quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noi.
Rijbaan is alles van de linkerberm tot de rechter berm. Als je uitvoegt is de provinciale weg al een andere rijbaan, als je dezelfde snelweg weer op rijdt de andere kant op, rijd je op exact dezelfde rijbaan, daarom wordt de rijrichting ook aangeduid met L en R. Rechts is oplopend kilometrage, links aflopend.
ooit een vrij stevige discussie gehad met een wegbeheerder (zo'n gele pickup) omtrent dat onderwerp, ik was ook van mening dat L en R verschillende rijbanen waren, maar ik verloor. Paar dagen naderhand hadden we weer een nachtelijke afzetting op de A2, toen hadden we een andere babysitter, nagevraagd, en die heeft het me laten zien in hun RWS-handboek, toen was ik uitgeluld.quote:
Pfff... ja dat soort figuren, wonderbaarlijk blijft dat he.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:24 schreef Martijn137 het volgende:
vanochtend op een 2 baans rotonde, waar je met 2 banen op komt en met 1 baan af kan rijden.
linker oprijbaan is dan ook alleen voor het nemen van de 3e afslag. dit wordt ruim van te voren aangegeven en alle spitsrijders weten dit (of zouden dit moeten weten )
mevrouw met de polo dacht daar anders over en leek het een goed idee om naar rechts te komen terwijl ik daar reed...
ik toeterde en zij flipte helemaal en loopt te seinen met groot licht naar mij alsof ik iets fout deed....
(ik bedoel hier mee niet dat ik een heilige ben en nooit iets fout doe, maar mij van de weg afdrukken lijkt me niet mijn schuld )
verderop neem ik een afslag en rijdt ze me voorbij terwijl ze lekker op haar telefoon zit te loeren
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Volgens mij is dat niet willen. "Ik rij al in de rij, dus moet jij ook!".quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.quote:
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrookquote:Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".quote:Op maandag 4 maart 2019 19:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.quote:Op maandag 4 maart 2019 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.
Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Omdat het stapvoets rijden was vanwege grote drukte op de afrit. Dan gebruik je de volledige wegcapaciteit en het zorgt ervoor dat men duidelijk kan verwachten dat je naar rechts gaat en makkelijk kan anticiperen met evt. optrekken/afremmen, zodat je in een vloeiende beweging kunt ritsen zonder onverwachtse remacties. Dan kan makkelijk als het zo langzaam gaat. Juist als je dan ineens al eerder naar rechts wilt, moeten mensen ineens een gat laten vallen waardoor de hele rij waarschijnlijk in de rem mag, met een beetje pech op beide strokenquote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...
Voelen ze zich dan nog schuldig als je 3tellen de toeter ingedrukt houdt terwijl ze hun actie verrichten of zijn ze zo bot als ze zich gedragen?
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.
En je ziet het wel aan komen in je spiegel. De meeste mensen snappen wel dat als je de auto voor je op de baan waar je naartoe moet ritsen versneld dat je er beter achter kan blijven.
Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |