Ja hoor, origineelquote:
Het lullige is dat je dat moeilijk kan laten weten aan 'm. als je seint met groot licht zal hij z'n lichten checken, en z'n dashboard geeft aan dat alles brand..quote:Op donderdag 7 februari 2019 15:43 schreef Zorro het volgende:
Dat zie je wel ooit vaker denk je dan. Nee, want ik bedoel echt alleen 1 koplamp. Dat was het. Geen achterlicht ook, niks.
1 koplamp.
Dan wil je toch dood?
Dat is ook faalwerk van de fabrkant. Welke idioot ooit heeft bedacht in recente jaren dat er alleen licht aan de voorkant aan kan.quote:Op donderdag 7 februari 2019 15:43 schreef Zorro het volgende:
Vanmorgen (vroeg, dus donker en zo alles, beetje regen erbij, je kent het wel) weer een pareltje gezien hoor.
Auto (zo'n toffe greenwheels ) met alleen 1 koplamp.
Dat zie je wel ooit vaker denk je dan. Nee, want ik bedoel echt alleen 1 koplamp. Dat was het. Geen achterlicht ook, niks.
1 koplamp.
Dan wil je toch dood?
Als chauffeur ben je er gewoon verantwoordelijk voor dat de lampjes branden.quote:Op donderdag 7 februari 2019 16:59 schreef Donderkonijn het volgende:
greenwheels, dat lijkt me toch ook een zaak van greenwheels om die auto in orde te houden?
Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.quote:Op donderdag 7 februari 2019 17:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als chauffeur ben je er gewoon verantwoordelijk voor dat de lampjes branden.
Theoretisch zou je dat voor iedere rit moeten controleren.
Laatst wel weer iemand gehad die kwaad naar me zat te gebaren en te doen nadat ik hem een seintje gaf omdat ie een van zijn koplampennkapot had
In de basis wel, maar je kunt moeilijk verwachten dat ze iedere dag alle auto's controleren om te zien of de lampen het nog wel doen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 17:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.
Bij greenwheels dien je defecten direct te melden. Ze lossen het dan op. Maar lui als veel mensen zijn wordt er zeker niet altijd gemeld en dus niets opgelostquote:Op donderdag 7 februari 2019 17:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, alleen als je zon ding huurt, want het is feite gewoon een huurauto mag je toch verwachtten dat dat ding in orde is.
Dar zit een logica achter. Dat overdag je remlichten minder opvallen, als er al achterlichten branden. En laten we we eerlijk zijn, achterlichten zijn alleen echt nodig op een onverlichte weg, voor de normale omstandigheden zie je die auto ook wel zonder.quote:Op donderdag 7 februari 2019 15:47 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is ook faalwerk van de fabrkant. Welke idioot ooit heeft bedacht in recente jaren dat er alleen licht aan de voorkant aan kan.
Dimlicht en Stadslicht wat was daar mis mee. Bij stadslicht gingen vroegen ook altijd je achterlichten mee aan.
Daarnaast had die koplamp niet eens zn stadslicht lampje branden, of is dat ook geen verplichting meer tegenwoordig.
Ik rij veel op de provinciale weg en dan vind ik het qua afstand inschatten toch wel prettig als mensen verlichting voeren.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Verlichting is overrated. Meestal valt me een auto zonder verlichting nog eerder op dan met. Alleen in situaties met erge mist of in de nacht met motregen zie je het iets later dan met verlichting.
Dit.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik rij veel op de provinciale weg en dan vind ik het qua afstand inschatten toch wel prettig als mensen verlichting voeren.
Eens. Scheelt ook lichtsensor meuk. Gewoon standaard dimlicht aan en klaar.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit.
Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Nee. Dit gaat 'm niet worden. Omdat een aantal automobilisten het geen fuck kan schelen hoe de staat van hun verlichting is doen we het maar automatiseren... Hoeven we nóg minder na te denken.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit.
Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Nou ja, als je ze toch niet gebruikt...quote:Op vrijdag 8 februari 2019 06:53 schreef alpeko het volgende:
Deze was ik nog nooit eerder tegenkomen. Een auto met ingeklapte buitenspiegels. Rijdend dus. En dat dan niet doorhebben
Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden?quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit.
Automagisch aan op het contact, verplicht maken please.
Appels en peren natuurlijk. Ik ben ook groot voorstander van altijd verlichting aan. Ook overdag. Mijn huis hoeft niet zichtbaar te zijn voor mijn eigen veiligheid en die van anderen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden?
Mijn god, wie gebruikt die dingen niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 08:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou ja, als je ze toch niet gebruikt...
Je bedoelt de dagrijverlichting? Nou ja daar zijn ze in principe voor en die zullen niet zoveel verbruiken. Maar dimlicht op een zonnige zomerdag voeren is gewoon zinloos.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Appels en peren natuurlijk. Ik ben ook groot voorstander van altijd verlichting aan. Ook overdag. Mijn huis hoeft niet zichtbaar te zijn voor mijn eigen veiligheid en die van anderen.
Zeker met de moderne LED's is het nutteloos om ze nog uit te zetten. Bij mij staan ze in de auto stand ook altijd aan trouwens.
Regen, boswegen, laagstaande zon. Niet alleen bij donkerte is verlichting nuttig.
Nee dimlicht. Heb geen DRLquote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je bedoelt de dagrijverlichting? Nou ja daar zijn ze in principe voor en die zullen niet zoveel verbruiken. Maar dimlicht op een zonnige zomerdag voeren is gewoon zinloos.
Dat lost zichzelf wel op aangezien het al een tijdje verplicht is in nieuwe auto's.quote:
DRL gaat bij mij (nieuwe auto) juist via de normale koplamp units. En deze staan altijd aan.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat lost zichzelf wel op aangezien het al een tijdje verplicht is in nieuwe auto's.
Daarom moet een lichtsensor ook standaard zijn haha. Heb eigenlijk in bijna alle auto's die ik reed in de laatste 10 jaar wel lichtsensors gehad, dus dimlicht e.d. gaan automatisch aan in het donker. DRL staat altijd aan.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
DRL gaat bij mij (nieuwe auto) juist via de normale koplamp units. En deze staan altijd aan.
DRL is juist waar het mis gaat nu. Mensen denken niet na en rijden enkel met halve voorlichten aan. En achter niks. Zeker met de Franse slag. Die bakken er niks van. Tijd voor scherpere regels.
Maar niet in de regen, niet bij laagstaande zon. Op zich is dat geen probleem maar dan moet je in ieder geval kunnen zien of je lichten aan staan. Daar gaat het bij veel merken mis. Ook zie ik geregeld de lampen pas halverwege een tunnel aanspringen. Nee, de lichtsensor is juist het probleem. Niet de oplossing.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daarom moet een lichtsensor ook standaard zijn haha. Heb eigenlijk in bijna alle auto's die ik reed in de laatste 10 jaar wel lichtsensors gehad, dus dimlicht e.d. gaan automatisch aan in het donker. DRL staat altijd aan.
Zo niet dan verandert er weinig aan wat je vroeger gewend was. Lichten uit = DRL aan. Lichten aan = dimlicht aan, DRL uit.
Gewoon licht altijd aan en geen knopje meer. Mensen worden steeds dommer en kunnen met dit soort dingen niet om gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo niet dan verandert er weinig aan wat je vroeger gewend was. Lichten uit = DRL aan. Lichten aan = dimlicht aan, DRL uit.
Ook dit nog eens ja. Mensen zonder licht zijn bij laagstaande, of juist felle zon en veel schaduwen, niet te zien, of in mist, schemer, regen en andere omstandigheden die een sensor als "licht genoeg" kwalificeert.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar niet in de regen, niet bij laagstaande zon. Op zich is dat geen probleem maar dan moet je in ieder geval kunnen zien of je lichten aan staan. Daar gaat het bij veel merken mis. Ook zie ik geregeld de lampen pas halverwege een tunnel aanspringen. Nee, de lichtsensor is juist het probleem. Niet de oplossing.
Mensen worden inderdaad steeds dommer en dat leer je maar op één manier af. In NL zijn we zo gewend dat er overal stoplichten, matrixborden, waarschuwingsborden etc. zijn dat als zo'n iemand een keer in het buitenland rijdt, dat voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen. Ik woonde een tijdje aan een druk kruispunt en als af en toe de stoplichten niet werkten had je complete chaos. Mensen kunnen niet inschatten en snappen de verkeersregels niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon licht altijd aan en geen knopje meer. Mensen worden steeds dommer en kunnen met dit soort dingen niet om gaan.
Ik zie het regelmatig - te vaak dus dat mensen zonder licht, of die domme DRL rijden.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mensen worden inderdaad steeds dommer en dat leer je maar op één manier af. In NL zijn we zo gewend dat er overal stoplichten, matrixborden, waarschuwingsborden etc. zijn dat als zo'n iemand een keer in het buitenland rijdt, dat voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen. Ik woonde een tijdje aan een druk kruispunt en als af en toe de stoplichten niet werkten had je complete chaos. Mensen kunnen niet inschatten en snappen de verkeersregels niet.
Knopje met licht aan indrukken als het donker of slecht weer is lijkt me toch niet zo moeilijk (en DRL staat gewoon altijd aan). Zelfde voor de fiets of moet het daar ook standaard aan? En iedere jas verplicht knipperende lampjes? We praten hier echt om nog geen 1% van de gevallen dat je een auto niet ziet doordat er geen verlichting wordt gevoerd. Ik heb dat misschien 1 of 2 keer in m'n leven meegemaakt in zo'n 12 jaar rijden.
Op mijn fiets kan het niet uit nee Naafdynamo... je trapt toch. Kun je beter er maar iets mee doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Zelfde voor de fiets of moet het daar ook standaard aan?
Daar had ik het wel over. 99% van de mensen die ik zonder licht zie rijden, kun je gewoon overduidelijk zien. Net als verplicht licht in een tunnel.... waar slaat het op? Waren vroeger in NL tunnels onverlicht ofzo, want voor zover ik weet hangen er overal lampen en kun je iedere auto gewoon goed zien. Ze kunnen beter tijd en geld investeren in iedere 5 jaar een korte opfriscursus rijden en ogentest. Er rijden zoveel dwazen op de weg, daar kan geen verlichting of dodehoekdetectie tegenop...quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie het regelmatig - te vaak dus dat mensen zonder licht, of die domme DRL rijden.
En dan heb ik het nog niet over mensen die zonder licht in dikke mist, laagstaande zon of andere omstandigheden rijden waardoor ze bijna niet te zien zijn (ik rijd veel op buitenwegen - daar valt het het meeste op natuurlijk).
Je moet dus harder trappen = meer energie verspillen = meer eten. Handig in de avond, maar zinloos overdag.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op mijn fiets kan het niet uit nee Naafdynamo... je trapt toch. Kun je beter er maar iets mee doen.
Verwaarloosbaar bij een naafdynamo. Verkeerde bandenkeuze of verkeerde bandendruk zorgt al voor meer weerstand. Of juist die extra boterham niet eten, scheelt ook al meer. Dus nee.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet dus harder trappen = meer energie verspillen = meer eten. Handig in de avond, maar zinloos overdag.
Ja oke, we hebben het ook wel over een heel klein lampje. Meestal niet eens voor achter toch? Maar goed, dat ding kost geld, gewicht en je moet desondanks wel iets zwaarder trappen. En je lampjes gaan sneller stukquote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verwaarloosbaar bij een naafdynamo. Verkeerde bandenkeuze of verkeerde bandendruk zorgt al voor meer weerstand. Of juist die extra boterham niet eten, scheelt ook al meer. Dus nee.
De vraag is of het verspilling is als het je eigen veiligheid vergroot. Feit is dat je met verlichting beter zichtbaar bent. Ook overdag. Een lamp die brandt terwijl ik lig te slapen, is zinloos ja. Een lamp die mij laat opvallen als ik kwetsbaar ben, is nooit verspilling.... tenzij ik niemand onderweg tegenkom. Iedere verkeersdeelnemer ziet me minder snel over het hoofd. Dat is gewoon een feit. Dus minder risico. Vraag is of dat nog opgaat als iedereen licht voert maar we zien een verkeerslicht nu eenmaal ook niet snel over het hoofd. Ook overdag niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja oke, we hebben het ook wel over een heel klein lampje. Meestal niet eens voor achter toch? Maar goed, dat ding kost geld, gewicht en je moet desondanks wel iets zwaarder trappen. En je lampjes gaan sneller stuk
Een led lampje in je huis van 10 watt kost ook geen drol op het totale stroomverbruik, toch doe je wel even de moeite om hem uit te doen als je naar bed gaat. Verspilling = verspilling.
De bestuurder van die auto.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:36 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Mijn god, wie gebruikt die dingen niet?
Als je onder een viaduct woont, zou ik dat zéker doen ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Verspilling. Zullen we dan ook maar alle lantaarnpalen en verlichting in ons huis constant aanhouden?
Ik heb dus elke maand wel een auto die hier stopt/best lang stilstaat:quote:Op donderdag 7 februari 2019 15:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Als je telefoon gaat, net als je een grote rotonde nadert, zet je toch gewoon je alarmlichten aan en parkeer je even hier..?
[ afbeelding ]
Ik niet. Maar zoals gezegd rijd ik op buitenwegen met flinke rijen bomen er naast (waar dus ook bordjes staan met "licht aan").quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daar had ik het wel over. 99% van de mensen die ik zonder licht zie rijden, kun je gewoon overduidelijk zien.
Maar niemand zet zn lichten aan als die voor licht heeft als het eenmaal donker wordt. En het verschil tussen achterlicht en remlicht niet zien is eigenlijk reden genoeg om het roze papiertje in te leveren.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dar zit een logica achter. Dat overdag je remlichten minder opvallen, als er al achterlichten branden. En laten we we eerlijk zijn, achterlichten zijn alleen echt nodig op een onverlichte weg, voor de normale omstandigheden zie je die auto ook wel zonder.
Het is een kwestie van anticiperen, als iemand de ruimte geeft, prima toch. De situatie laat het toe. Waarom ook niet. Het is pas verkeerde boel, als iemand die gaat invoegen het gaat forceren, ondanks dat er alle ruimte is. Zelf geef ik ook links netjes gas bij als ik zie dat het bijna gaat vastlopen doordat er voertuigen gaan invoegen en de autos in de rechterbaan zich klem rijden, dan kunnen ze achter mij naar links, of als gas bijgeven niet kan, dan hou ik mn gas in en kunnen ze voor me. Ook prima.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:36 schreef daNpy het volgende:
Overigens nog een invoeg-klacht:
Vorige week wilde ik invoegen op een 80 weg. er komen nog 2 auto's aan, dus ik ga van het gas om daar achter in te voegen. Auto 1 is me voorbij en auto 2 nog niet. En nog niet. En nog niet.
Geeft hij me voorrang
Allemaal aardig bedoeld maar zo werkt het dus niet
Het is aan de invoeger (ik dus) om een plaatsje te zoeken, wat ik deed dmv gas los. Als je dan op de rijbaan óók gas los gaat laten (kun je bijna niet zien in de spiegel) komt het dus niet uit en wordt de invoegstrook wél kort. Houd je gewoon aan de regels dat is voor iedereen efficiënter en veiliger.
Je kan ook geen minuut in je spiegel blijven kijken, en met een korte blik zie je zijn/haar snelheid niet meteen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:19 schreef funnywell het volgende:
[..]
Edit, heb het even beter gelezen. Ja als iemand langs je blijft hangen kan irritant zijn, als die gas los gaat geven terwijl jij dat al doet. Maar misschien had die t niet door, sommige zijn niet zo snel in verkeersveranderingen.
Zo'n DLR geeft in het donker wel even minder licht dan dimlicht hoor, dat zou je makkelijk moeten herkennen. Bovendien zou de dashboardverlichting gekoppeld moeten zijn aan je dimlicht, dus als je dimlicht niet aan hebt dan is je dashboardverlichting ook niet aan. Zo is dat bij oude auto's ook.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:15 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maar niemand zet zn lichten aan als die voor licht heeft als het eenmaal donker wordt. En het verschil tussen achterlicht en remlicht niet zien is eigenlijk reden genoeg om het roze papiertje in te leveren.
Niet realistisch. Zelfs als je niet echt kijkt, zal toch de snelheid eruit gaan, met een file tot gevolg.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 20:26 schreef bokkepoot het volgende:
Kijkerfiles. Dat zijn wel zulke irritante dingen, flikker toch op met je gekoekeloer en geef gas.
Snap ik, maar terug naar stil en dan weer vol gas geven naar de 130 voelt toch irritant.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 20:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet realistisch. Zelfs als je niet echt kijkt, zal toch de snelheid eruit gaan, met een file tot gevolg.
Oude auto's hebben nooit alleen verlichting aan de voorkant. Dat is een nieuwe uitvinding en godzijdank sinds 2015 weer verboden.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo'n DLR geeft in het donker wel even minder licht dan dimlicht hoor, dat zou je makkelijk moeten herkennen. Bovendien zou de dashboardverlichting gekoppeld moeten zijn aan je dimlicht, dus als je dimlicht niet aan hebt dan is je dashboardverlichting ook niet aan. Zo is dat bij oude auto's ook.
Tuurlijk maarja niet iedereen heeft dat inzicht, als iedereen inzicht zou hebben en en zou anticiperen dan zouden we niet dagelijks ongelukken hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan ook geen minuut in je spiegel blijven kijken, en met een korte blik zie je zijn/haar snelheid niet meteen.
De invoeger moet voorrang verlenen, dus op de rijbaan moeten ze gewoon blijven doen wat ze deden, zo constant mogelijk
Ik ga ook niet van baan schuiven als er iemand in wil voegen, ook niet op de snelweg (zeer langzaam of zwaar verkeer uitgezonderd, die hebben geen keus).
Hiermee wordt namelijk een verkeerd signaal afgegeven (de invoeger heeft voorrang ) en dit heeft er al een paar maal toe geleid dat mensen precies naast mij bleven rijden en dan nog kwaad werden ook dat ik niet opschoof
Ik rijd zo goed als altijd op de cruise dus hoe moeilijk kan het zijn om voor of achter me te komen
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat je dashboardverlichting niet aan gaat zonder dimlicht aan te doen. Bij nieuwe auto's gebeurt dat wel en dan denken veel mensen met lichten rijden maar dan is het alleen DRL.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 20:41 schreef funnywell het volgende:
[..]
Oude auto's hebben nooit alleen verlichting aan de voorkant. Dat is een nieuwe uitvinding en godzijdank sinds 2015 weer verboden.
Gewoon scooter op de zij en schuiven maarquote:Op dinsdag 12 februari 2019 19:19 schreef Fer het volgende:
Kom ik net bij mijn auto die file geparkeerd staat, heeft ene kloothommel zijn scooter er gewoon voor gekwakt. Als in tussen mij en de auto voor mijn auto.
Durfde alleen niks uit te halen, want was voor een gym
Beter laat dan nooit?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:44 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag weer iets nieuws gezien: iemand die elke keer richting aangaf NA het wisselen van strook.
Haha, laat het dan achterwege zou ik zeggen. De eerste twee keer dacht ik "oh hij gaat nog een keer" en toen kwam ik erachter dat hij het achteraf deedquote:
Het komt ook deels omdat alle rijkswaterstaatheren en politiewagens in een straal van 25km allemaal naar het ongeluk toe 'moeten'.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 20:26 schreef bokkepoot het volgende:
Kijkerfiles. Dat zijn wel zulke irritante dingen, flikker toch op met je gekoekeloer en geef gas.
Je kan ook overdrijven. Meestal staat er 1, hooguit twee auto's van Rijkswaterstaat, 1 maal politie (aangevuld door eventueel de voa) en indien nodig ook n ambulance en/of brandweerwagen. Dat lijkt dan inderdaad veel, maar nodig zijn ze wel.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:21 schreef danos het volgende:
[..]
Het komt ook deels omdat alle rijkswaterstaatheren en politiewagens in een straal van 25km allemaal naar het ongeluk toe 'moeten'.
Dus staan er 10 autos met zwaailicht voor klein ongelukje waardoor het net lijkt of het WK kettingbotsing is verbroken.
Of je vergist je in je afslagquote:Op vrijdag 15 februari 2019 13:08 schreef funnywell het volgende:
Net zo dom als mensen die richtingaanwijzer naar rechts aan doen als ze rotonde op rijden, dan uit doen om rechtdoor te gaan. Want ja je hebt toch even een fractie van een tel naar rechts moeten sturen, geen idee waar die gestoordheid vandaan komt, maar zie het echt regelmatig.
Ik heb een vrouwelijke collega die dat ook doetquote:
Lol, als je dat standaard doet...quote:Op zondag 17 februari 2019 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb een vrouwelijke collega die dat ook doet
Voor rotonde oprijden: richting naar rechts
Op rotonde: richting naar links
Voor afslag: richting naar rechts
Ja dat ga ik nog wel een keer doen. Of het helpt...quote:Op zondag 17 februari 2019 11:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol, als je dat standaard doet...
Misschien moet je het haar eens uitleggen? (Mensplainer)
Geloof me, die snappen het haarfijn, maar willen het bord niet snappen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:
[ afbeelding ]
Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is
Mensen kunnen niet inschatten. Ook eens gehad en kwamen we allebei in het midden tot stilstand. Weigerde ze nog achteruit te gaan. Ik uitgestapt en zeg begrijp je niet wat dat bord betekent. Ja zeur niet zo zegt ze Iedereen erachter begon al te toeteren dus uiteindelijk ging ze maar achteruit. Ik reed toen in een Toyota iQ dus ze dacht ik ram hem er lekker voor. Als je met een Dodge Ram erop afkomt dan denk je wel 2x naquote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:
[ afbeelding ]
Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is
Dat is echt zo'n dooddoener als iemand zegt: zeur niet zo!. Nee. Ik zeur niet, ik wijs je op de regels op de weg en jij volgt ze niet. Of moeten we ook niet zeuren als mensen door rood rijden en dan iemand kapotrijden. Sommige mensen hebben de logica van een rubberen badeend.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet inschatten. Ook eens gehad en kwamen we allebei in het midden tot stilstand. Weigerde ze nog achteruit te gaan. Ik uitgestapt en zeg begrijp je niet wat dat bord betekent. Ja zeur niet zo zegt ze Iedereen erachter begon al te toeteren dus uiteindelijk ging ze maar achteruit. Ik reed toen in een Toyota iQ dus ze dacht ik ram hem er lekker voor. Als je met een Dodge Ram erop afkomt dan denk je wel 2x na
.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:11 schreef vannelle het volgende:
Het knoeien/morsen zal wel per ongeluk gaan maar wat mij wel eens irriteert is dat je bij het tanken met je voeten op een stukje tegels/klinkers kunt staan waar brandstof op is gelekt.
Als je dan na het tanken weer weg wil rijden merk je ineens dat je schoenzool wel héél erg glad aanvoelt op het koppelingspedaal.
Haha da's irritant ja. Dat je meteen van de koppeling afglijdt. Ik let er zelf altijd op, maar er is inderdaad niet altijd wat aan te doen. M'n bus had er voorheen ook last van (denk iets met de ontluchting). De tank is er later onder gebouwd (200+ liter) en geregeld spoot het er tijdens het tanken uit. En dan niet zo een beetje ook Ik heb het een keertje gemeld nadat ik een paar keer met een diesel doordrenkte broek naar huis moest en daarna is het nooit meer gebeurd.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:11 schreef vannelle het volgende:
Het knoeien/morsen zal wel per ongeluk gaan maar wat mij wel eens irriteert is dat je bij het tanken met je voeten op een stukje tegels/klinkers kunt staan waar brandstof op is gelekt.
Als je dan na het tanken weer weg wil rijden merk je ineens dat je schoenzool wel héél erg glad aanvoelt op het koppelingspedaal.
Ja is een kut opmerking want ja, ik kan gewoon ff achteruit rijden en dan was het allemaal geen probleem geweest. Dus in dat opzicht had ze gelijk, maar zij had hetzelfde kunnen doen. Ze had het moeten doen zelfs want zij had de rode pijl. Maar ja dat is een zinloze discussie. Ik had geen haast ofzo dus daarom dat ik gewoon was uitgestapt, in de meeste gevallen had ik waarschijnlijk wel gewoon achteruit gegaan, met een middelvinger.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:57 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n dooddoener als iemand zegt: zeur niet zo!. Nee. Ik zeur niet, ik wijs je op de regels op de weg en jij volgt ze niet. Of moeten we ook niet zeuren als mensen door rood rijden en dan iemand kapotrijden. Sommige mensen hebben de logica van een rubberen badeend.
Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:41 schreef tong_poh het volgende:
Mensen die dit bord niet begrijpen of niet zien:
[ afbeelding ]
Wat een lamzakken. En dan ook nog zo doorduwen, dat er bijna een aanrijding is
Ja dat is ook een grote irritatie bij mij in de buurt. Veel auto's aan de straat geparkeerd waardoor er geen 2 langs elkaar kunnen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Ik vind dat je als medeweggebruiker best er iets van mag zeggen als iemand de regels niet begrijpt of negeert. Maar ja als je geen tijd hebt laat je het liggen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja is een kut opmerking want ja, ik kan gewoon ff achteruit rijden en dan was het allemaal geen probleem geweest. Dus in dat opzicht had ze gelijk, maar zij had hetzelfde kunnen doen. Ze had het moeten doen zelfs want zij had de rode pijl. Maar ja dat is een zinloze discussie. Ik had geen haast ofzo dus daarom dat ik gewoon was uitgestapt, in de meeste gevallen had ik waarschijnlijk wel gewoon achteruit gegaan, met een middelvinger.
Hier komen denk ik geen truckers, is zo'n klein, onbemand station met beperkte (draai)mogelijkheden.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
.
Het gros kan ook gewoon niet tanken hoor. Truckers kunnen er helemaal een boel van maken
Da's vooral vervelend voor jezelf.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da's irritant ja. Dat je meteen van de koppeling afglijdt. Ik let er zelf altijd op, maar er is inderdaad niet altijd wat aan te doen. M'n bus had er voorheen ook last van (denk iets met de ontluchting). De tank is er later onder gebouwd (200+ liter) en geregeld spoot het er tijdens het tanken uit. En dan niet zo een beetje ook Ik heb het een keertje gemeld nadat ik een paar keer met een diesel doordrenkte broek naar huis moest en daarna is het nooit meer gebeurd.
Heb het ook een keer bij een andere bus gehad, toen ik een route van 5 dagen door Zweden had. Meteen de eerste dag m'n broek onder, kon ik meteen m'n reservebroek gebruiken
Ah ja. Ja ik tank veel aan de snelwegen (en gebruik zelf de truckpomp ook) nu is het wel zo dat die pomp niet echt heel erg netjes te bedienen is, maar even afschudden en en uit laten lekken is voldoende. Niet meteen als een dolle Stier dat ding eruit janken zodra hij afslaat want dan zit alles onderquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier komen denk ik geen truckers, is zo'n klein, onbemand station met beperkte (draai)mogelijkheden.
Maar dat het gros gewoon niet kan tanken: Zeker weten!
[..]
Da's vooral vervelend voor jezelf.
Verkeerde bocht in je vulpijp zodat de pomp te laat afslaat of zo?
Naja ik vind je ook een beetje zeuren, zo ene persoon zet zijn bus daar neer voor de tijdsduur dat het fiets inladen normaliter geblazen is... CQ een seconde of 40.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ik bedoel, je ziet ten eerste een grote klapdeur naar een binnenterrein/garage, EN een groot wit kruis op de weg geschilderd als in: niet hier parkeren. En dan toch je busje er gewoon voor zetten....
Pannenkoek in het kwadraat.
Ik hanteer altijd de vuistregel:quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Dus ik moet dan maar gaan zitten wachten op die gast omdat hij te beroerd is om zijn auto gewoon even op straat in een normaal parkeervak te zetten? (en het is hier gewoon gratis parkeren op straat)quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja ik vind je ook een beetje zeuren, zo ene persoon zet zijn bus daar neer voor de tijdsduur dat het fiets inladen normaliter geblazen is... CQ een seconde of 40.
Dat jij dan precies aan komt is dan net pech hebben.
Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus ik moet dan maar gaan zitten wachten op die gast omdat hij te beroerd is om zijn auto gewoon even op straat in een normaal parkeervak te zetten? (en het is hier gewoon gratis parkeren op straat)
Ja dahaaag omgekeerde wereld dit
Hoe weet jij zo goed dat het precies 40 seconden duurt? Was je erbij? Nee, dus wat klets je nou.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.
"Ik moet dan maar gaan zitten wachten" stel je niet aan man.
Jij noemt hem een zeurpiet, maar ondertussen spuug je je gal uit over hem, omdat hij terecht een probleem heeft met iemand die een inrit blokkeert. Ik zie hier maar 1 zeur in dit topic. En dat ben jij.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet 40 seconden wachten, die meneer/mevrouw heeft geen kwade intenties en had helemaal niemand achter zich verwacht voordat die weer weg was.
"Ik moet dan maar gaan zitten wachten" stel je niet aan man. Allemaal van die zeikerds overal tegenwoordig die in hun eigen bubbel leven. Ja als die makkelijk de auto ergens anders had kunnen neerzetten ala, moet die 40 meter lopen als die het helemaal netjes doet snap ik die man wel als die letterlijk binnen 40 seconde weg zou zijn. De kans dat je iemand in de weg zit is nihil + als er dan toch toevallig iemand staat dan is de hinder nihil.
Hoeveel tijd ben je er nou aan kwijt geraakt? 1 minuut? Je de hele avond lekker zitten opvreten zeker?
Omgekeerd stond ik van de week even te wachten op een vrachtwagen, omdat er in een niet al te brede straat auto's aan mijn kant geparkeerd stonden. Begint een of andere malloot achter me te toeteren en wilde gebaren te maken omdat hij vond dat ik er wel langs had kunnen gaan. Toen we reden zag ik hem nog steeds tekeer gaan en gebaren maken.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:42 schreef Anne het volgende:
Zonder bord snappen mensen ook niet dat ze voorrang moeten verlenen aan tegemoetkomend verkeerd als er een obstakel staat op de weghelft waar zij op rijden..
Ik heb een probleem met mensen die nog geen 10 tellen kunnen wachten ja. Dat gehaaste gedoe tegenwoordig.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:57 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Jij noemt hem een zeurpiet, maar ondertussen spuug je je gal uit over hem, omdat hij terecht een probleem heeft met iemand die een inrit blokkeert. Ik zie hier maar 1 zeur in dit topic. En dat ben jij.
Als je een persoon vraagt of die zijn auto verzet doet die dat meestal binnen een tel of 10. Dus die 40 tellen is een schatting van de tijd van de totale hinder.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo goed dat het precies 40 seconden duurt? Was je erbij? Nee, dus wat klets je nou.
Daarbij vroeg ik het de meneer normaal, ik heb hem niet uitgescholden of wat dan ook, ik zei letterlijk:
"Meneer u staat recht voor de ingang van een garage dat is niet zo handig, wilt u uw auto even verzetten zodat ik er in kan"
Dat die gast vervolgens te lam is om voldoende naar voren te rijden waardoor ik er alsnog niet in kan en hem vervolgens een tweede keer moet verzoeken is niet mijn schuld.
10 sec? Net had je het over 40 sec. Iets waar jij natuurlijk niks over kunt zeggen, omdat jij er niet bij bent geweest. Hij heeft ook netjes gevraagd of hij op kon schuiven, maar hij schoof toen niet genoeg op en moest er nog eens gevraagd worden. Ik vind dat hij meer dan genoeg geduld heeft getoond, voor iemand die willens en wetens een inrit blokkeert en dan ook nog irritant gedrag gaat vertonen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb een probleem met mensen die nog geen 10 tellen kunnen wachten ja. Dat gehaaste gedoe tegenwoordig.
Man wat is dat leven toch zwaar.
Er is helemaal niks aan de hand, heb geduld. Vraag of je er langs mag en je bent zo binnen.
Niks mis met geduld tonen. Die meneer moest ook gewoon aan de kant en moet ook niet gaan zeiken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
10 sec? Net had je het over 40 sec. Iets waar jij natuurlijk niks over kunt zeggen, omdat jij er niet bij bent geweest. Hij heeft ook netjes gevraagd of hij op kon schuiven, maar hij schoof toen niet genoeg op en moest er nog eens gevraagd worden. Ik vind dat hij meer dan genoeg geduld heeft getoond, voor iemand die willens en wetens een inrit blokkeert en dan ook nog irritant gedrag gaat vertonen.
Maar ga vooral door met zeiken en jezelf voor schut zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |