Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis met geduld tonen. Die meneer moest ook gewoon aan de kant en moet ook niet gaan zeiken.
Verder hoeven we van een mug geen olifant te maken. Beetje hinder. Boeie, hoort erbij en ik vind gewoon dat je mensen dat af en toe moet gunnen.
Ik reageer misschien te fel omdat ik wel vaak mensen meemaak die echt nog niet tot 10 zouden kunnen tellen qua hinder en al behoorlijk bijdehand uit de hoek komen. Helemaal geërgerd zijn etc.
Vooral in de ergernis die ik las in het initiële bericht zag ik een reden om erop te reageren verder niet.
Haha da’s waar, maar ondanks dat er een hoop op m’n broek kwam lag er ook genoeg op de grond.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's vooral vervelend voor jezelf.
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
Je hoopt dan altijd dat dit soort figuren nog wat van zo'n ervaring leren maar dat valt vaak tegen.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag
Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometerOp een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij
Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.
En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwamMeestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Was het Ambertje?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:14 schreef pussywillow het volgende:
Mooi gevalletje "karma" vrijdag
Zat al een tijdje achter een meisje in een rode Yaris dat zich echt als een totale mongool door het verkeer bewoog. Snijden, kleven, continu van rijstrook wisselen, rechts inhalen, en dat allemaal binnen een paar kilometerOp een gegeven moment gingen we bij Rijnsweerd de A28 op en daar heb je in de bocht van de oprit een punt waar je moet ritsen. Mevrouw deed dat uiteraard pas op het aller-, allerlaatst, terwijl dat eigenlijk niet kon, en het witte bestelbusje dat daar nu eenmaal al reed ging ook gewoon echt niet opzij
Dus het Yarisje reed op een gegeven moment op het verdrijvingsvlak, met aan weerszijden een auto, en sneed volgens mij alsnog het witte busje af. Die was daar echt niet van gediend en ging gewoon in de achtervolging. Dus ook snijden, brake check, seinen... Uiteindelijk schoten ze allebei de A27 op richting Hilversum en ik moest precies de andere kant op dus ik heb geen idee hoe het is afgelopen.
En natuurlijk, dit soort gedrag hoort absoluut niet op de openbare weg thuis, het is kinderachtig en levensgevaarlijk, maar stiekem vond ik het wel een klein beetje grappig dat ze nu precies de verkeerde tegenkwamMeestal komen dit soort figuren overal mee weg.
Met al die agressieve bokito's in het verkeer zeker. Vooral buitenlanders hebben er een handje van om super agressief te reageren. Nee bedankt, voor dat soort zaken heb ik een dashcam aangeschaft. Stap je uit en gedraag je je als een mongool terwijl je donders goed weet dat je fout zit gaan de beelden linea recta naar de hermandad.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:52 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik vind dat je als medeweggebruiker best er iets van mag zeggen als iemand de regels niet begrijpt of negeert. Maar ja als je geen tijd hebt laat je het liggen.
Strook.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die van baan wisselen maar dat zoooooooooooooooooo traag doen dat je alsnog moet remmen.
quote:Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:26 schreef Maegrim het volgende:
Dat doe ik alleen bij mensen die agressief aan komen rijden
Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Ik ook. Als ik Vmax rijd tenminste. Als ik de slak ben moet ik anderen niet in de weg gaan zitten. Maar ik rijd zelden in slakkengang, gewoon netjes mee met het verkeer.
Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk johquote:Op maandag 25 februari 2019 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zijn heel vaak de grootste eikels; ik rijd Vmax, jij hebt haast, dus je w8 maar ff.
Bij van die geinponems die expres op hun elf en dertigst terug naar rechts gaan omdat ze zagen dat ik wat vlotter als hen aan kwam rijden, rijd ik echt het stof van de spiegels.. Ik heb maar 1.89m nodig, en dat heb je al snel.
Is gewoon treiteren, en dan kun je een reaktie verwachten.
Niet omdat ik 'denk', omdat ik constateer.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een gevaarlijke actie uitvoeren puur omdat je denkt dat iemand je dwars zit, tuurlijk joh
Touche! hahaquote:Op maandag 25 februari 2019 18:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Duurt over het algemeen wel even. Brief sturen, afgewezen worden, brief sturen, eerste gesprek, tweede gesprek, onderhandelen, opzegtermijn.
Mjah, aktie-reaktie he, dat werkt niet alleen op de weg zo. Ik viel niemand aanquote:Op maandag 25 februari 2019 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die discussie hebben we al eerder hier gehad Sounddragon.
Jij doet jouw ding, ik het mijne.
Dat zag ik vanmorgen bevestigd toen ik binnen 200 meter 2 ongelukken op de A27 richting Lexmond zag. Eentje met 3 auto's en eentje met 2 auto's.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Eerlijk is eerlijk, veel mensen houden (en niet alleen in NL) gewoon heel weinig afstand.
Het is gelukkig iets wat op de rechterbaan minder voorkomt en daarom rijd ik liefst zoveel mogelijk rechts zodat ik zo relaxed mogelijk kan rijden zonder continu opgejaagd te worden.
Maar je ziet gewoon keer op keer hoe men op die linkerbaan loopt te duwen, kleven, stressen, remmen...bohhh echt hou eens op zeg.
En waarvoor? Omdat men persé 10km/u harder moest rijden? Wat resulteert in wat? ...80 seconden eerder thuis zijn?
Inderdaad: Woopti-fuckin'-doo
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.quote:
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
noi.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Van baan wisselen kan ook maar dan moet je wachten tot een afrit en het viaduct over en dan aan de andere kant weer op.
Dat kan soms wel even duren.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noi.
Rijbaan is alles van de linkerberm tot de rechter berm. Als je uitvoegt is de provinciale weg al een andere rijbaan, als je dezelfde snelweg weer op rijdt de andere kant op, rijd je op exact dezelfde rijbaan, daarom wordt de rijrichting ook aangeduid met L en R. Rechts is oplopend kilometrage, links aflopend.
ooit een vrij stevige discussie gehad met een wegbeheerder (zo'n gele pickup) omtrent dat onderwerp, ik was ook van mening dat L en R verschillende rijbanen waren, maar ik verloor. Paar dagen naderhand hadden we weer een nachtelijke afzetting op de A2, toen hadden we een andere babysitter, nagevraagd, en die heeft het me laten zien in hun RWS-handboek, toen was ik uitgeluld.quote:
Pfff... ja dat soort figuren, wonderbaarlijk blijft dat he.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:24 schreef Martijn137 het volgende:
vanochtend op een 2 baans rotonde, waar je met 2 banen op komt en met 1 baan af kan rijden.
linker oprijbaan is dan ook alleen voor het nemen van de 3e afslag. dit wordt ruim van te voren aangegeven en alle spitsrijders weten dit (of zouden dit moeten weten)
mevrouw met de polo dacht daar anders over en leek het een goed idee om naar rechts te komen terwijl ik daar reed...
ik toeterde en zij flipte helemaal en loopt te seinen met groot licht naar mij alsof ik iets fout deed....
(ik bedoel hier mee niet dat ik een heilige ben en nooit iets fout doe, maar mij van de weg afdrukken lijkt me niet mijn schuld)
verderop neem ik een afslag en rijdt ze me voorbij terwijl ze lekker op haar telefoon zit te loeren![]()
![]()
![]()
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Volgens mij is dat niet willen. "Ik rij al in de rij, dus moet jij ook!".quote:Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef itchycoo het volgende:
Valt me regelmatig op dat redelijk wat mensen ritsen totaal niet lijken te (of willen) snappen. Net reed er iemand in langzaamrijdend verkeer voor me die de hele linkerstrook ophield omdat hij vroegtijdig al naar rechts wilde (en ging). Even verderop wil ik ritsen wat in eerste instantie gewoon soepel ging daar, probeert diezelfde vent gauw het gaatje dicht te rijden waardoor ik bijna het verdrijvingsvlak op moest.
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrookquote:Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
De rode auto doet niets fout. De zwart auto's moeten meer afstand houden.
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".quote:Op maandag 4 maart 2019 19:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.quote:Op maandag 4 maart 2019 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen criterium? Je mag de rijstrook die ophoudt volledig gebruiken en als iedereen dat zou doen en dan normaal zou ritsen, zou dat de doorstroming alleen maar verbeteren.
Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je mag ook iets verder doorlezen. Bij het stuk gedragscode staat iets over snelheid aanpassen op 300 meter voor het eimde en invoegen op 50 meter voor het einde. Dat betekent dus niet als een hersenloze doorrijden en pas bij het einde naar een gaatje zoeken. Dan krijg je idd die opmerkingen als "ik moest bijna over de verdrijvingsvlak want ik werd er niet tussengelaten".
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar weinig zijn die fatsoenlijk kunnem ritsen. Vaak zien de automobilisten die de rijstrook 'volledig benutten' als een kans om een paar honderd meter voor te dringen.
Omdat het stapvoets rijden was vanwege grote drukte op de afrit. Dan gebruik je de volledige wegcapaciteit en het zorgt ervoor dat men duidelijk kan verwachten dat je naar rechts gaat en makkelijk kan anticiperen met evt. optrekken/afremmen, zodat je in een vloeiende beweging kunt ritsen zonder onverwachtse remacties. Dan kan makkelijk als het zo langzaam gaat. Juist als je dan ineens al eerder naar rechts wilt, moeten mensen ineens een gat laten vallen waardoor de hele rij waarschijnlijk in de rem mag, met een beetje pech op beide strokenquote:Op maandag 4 maart 2019 18:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar waarom reed je dan door tot het verdrijvingsvlak? Was er absoluut, écht, helemaal geen eerdere mogelijkheid om in te voegen?
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Had er net een... Dubbele opstel strook, word ingehaald door 2 vanaf de linker kant terwijl ik al aardig accelereer. Prima, ga maar.. denkt die 3e idioot dat die er ook nog voor kan... Mammanman.. en dan moet ik remmen... Vette idioot...
Voelen ze zich dan nog schuldig als je 3tellen de toeter ingedrukt houdt terwijl ze hun actie verrichten of zijn ze zo bot als ze zich gedragen?
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te remmen? Die ander geeft maar meer gas.
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo lang de tijd heb je niet om te ritsen. Als iemand de auto er nog snel wilt voor proppen heeft hij die ruimte niet als je niet op je remmen gaat staan. CQ dan ramt die je auto van de weg.
En je ziet het wel aan komen in je spiegel. De meeste mensen snappen wel dat als je de auto voor je op de baan waar je naartoe moet ritsen versneld dat je er beter achter kan blijven.
Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij denkt dat het past, dus geeft ie maar gas.
Vandaag 2x zo’n situatie. Stug doorgereden, de ene ging vol in de ankers en voegde alsnog erachter in. De ander moest inderdaad het hele verdrijvingsvlak meepakken.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet, vol over het verdrijving vlak en dat zie je dik aan komen. Ik in de rem. Tijd genoeg gehad om in te zien dat zijn inschatting volledig fout was.
Ze doen een bijzondere verrichting maar ik rem wel hoor als ze mij in de weg gaan zitten. Mijn veiligheid is me meer waard. Maar het gedrag verdient wel een paar lekke banden.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Vandaag 2x zo’n situatie. Stug doorgereden, de ene ging vol in de ankers en voegde alsnog erachter in. De ander moest inderdaad het hele verdrijvingsvlak meepakken.
Het blijft hun verantwoordelijkheid.
En als je dan pas begint met zoeken ben je gewoon te laat. Dan zijn er een paar opties, die allen verre van ideaal zijn: stilstaan, over het verdrijvingsvlak of hopen op een beetje ruimte waar je je auto tussen kunt wurmen.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
50 meter is het einde. Dat zijn ongeveer 10 auto's.
Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:45 schreef Ridocar het volgende:
En als je dan pas begint met zoeken ben je gewoon te laat. Dan zijn er een paar opties, die allen verre van ideaal zijn: stilstaan, over het verdrijvingsvlak of hopen op een beetje ruimte waar je je auto tussen kunt wurmen.
Tja, als jij geen moeite hebt met je horkige gedrag heeft het ook geen zin om er iets aan te doen, toch?quote:Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
Jij bent ook zo'n type zeker? Die anderen, die zich gewoon aan de verkeersregels houden, dwars gaat zitten, omdat het jou niet bevalt? Wie is er dan een hork?quote:Op maandag 4 maart 2019 22:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tja, als jij geen moeite hebt met je horkige gedrag heeft het ook geen zin om er iets aan te doen, toch?
Daar sla je de plank een beetje mis. Ik heb geen emotie bij het rare gedrag dat jij 'de rijstrook volledig benutten' noemt. Als ik echt een hork was had ik al tientallen keren blikschade gehad door horken als jij. Maar hey, ga je gang maar. Ik rem wel hoor. Ik maak van het verkeer geen wedstrijd. Ik houd mij wel aan de regels.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n type zeker? Die anderen, die zich gewoon aan de verkeersregels houden, dwars gaat zitten, omdat het jou niet bevalt? Wie is er dan een hork?
Het ligt vooral aan hoe iemand doorrijdt. Iemand die net iets sneller rijdt dan het verkeer op de andere rijstrook, heeft niet veel moeite met het vinden van invoegruimte. Iemand die met 80 langs bijna stilstaand verkeer rijdt (omdat het kan, want de rijstrook is leeg), krijgt het bij het invoegen veel lastiger.quote:Op maandag 4 maart 2019 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan degene die doorrijdt, maar aan degenen die al een kilometer voor de versmalling naar rechts gaan.
Nee, jij slaat de plank mis. Jij beschuldigd mij van horkerig gedrag, terwijl ik mij gewoon aan de verkeersregels houd. Alleen maar omdat jij iets 'vindt'. Ik weet ondertussen wel met wat voor verkeersdeelnemer ik te maken heb. En dan ben je ook nog beroepschauffeur.quote:
Er hoeft helemaal geen 'oplossing' te komen. De regels zijn duidelijk. Mensen moeten ze gewoon toepassen. En dat betekent in dit geval gewoon doorrijden tot de laatste 300 meter en vanaf daar ritsen.quote:Op maandag 4 maart 2019 23:06 schreef ludovico het volgende:
Deze discussie wordt zo vaak gevoerd.. oplossing is gewoon dat er een inhaal verbod komt vanaf het eerste bord waarop staat dat er over x meter moet worden geritst.
Zoals ik het las in je post van gisterenavond vind je het normaal om gewoon sneller te rijden dan het verkeer op de doorgaande rijstrook tot net voor einde rijstrook en het verdrijvingsvlak en neem je nul verantwoording voor je actie. En je vindt jezelf dan geen hork? Dan weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, jij slaat de plank mis. Jij beschuldigd mij van horkerig gedrag, terwijl ik mij gewoon aan de verkeersregels houd. Alleen maar omdat jij iets 'vindt'. Ik weet ondertussen wel met wat voor verkeersdeelnemer ik te maken heb. En dan ben je ook nog beroepschauffeur.
Jij moet iets minder aannemen. Dan kom je minder dom over. Ik heb dat in ieder geval nooit opgeschreven.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:11 schreef Ridocar het volgende:
Zoals ik het las in je post van gisterenavond vind je het normaal om gewoon sneller te rijden dan het verkeer op de doorgaande rijstrook tot net voor einde rijstrook en het verdrijvingsvlak en neem je nul verantwoording voor je actie.
Post #154.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij moet iets minder aannemen. Dan kom je minder dom over. Ik heb dat in ieder geval nooit opgeschreven.
quote:
Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?quote:Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
Jongens, vecht het ff uit in dm's of zo. Hier is het topic niet voor. ergernissen in het verkeer, niet elkaar de ten uit vechten op een forumquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?
Je reageerde bevestigend op een post van mij waarin ik het heb over doorrijders die pas aan het eind van de rijstrook beginnen te zoeken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Wijs even aan waar staat dat ik tot de verdrijvingsvlakken door rij?
Nee, dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat ik nooit moeite heb om een gaatje te vinden. Jij neemt iets anders aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je reageerde bevestigend op een post van mij waarin ik het heb over doorrijders die pas aan het eind van de rijstrook beginnen te zoeken.
En ik maar denken dat dit topic over irritaties op de weg gingquote:Voordat je reageert
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
Laat ik het dan anders vragen: pas jij je snelheid aan aan het verkeer op de doorgaande rijstrook? Dat wil dus zeggen, rijdt het verkeer 50, dan ga jij ook 50, en als het stilstaat, sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook? En blijf jij dan gelijk met het verkeer naast je tot 50 meter voor einde rijstrook?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat ik nooit moeite heb om een gaatje te vinden. Jij neemt iets anders aan.
Maar Donderkonijn heeft gelijk. We gaan er toch niet uitkomen. De bottomline is dat ik me aan de regels houd, maar omdat jij moeite hebt met die regel, doe je maar wat.
Ik hoop het toch niet. Dit is één van de grootste irritaties, 300m vrije invoegstrook en iemand die halverwege stil gaat staanquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef Ridocar het volgende:
sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook
Voorrang moet je verleent worden dus als je er niet tussen komt.. tjah...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er hoeft helemaal geen 'oplossing' te komen. De regels zijn duidelijk. Mensen moeten ze gewoon toepassen. En dat betekent in dit geval gewoon doorrijden tot de laatste 300 meter en vanaf daar ritsen.
Pas de regels toe, zou ik zeggen.quote:
Dat je aan het einde ritst. Ja leuk. Maar vraag dan ook netjes om voorrang als je wilt dat je dat krijgt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pas de regels toe, zou ik zeggen.
Dat is de regel.quote:
Moet je wel iemand vinden die je voorrang wilt verlenen. Good luckquote:
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb daar nooit moeite mee. Zelfs niet als er types zoals jij en Ridocar in de rij staan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je wel iemand vinden die je voorrang wilt verlenen. Good luck
Dan zul je toch netter en minder bot zijn in het verkeer dan je hier doet voorkomen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb daar nooit moeite mee. Zelfs niet als er types zoals jij en Ridocar in de rij staan.
Ik zie ook dingen fout gaan, maar ja #dontcarequote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voorrang moet je verleent worden dus als je er niet tussen komt.. tjah...
Ik zie dingen fout gaan. Jij steekt je kop in het zand omdat je het wel lekker vindt om mensen in de file hard voorbij te rijden.
Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zul je toch netter en minder bot zijn in het verkeer dan je hier doet voorkomen.
Beantwoord de vragen in #171 dan eens.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen.
Dan formuleer je dingen ook gewoon verkeerd en onhandig.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook alleen maar jullie aannames. Zodra iemand hier zegt 'ik rij tot het einde door', dan krijgen jullie al een rood waas voor de ogen.
Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:04 schreef Chia het volgende:
Dan formuleer je dingen ook gewoon verkeerd en onhandig.
Ik heb nooit gereageerd op post 141. En kijk, jij hebt ook je aannames al klaar.quote:Jij hebt post #141 van Ridocar gewoon verkeerd gelezen vanwege je eigen doorrijfetisj.
Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.quote:Dus: Als je vaak te maken hebt met 'blokkers' dan is het waarschijnlijker dat jij die ruimte niet op tijd hebt gezocht. Dat is het hele punt zeg maar.
Je ontwijkt nog steeds relevante vragen, en zolang jij daar omheen blijft draaien met posts vol rookgordijnen als deze blijft het lastig om jouw verhaal te begrijpen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.[..]
Ik heb nooit gereageerd op post 141. En kijk, jij hebt ook je aannames al klaar.
Post 141 van Ridocar is het gevolg van het gegeven dat hij over een andere Fokker ook al zijn oordeel klaar heeft. Dat is gewoon wat hij doet.[..]
Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.
Precies wat ik bedoel. Gewoon een beetje sociaal met het verkeer meegaan en je hebt nul problemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is heel simpel, als je moet ritsen dan gewoon rustig blijven doorrijden, iets sneller of iets langzamer dan de andere rijstrook totdat je een gat ziet. Dus niet als het bord ritsen na 300 meter ofzo verschijnt vol in de ankers en knipperlicht aan en dan maar wachten, maar ook niet vol gas tot het verdrijvingsvlak door om dan erin te rammen. Alhoewel, dat verdrijvingsvlakje aan het eind zit er ook niet voor niets![]()
Het voordeel van de volledige strook benutten is ten eerste meer asfalt gebruiken maar ten tweede, als iedereen achter jou aanrijdt dan kan je precies om de beurt ritsen en laat iedereen er 1 auto tussen. Als iemand wil ritsen laat ik hem er altijd tussen hoe asociaal hij het ook doet, maar als er dan nog een tweede auto tussen wil dan heb je echt pech hoor, zo werkt een ritssluiting ook niet
Hintsquote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ridocar en Ludovico hadden hun aannames al klaar. Het enige dat ik heb gedaan is dat ik het niet woordelijk heb ontkent. Ik heb wel hints achter gelaten.[..]
Ik moet conclusies gaan trekken uit tegenstrijdigheden die jij post? Ik trek gewoon een conclusie uit hetgeen wat je wel concreet hebt weten te formuleren, namelijkquote:Volgens mij heb ik al in drie verschillende posts gezegd, dat ik nooit moeite heb met invoegen. Daar hadden Ridocar, Ludovico en jij al conclusies uit kunnen trekken. Maar in plaats daarvan blijft het rode waas voor jullie ogen aanwezig.
En mijn conclusie is trouwens alleen dat dat de miscommunicatie heeft veroorzaakt, maar dat lees jij door je waas waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb er nooit moeite mee. Maar dat er regelmatig eikels tussen zitten die je expres willen blokken, dat klopt.
Ik ben een keer door zo'n flapdrol voorbijgereden omdat ik een fietser van rechts voorrang verleende. Sommige chauffeurs moeten zichzelf weggooien.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 15:04 schreef vannelle het volgende:
Goed, ik rij dus binnen de bebouwde kom in een woonwijk.
Aan de rechterkant staan er auto's geparkeerd en de doorgang is dusdanig smal dat ik samen met anderen die dezelfde kant op willen de tegenliggers voor moeten laten gaan, het obstakel is immers aan onze kant van de weg.
Voor mij staat een automobilist op zijn kans te wachten als 1e in de rij wachtenden, tussen ons in aan de rechterkant is een in-uitrit van een woonerf.
Ik heb ruim afstand op mijn voorligger want ik wil mensen die daar uit komen en linksaf willen EN natuurlijk de mensen die het woonerf op willen rijden de ruimte geven.
En ja hoor, daar komt weer zo'n ongeduldje...... Rijdt mij voorbij en gaat in de ruimte staan die ik vrij heb gelaten voor tegenliggers die evt. linksaf willen.
En uiteraard kwam die tegenligger er ook aan maar ja, door die onbenul was er geen ruimte meer om af te slaan dus nu stond het verkeer in béide richtingen stil.
Echt ongelooflijk hoe asociaal of onwetend sommige mensen kunnen zijn, in beide gevallen horen ze niet op de weg thuis.
Het was trouwens wel enorm veel drukker dan normaal, zal wel iets te doen zijn geweest in het buurthuis of zo, maar dan nog hoort dit absoluut niet zo te gaan!
Dat durf ik niet bij iemand die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:56 schreef Fer het volgende:
Soms kun je nog snel naar links sturen, dan remmen ze als nog.
Het enige dat jij lastig vindt is voorbij je eigen vooroordelen kijken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:04 schreef Ridocar het volgende:
Je ontwijkt nog steeds relevante vragen, en zolang jij daar omheen blijft draaien met posts vol rookgordijnen als deze blijft het lastig om jouw verhaal te begrijpen.
Ik post geen tegenstrijdigheden. Die zullen wel in jouw vooroordelen verpakt zitten.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:10 schreef Chia het volgende:
Ik moet conclusies gaan trekken uit tegenstrijdigheden die jij post?
Really?quote:Ik heb helemaal niet geconcludeerd dat je een doorrijdende eikel bent
Same difference.quote:
Nee, de wereld is gek en jij bent de enige die het snapt. Daarom kom jij af en toe van die blokkerende bestuurders tegen aan het einde van de rijstrook, die snappen het ook niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 23:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het enige dat jij lastig vindt is voorbij je eigen vooroordelen kijken.
Volg de regels, zou ik zeggen.quote:En ik beoordeel elke situatie op zich. De kans dat ik 300m voor het einde van de rijstrook helemaal stil ga staan is erg klein.
Daar voel ik ook geen enkele behoefte toe.quote:Op zondag 10 maart 2019 04:52 schreef Ridocar het volgende:
Maar ondertussen heb je nog geen enkele vraag beantwoord.
Dat doe ik ook. Zonder vooroordeel of persoonlijke voorkeur. In tegenstelling tot jou.quote:Volg de regels, zou ik zeggen.
En daarom laat je ook ruimte over voor verkeerde interpretatie met je hints, vage uitspraken en selectieve manier van quoten. Je doet aan cherrypicking.quote:Op zondag 10 maart 2019 05:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar voel ik ook geen enkele behoefte toe.[..]
Nee, dat doe je niet. In ieder geval voor wat ik hier van jou te lezen krijg.quote:Dat doe ik ook. Zonder vooroordeel of persoonlijke voorkeur. In tegenstelling tot jou.
Ik zoef er gewoon tussendoor met dr motor, ideaalquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders vragen: pas jij je snelheid aan aan het verkeer op de doorgaande rijstrook? Dat wil dus zeggen, rijdt het verkeer 50, dan ga jij ook 50, en als het stilstaat, sta jij dan ook stil op 300 meter tot einde rijstrook? En blijf jij dan gelijk met het verkeer naast je tot 50 meter voor einde rijstrook?
Indien ja, dan was dat niet wat je eerst had neergezet. Maar dan begrijp ik ook de woede van de andere automobilisten niet, want dat is normaal gesproken typisch puntstukgedrag, niet wat ik tot 50 meter daarvoor zie. Dus ik merk wat hiaten in je verhaal.
Die zijn er idd ook nog ja, je hebt zelfs kans om voorbijgereden te worden als je stopt voor een zebrapad..... Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 15:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik ben een keer door zo'n flapdrol voorbijgereden omdat ik een fietser van rechts voorrang verleende. Sommige chauffeurs moeten zichzelf weggooien.
Alleen als het dan tot een aanrijding komt zou ik schuldig en aansprakelijk zijn, nee dank je.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:56 schreef Fer het volgende:
Soms kun je nog snel naar links sturen, dan remmen ze als nog.
Ik dus ook al haalt het niks uit.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 22:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat durf ik niet bij iemand die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.
Ik heb getoeterd en gefoeterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |