abonnement Unibet Coolblue
pi_183995861
https://www.ad.nl/offside(...)-niet-fair~a41b4d21/

quote:
In de transgenderwereld is de verontwaardiging groot na recente uitspraken van tennislegende Martina Navratilova (62). Zij stelde dat vrouwen die geboren zijn als man niet zouden mogen deelnemen aan vrouwencompetities in de sport.

De Tsjechische Navratilova, achttienvoudig grandslamwinnares (waaronder negen keer Wimbledon), beantwoordde daar een vraag over van een van haar volgers op Twitter. Haar stelling: ,,Dat is duidelijk fout. Je kan jezelf niet zomaar tot vrouw uitroepen en het vervolgens opnemen tegen vrouwen. Er moet een zekere standaard zijn en met een penis tegen andere vrouwen uitkomen, hoort daar niet bij...” Navratilova is nochtans een voorvechter voor LGTB-rechten (lesbisch, gay, biseksueel en transgender) en uitte zich in 1981 als biseksueel. Vervolgens voegde ze er ook nog aan toe: ,,Het gaat mij vooral over de eerlijkheid en een faire competitie. Ik wil ook op niemand een stempel plakken. Eigenlijk moet elke zaak individueel bekeken worden... er kan hier niet echt één geldende regel zijn.”
Deze discussie heb ik al veel vaker zien langskomen.

Waarom voegen we niet gewoon alle mannen en vrouwen competities samen en dan bij alle sporten puur selecteren op basis van kwaliteit, niet diversiteit, dan komt vanzelf al het beste talent boven drijven en hebben we dit gezeur niet meer. :s)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183995902
Omdat dan in 99% van de sporten de mannen domineren. Dan is inclusiviteit opeens niet leuk meer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 december 2018 @ 08:23:05 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183995905
Ik denk aan boxen: indeling op lichamelijke kenmerken (in dat geval gewicht) en mensen met gelijke kenmerken in een competitie.
Ik denk aan lengte, spierkracht, longinhoud, gewicht waarop je kunt indelen, net wat voor die sport relevant is.
pi_183995907
Ze heeft helemaal gelijk.
pi_183995917
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:16 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/offside(...)-niet-fair~a41b4d21/

[..]

Deze discussie heb ik al veel vaker zien langskomen.

Waarom voegen we niet gewoon alle mannen en vrouwen competities samen en dan bij alle sporten puur selecteren op basis van kwaliteit, niet diversiteit, dan komt vanzelf al het beste talent boven drijven en hebben we dit gezeur niet meer. :s)
De snelste / sterktste / meest explosieve vrouwen winnen het statistisch gezien nooit van recordhoudende mannen. Dus die scheiding van nu zou de posities in divisies ook weergeven op "kwaliteit" net als dat je een zwaargewicht bokser ook niet in de lichtste categorie kunt laten deelnemen en andersom.

Bovendien kan een man voluit gaan bij vechtsporten tegen andere mannen of bij fysieke duels in bv voetbal maar zou men bewust en onbewust met de rem erop spelen als dezelfde man in duel moet met een vrouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 27-12-2018 08:30:34 ]
pi_183995932
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:16 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/offside(...)-niet-fair~a41b4d21/

[..]

Deze discussie heb ik al veel vaker zien langskomen.

Waarom voegen we niet gewoon alle mannen en vrouwen competities samen en dan bij alle sporten puur selecteren op basis van kwaliteit, niet diversiteit, dan komt vanzelf al het beste talent boven drijven en hebben we dit gezeur niet meer. :s)
dan krijg je het zelfde als we alle zwarte pieten wit maken. Dan gaan ze klagen dat zwarte mensen weer niet vertegenwoordigd zijn. En bij sport dat vrouwen niet meer winnen want mannen zijn nou eenmaal lichamelijk sterker gebouwd.
pi_183995951
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
Ik denk aan boxen: indeling op lichamelijke kenmerken (in dat geval gewicht) en mensen met gelijke kenmerken in een competitie.
Ik denk aan lengte, spierkracht, longinhoud, gewicht waarop je kunt indelen, net wat voor die sport relevant is.
Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183995998
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Lucia Rijker heeft wel de snelste 'jab' op haar naam staan dat voor flink wat impact zorgt maar ze is inderdaad geen partij in de mannenwereld. En dat is imho ook niet erg, de bouw is gewoon anders.

Ik vind de hele discussie niet zo relevant vanwege de objectieve meetbaarheid en studies en ik vind vrouwensporten op gelijk niveau met mannensport qua hoe boeiend het is. Bepaalde sporten moeten nog wel wat verder professionaliseren en geschiedenis krijgen; voetbal bv.
pi_183996027
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Scheelt wel weer een hoop sport op TV en dus tijd/geld over voor betere programma’s , alhoewel ik sommige vrouwensporten best zou missen qua kijk plezier :P
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183996034
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Oja, dat was toen ook zo’n dingetje, jaren 90 toch?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 27 december 2018 @ 08:39:02 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183996037
Je moet daarbij niet vergeten dat Navratilova uit eeb tijd komt waarin (naar verluid) Oostblokvrouwen massaal mannelijke hormonen kregen om te kunnen winnen van het Westen. Veel vrouwen in die tijd hadden mannelijke trekjes en het verschil tussen de seksen was lang niet altijd meer duidelijk.

En dan zijn er ook nog de twijfelgevallen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema
Sowieso worden vrouwen in de sport vaak verdacht van man-zijn als ze er niet als een seksbom uitzien.
pi_183996051
Vreemd wel, hoe feministen en ander links volk eerst opkomen voor vrouwenrechten en vervolgens vinden dat mannen een damessport kunnen verpesten.

Nog een goed voorbeeld waarom dit nooit moet: https://bjj-world.com/tra(...)her-female-opponent/
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 08:42:52 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183996081
Bij ijshockey doen de dames met de heren mee (te weinig dames voor een volwaardige competitie), veel verder dan de derde lijn in de eerste divisie komen ze niet maar als dat je niveau is is dat toch ook prima?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 december 2018 @ 08:44:58 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183996097
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Het gaat bij kickboxen niet alleen om statuur maar ook om andere zaken. Ik neem aan dat spierkracht een grote rol speelt en die is niet gebonden aan lengte en/of gewicht.

Door op kenmerken te selecteren wordt de sport ook aantrekkelijker voor mannen die weten dat ze met hun lichaamskenmerken niet van andere mannen kunnen winnen.

Zo zat ik op school bij een jeugdkampioen hardlopen. Als de die zag lopen, zag je de vreemde verhoudingen van zijn lichaam: naar verhouding erg lange benen, vooral de onderbenen. Een hardloper van nature. Iemand met een normaal lichaam die evenveel traint kan daar nooit tegenop.
  donderdag 27 december 2018 @ 08:47:20 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183996120
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:42 schreef sp3c het volgende:
Bij ijshockey doen de dames met de heren mee (te weinig dames voor een volwaardige competitie), veel verder dan de derde lijn in de eerste divisie komen ze niet maar als dat je niveau is is dat toch ook prima?
Ik denk dat het in een teamsport iets anders ligt omdat je elkaar dan kunt aanvullen. Ik mag dan hopen dat die dames goede verdedigers zijn en daarop ook goed getraind worden.
pi_183996257
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat bij kickboxen niet alleen om statuur maar ook om andere zaken. Ik neem aan dat spierkracht een grote rol speelt en die is niet gebonden aan lengte en/of gewicht.

Door op kenmerken te selecteren wordt de sport ook aantrekkelijker voor mannen die weten dat ze met hun lichaamskenmerken niet van andere mannen kunnen winnen.

Zo zat ik op school bij een jeugdkampioen hardlopen. Als de die zag lopen, zag je de vreemde verhoudingen van zijn lichaam: naar verhouding erg lange benen, vooral de onderbenen. Een hardloper van nature. Iemand met een normaal lichaam die evenveel traint kan daar nooit tegenop.
Spierkracht staat in rechtstreeks verband met testosteronniveau wat weer rechtstreeks in verband staat met je geslacht. Zou je selecteren op spierkracht zou 99,999% van de vrouwen nog steeds niet mee mogen doen met de heren.
Gewoon lekker gescheiden houden, blijft het voor iedereen interessant.

Daarbij zegt het natuurlijk ook wel iets als een vrouw waar geen tegenstander meer voor te vinden is omdat ze alles al verslagen heeft niet kan winnen van een regionaal kampioen die internationaal niet eens mee mag doen bij de heren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183996299
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Spierkracht staat in rechtstreeks verband met testosteronniveau wat weer rechtstreeks in verband staat met je geslacht. Zou je selecteren op spierkracht zou 99,999% van de vrouwen nog steeds niet mee mogen doen met de heren.
Gewoon lekker gescheiden houden, blijft het voor iedereen interessant.

Daarbij zegt het natuurlijk ook wel iets als een vrouw waar geen tegenstander meer voor te vinden is omdat ze alles al verslagen heeft niet kan winnen van een regionaal kampioen die internationaal niet eens mee mag doen bij de heren.
testosteronniveau is ook het eikpunt waarop je wel of niet wordt toegelaten als man in een vrouwensport, maar het niveau van omgebouwde mannen is alsnog vrij hoog in vergelijking met vrouwen.
There is only one religion
pi_183996328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:02 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

testosteronniveau is ook het eikpunt waarop je wel of niet wordt toegelaten als man in een vrouwensport, maar het niveau van omgebouwde mannen zijn alsnog vrij hoog in vergelijking met vrouen.
Dat komt omdat alles is ontwikkeld met een hoog testosteron niveau. Dat gaat niet meer weg. Zie je ook bij bodybuilders. Testosteronkuur en ze worden 2 keer zo breed, stoppen ze er mee gaat het grotendeels weg maar als ze blijven trainen blijven ze zo 30%breder dan ze waren voor ze aan de kuur begonnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183996344
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat komt omdat alles is ontwikkeld met een hoog testosteron niveau. Dat gaat niet meer weg. Zie je ook bij bodybuilders. Testosteronkuur en ze worden 2 keer zo breed, stoppen ze er mee gaat het grotendeels weg maar als ze blijven trainen blijven ze zo 30%breder dan ze waren voor ze aan de kuur begonnen.
Dus is de conclusie eigenlijk dat het dus niet fair is.(in ieder geval mijn conclusie)
There is only one religion
pi_183996443
Ik word hier zo moe van.

Man man man -O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183996508
Typisch vrouwen. Mee willen doen met de mannen want gelijke rechten, emancipatie, feminisme, e.d. maar wanneer ze worden bloot gesteld aan de realiteit; mannen halen een hoger niveau met sporten dan vrouwen, dan is het opeens niet leuk meer en gaan ze zeuren.

Wat sporters, sport verenigingen en wetenschappers al jaren roepen: 'man-vrouw gescheiden houden want hun biologie is compleet anders'.

1000x :')
  donderdag 27 december 2018 @ 09:22:13 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183996549
Mooi wel dat dat tegenwoordig een controversieel standpunt is
  donderdag 27 december 2018 @ 09:31:16 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183996663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dus is de conclusie eigenlijk dat het dus niet fair is.(in ieder geval mijn conclusie)
Dat is ook mijn conclusie en daar ben ik tegen de scheiding op geslacht, maar voor scheiding op andere kenmerken.
Ik vind doping in de sport ook geen probleem, mits er een aparte dopingconpetitie is.

En die Oostblokvrouwen hadden wel degelijk een hoog testosteronniveau. Dat heeft Navratilova van dichtbij meegemaakt. Zij heeft zelf nog gespeeld tegen Renee Richards.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renée_Richards, dus ze weet waar ze het over heeft itt de zolderkamersporters hier.
  donderdag 27 december 2018 @ 09:33:24 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183996699
Aan de andere kant vermoed ik dat de stereotype FOK!ker niet staat te juichen bij een man met tieten in de competitie en de kleedkamer.
pi_183996786
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is ook mijn conclusie en daar ben ik tegen de scheiding op geslacht, maar voor scheiding op andere kenmerken.
Ik vind doping in de sport ook geen probleem, mits er een aparte dopingconpetitie is.

En die Oostblokvrouwen hadden wel degelijk een hoog testosteronniveau. Dat heeft Navratilova van dichtbij meegemaakt. Zij heeft zelf nog gespeeld tegen Renee Richards.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renée_Richards, dus ze weet waar ze het over heeft itt de zolderkamersporters hier.
jammer dat je nu begint met nare generalisaties, maar deze discussie laaide al op in amerika waar bij een hardloop wedstrijd 2 als vrouw identificerende mannen deelnamen en wonnen, en een worstelkampioenschap waar hetzelfde gebeurde. Punt dat naar voren kwam was dat het plezier in de (vrouwen)sporten voor (echte biologische)vrouwen tot het nulpunt gedaald was en een aantal overwogen om te stoppen met hun sport.
There is only one religion
pi_183996913
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:40 schreef Sapstengel het volgende:
Vreemd wel, hoe feministen en ander links volk eerst opkomen voor vrouwenrechten en vervolgens vinden dat mannen een damessport kunnen verpesten.

Nog een goed voorbeeld waarom dit nooit moet: https://bjj-world.com/tra(...)her-female-opponent/
Dit is een niet bepaald denderend voorbeeld voor waarom transgenders (man naar vrouw) niet mee zouden mogen doen. Fallon Fox is nooit doorgebroken in de absolute wereldtop van het vrouwen MMA. Fallon Fox is bijvoorbeeld 2 rondes lang de tyfus geslagen door Ashley Evans Smith (Wel als vrouw geboren en wel een UFC contract bemachtigd).

Het probleem in deze discussie is dat als een transgender wint het een controversie is maar mensen geen oog hebben voor het feit dat een heel legio transgender atleten gewoon ook verliezen en niet dominant zijn. Zegt de naam Renee Richards je iets? Zij was de eeste Amerikaanse Transgender tennisster (man naar vrouw) en is nooit hoger gekomen op de wereld ranglijst dan plaats 20. Je kan op basis van een handje vol atleten gewoon niet zeggen dat transgenders een voordeel hebben.

Wat belangrijk is is dat er goede regels komen over wanneer een transgender deel mag nemen aan de mannen/vrouwen competitie. Hoever moeten ze in het transformatieproces zitten en aan welke hormonale waarden ze moeten voldoen. Daarna kunnen we over een lange periode de uitslagen analyseren en dan bepalen of er echt een probleem is. Nu worden er gewoon een paar voorbeelden van transgenders die winnen van het internet geplukt en mensen roepen dat het een probleem is.
pi_183997041
Deze discussie is zo langzamerhand wel een keertje te veel voorbij gekomen. :O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 09:58:29 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183997090
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:16 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/offside(...)-niet-fair~a41b4d21/

[..]

Deze discussie heb ik al veel vaker zien langskomen.

Waarom voegen we niet gewoon alle mannen en vrouwen competities samen en dan bij alle sporten puur selecteren op basis van kwaliteit, niet diversiteit, dan komt vanzelf al het beste talent boven drijven en hebben we dit gezeur niet meer. :s)
Omdat er dan nooit een vrouw in welke sport dan ook professioneel kan meespelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183997097
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:45 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dit is een niet bepaald denderend voorbeeld voor waarom transgenders (man naar vrouw) niet mee zouden mogen doen. Fallon Fox is nooit doorgebroken in de absolute wereldtop van het vrouwen MMA. Fallon Fox is bijvoorbeeld 2 rondes lang de tyfus geslagen door Ashley Evans Smith (Wel als vrouw geboren en wel een UFC contract bemachtigd).

Het probleem in deze discussie is dat als een transgender wint het een controversie is maar mensen geen oog hebben voor het feit dat een heel legio transgender atleten gewoon ook verliezen en niet dominant zijn. Zegt de naam Renee Richards je iets? Zij was de eeste Amerikaanse Transgender tennisster (man naar vrouw) en is nooit hoger gekomen op de wereld ranglijst dan plaats 20. Je kan op basis van een handje vol atleten gewoon niet zeggen dat transgenders een voordeel hebben.

Wat belangrijk is is dat er goede regels komen over wanneer een transgender deel mag nemen aan de mannen/vrouwen competitie. Hoever moeten ze in het transformatieproces zitten en aan welke hormonale waarden ze moeten voldoen. Daarna kunnen we over een lange periode de uitslagen analyseren en dan bepalen of er echt een probleem is. Nu worden er gewoon een paar voorbeelden van transgenders die winnen van het internet geplukt en mensen roepen dat het een probleem is.
Als nr 20 in de ATP ranking verdien je nog steeds enkele tonnen per jaar, iets wat hem bij de mannen nooit gelukt zou zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 10:01:40 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183997141
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

jammer dat je nu begint met nare generalisaties, maar deze discussie laaide al op in amerika waar bij een hardloop wedstrijd 2 als vrouw identificerende mannen deelnamen en wonnen, en een worstelkampioenschap waar hetzelfde gebeurde. Punt dat naar voren kwam was dat het plezier in de (vrouwen)sporten voor (echte biologische)vrouwen tot het nulpunt gedaald was en een aantal overwogen om te stoppen met hun sport.
Heb je over Renee gelezen? Dat is ruim 40 jaar geleden.
  donderdag 27 december 2018 @ 10:05:15 #31
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183997178
Ik ben in zowel Thailand als Brazilië aangerand door zowel vrouwelijke als Shemale prostituees. En ik zal je zeggen, die shemales hadden veel meer power. Ik vind dit dan ook echt een non- discussie.
pi_183997319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:05 schreef Ciclon het volgende:
Ik ben in zowel Thailand als Brazilië aangerand door zowel vrouwelijke als Shemale prostituees. En ik zal je zeggen, die shemales hadden veel meer power. Ik vind dit dan ook echt een non- discussie.
Lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Ik hoop niet dat je door Nong Rose genomen bent. :)
pi_183997505
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat er dan nooit een vrouw in welke sport dan ook professioneel kan meespelen.
Tja, dat had de extreme zijde de SJW kant zich dan maar eerder moeten bedenken toch?

Vind het eigenlijk wel mooi te zien dat steeds meer mensen, mede door dit soort zaken, beginnen in te zien hoe doorgeslagen het gelijkheidsdebat is op sommige punten.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183997506
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heb je over Renee gelezen? Dat is ruim 40 jaar geleden.
ja gelezen, je kan het juridische gevecht winnen, maar het spelletje verliezen.(was mijn conclusie daarover)
Maar het blijft een lastig gegeven en vraagstuk.
There is only one religion
pi_183997560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat er dan nooit een vrouw in welke sport dan ook professioneel kan meespelen.
Gaan ze daarover miepen, dat er aparte regels voor vrouwen moeten komen of zo, zodat de competitie 'gelijkwaardiger' is. :')

Bv een voetbalelftal zonder vrouwen tegen een voetbalelftal met 2 vrouwen waarbij de ploeg met de vrouwen dan met 2-0 voorsprong aan de wedstrijd begint.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183997693
Fallon Fox was een vrouwelijke transgender MMA vechter welke de schedel brak van haar tegenstander, tja. Misschien beter om een aparte klasse te maken.
https://bjj-world.com/tra(...)her-female-opponent/

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2018 10:35:26 ]
pi_183997699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:55 schreef Hathor het volgende:
Deze discussie is zo langzamerhand wel een keertje te veel voorbij gekomen. :O
Ach, het blijft vermakelijk om te zien hoe boos sommige mannen kunnen worden omdat vrouwen het aandurven een mening te hebben die tegen hen ingaat. :P
pi_183997714
Transgenders gewoon uitsluiten van deelname of laten mee doen aan hoe ze zijn geboren. Wat een flauwekul zeg. Het is gewoon valsspelen :'). Maar dat moet dan maar kunnen want zielig. Rot op.
pi_183997833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:35 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Transgenders gewoon uitsluiten van deelname of laten mee doen aan hoe ze zijn geboren. Wat een flauwekul zeg. Het is gewoon valsspelen :'). Maar dat moet dan maar kunnen want zielig. Rot op.
Dat is wat Mack Beggs moest doen. Die ging van vrouw naar man en moest volgens de regels meedoen met de vrouwencompetitie terwijl zij/hij al aan de hormoontherapie (vol met testosteron dus) zat,

Eigenlijk is dit een nogal non-issue. Het is heel simpel. Stel regels op over hoe lang iemand al aan de hormoontherapie moet zitten, op wat voor hormoon niveau's sporters moeten zitten om mee te doen met de mannen/vrouwen competitie en evalueer elke 3-5 jaar hoe transgenders de competitie beïnvloeden. Als de winnaars alleen nog maar transgenders zijn is er een probleem. Winnen vrouwen nog regelmatig en zo af en toe een transgender dan is er dus geen probleem.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 10:50:00 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183997985
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat het in een teamsport iets anders ligt omdat je elkaar dan kunt aanvullen. Ik mag dan hopen dat die dames goede verdedigers zijn en daarop ook goed getraind worden.
Ik mag hopen van niet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183998071
Willen de vrouwen nu emancipatie of niet?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 10:55:46 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183998093
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:33 schreef Lunatiek het volgende:
Aan de andere kant vermoed ik dat de stereotype FOK!ker niet staat te juichen bij een man met tieten in de competitie en de kleedkamer.
Och daar valt best een mouw aan te passen en als het echt niet anders kan is het (wow ... tetten!!!) eigenlijk ook maar 1x bijzonder

Daarna wil je gewoon zsm douchen en eten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 december 2018 @ 10:59:56 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183998173
En de andere kant op? Vrouwen die inclusief hormoonbehandeling man zijn geworden (en vaak inderdaad ook lichamelijk sterker zijn geworden daardoor), die blijven gewoon bij de vrouwen meedoen?
pi_183998215
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:59 schreef Lunatiek het volgende:
En de andere kant op? Vrouwen die inclusief hormoonbehandeling man zijn geworden (en vaak inderdaad ook lichamelijk sterker zijn geworden daardoor), die blijven gewoon bij de vrouwen meedoen?
Ook dat is valsspelen, het is gewoon doping, simpel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183998233
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

Och daar valt best een mouw aan te passen en als het echt niet anders kan is het (wow ... tetten!!!) eigenlijk ook maar 1x bijzonder

Daarna wil je gewoon zsm douchen en eten
Zo is het gehad en ik weet nog niet meer waarvoor ik het nodig achte.

Ik heb de grapjas aan vandaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:05:12 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183998249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:05 schreef Ciclon het volgende:
Ik ben in zowel Thailand als Brazilië aangerand door zowel vrouwelijke als Shemale prostituees. En ik zal je zeggen, die shemales hadden veel meer power. Ik vind dit dan ook echt een non- discussie.
aangerand door een prostituee, value for money?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 december 2018 @ 11:14:20 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183998413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:23 schreef BlackMolly77 het volgende:
Ze heeft helemaal gelijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183998495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

aangerand door een prostituee, value for money?
Mag nu gaan zitten om te pissen, komt uit andere gaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2018 11:18:33 ]
pi_183998507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat er dan nooit een vrouw in welke sport dan ook professioneel kan meespelen.
Korfbal? Paardensport?
pi_183998528
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:18 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Korfbal? Paardensport?
Paardensport erop zitten als een lady?
  donderdag 27 december 2018 @ 11:20:21 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183998545
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:18 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Korfbal? Paardensport?
turnen zullen ook nog wel onderdelen in zitten die vrouwen beter kunnen
pi_183998573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:42 schreef Hugo862 het volgende:
Het is heel simpel. Stel regels op over hoe lang iemand al aan de hormoontherapie moet zitten, op wat voor hormoon niveau's sporters moeten zitten om mee te doen met de mannen/vrouwen competitie en evalueer elke 3-5 jaar hoe transgenders de competitie beïnvloeden. Als de winnaars alleen nog maar transgenders zijn is er een probleem. Winnen vrouwen nog regelmatig en zo af en toe een transgender dan is er dus geen probleem.
Nou, wat Scrummie2.0 voorstelt is echt veel simpeler hoor.
pi_183998622
Een vrouw kan wat mij betreft alles beter, kan ik op de bank blijven hangen!

Ik gunde dat ik dat kon wat jij allemaal kunt vrouw!
  donderdag 27 december 2018 @ 11:51:25 #54
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_183999342
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Het betreft hier een Muay Thai-gevecht met Somchai Jaidee, een Nieuw Zeelander van Thaise afkomst. In de eerste ronde kan ze het nog wel een beetje bijhouden maar in het begin van de tweede ronde heeft ze blijkbaar instructies uit haar corner gekregen dat ze wat actiever moet boxen. Dat heeft ze ook wel geweten; ze krijgt me daar even een afstraffing! Maar gelukkig werd ook haar handje uiteindelijk ook even opgeheven want 'we zijn tenslotte allemaal winnaar toch?' Dit was overigens toch echt geen demonstratiepartij te noemen; Somchai ging er prima in en gaf Rijker even een lesje dat ze deerlijk nodig had!
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  donderdag 27 december 2018 @ 12:11:28 #55
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183999721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

aangerand door een prostituee, value for money?
. Als je snachts alleen door Phuket of Kao San Road loopt (Thailand) of Lapa en Copacabana (Rio, Brazilië) is de kans groot ja. En nee ben er niet met mee gegaan. Angst gierde door mn lijf
pi_183999786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Het betreft hier een Muay Thai-gevecht met Somchai Jaidee, een Nieuw Zeelander van Thaise afkomst. In de eerste ronde kan ze het nog wel een beetje bijhouden maar in het begin van de tweede ronde heeft ze blijkbaar instructies uit haar corner gekregen dat ze wat actiever moet boxen. Dat heeft ze ook wel geweten; ze krijgt me daar even een afstraffing! Maar gelukkig werd ook haar handje uiteindelijk ook even opgeheven want 'we zijn tenslotte allemaal winnaar toch?' Dit was overigens toch echt geen demonstratiepartij te noemen; Somchai ging er prima in en gaf Rijker even een lesje dat ze deerlijk nodig had!
En Rijker was op dat moment het beste wat de vrouwen te bieden hadden, nuff said. Serena Williams dacht ook een keer goed genoeg te zijn om een mannelijke tennisser te verslaan, en er werd een potje geregeld tegen een speler van rond de 300ste ranking meen ik, en ze werd finaal van de baan geslagen. Lijkt me sterk dat daar beelden van zijn, want het was geen "officiele" match, maar ze werd daar toch wel even flink op haar plaats gezet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:15:55 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183999807
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:11 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Als je snachts alleen door Phuket of Kao San Road loopt (Thailand) of Lapa en Copacabana (Rio, Brazilië) is de kans groot ja. En nee ben er niet met mee gegaan. Angst gierde door mn lijf
soliciting is geen aanranding maar goed s'nachts in Rio gaan wandelen is zeker geen aanrader
  donderdag 27 december 2018 @ 12:17:09 #58
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183999837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

soliciting is geen aanranding maar goed s'nachts in Rio gaan wandelen is zeker geen aanrader
. Nou ja, als ze ongewenst onder je shirt komen en aan je kruis voelen zie ik dat toch wel als aanranding.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:18:00 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183999857
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Nou ja, als ze ongewenst onder je shirt komen en aan je kruis voelen zie ik dat toch wel als aanranding.
:) ach je hebt het overleefd
  donderdag 27 december 2018 @ 12:18:38 #60
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183999871
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

En Rijker was op dat moment het beste wat de vrouwen te bieden hadden, nuff said. Serena Williams dacht ook een keer goed genoeg te zijn om een mannelijke tennisser te verslaan, en er werd een potje geregeld tegen een speler van rond de 300ste ranking meen ik, en ze werd finaal van de baan geslagen. Lijkt me sterk dat daar beelden van zijn, want het was geen "officiele" match, maar ze werd daar toch wel even flink op haar plaats gezet.
Het Australische dames voetbalelftal speelde keer een potje tegen Central Coast Mariniers onder 19-. Werden ook finaal ingemaakt.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:19:38 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183999885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:45 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dit is een niet bepaald denderend voorbeeld voor waarom transgenders (man naar vrouw) niet mee zouden mogen doen. Fallon Fox is nooit doorgebroken in de absolute wereldtop van het vrouwen MMA. Fallon Fox is bijvoorbeeld 2 rondes lang de tyfus geslagen door Ashley Evans Smith (Wel als vrouw geboren en wel een UFC contract bemachtigd).

Het probleem in deze discussie is dat als een transgender wint het een controversie is maar mensen geen oog hebben voor het feit dat een heel legio transgender atleten gewoon ook verliezen en niet dominant zijn. Zegt de naam Renee Richards je iets? Zij was de eeste Amerikaanse Transgender tennisster (man naar vrouw) en is nooit hoger gekomen op de wereld ranglijst dan plaats 20. Je kan op basis van een handje vol atleten gewoon niet zeggen dat transgenders een voordeel hebben.

Wat belangrijk is is dat er goede regels komen over wanneer een transgender deel mag nemen aan de mannen/vrouwen competitie. Hoever moeten ze in het transformatieproces zitten en aan welke hormonale waarden ze moeten voldoen. Daarna kunnen we over een lange periode de uitslagen analyseren en dan bepalen of er echt een probleem is. Nu worden er gewoon een paar voorbeelden van transgenders die winnen van het internet geplukt en mensen roepen dat het een probleem is.
de stelling is dat transgenders bij vrouwensport een oneerlijk voordeel hebben, dat komt natuurlijk niet alleen tot uiting bij het winnen

dat kan in de middenmoot gewoon het verschil tussen wel en niet betaald krijgen betekenen of wel of niet kwalificeren voor een toernooi of wel of niet in de basis starten etc.

je kunt ook niet stellen dat doping een nonissue is omdat de meeste mensen met doping op nooit de tour de France winnen want er komt logischerwijs ook nog talent en drive en trainingsarbeid en al dat soort moois bij kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2018 @ 12:20:53 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183999921
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

turnen zullen ook nog wel onderdelen in zitten die vrouwen beter kunnen
Mannenturnen als geheel is al heel erg anders dan vrouwenturnen, niet erg vergelijkbaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183999956
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Het Australische dames voetbalelftal speelde keer een potje tegen Central Coast Mariniers onder 19-. Werden ook finaal ingemaakt.
Ja die verhalen zijn mij ook bekend. In voetbal komen de verschillen echt pijnlijk boven drijven. Mannen bewegen soepeler en sneller, zijn sterker in de duels, springen hoger en rennen sneller, schieten harder, koppen beter en hebben een betere balbehandeling. Duidelijker kun je het niet krijgen. en toch zijn er nog mensen die menen dat het goed voor de sport zou zijn als er gemengd gespeeld zou worden. Persoonlijk denk ik dat je dan de stadions alleen maar leeg jaagt. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:23:41 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183999968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mannenturnen als geheel is al heel erg anders dan vrouwenturnen, niet erg vergelijkbaar.
ja daarom zullen vrouwen bepaalde dingen beter kunnen
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:29:35 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184000082
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Het Australische dames voetbalelftal speelde keer een potje tegen Central Coast Mariniers onder 19-. Werden ook finaal ingemaakt.
bij ijshockey heeft de nationale vrouwenploeg een seizoen meegedraait in de eerste divisie

24 wedstrijden, 1 winst, 1 winst in overtime, 22 verlies en een doelsaldo van 33-184
allerlaatst geworden met 12 punten afstand op het volgende team op de ranglijst

prima voorbereiding op de olympische kwalificatie maar leuk is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:30:34 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184000099
maar goed, wmb alle transgenders (linksom of rechtsom) gewoon bij de mannen indelen

probleem opgelost, voor zover het bestaat want om zoveel gevallen zal het niet gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184000123
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:30 schreef sp3c het volgende:
maar goed, wmb alle transgenders (linksom of rechtsom) gewoon bij de mannen indelen

probleem opgelost, voor zover het bestaat want om zoveel gevallen zal het niet gaan
En mochten het er wel veel zijn, of ooit worden,dan maar een eigen transgender league of zo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:33:24 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184000155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

En mochten het er wel veel zijn, of ooit worden,dan maar een eigen transgender league of zo.
of een gemengde league waar echt iedereen die wil spelen aan mee mag doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2018 @ 12:47:00 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184000420

Mooi voorbeeld van hoe onzinnig het is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184001466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat er dan nooit een vrouw in welke sport dan ook professioneel kan meespelen.
Dat is niet helemaal waar. Vrouwen doen al minstens een eeuw gewoon mee in de autosport en hebben ook successen behaald zoals wereldtitels. Ze zijn alleen flink in de minderheid en ook daarmee ook een minderheid in de successen.

In de paardensport is het ook geen issue, terwijl in verschillende turndisciplines mannen geen kans zouden maken. Laten we niet doen alsof vrouwen alllemaal motorisch gestoord zijn en het vrouwenlichaam alleen maar minder is. Het punt is dat bijna alle sport bedacht is door mannen voor mannen en het gaat om het meten van typsiche mannelijke kwaliteiten als kracht, agressie en competitiviteit zelf. Ik durf wel te stellen dat als het van vrouwen had moeten komen we helemaal geen sport hadden gehad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 december 2018 @ 13:34:46 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184001568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
en het vrouwenlichaam alleen maar minder is.
:9~ Niemand :9~ beweert :9~ dat :9~
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184001973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:02 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

testosteronniveau is ook het eikpunt waarop je wel of niet wordt toegelaten als man in een vrouwensport, maar het niveau van omgebouwde mannen is alsnog vrij hoog in vergelijking met vrouwen.
Een natuurlijk testosteronniveau versus een kunstmatig testosteronniveau geeft nog steeds een oneerlijk verschil.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184002766
Om maar in het tennis te blijven, serena williams had aangegeven tegen elke man buiten de top 200 te kunnen winnen, tot de nr 203 zich aanbiedde en seran met 6-0 en 6-2 naar huis te meppen.

Mannelijke lichaam is fysiek sterker, dat gaat niet weg als die lul eraf wordt gehaald. Navratilova heeft overschot van gelijk.
pi_184003203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:45 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dit is een niet bepaald denderend voorbeeld voor waarom transgenders (man naar vrouw) niet mee zouden mogen doen. Fallon Fox is nooit doorgebroken in de absolute wereldtop van het vrouwen MMA. Fallon Fox is bijvoorbeeld 2 rondes lang de tyfus geslagen door Ashley Evans Smith (Wel als vrouw geboren en wel een UFC contract bemachtigd).

Het probleem in deze discussie is dat als een transgender wint het een controversie is maar mensen geen oog hebben voor het feit dat een heel legio transgender atleten gewoon ook verliezen en niet dominant zijn. Zegt de naam Renee Richards je iets? Zij was de eeste Amerikaanse Transgender tennisster (man naar vrouw) en is nooit hoger gekomen op de wereld ranglijst dan plaats 20. Je kan op basis van een handje vol atleten gewoon niet zeggen dat transgenders een voordeel hebben.

Wat belangrijk is is dat er goede regels komen over wanneer een transgender deel mag nemen aan de mannen/vrouwen competitie. Hoever moeten ze in het transformatieproces zitten en aan welke hormonale waarden ze moeten voldoen. Daarna kunnen we over een lange periode de uitslagen analyseren en dan bepalen of er echt een probleem is. Nu worden er gewoon een paar voorbeelden van transgenders die winnen van het internet geplukt en mensen roepen dat het een probleem is.
Nummer 20 van de wereld bij de vrouwen? Ik durf te wedden dat hij bij de mannen niet eens in de top 1000 zou zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184003394
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Het betreft hier een Muay Thai-gevecht met Somchai Jaidee, een Nieuw Zeelander van Thaise afkomst. In de eerste ronde kan ze het nog wel een beetje bijhouden maar in het begin van de tweede ronde heeft ze blijkbaar instructies uit haar corner gekregen dat ze wat actiever moet boxen. Dat heeft ze ook wel geweten; ze krijgt me daar even een afstraffing! Maar gelukkig werd ook haar handje uiteindelijk ook even opgeheven want 'we zijn tenslotte allemaal winnaar toch?' Dit was overigens toch echt geen demonstratiepartij te noemen; Somchai ging er prima in en gaf Rijker even een lesje dat ze deerlijk nodig had!
Dat is dus de reden waarom we het gewoon lekker gescheiden moeten houden.

Dit is ook zo mooi:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278948

Australische nationale dameselftal wordt met 7-0 van de mat gespeeld door jongens onder de 15 van de lokale voetbalclub uit Sidney.

Mannen en vrouwen sporten niet zonder reden gescheiden, dat is om het voor iedereen leuk te houden. Misschien niet politiek correct, maar zo is het wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184003657
Mee eens, alleen jammer dat dit onderwerp vaak als stok om transgenders mee te slaan wordt gebruikt. Geen professionele sporten voor transgenders, verder gewoon lekker laten gaan.
pi_184003869
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is dus de reden waarom we het gewoon lekker gescheiden moeten houden.

Dit is ook zo mooi:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278948

Australische nationale dameselftal wordt met 7-0 van de mat gespeeld door jongens onder de 15 van de lokale voetbalclub uit Sidney.

Mannen en vrouwen sporten niet zonder reden gescheiden, dat is om het voor iedereen leuk te houden. Misschien niet politiek correct, maar zo is het wel.
De wereldkampioen verloor van FC Dallas onder 15.

https://www.dailymail.co.(...)allas-U-15-boys.html

En waarom mag deze gast meedoen bij de vrouwen?

.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:08:44 #78
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184003960
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:03 schreef Nober het volgende:

[..]

De wereldkampioen verloor van FC Dallas onder 15.

https://www.dailymail.co.(...)allas-U-15-boys.html

En waarom mag deze gast meedoen bij de vrouwen?

.[ afbeelding ]
Omdat volgens die dude fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen enkel een social construct zijn.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:24:39 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184004372
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:08 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat volgens die dude fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen enkel een social construct zijn.
Volgens heel veel mensen, helaas. Men is compleet gek geworden.

Het is gevaarlijk omdat vrouwenlichamen echt anders zijn en ook andere medische zorg nodig hebben. Moet je je voorstellen dat zo'n Marxistische gelijkheidsgek in een ziekenhuis werkt...
pi_184004551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:03 schreef Nober het volgende:

[..]

De wereldkampioen verloor van FC Dallas onder 15.

https://www.dailymail.co.(...)allas-U-15-boys.html

En waarom mag deze gast meedoen bij de vrouwen?

.[ afbeelding ]
Dat die vrouwen ook niet gewoon weigeren om met hem op het podium te gaan staan. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 15:45:32 #81
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184004939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat die vrouwen ook niet gewoon weigeren om met hem op het podium te gaan staan. :')
idd. Deze gast heeft volgens mij op Twitter ook uitgehaald over die gender ellende.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:28:48 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184006140
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:23 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ja gelezen, je kan het juridische gevecht winnen, maar het spelletje verliezen.(was mijn conclusie daarover)
Maar het blijft een lastig gegeven en vraagstuk.
Ik bedoel: het is niet echt een discussie die pas een paar jaar oud is. Of wel, omdat men vroeger minder moeilijk deed.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:37:54 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184006378
Kan nog interessant worden.... vooraf controleren of je geen mannetje bent (geweest ... in denken of doen).

:P Nu vind ik sws dat winnaars weg moeten blijven uit de competitie... anders krijgen de verliezers geen kansen om te winnen.

Word ondertussen wel erg moe van de gelijkheidsdiscussie... die wel de voordelen maar niet de nadelen van gelijkheid wil hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2018 @ 16:40:37 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184006461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat die vrouwen ook niet gewoon weigeren om met hem op het podium te gaan staan. :')
Die linker is volgens mij zo'n typische SJW-gekkie die het juist prachtig vindt. De rechter was er totaal niet van te spreken iig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184007012
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:03 schreef Nober het volgende:

[..]

De wereldkampioen verloor van FC Dallas onder 15.

https://www.dailymail.co.(...)allas-U-15-boys.html

En waarom mag deze gast meedoen bij de vrouwen?

.[ afbeelding ]
Het verschil tussen de mannen en de vrouwen is er, dat zal ik niet ontkennen maar deze uitslag zegt misschien ook wel wat over het niveau van het pro-damesvoetbal als geheel, de tak is nog betrekkelijk nieuw en de spoeling dun en dan vraag ik me af hoe professioneel de professionaliteit al is.

Vergelijk het misschien met de mannen van het Nederlands amateurelftal uit 1920 tot weet ik wanneer die tegen Engeland met 10-0 en erger verloren van een plaatselijke VV of een bedrijfselftal. Alles ging gematigd, het was een leuk samenzijn en de sfeer was goed en het moest leuk zijn, beetje wat je nu bij damesvoetbal ziet. Men maakt er een feestje van en speelt niet op leven en dood (bij wijze van) Als dit in populariteit bij de grote clubs en commercie groeit en je daar een paar decennia om alle verfijning eruit te halen dan verliest men op een gegeven moment misschien met 2-0, 1-0 of sleept men er misschien een gelijkspel uit. De balk moet nog een heel stuk omhoog.

Lang verhaal kort, het is een mix van de krachtverhoudingen in geslacht icm het gebrek aan toewijding, aanvoer en de ontwikkeling in professionaliteit van de sport op dit moment.

Hoe langer ik er trouwens over nadenk, denk ik wel dat het misschien goed voor de sport in z'n geheel zou zijn om gemengde divisies en klasses te maken in alle sporten. Dat zou de sport in de breedste zin best weleens leuker kunnen maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 27-12-2018 17:15:22 ]
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 17:51:37 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184008072
mja zoals gezegd, bij ijshockey doen de dames vanwege een gebrek aan middelen (en dames) bij de heren mee

krijgen dezelfde trainingen, betalen evenveel contributie, krijgen evenveel training en spelen evenveel wedstrijden (iets meer zelfs als er een damesteam is) en er is er bij mijn weten nog nooit 1 geweest die er op welk niveau dan ook met kop en schouders bovenuit stak en de bovenste laag van de piramide is simpelweg te hoog gegrepen

dat is niet erg maar het voegt naast wat extra lichamen ook niet echt veel toe

dan zie ik liever een toegewijde vrouwentak waarin ze onder vergelijkbare omstandigheden kunnen uitblinken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 17:54:37 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184008129
een keepster van Den Haag was heel erg goed maar dat is ook echt wel de uitzondering op de regel

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184008185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:51 schreef sp3c het volgende:
mja zoals gezegd, bij ijshockey doen de dames vanwege een gebrek aan middelen (en dames) bij de heren mee

krijgen dezelfde trainingen, betalen evenveel contributie, krijgen evenveel training en spelen evenveel wedstrijden (iets meer zelfs als er een damesteam is) en er is er bij mijn weten nog nooit 1 geweest die er op welk niveau dan ook met kop en schouders bovenuit stak en de bovenste laag van de piramide is simpelweg te hoog gegrepen

dat is niet erg maar het voegt naast wat extra lichamen ook niet echt veel toe

dan zie ik liever een toegewijde vrouwentak waarin ze onder vergelijkbare omstandigheden kunnen uitblinken
Daar zal in Nederland helaas niet genoeg animo voor zijn, de dames hier doen alleen aan veldhockey. Best wel bizar eigenlijk voor een schaatsgek land als het onze....we zijn helemaal gek van schaatsen, en hockey is na voetbal de meest populaire teamsport, maar het hockey combineren met schaatsen wil hier maar niet lukken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:05:44 #89
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184008356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zal in Nederland helaas niet genoeg animo voor zijn, de dames hier doen alleen aan veldhockey. Best wel bizar eigenlijk voor een schaatsgek land als het onze....we zijn helemaal gek van schaatsen, en hockey is na voetbal de meest populaire teamsport, maar het hockey combineren met schaatsen wil hier maar niet lukken.
Voor honderd euro kan je kind een jaar aanklooien op een voetbalveld, voor ijshockey ben je met een beetje pech het tienvoudige kwijt.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 18:15:27 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184008515
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zal in Nederland helaas niet genoeg animo voor zijn, de dames hier doen alleen aan veldhockey. Best wel bizar eigenlijk voor een schaatsgek land als het onze....we zijn helemaal gek van schaatsen, en hockey is na voetbal de meest populaire teamsport, maar het hockey combineren met schaatsen wil hier maar niet lukken.
nou er is wel een competitie voor vrouwen maar dat is voor vrouwen van eigenlijk alle leeftijden omdat ze anders de teams niet volkrijgen, dan kom je nooit verder dan recreatief sporten imo
dat gaat nu steeds meer naar regionale teams zodat je redelijk volwassen ijshockey kunt spelen tegen elkaar

quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Voor honderd euro kan je kind een jaar aanklooien op een voetbalveld, voor ijshockey ben je met een beetje pech het tienvoudige kwijt.
aan contributie ben je dat al bijna kwijt, dan heb je nog schaatsen enzo nodig _O-

maar verdeeld over een seizoen is dat eigenlijk niet zo heel veel geld en als je genoegen neemt met tweedehands spulletjes en de handen uit de mouwen steekt als vrijwilliger dan valt er vaak wel wat te regelen

grote probleem van ijshockey is ook niet de centjes of de animo of de faciliteiten of zelfs het rauwe talent
dat zit eigenlijk allemaal wel goed als je het vergelijkt met landen op een stuk hoger niveau maar vooral bestuurlijk wanbeleid ... goed bedoelt vaak/meestal/altijd maar het blijft wanbeleid

maar dat is een ander onderwerp natuurlijk

punt is dat er jongens en meisjes onder dezelfde omstandigheden opgeleid worden en het verschil gewoon duidelijk zichtbaar is rond een jaar of 16, als dan zo'n jongen na die tijd besluit als vrouw door het leven te gaan (niets mis mee, moet hij zelf weten) en met de dames mee gaat spelen dan pakt hij/zij 19 punten per wedstrijd en is het voor niemand meer leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184008586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:54 schreef Defcon55 het volgende:
Mee eens, alleen jammer dat dit onderwerp vaak als stok om transgenders mee te slaan wordt gebruikt. Geen professionele sporten voor transgenders, verder gewoon lekker laten gaan.
Het is een zeer goede discussie.
Hier wordt vooral weer wat vrouwenhaat ten toon gesteld, wat niet ontypisch is voor fok.

Verder zou ik het ook niet direct weten wat je met transgenders zou moeten doen.
- uitsluiten van professionele sport
- alles in de mannencompetitie
- de transgendercompetitie (M > V en V > M samen)
- oorspronkelijke geslacht
- nieuwe geslacht
- per geval bekijken (testosteronniveau meten)

Ik zou het niet weten, elke heeft zijn voor- en nadelen. Voor zowel de sport als hoe men tegen transgenders aan kijkt. Aparte competitie lijkt me het meest eerlijk voor de sport, maar dan krijg je wel een competitie en dus deelnemers die zo mogelijk nog oninteressanter is dan de paralympics. Daarmee sluit je ze alsnog in de praktijk uit.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:21:32 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184008649
De vraag is ook wat je met recreatieve sport moet. Als tennisster in de derde divisie zondagmiddagcompetitie zit je er ook niet op te wachten om er door een exvent vanaf gemept te worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184008845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag is ook wat je met recreatieve sport moet. Als tennisster in de derde divisie zondagmiddagcompetitie zit je er ook niet op te wachten om er door een exvent vanaf gemept te worden.
maar daar heb je nog klasses, dan gaat zo iemand omhoog
pi_184009356
Alsof alle vrouwen lichamelijk (en alles wat daarbij hoort) gelijk zijn :')

Ook niet iedereen heeft het geld of de tijd om vaak te trainen. Niet iedereen heeft een goede coach. De een heeft eczeem en jeuk aan haar dikke teen. Fakking ch34tern00bs!)!~ :'!!~

[ Bericht 35% gewijzigd door Cockwhale op 27-12-2018 19:00:48 ]
pi_184009464
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:18 schreef Adames het volgende:

[..]

Het is een zeer goede discussie.
Hier wordt vooral weer wat vrouwenhaat ten toon gesteld, wat niet ontypisch is voor fok.

Verder zou ik het ook niet direct weten wat je met transgenders zou moeten doen.
- uitsluiten van professionele sport
- alles in de mannencompetitie
- de transgendercompetitie (M > V en V > M samen)
- oorspronkelijke geslacht
- nieuwe geslacht
- per geval bekijken (testosteronniveau meten)

Ik zou het niet weten, elke heeft zijn voor- en nadelen. Voor zowel de sport als hoe men tegen transgenders aan kijkt. Aparte competitie lijkt me het meest eerlijk voor de sport, maar dan krijg je wel een competitie en dus deelnemers die zo mogelijk nog oninteressanter is dan de paralympics. Daarmee sluit je ze alsnog in de praktijk uit.
Als je bij atletiek de vrouwen als divisie of klasse toevoegt dan kunnen ze onderling in de klasse elkaar bestrijden. De heren die op dat niveau lopen, lopen dan tussen de vrouwen en de beste vrouwen promoveren naar de laagste klasse van de mannen. Ben je automatisch van vele discussies verlost. Alleen de discussie rondom paralympische atleten met een zogenaamd technisch voordeel zal nog wel even blijven zoals bij Pistorius.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 27-12-2018 19:08:26 ]
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:01:53 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184009487
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:55 schreef Cockwhale het volgende:
Alsof alle vrouwen lichamelijk (en alles wat daarbij hoort) gelijk zijn :')

Ook niet iedereen heeft het geld of de tijd om vaak te trainen. Niet iedereen heeft een goede coach. De een heeft eczeem en jeuk aan haar dikke teen. Fakking ch34tern00bs!)!~ :'!!~
dat zijn de mannen ook niet maar een mannelijke sporter zonder aanleg en zonder talent zal in de meeste sporten bij de vrouwen hoger eindigen dan een vrouwelijke sporter met net zo weinig aanleg en net zo weinig talent

het blijft een oneerlijk voordeel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184009528
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je bij atletiek de vrouwen als divisie of klasse toevoegt dan kunnen ze onderling in de klasse elkaar bestrijden. De heren die op dat niveau lopen lopen dan tussen de vrouwen en de beste vrouwen komen bij de laatste klasse van de mannen.
Zelfde competitie, maar dan wel met aparte prijzen bedoel je?
pi_184009543
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zijn de mannen ook niet maar een mannelijke sporter zonder aanleg en zonder talent zal in de meeste sporten bij de vrouwen hoger eindigen dan een vrouwelijke sporter met net zo weinig aanleg en net zo weinig talent

het blijft een oneerlijk voordeel
Een mannelijke sporter zonder talent/aanleg zal winnen van een prof. vrouw? In dezelfde gewichtsklasse, betwijfel ik dat ten zeerste.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:05:16 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184009554
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Een mannelijke sporter zonder talent/aanleg zal winnen van een prof. vrouw? In dezelfde gewichtsklasse, betwijfel ik dat ten zeerste.
dat staat er toch niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2018 @ 19:07:41 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184009608
Bij gelijke training wint een man het in 90% van de gevallen. Pas als je bij de onderste 10% hoort als man ga je het afleggen tegen de beste vrouwen.

Gelijke training is belangrijk in deze zin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:10:44 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184009682
lijkt me een verzonnen statistiekje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184009698
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Bij gelijke training wint een man het in 90% van de gevallen. Pas als je bij de onderste 10% hoort als man ga je het afleggen tegen de beste vrouwen.

Gelijke training is belangrijk in deze zin.
Dat lijkt me ook wat overdreven
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2018 @ 19:17:30 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184009818
Maak er 80/20 van als je wil, punt is dat er een gigantisch verschil is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 december 2018 @ 19:18:02 #104
286575 Roces18
Chef de party
pi_184009832
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
Ik denk aan boxen: indeling op lichamelijke kenmerken (in dat geval gewicht) en mensen met gelijke kenmerken in een competitie.
Ik denk aan lengte, spierkracht, longinhoud, gewicht waarop je kunt indelen, net wat voor die sport relevant is.
vrouwen zijn geen match met boksen tegen mannen. Ook al zullen ze in dezelfde gewichtklasse/longinhoud etc. vallen.

spierweefsel percentage is anders, vetpercentage is anders, andere dichtheid van weefsels, vrouwen hebben minder adenosinetrifosfaat, creatinefosfaat en testosteron, vrouwen hebben een kleiner hart dan mannen (210 vs 300 gr) mannen kunnen meer bloed = zuurstof pompen, mannen hebben meer hemoglobine = eiwitten in het bloed waarmee zuurstof getransporteerd wordt, vrouwen hebben een lagere aërobe capaciteit en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je kan je best laten ombouwen maar zaken die hierboven staan kan je niet ombouwen. Vrouwen zullen wat dat betreft in de meeste sporten nooit van mannen kunnen winnen , dus is het simpelweg valsspelen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184009883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:03 schreef Adames het volgende:

[..]

Zelfde competitie, maar dan wel met aparte prijzen bedoel je?
Mogelijk; voetbal kun je gewoon de vrouwencompetitie onderaan erbij zetten in een nieuwe divisie en kijken hoe de teams er 10 jaar later voorstaan. Met een beetje mazzel is het een beetje gemixed tussen de laagste twee divisies en als er onder de vrouwenteams een soort superteam ontstaat kan deze misschien de middenmoot van de een na laatste divisie halen. Vrouwenteams zullen daarin nooit de eredivisie bij de mannen halen maar je zou vrouwenteams apart kunnen belonen voor prestaties in de eigen divisie en extra voor goede prestaties in de een na laatste league, bijv. met een geldbonus.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:21:34 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184009905
Bij de Elfstedentocht of marathons kun je goed zien hoeveel % vrouwen beter presteren dan een percentage mannen.
Voor de gemiddelde man zal het toch net zo goed frustrerend zijn om nooit te kunnen winnen van de topsporters (m/v) en qua marathon de Kenianen?
  donderdag 27 december 2018 @ 19:23:28 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184009948
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mogelijk; voetbal kun je gewoon de vrouwencompetitie onderaan erbij zetten in een nieuwe divisie en kijken hoe de teams er 10 jaar later voorstaan. Met een beetje mazzel is het een beetje gemixed tussen de laagste twee divisies en als er onder de vrouwenteams een soort superteam ontstaan kan deze misschien de middenmoot van de een na laatste divisie halen. Vrouwenteams zullen daarin nooit de eredivisie bij de mannen halen maar je zou vrouwenteams apart kunnen belonen voor prestaties in de eigen divisie en extra voor goede prestaties in de een na laatste league, bijv. met een geldbonus.
Bij voetbal betwijfel ik dat, omdat daar spelinzicht erg belangrijk is en niet zozeer lichamelijke kracht.
pi_184010179
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij voetbal betwijfel ik dat, omdat daar spelinzicht erg belangrijk is en niet zozeer lichamelijke kracht.
het idee is als je bv onderaan bij de amateurs een aparte league hebt waarbinnen alleen vrouwenteams als prof worden uitbetaald je met promotie de beste teams voldoende competitie geeft om oneindig te groeien of iig op niveau te blijven.

Dat heb je nu ook met allerlei constructies in het Europese mannenvoetbal. Een San Marino zal geen wereldkampioen worden maar krijgt met de Nations League wel gelegenheid om op eigen niveau aan de gewichten te trekken met Malta en andere dwergjes met promotie en degradatie. Als je daar de beste vrouwenteams van de wereld aan toevoegd heb je een veel dynamischer geheel en meer publiek. Voor de mannen van het Nederlands elftal zal het niet leuk zijn de wereldkampioen onder de vrouwen te verslaan maar voor zo'n San Marino kan het wel een historisch moment zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 27-12-2018 19:42:38 ]
pi_184010557
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij voetbal betwijfel ik dat, omdat daar spelinzicht erg belangrijk is en niet zozeer lichamelijke kracht.
Als je dat zegt, ken je de sport niet.
pi_184010696
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij voetbal betwijfel ik dat, omdat daar spelinzicht erg belangrijk is en niet zozeer lichamelijke kracht.
Vandaar dat men met name in Frankrijk de focus legt op het opleiden van grote sterke atletische jongens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 20:15:40 #111
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_184011010
zie ook, the battle of the sexes; Braasch (toen 203 op de ATP ranking) tegen allebei de Williams sisters:
quote:
1998: Karsten Braasch vs. the Williams sisters[edit]
Another event dubbed a "Battle of the Sexes" took place during the 1998 Australian Open[52] between Karsten Braasch and the Williams sisters. Venus and Serena Williams had claimed that they could beat any male player ranked outside the world's top 200, so Braasch, then ranked 203rd, challenged them both. Braasch was described by one journalist as "a man whose training regime centered around a pack of cigarettes and more than a couple bottles of ice cold lager".[53][52] The matches took place on court number 12 in Melbourne Park,[54] after Braasch had finished a round of golf and two shandies. He first took on Serena and after leading 5–0, beat her 6–1. Venus then walked on court and again Braasch was victorious, this time winning 6–2.[55] Braasch said afterwards, "500 and above, no chance". He added that he had played like someone ranked 600th in order to keep the game "fun".[56] Braasch said the big difference was that men can chase down shots much easier, and that men put spin on the ball that the women can't handle. The Williams sisters adjusted their claim to beating men outside the top 350.[52]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2018 @ 20:17:28 #112
230491 Zith
pls tip
pi_184011073
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

het idee is als je bv onderaan bij de amateurs een aparte league hebt waarbinnen alleen vrouwenteams als prof worden uitbetaald je met promotie de beste teams voldoende competitie geeft om oneindig te groeien of iig op niveau te blijven.

Dat heb je nu ook met allerlei constructies in het Europese mannenvoetbal. Een San Marino zal geen wereldkampioen worden maar krijgt met de Nations League wel gelegenheid om op eigen niveau aan de gewichten te trekken met Malta en andere dwergjes met promotie en degradatie. Als je daar de beste vrouwenteams van de wereld aan toevoegd heb je een veel dynamischer geheel en meer publiek. Voor de mannen van het Nederlands elftal zal het niet leuk zijn de wereldkampioen onder de vrouwen te verslaan maar voor zo'n San Marino kan het wel een historisch moment zijn.
De beste vrouwenteams van de wereld verliezen van de Bennekomse Boys onder de 16. Het is nutteloos om vrouwen met mannen te matchen in een lichamelijke sport.

Voorbeeld:

https://m.hln.be/sport/vo(...)s-onder-15~a0881082/

"Het ging weliswaar om een informele vriendenmatch, maar het resultaat is toch best ontluisterend: de nationale vrouwenploeg van de Verenigde Staten, nota bene de wereldkampioen, heeft met 5-2 verloren van de -15 van FC Dallas."

[ Bericht 15% gewijzigd door Zith op 27-12-2018 20:23:56 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184011551
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:17 schreef Zith het volgende:

[..]

De beste vrouwenteams van de wereld verliezen van de Bennekomse Boys onder de 16. Het is nutteloos om vrouwen met mannen te matchen in een lichamelijke sport.
Dat komt omdat de tak niet uitgekristaliseert is en nauwelijks echte competitie krijgt. Zoals ik eerder omschreef was het Nederlands mannen elftal ook nooit een partij voor kutclubjes uit Engeland en was het eerste WK voor heren waarschijnlijk voor de supporter van nu niet echt om aan te zien. Het vrouwenvoetbal zit nu in die fase en is nu amateuristisch met een professioneel lintje en Rome is niet in een dag gebouwd.

Nu verlies je wellicht met 7-0, later is dat 3-0 en dan is het eens een wereldprestatie als er 1-1 wordt gespeeld. Het zal echt geen torenhoog verschil worden en amateurs zullen waarschijnlijk nog steeds wel de grootste vrouwenteams kloppen maar een amateurteam van nu klopt waarschijnlijk ook het Frankrijk van 1910. Geef het z'n populariteit, tijd en toewijding en laat het op zichzelf groeien. Als het niveau van het vrouwenvoetbal maar ruimte krijgt om te groeien, het kan los gezien worden van het mannenvoetbal terwijl het daar wel mee kan samenhangen.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2018 @ 20:37:37 #114
230491 Zith
pls tip
pi_184011760
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat komt omdat de tak niet uitgekristaliseert is en nauwelijks echte competitie krijgt. Zoals ik eerder omschreef was het Nederlands mannen elftal ook nooit een partij voor kutclubjes uit Engeland en was het eerste WK voor heren waarschijnlijk voor de supporter van nu niet echt om aan te zien. Het vrouwenvoetbal is nu amateuristisch met een professioneel lintje en Rome is niet in een dag gebouwd.


Jongens van 13/14 uit Dallas zijn professioneler dan de top selectie uit heel VS en wereldkampioen vrouwen die al jaren fysiek en mentaal getraind worden door de beste coaches en trainers van het land?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184011915
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Jongens van 13/14 uit Dallas zijn professioneler dan de top selectie uit heel VS en wereldkampioen vrouwen die al jaren fysiek en mentaal getraind worden door de beste coaches en trainers van het land?
Wat veranderd er aan het idee? Het gaat toch vooral om de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal en dat soort wedstrijden geeft mooi aan wat er nog verbeterd moet worden.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2018 @ 20:45:13 #116
230491 Zith
pls tip
pi_184012047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat veranderd er aan het idee? Het gaat toch vooral om de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal en dat soort wedstrijden geeft mooi aan wat er nog verbeterd moet worden.
Hoe ontwikkeld ook, vrouwen zullen nooit van het andere geslacht winnen zodra deze tieners worden en ervoor trainen. Dat probeer ik je duidelijk te maken met het feit dat 13/14 jarigen uit een stad van de beste vrouwen ter wereld winnen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 27 december 2018 @ 20:48:09 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_184012142
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

het idee is als je bv onderaan bij de amateurs een aparte league hebt waarbinnen alleen vrouwenteams als prof worden uitbetaald je met promotie de beste teams voldoende competitie geeft om oneindig te groeien of iig op niveau te blijven.

Dat heb je nu ook met allerlei constructies in het Europese mannenvoetbal. Een San Marino zal geen wereldkampioen worden maar krijgt met de Nations League wel gelegenheid om op eigen niveau aan de gewichten te trekken met Malta en andere dwergjes met promotie en degradatie. Als je daar de beste vrouwenteams van de wereld aan toevoegd heb je een veel dynamischer geheel en meer publiek. Voor de mannen van het Nederlands elftal zal het niet leuk zijn de wereldkampioen onder de vrouwen te verslaan maar voor zo'n San Marino kan het wel een historisch moment zijn.
Denk je dat nou echt??
Gewonnen van vrouwen; meh het zijn maar vrouwen
Verloren van vrouwen; haha jullie zijn slecht.

Waarom zou je daaraan mee doen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184012174
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe ontwikkeld ook, vrouwen zullen nooit van het andere geslacht winnen zodra deze tieners worden en ervoor trainen. Dat probeer ik je duidelijk te maken met het feit dat 13/14 jarigen uit een stad van de beste vrouwen ter wereld winnen.
Het idee is ook niet dat ze er van moeten winnen maar dat je imho het vrouwenvoetbal sterker maakt als er buiten de cocon van het vrouwenvoetbal nog een wereld ligt om tegen te strijden. Als een Ajax-vrouwen veel wedstrijden met 10-0 wint en een team bij de mannen verliest in een divisie ergens onderaan alles met 10-0 dan kunnen die 2 best van competitie wisselen. Beter een strijdend vrouwenteam dat beter wil worden dan een mannenteam dat het hoofd laat hangen op die plaats.
pi_184012186
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

het idee is als je bv onderaan bij de amateurs een aparte league hebt waarbinnen alleen vrouwenteams als prof worden uitbetaald je met promotie de beste teams voldoende competitie geeft om oneindig te groeien of iig op niveau te blijven.

Dat heb je nu ook met allerlei constructies in het Europese mannenvoetbal. Een San Marino zal geen wereldkampioen worden maar krijgt met de Nations League wel gelegenheid om op eigen niveau aan de gewichten te trekken met Malta en andere dwergjes met promotie en degradatie. Als je daar de beste vrouwenteams van de wereld aan toevoegd heb je een veel dynamischer geheel en meer publiek. Voor de mannen van het Nederlands elftal zal het niet leuk zijn de wereldkampioen onder de vrouwen te verslaan maar voor zo'n San Marino kan het wel een historisch moment zijn.
Daarmee positioneer je de vrouwen definitief onder de mannen, in plaats van het als een aparte competitie te zien waarin vrouwen in hun eigen kaders alsnog voor de prijzen kunnen strijden.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 20:53:47 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184012310
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt??
Gewonnen van vrouwen; meh het zijn maar vrouwen
Verloren van vrouwen; haha jullie zijn slecht.

Waarom zou je daaraan mee doen
in dit krijg je bij verloren van vrouwen het verwijt dat de dames wel betaald krijgen terwijl de heren gewoon morgen weer om 7 uur in de fabriek achter de knoppen moeten staan

profs bij amateurs invoegen moet je nooit doen, moet je ook niet willen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 december 2018 @ 21:02:22 #121
286575 Roces18
Chef de party
pi_184012611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

in dit krijg je bij verloren van vrouwen het verwijt dat de dames wel betaald krijgen terwijl de heren gewoon morgen weer om 7 uur in de fabriek achter de knoppen moeten staan

profs bij amateurs invoegen moet je nooit doen, moet je ook niet willen
Gewoon een onzinnige discussie. Denkt men hier nou echt dat een organisatie als FIFA vrouwenvoetbal gaat mixen met heren voetbal. Kost ze zoveel kijkers, en kijkers zijn geld.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184012660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Adames het volgende:

[..]

Daarmee positioneer je de vrouwen definitief onder de mannen
De verschillen zijn er en dat wordt ook niet ontkend door de vrouwen en zoals je San Marino positioneert t.o.v. Nederland is dit ook iets. Je positioneert ze zodat ze een leuke eigen gelijkwaardige competitie voor zichzelf hebben in de cocon en geeft de beste teams de mogelijkheid om er buiten te groeien zodat je niet een of twee teams hebt die daar alles met 20-0 winnen en verder niets buiten dat wereldje kunnen.

Bij individuele sporten ben je door zulke overlappingen op ELO niveau meteen verlost van het hele gezeur rondom chromosomen of afgetraindheid en vallen dat soort sporters niet buiten de boot.
pi_184012709
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De verschillen zijn er en dat wordt ook niet ontkend door de vrouwen en zoals je San Marino positioneert t.o.v. Nederland is dit ook iets. Je positioneert ze zodat ze een leuke eigen gelijkwaardige competitie voor zichzelf hebben in de cocon en geeft de beste teams de mogelijkheid om er buiten te groeien.

Bij individuele sporten ben je door zulke overlappingen op ELO niveau meteen verlost van het hele gezeur rondom chromosomen of afgetraindheid en vallen dat soort sporters niet buiten de boot.
Het is een optie.
pi_184012860
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals de onverslaanbare Lucia Rijker die wel even met de mannen mee ging kickboksen en finaal de ring door wordt getrapt door de heren regiokampioen Zeeland (of iemand met vergelijkbare statuur)?

Vrouwen hebben gewoon niks te zoeken in een herencompetitie en vice versa.
Goed voorbeeld ja, ze is voor een vrouw echt heel goed maar zelfs tegen goede amateurs redt ze het niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 21:16:46 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184013211
wat ook niet erg is natuurlijk, het is al heel wat dat ze het aangedurft heeft denk ik dan
daarom geef je ze een eigen competitie en die help je gelijk weer om zeep als je daar mannen aan toe gaat voegen, andersom zal dat veel minder problemen opleveren wat dat betreft moet je wmb transgenders gewoon bij de mannen indelen

eventueel gemengde teams zoals met korfbal en tennis maar meer werkbare opties zijn er denk ik niet

vinden ze niet allemaal even leuk maar er is gewoon niet altijd een perfecte oplossing mogelijk

helaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 21:17:20 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184013231
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Gewoon een onzinnige discussie. Denkt men hier nou echt dat een organisatie als FIFA vrouwenvoetbal gaat mixen met heren voetbal. Kost ze zoveel kijkers, en kijkers zijn geld.
nee 1 iemand denkt dat, de rest vind dat een wat rare oplossing voor een probleem dat niet echt bestaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184013518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het idee is ook niet dat ze er van moeten winnen maar dat je imho het vrouwenvoetbal sterker maakt als er buiten de cocon van het vrouwenvoetbal nog een wereld ligt om tegen te strijden. Als een Ajax-vrouwen veel wedstrijden met 10-0 wint en een team bij de mannen verliest in een divisie ergens onderaan alles met 10-0 dan kunnen die 2 best van competitie wisselen. Beter een strijdend vrouwenteam dat beter wil worden dan een mannenteam dat het hoofd laat hangen op die plaats.
Wat een kolder, denk je dat die vrouwen dat willen? Van winnend team naar alles verliezen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184013572
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een kolder, denk je dat die vrouwen dat willen? Van winnend team naar alles verliezen.
Vraag het ze even voor jij of ik een aanname voor ze gaan doen.
pi_184013687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vraag het ze even voor jij of ik een aanname voor ze gaan doen.
:+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184013776
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:+
Ik kan me zo het laatste team niet meer herinneren dat naar een hogere klasse promoveerde en vervolgens niet blij was dat ze daar naartoe gepromoveerd waren en zaten ondanks zware verliezen, dus als het een vrouwenteam is, let it be.
  donderdag 27 december 2018 @ 23:42:37 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184018307
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan me zo het laatste team niet meer herinneren dat naar een hogere klasse promoveerde en vervolgens niet blij was dat ze daar naartoe gepromoveerd waren en zaten ondanks zware verliezen, dus als het een vrouwenteam is, let it be.
De eredivisie vrouwen onder de 6e klasse reserve zondagamateurbierleague plaatsen is een belediging aan het adres van vrouwen die serieus met hun sport bezig zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184018506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De eredivisie vrouwen onder de 6e klasse reserve zondagamateurbierleague plaatsen is een belediging aan het adres van vrouwen die serieus met hun sport bezig zijn.
Dat wel ja, maar laat de Nederlandse damesprofs maar eens tegen een hoofdklasser uit de zaterdagamateurs spelen, en ze worden gewoon van het veld geveegd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 december 2018 @ 23:50:11 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184018612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar laat de Nederlandse damesprofs maar eens tegen een hoofdklasser uit de zaterdagamateurs spelen, en ze worden gewoon van het veld geveegd.
Daarom, dat moet je dus ook helemaal niet in dezelfde dimensie willen plaatsen. Je zou het moeten zien als twee aparte sporten en de teams ook alleen beoordelen op hoe ze zich verhouden ten opzichte van andere teams van hetzelfde geslacht.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184019427
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:15 schreef vosss het volgende:
Ik word hier zo moe van.

Man man man -O-
Gejank idd.

Racket met bril heeft gewoon gelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184019436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De eredivisie vrouwen onder de 6e klasse reserve zondagamateurbierleague plaatsen is een belediging aan het adres van vrouwen die serieus met hun sport bezig zijn.
Ja, of ze vinden het leuk om ook out of the box te gaan en meer tegenstand te krijgen. Kortom, gooi nu eerst maar eens een enquete over de tafel want met al die aannames van mannen over vrouwen zouden we nu nog in de prehistorie zitten.
pi_184019575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar laat de Nederlandse damesprofs maar eens tegen een hoofdklasser uit de zaterdagamateurs spelen, en ze worden gewoon van het veld geveegd.
Dat komt omdat er ook veel oud-profs meespelen in de hoofdklasse. Bepaalde teams spelen volledig met fullprofs aan mannen uit een bepaalde regio, daarom zou ik ze veel lager plaatsen.
pi_184019637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat komt omdat er ook veel oud-profs meespelen in de hoofdklasse, daarom zou ik ze veel lager plaatsen.
Laat ik het dan anders zeggen, laat ze het maar eens tegen de A1 van die zaterdagamateurs proberen, en het resultaat zal hetzelfde zijn. En dan hebben we het over jochies van 15-16 jaar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184019831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders zeggen, laat ze het maar eens tegen de A1 van die zaterdagamateurs proberen, en het resultaat zal hetzelfde zijn. En dan hebben we het over jochies van 15-16 jaar.
Als men 1 uitzonderlijk voorbeeld gevonden heeft en daar alles op basseert en aan hangt lijkt het inderdaad onbegonnen werk. Dan maar voorbeeld 2 opzoeken.

4-2 voor de vrouwen hier tussen de B1 van DVC en de vrouwen van ADO

Niemand die mij wijs maakt dat je op een gegeven moment na wat meters gemaakt te hebben qua jaren en generaties geen bloedstollende strijd om een punt kunt krijgen tussen een top-vrouwenteam en een wat lager mannenteam. De beste speler die in 1920 speelde zal ook weggespeeld worden door een Ronaldo uit 2018. Dat is wat ik bedoel, maar je moet het dan wel durven mixen om ze voor 120% te pushen om nog beter te worden dan de vorige generatie aan vrouwen, en dat voor 50 jaar ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 28-12-2018 00:31:42 ]
  vrijdag 28 december 2018 @ 00:41:22 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184020177
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als men 1 uitzonderlijk voorbeeld gevonden heeft en daar alles op basseert en aan hangt lijkt het inderdaad onbegonnen werk. Dan maar voorbeeld 2 opzoeken.

4-2 voor de vrouwen hier tussen de B1 van DVC en de vrouwen van ADO

Niemand die mij wijs maakt dat je op een gegeven moment na wat meters gemaakt te hebben qua jaren en generaties geen bloedstollende strijd om een punt kunt krijgen tussen een top-vrouwenteam en een wat lager mannenteam. De beste speler die in 1920 speelde zal ook weggespeeld worden door een Ronaldo uit 2018. Dat is wat ik bedoel, maar je moet het dan wel durven mixen om ze voor 120% te pushen om nog beter te worden dan de vorige generatie aan vrouwen, en dat voor 50 jaar ofzo.
Nee, wat jij post is de uitzondering, die B1 van DVC is voor zover ik kan nagaan ook geen selectieteam, die club heeft gewoon maar 1 B-team. Vrouwenprofteams en nationale vrouwenploegen oefenen regelmatig tegen jongensteams en verliezen standaard, dat calculeren ze ook in. Tegen volwassen mannen zullen ze helemaal 0,0 kans hebben dus moeten promoverende vrouwenteams in jouw piramide instromen in de G-competitie. Overigens is het zeker niet zo dat het (Amerikaanse) vrouwenvoetbal heel amateuristisch is, de grootste rek wat betreft professionaliseringsslag is er daar echt wel uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 28-12-2018 00:47:43 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_184020256
En een man die als vrouw geboren is? Laten we die wel spelen in de mannen competitie? :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184020440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, wat jij post is de uitzondering. Vrouwenprofteams en nationale vrouwenploegen oefenen regelmatig tegen jongensteams en verliezen standaard, dat calculeren ze ook in. Tegen volwassen mannen zullen ze helemaal 0,0 kans hebben dus moeten promoverende vrouwenteams instromen in jouw piramide instromen in de G-competitie. Overigens is het zeker niet zo dat het (Amerikaanse) vrouwenvoetbal heel amateuristisch is, de grootste rek wat betreft professionaliseringsslag is er daar echt wel uit.
Dus jij vind dat het ipv messcherpe competitie meer 'a walk in the park' moet blijven voor de dames dan alles eruit halen om de allerbeste teams nog verder te laten groeien zodat ze uiteindelijk nog beter tegen andere vrouwenteams presteren en het vrouwenvoetbal van 2050 op een hoger plan komt te staan dan dat van 2018.

Dan is er nog het spelen tussen de mannen.

"Voor jonge talentvolle voetbalsters heeft Vuckovic ook nog een tip. “Speel zo lang mogelijk tussen de jongens.” Een voorbeeld hiervan is Jill Roord die zelf tussen de jongens bij FC Twente speelde. “Als deze talenten de kans hebben om tegen sterkere tegenstanders te spelen, dan moeten ze dat doen. Zo lang het fysiek kan, raad ik ze aan om tegen de jongens te spelen
pi_184020504
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En een man die als vrouw geboren is? Laten we die wel spelen in de mannen competitie? :P
Als je een aansluiting kunt vinden tussen mannen en vrouwen zoals ik voorstelde vervalt die hele discussie om de voordelen en nadelen en dat gemiereneuk over dat iemand meer op een vrouw of een man lijkt en krijg je gewoon een hele mooie open wereld van de sport.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:01:31 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184020575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus jij vind dat het ipv messcherpe competitie meer 'a walk in the park' moet blijven voor de dames dan alles eruit halen om de allerbeste teams nog verder te laten groeien zodat ze uiteindelijk nog beter tegen andere vrouwenteams presteren en het vrouwenvoetbal van 2050 op een hoger plan komt te staan dan dat van 2018.

Dan is er nog het spelen tussen de mannen.

"Voor jonge talentvolle voetbalsters heeft Vuckovic ook nog een tip. “Speel zo lang mogelijk tussen de jongens.” Een voorbeeld hiervan is Jill Roord die zelf tussen de jongens bij FC Twente speelde. “Als deze talenten de kans hebben om tegen sterkere tegenstanders te spelen, dan moeten ze dat doen. Zo lang het fysiek kan, raad ik ze aan om tegen de jongens te spelen
Het is inderdaad algemeen bekend dat het voor vrouwelijke sporters zeer gunstig is om zo lang mogelijk tussen mannen te spelen en trainen, maar dan heb je het dus wel over vrouwen die in mannenteams tussen de mannen spelen. Hele vrouwenteams in een mannencompetitie plaatsen zal zoals ik al schreef resulteren in topsportvrouwenteams die in een competitie van verstandelijk gehandicapten komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184020643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is inderdaad algemeen bekend dat het voor vrouwelijke sporters zeer gunstig is om zo lang mogelijk tussen mannen te spelen, maar dan heb je het dus wel over vrouwen die in mannenteams tussen de mannen spelen. Hele vrouwenteams in een mannencompetitie plaatsen zal zoals ik al schreef resulteren in topsportvrouwenteams die in een competitie komen van verstandelijk gehandicapten.
Dus die jongens die met 4-2 de boot in gingen door goed spel van de vrouwen in m'n voorbeeld zijn verstandelijk beperkten?

Ik zou zeggen, breek de barrieres liever vandaag dan morgen nog open.

De generatie die in 2050 leeft zal het niet meer zo beschamend vinden om van vrouwen te verliezen (deze jongens vonden het ook niet erg).
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:07:15 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184020689
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus die jongens die met 4-2 de boot in gingen door goed spel van de vrouwen in m'n voorbeeld zijn verstandelijk beperkten?

Ik zou zeggen, breek de barrieres liever vandaag dan morgen nog open.

De generatie die in 2050 leeft zal het niet meer zo beschamend vinden om van vrouwen te verliezen (deze jongens vonden het ook niet erg).
Nee, dat is een jeugdbierteam dat tegen een top eredivie vrouwenteam speelde. Mijn zus sportte op hoog niveau en ik keek graag naar haar wedstrijden, wanneer ze tegen sterke vrouwenteams speelde. Dan had je een clash tussen twee technisch vaardige teams die hun sport fantastisch beheersten. Als die alleen tegen mannen bierteams zou spelen dan zou ze het afleggen op fysieke kracht en haar technische vaardigheden totaal niet tot recht komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184020751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, dat is een jeugdbierteam dat tegen een top eredivie vrouwenteam speelde.
Maar ieder team van jonge jongens zou toch zo de wereldkampioen oprollen, waarom verliest men dan van 'maar' een eredivisieteam als ADO?

Als iedereen gewoon beseft dat de eredivisie vrouwen van nu gelijk staat aan de hoogste competitie mannen in 1930 oid waarin 'spelvreugd' en weet ik allemaal wat belangrijker was dan weet men ook dat er nog wat rek in zit. Niet tot zover dat de beste mannenteams ter wereld worden verslagen maar de rek zal wel verder gaan dan het niveau van nu. Ook al worden daar professionele middelen bij ingezet. Het moet verder groeien.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:13:41 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184020827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar ieder team van jonge jongens zou toch zo de wereldkampioen oprollen, waarom verliest men dan van 'maar' een eredivisieteam als ADO?
Ieder selectieteam zou het Nederlands vrouwenelftal oprollen, ik denk dat het Amerikaans vrouwenelfal op volle oorlogssterke goed partij zou kunnen bieden aan een b-junioren selectieteam dat niet in de allerhoogste regionen speelt. De reden dat ADO (die echt niet zo slecht zijn ) kon winnen van die jongens en USWNT niet kon winnen van een high school voetbalteam is omdat die Amerikaanse jongens fysiek wel afgetraind zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184020875
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar ieder team van jonge jongens zou toch zo de wereldkampioen oprollen, waarom verliest men dan van 'maar' een eredivisieteam als ADO?

Als iedereen gewoon beseft dat de eredivisie vrouwen van nu gelijk staat aan de hoogste competitie mannen in 1930 oid waarin 'spelvreugd' en weet ik allemaal wat belangrijker was dan weet men ook dat er nog wat rek in zit. Niet tot zover dat de beste mannenteams ter wereld worden verslagen maar wel verder dan het niveau van nu.
Wat jij daar postte kun je gerust een unieke uitzondering noemen, a one in a million fluke. De kans dat je beelden krijgt als hieronder is vele malen groter. Let wel, het betreft hier de nationale vrouwenploeg van Guyana tegen een of ander hotsknots jeugdteam uit Canada.

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184021048
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een kolder, denk je dat die vrouwen dat willen? Van winnend team naar alles verliezen.
Dus emancipatie maar eigenlijk ook niet?
pi_184021080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ieder selectieteam zou het Nederlands vrouwenelftal oprollen, ik denk dat het Amerikaans vrouwenelfal op volle oorlogssterke goed partij zou kunnen bieden aan een b-junioren selectieteam dat niet in de allerhoogste regionen speelt. De reden dat ADO (die echt niet zo slecht zijn ) kon winnen van die jongens en USWNT niet kon winnen van een high school voetbalteam is omdat die Amerikaanse jongens fysiek wel afgetraind zijn.
Nou ja, des te meer reden om wat meer te mengen. Dan komen ze de gelijkespelen ergens hogerop tegen. Voor vrouwen en mannen maakt het ook niet uit tegen wie ze spelen op het eigen niveau. Als je op het eind van de avond een goede pot gespeeld hebt en verbeteringen voor jezelf ziet was het niet alleen een geslaagde partij maar ook een leermoment.

Als het Nederlands vrouwenelftal met een zwaarbevochten 1-1 ergens tegen een redelijk mannenteam kan spelen, dan kunnen ze de huidge Russische vrouwen met 20-0 van de mat spelen. Als het Russische vrouwenteam ook zoiets doet dan heb je alweer een 3-3 op een hoger niveau. En topsport is gewoon het voortdurend opzoeken van je eigen limieten en de limieten van je team. Als het Nederlands manneleftal maar steeds tegen Malta, San Marino en Liechtenstein speelt krijgt men het ook spaans benauwd als men aan Frankrijk denkt want dan heb je geen ijkpunt kunnen zetten als in een hoger hangende lat.
pi_184021114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat jij daar postte kun je gerust een unieke uitzondering noemen, a one in a million fluke. De kans dat je beelden krijgt als hieronder is vele malen groter. Let wel, het betreft hier de nationale vrouwenploeg van Guyana tegen een of ander hotsknots jeugdteam uit Canada.

Het spijt me, maar het mannenteam van Guyana is ook onzichtbaar in de wereld en zou vermoedeljk ook van een Canadees jeugdteam verliezen.
pi_184021165
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar ieder team van jonge jongens zou toch zo de wereldkampioen oprollen, waarom verliest men dan van 'maar' een eredivisieteam als ADO?

Als iedereen gewoon beseft dat de eredivisie vrouwen van nu gelijk staat aan de hoogste competitie mannen in 1930 oid waarin 'spelvreugd' en weet ik allemaal wat belangrijker was dan weet men ook dat er nog wat rek in zit. Niet tot zover dat de beste mannenteams ter wereld worden verslagen maar de rek zal wel verder gaan dan het niveau van nu. Ook al worden daar professionele middelen bij ingezet. Het moet verder groeien.
Kijk naar de prestaties van het vrouwenvoetbal in de USA.
Dat land staat bekend om hun toewijding aan sport en hun decennialange acceptatie van het vrouwenvoetbal. Sterker nog, vrouwen hebben daar gemiddeld meer ervaring dan mannen. Het werd gezien als een wijvensport, wordt eigenlijk.
Toch kost het een stel mannelijke pubers vaak geen enkele moeite om de volwassen vrouwen te verslaan.

Er zit een enorm verschil in prestaties tussen man en vrouw, in praktisch elke sport. Zelfs tot aan schaken aan toe.
Daarom hebben we ook twee gescheiden competities voor praktisch elke sport, ook het autoracen begint er nu aan met de Formule W.
Dit is wat mij en waarschijnlijk het gros van de wereld nooit een probleem geweest.

Alleen zit je nu met het 'probleem' van de transgenders. Waar moet je hun nu plaatsen? Waar ze willen, omdat hun genderidentiteit dat nou eenmaal zegt?
Het maakt dat de hele genderscheiding die we tot nu toe kenden in praktisch elke sport een probleem wordt. We kunnen best opnieuw denken over de indeling van geslacht en sporten, maar doen alsof vrouwen daadwerkelijk even goed kunnen presteren als mannen op professioneel niveau in sport is ridicuul.
pi_184021199
Neemt niet weg dat de vrouwen, voetbal, een leukere wedstrijd of wedstrijden lieten zien als het betaalde voetbal van de mannen, schamen moesten die zich voor het geld wat ze krijgen/kregen vind ik.
pi_184021235
Neemt overigens niet weg dat je wel een heel klein punt hebt, men neemt graag de outliers.
Zo is de wedstrijd van het Australische nationale vrouwenteam (een van de de beteren van de wereld) vs een Australisch profteam van jongens U15 een graag geciteerd voorbeeld. Dat werd namelijk 0-7 voor de jongetjes.

Zo slecht waren de vrouwen nou ook weer niet in het seizoen, ze gingen vooral die wedstrijd af als een gieter.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:37:26 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184021252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:32 schreef Adames het volgende:

[..]

Kijk naar de prestaties van het vrouwenvoetbal in de USA.
Dat land staat bekend om hun toewijding aan sport en hun decennialange acceptatie van het vrouwenvoetbal. Sterker nog, vrouwen hebben daar gemiddeld meer ervaring dan mannen. Het werd gezien als een wijvensport, wordt eigenlijk.
Toch kost het een stel mannelijke pubers vaak geen enkele moeite om de volwassen vrouwen te verslaan.

Er zit een enorm verschil in prestaties tussen man en vrouw, in praktisch elke sport. Zelfs tot aan [b]schaken aan toe[/b].

Dat is niet zo, er zijn meer mannen die schaken en een bredere piramide zal statistisch gezien leiden tot een hogere top. Uit ervaring weet ik dat op clubniveau vrouwen meer dan prima mee kunnen met mannen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184021287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is niet zo, er zijn meer mannen die schaken en een bredere piramide zal statistisch gezien leiden tot een hogere top. Uit ervaring weet ik dat op clubniveau vrouwen meer dan prima mee kunnen met mannen.
Het ging me erom dat er een gescheiden mannen en vrouwen competitie is op profniveau.
Je mag wel overstappen, zoals bekend met de zusjes Polgar, maar er is nog steeds een aparte competitie met aparte titels (WGM ipv GM).
pi_184021329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het spijt me, maar het mannenteam van Guyana is ook onzichtbaar in de wereld en zou vermoedeljk ook van een Canadees jeugdteam verliezen.
We hebben het dan wel over het beste wat Guyana aan vrouwen te bieden heeft tegenover een ragtag Canadees jeugdteam.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:45:09 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184021382
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, des te meer reden om wat meer te mengen. Dan komen ze de gelijkespelen ergens hogerop tegen. Voor vrouwen en mannen maakt het ook niet uit tegen wie ze spelen op het eigen niveau. Als je op het eind van de avond een goede pot gespeeld hebt en verbeteringen voor jezelf ziet was het niet alleen een geslaagde partij maar ook een leermoment.

Als het Nederlands vrouwenelftal met een zwaarbevochten 1-1 ergens tegen een redelijk mannenteam kan spelen, dan kunnen ze de huidge Russische vrouwen met 20-0 van de mat spelen. Als het Russische vrouwenteam ook zoiets doet dan heb je alweer een 3-3 op een hoger niveau. En topsport is gewoon het voortdurend opzoeken van je eigen limieten en de limieten van je team. Als het Nederlands manneleftal maar steeds tegen Malta, San Marino en Liechtenstein speelt krijgt men het ook spaans benauwd als men aan Frankrijk denkt want dan heb je geen ijkpunt kunnen zetten als in een hoger hangende lat.
Het probleem is alleen dat vrouwen nooit stelselmatig 1-1 tegen een redelijk mannenteam uit het vuur kunnen slepen. Ze dan toch maar in een redelijke competitie plaatsen en alles laten verliezen "want goed voor de weerstand" werkt niet; onderzoek heeft al uitgewezen dat dergelijke repeterende negatieve feedbackloops helemaal niet goed zijn voor je ontwikkeling.

Bovendien ben ik het niet met je eens dat sport alleen gaat om steeds beter worden. Sport is ook een bijna-kunstvorm en een wedstrijd tussen twee partijen die hun sport tot in de puntjes beheersen is een bevredigende ervaring voor zowel deelnemers als kijkers. Een wedstrijd tussen een technisch vaardig vrouwenteam en een bierteam van mannen die er geen reet van kunnen maar toevallig fysiek sterker zijn is dat niet. Dan wordt het een soort van circus, zoals toen Ben Johnson voor geld tegen dieren ging sprinten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184021442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:34 schreef john2406 het volgende:
Neemt niet weg dat de vrouwen, voetbal, een leukere wedstrijd of wedstrijden lieten zien als het betaalde voetbal van de mannen, schamen moesten die zich voor het geld wat ze krijgen/kregen vind ik.
Daarom zie ik ook liever vrouwenteams die wel plezier hebben en strijden tussen teams van mannen die maar wat aanklooien. Laat ze het maar doen en vroeg of laat komen er weleens verassingen. Een team als Telstar kon vroeger nooit degraderen en het was iedere wedstrijd niet om aan te zien zo ongemotiveerd en gezapig. Dat zou best een te doden draak geweest kunnen zijn voor vrouwen.

Daarnaast geloof ik dat we op het wereldwijde toneel nog eens vrouwen gaan zien die een balbehandeling van een Bergkamp hebben of benaderen ipv die van een Bep Bakhuijs oid.
pi_184021445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:34 schreef john2406 het volgende:
Neemt niet weg dat de vrouwen, voetbal, een leukere wedstrijd of wedstrijden lieten zien als het betaalde voetbal van de mannen, schamen moesten die zich voor het geld wat ze krijgen/kregen vind ik.
Je hebt het nu over het Nederlands dameselftal neem ik aan? Toegegeven, op het EK hebben ze leuke potjes gespeeld en de hele natie stond achter ze en het begon ineens te leven. Maar dat geldt alleen als de nationale ploeg speelt, bij de gemiddelde dameseredivisie wedstrijden zit er anderhalve man en een paardenkop op de tribune en is het spel niet om aan te gluren. Ook komen er geen sponsors op af, dus verbetering zie ik in de toekomst ook niet zo snel gebeuren, want zonder geld kun je geen topsport bedrijven. Maar mocht het Nederlands team straks op het WK afgaan als een gieter zal het snel gedaan zijn met de hype en zal het damesvoetbal in Nederland weer terug in de obscuriteit verdwijnen zonder dat er nog aandacht aan word geschonken. Het leeft gewoon niet onder het groot publiek, niemand zit echt te wachten op voetballende dames.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:50:35 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184021454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:39 schreef Adames het volgende:

[..]

Het ging me erom dat er een gescheiden mannen en vrouwen competitie is op profniveau.
Je mag wel overstappen, zoals bekend met de zusjes Polgar, maar er is nog steeds een aparte competitie met aparte titels (WGM ipv GM).
klopt, maar dat is omdat er meer mannen schaken dus de top ook hoger ligt (meer kans dat die supergetalenteerde mannelijke outlier aan schaken doet terwijl een zelfde vrouwelijke talent toevallig muziek componeert). Als er evenveel mannen als vrouwen zouden schaken dan zou je ook vrouwelijke wereldkampioenen zien.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184021474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

klopt, maar dat is omdat er meer mannen schaken dus de top ook hoger ligt (meer kans dat die supergetalenteerde mannelijke outlier aan schaken doet terwijl een zelfde talent die vrouw is muziek componeert). Als er evenveel mannen als vrouwen zouden schaken dan zou je ook vrouwelijke wereldkampioenen zien.
Zou kunnen, toch is de populariteit in schaken onder vrouwen in met name Oekraïne en Rusland best groot en kunnen ze toch niet in de buurt komen van de huidige generatie mannen.
pi_184021476
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarom zie ik ook liever vrouwenteams die wel plezier hebben en strijden tussen teams van mannen die maar wat aanklooien. Laat ze het maar doen en vroeg of laat komen er weleens verassingen. Een team als Telstar kon vroeger nooit degraderen en het was iedere wedstrijd niet om aan te zien zo ongemotiveerd en gezapig. Dat zou best een te doden draak geweest kunnen zijn voor vrouwen.

Daarnaast geloof ik dat we op het wereldwijde toneel nog eens vrouwen gaan zien die een balbehandeling van een Bergkamp hebben of benaderen ipv die van een Bep Bakhuijs oid.
Zou wel kunnen veranderen hoor betalen naar prestatie!!
pi_184021501
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarom zie ik ook liever vrouwenteams die wel plezier hebben en strijden tussen teams van mannen die maar wat aanklooien. Laat ze het maar doen en vroeg of laat komen er weleens verassingen. Een team als Telstar kon vroeger nooit degraderen en het was iedere wedstrijd niet om aan te zien zo ongemotiveerd en gezapig. Dat zou best een te doden draak geweest kunnen zijn voor vrouwen.

Daarnaast geloof ik dat we op het wereldwijde toneel nog eens vrouwen gaan zien die een balbehandeling van een Bergkamp hebben of benaderen ipv die van een Bep Bakhuijs oid.
Beb Bakhuys was overigens een wereldvoetballer
pi_184021511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:53 schreef Adames het volgende:

[..]

Beb Bakhuys was overigens een wereldvoetballer
Tsja, die denigrerende benadering snap ik ook niet helemaal, het was een veelscorende speler, een natuurtalent. Er loopt geen vrouw op deze aardbol rond die zijn niveau ook maar kan aanraken, ook al is het dan bijna een eeuw geleden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:59:51 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184021548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:52 schreef Adames het volgende:

[..]

Zou kunnen, toch is de populariteit in schaken onder vrouwen in met name Oekraïne en Rusland best groot en kunnen ze toch niet in de buurt komen van de huidige generatie mannen.
Er zijn ook in Rusland/ Ukraine nog altijd wel meer mannen dan vrouwen die schaken, misschien durven vrouwen minder snel hun academische carriere op te geven voor een onzekerder bestaan als profschaker en misschien is er wel een grotere variantie aan talent bij mannen maar dat neemt niet weg dat een vrouwelijke wereldkampioen schaken in de toekomst zeer waarschijnlijk wel zal gebeuren terwijl ik niet geloof dat er ooit een vrouw als beste voetballer ter wereld zal worden gezien.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184021640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er zijn ook in Rusland/ Ukraine nog altijd wel meer mannen dan vrouwen die schaken, misschien durven vrouwen minder snel hun academische carriere op te geven voor een onzekerder bestaan als profschaker en misschien is er wel een grotere variantie aan talent bij mannen maar dat neemt niet weg dat een vrouwelijke wereldkampioen schaken in de toekomst zeer waarschijnlijk wel zal gebeuren terwijl ik niet geloof dat er ooit een vrouw als beste voetballer ter wereld zal worden gezien.
Mee eens verder, ik wilde dan ook niet suggereren dat vrouwen niet goed genoeg zijn om wereldkampioen schaken kunnen worden.
Wel dat in de discussie van vrouwen/mannen scheiding er zelfs in schaken dus nog een verschil bestaat.
pi_184021719
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:16 schreef ender_xenocide het volgende:

Navratilova: "met een penis tegen andere vrouwen uitkomen"

Navratilova: "Je kan jezelf niet zomaar tot vrouw uitroepen"
Dit is best een heel naar wijf.

Hoeveel gasten met penissen roepen zich zomaar tot vrouw uit en komen uit tegen vrouwen?
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:46:12 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184021816
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 02:21 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is best een heel naar wijf.

Hoeveel gasten met penissen roepen zich zomaar tot vrouw uit en komen uit tegen vrouwen?
Nou, zeg het maar, hoeveel?
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:47:46 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184021825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 02:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Mee eens verder, ik wilde dan ook niet suggereren dat vrouwen niet goed genoeg zijn om wereldkampioen schaken kunnen worden.
Wel dat in de discussie van vrouwen/mannen scheiding er zelfs in schaken dus nog een verschil bestaat.
Dat verschil vind ik ook vreemd trouwens... hoewel het niet uit maakt voor de gemeenschappelijke titels heb je ook specifieke vrouwen-titels. Waar is dat op gebaseerd?
  vrijdag 28 december 2018 @ 03:04:58 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184021915
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het spijt me, maar het mannenteam van Guyana is ook onzichtbaar in de wereld en zou vermoedeljk ook van een Canadees jeugdteam verliezen.
Sowieso jonge gasten bomvol energie laten spelen tegen volwassenen... na je 18e ben je lichamelijk al op je retour, biologisch gezien.
pi_184021924
'Acht voetbalsters vrouwenelftal Iran zijn mannen'


Was een paar jaar geleden nieuws. Probleem was vooral dat ze hun penis nog hadden. Ben benieuwd hoeveel daadwerkelijk de ballen hebben gehad om een geslachtsoperatie te ondergaan.
pi_184021989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 03:06 schreef Delenlill het volgende:
'Acht voetbalsters vrouwenelftal Iran zijn mannen'
[ afbeelding ]

Was een paar jaar geleden nieuws. Probleem was vooral dat ze hun penis nog hadden. Ben benieuwd hoeveel daadwerkelijk de ballen hebben gehad om een geslachtsoperatie te ondergaan.
Ruimdenkend voor een land als Iran.
  vrijdag 28 december 2018 @ 04:34:24 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184022132
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 03:21 schreef Za het volgende:

[..]

Ruimdenkend voor een land als Iran.
Ze zien daar liever transseksuelen dan homoseksuelen dus mannen die op mannen vallen worden beter een vrouw als ze willen blijven leven.
  vrijdag 28 december 2018 @ 05:15:08 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_184022208
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En een man die als vrouw geboren is? Laten we die wel spelen in de mannen competitie? :P
Een man die als vrouw geboren is? Kan je me vertellen hoe dat werkt? Volgens mij ben je dan als vrouw geboren?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184022802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:53 schreef Adames het volgende:

[..]

Beb Bakhuys was overigens een wereldvoetballer
Maar wel eentje in een wereld waar de generatie mannen van nu zo overheen walst. En dat is mijn punt. Het vrouwenvoetbal wat we nu zien is net zoals het mannenvoetbal toen was. Het is leuk, het is een feestje en er zijn talenten. In de toekomst zal zoiets als de populariteit toeneemt meer vleugels kunnen krijgen.
pi_184022817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

We hebben het dan wel over het beste wat Guyana aan vrouwen te bieden heeft tegenover een ragtag Canadees jeugdteam.
Het beste wat Guyana te bieden heeft aan voetballers (m/v) in het algemeen gezien is niet veel. De spoeling qua talent is er nauwelijks, ze zijn niet fit genoeg, en het ontbreekt 'm aan een topcoach die er jarenlang mee wil werken waardoor het strategisch en tactisch houtje touwtje is.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 08:37:53 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184023036
Vrouwen zijn nu eenmaal anders genoeg dan mannen, die moet je helemaal niet serieus tegen elkaar laten spelen

Kun je nog zo goed zijn maar met name verdedigend kom je gewoon in de problemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184023352
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:37 schreef sp3c het volgende:
Vrouwen zijn nu eenmaal anders genoeg dan mannen, die moet je helemaal niet serieus tegen elkaar laten spelen

Kun je nog zo goed zijn maar met name verdedigend kom je gewoon in de problemen
Ook wel best hoor kan ik mee leven, echter dan ook geen emancipatie en gelijke beloning of toch wel? Anders en toch maar hetzelfde verdienen, dan ook hetzelfde werk tillen of zwaar of wat dan ook!
pi_184023814
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het beste wat Guyana te bieden heeft aan voetballers (m/v) in het algemeen gezien is niet veel. De spoeling qua talent is er nauwelijks, ze zijn niet fit genoeg, en het ontbreekt 'm aan een topcoach die er jarenlang mee wil werken waardoor het strategisch en tactisch houtje touwtje is.
Oh en Canada is wel een top voetballand soms? De gemiddelde Canadees weet niet eens wat het is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:26:29 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184024518
Begin me af te vragen hoe ze met transgenders omgaan bij korfbal.
pi_184024880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh en Canada is wel een top voetballand soms? De gemiddelde Canadees weet niet eens wat het is.
Ga op de Fifa wereldranglijst de posities maar eens checken.
pi_184025133
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga op de Fifa wereldranglijst de posities maar eens checken.
Alsof die rankings een realistisch beeld schetsen, Belgie staat er ook nog steeds op de eerste plek, terwijl die letterlijk nog nooit iets gewonnen hebben. In Canada is maar een ding belangrijk en dat is hockey, op de tweede plaats heb je nog curling en dat was het dan wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 11:14:37 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184025438
en Canadian Football wat een soort mix is tussen American Football en Rugby volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 11:15:33 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184025457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ook wel best hoor kan ik mee leven, echter dan ook geen emancipatie en gelijke beloning of toch wel? Anders en toch maar hetzelfde verdienen, dan ook hetzelfde werk tillen of zwaar of wat dan ook!
als jij denkt dat mannen en vrouwen in de sport een gelijke beloning krijgen dan heb ik een rauwe verrassing voor je _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 28-12-2018 11:23:35 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184026064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij denkt dat mannen en vrouwen in de sport een gelijke beloning krijgen dan heb ik een rauwe verrassing voor je _O-
Tsja, Lieke Martens is bij Barcelona de enige speelster die een ton per jaar verdiend. Prima bedrag natuurlijk, maar als je dat naast het salaris van de minst verdienende mannelijke speler van Barcelona legt is het natuurlijk een aalmoes.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 11:48:15 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184026224
Lieke Martens en haar vriendinnen zullen dat megalomane stadion van ze ook niet 20/30 keer per seizoen uitverkopen en de tickets zullen ook wel een stuk goedkoper zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:53:09 #188
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184026365
Er zijn daadwerkelijk mensen die beweren dat mannen gemiddeld sterker zijn doordat de maatschappij dat van hun verwacht :')

Post-modernisten :')
:')
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 11:54:50 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184026413
goed verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184026522
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Er zijn daadwerkelijk mensen die beweren dat mannen gemiddeld sterker zijn doordat de maatschappij dat van hun verwacht :')

Post-modernisten :')
Dat verhaal ken ik wel vanuit de wage-gap
pi_184027566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, Lieke Martens is bij Barcelona de enige speelster die een ton per jaar verdiend. Prima bedrag natuurlijk, maar als je dat naast het salaris van de minst verdienende mannelijke speler van Barcelona legt is het natuurlijk een aalmoes.
Salarissen in de wereld van het voetbal liggen natuurlijk ook in lijn met hoe groot het uithangbord van een team is. Het circus moet zichzelf kunnen bedruipen. Als een vrouwensport meer publiek meebrengt en de sponsors vinden het aantrekkelijk dan gaan die salarissen gestaag omhoog.
pi_184027699
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Salarissen in de wereld van het voetbal liggen natuurlijk ook in lijn met hoe groot het uithangbord van een team is. Het circus moet zichzelf kunnen bedruipen. Als een vrouwensport meer publiek meebrengt en de sponsors vinden het aantrekkelijk dan gaan die salarissen gestaag omhoog.
Dat zei ik al eerder in het topic, het vrouwenvoetbal heeft een groot probleem, en dat is het niet kunnen vinden van sponsors. Daarnaast is er ook nog eens het volledige ontbreken van publieke belangstelling, en je kan op de vingers van een hand natellen dat er geen toekomst is voor damesvoetbal. En dat dan ook nog eens ondanks alle recente successen van de oranje dames. Als die er niet geweest waren zou de sport onzichtbaar zijn geweest, nu drijven ze nog een beetje op de hype.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184027888
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar wel eentje in een wereld waar de generatie mannen van nu zo overheen walst. En dat is mijn punt. Het vrouwenvoetbal wat we nu zien is net zoals het mannenvoetbal toen was. Het is leuk, het is een feestje en er zijn talenten. In de toekomst zal zoiets als de populariteit toeneemt meer vleugels kunnen krijgen.
Vrouwen hoeven echt niet opnieuw het wiel opnieuw uit te vinden. Die bouwen gewoon door de innovaties van afgelopen 100 jaar. Ze voetballen nu ook niet meer met een leren bal.
pi_184027947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zei ik al eerder in het topic, het vrouwenvoetbal heeft een groot probleem, en dat is het niet kunnen vinden van sponsors. Daarnaast is er ook nog eens het volledige ontbreken van publieke belangstelling, en je kan op de vingers van een hand natellen dat er geen toekomst is voor damesvoetbal. En dat dan ook nog eens ondanks alle recente successen van de oranje dames. Als die er niet geweest waren zou de sport onzichtbaar zijn geweest, nu drijven ze nog een beetje op de hype.
Ondanks dat is het er nu en het zal het vermoedelijk niet snel verdwijnen.

Geef het gewoon 100 jaar. Dan heb je generaties die ermee opgegroeid zijn en heeft het historie.

In de tijd dat Uruguay wereldkampioen werd bij de mannen stond het mannenvoetbal ook op dat niveau. Het was hoezee en een leuk feestje. Sponsors waren er wel maar het was geen vetpot. Daarbij zijn bijna alle jongens op de wereld into hun idolen en kopen alle prullaria die je maar kunt bedenken. Dat houdt de molen ook gaande. Als meiden hun blik van mode naar voetbal gaan richten komt dat ook wel los.
pi_184028269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Vrouwen hoeven echt niet opnieuw het wiel opnieuw uit te vinden. Die bouwen gewoon door de innovaties van afgelopen 100 jaar. Ze voetballen nu ook niet meer met een leren bal.
Daar heb je gelijk in maar bedenk ook dat het wel even een paar decennia duurde voordat de generaties aan voetballers onder de mannen kwam die de wereld in het collectieve geheugen zette. En dat heeft te maken met de belangstelling en de zichtbaarheid. Hoe meer publiek iets waarneemt hoe meer kans op legendes. Zo ken ik bv geen enkele legendarische kaatser. Er zullen vrouwen moeten opstaan waarvoor je naar het stadion wilt.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:24:23 #196
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184028279
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is niet zo, er zijn meer mannen die schaken en een bredere piramide zal statistisch gezien leiden tot een hogere top. Uit ervaring weet ik dat op clubniveau vrouwen meer dan prima mee kunnen met mannen.
Al tijd leuk als mensen menen dat een persoonlijke anecdote een geldig argument is in een discussie.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:26:23 #197
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184028324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Vrouwen hoeven echt niet opnieuw het wiel opnieuw uit te vinden. Die bouwen gewoon door de innovaties van afgelopen 100 jaar. Ze voetballen nu ook niet meer met een leren bal.
Vrouwen profiteren weer van alles wat mannen gedroomd, uitgevonden en gebouwd hebben, ja. Zo gaat het al sinds mensenheugenis.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:28:53 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184028376
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Al tijd leuk als mensen menen dat een persoonlijke anecdote een geldig argument is in een discussie.
Jij denkt dat dat die ervaring uitzonderlijk is :') ?
We have always been at war with Eastasia.
pi_184028609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:48 schreef sp3c het volgende:
Lieke Martens en haar vriendinnen zullen dat megalomane stadion van ze ook niet 20/30 keer per seizoen uitverkopen en de tickets zullen ook wel een stuk goedkoper zijn
Laat een Barcelona van de vrouwen qua inkomsten en uitgaves vergelijkbaar zijn met de profs van Emmen in de eerste divisie of iets hoger of lager in een ietwat te ruime jas van een stadion. Je moet gewoon ergens beginnen met professionaliseren en als je de riemen hebt waarmee je het moet doen, doe je het daarmee.
pi_184028842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat een Barcelona van de vrouwen qua inkomsten en uitgaves vergelijkbaar zijn met de profs van Emmen in de eerste divisie of iets hoger of lager in een ietwat te ruime jas van een stadion. Je moet gewoon ergens beginnen met professionaliseren en als je de riemen hebt waarmee je het moet doen, doe je het daarmee.
Je maakt hiermee geen vrienden in Emmen, die spelen dit jaar niet meer in de eerste divisie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184029073
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Vrouwen profiteren weer van alles wat mannen gedroomd, uitgevonden en gebouwd hebben, ja. Zo gaat het al sinds mensenheugenis.
Flinke uitglijder dit

check
pi_184029102
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je maakt hiermee geen vrienden in Emmen, die spelen dit jaar niet meer in de eerste divisie.
toen ze nog in de eerste divisie speelden bedoelde ik.
pi_184029314
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterke dan vrouwen, simpel, en ben je een man, dan is meedoen in een vrouwen competitie niet fair, dus gewoon niet toestaan.
pi_184029596
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is niet zo, er zijn meer mannen die schaken en een bredere piramide zal statistisch gezien leiden tot een hogere top. Uit ervaring weet ik dat op clubniveau vrouwen meer dan prima mee kunnen met mannen.
Qua intelligentie, wat bij schaken schijnt te tellen, heb je het over andere piramides. De vrouwen hebben een echte piramide, terwijl de mannen een iets kleinere piramide hebben maar naar de top toe wordt die juist wat steiler zoals de Eiffeltoren zeg maar. Extreme intelligentie komt dus iets meer voor onder mannen terwijl vrouwen wat beter vertegenwoordigd zijn onder de 'gewone' hoogintelligenten.

In bijna alle sport heb je dat de vrouwelijke piramide een veel kleiner grondvlak heeft en dus ook een veel lagere top, gewoon omdat er veel minder vrouwen zijn die winnen en fysieke inspanning heel belangrijk vinden. Het eerlijkst lijkt mij dan ook niet dat proftennisters net zo veel verdienen als de mannen, maar gewoon naar gelang van de commerciele waarde van die partijen. Als dan allemaal mannen met hun hand in de broek willen kijken hoe een Kournikova de bal over het net duwt en dat voor meer inkomsten zorgt dan is dat maar zo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ondanks dat is het er nu en het zal het vermoedelijk niet snel verdwijnen.

Geef het gewoon 100 jaar. Dan heb je generaties die ermee opgegroeid zijn en heeft het historie.

In de tijd dat Uruguay wereldkampioen werd bij de mannen stond het mannenvoetbal ook op dat niveau. Het was hoezee en een leuk feestje. Sponsors waren er wel maar het was geen vetpot. Daarbij zijn bijna alle jongens op de wereld into hun idolen en kopen alle prullaria die je maar kunt bedenken. Dat houdt de molen ook gaande. Als meiden hun blik van mode naar voetbal gaan richten komt dat ook wel los.
Maar zo werkt dat dus niet. Net zoals dat vrouwen niet in zulke getalen gaan voetballen als dat met een leren bal is die in de regen veel zwaarder wordt en waarvan de veter je wenkbrauw openhaalt. Ik vind voetbal een prachtige sport en ik vind het hartstikke leuk dat meisjes daar tegenwoordig ook van genieten. Maar voetballiefhebbers willen over het algemeen goed voetbal zien en professioneel vrouwenvoetbal heeft wat dat betreft de charme van het mannenvoetbal van ruim onder de hoofdklasse. Vervolgens krijgen we nu allemaal vrouwen die zelf geen voetbal kijken die gaan vertellen dat mannen die wel voetballiefhebber zijn dat vrouwenvoetbal leuk moeten vinden. Nee, dank u.

Laten we ook niet doen alsof de vrouwen van nu ook maar iets te zoeken hadden in het (prof) voetbal van 100 jaar geleden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 decem[quote]1s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2475602/4/50#p184021442]vrijdag 28 december 2018 01:49 schreef Beathoven het volgende:

Daarnaast geloof ik dat we op het wereldwijde toneel nog eens vrouwen gaan zien die een balbehandeling van een Bergkamp hebben of benaderen ipv die van een Bep Bakhuijs oid.
Op zich zie ik dat ook nog wel gebeuren, in die zin dat vrouwen volgens niet minder aanleg hebben voor een dergelijke lichaamscoordinatie en dus balgevoel, en zeker niet voor lichtvoetigheid. Maar ja, dan heb je nog steeds de explosiviteit nodig voor snelheid op de eerste meters, en wellicht is er ook nog wat met ruimtelijk inzicht. Terwijl vrouwenheupen en schieten ook niet lekker samen lijkt te gaan. En dat moet dan allemaal uit zo'n veel kleinere piramide komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:13:42 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184029606
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:02 schreef JannekeC5 het volgende:
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterke dan vrouwen, simpel, en ben je een man, dan is meedoen in een vrouwen competitie niet fair, dus gewoon niet toestaan.
Ja maar, ja maar ja maar

Geslacht is maar een cultureel construct!

:')
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:24:41 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184029966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Qua intelligentie, wat bij schaken schijnt te tellen, heb je het over andere piramides. De vrouwen hebben een echte piramide, terwijl de mannen een iets kleinere piramide hebben maar naar de top toe wordt die juist wat steiler zoals de Eiffeltoren zeg maar. Extreme intelligentie komt dus iets meer voor onder mannen terwijl vrouwen wat beter vertegenwoordigd zijn onder de 'gewone' hoogintelligenten.

Klopt dat stelde ik ook al in een latere post. Ik bedoelde echter vooral dat het wel goed mogelijk is dat er ooit een extreem vrouwelijk schaaktalent opstaat terwijl het me, gezien de fysieke man-vrouwverschillen, sterk lijkt dat er ooit een vrouwenteam zal zijn dat alle mannenteams even wegtikt.

Overigens is bij schaken op hoog niveau extreme intelligentie zeker niet van doorslaggevend belang.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 28-12-2018 14:30:35 ]
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 14:41:14 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184030471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat een Barcelona van de vrouwen qua inkomsten en uitgaves vergelijkbaar zijn met de profs van Emmen in de eerste divisie of iets hoger of lager in een ietwat te ruime jas van een stadion. Je moet gewoon ergens beginnen met professionaliseren en als je de riemen hebt waarmee je het moet doen, doe je het daarmee.
dat doen ze dan ook

ipv opgeven en maar teams bij de mannen inschrijven zoals jij voorstelt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184030485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt dat stelde ik ook al in een latere post. Ik bedoelde echter vooral dat het wel goed mogelijk is dat er ooit een extreem vrouwelijk schaaktalent opstaat terwijl het me, gezien de fysieke man-vrouwverschillen, sterk lijkt dat er ooit een vrouwenteam zal zijn dat alle mannenteams even wegtikt.

Overigens is bij schaken op hoog niveau extreme intelligentie zeker niet van doorslaggevend belang.
Het is maar hoe je intelligent definieert.

IQ is waarschijnlijk niet het belangrijkst, maar een extreme toewijding met strategisch en tactisch inzicht wel. Jezelf op niveau knokken door je eigen fouten te herkennen en je tegenstander van te voren analyseren is het halve werk.

Als we 't weer naar voetbal trekken, een team als Griekenland werd Europees kampioen door met z'n allen te verdedigen en uit dode spelmomenten te scoren. Niet om aan te zien.. maar wel intelligent gepland en uitgevoert. Een bepaalde strategie maakt een andere ongedaan en als de algemene mode wordt om aantrekkelijk aanvallend voetbal te spelen dan gooi je daar vies anti-voetbal tegenaan en meteen zie je de trend zich doortrekken over meerdere teams die winnen belangrijker vinden dan mooi spelen.
pi_184030558
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zo schat ik dat een Albert Verlinde zich niet eens met vrouwen kan meten, in welke sport dan ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184030681
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:44 schreef Hathor het volgende:
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zo schat ik dat een Albert Verlinde zich niet eens met vrouwen kan meten, in welke sport dan ook.
In de sport van de roddeljournalistiek is hij de beste

weer een man..
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:01:22 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184031096
beetje offtopic maar waarom is verdedigend voetballen eigenlijk anti-voetbal?

is volgens mij echt een uitzondering qua teamsporten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:02:49 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184031133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is maar hoe je intelligent definieert.

IQ is waarschijnlijk niet het belangrijkst, maar een extreme toewijding met strategisch en tactisch inzicht wel. Jezelf op niveau knokken door je eigen fouten te herkennen en je tegenstander van te voren analyseren is het halve werk.

Als we 't weer naar voetbal trekken, een team als Griekenland werd Europees kampioen door met z'n allen te verdedigen en uit dode spelmomenten te scoren. Niet om aan te zien.. maar wel intelligent gepland en uitgevoert. Een bepaalde strategie maakt een andere ongedaan en als de algemene mode wordt om aantrekkelijk aanvallend voetbal te spelen dan gooi je daar vies anti-voetbal tegenaan en meteen zie je de trend zich doortrekken over meerdere teams die winnen belangrijker vinden dan mooi spelen.
Met intelligentie bedoelde ik in deze context inderdaad iq en bij de top van de top in het schaken zal er tussen ELO-rating en iq waarschijnlijk een licht negatief verband te ontwaren vallen aangezien intelligentie wel eens in de weg kan zitten bij keihard werken.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:04:39 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184031180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:
beetje offtopic maar waarom is verdedigend voetballen eigenlijk anti-voetbal?

is volgens mij echt een uitzondering qua teamsporten
Nee hoor, ook verdedigend hockey is niet om aan te zien, typisch spaanse gravelbijters in het tennis zijn vervelend om naar te kijken, defensief wielrennen maakt de sport kapot.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184031841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:
beetje offtopic maar waarom is verdedigend voetballen eigenlijk anti-voetbal?

is volgens mij echt een uitzondering qua teamsporten
Dat is het alleen maar in de ogen van de Nederlanders, in Italie is het verheven tot kunst en zijn ze met dat "anti voetbal" 4 keer wereldkampioen geworden, terwijl wij met ons verheven "Hollandse school voetbal" niet verder zijn gekomen dan 3 verloren finales. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:33:05 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184031934
3 verloren finales klinkt in mijn hoofd ook wel goed _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:34:27 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184031966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is het alleen maar in de ogen van de Nederlanders, in Italie is het verheven tot kunst en zijn ze met dat "anti voetbal" 4 keer wereldkampioen geworden, terwijl wij met ons verheven "Hollandse school voetbal" niet verder zijn gekomen dan 3 verloren finales. :')
De eerste twee Italiaanse wereldtitels waren aangekocht door Mussolini en buiten Nederland is er niemand te vinden die de WK-overwinningen van 1982 en 2006 meer anti-voetbal acht dan Nederland 2010. Je zou overigens natuurlijk ook kunnen stellen dat onze nadruk op technisch vaardige voetballers ons relatief grote successen heeft opgeleverd.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:44:44 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184032241
Ik vind dat altijd wel mooi om te zien eigenlijk

Alleen dat constant de bal blind wegtrappen vind ik aids maar dat lijkt een beetje de norm als je team onder druk staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184032497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met intelligentie bedoelde ik in deze context inderdaad iq en bij de top van de top in het schaken zal er tussen ELO-rating en iq waarschijnlijk een licht negatief verband te ontwaren vallen aangezien intelligentie wel eens in de weg kan zitten bij keihard werken.
Dat sluit ik niet uit.

Wat de grootmeesters vaak gemeen hebben en ze onderscheid is dat ze hele sterke toegewijde beta's zijn die redelijk jong zijn begonnen, uitstekende leermeesters hadden die ze altijd lieten zweten en eigenlijk wel in een beta circus zouden kunnen als zoiets zou bestaan. Ooit een fragment van Euwe en Alekhine gezien die even volledig blind een partijtje deden (dus zonder bord en stukken). Je moet daarbij niet alleen de positie na 25 zetten kunnen onthouden maar ook bij iedere positie ver vooruit kunnen denken en anticiperen zonder afgeleid te worden van buitenaf, abstract ipv visueel denken biedt dan een groot voordeel. Die schakers op dat niveau trainen niet alleen veel maar gaan zo ver dat ze het in hun spreekwoordelijke DNA willen stoppen. Een haast onnatuurlijke obsessie om vooral steeds van jezelf te winnen.
pi_184032720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Een natuurlijk testosteronniveau versus een kunstmatig testosteronniveau geeft nog steeds een oneerlijk verschil.
Een natuurlijk hoog niveau is ook oneerlijk, een afwijking aan de pezen zodat je een marathon makkelijker en harder kunt lopen. Of andere natuurlijke voordelen zoals talent en trainingsmogelijkheden. Zo zijn er vrouwen met afwijkingen waardoor ze een bijna mannelijk niveau aan testosteron hebben, mogen die we of biet meedoen?

Vroeger vonden de Engelse lords trainen voor sport valsspelen. Je deed dat gewoon, je ging zeker niet oefenen, dat deed je alleen voor oorlog en duels, waar je leven vanaf hing.

Het is lastig bepalen waar de grens ligt. Overigens ben ik het er we mee eens dat het laten meedoen van ex-mannen die onder invloed van hun genen sterker en sneller zijn dan vrijwel alle vrouwen de sport verpest en het er zeker niet eerlijker op maakt. Alle sociaal wenselijk denken ten spijt.
Whatever...
pi_184033567
Als je definitie van diversiteit en inclusiviteit betekend dat je om 0,01% te pleasen 50% van de bevolking bij voorbaat kansloos maakt is er wat mis met je.
pi_184037300
Niet iedereen is voor het zelfde te misbruiken laat ik het maar zo noemen, een vrouw, de meeste welke ik ken, kunnen gewoon Multi tasken echter het probleem ze maken zelden 1 ding 100 % af.
pi_184037420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:54 schreef john2406 het volgende:
Niet iedereen is voor het zelfde te misbruiken laat ik het maar zo noemen, een vrouw, de meeste welke ik ken, kunnen gewoon Multi tasken echter het probleem ze maken zelden 1 ding 100 % af.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:03:47 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184039525
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:02 schreef JannekeC5 het volgende:
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterke dan vrouwen, simpel, en ben je een man, dan is meedoen in een vrouwen competitie niet fair, dus gewoon niet toestaan.
Mee laten doen bij de mannencompetitie dan maar?

En hoe ga je dat doen met vrouw-naar-man transgenders en intersekse als Foekje?
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:05:08 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184039570
gewoon allemaal bij de mannen

niet perfect maar dichterbij komt het hier niet helaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184039854
Waarom bij de mannen die waren in het verleden slechter dus als dan bij de vrouwen.

Niet alleen willen maar samen.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:15:40 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184039948
omdat je dan iig zeker weet dat er geen oneerlijke voordelen zijn op dit punt

beter voor de sporter/sportster zelf en beter voor de sport
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184040008
Beter voor de sport zou zijn belonen naar prestatie.

Niet ergens niks van gebakken hebben en toch ontvangen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:18:19 #228
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_184040052
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:15 schreef vosss het volgende:
Ik word hier zo moe van.

Man man man -O-
Dit dus.

Laten we eens normaal gaan doen.

Dan krijg je weer die onzin:"Wat is normaal?"

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_184040109
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit dus.

Laten we eens normaal gaan doen.

Dan krijg je weer die onzin:"Wat is normaal?"

:{²
Ja leg eens uit, wat is normaal?
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:21:09 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184040161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:17 schreef john2406 het volgende:
Beter voor de sport zou zijn belonen naar prestatie.

Niet ergens niks van gebakken hebben en toch ontvangen.
in dit specifieke geval is het tegendeel waar want anders sla je de vrouwensport dood en dan laat je als sportbond gewoon geld op straat liggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184040249
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

in dit specifieke geval is het tegendeel waar want anders sla je de vrouwensport dood en dan laat je als sportbond gewoon geld op straat liggen
Dames spelen beter voetbal ijshockey hockey gewoon etc, en krijgen haast niks ervoor, als voetbal terug kwam in tijd van munck of Cruijf dan houd ik mijn mond, Johan was niet alleen een voetballer maar ook een dirigent op het veld, wat zijn het nu (mietjes die betaald krijgen naar Johan zijn nivieau)??

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2018 20:24:43 ]
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:30:44 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184040461
Wat klets jij nou joh _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184040469
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:37 schreef sp3c het volgende:

Vrouwen zijn nu eenmaal anders genoeg dan mannen, die moet je helemaal niet serieus tegen elkaar laten spelen

Maar dan de ectomorf en mesomorf mannen ook niet tegen elkaar als het om gelijke kansen gaat.
pi_184040825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:
beetje offtopic maar waarom is verdedigend voetballen eigenlijk anti-voetbal?

is volgens mij echt een uitzondering qua teamsporten
Omdat het Nederlands elftal van '74; een jaar waarin de hele wereld al min of meer ergens een TV had de wereld het totaalvoetbal liet zien en bij de wat oudere generaties overal ter wereld is 'clockwork orange' een begrip geworden. Men kent vaak zelfs enkele spelers uit die periode. Daarna zijn elementen van dit concept weer gebruikt in modernere systemen en vond men het als neutrale toeschouwer belangrijker dat er gallery play gespeeld werd ipv dat er een cup werd binnengehaald, al was dat laatste natuurlijk ook wel meegenomen.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:47:21 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184041042
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:30 schreef Za het volgende:

[..]

Maar dan de ectomorf en mesomorf mannen ook niet tegen elkaar als het om gelijke kansen gaat.
Wtf is een metomorf nou weer????
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184041215
Het is dat het anatomisch niet mogelijk is, anders zou ik van dit topic jeuk aan mijn kut krijgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184042495
Maar hoezo is de verontwaardiging groot?

Iedereen lijkt wel te begrijpen dat mannen en vrouwen gewoon net iets anders in elkaar zitten.

Dat maakt het bij een competitieve sport oneerlijk.

Dit lijkt me meer een mediahype, een gezocht probleem, dan een echte rel.
  vrijdag 28 december 2018 @ 22:28:45 #238
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184044818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Bij gelijke training wint een man het in 90% van de gevallen. Pas als je bij de onderste 10% hoort als man ga je het afleggen tegen de beste vrouwen.

Gelijke training is belangrijk in deze zin.
Heb je het over gezonde mensen? Dan is het eerder 99%
pi_184046076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:26 schreef luxerobots het volgende:
Maar hoezo is de verontwaardiging groot?

Iedereen lijkt wel te begrijpen dat mannen en vrouwen gewoon net iets anders in elkaar zitten.

Dat maakt het bij een competitieve sport oneerlijk.

Dit lijkt me meer een mediahype, een gezocht probleem, dan een echte rel.
50% is voor het ineendraaien van de vrouwencompetitie met die van de mannen (ik)
30% is tegen
20% heeft geen mening
pi_184048910
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:47 schreef sp3c het volgende:

Wtf is een metomorf nou weer????
Mesomorf.

https://drogespieren.nl/overig/lichaamstype
pi_184049162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:26 schreef luxerobots het volgende:
Maar hoezo is de verontwaardiging groot?

Iedereen lijkt wel te begrijpen dat mannen en vrouwen gewoon net iets anders in elkaar zitten.

Dat maakt het bij een competitieve sport oneerlijk.
Mannen en vrouwen onderling verschillen qua lichaamsbouw, en al dan niet veel spiermassa ook enorm van elkaar. Waar begint de oneerlijkheid precies en waar houdt het op?

In dat opzicht zou een ectomorf transgender vrouw als Loiza Lamers het fysiek nooit kunnen winnen van een mesomorf als bv Serena Williams.

Het gebrabbel van Navratilova, over mannen die zich zomaar tot vrouw uitroepen slaat iig nergens op.
pi_184050856
Iemand vindt iets, op basis van goede argumenten. Maar dat boeit niet, de speelkaart van verontwaardigd, vervolgen en gekwetst zijn wordt onmiddellijk weer getrokken en uitgespeeld. Zo gaan "discussies" anno 2018.
pi_184053830
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 01:47 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand vindt iets, op basis van goede argumenten. Maar dat boeit niet, de speelkaart van verontwaardigd, vervolgen en gekwetst zijn wordt onmiddellijk weer getrokken en uitgespeeld. Zo gaan "discussies" anno 2018.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, in de openingspost is in ieder geval niemand genoemd die tegen de uitspraken van Navratilova is.

Ook hier op fok wordt er gewoon normaal, zonder vervolging en 'gekwetst zijn' gediscussieerd.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 12:52:59 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184057162
quote:
ow ok

kan ook wel idd, net als met leeftijdscategorien en gewichtsklassen al zie ik wel een verschil in een natuurlijk voordeel en een onnatuurlijk voordeel

maar als zo'n sportbond denkt dat er animo voor is ... doen ^O^

al ik zou ik betere argumenten willen hebben dan 'we selecteren op A en dus moeten we ook selecteren op B' want dan kun je voor ieder individu wel een individuele competitie opzetten
kost wat geld maar dan wint echt iedere sporter goud (en zilver en brons en de rode lantaarn) :')14.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 december 2018 @ 12:57:37 #245
408813 crew  trein2000
pi_184057257
De policy bij “mijn” sportbond is dat op breedtesportniveau alles kan en mag zolang er maar of een geslachtswijziging in het paspoort of een brief van een arts is.
Op hoger niveau zijn de regels veel strenger. En ik denk dat dat de goede lijn is, de belangen in het topsportwereldje zij zo groot dat het belang van een transgender (keuze!) daar wat mij betreft niet op voor kan gaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184057777
Tja vrouwen sport is al gehandicapten sport. Anders zouden ze wel tegen de mannen sporten.

Mannen team
Vrouwen team
G-team.

Tja. Ken je plaats. Of ga gewoon tegen de mannen sporten. Wie weet versnellen vrouwen hun ontwikkeling ook door tegen de mannen te sporten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')