abonnement Unibet Coolblue
pi_184689971
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je de meeste hoogopgeleiden aantreft onder de achterban van GL.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012

Hier staat FvD nog niet bij, maar ik vermoed dat die niet veel afwijkt van PVV.
Dat denk ik niet, Fvd wordt door veel hoogopgeleide VVD-ers als salonfähig alternatief gezien.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184690168
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:46 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, Fvd wordt door veel hoogopgeleide VVD-ers als salonfähig alternatief gezien.
Het lijkt me toch vrij helder dat FvD uit min of meer dezelfde vijver vist als PVV. Ok, FvD profileert zich als "het intellectuele alternatief voor PVV", wellicht dat dat net iets ander publiek trekt. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen met een academische opleiding daar massaal in trappen. Met antropogene klimaatverandering een hoax noemen (willekeurig voorbeeld) scoor je gewoon niet echt bij zulk publiek.

Ik ben benieuwd wanneer de cijfers van CBS een update krijgen, dan zullen we dat pas echt gaan zien. De door mij gelinkte cijfers zijn alweer 6 jaar oud.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184690227
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt me toch vrij helder dat FvD uit min of meer dezelfde vijver vist als PVV.

Ze vissen duidelijk ook in de VVD-vijver, waar denk je dat die 10 VVD zetels heen gegaan zijn in de peilingen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_184690247
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je de meeste hoogopgeleiden aantreft onder de achterban van GL.
Die term hoogopgeleid kan anno 2019 echt niet meer.

Foei.

Verder zegt hoogopgeleid weinig als je thuis achter de geraniums zit omdat er weinig behoefte is aan een drs in de antropologie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184690260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:02 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ze vissen duidelijk ook in de VVD-vijver, waar denk je dat die 10 VVD zetels heen gegaan zijn in de peilingen?
Dat geldt net zo goed voor de PVV. Heck, Wilders komt van de VVD.

Overigens is dat voor de andere partijen alleen maar gunstig... dat potentieel VVD-stemvee wegloopt naar partijen die praktisch gezien buiten spel staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184690301
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die term hoogopgeleid kan anno 2019 echt niet meer.

Foei.
Ja, benoemen dat een deel van de bevolking een academische opleiding heeft is natuurlijk heel beledigend voor de mensen die dat niet hebben. :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184690318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de PVV. Heck, Wilders komt van de VVD.

Zoals ik al schreef, vissen ze OOK in de VVD vijver.

En daar hang ik verder geen waarde oordeel aan, het is gewoon een feitelijke constatering.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184690350
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, vissen ze OOK in de VVD vijver.

En daar hang ik verder geen waarde oordeel aan, het is gewoon een feitelijke constatering.
Kortom: PVV en FvD zijn helemaal niet zo heel verschillend. Ze vissen in dezelfde vijver, die deels overlapt met de vijver waaruit VVD vist... sure. Het belangrijkste verschil is de manier waarop ze zichzelf profileren, maar ideologisch zijn de verschillen alles behalve groot.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:11:06 #129
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_184690378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de PVV. Heck, Wilders komt van de VVD.

Overigens is dat voor de andere partijen alleen maar gunstig... dat potentieel VVD-stemvee wegloopt naar partijen die praktisch gezien buiten spel staan.
Best kans dat je dadelijk 6 partijen nodig hebt om een kabinet te vormen, en dan word een minderheidskabinet toch een reëlere optie. Dat lijkt me dan toch winst voor het FvD, die zoiets als eerder hebben voorgesteld.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 12:11:30 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184690383
Waar komt die obsessie met de PVV toch vandaan? Ze trekken stemmers aan van D66, VVD en CDA. Heel toevallig de partijen die in het rood staan. Mag ik je er op wijzen dat links netto flink verlies maakt in de peilingen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184690395
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kortom: PVV en FvD zijn helemaal niet zo heel verschillend. Ze vissen in dezelfde vijver, die deels overlapt met de vijver waaruit VVD vist... sure. Het belangrijkste verschil is de manier waarop ze zichzelf profileren, maar ideologisch zijn de verschillen alles behalve groot.
Met zo'n simpele gedachtengang kun je ook wel alle linkse of christelijke partijen over één kam scheren.

De PVV heeft niet eens een partijprogramma, daarin verschilt het al behoorlijk met FvD.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:12:17 #132
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_184690397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, vissen ze OOK in de VVD vijver.

En daar hang ik verder geen waarde oordeel aan, het is gewoon een feitelijke constatering.
Voornamelijk VVD/CDA/PVV denk ik, ook wel wat SP/50+/PvdD in mindere mate.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:12:45 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184690405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overigens blijft die haat-liefde verhouding met D66 van FvD-aanhangers fascinerend.
Omdat veel FvDer ex-D66 zijn (net zoals ik) en zich verraden voelen door het kaltstellen van het raadplegend referendum, waarschijnlijk.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:13:48 #134
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184690421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Waar komt die obsessie met de PVV toch vandaan? Ze trekken stemmers aan van D66, VVD en CDA. Heel toevallig de partijen die in het rood staan. Mag ik je er op wijzen dat links netto flink verlies maakt in de peilingen?
Als je naar de peilingen kijkt zie je inderdaad dat PVV nauwelijks of geen verlies lijdt. Die 12-18 zetels van FvD komen toch echt bij CDA/VVD/D66 vandaan.
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Baudet, de man die als jurist is gepromoveerd met een politiek pamflet bij z'n eigen fanboi, die serieuze wetenschappers de maat neemt omtrent een vermeende ons-kent-ons-mentaliteit. :') :')
Nee dan ''leraar'' Zihni Özdil van GroenLinks die aan de universiteit doceerde over white privilege, intersectioneel feminisme en post-kolonialisme.

Persoonlijk stem ik nog liever op Tunahan Kuzu.

[ Bericht 20% gewijzigd door trein2000 op 29-01-2019 13:53:15 (overmatig grof) ]
pi_184690431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:11 schreef Nattekat het volgende:

Waar komt die obsessie met de PVV toch vandaan? Ze trekken stemmers aan van D66
Hoe kom je hier nou weer bij? Als 2 partijen ver uit elkaar staan dan zijn dat wel PVV en D66.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184690441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat veel FvDer ex-D66 zijn (net zoals ik) en zich verraden voelen door het kaltstellen van het raadplegend referendum, waarschijnlijk.
Wow. Gewoon... wow. :D

Dat is echt alsof je van de SP overstapt naar de VVD.

Overigens moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je op stemt. Maar gezien je motivatie lijkt het je meer te gaan om de vorm van de democratie dan om de politieke inhoud. Want FvD en D66 staan toch echt wel mijlenver uit elkaar, politiek-inhoudelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 29-01-2019 12:43:17 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184690449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als je naar de peilingen kijkt zie je inderdaad dat PVV nauwelijks of geen verlies lijdt. Die 12-18 zetels van FvD komen toch echt bij CDA/VVD/D66 vandaan.
Als je het alleen bekijkt op basis van -10 verlies daar en +10 winst daar zou je dat zo kunnen beargumenteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 12:52:09 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184691002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij? Als 2 partijen ver uit elkaar staan dan zijn dat wel PVV en D66.
Ik heb het niet over de PVV.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184691027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de PVV.
Ah, ok. Als je bedoelt: een overstap van D66 naar FvD, dan is dat voor mij exact even vreemd. Zoals gezegd: die twee kunnen politiek-inhoudelijk bijna niet verder uit elkaar liggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 13:26:34 #140
236264 crew  capricia
pi_184691628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:24 schreef Nattekat het volgende:
-weg-
persoonlijke vraag: Beschouw jij jezelf als progressief?

[ Bericht 30% gewijzigd door trein2000 op 29-01-2019 13:57:26 ]
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 13:32:33 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184691725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]

persoonlijke vraag: Beschouw jij jezelf als progressief?
Hangt af van het onderwerp. Ik stop mezelf niet graag in een hokje en laat mijn standpunt over een bepaald onderwerp niet bepalen door in welk hokje het past.

Op gebied ben klimaat durf ik mezelf wel progressief te noemen, ben het gewoon totaal niet eens met hoe het nu wordt aangepakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 13:36:09 #142
408813 crew  trein2000
pi_184691772
Dicht tot ik tijd heb om te vegen. Zal wel morgen worden.
Of er moet een collega eerder beschikbaar zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:42 #143
408813 crew  trein2000
pi_184692158
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:
Dicht tot ik tijd heb om te vegen. Zal wel morgen worden.
Of er moet een collega eerder beschikbaar zijn.
Eh kijk nou, ik voelde me beter dan ik dacht. Topic is weer open, maar ik ben het geëmmer in deze reeks helemaal zat.
Hou het bij de inhoud en probeer niet te verzanden in persoonlijk gedoe.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184693449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hangt af van het onderwerp. Ik stop mezelf niet graag in een hokje en laat mijn standpunt over een bepaald onderwerp niet bepalen door in welk hokje het past.

Op gebied ben klimaat durf ik mezelf wel progressief te noemen, ben het gewoon totaal niet eens met hoe het nu wordt aangepakt.
Hoe wil je dat het wél wordt aangepakt?
pi_184693599
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:14 schreef bamibij het volgende:

[..]

Hoe wil je dat het wél wordt aangepakt?
Investeer in revolutionaire technologie.

Binnen nu en tien jaar hebben we zulke goedkope stroom, dat we niet meer weten wat we er mee aanmoeten. Zo werkt onze economie nou eenmaal: als we iets echt nodig hebben, dan wordt het enorm interessant om daar in te investeren. Denk bijvoorbeeld aan de revolutie die schalieolie heeft veroorzaakt.

Met die goedkope stroom kan overmatige CO2 worden afgevangen en omgezet worden in methaan - deze techniek bestaat al, en vast in iets stroperige of een vaste stof, die gemakkelijk kan worden opgeslagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184693659
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Investeer in revolutionaire technologie.

Binnen nu en tien jaar hebben we zulke goedkope stroom, dat we niet meer weten wat we er mee aanmoeten. Zo werkt onze economie nou eenmaal: als we iets echt nodig hebben, dan wordt het enorm interessant om daar in te investeren. Denk bijvoorbeeld aan de revolutie die schalieolie heeft veroorzaakt.

Met die goedkope stroom kan overmatige CO2 worden afgevangen en omgezet worden in methaan - deze techniek bestaat al, en vast in iets stroperige of een vaste stof, die gemakkelijk kan worden opgeslagen.
Dit alles hoeft ontmoediging op gebruik fossiele energie (belasting) en aanmoediging groene/niet-fossiele energie (subsidie) niet uit te sluiten volgens mij!
pi_184693915
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:26 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit alles hoeft ontmoediging op gebruik fossiele energie (belasting) en aanmoediging groene/niet-fossiele energie (subsidie) niet uit te sluiten volgens mij!
Het zwakke in mijn betoog is dat er geen garantie is dat t werkt. Maar als het wel werkt, dan zullen veel mensen zich afvragen waarom al die molens en zonnepanelen zijn gebouwd. En wie dat heeft betaald.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184693951
Het is natuurlijk ook maar wat je verstaat onder "echt nodig". Strikt genomen zouden we gewoon door kunnen gaan met het verstoken van kolen enzo. Dat zal echt wel blijven werken.

En inderdaad: er is geen garantie dat technologische vooruitgang overal oplossingen voor gaat leveren. We kunnen veel, maar we kunnen ook niet alles.

Wat dit vooral lastig maakt is dat "economisch nodig" iets heel anders is dan "nodig in het kader van duurzaamheid". Korte termijn belangen winnen het helaas vaak van het verstand op de langere termijn.

En on topic: volgens partijleider Baudet is de menselijke invloed op het klimaat sowieso een hoax. Er is volgens hem geen probleem dat om een oplossing vraagt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184694091
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:40 schreef Molurus het volgende:
En on topic: volgens partijleider Baudet is de menselijke invloed op het klimaat sowieso een hoax. Er is volgens hem geen probleem dat om een oplossing vraagt.
Hij zou best gelijk kunnen hebben. Maar ik heb m laatst hierover horen spreken, en zijn kennis op dit vlak is niet om over naar huis te schrijven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184694094
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zwakke in mijn betoog is dat er geen garantie is dat t werkt. Maar als het wel werkt, dan zullen veel mensen zich afvragen waarom al die molens en zonnepanelen zijn gebouwd. En wie dat heeft betaald.
In aanvulling hierop: de tijd van afwachten of onderzoek naar "revolutionaire technologie" iets gaat opleveren is inmiddels toch wel echt voorbij. Misschien is die technologie er over 20 jaar wel, wie zal het zeggen? Alleen is daarop wachten buitengewoon onverstandig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184694188
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hij zou best gelijk kunnen hebben. Maar ik heb m laatst hierover horen spreken, en zijn kennis op dit vlak is niet om over naar huis te schrijven.
Mja, "zou kunnen" kopen we niet zoveel voor. Ik denk dat politici er verstandig aan doen om de inventarisatie van de feiten over te laten aan wetenschappers die daar verstand van hebben. Prima als hij een politieke mening vormt over wat we met die feiten aanmoeten, maar met inhoudelijke klimaatwetenschap kan hij zich toch beter niet bemoeien. Het doet z'n geloofwaardigheid weinig goed.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184694242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, "zou kunnen" kopen we niet zoveel voor. Ik denk dat politici er verstandig aan doen om de inventarisatie van de feiten over te laten aan wetenschappers die daar verstand van hebben. Prima als hij een politieke mening vormt over wat we met die feiten aanmoeten, maar met inhoudelijke klimaatwetenschap kan hij zich toch beter niet bemoeien. Het doet z'n geloofwaardigheid weinig goed.
Politiek die naar wetenschap luistert... Ijdele hoop.
pi_184694258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

In aanvulling hierop: de tijd van afwachten of onderzoek naar "revolutionaire technologie" iets gaat opleveren is inmiddels toch wel echt voorbij. Misschien is die technologie er over 20 jaar wel, wie zal het zeggen? Alleen is daarop wachten buitengewoon onverstandig.
Het gaat wat verder dan wachten op iets. We zijn doodgegooid met angstverhalen over peak oil en, verrassing, de olie is nu super goedkoop. Hetzelde gaat op voor bijna iedere commodity.

Er is behoefte aan goedkope groene stroom. Dezelfde knappe koppen die voor een katalysator, GPS en fracking hebben gezorgd, gaan ook dit probleem oplossen.

Honderden miljarden investeren in inefficiënte technologie is ook onverstandig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184694360
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat wat verder dan wachten op iets. We zijn doodgegooid met angstverhalen over peak oil en, verrassing, de olie is nu super goedkoop. Hetzelde gaat op voor bijna iedere commodity.
Dit vind ik zeker niet zo'n sterk argument om niks te doen / lekker door te gaan zoals we dat nu doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:53 schreef Lyrebird het volgende:

Er is behoefte aan goedkope groene stroom. Dezelfde knappe koppen die voor een katalysator, GPS en fracking hebben gezorgd, gaan ook dit probleem oplossen.

Honderden miljarden investeren in inefficiënte technologie is ook onverstandig.
Als je daarop gokt - want dat is het... gokken - dan moet je ook rekening houden met wat het gaat kosten als die magische oplossingen er niet of veel te laat komen. Dat zou best wel eens heel veel meer kunnen zijn dan het nu kost om actie te ondernemen.

Zoals vaker gezegd: klimaatbeleid is risicomanagement. Hoeveel risico ben je bereid te nemen?

PS:

Hoe dan ook is dit tamelijk off topic denk ik, aangezien dhr Baudet stellig ontkent dat er uberhaupt een probleem is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 29-01-2019 16:18:58 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184694618
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je de meeste hoogopgeleiden aantreft onder de achterban van GL.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012
Helaas vallen veel pseudo-wetenschappers en mensen die pretstudies hebben gedaan ook onder hoogopgeleid, dus an sich zegt dat niet zo veel. Qua besteedbaar inkomen staat GL onder VVD en D66 in het hoogste kwartiel en is GL één van de koplopers in het laagste kwartiel wat mijn vermoeden bevestigt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 16:11:58 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184694662
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:57 schreef Molurus het volgende:

PS:

Hoe dan ook is dit tamelijk off topic denk ik, aangezien dhr Baudet stellig ontkent dat er uberhaupt een probleem is.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/duurzaamheid-innovatie
Investeren in innovatie is weldegelijk een punt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184694819
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 16:21:40 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184694840
quote:
Gelukkig is Baudet niet de hele partij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184694992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/duurzaamheid-innovatie
Investeren in innovatie is weldegelijk een punt.
Klopt, maar of die innovaties waarin ze gaan investeren met het klimaat te maken heeft zeggen ze er (natuurlijk) wijselijk niet bij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184695075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Helaas vallen veel pseudo-wetenschappers en mensen die pretstudies hebben gedaan ook onder hoogopgeleid, dus an sich zegt dat niet zo veel. Qua besteedbaar inkomen staat GL onder VVD en D66 in het hoogste kwartiel en is GL één van de koplopers in het laagste kwartiel wat mijn vermoeden bevestigt.
Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo, en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184695130
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo, en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
Het woord "pretstudie" is nu al meermalen gevallen in reactie op die cijfers. Ik vrees dat het niet meer is dan een stukje cognitieve dissonantie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:00 #162
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184695181
Nieuwe peiling forum +2



[ Bericht 92% gewijzigd door martijnde3de op 29-01-2019 16:49:38 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_184695834
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:32 schreef Ludachrist het volgende:

Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo,
Technisch gezien zijn ze hoogopgeleid maar er is verschil in waarde en moeilijkheidsgraad per richting. Dus een statement als "GL trekt de meeste hoogopgeleiden aan" zegt niet zoveel.

quote:
en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
Dat VVD en D66 vooral de moeilijkere en waardevollere hoogopgeleiden trekken (e.g. exacte wetenschappers die beter betaald krijgen) en GL meer de hogeropgeleiden trekt met lagere waarde en lagere moeilijkheidsgraad (i.e. studies waar je een lager salaris aan over houdt). Ik zeg niet dat die cijfers dat bewijzen maar het hint er wel naar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184695872
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarschijnlijk klopt je vermoeden niet. Zie het deel over brede achterban.

Bovendien blijkt uit de FvD-kandidatenlijsten voor Provinciale Staten, de Senaat, het Europees Parlement veel kwaliteit. Stuk voor stuk mensen die op hoog niveau gewerkt hebben: academici, geslaagde ondernemers, mensen met bestuurservaring in serieuze organisaties aangevuld met talentvolle politici van lokale partijen. Wat ik heb meegekregen van de (jonge) achterban (ik ben geen lid maar ben wel enkele keren aanwezig geweest op open bijeenkomsten) zijn dit hoogopgeleide mensen, of mensen die een studie volgen, aantrekkelijk, ambitieus en een brandend verlangen om de koers van Nederland bij te sturen.

Anders dus dan veel GroenLinksers die bijna allemaal omhoog vallen uit schimmige subsidieclubjes, oud-studenten van pretstudies en het radicaal linkse milieu. Maar je kunt jezelf natuurlijk voor de gek blijven houden, je eigen nare gedachten over FvD projecteren op die partij en denken dat je met mavoklant Jesse Klaver en zweefteef Lisa Westerveld de strijd wint.
^O^
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184696184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat VVD en D66 vooral de moeilijkere en waardevollere hoogopgeleiden trekken (e.g. exacte wetenschappers die beter betaald krijgen) en GL meer de hogeropgeleiden trekt met lagere waarde en lagere moeilijkheidsgraad (i.e. studies waar je een lager salaris aan over houdt). Ik zeg niet dat die cijfers dat bewijzen maar het hint er wel naar.
Waar baseer je je dan op?

Ik ken er toevallig heel wat die technische natuurkunde studeren - wat bekend staat als 1 van de zwaarste studies in Nederland - die GL stemmen.

De academische stemmers zouden dan trouwens wel heel selectief verdeeld moeten zijn over GL en andere partijen wil je hypothese enig hout snijden. En zover ik kan zien ontbreekt elke onderbouwing daarvoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184696190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Technisch gezien zijn ze hoogopgeleid maar er is verschil in waarde en moeilijkheidsgraad per richting. Dus een statement als "GL trekt de meeste hoogopgeleiden aan" zegt niet zoveel.

[..]

Dat VVD en D66 vooral de moeilijkere en waardevollere hoogopgeleiden trekken (e.g. exacte wetenschappers die beter betaald krijgen) en GL meer de hogeropgeleiden trekt met lagere waarde en lagere moeilijkheidsgraad (i.e. studies waar je een lager salaris aan over houdt). Ik zeg niet dat die cijfers dat bewijzen maar het hint er wel naar.
Dit lijkt me wel echt een héle grove conclusie om te trekken hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184696295
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

^O^
Als je het zo eens bent met die "analyse", is het dan niet op zijn minst merkwaardig dat vier van de vijf FVD-ers in een vertegenwoordigend orgaan een pretstudie hebben gedaan en de vijfde haar middelbare school niet heeft afgemaakt?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:42:51 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184696354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je het zo eens bent met die "analyse", is het dan niet op zijn minst merkwaardig dat vier van de vijf FVD-ers in een vertegenwoordigend orgaan een pretstudie hebben gedaan en de vijfde haar middelbare school niet heeft afgemaakt?
Je zou ook kunnen concluderen dat mensen die een echte studie gedaan hebben bedanken voor de eer om de politiek in te gaan.

Mensen met een technische of bèta-opleiding moet je er echt met een vergrootglas zoeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184696583
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om eens te kijken om via de lokale politiek wat te gaan doen, maar ik besefte dat ik niet intelligent genoeg ben.
pi_184697369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mensen met een technische of bèta-opleiding moet je er echt met een vergrootglas zoeken.
Ja, mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184697386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen.
Waarom zou een beta bij uitstek geschikt zijn om het land te leiden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184697414
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou een beta bij uitstek geschikt zijn om het land te leiden?
Nou ja, niet per se beta... hoewel ik dat ook wel verfrissend zou vinden eerlijk gezegd. Iemand als Neil deGrasse Tyson in de Amerikaanse politiek zou ik wel kunnen waarderen bijv. :D Niet dat het gaat gebeuren.. en sowieso verwacht ik niet dat ie veel steun zou krijgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184699371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ken er toevallig heel wat die technische natuurkunde studeren - wat bekend staat als 1 van de zwaarste studies in Nederland - die GL stemmen.

Dat zou me oprecht verbazen, van hoogopgeleide natuurkundigen verwacht ik niet dat ze op een populistische partij als Groenlinks stemmen.

Maar het zal dan wellicht jeugdige onbezonnenheid zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184699389
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, niet per se beta... hoewel ik dat ook wel verfrissend zou vinden eerlijk gezegd. Iemand als Neil deGrasse Tyson in de Amerikaanse politiek zou ik wel kunnen waarderen bijv. :D Niet dat het gaat gebeuren.. en sowieso verwacht ik niet dat ie veel steun zou krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184699430
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Scherp! ^O^ Die was ik even vergeten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184699468
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat zou me oprecht verbazen, van hoogopgeleide natuurkundigen verwacht ik niet dat ze op een populistische partij als Groenlinks stemmen.

Maar het zal dan wellicht jeugdige onbezonnenheid zijn.
Sja... hier lijken sowieso veel mensen te zitten die zich niet voor kunnen stellen dat GL het goed doet bij academici, en die vervolgens allerlei (op niets gebaseerde) hypotheses verzinnen om hun cognitieve dissonantie daarover te bestrijden.

Het zijn wel de feiten: GL en D66 doen het significant beter onder academici dan de overige partijen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 29-01-2019 20:31:11 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184699492
We hebben met van Meenen (D66) en Bruins (CU) ook nog een wiskundige en natuurkundige in de kamer zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184699527
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:26 schreef Monolith het volgende:
We hebben met van Meenen (D66) en Bruins (CU) ook nog een wiskundige en natuurkundige in de kamer zitten.
Overigens ging het mij dus niet om beta academici per se, maar meer om:

"mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen."

Ik ben er nog steeds wel van overtuigd dat hier een kern van waarheid in zit. Politiek is een vies spel, dat gespeeld wordt door mensen die het vies willen spelen. Integere intelligente mensen hebben daar vaak helemaal geen trek in, en zouden het sowieso minder goed doen bij het electoraat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184699931
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen.
Rutger Bregman lijkt me een uitstekende keus voor het uitstippelen van beleid. Maar die heeft dan weer weinig charisma.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:57:42 #180
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_184700063
Schitterend, Baudet heeft lekker een potje zitten schaken i.p.v. aanwezig te zijn bij het debat over de Nederlandse steun aan de "gematigde oppositie" in Syrië. :D _O-

Wat een droeftoeter is het ook. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')