SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daarom... dus dat voelt fout. Maar ik werd ook pas om half drie wakker oid.quote:Op zondag 30 december 2018 19:54 schreef Messina het volgende:
CotS, inderdaad wat weinig, maar voor een dagje ga je er niet dood aan.Morgen oliebollen?
![]()
Pizzapuntje, superknap dat je gestopt bent met roken, gedwongen of niet, het is moeilijk, but you did it
Dat zijn de beste voornemens!quote:Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen![]()
Mijn goede voornemens gaan vooral over beter voor mezelf zorgen.
Challenge accepted!quote:Op zondag 30 december 2018 20:18 schreef Hupje het volgende:
Ik las vandaag ergens dat je 39 oliebollen (zonder poedersuiker) moet eten om een kilo aan te komen![]()
Mijn goede voornemens gaan vooral over beter voor mezelf zorgen.
Zit eerlijk gezegd ook meer te denken dat het aan mijn schildklier ligt. Ja ga sowieso ook nog een afspraak maken bij de huisarts voor een verwijzing naar een dietiste. Sporten doe ik niet echt. Ja thuis soms eens met gewichten, maar dat is niet echt sporten natuurlijk. Kijk ik wil ook best beginnen met sporten, maar ik denk dat meer eten voor nu belangrijker is voor mij. Ik moet eerst naar een goed gewicht toe.quote:Op maandag 31 december 2018 16:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat betreft de lintworm kan ik je waarschijnlijk wel gerust stellen, ik heb een lintworm gehad in het verleden en ik viel toen ook wel wat af, maar dat kwam vnl omdat ik overal zo'n buikpijn van kreeg dat ik bijna niks meer at. Dus dat zou je denk ik wel gemerkt hebben ;-).
Ik zou niet nu al beginnen met eiwit shakes eerlijk gezegd. Die zorgen er vaak juist voor dat je wat voller zit, en dan is het dus juist moeilijker om meer te eten. In overleg met een diëtiste lijkt me ook wel verstandig zoals je zelf in het vorige topic al opperde.
Plaats anders eens een lijstje van wat je normaal gezien op een dag eet? Dan is het wat makkelijker om gericht advies te geven. En hoeveel sport je? Als je niet sport ligt het natuurlijk ook weer anders dan als je vijf keer per week sport.
Lijkt me ook handig om te proberen het zoveel mogelijk met gezonde dingen op te vullen. In het vorige topic noemde iemand al avocado, noten, dat zijn inderdaad goede opties.
Drink de gehele dag water, thee en koffie. Kom met gemak wel over de 3 liter water in totaal op een dagquote:Op maandag 31 december 2018 19:09 schreef DrSauvignon het volgende:
bij veel eiwit moet je ook wel veel drinken. Je nieren vinden het anders echt niet zo tof.
Had ik ook in het begin last van (al kom ik van eetstoornis) en dat ging vanzelf overquote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
Je had mijn stoelgang niet willen zien toen in de eerste twee weken dat in sla zat te eten dagelijks.quote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik merk altijd dat zodra ik gezonder ga eten, dat dit geen goed effect heeft op mijn stoelgang. Dit terwijl ik juist meer vezels eet en (veel) meer water drink. Meer mensen die dit hebben (gehad) of tips om dit op te lossen (behalve pillen, daar wil ik eigenlijk niet aan)?
Eiwitten veroorzaken zelf geen nierproblemen, ze zijn wel belastend bij al bestaande nierproblemen.quote:Op maandag 31 december 2018 22:24 schreef DrSauvignon het volgende:
ik herhaal mijn waterdrinkadvies voor bij eiwit ook even voor vezels. Vezels hebben water nodig. Alleen geven ze niet de nierproblemen die eiwit wel kan geven.
Herkenbaar. Toch wat meer olie gebruiken dan je intentie is en hardlopen zijn dingen die bij mij helpen.quote:Op maandag 31 december 2018 19:37 schreef Pinuts het volgende:
op dieetvlak neem ik aan?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Waar heb je spijt van uit 2018? En wat heb je geleerd?
Spijt... daar doe ik naar mezelf toe niet aan. Ik maak keuzes en soms pakken ze goed uit en soms slecht.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Spijt dat ik mezelf zo weinig kan motiveren tot bewegen.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 01:16 schreef capricia het volgende:
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
op dieetvlak neem ik aan?
Spijt van niets. Wat ik afgelopen jaar heb geleerd?
Ik kan best veel eten zonder dik te worden.
Ik leid stiekem een behoorlijk actief leven wat dat ook mogelijk maakt.
Ik straf mezelf nog steeds veel te hard af
Ik weet nog steeds niet goed hoe "gewoon normaal doen" moet. En da's ook meteen dan maar mijn voornemen. Écht normaal leren doen.
ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.
Het heet “just eat it” van Laura Thomas.
Ja dat is het!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik weet niet zo goed wat het inhoudt, maar als het gaat om "alleen eten als je honger hebt" dan lijkt het me wel wat ja.
De valkuil waar ik nu steeds in trap is de "fuckitall" op het moment dat ik 1 snoepje eet. Dan ga ik meteen voor all you can eat.
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is intuitive eating iets voor jou? Ik krijg 10 jan een nieiw boek in de bus, van irmand die ik op instagram al langer volg.
Het heet “just eat it” van Laura Thomas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat is het!
Maar de insteek is wel dat het helemaal los staat van oordelen over gewicht/willen afvallen. Het gaat over het afleren van de restrict/binge cyclus waar je door dieten in komt.
Al het eten is goed eten. En leren luisteren naar de behoefte van je lichaam ipv eten obv restrictie / losgaan.
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.
Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.
*Oh nee wat naar... heel erg veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat die ook op Storytel staat! Ben benieuwd.
Ik zit in hopelijk de laatste we(e)k(en) van een flinke fuckitall-periode*. Maar die paar kilo’s gaan er wel weer af als ik mijn normale ritme weer ga oppakken. Een dieetboek ‘van het betere soort’ kan me vaak wel inspireren.
*SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is heel erg anti-dieet hoor. Al kan het best dat je afvalt, dat is niet de insteek.Kwak
4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
juh ik lees nu net eea. Dat klinkt wel als iets wat fijn zou zijn ja.
Ik denk wel dat ik het zou kúnnen.
Fijn om te horen dat het met jou op zoveel fronten stukken beter gaat! En dapper dat je de sprong gaat wagen. Weet je al wanneer?
oh, dat kan dan zomaar ineens erg snel gaan dan! Spannend hoor!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
4 januari gesprek met de chirurg. Dan hoor ik iets over de termijn en evt of er vooraf nog dingen moeten gebeuren. De screening ben ik al doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |