abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 15:50:07 #151
167383 Molurus
the talking snake
pi_184694188
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hij zou best gelijk kunnen hebben. Maar ik heb m laatst hierover horen spreken, en zijn kennis op dit vlak is niet om over naar huis te schrijven.
Mja, "zou kunnen" kopen we niet zoveel voor. Ik denk dat politici er verstandig aan doen om de inventarisatie van de feiten over te laten aan wetenschappers die daar verstand van hebben. Prima als hij een politieke mening vormt over wat we met die feiten aanmoeten, maar met inhoudelijke klimaatwetenschap kan hij zich toch beter niet bemoeien. Het doet z'n geloofwaardigheid weinig goed.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184694242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, "zou kunnen" kopen we niet zoveel voor. Ik denk dat politici er verstandig aan doen om de inventarisatie van de feiten over te laten aan wetenschappers die daar verstand van hebben. Prima als hij een politieke mening vormt over wat we met die feiten aanmoeten, maar met inhoudelijke klimaatwetenschap kan hij zich toch beter niet bemoeien. Het doet z'n geloofwaardigheid weinig goed.
Politiek die naar wetenschap luistert... Ijdele hoop.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 15:53:36 #153
118755 crew  Lyrebird
pi_184694258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

In aanvulling hierop: de tijd van afwachten of onderzoek naar "revolutionaire technologie" iets gaat opleveren is inmiddels toch wel echt voorbij. Misschien is die technologie er over 20 jaar wel, wie zal het zeggen? Alleen is daarop wachten buitengewoon onverstandig.
Het gaat wat verder dan wachten op iets. We zijn doodgegooid met angstverhalen over peak oil en, verrassing, de olie is nu super goedkoop. Hetzelde gaat op voor bijna iedere commodity.

Er is behoefte aan goedkope groene stroom. Dezelfde knappe koppen die voor een katalysator, GPS en fracking hebben gezorgd, gaan ook dit probleem oplossen.

Honderden miljarden investeren in inefficiënte technologie is ook onverstandig.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  dinsdag 29 januari 2019 @ 15:57:35 #154
167383 Molurus
the talking snake
pi_184694360
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat wat verder dan wachten op iets. We zijn doodgegooid met angstverhalen over peak oil en, verrassing, de olie is nu super goedkoop. Hetzelde gaat op voor bijna iedere commodity.
Dit vind ik zeker niet zo'n sterk argument om niks te doen / lekker door te gaan zoals we dat nu doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:53 schreef Lyrebird het volgende:

Er is behoefte aan goedkope groene stroom. Dezelfde knappe koppen die voor een katalysator, GPS en fracking hebben gezorgd, gaan ook dit probleem oplossen.

Honderden miljarden investeren in inefficiënte technologie is ook onverstandig.
Als je daarop gokt - want dat is het... gokken - dan moet je ook rekening houden met wat het gaat kosten als die magische oplossingen er niet of veel te laat komen. Dat zou best wel eens heel veel meer kunnen zijn dan het nu kost om actie te ondernemen.

Zoals vaker gezegd: klimaatbeleid is risicomanagement. Hoeveel risico ben je bereid te nemen?

PS:

Hoe dan ook is dit tamelijk off topic denk ik, aangezien dhr Baudet stellig ontkent dat er uberhaupt een probleem is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 29-01-2019 16:18:58 ]
pi_184694618
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je de meeste hoogopgeleiden aantreft onder de achterban van GL.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-electoraat-in-2012
Helaas vallen veel pseudo-wetenschappers en mensen die pretstudies hebben gedaan ook onder hoogopgeleid, dus an sich zegt dat niet zo veel. Qua besteedbaar inkomen staat GL onder VVD en D66 in het hoogste kwartiel en is GL één van de koplopers in het laagste kwartiel wat mijn vermoeden bevestigt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 16:11:58 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184694662
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:57 schreef Molurus het volgende:

PS:

Hoe dan ook is dit tamelijk off topic denk ik, aangezien dhr Baudet stellig ontkent dat er uberhaupt een probleem is.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/duurzaamheid-innovatie
Investeren in innovatie is weldegelijk een punt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:20:27 #157
167383 Molurus
the talking snake
pi_184694819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Q.E.D.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 januari 2019 @ 16:21:40 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184694840
quote:
Gelukkig is Baudet niet de hele partij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184694992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Klopt, maar of die innovaties waarin ze gaan investeren met het klimaat te maken heeft zeggen ze er (natuurlijk) wijselijk niet bij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184695075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Helaas vallen veel pseudo-wetenschappers en mensen die pretstudies hebben gedaan ook onder hoogopgeleid, dus an sich zegt dat niet zo veel. Qua besteedbaar inkomen staat GL onder VVD en D66 in het hoogste kwartiel en is GL één van de koplopers in het laagste kwartiel wat mijn vermoeden bevestigt.
Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo, en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:34:40 #161
167383 Molurus
the talking snake
pi_184695130
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo, en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
Het woord "pretstudie" is nu al meermalen gevallen in reactie op die cijfers. Ik vrees dat het niet meer is dan een stukje cognitieve dissonantie.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:00 #162
377395 martijnde3de
Trust, but verify.
pi_184695181
Nieuwe peiling forum +2

DyFWJk1WoAMRbXw.jpg:large

[ Bericht 92% gewijzigd door martijnde3de op 29-01-2019 16:49:38 ]
Government's first duty is to protect the people, not run their lives.
pi_184695834
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:32 schreef Ludachrist het volgende:

Wat is je vermoeden dan precies, want ik word hier niet echt wijs uit. Dat mensen die een pretstudie hebben gedaan niet echt hoogopgeleid zijn, ook al noemen we ze zo,
Technisch gezien zijn ze hoogopgeleid maar er is verschil in waarde en moeilijkheidsgraad per richting. Dus een statement als "GL trekt de meeste hoogopgeleiden aan" zegt niet zoveel.

quote:
en dat dat af te zien is aan het feit dat ze relatief veel mensen met een laag inkomen aantrekken?
Dat VVD en D66 vooral de moeilijkere en waardevollere hoogopgeleiden trekken (e.g. exacte wetenschappers die beter betaald krijgen) en GL meer de hogeropgeleiden trekt met lagere waarde en lagere moeilijkheidsgraad (i.e. studies waar je een lager salaris aan over houdt). Ik zeg niet dat die cijfers dat bewijzen maar het hint er wel naar.
pi_184695872
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarschijnlijk klopt je vermoeden niet. Zie het deel over brede achterban.

Bovendien blijkt uit de FvD-kandidatenlijsten voor Provinciale Staten, de Senaat, het Europees Parlement veel kwaliteit. Stuk voor stuk mensen die op hoog niveau gewerkt hebben: academici, geslaagde ondernemers, mensen met bestuurservaring in serieuze organisaties aangevuld met talentvolle politici van lokale partijen. Wat ik heb meegekregen van de (jonge) achterban (ik ben geen lid maar ben wel enkele keren aanwezig geweest op open bijeenkomsten) zijn dit hoogopgeleide mensen, of mensen die een studie volgen, aantrekkelijk, ambitieus en een brandend verlangen om de koers van Nederland bij te sturen.

Anders dus dan veel GroenLinksers die bijna allemaal omhoog vallen uit schimmige subsidieclubjes, oud-studenten van pretstudies en het radicaal linkse milieu. Maar je kunt jezelf natuurlijk voor de gek blijven houden, je eigen nare gedachten over FvD projecteren op die partij en denken dat je met mavoklant Jesse Klaver en zweefteef Lisa Westerveld de strijd wint.
^O^
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:32:36 #165
167383 Molurus
the talking snake
pi_184696184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat VVD en D66 vooral de moeilijkere en waardevollere hoogopgeleiden trekken (e.g. exacte wetenschappers die beter betaald krijgen) en GL meer de hogeropgeleiden trekt met lagere waarde en lagere moeilijkheidsgraad (i.e. studies waar je een lager salaris aan over houdt). Ik zeg niet dat die cijfers dat bewijzen maar het hint er wel naar.
Waar baseer je je dan op?

Ik ken er toevallig heel wat die technische natuurkunde studeren - wat bekend staat als 1 van de zwaarste studies in Nederland - die GL stemmen.

De academische stemmers zouden dan trouwens wel heel selectief verdeeld moeten zijn over GL en andere partijen wil je hypothese enig hout snijden. En zover ik kan zien ontbreekt elke onderbouwing daarvoor.
pi_184696190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Technisch gezien zijn ze hoogopgeleid maar er is verschil in waarde en moeilijkheidsgraad per richting. Dus een statement als "GL trekt de meeste hoogopgeleiden aan" zegt niet zoveel.

[..]

Dit lijkt me wel echt een héle grove conclusie om te trekken hoor.
pi_184696295
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

^O^
Als je het zo eens bent met die "analyse", is het dan niet op zijn minst merkwaardig dat vier van de vijf FVD-ers in een vertegenwoordigend orgaan een pretstudie hebben gedaan en de vijfde haar middelbare school niet heeft afgemaakt?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:42:51 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184696354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je het zo eens bent met die "analyse", is het dan niet op zijn minst merkwaardig dat vier van de vijf FVD-ers in een vertegenwoordigend orgaan een pretstudie hebben gedaan en de vijfde haar middelbare school niet heeft afgemaakt?
Je zou ook kunnen concluderen dat mensen die een echte studie gedaan hebben bedanken voor de eer om de politiek in te gaan.

Mensen met een technische of bèta-opleiding moet je er echt met een vergrootglas zoeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:56:07 #169
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_184696583
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om eens te kijken om via de lokale politiek wat te gaan doen, maar ik besefte dat ik niet intelligent genoeg ben.
Ik ook.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:42:42 #170
167383 Molurus
the talking snake
pi_184697369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mensen met een technische of bèta-opleiding moet je er echt met een vergrootglas zoeken.
Ja, mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen.
pi_184697386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, mensen die echt geschikt zouden zijn om bestuur te geven aan een land zijn wel bij uitstek de mensen die het niet willen doen.
Waarom zou een beta bij uitstek geschikt zijn om het land te leiden?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:45:39 #172
167383 Molurus
the talking snake
pi_184697414
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou een beta bij uitstek geschikt zijn om het land te leiden?
Nou ja, niet per se beta... hoewel ik dat ook wel verfrissend zou vinden eerlijk gezegd. Iemand als Neil deGrasse Tyson in de Amerikaanse politiek zou ik wel kunnen waarderen bijv. :D Niet dat het gaat gebeuren.. en sowieso verwacht ik niet dat ie veel steun zou krijgen.
pi_184699371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ken er toevallig heel wat die technische natuurkunde studeren - wat bekend staat als 1 van de zwaarste studies in Nederland - die GL stemmen.

Dat zou me oprecht verbazen, van hoogopgeleide natuurkundigen verwacht ik niet dat ze op een populistische partij als Groenlinks stemmen.

Maar het zal dan wellicht jeugdige onbezonnenheid zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184699389
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, niet per se beta... hoewel ik dat ook wel verfrissend zou vinden eerlijk gezegd. Iemand als Neil deGrasse Tyson in de Amerikaanse politiek zou ik wel kunnen waarderen bijv. :D Niet dat het gaat gebeuren.. en sowieso verwacht ik niet dat ie veel steun zou krijgen.
266px-01._Diederik_Samsom.jpg
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:22:35 #175
167383 Molurus
the talking snake
pi_184699430
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Scherp! ^O^ Die was ik even vergeten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')