abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186380218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Onnodig links rijden heb ik echt een hekel aan.
Vandaag onderweg naar het werk, mag je 100 gaat er een veenlijk doodleuk 70 rijden op de linkerbaan.

levensgevaarlijk. Daar mag je ook gewoon een boete voor geven en niet alleen voor te hard.
Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.
Facts don't care about your feelings
pi_186380570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.
In Duitsland zelf is het ook vaak raak inderdaad. En, als ik een beetje in hokjes mag denken, als je richting het oosten van Europa rijdt kom je veel mensen tegen, uit het oosten van Europa ;) Deze rijden ook vaaaaaak op de middelste rijstrook en vaak niet eens hard.
  maandag 29 april 2019 @ 12:30:37 #253
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_186494691
Het valt me de laatst tijd aaridg mee qua irritaties op de weg. Waarschijnlijk omdat het weer wat rustiger wordt door het betere weer en meer mensen die op vakantie zijn.

Was vanmorgen zelfs zo relaxed onderweg dat ik zonder dat ik het eigenlijk door had een stuk onder de max snelheid gereden heb :o Normaal kijk ik sowieso niet echt op m'n snelheidsmeter maar dan zit ik er wel comfortabel boven zeg maar O-)
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 29 april 2019 @ 13:32:34 #254
395194 Martijn137
it is i....
pi_186495519
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef NoComment het volgende:
Het valt me de laatst tijd aaridg mee qua irritaties op de weg. Waarschijnlijk omdat het weer wat rustiger wordt door het betere weer en meer mensen die op vakantie zijn.

Was vanmorgen zelfs zo relaxed onderweg dat ik zonder dat ik het eigenlijk door had een stuk onder de max snelheid gereden heb :o Normaal kijk ik sowieso niet echt op m'n snelheidsmeter maar dan zit ik er wel comfortabel boven zeg maar O-)
jawel, maar eigenlijk altijd weer hetzelfde...
mafklapper in lease bak (Audi, BMW, PHEV....) denken dat het sneller gaat door bijna in mijn kofferbak te klimmen dan 2 seconden afstand te houden.

het is een 80 weg, dubbele doorgetrokken streep, 2 rotondes die echt gruwelijk kut zijn voor de doorstroming, en ik rij op mijn gemak achter een vrachtwagen aan die gewoon niet zo snel is met optrekken als een auto.

met de motor zou ik er dan nog wel eens voor kiezen om even een de weggebruiker voor mij in te halen, alleen staat die al een half jaar stil vanwege een kapotte koppakking :'( -O-
pi_186496028
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Spellchecker dinsdag 30 april 2019 @ 00:47:01 #256
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_186509128
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Niet? :o
Tevens -purist.
pi_186510225
quote:
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:04:56 #258
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186510413
quote:
Idioot hoe vaak je dit nog ziet gebeuren inderdaad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:54:51 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_186512991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:

[..]

Juist.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:27 #260
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186513025
quote:
Wat ik zelf weleens doe is:

Kijken, zien dat er geen plek is, knipperen, kijken wie mij ruimte biedt, gaan.

Maar inderdaad, knipperen en je wagen er gewoon voorknallen is gevaarlijk. Je achterligger zou niet op de rem hoeven.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_186513330
quote:

[..]

Volgens mij vergeet je een actie: kijken, plekje zoeken, knipperen, kijken of plekje er nog steeds is, gaan.
Daar waren ze in mijn tijd echt heel streng op met rijlessen en examens.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:29:53 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186514698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:57 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat ik zelf weleens doe is:

Kijken, zien dat er geen plek is, knipperen, kijken wie mij ruimte biedt, gaan.

Maar inderdaad, knipperen en je wagen er gewoon voorknallen is gevaarlijk. Je achterligger zou niet op de rem hoeven.
Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186514756
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer :W'
Mee eens. Ik kan het wel begrijpen als er 3 rijstroken zijn en de linker is leeg. Dan kan die op de middelste naar links. Maar als dat niet kan of er zijn 2 rijstroken is het zeer irritant. Als je aankomt met bijv. 130kmh kun je niet weten of diegene nou ook echt gaat (met 90kmh achter een vrachtwagen) of dat ‘ie wacht op ruimte.
pi_186514940
quote:

[..]

Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is. |:(
pi_186515571
quote:

[..]

Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.

Je hebt altijd meer ruimte dan je denkt. Ik deed het soms om mensen te pesten als we met meerdere auto's ergens heen gingen en dan op laatste moment afslag pakken van de snelweg en dan kijken hoe goed m'n volgers kunnen anticiperen >:) Ach ja, die verdrijvingsvlakken zijn er toch niet voor niets :9
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:13:01 #266
395194 Martijn137
it is i....
pi_186515651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is. |:(
in nederland heb ik dat nog niet mee gemaakt.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:48:58 #267
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_186516258
Gisteren reed ik op de A16, in de middelste strook, om een vrachtwagen in te halen. De vrachtwagen bleek de afrit te nemen, dus ik wil terug naar rechts. Rijdt daar al een stuk ongeduld die me dus gewoon rechts inhaalt. Normaal gesproken vind ik ook dat als er ruimte is om rechts ingehaald te worden, dat je dan onnodig links rijdt, maar daar was nu geen sprake van.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:51:59 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186516300
quote:
en proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling.
Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.

2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:17 #269
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186516325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:48 schreef padlarf het volgende:
Rijdt daar al een stuk ongeduld die me dus gewoon rechts inhaalt. Normaal gesproken vind ik ook dat als er ruimte is om rechts ingehaald te worden, dat je dan onnodig links rijdt, maar daar was nu geen sprake van.
Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:12:57 #270
395194 Martijn137
it is i....
pi_186516609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Oneens.

Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.

2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....
maar uiteindelijk blijft het jou probleem dat je op tijd invoegt en mag je alleen je knipperlicht gebruiken als je kan en niet om ruimte te vragen.

2) ook je eigen inzicht en kunde als je achter een vrachtwagen komt te zitten, als je gewoon wat meer afstand houd tot de vrachtwagen kan je je snelheid matchen en invoegen zonder dat je dat moet afdwingen met je knipperlicht.

bij mij zou je pech hebben als je zoiets probeert, invoeg hulp (bij auto's, vrachtwagens hebben grotere problemen :P ) is nergens voor nodig en het afdwingen om naar een linker baan te gaan al helemaal niet.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:31:12 #271
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_186516969
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:53 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..
Ik keek gelukkig eerst. Ook nog ff knippertje naar rechts aan gezet, maar daar volgde geen reactie op. En dan is de veiligste optie om hem dan maar rechts voorbij te laten gaan.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:55:05 #272
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186517435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:12 schreef Martijn137 het volgende:
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....
maar uiteindelijk blijft het jou probleem dat je op tijd invoegt en mag je alleen je knipperlicht gebruiken als je kan en niet om ruimte te vragen.
Stel je een vierbaans weg voor. Jij rijdt helemaal rechts, maar je nadert een vrachtwagen. Dus je wilt een baantje opschuiven om de vrachtwagen in te halen. Echter rijden er een aantal auto's op de baan links van jou, dus je kan niet invoegen. Deze auto's zouden zelf ook naar links kunnen opschuiven om jou er langs te laten, maar ze blijven lekker op hun baan rijden. Terecht natuurlijk, want ze weten niet dat jij naar links wilt.

In dat geval knipper ik, zodat de auto's een baan op kunnen schuiven zodat ik de vrachtwagen in kan halen.

Update: Dus niet perse op een invoegstrook, maar voornamelijk van toepassing op een meerbaanse weg.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:57:13 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186517474
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik snap geen reet van dit verhaal, doe es painten ofzo? Wegen die te kort zijn om te anticiperen? Rijd je veel rond in Madurodam? :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.

Je hebt altijd meer ruimte dan je denkt. Ik deed het soms om mensen te pesten als we met meerdere auto's ergens heen gingen en dan op laatste moment afslag pakken van de snelweg en dan kijken hoe goed m'n volgers kunnen anticiperen >:) Ach ja, die verdrijvingsvlakken zijn er toch niet voor niets :9
elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.

De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:02:22 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186517585
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Oneens.

Wmb mag jij best nog wel eens op herhaling bij je rijschool, want jij snapt echt een paar dingen niet helemaal :)
Als iedereen zo zou deelnemen aan het verkeer werd het best wel een grote puinzooi.. Daarom hebben we regeltjes bedacht. Als iedereen zijn eigen draai aan die regeltjes gaat geven omdat dat voor diegene op dat moment wel aardig uitkomt, kunnen we die zooi beter afschaffen en allemaal een wat grotere bumper monteren :D
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:04:57 #275
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_186517644
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
zijn eigen draai aan die regeltjes gaat geven
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')