Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Onnodig links rijden heb ik echt een hekel aan.
Vandaag onderweg naar het werk, mag je 100 gaat er een veenlijk doodleuk 70 rijden op de linkerbaan.
levensgevaarlijk. Daar mag je ook gewoon een boete voor geven en niet alleen voor te hard.
In Duitsland zelf is het ook vaak raak inderdaad. En, als ik een beetje in hokjes mag denken, als je richting het oosten van Europa rijdt kom je veel mensen tegen, uit het oosten van Europaquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die moffen. Van de week reed ik over de A2 en die man bleef hele tijd onnodig links rijden. Zo'n nette Kia rijder bleef er maar achter hangen, wel seinend, maar ik heb daar echt het geduld niet voor hoor. Gewoon rechts ingehaald (zelfs met nog een baan ertussen) maar toen ik in m'n achteruitkijkspiegel keek bleef ie nog steeds helemaal links rijden (4 rijstroken). Ik toeterde nog toen ik hem inhaalde maar het heeft gewoon geen zin.
jawel, maar eigenlijk altijd weer hetzelfde...quote:Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef NoComment het volgende:
Het valt me de laatst tijd aaridg mee qua irritaties op de weg. Waarschijnlijk omdat het weer wat rustiger wordt door het betere weer en meer mensen die op vakantie zijn.
Was vanmorgen zelfs zo relaxed onderweg dat ik zonder dat ik het eigenlijk door had een stuk onder de max snelheid gereden hebNormaal kijk ik sowieso niet echt op m'n snelheidsmeter maar dan zit ik er wel comfortabel boven zeg maar
Niet?quote:Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.quote:Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Idioot hoe vaak je dit nog ziet gebeuren inderdaad.quote:Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Knipperlicht aanzetten staat niet gelijk aan dat je ook direct van strook kan wisselen..
Juist.quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Wat ik zelf weleens doe is:quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Volgens mij vergeet je een actie: kijken, plekje zoeken, knipperen, kijken of plekje er nog steeds is, gaan.quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:57 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Wat ik zelf weleens doe is:
Kijken, zien dat er geen plek is, knipperen, kijken wie mij ruimte biedt, gaan.
Maar inderdaad, knipperen en je wagen er gewoon voorknallen is gevaarlijk. Je achterligger zou niet op de rem hoeven.
Mee eens. Ik kan het wel begrijpen als er 3 rijstroken zijn en de linker is leeg. Dan kan die op de middelste naar links. Maar als dat niet kan of er zijn 2 rijstroken is het zeer irritant. Als je aankomt met bijv. 130kmh kun je niet weten of diegene nou ook echt gaat (met 90kmh achter een vrachtwagen) of dat ‘ie wacht op ruimte.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.
En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer'
Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is niet gevaarlijk, het is risicovol.
En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer'
Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling. Als je dat doet op je rijexamen is het; 'tot de volgende keer meneer'
in nederland heb ik dat nog niet mee gemaakt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is.
Oneens.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
en proberen om een gaatje te creëeren door te knipperen vind ik gewoon onkunde en is ook niet de bedoeling.
Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:48 schreef padlarf het volgende:
Rijdt daar al een stuk ongeduld die me dus gewoon rechts inhaalt. Normaal gesproken vind ik ook dat als er ruimte is om rechts ingehaald te worden, dat je dan onnodig links rijdt, maar daar was nu geen sprake van.
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Oneens.
Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.
2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
Ik keek gelukkig eerst. Ook nog ff knippertje naar rechts aan gezet, maar daar volgde geen reactie op. En dan is de veiligste optie om hem dan maar rechts voorbij te laten gaan.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:53 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Lekker gevaarlijk van diegene! Zo krijg je inderdaad ongelukken waarbij jij hem te laat zien, invoegt naar rechts en er tegenaan knalt..
Stel je een vierbaans weg voor. Jij rijdt helemaal rechts, maar je nadert een vrachtwagen. Dus je wilt een baantje opschuiven om de vrachtwagen in te halen. Echter rijden er een aantal auto's op de baan links van jou, dus je kan niet invoegen. Deze auto's zouden zelf ook naar links kunnen opschuiven om jou er langs te laten, maar ze blijven lekker op hun baan rijden. Terecht natuurlijk, want ze weten niet dat jij naar links wilt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:12 schreef Martijn137 het volgende:
1)raar verhaal, hoezo snappen de auto's naast je niet dat je wil invoegen aangezien je op een invoegstrook rijdt....
maar uiteindelijk blijft het jou probleem dat je op tijd invoegt en mag je alleen je knipperlicht gebruiken als je kan en niet om ruimte te vragen.
Ik snap geen reet van dit verhaal, doe es painten ofzo? Wegen die te kort zijn om te anticiperen? Rijd je veel rond in Madurodam?quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:38 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Tja als je sommige wegen ziet die zijn gewoon te kort om te anticiperen zeker als er ook nog een stuk verhoogde vangrail is.
elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er zijn zat situaties wanneer het wel gewoon moet. Als je bijv. links rijdt en je hebt door dat je toch de afslag moet hebben rechts. Knipperlicht aan en daarna een beetje naar rechts sturen en dan zullen de meeste mensen je er tussen laten. Uiteraard moet je wel remmen of gas geven om een beetje tussen 2 auto's te komen anders gaat het niet lukken.
Je hebt altijd meer ruimte dan je denkt. Ik deed het soms om mensen te pesten als we met meerdere auto's ergens heen gingen en dan op laatste moment afslag pakken van de snelweg en dan kijken hoe goed m'n volgers kunnen anticiperenAch ja, die verdrijvingsvlakken zijn er toch niet voor niets
Wmb mag jij best nog wel eens op herhaling bij je rijschool, want jij snapt echt een paar dingen niet helemaalquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Oneens.
Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.
2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
zijn eigen draai aan die regeltjes gaat geven
Het mag trouwens ook gezegd worden dat ik vanwege dit topic (enkele reeksen terug) ben gestopt met bumperkleven.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
Wmb mag jij best nog wel eens op herhaling bij je rijschool
Achter de willem alexander tunnel richting Maastricht Cadier-en-keer via de n2... Rechts komen ze van een weg af en jij zit linksquote:Op dinsdag 30 april 2019 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap geen reet van dit verhaal, doe es painten ofzo? Wegen die te kort zijn om te anticiperen? Rijd je veel rond in Madurodam?
[..]
elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.
De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll
Geen idee, de laatste keer dat ik in die tunnel was moest je nog een hesje en een helm op. Ik heb eraan gewerkt tijdens de bouw, ik heb hem nog nooit gereden nadat hij af wasquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Achter de willem alexander tunnel richting Maastricht Cadier-en-keer via de n2... Rechts komen ze van een weg af en jij zit links
je wil niet invoegen, je wil een baan opschuiven die al bezet is!quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:55 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Stel je een vierbaans weg voor. Jij rijdt helemaal rechts, maar je nadert een vrachtwagen. Dus je wilt een baantje opschuiven om de vrachtwagen in te halen. Echter rijden er een aantal auto's op de baan links van jou, dus je kan niet invoegen. Deze auto's zouden zelf ook naar links kunnen opschuiven om jou er langs te laten, maar ze blijven lekker op hun baan rijden. Terecht natuurlijk, want ze weten niet dat jij naar links wilt.
In dat geval knipper ik, zodat de auto's een baan op kunnen schuiven zodat ik de vrachtwagen in kan halen.
Update: Dus niet perse op een invoegstrook, maar voornamelijk van toepassing op een meerbaanse weg.
Ja hoor... want navigaties zijn altijd ontzettend duidelijkquote:Op dinsdag 30 april 2019 14:57 schreef Sounddragon het volgende:
elke kneus heeft tegenwoordig toch navigatie waarop je 25 kilometer van te voren al kunt zien dat je ergens uit moet gaan voegen? Als je dan tot de laatste 300 meter links blijft zitten, ben óf een ongelofelijke linkerbaanmongool, of je moet misschien wat meer bezig zijn met autorijden ipv appen of aan je plasser frummelen.
De rest van je post beschouw ik maar gewoon als getroll
Mjah, de meeste mensen gebruiken iets wat werkt, en proberen het niet op de nooit geupdate onboard-navi van een 15 jaar oude BMW.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja hoor... want navigaties zijn altijd ontzettend duidelijkover getroll gesproken.
Je nadert de vrachtwagen, dus je hebt een hogere snelheid. Dat je die vrachtwagen wilt passeren ligt dus behoorlijk voor de hand. (Ook als je daar al even rijdt op dezelfde snelheid vanwege ruimtegebrek op links en iemand niet heeft gezien dat je oorspronkelijke snelheid hoger was dan die van de vrachtwagen). Anticiperende automobilisten hebben dat door, ook zonder jouw knippertje.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Oneens.
Het gebeurt vaak genoeg dat ik met mijn knipperlicht aangeef dat ik wil invoegen, maar het niet kan. Er wordt dan op gereageerd met:
1) Een auto die een rijstrook naar links gaat, wat diegene gemakkelijk kan. De reden dat hij dit niet deed is omdat hij niet wist dat ik in wilde voegen. Communicatie is alles.
Hetzelfde verhaal.quote:2) In een drukke strook links is er een auto die zijn gas loslaat, waardoor ik er netjes langs kan. Ik geef hem een bedank-handje en zie dat hij een zwaaitje teruggooit. Als er simpelweg te weinig ruimte is om in te voegen is dit een mooie methode om toch op een nette manier er langs te gaan. Ik ga geen half uur achter een vrachtwagen rijden omdat er geen ruimte links is. Dit is een mooie oplossing waarbij niemand op de rem hoeft of er een risico-volle situatie wordt gecreëerd.
6 jaar oudquote:Op dinsdag 30 april 2019 16:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, de meeste mensen gebruiken iets wat werkt, en proberen het niet op de nooit geupdate onboard-navi van een 15 jaar oude BMW.
Kom alsjeblieft mij eens tegen dan. Niemand daagt me uit ook al wil ik het graagquote:Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vind het best hinderlijk gedrag, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas.
![]()
Is dit het lot van de hot hatch rijder?
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistenticquote:Op dinsdag 30 april 2019 17:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Je nadert de vrachtwagen, dus je hebt een hogere snelheid. Dat je die vrachtwagen wilt passeren ligt dus behoorlijk voor de hand. (Ook als je daar al even rijdt op dezelfde snelheid vanwege ruimtegebrek op links en iemand niet heeft gezien dat je oorspronkelijke snelheid hoger was dan die van de vrachtwagen). Anticiperende automobilisten hebben dat door, ook zonder jouw knippertje.
[..]
Hetzelfde verhaal.
In jouw voorbeelden gaat het sowieso om een medeautomobilist die anticipeert. Niet een knippertje dat ruimte creëert.
Ja dat is mijn ervaring ook. En bij Kaizens post stelde ik me dan voor dat hij wel hapte op jouw gas los en dat het dan wel zo smooth ging als jij hoopt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;
1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.
Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook
Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use?In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten
Daarom houd ik alleen nog maar de vinger op de cc-cancel knop. Claimen ze hun ruimte om in te halen, druk ik op cancel en verlaag de snelheid en anders hebben ze pech.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;
1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.
Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook
Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use?In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten
Misschien wilden ze jou wel juist voor laten gaan, en vonden ze het godsirritant van je dat je maar bleef hangen en ze niet inhaalde waardoor ze voor jou moesten remmen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;
1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.
Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook
Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use?In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten
Neh, je hebt gewoon dóór dat ze pas op het laatste moment kijken, die rijden gewoon op een mentale autopilot ofzo.. kijken gewoon 50 meter vooruit, want het is rustig.. kweenie; ze zijn niet scherp iig. Ik houd al zodra ik die vrachtwagen voor me zie, de linkerrijstrook in de peiling.. niet pas ik er bijna bén.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien wilden ze jou wel juist voor laten gaan, en vonden ze het godsirritant van je dat je maar bleef hangen en ze niet inhaalde waardoor ze voor jou moesten remmen.
ik niet.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dat is mijn ervaring ook. En bij Kaizens post stelde ik me dan voor dat hij wel hapte op jouw gas los en dat het dan wel zo smooth ging als jij hoopt.
Het is simpelweg een kip-eiverhaal... Het grote merendeel van de automobilisten, zeker hier in het overvolle Westen, denkt vrijwel alleen nog maar aan zichzelf als uiteindelijk gevolg van een groot tekort aan 'persoonlijke' ruimte.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd best veel, en ik zie die situatie eigenlijk dagelijks wel meerdere keren voorbijkomen, want hij is echt niet de enige die zo redeneert. Ik ben iemand die eigenlijk op de snelweg standaard 20 te hard rijdt, en dus bovenmatig veel links hangt.. ik zie vaak zat mensen op rechts tussen de vrachtwagens braaf 110 - 120 rijden, en zie dan al van verre (kruispeiling, zeil-/machinistentic, gaat automatisch ) of hij het wel of niet gaat redden voor me, en ik ben de beroerdste niet, ik tik dan de cc eraf en blijf een metertje of 15 links achter die persoon hangen op zijn snelheid, en in ik denk serieus 60 - 70% van de gevallen kijken die mensen één keer, als ze nog 50 - 75 meter hebben, en dus 3 seconden om te beslissen voor ze gaan spatlaphappen, en gaan ze dan in de ankers omdat ze dus niet door hebben dat ik ;
1. Daar überhaupt rijd.
2. snelheid heb geminderd en net zo hard rijd als zij
3. ze dus de kans geef om voor mij in te voegen.
Dan heb ik het dus voor JL gedaan, en als je ze dan voorbij rijdt (zij remmen immers) krijg je nog een boze blik ook
Na de 2ec of derde keer die rit heb ik peop, en rijd ik gewoon door of geef ik gas bij; als ik rem vindt men je lul, als ik gas bij geef ook; what's the use?In het laatste geval heb ik die sufneus iig niet vóór me zitten
Ik maak het dus vaker hier mee (Limburg) en op de A12 en A50, meestal ook in de vroege ochtend als het nog niet druk is.. dan rijden sommige mensen echt als een zombie.. in de spits kun je ook het beste rechts houden hier, want dan houdt iedereen de vangrail vast op de linkerbaan, bang dat ze van de weg vallen ofzoquote:Op woensdag 1 mei 2019 00:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is simpelweg een kip-eiverhaal... Het grote merendeel van de automobilisten, zeker hier in het overvolle Westen, denkt vrijwel alleen nog maar aan zichzelf als uiteindelijk gevolg van een groot tekort aan 'persoonlijke' ruimte.
Bijna niemand verwacht dus meer, dat iemand anders zomaar belangeloos ruimte voor hen maakt, en dan krijg je dus wat jij beschrijft.
Daarom werkt simpelweg gewoon doorrijden het beste. Hooguit alvast een strook (ja lieve kijkbuiskinderen, dat heet nog altijd geen 'baan') naar links opschuiven als je daar niet iemand anders mee hindert.
Haha dat hoort er wel een beetje bij. Als je het niet wil gewoon rustig wegrijden. Bij mijn 540i gaan mensen ook vaak links staan. Maar dat is meer omdat ze een oude bak zien en denken dat ‘ie traag optrekt 😢quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken.![]()
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat.
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.
Vind het best hinderlijk gedrag, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas.
![]()
Is dit het lot van de hot hatch rijder?
Ah dat valt dus niet alleen bij mij op. Ik heb een snelle maar onopvallend zwarte a3 ingeruild voor een knalrode s3, en sindsdien ben ik vaker uitgedaagd, gesneden, weggedrukt of geblokkeerd dan in de twintig jaar daarvoor. Gelukkig is ie snel zat om bij een hoop wannabees uit de buurt te blijven, het is echt verbazend hoe ver sommigen gaan om uit te vinden of t een echte s3 is of een 1.0 met bodywork. Met als uitschieter een of andere mafkees in een klein oud gebakje die me eerst druk gebarend inhaalt met hoge snelheid, vervolgens hard remmend vlak voor me een bocht induikt van linkerbaan naar vluchtstrook, en dan helemaal losgaat als ik toeter en visueel duidelijk maak dat ik niet blij wordt van die actie. Die bocht doet bijna iedereen gewoon met 100 op de cc dus zo'n actie verwacht je niet vlak voor je neus. Prima dat je t rustig aan doet in een bocht, remmen van 130 naar 70 ook prima, maar blijf dan wel lekker in je baan en ga niet proberen om de apex te pakken alsof elke meter telt met een snelheid die je zelfs op ijs nog kunt halen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken.![]()
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat.
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.
Vind het best hinderlijk gedrag, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas.
![]()
Is dit het lot van de hot hatch rijder?
Kansloos, als weggebruikers gaan reageren met gevaarlijke acties..Het beste wat je inderdaad kan doen is wegblijven van zulke lui.quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:02 schreef JF_ het volgende:
Bocht uit zit ik in de linkerbaan voor m, hij snijdt vlak achter me langs over een puntvlak naar de doorgaande snelweg, probeert nog even om mn spiegel er af te rijden, gooit m daarna zo kort voor me dat ie bijna dwars gaat, uiteraard een braketest en een hoop gebaren, en toen was ik t zat. Heel even gas gegeven en verder niet meer teruggezien.
Dit soort mensen in middels totaal schijt aan. Als jij niet kan inzien, dat die auto die met 110-115 achter de vrachtwagen nadert, naar links gaat komen op een bepaald moment, dan verdien je het ook.quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:33 schreef Kaizen_ het volgende:
Vandaag weer een mooie meegemaakt, lekker toepasselijk voor het onderwerp.![]()
Zoals altijd rij ik fijn op op de rechterbaanstrook en zie in de verte een vrachtwagen. Vandaar dat ik al aan het kijken ben voor genoeg ruimte om naar links te gaan en de vrachtwagen in te halen. Alles kwam goed uit, want ik zag namelijk een rode sportieve wagen die flink wat afstand hield tussen hem en zijn voorganger.
Dus ik geef netjes mijn richting aan en begin naar links te bewegen, niets aan het handje. Genoeg ruimte, niemand op de rem, dit is een mooi voorbeeld van soepeltjes laan wisselen. Ik reed overigens 115, maar gaf gas tot 120 om met het verkeer op de linkerstrook mee te bewegen.
Geeft die rode sportwagen een spuit gas om lekker te kleven en gooit hij er nog een toeter achteraan ook.Nadat ik met 120 de vrachtwagen heb ingehaald en terug naar de rechterstrook ga, rijdt het sportieve rode wagentje voorbij. Er zitten twee pubers in, eentje tikt met zijn vingers tegen z'n voorhoofd.
Natuurlijk ga ik dan de hele situatie in mijn hoofd opnieuw afspelen, bedenken of ik fout zat. Maar die rode sportwagen gaf bewust een flinke spuit gas, lekker logisch allemaal weer.
[..]
Kansloos, als weggebruikers gaan reageren met gevaarlijke acties..Het beste wat je inderdaad kan doen is wegblijven van zulke lui.
Nee, vooral niet als ik daar net rijd en het een tweebaans weg is, wat betekent dat ik niet naar links kanquote:
Ja, heel goed 'KIJKEN'quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:36 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als het goed is juist wel... Kijken, plekje zoeken, knipperen, gaan.
Het is gewoon onnodig en gevaarlijk.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:04 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Idioot hoe vaak je dit nog ziet gebeuren inderdaad.
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Polo, ben benieuwd of ik dit ook mee zal maken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nu ik sinds een paar maanden de blije eigenaar ben van een Fiesta ST, merk ik steeds vaker op dat ik de werking heb van een rode blauwe lap op een stier. Gevoelsmatig lijkt het alsof jan en alleman opeens mij uit zit te dagen om even een stoplichtsprintje te doen. Even bumperkleven of wat dan ook, naast me gaan staan / rijden en maar blijven kijken.![]()
Iedereen is wat overdreven natuurlijk, maar gevoelsmatig aardig wat.
Busjes, Golfjes, BMW's, you name it.
Vind het best hinderlijk gedrag, ik wil gewoon fijn sturen in mijn Fietstas.
![]()
Is dit het lot van de hot hatch rijder?
Een Polo GTI neem ik aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:27 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Polo, ben benieuwd of ik dit ook mee zal maken.
Nu rijd ik nog een boodschappenwagentje en dan zijn het ook vooral ‘the usual suspects’ die het dan niet trekken dat ze ingehaald worden door mijn eenvoudige wagentje en maar gas bij blijven geven etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |