Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis met geduld tonen. Die meneer moest ook gewoon aan de kant en moet ook niet gaan zeiken.
Verder hoeven we van een mug geen olifant te maken. Beetje hinder. Boeie, hoort erbij en ik vind gewoon dat je mensen dat af en toe moet gunnen.
Ik reageer misschien te fel omdat ik wel vaak mensen meemaak die echt nog niet tot 10 zouden kunnen tellen qua hinder en al behoorlijk bijdehand uit de hoek komen. Helemaal geërgerd zijn etc.
Vooral in de ergernis die ik las in het initiële bericht zag ik een reden om erop te reageren verder niet.
Haha da’s waar, maar ondanks dat er een hoop op m’n broek kwam lag er ook genoeg op de grond.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's vooral vervelend voor jezelf.
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
Je hoopt dan altijd dat dit soort figuren nog wat van zo'n ervaring leren maar dat valt vaak tegen.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag
Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometer Op een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.
En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwam Meestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Was het Ambertje?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag
Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometer Op een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.
En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwam Meestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Met al die agressieve bokito's in het verkeer zeker. Vooral buitenlanders hebben er een handje van om super agressief te reageren. Nee bedankt, voor dat soort zaken heb ik een dashcam aangeschaft. Stap je uit en gedraag je je als een mongool terwijl je donders goed weet dat je fout zit gaan de beelden linea recta naar de hermandad.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:52 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik vind dat je als medeweggebruiker best er iets van mag zeggen als iemand de regels niet begrijpt of negeert. Maar ja als je geen tijd hebt laat je het liggen.
Strook.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
quote:Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:26 schreef Maegrim het volgende:
Dat doe ik alleen bij mensen die agressief aan komen rijden
Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.
Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk johquote:Op maandag 25 februari 2019 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.
Bij van die geinponems die expres op hun elf en dertigst terug naar rechts gaan omdat ze zagen dat ik wat vlotter als hen aan kwam rijden, rijd ik echt het stof van de spiegels.. Ik heb maar 1.89m nodig, en dat heb je al snel.
Is gewoon treiteren, en dan kun je een reaktie verwachten.
Niet omdat ik 'denk', omdat ik constateer.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk joh
Touche! hahaquote:Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
Mjah, aktie-reaktie he, dat werkt niet alleen op de weg zo. Ik viel niemand aanquote:Op maandag 25 februari 2019 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die discussie hebben we al eerder hier gehad Sounddragon.
Jij doet jouw ding, ik het mijne.
Dat zag ik vanmorgen bevestigd toen ik binnen 200 meter 2 ongelukken op de A27 richting Lexmond zag. Eentje met 3 auto's en eentje met 2 auto's.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Eerlijk is eerlijk, veel mensen houden (en niet alleen in NL) gewoon heel weinig afstand.
Het is gelukkig iets wat op de rechterbaan minder voorkomt en daarom rijd ik liefst zoveel mogelijk rechts zodat ik zo relaxed mogelijk kan rijden zonder continu opgejaagd te worden.
Maar je ziet gewoon keer op keer hoe men op die linkerbaan loopt te duwen, kleven, stressen, remmen...bohhh echt hou eens op zeg.
En waarvoor? Omdat men persé 10km/u harder moest rijden? Wat resulteert in wat? ...80 seconden eerder thuis zijn?
Inderdaad: Woopti-fuckin'-doo
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.quote:
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
noi.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noi.
Rijbaan is alles van de linkerberm tot de rechter berm. Als je uitvoegt is de provinciale weg al een andere rijbaan, als je dezelfde snelweg weer op rijdt de andere kant op, rijd je op exact dezelfde rijbaan, daarom wordt de rijrichting ook aangeduid met L en R. Rechts is oplopend kilometrage, links aflopend.
ooit een vrij stevige discussie gehad met een wegbeheerder (zo'n gele pickup) omtrent dat onderwerp, ik was ook van mening dat L en R verschillende rijbanen waren, maar ik verloor. Paar dagen naderhand hadden we weer een nachtelijke afzetting op de A2, toen hadden we een andere babysitter, nagevraagd, en die heeft het me laten zien in hun RWS-handboek, toen was ik uitgeluld.quote:
Pfff... ja dat soort figuren, wonderbaarlijk blijft dat he.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:24 schreef Martijn137 het volgende:
vanochtend op een 2 baans rotonde, waar je met 2 banen op komt en met 1 baan af kan rijden.
linker oprijbaan is dan ook alleen voor het nemen van de 3e afslag. dit wordt ruim van te voren aangegeven en alle spitsrijders weten dit (of zouden dit moeten weten )
mevrouw met de polo dacht daar anders over en leek het een goed idee om naar rechts te komen terwijl ik daar reed...
ik toeterde en zij flipte helemaal en loopt te seinen met groot licht naar mij alsof ik iets fout deed....
(ik bedoel hier mee niet dat ik een heilige ben en nooit iets fout doe, maar mij van de weg afdrukken lijkt me niet mijn schuld )
verderop neem ik een afslag en rijdt ze me voorbij terwijl ze lekker op haar telefoon zit te loeren
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Volgens mij is dat niet willen. "Ik rij al in de rij, dus moet jij ook!".quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.quote:
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrookquote:Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".quote:Op maandag 4 maart 2019 19:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.quote:Op maandag 4 maart 2019 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.
Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Omdat het stapvoets rijden was vanwege grote drukte op de afrit. Dan gebruik je de volledige wegcapaciteit en het zorgt ervoor dat men duidelijk kan verwachten dat je naar rechts gaat en makkelijk kan anticiperen met evt. optrekken/afremmen, zodat je in een vloeiende beweging kunt ritsen zonder onverwachtse remacties. Dan kan makkelijk als het zo langzaam gaat. Juist als je dan ineens al eerder naar rechts wilt, moeten mensen ineens een gat laten vallen waardoor de hele rij waarschijnlijk in de rem mag, met een beetje pech op beide strokenquote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...
Voelen ze zich dan nog schuldig als je 3tellen de toeter ingedrukt houdt terwijl ze hun actie verrichten of zijn ze zo bot als ze zich gedragen?
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.
En je ziet het wel aan komen in je spiegel. De meeste mensen snappen wel dat als je de auto voor je op de baan waar je naartoe moet ritsen versneld dat je er beter achter kan blijven.
Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |