem dan maar rechts voorbij te laten gaan.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:55:05 #272
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186517435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:12 schreef Martijn137 het volgende:
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....
maar uiteindelijk blijft het jou probleem dat je op tijd invoegt en mag je alleen je knipperlicht gebruiken als je kan en niet om ruimte te vragen.
Stel je een vierbaans weg voor. Jij rijdt helemaal rechts, maar je nadert een vrachtwagen. Dus je wilt een baantje opschuiven om de vrachtwagen in te halen. Echter rijden er een aantal auto's op de baan links van jou, dus je kan niet invoegen. Deze auto's zouden zelf ook naar links kunnen opschuiven om jou er langs te laten, maar ze blijven lekker op hun baan rijden. Terecht natuurlijk, want ze weten niet dat jij naar links wilt.

In dat geval knipper ik, zodat de auto's een baan op kunnen schuiven zodat ik de vrachtwagen in kan halen.

Update: Dus niet perse op een invoegstrook, maar voornamelijk van toepassing op een meerbaanse weg.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:57:13 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186517474
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is. |:(
Ik snap geen reet van dit verhaal, doe es painten ofzo? Wegen die te kort zijn om te anticiperen? Rijd je veel rond in Madurodam? :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.

Je hebt altijd meer ruimte dan je denkt. Ik deed het soms om mensen te pesten als we met meerdere auto's ergens heen gingen en dan op laatste moment afslag pakken van de snelweg en dan kijken hoe goed m'n volgers kunnen anticiperen >:) Ach ja, die verdrijvingsvlakken zijn er toch niet voor niets :9
elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.

De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:02:22 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186517585
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.

2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
Wmb mag jij best nog wel eens op herhaling bij je rijschool, want jij snapt echt een paar dingen niet helemaal :)
Als iedereen zo zou deelnemen aan het verkeer werd het best wel een grote puinzooi.. Daarom hebben we regeltjes bedacht. Als iedereen zijn eigen draai aan die regeltjes gaat geven omdat dat voor diegene op dat moment wel aardig uitkomt, kunnen we die zooi beter afschaffen en allemaal een wat grotere bumper monteren :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:04:57 #275
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186517644
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
zijn eigen draai aan die regeltjes gaat geven
O+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:06:13 #276
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186517670
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
Wmb mag jij best nog wel eens op herhaling bij je rijschool
Het mag trouwens ook gezegd worden dat ik vanwege dit topic (enkele reeksen terug) ben gestopt met bumperkleven. :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_186517689
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap geen reet van dit verhaal, doe es painten ofzo? Wegen die te kort zijn om te anticiperen? Rijd je veel rond in Madurodam? :?
[..]

elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.

De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll :')
Achter de willem alexander tunnel richting Maastricht Cadier-en-keer via de n2... Rechts komen ze van een weg af en jij zit links
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:22:13 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186517954
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Achter de willem alexander tunnel richting Maastricht Cadier-en-keer via de n2... Rechts komen ze van een weg af en jij zit links
Geen idee, de laatste keer dat ik in die tunnel was moest je nog een hesje en een helm op. Ik heb eraan gewerkt tijdens de bouw, ik heb hem nog nooit gereden nadat hij af was :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:28:08 #279
395194 Martijn137
it is i....
pi_186518091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Stel je een vierbaans weg voor. Jij rijdt helemaal rechts, maar je nadert een vrachtwagen. Dus je wilt een baantje opschuiven om de vrachtwagen in te halen. Echter rijden er een aantal auto's op de baan links van jou, dus je kan niet invoegen. Deze auto's zouden zelf ook naar links kunnen opschuiven om jou er langs te laten, maar ze blijven lekker op hun baan rijden. Terecht natuurlijk, want ze weten niet dat jij naar links wilt.

In dat geval knipper ik, zodat de auto's een baan op kunnen schuiven zodat ik de vrachtwagen in kan halen.

Update: Dus niet perse op een invoegstrook, maar voornamelijk van toepassing op een meerbaanse weg.
je wil niet invoegen, je wil een baan opschuiven die al bezet is!
je bent al op de snelweg dus van invoegen is geen sprake meer.

op de rest van je verhaal heb ik al gereageerd want dat is hetzelfde als in je vorige verhaal.
vrachtwagens doemen meestal niet uit het niks op en het is niet alsof je ze niet kan zien ;)

verder eens met @Sounddragon
ik ga op zoek naar een bullbar voor mijn Saab >:) ;)
pi_186518247
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:57 schreef Sounddragon het volgende:

elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.

De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll :')
Ja hoor... want navigaties zijn altijd ontzettend duidelijk :') over getroll gesproken.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:42:03 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186519762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja hoor... want navigaties zijn altijd ontzettend duidelijk :') over getroll gesproken.
Mjah, de meeste mensen gebruiken iets wat werkt, en proberen het niet op de nooit geupdate onboard-navi van een 15 jaar oude BMW.

En ja, op iets stomsimpels als maps of waze kun elke geestelijk verfrommelde baviaan tot in detail inclusief 'over 600 meter RECHTS aanhouden/uitvoegen/afslaan/de snelweg verlaten' (tot 3 a 4 keer herhaald) perfect navigeren, en is er gewoon echt 0,0 excuus om daar alsnog links te hangen, want dan ben je gewoon eikenboomvruchtje.

En nee, dat valt niet onder trollen, zoek de betekenis maar eens op :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:50:29 #282
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186519925
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken. :')
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat. :P
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.

Vind het best hinderlijk gedrag :@, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas. :'(
Is dit het lot van de hot hatch rijder? ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_186520186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.
Je nadert de vrachtwagen, dus je hebt een hogere snelheid. Dat je die vrachtwagen wilt passeren ligt dus behoorlijk voor de hand. (Ook als je daar al even rijdt op dezelfde snelheid vanwege ruimtegebrek op links en iemand niet heeft gezien dat je oorspronkelijke snelheid hoger was dan die van de vrachtwagen). Anticiperende automobilisten hebben dat door, ook zonder jouw knippertje.

quote:
2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
Hetzelfde verhaal.

In jouw voorbeelden gaat het sowieso om een medeautomobilist die anticipeert. Niet een knippertje dat ruimte creëert.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2019 17:06:02 ]
pi_186524149
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, de meeste mensen gebruiken iets wat werkt, en proberen het niet op de nooit geupdate onboard-navi van een 15 jaar oude BMW.

6 jaar oud :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:

Vind het best hinderlijk gedrag :@, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas. :'(
Is dit het lot van de hot hatch rijder? ;(
Kom alsjeblieft mij eens tegen dan. Niemand daagt me uit ook al wil ik het graag ;( Heb een M135i maar geen batch enzo dus de meeste mensen zien denk ik niet dat ik snel kan...

[ Bericht 45% gewijzigd door YoshiBignose op 30-04-2019 20:21:59 ]
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 april 2019 @ 20:44:13 #285
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186524932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Je nadert de vrachtwagen, dus je hebt een hogere snelheid. Dat je die vrachtwagen wilt passeren ligt dus behoorlijk voor de hand. (Ook als je daar al even rijdt op dezelfde snelheid vanwege ruimtegebrek op links en iemand niet heeft gezien dat je oorspronkelijke snelheid hoger was dan die van de vrachtwagen). Anticiperende automobilisten hebben dat door, ook zonder jouw knippertje.
[..]

Hetzelfde verhaal.

In jouw voorbeelden gaat het sowieso om een medeautomobilist die anticipeert. Niet een knippertje dat ruimte creëert.
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic :+, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;

1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.

Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook :')

Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use? :? In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186525005
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic :+, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;

1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.

Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook :')

Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use? :? In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten :7
Ja dat is mijn ervaring ook. En bij Kaizens post stelde ik me dan voor dat hij wel hapte op jouw gas los en dat het dan wel zo smooth ging als jij hoopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2019 20:50:12 ]
pi_186525098
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic :+, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;

1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.

Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook :')

Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use? :? In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten :7
Daarom houd ik alleen nog maar de vinger op de cc-cancel knop. Claimen ze hun ruimte om in te halen, druk ik op cancel en verlaag de snelheid en anders hebben ze pech.
.
  dinsdag 30 april 2019 @ 20:56:28 #288
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186525306
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic :+, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;

1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.

Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook :')

Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use? :? In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten :7
Misschien wilden ze jou wel juist voor laten gaan, en vonden ze het godsirritant van je dat je maar bleef hangen en ze niet inhaalde waardoor ze voor jou moesten remmen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:04:28 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186531207
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Misschien wilden ze jou wel juist voor laten gaan, en vonden ze het godsirritant van je dat je maar bleef hangen en ze niet inhaalde waardoor ze voor jou moesten remmen.
Neh, je hebt gewoon dóór dat ze pas op het laatste moment kijken, die rijden gewoon op een mentale autopilot ofzo.. kijken gewoon 50 meter vooruit, want het is rustig.. kweenie; ze zijn niet scherp iig. Ik houd al zodra ik die vrachtwagen voor me zie, de linkerrijstrook in de peiling.. niet pas ik er bijna bén.

Als je mij voor wilt laten gaan tik je vooraf de cc eraf en dan merk ik dat, want ik rijd ook op de cc, als ik op gelijke afstand blijf en men gaat zo ineens poef in de ankers omdat ze me zien terwijl ik al secondenlang daar op exact die plek meerijd, merk je dat.. leuk gedacht, maar nee :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:05:06 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186531218
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dat is mijn ervaring ook. En bij Kaizens post stelde ik me dan voor dat hij wel hapte op jouw gas los en dat het dan wel zo smooth ging als jij hoopt.
ik niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker woensdag 1 mei 2019 @ 00:05:37 #291
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_186531231
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic :+, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;

1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.

Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook :')

Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use? :? In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten :7
Het is simpelweg een kip-eiverhaal... Het grote merendeel van de automobilisten, zeker hier in het overvolle Westen, denkt vrijwel alleen nog maar aan zichzelf als uiteindelijk gevolg van een groot tekort aan 'persoonlijke' ruimte.

Bijna niemand verwacht dus meer, dat iemand anders zomaar belangeloos ruimte voor hen maakt, en dan krijg je dus wat jij beschrijft.

Daarom werkt simpelweg gewoon doorrijden het beste. Hooguit alvast een strook (ja lieve kijkbuiskinderen, dat heet nog altijd geen 'baan') naar links opschuiven als je daar niet iemand anders mee hindert.
Tevens -purist.
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:23:07 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186531545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:05 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het is simpelweg een kip-eiverhaal... Het grote merendeel van de automobilisten, zeker hier in het overvolle Westen, denkt vrijwel alleen nog maar aan zichzelf als uiteindelijk gevolg van een groot tekort aan 'persoonlijke' ruimte.

Bijna niemand verwacht dus meer, dat iemand anders zomaar belangeloos ruimte voor hen maakt, en dan krijg je dus wat jij beschrijft.

Daarom werkt simpelweg gewoon doorrijden het beste. Hooguit alvast een strook (ja lieve kijkbuiskinderen, dat heet nog altijd geen 'baan') naar links opschuiven als je daar niet iemand anders mee hindert.
Ik maak het dus vaker hier mee (Limburg) en op de A12 en A50, meestal ook in de vroege ochtend als het nog niet druk is.. dan rijden sommige mensen echt als een zombie.. in de spits kun je ook het beste rechts houden hier, want dan houdt iedereen de vangrail vast op de linkerbaan, bang dat ze van de weg vallen ofzo :') .. rechts hobbel je dan lekker mee met het vrachtverkeer.
Oh, en je rijdt dan ook nog es debiel zuunig :7

In het westen is het in de spits net als lopen over de markt op zaterdag; van de ene bumper naar de andere.. heel vermoeiend rijden. 20 jaar rondgereden in het westen met van alles en nogwat, en ik zit nu een jaartje of wat in Limboland, en aan het verkeer hier is prima te wennen. Ik heb mijn assertieve rijstijl soms nog wel een beetje, maar het is al 80% minder O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186532029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken. :')
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat. :P
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.

Vind het best hinderlijk gedrag :@, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas. :'(
Is dit het lot van de hot hatch rijder? ;(
Haha dat hoort er wel een beetje bij. Als je het niet wil gewoon rustig wegrijden. Bij mijn 540i gaan mensen ook vaak links staan. Maar dat is meer omdat ze een oude bak zien en denken dat ‘ie traag optrekt 😢
pi_186533489
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken. :')
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat. :P
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.

Vind het best hinderlijk gedrag :@, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas. :'(
Is dit het lot van de hot hatch rijder? ;(
Ah dat valt dus niet alleen bij mij op. Ik heb een snelle maar onopvallend zwarte a3 ingeruild voor een knalrode s3, en sindsdien ben ik vaker uitgedaagd, gesneden, weggedrukt of geblokkeerd dan in de twintig jaar daarvoor. Gelukkig is ie snel zat om bij een hoop wannabees uit de buurt te blijven, het is echt verbazend hoe ver sommigen gaan om uit te vinden of t een echte s3 is of een 1.0 met bodywork. Met als uitschieter een of andere mafkees in een klein oud gebakje die me eerst druk gebarend inhaalt met hoge snelheid, vervolgens hard remmend vlak voor me een bocht induikt van linkerbaan naar vluchtstrook, en dan helemaal losgaat als ik toeter en visueel duidelijk maak dat ik niet blij wordt van die actie. Die bocht doet bijna iedereen gewoon met 100 op de cc dus zo'n actie verwacht je niet vlak voor je neus. Prima dat je t rustig aan doet in een bocht, remmen van 130 naar 70 ook prima, maar blijf dan wel lekker in je baan en ga niet proberen om de apex te pakken alsof elke meter telt met een snelheid die je zelfs op ijs nog kunt halen.
Bocht uit zit ik in de linkerbaan voor m, hij snijdt vlak achter me langs over een puntvlak naar de doorgaande snelweg, probeert nog even om mn spiegel er af te rijden, gooit m daarna zo kort voor me dat ie bijna dwars gaat, uiteraard een braketest en een hoop gebaren, en toen was ik t zat. Heel even gas gegeven en verder niet meer teruggezien.
Vanwege zulke idioten heb ik nu een camera in de auto. Je voorkomt er niets mee, maar als t misgaat is hopelijk wel duidelijk waarom en hoe t misging.
  woensdag 1 mei 2019 @ 07:33:39 #295
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186533656
Vandaag weer een mooie meegemaakt, lekker toepasselijk voor het onderwerp. :7

Zoals altijd rij ik fijn op op de rechterbaanstrook en zie in de verte een vrachtwagen. Vandaar dat ik al aan het kijken ben voor genoeg ruimte om naar links te gaan en de vrachtwagen in te halen. Alles kwam goed uit, want ik zag namelijk een rode sportieve wagen die flink wat afstand hield tussen hem en zijn voorganger.

Dus ik geef netjes mijn richting aan en begin naar links te bewegen, niets aan het handje. Genoeg ruimte, niemand op de rem, dit is een mooi voorbeeld van soepeltjes laan wisselen. Ik reed overigens 115, maar gaf gas tot 120 om met het verkeer op de linkerstrook mee te bewegen.

Geeft die rode sportwagen een spuit gas om lekker te kleven en gooit hij er nog een toeter achteraan ook. :') Nadat ik met 120 de vrachtwagen heb ingehaald en terug naar de rechterstrook ga, rijdt het sportieve rode wagentje voorbij. Er zitten twee pubers in, eentje tikt met zijn vingers tegen z'n voorhoofd.

Natuurlijk ga ik dan de hele situatie in mijn hoofd opnieuw afspelen, bedenken of ik fout zat. Maar die rode sportwagen gaf bewust een flinke spuit gas, lekker logisch allemaal weer.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 07:02 schreef JF_ het volgende:
Bocht uit zit ik in de linkerbaan voor m, hij snijdt vlak achter me langs over een puntvlak naar de doorgaande snelweg, probeert nog even om mn spiegel er af te rijden, gooit m daarna zo kort voor me dat ie bijna dwars gaat, uiteraard een braketest en een hoop gebaren, en toen was ik t zat. Heel even gas gegeven en verder niet meer teruggezien.
Kansloos, als weggebruikers gaan reageren met gevaarlijke acties..Het beste wat je inderdaad kan doen is wegblijven van zulke lui.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_186533803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 07:33 schreef Kaizen_ het volgende:
Vandaag weer een mooie meegemaakt, lekker toepasselijk voor het onderwerp. :7

Zoals altijd rij ik fijn op op de rechterbaanstrook en zie in de verte een vrachtwagen. Vandaar dat ik al aan het kijken ben voor genoeg ruimte om naar links te gaan en de vrachtwagen in te halen. Alles kwam goed uit, want ik zag namelijk een rode sportieve wagen die flink wat afstand hield tussen hem en zijn voorganger.

Dus ik geef netjes mijn richting aan en begin naar links te bewegen, niets aan het handje. Genoeg ruimte, niemand op de rem, dit is een mooi voorbeeld van soepeltjes laan wisselen. Ik reed overigens 115, maar gaf gas tot 120 om met het verkeer op de linkerstrook mee te bewegen.

Geeft die rode sportwagen een spuit gas om lekker te kleven en gooit hij er nog een toeter achteraan ook. :') Nadat ik met 120 de vrachtwagen heb ingehaald en terug naar de rechterstrook ga, rijdt het sportieve rode wagentje voorbij. Er zitten twee pubers in, eentje tikt met zijn vingers tegen z'n voorhoofd.

Natuurlijk ga ik dan de hele situatie in mijn hoofd opnieuw afspelen, bedenken of ik fout zat. Maar die rode sportwagen gaf bewust een flinke spuit gas, lekker logisch allemaal weer.
[..]

Kansloos, als weggebruikers gaan reageren met gevaarlijke acties..Het beste wat je inderdaad kan doen is wegblijven van zulke lui.
Dit soort mensen in middels totaal schijt aan. Als jij niet kan inzien, dat die auto die met 110-115 achter de vrachtwagen nadert, naar links gaat komen op een bepaald moment, dan verdien je het ook.

Maar verder, ik krijg meer voorrang als ik met de leasebak ben, dan als ik met de Hyundai uit 2003 aan kom rijden.
.
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:00:55 #297
395194 Martijn137
it is i....
pi_186533846
ik had gister toch een mafklapper....
tafel opgehaald in een ford transit, prima ding, trekt lekker vlot op met dat dieseltje.

ik rij de stad uit en die weg loopt met 2 rijstroken over in een snelweg, ik zit links want rechts zitten er een paar langzame die ik met de bus nog te snel af ben.
een gele banaan van een of andere fiat hoekt hem ervoor, prima ik laat wel gas los en ga er vanuit dat je dan gas geeft.
en ja omdat hij hem ervoor hoekt zit er nou niet bepaalt veel ruimte tussen ons, maar de logica van deze mogeul was om nog even op de rem te gaan om te laten zien dat hij het er niet mee eens was. |:( :')
nadat hij dan weer naar rechts was gegaan, en ik hem in kon halen zat hij een partij rare bekken te trekken alsof hij aan het trollen was 8)7 (deed me denken aan die zuigende kop van Ocon na dat incidentje met Verstappen vorig jaar)

nja niks om geven en verder rijden...
maar waarom rijdt die bus niet harder dan 115? :@ oohja... eco modus 8)7 :'( :+
pi_186534171
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:47 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Niet? :o
Nee, vooral niet als ik daar net rijd en het een tweebaans weg is, wat betekent dat ik niet naar links kan :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Ja, heel goed 'KIJKEN' :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Idioot hoe vaak je dit nog ziet gebeuren inderdaad.
Het is gewoon onnodig en gevaarlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:27:24 #299
287084 itchycoo
gutentag
pi_186674250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken. :')
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat. :P
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.

Vind het best hinderlijk gedrag :@, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas. :'(
Is dit het lot van de hot hatch rijder? ;(
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Polo, ben benieuwd of ik dit ook mee zal maken. :P
Nu rijd ik nog een boodschappenwagentje en dan zijn het ook vooral ‘the usual suspects’ die het dan niet trekken dat ze ingehaald worden door mijn eenvoudige wagentje en maar gas bij blijven geven etc.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:53:53 #300
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186678860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:27 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Polo, ben benieuwd of ik dit ook mee zal maken. :P
Nu rijd ik nog een boodschappenwagentje en dan zijn het ook vooral ‘the usual suspects’ die het dan niet trekken dat ze ingehaald worden door mijn eenvoudige wagentje en maar gas bij blijven geven etc.
Een Polo GTI neem ik aan. :D Met een DSG of handbak? Ook nog in alternatieven proefgereden?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:36:59 #301
287084 itchycoo
gutentag
pi_186680179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Een Polo GTI neem ik aan. :D Met een DSG of handbak? Ook nog in alternatieven proefgereden?
Comfortline Business met DSG en hoop leuke foefjes, voornamelijk om het vele op de weg zitten comfortabeler te maken :) Daarnaast nog in een Seat Ibiza (FR) proefgereden, maar die was me wat te wild; dat waren mijn ideale keuzes qua opties vs. leasebudget
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')