abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184029073
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Vrouwen profiteren weer van alles wat mannen gedroomd, uitgevonden en gebouwd hebben, ja. Zo gaat het al sinds mensenheugenis.
Flinke uitglijder dit

check
pi_184029102
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je maakt hiermee geen vrienden in Emmen, die spelen dit jaar niet meer in de eerste divisie.
toen ze nog in de eerste divisie speelden bedoelde ik.
pi_184029314
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterke dan vrouwen, simpel, en ben je een man, dan is meedoen in een vrouwen competitie niet fair, dus gewoon niet toestaan.
pi_184029596
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat is niet zo, er zijn meer mannen die schaken en een bredere piramide zal statistisch gezien leiden tot een hogere top. Uit ervaring weet ik dat op clubniveau vrouwen meer dan prima mee kunnen met mannen.
Qua intelligentie, wat bij schaken schijnt te tellen, heb je het over andere piramides. De vrouwen hebben een echte piramide, terwijl de mannen een iets kleinere piramide hebben maar naar de top toe wordt die juist wat steiler zoals de Eiffeltoren zeg maar. Extreme intelligentie komt dus iets meer voor onder mannen terwijl vrouwen wat beter vertegenwoordigd zijn onder de 'gewone' hoogintelligenten.

In bijna alle sport heb je dat de vrouwelijke piramide een veel kleiner grondvlak heeft en dus ook een veel lagere top, gewoon omdat er veel minder vrouwen zijn die winnen en fysieke inspanning heel belangrijk vinden. Het eerlijkst lijkt mij dan ook niet dat proftennisters net zo veel verdienen als de mannen, maar gewoon naar gelang van de commerciele waarde van die partijen. Als dan allemaal mannen met hun hand in de broek willen kijken hoe een Kournikova de bal over het net duwt en dat voor meer inkomsten zorgt dan is dat maar zo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ondanks dat is het er nu en het zal het vermoedelijk niet snel verdwijnen.

Geef het gewoon 100 jaar. Dan heb je generaties die ermee opgegroeid zijn en heeft het historie.

In de tijd dat Uruguay wereldkampioen werd bij de mannen stond het mannenvoetbal ook op dat niveau. Het was hoezee en een leuk feestje. Sponsors waren er wel maar het was geen vetpot. Daarbij zijn bijna alle jongens op de wereld into hun idolen en kopen alle prullaria die je maar kunt bedenken. Dat houdt de molen ook gaande. Als meiden hun blik van mode naar voetbal gaan richten komt dat ook wel los.
Maar zo werkt dat dus niet. Net zoals dat vrouwen niet in zulke getalen gaan voetballen als dat met een leren bal is die in de regen veel zwaarder wordt en waarvan de veter je wenkbrauw openhaalt. Ik vind voetbal een prachtige sport en ik vind het hartstikke leuk dat meisjes daar tegenwoordig ook van genieten. Maar voetballiefhebbers willen over het algemeen goed voetbal zien en professioneel vrouwenvoetbal heeft wat dat betreft de charme van het mannenvoetbal van ruim onder de hoofdklasse. Vervolgens krijgen we nu allemaal vrouwen die zelf geen voetbal kijken die gaan vertellen dat mannen die wel voetballiefhebber zijn dat vrouwenvoetbal leuk moeten vinden. Nee, dank u.

Laten we ook niet doen alsof de vrouwen van nu ook maar iets te zoeken hadden in het (prof) voetbal van 100 jaar geleden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 decem[quote]1s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2475602/4/50#p184021442]vrijdag 28 december 2018 01:49 schreef Beathoven het volgende:

Daarnaast geloof ik dat we op het wereldwijde toneel nog eens vrouwen gaan zien die een balbehandeling van een Bergkamp hebben of benaderen ipv die van een Bep Bakhuijs oid.
Op zich zie ik dat ook nog wel gebeuren, in die zin dat vrouwen volgens niet minder aanleg hebben voor een dergelijke lichaamscoordinatie en dus balgevoel, en zeker niet voor lichtvoetigheid. Maar ja, dan heb je nog steeds de explosiviteit nodig voor snelheid op de eerste meters, en wellicht is er ook nog wat met ruimtelijk inzicht. Terwijl vrouwenheupen en schieten ook niet lekker samen lijkt te gaan. En dat moet dan allemaal uit zo'n veel kleinere piramide komen.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:13:42 #205
6484 ExTec
Benefits of Worldly wisdom
pi_184029606
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:02 schreef JannekeC5 het volgende:
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterke dan vrouwen, simpel, en ben je een man, dan is meedoen in een vrouwen competitie niet fair, dus gewoon niet toestaan.
Ja maar, ja maar ja maar

Geslacht is maar een cultureel construct!

:')
The state of being devoted to the affairs of the world; worldliness.
Suffering fools gladly since 2000.
Victor Logica.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:24:41 #206
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184029966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Qua intelligentie, wat bij schaken schijnt te tellen, heb je het over andere piramides. De vrouwen hebben een echte piramide, terwijl de mannen een iets kleinere piramide hebben maar naar de top toe wordt die juist wat steiler zoals de Eiffeltoren zeg maar. Extreme intelligentie komt dus iets meer voor onder mannen terwijl vrouwen wat beter vertegenwoordigd zijn onder de 'gewone' hoogintelligenten.

Klopt dat stelde ik ook al in een latere post. Ik bedoelde echter vooral dat het wel goed mogelijk is dat er ooit een extreem vrouwelijk schaaktalent opstaat terwijl het me, gezien de fysieke man-vrouwverschillen, sterk lijkt dat er ooit een vrouwenteam zal zijn dat alle mannenteams even wegtikt.

Overigens is bij schaken op hoog niveau extreme intelligentie zeker niet van doorslaggevend belang.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 28-12-2018 14:30:35 ]
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 14:41:14 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184030471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat een Barcelona van de vrouwen qua inkomsten en uitgaves vergelijkbaar zijn met de profs van Emmen in de eerste divisie of iets hoger of lager in een ietwat te ruime jas van een stadion. Je moet gewoon ergens beginnen met professionaliseren en als je de riemen hebt waarmee je het moet doen, doe je het daarmee.
dat doen ze dan ook

ipv opgeven en maar teams bij de mannen inschrijven zoals jij voorstelt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184030485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt dat stelde ik ook al in een latere post. Ik bedoelde echter vooral dat het wel goed mogelijk is dat er ooit een extreem vrouwelijk schaaktalent opstaat terwijl het me, gezien de fysieke man-vrouwverschillen, sterk lijkt dat er ooit een vrouwenteam zal zijn dat alle mannenteams even wegtikt.

Overigens is bij schaken op hoog niveau extreme intelligentie zeker niet van doorslaggevend belang.
Het is maar hoe je intelligent definieert.

IQ is waarschijnlijk niet het belangrijkst, maar een extreme toewijding met strategisch en tactisch inzicht wel. Jezelf op niveau knokken door je eigen fouten te herkennen en je tegenstander van te voren analyseren is het halve werk.

Als we 't weer naar voetbal trekken, een team als Griekenland werd Europees kampioen door met z'n allen te verdedigen en uit dode spelmomenten te scoren. Niet om aan te zien.. maar wel intelligent gepland en uitgevoert. Een bepaalde strategie maakt een andere ongedaan en als de algemene mode wordt om aantrekkelijk aanvallend voetbal te spelen dan gooi je daar vies anti-voetbal tegenaan en meteen zie je de trend zich doortrekken over meerdere teams die winnen belangrijker vinden dan mooi spelen.
pi_184030558
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zo schat ik dat een Albert Verlinde zich niet eens met vrouwen kan meten, in welke sport dan ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184030681
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:44 schreef Hathor het volgende:
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zo schat ik dat een Albert Verlinde zich niet eens met vrouwen kan meten, in welke sport dan ook.
In de sport van de roddeljournalistiek is hij de beste

weer een man..
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:01:22 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184031096
beetje offtopic maar waarom is verdedigend voetballen eigenlijk anti-voetbal?

is volgens mij echt een uitzondering qua teamsporten
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:02:49 #212
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184031133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is maar hoe je intelligent definieert.

IQ is waarschijnlijk niet het belangrijkst, maar een extreme toewijding met strategisch en tactisch inzicht wel. Jezelf op niveau knokken door je eigen fouten te herkennen en je tegenstander van te voren analyseren is het halve werk.

Als we 't weer naar voetbal trekken, een team als Griekenland werd Europees kampioen door met z'n allen te verdedigen en uit dode spelmomenten te scoren. Niet om aan te zien.. maar wel intelligent gepland en uitgevoert. Een bepaalde strategie maakt een andere ongedaan en als de algemene mode wordt om aantrekkelijk aanvallend voetbal te spelen dan gooi je daar vies anti-voetbal tegenaan en meteen zie je de trend zich doortrekken over meerdere teams die winnen belangrijker vinden dan mooi spelen.
Met intelligentie bedoelde ik in deze context inderdaad iq en bij de top van de top in het schaken zal er tussen ELO-rating en iq waarschijnlijk een licht negatief verband te ontwaren vallen aangezien intelligentie wel eens in de weg kan zitten bij keihard werken.
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:04:39 #213
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184031180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:

Nee hoor, ook verdedigend hockey is niet om aan te zien, typisch spaanse gravelbijters in het tennis zijn vervelend om naar te kijken, defensief wielrennen maakt de sport kapot.
pi_184031841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:

Dat is het alleen maar in de ogen van de Nederlanders, in Italie is het verheven tot kunst en zijn ze met dat "anti voetbal" 4 keer wereldkampioen geworden, terwijl wij met ons verheven "Hollandse school voetbal" niet verder zijn gekomen dan 3 verloren finales. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:33:05 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184031934
3 verloren finales klinkt in mijn hoofd ook wel goed _O-
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:34:27 #216
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_184031966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is het alleen maar in de ogen van de Nederlanders, in Italie is het verheven tot kunst en zijn ze met dat "anti voetbal" 4 keer wereldkampioen geworden, terwijl wij met ons verheven "Hollandse school voetbal" niet verder zijn gekomen dan 3 verloren finales. :')
De eerste twee Italiaanse wereldtitels waren aangekocht door Mussolini en buiten Nederland is er niemand te vinden die de WK-overwinningen van 1982 en 2006 meer anti-voetbal acht dan Nederland 2010. Je zou overigens natuurlijk ook kunnen stellen dat onze nadruk op technisch vaardige voetballers ons relatief grote successen heeft opgeleverd.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:44:44 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184032241
Ik vind dat altijd wel mooi om te zien eigenlijk

Alleen dat constant de bal blind wegtrappen vind ik aids maar dat lijkt een beetje de norm als je team onder druk staat
pi_184032497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met intelligentie bedoelde ik in deze context inderdaad iq en bij de top van de top in het schaken zal er tussen ELO-rating en iq waarschijnlijk een licht negatief verband te ontwaren vallen aangezien intelligentie wel eens in de weg kan zitten bij keihard werken.
Dat sluit ik niet uit.

Wat de grootmeesters vaak gemeen hebben en ze onderscheid is dat ze hele sterke toegewijde beta's zijn die redelijk jong zijn begonnen, uitstekende leermeesters hadden die ze altijd lieten zweten en eigenlijk wel in een beta circus zouden kunnen als zoiets zou bestaan. Ooit een fragment van Euwe en Alekhine gezien die even volledig blind een partijtje deden (dus zonder bord en stukken). Je moet daarbij niet alleen de positie na 25 zetten kunnen onthouden maar ook bij iedere positie ver vooruit kunnen denken en anticiperen zonder afgeleid te worden van buitenaf, abstract ipv visueel denken biedt dan een groot voordeel. Die schakers op dat niveau trainen niet alleen veel maar gaan zo ver dat ze het in hun spreekwoordelijke DNA willen stoppen. Een haast onnatuurlijke obsessie om vooral steeds van jezelf te winnen.
pi_184032720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Een natuurlijk testosteronniveau versus een kunstmatig testosteronniveau geeft nog steeds een oneerlijk verschil.
Een natuurlijk hoog niveau is ook oneerlijk, een afwijking aan de pezen zodat je een marathon makkelijker en harder kunt lopen. Of andere natuurlijke voordelen zoals talent en trainingsmogelijkheden. Zo zijn er vrouwen met afwijkingen waardoor ze een bijna mannelijk niveau aan testosteron hebben, mogen die we of biet meedoen?

Vroeger vonden de Engelse lords trainen voor sport valsspelen. Je deed dat gewoon, je ging zeker niet oefenen, dat deed je alleen voor oorlog en duels, waar je leven vanaf hing.

Het is lastig bepalen waar de grens ligt. Overigens ben ik het er we mee eens dat het laten meedoen van ex-mannen die onder invloed van hun genen sterker en sneller zijn dan vrijwel alle vrouwen de sport verpest en het er zeker niet eerlijker op maakt. Alle sociaal wenselijk denken ten spijt.
Whatever...
pi_184033567
Als je definitie van diversiteit en inclusiviteit betekend dat je om 0,01% te pleasen 50% van de bevolking bij voorbaat kansloos maakt is er wat mis met je.
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:54:02 #221
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184037300
Niet iedereen is voor het zelfde te misbruiken laat ik het maar zo noemen, een vrouw, de meeste welke ik ken, kunnen gewoon Multi tasken echter het probleem ze maken zelden 1 ding 100 % af.
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:57:45 #222
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184037420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:54 schreef john2406 het volgende:
Niet iedereen is voor het zelfde te misbruiken laat ik het maar zo noemen, een vrouw, de meeste welke ik ken, kunnen gewoon Multi tasken echter het probleem ze maken zelden 1 ding 100 % af.
:')
Fan van Kim-Holland
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:03:47 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184039525
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:02 schreef JannekeC5 het volgende:
Mee laten doen bij de mannencompetitie dan maar?

En hoe ga je dat doen met vrouw-naar-man transgenders en intersekse als Foekje?
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:05:08 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184039570
gewoon allemaal bij de mannen

niet perfect maar dichterbij komt het hier niet helaas
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:13:07 #225
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184039854
Waarom bij de mannen die waren in het verleden slechter dus als dan bij de vrouwen.

Niet alleen willen maar samen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')