SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daarom... dus dat voelt fout. Maar ik werd ook pas om half drie wakker oid.quote:Op zondag 30 december 2018 19:54 schreef Messina het volgende:
CotS, inderdaad wat weinig, maar voor een dagje ga je er niet dood aan.Morgen oliebollen?
![]()
Pizzapuntje, superknap dat je gestopt bent met roken, gedwongen of niet, het is moeilijk, but you did it
Dat zijn de beste voornemens!quote:Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen![]()
Mijn goede voornemens gaan vooral over beter voor mezelf zorgen.
Challenge accepted!quote:Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen![]()
Mijn goede voornemens gaan vooral over beter voor mezelf zorgen.
Zit eerlijk gezegd ook meer te denken dat het aan mijn schildklier ligt. Ja ga sowieso ook nog een afspraak maken bij de huisarts voor een verwijzing naar een dietiste. Sporten doe ik niet echt. Ja thuis soms eens met gewichten, maar dat is niet echt sporten natuurlijk. Kijk ik wil ook best beginnen met sporten, maar ik denk dat meer eten voor nu belangrijker is voor mij. Ik moet eerst naar een goed gewicht toe.quote:Op maandag 31 december 2018 16:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat betreft de lintworm kan ik je waarschijnlijk wel gerust stellen, ik heb een lintworm gehad in het verleden en ik viel toen ook wel wat af, maar dat kwam vnl omdat ik overal zo'n buikpijn van kreeg dat ik bijna niks meer at. Dus dat zou je denk ik wel gemerkt hebben ;-).
Ik zou niet nu al beginnen met eiwit shakes eerlijk gezegd. Die zorgen er vaak juist voor dat je wat voller zit, en dan is het dus juist moeilijker om meer te eten. In overleg met een diëtiste lijkt me ook wel verstandig zoals je zelf in het vorige topic al opperde.
Plaats anders eens een lijstje van wat je normaal gezien op een dag eet? Dan is het wat makkelijker om gericht advies te geven. En hoeveel sport je? Als je niet sport ligt het natuurlijk ook weer anders dan als je vijf keer per week sport.
Lijkt me ook handig om te proberen het zoveel mogelijk met gezonde dingen op te vullen. In het vorige topic noemde iemand al avocado, noten, dat zijn inderdaad goede opties.
Drink de gehele dag water, thee en koffie. Kom met gemak wel over de 3 liter water in totaal op een dagquote:Op maandag 31 december 2018 19:09 schreef DrSauvignon het volgende:
bij veel eiwit moet je ook wel veel drinken. Je nieren vinden het anders echt niet zo tof.
Had ik ook in het begin last van (al kom ik van eetstoornis) en dat ging vanzelf overquote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
Je had mijn stoelgang niet willen zien toen in de eerste twee weken dat in sla zat te eten dagelijks.quote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
Eiwitten veroorzaken zelf geen nierproblemen, ze zijn wel belastend bij al bestaande nierproblemen.quote:Op maandag 31 december 2018 22:24 schreef DrSauvignon het volgende:
ik herhaal mijn waterdrinkadvies voor bij eiwit ook even voor vezels. Vezels hebben water nodig. Alleen geven ze niet de nierproblemen die eiwit wel kan geven.
Herkenbaar. Toch wat meer olie gebruiken dan je intentie is en hardlopen zijn dingen die bij mij helpen.quote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
op dieetvlak neem ik aan?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Waar heb je spijt van uit 2018? En wat heb je geleerd?
Spijt... daar doe ik naar mezelf toe niet aan. Ik maak keuzes en soms pakken ze goed uit en soms slecht.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Spijt dat ik mezelf zo weinig kan motiveren tot bewegen.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
op dieetvlak neem ik aan?
Spijt van niets. Wat ik afgelopen jaar heb geleerd?
Ik kan best veel eten zonder dik te worden.
Ik leid stiekem een behoorlijk actief leven wat dat ook mogelijk maakt.
Ik straf mezelf nog steeds veel te hard af
Ik weet nog steeds niet goed hoe "gewoon normaal doen" moet. En da's ook meteen dan maar mijn voornemen. Écht normaal leren doen.
ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.
Het heet “just eat it” van Laura Thomas.
Ja dat is het!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.
De valkuil waar ik nu steeds in trap is de "fuckitall" op het moment dat ik 1 snoepje eet. Dan ga ik meteen voor all you can eat.
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.
Het heet “just eat it” van Laura Thomas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat is het!
Maar de insteek is wel dat het helemaal los staat van oordelen over gewicht/willen afvallen. Het gaat over het afleren van de restrict/binge cyclus waar je door dieten in komt.
Al het eten is goed eten. En leren luisteren naar de behoefte van je lichaam ipv eten obv restrictie / losgaan.
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.
Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.
*Oh nee wat naar... heel erg veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.
Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.
*SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is heel erg anti-dieet hoor. Al kan het best dat je afvalt, dat is niet de insteek.Kwak
4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.
Ik denk wel dat ik het zou kúnnen.
Fijn om te horen dat het met jou op zoveel fronten stukken beter gaat! En dapper dat je de sprong gaat wagen. Weet je al wanneer?
oh, dat kan dan zomaar ineens erg snel gaan dan! Spannend hoor!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.
Klinkt serieus als een gezonde manier van omgaan met eten. Ik wens je veel succes toe kwak!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sterkte
Het is heel erg anti-dieet hoor. Al kan het best dat je afvalt, dat is niet de insteek.
+1quote:Op dinsdag 1 januari 2019 19:29 schreef quickstepster het volgende:
Helemaal eens Stormqueen! Waarom mensen ipv een lifestyle verandering toch steeds naar dit soort crashdieten grijpen...
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug allemaal#1januari #tradities
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug allemaal#1januari #tradities
myfitnesspal voor het bijhouden wat ik eet/gewicht en ook in een gewichtsapp - Libra.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 19:33 schreef Pinuts het volgende:
Houden jullie ook ergens je progress / doelen enzo bij? Ik wilde dit eigenlijk gaan doen in een boekje inclusief eetdagboek. Echter lijkt dat eetdagboek me wel erg veel werk wat ik op een gegeven moment toch niet meer ga doen. Maar ik wil het wel ergens leuk bijhouden ofzo...
Dit.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:08 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
myfitnesspal voor het bijhouden wat ik eet/gewicht en ook in een gewichtsapp - Libra.
Hangt er vooral vanaf hoeveel je nu loopt. Komt neer op zo'n 20km per week, dus op zich goed haalbaar.quote:Op woensdag 2 januari 2019 09:47 schreef DrSauvignon het volgende:
Nu nog een sportdoel maken - zou 1000 km. hardlopen in 1 jaar haalbaar zijn?
ja, zo lekker. Ik besta denk ik nu ook voor 10% uit chocoladequote:Op woensdag 2 januari 2019 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Chocolade.Goede chocolade.
Goede chocolade met korting.
![]()
[..]
Hangt er vooral vanaf hoeveel je nu loopt. Komt neer op zo'n 20km per week, dus op zich goed haalbaar.
quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:07 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
ja, zo lekker. Ik besta denk ik nu ook voor 10% uit chocolade![]()
Is toch niet zo gek? Gezien je eetlijstjes was aankomen niet te verwachten.quote:Op woensdag 2 januari 2019 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... ik "jooooooooooh ik ben zo dik geworden met de feestdagen"
Begin ik weer in mijn eetdagboek. Exact hetzelfde gewicht als voor december. Toch netjes
Jammer dat je gevoel nog zo ver van de realiteit zitquote:Op woensdag 2 januari 2019 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... ik "jooooooooooh ik ben zo dik geworden met de feestdagen"
Begin ik weer in mijn eetdagboek. Exact hetzelfde gewicht als voor december. Toch netjes
quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is toch niet zo gek? Gezien je eetlijstjes was aankomen niet te verwachten.
Je leest overal de paniek rondom aankomen, dat ik gewoon aangestoken raak.quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jammer dat je gevoel nog zo ver van de realiteit zit
Gun het je dat het dit jaar beter wordt
Klinkt goed toch? Volgens mij heeft iedereen dat met de feestdagen, dan genieten en nu weer normaal doenquote:Op woensdag 2 januari 2019 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik vul nog even niks in (Fatsecret, Happyscale), al heb ik gisteren weer gewogen en vandaag voor de verandering tot nu toe mijn normale dingen en porties aangehouden.
Ik heb wel mijn spijkerbroeken weer even gesorteerd zodat ik de goeie pak. En straks wat stappen maken.
Tja, mijn weegschaal was niet zo lief, hoor.quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt goed toch? Volgens mij heeft iedereen dat met de feestdagen, dan genieten en nu weer normaal doen
Dan geef je hem een rotschop. De mijne is nooit lief, so what, het is gewoon een klootzak.quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, mijn weegschaal was niet zo lief, hoor.
Laiverd, ik heb toch al een beetje aangegeven wat voor tijd ik achter de rug heb?quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan geef je hem een rotschop. De mijne is nooit lief, so what, het is gewoon een klootzak.
Heb je genoten van de feestdag? Doe je normaal wel normaal en gezond?
Het is een maand van het jaar, je hebt er elf om normaal te doen, dus niet zo streng jij
quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laiverd, ik heb toch al een beetje aangegeven wat voor tijd ik achter de rug heb?
En ik zie niet waar ik streng ben voor mezelf, juist niet. Maar wel realistisch. De weegschaal liegt niet.
Dat maakt me echt niet uit.quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Sorry
Te weinig nagedacht, echt dom en lomp van me... sorry
is goed. Over mezelf.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 08:26 schreef V1z0R het volgende:
Normaal hoor je dan zelf te beginnen, capricia
[..]
Welkom!quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:44 schreef PriemGirl het volgende:
HoiIk lees hier al een tijdje mee ter inspiratie; maar wellicht dat ik nu toch maar eens wat ga meeposten. Nooit echt bewust bezig geweest met afvallen; maar vroeger toen ik nog jong(er) was; was mijn manier van afvallen: Hele dag niks eten om dan 's avonds 'gewoon' te eten en chips te vreten
![]()
Ik ben namelijk in oktober bevallen dus nu toch wat extra gewicht wat er wel vanaf mag (vooral na de feestdagen) en dat wil ik op een bewuste manier doen
Stats: 33j; 1.63 en 74kg. Ik wil graag naar 65kg terug. Ik heb een apple watch voor mijn verjaardag gekregen (van mijn ontzettend lieve vriend) die activiteit bij houdt en waarmee ik ook het hardlopen weer mee wil oppakken. Het motiveert wel als hij aangeeft dat ik mijn doel niet heb behaald qua stappen e.d.![]()
Qua eet-app gebruik ik nu lifesum; maar even zoeken wat fijn is verder (welke ik ook fijn vind voor mijn nieuwe watch natuurlijk hehe)
Ja.quote:Op woensdag 2 januari 2019 16:59 schreef PriemGirl het volgende:
Ijsje![]()
![]()
capricia: Heb jij een premium account? Ik gebruik nu de gratis; maar is wel wat beperkt en twijfel idd of het de moeite is. Maar extra (goeie) recepten zijn altijd wel fijn ter inspiratie
Ik heb em ook aangeschaft. Hij werkt wel erg fijn, ook qua bijhouden en leuke recept-ideeën.quote:Op woensdag 2 januari 2019 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ze een tijdje geleden gemaild. En toen kreeg ik een gratis proef-premium voor een paar maanden.
Beviel me goed.
Deze variant dusquote:Op donderdag 3 januari 2019 08:56 schreef Messina het volgende:
Ik moest echt opzoeken wtf een kniepertje was.
Smerige Twentse koekjes die altijd in het kerstpakket zitten maar die je nooit eet.quote:Op donderdag 3 januari 2019 08:56 schreef Messina het volgende:
Ik moest echt opzoeken wtf een kniepertje was.
Hier is de eerste 400 gram er weer bij.quote:
Altijd een leuk vooruitzicht.quote:Op donderdag 3 januari 2019 11:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vanavond voor het eerst weer sporten na m'n griepje / de feestdagen, ik verwacht morgen ook spierpijn
Wat is dat dan, vocht zeker?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hier mijn eerste 1,1 kilo er weer af. Ik ga er voor om mijn afvalrecord van januari 2018 te verbreken, toen viel ik er 4,6 af
Dat is een rolletje, een kniepertje is plat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Zelf maken, die van Vegters hebben een vreemde smaak alsof er citroenschoonmaakmiddel aan het bakijzer zat.quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Smerige Twentse koekjes die altijd in het kerstpakket zitten maar die je nooit eet.
nog steeds neh.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zelf maken, die van Vegters hebben een vreemde smaak alsof er citroenschoonmaakmiddel aan het bakijzer zat.
quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:10 schreef Rauw. het volgende:
Dat is een rolletje, een kniepertje is plat.
Dat jullie niet weten wat een boterham is vind ik nog lachwekkend maar kniepertjes en rolletjes gaan mij aan het hart.I don't care, zolang iemand anders het maar maakt en het lekker smaakt, neem ik de term gewoon over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk. Dat wil ik ook. Vet kwijt raken.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die 1,1 is vocht ja. 4,6 op een maand is ook wel flink wat vet bij
Whut? Hoe dan?quote:Op donderdag 3 januari 2019 15:31 schreef LuNaTiC het volgende:
In januari vorig jaar was ik 6,7 kg kwijt zie ik.
Een ding is zeker, dat gaat me nu zeker niet meer lukken
Erg letten op voeding (destijds nog wel op de ietwat verkeerde manier, dus echt flink onder onderhoud gegeten), fitbit aangeschaft, extra veel stappen gezet, 4-6 in de week trainen (3 x per week hardlopen, 3 x per week kickboksen).quote:Op donderdag 3 januari 2019 15:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Whut? Hoe dan?
Ik raakte in november 5kg kwijt, maar dat was in 1 week door longontsteking. Dus dat was niet eerlijk.
nee gewoon matigen met kcal. Ik doe verder niet aan schema's, macro's en dergelijkequote:Op donderdag 3 januari 2019 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk. Dat wil ik ook. Vet kwijt raken.
Is dat voor jou ‘gewoon’ onder je onderhoud eten, of heb je nog bepaalde macro’s die je hanteert?
Ik vind die citroensmaak juist heel erg lekkerquote:Op donderdag 3 januari 2019 13:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zelf maken, die van Vegters hebben een vreemde smaak alsof er citroenschoonmaakmiddel aan het bakijzer zat.
Dat kickboksen scheelt een hoop ja, 700-1000 kcal per keer is een hoop! Bedankt voor je antwoord en ook voor je kerstgrafiekquote:Op donderdag 3 januari 2019 15:52 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Erg letten op voeding (destijds nog wel op de ietwat verkeerde manier, dus echt flink onder onderhoud gegeten), fitbit aangeschaft, extra veel stappen gezet, 4-6 in de week trainen (3 x per week hardlopen, 3 x per week kickboksen).
Gemiddeld heb ik in januari volgens mijn fitbit 4100 kcal per dag verbrand.
[ afbeelding ]
Zulke weegschalen zijn bs?quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Vandaag op de weegschaal bestaan op de sportschool.
Vet en vet vrije massa volgens mij prima.
[ link | afbeelding ]
Nou, deze neemt een ruime marge voor vet% (21-33%) en neemt dus waarschijnlijk de foutmarge netjes mee.quote:
Off topic: was jij nou naar the Analogues geweest sunny?quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wij zijn zo aan het genieten van weer normaal eten (3x MarleySpoon per week) met veel groente en gezonde zooi en niet te veel enz enzRitme FTW
![]()
Volgende week beiden ook weer werken en sporten en dan hoop ik dat de kilo's er weer af gaan vliegen (as if, maar toch)
Ja!! Was heel gaaf. Wij gaan die docu nog terug kijken en willen ook naar de nieuwe show.quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Off topic: was jij nou naar the Analogues geweest sunny?
Docu over het concert in Liverpool start zo op NPO2. J heeft me voor mijn verjaardag kaartjes gegeven voor de Abbey Road uitvoering in t najaar
T is bijna uitverkocht! We zitten nu redelijk ok op t tweede balkon. De tryout in Rijswijk is uitverkocht en die in Oss ook bijna... verder is t allemaal Duitsland. Of zou er nog meer bij komen?quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:52 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja!! Was heel gaaf. Wij gaan die docu nog terug kijken en willen ook naar de nieuwe show.
Ik ga er vanuit dat er weer een uitgebreide theatertour komt en anders gaan we naar Duitsland. Voor ons is dat niet zo verquote:Op donderdag 3 januari 2019 22:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
T is bijna uitverkocht! We zitten nu redelijk ok op t tweede balkon. De tryout in Rijswijk is uitverkocht en die in Oss ook bijna... verder is t allemaal Duitsland. Of zou er nog meer bij komen?
Heb er zo’n zin in!
Ik zit al tijden in een 5/2-ritme (5 dagen braaf, 2 dagen minder braaf). Wat voor mij werkte bij het echte afvallen, was doordeweeks echt braaf tussen de 1600-1800kcals blijven, samen met het sporten was daardoor m'n weekgemiddelde goed genoeg ondanks snaaien en biertjes. En dankzij niet continu op móeten letten, is het eigenlijk supermakkelijk volhouden in mijn geval.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:39 schreef PriemGirl het volgende:
Die grafiekjes zijn wel grappig om te zien! Ik vind het soms lastig om er echt gevoel bij te krijgen qua verlies en dan weer aankomen. Ik let namelijk tijdens de week erg op mijn voeding en in het weekend laat ik het wat los (alcohol.. chipjes...); maar dan maandag heb ik dan vaak het gevoel alsof ik een hele week te niet heb gedaan door het weekend![]()
Maar sowieso is december killingHier ook 3 kilo aangekomen tov begin december
![]()
Hier gisteren 900 gram kwijt; vandaag 800 gramWellicht iets te veel want ook tussendoortjes vergeten d'oh. Moet ik mezelf weer even aanwennen... Dit weekend ook maar eens bewust boodschappen doen voor komende week doen
Vandaag lijstje:
O: Kwark
L: Broodje zalm
D: Soep en AVG vermoed ik; maar geen idee (eten bij schoonouders)
T: paprika knauwen en/of cracker met kaas
Sterkte met het verlies.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Verdriet is goed voor gewichtsverlies.
ja, dat klopt. toen ik vorig jaar mijn vader verloor had ik zo'n knoop in mijn maag dat ik wekenlang heel slecht gegeten heb als ik al at.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Verdriet is goed voor gewichtsverlies.
Jawel. En er is ook begrip. Maar het is ook lastig want het is mijn verdriet. Het was mijn meissie.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 13:10 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
ja, dat klopt. toen ik vorig jaar mijn vader verloor had ik zo'n knoop in mijn maag dat ik wekenlang heel slecht gegeten heb als ik al at.
Kun je er wel over praten met iemand?
toen we een van onze katten in lieten slapen (jaar of 10 geleden alweer) bij nierfalen werkte ik nog in een winkel. En ik dacht heel stoer dat ik savonds wel weer kon werken.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 13:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jawel. En er is ook begrip. Maar het is ook lastig want het is mijn verdriet. Het was mijn meissie.
Ik moet ook wel zo wat eten, maar het staat me zo tegen. Ik voel de honger niet en slap en trillerig voel ik me sowieso.
Ik gok dat ik geen 50% vet heb. Dus tja 1x in de zoveel tijd ga ik erop staan.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Die weegschalen geven indicaties. Niks mis mee, zolang je je progressie maar met hetzelfde ding blijft meten en het niet voor absolute waarheid aanneemt.
Ten opzichte van mei 2018 zou m'n vetpercentage volgens het ding op de sportschool met 3,5% gezakt zijn. Exact? Neuh. Aannemelijk dat het inderdaad gedaald is? Jazeker.
Realisme.
Da's ook niet realistisch, kijkend naar je lengte en gewicht.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik gok dat ik geen 50% vet heb. Dus tja 1x in de zoveel tijd ga ik erop staan.
Heb je zout gegeten de afgelopen dagen?quote:Op zondag 6 januari 2019 12:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Vrijdag 85,2
Zaterdag 83,5
Vanochtend 82,2 (2x gedaan om het te dubbelchecken)
Kan snel gaan
het is eerder weer het herstel van alles van Kerst en Oud & Nieuw, en een hele kleinen nasluimering daarvanquote:Op zondag 6 januari 2019 13:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heb je zout gegeten de afgelopen dagen?
hier staat 'ie nog. Kan het nog niet over mijn hart verkrijgen. Het is zo gezellig met extra lichtjes en de kerstkrans. Ik heb wel de kerstman van de voordeur gehaald. Maar binnen is het nog kerstquote:Op zondag 6 januari 2019 18:33 schreef coucou het volgende:
Ook hier de kerstboom weer opgeruimd, zo'n drop als sommigen hier laten zien is er bij mij helaas niet. Wel van 67,3 (daags na de kerst) naar 66,6 gegaan vandaag.
Vandaag uiensoep gegeten, dus zal wel weer vocht gaan vasthouden denk ik.
Cots: gefeliciteerd!
Lijstje van vandaag:
O magere kwark met granola, haverzemelen, hennepzaad en een klein handje rozijnen
L uiensoep, sneetje meergranenbrood met jonge kaas
T appelflap
D Frietjes met boeuf carotte (Franse stoofschotel met rundvlees, ui, wortel, kruiden gestoofd in rode wijn)
Heb je gisteren serieus meer dan 14000 kcal bovenop je onderhoud gegeten? Lijkt me sterk met een bord met vis, vlees en wat toetjes. Afhankelijk van de volheid van je borden zal het eerder rond de 1000 - 1500 kcal in totaal zijn. Geen paniek dus!quote:Op maandag 7 januari 2019 08:41 schreef LuNaTiC het volgende:
Gister familiefeest/reünie gehad bij zo'n Van der Valk hotel met zo'n all you can eat buffet.
+2,2 kg erbij weer vanochtend
Ik was er ergens al bang voor, een bord vol met vis, een bord vol met vlees en klein bordje met wat kleine toetjes.
Ja dat is wel iets teveel allemaal wel he.
Wel voldoende eiwitten binnen voor de rest van de week#teamproteine
Nu écht weer balansen
Thanks voor de geruststelling, maar joh, dat weet ik toch welquote:Op maandag 7 januari 2019 10:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb je gisteren serieus meer dan 14000 kcal bovenop je onderhoud gegeten? Lijkt me sterk met een bord met vis, vlees en wat toetjes. Afhankelijk van de volheid van je borden zal het eerder rond de 1000 - 1500 kcal in totaal zijn. Geen paniek dus!
De extra kilo’s zijn waarschijnlijk vocht oid.
Gelukkig maar. Ik volg het hier wel (vaste lurker), maar heb niet meer helemaal helder voor ogen wie dit wel weet en wie niet. Ik nam je post dus serieus (sorry!). Maar als stiekeme-anti-dieeter die gelooft in “normaal doen” vind ik het altijd zo jammer als ik iemand zie stressen omdat hij/zij een keer uit de band is gesprongen.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:46 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Thanks voor de geruststelling, maar joh, dat weet ik toch wel
Binnen 1 dag kom je inderdaad geen 2,2 kg vet aan![]()
Per dag kan je zo'n 1-2% van je totale lichaamsgewicht afwijken t.o.v. de dag ervoor, totaal afhankelijk van hoeveel je hebt gegeten, en wat je hebt gegeten/gedronken (en is dus idd vooral maaginhoud van het voedsel zelf en vocht wat je vasthoudt).
I'm not worried at all
True! helemaal gelijk hoor, maar ik ben er gelukkig niet een vanquote:Op maandag 7 januari 2019 10:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ik volg het hier wel (vaste lurker), maar heb niet meer helemaal helder voor ogen wie dit wel weet en wie niet. Ik nam je post dus serieus (sorry!). Maar als stiekeme-anti-dieeter die gelooft in “normaal doen” vind ik het altijd zo jammer als ik iemand zie stressen omdat hij/zij een keer uit de band is gesprongen.
Ik vind het ook niets. Veel werk ook?quote:
Zo doe ik t altijd. Structuur! Alleen normaal ‘gewoon volkoren’ in plaats van deze zware supergranen-Duits brood shizzle.quote:
Overlevingsmodus klinkt niet goed!quote:Hier wil het nog niet echt ik voel me neerslachtig en krijg de knop niet om.
Gister redelijk ok gegeten totdat ik thuis kwam en het eten nog een uur op zich liet wachten.. dus vreten en daarna in bad ipv zwemmen..
Vandaag ook echt Echt ECHT geen zin om te gaan sporten.. eerst de dag maar even overleven geloof ik
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:05 schreef Barreltje het volgende:
Zo! Dat is veel brood!![]()
Hier wil het nog niet echt ik voel me neerslachtig en krijg de knop niet om.
Gister redelijk ok gegeten totdat ik thuis kwam en het eten nog een uur op zich liet wachten.. dus vreten en daarna in bad ipv zwemmen..
Vandaag ook echt Echt ECHT geen zin om te gaan sporten.. eerst de dag maar even overleven geloof ik
Klinkt allemaal niet zo heel veelquote:Op dinsdag 8 januari 2019 03:09 schreef Kluun1985 het volgende:
START!!!
Maandag 7 januari:
Ontbijt: 4 sneetjes bruin brood (Tijgerbruin van AH) + Aardappelpuree (als beleg, die Maggi Creme Fraiche, 2 eetlepels van die poeder in een kom en wat water erbij, roeren, en peper erbij en smullen maar)
Tussendoor: Weightcare tussendoor reep (die van 75 kcal) + opkikker tuinkruiden bouillon
Lunch: 1 weightcare maaltijdreep banaan (en ja, ik had honger) 1 weightcare maaltijdreep abrikoos-citroen
Diner: Nasi (gekookte rijst in zonnebloemolie + zo'n bonduelle blikje met mais en doperwten en wortels)
Late snack: 2 mandarijnen + 2 appels + 1 hele komkommer
GOEDE DAG GEHAD!!!
Ik zal het voortaan alleen wel bij 1 maaltijdreep houden, die ene extra bij de lunch schopt de kcal omhoog. En ik had een vol bord nasi gegeten (dat moet ik niet meer doen). Goed begin verder! Morgen (vandaag) weer. En woensdag gooi ik daten + jobhunt erbij.
Thanx voor de steun!
Het scheelt dat ik zelf geen problemen heb met van alles eten op wat voor tijdstip dan ookquote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Het idee van aardappelpuree op brood maakt me vooralsnog wat misselijk. Kan ook aan het tijdstip liggen.
Ik vind het al heel wat dat ik tegenwoordig überhaupt eet in de ochtend, dus ik hou het wel bij dingen waarvan ik weet dat het goed gaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik zelf geen problemen heb met van alles eten op wat voor tijdstip dan ook
Zondagochtend na een stapavondje een lekkere warme lasagne, heerlijk! Breakfast of champions
kan prima warm eten 's ochtends (alleen doe het (bijna) nooit)
Zo dát zou fijn zijn, als mentale energie leveren ook extra kcal zou verbrandenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier is het ook nog wel echt wennen met m’n nieuwe baan. Kost veel energie (geen calorieën energie helaas )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
carbs on carbs on carbs on carbs.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 03:09 schreef Kluun1985 het volgende:
START!!!
Maandag 7 januari:
Ontbijt: 4 sneetjes bruin brood (Tijgerbruin van AH) + Aardappelpuree (als beleg, die Maggi Creme Fraiche, 2 eetlepels van die poeder in een kom en wat water erbij, roeren, en peper erbij en smullen maar)
Tussendoor: Weightcare tussendoor reep (die van 75 kcal) + opkikker tuinkruiden bouillon
Lunch: 1 weightcare maaltijdreep banaan (en ja, ik had honger) 1 weightcare maaltijdreep abrikoos-citroen
Diner: Nasi (gekookte rijst in zonnebloemolie + zo'n bonduelle blikje met mais en doperwten en wortels)
Late snack: 2 mandarijnen + 2 appels + 1 hele komkommer
GOEDE DAG GEHAD!!!
Ik zal het voortaan alleen wel bij 1 maaltijdreep houden, die ene extra bij de lunch schopt de kcal omhoog. En ik had een vol bord nasi gegeten (dat moet ik niet meer doen). Goed begin verder! Morgen (vandaag) weer. En woensdag gooi ik daten + jobhunt erbij.
Thanx voor de steun!
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:34 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is allemaal offtopic. laten we maar weer aankomen/afvallen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yesquote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:37 schreef PriemGirl het volgende:
Voeren jullie gewoon de ingrediënten allemaal apart in? Tot snufje zout/olie etc. ?
Probeer het eens! Is heerlijkquote:
Dit.quote:
Ik probeer tussen de 1800 - 2000 binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:31 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Klinkt allemaal niet zo heel veelben gewoon nieuwsgierig naar de specs van je lichaam en dieet. Heb je een bepaald doel aan kcal om mee af te vallen?
Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier maar zodra ik mensen maaltijdrepen, gekke herbalife-shakies enzo zie gebruiken in hun dieet dan maak ik me soms al lichtjes zorgen.
Niet dat het niet kán werken, maar omdat uit de praktijk net even te vaak blijkt dat het slechts tijdelijk werkt maar geen structurele oplossing is.
Je kunt/mag vaak meer eten dan je denkt, en vaak nog lekkerder ook. Iets wat je dan ook nog eens kan volhouden.
Als je overigens perfect tevreden bent met die maaltijdrepen en je ziet jezelf daarmee (blijvend) afvallen moet je dat uiteraard gewoon doen en niets van dit verhaal aantrekken.
NB: aardappelpuree op brood had ik ook nog niet eerder gehoordOverigens beide lekker, dus misschien de combi ook wel
(aardappelsalade kan ook makkelijk, so why not dan misschien
Goed hequote:
ik eet op dit moment dagelijks 2300 kcal per dag, en 2 dagen tussendoor 2900 kcal, dus ik heb voldoende ruimte qua calorieën voor elke maaltijd. Een maaltijdreep beschouw ik dan persoonlijk ook niet als een 'maaltijd'. Maar if it works for you en jij meer kan eten 's ochtends en 's avonds, prima natuurlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:18 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik probeer tussen de 1800 - 2000 binnen te krijgen.
Maaltijdrepen gebruik ik alleen zodat ik 's ochtends en 's avonds wat meer kan eten. En die repen zijn gewoon chocoladedus ik adviseer jou ook ze zo nu en dan te eten.
Aardappelpuree op brood is lekkerMet ander broodbeleg heb ik weinig.
Heel goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:20 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Goed heGaat mij om de kcal, niet koolhydraten en eiwitten. Net trouwens weer brood met aardappelpuree gegeten
Morgen brood met makreel
Het komt op mij over als veel bewerkt voedsel (aardappelpuree uit een pakje op brood, diverse maaltijdrepen). Vind je dat niet vervelend? Of ga je gewoon voor makkelijk en snel?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:20 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Goed heGaat mij om de kcal, niet koolhydraten en eiwitten. Net trouwens weer brood met aardappelpuree gegeten
Morgen brood met makreel
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen. Behalve zoete aardappelquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm... met worteltjes is het wel lekkerals avondeten
Zoete aardappel lust ik eigenlijk nietquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen. Behalve zoete aardappel
Niets mis mee tochquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zoete aardappel lust ik eigenlijk niet
Even kijken deze week: Maandag aardappelen, dinsdag en woensdag... Valt nog mee voor mijn doen
Hummusquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ieder z'n ding, ik denk dat ik aardappelpuree op brood skip![]()
Ook maar weer eens een lijstje:
O: Spaanse sinaasappelkwark
L: twee sneetjes speltbrood met hummus
T: worteltjes met hummus
D: groentensoep met een afbakbroodje met smeerkaas
S: Zumba
Ik weet niet of het gezond is? Volgens mij zitten er wel veel vitamine in aardappelen. Even schillen/koken, groente koken, vegading bakken en je hebt een heerlijke maaltijd (in mijn optiek). Het is ook pas sinds een jaar of zo dat ik dat weer eet (mijn moeder maakte het iets te vaak toen ik kind was), maar smullen voor mijquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niets mis mee toch
Smaken verschillen
Het zijn serieus prima dingen hoor, aardappelen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gezond is? Volgens mij zitten er wel veel vitamine in aardappelen. Even schillen/koken, groente koken, vegading bakken en je hebt een heerlijke maaltijd (in mijn optiek). Het is ook pas sinds een jaar of zo dat ik dat weer eet (mijn moeder maakte het iets te vaak toen ik kind was), maar smullen voor mij
Ja. Complexe koolhydraten. Vit C. Voedingsvezels.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zijn serieus prima dingen hoor, aardappelen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zijn serieus prima dingen hoor, aardappelen.
Oooh mooi, dank jullie welquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Complexe koolhydraten. Vit C. Voedingsvezels.
Met een aardappel is niets mis.
Hummus-liefdequote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hummus![]()
Staat bij mij voor de donderdag als lunch. Volkorenpita, falafal, salade, en lekkere Hummus.
(Ik plan avondeten en lunches per werkweek voor mijn gezin, en prep ze vaak)
Welke Hummus koop jij? Er zit zoveel verschil in qua ingrediënten.
Inderdaad, een van de belangrijkste uitgangspunten (wat mij betreft) om een goede relatie met eten te krijgen: er bestaat intrensiek geen goed of slecht eten. Soms zit in een bepaald soort voedsel qua voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten en vetten) wat als slecht wordt gezien, gewoon precies hetzelfde qua voedingsstoffen aan voedsel wat als gezond wordt gezien.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Aardappelen
En er bestaat eigenlijk weinig slecht eten. Het gaat allemaal om de balans
Kloptquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Aardappelen
Veel mensen lijken dat toch niet te begrijpenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Die eet ik met schil...Sinds ik ooit Hello Fresh gehad heb.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt![]()
Mijn balans is dat ik net zoveel krieltjes schil totdat ik het zat ben, en meestal is dat precies genoeg (weeg het nog even na)
Serieus? Dat is onverstandig (jaja... ik doe even hypocriet). In mijn vriendenkring is er een iemand die is opgehouden met elke avond pannenkoeken te eten en post foto's van zijn "kookkunsten". Ik ben de enige die bewust op de lijn let, maar post daar niet over op FB. (FB is voor de leuke dingen)quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Veel mensen lijken dat toch niet te begrijpen
Op Facebook zie ik nu ook weer allemaal mensen extreem gaan doen
Mijn moeder heeft me geleerd dat de schil slecht voor je nieren en lever is.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Die eet ik met schil...Sinds ik ooit Hello Fresh gehad heb.
Best veel aardappels hoef je niet perse te schillen.
Ik vind krieltjes schillen zo’n gedoe. En de schil bevat ook goede voedingsstoffen.
Op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij het de moeite is om sommige dingen te fact-checken wat je ouders je ooit ‘geleerd’ hebbenquote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft me geleerd dat de schil slecht voor je nieren en lever is.
Ach hoort ook wel bij januariquote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Serieus? Dat is onverstandig (jaja... ik doe even hypocriet). In mijn vriendenkring is er een iemand die is opgehouden met elke avond pannenkoeken te eten en post foto's van zijn "kookkunsten". Ik ben de enige die bewust op de lijn let, maar post daar niet over op FB. (FB is voor de leuke dingen)
Dat is waarquote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ach hoort ook wel bij januari
Was ooit ook zo
Maar toch jammer
Ik heb ze wel eens met schil bij vrienden gegeten, maar liever schil ik ze. Smaak en de solanine. Ieder zo zijn dingquote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:18 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij het de moeite is om sommige dingen te fact-checken wat je ouders je ooit ‘geleerd’ hebben
Dat stopt niet met religie en Sinterklaas
Heerlijk, aardappel met schil! Uit de oven, gepoft...
Oh.. wat zonde..Heb je nog nooit gepofte aardappels gegeten.. dat zul je hemels vinden!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft me geleerd dat de schil slecht voor je nieren en lever is.
Nja die solanine loopt dus wel los volgens mij. Als je het minder lekker vindt smaken moet je het vooral laten natuurlijk, maar zou toch zonde zijn als je ten onrechte denkt dat iets giftig of niet goed isquote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens met schil bij vrienden gegeten, maar liever schil ik ze. Smaak en de solanine. Ieder zo zijn ding
Wij kregen dat op roggebrood vroegerquote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:44 schreef Isabeau het volgende:
Vroeger als we restjes stamppot hadden (andijvie, boerenkool) dan bakte mijn moeder dat op en kreeg ik dat op brood. Dat was best lekker. Dus dat lijkt me qua idee hetzelfde als aardappelpuree op brood
Heet dit hier Dieetclub of Gezondheidsclub? Als iemand wil afvallen en ervoor kiest dagelijks een zak Lays Cheese Onion te eten van 200 gram = ongeveer 1100 kcal + een chocolade reep = 600 kcal. Totaal 1700. Die persoon eet dus vet ongezond en zal binnen no time voedingsstoffen tekort komen, MAAR zal ook binnen no time flink vermageren.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het komt op mij over als veel bewerkt voedsel (aardappelpuree uit een pakje op brood, diverse maaltijdrepen). Vind je dat niet vervelend? Of ga je gewoon voor makkelijk en snel?
Ik vind het allemaal prima hoor.. maar je post je lijstje niet voor niets natuurlijk.
Ik vind gekochte hummus meestal niet lekker. Ff de staafmixer in een blik kikkererwten, knofje, olijfolie, citroensap, komijn en chilipoeder of tabasco is veel lekkerder.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke Hummus koop jij? Er zit zoveel verschil in qua ingrediënten.
Er zit nog een heel spectrum tussen alleen salades, fruit en groente aan de ene kant, en alleen candy bars en fast food aan de andere kant he.quote:Op woensdag 9 januari 2019 00:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Heet dit hier Dieetclub of Gezondheidsclub? Als iemand wil afvallen en ervoor kiest dagelijks een zak Lays Cheese Onion te eten van 200 gram = ongeveer 1100 kcal + een chocolade reep = 600 kcal. Totaal 1700. Die persoon eet dus vet ongezond en zal binnen no time voedingsstoffen tekort komen, MAAR zal ook binnen no time flink vermageren.
Ik vind dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. Ik wil geen Atkins dieet, want niemand leeft zijn hele leven carb-free. Er komt ooit een moment dat een atkins volger gaat grijpen naar dat lekkere broodje gezond of naar die boterham met Venz kwinkslag. Ik denk dat kcal tellen het beste is, als ik daardoor vitamines tekort kom, dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.
Sowieso begrijp ik die onzin over vitamines niet. Mensen met overgewicht eten meestal al veel en ongezond. Dan wil je afslanken...en dan ga je gelijk over naar salades, fruit, groente, noten etc. Ik ben al bij dat ik niet meer 24 Milky Way's eet...
het heet de dieetclub. Dieet = alles wat je eet.quote:Op woensdag 9 januari 2019 00:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Heet dit hier Dieetclub of Gezondheidsclub? Als iemand wil afvallen en ervoor kiest dagelijks een zak Lays Cheese Onion te eten van 200 gram = ongeveer 1100 kcal + een chocolade reep = 600 kcal. Totaal 1700. Die persoon eet dus vet ongezond en zal binnen no time voedingsstoffen tekort komen, MAAR zal ook binnen no time flink vermageren.
Ik vind dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. Ik wil geen Atkins dieet, want niemand leeft zijn hele leven carb-free. Er komt ooit een moment dat een atkins volger gaat grijpen naar dat lekkere broodje gezond of naar die boterham met Venz kwinkslag. Ik denk dat kcal tellen het beste is, als ik daardoor vitamines tekort kom, dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.
Sowieso begrijp ik die onzin over vitamines niet. Mensen met overgewicht eten meestal al veel en ongezond. Dan wil je afslanken...en dan ga je gelijk over naar salades, fruit, groente, noten etc. Ik ben al bij dat ik niet meer 24 Milky Way's eet...
Nu ik zijn posthistorie een beetje doorscan, bestaat vooral uit kuttopics, dus vraag me inderdaad een beetje af hoe serieus we het moeten nemen allemaal.quote:Op woensdag 9 januari 2019 08:54 schreef Rauw. het volgende:
Laat 'm lekker z'n carbs stacken joh,
z'n vorige afval-topic op z'n "eigen filosofie" was volgens mij ook niet zo'n succes .
Hey Kluun,quote:Op woensdag 9 januari 2019 00:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Niet, is een hoop fantasie bij volgens mij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Nu ik zijn posthistorie een beetje doorscan, bestaat vooral uit kuttopics, dus vraag me inderdaad een beetje af hoe serieus we het moeten nemen allemaal.
Ik zag je foto.quote:
Met een beetje goede olijfolie er over en een stukkie brood.. mag je me wakker voor maken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 09:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik Googlede dat en nu wil ik het binnenkort maken
Heb je zelfs een hele subreddit voor https://www.reddit.com/r/1200isplentyquote:Op woensdag 9 januari 2019 09:59 schreef DrSauvignon het volgende:
en bam. Weer op pre-kerstgewicht![]()
In My Fitness Pal kun je trouwens recepten bouwen, dan hoef je ze maar 1 keer in te voeren en op te slaan en daarna gewoon invoeren in je lijstje.
74.3
o: Franse kwark (150 gram) / cottage cheese (100 gram) / gedroogde vijgen (80 gram) en walnoten (20 gram) = 610 kcal ontbijt
l: twee boterhammen met pindakaas = 366 kcal lunch
t: een sinaasappel = 66 kcal
d: Tortilla's met bonen etc. = 600 kcal
t: Kwark = 150 kcal
Dan zit ik rond de 1792 kcal op een dag en soms heb ik trek en komt er nog wel wat bij. Ik zie zoveel posts op social media van kennissen die nu op een houtje bijten met 1200 calorieën. En dan heb ik nog een gaatje over tussen O en L voor een T.
Dat is toch al best een 'oude' hype?quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:27 schreef Rauw. het volgende:
Is dit een nieuwe rage? Gras eten?![]()
https://www.bodyenfitshop.nl/amazing-grass-organic-wheat-grass/
Superfoods als in Acai bessen et cetera klinkt allemaal wel geloofwaardig, maar 25 euro voor 240gram aan Gras is wel nieuw voor mequote:Op woensdag 9 januari 2019 10:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is toch al best een 'oude' hype?
Net zoals superfoods
Tarwegras is al een tijdje een hype bij bepaalde mensen. Volgens mij nu juist over zijn hoogtepunt heen samen met die hele superfood rage.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:30 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Superfoods als in Acai bessen et cetera klinkt allemaal wel geloofwaardig, maar 25 euro voor 240gram aan Gras is wel nieuw voor me
Dat is een ontbijtdrank die bestaat uit koffie met boter en MCT olie.quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:40 schreef Isabeau het volgende:
wtf is bullitproof koffie?!
(en ja, dat tarwegras was jaren geleden al hip - geloof niet dat ik het ooit gehad heb)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |