Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
En moet de wel werkende partner nog steeds meehelpen met huishoudelijke taken?
werkster, kinderopvang, partner die helptquote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Renesite het volgende:
Blijf dat rare opmerkingen vinden 'moeder zijn is net een baan'. Wat moeten de moeders die er 32 uur per week naast werken dan?
40u en alleen kinderopvang lukt ook hoor.quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Allures het volgende:
[..]
werkster, kinderopvang, partner die helpt
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig manquote:Is huisvrouw zijn een volledige baan?
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenenquote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig man![]()
Ergo: nee, natuurlijk is dat geen volledige baan.
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.quote:
Nouja als mijn vriendin niet zou werken en geen enkel inkomen heeft dan werden er niet om de haverklap nieuwe schoenen gekocht; zoveel kan ik je wel vertellen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
Nu zit het je niet lekker dat zij uitgeeft. Maak gewoon afspraken over wat jullie beiden redelijk vinden wat betreft samen sparen en de rest is dan vrij besteedbaar inkomen, dat hoeft niet 50/50 te zijn maar mag wel.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.
Opvoeden (dus aanwezig zijn!) is buitengewoon intensief.quote:Op zondag 2 december 2018 12:39 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.
Waarom met kinderen wel?quote:Op zondag 2 december 2018 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
Met kinderen: ja.
Zonder kinderen: nee.
Vroeger zonder technische hulpmiddelen als een wasmachine etc. wat het huishouden echt een dagtaak natuurlijk. Anno2018 is dat niet meer het geval.
Je kunt haar een bepaald bedrag per maand geven dat zij aan zulke dingen kan besteden.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Veel meer werk natuurlijk.quote:
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?quote:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?
Omdat deze op jonge leeftijd nog niet zelfstandig zijn, en dat dus alles voor hen gedaan moet worden. Ook moet er meer gewassen worden, gestreken worden etc.quote:
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?quote:Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.
Ja natuurlijk. Het zijn geen vogels in een kooi.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ook als je alle huishoudelijke gemakken in huis hebt?
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.quote:Op zondag 2 december 2018 13:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?
Vind jij je vrouw gelijkwaardig aan je?
Wat? Betalen om voor haar eigen jong te zorgen?quote:Op zondag 2 december 2018 13:08 schreef Tinkepink het volgende:
Hangt van de afspraken af: als de ene partner in overleg thuisblijft en het hele huishouden en alles doet, dan mag er wel een vrij besteedbare vergoeding tegenoverstaan vind ik. In het eerste levensjaar van een nieuwe baby is het ook erg druk/vermoeiend, zeker als je nog aan het ontzwangeren bent (dit geldt vooral voor degene die het kind heeft gekregen vind ik) en is het in principe ook een fulltime baan.
De combinatie in overleg thuis blijven en geen vrij besteedbaar budget vind ik persoonlijk te ver gaan en getuigen van een gebrek aan respect richting zorgende partner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |