abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184095697
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184095834
Het laatste dieettopic van 2018 en waarschijnlijk de eerste van 2019. Wat een eer ;)
pi_184095857
Thanks voor de verjaardagswensen!
Door een onverwachte verrassing, die me in tranen liet uitbarsten, een super dag gehad. Qua eten echt netjes gehouden (eetlust nog steeds niet normaal terug, maar komt goed uit).

Morgen zie ik ook positief in, ga het beschaafd houden, mag sws geen alcohol met alle pillen.

Goede voornemens heb ik niet, ben al sinds 24 november gestopt met roken (gedwongen door de open wond maargoed haha).

Ieder een alvast een fijne jaarwisseling gewenst! :*
pi_184096128
CotS, inderdaad wat weinig, maar voor een dagje ga je er niet dood aan. :) Morgen oliebollen? :D

Pizzapuntje, superknap dat je gestopt bent met roken, gedwongen of niet, het is moeilijk, but you did it ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184096243
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:54 schreef Messina het volgende:
CotS, inderdaad wat weinig, maar voor een dagje ga je er niet dood aan. :) Morgen oliebollen? :D

Pizzapuntje, superknap dat je gestopt bent met roken, gedwongen of niet, het is moeilijk, but you did it ^O^
Ja daarom... dus dat voelt fout. Maar ik werd ook pas om half drie wakker oid.

Ach.. morgen sowieso een oliebol en een appelbeignet als avondeten en ik was van plan om nog wat lekkere hapjes te halen voor de avond en nacht en ik heb een heerlijk flesje bubbeltjes voor mezelf gekocht. Dus een onbewuste balansdag oid _O-
pi_184096582
Als je gemiddelde dag gewoon "goed" is qua hoeveelheid eten maakt een dagje bunkeren (of juist wat te weinig) echt niet uit. Daar schiet de weegschaal echt geen kilos van omhoog of naar beneden, dat kan dat lijf van je gewoon aan. ^O^
pi_184097200
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen :D

Mijn goede voornemens gaan vooral over beter voor mezelf zorgen.
pi_184097244
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen :D

Dat zijn de beste voornemens!

Hm... 39 red ik misschien net niet
pi_184100191
Ik sluit ook maar weer eens aan na morgen ;-)

Vandaag wel 21.4 km gefietst in 1.5u op m'n stadsfiets zonder versnellingen, 633 kcal mee verbrand volgens m'n Garmin horloge.

Ik startte mijn afvalperiode vorig jaar op 21 december, was op z'n lichtst 8,9kg kwijt en was vanmorgen nog maar 1,7kg onder waar ik vorig jaar startte.

Dus, komend jaar een minder heftig kg-doel, maar vooral de focus op stabiel blijven als ik 'm heb beriekt. Liever 4kg er blijvend af en dat dan volgend jaar nog een keer, dan zoals dit jaar wel bijna 9 kwijt maar die er ook bijna allemaal weer aan.

Sporten ook maar weer oppakken, door blessure - ziek - iets té druk op werk achter elkaar al veel te lang niet gesport. Vandaag was een goed begin, en morgen sowieso ook 9km fietsen om wat op te halen en misschien maak ik daar ook nog wel een iets groter rondje van.
pi_184114227
Even wat krentebollen en koffie erin en dan straks maar die 100kg doen oO<
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_184114463
Goede voornemens tja...
Stabiel blijven qua gewicht. Het liefst er nog wat af.
Wat tevredener met mijn leven zijn.

39 oliebollen red ik niet na 1 heb ik eigenlijk wel genoeg.
  maandag 31 december 2018 @ 10:12:19 #12
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_184115307
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:

Challenge accepted!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_184115328
Ik word nu al doodgegooid met allemaal afvalshakes en sportadviezen op internet :o

Afgelopen jaar 10 kilo afgevallen. Als ik dit doorzet weeg ik december 2019 65 kilo. Maar stiekem ben ik blij met alles tussen de 65 en 70.

mijn lijstje waarbij ik weer terug in mn ritme probeer te komen maar er nog niet helemaal ben :P

o: Kwark/huttenkase/gedroogde vijgen en paranoten
t: Sinaasappel O+ O+
l: Twee boterhammen - 1 met pindakaas en 1 met la vache qui rit (kerstpakket)
t: een oliebol. Of twee.
d: Ciabatta met vegashoarma, tomaat, komkommer
t: Wat chipjes

mijn goede voornemens zijn wat meer investeren in mijn geestelijke gezondheid. Podcasts luisteren, minder netflix en hangen en iets meer hardlopen. Ik merk dat ik met hardlopen lekkerder in mijn vel zit omdat ik dan even een uurtje moet focussen op hardlopen en niet op mijn kringetje van gedachtes. Ik luister nu naar Unf*ck your brain over imposter syndroom.
Ik heb een prima lichaam, ben veel afgevallen - nu leren er van te genieten.

[ Bericht 18% gewijzigd door DrSauvignon op 31-12-2018 10:54:48 ]
  maandag 31 december 2018 @ 10:16:10 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184115361
Hier word het goede voornemen om beter voor mezelf op te komen.. op werk, privé en eet vlak..

En ik hou wel van goede voornemens.. weg met het (lastige) afgelopen jaar en kom maar op met het nieuwe jaar..

Hopelijk voel ik me over 365 dagen beter over mezelf dan vandaag
:+

Verder wordt het 1 oliebol vanavond gok ik.. ik hou er niet zo van.. appelflappen kan ik er wel 1000 van op :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 31 december 2018 @ 13:47:24 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184120175
Goede voornemens? Doe ik opzich niet specifiek aan omdat het 't nieuwe jaar betreft.

Maar wil sowieso weer meer op kracht trainen, wil weer terug naar m'n oude gewichten.
Dus ook weer meer trainen, zelf weer naar de sportschool enzo.

Daarnaast toch hopelijk in ieder geval weer die 5 kilo eraf die er ondertussen zowat wel weer bijbaan zitten (nouja 3/4 ongeveer)
pi_184121076
Deze stuurde mijn moeder en ik heb het hartelijk om gelachen
(grapje he mensen, niet meer!).

pi_184123641
Hij is leuk! :Y
Gek? kan je dat eten?
pi_184124639
Merk het wel meteen aan mijn portemonnee :+ Als ik meer moet eten moet ik toch meer aanschaffen natuurlijk. Je wil natuurlijk ook wel variatie hebben qua eten. Trouwens wat een hel in de winkels nu _O-

Van de week eens de huisarts bellen, maar heb sowieso al veel dingen extra gehaald zodat ik in ieder geval een volle extra maaltijd per dag kan eten en meer fruit en groente en zuivel met goede vetten. . Tja tis voor een goed doel zou ik maar zeggen. Wil het echt een goed jaar volhouden en dan hopelijk zie ik dan resultaat. Zo niet dan moet er wel echt wat mis zijn lijkt me.

Zouden jullie het trouwens aanraden om ook als ondersteuning 2 a 3x per dag een proteine shake te drinken naast al het andere voedsel? Ik eet sowieso al bijna elke dag eieren en wil ook elke dag griekse yoghurt 10& vet eten. Moet ook weer niet overkill worden lijkt me qua eiwitten en vetten?

Fijne jaarwisseling trouwens iedereen *O*
War, War Never Changes
pi_184124879
Wat betreft de lintworm kan ik je waarschijnlijk wel gerust stellen, ik heb een lintworm gehad in het verleden en ik viel toen ook wel wat af, maar dat kwam vnl omdat ik overal zo'n buikpijn van kreeg dat ik bijna niks meer at. Dus dat zou je denk ik wel gemerkt hebben ;-).

Ik zou niet nu al beginnen met eiwit shakes eerlijk gezegd. Die zorgen er vaak juist voor dat je wat voller zit, en dan is het dus juist moeilijker om meer te eten. In overleg met een diëtiste lijkt me ook wel verstandig zoals je zelf in het vorige topic al opperde.

Plaats anders eens een lijstje van wat je normaal gezien op een dag eet? Dan is het wat makkelijker om gericht advies te geven. En hoeveel sport je? Als je niet sport ligt het natuurlijk ook weer anders dan als je vijf keer per week sport.

Lijkt me ook handig om te proberen het zoveel mogelijk met gezonde dingen op te vullen. In het vorige topic noemde iemand al avocado, noten, dat zijn inderdaad goede opties.
pi_184127015
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 16:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat betreft de lintworm kan ik je waarschijnlijk wel gerust stellen, ik heb een lintworm gehad in het verleden en ik viel toen ook wel wat af, maar dat kwam vnl omdat ik overal zo'n buikpijn van kreeg dat ik bijna niks meer at. Dus dat zou je denk ik wel gemerkt hebben ;-).

Ik zou niet nu al beginnen met eiwit shakes eerlijk gezegd. Die zorgen er vaak juist voor dat je wat voller zit, en dan is het dus juist moeilijker om meer te eten. In overleg met een diëtiste lijkt me ook wel verstandig zoals je zelf in het vorige topic al opperde.

Plaats anders eens een lijstje van wat je normaal gezien op een dag eet? Dan is het wat makkelijker om gericht advies te geven. En hoeveel sport je? Als je niet sport ligt het natuurlijk ook weer anders dan als je vijf keer per week sport.

Lijkt me ook handig om te proberen het zoveel mogelijk met gezonde dingen op te vullen. In het vorige topic noemde iemand al avocado, noten, dat zijn inderdaad goede opties.
Zit eerlijk gezegd ook meer te denken dat het aan mijn schildklier ligt. Ja ga sowieso ook nog een afspraak maken bij de huisarts voor een verwijzing naar een dietiste. Sporten doe ik niet echt. Ja thuis soms eens met gewichten, maar dat is niet echt sporten natuurlijk. Kijk ik wil ook best beginnen met sporten, maar ik denk dat meer eten voor nu belangrijker is voor mij. Ik moet eerst naar een goed gewicht toe.

Ik heb bijvoorbeeld vandaag bananen, avocados, kipfilets, zalmfilets, makreelfilets, eieren, griekse yoghurt 10% etc gekocht. Ik heb intussen ook al op internet gezocht en daar kwam ik toch dit soort dingen veel tegen om te eten. Noten zou ik moet kijken, aangezien ik niet echt van noten ben.

Ja een gemiddelde wat ik eet en dat is niet veel uiteraard:

Ontbijt sla ik sowieso altijd al over hoe slecht het ook is (Ik werk in de horeca en heb daardoor een ander ritme qua opstaan en naar bed gaan. Dat moet ik dus echt weer gaan oppakken)
Lunch is meestal 3 boterhammen met jam, roompate en pindakaas.
Tussendoor dan meestal 3 eieren (roerei)
Avond is 1 vol bord (verschillend ene keer spaghetti of met zalm, ene keer aardappels groente vlees, ene keer risotto met kip en ga zo maar door.
Tussendoor dan meestal 2 a 3 stukken fruit, 2 boterhammen met divers beleg en dan soms nog een bakje ijs.

Zoals je ziet is het niet veel. Daarom wil ik vanaf volgend jaar echt meer en goed gezond eten.
War, War Never Changes
pi_184128754
bij veel eiwit moet je ook wel veel drinken. Je nieren vinden het anders echt niet zo tof.
pi_184129114
Het was me de afgelopen weken (ondanks feestdagen) goed gelukt om op gewicht te blijven, maar toen bracht een collega vandaag zakken vol met snoep mee die over was van Sint Maarten en na een paar uur weerstand geboden te hebben, ging het vandaag finaal fout: alles-wat-los-en-vast-zit-vreetbui.

Heeft iemand een (liefst op eigen ervaring gebaseerde) gouden tip tegen vreetbuien?
pi_184129125
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:09 schreef DrSauvignon het volgende:
bij veel eiwit moet je ook wel veel drinken. Je nieren vinden het anders echt niet zo tof.
Drink de gehele dag water, thee en koffie. Kom met gemak wel over de 3 liter water in totaal op een dag :P
War, War Never Changes
pi_184129399
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
pi_184129934
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
Had ik ook in het begin last van (al kom ik van eetstoornis) en dat ging vanzelf over
Darmen moeten even wennen aan de verandering
  maandag 31 december 2018 @ 20:29:45 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184130439
quote:
Je had mijn stoelgang niet willen zien toen in de eerste twee weken dat in sla zat te eten dagelijks.

Na een maandje was alles weer normaal.
pi_184132204
ik herhaal mijn waterdrinkadvies voor bij eiwit ook even voor vezels. Vezels hebben water nodig. Alleen geven ze niet de nierproblemen die eiwit wel kan geven.
pi_184134350
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

(hier net alle ongezonde meuk weggegooid. Morgen een frisse start)!
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 01:03:14 #29
236264 crew  capricia
pi_184134375
Allemaal een heel goed 2019.
Dat alle goede voornemens gestalt mogen krijgen in 2019. ^O^
En dat iedereen een stap dichterbij zijn/haar doelen mag geraken.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 01-01-2019 01:13:33 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 01:16:56 #30
236264 crew  capricia
pi_184134530
Waar heb je spijt van uit 2018? En wat heb je geleerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184136800
Normaal hoor je dan zelf te beginnen, capricia :P

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 22:24 schreef DrSauvignon het volgende:
ik herhaal mijn waterdrinkadvies voor bij eiwit ook even voor vezels. Vezels hebben water nodig. Alleen geven ze niet de nierproblemen die eiwit wel kan geven.
Eiwitten veroorzaken zelf geen nierproblemen, ze zijn wel belastend bij al bestaande nierproblemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door V1z0R op 01-01-2019 08:58:54 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_184137088
quote:
Herkenbaar. Toch wat meer olie gebruiken dan je intentie is en hardlopen zijn dingen die bij mij helpen.
pi_184137507
Meer water en olie idd. En je lichaam moet om wennen dus geef het even tijd.

Hier werkt het sowieso niet zoals het niet dus ik heb er poeder voor. En als dat niet werkt lactulose. Maar bij mij is het ok deels voeding merk ik nu zeker er na al die feestdagen
pi_184138403
Ik kom me weer melden, na jarenlang redelijk binnen een paar kilo gejojod te hebben, ben ik nu weer 12 kilo zwaarder dan het gewicht waarin ik mezelf prettig voel.

Dit jaar gaan we weer ouderwets vlammen!

Ik heb mezelf voorgenomen om het in 3 maanden te realiseren, waarvan de eerste maand vrij streng koolhydraat arm, en dan langzaamaan weer opbouwen met normaal voedsel.

Dit natuurlijk met 3/4 keer per week sporten.

Kijken hoe lang ik het vol hou!

[ Bericht 39% gewijzigd door oinkoink12 op 01-01-2019 13:09:01 ]
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  dinsdag 1 januari 2019 @ 12:24:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_184138750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
op dieetvlak neem ik aan?

Spijt van niets. Wat ik afgelopen jaar heb geleerd?
Ik kan best veel eten zonder dik te worden.
Ik leid stiekem een behoorlijk actief leven wat dat ook mogelijk maakt.
Ik straf mezelf nog steeds veel te hard af
Ik weet nog steeds niet goed hoe "gewoon normaal doen" moet. En da's ook meteen dan maar mijn voornemen. Écht normaal leren doen.
disclaimer
pi_184138857
quote:
Spijt... daar doe ik naar mezelf toe niet aan. Ik maak keuzes en soms pakken ze goed uit en soms slecht.

Geleerd:
- Normaal eten zorgt voor afvallen en dan kan ik meer eten dan ik dacht
- Ik ben best wel oke
  dinsdag 1 januari 2019 @ 12:40:06 #37
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_184138958
quote:
Spijt dat ik mezelf zo weinig kan motiveren tot bewegen.
Spijt dat ik soms te laks ben.
Spijt dat ik afgelopen jaar niet meer kilo’s ben kwijt geraakt. Het hadden er echt wat meer kunnen zijn.
Voornemen is om naar de sportschool te gaan als mijn dochters naar school gaan (maart), want in ben meer een ochtendsporter/ochtendmens. Dan kan ik er de tijd voor nemen.
pi_184139498
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op dieetvlak neem ik aan?

Spijt van niets. Wat ik afgelopen jaar heb geleerd?
Ik kan best veel eten zonder dik te worden.
Ik leid stiekem een behoorlijk actief leven wat dat ook mogelijk maakt.
Ik straf mezelf nog steeds veel te hard af
Ik weet nog steeds niet goed hoe "gewoon normaal doen" moet. En da's ook meteen dan maar mijn voornemen. Écht normaal leren doen.
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.

Het heet “just eat it” van Laura Thomas.
Kwak
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:21:34 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_184139564
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.

ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.
De valkuil waar ik nu steeds in trap is de "fuckitall" op het moment dat ik 1 snoepje eet. Dan ga ik meteen voor all you can eat. :')
disclaimer
pi_184139596
In 2018....

Had ik veel gezondheidsgedoe, teveel werkstress, en viel ik 10 kilo af die er nog steeds af zijn. Ik eet ook echt anders dan ik deed. Door de CPAP ben ik minder moe en zijn mijn honger/vol signalen weer terug!

In 2019...
Ga ik toch uiteindelijk onder het mes (gastric sleeve). Niet omdat ik slank wil worden maar omdat ik wil kunnen fietsen met mijn kind, en zwemmen, en tien kilo per jaar betekent dat ik zijn hele jeugd op die manier mis. Het is een lapmiddel. Verder wil ik me verdiepen in intuitive eating. En ik wil een andere baan of in elk geval anders omgaan met mijn werk. En ik wil een boek schrijven.
Kwak
pi_184139628
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.
De valkuil waar ik nu steeds in trap is de "fuckitall" op het moment dat ik 1 snoepje eet. Dan ga ik meteen voor all you can eat. :')
Ja dat is het!

Maar de insteek is wel dat het helemaal los staat van oordelen over gewicht/willen afvallen. Het gaat over het afleren van de restrict/binge cyclus waar je door dieten in komt.

Al het eten is goed eten. En leren luisteren naar de behoefte van je lichaam ipv eten obv restrictie / losgaan.
Kwak
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:30:47 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184139712
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.

Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:31:45 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_184139724
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja dat is het!

Maar de insteek is wel dat het helemaal los staat van oordelen over gewicht/willen afvallen. Het gaat over het afleren van de restrict/binge cyclus waar je door dieten in komt.

Al het eten is goed eten. En leren luisteren naar de behoefte van je lichaam ipv eten obv restrictie / losgaan.
juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.
Ik denk wel dat ik het zou kúnnen.

Fijn om te horen dat het met jou op zoveel fronten stukken beter gaat! En dapper dat je de sprong gaat wagen. Weet je al wanneer?
disclaimer
pi_184139731
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.

*
SPOILER
Oh nee wat naar... heel erg veel sterkte :*
pi_184139739
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

*
SPOILER
Sterkte :*

Het is heel erg anti-dieet hoor. Al kan het best dat je afvalt, dat is niet de insteek.
Kwak
pi_184139763
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.
Ik denk wel dat ik het zou kúnnen.

Fijn om te horen dat het met jou op zoveel fronten stukken beter gaat! En dapper dat je de sprong gaat wagen. Weet je al wanneer?
4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.
Kwak
pi_184139818
Ik heb twee lijstjes gemaakt. Dingen die ik ga doen (doelen) en dingen die ik hoop.
Ik ga elke dag koken voor mezelf, ipv grotendeel van de tijd een boterham te smeren of niet te eten.
En ik hoop 10kg af te vallen (en meer van dat soort doelen en hoop). Het mezelf onderdruk zetten resulteert of in eetgestoord gedrag of juist er met de pet naar gooien. Dus ik heb het eigenlijk op een "lieve" manier opgeschreven en eigenlijk zijn al mijn doelen samen te vatten als "ik ga liever voor mezelf zijn en goed voor mezelf zorgen"
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:37:14 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_184139835
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.
oh, dat kan dan zomaar ineens erg snel gaan dan! Spannend hoor!

Lienekien :*

En shop, niet zo hard zijn voor jezelf hoor. Ik heb best veel bewondering voor wat je al bereikt hebt. En het leven is al pittig genoeg met 2 peuters, een drukke baan en whatnot :*
disclaimer
pi_184140139
Hoi!

Ik kom weer aanhaken, het is tenslotte 1 januari. De tweede helft van 2018 was een ramp, lichamelijk gezien (en mentaal waren de laatste maanden ook niet te doen). In de zomer had ik eczeem over mijn hele lichaam en dus 2 maanden prednison waardoor mijn 10 afgevallen kilo’s er bijna weer aan zaten.

Daarna was ik alle motivatie verloren. In november had ik eerst stress/spanning door wat dingen die gebeurden en dat scheelde me 3kg in 3 weken. Daarna kreeg ik een longontsteking en raakte ik zo 5kg kwijt in 1 week. Daarvan zijn er nu weer 2 terug. Maar nu wil ik gewoon weer verstandig eten.
En hier mee schrijven motiveert me, dus dat ga ik weer doen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 17:21:50 #50
360012 Shopaholic1984
pi_184143121
SQ je hebt gelijk, alleen bewonder is jouw sportieve kant. Zoveel fietsen, hardlopen etc. Ik zou willen dat ik ook zo’n doorzetter was.
Ik vind het ook jammer dat die meiden niet meer in de kinderwagen zitten (alleen om deze reden, verder vind ik het prima dat ze alles zelf lopen). Toen ging ik rondjes in de polder wandelen. Dat gaat nu niet meer. Gelukkig gaat dat straks weer wel als ze op school zitten. Of naar de sportschool.

Ik heb vorige week wel even lekker voor mezelf geshopt. 5 nieuwe jurken en een rok met trui en een nieuwe bikini. Allemaal kleinere maatjes. Waar ik in het begin overal een XL en L meenam, bleek steeds de L prima te passen. Ook een jurkje maat 40 gekocht.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 17:31:38 #51
360012 Shopaholic1984
pi_184143284
Spannend kwak. Je bent in ieder geval zelf ook al goed bezig geweest. Ik hoop dat het je helpt om leuke dingen met M te kunnen doen.

Welkom terug mevrC. Je weet dat je het kunt, dus het komt goed.
pi_184144313
Ik zal dan ook maar even aanhaken bij alle goede voornemens: mijn doel is om weer in de 64 te komen (in december +2 kilo, vanmorgen 67,3). Verder wat vaker bewegen door nog vaker met de fiets naar het werk te gaan (16,5 km enkele reis) en meer te gaan wandelen. Misschien ook maar eens er aan gaan denken om in plaats van te wandelen te gaan rennen... Verder qua eten het gezonde weer oppakken en de meuk laten liggen. Ik houd van bakken dus de laatste tijd teveel taart gegeten.
Morgen maar gelijk beginnen met een stevige wandeling en misschien dus een paar stukjes rennend gaan doen.
Het zijn allemaal maar kleine doelen maar alle beetjes helpen 😉
  dinsdag 1 januari 2019 @ 18:42:42 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184144325
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sterkte :*

Het is heel erg anti-dieet hoor. Al kan het best dat je afvalt, dat is niet de insteek.
Klinkt serieus als een gezonde manier van omgaan met eten. Ik wens je veel succes toe kwak!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:17:13 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_184144864
Welkom terug allemaal :D #1januari #tradities O+
disclaimer
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:22:09 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_184144936
Ik word wel oprecht droevig van mijn Facebook feed nu. Iedereen moet even laten weten dat ze vanaf nu 3 maanden alleen water, komkommer en crackers gaan nuttigen. Écht hou op schei uit. Daar wordt het leven niet leuker van en daarbij lukt dat rigoureuze regime toch nooit iemand, dus neem het jezelf dan ook niet voor, want je kunt alleen maar jezelf teleur stellen ;(

Ik hoop dat 2019 me een hoop pizza, bier, chips, chocolade en croissants brengt. Afgewisseld met bergen spinazie, vis, broccoli, lekker bewegen, kruidenthee en wat mandarijnen ^O^
disclaimer
pi_184145082
Helemaal eens Stormqueen! Waarom mensen ipv een lifestyle verandering toch steeds naar dit soort crashdieten grijpen...

Deze week nog restjes oudjaarhapjes opeten, maar in kleine beetjes. En twee keer sushi O+ goeie startweek voor dit jaar!
Gek? kan je dat eten?
pi_184145171
Houden jullie ook ergens je progress / doelen enzo bij? Ik wilde dit eigenlijk gaan doen in een boekje inclusief eetdagboek. Echter lijkt dat eetdagboek me wel erg veel werk wat ik op een gegeven moment toch niet meer ga doen. Maar ik wil het wel ergens leuk bijhouden ofzo...
pi_184145208
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:29 schreef quickstepster het volgende:
Helemaal eens Stormqueen! Waarom mensen ipv een lifestyle verandering toch steeds naar dit soort crashdieten grijpen...
+1

Ben ook afgevallen van 80 naar 65 (nu weer even 67 na de decembermaand), en de enige manier om dit structureel vast te houden is door je levensstijl te veranderen en doorzettingsvermogen te hebben. Op deze manier is afvallen verantwoord, maar crashen ga je nooit volhouden en zal je alleen maar gaan tegenstaan.
pi_184145221
Hm... gelukkig zie ik niet dat soort berichten. Ik heb een vriendin die echt heel slecht eet en als een malle afvalt, maar verder niet...

Ik houd wel een eetdagboekje bij, vind ik fijn :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 januari 2019 @ 20:27:46 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184146617
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
:W
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:25:33 #61
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184148566
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
*;
pi_184151903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:33 schreef Pinuts het volgende:
Houden jullie ook ergens je progress / doelen enzo bij? Ik wilde dit eigenlijk gaan doen in een boekje inclusief eetdagboek. Echter lijkt dat eetdagboek me wel erg veel werk wat ik op een gegeven moment toch niet meer ga doen. Maar ik wil het wel ergens leuk bijhouden ofzo...
myfitnesspal voor het bijhouden wat ik eet/gewicht en ook in een gewichtsapp - Libra.
pi_184155462
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:08 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

myfitnesspal voor het bijhouden wat ik eet/gewicht en ook in een gewichtsapp - Libra.
Dit.

Zo, hier is de vakantie ook weer op, dus weer terug naar mijn normale sportritme. Wel tevreden, weegschaal is braaf stabiel gebleven afgelopen maand. Scheelt weer. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184155967
75,6 vanmorgen - voor de kerst was het 74.0 - Gezien de hoeveelheid troep die ik gegeten heb vind ik het allemaal best meevallen. Mijn grootste fout was oudejaarsdag de chocolatier binnen te lopen om chocolaatjes te kopen voor mijn mama en alle kerstchocolade aantreffen met heel veel korting. Nou. Die zijn gister allemaal opgegaan

Vandaag is het weer proppen of snaaien - de 2019 editie

o: Huttenkase / Franse Kwark / paranoten en walnoten en gedroogde vijgen
t: Een salade met een hele komkommer, twee grote hele rijpe tomaten en 200 gram rivierkreeftjes (kerstgeschenk - ik heb 1.5 kilo :D ). Dressing van azijn/sriracha en een theelepel mayo. Bak vol.
l: Twee boterhammen met kaas
d: Nasi met vegakip en cashewnoten
t: yoghurt

Nu nog een sportdoel maken - zou 1000 km. hardlopen in 1 jaar haalbaar zijn?
pi_184156025
Chocolade. O+ Goede chocolade. O+ Goede chocolade met korting. O+ :9~

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:47 schreef DrSauvignon het volgende:
Nu nog een sportdoel maken - zou 1000 km. hardlopen in 1 jaar haalbaar zijn?
Hangt er vooral vanaf hoeveel je nu loopt. Komt neer op zo'n 20km per week, dus op zich goed haalbaar. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:58:24 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184156079
Laatste gewicht meting op 17-12 gehad (of nouja, genoteerd) en vanmorgen weer gedaan. 1 ons verschil. Dus dat is momenteel nog goed.
pi_184156096
Hai 8-)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184156168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Chocolade. O+ Goede chocolade. O+ Goede chocolade met korting. O+ :9~

[..]

Hangt er vooral vanaf hoeveel je nu loopt. Komt neer op zo'n 20km per week, dus op zich goed haalbaar. :Y
ja, zo lekker. Ik besta denk ik nu ook voor 10% uit chocolade O+

ik ga eens even een maandroostertje puzzelen. 20 km. per week is best haalbaar - zeker als ik ook weer vaker ga hardlopen met hond.
pi_184156361
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing
L: salade met alles wat nog over is
D: pasta met kipgehaktballetjes en allerlei groentes door de saus
T: paar snack a jacks en eventueel nog kwark met pure hagelslag
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:34:47 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_184156448
Weegschaal zei 75 _O- da's plus 5 kilo tov het laagst gemeten in 2018.
Goed, voorwaarts zullen we kijken.
disclaimer
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:40:50 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184156513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:07 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

ja, zo lekker. Ik besta denk ik nu ook voor 10% uit chocolade O+
*;

Hier is het ook tijd voor planningen opzetten En week roosters maken ^O^

Nu nog een hoop gezonde lunch en diner recepten en ik kan er weer tegen aan..
pi_184156622
MFP opgestart. 'last seen 3 months ago'
Oke :')
pi_184156797
ik ben zo verkouden dat ik geen honger heb en opeens het gevoel heb dat ik vol zit. Dat maakt het wel makkelijk vandaag :Y

En ik word wel gelukkig van alle fitproducten overal. Kan ik weer mooi goedkope leggings scoren en nieuwe sportbh's!
pi_184156875
De feestdagen hebben geen extra schade gedaan. Is blijven hangen op +1,5 kilo wat het na de vakantie ook was.
pi_184157895
78,4 :(
Nou ja ik wist t eigenlijk wel.
Maar weer goed aan de slag...
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:52:29 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184158586
Chocola O+ Ik mag het voorlopig niet (op aanraden v.d. KNO arts) :') Koffie en alcohol ook niet, maar dat nam ik toch al niet :P

Verder had ik nieuwe broeken lekker lossig gekocht maar denk ik nu dat een maatje kleiner toch niet slecht was geweest - of ze zaten altijd al zo los, of ik ben nog wat geslonken afgelopen weken. Wat an sich best kan, gezien ik ziekjes was.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_184161187
Hm... ik "jooooooooooh ik ben zo dik geworden met de feestdagen"
Begin ik weer in mijn eetdagboek. Exact hetzelfde gewicht als voor december. Toch netjes
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:02:25 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184161283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Begin ik weer in mijn eetdagboek. Exact hetzelfde gewicht als voor december. Toch netjes
Is toch niet zo gek? Gezien je eetlijstjes was aankomen niet te verwachten.
pi_184161306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jammer dat je gevoel nog zo ver van de realiteit zit
Gun het je dat het dit jaar beter wordt :)
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:04:41 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184161327
Ik vul nog even niks in (Fatsecret, Happyscale), al heb ik gisteren weer gewogen en vandaag voor de verandering tot nu toe mijn normale dingen en porties aangehouden.

Ik heb wel mijn spijkerbroeken weer even gesorteerd zodat ik de goeie pak. En straks wat stappen maken.
pi_184161387
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is toch niet zo gek? Gezien je eetlijstjes was aankomen niet te verwachten.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jammer dat je gevoel nog zo ver van de realiteit zit
Gun het je dat het dit jaar beter wordt :)
Je leest overal de paniek rondom aankomen, dat ik gewoon aangestoken raak.
2019 wordt mijn jaar heb ik besloten (en niet alleen op gebied van eten), dus die es stop ik ook ergens diep weg, want dit jaar heeft voor mij als thema "gezond en normaal" gekregen
pi_184161402
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik vul nog even niks in (Fatsecret, Happyscale), al heb ik gisteren weer gewogen en vandaag voor de verandering tot nu toe mijn normale dingen en porties aangehouden.

Ik heb wel mijn spijkerbroeken weer even gesorteerd zodat ik de goeie pak. En straks wat stappen maken.
Klinkt goed toch? Volgens mij heeft iedereen dat met de feestdagen, dan genieten en nu weer normaal doen :*
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:10:57 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184161438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt goed toch? Volgens mij heeft iedereen dat met de feestdagen, dan genieten en nu weer normaal doen :*
Tja, mijn weegschaal was niet zo lief, hoor. :{
pi_184161474
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, mijn weegschaal was niet zo lief, hoor. :{
Dan geef je hem een rotschop. De mijne is nooit lief, so what, het is gewoon een klootzak.

Heb je genoten van de feestdag? Doe je normaal wel normaal en gezond?
Het is een maand van het jaar, je hebt er elf om normaal te doen, dus niet zo streng jij
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:22:48 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184161623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dan geef je hem een rotschop. De mijne is nooit lief, so what, het is gewoon een klootzak.

Heb je genoten van de feestdag? Doe je normaal wel normaal en gezond?
Het is een maand van het jaar, je hebt er elf om normaal te doen, dus niet zo streng jij
Laiverd, ik heb toch al een beetje aangegeven wat voor tijd ik achter de rug heb?

En ik zie niet waar ik streng ben voor mezelf, juist niet. Maar wel realistisch. De weegschaal liegt niet.
pi_184161661
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laiverd, ik heb toch al een beetje aangegeven wat voor tijd ik achter de rug heb?

En ik zie niet waar ik streng ben voor mezelf, juist niet. Maar wel realistisch. De weegschaal liegt niet.
:@ Sorry
Te weinig nagedacht, echt dom en lomp van me... sorry :@
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:31:49 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184161797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:@ Sorry
Te weinig nagedacht, echt dom en lomp van me... sorry :@
Dat maakt me echt niet uit. :*

Het relativeert nogal. Ik denk nu: het gaat me wel weer lukken, eerder lukte het me toch ook.

We verlangen momenteel enorm naar ‘normaal’. Mijn man verzuchtte het ook.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 15:39:17 #88
236264 crew  capricia
pi_184161919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 08:26 schreef V1z0R het volgende:
Normaal hoor je dan zelf te beginnen, capricia :P

[..]

is goed. Over mezelf.

Na de zomer bewust wat aangekomen. Om juist ook spiermassa aan te kunnen zetten. Samen met krachtsport.
Ik eet voornamelijk clean. En aankomen was eigenlijk niet zo makkelijk als ik dacht (van 62 naar 65 kilo gegaan, BMI 22,8, vet% is nu 29%). Ik ben wel zwaarder gaan liften. Dus ik denk dat de spiermassa wel gegroeid is.

Nu ga ik weer rustig een cut doen. Ik wil mijn vetpercentage verlagen zonder veel aan spieren in te boeten. En dat vind ik best lastig (ook al eet ik veel eiwitten). Ik hoef dus niet echt af te vallen, maar wil wat minder vet op mijn botten.
Ga dus ook weer overschakelen van puur krachttraining naar meer crossfit lessen. Of wel krachttraining en daarnaast wat meer cardio. Afhankelijk van hoe de tijden me uit komen.

Mijn dieet is belangrijk, vandaar dat ik hier rondhang. :)

Voornemens: Eiwit hoog houden, juist bij de cut. Gewoon doorgaan met 3 X per week trainen.
Dingen die fout gegaan zijn in 2018: Toch wat blessures opgelopen waardoor ik meer tijd moet nemen voor een goede warming-up en zaken als mobiliteit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184162000
Hoi :@ Ik lees hier al een tijdje mee ter inspiratie; maar wellicht dat ik nu toch maar eens wat ga meeposten. Nooit echt bewust bezig geweest met afvallen; maar vroeger toen ik nog jong(er) was; was mijn manier van afvallen: Hele dag niks eten om dan 's avonds 'gewoon' te eten en chips te vreten :') :X

Ik ben namelijk in oktober bevallen dus nu toch wat extra gewicht wat er wel vanaf mag (vooral na de feestdagen) en dat wil ik op een bewuste manier doen :Y

Stats: 33j; 1.63 en 74kg. Ik wil graag naar 65kg terug. Ik heb een apple watch voor mijn verjaardag gekregen (van mijn ontzettend lieve vriend) die activiteit bij houdt en waarmee ik ook het hardlopen weer mee wil oppakken. Het motiveert wel als hij aangeeft dat ik mijn doel niet heb behaald qua stappen e.d. :D
Qua eet-app gebruik ik nu lifesum; maar even zoeken wat fijn is verder (welke ik ook fijn vind voor mijn nieuwe watch natuurlijk hehe :+ )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 15:49:37 #90
236264 crew  capricia
pi_184162062
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:44 schreef PriemGirl het volgende:
Hoi :@ Ik lees hier al een tijdje mee ter inspiratie; maar wellicht dat ik nu toch maar eens wat ga meeposten. Nooit echt bewust bezig geweest met afvallen; maar vroeger toen ik nog jong(er) was; was mijn manier van afvallen: Hele dag niks eten om dan 's avonds 'gewoon' te eten en chips te vreten :') :X

Ik ben namelijk in oktober bevallen dus nu toch wat extra gewicht wat er wel vanaf mag (vooral na de feestdagen) en dat wil ik op een bewuste manier doen :Y

Stats: 33j; 1.63 en 74kg. Ik wil graag naar 65kg terug. Ik heb een apple watch voor mijn verjaardag gekregen (van mijn ontzettend lieve vriend) die activiteit bij houdt en waarmee ik ook het hardlopen weer mee wil oppakken. Het motiveert wel als hij aangeeft dat ik mijn doel niet heb behaald qua stappen e.d. :D
Qua eet-app gebruik ik nu lifesum; maar even zoeken wat fijn is verder (welke ik ook fijn vind voor mijn nieuwe watch natuurlijk hehe :+ )
Welkom!

Ik gebruik ook Lifesum. Vooral vanwege de recepten die ze meegeven. Je kunt een heel boodschappenlijstje met alle maaltijden krijgen in die app. Ik haal daar nog wel eens goede inspiratie uit. Vind het een fijne app.
Maar ik heb ook MFP gebruikt.
Het ontloopt elkaar niet zo.

Succes in elk geval! Hardlopen is fijn
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184162542
Priemke. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184163271
Ijsje O+ O+ O+

capricia: Heb jij een premium account? Ik gebruik nu de gratis; maar is wel wat beperkt en twijfel idd of het de moeite is. Maar extra (goeie) recepten zijn altijd wel fijn ter inspiratie :)
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184163622
Merk wel dat ik nog moet wennen aan meer eten haha. Een uur geleden alvast een extra bord spaghetti (wel nog normaal avondeten erbij straks) nadat ik al 4 bruinen boterhammen met beleg, 3 eieren, banaan en avocado op had als lunch, maar dat viel toch iets te zwaar ineens (nogmaals ik heb een ander ritme waardoor mijn tijden later zijn dan bij andere mensen). Na een paar happen ging het slikken maar lastig en kreeg ik bijna een braakneiging :+
War, War Never Changes
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 17:38:47 #94
236264 crew  capricia
pi_184163908
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:59 schreef PriemGirl het volgende:
Ijsje O+ O+ O+

capricia: Heb jij een premium account? Ik gebruik nu de gratis; maar is wel wat beperkt en twijfel idd of het de moeite is. Maar extra (goeie) recepten zijn altijd wel fijn ter inspiratie :)
Ja.
Ik heb ze een tijdje geleden gemaild. En toen kreeg ik een gratis proef-premium voor een paar maanden.
Beviel me goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184164002
Pff... Ik heb vandaag weer de gebruikelijke 'ik begin net met gezond eten' aka suiker afkick hoofdpijn.
pi_184165365
Vanavond ga ik voor het eerst sinds mijn longontsteking weer sporten, dus ik ben heel erg benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden!
Ik at vanmorgen een groot chocoladekoekje want dat kreeg ik op visite, maar verder zit ik aan mijn stappen en ik ga nog 2 uur sporten, dus prima. Ik heb namelijk verder geen tussendoortjes op *O*
pi_184166199
Goed bezig MvrCactus!

Ik stond om 8.05 in de sportschool, 40 minuten cardio gedaan. En m'n 10000 stappen gehaald vandaag - ik zat na de sportschool al op 7000 dus rest van de dag niet zo heel veel bewogen, maar goed, gehaald is gehaald. Dag 1 kan ik in elk geval m'n doelen afvinken haha, goed begin is het halve werk.
pi_184175253
Lijst voor vandaag:
O: kwark
L: 2 harde broodjes met oude kaas
T: mueslireep
D: kip tandoori
T: wat snackgroente
  donderdag 3 januari 2019 @ 08:43:08 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184175263
Gister al het slechte (grotendeels) in huis opgegeten, dus de weegschaal was weer top :+
Vandaag kniepertjes op het werk :') Voor de kerst me daar flink aan vol gegeten, ben benieuwd naar vandaag.
pi_184175371
Ik moest echt opzoeken wtf een kniepertje was. _O-
pi_184175557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ik heb ze een tijdje geleden gemaild. En toen kreeg ik een gratis proef-premium voor een paar maanden.
Beviel me goed.
Ik heb em ook aangeschaft. Hij werkt wel erg fijn, ook qua bijhouden en leuke recept-ideeën.

Een eerste lijstje dan maar:
O: bananenkwark
L: omelet met paprika, tomaatjes, ui en zalm
T: cracker met smeerkaas
D: rösti schotel met gehakt (wortel, ui, tomaten, paprika)

Merk dat ik nog totaal niet kan inschatten qua calorieën dus dat mag m'n app straks vertellen of er nog ruimte is voor extra T's O-)

Oja en m'n 'S': huis poetsen... euhh tjah :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:11:18 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184176090
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:56 schreef Messina het volgende:
Deze variant dus
pi_184176319
Ik moest het ook googelen :@ :D
pi_184176333
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:56 schreef Messina het volgende:
Smerige Twentse koekjes die altijd in het kerstpakket zitten maar die je nooit eet.

:r
pi_184176348
Mijn eerste 200 gram is eraf. *O* :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:36:47 #106
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184176418
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Mijn eerste 200 gram is eraf. *O* :')
Hier is de eerste 400 gram er weer bij. *O*

Spierpijn van gisteren, plus kaas en dropjes gegeten. Gotta love zout en herstellende spiertjes. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:20:59 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184177090
Vanavond voor het eerst weer sporten na m'n griepje / de feestdagen, ik verwacht morgen ook spierpijn :+
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:31:30 #108
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184177243
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vanavond voor het eerst weer sporten na m'n griepje / de feestdagen, ik verwacht morgen ook spierpijn :+
Altijd een leuk vooruitzicht. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184177303
Ik heb ook spierpijn van gisteren haha. En ik was ineens 6 ons lichter dan gisteren, maargoed, dat slaat natuurlijk nergens op. Al vind ik het deze kant op wel leuker dan andersom haha.

En ik wist ook niet wat een kniepertje was, maar na die foto heb ik er wel zin in :9
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:49:00 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_184178677
Hier mijn eerste 1,1 kilo er weer af. Ik ga er voor om mijn afvalrecord van januari 2018 te verbreken, toen viel ik er 4,6 af :P
disclaimer
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 13:07:41 #111
236264 crew  capricia
pi_184178990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hier mijn eerste 1,1 kilo er weer af. Ik ga er voor om mijn afvalrecord van januari 2018 te verbreken, toen viel ik er 4,6 af :P
Wat is dat dan, vocht zeker?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:10:28 #112
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184179046
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Deze variant dus
[ afbeelding ]
Dat is een rolletje, een kniepertje is plat.

Dat jullie niet weten wat een boterham is vind ik nog lachwekkend maar kniepertjes en rolletjes gaan mij aan het hart.

SPOILER
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:11:20 #113
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184179065
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Smerige Twentse koekjes die altijd in het kerstpakket zitten maar die je nooit eet.

:r
Zelf maken, die van Vegters hebben een vreemde smaak alsof er citroenschoonmaakmiddel aan het bakijzer zat.
pi_184179292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zelf maken, die van Vegters hebben een vreemde smaak alsof er citroenschoonmaakmiddel aan het bakijzer zat.
nog steeds neh.
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:58:34 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_184179893
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is dat dan, vocht zeker?
die 1,1 is vocht ja. 4,6 op een maand is ook wel flink wat vet bij ;)
disclaimer
  donderdag 3 januari 2019 @ 14:06:23 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184180042
quote:
9s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:10 schreef Rauw. het volgende:

Dat is een rolletje, een kniepertje is plat.

Dat jullie niet weten wat een boterham is vind ik nog lachwekkend maar kniepertjes en rolletjes gaan mij aan het hart.

SPOILER
I don't care, zolang iemand anders het maar maakt en het lekker smaakt, neem ik de term gewoon over.
pi_184180841
Ik moet weer even wennen met aanhaken hier hoor. Ben vandaag het plafond aan het schilderen dus ik verbrand genoeg calorieën vandaag. Vanavond nog 2 uur sporten erbij en dan is het weer goed voor vandaag.
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 14:52:15 #118
236264 crew  capricia
pi_184180864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die 1,1 is vocht ja. 4,6 op een maand is ook wel flink wat vet bij ;)
Kijk. Dat wil ik ook. Vet kwijt raken. :D

Is dat voor jou ‘gewoon’ onder je onderhoud eten, of heb je nog bepaalde macro’s die je hanteert?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184181217
Zo, 4,6 in een maand is erg netjes SQ! Ik raakte er vorig jaar januari 3,5 kwijt en dat vond ik al echt veeel. Was het maar altijd januari ;)
pi_184181607
In januari vorig jaar was ik 6,7 kg kwijt zie ik.

Een ding is zeker, dat gaat me nu zeker niet meer lukken _O-
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184181681
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:31 schreef LuNaTiC het volgende:
In januari vorig jaar was ik 6,7 kg kwijt zie ik.

Een ding is zeker, dat gaat me nu zeker niet meer lukken _O-
Whut? Hoe dan?

Ik raakte in november 5kg kwijt, maar dat was in 1 week door longontsteking. Dus dat was niet eerlijk.
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:51:39 #122
360012 Shopaholic1984
pi_184182050
Hier gaf de weegschaal 84 aan 🙈. Veeeeel te veel. Iets te veel genoten van december.
Nu al weer 2 dagen goed bezig 😂. Dus hopelijk weer snel onder de 80.
pi_184182079
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Whut? Hoe dan?

Ik raakte in november 5kg kwijt, maar dat was in 1 week door longontsteking. Dus dat was niet eerlijk.
Erg letten op voeding (destijds nog wel op de ietwat verkeerde manier, dus echt flink onder onderhoud gegeten), fitbit aangeschaft, extra veel stappen gezet, 4-6 in de week trainen (3 x per week hardlopen, 3 x per week kickboksen).

Gemiddeld heb ik in januari volgens mijn fitbit 4100 kcal per dag verbrand.

[ Bericht 5% gewijzigd door LuNaTiC op 03-01-2019 15:59:05 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184182364
Maar om ook de mindere successen te delen :')

Kerst :')

Oud & Nieuw :')

Ik reken eigenlijk altijd met gemiddelde getallen over gehele weken gezien, dus dit klopt niet precies, maar als ik uitga van mijn laatste gemiddelde gewicht vóór kerst (82.0 kg), ben ik de twee kerstdagen alleen al 1,5 kg aangekomen, en later met Oud & Nieuw nog eens 2 kg daar bovenop :')

Nu trekt het wel iets naar beneden gemiddeld gezien, en trekt het ook wel weer een beetje bij qua maaginhoud en vocht etc.

Wat ook niet meehielp was dat de kickboksgym een winterstop had van twee weken, dus heb 3 keer minder gesport per week (uur kickboksen is goed voor 750-1000 kcal per keer).
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:38:28 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_184182882
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Kijk. Dat wil ik ook. Vet kwijt raken. :D

Is dat voor jou ‘gewoon’ onder je onderhoud eten, of heb je nog bepaalde macro’s die je hanteert?
nee gewoon matigen met kcal. Ik doe verder niet aan schema's, macro's en dergelijke ;)

Hopelijk heeft iedereen straks weer mooie januari drops!
disclaimer
pi_184182911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vind die citroensmaak juist heel erg lekker :9~
Kwak
pi_184185641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:52 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Erg letten op voeding (destijds nog wel op de ietwat verkeerde manier, dus echt flink onder onderhoud gegeten), fitbit aangeschaft, extra veel stappen gezet, 4-6 in de week trainen (3 x per week hardlopen, 3 x per week kickboksen).

Gemiddeld heb ik in januari volgens mijn fitbit 4100 kcal per dag verbrand.

[ afbeelding ]
Dat kickboksen scheelt een hoop ja, 700-1000 kcal per keer is een hoop! Bedankt voor je antwoord en ook voor je kerstgrafiek O+
pi_184188107
Np :P

Belangrijk om ook de fails tussendoor te plaatsen. Al was het alleen maar om te laten zien dat je het weer prima recht kan trekken en dat het geen ramp is om soms ff uit de band te springen :s)
pi_184189365
Vandaag op de weegschaal gestaan op de sportschool.
Vet en vet vrije massa volgens mij prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 04-01-2019 06:53:11 ]
pi_184190229
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Vandaag op de weegschaal bestaan op de sportschool.
Vet en vet vrije massa volgens mij prima.
[ link | afbeelding ]
Zulke weegschalen zijn bs?
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:08:49 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_184190435
Hier is die decemberpiek ook traditie :')

Ik zie het maar als mooie kans om snel veel af te vallen :7
disclaimer
pi_184190448
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:58 schreef Mr.Maul het volgende:

Nou, deze neemt een ruime marge voor vet% (21-33%) en neemt dus waarschijnlijk de foutmarge netjes mee.

Oh wacht, dat zijn de ideale waarden :D Nee, dan heb ik niets gezegd, dan is het doorgaans bullshit ja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184191098
Oh wij zijn zo aan het genieten van weer normaal eten (3x MarleySpoon per week) met veel groente en gezonde zooi en niet te veel enz enz O+ Ritme FTW _O_
Volgende week beiden ook weer werken en sporten en dan hoop ik dat de kilo's er weer af gaan vliegen (as if, maar toch) :s)
pi_184191266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wij zijn zo aan het genieten van weer normaal eten (3x MarleySpoon per week) met veel groente en gezonde zooi en niet te veel enz enz O+ Ritme FTW _O_
Volgende week beiden ook weer werken en sporten en dan hoop ik dat de kilo's er weer af gaan vliegen (as if, maar toch) :s)
Off topic: was jij nou naar the Analogues geweest sunny?

Docu over het concert in Liverpool start zo op NPO2. J heeft me voor mijn verjaardag kaartjes gegeven voor de Abbey Road uitvoering in t najaar O+
Kwak
pi_184191414
Zo maar SQ, dat is verder echt een verdomd nette grafiek!

Dit is mijne van 2018. Mijn decemberpiek duurde een half jaar :')
pi_184191450
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Off topic: was jij nou naar the Analogues geweest sunny?

Docu over het concert in Liverpool start zo op NPO2. J heeft me voor mijn verjaardag kaartjes gegeven voor de Abbey Road uitvoering in t najaar O+
Ja!! Was heel gaaf. Wij gaan die docu nog terug kijken en willen ook naar de nieuwe show.
pi_184191577
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:52 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja!! Was heel gaaf. Wij gaan die docu nog terug kijken en willen ook naar de nieuwe show.
T is bijna uitverkocht! We zitten nu redelijk ok op t tweede balkon. De tryout in Rijswijk is uitverkocht en die in Oss ook bijna... verder is t allemaal Duitsland. Of zou er nog meer bij komen?

Heb er zo’n zin in!
Kwak
pi_184193901
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

T is bijna uitverkocht! We zitten nu redelijk ok op t tweede balkon. De tryout in Rijswijk is uitverkocht en die in Oss ook bijna... verder is t allemaal Duitsland. Of zou er nog meer bij komen?

Heb er zo’n zin in!
Ik ga er vanuit dat er weer een uitgebreide theatertour komt en anders gaan we naar Duitsland. Voor ons is dat niet zo ver ;)
pi_184194822
ik ging gister uit eten. t werd vietnamees. T viel tegen. Nu is de kerstpiek mount everest geworden en is mijn rate +1 per week :P

[ Bericht 1% gewijzigd door DrSauvignon op 04-01-2019 09:50:56 ]
pi_184195393
Lijstje van vandaag:

O: kwark
L: courgettewafels
D: chili con carne
T: paar biertjes en toastjes
pi_184195667
Die grafiekjes zijn wel grappig om te zien! Ik vind het soms lastig om er echt gevoel bij te krijgen qua verlies en dan weer aankomen. Ik let namelijk tijdens de week erg op mijn voeding en in het weekend laat ik het wat los (alcohol.. chipjes...); maar dan maandag heb ik dan vaak het gevoel alsof ik een hele week te niet heb gedaan door het weekend :')

Maar sowieso is december killing :') Hier ook 3 kilo aangekomen tov begin december :X

Hier gisteren 900 gram kwijt; vandaag 800 gram :o Wellicht iets te veel want ook tussendoortjes vergeten d'oh. Moet ik mezelf weer even aanwennen... Dit weekend ook maar eens bewust boodschappen doen voor komende week doen :+

Vandaag lijstje:
O: Kwark
L: Broodje zalm
D: Soep en AVG vermoed ik; maar geen idee (eten bij schoonouders)
T: paprika knauwen en/of cracker met kaas
pi_184195814
Dit wordt het laatste feestweekend. Gisteren was mijn moeder jarig en zondag ben ik jarig. (Heel erg veel zin in). En na dit weekend is echt alles weer normaal, normaal eten, normaal doen. Desondanks, eerst feest *O*
pi_184195833
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:58 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Geen idee hij gaat met stroom helemaal kloppen zou het wel niet.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:55:01 #144
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184195875
Die weegschalen geven indicaties. Niks mis mee, zolang je je progressie maar met hetzelfde ding blijft meten en het niet voor absolute waarheid aanneemt.

Ten opzichte van mei 2018 zou m'n vetpercentage volgens het ding op de sportschool met 3,5% gezakt zijn. Exact? Neuh. Aannemelijk dat het inderdaad gedaald is? Jazeker.

Realisme. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:06:01 #145
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184196011
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:39 schreef PriemGirl het volgende:
Die grafiekjes zijn wel grappig om te zien! Ik vind het soms lastig om er echt gevoel bij te krijgen qua verlies en dan weer aankomen. Ik let namelijk tijdens de week erg op mijn voeding en in het weekend laat ik het wat los (alcohol.. chipjes...); maar dan maandag heb ik dan vaak het gevoel alsof ik een hele week te niet heb gedaan door het weekend :')

Maar sowieso is december killing :') Hier ook 3 kilo aangekomen tov begin december :X

Hier gisteren 900 gram kwijt; vandaag 800 gram :o Wellicht iets te veel want ook tussendoortjes vergeten d'oh. Moet ik mezelf weer even aanwennen... Dit weekend ook maar eens bewust boodschappen doen voor komende week doen :+

Vandaag lijstje:
O: Kwark
L: Broodje zalm
D: Soep en AVG vermoed ik; maar geen idee (eten bij schoonouders)
T: paprika knauwen en/of cracker met kaas
Ik zit al tijden in een 5/2-ritme (5 dagen braaf, 2 dagen minder braaf). Wat voor mij werkte bij het echte afvallen, was doordeweeks echt braaf tussen de 1600-1800kcals blijven, samen met het sporten was daardoor m'n weekgemiddelde goed genoeg ondanks snaaien en biertjes. En dankzij niet continu op móeten letten, is het eigenlijk supermakkelijk volhouden in mijn geval.

Chocolade uitgezonderd, af en toe moet die reep gewoon. Maar af en toe mag. :+

Grootste aanpassing was het alles afwegen en invoeren in het begin, maar da's nu ook maar een halve minuut werk per maaltijd omdat het meeste er wel instaat.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184196990
Vorig jaar was het weekend en meer eten in het weekend in dit topic ook het grootste struikelblok en hebben we meerdere malen geconcludeerd dat we prima af zouden vallen als we het weekend wat gestructureerder zouden eten.

Dat ben ik toen heel hard aan gaan pakken en toen ging het weer harstikke netjes. Want ik kan zo goed overcompenseren in het weekend. Hops. 5 biertjes, wat likeur erbij en nog wat te snaaien - 2000 kcal verder

o: franse kwark/ gedroogde vijgen / paranoten
l: twee boterhammen - 1 met oude kaas en een beetje mosterd en 1 met sandwichspread
t: een sinaasappel
d: Tortilla's met zoete aardappel, groentes en vegakip
t: stukje taart, glaasje rode wijn op een verjaardag
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:13:01 #147
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184197103
Ja, kleine aanvulling daarop: ik voer altijd alles in. Dus ook de biertjes, snacks en andere onzin. Dat leidde vanzelf wel naar wat rustiger aandoen. :')

En doordeweeks dus geen compensatie-eten, met (nu) drie intensieve trainingen in de week is dat gemiddelde makkelijk laag te houden. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184197161
Dat heb ik inderdaad met mijn eetdagboek. En van alles wat buiten mijn normale lijst valt, schrijf ik op waarom. Als ik gewoon honger heb is het gemakkelijk, maar bij emo-eten is het wel een rem (eerst G-schema maken, dan eten. Meestal ben ik dan wel zo bewust van mijn gedrag dat ik niet meer hoef)
pi_184197183
Ik blijf in het weekend ook braaf invullen.
Maar ben er achter gekomen dat ik in het weekend ook gerust 2000-2200kcal kan eten en toch afvallen.
Doordeweeks zit ik dan op 1600-1800kcal.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:50:08 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184197621
Ik heb het geduld niet voor invullen geloof ik.. en ik vind het soms ook gewoon lastig inschatten, vooral als ik niet zelf het eten klaar maak..

Hier ga ik maandag weer beginnen.. nu nog een weekendje weg en dat gaat dan meteen weer in de papieren lopen..
pi_184198003
Hai. Verdriet is goed voor gewichtsverlies.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:08:42 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184198026
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Sterkte met het verlies. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184198046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Sterkte met het verlies. ;(
Ik wist niet dat het zoveel pijn zou doen.
pi_184198065
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Lonaa het volgende:
ja, dat klopt. toen ik vorig jaar mijn vader verloor had ik zo'n knoop in mijn maag dat ik wekenlang heel slecht gegeten heb als ik al at.

Kun je er wel over praten met iemand?
pi_184198165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:10 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

ja, dat klopt. toen ik vorig jaar mijn vader verloor had ik zo'n knoop in mijn maag dat ik wekenlang heel slecht gegeten heb als ik al at.

Kun je er wel over praten met iemand?
Jawel. En er is ook begrip. Maar het is ook lastig want het is mijn verdriet. Het was mijn meissie.

Ik moet ook wel zo wat eten, maar het staat me zo tegen. Ik voel de honger niet en slap en trillerig voel ik me sowieso.
pi_184198339
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jawel. En er is ook begrip. Maar het is ook lastig want het is mijn verdriet. Het was mijn meissie.

Ik moet ook wel zo wat eten, maar het staat me zo tegen. Ik voel de honger niet en slap en trillerig voel ik me sowieso.
toen we een van onze katten in lieten slapen (jaar of 10 geleden alweer) bij nierfalen werkte ik nog in een winkel. En ik dacht heel stoer dat ik savonds wel weer kon werken.
Ik heb denk ik mijn snottebellen aan elke klant afgeveegd, ben ergens hysterisch in huilen uitgebarsten en toen ben ik naar huis gestuurd :P
pi_184198399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Die weegschalen geven indicaties. Niks mis mee, zolang je je progressie maar met hetzelfde ding blijft meten en het niet voor absolute waarheid aanneemt.

Ten opzichte van mei 2018 zou m'n vetpercentage volgens het ding op de sportschool met 3,5% gezakt zijn. Exact? Neuh. Aannemelijk dat het inderdaad gedaald is? Jazeker.

Realisme. *O*
Ik gok dat ik geen 50% vet heb. Dus tja 1x in de zoveel tijd ga ik erop staan.
pi_184198407
Sterkte lonaa
pi_184198420
Oh beestjes kwijt raken is hartverscheurend.... heel veel sterkte lonaa ;(
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:38:47 #160
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184198580
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik gok dat ik geen 50% vet heb. Dus tja 1x in de zoveel tijd ga ik erop staan.
Da's ook niet realistisch, kijkend naar je lengte en gewicht. ;)

Maar wat ik zei, geen punt om zo'n ding als hulpmiddel te gebruiken. Het is alleen wel een hulpmiddel met een bepaalde foutmarge om rekening mee te houden. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:02:12 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_184199021
Lieve lonaa, veel sterkte :*
disclaimer
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:08:25 #162
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184200347
Oh nee, de doggo ;( Sterkte Lonaa :*
pi_184200861
Lief. :*

Het is zo gek, zo leeg.

Ik ga zo iets eten, want het moet.
pi_184201044
Oh man Lonaa wat ontzettend kut :'( Heel veel sterkte met het verlies van je meisje.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 5 januari 2019 @ 09:01:16 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_184214573
Januari stelt wederom niet teleur met -1,9 tot nu toe _O-
Nu al het vocht er wel uit is kan het weer wat rustiger aan :P

Morgen nog de nieuwjaarsreceptie in de buurt, die is in de namiddag dus een erg tricky schranstijdstip, die ga ik ondervangen met een halve meloen vlak voordat ik ga én het avondeten van te voren al klaar maken. Alcohol skippen kost me tegenwoordig nauwelijks moeite meer gelukkig.
disclaimer
  zaterdag 5 januari 2019 @ 09:16:09 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184214650
Nice!

Hier gaat het juist de verkeerde kant op :')
pi_184214826
-1,5 kg hier!
Gister wel bijna een halve sushi surprisebox op (de maki’s worden lunch). Ik ben bang dat dat wel veel kcal waren :P
pi_184214995
Vandaag verlaat kerst vieren met vrienden dus geen idee wat het lijstje gaat worden.
pi_184216387
Verjaardagsweekend is slecht voor mijn lijn, maar ontspannen in mijn hoofd

(en ik ben zo stierlijk verwend. Mijn moeder wilde me vrijdag al de cadeaus (belachelijk veel) geven omdat ze zo zenuwachtig was of ik het leuk vind (ze is een beetje autistisch, morgen ben ik pas jarig) ik voel me dit weekend echt een beetje special)
pi_184236308
Vandaag ineens gedropt naar 77.9 ipv 78.7 gisteren. Vrijdag soep gegeten, dus daar zal het wel aan liggen. In ieder geval een positief begin van de dag. Doel voor januari is om onder de 76 kg te komen. :)
pi_184236349
Ik blijf stabiel nu, ben al een week op hetzelfde gewicht. En dat vind ik ook al een goede prestatie, gezien mijn mentale staat. Ik eet weinig, maar wel veel chocolade. Dus als ik dat nu ook nog eens zou kunnen laten staan...
  zondag 6 januari 2019 @ 12:07:20 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_184237840
Gefeliciteerd met je verjaardag, cots!

Mooie januaridrops overal!
Ik sta al op -2,3 :')
disclaimer
  zondag 6 januari 2019 @ 12:44:20 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184238566
Ik begin morgen!
Op zich wel weer zin in,vooral vanwege de meerdere sport momenten waar ik nu al blij van ga worden..
  zondag 6 januari 2019 @ 12:51:44 #174
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184238689
Vrijdag 85,2
Zaterdag 83,5
Vanochtend 82,2 (2x gedaan om het te dubbelchecken :P)

Kan snel gaan :+
pi_184238758
Januaridrops? I call HOAX!! }:|

Goed, dus ik start dit jaar vanaf 78 is de conclusie. Komende week komt er ook nog niet zo veel van vrees ik. Nieuwjaarsborrels, etentje en een weekend Belfast. Daarná ga ik echt echt echt heus waar weer in het gareel :+
pi_184238874
Lijst
O: overgeslagen want laat uit bed
L: Mexicaanse salade
D: simpele pasta met gehakt en diepvriesgroente
T: 2 eigen gebrouwen biertjes en nog een paar snack a jacks
pi_184238905
ohja lijstjes.. kijken of dat weer wil.

O/L: 2 tosti's met cervelaat
D: kippensoep met foccacia

Veel meer zit er niet in de planning. Was opvouwen en een rondje met de hond. En dan weer verder met Skyrim O-)
pi_184238995
Oja en even de homegym uitproberen *O*
pi_184239057
o: kwark, gedroogde vijgen en paranoten
t: cappuccino
l: salade met veel komkommer, tomaat en limoen pindadressing
t: koffie en een koekje
d: rijst, sperziebonen en kipstuckjes
  zondag 6 januari 2019 @ 13:17:36 #180
360012 Shopaholic1984
pi_184239136
Lijstje;
O: bananenpannenkoekjes
L: tosti rauwe ham/kaas met een beetje curry
D: supersimpele vispastei van Jamie Oliver.

T’s: maiscrackers, druifjes, mandarijn
pi_184239295
Vanochtend 76,4 kg, die sushi zette niet aan.
Gisteren
O dubbele boterham pindakaas, koffie
L sushi, sinaasappel
D bulgur met lamshamburgertjes van Ottolengi
T handje chips

Lijstje vandaag
O 2 croissants, 2 gekookt ei, zwarte koffie
B yoga
L omelet met bosui en chorizo op 2 boterhammen
T sinaasappel
D ? Uit eten bij Danel, daarna Spinvis
T één of 2 drankjes denk ik.
pi_184239329
O: 2 boterhammen met leverworst
Sally's rondje gelopen, alleen.
D: verplicht uit eten.

Verder weet ik het niet.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:47:06 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184239675
O/L aardappel/wortel soep met courgette en gerookte zalm snippers
T: handje nootjes
T: stukje chocolade letter
D: hazebout met rode kool en appeltjes en aardappel/bloemkool puree
pi_184239891
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Vrijdag 85,2
Zaterdag 83,5
Vanochtend 82,2 (2x gedaan om het te dubbelchecken :P)

Kan snel gaan :+
Heb je zout gegeten de afgelopen dagen?
pi_184239918
Mijn lijstje vandaag:
O: 2 crackers met parmaham, 250 gr magere kwark
S: 1.25 uur boksen
L: 1 meergranen pistolet met parmaham, kop tomatensoep
T: 250 gr magere kwark, sinaasappel
D: stoofpotje, salade en wat frietjes.

Typisch weekendlijstje. Maar wel een van mijn nettere weekendlijstjes dus zeker tevreden mee.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:06:17 #186
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184240101
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:57 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Heb je zout gegeten de afgelopen dagen?
het is eerder weer het herstel van alles van Kerst en Oud & Nieuw, en een hele kleinen nasluimering daarvan ;)

Je ziet dat meer in mijn grafiek, die bijna volledig neerwaarts is en dan met elke keer een klein piekje dat weer vrij snel herstelt. Als ik me dan qua eten even flink heb laten gaan, kan dat zo 2-3 kg schelen met alles daarvoor, maar na een paar dagen is dat dan weer vrij snel hersteld. Vooral maaginhoud en vocht wat je dan nog even kwijt raakt weer. Echt veel vet kan het nooit zijn van 1-3 daagjes, gelukkig :+ dan moet je toch wel extreem veel en structureel voor een langere periode eten.

Hielp ook niet mee dat mijn kickboksgym gesloten was die afgelopen twee weken, scheelt zoals ik al eerder hier typte bijna 750-1000 kcal per sessie.

Toevallig vrijdag weer gekickbokst, gister goede lange krachttraining met rondom wat cardio gedaan waardoor ik weer ongeveer 4300 kcal per dag verbrand. Mijn eetschema is nu ingesteld dat ik 2300 kcal per dag eet (5x in de week) en 2900 kcal (2x in de week).

Mn PT heeft nu even de komende week dat omgegooid naar 6/1 om weer even goed te stabiliseren (mijn gemiddelde gewicht van afgelopen week en die van daarvoor had dus best wel een groot gat (maar gaat dus goedkomen :7 )
pi_184241913
Net de kerstboom en andere kerstdingetjes verwijderd. Wel een beetje jammer :@
pi_184244859
Ook hier de kerstboom weer opgeruimd, zo'n drop als sommigen hier laten zien is er bij mij helaas niet. Wel van 67,3 (daags na de kerst) naar 66,6 gegaan vandaag.
Vandaag uiensoep gegeten, dus zal wel weer vocht gaan vasthouden denk ik.
Cots: gefeliciteerd!

Lijstje van vandaag:

O magere kwark met granola, haverzemelen, hennepzaad en een klein handje rozijnen
L uiensoep, sneetje meergranenbrood met jonge kaas
T appelflap
D Frietjes met boeuf carotte (Franse stoofschotel met rundvlees, ui, wortel, kruiden gestoofd in rode wijn)
pi_184244955
Cots gefeliciteerd
pi_184246311
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Cots gefeliciteerd
:* Dank je!

Feestgebruis is over, nu weer normaal eten en doen
pi_184246602
Gefeliciteerd CotS!

Al weer een aantal mensen dit jaar goed begonnen, las ik.

Vanaf morgen begint het normale leven weer voor mij. Begint al goed, kom er net achter dat het fruit op is :') Vooruit koken heb ik dan weer wel gedaan. En in het nieuwe jaar 'al' 3x hardgelopen.
pi_184255076
Lonaa, heel veel sterkte! :*

CotS, nog gefeliciteerd!

Ik sta op -0.6 sinds 2 januari.

Lijst:
O: yoghurt, low calorie meal eiwitpoeder, 200g diepvriesfruit
L: 3 sneetjes zuurdesembrood, 2 gekookte eitjes, 1 plakje gerookte kipfilet
T: appel
D: koude stamppot met tonijn, komkommer, paprika en olijven
S: half uur grit strength
T: skyr met muesli, pitten en zaden
  maandag 7 januari 2019 @ 07:48:15 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_184255204
Zeau, de borrel gisteren ging niet helemaal zoals gepland, de hapjes verschenen pas rond 17:00 dus toen werd ik een willoos slachtoffer ;) en heb ik ook ook nog 2 speciaalbiertjes gedronken. Maar het was wel kei gezellig!
Weegschaal deed dus +1,1, maar goed, de hele vakantie pas om half tien gewogen na uitgebreid kakken en vanmorgen weer gewoon om 6:15 zonder te poepen, dat scheelt ook minimaal een pond alles tezamen.
#omdenken: nog steeds -1,2 ten opzichte van woensdag ;)

Toujours!
O: yoghurt met banaan en muesli
T: 400 gram meloen
L: salade van spinazie, komkommer, zalm en ei
T: eventueel 2 mandarijnen, plus afscheidsborrel van mezelf :') rip
D: stifado met rijst :9
B: naar mijn nieuwe werk fietsen, dan naar mijn oude werk fietsen en dan weer naar huis. Inclusief verdwalen zet ik in op 20 kilometer. Half uur lunchwandels, hopelijk. Morgen maar weer hardlopen ;)
disclaimer
pi_184255534
Dank jullie :*

Zo alles weer normaal :) Ik heb een weekmenu en voor de rest eet ik gewoon de basislijst van de diëtiste. Waarbij ik een ongezonde lunch in plan op de zaterdag en ongezond avondeten op de zondag. Oh en op zaterdag een wijntje oid

Gisteravond heb ik alle kleding die ik niet pas vaarwel gezet. Ik hoop wel af te vallen, maar maatje 34 lukt mij niet op een gezonde manier. Het voelde een beetje als vaarwel zeggen tegen de eetstoornis (en nee, 34 is niks mis mee bij een ander, alleen bij mij wel). Ik heb nu alleen kleding die ik nu pas en hoop in de loop van het jaar weer kleiner te kunnen kopen
  maandag 7 januari 2019 @ 08:41:53 #195
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184255573
Gister familiefeest/reünie gehad bij zo'n Van der Valk hotel met zo'n all you can eat buffet.

+2,2 kg erbij weer vanochtend _O-

Ik was er ergens al bang voor, een bord vol met vis, een bord vol met vlees en klein bordje met wat kleine toetjes.

Ja dat is wel iets teveel allemaal wel he.

Wel voldoende eiwitten binnen voor de rest van de week :+ #teamproteine

Nu écht weer balansen :+
pi_184255918
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:33 schreef coucou het volgende:
Ook hier de kerstboom weer opgeruimd, zo'n drop als sommigen hier laten zien is er bij mij helaas niet. Wel van 67,3 (daags na de kerst) naar 66,6 gegaan vandaag.
Vandaag uiensoep gegeten, dus zal wel weer vocht gaan vasthouden denk ik.
Cots: gefeliciteerd!

Lijstje van vandaag:

O magere kwark met granola, haverzemelen, hennepzaad en een klein handje rozijnen
L uiensoep, sneetje meergranenbrood met jonge kaas
T appelflap
D Frietjes met boeuf carotte (Franse stoofschotel met rundvlees, ui, wortel, kruiden gestoofd in rode wijn)
hier staat 'ie nog. Kan het nog niet over mijn hart verkrijgen. Het is zo gezellig met extra lichtjes en de kerstkrans. Ik heb wel de kerstman van de voordeur gehaald. Maar binnen is het nog kerst O+

o: Kwark/Cottage cheese/ tutti frutti mix/ paranoten
l: twee boterhammen met een omelet en wat groentes
t: fruit
d: een wokgerecht met rijst
t: kwark

gewicht: 75.1 - het gaat alweer de goede kant op :)
pi_184256400
Lijst:

S: 30 min krachttraining
L: ??? bij mijn ouders
D: wraps met gehakt en groente
T: snackgroente
B: 10k stappen
  maandag 7 januari 2019 @ 10:09:42 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184256488
Bij ons ging gister ook de kerstboom het huis uit.

De beginstand van dit jaar : 98.5

Laistje:
O: aardappel/wortel/courgette soep met gerookte zalm snippers ( = 450 kcal)
t: handje nootjes (100 kcal)
L: salade met soep ( @ bedrijfsresto ?? kcal)
t: handje nootjes (100 kcal)
D: nog geen idee, zoiets van 700 kcal vermoed ik.
S: uurtje zwemmen

Ik ga voor 2000 kcal, blijft er dus 650 over voor de lunch, moet lukken
  maandag 7 januari 2019 @ 10:43:57 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184256887
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:41 schreef LuNaTiC het volgende:
Gister familiefeest/reünie gehad bij zo'n Van der Valk hotel met zo'n all you can eat buffet.

+2,2 kg erbij weer vanochtend _O-

Ik was er ergens al bang voor, een bord vol met vis, een bord vol met vlees en klein bordje met wat kleine toetjes.

Ja dat is wel iets teveel allemaal wel he.

Wel voldoende eiwitten binnen voor de rest van de week :+ #teamproteine

Nu écht weer balansen :+
Heb je gisteren serieus meer dan 14000 kcal bovenop je onderhoud gegeten? Lijkt me sterk met een bord met vis, vlees en wat toetjes. Afhankelijk van de volheid van je borden zal het eerder rond de 1000 - 1500 kcal in totaal zijn. Geen paniek dus!
De extra kilo’s zijn waarschijnlijk vocht oid.
  maandag 7 januari 2019 @ 10:46:22 #200
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184256915
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je gisteren serieus meer dan 14000 kcal bovenop je onderhoud gegeten? Lijkt me sterk met een bord met vis, vlees en wat toetjes. Afhankelijk van de volheid van je borden zal het eerder rond de 1000 - 1500 kcal in totaal zijn. Geen paniek dus!
De extra kilo’s zijn waarschijnlijk vocht oid.
Thanks voor de geruststelling, maar joh, dat weet ik toch wel ;)

Binnen 1 dag kom je inderdaad geen 2,2 kg vet aan :+

Per dag kan je zo'n 1-2% van je totale lichaamsgewicht afwijken t.o.v. de dag ervoor, totaal afhankelijk van hoeveel je hebt gegeten, en wat je hebt gegeten/gedronken (en is dus idd vooral maaginhoud van het voedsel zelf en vocht wat je vasthoudt).

I'm not worried at all ;)
  maandag 7 januari 2019 @ 10:50:28 #201
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184256956
Zo. Verjaardagen voorlopig ook weer even gehad, dus we kunnen weer volop normaal doen. *O* Wel een hoop complimentjes gehad op voorgenoemde verjaardag, da's altijd leuk. :D

Vandaag wordt het dus:
O/L: 5 snee brood/1 kadetje met chocopasta
D: AVG
T: Sinaasappel, proteïne wafel, appel, indien zin een paar dropjes
S/B: Uurtje hardloopclub, half uur totaal woon-werk fietsen
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 januari 2019 @ 10:52:43 #202
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184256978
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:46 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Thanks voor de geruststelling, maar joh, dat weet ik toch wel ;)

Binnen 1 dag kom je inderdaad geen 2,2 kg vet aan :+

Per dag kan je zo'n 1-2% van je totale lichaamsgewicht afwijken t.o.v. de dag ervoor, totaal afhankelijk van hoeveel je hebt gegeten, en wat je hebt gegeten/gedronken (en is dus idd vooral maaginhoud van het voedsel zelf en vocht wat je vasthoudt).

I'm not worried at all ;)
Gelukkig maar. Ik volg het hier wel (vaste lurker), maar heb niet meer helemaal helder voor ogen wie dit wel weet en wie niet. Ik nam je post dus serieus (sorry!). Maar als stiekeme-anti-dieeter die gelooft in “normaal doen” vind ik het altijd zo jammer als ik iemand zie stressen omdat hij/zij een keer uit de band is gesprongen.
  maandag 7 januari 2019 @ 10:59:12 #203
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184257072
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ik volg het hier wel (vaste lurker), maar heb niet meer helemaal helder voor ogen wie dit wel weet en wie niet. Ik nam je post dus serieus (sorry!). Maar als stiekeme-anti-dieeter die gelooft in “normaal doen” vind ik het altijd zo jammer als ik iemand zie stressen omdat hij/zij een keer uit de band is gesprongen.
True! helemaal gelijk hoor, maar ik ben er gelukkig niet een van :) als ik zoiets hier post is het meer voor de grap/beetje zelfspot. Afgelopen pagina's had ik al net mijn grafiekje geplaatst.

Dit afgelopen weekend was het dus:

Vrijdag: 85.2
Zaterdag: 83.5
Zondag 82.2
Vandaag: 84.3

Verwacht deze week weer richting de 83 en uiteindelijk ergens midden 82 uit te komen :Y)

En overigens maakt het ook weer niet superveel uit. Ben pas geleden juist gestopt met cutten, en moet sinds enkele weken langzaam meer gaan eten om juist in spiermassa aan te komen.

Alleen is de nadruk wel op langzaam en dat is minder handig met de feestdagen en dit familiefeest (eigen schuld natuurlijk ;))
pi_184257331
Weekmenu (ik ga heel lekker eten):
Maandag: Hutpot met eieren en tafelzuur
Dinsdag: Spruitjes, aardappelen, vegaburger
Woensdag: Spruitjes, aardappelen, vegaburger
Donderdag: Pasta met groente en tofu en rode saus
Vrijdag: Pasta met groente en tofu en rode saus
Zaterdag: Risotto met spinazie en een plak kaas
Zondag: Risotto met spinazie en een plak kaas
pi_184273290
START!!!

Maandag 7 januari:

Ontbijt: 4 sneetjes bruin brood (Tijgerbruin van AH) + Aardappelpuree (als beleg, die Maggi Creme Fraiche, 2 eetlepels van die poeder in een kom en wat water erbij, roeren, en peper erbij en smullen maar)

Tussendoor: Weightcare tussendoor reep (die van 75 kcal) + opkikker tuinkruiden bouillon

Lunch: 1 weightcare maaltijdreep banaan (en ja, ik had honger) 1 weightcare maaltijdreep abrikoos-citroen

Diner: Nasi (gekookte rijst in zonnebloemolie + zo'n bonduelle blikje met mais en doperwten en wortels)

Late snack: 2 mandarijnen + 2 appels + 1 hele komkommer

GOEDE DAG GEHAD!!!

Ik zal het voortaan alleen wel bij 1 maaltijdreep houden, die ene extra bij de lunch schopt de kcal omhoog. En ik had een vol bord nasi gegeten (dat moet ik niet meer doen). Goed begin verder! Morgen (vandaag) weer. En woensdag gooi ik daten + jobhunt erbij.

Thanx voor de steun!
Niet doen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 06:22:52 #206
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184273576
??? @ aardappelpuree op je brood 🍞
pi_184273652
Lijstje voor vandaag:

S: half uur cardio, half uur kracht
L: salade met makreel, appel en radijs
D: zelfde als gisteren
T: worteltjes
pi_184273803
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 06:22 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind het ook niets. Veel werk ook?

Gister
O dubbele boterham pindakaas, karnemelk
T appel boterham kaas
L dubbele boterham kaas, karnemelk, tomaatjes
T appek, boterham kaas
D ovenschotel broccoli kip van ah. Had honger. Een hele! :@ 900 kcal.
B rondje gelopen

Vandaag
O 2 sneden vullend! Brood met pindakaas, karnemelk (ander brood was op :( )
T appel evt extra boterham met kaas
L 1-2 boterham hoemoes, evt karnemelk
T appel en 0 of 1 boterham hoemoes
D ? Iets met gehakt dat ligt eruit.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:05:30 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184274040
Zo! Dat is veel brood! ;)

Hier wil het nog niet echt ik voel me neerslachtig en krijg de knop niet om.

Gister redelijk ok gegeten totdat ik thuis kwam en het eten nog een uur op zich liet wachten.. dus vreten en daarna in bad ipv zwemmen..

Vandaag ook echt Echt ECHT geen zin om te gaan sporten.. eerst de dag maar even overleven geloof ik :{
pi_184274076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:05 schreef Barreltje het volgende:
Zo doe ik t altijd. Structuur! Alleen normaal ‘gewoon volkoren’ in plaats van deze zware supergranen-Duits brood shizzle.
quote:

Gister redelijk ok gegeten totdat ik thuis kwam en het eten nog een uur op zich liet wachten.. dus vreten en daarna in bad ipv zwemmen..

Vandaag ook echt Echt ECHT geen zin om te gaan sporten.. eerst de dag maar even overleven geloof ik :{
Overlevingsmodus klinkt niet goed!

Hier is het ook nog wel echt wennen met m’n nieuwe baan. Kost veel energie (geen calorieën energie helaas )
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:25:40 #211
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184274147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:05 schreef Barreltje het volgende:

:*
Is het een sport die je leuk vindt? Dan zou je je daar eventueel op kunnen focussen bij tegenzin, misschien niet voor nu, maar een andere keer.

Hier gaat het ritme krijgen weer aardig, gisteren braaf volgens mijn planning en het sporten was fijn. En ondanks dat ik een maand niet geweest was vooruitgang gemerkt, da's altijd leuk. :Y

Vandaag zal wel wat gek worden qua hongergevoeltijden, anderhalf uur eerder op het werk dan ik gewend ben. Willen lunchen om 11 uur ditdat. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:31:04 #212
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184274181
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 03:09 schreef Kluun1985 het volgende:
START!!!

Maandag 7 januari:

Ontbijt: 4 sneetjes bruin brood (Tijgerbruin van AH) + Aardappelpuree (als beleg, die Maggi Creme Fraiche, 2 eetlepels van die poeder in een kom en wat water erbij, roeren, en peper erbij en smullen maar)

Tussendoor: Weightcare tussendoor reep (die van 75 kcal) + opkikker tuinkruiden bouillon

Lunch: 1 weightcare maaltijdreep banaan (en ja, ik had honger) 1 weightcare maaltijdreep abrikoos-citroen

Diner: Nasi (gekookte rijst in zonnebloemolie + zo'n bonduelle blikje met mais en doperwten en wortels)

GOEDE DAG GEHAD!!!

Ik zal het voortaan alleen wel bij 1 maaltijdreep houden, die ene extra bij de lunch schopt de kcal omhoog. En ik had een vol bord nasi gegeten (dat moet ik niet meer doen). Goed begin verder! Morgen (vandaag) weer. En woensdag gooi ik daten + jobhunt erbij.

Thanx voor de steun!
Klinkt allemaal niet zo heel veel :) ben gewoon nieuwsgierig naar de specs van je lichaam en dieet. Heb je een bepaald doel aan kcal om mee af te vallen?

Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier maar zodra ik mensen maaltijdrepen, gekke herbalife-shakies enzo zie gebruiken in hun dieet dan maak ik me soms al lichtjes zorgen.

Niet dat het niet kán werken, maar omdat uit de praktijk net even te vaak blijkt dat het slechts tijdelijk werkt maar geen structurele oplossing is.

Je kunt/mag vaak meer eten dan je denkt, en vaak nog lekkerder ook. Iets wat je dan ook nog eens kan volhouden.

Als je overigens perfect tevreden bent met die maaltijdrepen en je ziet jezelf daarmee (blijvend) afvallen moet je dat uiteraard gewoon doen en niets van dit verhaal aantrekken.

NB: aardappelpuree op brood had ik ook nog niet eerder gehoord :P Overigens beide lekker, dus misschien de combi ook wel :+ (aardappelsalade kan ook makkelijk, so why not dan misschien _O-
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:32:21 #213
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184274188
Het idee van aardappelpuree op brood maakt me vooralsnog wat misselijk. Kan ook aan het tijdstip liggen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:36:58 #214
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184274226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Het idee van aardappelpuree op brood maakt me vooralsnog wat misselijk. Kan ook aan het tijdstip liggen. :')
Het scheelt dat ik zelf geen problemen heb met van alles eten op wat voor tijdstip dan ook :+

Zondagochtend na een stapavondje een lekkere warme lasagne, heerlijk! Breakfast of champions :P

kan prima warm eten 's ochtends (alleen doe het (bijna :P) nooit)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:39:22 #215
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184274255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het scheelt dat ik zelf geen problemen heb met van alles eten op wat voor tijdstip dan ook :+

Zondagochtend na een stapavondje een lekkere warme lasagne, heerlijk! Breakfast of champions :P

kan prima warm eten 's ochtends (alleen doe het (bijna :P) nooit)
Ik vind het al heel wat dat ik tegenwoordig überhaupt eet in de ochtend, dus ik hou het wel bij dingen waarvan ik weet dat het goed gaat. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:41:43 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184274273
Warm eten smorgens :9

Al vind ik het idee van aardappelpuree icm brood gewoon helemaal niets. MAar ik ben dan ook geen fan van beide :+
pi_184274275
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

Hier is het ook nog wel echt wennen met m’n nieuwe baan. Kost veel energie (geen calorieën energie helaas )
Zo dát zou fijn zijn, als mentale energie leveren ook extra kcal zou verbranden O+ en slank dat we dan allemaal zouden zijn!

Sterkte Barrel!

Ik ben gisteren ook niet wezen sporten, had hele dag hoofdpijn.

Vandaag lijst:
O: 215g yoghurt, 125g druiven, 20g eiwitpoeder
L: 3 sneetjes zuurdesembrood met 2 gekookte eitjes
T: 105g worteltjes, 100g snacktomaatjes, 120g komkommer
D: 75g couscous, 150g puntpaprika, 150g ijsbergsla, 100g verse spinazie, 150g komkommer, 110g tomaat
T: 175g skyr, 15g muesli/zaden/pitten
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:58:41 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_184274432
Mentale energie verbrandt óók kcal hoor, en stress ook. Niet zoveel als een rondje joggen, maar zeker wel meer dan slapen of tv kijken ;)

Ik moet voor mijn nieuwe job anderhalve kilometer verder fietsen (van 7 naar 8,5) maar het voelde vanmorgen echt als een verdubbeling. De route is ook saai, eerst fietste ik door gecultiveerd groen, nu over een industrieterrein.

Gisteren bij de borrel toch gezwicht voor 2 lekkere biertjes en een paar hapjes. Gewicht bleef gelijk. Wel 14k stappen gehaald ZONDER wandeling te maken _O-
disclaimer
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:34:59 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184274811
tnx dames.

zwemmen vind ik leuk, maar daar kon ik gister zelfs geen energie voor opbrengen -O-
vandaag crossfit, de eerste keer op werk en ik vind het stom en eng en en en ..

morgen staat Yoga op het programma en daar ga ik me wel ECHT toe zetten, want ontspanning O+
SPOILER
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:48:13 #220
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184274937
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 03:09 schreef Kluun1985 het volgende:
START!!!

Maandag 7 januari:

GOEDE DAG GEHAD!!!

Thanx voor de steun!
carbs on carbs on carbs on carbs.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:52:43 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184274995
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:34 schreef Barreltje het volgende:
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:03:01 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184275095
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:16:13 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184275244
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:20:23 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184275290
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
het is allemaal offtopic. laten we maar weer aankomen/afvallen ^O^
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:31:14 #225
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184275410
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_184275516
Vraagje ! Hoe voeren jullie eigen gemaakte sauzen e.d. in? Bijvoorbeeld: Ik maak mijn eigen bolognese saus.. Voeren jullie gewoon de ingrediënten allemaal apart in? Tot snufje zout/olie etc. ? Wil een zo goed mogelijk beeld krijgen van mijn kcal inname namelijk :)
pi_184275545
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:37 schreef PriemGirl het volgende:
Voeren jullie gewoon de ingrediënten allemaal apart in? Tot snufje zout/olie etc. ?
Yes :Y
Ookal het snufje zout meestal niet, maar de theelepel olie wel.
pi_184275889
Ok; dan ga ik zo even alles opschrijven en invoeren. Dat hoeft uiteindelijk 1x en dan kan ik hem schalen onder 'saus' en zo toevoegen bij een volgende keer :Y
Nadeel is dat ik veel op gevoel afmeet lol.. dus ik zal vnvd eens de exacte hoeveelheden afmeten :')
pi_184276562
Als het calorieen heeft voer ik het in :P
pi_184278080
Tot nu:
O: 2 crackers rauwe ham
L: boterham hummus en kaas

Later nog:
misschien sport (Annie)
D: zalm, aardappeltjes, boontjes.
pi_184278323
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 06:22 schreef hugecooll het volgende:
Probeer het eens! Is heerlijk :D

Kaas hou ik niet van, kip ook niet, pindakaas maakt me misselijk, en ja/hagelslag/nutella etc smeer ik te veel van. Dus ik eet brood met aardappelpuree of tonijn of makreel.
Niet doen
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 13:17:27 #232
236264 crew  capricia
pi_184278378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184278384
Ik zal ook een een lijstje voor vandaag plaatsen:

O: yoghurt met notencruesli
T: een hand druiven en een high protein breaker
L: kip en paprika broodje en een appel
D: pittige hutspot met een speklapje
Gek? kan je dat eten?
pi_184278402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:31 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Klinkt allemaal niet zo heel veel :) ben gewoon nieuwsgierig naar de specs van je lichaam en dieet. Heb je een bepaald doel aan kcal om mee af te vallen?

Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier maar zodra ik mensen maaltijdrepen, gekke herbalife-shakies enzo zie gebruiken in hun dieet dan maak ik me soms al lichtjes zorgen.

Niet dat het niet kán werken, maar omdat uit de praktijk net even te vaak blijkt dat het slechts tijdelijk werkt maar geen structurele oplossing is.

Je kunt/mag vaak meer eten dan je denkt, en vaak nog lekkerder ook. Iets wat je dan ook nog eens kan volhouden.

Als je overigens perfect tevreden bent met die maaltijdrepen en je ziet jezelf daarmee (blijvend) afvallen moet je dat uiteraard gewoon doen en niets van dit verhaal aantrekken.

NB: aardappelpuree op brood had ik ook nog niet eerder gehoord :P Overigens beide lekker, dus misschien de combi ook wel :+ (aardappelsalade kan ook makkelijk, so why not dan misschien _O-
Ik probeer tussen de 1800 - 2000 binnen te krijgen.

Maaltijdrepen gebruik ik alleen zodat ik 's ochtends en 's avonds wat meer kan eten. En die repen zijn gewoon chocolade O+ dus ik adviseer jou ook ze zo nu en dan te eten.

Aardappelpuree op brood is lekker O+ Met ander broodbeleg heb ik weinig.
Niet doen
pi_184278444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Goed he :D Gaat mij om de kcal, niet koolhydraten en eiwitten. Net trouwens weer brood met aardappelpuree gegeten O+ Morgen brood met makreel O+
Niet doen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:21:34 #236
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184278465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:18 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ik probeer tussen de 1800 - 2000 binnen te krijgen.

Maaltijdrepen gebruik ik alleen zodat ik 's ochtends en 's avonds wat meer kan eten. En die repen zijn gewoon chocolade O+ dus ik adviseer jou ook ze zo nu en dan te eten.

Aardappelpuree op brood is lekker O+ Met ander broodbeleg heb ik weinig.
ik eet op dit moment dagelijks 2300 kcal per dag, en 2 dagen tussendoor 2900 kcal, dus ik heb voldoende ruimte qua calorieën voor elke maaltijd. Een maaltijdreep beschouw ik dan persoonlijk ook niet als een 'maaltijd'. Maar if it works for you en jij meer kan eten 's ochtends en 's avonds, prima natuurlijk ;)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:23:18 #237
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184278502
Ieder z'n ding, ik denk dat ik aardappelpuree op brood skip :P

Ook maar weer eens een lijstje:

O: Spaanse sinaasappelkwark
L: twee sneetjes speltbrood met hummus
T: worteltjes met hummus
D: groentensoep met een afbakbroodje met smeerkaas
S: Zumba
pi_184278580
Ik skip aardappelpuree gewoon helemaal :D
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:30:39 #239
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184278611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:20 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Goed he :D Gaat mij om de kcal, niet koolhydraten en eiwitten. Net trouwens weer brood met aardappelpuree gegeten O+ Morgen brood met makreel O+
Heel goed.
pi_184278632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:28 schreef Sarabi het volgende:
Ik skip aardappelpuree gewoon helemaal :D
Hm... met worteltjes is het wel lekker ;) als avondeten
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:32:14 #241
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184278633
Liever gewoon chocopasta op brood. :9~ Sowieso altijd dingen die voelen als "echte maaltijd". Werkt mentaal beter voor me.

En repen zijn hier ook extra, als ik na het sporten nog trek heb bijvoorbeeld. (Ook omdat er extra eiwitten inzitten, dat blijft wat achter bij de rest van m'n voedsel.)

Spierpijn van gisteren. Ik had het kunnen weten. :')

Voor vandaag:
O/L: kadet, 4 sneeën brood, allen met chocopasta. Bij de sneeën brood 1x beleg per 2x snee.
T: punt appeltaart (nerm) want jarige collega.
B: 2x 20 minuten fietsen (ongeveer, wind mee zal het korter zijn, wind tegen langer. :+ )
D: het is de beurt aan vriend, dus per persoon 200-300gr groente, 100-150gr koolhydraatbron, 100gr vegaspul. In welke gedaante zie ik vanzelf wel, dus mogelijk met een of andere saus erbij.
T: fruit (afhankelijk van waar ik zin in heb/wat er nog is), glas perensap/limonade.

Mijn macro's. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 13:32:51 #242
236264 crew  capricia
pi_184278648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:20 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Het komt op mij over als veel bewerkt voedsel (aardappelpuree uit een pakje op brood, diverse maaltijdrepen). Vind je dat niet vervelend? Of ga je gewoon voor makkelijk en snel?
Ik vind het allemaal prima hoor.. maar je post je lijstje niet voor niets natuurlijk. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184278675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hm... met worteltjes is het wel lekker ;) als avondeten
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen. Behalve zoete aardappel :9
pi_184278739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik eet eigenlijk nooit aardappelen. Behalve zoete aardappel :9
Zoete aardappel lust ik eigenlijk niet :@
Even kijken deze week: Maandag aardappelen, dinsdag en woensdag... Valt nog mee voor mijn doen :@
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 13:40:12 #245
236264 crew  capricia
pi_184278748
Mijn lijstje:
O: (4 vd 5 keer hetzelfde) kwark met muesli
S: full body training (kleine WOD)
L: wrap met tonijnsalade (blikje tonijn tot salade vermaakt)
D: ik kook een groentesoep met bonen en ballen, stokbrood en olijfolie (om brood te deppen)

T: blauwe bessen, veel zwarte koffie en water. Mss nog een proteïne shake. Moet even de eiwitten uitrekenen.

1600 kcals
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:41:30 #246
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184278761
Aardappel. :9

Gisteren nog op. Misschien vanavond weer en als ik thuis zou eten, zou het donderdag waarschijnlijk weer op de planning staan. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_184278785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zoete aardappel lust ik eigenlijk niet :@
Even kijken deze week: Maandag aardappelen, dinsdag en woensdag... Valt nog mee voor mijn doen :@
Niets mis mee toch
Smaken verschillen :)
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 13:44:56 #248
236264 crew  capricia
pi_184278811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ieder z'n ding, ik denk dat ik aardappelpuree op brood skip :P

Ook maar weer eens een lijstje:

O: Spaanse sinaasappelkwark
L: twee sneetjes speltbrood met hummus
T: worteltjes met hummus
D: groentensoep met een afbakbroodje met smeerkaas
S: Zumba
Hummus O+
Staat bij mij voor de donderdag als lunch. Volkorenpita, falafal, salade, en lekkere Hummus.
(Ik plan avondeten en lunches per werkweek voor mijn gezin, en prep ze vaak)

Welke Hummus koop jij? Er zit zoveel verschil in qua ingrediënten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184278829
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niets mis mee toch
Smaken verschillen :)
Ik weet niet of het gezond is? Volgens mij zitten er wel veel vitamine in aardappelen. Even schillen/koken, groente koken, vegading bakken en je hebt een heerlijke maaltijd (in mijn optiek). Het is ook pas sinds een jaar of zo dat ik dat weer eet (mijn moeder maakte het iets te vaak toen ik kind was), maar smullen voor mij ;)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:47:06 #250
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_184278842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gezond is? Volgens mij zitten er wel veel vitamine in aardappelen. Even schillen/koken, groente koken, vegading bakken en je hebt een heerlijke maaltijd (in mijn optiek). Het is ook pas sinds een jaar of zo dat ik dat weer eet (mijn moeder maakte het iets te vaak toen ik kind was), maar smullen voor mij ;)
Het zijn serieus prima dingen hoor, aardappelen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 13:50:55 #251
236264 crew  capricia
pi_184278895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja. Complexe koolhydraten. Vit C. Voedingsvezels.
Met een aardappel is niets mis.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:57:03 #252
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184278995
Ik post eigenlijk nooit lijstjes bedenk ik me nu. Dan maar even zo een keertje. Mijn lijstje vandaag t/m preworkout. Heb nog ongeveer 750 kcal over voor het avondeten daarna.

Iets met bami, kip, wokgroenten. Dus even afwegen hoeveel ik van wat kan hebben nog ;)

https://www.awesomescreen(...)ff80094034cb225ae5c4
pi_184279001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Complexe koolhydraten. Vit C. Voedingsvezels.
Met een aardappel is niets mis.
Oooh mooi, dank jullie wel :) Dan eet ik ze gewoon vrolijk verder
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:58:16 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_184279014
Aardappelen O+

En er bestaat eigenlijk weinig slecht eten. Het gaat allemaal om de balans :P
disclaimer
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:02:54 #255
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184279097
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Hummus O+
Staat bij mij voor de donderdag als lunch. Volkorenpita, falafal, salade, en lekkere Hummus.
(Ik plan avondeten en lunches per werkweek voor mijn gezin, en prep ze vaak)

Hummus-liefde O+ En falafel O+ Aanradertje: maak voor bij de falafel ook zhoug! Beetje pittig / heftig voor kleintjes wellicht, maar heeel lekker, ik maakte het o.b.v. het recept uit Jeruzalem van Ottolenghi.

Ik heb nu heerlijke hummus uit het vers-schap van de Turkse supermarkt in het centrumpje bij mijn huis, lekker knoflokig zonder dat het mega overwhelming is, zeg maar :9 Favo hummus tot nu toe!

Als die er niet is heb ik veelal hummus van Maza, met tuinkruiden of koriander / limoen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:02:58 #256
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184279098
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Aardappelen O+

Inderdaad, een van de belangrijkste uitgangspunten (wat mij betreft) om een goede relatie met eten te krijgen: er bestaat intrensiek geen goed of slecht eten. Soms zit in een bepaald soort voedsel qua voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten en vetten) wat als slecht wordt gezien, gewoon precies hetzelfde qua voedingsstoffen aan voedsel wat als gezond wordt gezien.

En voor afvallen maakt het in principe sowieso niet uit, dat is puur een calorieënkwestie. Kun je zelfs op een chocoladedieet.

Als je echter naast afvallen ook gezond wilt afvallen en je lichaam er beter uit willen laten zien, is het natuurlijik wel verstandig om op je macro's en je micronutriënten te letten ;)
pi_184279100
quote:
Aardappelen O+

Klopt :)

Mijn balans is dat ik net zoveel krieltjes schil totdat ik het zat ben, en meestal is dat precies genoeg (weeg het nog even na)
pi_184279158
quote:

Veel mensen lijken dat toch niet te begrijpen
Op Facebook zie ik nu ook weer allemaal mensen extreem gaan doen
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 14:10:41 #259
236264 crew  capricia
pi_184279242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt :)

Mijn balans is dat ik net zoveel krieltjes schil totdat ik het zat ben, en meestal is dat precies genoeg (weeg het nog even na)
Die eet ik met schil...Sinds ik ooit Hello Fresh gehad heb.
Best veel aardappels hoef je niet perse te schillen.

Ik vind krieltjes schillen zo’n gedoe. En de schil bevat ook goede voedingsstoffen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184279250
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Veel mensen lijken dat toch niet te begrijpen
Op Facebook zie ik nu ook weer allemaal mensen extreem gaan doen
Serieus? Dat is onverstandig (jaja... ik doe even hypocriet). In mijn vriendenkring is er een iemand die is opgehouden met elke avond pannenkoeken te eten en post foto's van zijn "kookkunsten". Ik ben de enige die bewust op de lijn let, maar post daar niet over op FB. (FB is voor de leuke dingen)
pi_184279270
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Die eet ik met schil...Sinds ik ooit Hello Fresh gehad heb.
Best veel aardappels hoef je niet perse te schillen.

Ik vind krieltjes schillen zo’n gedoe. En de schil bevat ook goede voedingsstoffen.
Mijn moeder heeft me geleerd dat de schil slecht voor je nieren en lever is.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:18:25 #262
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184279383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij het de moeite is om sommige dingen te fact-checken wat je ouders je ooit ‘geleerd’ hebben ;)

Dat stopt niet met religie en Sinterklaas :+

Heerlijk, aardappel met schil! Uit de oven, gepoft... :9
pi_184279440
quote:

[..]

Serieus? Dat is onverstandig (jaja... ik doe even hypocriet). In mijn vriendenkring is er een iemand die is opgehouden met elke avond pannenkoeken te eten en post foto's van zijn "kookkunsten". Ik ben de enige die bewust op de lijn let, maar post daar niet over op FB. (FB is voor de leuke dingen)
Ach hoort ook wel bij januari
Was ooit ook zo
Maar toch jammer
pi_184279464
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ach hoort ook wel bij januari
Was ooit ook zo
Maar toch jammer
Dat is waar :) Ik ga met een stelletje droogkloten om die niet aan goede voornemens en.of dieet doen (ik ben de enige in mijn vriendenkring die lijstjes en beloningssystemen maakt)
pi_184279469
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:18 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij het de moeite is om sommige dingen te fact-checken wat je ouders je ooit ‘geleerd’ hebben ;)

Dat stopt niet met religie en Sinterklaas :+

Heerlijk, aardappel met schil! Uit de oven, gepoft... :9
Ik heb ze wel eens met schil bij vrienden gegeten, maar liever schil ik ze. Smaak en de solanine. Ieder zo zijn ding
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 14:26:24 #266
236264 crew  capricia
pi_184279504
quote:

[..]

Oh.. wat zonde..Heb je nog nooit gepofte aardappels gegeten.. dat zul je hemels vinden!
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:06:56 #267
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184280123
Toxicologische effecten
Vergiftigingsverschijnselen treden meestal op bij 2,5 mg alkaloïden per kg lichaamsgewicht per dag. Dit komt bij iemand van 50 kg dus neer op 125 mg en dus op 1,8 kg ongeschilde aardappelen of 4 kg geschilde aardappelen

Dan moet je nog flink aardappelen eten. :9
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:11:23 #268
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_184280192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eens met schil bij vrienden gegeten, maar liever schil ik ze. Smaak en de solanine. Ieder zo zijn ding
Nja die solanine loopt dus wel los volgens mij. Als je het minder lekker vindt smaken moet je het vooral laten natuurlijk, maar zou toch zonde zijn als je ten onrechte denkt dat iets giftig of niet goed is :)
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 16:46:03 #269
236264 crew  capricia
pi_184281708
solanine zit voornamelijk in de groene plekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184282706
Vroeger als we restjes stamppot hadden (andijvie, boerenkool) dan bakte mijn moeder dat op en kreeg ik dat op brood. Dat was best lekker. Dus dat lijkt me qua idee hetzelfde als aardappelpuree op brood :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184282741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:44 schreef Isabeau het volgende:
Vroeger als we restjes stamppot hadden (andijvie, boerenkool) dan bakte mijn moeder dat op en kreeg ik dat op brood. Dat was best lekker. Dus dat lijkt me qua idee hetzelfde als aardappelpuree op brood :+
Wij kregen dat op roggebrood vroeger
Helemaal vergeten:D
pi_184283586
Pittige dag gehad. Hopelijk wordt dit geen dagelijkse kost. Hoop dat m’n vriend voor eten zorgt :P
pi_184291899
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Het komt op mij over als veel bewerkt voedsel (aardappelpuree uit een pakje op brood, diverse maaltijdrepen). Vind je dat niet vervelend? Of ga je gewoon voor makkelijk en snel?
Ik vind het allemaal prima hoor.. maar je post je lijstje niet voor niets natuurlijk. :)
Heet dit hier Dieetclub of Gezondheidsclub? Als iemand wil afvallen en ervoor kiest dagelijks een zak Lays Cheese Onion te eten van 200 gram = ongeveer 1100 kcal + een chocolade reep = 600 kcal. Totaal 1700. Die persoon eet dus vet ongezond en zal binnen no time voedingsstoffen tekort komen, MAAR zal ook binnen no time flink vermageren.

Ik vind dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. Ik wil geen Atkins dieet, want niemand leeft zijn hele leven carb-free. Er komt ooit een moment dat een atkins volger gaat grijpen naar dat lekkere broodje gezond of naar die boterham met Venz kwinkslag. Ik denk dat kcal tellen het beste is, als ik daardoor vitamines tekort kom, dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.

Sowieso begrijp ik die onzin over vitamines niet. Mensen met overgewicht eten meestal al veel en ongezond. Dan wil je afslanken...en dan ga je gelijk over naar salades, fruit, groente, noten etc. Ik ben al bij dat ik niet meer 24 Milky Way's eet...
Niet doen
pi_184293352
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind gekochte hummus meestal niet lekker. Ff de staafmixer in een blik kikkererwten, knofje, olijfolie, citroensap, komijn en chilipoeder of tabasco is veel lekkerder.

Sesamallergie in huis dus geen tahin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_184293552
Mogge

Dat koken werd dus een pizza. Jammer voor de gezondheid, het voelde wel lekker comfortabel.
M’n gewicht was weer 77,4 kg.
pi_184293720
Gister borrel op het werk en daarna ongebreideld uit eten. Vanochtend niet gewogen, zie het morgen wel weer :+

Vandaag weer een gewone dag:
O: kwark banaan pitten en zaden
L: 1 snee stevig volkoren 2 stevig spelt met zuivelspread rookvlees en komkommer
D: Marley Spoon gerecht, weet nog niet welke.
  woensdag 9 januari 2019 @ 07:56:36 #277
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184293791
Hier een onverwachte drop van 1.2 kilo. Zal wel met mn cyclus te maken hebben..

Vandaag gaat het wat beter.

Lijstje:
O:wortel/aardappelsoep met gerookte zalm
T: chocolade muesli reep
L: sla en soep
T: handje nootjes
B: yoga
D: kipnuggets van Marley spoon
pi_184293925
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:15 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Heet dit hier Dieetclub of Gezondheidsclub? Als iemand wil afvallen en ervoor kiest dagelijks een zak Lays Cheese Onion te eten van 200 gram = ongeveer 1100 kcal + een chocolade reep = 600 kcal. Totaal 1700. Die persoon eet dus vet ongezond en zal binnen no time voedingsstoffen tekort komen, MAAR zal ook binnen no time flink vermageren.

Ik vind dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. Ik wil geen Atkins dieet, want niemand leeft zijn hele leven carb-free. Er komt ooit een moment dat een atkins volger gaat grijpen naar dat lekkere broodje gezond of naar die boterham met Venz kwinkslag. Ik denk dat kcal tellen het beste is, als ik daardoor vitamines tekort kom, dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.

Sowieso begrijp ik die onzin over vitamines niet. Mensen met overgewicht eten meestal al veel en ongezond. Dan wil je afslanken...en dan ga je gelijk over naar salades, fruit, groente, noten etc. Ik ben al bij dat ik niet meer 24 Milky Way's eet...
Er zit nog een heel spectrum tussen alleen salades, fruit en groente aan de ene kant, en alleen candy bars en fast food aan de andere kant he.

je kunt nog steeds prima calorieën tellen waarbij je zo'n beetje bijna alles mag eten, zolang je maar op je macro's let. Als je dat goed balanceert hoef je niet veel te laten. Sterker nog, dan let je juist goed op of je voldoende koolhydraten, vetten, eiwitten binnenkrijgt, en tegelijkertijd voldoende vezels/vitaminen/mineralen.

Tuurlijk mag iedereen zelf weten hoe hij/zij afslankt, maar het is toch alleen maar goed als er tips worden gegeven hoe dat op een gezonde manier kan? Dat is op termijn ook alleen maar beter. Ik zou willen dat ik voor mijn afvalrace ook bepaalde dingen wist, dan had ik het ook anders gaan doen. Begrijp me niet verkeerd, was best trots op mezelf dat ik zoveel in zo'n korte tijd was afgevallen, maar achteraf had ik het denk ik wel iets anders kunnen doen waardoor ik minder 'achterstand' in te halen had qua lichaamsbouw.

Zeker de suggestie om minder bewerkt voedsel tot je te nemen is gewoon een hele goede en logische. Daar zitten vaak meer calorieën in waardoor je sneller aan je max zit. Het is toch juist handig als je heel veel kunt eten terwijl je aan het afvallen bent? Dan zoek je je juist naar producten waar relatief weinig calorieën in zitten en waar je dus veel van kunt eten. én dat je daarmee dus ook nog wat ruimte overlaat voor juist af en toe een Mars ofzo.

Uiteindelijk houd je het daarmee toch ook beter vol, en op een goede manier. En ook belangrijk: voor de rest van je leven houd je het waarschijnlijk daarmee ook beter vol.
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:49:31 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_184294333
quote:

[..]

het heet de dieetclub. Dieet = alles wat je eet.
En als je meepost kun je reacties verwachten, als je die niet wil moet je niet posten.

Daarnaast helpt het scheppen van context ook best veel. Niemand weet dat je vorige week nog dagelijks 6 pond chocolade naar binnen schrokte ;)
disclaimer
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:54:07 #280
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184294392
Laat 'm lekker z'n carbs stacken joh,

z'n vorige afval-topic op z'n "eigen filosofie" was volgens mij ook niet zo'n succes .
pi_184294548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:54 schreef Rauw. het volgende:
Laat 'm lekker z'n carbs stacken joh,

z'n vorige afval-topic op z'n "eigen filosofie" was volgens mij ook niet zo'n succes .
Nu ik zijn posthistorie een beetje doorscan, bestaat vooral uit kuttopics, dus vraag me inderdaad een beetje af hoe serieus we het moeten nemen allemaal.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 09:16:17 #282
236264 crew  capricia
pi_184294661
quote:

[..]

Hey Kluun,
Omdat je je dagelijkse lijstje met voeding postte ging ik er vanuit dat inzichten/opmerkingen welkom waren. Waarom post je ze anders? Met sommige opmerkingen kun je wat, met andere weer niet. Dat geldt voor iedereen hier.
Zoals eerder aangegeven heeft bewerkt voedsel vaak een hogere calorie-dichtheid. Waardoor je sneller en soms ongemerkt aan je max voor die dag zit. Bovendien weten veel mensen hier, door schade en schande, dat het ontwikkelen van een gezond voedingspatroon een consistentere basis is voor de rest van je leven dan het enkel afvallen in gewicht. Want dat is helaas vaak maar tijdelijk.
En veel mensen hier, waaronder ik, vinden het gezondheidsaspect van voeding wel belangrijk.
Ik lees in je andere topic dat je een spontaan loszittende tand hebt. Dat zou voor mij sws een signaal zijn om vitamines serieus te nemen.

Over Atkins, of dat je carb free zou moeten leven, hebben we het volgens mij niet gehad. Dus ik begrijp je opmerking daarover niet helemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:19:33 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184294700
Feel good topic.. *;
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 09:20:27 #284
236264 crew  capricia
pi_184294711
Mijn lijstje voor vandaag:
O: kwark met muesli
L: minestrone alla contadina (restant van gisteravond) met olijfolie
D: witte bonen met salie en tomaat met Catalaanse worst
T: fruit

Beweging: weinig vandaag.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:21:29 #285
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184294723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Nu ik zijn posthistorie een beetje doorscan, bestaat vooral uit kuttopics, dus vraag me inderdaad een beetje af hoe serieus we het moeten nemen allemaal.
Niet, is een hoop fantasie bij volgens mij.
pi_184294748

[ Bericht 100% gewijzigd door MevrouwCactus op 09-01-2019 09:24:22 ]
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 09:27:21 #287
236264 crew  capricia
pi_184294788
quote:
Ik zag je foto. :D
Heb ook nog kleding die veel te groot geworden is, in de kast. Durf het nog niet weg te gooien.
Wel lekker hoor! Dat verschil.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184295066
O: yoghurt, granola, kersen, vlokken
L: boterham hummus met kaas
D: falafel met geitenkaas

Zoiets.
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:52:21 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184295197
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:20 schreef capricia het volgende:
minestrone alla contadina
Ik Googlede dat en nu wil ik het binnenkort maken :9
pi_184295205
Ben ook benieuwd naar je foto nu mwCactus!

Ik had gisteren nieuwjaarslunch waarvan ik was vergeten dat die gisteren zou zijn, dus daar was ik niet op voorbereid. Er was een tafel vol hartig en een tafel vol zoet (iedereen bracht wat mee). Ik heb met mezelf afgesproken maximaal 2 keer een bordje te mogen halen en heb denk ik ook nog wel slimme keuzes gemaakt. Eerst een ronde hartig en daarbij echt kritisch gekeken naar wat ik pakte, alleen zelfgemaakte dingen en dingen die ik normaal gesproken niet zo vaak eet. Tweede keer nog één hartig dingetje en een aantal zoete dingen, waarvan sommigen een puntje/vierkantje gedeeld met collega.

En toen was ik vanochtend lichter dan gisterochtend. Gotta love this. Ik ga maar niet uitproberen of dat op de langere termijn ook werkt, want ondanks de slimmer aangepakt dan normaal, was dit echt nog wel een stuk meer kcal dan normaal voor lunch haha :+

Lijst gisteren werd daardoor zoiets:
O: een appel, 105g wortels, 120g komkommer, 100g snacktomaatjes
L: een bordje met daarop wat pastasalade, hapje wrap met roomkaas en gerookte zalm, halve wrap met roomkaas en rauwe ham, knakworstje in bladerdeeg, gehaktballetje in bladerdeeg, snacktomaatje en mozzarella stukje op een prikker, stuk quiche met gegrilde groenten, mini cupcake, stuk chocolade fondant iets met koekjes erin, klein vierkantje brownie met koekjescrumble, half puntje cheesecake
D: 75g couscous, snacktomaatjes, komkommer, zoete puntpaprika, verse bladspinazie, balsamico azijn

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 09-01-2019 09:59:09 ]
pi_184295230
Net een fietstocht van ongeveer anderhalf uur gemaakt (was duf, wilde naar buiten, ging lekker het boerenland verkennen) en straks nog even een uurtje wandelen. Dan heb ik wel weer genoeg beweging gehad voor vandaag :)

Lijstje:
O. 2 boterhammen appelstroop
L. 2 Boterhammen geitenkaas en een likje honing
T. Boterham kaas + mosterd en 2 mandarijnen
D. Spruitje, aardappelen, vegaburger
T. 2 mandarijnen

(even een gênante overwinning: maand lang alles erin gehouden en geen eetbuien gehad, volgens mijn bullet journal)
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 09:56:45 #292
236264 crew  capricia
pi_184295272
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik Googlede dat en nu wil ik het binnenkort maken :9
Met een beetje goede olijfolie er over en een stukkie brood.. mag je me wakker voor maken. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184295335
en bam. Weer op pre-kerstgewicht O+

In My Fitness Pal kun je trouwens recepten bouwen, dan hoef je ze maar 1 keer in te voeren en op te slaan en daarna gewoon invoeren in je lijstje.

74.3

o: Franse kwark (150 gram) / cottage cheese (100 gram) / gedroogde vijgen (80 gram) en walnoten (20 gram) = 610 kcal ontbijt
l: twee boterhammen met pindakaas = 366 kcal lunch
t: een sinaasappel = 66 kcal
d: Tortilla's met bonen etc. = 600 kcal
t: Kwark = 150 kcal

Dan zit ik rond de 1792 kcal op een dag en soms heb ik trek en komt er nog wel wat bij. Ik zie zoveel posts op social media van kennissen die nu op een houtje bijten met 1200 calorieën. En dan heb ik nog een gaatje over tussen O en L voor een T.
pi_184295419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:59 schreef DrSauvignon het volgende:
en bam. Weer op pre-kerstgewicht O+

In My Fitness Pal kun je trouwens recepten bouwen, dan hoef je ze maar 1 keer in te voeren en op te slaan en daarna gewoon invoeren in je lijstje.

74.3

o: Franse kwark (150 gram) / cottage cheese (100 gram) / gedroogde vijgen (80 gram) en walnoten (20 gram) = 610 kcal ontbijt
l: twee boterhammen met pindakaas = 366 kcal lunch
t: een sinaasappel = 66 kcal
d: Tortilla's met bonen etc. = 600 kcal
t: Kwark = 150 kcal

Dan zit ik rond de 1792 kcal op een dag en soms heb ik trek en komt er nog wel wat bij. Ik zie zoveel posts op social media van kennissen die nu op een houtje bijten met 1200 calorieën. En dan heb ik nog een gaatje over tussen O en L voor een T.
Heb je zelfs een hele subreddit voor https://www.reddit.com/r/1200isplenty

Het hangt er maar ook weer vanaf wat je doel is, hoe lang/zwaar iemand is en hoeveel iemand kan/bereid is om er naast voldoende te bewegen/te sporten.
pi_184295660
Lijstje:

S: 30 tot 45 min krachttraining
L: salade met makreel, appel en radijs
D: iets met rijst, vlees en groente
T: komkommer en paprika
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:27:37 #296
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184295796
pi_184295822
quote:
Dat is toch al best een 'oude' hype?
Net zoals superfoods
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:30:57 #298
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184295835
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is toch al best een 'oude' hype?
Net zoals superfoods
Superfoods als in Acai bessen et cetera klinkt allemaal wel geloofwaardig, maar 25 euro voor 240gram aan Gras is wel nieuw voor me :D
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 10:33:26 #299
236264 crew  capricia
pi_184295867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:30 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Superfoods als in Acai bessen et cetera klinkt allemaal wel geloofwaardig, maar 25 euro voor 240gram aan Gras is wel nieuw voor me :D
Tarwegras is al een tijdje een hype bij bepaalde mensen. Volgens mij nu juist over zijn hoogtepunt heen samen met die hele superfood rage.
Wordt oa gebruikt bij van die slow juice smoothies.

Ik heb die hype overgeslagen. :D
Net als bullitproof koffie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_184295950
wtf is bullitproof koffie?!

(en ja, dat tarwegras was jaren geleden al hip - geloof niet dat ik het ooit gehad heb)
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 10:54:33 #301
236264 crew  capricia
pi_184296163
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:40 schreef Isabeau het volgende:
wtf is bullitproof koffie?!

(en ja, dat tarwegras was jaren geleden al hip - geloof niet dat ik het ooit gehad heb)
Dat is een ontbijtdrank die bestaat uit koffie met boter en MCT olie.
Niet voor mij. Maar is ook een bepaalde rage onder sommigen (vnl bij de Crossfit community).
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')