abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:56:25 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183531398
Is toch niet zo duur voor laarzen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:57:21 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183531414
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:56 schreef Copycat het volgende:
Is toch niet zo duur voor laarzen?
Nee, maar dat maakt niet dat 289 euro weinig geld is of zo :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:58:02 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183531421
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:57 schreef Samzz het volgende:

Nee, maar dat maakt niet dat 289 euro weinig geld is of zo :P.
Relatief valt het reuze mee.
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 13:59:15 #254
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183531437
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap dat dat een probleem kan zijn. Maar hoe kom je nou van dat probleem bij deze OP:

[..]

En vervolgens reageer je OP GEEN ENKELE POST die ingaat op hoe je dan met elkaar de financiën regelt.

Schiet mij maar lek. 8)7
Nou, ik denk dat hij het idee heeft dat hij werkt, hij het geld binnen brengt, hij dat dus ook mag uitgeven en daar zijn vrouw niet werkt (en dat ook niet mag) en dus geen eigen geld heeft, moet zij om elke euro toestemming aan hem vragen. Zo is de OP ook een beetje geschreven.

Hij maakt er nu een beetje van dat 289 euro voor een paar laarzen veel geld is, maar als dát de specifieke situatie is, dan vind ik de OP daar helemaal niet bij passen, want daarin praat hij over algemeenheden.

Daarom denk ik dat wat hij in de OP schrijft is hoe hij eigenlijk denkt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:59:16 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183531438
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Relatief valt het reuze mee.
Eens hoor. Dit is gewoon zeiken om het zeiken van hem. Dat ie met haar om de tafel gaat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:03:15 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183531478
Zodra je iemand tot jouw bezit bombardeert is het einde in zicht.
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:06:18 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183531506
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat hij het idee heeft dat hij werkt, hij het geld binnen brengt, hij dat dus ook mag uitgeven en daar zijn vrouw niet werkt (en dat ook niet mag) en dus geen eigen geld heeft, moet zij om elke euro toestemming aan hem vragen. Zo is de OP ook een beetje geschreven.

Hij maakt er nu een beetje van dat 289 euro voor een paar laarzen veel geld is, maar als dát de specifieke situatie is, dan vind ik de OP daar helemaal niet bij passen, want daarin praat hij over algemeenheden.

Daarom denk ik dat wat hij in de OP schrijft is hoe hij eigenlijk denkt.
Dat klopt m.i. allemaal wat je daar zegt.

Maar hoe hij dan op een punt in zijn gedachtengang komt dat hij besluit: dit ga ik aan de goegemeente van FOK! voorleggen om hun reacties... Ik sta echt paf van zoiets. Wat verwacht je dan?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 14:12:08 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_183531556
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat klopt m.i. allemaal wat je daar zegt.

Maar hoe hij dan op een punt in zijn gedachtengang komt dat hij besluit: dit ga ik aan de goegemeente van FOK! voorleggen om hun reacties... Ik sta echt paf van zoiets. Wat verwacht je dan?
Ah. Nou, dat kan vanalles zijn he. Gewoon om aandacht vragen, gewoon zeiken over zijn vriendin/vrouw, denken dat hij gelijk heeft maar dat toch willen toetsen, hopen dat hij bevestigende reacties krijgt die hij dan zijn vriendin/vrouw onder de neus kan duwen onder het mom van 'zie je wel', en nog vast wel 1001 redenen.

Ik heb het gevoel (maar dat is niet meer dan een gevoel), dat hij een 'zie je wel' wilde doen richting haar, en dat dat dus nu in het water is gevallen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:13:14 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183531565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah. Nou, dat kan vanalles zijn he. Gewoon om aandacht vragen, gewoon zeiken over zijn vriendin/vrouw, denken dat hij gelijk heeft maar dat toch willen toetsen, hopen dat hij bevestigende reacties krijgt die hij dan zijn vriendin/vrouw onder de neus kan duwen onder het mom van 'zie je wel', en nog vast wel 1001 redenen.

Ik heb het gevoel (maar dat is niet meer dan een gevoel), dat hij een 'zie je wel' wilde doen richting haar, en dat dat dus nu in het water is gevallen.
Trouwens, ik denk dat het ook een afspiegeling kan zijn van de woordenwisseling die er is geweest.

D: Wat? Die laarzen waren hoe duur?! Dat vind ik veel te duur!

K: Ik wilde ze graag hebben.

D: En ik vind ze te duur. Weet je wel hoeveel uur ik daarvoor moet werken?

K: Ja, en ik zit thuis met ons kind. Mag ik dan niks voor mezelf kopen?

D: Ik betaal dus ik bepaal. Jij zit een beetje thuis met het kind. En je doet af en toe wat aan het huishouden. En je verwacht ook nog dat ik meehelp, terwijl ik de enige ben die hier zorgt voor het brood op de plank.

Zo, en nu ga ik een topic op FOK! aanmaken. Wat zullen we nou beleven.
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 14:17:20 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_183531606
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trouwens, ik denk dat het ook een afspiegeling kan zijn van de woordenwisseling die er is geweest.

D: Ik betaal dus ik bepaal. Jij zit een beetje thuis met het kind. En je doet af en toe wat aan het huishouden. En je verwacht ook nog dat ik meehelp, terwijl ik de enige ben die hier zorgt voor het brood op de plank.

Ik moest lachen :')

Er gaat natuurlijk al vanalles mis in de paar regels die je daar schrijft he. Want waarom is daar niet vooraf overleg over? het feit dat hij alles denkt te kunnen bepalen en haar kleineert (en hoé, als bovenstaande waar is) en vervolgens bevestiging willen hebben van wat hij denkt en dan een 'zie je wel' doen richting haar.

Wat ik denk dat het onderliggende probleem is dat hij als de dood is dat zij aftaait. Niet eens per se vanwege haar, maar vanwege dat hij niet alleen wil zijn. Hij probeert haar te isoleren. Hij doet wel mooi 'blijf jij maar thuis, ik ga werken', maar dat doet hij vooral omdat hij dan denkt dat hij kan controleren, + dat zij niet met andere mensen en daarmee dus ook niet met andere mannen in aanraking komt he.

Dit is op geen enkele manier een gelijkwaardige relatie. Zij is zijn gevangene of in ieder geval, daar wil hij wel heen, al zal hij dat zelf niet zo zien.

Immers, als zij de hele dag thuis is, geen eigen geld heeft, voor ALLES moet vragen, dan kan ze eigenlijk niets he, behalve thuis zitten, en dan zal hij rust hebben in zijn hoofd.

Zoiets, ofzo. Maar dat is gewoon gebaseerd obv wat ik van TS (onder al zijn namen) gelezen heb.
pi_183531616
quote:

[..]

_O-
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:19:05 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183531629
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:01 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ze mag wel geld uitgeven maar 289 euro voor een paar (lelijke) laarzen is mij een beetje te gortig.
Kun je het missen of is dat het probleem?
Nou vind ik 289 voor laarzen niet heel schokkend, maar ik vind het meestal wel zonde omdat laarzen bijna altijd lelijk zijn.

Dus nee, ik geef het er nagenoeg nooit aan uit omdat ik bijna nooit laarzen zie die ik dat waard vind, maar als er laarzen zijn die ik helemaal O+ O+ O+ vind dan is 289 weer geen raar bedrag. Ongeacht wat mijn man er van vindt.

Maar ik koop ze liever voor de helft in de uitverkoop, dat dan wel weer.
Zijn ze zo mooi dat ze de uitverkoop niet gaan halen neem ik het risico niet achter het net te vissen en koop ik ze wel gelijk.
Oh, en ik geef zo'n bedrag idd niet uit aan iets waar ik maar 1 seizoen mee doe.
Ik loop nu al voor het 3de of 4de jaar op mijn McGregor laarzen, prima koop geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:25:22 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183531703
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:19 schreef Leandra het volgende:

Zijn ze zo mooi dat ze de uitverkoop niet gaan halen neem ik het risico niet achter het net te vissen en koop ik ze wel gelijk.
Oh, en ik geef zo'n bedrag idd niet uit aan iets waar ik maar 1 seizoen mee doe.
Ik loop nu al voor het 3de of 4de jaar op mijn McGregor laarzen, prima koop geweest.
Ik kocht ooit laarzen voor 350 euro en twee weken later lagen ze met 30% korting in de uitverkoop. Daar was ik wel even ziek van. En redelijk modegevoelige laarzen, dus twee seizoenen later konden ze ook echt niet meer :') .
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2018 @ 14:30:18 #264
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183531761
In mijn geval is er geen sprake van een situatie zoals omschreven in de OP. Ik ben echter van mening dat het opvoeden van een kind en het draaiende houden van het huishouden essentieel is. Ik merk dat nu dat mijn vriendin zwangerschapsverlof heeft en onze baby thuis heeft. Dat is een enorme inspannende taak. Wat mij betreft is een thuis zittende partner dan ook gewoon gelijkwaardig aan de werkende partner, vooral wanneer het zelf opvoeden van kinderen een bewuste keuze is en geen onmacht (omdat de andere partner simpelweg niet zou willen werken oid.).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2018 @ 14:33:19 #265
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183531810
Ik krijg trouwens het idee van TS dat hij denkt dat zijn kinderen zichzelf wel opvoeden, hun eigen boodschappen doen en zelf van/naar school gaan etc.? Handig zulke kinderen, vooral als het nog babies, kleuters en peuters zijn. Ideaal!!!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:38:42 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183531871
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kocht ooit laarzen voor 350 euro en twee weken later lagen ze met 30% korting in de uitverkoop. Daar was ik wel even ziek van. En redelijk modegevoelige laarzen, dus twee seizoenen later konden ze ook echt niet meer :') .
:D

Ik doe sowieso niet aan modegevoelig, dat scheelt wel.
Het is ook wel de reden dat ik al een paar jaar geen mooie laarzen heb gezien, ik vind al dat spul met gespen enzo foeilelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker dinsdag 4 december 2018 @ 14:46:36 #267
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183531987
quote:

[..]

Moet "kind" niet "jong" zijn? :@

Verder :D
pi_183532002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:46 schreef maily het volgende:

[..]

Moet "kind" niet "jong" zijn? :@

Verder :D
Kleine smurf noem ik hem. Of als ie vervelend is wurm.
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:50:59 #269
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183532045
Nope. Mijn schoonzus met 4 kinderen zegt altijd dat het wel druk is maar kan het prima aan met haar baan als basisschool lerares.
Alle vrouwen die anders zeggen zijn aanstellers.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_183532133
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je het missen of is dat het probleem?
Nou vind ik 289 voor laarzen niet heel schokkend, maar ik vind het meestal wel zonde omdat laarzen bijna altijd lelijk zijn.

Dus nee, ik geef het er nagenoeg nooit aan uit omdat ik bijna nooit laarzen zie die ik dat waard vind, maar als er laarzen zijn die ik helemaal O+ O+ O+ vind dan is 289 weer geen raar bedrag. Ongeacht wat mijn man er van vindt.

Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:01:05 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183532171
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
En nu?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 15:03:29 #272
5428 crew  miss_sly
pi_183532212
quote:

[..]

Als het voor jou vanzelfsprekend is dat moeders bij hun kind(eren) thuis blijven en niet werken, dan kan ze dus niet werken. Dan hebben jullie samen in overleg besloten dat ze niet buitenshuis werkt en salaris ontvangt, maar thuis onbetaald voor de/het kind(eren) zorgt en het huishouden grotendeels doet.

Overigens zijn het huishouden en zorg voor kinderen geen zaken die je tussen 9-17 uur doet, maar ben je daar 24/7 zeven dagen per week zoet mee. Ik vermoed tenminste dat jij ook niet 's nachts naar je huilende kind gaat omdat jij de volgende dag weer moet werken en zij lekker thuis kan blijven. Dus dat je wanneer je buitenshuis werkt toch ook bijdraagt aan het huishouden, vind ik vanzelfsprekend, hoewel het merendeel bij haar zal liggen.

Wat je dan doet, is samen de financiële consequenties van die keuzes bespreken. Daarbij bespreek je hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en hoe je beide met uitgaven voor jezelf omgaat. Als het een terugkerend punt van discussie is hoe ieder geld voor zichzelf uitgeeft, bepaal je samen hoeveel zakgeld ieder krijgt (in principe evenveel) en wat je daarvoor koopt. En als zij dan in jouw ogen foeilelijke laarzen wil kopen die binnen haar budget passen, dan is dat helemaal prima.

Of je nou betaald of onbetaald aan je relatie bijdraagt, gelijkwaardigheid hoort er sowieso te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183532716
quote:

[..]

Jij had je mening al klaar voor je dit topic opende dus. Volgens het merendeel van de users heb je geen recht van spreken. Of moeten jullie in ieder geval duidelijker gaan communiceren over bijdragen in huishouden en geldzaken. Ga je nog iets met die info doen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')

Er gaat natuurlijk al vanalles mis in de paar regels die je daar schrijft he. Want waarom is daar niet vooraf overleg over? het feit dat hij alles denkt te kunnen bepalen en haar kleineert (en hoé, als bovenstaande waar is) en vervolgens bevestiging willen hebben van wat hij denkt en dan een 'zie je wel' doen richting haar.

In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen he 8)7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183532822
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij had je mening al klaar voor je dit topic opende dus. Volgens het merendeel van de users heb je geen recht van spreken. Of moeten jullie in ieder geval duidelijker gaan communiceren over bijdragen in huishouden en geldzaken. Ga je nog iets met die info doen?

[..]

In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen he 8)7
Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.
Bosje bloemen zal het wel goed doen.
pi_183532858
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.
Bosje bloemen zal het wel goed doen.
Sinds wanneer praat een bosje bloemen over zaken die nu niet lekker lopen tussen jullie?
Het is een leuk gebaar maar slechts een pleister. Maar ja, dat is wel de manier waarop jij van probleem naar probleem hobbelt met tussendoor schijnoplossingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')