Het is geen aanbieding, het is gewoon hun officiële verkoopprijs. Betwijfel ook of ze het voor een hogere prijs zouden mogen verkopen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar om het dan in de aanbieding te gooien
Ze hadden het waarschijnlijk al heel lang op voorraad en konden het aan de straatstenen niet kwijtquote:Op woensdag 13 februari 2019 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar om het dan in de aanbieding te gooien
Maar niet goedkoper dan Intertoys. Minimaal dezelfde prijs, als het niet duurder is.quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:32 schreef Ronaldsen het volgende:
Je hebt in Enschede trouwens wel sinds enkele jaren de ToyChamp, dat is ook nog een vrij onbekende speelgoedketen.
Ik weet niet precies hoe hun formule is, maar volgens mij ongeveer dit:
-goedkoop pand dat niemand anders wil huren (hier zit hij weggemoffeld achter wat meubelzaken).
-weinig magazijn, de winkel is min of meer een soort magazijn lijkt het wel.
-weinig personeel
-weinig aankleding in de winkels, sober en kaal.
Nou heel veel mensen kopen dus wel speelgoed bij het Kruidvat. Omdat het daar goedkoop is denken ze. Of dat nou echt zo is of niet.quote:Op woensdag 13 februari 2019 07:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
We hebben hier meerdere Kruidvatwinkels en het laatst waar ik daarbij aan denk is wel speelgoed...
Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:10 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel (over kloonsteden) dat zijdelings te maken heeft met deze topicreeks:
https://www.destentor.nl/(...)-op-elkaar~a8b321f6/
Kleine winkels van zelfstandigen die expertise hebben? Denk dat daar juist veel te halen valt.quote:Op woensdag 13 februari 2019 11:49 schreef KingRadler het volgende:
Ik geef Paul Moers gelijk beleving moet terug bij Intertoys.
Meer gaan richten op grote panden en minder op klein speelgoed.
Kleine winkels moeten gewoon dicht daar valt nauwelijks wat te beleven.
Het resultaat van digitalisering had kunnen zijn dat mensen meer hun eigen keuzes maken. Maar de 'grootmachten' duwen zich alsnog op de voorgrond; ogenschijnlijk sterker dan ooit. Of je nu een kant en klare playlist in Spotify aan zet (nee, die lijstjes zijn niet onafhankelijk), of door een winkelstraat loopt.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.
Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meterquote:Op woensdag 13 februari 2019 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Intertoys moet naar een goede spreiding, niet twee in één stad. Winkels in zieltogende wintercentra afstoten en zorgen dat je juist in winkelcentra zit waar het bruist. Dat soort steden en winkelcentra zijn er zat.
ik ben die winkel een beetje ontgroeid XDquote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:32 schreef Zipportal het volgende:
Intertoys vraagt uitstel van betaling aan
https://www.ad.nl/economi(...)taling-aan~a5dddfdb/
quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
Een Bart Smit hier is Intertoys geworden een paar jaar terug en sindsdien hebben we twee Intertoys in praktisch gezien één straat. Bizar voor een centrum als Den Helder.
quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:28 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meter
Net als een Kruidvat en een Trekpleister schuin tegenover elkaar, hier ergens in de buurt.quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:28 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Twee maar. Hier in Hoofddorp zitten er drie. Allemaal binnen een cirkel van 300-400 meter
is trekpleister niet de goedkope variant van de Kruidvat?quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Net als een Kruidvat en een Trekpleister schuin tegenover elkaar, hier ergens in de buurt.
Dezelfde winkels, van hetzelfde concern, met een andere naam.
NRC had pas ook een interessant artikel over hoe een vastgoedbedrijf bezig is om het gebied rond de Meent in Rotterdam op te kopen en alle kleine ondernemers uit hun pand te zetten onder het mom van dringende renovatie. Monopoly in Rotterdam: van wie is de winkelstraat?quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:10 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel (over kloonsteden) dat zijdelings te maken heeft met deze topicreeks:
https://www.destentor.nl/(...)-op-elkaar~a8b321f6/
Uiteraard is er nog een hoop meer mis aan het artikel, ik vind het behoorlijk schrijnend voor een marktonderzoeker om algemeen bekende markt-data keihard te negeren en gewoon een willekeurig getal noemt dat beter in zijn straatje past.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook wel meer op dat stukje aan te merken:
- Hans beweert dat de ophef onterecht is omdat er meer online dan stenen winkels failliet gaan. Er zullen ongetwijfeld meer webwinkels omvallen dan fysieke winkels aangezien er daar nu eenmaal meer van zijn, maar de schaalgrootte en dus impact is meestal veel kleiner.
- Hans beweert dat de eigenaren het nu slim aanpakken. Nog slimmer zou het natuurlijk geweest zijn als zowel de Blokker als de nieuwe eigenaren niet eerst jaren hadden voortgemodderd met talloze overbodige vestigingen door de risicovolle overnames en naamswijzigingen, maar daar zegt hij niets over.
- Hans beweert dat de echte redenen concurrentie van Action en Kruidvat zijn, (meh, speelgoed is niet hun specialiteit en dus is hun aanbod beperkter) en dat er minder kinderen zijn (klopt, maar die hebben gemiddeld wel meer speelgoed dan decennia geleden. Wat hij zelf ook aanstipt overigens waardoor hij zichzelf enigszins tegenspreekt).
En het geen zin heeft om een andere stad te bezoeken om eens andere winkels te zien.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goed stukje. Die wereldwijde eenwording van het aanbod heeft als bijeffect dat men er steeds meer hetzelfde uitziet, hetzelfde luistert, hetzelfde kijkt, hetzelfde rijdt, etc. Ik vind dat wel jammer.
Pak van m'n hart dat het goed is gekomen met je giftcards.quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:20 schreef KingRadler het volgende:
het was druk in de Intertoys ben wel van mijn Giftcards af
Als kind vond ik het altijd een leuke belevenis om met m'n ouders naar bijvoorbeeld de Maxis of een plaats verder weg te gaan ter afwisseling van het doordeweekse lokale winkelcentrumpje. De Maxis was een gigantische hypermarkt die vaak leuk was aangekleed, een plaats als Amsterdam had een veel ruimer aanbod aan winkels dan thuis, en een klein dorpje had nog merken die gewoon enkel lokaal waren. En nu? De Maxis is vervallen van 1 grote winkel naar meerdere matig lopende panden die allemaal gevuld worden door bekende namen met een bekende inrichting, en ongeacht of je in een stad of dorp komt, je loopt tegen dezelfde ketens aan. Ik zou op een vrije zaterdag ervoor kunnen kiezen om niet op de fiets hier om de hoek boodschappen bij de Hoogvliet te doen maar de auto te pakken en naar een winkelcentrum in een andere stad te rijden, maar wat zou het toevoegen? Het is allemaal grotendeels hetzelfde, hoogstens is de schaalgrootte anders...quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En het geen zin heeft om een andere stad te bezoeken om eens andere winkels te zien.
quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:20 schreef KingRadler het volgende:
het was druk in de Intertoys ben wel van mijn Giftcards af
quote:Drukte in winkels Intertoys: iedereen wil cadeaukaart inleveren ‘voordat het te laat is’
In de speelgoedwinkels van Intertoys is het deze woensdag drukker dan normaal. Veel klanten leveren hun cadeaukaarten in uit vrees voor een faillissement van de keten. Ondertussen voeren de curatoren overleg met eventuele overnamekandidaten.
https://www.ad.nl/economi(...)te-laat-is~a14d7869/
Naja, op zich wel. De meeste giftcards zullen niet 100% van de aankoop dekken. Dat geld komt vanuit het HK bij de franchisenemer terecht als 'ie daar ingewisseld wordt. Lijkt me prima.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:15 schreef Blik het volgende:
Balen voor de intertoys, want eigenlijk is dat dus geen extra omzet
Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:29 schreef Poepz0r het volgende:
Bedrijven zoals Intertoys vragen er toch echt helemaal zelf om. Met een kleine 20 jaar retailervaring kan ik dat wel zeggen. Ze betalen ALLEMAAL hun personeel het minimumloon en verwachten wel dat je 24/7 beschikbaar bent en alles weet. Er zit 0,0 motivatie in personeel en dat lijkt mij vrij logisch.
...
Je benadering is verkeerd. Je moet als InterToys gewoon zorgen voor BETERE marge. Als dat niet kan dan moet je er helemaal niet aan beginnen lijkt mij. Nu leggen ze de schuld achteraf bij allerlei zaken die ontstaan zijn DOOR een walgelijk slechte marge o.a.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..
Ik vrees dat de klant veelal meer geïnteresseerd is in de prijs van het speelgoed dan hoe kundig het personeel is.
Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Moet je wel klanten vinden die graag extra betalen voor duurder personeel..
Ik vrees dat de klant veelal meer geïnteresseerd is in de prijs van het speelgoed dan hoe kundig het personeel is.
Maar heeft dat met kundig personeel in de winkel te maken? Meer met marketing, lijkt me.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.
Verschil is dat CB online is met een aantal winkels (die niet voor de enorme omzet zorgen). CB was de EERSTE die deze tactiek toepaste. Je gelooft toch niet dat men dit accepteert van een nieuwe webwinkel die nu nog opgestart moet worden?quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Coolblue groeit ook enorm qua omzet en die is echt teringduur. Zolang je het beeld kunt scheppen dat je tof bent betalen de mensen er wel voor hoor.
Ok. Ik google zelf wel wat ik wil weten, heb ik zo'n knakker in de winkel niet voor nodigquote:Op woensdag 13 februari 2019 17:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je benadering is verkeerd. Je moet als InterToys gewoon zorgen voor BETERE marge. Als dat niet kan dan moet je er helemaal niet aan beginnen lijkt mij. Nu leggen ze de schuld achteraf bij allerlei zaken die ontstaan zijn DOOR een walgelijk slechte marge o.a.
Vooral oudere mensen vinden het erg fijn om kundig te woord gestaan te worden in winkels. Toen ik als werknemer van een grote retailtoko personeel had rondlopen wat niets wist, toen zag je ook vrij snel mensen de winkel uitlopen etc. Logisch gevolg.
Ik ook, maar mijn vader doet dat bijvoorbeeld wel snap je.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ok. Ik google zelf wel wat ik wil weten, heb ik zo'n knakker in de winkel niet voor nodig
Dat snap ik, maar over 10-20 jaar zijn dat soort mensen er ook niet meer. Toch een uitstervend concept dan.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ook, maar mijn vader doet dat bijvoorbeeld wel snap je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |