Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
En moet de wel werkende partner nog steeds meehelpen met huishoudelijke taken?
werkster, kinderopvang, partner die helptquote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Renesite het volgende:
Blijf dat rare opmerkingen vinden 'moeder zijn is net een baan'. Wat moeten de moeders die er 32 uur per week naast werken dan?
40u en alleen kinderopvang lukt ook hoor.quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Allures het volgende:
[..]
werkster, kinderopvang, partner die helpt
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig manquote:Is huisvrouw zijn een volledige baan?
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenenquote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig man![]()
Ergo: nee, natuurlijk is dat geen volledige baan.
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.quote:
Nouja als mijn vriendin niet zou werken en geen enkel inkomen heeft dan werden er niet om de haverklap nieuwe schoenen gekocht; zoveel kan ik je wel vertellen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
Nu zit het je niet lekker dat zij uitgeeft. Maak gewoon afspraken over wat jullie beiden redelijk vinden wat betreft samen sparen en de rest is dan vrij besteedbaar inkomen, dat hoeft niet 50/50 te zijn maar mag wel.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.
Opvoeden (dus aanwezig zijn!) is buitengewoon intensief.quote:Op zondag 2 december 2018 12:39 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.
Waarom met kinderen wel?quote:Op zondag 2 december 2018 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
Met kinderen: ja.
Zonder kinderen: nee.
Vroeger zonder technische hulpmiddelen als een wasmachine etc. wat het huishouden echt een dagtaak natuurlijk. Anno2018 is dat niet meer het geval.
Je kunt haar een bepaald bedrag per maand geven dat zij aan zulke dingen kan besteden.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Veel meer werk natuurlijk.quote:
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?quote:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?
Omdat deze op jonge leeftijd nog niet zelfstandig zijn, en dat dus alles voor hen gedaan moet worden. Ook moet er meer gewassen worden, gestreken worden etc.quote:
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?quote:Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.
Ja natuurlijk. Het zijn geen vogels in een kooi.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ook als je alle huishoudelijke gemakken in huis hebt?
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.quote:Op zondag 2 december 2018 13:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?
Vind jij je vrouw gelijkwaardig aan je?
Wat? Betalen om voor haar eigen jong te zorgen?quote:Op zondag 2 december 2018 13:08 schreef Tinkepink het volgende:
Hangt van de afspraken af: als de ene partner in overleg thuisblijft en het hele huishouden en alles doet, dan mag er wel een vrij besteedbare vergoeding tegenoverstaan vind ik. In het eerste levensjaar van een nieuwe baby is het ook erg druk/vermoeiend, zeker als je nog aan het ontzwangeren bent (dit geldt vooral voor degene die het kind heeft gekregen vind ik) en is het in principe ook een fulltime baan.
De combinatie in overleg thuis blijven en geen vrij besteedbaar budget vind ik persoonlijk te ver gaan en getuigen van een gebrek aan respect richting zorgende partner.
Maar ze heeft geen vrijbeschikbaar budget? Misschien kunnen jullie er samen naar toe werken dat zij een baan kan aannemen en jullie de zorg voor de kinderen gaan delen. In de tussentijd allebei een gelijk bedrag aan vrijbesteedbaar “zakgeld” .quote:Op zondag 2 december 2018 13:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.
Ja, als ze geen geld kan verdienen omdat ze voor JOUW jong zorgt.quote:Op zondag 2 december 2018 13:11 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Wat? Betalen om voor haar eigen jong te zorgen?
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?quote:Op zondag 2 december 2018 13:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.
quote:Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef DeOvenist het volgende:
Laat ze in de waan dat het een full-time baan is. Als je ertegenin gaat wordt ze of ongelukkig omdat ze geen betaald werk heeft, of voelt ze zich niet gewaardeerd.
In beide gevallen zit je met een zuur mokkel thuis en kun je je ontspanning na een lange dag werken wel op je buik schrijven.
ik ga deze in delen beantwoorden.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
Wellicht heb je eroverheen gelezen:quote:
quote:Op zondag 2 december 2018 13:15 schreef Copycat het volgende:
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?
Werkende vrouwen zijn met een baby van 4 maanden ook weer begonnen dus dat ze niet kàn werken gaat ook weer niet perse op.quote:Op zondag 2 december 2018 13:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?
Haar moederrol is haar 24/7 taak en daar is een wekelijkse papadag echt niet mee te vergelijken. Alleen al gezien het ontzwangeraspect dat Tink hierboven aanhaalt.
Ze is gelijkwaardig, alleen ligt de invulling van haar toevoeging aan deze relatie op een ander vlak. Appelen en peren.
De baby wordt bijna 1quote:Op zondag 2 december 2018 13:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wellicht heb je eroverheen gelezen:
[..]
Je moet haar ook geen geld geven om schoenen te kopen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?quote:Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.
Moet moet moetquote:Op zondag 2 december 2018 14:54 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?
Of hoef je dan echt alleen kinderoppas te zijn?
Nou als deze dingen niet gebeuren draait het huishouden niet, dus moeten die dingen wel degelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 14:57 schreef manny het volgende:
[..]
Moet moet moet
In een volwassen relatie moet je niet zo veel, maar doe je dingen. Als ik papa dag maakte ik meestal even een klein lijstje met wat van die "doe dingetjes" en zorgde er voor dat ik die rond het einde van de dag af had.
Gewoon de dagelijkse dingen in huis doe ik en ik zorg voor de kleine. Zij gaat dan meestal iets voor zichzelf doen. Schoenen kopen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 december 2018 14:54 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?
Of hoef je dan echt alleen kinderoppas te zijn?
nee hoor. je kan er voor kiezen iemand in te huren om die taakjes te doen. Je kunt er voor kiezen het samen te doen. Of misschien kies je er samen voor dat degene die thuis is het oppakt.quote:Op zondag 2 december 2018 14:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nou als deze dingen niet gebeuren draait het huishouden niet, dus moeten die dingen wel degelijk.
En jij wel, maar ik vraag of topicstarter dat ook doet.
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?quote:Op zondag 2 december 2018 15:02 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Gewoon de dagelijkse dingen in huis doe ik en ik zorg voor de kleine. Zij gaat dan meestal iets voor zichzelf doen. Schoenen kopen bijvoorbeeld.
Kind in bad en aankleden, de vaatwasser uitpakken, ontbijt opruimen, dan gaan we boodschappen doen en daarna moet hij een boterham en dan gaat hij meestal nog even slapen en ga ik aan het eten beginnen. Is de meest relaxte dag van mijn week.quote:Op zondag 2 december 2018 15:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.quote:Op zondag 2 december 2018 15:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Kind in bad en aankleden, de vaatwasser uitpakken, ontbijt opruimen, dan gaan we boodschappen doen en daarna moet hij een boterham en dan gaat hij meestal nog even slapen en ga ik aan het eten beginnen. Is de meest relaxte dag van mijn week.
Oh. Ik voel de inspiratie uit het scherm spatten. Jij hebt er alles uitgehaald ! Genieten.quote:Op zondag 2 december 2018 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.
Ik vond het afschuwelijk, hele dagen thuis. Het repeterende, het ondankbare en het kleine wereldje waar je in leeft. Een normale baan is hard werken, maar vond ik op de lange termijn een stuk beter vol te houden. Zorgen en huishouden komt geen einde aan.
Was het zo erg ja? Ik vind het eigenlijk wel leuk, relaxed op eigen tempo de dag doorkomen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen haar voor ze weer met nieuwe ideeën komt.quote:Op zondag 2 december 2018 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.
Ik vond het afschuwelijk, hele dagen thuis. Het repeterende, het ondankbare en het kleine wereldje waar je in leeft. Een normale baan is hard werken, maar vond ik op de lange termijn een stuk beter vol te houden. Zorgen en huishouden komt geen einde aan.
Ik vond het inderdaad niet heel tof, fulltime huisvrouw spelen. Nou en? Ik ken zo veel mannen die er net zo tegenaan kijken. Zeg je tegen hun hetzelfde?quote:Op zondag 2 december 2018 15:17 schreef manny het volgende:
[..]
Oh. Ik voel de inspiratie uit het scherm spatten. Jij hebt er alles uitgehaald ! Genieten.
maar doe je al die punten die ze noemt dan ook?quote:Op zondag 2 december 2018 15:22 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Was het zo erg ja? Ik vind het eigenlijk wel leuk, relaxed op eigen tempo de dag doorkomen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen haar voor ze weer met nieuwe ideeën komt.
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.quote:Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
maar doe je al die punten die ze noemt dan ook?
Het wassen strijken vouwen en andere saaie repeterende zaken zoals SOKKEN Vouwen
Ja hij vindt boodschappen doen leuk, zij heeft er een schurft hekel aan dus dat doe ik dan.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef Allures het volgende:
En ga je op papadag ook boodschappen doen met je kind en zo? Dat lijkt me toch best wat vragen van een mens
Ja. Je krijg de kans om van de dag te maken wat je wil. Lege agenda samen met je eigen kleine. En dan klagen over een kind dat aan je been hangt als je wil strijken. Het is maar wat je er uit haalt...quote:Op zondag 2 december 2018 15:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vond het inderdaad niet heel tof, fulltime huisvrouw spelen. Nou en? Ik ken zo veel mannen die er net zo tegenaan kijken. Zeg je tegen hun hetzelfde?
Dan is het toch logisch dat jullie de dag als heel anders ervaren? Na een paar jaar fulltime huisvrouw geweest te zijn ben ik weer gaan werken. Eerst parttime, later fulltime. En het gekke is, dan is het thuis zijn met je kinderen ineens iets waar je heel erg van geniet, in plaats van iets wat je met liefde doet, maar zeker niet altijd leuk is. Als je iets fulltime doet is het namelijk ineens werk geworden.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.
Nog steeds last van oostindische blindheid. Jammer. Zal de vraag nog centraler stellen:quote:
Even voor de duidelijkheid: ik heb uiteraard toffe dingen gedaan. Maar het feestje waar veel werkende partners het voor houden (meestal mannen) is het zeker niet. Net zoals een normale baan niet altijd leuk is.quote:Op zondag 2 december 2018 15:48 schreef manny het volgende:
[..]
Ja. Je krijg de kans om van de dag te maken wat je wil. Lege agenda samen met je eigen kleine. En dan klagen over een kind dat aan je been hangt als je wil strijken. Het is maar wat je er uit haalt...
Maar goed. Als dat het gevoel is waarmee jij terugkijkt op die tijd dan is dan is dat zo.
hier heb je je antwoord.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.
hier ben ik het zonder meer mee eens, netjes geschreven (lekker makkelijk want dan hoef ik het zelf niet te doen:D)quote:Op zondag 2 december 2018 13:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ik ga deze in delen beantwoorden.
Iedere grote uitgave binnen een relatie met gezamenlijke huishouding zou besproken moeten worden, ongeacht wie kostwinner is. Toestemming vragen gaat te ver, maar bespreken is een must.
Kleine uitgaven natuurlijk niet, net als terugkerende uitgaven.
Maar als de gene die thuis zit er vele malen meer geld doorheen 'brast' dan de werkende dan is er iets mis.
Als de huisvrouw fulltime thuis is vind ik eigenlijk niet dat de werkende helft in het huishouden moet meehelpen.
Wel je eigen zooi opruimen natuurlijk en gewoon een glaasje drinken voor de ander meenemen als je toch loopt, maar fulltime huisvrouw moet het huishouden in die vrije uren gewoon kunnen doen.
jij wast iedere dag de ramen?quote:Op zondag 2 december 2018 15:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?
toestemming vragen om iets te kopenquote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Echt een lijdensweg ja op het moment dat ze naar school gaan en zelfstandiger worden, dik in de overuren zit je dan.quote:
ik kan wel alle zoveel-wekelijkse taken typen maar koos er voor een keuze te maken, aangezien je er ongeveer 1 per dag zal doen.quote:
Nee, nee, ja.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Niks. Hij wil hier gewoon even zeiken over d’r want durftie thuis niet.quote:Op zondag 2 december 2018 15:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nog steeds last van oostindische blindheid. Jammer. Zal de vraag nog centraler stellen:
Wat wil je nu concreet van je vriendin?
ditquote:Op zondag 2 december 2018 20:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Niks. Hij wil hier gewoon even zeiken over d’r want durftie thuis niet.
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.quote:Op zondag 2 december 2018 19:12 schreef DeOvenist het volgende:
Mijn ervaring is dat huisvrouw-zijn op de lange termijn te weinig voldoening geeft. Dan worden sommige huisvrouwen territoriaal in je eigen huis. Met een beetje pech raakt men ook nog de verbinding met het sociale leven/de wereld om haar heen kwijt, of is ze zo vermoeid cq probeert ze haar onvrede te compenseren door onmogelijke eisen te stellen aan haar werkzaamheden in huis en aan haar directe omgeving.
Een deeltijd baan is een absolute must. Zelfs als het grootste deel van het extra inkomen linea recta naar de opvang van je kind gaat.
Iedereen heeft behoefte aan erkenning. Met enige regelmaat, en in verschillende varianten. Zorg dat jij niet de enige persoon bent die dat aan haar kan geven.
Been there, done that.
Krijg er nog de bibbers van als ik eraan denk
Een jaar of 40? Of misschien iets meer. In ieder geval iets van na de 2e wereld oorlog.quote:Op zondag 2 december 2018 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.
Vriendelike groete Flip.
Huh voor de 2e wereldoorlog waren er geen huisvrouwen?quote:Op zondag 2 december 2018 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een jaar of 40? Of misschien iets meer. In ieder geval iets van na de 2e wereld oorlog.
Als je er zo tegenaan kijkt weet je jouw antwoord op je eigen vraag al.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Niet per definitie nee. Dat de vrouw thuisbleef is niet altijd de standaard geweest. In vroeger tijden werkte het hele gezin mee om het hoofd boven water te houden. Aan het einde van de 19e eeuw bleven vrouwen uit beter gesitueerde gezinnen thuis als teken van welstand. Dit weer de norm na de beide oorlogen.quote:Op zondag 2 december 2018 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Huh voor de 2e wereldoorlog waren er geen huisvrouwen?
Concerne kalite Flip.
Bovenste beste vlijtige Flip,quote:Op zondag 2 december 2018 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.
Vriendelike groete Flip.
wat zeg jij nou weerquote:Op zondag 2 december 2018 21:25 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Bovenste beste vlijtige Flip,
Zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig
Gr gr
Welk deel begrijp je niet?quote:Op zondag 2 december 2018 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wat zeg jij nou weer
Ozithobayo Flip.
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.quote:Op zondag 2 december 2018 12:23 schreef RobjeGeus het volgende:
Als een man 40 uur werkt en een vrouw helemaal niet...dan moet ze echt geen enkele verwachting hebben dat een kerel haar ook nog helpt met huishouden.
Wat kopen betreft ligt er natuurlijk aan wat je koopt en wat je budget per maand is.
in deze casus is het kind bijna 1quote:Op zondag 2 december 2018 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
Huisvrouw zijn is geen fulltime baan meer als er geen 6+ kinderen zijn.
Wasmachine, droger, vaatwasser, Stofzuigrobot, bezorgservice voor boodschappen. Het kost veel minder tijd dan vroeger. En ik ken wel wat voorbeelden van huisvrouwen met teveel tijd zodra de 2-3 kinderen op school zitten.
Dat zegt niets over gelijkwaardigheid oid. Bovendien werken de meeste vrouwen gewoon nog naast dat huishouden waarin de man ook nog iets doet.
Dus... huisvrouw is geen fulltime baan maar moeder wel!quote:Op zondag 2 december 2018 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
Huisvrouw zijn is geen fulltime baan meer als er geen 6+ kinderen zijn.
Wasmachine, droger, vaatwasser, Stofzuigrobot, bezorgservice voor boodschappen. Het kost veel minder tijd dan vroeger. En ik ken wel wat voorbeelden van huisvrouwen met teveel tijd zodra de 2-3 kinderen op school zitten.
Dat zegt niets over gelijkwaardigheid oid. Bovendien werken de meeste vrouwen gewoon nog naast dat huishouden waarin de man ook nog iets doet.
Het komt nogsteeds best veel voor als er kinderen zijn die nog niet naar school gaan.quote:Op zondag 2 december 2018 21:36 schreef DoubleDip het volgende:
Het is 2018 dus nee ze hoeft geen toestemming te vragen en ja iemand die 40 uur werkt moet ook helpen in het huishouden.
Maar ik vraag me vooral af waarom zoiets nog bestaat anno 2018, gegeven dat je jonger bent dan een jaar of 60.
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishoudenquote:Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Vader net zo goed.quote:Op zondag 2 december 2018 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus... huisvrouw is geen fulltime baan maar moeder wel!
Het gaat toch om een kind van bijna 1 jaar.quote:Op zondag 2 december 2018 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vader net zo goed.
Maar ook dat valt wel mee. Alleen jonge kinderen zijn echt veel werk. Daarna valt het allemaal wel mee.
Maak je geen zorgen, ik vind al die jankerds op mijn werk ook mutsen. Met hun drukdrukdruk. Op vrijdagmiddag is het rond 4 uur al erg stil.
Je kan het vergelijken met 24/7 service die je in je eentje doet.quote:Op zondag 2 december 2018 22:08 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishouden
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.quote:Op zondag 2 december 2018 22:08 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishouden
En dit. Vooral als ze niet hun slaapje willen doen en ook uit hun humeur zijn. Toedeledoki dan met je huishouden.quote:Op zondag 2 december 2018 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar het meest energierovend is de áándacht die kinderen nodig hebben.
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?quote:Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.
Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.
Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).
Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.
Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.
Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.
Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.
Ik ben geen huisvrouw overigens.
Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?![]()
Kind regards Flip.
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.quote:Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?![]()
Kind regards Flip.
Ja of jullie kunnen beide niet lezen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.quote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja of jullie kunnen beide niet lezen.
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurtquote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.
Dat kan natuurlijk ook.
Het zijn wel mannen he Samzz
ja maar dat snappen bepaalde mannen die al die dingen niet doen niet.quote:Op zondag 2 december 2018 22:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurt.
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?quote:Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaarquote:Op zondag 2 december 2018 22:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.
nog met veel kinderen ookquote:Op zondag 2 december 2018 23:01 schreef mspoez het volgende:
Terugkijkend vind de periodes dat ik fulltime thuis was met de kinderen (3 maanden met stiefkind van 4, terwijl zwanger van mijn eerste, daarna 3 maanden met baby en 4 jarige en anderhalf jaar later 6 maanden met zoon van 6, zoon van anderhalf en baby) de meest relaxte tijden die ik heb gehad in mijn leven. Werken met al dat gedoe eromheen van kinderen wegbrengen en ophalen, boodschappen tussendoor, huishouden als alles op bed lag ... pff. Zolang je je ritme gewoon aanpast aan dat van de kinderen is het een heel rustig bestaan.
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
met dit weer?quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...
Dus, uit de machine, aan de waslijn, van de waslijn strijken en vouwen.
Kost meer tijd dan je denkt.
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met dit weer?
en waarom zou je
আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.quote:Op zondag 2 december 2018 23:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nog met veel kinderen ook![]()
Maar goed, als je vrouw of man wat minder tijd kwijt is met het huishouden en de kinderen dan jij op je werk dan gun je het die persoon toch ook gewoon verder?
aina upande Flip.
Ja zo deed ik het ook altijd, in de tijd dat de wasmachine en droger draaiden kon ik rustig even iets anders gaan doen.quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.quote:Op zondag 2 december 2018 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?
Ook zonder de gezinssamenstelling en -grootte van myrr te weten?
Geldt ook voor Flip.
TS, was het niet jouw dochter die drie shirts per dag versleet in het verleden? Hoe is dat nu?
na jullie maken het nu echt moeilijker dan het is hoorquote:Op zondag 2 december 2018 23:06 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.
Omdat het beter is voor mijn kleding.
Ja dat klinkt precies goed al zou ik zelf als vader ook geaag wat meer vrij hebben in het begin, maar daar gaat het wel langzaam heen volgens mij.quote:Op zondag 2 december 2018 23:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.
Oke, reistijd van het naar school brengen en boodschappen doen is werk? Prima hoor maar hoe denk je dat degene met een baan naar zijn werk komt? Me dunkt dat dat wel tegen elkaar weg valt, en dan neem ik het ruim voor de huisvrouw want de school en supermarkt zijn meestal in de buurt (als boodschappen al niet bezorgd worden) en een baan is gemiddeld genomen al snel aan het forenzen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.
Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.
Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).
Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.
Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.
Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.
Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.
Ik ben geen huisvrouw overigens.
Ja tuurlijk want ze is 9 uur bezig met wassen, strijken, vaatwasser in en uitpakken,stofzuigen, dweilen en natuurlijk met het kind. Maar die niet zich dan maar even van half 4 tot half 6 vermaken aangezien mammie dan vrij is en pappie nog niet thuis is.quote:Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Jij dus ook?quote:Op zondag 2 december 2018 23:12 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.quote:Op maandag 3 december 2018 07:46 schreef Leandra het volgende:
Toen jullie nog geen kind hadden en ze nog niet zwanger was werkte ze toch ook niet?
Waarom was het toen geen probleem? Omdat je toen nog haar knight in shining armor moest uithangen?
Mijn volgende vraag zou zijn wat voor werk ze zou moeten gaan doen, haar oude beroep weer oppakken zal wel geen optie zijn, daar moest hij haar zo nodig uit redden.quote:Op maandag 3 december 2018 08:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.quote:Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef marsan het volgende:
Toestemming vragen? Als ze een auto koop, ja. Als ze een pakje kauwgum koopt niet. Ligt dus aan wat er gekocht wordt.
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.quote:Op maandag 3 december 2018 08:49 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.
True, maar als je meerdere miljoenen hebt is zelfs de porsche te doenquote:Op maandag 3 december 2018 08:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.
Dat ze niet zoveel geld uitgeeft vlak voor de winter. Maar ze heeft mijn opmerking over die schoenen uiterst serieus genomen en mag nu een woensdag solliciteren bij een bedrijf waar alles in mij nee op zegt.quote:Op maandag 3 december 2018 07:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik snap de kift niet zo goed TS. Wat wil je nu van haar?
Nee een casino.quote:Op maandag 3 december 2018 09:03 schreef Copycat het volgende:
Be careful what you wish for...
Gaat ze solliciteren in een privéhuis?
Dat is toch ook raar?quote:Op maandag 3 december 2018 09:03 schreef Lokasenna het volgende:
Huisvrouw niet echt. Huismoeder wel lijkt me.
Maar het scheelt degene die wel werkt wel veel tijd en moeite als die niet echt meer over het huishouden na hoeft te denken. Maar als jij op je centen zit en zij houdt van uitgeven, kan ze maar beter een baantje erbij zoeken want anders maken jullie elkaar hier allebei het leven over zuur.
Iedereen moet toch zelf beslissen hoe hij/zij daarin staat?quote:Op maandag 3 december 2018 09:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is toch ook raar?
Dat de een het geld voor het huishouden verdient en dat de ander geld verdient en daar leuke dingen van kan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Een gastouder vraagt er 5 EUR per uur om, stelt niets voor dus.quote:Op zondag 2 december 2018 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Het zijn geen vogels in een kooi.
Ja per kind tochquote:Op maandag 3 december 2018 09:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Een gastouder vraagt er 5 EUR per uur om, stelt niets voor dus.
Nee is een electronisch casino, niet iets met stijl.quote:Op maandag 3 december 2018 09:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Holland casino is een prima club
Maar waarom kom je dan met een topic over gelijkwaardigheid.quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dat ze niet zoveel geld uitgeeft vlak voor de winter. Maar ze heeft mijn opmerking over die schoenen uiterst serieus genomen en mag nu een woensdag solliciteren bij een bedrijf waar alles in mij nee op zegt.
Dus ja, backfire.
Maar waarom hebben jullie hier van te voren nooit over gesproken?quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dat ze niet zoveel geld uitgeeft vlak voor de winter. Maar ze heeft mijn opmerking over die schoenen uiterst serieus genomen en mag nu een woensdag solliciteren bij een bedrijf waar alles in mij nee op zegt.
Dus ja, backfire.
quote:Op maandag 3 december 2018 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
Dus TS vindt hun relatie niet gelijkwaardig, hij vindt zichzelf hoger staan, hij vindt huisvrouw zijn geen fulltime baan, hij vindt het totaal niet OK dat zijn vriendin gaat werken, maar als zij een euro uitgeeft is dát ook niet OK.
Jij hebt geen vriendin TS, jij hebt een gevangene.
Zeik niet zo man. Ze is geen klein kind he.quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dus ja, backfire.
Dit vat t mooi samen idd.quote:Op maandag 3 december 2018 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
Dus TS vindt hun relatie niet gelijkwaardig, hij vindt zichzelf hoger staan, hij vindt huisvrouw zijn geen fulltime baan, hij vindt het totaal niet OK dat zijn vriendin gaat werken, maar als zij een euro uitgeeft is dát ook niet OK.
Die vriendin is het probleem ook niet. TS is het probleem.quote:Op maandag 3 december 2018 11:27 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Zeik niet zo man. Ze is geen klein kind he.
Ja, 1 dag per week is dat heel relaxed. Maar als alle dagen van alle weken er zo uit zien wordt dat slopend saai.quote:Op zondag 2 december 2018 15:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Kind in bad en aankleden, de vaatwasser uitpakken, ontbijt opruimen, dan gaan we boodschappen doen en daarna moet hij een boterham en dan gaat hij meestal nog even slapen en ga ik aan het eten beginnen. Is de meest relaxte dag van mijn week.
Eens, sterker nog: als dat elke dag van de week zou zijn, zou de rest van het huishouden daar ook nog bij komen. Want boodschappen is slechts een fractie van hetgeen er in een huishouden moet gebeuren. Plus dat ik aanneem dat de dagbesteding van zoonlief niet elke dag bestaat uit alleen maar boodschappen doen, maar dat hij ook wel eens naar buiten mag, dat er verder met hem gespeeld wordt, etc. De meeste één jarigen vragen best veel aandacht en zijn redelijk zorgintensief, ts doet vermoeden alsof zijn zoon de hele verdere dag slaapt tot het avondetenquote:Op maandag 3 december 2018 11:55 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, 1 dag per week is dat heel relaxed. Maar als alle dagen van alle weken er zo uit zien wordt dat slopend saai.
True story. Ik zie het bij mij thuis. Wij hebben maar 1 kind, een dochtertje van 4,5 maand oud nu, en het is een dagtaak om daar de rest omheen te plannen, want als zij begint te huilen of wat dan ook, dan valt de rest van de planning op dat moment even stil, en dan moet je daarna aanpassen.quote:Op maandag 3 december 2018 12:15 schreef Schanu het volgende:
[..]
Eens, sterker nog: als dat elke dag van de week zou zijn, zou de rest van het huishouden daar ook nog bij komen. Want boodschappen is slechts een fractie van hetgeen er in een huishouden moet gebeuren. Plus dat ik aanneem dat de dagbesteding van zoonlief niet elke dag bestaat uit alleen maar boodschappen doen, maar dat hij ook wel eens naar buiten mag, dat er verder met hem gespeeld wordt, etc. De meeste één jarigen vragen best veel aandacht en zijn redelijk zorgintensief, ts doet vermoeden alsof zijn zoon de hele verdere dag slaapt tot het avondeten
Het leest alsof je haar verplicht om te gaan solliciteren ...quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dus ja, backfire.
Zo leest het in mijn ogen helemaal niet. Dat 'mag' slaat op dat het bedrijf haar op gesprek laat komen. Hij zegt zelf dat alles in hem 'nee' zegt, dus ik denk niet dat hij het bedoelt als dat HIJ haar 'toestaat' op gesprek te gaan.quote:Op maandag 3 december 2018 13:03 schreef maily het volgende:
[..]
Het leest alsof je haar verplicht om te gaan solliciteren ...
Als ik het zo lees heeft TS die ene dag ook eigenlijk 1 dagdeel 'uitloop' mogelijkheid, want als alles meezit heeft hij 's ochtends de boodschappen al gedaan. Ja dan is het inderdaad wel relaxed.quote:Op maandag 3 december 2018 12:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True story. Ik zie het bij mij thuis. Wij hebben maar 1 kind, een dochtertje van 4,5 maand oud nu, en het is een dagtaak om daar de rest omheen te plannen, want als zij begint te huilen of wat dan ook, dan valt de rest van de planning op dat moment even stil, en dan moet je daarna aanpassen.
allereerst: leuk leuk ! genietenquote:Op maandag 3 december 2018 12:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True story. Ik zie het bij mij thuis. Wij hebben maar 1 kind, een dochtertje van 4,5 maand oud nu, en het is een dagtaak om daar de rest omheen te plannen, want als zij begint te huilen of wat dan ook, dan valt de rest van de planning op dat moment even stil, en dan moet je daarna aanpassen.
Correct. Ik kan ook helemaal niets doen. Ik bepaal. Maar ja, niet voldoen aan op zijn minst de basisbehoeften van een kind is strafbaar dacht ik.quote:Op maandag 3 december 2018 13:30 schreef manny het volgende:
[..]
allereerst: leuk leuk ! genieten
Allertweedst: betreffende het vette deel: je kan dat ook niet doen. jij bepaalt.
Waarom leg jij zo ontzettend de nadruk op het genieten van je kind? Alsof genieten een plicht is. Zo kijk je toch ook niet naar de andere relaties in je leven?quote:Op maandag 3 december 2018 13:30 schreef manny het volgende:
[..]
Allertweedst: betreffende het vette deel: je kan dat ook niet doen. jij bepaalt.
Dat laatste, leuk om te denken, maar zo werkt het gewoonweg niet.quote:Op maandag 3 december 2018 13:30 schreef manny het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, als ze het ermee eens was had ik hier nu niet geweest.quote:Op maandag 3 december 2018 14:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, laten we hier een OUD-topic van maken.
TS heeft echt een heel fijne liefdevolle gelijkwaardige relatie met de moeder van zijn kind, die en passant ook nog even voor een stiefkind zorgt. Toch?
Man, ga je rare ideetjes eens bij haar toetsen en roep vooral: jij hebt niks te doen en geeft mijn geld uit. Want zo zie jij het toch?
Want je had serieus verwacht dat zij zou zeggen van 'ja, klopt, ik zit de hele dag op mn lamme kut puzzelboekskes in te vullen, en ik geef jouw geld uit aan shit voor mij', als dat niet de realiteit is omdat ze waarschijnlijk veel meer doet?quote:Op maandag 3 december 2018 14:27 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, als ze het ermee eens was had ik hier nu niet geweest.
ik reageerde op "als zij begint te huilen" dan valt de rest stil. Zoals hieronder al als voorbeeld gegeven over schoonmaken: dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op maandag 3 december 2018 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correct. Ik kan ook helemaal niets doen. Ik bepaal. Maar ja, niet voldoen aan op zijn minst de basisbehoeften van een kind is strafbaar dacht ik.
Jij doelt op dat je dan ook kunt kiezen om niet schoon te maken / whatever welke taak er op 't programma staat?quote:Op maandag 3 december 2018 14:31 schreef manny het volgende:
[..]
ik reageerde op "als zij begint te huilen" dan valt de rest stil. Zoals hieronder al als voorbeeld gegeven over schoonmaken: dat hoeft niet zo te zijn.
Ik moet wel iets toegeven... ik heb een tweeling. dus ik had er twee van 4,5 maanden. en als die begonnen met huilen reageerden ze vaak op elkaar, maar moest er dus bijna per definitie eentje even wachten als ik alleen thuis was. Je kan er maar 1 tegelijk verzorgen / echte aandacht geven.
Eh ja. Een plicht aan jezelf. Onderhoud jij relaties waar je niet van geniet ? (genieten wel een lastig woord met vele lagen), laat ik het zo zeggen: positieve relaties.quote:Op maandag 3 december 2018 13:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom leg jij zo ontzettend de nadruk op het genieten van je kind? Alsof genieten een plicht is. Zo kijk je toch ook niet naar de andere relaties in je leven?
wacht ff, je hebt dat echt zo gezegd? En ze is niet vertrokken? Wowquote:Op maandag 3 december 2018 14:27 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ziek, zwak, misselijk: dan is alle aandacht nodig en zoals je schrijft zelfs erg belangrijk. Maar op een gewone papa of mama is thuis dag, waar dit topic over ging, kun je zat andere dingen doen en bepaalt een kind niet wat er gebeurt of wat de planning is.quote:Op maandag 3 december 2018 13:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat laatste, leuk om te denken, maar zo werkt het gewoonweg niet.
Hoe wil je bepalen dat dat zieke kind het zelf maar uit moet zoeken bv? Kan wel, maar zal stevige schade opleveren bij dat kind.
Zelfs bij moeten we maar even doorheen, moet maar even huilen (waarbij het de vraag is of dat wel zo ok is), trekt dat je hele structuur omver. Biologisch gezien doet dat gewoon wat met een ouder. Er is geen sprake van je doet gewoon rustig je eigen ding.
We hebben het hier (ts) over een kind van nog geen jaar oud. Die in alles compleet afhankelijk is van de verzorger die er dan is.
Tegen je 4 jarige zeggen zoek het maar even zelf uit (op vriendelijke wijze) is van hele andere orde dan dat tegen dat kind van 8 maanden zeggen. Die dat niet begrijpt.
ja. beide kanten op. Je kiest om je taak even te verschuiven. Of je kiest om kind even door te laten huilen en af te maken waar je mee bezig was.quote:Op maandag 3 december 2018 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij doelt op dat je dan ook kunt kiezen om niet schoon te maken / whatever welke taak er op 't programma staat?
Ja, dat klopt dan, dat doe je effectief ook, want je stopt met taak X en gaat vervolgens je kinderen voeden/verschonen.
Het is echt niet alleen maar kommer en kwel idd, op vele momenten geeft het meer vrijheid dan het wegneemt. Maar zelfs als het kind prima gaat valt je structuur aardig weg in dat eerste jaar. Is aanpassen daarop, gebroken nachten e.d. een feit.quote:Op maandag 3 december 2018 14:38 schreef manny het volgende:
[..]
Ziek, zwak, misselijk: dan is alle aandacht nodig en zoals je schrijft zelfs erg belangrijk. Maar op een gewone papa of mama is thuis dag, waar dit topic over ging, kun je zat andere dingen doen en bepaalt een kind niet wat er gebeurt of wat de planning is.
Wat had je eigenlijk voor werk voor haar in gedachten, als ze haar eigen schoenen maar moet verdienen?quote:Op maandag 3 december 2018 14:27 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Achter de kassa bij de Aldi ofzoquote:Op maandag 3 december 2018 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat had je eigenlijk voor werk voor haar in gedachten, als ze haar eigen schoenen maar moet verdienen?
Wat deed ze voor werk voordat ze met jou was?quote:Op maandag 3 december 2018 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat had je eigenlijk voor werk voor haar in gedachten, als ze haar eigen schoenen maar moet verdienen?
R&P / Nog meer mensen gebroken met familie hier?quote:Op maandag 3 december 2018 15:41 schreef mspoez het volgende:
[..]
Wat deed ze voor werk voordat ze met jou was?
First, dan moet je misschien maar blij zijn dat ze niet (meer) werkt.quote:Op maandag 3 december 2018 16:36 schreef Poes. het volgende:
[..]
R&P / Nog meer mensen gebroken met familie hier?
Guess again...quote:Op maandag 3 december 2018 16:52 schreef Schanu het volgende:
[..]
First, dan moet je misschien maar blij zijn dat ze niet (meer) werkt.
Second, dan heeft ze zelf neem ik aan ook wel wat geld in het laatje gelegd? Althans, haar voormalige werk lijkt mij niet de slechts betaalde baan.
Hmm zo zie je maar weer, aannames zijn dodelijkquote:Op maandag 3 december 2018 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Guess again...
Ze zat in de schuldsanering en TS heeft nog eea moeten regelen toen hij met haar trouwde.
En dan hoop ik dat hij onder huwelijkse voorwaarden getrouwd is (vooral omdat hij al een kind had), maar ik meen me te herinneren dat hun liefde zo groot was dat dat niet nodig was.
Die liefde spat dan ook keer op keer op keer op keer van mijn FOK!-scherm af.quote:Op maandag 3 december 2018 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Guess again...
Ze zat in de schuldsanering en TS heeft nog eea moeten regelen toen hij met haar trouwde.
En dan hoop ik dat hij onder huwelijkse voorwaarden getrouwd is (vooral omdat hij al een kind had), maar ik meen me te herinneren dat hun liefde zo groot was dat dat niet nodig was.
Als ie in gemeenschap van goederen is getrouwd dan moet ie niet zeiken ook.quote:Op maandag 3 december 2018 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Guess again...
hij heeft een huishoudster gekocht en nu koopt die huishoudster schoenen van zijn geld en moet TS nog steeds dingen in het huishouden doenquote:Op maandag 3 december 2018 17:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Die liefde spat dan ook keer op keer op keer op keer van mijn FOK!-scherm af.
beste samenvatting.quote:Op maandag 3 december 2018 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
hij heeft een huishoudster gekocht en nu koopt die huishoudster schoenen van zijn geld en moet TS nog steeds dingen in het huishouden doen
True,ik heb een akkoord van 51 % aangeboden, dat is geaccepteerd. Daarmee heeft ze geen schulden meer maar geen schone lei. Gemeenschap van goederen is ons huwelijk, en ik hou van haar, het spat er misschien niet vanaf maar ik ben wel dol op m'n vrouwtje, zij is alles voor mij.quote:Op maandag 3 december 2018 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Guess again...
Dat weet je dan wel heel slecht over te brengen.quote:Op maandag 3 december 2018 20:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
True,ik heb een akkoord van 51 % aangeboden, dat is geaccepteerd. Daarmee heeft ze geen schulden meer maar geen schone lei. Gemeenschap van goederen is ons huwelijk, en ik hou van haar, het spat er misschien niet vanaf maar ik ben wel dol op m'n vrouwtje, zij is alles voor mij.
Voor jou.quote:Op maandag 3 december 2018 20:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet je dan wel heel slecht over te brengen.
Ik heb t ook over hier ja.quote:Op maandag 3 december 2018 20:08 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Voor jou.
Maar Kim weet hoe gek ik op haar ben.
Ze weet alles over mij.
met alle drama die ze al met hem vol houdt zou ze geld bij moeten krijgenquote:Op maandag 3 december 2018 17:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als ie in gemeenschap van goederen is getrouwd dan moet ie niet zeiken ook.
Al vind ik dat ie sowieso niet moet zeuren, zij zorgt voor t kind en het huishouden, want dat ze werkt heeft ie liever niet.
Nee schat.quote:Op maandag 3 december 2018 20:09 schreef Allures het volgende:
[..]
met alle drama die ze al met hem vol houdt zou ze geld bij moeten krijgen
Anyway, wat heb je tegen het casino en wat zou je haar wel graag voor werk zien doen?quote:
Dronken gasten, Blacklist, whitelist, gokverslaving, m'n vrouw die hier tussen zit.quote:Op maandag 3 december 2018 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Anyway, wat heb je tegen het casino en wat zou je haar wel graag voor werk zien doen?
Of wil je helemaal niet dat ze werkt?
Goede basisinstelling. 😎quote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dronken gasten, Blacklist, whitelist, gokverslaving, m'n vrouw die hier tussen zit.
Dat wil ik niet. Zij is van mij.
Jij hebt echt niet door hoe eng dit klinkt...quote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dronken gasten, Blacklist, whitelist, gokverslaving, m'n vrouw die hier tussen zit.
quote:Op maandag 3 december 2018 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
gezonde houding hoorquote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee dit is Dennis,je weet wel,van Dennis en Kim, de prostituee waar ie verliefd op werd en toen 'gered' heeftquote:Op maandag 3 december 2018 20:32 schreef vincenzo78 het volgende:
Heeft BlackMolly77 een import uit de Filipijnen, Zuid-Amerika of Afrika?
Antillen.quote:Op maandag 3 december 2018 20:32 schreef vincenzo78 het volgende:
Heeft BlackMolly77 een import uit de Filipijnen, Zuid-Amerika of Afrika?
Dat was het antwoord op de eerste vraag (wat heb je tegen het casino?). Ik stelde er meerquote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Als je de verzorging van de kinderen deels uitbesteedt dan doet iemand anders dat deel dus voor je, net zoals iemand anders hier voor mij schoonmaakt.quote:Op maandag 3 december 2018 20:42 schreef Mishu het volgende:
Heeft een vrouw of man dan 2 banen als ze beiden werken en beiden het huishouden/de kinderen doen? Oftewel: 4 banen?
Ik gok (npi) dat dat casino sowieso al van het kaliber "louche" is.quote:Op maandag 3 december 2018 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was het antwoord op de eerste vraag (wat heb je tegen het casino?). Ik stelde er meer
Maar je bent dus bang dat andere mannen gaan proberen haar te versieren/verleiden en je bent bang dat ze in een louche milieu terecht komt? Of begrijp ik je verkeerd?
quote:Op maandag 3 december 2018 09:26 schreef speknek het volgende:
Zoals Hamzoef ook al zei, zonder kinderen nee. Mijn schoonmakers zijn in vijf uur klaar voor de week. Beetje vaatwasser uitruimen en wasje doen is de moeite niet.
Met kleine kinderen zit ik liever 60 uur per week op kantoor.Schoonmakers? Meerderen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Ik geloof wel dat je zelf dénkt van haar te houden en op jóúw manier houd je vermoedelijk ook wel van haar. Dat maakt de hele situatie wat mij betreft alleen maar des te enger/explosiever... Zoek a.u.b. tijdig adequate hulp, voor jullie als individuen, voor jullie als partners, voor jullie als ouders en voor jullie als gezin. Ik zie eea anders nog eens heel akelig aflopen allemaal en dat zeg ik niet om rot te doen.quote:Op maandag 3 december 2018 20:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
True,ik heb een akkoord van 51 % aangeboden, dat is geaccepteerd. Daarmee heeft ze geen schulden meer maar geen schone lei. Gemeenschap van goederen is ons huwelijk, en ik hou van haar, het spat er misschien niet vanaf maar ik ben wel dol op m'n vrouwtje, zij is alles voor mij.
Vader ook jaquote:Op zondag 2 december 2018 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vader net zo goed.
Maar ook dat valt wel mee. Alleen jonge kinderen zijn echt veel werk. Daarna valt het allemaal wel mee.
Maak je geen zorgen, ik vind al die jankerds op mijn werk ook mutsen. Met hun drukdrukdruk. Op vrijdagmiddag is het rond 4 uur al erg stil.
Net zoals tegen thuisblijfmoeders.quote:Op dinsdag 4 december 2018 07:59 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Vader ook ja
Hoe kijken mensen hier aan tegen thiisblijfvaders die het huishouden doen?
Oke... Dus je wil niet dat je vrouw gaat werken maar ondertussen mag ze ook geen geld uitgeven omdat jij de gene bent die het binnenhaalt.. Logisch...quote:Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ze mag wel geld uitgeven maar 289 euro voor een paar (lelijke) laarzen is mij een beetje te gortig.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Oke... Dus je wil niet dat je vrouw gaat werken maar ondertussen mag ze ook geen geld uitgeven omdat jij de gene bent die het binnenhaalt.. Logisch...
dus jij bepaald wat ze wel en niet aan magquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ze mag wel geld uitgeven maar 289 euro voor een paar (lelijke) laarzen is mij een beetje te gortig.
Dat mag jij vinden. Maar je geeft haar niet de ruimte om dan zelf geld te verdienen en dat daar wel aan uit te geven. Ze is je vrouw he, niet je 12-jarige dochter.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ze mag wel geld uitgeven maar 289 euro voor een paar (lelijke) laarzen is mij een beetje te gortig.
Dat doen ze in de EBI in Vught ookquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:02 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
dus jij bepaald wat ze wel en niet aan mag
In mijn optiek voeren jullie een gezamenlijke huishouding en hebben jullie op grond daarvan béiden iets over de uitgaven te zeggen. Zo ook jij, zoals bijvoorbeeld in dit geval, want ik snap heel goed dat je het niet o.k. vindt als/dat jouw vrouw het één na de andere paar (dure) schoenen koopt. Ik snap alleen niet waarom je met (geïmpliceerde on)gelijkwaardigheid en haar huisvrouw zijn (en jouw denigrerende mening daarover) komt aanzetten. Waarom hoor ik je niet (puur en alleen) over gezamenlijkheid en eea met elkaar overleggen enzo?quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik snap dat dat een probleem kan zijn. Maar hoe kom je nou van dat probleem bij deze OP:quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
En vervolgens reageer je OP GEEN ENKELE POST die ingaat op hoe je dan met elkaar de financiën regelt.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
Bespreek dat dan met haarquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt niet dat 289 euro weinig geld is of zoquote:
Relatief valt het reuze mee.quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:57 schreef Samzz het volgende:
Nee, maar dat maakt niet dat 289 euro weinig geld is of zo.
Nou, ik denk dat hij het idee heeft dat hij werkt, hij het geld binnen brengt, hij dat dus ook mag uitgeven en daar zijn vrouw niet werkt (en dat ook niet mag) en dus geen eigen geld heeft, moet zij om elke euro toestemming aan hem vragen. Zo is de OP ook een beetje geschreven.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap dat dat een probleem kan zijn. Maar hoe kom je nou van dat probleem bij deze OP:
[..]
En vervolgens reageer je OP GEEN ENKELE POST die ingaat op hoe je dan met elkaar de financiën regelt.
Schiet mij maar lek.
Eens hoor. Dit is gewoon zeiken om het zeiken van hem. Dat ie met haar om de tafel gaat.quote:
Dat klopt m.i. allemaal wat je daar zegt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat hij het idee heeft dat hij werkt, hij het geld binnen brengt, hij dat dus ook mag uitgeven en daar zijn vrouw niet werkt (en dat ook niet mag) en dus geen eigen geld heeft, moet zij om elke euro toestemming aan hem vragen. Zo is de OP ook een beetje geschreven.
Hij maakt er nu een beetje van dat 289 euro voor een paar laarzen veel geld is, maar als dát de specifieke situatie is, dan vind ik de OP daar helemaal niet bij passen, want daarin praat hij over algemeenheden.
Daarom denk ik dat wat hij in de OP schrijft is hoe hij eigenlijk denkt.
Ah. Nou, dat kan vanalles zijn he. Gewoon om aandacht vragen, gewoon zeiken over zijn vriendin/vrouw, denken dat hij gelijk heeft maar dat toch willen toetsen, hopen dat hij bevestigende reacties krijgt die hij dan zijn vriendin/vrouw onder de neus kan duwen onder het mom van 'zie je wel', en nog vast wel 1001 redenen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klopt m.i. allemaal wat je daar zegt.
Maar hoe hij dan op een punt in zijn gedachtengang komt dat hij besluit: dit ga ik aan de goegemeente van FOK! voorleggen om hun reacties... Ik sta echt paf van zoiets. Wat verwacht je dan?
Trouwens, ik denk dat het ook een afspiegeling kan zijn van de woordenwisseling die er is geweest.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah. Nou, dat kan vanalles zijn he. Gewoon om aandacht vragen, gewoon zeiken over zijn vriendin/vrouw, denken dat hij gelijk heeft maar dat toch willen toetsen, hopen dat hij bevestigende reacties krijgt die hij dan zijn vriendin/vrouw onder de neus kan duwen onder het mom van 'zie je wel', en nog vast wel 1001 redenen.
Ik heb het gevoel (maar dat is niet meer dan een gevoel), dat hij een 'zie je wel' wilde doen richting haar, en dat dat dus nu in het water is gevallen.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 4 december 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trouwens, ik denk dat het ook een afspiegeling kan zijn van de woordenwisseling die er is geweest.
D: Wat? Die laarzen waren hoe duur?! Dat vind ik veel te duur!
K: Ik wilde ze graag hebben.
D: En ik vind ze te duur. Weet je wel hoeveel uur ik daarvoor moet werken?
K: Ja, en ik zit thuis met ons kind. Mag ik dan niks voor mezelf kopen?
D: Ik betaal dus ik bepaal. Jij zit een beetje thuis met het kind. En je doet af en toe wat aan het huishouden. En je verwacht ook nog dat ik meehelp, terwijl ik de enige ben die hier zorgt voor het brood op de plank.
Zo, en nu ga ik een topic op FOK! aanmaken. Wat zullen we nou beleven.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trouwens, ik denk dat het ook een afspiegeling kan zijn van de woordenwisseling die er is geweest.
D: Ik betaal dus ik bepaal. Jij zit een beetje thuis met het kind. En je doet af en toe wat aan het huishouden. En je verwacht ook nog dat ik meehelp, terwijl ik de enige ben die hier zorgt voor het brood op de plank.
Kun je het missen of is dat het probleem?quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik kocht ooit laarzen voor 350 euro en twee weken later lagen ze met 30% korting in de uitverkoop. Daar was ik wel even ziek van. En redelijk modegevoelige laarzen, dus twee seizoenen later konden ze ook echt niet meerquote:Op dinsdag 4 december 2018 14:19 schreef Leandra het volgende:
Maar ik koop ze liever voor de helft in de uitverkoop, dat dan wel weer.
Zijn ze zo mooi dat ze de uitverkoop niet gaan halen neem ik het risico niet achter het net te vissen en koop ik ze wel gelijk.
Oh, en ik geef zo'n bedrag idd niet uit aan iets waar ik maar 1 seizoen mee doe.
Ik loop nu al voor het 3de of 4de jaar op mijn McGregor laarzen, prima koop geweest.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kocht ooit laarzen voor 350 euro en twee weken later lagen ze met 30% korting in de uitverkoop. Daar was ik wel even ziek van. En redelijk modegevoelige laarzen, dus twee seizoenen later konden ze ook echt niet meer.
Moet "kind" niet "jong" zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kleine smurf noem ik hem. Of als ie vervelend is wurm.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:46 schreef maily het volgende:
[..]
Moet "kind" niet "jong" zijn?
Verder
Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kun je het missen of is dat het probleem?
Nou vind ik 289 voor laarzen niet heel schokkend, maar ik vind het meestal wel zonde omdat laarzen bijna altijd lelijk zijn.
Dus nee, ik geef het er nagenoeg nooit aan uit omdat ik bijna nooit laarzen zie die ik dat waard vind, maar als er laarzen zijn die ik helemaal![]()
![]()
vind dan is 289 weer geen raar bedrag. Ongeacht wat mijn man er van vindt.
Maar ik koop ze liever voor de helft in de uitverkoop, dat dan wel weer.
Zijn ze zo mooi dat ze de uitverkoop niet gaan halen neem ik het risico niet achter het net te vissen en koop ik ze wel gelijk.
Oh, en ik geef zo'n bedrag idd niet uit aan iets waar ik maar 1 seizoen mee doe.
Ik loop nu al voor het 3de of 4de jaar op mijn McGregor laarzen, prima koop geweest.
En nu?quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
Als het voor jou vanzelfsprekend is dat moeders bij hun kind(eren) thuis blijven en niet werken, dan kan ze dus niet werken. Dan hebben jullie samen in overleg besloten dat ze niet buitenshuis werkt en salaris ontvangt, maar thuis onbetaald voor de/het kind(eren) zorgt en het huishouden grotendeels doet.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
Jij had je mening al klaar voor je dit topic opende dus. Volgens het merendeel van de users heb je geen recht van spreken. Of moeten jullie in ieder geval duidelijker gaan communiceren over bijdragen in huishouden en geldzaken. Ga je nog iets met die info doen?quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen hequote:Op dinsdag 4 december 2018 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Er gaat natuurlijk al vanalles mis in de paar regels die je daar schrijft he. Want waarom is daar niet vooraf overleg over? het feit dat hij alles denkt te kunnen bepalen en haar kleineert (en hoé, als bovenstaande waar is) en vervolgens bevestiging willen hebben van wat hij denkt en dan een 'zie je wel' doen richting haar.
Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij had je mening al klaar voor je dit topic opende dus. Volgens het merendeel van de users heb je geen recht van spreken. Of moeten jullie in ieder geval duidelijker gaan communiceren over bijdragen in huishouden en geldzaken. Ga je nog iets met die info doen?
[..]
In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen he
Sinds wanneer praat een bosje bloemen over zaken die nu niet lekker lopen tussen jullie?quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.
Bosje bloemen zal het wel goed doen.
Ja. Hier heb je een bos onkruid omdat ik je zo kort mogelijk probeer te houdenquote:Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Het criterium is niet of jij ze mooi vindt hè...quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Als de situatie in de OP zonder kinderen is, dan had hij dat misschien nog wel (gedeeltelijk) kunnen krijgen met het nodige selectief lezen en nuances negerenquote:Op dinsdag 4 december 2018 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen he
Lees even het hele topicquote:
Als het voor jou zo normaal is en je bent zelf (ook) degene die niet wilt dat ze werkt, is het erg merkwaardig dat je toch zo kleinerend over haar rol als moeder en huisvrouw doet en geeft het 'ik betaal, dus ik bepaal' echt helemaal geen pas.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik vind een bosje bloemen op zich wel een lief gebaar, maar het is niet iets wat voor in de toekomst ook maar in de buurt van een daadwerkelijke oplossing komt hè?!quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het voor jou vanzelfsprekend is dat moeders bij hun kind(eren) thuis blijven en niet werken, dan kan ze dus niet werken. Dan hebben jullie samen in overleg besloten dat ze niet buitenshuis werkt en salaris ontvangt, maar thuis onbetaald voor de/het kind(eren) zorgt en het huishouden grotendeels doet.
Overigens zijn het huishouden en zorg voor kinderen geen zaken die je tussen 9-17 uur doet, maar ben je daar 24/7 zeven dagen per week zoet mee. Ik vermoed tenminste dat jij ook niet 's nachts naar je huilende kind gaat omdat jij de volgende dag weer moet werken en zij lekker thuis kan blijven. Dus dat je wanneer je buitenshuis werkt toch ook bijdraagt aan het huishouden, vind ik vanzelfsprekend, hoewel het merendeel bij haar zal liggen.
Wat je dan doet, is samen de financiële consequenties van die keuzes bespreken. Daarbij bespreek je hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en hoe je beide met uitgaven voor jezelf omgaat. Als het een terugkerend punt van discussie is hoe ieder geld voor zichzelf uitgeeft, bepaal je samen hoeveel zakgeld ieder krijgt (in principe evenveel) en wat je daarvoor koopt. En als zij dan in jouw ogen foeilelijke laarzen wil kopen die binnen haar budget passen, dan is dat helemaal prima.
Of je nou betaald of onbetaald aan je relatie bijdraagt, gelijkwaardigheid hoort er sowieso te zijn.
Het ik betaal dus ik bepaal waren niet mijn woorden. En waar zie je mij kleinerend over haar rol als huisvrouw en moeder doen?quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als het voor jou zo normaal is en je bent zelf (ook) degene die niet wilt dat ze werkt, is het erg merkwaardig dat je toch zo kleinerend over haar rol als moeder en huisvrouw doet en geeft het 'ik betaal, dus ik bepaal' echt helemaal geen pas.
[..]
Ik vind een bosje bloemen op zich wel een lief gebaar, maar het is niet iets wat voor in de toekomst ook maar in de buurt van een daadwerkelijke oplossing komt hè?!
[..]
Dit.
Nou, als die bos bloemen gemeend waren, ja. Maar dit voelt heel erg aan van we doen effies een bossie bloemen en dan is het vrouwtje wel weer even gesust. Want het is niet zo dat hij nu een andere mening heeft. Hij denkt nog steeds hetzelfde, maar hij is er nu achter gekomen dat hij geen gelijk heeft + het feit dat zij nu wil gaan werken wat hij niet wil.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als het voor jou zo normaal is en je bent zelf (ook) degene die niet wilt dat ze werkt, is het erg merkwaardig dat je toch zo kleinerend over haar rol als moeder en huisvrouw doet en geeft het 'ik betaal, dus ik bepaal' echt helemaal geen pas.
[..]
Ik vind een bosje bloemen op zich wel een lief gebaar, maar het is niet iets wat voor in de toekomst ook maar in de buurt van een daadwerkelijke oplossing komt hè?!
[..]
Dit.
Nah ja, we 'zien' op FOK! alleen D. in zijn doen en laten. Ja, K. is best 'zielig' op basis van wat hij zoal schrijft, maar het is sterk de vraag (al was het maar op basis van wat we door D. 'feitelijk' al van haar weten) of K. zelf nou zo'n 'probleemloos' iemand is... Mijn (persoonlijke) beeld van haar is eigenlijk net zo goed niet zo 'fris'... En ja, D. loopt op FOK! nogal eens over haar te klagen, maar aan de andere kant spaart hij haar denk ik ook wel (als was het maar vanuit een bepaalde naïviteit of wat dan ook).quote:Op maandag 3 december 2018 20:09 schreef Allures het volgende:
[..]
met alle drama die ze al met hem vol houdt zou ze geld bij moeten krijgen
Zo gaat het bijna altijd bij D. (onder welke naam dan ook), toch? Hij doet net alsof hij een bepaalde discussie wil voeren, maar in de vraagstellin(en) zit(ten) gewoon zijn eigen mening(en) verpakt. En die mening (met bijbehorende frustraties) ventileren, evt. inderdaad in hoop op een 'zie je wel'... dát is waar hij op uit is, niets anders. Dit dus:quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(knip)
Daarom denk ik dat wat hij in de OP schrijft is hoe hij eigenlijk denkt.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:52 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Je wilde gewoon weer even jankzakken over je vriendin.
Doe dat voortaan tegen vrienden. Of de kroegbaas.
Hij schrijft zelf dat deze situatie van 'man-werken, vrouw-thuis/kinderen' normaal is in zijn omgeving, maar ik heb ook het idee dat wat jij hier schrijft sterk meespeelt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(knip)
Wat ik denk dat het onderliggende probleem is dat hij als de dood is dat zij aftaait. Niet eens per se vanwege haar, maar vanwege dat hij niet alleen wil zijn. Hij probeert haar te isoleren. Hij doet wel mooi 'blijf jij maar thuis, ik ga werken', maar dat doet hij vooral omdat hij dan denkt dat hij kan controleren, + dat zij niet met andere mensen en daarmee dus ook niet met andere mannen in aanraking komt he.
(knip)
In de OP al, waar je je afvraagt of ze wel gelijkwaardig aan je is omdat zij niet en jij wel werkt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:36 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Het ik betaal dus ik bepaal waren niet mijn woorden. En waar zie je mij kleinerend over haar rol als huisvrouw en moeder doen?
quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Dus meerdere mensen doen er 5u per week over? Dan kan je je toch voorstellen dat eentje er veel langer over doet?quote:
Basisschool lerares zijn heeft veel voordelen zoals werken tijdens schooltijd van kinderen en vrij hebben wanneer de kinderen vrij zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:50 schreef 2NutZ het volgende:
Nope. Mijn schoonzus met 4 kinderen zegt altijd dat het wel druk is maar kan het prima aan met haar baan als basisschool lerares.
Alle vrouwen die anders zeggen zijn aanstellers.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Basisschool lerares zijn heeft veel voordelen zoals werken tijdens schooltijd van kinderen en vrij hebben wanneer de kinderen vrij zijn.
watquote:Op dinsdag 4 december 2018 22:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Basisschool lerares zijn heeft veel voordelen zoals werken tijdens schooltijd van kinderen en vrij hebben wanneer de kinderen vrij zijn.
Daarbuiten denk ik dat heel veel werkende moeders het niet zullen toegeven dat ze het eigenlijk niet gedraaid krijgen. Dan voel je dat je gefaald hebt en je kinderen, man, huishouden,... tekort doet.
Het ontbreken van structuur valt veel mensen zwaar.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:37 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
wat![]()
Ze is juist regelmatig vaak savonds ook nog bezig met het nakijken van toetsen, bedenken van creatieve klas opdrachten voor die week etc. dus nee.
Ik denk dat veel huisvrouwen/moeders zich veel drukker voor doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Daar heb ik zeker begrip voor. Daar zijn wel dingen aan te doen overigens maar ook dat kost even wat moeite en energie.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het ontbreken van structuur valt veel mensen zwaar.
Hier exact hetzelfde! Het is dat ik nu niet kan werken maar oooooh wat was het fijn en wat valt het mij nu tegen om 24/7 mama te zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2018 23:18 schreef Logician2.0 het volgende:
Nou ik heb altijd gewerkt, ook toen ik alleen was.
Momenteel ben ik sinds ik ziek ben geweest full time thuis en ik moet zeggen dat ik dit (vooral mentaal) 100x zwaarder vind dan een werkende moeder te zijn![]()
Ik geniet er zeker wel van hoor maar zo makkelijk als ik dacht dat het was is het niet.
Vooral het feit dat je eigenlijk 24/7 mama bent ipv ook af en toe gewoon alleen jezelf ...
Zo kun je zien hoe anders iedereen daar in staat. Mijn vrouw heeft een jaar zwangerschapsverlof en vindt dat heerlijk.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Hier exact hetzelfde! Het is dat ik nu niet kan werken maar oooooh wat was het fijn en wat valt het mij nu tegen om 24/7 mama te zijn.
Nog wel. Hoe oud is jullie kind? 5 maand?quote:Op woensdag 5 december 2018 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo kun je zien hoe anders iedereen daar in staat. Mijn vrouw heeft een jaar zwangerschapsverlof en vindt dat heerlijk.
Ja, 5 maanden. Nou ja, in Duitsland is dat jaar een beetje de standaard he, dus als je daarmee groot wordt, ipv de 4 maanden die het hier is, dan stel je je daar ook op in denk ik. Zij gaat geen 2 jaar thuis zijn want na dat jaar gaat ze weer aan het werk (parttime).quote:Op woensdag 5 december 2018 10:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nog wel. Hoe oud is jullie kind? 5 maand?
Kan best dat t anders wordt wanneer ze twee jaar thuis is en alleen maar voor t huishouden en het kind zorgt.
Het helpt ook mee wanneer je een makkelijk kind hebt. Mijn zusje was een huilbaby. Iedere dag kwamen mijn opa en oma haar een paar uur meenemen zodat mijn moeder kon slapen.
Wacht maar tot ze niet meer NODIG is voor jullie dochter... dan gaat het snel genoeg vervelen.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo kun je zien hoe anders iedereen daar in staat. Mijn vrouw heeft een jaar zwangerschapsverlof en vindt dat heerlijk.
Juist. De situatie van Logician en BryBry zijn wel iets anders ook hequote:Op woensdag 5 december 2018 10:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, 5 maanden. Nou ja, in Duitsland is dat jaar een beetje de standaard he, dus als je daarmee groot wordt, ipv de 4 maanden die het hier is, dan stel je je daar ook op in denk ik. Zij gaat geen 2 jaar thuis zijn want na dat jaar gaat ze weer aan het werk (parttime).
Oh, het eerste jaar was ook heerlijk hoor. Inmiddels is de jongste een vervelende peuter en dat maakt het niet makkelijkerquote:Op woensdag 5 december 2018 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gaat wel naar de PSZ?quote:Op woensdag 5 december 2018 10:32 schreef Brybry het volgende:
[..]
Oh, het eerste jaar was ook heerlijk hoor. Inmiddels is de jongste een vervelende peuter en dat maakt het niet makkelijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |