abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:53:44 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184749796
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2019

• Intertoys - Speelgoed
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 21-02-2019 14:08:59 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184752270
quote:
Curator: 37.428,96 euro aan cash in kluis failliete webwinkels Tom Coronel

In de kluis van het failliete webwinkelbedrijf van Tom Coronel en Marc Koster, Create2Fit, is 37.428,96 euro aan contant geld aangetroffen. Dat schrijft de curator van het bedrijf in het deze week gepubliceerde eerste faillissementsverslag van de onderneming.


In de kluis van het failliete webwinkelbedrijf van Tom Coronel en Marc Koster, Create2Fit, is 37.428,96 euro aan contant geld aangetroffen. Dat schrijft de curator van het bedrijf in het deze week gepubliceerde eerste faillissementsverslag van de onderneming.

"Dat is niet gebruikelijk, zo’n relatief hoog bedrag in een kluis", laat curator Robert de Lauwere weten aan NU.nl. "Dat had te maken met het faillissement van geldtransporteur SecurCash. Create2Fit besloot dat bedrag dan maar voorlopig in zijn eigen kluis te bewaren. We hebben het later zelf naar de bank moeten brengen, maar dat is bepaald geen routineklusje."

Create2Fit ging in januari kopje onder. De onderneming exploiteerde onder andere de webwinkels Televisiewinkel,nl, Koffiediscounter.nl, Sneeuwkettingen.com en Barbequeshop.nl.

Deze week werd bekend dat Create2Fit een doorstart maakt. De nieuwe eigenaar is New Retail Company, het moederbedrijf van PlatteTV. Wat er betaald is voor de overname, wil De Lauwere nog niet bekendmaken. Zowel de fysieke winkel in Naarden als de webshops zullen in februari waarschijnlijk weer opengaan.

Er zullen ten minste tien van de oorspronkelijke 42 werknemers van Create2Fit aan de slag kunnen bij New Retail Company.

Grootste leverancier wilde alleen nog onder vooruitbetaling leveren

De directe oorzaak van het faillissement lag in de opzegging van het leverancierskrediet door de grootste leverancier van Create2Fit, Amacon. Deze wilde per 5 december alleen nog onder vooruitbetaling leveren.

Ook beroept Amacon zich op het zogenoemde retentierecht, het recht van een schuldeiser om bepaalde goederen niet te leveren zolang die niet betaald zijn door de schuldenaar.

"De opstelling van Amacom compliceert de afwikkeling van het faillissement", stelt de curator in het verslag.

"Ze zijn niet erg constructief", licht De Lauwere telefonisch toe. "Het is juridisch getouwtrek, dat erom draait dat een deel van de voorraad van Create2Fit in het magazijn van Amacon staat, ook die van andere leveranciers van Create2Fit."

Vordering van 1,5 miljoen euro
Amacon heeft een vordering van ongeveer 1,5 miljoen euro op Create2Fit. Het bedrijf gebruikt het retentierecht om niet alleen de voorraad van Create2Fit vast te houden, maar ook voorraad die eigendom is van andere leveranciers. Volgens de curator moet Amacon die retentie onderbouwen, maar dat heeft de leverancier tot nu toe niet gedaan.

Create2Fit boekte over het gebroken boekjaar van maart 2017 tot 1 april 2018 een verlies van 272.185 euro op een omzet van bijna 24 miljoen euro..
https://www.nu.nl/onderne(...)onel.html?redirect=1
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:35:10 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_184753182
Lekkere boevenstreek om de voorraad van andere leveranciers achter te houden als leverage
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:58:48 #4
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184754486
Paar maanden terug nog een tv bij televisiewinkel.nl vandaan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184755313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:35 schreef Blik het volgende:
Lekkere boevenstreek om de voorraad van andere leveranciers achter te houden als leverage
Nee, niet je leverancier betalen is lekker..
dag
  vrijdag 1 februari 2019 @ 16:54:24 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_184755629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee, niet je leverancier betalen is lekker..
UIteraard niet, maar betaaltermijnen is vrij normaal en dat betekent dus dat je bij een faillissement van een afnemer altijd risico loopt. Ondernemersrisico noem je dat. Jouw ondernemersrisico afwentelen op andere ondernemers vind ik verwerpelijk
pi_184755942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:54 schreef Blik het volgende:

[..]

UIteraard niet, maar betaaltermijnen is vrij normaal en dat betekent dus dat je bij een faillissement van een afnemer altijd risico loopt. Ondernemersrisico noem je dat. Jouw ondernemersrisico afwentelen op andere ondernemers vind ik verwerpelijk
Damagecontrol volgens je opties in je contract uitvoeren lijk mij juist slim. Als daarmee de leverancier overeind blijft en niet meegaat in het faillissement is het ook nog gerechtigd te noemen ook. Natuurlijk is het zuur voor de curator, maar Amacon doet het niet voor de lol.
dag
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:26:08 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_184759548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Damagecontrol volgens je opties in je contract uitvoeren lijk mij juist slim. Als daarmee de leverancier overeind blijft en niet meegaat in het faillissement is het ook nog gerechtigd te noemen ook. Natuurlijk is het zuur voor de curator, maar Amacon doet het niet voor de lol.
Damagecontrol zou dan de vooruitbetaling zijn. Dat is idd prima. Voorraad van andere partijen voor jezelf houden als leverage gaat ten kostte van andere leveranciers die er ook niks aan kunnen doen. Vind ik echt niet OK
  zaterdag 2 februari 2019 @ 01:00:24 #9
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_184765411
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee, niet je leverancier betalen is lekker..
Dit. Een schuld van 1.5 miljoen is niet echt normaal.
Gevaccineerd.
  maandag 4 februari 2019 @ 21:54:39 #10
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184824752
Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en zijn webwinkel samen. „

Daardoor ontstaat een een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod”, stelt het bedrijf maandag in een verklaring.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-stiefkindje-meer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 februari 2019 @ 21:58:59 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184824829
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:54 schreef KingRadler het volgende:
Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en zijn webwinkel samen. „

Daardoor ontstaat een een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod”, stelt het bedrijf maandag in een verklaring.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-stiefkindje-meer
opzich best logisch toch _O- nu al :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184825094
quote:
In de winkels worden de bestelzuilen voor online bestellingen beter zichtbaar. Klanten krijgen volgens Blokker ook meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden.
Dus de winkelvoorraad is straks nog steeds om te huilen, maar ter plekke online bestellen wordt makkelijker? Nou, dan voel ik dus nog steeds geen behoefte (meer) om bij de Blokker te shoppen.
pi_184829883
Als de bestelde goederen de volgende dag in de goed bereikbare winkel (ik heb hier het geluk dat je bij de Blokker gratis voor de deur kan parkeren) zou het voor mij ideaal zijn. Als ik dat geluk niet zou hebben zou ik het ergens anders bestellen.

Maar de Blokker is voor mij geen winkel waar ik kom voor meteen 10 verschillende artikelen. Bij combinatie winkel/webbestelling in winkel zou het voor mij door de winkel gaan en pakken wat ik kan vinden, en de rest via de bestelzuil en de volgende dag ophalen, maar helaas is de Blokker voor mij een winkel waar ik kom een winkel waar ik slechts 1 of 2 dingen koop die ik echt nodig heb.

Ik bedenk mij net dat ik 3 grote vorken, van het zelfde type wat ik al heb, nodig heb. Jaren geleden bij de Blokker gekocht, nu maar hopen dat het assortiment niet te hip/trendy is geworden, laatste keer dat ik de Blokker heb bezocht was om een webbestelling op te halen, ook alweer jaren geleden :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:44:47 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_184831362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:00 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Dit. Een schuld van 1.5 miljoen is niet echt normaal.
Ik zie niet wat andere leveranciers daar mee te maken hebben. Is hetzelfde als dat een van de partners van bol.com failliet gaat en dat bol.com dan een paar willekeurige partners uitkiest waarvan ze de voorraad confisqueren
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:05:48 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184831778
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie niet wat andere leveranciers daar mee te maken hebben. Is hetzelfde als dat een van de partners van bol.com failliet gaat en dat bol.com dan een paar willekeurige partners uitkiest waarvan ze de voorraad confisqueren
Ik denk eerder dat er wat goederen op naam van Create2Fit in het bol.com magazijn staan die Create2Fit nog niet betaald had aan de oorspronkelijke leverancier.

Bol.com houd gewoon alles van Create2Fit vast zolang de oorspronkelijke leverancier niet kan bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar is. Ik gok dat dit beslag er al op zat voordat ze failliet gingen en dan is er niks onrechtmatigs aan.

Curator moet niet zeuren, andersom krijg je van de curator ook niet zo maar je eigen goederen terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 05-02-2019 11:12:31 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:49:21 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_184832501
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er wat goederen op naam van Create2Fit in het bol.com magazijn staan die Create2Fit nog niet betaald had aan de oorspronkelijke leverancier.

Bol.com houd gewoon alles van Create2Fit vast zolang de oorspronkelijke leverancier niet kan bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar is. Ik gok dat dit beslag er al op zat voordat ze failliet gingen en dan is er niks onrechtmatigs aan.

Curator moet niet zeuren, andersom krijg je van de curator ook niet zo maar je eigen goederen terug.
Dat lijkt mij speculatie, het artikel suggereert toch echt dat Amacom producten van andere leverancier achter houdt om zo meer leverage te hebben op de 1.5 miljoen die ze nog tegoed hebben.

Maar goed, we zullen het nooit weten
pi_184832544
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:54 schreef KingRadler het volgende:
Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en zijn webwinkel samen. „

Daardoor ontstaat een een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod”, stelt het bedrijf maandag in een verklaring.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-stiefkindje-meer
ongekend, wat een visionairs werken er bij blokker!
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:55:08 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184832602
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat lijkt mij speculatie, het artikel suggereert toch echt dat Amacom producten van andere leverancier achter houdt om zo meer leverage te hebben op de 1.5 miljoen die ze nog tegoed hebben.

Maar goed, we zullen het nooit weten
Dat Amacon willekeurig voorraad confiskeerd lijkt me ook speculatie.
Amacon zal vinden dat die voorraad van Create2Fit is.
De curator durft de voorraad ook niet met geweld op te halen of aangifte van diefstal te doen.
Dan mag ik toch ook een beetje speculeren waarom ze dat vinden?

onderpanden en retentie-rechten is altijd voer voor juristen.
bij een faillisement blijkt een goed plots meerdere eigenaren te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 05-02-2019 12:03:31 ]
Tot nooit .......
pi_184856474
Winkels failliet MyCom nog een paar dagen open voor laatste uitverkoop
https://www.nu.nl/economi(...)tste-uitverkoop.html (via @NUnl)

Weet iemand welke 7 winkels open gaan?
Ik vond Breda, welke steden nog meer?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:34:34 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184856865
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:19 schreef Godshand het volgende:
Winkels failliet MyCom nog een paar dagen open voor laatste uitverkoop
https://www.nu.nl/economi(...)tste-uitverkoop.html (via @NUnl)

Weet iemand welke 7 winkels open gaan?
Ik vond Breda, welke steden nog meer?
Amsterdam, Apeldoorn, Breda, Haarlem, Nijmegen, Utrecht en Roermond
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184860691
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Amsterdam, Apeldoorn, Breda, Haarlem, Nijmegen, Utrecht en Roermond
Kan men daar betalen met PayPal?
pi_184862003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan men daar betalen met PayPal?
Ken jij een fysieke winkel waar dat kan? :?
dag
pi_184885406
Mijn moeder vraagt me iedere week wanneer de Hema failliet gaat. :') Hoe lang denken jullie dat die keten het volhoudt? Het valt mij iig op dat de producten duurder zijn geworden en de kwaliteit sinds een jaar of drie erg achteruit is gegaan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:40:09 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_184886521
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:54 schreef Jamie-Lee. het volgende:
Mijn moeder vraagt me iedere week wanneer de Hema failliet gaat. :') Hoe lang denken jullie dat die keten het volhoudt? Het valt mij iig op dat de producten duurder zijn geworden en de kwaliteit sinds een jaar of drie erg achteruit is gegaan.
Volgens mij zijn de meesten hier het erover eens dat de Hema prima bestaansrecht heeft. Prijs/kwaliteit is prima, voor divers specifiek assortiment een goed aanbod met een typisch Nederlandse uitstraling

Vraag aan je moeder of ze niet de Blokker bedoeld
pi_184891453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:54 schreef Jamie-Lee. het volgende:
Mijn moeder vraagt me iedere week wanneer de Hema failliet gaat. :') Hoe lang denken jullie dat die keten het volhoudt? Het valt mij iig op dat de producten duurder zijn geworden en de kwaliteit sinds een jaar of drie erg achteruit is gegaan.
Ze waren eigenlijk al failliet toen de andere eigenaar het overnam

Het echte failliet kwam toen ze moeilijk gingen doen over zwarte Piet en later pasen
voor mij zijn ze gewoon failliet
pi_184892135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:54 schreef Jamie-Lee. het volgende:
Mijn moeder vraagt me iedere week wanneer de Hema failliet gaat. :') Hoe lang denken jullie dat die keten het volhoudt? Het valt mij iig op dat de producten duurder zijn geworden en de kwaliteit sinds een jaar of drie erg achteruit is gegaan.
Hema zie ik het wel volhouden, misschien wel met minder vestigingen.
Vestigingen in winkelcentra waar bijna niemand binnen loopt en het assortiment beperkt is zie ik nog wel een keer sluiten, maar als ik op zaterdag in de stad loop en de rij bij de kassa van de hema zie en dan vervolgens de niet aanwezige rij bij de Blokker, dan denknik dat de Hema wel overleeft i.t.t. de Blokker.
A mind with a heart of it's own
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2019 @ 18:08:52 #27
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184899982
Je zóu toch verwachten dat iedereen op zijn tijd wel een stapeltje handdoeken of eens een fotolijstje nodig heeft. Of dat genoeg is om de HEMA draaiende te houden betwijfel ik. Ik zou zo verder ook niet zo gauw weten waarvoor ik nou echt naar de HEMA zou moeten gaan.

Paar jaar terug trouwens een setje gordijnen op maat laten maken. Hangen wel leuk op zich en ook nog betaalbaar. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_184900438
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:08 schreef Cynix ® het volgende:
Je zóu toch verwachten dat iedereen op zijn tijd wel een stapeltje handdoeken of eens een fotolijstje nodig heeft. Of dat genoeg is om de HEMA draaiende te houden betwijfel ik. Ik zou zo verder ook niet zo gauw weten waarvoor ik nou echt naar de HEMA zou moeten gaan.

Paar jaar terug trouwens een setje gordijnen op maat laten maken. Hangen wel leuk op zich en ook nog betaalbaar. :)
De grotere HEMA's zijn fijne zaken wat mij betreft.
Kun je naast de handige spullen als handdoeken, fotolijstjes, sokken, make-up, kinderkleding enz., ook goed beleg, brood en andere lekkernijen halen.

Kwaliteit vind ik stukken beter dan een Action, Primark of Xenos en het assortiment passender dan de Blokker.

Ik hoop dat de HEMA blijft, fijne winkel (maar dat zal vast niet, ik vond de V&D namelijk ook een hele fijne zaak :D )
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2019 @ 20:04:46 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184902277
Van mij mag de HEMA ook blijven, hoor. Maar het zal wat marginaal kwijnen blijven, gok ik. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:36:43 #30
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184902880
Hema gaat niet weg, van mij mogen wel vestigingen dicht die niet goed lopen
pi_184905203
Wat ik wel lastig vind van Hema is dat je nooit precies weet hoeveel ze hebben als je niet naar de vestiging in centrum Den Haag ofzo gaat. Uiteindelijk hebben ze wel alles wat je wil hebben vaak overigens, en is solide en goede prijs. Beetje de Ikea van de winkelstraat.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 22:10:41 #32
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184905303
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hema zie ik het wel volhouden, misschien wel met minder vestigingen.
Vestigingen in winkelcentra waar bijna niemand binnen loopt en het assortiment beperkt is zie ik nog wel een keer sluiten, maar als ik op zaterdag in de stad loop en de rij bij de kassa van de hema zie en dan vervolgens de niet aanwezige rij bij de Blokker, dan denknik dat de Hema wel overleeft i.t.t. de Blokker.
Hier staan bij de Blokker anders ook wel rijen. Ligt er ook net aan wat voor winkels er in de buurt zitten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184905780
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:10 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hier staan bij de Blokker anders ook wel rijen. Ligt er ook net aan wat voor winkels er in de buurt zitten.
Hier in het centrum op spuugafstand de Hema, Xenos en Mediamarkt. Weinig reden om dan naar de Blokker te gaan
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 8 februari 2019 @ 22:37:04 #34
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184905857
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hier in het centrum op spuugafstand de Hema, Xenos en Mediamarkt. Weinig reden om dan naar de Blokker te gaan
Hier letterlijk tegenover de Xenos en niet ver van de Hema. Waarschijnlijk zijn er genoeg koopgrage huisvrouwen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 11 februari 2019 @ 22:20:01 #35
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184964092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:06 schreef Panthera. het volgende:
Wat ik wel lastig vind van Hema is dat je nooit precies weet hoeveel ze hebben als je niet naar de vestiging in centrum Den Haag ofzo gaat. Uiteindelijk hebben ze wel alles wat je wil hebben vaak overigens, en is solide en goede prijs. Beetje de Ikea van de winkelstraat.
Je kan via de Hema app de voorraad checken.
  maandag 11 februari 2019 @ 22:21:11 #36
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184964109
Ik ga alleen naar de Hema als de Action het product die ik zoek niet hebben
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:23:52 #37
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184972544
Hema & AH gaan samen in 1 winkel:

https://www.ad.nl/economi(...)een-winkel~a591ed44/
pi_184973712
Intertoys vraagt uitstel van betaling aan

https://www.ad.nl/economi(...)taling-aan~a5dddfdb/

;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2019 @ 15:39:28 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184973810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:23 schreef KingRadler het volgende:
Hema & AH gaan samen in 1 winkel:

https://www.ad.nl/economi(...)een-winkel~a591ed44/
slimme samenwerking
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184973825
Intertoys, weer een icoon weg.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:41:25 #41
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184973840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:40 schreef Handleiding het volgende:
Intertoys, weer een icoon weg.
_O-

zelfde lot als met toys r us in America
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2019 @ 15:41:28 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184973841
aan de andere kant van de plas: Sears definitief gered: 'Nieuw tijdperk breekt aan'
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184973883
quote:
,,Op basis van een uitgebreide analyse komt Intertoys tot de conclusie dat een stevige herstructurering van de huidige organisatie nodig is,” laat de directe in een verklaring weten.
Nou, het zal me benieuwen. In afgeslankte vorm verder dan maar? Het samenvoegen van Bart Smit, Toys XL en Intertoys onder de naam van die laatste en dan stug doorgaan met zo'n 500 winkels in een kwakkelend segment blijkt, weinig verrassend, niet echt een sleutel tot succes...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2019 @ 15:43:59 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184973885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:32 schreef Zipportal het volgende:
Intertoys vraagt uitstel van betaling aan

https://www.ad.nl/economi(...)taling-aan~a5dddfdb/

;(
quote:
,,Op basis van een uitgebreide analyse komt Intertoys tot de conclusie dat een stevige herstructurering van de huidige organisatie nodig is.”
dit had al veel eerder moeten gebeuren, ze hebben veel te laat alle losse speelgoedformules van Blokker bij elkaar geschoven. Als dat tien jaar eerder was gebeurd had er een sterk merk gecreëerd kunnen worden met een sterke online tak. Maar we weten allemaal hoe slap Blokker daar zelf in is opgetreden......

zo jammer, een goede merknaam en netwerk verkwanseld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:45:38 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184973921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:32 schreef Zipportal het volgende:
Intertoys vraagt uitstel van betaling aan

https://www.ad.nl/economi(...)taling-aan~a5dddfdb/

;(
Dan moet ik mijn neefjes maar eens gauw zeggen dat ze hun bonnen op gaan maken.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:46:05 #46
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184973932
vraag me af of de Action ook een aandeel in heeft gehad met het kapot maken van Intertoys
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:47:49 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184973977
De winkelcentra worden er niet boeiender op. Zowat alles wat afwijkt van kleding, schoenen of Action & consorten wordt geminimaliseerd (ja, ook als je er veel te oud voor bent is het weleens leuk om te kijken wat er anno nu zoal aan speelgoed verkocht wordt). :{
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:48:52 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184974015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:46 schreef KingRadler het volgende:
vraag me af of de Action ook een aandeel in heeft gehad met het kapot maken van Intertoys
Toch zie ik dat niet echt als een alternatief voor de Intertoys, wellicht op de kleine prulletjes, maar de rest is niet te koop bij de Action.
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2019 @ 15:51:30 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184974067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:46 schreef KingRadler het volgende:
vraag me af of de Action ook een aandeel in heeft gehad met het kapot maken van Intertoys
mwah, niet echt. Bij de Intertoys haal je spelletjes of lego of babrie, echte merken en vaak dat inwisselbare spul wat er bij de action vandaan komt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184974077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, niet echt. Bij de Intertoys haal je spelletjes of lego of babrie, echte merken en vaak dat inwisselbare spul wat er bij de action vandaan komt
haal je dus bij Bol.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:53:38 #51
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974117
dan komen er nog meer pakketjes bij in November/December als er geen Speelgoed winkel meer is.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:55:15 #52
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_184974158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:47 schreef Eightyone het volgende:
De winkelcentra worden er niet boeiender op. Zowat alles wat afwijkt van kleding, schoenen of Action & consorten wordt geminimaliseerd (ja, ook als je er veel te oud voor bent is het weleens leuk om te kijken wat er anno nu zoal aan speelgoed verkocht wordt). :{
bij ons in het nieuwe centrum zijn ook de huren torenhoog, met een bevolking van 27.000 de helft staat ook alweer leeg of is nooit gevuld zelfs de c&a gaat weg ;(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_184974167
Die problemen bij Intertoys zijn eigenlijk best bizar, als je bedenkt dat Intertoys nagenoeg de enige fysieke speelgoedwinkel is, die nog bestaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ronald op 12-02-2019 16:44:27 ]
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:56:21 #54
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_184974177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:53 schreef KingRadler het volgende:
dan komen er nog meer pakketjes bij in November/December als er geen Speelgoed winkel meer is.
tegenwoordig tick je je product in google koop je hem gewoon waar hij het goedkoopst is en als je bij de intertoys komt is het ook vaak weg is peg dus ja, ik snap dat mensen voor 100 procent zekerheid op internet bestellen en het word nog eens voor je voordeur gedropt.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_184974195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat problemen bij Intertoys zijn eigenlijk best bizar, als je bedenkt dat Intertoys nagenoeg de enige fysieke speelgoedwinkel is, die nog bestaat.
Tsja, ook als je de enige fysieke keten bent is het lastig om tegen online op te boksen. Naar mijn weten heeft de Intertoys ook niets wat je niet op een of andere manier elders kunt kopen.
pi_184974342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, ook als je de enige fysieke keten bent is het lastig om tegen online op te boksen. Naar mijn weten heeft de Intertoys ook niets wat je niet op een of andere manier elders kunt kopen.
Naja als ik een cadeau moet kopen wat geen troep moet zijn wandel ik de intertoys binnen omdat je het dan ook echt kunt zien en in je handen hebben vaak heb ik overigens ook van te voren geen idee wat ik wil kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:05:26 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184974368
Het zou wel jammer zijn wanneer fysieke winkels verdwenen .Het is ook een punt van leven, waar mensen in contact komen. Gemeenten zouden bijvoorbeeld parkeren gratis kunnen maken om fysiek winkelen aantrekkelijker te maken. Ik denk dat niemand er blij van wordt wanneer er enkel nog supermarkten zijn straks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184974379
Concurrentie van het internet + kinderen spelen meer met computers i.p.v. fysiek speelgoed + hoge huurprijzen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:14:05 #59
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974514
dit las ik op Twitter:

@intertoys ik mis momenteel de kadokaart als betaalwijze in de webwinkel. Is dit uitgezet?

https://twitter.com/wis76/status/1095337947585368064
pi_184974560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:14 schreef KingRadler het volgende:
dit las ik op Twitter:

@:intertoys ik mis momenteel de kadokaart als betaalwijze in de webwinkel. Is dit uitgezet?

https://twitter.com/wis76/status/1095337947585368064
Denk niet dat die antwoord gaat krijgen.

https://twitter.com/Intertoys

2017 tweets genot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 12-02-2019 16:22:38 ]
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:21:49 #61
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Denk niet dat antwoord gaat krijgen.

https://twitter.com/Intertoys

2017 tweets genot.
ze tweeten wel nog kijk bij Tweets & Replies
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:22:35 #62
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974681
ik zie nu ook alleen maar 16 jarige rond lopen als personeel dat heeft de Blokker ook
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:25:05 #63
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974723
pi_184974725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat problemen bij Intertoys zijn eigenlijk best bizar, als je bedenkt dat Intertoys nagenoeg de enige fysieke speelgoedwinkel is, die nog bestaat.
Ik zat ook al na te denken waar je dan speelgoed moet kopen :o Ja, allerlei winkels zoals Blokker, Hema en Action hebben óók wel speelgoed, maar zijn geen speelgoedwinkels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184974738
quote:
Is dat intertoys?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:29:39 #66
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184974813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat intertoys?
Vestigingen die in handen zijn van een zelfstandige ondernemers.

https://www.rtlz.nl/busin(...)p-rand-faillissement
pi_184974897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:29 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Vestigingen die in handen zijn van een zelfstandige ondernemers.

https://www.rtlz.nl/busin(...)p-rand-faillissement
quote:
Bij de vestiging in Hilversum, die in handen is van een zelfstandige ondernemer, staat echter op het winkelraam, dat er 'helaas niet kan worden betaald met giftcards'.
Dat zal die in de Leeuwenstraat dan wel zijn, dat was ooit een Den Uyl...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:33:54 #68
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184974915
Ai, dit vind ik toch wel erg jammer ;( Totaal niet onverwacht verder maar eeuwig zonde als er geen (grote) fysieke speelgoedwinkels meer zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184975052
Vorige jaar iets gezien op de website van Intertoys dat ik wilde kopen voor de verjaardag van een kind. Speeltje was niet superduur. Maar onder de ¤ 20,- of zoiets kon je gewoon niet bestel. Ook niet met extra kosten of zo. Gewoon niet mogelijk.

Toen maar iets bij Bol gekocht en de webshop van Intertoys nooit meer bezocht.
pi_184975202
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ai, dit vind ik toch wel erg jammer ;( Totaal niet onverwacht verder maar eeuwig zonde als er geen (grote) fysieke speelgoedwinkels meer zijn.
Als kind had het wel iets magisch om de grote wand met LEGO aan te staren, dat bestaat straks niet meer. Ik kan me zelfs nog herinneren dat V&D ook een zeer grote LEGO collectie had.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:55:20 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184975463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:46 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als kind had het wel iets magisch om de grote wand met LEGO aan te staren, dat bestaat straks niet meer. Ik kan me zelfs nog herinneren dat V&D ook een zeer grote LEGO collectie had.
Dit, maar in mijn geval dan de Barbie-collectie.

Die toen wel veel luxer was dan nu, valt me tegenwoordig op. Het is niet meer zo mooi gemaakt.

Het is ergens jammer als toekomstige kinderen niet meer in zo'n soort droomwereld rond kunnen wandelen. Al zullen velen zeggen 'wat je niet kent mis je niet'.
pi_184975486
Grootste problemen in retailwinkels en dat roep ik al jaren zijn;

Zeer matige salarissen waardoor je ONKUNDIG personeel krijgt (if you pay peanuts, you get monkeys)

Gratis parkeren nog steeds in veel gemeenten niet aanwezig

Belachelijk hoge huurprijzen
pi_184975491
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ai, dit vind ik toch wel erg jammer ;( Totaal niet onverwacht verder maar eeuwig zonde als er geen (grote) fysieke speelgoedwinkels meer zijn.
Die blijven er nog voldoende over hoor (Top1Toys bijvoorbeeld), maar ook die zullen het langzaam allemaal gaan afleggen tegen de grote webwinkels.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:24:00 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184976088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, niet echt. Bij de Intertoys haal je spelletjes of lego of babrie, echte merken en vaak dat inwisselbare spul wat er bij de action vandaan komt
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:52 schreef Handleiding het volgende:

[..]

haal je dus bij Bol.
Dit dus. Ik koop nog wel eens Lego, en op middelgrote tot grote sets bespaar je gewoonlijk al 30 euro ongeveer vergeleken met Intertoys (Intertoys is zelfs duurder dan Lego.com, de officiele site van Lego!)

Hier komt dan nog bovenop de sales (tot wel 30%) die gespecialiseerde Lego webshops hebben. Intertoys heeft vrijwel nooit sales op Lego. Ik heb echt verschillen gezien van meer dan 100 euro.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:25:57 #75
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184976133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:56 schreef Poepz0r het volgende:
Grootste problemen in retailwinkels en dat roep ik al jaren zijn;

Zeer matige salarissen waardoor je ONKUNDIG personeel krijgt (if you pay peanuts, you get monkeys)

Gratis parkeren nog steeds in veel gemeenten niet aanwezig

Belachelijk hoge huurprijzen
Allemaal 15 jarige scholieren die alleen aanwezig zijn omdat dat moet. Klopt voor een heel groot deel en er zijn maar weinig retailers die dit echt begrijpen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184976344
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die blijven er nog voldoende over hoor (Top1Toys bijvoorbeeld), maar ook die zullen het langzaam allemaal gaan afleggen tegen de grote webwinkels.
In Den Bosch zitten alleen een intertoys en een bart smit naast een kleine zelfstandige met wat aparte spullen. De Top1Toys die ik kan vinden zitten hier allemaal tig kilometer verderop en zit vooral in kleine dorpjes.
Voor de rest zou ik geen speelgoedretailer weten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184976433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:56 schreef Poepz0r het volgende:
Grootste problemen in retailwinkels en dat roep ik al jaren zijn;

Zeer matige salarissen waardoor je ONKUNDIG personeel krijgt (if you pay peanuts, you get monkeys)

Gratis parkeren nog steeds in veel gemeenten niet aanwezig

Belachelijk hoge huurprijzen
Vooral de idioot hoge huren en lage marges op veel producten doen het hem. Waar moet je dan nog je personeel van betalen? Dus zet je maar een paar goedkope studenten erin die de kassa kunnen bedienen en in kunnen pakken.

Gratis parkeren zou iets kunnen doen maar als ik de parkeergarages hier in Den Bosch bekijk staan er elke weekend vanaf winkelopening gewoon wachtrijen. Als je een dag goed gaat stadten maakt dat tientje aan parkeergeld ook niet uit, of je zet hem verderop in een transferium.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:43:41 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184976602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vooral de idioot hoge huren en lage marges op veel producten doen het hem. Waar moet je dan nog je personeel van betalen? Dus zet je maar een paar goedkope studenten erin die de kassa kunnen bedienen en in kunnen pakken.

Gratis parkeren zou iets kunnen doen maar als ik de parkeergarages hier in Den Bosch bekijk staan er elke weekend vanaf winkelopening gewoon wachtrijen. Als je een dag goed gaat stadten maakt dat tientje aan parkeergeld ook niet uit, of je zet hem verderop in een transferium.
Maar als er rijen staan dan is het blijkbaar heel druk .Dan moeten die winkels toch ook omzet kunnen draaien?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184976635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:33 schreef Ceased2Be het volgende:

In Den Bosch zitten alleen een intertoys en een bart smit naast een kleine zelfstandige met wat aparte spullen. De Top1Toys die ik kan vinden zitten hier allemaal tig kilometer verderop en zit vooral in kleine dorpjes.
Voor de rest zou ik geen speelgoedretailer weten.
Bart Smit? Dat is toch allemaal Intertoys geworden? Zelfs als je naar de website van Bart Smit gaat word je geredirect naar Intertoys.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184976650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als er rijen staan dan is het blijkbaar heel druk .Dan moeten die winkels toch ook omzet kunnen draaien?
Als ik bij de Intertoys ben die in het centrum zit is het daar ook altijd wel druk, sta er altijd wel achter een man of 4 / 5 bij de kassa.Maar ja die zit wel in prime real estate daar, wil niet weten dat pand aan huur kost. Wel het idee dat het nog liep, vooral omdat het ook echt de enige grote speelgoedwinkel in het centrum is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bart Smit? Dat is toch allemaal Intertoys geworden? Zelfs als je naar de website van Bart Smit gaat word je geredirect naar Intertoys.
Klopt ja, Google list het nog als Bart Smit :')
Dus er zitten 2 intertoys en die Otten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:47:28 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_184976701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:53 schreef KingRadler het volgende:
dan komen er nog meer pakketjes bij in November/December als er geen Speelgoed winkel meer is.
Ik kocht sowieso al alles online qua speelgoed. Iedere actie die de Intertoys deed ging bol.com in mee, dus je had altijd minimaal dezelfde prijs
pi_184976909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:45 schreef Ceased2Be het volgende:
Als ik bij de Intertoys ben die in het centrum zit is het daar ook altijd wel druk, sta er altijd wel achter een man of 4 / 5 bij de kassa.Maar ja die zit wel in prime real estate daar, wil niet weten dat pand aan huur kost. Wel het idee dat het nog liep, vooral omdat het ook echt de enige grote speelgoedwinkel in het centrum is.

Klopt ja, Google list het nog als Bart Smit :')
Dus er zitten 2 intertoys en die Otten.
Hier zitten ook 2 Intertoys op een steenworp afstand van elkaar. Moet je 2 winkelpanden huren, beide panden met medewerkers en je hebt ongeveer hetzelfde assortiment. Zo bizar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184976982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier zitten ook 2 Intertoys op een steenworp afstand van elkaar. Moet je 2 winkelpanden huren, beide panden met medewerkers en je hebt ongeveer hetzelfde assortiment. Zo bizar.
Voorheen zaten ze 400m van elkaar af (Bart Smit en Intertoys) in het centrum en als je van de BS naar de Intertoys liep liep je nog langs 2 filialen van de blokker.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184977053
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kocht sowieso al alles online qua speelgoed. Iedere actie die de Intertoys deed ging bol.com in mee, dus je had altijd minimaal dezelfde prijs
Ik heb een hele andere ervaring. Voor de kadotjes die ik koop voor de kinderen in mijn omgeving betaal ik bij Intertoys minder dan bij bol.com.
Toevallig van het weekend nog naar iets van duplo gezocht bij beide winkels.
Intertoys kwam goedkoper uit.

Daarnaast vind ik het toch ook wel fijn om een product te zien voordat ik het koop. Ik vind het jammer als deze winkel verdwijnt.
pi_184977277
In tilburg waren er al flink wat bart smits gesloten, nu wel benieuwd of de overige intertoys wel gaan blijven, zal wel niet bij een totaal faillissement. :P
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:16:57 #86
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184977348
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als ik bij de Intertoys ben die in het centrum zit is het daar ook altijd wel druk, sta er altijd wel achter een man of 4 / 5 bij de kassa.Maar ja die zit wel in prime real estate daar, wil niet weten dat pand aan huur kost. Wel het idee dat het nog liep, vooral omdat het ook echt de enige grote speelgoedwinkel in het centrum is.

Was een tijdje geleden bij deze winkel, rond half 6 's-middags. Ik was de enige klant en kwam een kerstkadootje voor mijn nichtje kopen. Die vind puzzels leuk (ze is drie). Kon ook eigenlijk maar uit twee puzzels kiezen de rest was te simpel of te moeilijk.

Ik hou van echt shoppen, wil het graag zien voor ik het koop en ik hou niet van dat aflever gedoe bij online winkelen.
pi_184977393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:16 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Was een tijdje geleden bij deze winkel, rond half 6 's-middags. Ik was de enige klant en kwam een kerstkadootje voor mijn nichtje kopen. Die vind puzzels leuk (ze is drie). Kon ook eigenlijk maar uit twee puzzels kiezen de rest was te simpel of te moeilijk.

Ik hou van echt shoppen, wil het graag zien voor ik het koop en ik hou niet van dat aflever gedoe bij online winkelen.
Was dat doordeweeks? Ik kom eigenlijk alleen nog maar op zaterdag/zondag in de stad sinds ik niet meer in het centrum woon.
De laatste keren dat ik kado's nodig had heb ik het ook bij bol besteld simpelweg omdat het teveel tijd kost om een fysieke winkel op te zoeken waar het product uberhaupt verkocht wordt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:19:53 #88
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184977411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Was dat doordeweeks? Ik kom eigenlijk alleen nog maar op zaterdag/zondag in de stad sinds ik niet meer in het centrum woon.
De laatste keren dat ik kado's nodig had heb ik het ook bij bol besteld simpelweg omdat het teveel tijd kost om een fysieke winkel op te zoeken waar het product uberhaupt verkocht wordt.
ja inderdaad doordeweeks, maar in de week voor kerst.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:20:02 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184977416
Exit bakstenen speelgoedwinkelketens :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:20:21 #90
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184977421
Storing bij Intertoys Kadobonnen worden niet geaccepteerd

https://twitter.com/intertoys/status/1095370810892652544?s=21
pi_184977554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier zitten ook 2 Intertoys op een steenworp afstand van elkaar. Moet je 2 winkelpanden huren, beide panden met medewerkers en je hebt ongeveer hetzelfde assortiment. Zo bizar.
Ja, van de overname en naamswijziging kreeg je her en der dit soort situaties: https://www.unity.nu/Arti(...)verdwijnen-bart-smit
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:28:10 #92
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184977579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:20 schreef KingRadler het volgende:
Storing bij Intertoys Kadobonnen worden niet geaccepteerd

https://twitter.com/intertoys/status/1095370810892652544?s=21
Ja ja, "storing"... Dat hebben ze de webcare medewerkers maar medegedeeld om niet te boze reacties te krijgen. Mijn neefje had nog voor 100 euro aan bonnen :{
Don't let my username fool you...
pi_184977591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:20 schreef KingRadler het volgende:
Storing bij Intertoys Kadobonnen worden niet geaccepteerd

https://twitter.com/intertoys/status/1095370810892652544?s=21
Wel handig, en was het bij V&D ook niet eerst een storing bij de kado bonnen? totdat ze bekend maken dat ze alleen nog de waarde van een stukje plastic hadden?
pi_184977643
Als dit zo blijft gaan dan heb je risico dat mensen alles bestellen via internet. er zijn dan geen fysieke winkels meer. Maar mensen gaan dan meerdere producten bestellen , want dan kunnen ze goed in hand houden en vergelijken en de rest sturen ze terug.

op tv nog geweest, alles wat terug gestuurd wordt, wordt veelal vernietigd. en ook dat mensen die veel te veel terugsturen niet meer kunnen bestellen, staan dan op een zgn zwarte lijst.

ik denk dan ja, hallo.... jullie de grote concerns die alles online doen, jullie maken de fysieke winkels kapot ( hier even de hoge huren etc buiten gelaten ). als je even aan doemdenken doe, misschein dat er rechtszaken komen dat mensen klagen dat er geen fysieke winkels meer zijn en dat ze niet op zwarte lijst mogen gezet worden.

en dan al die milieuorganisaties die klagen om de productie - afval hoop.

dit wordt nog een leuk verhaaltje voor de toekomst.
pi_184977648
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Ja, van de overname en naamswijziging kreeg je her en der dit soort situaties: https://www.unity.nu/Arti(...)verdwijnen-bart-smit
Die van ons zitten nog dichter bij elkaar :D Zo zat de Blokker ook naast de Marskramer. Zelfde moederbedrijf 8)7 Marskramer is inmiddels dicht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184977679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:31 schreef Attitude het volgende:
Als dit zo blijft gaan dan heb je risico dat mensen alles bestellen via internet. er zijn dan geen fysieke winkels meer. Maar mensen gaan dan meerdere producten bestellen , want dan kunnen ze goed in hand houden en vergelijken en de rest sturen ze terug.

op tv nog geweest, alles wat terug gestuurd wordt, wordt veelal vernietigd. en ook dat mensen die veel te veel terugsturen niet meer kunnen bestellen, staan dan op een zgn zwarte lijst.

ik denk dan ja, hallo.... jullie de grote concerns die alles online doen, jullie maken de fysieke winkels kapot ( hier even de hoge huren etc buiten gelaten ). als je even aan doemdenken doe, misschein dat er rechtszaken komen dat mensen klagen dat er geen fysieke winkels meer zijn en dat ze niet op zwarte lijst mogen gezet worden.

en dan al die milieuorganisaties die klagen om de productie - afval hoop.

dit wordt nog een leuk verhaaltje voor de toekomst.
Ik heb ooit online sportschoenen proberen te bestellen. Reviews gelezen en schoenen besteld. Na 5 dozen terug gestuurd te hebben maar naar een echte winkel gegaan :') Doe ik dus ook nooit weer, online schoenen willen kopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184977850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ooit online sportschoenen proberen te bestellen. Reviews gelezen en schoenen besteld. Na 5 dozen terug gestuurd te hebben maar naar een echte winkel gegaan :') Doe ik dus ook nooit weer, online schoenen willen kopen.
Dat is idd zoiets. En hoe moet dat als er geen fysieke winkels meer zijn... het lijkt erop dat we die kant op gaan. Ik moet vaker online iets bestellen. broeken uit spanje . want in NL niet te krijgen. En schoenen, vooral 46 / 47 , steeds moeilijker en dus moet ik idd veel bestellen. ( en terugsturen )
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:50:21 #98
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184977996
Intertoys verkoopt geen kado kaarten meer. Dan geef ik maar een BOL kadobon
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2019 @ 19:05:12 #99
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_184978390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Voorheen zaten ze 400m van elkaar af (Bart Smit en Intertoys) in het centrum en als je van de BS naar de Intertoys liep liep je nog langs 2 filialen van de blokker.
Vroeger was de ene aan het Haagje de Bob, Spel en Hobby. Wat een bazenwinkel was dat _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_184978409
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:05 schreef Djeez het volgende:

Vroeger was de ene aan het Haagje de Bob, Spel en Hobby. Wat een bazenwinkel was dat _O_
Ja O+ Die was leuk! Heb ik mijn eerste donkey kong spelletje gekocht haha.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:39:04 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_184980525
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik heb een hele andere ervaring. Voor de kadotjes die ik koop voor de kinderen in mijn omgeving betaal ik bij Intertoys minder dan bij bol.com.
Toevallig van het weekend nog naar iets van duplo gezocht bij beide winkels.
Intertoys kwam goedkoper uit.

Daarnaast vind ik het toch ook wel fijn om een product te zien voordat ik het koop. Ik vind het jammer als deze winkel verdwijnt.
Rond de piekperiode van black friday en sinterklaas had intertoys een actie van 15% korting op Lego en nog geen dag later had bol.com het complete assortiment mee verlaagd (toevallig in de gaten gehouden omdat ik lego moest kopen). Prijzen waren tot op de cent gelijk. En verder heb je altijd producten die een keer ergens anders goedkoper zijn. Overigens is Intertoys sowieso sterker in lager geprijsde producten, want geen verzendkosten

En soms vind ik het ook handig om fysiek iets te kunnen bekijken, maar bij lego/duplo heb ik daar echt nul behoefte aan
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2019 @ 21:16:02 #102
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_184981359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Rond de piekperiode van black friday en sinterklaas had intertoys een actie van 15% korting op Lego en nog geen dag later had bol.com het complete assortiment mee verlaagd (toevallig in de gaten gehouden omdat ik lego moest kopen). Prijzen waren tot op de cent gelijk. En verder heb je altijd producten die een keer ergens anders goedkoper zijn. Overigens is Intertoys sowieso sterker in lager geprijsde producten, want geen verzendkosten

En soms vind ik het ook handig om fysiek iets te kunnen bekijken, maar bij lego/duplo heb ik daar echt nul behoefte aan
Rond Sinterklaas? Een doos Lego die ik voor mijn zoon kocht, was ineens vlak voor Sinterklaas 30 euro duurder geworden (hij is 8 december jarig). Amazon had dezelfde doos wél voor de normale prijs. Om nog maar te zwijgen van offline, was hij ineens het dubbele van bij Amazon
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:37:41 #103
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184981894
Vraag me af of er mensen zijn die producten online kopen om thuis te voelen en meteen terug sturen.
Dit zal met speelgoed vaker gaan gebeuren.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:57:53 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_184982403
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:16 schreef Djeez het volgende:

[..]

Rond Sinterklaas? Een doos Lego die ik voor mijn zoon kocht, was ineens vlak voor Sinterklaas 30 euro duurder geworden (hij is 8 december jarig). Amazon had dezelfde doos wél voor de normale prijs. Om nog maar te zwijgen van offline, was hij ineens het dubbele van bij Amazon
Actie van Intertoys duurde tot ergens eind november, dus dat er opeens een prijsverhoging daarna kwam was niet onlogisch.

Ik ben overigens fan van Hans van Tellingen. Eigenaar van Strabo, marktonderzoeker van de fysieke retail en schrijver van een boek “waarom stenen winkels winnen”. Die is er altijd als de kippen bij als er weer een stenen winkel omvalt. De onzin die die uitkraamt vind ik altijd vrij legendarisch (en met name zijn cijfermatige onderbouwing klopt van geen kanten, vrij treurig voor een marktonderzoeker)

https://www.deondernemer.(...)tel-van-betaling-aan
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:02:09 #105
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184982514
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Actie van Intertoys duurde tot ergens eind november, dus dat er opeens een prijsverhoging daarna kwam was niet onlogisch.

Ik ben overigens fan van Hans van Tellingen. Eigenaar van Strabo, marktonderzoeker van de fysieke retail en schrijver van een boek “waarom stenen winkels winnen”. Die is er altijd als de kippen bij als er weer een stenen winkel omvalt. De onzin die die uitkraamt vind ik altijd vrij legendarisch (en met name zijn cijfermatige onderbouwing klopt van geen kanten, vrij treurig voor een marktonderzoeker)

https://www.deondernemer.(...)tel-van-betaling-aan
Wat een mafkees
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:05:37 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_184982596
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:02 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Wat een mafkees
De belichaming van de fysieke retail, hij neemt zichzelf heel erg serieus. Ik snap niet dat je als marktonderzoeker met droge ogen kunt beweren dat het online aandeel van speelgoed maar 12% is terwijl je na bij de eerste hit op google al voor 2015 een getal van 24% kunt terugvinden
pi_184983562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:05 schreef Blik het volgende:

[..]

De belichaming van de fysieke retail, hij neemt zichzelf heel erg serieus. Ik snap niet dat je als marktonderzoeker met droge ogen kunt beweren dat het online aandeel van speelgoed maar 12% is terwijl je na bij de eerste hit op google al voor 2015 een getal van 24% kunt terugvinden
Er is natuurlijk ook wel meer op dat stukje aan te merken:

- Hans beweert dat de ophef onterecht is omdat er meer online dan stenen winkels failliet gaan. Er zullen ongetwijfeld meer webwinkels omvallen dan fysieke winkels aangezien er daar nu eenmaal meer van zijn, maar de schaalgrootte en dus impact is meestal veel kleiner.
- Hans beweert dat de eigenaren het nu slim aanpakken. Nog slimmer zou het natuurlijk geweest zijn als zowel de Blokker als de nieuwe eigenaren niet eerst jaren hadden voortgemodderd met talloze overbodige vestigingen door de risicovolle overnames en naamswijzigingen, maar daar zegt hij niets over.
- Hans beweert dat de echte redenen concurrentie van Action en Kruidvat zijn, (meh, speelgoed is niet hun specialiteit en dus is hun aanbod beperkter) en dat er minder kinderen zijn (klopt, maar die hebben gemiddeld wel meer speelgoed dan decennia geleden. Wat hij zelf ook aanstipt overigens waardoor hij zichzelf enigszins tegenspreekt).
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:02:52 #108
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184986208
Kruidvat is wel degelijk een grote concurrent voor speelgoedzaken.
De meeste mensen willen gewoon goedkoop, en dat biedt Kruidvat dan aan.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:29:43 #109
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184986323
Directeur Intertoys: we hebben last van internet, Kruidvat, Lidl en Aldi

https://www.rtlz.nl/beurs(...)peelgoed-uitstel-van

Een teken dat ze niet met de tijd mee zijn gegaan. Het gaat op dit moment wel heel goed bij de andere zaken.
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:55:15 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184986526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:02 schreef jajablahblah het volgende:
Kruidvat is wel degelijk een grote concurrent voor speelgoedzaken.
De meeste mensen willen gewoon goedkoop, en dat biedt Kruidvat dan aan.
We hebben hier meerdere Kruidvatwinkels en het laatst waar ik daarbij aan denk is wel speelgoed...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:58:26 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_184986549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:29 schreef KingRadler het volgende:
Directeur Intertoys: we hebben last van internet, Kruidvat, Lidl en Aldi

https://www.rtlz.nl/beurs(...)peelgoed-uitstel-van

Een teken dat ze niet met de tijd mee zijn gegaan. Het gaat op dit moment wel heel goed bij de andere zaken.
er zit wel een verschil tussen een zaak die alleen speelgoed verkoopt en eentje die ook wat speelgoed verkoopt
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:25:21 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184986833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zit wel een verschil tussen een zaak die alleen speelgoed verkoopt en eentje die ook wat speelgoed verkoopt
Kruidvat, Lidl en Aldi komt men idd al voor de reguliere basisbehoeften.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:29:34 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184986880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zit wel een verschil tussen een zaak die alleen speelgoed verkoopt en eentje die ook wat speelgoed verkoopt
Nou, een winkelketen als Makro heeft alleen speelgoed in Q4 van oktober t/m december en die zijn zeer succesvol daarmee. Combinatie van veel aanbod en scherpe prijzen, dat spreekt aan. Intertoys zou dat ook moeten kunnen bieden vanwege hun bereik. Winkels als Action en Kruidvat hebben natuurlijk een veel beperkter en random aanbod. Intertoys heeft dat niet goed gedaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:36:58 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_184986956
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, een winkelketen als Makro heeft alleen speelgoed in Q4 van oktober t/m december en die zijn zeer succesvol daarmee. Combinatie van veel aanbod en scherpe prijzen, dat spreekt aan. Intertoys zou dat ook moeten kunnen bieden vanwege hun bereik. Winkels als Action en Kruidvat hebben natuurlijk een veel beperkter en random aanbod. Intertoys heeft dat niet goed gedaan.
ik vind dat wel een wat makkelijke conclusie hoor, het komt er op neer dat je niet het hele jaar door speelgoed kan verkopen dus moet Intertoys meer gaan doen wat Makro etc. doet, easier said than done
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:38:45 #115
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184986976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat wel een wat makkelijke conclusie hoor, het komt er op neer dat je niet het hele jaar door speelgoed kan verkopen dus moet Intertoys meer gaan doen wat Makro etc. doet, easier said than done
Nee, ik bedoel dat ze moeten inzetten op een uitgebreid aanbod dat altijd op voorraad is. Verkopen wat de mensen willen en niet willekeurige partijen speelgoed aanbieden zoals Action en Kruidvat.

Het Makro voorbeeld was om aan te tonen dat er wel winkels zijn die speelgoed niet als focus hebben toch erg goed kunnen zijn in kwaliteit, kwantiteit en prijs.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184987010
Er zijn ook een stuk minder kinderen dan bijv. in de jaren 90. Vanaf 2007 is het hard achteruitgegaan. Winkels zijn duur, internet erbij, niet zo'n verrassing. Gezien de demografie, nu zijn het de speelgoedwinkels maar als de generaties vanaf 2007 wat ouder worden zullen meer sectoren nog harder gaan lijden.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolkingspiramide
pi_184987354
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Rond de piekperiode van black friday en sinterklaas had intertoys een actie van 15% korting op Lego en nog geen dag later had bol.com het complete assortiment mee verlaagd (toevallig in de gaten gehouden omdat ik lego moest kopen). Prijzen waren tot op de cent gelijk. En verder heb je altijd producten die een keer ergens anders goedkoper zijn. Overigens is Intertoys sowieso sterker in lager geprijsde producten, want geen verzendkosten

En soms vind ik het ook handig om fysiek iets te kunnen bekijken, maar bij lego/duplo heb ik daar echt nul behoefte aan
Soms maakt Intertoys fouten en hebben ze geen idee dat ze goud in handen hebben. Zo heb ik diverse zeldzame legodozen bij de lokale Intertoys nog gekocht die online al voor ¤800 over de toonbank gingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184987365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Soms maakt Intertoys fouten en hebben ze geen idee dat ze goud in handen hebben. Zo heb ik diverse zeldzame legodozen bij de lokale Intertoys nog gekocht die online al voor ¤800 over de toonbank gingen.
Zo'n winkel verkoopt zoiets natuurlijk gewoon voor de gewone verkoopprijs. Ze zijn geen speciaalzaak voor zeldzaam lego of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184987390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo'n winkel verkoopt zoiets natuurlijk gewoon voor de gewone verkoopprijs. Ze zijn geen speciaalzaak voor zeldzaam lego of zo.
Maar om het dan in de aanbieding te gooien :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184987445
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:41 schreef jakosi het volgende:
Er zijn ook een stuk minder kinderen dan bijv. in de jaren 90. Vanaf 2007 is het hard achteruitgegaan. Winkels zijn duur, internet erbij, niet zo'n verrassing. Gezien de demografie, nu zijn het de speelgoedwinkels maar als de generaties vanaf 2007 wat ouder worden zullen meer sectoren nog harder gaan lijden.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolkingspiramide
Kinderen worden daarentegen wel steeds mondiger en hebben zelf ook steeds meer te besteden.
Toen ik nog in een boekenwinkel werkte was de enige boekengroep waar nog groei in zat de kinderboeken tot 10 jaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 13 februari 2019 @ 09:15:40 #121
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184987458
je hebt ook Intertoys XL ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Mijn idee is alle kleine Intertoys winkels sluiten en alleen maar Intertoys XL openen.
pi_184987459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar om het dan in de aanbieding te gooien :')
Het is geen aanbieding, het is gewoon hun officiële verkoopprijs. Betwijfel ook of ze het voor een hogere prijs zouden mogen verkopen.
Persoonlijk een gruwelijke hekel aan dat gespeculeer met die sets, met die nieuwe Millennium Falcon van een jaar terug was het ook zo idioot. Ding stond al voor het dubbele op marktplaats en toen moest ie nog uitkomen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184987692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Maar om het dan in de aanbieding te gooien :')
Ze hadden het waarschijnlijk al heel lang op voorraad en konden het aan de straatstenen niet kwijt *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184987710
Je hebt in Enschede trouwens wel sinds enkele jaren de ToyChamp, dat is ook nog een vrij onbekende speelgoedketen.

Ik weet niet precies hoe hun formule is, maar volgens mij ongeveer dit:

-goedkoop pand dat niemand anders wil huren (hier zit hij weggemoffeld achter wat meubelzaken).
-weinig magazijn, de winkel is min of meer een soort magazijn lijkt het wel.
-weinig personeel
-weinig aankleding in de winkels, sober en kaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184988118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:32 schreef Ronaldsen het volgende:
Je hebt in Enschede trouwens wel sinds enkele jaren de ToyChamp, dat is ook nog een vrij onbekende speelgoedketen.

Ik weet niet precies hoe hun formule is, maar volgens mij ongeveer dit:

-goedkoop pand dat niemand anders wil huren (hier zit hij weggemoffeld achter wat meubelzaken).
-weinig magazijn, de winkel is min of meer een soort magazijn lijkt het wel.
-weinig personeel
-weinig aankleding in de winkels, sober en kaal.
Maar niet goedkoper dan Intertoys. Minimaal dezelfde prijs, als het niet duurder is.
Maar goed, ze bestaan nog dus na werk maar even heen om kadootje voor mijn neefje te halen.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:45:46 #126
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184988995
Giftcards werken weer bij Intertoys :)
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:46:12 #127
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184989003
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:55 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

We hebben hier meerdere Kruidvatwinkels en het laatst waar ik daarbij aan denk is wel speelgoed...
Nou heel veel mensen kopen dus wel speelgoed bij het Kruidvat. Omdat het daar goedkoop is denken ze. Of dat nou echt zo is of niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 13 februari 2019 @ 11:43:12 #128
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184989945
Blokker is de lachende derde”

Het verkopen van Intertoys is een goede zet geweest van Blokker, het voormalige
moederbedrijf. Dat zegt retaildeskundige Paul Moers. „Ik denk dat ze te veel
hebben gekregen voor Intertoys. De familie Blokker is hier de lachende derde”,
aldus Moers

https://www.paulmoers.nl/(...)atorisch-Dagblad.pdf
  woensdag 13 februari 2019 @ 11:49:47 #129
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184990042
Ik geef Paul Moers gelijk beleving moet terug bij Intertoys.
Meer gaan richten op grote panden en minder op klein speelgoed.
Kleine winkels moeten gewoon dicht daar valt nauwelijks wat te beleven.
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:10:29 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184990319
Een artikel (over kloonsteden) dat zijdelings te maken heeft met deze topicreeks:

https://www.destentor.nl/(...)-op-elkaar~a8b321f6/
pi_184990601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:10 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel (over kloonsteden) dat zijdelings te maken heeft met deze topicreeks:

https://www.destentor.nl/(...)-op-elkaar~a8b321f6/
Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.
pi_184990826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 11:49 schreef KingRadler het volgende:
Ik geef Paul Moers gelijk beleving moet terug bij Intertoys.
Meer gaan richten op grote panden en minder op klein speelgoed.
Kleine winkels moeten gewoon dicht daar valt nauwelijks wat te beleven.
Kleine winkels van zelfstandigen die expertise hebben? Denk dat daar juist veel te halen valt.
Minder ketens en meer experts.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 13 februari 2019 @ 13:00:28 #133
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184991112
Als Toys'rUs het al moeilijk heeft (weer doorstart las ik) dan zou intertoys inderaad (nu ook blijkt) het moeilijk krijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 13 februari 2019 @ 13:03:37 #134
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184991165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.
Het resultaat van digitalisering had kunnen zijn dat mensen meer hun eigen keuzes maken. Maar de 'grootmachten' duwen zich alsnog op de voorgrond; ogenschijnlijk sterker dan ooit. Of je nu een kant en klare playlist in Spotify aan zet (nee, die lijstjes zijn niet onafhankelijk), of door een winkelstraat loopt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 februari 2019 @ 13:19:42 #135
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184991448
Intertoys moet naar een goede spreiding, niet twee in één stad. Winkels in zieltogende wintercentra afstoten en zorgen dat je juist in winkelcentra zit waar het bruist. Dat soort steden en winkelcentra zijn er zat.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 februari 2019 @ 13:24:58 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_184991532
Een Bart Smit hier is Intertoys geworden een paar jaar terug en sindsdien hebben we twee Intertoys in praktisch gezien één straat. Bizar voor een centrum als Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_184991585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Intertoys moet naar een goede spreiding, niet twee in één stad. Winkels in zieltogende wintercentra afstoten en zorgen dat je juist in winkelcentra zit waar het bruist. Dat soort steden en winkelcentra zijn er zat.
Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meter
pi_184991604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:32 schreef Zipportal het volgende:
Intertoys vraagt uitstel van betaling aan

https://www.ad.nl/economi(...)taling-aan~a5dddfdb/

;(
ik ben die winkel een beetje ontgroeid XD
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 februari 2019 @ 13:29:16 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184991610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
Een Bart Smit hier is Intertoys geworden een paar jaar terug en sindsdien hebben we twee Intertoys in praktisch gezien één straat. Bizar voor een centrum als Den Helder.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:28 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meter
_O- dit is toch absurd. Ook al loopt de huur door, dan hou je toch niet alsnog twee winkels open :')

zo ga je dus failliet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 februari 2019 @ 13:31:30 #140
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184991660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:28 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meter
Net als een Kruidvat en een Trekpleister schuin tegenover elkaar, hier ergens in de buurt.

Dezelfde winkels, van hetzelfde concern, met een andere naam. :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 februari 2019 @ 13:32:57 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184991690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Net als een Kruidvat en een Trekpleister schuin tegenover elkaar, hier ergens in de buurt.

Dezelfde winkels, van hetzelfde concern, met een andere naam. :')
is trekpleister niet de goedkope variant van de Kruidvat?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184991706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:10 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel (over kloonsteden) dat zijdelings te maken heeft met deze topicreeks:

https://www.destentor.nl/(...)-op-elkaar~a8b321f6/
NRC had pas ook een interessant artikel over hoe een vastgoedbedrijf bezig is om het gebied rond de Meent in Rotterdam op te kopen en alle kleine ondernemers uit hun pand te zetten onder het mom van dringende renovatie. Monopoly in Rotterdam: van wie is de winkelstraat?
  woensdag 13 februari 2019 @ 15:30:24 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_184993615
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook wel meer op dat stukje aan te merken:

- Hans beweert dat de ophef onterecht is omdat er meer online dan stenen winkels failliet gaan. Er zullen ongetwijfeld meer webwinkels omvallen dan fysieke winkels aangezien er daar nu eenmaal meer van zijn, maar de schaalgrootte en dus impact is meestal veel kleiner.
- Hans beweert dat de eigenaren het nu slim aanpakken. Nog slimmer zou het natuurlijk geweest zijn als zowel de Blokker als de nieuwe eigenaren niet eerst jaren hadden voortgemodderd met talloze overbodige vestigingen door de risicovolle overnames en naamswijzigingen, maar daar zegt hij niets over.
- Hans beweert dat de echte redenen concurrentie van Action en Kruidvat zijn, (meh, speelgoed is niet hun specialiteit en dus is hun aanbod beperkter) en dat er minder kinderen zijn (klopt, maar die hebben gemiddeld wel meer speelgoed dan decennia geleden. Wat hij zelf ook aanstipt overigens waardoor hij zichzelf enigszins tegenspreekt).
Uiteraard is er nog een hoop meer mis aan het artikel, ik vind het behoorlijk schrijnend voor een marktonderzoeker om algemeen bekende markt-data keihard te negeren en gewoon een willekeurig getal noemt dat beter in zijn straatje past.

Die man heeft gewoon een enorm groot bord voor z'n kop en zit zo in zijn bricks and mortar retail tunnel dat hij er eigenlijk niks zinnigs en onafhankelijks meer over kan vertellen. Alleen, hij weet dat zelf nog niet en presenteert ieder flut-onderzoek van zijn hand als de enige echte waarheid
pi_184993971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.
En het geen zin heeft om een andere stad te bezoeken om eens andere winkels te zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 13 februari 2019 @ 16:20:46 #145
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184994264
het was druk in de Intertoys ben wel van mijn Giftcards af
pi_184994415
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:20 schreef KingRadler het volgende:
het was druk in de Intertoys ben wel van mijn Giftcards af
Pak van m'n hart dat het goed is gekomen met je giftcards.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184994756
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184994954
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En het geen zin heeft om een andere stad te bezoeken om eens andere winkels te zien.
Als kind vond ik het altijd een leuke belevenis om met m'n ouders naar bijvoorbeeld de Maxis of een plaats verder weg te gaan ter afwisseling van het doordeweekse lokale winkelcentrumpje. De Maxis was een gigantische hypermarkt die vaak leuk was aangekleed, een plaats als Amsterdam had een veel ruimer aanbod aan winkels dan thuis, en een klein dorpje had nog merken die gewoon enkel lokaal waren. En nu? De Maxis is vervallen van 1 grote winkel naar meerdere matig lopende panden die allemaal gevuld worden door bekende namen met een bekende inrichting, en ongeacht of je in een stad of dorp komt, je loopt tegen dezelfde ketens aan. Ik zou op een vrije zaterdag ervoor kunnen kiezen om niet op de fiets hier om de hoek boodschappen bij de Hoogvliet te doen maar de auto te pakken en naar een winkelcentrum in een andere stad te rijden, maar wat zou het toevoegen? Het is allemaal grotendeels hetzelfde, hoogstens is de schaalgrootte anders...
pi_184995112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:20 schreef KingRadler het volgende:
het was druk in de Intertoys ben wel van mijn Giftcards af
quote:
Drukte in winkels Intertoys: iedereen wil cadeaukaart inleveren ‘voordat het te laat is’
In de speelgoedwinkels van Intertoys is het deze woensdag drukker dan normaal. Veel klanten leveren hun cadeaukaarten in uit vrees voor een faillissement van de keten. Ondertussen voeren de curatoren overleg met eventuele overnamekandidaten.
https://www.ad.nl/economi(...)te-laat-is~a14d7869/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:15:25 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_184995219
Balen voor de intertoys, want eigenlijk is dat dus geen extra omzet
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:22:57 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184995336
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:15 schreef Blik het volgende:
Balen voor de intertoys, want eigenlijk is dat dus geen extra omzet
Naja, op zich wel. De meeste giftcards zullen niet 100% van de aankoop dekken. Dat geld komt vanuit het HK bij de franchisenemer terecht als 'ie daar ingewisseld wordt. Lijkt me prima.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184995453
Bedrijven zoals Intertoys vragen er toch echt helemaal zelf om. Met een kleine 20 jaar retailervaring kan ik dat wel zeggen. Ze betalen ALLEMAAL hun personeel het minimumloon en verwachten wel dat je 24/7 beschikbaar bent en alles weet. Er zit 0,0 motivatie in personeel en dat lijkt mij vrij logisch. Voorbeeld;

Als je bij de Mediamarkt begint dan krijg je ongeveer 9 euro bruto. Na een tijdje krijg je een leidinggevende functie en dan krijg je er 25 cent bij. Hoe werkt dit motiverend? Is het dan niet logisch dat mensen niet met een glimlach in een winkel staan te werken?

Ja de marges zijn laag en huur hoog blabla. Dan is je bedrijfsplan gewoon niet goed, maar wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Snel snel een pandje openen en er mensen in laten werken, zonder er verder over nagedacht te hebben. Tja wat verwacht je.

Dit soort problematiek begint echt bij de basis en dat is de leiding/personeel. Betaal die mensen een fatsoenlijk loon (12-13 euro bijvoorbeeld) en zorg dat mensen ook echt het gevoel hebben dat ze door kunnen groeien en iets kunnen BEREIKEN. Vaak gaat dit niet op en is de top - ons kent ons - waar je niet tussen gaat komen. Wel mag je op Zaterdag jezelf uit de naad werken, terwijl de regiomanager lachend staat toe te kijken en zijn handen niet uit de mouwen steekt. Zo ging het ook mis bij Dixons, MyCom, T For Telecom etc.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:50:01 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184995842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:29 schreef Poepz0r het volgende:
Bedrijven zoals Intertoys vragen er toch echt helemaal zelf om. Met een kleine 20 jaar retailervaring kan ik dat wel zeggen. Ze betalen ALLEMAAL hun personeel het minimumloon en verwachten wel dat je 24/7 beschikbaar bent en alles weet. Er zit 0,0 motivatie in personeel en dat lijkt mij vrij logisch.

...
Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..

Ik vrees dat de klant veelal meer geïnteresseerd is in de prijs van het speelgoed dan hoe kundig het personeel is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184995932
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..

Ik vrees dat de klant veelal meer geïnteresseerd is in de prijs van het speelgoed dan hoe kundig het personeel is.
Je benadering is verkeerd. Je moet als InterToys gewoon zorgen voor BETERE marge. Als dat niet kan dan moet je er helemaal niet aan beginnen lijkt mij. Nu leggen ze de schuld achteraf bij allerlei zaken die ontstaan zijn DOOR een walgelijk slechte marge o.a.

Vooral oudere mensen vinden het erg fijn om kundig te woord gestaan te worden in winkels. Toen ik als werknemer van een grote retailtoko personeel had rondlopen wat niets wist, toen zag je ook vrij snel mensen de winkel uitlopen etc. Logisch gevolg.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:55:07 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184995935
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..

Ik vrees dat de klant veelal meer geïnteresseerd is in de prijs van het speelgoed dan hoe kundig het personeel is.
Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:56:26 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184995951
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.
Maar heeft dat met kundig personeel in de winkel te maken? Meer met marketing, lijkt me.

En Coolblue is vooral webshop toch?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184995954
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.
Verschil is dat CB online is met een aantal winkels (die niet voor de enorme omzet zorgen). CB was de EERSTE die deze tactiek toepaste. Je gelooft toch niet dat men dit accepteert van een nieuwe webwinkel die nu nog opgestart moet worden?

CB had daarin gewoon enorm geluk. Mede door een goede service etc kunnen ze dat zo doen, maar als nieuwe winkel gaat dit echt nooit meer lukken anno 2019.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:57:35 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184995965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je benadering is verkeerd. Je moet als InterToys gewoon zorgen voor BETERE marge. Als dat niet kan dan moet je er helemaal niet aan beginnen lijkt mij. Nu leggen ze de schuld achteraf bij allerlei zaken die ontstaan zijn DOOR een walgelijk slechte marge o.a.

Vooral oudere mensen vinden het erg fijn om kundig te woord gestaan te worden in winkels. Toen ik als werknemer van een grote retailtoko personeel had rondlopen wat niets wist, toen zag je ook vrij snel mensen de winkel uitlopen etc. Logisch gevolg.
Ok. Ik google zelf wel wat ik wil weten, heb ik zo'n knakker in de winkel niet voor nodig :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184995992
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ok. Ik google zelf wel wat ik wil weten, heb ik zo'n knakker in de winkel niet voor nodig :P
Ik ook, maar mijn vader doet dat bijvoorbeeld wel snap je.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:59:46 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184996016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik ook, maar mijn vader doet dat bijvoorbeeld wel snap je.
Dat snap ik, maar over 10-20 jaar zijn dat soort mensen er ook niet meer. Toch een uitstervend concept dan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184996035
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar over 10-20 jaar zijn dat soort mensen er ook niet meer. Toch een uitstervend concept dan.
Natuurlijk zijn die er wel of wordt jij niet ouder? Wij denken dat wij als wij 80 zijn nog dingen op gaan zoeken, maar natuurlijk gaan we dat niet doen. We mogen blij zijn als we dan nog kunnen onthouden wat we net hebben gegeten :P
  woensdag 13 februari 2019 @ 18:01:48 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184996055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel of wordt jij niet ouder? Wij denken dat wij als wij 80 zijn nog dingen op gaan zoeken, maar natuurlijk gaan we dat niet doen. We mogen blij zijn als we dan nog kunnen onthouden wat we net hebben gegeten :P
Hé ik blijft internetten tot de laatste snik hoor :D
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184996064
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hé ik blijft internetten tot de laatste snik hoor :D
Ik ook _O_
  woensdag 13 februari 2019 @ 18:13:14 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_184996273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Verschil is dat CB online is met een aantal winkels (die niet voor de enorme omzet zorgen). CB was de EERSTE die deze tactiek toepaste. Je gelooft toch niet dat men dit accepteert van een nieuwe webwinkel die nu nog opgestart moet worden?

CB had daarin gewoon enorm geluk. Mede door een goede service etc kunnen ze dat zo doen, maar als nieuwe winkel gaat dit echt nooit meer lukken anno 2019.
Ook CB gaat merken dat service een hogere prijs geeft die niet voor ieder product te billijken is. Voor je witgoed en tv misschien wel, maar voor een simpele camera, printer of box is het gewoon de laagste prijs waar mensen voor kiezen. Groei is er natuurlijk wel maar vlakt harder af dan andere online retailbedrijven. Die groeien mn nog door geografische expansie
pi_184996513
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Naja, op zich wel. De meeste giftcards zullen niet 100% van de aankoop dekken. Dat geld komt vanuit het HK bij de franchisenemer terecht als 'ie daar ingewisseld wordt. Lijkt me prima.
Als de franchisenemers dan ook maar uitbetaald gaan krijgen...
dag
  Moderator woensdag 13 februari 2019 @ 18:24:30 #166
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_184996525
Er wordt door ons Nederlanders ZO veel teruggestuurd dat het echt niet meer uit kan op een gegeven moment. CooIbIue brengt inmiddels zelfs wasmachines rond enzo.
Ze zijn niet goedkoop, maar alsnog.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 13 februari 2019 @ 19:20:50 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184997712
In het journaal een speelgoedwinkel in Driebergen die ik goed ken.

Topwinkel hoor, maar wat ze er niet bijzeggen is dat Driebergen uitpuilt van de welgestelde opa's en oma's.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2019 @ 22:47:52 #168
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185004129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Toch zie ik dat niet echt als een alternatief voor de Intertoys, wellicht op de kleine prulletjes, maar de rest is niet te koop bij de Action.
Ik denk dat de Action (en Kruidvat en Trekpleister, etc.) soms toch wel als alternatief gebruikt worden. Vooral de Action heeft veel goedkoop speelgoed. En kapot gaat het toch wel binnen enkele dagen/weken. Intertoys heeft natuurlijk veel meer, maar dat is ook inclusief hele wanden met bordspellen voor rustig 50-60 euro. De gewone recht-toe, recht-aan 'graaibakken' zijn daar ook niet heel bijzonder.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 14 februari 2019 @ 08:37:08 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_185007860
Klein spul zit qua euro’s de marge ook niet op
pi_185008032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel of wordt jij niet ouder? Wij denken dat wij als wij 80 zijn nog dingen op gaan zoeken, maar natuurlijk gaan we dat niet doen. We mogen blij zijn als we dan nog kunnen onthouden wat we net hebben gegeten :P
Tuurlijk doen we dat wel, wij zijn er immers mee opgegroeid. De generatie van onze ouders niet, daarom hechten zij nog vrij veel waarde aan advies in een winkel.

Daarbij: hoe onafhankelijk is een advies in een winkel?
Don't let my username fool you...
pi_185013138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Daarbij: hoe onafhankelijk is een advies in een winkel?
Als ik bij een bepaald merk mijn tuin gratis onderhouden krijg, is dat mijn advies.

Bied een ander merk nog een zwembad erbij aan, is dat mijn nieuw advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2019 14:27:10 ]
pi_185014120
Rutte heeft al aardig wat bedrijven de grond in geholpen de afgelopen jaren.
VVD _O_ ^O^
pi_185015323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:24 schreef Cattivo het volgende:
Rutte heeft al aardig wat bedrijven de grond in geholpen de afgelopen jaren.
VVD _O_ ^O^
Rutte of VVD heeft hier niks mee te maken.
pi_185015599
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:40 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Rutte of VVD heeft hier niks mee te maken.
Mwa gedeeltelijk wel natuurlijk. Ze zouden bijvoorbeeld bepaalde belastingmaatregelen kunnen nemen voor midden en kleinbedrijven of parkeren gratis maken etc etc en zo nog 80 dingen. Belastingvrije voet verhogen bijvoorbeeld (o.a. FvD wil dat) lijkt mij een prima start.
pi_185015607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tuurlijk doen we dat wel, wij zijn er immers mee opgegroeid. De generatie van onze ouders niet, daarom hechten zij nog vrij veel waarde aan advies in een winkel.

Daarbij: hoe onafhankelijk is een advies in een winkel?
Hoe onafhankelijk zijn reviews op internet? Veel mensen beseffen zich niet dat het merendeel nep is en door winkels zelf geschreven of aangekocht etc. Zo is Zoover.nl heel groot geworden ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2019 @ 17:26:12 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185016006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa gedeeltelijk wel natuurlijk. Ze zouden bijvoorbeeld bepaalde belastingmaatregelen kunnen nemen voor midden en kleinbedrijven of parkeren gratis maken etc etc en zo nog 80 dingen. Belastingvrije voet verhogen bijvoorbeeld (o.a. FvD wil dat) lijkt mij een prima start.
Rutte gaat niet over parkeertarieven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2019 @ 17:32:58 #177
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_185016125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe onafhankelijk zijn reviews op internet? Veel mensen beseffen zich niet dat het merendeel nep is en door winkels zelf geschreven of aangekocht etc. Zo is Zoover.nl heel groot geworden ;)
Externe reviewsites als Trust Pilot zijn wel betrouwbaar. Interne productreviews zijn meestal nep
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:42:09 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185016282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Rutte gaat niet over parkeertarieven
jawel... rutte is de baas van nederland.
die kunnen we overal de schuld van geven.
Tot nooit .......
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2019 @ 17:42:16 #179
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185016287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik bij een bepaald merk mijn tuin gratis onderhouden krijg, is dat mijn advies.

Bied een ander merk nog een zwembad erbij aan, is dat mijn nieuw advies.
En je hebt een verkoper nodig om daar achter te komen? :?
Als een winkel al iets met korting of iets extra's aanbiedt schreeuwen ze dat echt wel van de daken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2019 @ 17:44:31 #180
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185016331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe onafhankelijk zijn reviews op internet? Veel mensen beseffen zich niet dat het merendeel nep is en door winkels zelf geschreven of aangekocht etc. Zo is Zoover.nl heel groot geworden ;)
Klopt, maar dan zie je in ieder de specificaties. Bij de Mediamarkt speuren ze de doos na als je iets lastigs vraagt. Alsof je dat zelf al niet gelezen had.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2019 @ 17:47:19 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185016379
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:32 schreef Djeez het volgende:

[..]

Externe reviewsites als Trust Pilot zijn wel betrouwbaar. Interne productreviews zijn meestal nep
Mwoa. Trustpilot wel te vertrouwen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_185016638
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:42 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En je hebt een verkoper nodig om daar achter te komen? :?
Als een winkel al iets met korting of iets extra's aanbiedt schreeuwen ze dat echt wel van de daken.
Voordat moet ik aan bod komen als men het van de daken schreeuwen doet is het niet meer geheim, en kan iedereen het doen.

Die verkoper benodig ik alleen om iets wat geen korting heeft om daar een korting op de bedingen, dat wat af geprijsd is moeten ze kwijt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2019 18:11:12 ]
pi_185016665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe onafhankelijk zijn reviews op internet? Veel mensen beseffen zich niet dat het merendeel nep is en door winkels zelf geschreven of aangekocht etc. Zo is Zoover.nl heel groot geworden ;)
Meerdere sites en daarbij kan ik daar wel redelijk overheen lezen. Je pikt er toch zo de goede en slechte reviews uit.
Don't let my username fool you...
pi_185017482
dag
  donderdag 14 februari 2019 @ 19:29:55 #185
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185018227
Ze zorgen bij Blokker zelf wel voor de laatste doodsteek van het bedrijf. Als is het maar door reputatieschade...
https://www.msn.com/nl-nl(...)OOe&ocid=mailsignout
!!! Go 49-ers !!!
pi_185022228
quote:
99s.gif Op woensdag 13 februari 2019 22:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik denk dat de Action (en Kruidvat en Trekpleister, etc.) soms toch wel als alternatief gebruikt worden. Vooral de Action heeft veel goedkoop speelgoed. En kapot gaat het toch wel binnen enkele dagen/weken. Intertoys heeft natuurlijk veel meer, maar dat is ook inclusief hele wanden met bordspellen voor rustig 50-60 euro. De gewone recht-toe, recht-aan 'graaibakken' zijn daar ook niet heel bijzonder.
Daarom. Zoveel toegevoegde waarde heeft Intertoys niet. Wat je bij Intertoys kunt vinden hebben ze ook bij de Bijenkorf, Hudson Bay, en anders soortgelijk bij de Flying Tiger, Hema, Action, Big Bazar etc.

Het is net zoiets als de V&D. Al was het daar vooral dat ze shop-in-shops hadden van bv Esprit en de Six en tegenover de V&D stonden aparte winkels van die ketens. :')
<3
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2019 @ 22:45:16 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185022619
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze zorgen bij Blokker zelf wel voor de laatste doodsteek van het bedrijf. Als is het maar door reputatieschade...
https://www.msn.com/nl-nl(...)OOe&ocid=mailsignout
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2019 @ 22:48:30 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185022680
Groeistuipen bij Action: 'Action groeit harder dan het aankan'
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185025075
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze zorgen bij Blokker zelf wel voor de laatste doodsteek van het bedrijf. Als is het maar door reputatieschade...
https://www.msn.com/nl-nl(...)OOe&ocid=mailsignout
Wat een bende
lekker faxen heel de dag echt genot
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2019 @ 08:33:46 #190
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185025759
Moddergooien tussen fossielen. Lekker symbolisch gezellig samen ten onder gaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:25:20 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_185026213
quote:
Een beetje het anti-Blokker effect.
For great justice!
pi_185026834
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Een beetje het anti-Blokker effect.
Ik weet nog wel een magazijn van zo'n 10.000 m2 in Amsterdam.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_185027513
De liefhebber die Blokker wil kopen, krijgt 250 miljoen mee.

https://www.telegraaf.nl/(...)bruidsschat-meegeven
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:14:06 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_185028321
https://speld.nl/2019/02/(...)eopend-in-flevoland/

Het is niet eens een heel gek idee :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_185029377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
https://speld.nl/2019/02/(...)eopend-in-flevoland/

Het is niet eens een heel gek idee :D
Maar nog even en ze zijn allemaal om. Alleen de Bijenkorf is nog overeind geloof ik... HEMA ook nog maar die klapt ook nog wel eens...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_185029536
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar nog even en ze zijn allemaal om. Alleen de Bijenkorf is nog overeind geloof ik... HEMA ook nog maar die klapt ook nog wel eens...
De Bijenkorf heeft al drastisch gesneden in vestigingen en volgens de laatste info loopt enkel Amsterdam nog goed. Duurt niet lang meer denk ik..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:28:40 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185029688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De Bijenkorf heeft al drastisch gesneden in vestigingen en volgens de laatste info loopt enkel Amsterdam nog goed. Duurt niet lang meer denk ik..
ik dacht dat die het juist nog wel goed doen dus dat verbaast me wel
pi_185030430
Vorig jaar mei berichtte de Bijenkorf nog dat er 12% meer omzet was, 2% meer bezoekers en 24% meer onlinebezoekers. Verder een winst van 38,7 miljoen. Die hebben nog wel wat spek op de botten hoor.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:53:36 #199
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185031229
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar nog even en ze zijn allemaal om. Alleen de Bijenkorf is nog overeind geloof ik... HEMA ook nog maar die klapt ook nog wel eens...
HEMA heeft een nieuwe eigenaar met diepe zakken. Kan wel eens meevallen.
Tot nooit .......
pi_185031264
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

HEMA heeft een nieuwe eigenaar met diepe zakken. Kan wel eens meevallen.
Zakken kunnen nog zo diep zijn. Als klanten je rommel niet willen kopen, dan houd het op.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 15:00:29 #201
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185031341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zakken kunnen nog zo diep zijn. Als klanten je rommel niet willen kopen, dan houd het op.
ja maar die HEMA rommel willen mensen nog steeds volgens mij.
Tot nooit .......
pi_185031362
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja maar die HEMA rommel willen mensen nog steeds volgens mij.
Dat valt vies tegen.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 15:12:19 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185031559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zakken kunnen nog zo diep zijn. Als klanten je rommel niet willen kopen, dan houd het op.
Toch heb ik het bij de Hema nog altijd wel relatief druk gezien.
Don't let my username fool you...
pi_185031581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Toch heb ik het bij de Hema nog altijd wel relatief druk gezien.
Druk is het bij VD ook altijd geweest, maar druk koopt niks he ;) Veel kijkers weinig kopers.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 15:18:34 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185031627
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja maar die HEMA rommel willen mensen nog steeds volgens mij.
dat willen ze nog wel, alleen voor Action prijzen
pi_185031659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat willen ze nog wel, alleen voor Action prijzen
Enige wat ik van de HEMA echt kan waarderen is hun gebak en rookworst. Eigenlijk zag iedereen de downfall van HEMA aantal jaren geleden al wel aankomen. Ineens gingen ze veel meer soorten gebak verkopen voor extra omzet etc.
pi_185031685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:13 schreef Poepz0r het volgende:

Druk is het bij VD ook altijd geweest, maar druk koopt niks he ;) Veel kijkers weinig kopers.
Wie gaat er nou een hema binnen om niets te kopen....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185031724
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie gaat er nou een hema binnen om niets te kopen....
Veel mensen schijnbaar aan de cijfers te zien. Als je een binnenstad in loopt en op zoek bent naar een cadeautje dan loop je ook de HEMA binnen om een idee op te doen lijkt mij of om kleding te vergelijken (lingerie, ondergoed etc).
pi_185032038
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie gaat er nou een hema binnen om niets te kopen....
Ik koop ook altijd wel wat bij de Hema. Ook als ik eigenlijk niks nodig heb :@

Fijne winkel, goed verzorgd en er lopen altijd wel meerdere mensen in de winkel die je kunnen helpen als je bijv iets niet kan vinden.

Bij “mijn” Hema staan er nagenoeg ook altijd wel rijen voor de kassa’s.

Maargoed, het is een middelgrote Hema in een middelgrote stad.

Ga ik in DH of R’dam winkelen dan stap ik de Hema niet binnen. In mijn eigen stadje hoort het gewoon bij het rondje winkels wat ik standaard afleg :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2019 @ 17:08:39 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185033761
Hema loopt helemaal niet zo slecht, als je even door de cijfers heen gaat dat is het in zijn huidige vorm al rendabel alleen ligt er nog een stukje ellende uit het verleden. En ik heb veel vertrouwen in Boekhoorn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 15 februari 2019 @ 20:45:26 #211
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185037813
Deze is goed:

  vrijdag 15 februari 2019 @ 20:48:14 #212
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185037875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:08 schreef rubbereend het volgende:
Hema loopt helemaal niet zo slecht, als je even door de cijfers heen gaat dat is het in zijn huidige vorm al rendabel alleen ligt er nog een stukje ellende uit het verleden. En ik heb veel vertrouwen in Boekhoorn
De HemAH is een mooi experiment.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:03:02 #213
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185038286
DE Bijenkorf bestaat al een tijd niet meer. Het zijn grotendeels merken die ruimte huren binnen het Bijenkorf gebouw. Had ik het laatst nog over met een verkoper in het beperkte Bijenkorf-gedeelte dat er nog wel is
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:21:29 #214
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185038702
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
DE Bijenkorf bestaat al een tijd niet meer. Het zijn grotendeels merken die ruimte huren binnen het Bijenkorf gebouw. Had ik het laatst nog over met een verkoper in het beperkte Bijenkorf-gedeelte dat er nog wel is
Dit doet de mediamarkt ook
  zaterdag 16 februari 2019 @ 08:45:55 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_185043913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Druk is het bij VD ook altijd geweest, maar druk koopt niks he ;) Veel kijkers weinig kopers.
Hema zit ook gewoon in de normale winkelstraat en niet altijd op A-locaties zoals bij de VD. Daarnaast is er idd nul reden om de Hema binnen te stappen als je niks gaat kopen, is nou niet bepaald een winkel om even inspiratie op te doen
  zaterdag 16 februari 2019 @ 08:49:00 #216
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185043936
Yep. Zelfs een dorp hier in de buurt van amper 15.000 inwoners, heeft nog een piepklein Hema-tje.
pi_185043966
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:45 schreef KingRadler het volgende:
Deze is goed:

[ afbeelding ]
Beetje simpel. Er zit in mijn ogen nog wel een duidelijk verschil tussen bedrijven met een goed businessmodel en bedrijven die een flink voordeel pakken door alle wet- en regelgeving te negeren / omzeilen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:00:46 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185044026
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
DE Bijenkorf bestaat al een tijd niet meer. Het zijn grotendeels merken die ruimte huren binnen het Bijenkorf gebouw. Had ik het laatst nog over met een verkoper in het beperkte Bijenkorf-gedeelte dat er nog wel is
ook als je aan hun verkoopt moet het een minimale opbrengst hebben anders moet de leverancier bijbetalen en niet verkochte spullen gaan gewoon terug
pi_185044244
https://www.nu.nl/economi(...)krijgt-geld-toe.html

quote:
Koper van Blokker krijgt geld toe

De koper van Blokker krijgt geld toe van de familie Blokker. Het bedrag is bedoeld om de huidige koers van de winkelketen voort te zetten. Dat bevestigt een woordvoerder na berichtgeving in De Telegraaf vrijdag.

"Het bedrag dat ter beschikking is gesteld voor de verkoop is bedoeld om het meerjarenplan voort te zetten", zegt een woordvoerder.

Blokker is in gesprek met twaalf potentiële kopers. Dit zijn geen "kille saneerders" volgens de woordvoerder. Hoe hoog het bedrag is, wil de woordvoerder niet zeggen. "We zitten nog midden in de onderhandelingen."

De familie Blokker zette de keten afgelopen november te koop. Blokker Holding leed het grootste verlies in 2017 ooit: 344 miljoen euro. In 2018 zijn investeringen in Blokker gedaan waardoor de omzet met 6 procent steeg, aldus de woordvoerder.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:33:19 #220
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185044288
"Het bedrag is bedoeld om de huidige koers van de winkelketen voort te zetten."

En dat heeft zin?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:49:48 #221
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185044420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:33 schreef Eightyone het volgende:
"Het bedrag is bedoeld om de huidige koers van de winkelketen voort te zetten."

En dat heeft zin?
Voor de schuldeisers als de Blokker zometeen failliet is wel
!!! Go 49-ers !!!
pi_185044632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:33 schreef Eightyone het volgende:
"Het bedrag is bedoeld om de huidige koers van de winkelketen voort te zetten."

En dat heeft zin?
Even extra het gaspadeel indrukken op weg naar de afgrond.
For great justice!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 10:35:07 #223
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185044909
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 08:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beetje simpel. Er zit in mijn ogen nog wel een duidelijk verschil tussen bedrijven met een goed businessmodel en bedrijven die een flink voordeel pakken door alle wet- en regelgeving te negeren / omzeilen.
Eens. Ook de handel via facebook van particulieren die hun garage vol hebben staan met kleding en schoenen en daar gewoon ook maar geen btw over afdragen etc.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185046908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:33 schreef Eightyone het volgende:
"Het bedrag is bedoeld om de huidige koers van de winkelketen voort te zetten."

En dat heeft zin?
Het idee is dat de huidige koers (online gaan, inzetten op duurdere producten) beter gaat lopen maar tijd nodig heeft. Ik denk dat de familie Blokker verwijst naar die 6% omzetgroei als bewijs dat het nieuwe beleid werkt (maar blijkbaar de familie zelf niet aandurft om daar verder mee te gaan).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_185047927
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 08:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beetje simpel. Er zit in mijn ogen nog wel een duidelijk verschil tussen bedrijven met een goed businessmodel en bedrijven die een flink voordeel pakken door alle wet- en regelgeving te negeren / omzeilen.
Inderdaad. Net alsof Apple zoveel geeft om klantcontact en customer service. Dan zouden ze elk snoertje en draadje niet 50 euro maken terwijl het ook voor 5 euro rendabel is en je telefoon niet na 2 jaar onbruikbaar maken.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:29:35 #226
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185048856
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Inderdaad. Net alsof Apple zoveel geeft om klantcontact en customer service. Dan zouden ze elk snoertje en draadje niet 50 euro maken terwijl het ook voor 5 euro rendabel is en je telefoon niet na 2 jaar onbruikbaar maken.
Apple is nummer 1 met klantcontact en customer service beter als Samsung
Ik begrijp waarom kabeltje zo duur is.
pi_185048980
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:29 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Apple is nummer 1 met klantcontact en customer service beter als Samsung
Ik begrijp waarom kabeltje zo duur is.
https://www.telegraaf.nl/(...)hones-trager-gemaakt

Erg klantvriendelijk inderdaad.
pi_185049461
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)hones-trager-gemaakt

Erg klantvriendelijk inderdaad.
*Problemen met de antenne in de iPhone?
Nee joh! de klanten houden de telefoon gewoon verkeerd vast!
dag
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:43:21 #229
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185050867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:14 schreef Peter het volgende:

[..]

*Problemen met de antenne in de iPhone?
Nee joh! de klanten houden de telefoon gewoon verkeerd vast!
Ik heb het over de winkels niet het apparaat.
pi_185050930
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:43 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ik heb het over de winkels niet het apparaat.
Als de medewerker je in de winkel heel netjes vertelt dat het bedrijf vindt dat krom recht is.. dan is het alsnog niet klantvriendelijk.
dag
  zaterdag 16 februari 2019 @ 19:55:53 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_185052308
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)hones-trager-gemaakt

Erg klantvriendelijk inderdaad.
Dat daarna met een softwareupdate gefixed is
pi_185052598
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat daarna met een softwareupdate gefixed is
Pas nadat ze r niet meer omheen konden door veel commentaar van klanten.
Apple gedraagt zich wel vaker als king of the hill.
dag
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:23:11 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_185052876
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Pas nadat ze r niet meer omheen konden door veel commentaar van klanten.
Apple gedraagt zich wel vaker als king of the hill.
Iedere multinational krijgt shit over zich heen doordat ze grenzen van het toelaatbare proberen te testen, kijk naar de diverse miljardenboetes die in de loop der jaren zijn uitgedeeld aan o.a. Google en Microsoft. Ik vind het juist te prijzen dat jaren na release je nog steeds een iPhone SE prima kan gebruiken en kan upgraden tot aan de laatste IOS
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:43:29 #234
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185053379
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Iedere multinational krijgt shit over zich heen doordat ze grenzen van het toelaatbare proberen te testen,
Ja, dus?
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:48:10 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_185053505
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ja, dus?
Dus om dat enkel als verwijt richting Apple te noemen, is een beetje hypocriet
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:23:04 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185054504
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus om dat enkel als verwijt richting Apple te noemen, is een beetje hypocriet
Nou, ik vind Peter geen hypocriete lul hoor, maar goed, ieder zijn mening
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:41:26 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_185055206
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou, ik vind Peter geen hypocriete lul hoor, maar goed, ieder zijn mening
Ik heb niemand een lul genoemd
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 22:28:21 #238
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185056398
We gaan hier toch geen Apple fan-topic van maken, ok? Daar zijn er al genoeg van.

Gewoon verder met omvallende winkelketens. Zoals Blokker en De Bijenkorf. En uiteindelijk natuurlijk ook de HEMA. Stuk voor stuk winkels waar je zelfs op zaterdag een kanon kunt afschieten zonder iets te raken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 februari 2019 @ 22:44:06 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185056777
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185056823
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:28 schreef Cynix ® het volgende:
We gaan hier toch geen Apple fan-topic van maken, ok? Daar zijn er al genoeg van.

Gewoon verder met omvallende winkelketens. Zoals Blokker en De Bijenkorf. En uiteindelijk natuurlijk ook de HEMA. Stuk voor stuk winkels waar je zelfs op zaterdag een kanon kunt afschieten zonder iets te raken.
Ik vind je stellingen nogal boud.
De HEMA hier is altijd druk en de Bijenkorf eigenlijk ook. Die zie ik echt niet omvallen.
Waar ben jij geweest dat je dat hebt geconstateerd?
dag
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 22:52:55 #241
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185056947
Bijenkorf Eindhoven en HEMA's vooral in Brabant en omstreken. En nu ik het er toch over heb: de C&A is eigenlijk ook al een paar jaar dood, alleen weten ze het nog niet of houden ze alles kunstmatig nog wat jaartjes draaiende.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 22:54:39 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185056987
Het is gewoon waar wat al vaker gezegd is: de middenklasse verdwijnt. Ramsj rukt op en een handvol speciaalzaken overleeft of kwijnt nog wat jaartjes in de marge.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_185056998
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:52 schreef Cynix ® het volgende:
Bijenkorf Eindhoven en HEMA's vooral in Brabant en omstreken. En nu ik het er toch over heb: de C&A is eigenlijk ook al een paar jaar dood, alleen weten ze het nog niet of houden ze alles kunstmatig nog wat jaartjes draaiende.
C&A ben ik met je eens, die lijken een grijze muis te zin in het kledinglandschap.
HEMA is tenminste nog actief bezig met strategieën ( buitenlandse extensie, met AH samenwerking, recent nieuwe eigenaar etc.) Bijenkorf heeft de afgelopen jaren een andere koers gekozen en doet het financieel gezien nu weer goed.
dag
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 22:55:59 #244
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185057022
Ze hóeven van mij niet weg, he? ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:01:39 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_185057183
Ik verwacht dat blokker ook nog wel wat dingen gaat uitproberen om faillissement te voorkomen
pi_185058012
--- Einde Apple-discussie. Zoek daarvoor een ander topic ---

[ Bericht 95% gewijzigd door Cynix ® op 16-02-2019 23:56:34 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 februari 2019 @ 12:23:45 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185062274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:01 schreef Blik het volgende:
Ik verwacht dat blokker ook nog wel wat dingen gaat uitproberen om faillissement te voorkomen
Ik hoop voor de keten dat de volgende eigenaar rigoureus mag saneren. Veel onrendabele winkels eruit, kleiner concern, overzichtelijk. Maar ben bang dat de familie Blokker het weg wil doen met de belofte van geen grote ontslagronde en dan wordt het weer jaren aanrommelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 17 februari 2019 @ 12:33:57 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_185062433
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik hoop voor de keten dat de volgende eigenaar rigoureus mag saneren. Veel onrendabele winkels eruit, kleiner concern, overzichtelijk. Maar ben bang dat de familie Blokker het weg wil doen met de belofte van geen grote ontslagronde en dan wordt het weer jaren aanrommelen.
Ik verwacht dat ze nog wel wat gaan proberen met verdere uitbreiding van online, los van mogelijke verkoop/faillissement
pi_185064178
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze nog wel wat gaan proberen met verdere uitbreiding van online, los van mogelijke verkoop/faillissement
Online? Ze hebben de slag 10 jaar terug al gemist net als de Hema.q
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185064954
Intertoys moet een experience worden voor kinderen. Een speelgoedwinkel heeft echt wel toekomst, als je de kinderen als het ware de magie van het speelgoed kunt laten ervaren. Dan is het voor kinderen een feest om te mogen snoepen in de Intertoys. Dus niet alleen saaie schappen, nee elke maand wat anders neerzetten. (Zet een volledige treinbaan neer, creëer een gamehal, maak er een bowlingbaan van, of een ballenbak)
  zondag 17 februari 2019 @ 15:16:19 #251
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185064973
Helaas kost dat veel geld.
  zondag 17 februari 2019 @ 16:07:28 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_185065821
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Online? Ze hebben de slag 10 jaar terug al gemist net als de Hema.q
er is meer dan een eigen verkoopkanaal
pi_185065937
Men probeert gewoon hun neus boven water te houden, al moet men er bankstellen voor gaan verkopen in een auto zaak. Ja dan hoef ik daar dus niet meer te wezen, als er zeuren staan voor een bankstel, heeft men geen tijd om voor mij iets op te zoeken.

Ze komen allemaal aan de beurt hoor let op mijn woorden, er zijn of resten nog maar weinig zaken die levens vatbaar zijn, op zorg en voeding naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 16:14:42 ]
pi_185066562
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:55 schreef Cynix ® het volgende:
Ze hóeven van mij niet weg, he? ;)
Proef soms wel die sfeer hier en dat vind ik apart. Ook toen V&D failliet ging waren er bijna tevreden reacties. Snap die aversie tegen fysieke winkels niet zo. Natuurlijk kan je zeggen dat ze niet met hun tijd meegaan, maar is Action zo spannend dan (behalve de prijs)? En daarover zijn zelfs fantopics.

Persoonlijk vind ik zeker kleding online kopen niet ideaal. Zelfs van hetzelfde merk kan een nieuw model heel anders uitvallen qua maat. En bij elke bestelling zeker de helft terug moeten sturen is ook een gedoe, en webshops beginnen er nu ook over te zeuren (nadat ze eerst marktaandeel hebben veroverd mede dankzij hun soepele retour-beleid).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_185066592
Dan bestel je meer maten, terug sturen kom je waarschijnlijk toch dan, maar dan heb je waarschijnlijk wel de juiste maat ertussen bij je eerste bestelling.
  zondag 17 februari 2019 @ 21:24:05 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185073041
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:50 schreef john2406 het volgende:
Dan bestel je meer maten, terug sturen kom je waarschijnlijk toch dan, maar dan heb je waarschijnlijk wel de juiste maat ertussen bij je eerste bestelling.
Vind ik een beetje hufterig. Die kleding kan niet meer gebruikt worden, het kost het bedrijf geld en is nou niet echt lekker voor het milieu
!!! Go 49-ers !!!
pi_185073082
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2019 21:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vind ik een beetje hufterig. Die kleding kan niet meer gebruikt worden, het kost het bedrijf geld en is nou niet echt lekker voor het milieu
En toch doe ik het met regelmaat, zijn ze zelf schuld, niet ik als de mogelijkheid er niet was kon ik die niet gebruiken.
Ik vind ook veel hufterig en toch doet de overheid het, of eraan mee, dus zeg mij maar wie werpt de eerste steen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2019 21:26:27 ]
pi_185074261
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 21:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

En toch doe ik het met regelmaat, zijn ze zelf schuld, niet ik als de mogelijkheid er niet was kon ik die niet gebruiken.
Ik vind ook veel hufterig en toch doet de overheid het, of eraan mee, dus zeg mij maar wie werpt de eerste steen.
Ik ga zelf liever naar een fysieke winkel voor kleding (online gaat 't zo: 2 of 3 maten bestellen, thuis moeten zijn voor het pakket, of zelf ophalen maar als ik de deur uit moet kan ik net zo goed naar de kledingwinkel gaan en dan ook nog retourpakket moeten maken en wegbrengen...heb ik nog niet over 't geld wat teruggestort moet worden).

Maar afgezien wat mijn voorkeur is vrees ik dat die voorwaarden voor gratis retour op een gegeven moment echt strenger worden. In het begin vooral gedaan om zich in de markt te vechten imo. Retourkosten, het uitzoeken en onverkoopbare stukken gaan die bedrijven toch wel veel kosten. Milieu-aspect wordt daarbij al dan niet terecht ook steeds vaker aangehaald.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_185074340
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 22:15 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ik ga zelf liever naar een fysieke winkel voor kleding (online gaat 't zo: 2 of 3 maten bestellen, thuis moeten zijn voor het pakket, of zelf ophalen maar als ik de deur uit moet kan ik net zo goed naar de kledingwinkel gaan en dan ook nog retourpakket moeten maken en wegbrengen...heb ik nog niet over 't geld wat teruggestort moet worden).

Maar afgezien wat mijn voorkeur is vrees ik dat die voorwaarden voor gratis retour op een gegeven moment echt strenger worden. In het begin vooral gedaan om zich in de markt te vechten imo. Retourkosten, het uitzoeken en onverkoopbare stukken gaan die bedrijven toch wel veel kosten. Milieu-aspect wordt daarbij al dan niet terecht ook steeds vaker aangehaald.
Gelijk heb jij wie dan leeft wie dan zorgt zeg ik alleen maar dan, ik zie wel.
pi_185074372
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:48 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik zeker kleding online kopen niet ideaal. Zelfs van hetzelfde merk kan een nieuw model heel anders uitvallen qua maat. En bij elke bestelling zeker de helft terug moeten sturen is ook een gedoe, en webshops beginnen er nu ook over te zeuren (nadat ze eerst marktaandeel hebben veroverd mede dankzij hun soepele retour-beleid).
Eens. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuw paar schoenen maar ik loop hier toch veel liever enkele winkels af dan dat ik ze online bestel. Niet enkel vanwege de maatvoering trouwens; ik ben iemand die graag de materialen en kleuren even in het echt ziet.
pi_185078161
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:07 schreef Blik het volgende:

[..]

er is meer dan een eigen verkoopkanaal
Dat is leuk als je een premium merkt bent en je zelf breed in de markt wilt zetten, maar Blokker verkoopt gewoon spul wat overal verkrijgbaar is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 februari 2019 @ 09:48:58 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_185079392
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 07:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is leuk als je een premium merkt bent en je zelf breed in de markt wilt zetten, maar Blokker verkoopt gewoon spul wat overal verkrijgbaar is.
Blokker heeft ook (een beperkt) assortiment met eigen merk, bijvoorbeeld:

https://www.blokker.nl/p/(...)bl-40002-rvs/1791782
pi_185083998
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Blokker heeft ook (een beperkt) assortiment met eigen merk, bijvoorbeeld:

https://www.blokker.nl/p/(...)bl-40002-rvs/1791782
Zeer exclusief hoor ...

https://yandex.com/images(...)jG3kJA&rpt=imagelike
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 februari 2019 @ 15:56:29 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_185085803
quote:
Private labels zijn meestal niet exclusief, worden vaak gerebrand afhankelijk van de keten. Daarom zijn ze zo goedkoop
pi_185145268
quote:
Faillissement voor speelgoedketen Intertoys
Speelgoedwinkel Intertoys is failliet. De winkels blijven voorlopig gewoon open. Er wordt druk gesproken met verschillende partijen over een doorstart. Voor de ruim 3000 medewerkers ziet het er somber uit: voor het personeel is ontslag aangevraagd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:55:36 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185145358
Zonde :)

Hoewel ik veel winkels tegenwoordig overbodig vindt ivm online aanbod, zijn speelgoedwinkels dan weer een uitzondering.

Heerlijk om daar als kleine doorheen te lopen, of in mijn geval nu, met de kleine :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:56:45 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185145386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:55 schreef Drekkoning het volgende:
Heerlijk om daar als kleine doorheen te lopen, of in mijn geval nu, met de kleine :)
Dat is dan ook gelijk het probleem, mensen komen niet verder dan het door de winkel heen lopen.
So we just called him Fred
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:58:03 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185145427
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is dan ook gelijk het probleem, mensen komen niet verder dan het door de winkel heen lopen.
Dat blijkt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185145446
Mijn laatste aankoop was pokemon lets go afgelopen november, en wat speelgoed voor mijn neefje

;(
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:02:38 #271
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185145535
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is dan ook gelijk het probleem, mensen komen niet verder dan het door de winkel heen lopen.
Exact.
Mensen willen dan wel graag een stenen speelgoedwinkel, maar vervolgens wel tot op de cent de goedkoopste zoeken online.
Dat kan dus niet allebei. Als je zo'n winkel wil, dan moet je er ook kopen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:10:09 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185145734
Komt niet voor iedereen als een verrassing:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-banen-verloren-gaan
So we just called him Fred
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:11:19 #274
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185145759
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:58 schreef Vlaggenroof het volgende:
Mijn laatste aankoop was pokemon lets go afgelopen november, en wat speelgoed voor mijn neefje

;(
Mijn laatste aankoop een waterpistool.
Toen was het nog BartSmit.
Tot nooit .......
pi_185145778
Dat was ook wel te verwachten, als je hoort dat er op plaatsen drie Intertoys winkels in één straat zijn door de overname van Bart Smit destijds, dan snap je wel dat er maar één goedkope manier is om die weg te saneren en dat is dus faillissement. Wel pijnlijk voor de werknemers natuurlijk.
Don't let my username fool you...
pi_185145801
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:02 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Exact.
Mensen willen dan wel graag een stenen speelgoedwinkel, maar vervolgens wel tot op de cent de goedkoopste zoeken online.
Dat kan dus niet allebei. Als je zo'n winkel wil, dan moet je er ook kopen.
Als die winkel dan ook nog betere service geeft of hanteert als online zeg ik niet nee, echter met een trap na, lach ik je alleen uit. Men doet het zich alleen zelf aan hoor!
Maar maak je niet druk door het Brexit komen genoeg banen deze kant op.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 13:13:52 ]
pi_185145876
Het is zelfs zo, als ik uit China zou bestellen dat is sneller hier als dat ik in Nederland bestel.
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:21:36 #278
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185145984
Ik had het niet over service hoor, maar over prijsvergelijk.
Het voordeel van een fysieke winkel is voor kinderen heel groot, namelijk dat ze het zelf uit het schap kunnen halen, zelf afrekenen en meteen mee naar huis.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Redactie Frontpage donderdag 21 februari 2019 @ 13:25:41 #279
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_185146080
Intertoys, ik zal ze niet missen. Het laten verdwijnen van Bart Smit was een heel domme fout
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_185146088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:21 schreef jajablahblah het volgende:
Ik had het niet over service hoor, maar over prijsvergelijk.
Het voordeel van een fysieke winkel is voor kinderen heel groot, namelijk dat ze het zelf uit het schap kunnen halen, zelf afrekenen en meteen mee naar huis.
Dat is het hem net, wat ik wou moest besteld worden, ik wil niet dat wat iedereen heeft.
En als ik dan een paar maal op de koffie gekomen ben is het voor mij over en uit.

Had zelfs deze week een cadeaubon gehaald bij die zaak, voor volgende week een kinderfeestje, heb hem maar gisteren verzilverd, en iets ervoor genomen, ik wil niet dat het kind met iets in de maag zit wat ze niet meer verzilveren kan, heb genoten van de VVD meer als genoeg. Bedoelde wel V&D maar VVD mag van mij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 13:31:07 ]
pi_185146206
Sneu voor het personeel met name. Beetje hetzelfde verhaal als de Mycom hier; weekje terug nog mooi weer spelen met "we gaan alles binnenkort anders doen" en andere mooie termen terwijl de boel kennelijk al bezig was de laatste adem uit te blazen.

Maar goed, door de overnames, naamswijzigingen en uiteindelijk failliet is er nu geen Intertoys meer, geen Toys XL, en geen Bart Smit. Waarmee eigenlijk alle grotere speelgoedketens in Nederland verdwenen zijn. Het is snel gegaan...
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:33:04 #282
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185146232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Maar goed, door de overnames, naamswijzigingen en uiteindelijk failliet is er nu geen Intertoys meer, geen Toys XL, en geen Bart Smit. Waarmee eigenlijk alle grotere speelgoedketens in Nederland verdwenen zijn. Het is snel gegaan...
Of je moet bereid zijn om naar een of ander dorp (of buitenwijk van een grotere plaats) te reizen, waar nog een Top 1 Toys zit.

Daarvan zijn er blijkbaar bijna 100; dat zijn er nog best wat.
pi_185146252
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sneu voor het personeel met name. Beetje hetzelfde verhaal als de Mycom hier; weekje terug nog mooi weer spelen met "we gaan alles binnenkort anders doen" en andere mooie termen terwijl de boel kennelijk al bezig was de laatste adem uit te blazen.

Maar goed, door de overnames, naamswijzigingen en uiteindelijk failliet is er nu geen Intertoys meer, geen Toys XL, en geen Bart Smit. Waarmee eigenlijk alle grotere speelgoedketens in Nederland verdwenen zijn. Het is snel gegaan...
Ik denk eigenlijk dat er wel een doorstart gaat komen, maar dan wel met een stuk minder filialen en met een ander beleid dat nu wel makkelijk doorgedrukt kan worden.
Don't let my username fool you...
pi_185146258
Triest, erg triest.
For great justice!
pi_185146382
quote:
3s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:34 schreef Q. het volgende:
Triest, erg triest.
Waarom zou het voor deze triester zijn als die welke voor gingen.
pi_185146393
er groeien nu dus kinderen op die eerder de Action hebben gezien dan de Intertoys (Speelgoedwinkel)
pi_185146399
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Of je moet bereid zijn om naar een of ander dorp (of buitenwijk van een grotere plaats) te reizen, waar nog een Top 1 Toys zit.

Daarvan zijn er blijkbaar bijna 100; dat zijn er nog best wat.
Ik keek even op Google, ik moet zo'n 10 kilometer voor de dichtstbijzijnde vestiging rijden. Dat is opzich nog wel te doen, maar natuurlijk minder gemakkelijk dan gewoon even op de fiets stappen.

quote:
0s.gifOp donderdag 21 februari 2019 13:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er wel een doorstart gaat komen, maar dan wel met een stuk minder filialen en met een ander beleid dat nu wel makkelijk doorgedrukt kan worden.
Dat zou ook nog kunnen idd. Ik begrijp dat de curatoren dat ook graag zouden willen zien.
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:24 #288
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185146475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:39 schreef KingRadler het volgende:
er groeien nu dus kinderen op die eerder de Action hebben gezien dan de Intertoys (Speelgoedwinkel)
Ik betwijfel of ik als kind veel beleving zou hebben ervaren in de Action.

Toekomstige kinderen (en het deel van de huidige dat niet naar fysieke speelgoedwinkels gaat) weten niet wat ze missen.
pi_185146564
Vraag mij ook wel af hoelang de gamemania ofzo blijft bestaan.

Maar kwa speelgoedwinkels is nu wel alles kapot toch?
pi_185146693
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:50 schreef Vlaggenroof het volgende:
Vraag mij ook wel af hoelang de gamemania ofzo blijft bestaan.

Maar kwa speelgoedwinkels is nu wel alles kapot toch?
Zolang Microsoft, Nintendo en Sony fysieke media blijven gebruiken wel.
Die winkels gaan het wel drukker krijgen.
pi_185146790
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:58 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Zolang Microsoft, Nintendo en Sony fysieke media blijven gebruiken wel.
Die winkels gaan het wel drukker krijgen.
Dat denk ik ook. De games industrie is booming en is bijna / zo niet groter dan de filmindustrie aan het worden. Maar.. inderdaad.. wel mits de grote namen fysiek alles uit blijven geven. Het downloaden van games wordt ook steeds groter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185146796
Let op: heb je nog een cadeaukaart, haast je want die blijft volgens mij maar tot 24 februari 2019 geldig!
pi_185147025
Ik vind dit echt zo klote. Weer een bedrijf wat al een hele tijd meedraaide naar de knoppen. Misschien vanwege dismanagement, maar toch... Straks zie je alleen maar kruidvats, actions en primarks in het winkelbeeld....

Ik kom best vaak bij intertoys. Vaak wil mijn dochtertje even binnen kijken en regelmatig mag ze iets kleins uitzoeken.

Ik heb helemaal niks met die goedkope zaken. Kruidvat vind ik één grote schiettent waar je amper je kont kan keren. Primark en action kom ik ook nauwelijks.

Ontzettend zonde dit.
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:20:36 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185147032
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:21 schreef jajablahblah het volgende:
Het voordeel van een fysieke winkel is voor kinderen heel groot, namelijk dat ze het zelf uit het schap kunnen halen, zelf afrekenen en meteen mee naar huis.
Nu zien ze iets op tv, pakken ze de tablet en leggen in het mandje van een virtuele winkel en staat het de volgende dag op de stoep.

Lijkt me als kind leuker, ik vond het vroeger maar rete irritant om iets te moeten gaan zoeken in een winkel als je iets wilde hebben en te moeten wachten bij de kassa en dan ook nog eens moeten wachten tot ouders klaar waren met de andere boodschappen zodat je eindelijk naar huis ging en kon spelen met het nieuwe speelgoed.
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2019 @ 14:22:24 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185147062
Dit krijg je als je laat en te weinig bijstuurt, allemaal nog het gevolg van de Blokker. Die hadden alle speelgoedwinkels al veel eerder samen moeten voegen en dubbele of soms driedubbele winkels weg moeten saneren.

En als Blokker op tijd en goed in online was gestapt had er een prima platform gestaan waaronder Intertoys online had kunnen renderen.

Maarja je kan niet alles in een paar jaar proberen te redden als je het halfslachtig doet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185147178
Als men de klanten melkt tot het einde krijgt men dit ook, die gaan dan voor wat nog rest voor het goedkoopste aanbod.

Maakt niet uit hoor, als je het ziet als zo, parkeerbeleid doet er natuurlijk ook vrolijk aan mee.

Zie zo een klant maar eens terug te winnen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 14:29:09 ]
pi_185147194
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nu zien ze iets op tv, pakken ze de tablet en leggen in het mandje van een virtuele winkel en staat het de volgende dag op de stoep.

Lijkt me als kind leuker, ik vond het vroeger maar rete irritant om iets te moeten gaan zoeken in een winkel als je iets wilde hebben en te moeten wachten bij de kassa en dan ook nog eens moeten wachten tot ouders klaar waren met de andere boodschappen zodat je eindelijk naar huis ging en kon spelen met het nieuwe speelgoed.
Mja, 5 min wachten of een halve dag wachten..
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:29:49 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185147204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Dit krijg je als je laat en te weinig bijstuurt, allemaal nog het gevolg van de Blokker. Die hadden alle speelgoedwinkels al veel eerder samen moeten voegen en dubbele of soms driedubbele winkels weg moeten saneren.

En als Blokker op tijd en goed in online was gestapt had er een prima platform gestaan waaronder Intertoys online had kunnen renderen.
Ze hebben inderdaad iets te lang liggen slapen en gedacht dat kinderen wel naar de speelgoedwinkels zouden blijven komen. Ze waren in die redenatie alleen vergeten dat als de ouders niet meer naar het winkelgebied komen voor hun dagelijkse boodschappen dat er dan ook geen kinderen met die ouders meekomen die hun ouders mee kunnen slepen naar de speelgoedwinkel.

Zit me net te bedenken dat Blokker beter naar de concurrentie had moeten kijken en al nattigheid had moeten voelen toen Toys 'R' Us zich terugtrok uit Nederland en niet de winkels over moeten nemen.
So we just called him Fred
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:33:49 #299
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185147271
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:50 schreef Vlaggenroof het volgende:
Vraag mij ook wel af hoelang de gamemania ofzo blijft bestaan.

Maar kwa speelgoedwinkels is nu wel alles kapot toch?
De toy champ?
Dat is hier de grootste op het moment & de prijzen zijn vaak nét iets lager dan online.
pi_185147366
Toys 'R' Us Amerika is hetzelfde gebeurd
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2019 @ 14:40:45 #301
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_185147389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

De toy champ?
Dat is hier de grootste op het moment & de prijzen zijn vaak nét iets lager dan online.
die hebben nog 9 winkels in Nederland, eerst waren dat er een paar meer maar ook daarvan zijn er dus al verdwenen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')