Ok, dank. Ik geef nu zelf b.v. 3x50 minuten natuurkunde=150 minuten per week, dat zou dan gehalveerd worden naar 1x80 minuten.quote:Op woensdag 10 april 2019 07:28 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
Bij mij werken ze met een flexrooster: 3 a 4 vaklessen van 80 minuten per dag, met daarvoor 1 en achteraf 2 (of 0) flexuren die leerlingen zelf kunnen invullen met bijles, samenwerkles of stilteleerles van 40 minuten. Alle leerlingen moeten minstens 5 van die lessen per week doen maar mogen deze zelf inplannen.
Zelf ben ik er erg positief over; in 80 minuten kan je veel doen en je bereid minder lessen voor per dag!
Het komt op mij ook een beetje over als een nieuwe vorm van het studiehuis, wat eerder toch weer is afgeschaft. Ik vraag me ook af in hoeverre dit soort vernieuwingen gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 9 april 2019 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In mijn woonplaats experimenteren inmiddels drie vo-scholen met een agora-achtig onderwijsmodel, overigens niet voor alle leerlingen maar voor een club vrijwilligers. Dan leef je bij de gedachte "een kind van 13 weet zelf prima wat het wil leren, daar heb je geen curriculum voor nodig". Ik moet daar weinig van hebben.
Maar een zekere mate van flexibiliteit kan ons one-size-fits-...? best wel gebruiken. Ik geef drie uur les in de week, en in een klas van 25 zitten 5 leerlingen die daar te veel aan hebben een 3 voor wie het nog te weinig is. Die laatste paar zitten echter duimen te draaien bij Engels of bij biologie. Een 'flex' rooster waarbij ik nog maar 2 uur klassikaal geef en het derde uur, of zelfs een vierde, voor degenen die dat nodig hebben lijkt me best een prima idee. Maar dan moet het wel voor je vak zijn, en niet zoals in dit flexrooster een of ander ophokuur met 30 leerlingen in 20 vakken. En dus wordt die oplossing automatisch te duur.
Wat wordt er dan van jou verwacht als leerkracht? Dat je sneller uitlegt? Dat je compacterj uitlegt? Of meer zo'n 'flip the classroom' of iets inzet? Ben ik wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 10 april 2019 17:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok, dank. Ik geef nu zelf b.v. 3x50 minuten natuurkunde=150 minuten per week, dat zou dan gehalveerd worden naar 1x80 minuten.
Onze school heeft een systeem waarbij alle docenten 1 uur per week per klas inleveren. Deze uren moeten de leerlingen zelf indelen, dus bij wie ze gaan zitten en wat voor werk ze gaan doen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 20:54 schreef Haushofer het volgende:
Op de school waar ik nu (tijdelijk) werk willen ze ipv lessen van 50 minuten het flexrooster van Alfred van der Heijden invoeren. Ik ben wel benieuwd of hier mensen daar een mening over of ervaring mee hebben, en hoe dat bevallen is. Hier,
https://www.beteronderwij(...)vatieve-flexrooster/
zie ik een kritisch geluid, terwijl ik daarnaast voornamelijk lovende reacties erover lees. Nou ben ik zelf nogal kritisch als het om onderwijs"vernieuwingen" gaat, dus vandaar m'n vraag
Da's mog niet helemaal duidelijk, die concrete invulling. Ik werk er tijdelijk, dus ik zal er wrs. niet mee te maken krijgen, maar ben wel erg benieuwd naar jullie meningquote:Op woensdag 10 april 2019 17:58 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat wordt er dan van jou verwacht als leerkracht? Dat je sneller uitlegt? Dat je compacterj uitlegt? Of meer zo'n 'flip the classroom' of iets inzet? Ben ik wel benieuwd naar!
Want stof lijkt me hetzelfde?
Ok, thnx!quote:Op woensdag 10 april 2019 18:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onze school heeft een systeem waarbij alle docenten 1 uur per week per klas inleveren. Deze uren moeten de leerlingen zelf indelen, dus bij wie ze gaan zitten en wat voor werk ze gaan doen.
Aan de ene kant geeft die de leerlingen die, zoals Janneke zegt, bij enkele vakken uit hun neus lopen te vreten de kans hun tijd nuttiger in te delen. Bij ons is dit voor een klein deel van de leerlingen het geval. Er zijn zeker leerlingen die bijvoorbeeld niet goed zijn in Biologie en dus een extra uur of 2 bij Biologie willen gaan zitten.
Aan de andere kant vraag je van leerlingen dat ze zich meer bewust bezig gaan houden met hun eigen leerproces. Niet iedereen is daar aan toe, en zeker niet iedereen heeft daar behoefte aan. Helemaal als je kijkt op de lagere niveau's. Dan loop je het risico dat leerlingen met elkaar afspreken naar een docent toe te gaan om daar te gaan kloten.
Verder vergt het van docenten dat ze hun uitleg aanpassen, dat ze goede studiewijzers hebben, en dat ze in deze uren goed de orde weten te houden.
Op het moment ben ik hier niet enthousiast over, maar dit komt meer door ons soort leerlingen wat hier momenteel niet goed mee om kan gaan, dan om een andere reden.
Op de MAVO bijvoorbeeld, werkt dit prima. Met de Kader leerlingen ook nog behoorlijk, maar met de Basis-leerlingen is het huilen met de pet op.
Weet je, ik word zo moe van maatregelen die van bovenaf worden opgelegd. Bij ons krijg ik wel eens het idee dat het hoger management en de studenten onder een hoedje proberen om ons het leven zo zuur mogelijk te maken. Ze hebben nb de studenten de macht in handen gegeven, en als studenten niet tevreden zijn met de lessen, kun je het wel schudden.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onze school heeft een systeem waarbij alle docenten 1 uur per week per klas inleveren. Deze uren moeten de leerlingen zelf indelen, dus bij wie ze gaan zitten en wat voor werk ze gaan doen.
Aan de ene kant geeft die de leerlingen die, zoals Janneke zegt, bij enkele vakken uit hun neus lopen te vreten de kans hun tijd nuttiger in te delen. Bij ons is dit voor een klein deel van de leerlingen het geval. Er zijn zeker leerlingen die bijvoorbeeld niet goed zijn in Biologie en dus een extra uur of 2 bij Biologie willen gaan zitten.
Aan de andere kant vraag je van leerlingen dat ze zich meer bewust bezig gaan houden met hun eigen leerproces. Niet iedereen is daar aan toe, en zeker niet iedereen heeft daar behoefte aan. Helemaal als je kijkt op de lagere niveau's. Dan loop je het risico dat leerlingen met elkaar afspreken naar een docent toe te gaan om daar te gaan kloten.
Verder vergt het van docenten dat ze hun uitleg aanpassen, dat ze goede studiewijzers hebben, en dat ze in deze uren goed de orde weten te houden.
Op het moment ben ik hier niet enthousiast over, maar dit komt meer door ons soort leerlingen wat hier momenteel niet goed mee om kan gaan, dan om een andere reden.
Op de MAVO bijvoorbeeld, werkt dit prima. Met de Kader leerlingen ook nog behoorlijk, maar met de Basis-leerlingen is het huilen met de pet op.
Fijn dat je het bijtijds hoort, zodat je een andere plek kunt zoeken.quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:40 schreef kleingeelvisje het volgende:
Bummer, zit midden in de afrondende fase van mijn studie.. Dat opzich is fijn, vandaag wel te horen gekregen dat er geen toekomst is voor mij op mijn werkplek 😢
Ik snap wat je bedoelt, maar in het geval van mijn situatie is het iets dat ook daadwerkelijk bij docenten vandaan komt. Het was een stokpaardje van mijn collega en mij, binnen ons toenmalig team. Omdat het daar op kleinere schaal was, was er goede communicatie mogelijk. Ook ken je dan alle leerlingen. Nu is het 3x zo groot geworden, met teamwisselingen die het allemaal geen goed hebben gedaan.quote:Op zondag 14 april 2019 08:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Weet je, ik word zo moe van maatregelen die van bovenaf worden opgelegd. Bij ons krijg ik wel eens het idee dat het hoger management en de studenten onder een hoedje proberen om ons het leven zo zuur mogelijk te maken. Ze hebben nb de studenten de macht in handen gegeven, en als studenten niet tevreden zijn met de lessen, kun je het wel schudden.
Het leren zou centraal moeten staan, en daar weten leraren het meest van, dus geef die de macht en verantwoordelijkheid. Zo is dat ook jaren lang geweest, naar ieders tevredenheid.
Dat is zeker ook waar. Het is vooral jammer voor mijzelf omdat ik het er ontzettend naar mijn zin heb.quote:Op zondag 14 april 2019 09:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Fijn dat je het bijtijds hoort, zodat je een andere plek kunt zoeken.
Ik ben ook van plan om eens met een voorlichter van Fontys (bieden de opleiding aan) te gaan praten over wat wijsheid is. Wat ik van jou begrijp zou ik, als ik komend jaar start en mijn P haal, mogelijk al aan de slag kunnen en doorstuderen?quote:Op dinsdag 16 april 2019 23:04 schreef Mickytjuh het volgende:
@:japepk ik zou oriënteren of deeltijd studie bij je past.
Eerste jaar zul je nog geen betaalde baan als docent krijgen, maar na behalen van je propedeuse is dat wel mogelijk.
Wil je de opleiding verkort doen zul je wel deze opleiding af moeten maken.
Wel kun je al starten terwijl je deze afrondt (die twee vakken bijvoorbeeld).
Hierdoor kun je het eerste jaar gewoon werken, een paar weken een dag stage lopen en een dag in de week studie doen.
Ja zeker.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om eens met een voorlichter van Fontys (bieden de opleiding aan) te gaan praten over wat wijsheid is. Wat ik van jou begrijp zou ik, als ik komend jaar start en mijn P haal, mogelijk al aan de slag kunnen en doorstuderen?
Gewoon solliciteren, met als reden dat je niet weet of er uren zijn op je huidige werk.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:16 schreef RokStarr het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met solliciteren als backupplan?
Ik geef les in een tekortvak, op huidige werk zegt de directie dat ze me geen uren kunnen garanderen voor komend jaar maar m'n sectievoorzitter zegt dat het waarschijnlijk allemaal wel losloopt en er gewoon uren zijn. Nu zou ik dus graag een plan b hebben voor als er toch geen uren zijn, alleen heb ik geen idee hoe ik dat qua solliciteren aan ga pakken
Jij bent docent en zij is leerling op dezelfde school, en daarmee bestaat er een machtsverhouding die een relatie onwenselijk maakt ongeacht het geringe leeftijdsverschil en of jij haar lesgeeft. En dat is ook wat ik tegen je zou zeggen als ik je directe collega was en je met haar aan zou pappen. Daarnaast zou ik je erop wijzen dat het niet sjiek tegenover je vrouw/vriendin is.quote:Op woensdag 24 april 2019 11:52 schreef DjVero het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende:
Ik ben een 30-jarige docent op een mbo-school. Nou zit er een meisje van 19, in augustus wordt ze 20, in één van onze klassen van ons team. Ik geef haar zelf geen les, want een collega die dezelfde lessen verzorgt, doet dat.
Via haar mentor heb ik te horen gekregen dat ze 'verliefd' op mij is. Ik moet zeggen dat ze er zeker niet verkeerd uitziet en ze is veel volwassener en serieuzer dan haar mannelijke leeftijdsgenoten (er zitten maar een paar meiden in die klas).
Ik heb er alleen totaal geen behoefte aan. Zij zit in een compleet andere leeftijdsfase dan ik en bovendien heb ik een partner met wie ik gelukkig ben.
Even los van wat ik hiermee aan moet en of ik er wel iets mee moet - ze zit niet achter me aan of iets dergelijks - hoe zouden jullie reageren als ik er wel iets mee zou doen? Stel, ik was jouw collega en ik pap iets met haar aan, zou je iets tegen mij zeggen en zo ja, wat? Sommige collega's van mij zeggen er namelijk totaal geen probleem mee te hebben, want ik geef haar toch geen les en iets met liefde enzo, maar ikzelf vind eigenlijk dat zoiets niet hoort.
Oh, ben ik ook helemaal niet van plan hoor. Ik zit in een prima relatie met een leuke partner, met wie ik bovendien aan kinderen wil beginnen, dus ik heb zeker geen zin in een relatie met iemand die zich weliswaar erg volwassen gedraagt, maar eigenlijk ook nog een kind is. Het vervelende is wel dat haar mentor zich ermee bemoeit (als in: ze pusht ons naar elkaar) en we elkaar ook regelmatig zien bij het uitgaansleven (ze woont in dezelfde plaats als ik).quote:Op woensdag 24 april 2019 14:08 schreef Japepk het volgende:
Ik zou er vooral niets mee doen. Zij doet niet naar jou en je geeft haar geen les. Geen slapende honden wakker maken, zou ik zeggen. Dat is voor de rust in je huidige relatie ook alleen maar beter lijkt me.
Pardon?quote:Op woensdag 24 april 2019 14:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het vervelende is wel dat haar mentor zich ermee bemoeit (als in: ze pusht ons naar elkaar) en we elkaar ook regelmatig zien bij het uitgaansleven (ze woont in dezelfde plaats als ik).
Vooral niet doen.quote:Mijn vraag was meer bedoeld om erachter te komen wat mensen van zo'n relatie zouden vinden.
Dit vraag je je serieus af?quote:Op woensdag 24 april 2019 11:52 schreef DjVero het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende:
Ik ben een 30-jarige docent op een mbo-school. Nou zit er een meisje van 19, in augustus wordt ze 20, in één van onze klassen van ons team. Ik geef haar zelf geen les, want een collega die dezelfde lessen verzorgt, doet dat.
Via haar mentor heb ik te horen gekregen dat ze 'verliefd' op mij is. Ik moet zeggen dat ze er zeker niet verkeerd uitziet en ze is veel volwassener en serieuzer dan haar mannelijke leeftijdsgenoten (er zitten maar een paar meiden in die klas).
Ik heb er alleen totaal geen behoefte aan. Zij zit in een compleet andere leeftijdsfase dan ik en bovendien heb ik een partner met wie ik gelukkig ben.
Even los van wat ik hiermee aan moet en of ik er wel iets mee moet - ze zit niet achter me aan of iets dergelijks - hoe zouden jullie reageren als ik er wel iets mee zou doen? Stel, ik was jouw collega en ik pap iets met haar aan, zou je iets tegen mij zeggen en zo ja, wat? Sommige collega's van mij zeggen er namelijk totaal geen probleem mee te hebben, want ik geef haar toch geen les en iets met liefde enzo, maar ikzelf vind eigenlijk dat zoiets niet hoort.
Nou ja, eigenlijk wel ja, vooral omdat mijn collega's het schijnbaar geen enkel probleem zouden vinden.quote:
Dat eerste dus niet. Het is niet alsof ik elk weekend naar danscafés of discotheken ga, die tijd is wel voorbij, maar meer naar een soort van stamkroeg waar ik al jaaaren naartoe ga. Sterker nog, sinds haar mentor mij verteld heeft over haar gevoelens lijkt het wel alsof ik haar vaker zie daar en ze mij juist opzoekt.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:13 schreef bloempjuh het volgende:
@:DjVero: als ik jou was zou ik overwegen naar andere uitgaansgelegenheden te gaan. En natuurlijk desbetreffende mentor te wijzen op haar totale gebrek aan professionaliteit.
Nee, behalve haar leeftijd en toevallig dezelfde woonplaats - nota bene 50km weg van school, precies ook de reden dat ik niet dicht bij school wil wonen, om dit soort 'gedoe' met leerlingen tegenkomen bij het uitgaan, shoppen, of wat dan ook te voorkomen - ken ik haar niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 14:46 schreef Japepk het volgende:
Dan zou ik vooral de mentor aanspreken op haar gedrag. Als je de leerling ook ziet in het uitgaansleven krijg ik de indruk dat je haar wel redelijk kent? Wellicht ook gewoon eens bij haar op het woord gooien.
Ik wil de orde bewaren, is een veel te grote doelstelling. Je zult deze in stukjes moeten hakken. Bijvoorbeeld: ik maak voor klas ... een escalatieladder. Zoek je thuis de theorie hierbij, gebruik je escalatieladder tijdens de les en schrijf daarna een reflectie. Of: ik maak een nieuwe klassenopstelling, dat bijdraagt aan een ordelijk leerklimaat. Of: ik maak een enquête voor leerlingen waaruit mijn kwaliteiten en verbeterpunten maar voren komen. Dan kan je er bijv. achterkomen wat het probleem is. Je kan ook nog een doelstelling maken op basis van je lichaamshouding of ‘positief inkleden’. I.p.v. zit je nou alweer omgedraaid? Gebruik je: Als ... recht gaat zitten kunnen we beginnen! Probeer het vooral bij jezelf te houden.. als je meer tips wil moet je maar een DM sturen [lio-modus-uit]quote:Op maandag 13 mei 2019 13:29 schreef iamredleader het volgende:
Vraagje voor de docenten-in-opleiding:
Hoe gaan jullie om met het opstellen van je eigen leerdoelen? Ik merk nu dat ik het lastig vindt dit strak te verwoorden.
Voorbeeld: ik heb (voor mijn gevoel) wat moeite om de orde te bewaken in een klas. Mijn werkplekbegeleider bevestigt dat ook. Waar uit zich dat in? Leerlingen blijven praten wanneer ik het woord wil voeren. Of draaien zich om en zitten niet op te letten. Ik heb al een paar methoden geprobeerd om de orde strakker te bewaken (stilte laten vallen, of juist doorpraten, al dan niet wat harder. Leerling individueel aanspreken, groepjes uit elkaar....). Maar toch blijf ik hier nog moeite mee hebben.
Hoe stel ik nu een goed leerdoel op? Alleen maar "ik wil de orde beter bewaken" is zeker niet SMART genoeg ( ) en " over 10 weken kan ik de leerlingen op manier X of manier Y bij de les betrekken" is dat denk ik ook niet.
Ik hoop op een hoop tips!
Is het een idee om een overkoepelend leerdoel te formuleren? Alsin, "Ik ga de orde in mijn lessen verbeteren door in de theorie te duiken, ik zoek x aantal manieren op waarmee dat kan en selecteer welke bij mij, mijn doelgroep en mijn lespraktijk passen, test deze en reflecteer hierop op om het ordelijk verloop in mijn lessen te verbeteren." Benoem wat belangrijk is in jouw lespraktijk en waarom iets mogelijk (on)geschikt is.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:29 schreef iamredleader het volgende:
Vraagje voor de docenten-in-opleiding:
Hoe gaan jullie om met het opstellen van je eigen leerdoelen? Ik merk nu dat ik het lastig vindt dit strak te verwoorden.
Voorbeeld: ik heb (voor mijn gevoel) wat moeite om de orde te bewaken in een klas. Mijn werkplekbegeleider bevestigt dat ook. Waar uit zich dat in? Leerlingen blijven praten wanneer ik het woord wil voeren. Of draaien zich om en zitten niet op te letten. Ik heb al een paar methoden geprobeerd om de orde strakker te bewaken (stilte laten vallen, of juist doorpraten, al dan niet wat harder. Leerling individueel aanspreken, groepjes uit elkaar....). Maar toch blijf ik hier nog moeite mee hebben.
Hoe stel ik nu een goed leerdoel op? Alleen maar "ik wil de orde beter bewaken" is zeker niet SMART genoeg ( ) en " over 10 weken kan ik de leerlingen op manier X of manier Y bij de les betrekken" is dat denk ik ook niet.
Ik hoop op een hoop tips!
Het ligt wel aan de grootte van de school. Ik heb tot nu toe nog nooit op scholen groter dan 400 leerlingen lesgegeven. Hierdoor zijn alle vergaderingen vaak gewoon te gelijk en heb je soms niet eens een een vakgroep. Ik heb nu bijv een vakgroep met zijn tweeën. Dan ben je een stuk flexibeler. Het hoeft dus niet vervelend te zijn. Bovendien geven docenten op kleine scholen vaak meerdere vakken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:48 schreef Jentin het volgende:
@:Shenti, twee vakken betekent ook twee secties waar je deel van uitmaakt. Tijdens sectievergaderingen mis je er dan dus altijd een. Bij rapportvergaderingen ben je misschien wel dubbel aan de beurt, omdat je geschiedenis geeft aan leerlingen die je geen Engels geeft of vice versa. Meer oudergesprekken ook, om diezelfde reden. Er komt bij lesgeven zoveel meer kijken dan de les en de toetsen, en dat wordt, denk ik althans, stukken complexer als je twee vakken geeft.
Ik zou er in elk geval nooit voor kiezen als het nier per se moest. Maar misschien is hier iemand die een heel andere kijk op de zaak heeft.
Dat is echt een hele vervelende positie. Eigenlijk is het nog kwalijker dat het zo slecht is nagekeken, waardoor jij je de boeman voelt. Je zou maar zo moeten denken: als zij wel goed had nagekeken was er met jouw gevoel niks aan de hand geweest. Daarnaast: stel jullie krijgen als school toch een extra controle en het blijkt inderdaad dat er niet goed nagekeken is, dan ben je nog verder van huis. Het is natuurlijk niet leuk voor de leerlingen, maar helaas werken de protocollen zo voor de examens. Jij moet je nergens schuldig over voelen, dit is hoe het moet en daar heb jij je aan gehouden. Succes! Het komt goed.quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:48 schreef Jentin het volgende:
Net de tweede correctie van het eindexamen afgerond. Bijna overal gaan er (veel) punten af bij de leerlingen voor wie ik de tweede correctie doe. Ik voel me een ontzettend kreng, maar er zaten gewoon echt fouten in het nakijkwerk; het is niet dat ik heb zitten zoeken naar mogelijkheden om die kinderen een oor aan te naaien. Toch voel ik me dan bezwaard om te bellen
Ik had ook tweede correctie waar heel veel verschil in zat. Ik heb alle punten eerst doorgemaild naar de docent met het verzoek om dat eerst door te nemen, zodat we telefonisch alleen hoefden te bespreken waar hij het niet mee eens was. En dat werkte prima. Ipv 4 uur waren we na 1 uur al klaar. En het bleek de eerste keer te zijn dat hij een examen van dit niveau nakeek, dus hij was allang blij dat ik er kritisch doorheen was gegaan, en ging overal in mee.quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:48 schreef Jentin het volgende:
@:Shenti, twee vakken betekent ook twee secties waar je deel van uitmaakt. Tijdens sectievergaderingen mis je er dan dus altijd een. Bij rapportvergaderingen ben je misschien wel dubbel aan de beurt, omdat je geschiedenis geeft aan leerlingen die je geen Engels geeft of vice versa. Meer oudergesprekken ook, om diezelfde reden. Er komt bij lesgeven zoveel meer kijken dan de les en de toetsen, en dat wordt, denk ik althans, stukken complexer als je twee vakken geeft.
Ik zou er in elk geval nooit voor kiezen als het nier per se moest. Maar misschien is hier iemand die een heel andere kijk op de zaak heeft.
Net de tweede correctie van het eindexamen afgerond. Bijna overal gaan er (veel) punten af bij de leerlingen voor wie ik de tweede correctie doe. Ik voel me een ontzettend kreng, maar er zaten gewoon echt fouten in het nakijkwerk; het is niet dat ik heb zitten zoeken naar mogelijkheden om die kinderen een oor aan te naaien. Toch voel ik me dan bezwaard om te bellen
Nu nog een keertje mavo-3/havo-3.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 06:52 schreef Haushofer het volgende:
Ik geef de laatste 3 maand natuurkunde op een middelbare school als ziektevervanging. Voor mij een eerste keer op een middelbare school, en ben er achter gekomen dat ik het verrassend leuk vind. Vooral de Gymnasium-klassen zijn erg leuk.
Nu alleen die lesbevoegdheid nig halen En solliciteer binnenkort op een universiteit als wiskunde docent/onderzoeker. Maar mocht dat niks worden, dan zijn er dus genoeg andere opties
Super!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 06:52 schreef Haushofer het volgende:
Ik geef de laatste 3 maand natuurkunde op een middelbare school als ziektevervanging. Voor mij een eerste keer op een middelbare school, en ben er achter gekomen dat ik het verrassend leuk vind. Vooral de Gymnasium-klassen zijn erg leuk.
Nu alleen die lesbevoegdheid nig halen En solliciteer binnenkort op een universiteit als wiskunde docent/onderzoeker. Maar mocht dat niks worden, dan zijn er dus genoeg andere opties
Ik heb ook één havo 2 klas met 30 leerlingen, da's wel pittig Maar heb wel leuk contact met ze.quote:
Ja, denk dat het een jaar aan didactiekvakken is. Waar weet ik nog niet, ligt aan wat ik na de zomer ga doen.quote:Op zondag 9 juni 2019 14:49 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Super!
Waar wil je je bevoegdheid gaan halen?
Je zal wellicht veel vrijstellingen krijgen.
De propedeutische fase bestaat uit scheikunde en natuurkunde vakken.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, denk dat het een jaar aan didactiekvakken is. Waar weet ik nog niet, ligt aan wat ik na de zomer ga doen.
Dat laatste geloof ik helemaal, inderdaad. Zeker met jouw achtergrond lijkt me dat een gigantische stap in abstractieniveau.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb ook één havo 2 klas met 30 leerlingen, da's wel pittig Maar heb wel leuk contact met ze.
Verder ooit es een paar maanden rekenen aan mbo niveau 2 gegeven toen ik m'n proefschrift afrondde, dat was wel een bijzondere ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |