abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 december 2018 @ 22:53:58 #126
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183506020
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja of jullie kunnen beide niet lezen.
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.

Dat kan natuurlijk ook.

Het zijn wel mannen he Samzz
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  zondag 2 december 2018 @ 22:54:53 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183506041
quote:
17s.gif Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.

Dat kan natuurlijk ook.

Het zijn wel mannen he Samzz
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurt ;).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 2 december 2018 @ 22:57:59 #128
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183506107
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurt ;).
ja maar dat snappen bepaalde mannen die al die dingen niet doen niet.

Die flikkeren alles in de droger, vouwen het lafjes in vieren en gooien alles in de kast. Sokken vouwen? Wat is dat? Gewoon alle sokken in een mand en vissen maar.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_183506117
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?
Ook zonder de gezinssamenstelling en -grootte van myrr te weten?

Geldt ook voor Flip.

TS, was het niet jouw dochter die drie shirts per dag versleet in het verleden? Hoe is dat nu?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 december 2018 @ 23:00:27 #130
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183506163
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar

jullie overdrijven gewoon

ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຄົາ​ລົບ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 2 december 2018 @ 23:01:14 #131
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_183506179
Terugkijkend vind de periodes dat ik fulltime thuis was met de kinderen (3 maanden met stiefkind van 4, terwijl zwanger van mijn eerste, daarna 3 maanden met baby en 4 jarige en anderhalf jaar later 6 maanden met zoon van 6, zoon van anderhalf en baby) de meest relaxte tijden die ik heb gehad in mijn leven. Werken met al dat gedoe eromheen van kinderen wegbrengen en ophalen, boodschappen tussendoor, huishouden als alles op bed lag ... pff. Zolang je je ritme gewoon aanpast aan dat van de kinderen is het een heel rustig bestaan.
Prrrrr
  zondag 2 december 2018 @ 23:02:25 #132
459912 FlippingCoin
pi_183506198
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:01 schreef mspoez het volgende:
Terugkijkend vind de periodes dat ik fulltime thuis was met de kinderen (3 maanden met stiefkind van 4, terwijl zwanger van mijn eerste, daarna 3 maanden met baby en 4 jarige en anderhalf jaar later 6 maanden met zoon van 6, zoon van anderhalf en baby) de meest relaxte tijden die ik heb gehad in mijn leven. Werken met al dat gedoe eromheen van kinderen wegbrengen en ophalen, boodschappen tussendoor, huishouden als alles op bed lag ... pff. Zolang je je ritme gewoon aanpast aan dat van de kinderen is het een heel rustig bestaan.
nog met veel kinderen ook :o

Maar goed, als je vrouw of man wat minder tijd kwijt is met het huishouden en de kinderen dan jij op je werk dan gun je het die persoon toch ook gewoon verder?

aina upande Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 2 december 2018 @ 23:04:02 #133
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183506227
quote:
16s.gif Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar

ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຄົາ​ລົບ Flip.
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...

Dus, uit de machine, aan de waslijn, van de waslijn strijken en vouwen.
Kost meer tijd dan je denkt.
  zondag 2 december 2018 @ 23:04:50 #134
459912 FlippingCoin
pi_183506238
quote:
18s.gif Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...

Dus, uit de machine, aan de waslijn, van de waslijn strijken en vouwen.
Kost meer tijd dan je denkt.
met dit weer?

en waarom zou je

আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
  zondag 2 december 2018 @ 23:06:41 #135
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183506269
quote:
16s.gif Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

met dit weer?

en waarom zou je

আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.

Omdat het beter is voor mijn kleding.
  zondag 2 december 2018 @ 23:08:50 #136
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_183506297
quote:
16s.gif Op zondag 2 december 2018 23:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

nog met veel kinderen ook :o

Maar goed, als je vrouw of man wat minder tijd kwijt is met het huishouden en de kinderen dan jij op je werk dan gun je het die persoon toch ook gewoon verder?

aina upande Flip.
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.
Prrrrr
pi_183506318
quote:
16s.gif Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຄົາ​ລົບ Flip.
Ja zo deed ik het ook altijd, in de tijd dat de wasmachine en droger draaiden kon ik rustig even iets anders gaan doen.
pi_183506341
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?
Ook zonder de gezinssamenstelling en -grootte van myrr te weten?

Geldt ook voor Flip.

TS, was het niet jouw dochter die drie shirts per dag versleet in het verleden? Hoe is dat nu?
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.
  zondag 2 december 2018 @ 23:12:08 #139
459912 FlippingCoin
pi_183506342
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 23:06 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ja ik kan ook binnen was ophangen he.

Omdat het beter is voor mijn kleding.
na jullie maken het nu echt moeilijker dan het is hoor
  zondag 2 december 2018 @ 23:13:11 #140
459912 FlippingCoin
pi_183506361
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:08 schreef mspoez het volgende:

[..]

Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.
Ja dat klinkt precies goed al zou ik zelf als vader ook geaag wat meer vrij hebben in het begin, maar daar gaat het wel langzaam heen volgens mij.
pi_183506373
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.

Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.

Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).

Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.

Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.

Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.

Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.

Ik ben geen huisvrouw overigens.
Oke, reistijd van het naar school brengen en boodschappen doen is werk? Prima hoor maar hoe denk je dat degene met een baan naar zijn werk komt? Me dunkt dat dat wel tegen elkaar weg valt, en dan neem ik het ruim voor de huisvrouw want de school en supermarkt zijn meestal in de buurt (als boodschappen al niet bezorgd worden) en een baan is gemiddeld genomen al snel aan het forenzen.

Voor de rest zijn het keuzes. Elke dag wassen en strijken, of alleen wat en wanneer je het nodig hebt? Elke dag schoonmaken en opruimen (kwestie van 'opvoeden' ook, als anderen hun spullen niet opruimen, gooi het weg. Als spullen echt belangrijk zijn gaan ze er wel beter mee om ipv laten slingeren.) of periodiek de ene dag dit, de andere dag dat? Toegegeven met hele kleine kinderen zal dat periodiek schoonmaken een hoge frequentie hebben. Maar met keuzes en planning valt een hoop te managen in tegenstelling tot het leven van de gemiddelde loonslaaf.

Maar goed, een huishouden runnen is hard werken. Dat zal ik niet ontkennen. Ik vind alleen de vergelijking met de uren manc gaan.

Ben zelf trouwens dichterbij gaan werken. Verdiend wel minder, maar deze jaren ook doordeweeks tijd voor m'n kind hebben zijn me meer waard.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
  zondag 2 december 2018 @ 23:20:28 #142
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183506454
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Ja tuurlijk want ze is 9 uur bezig met wassen, strijken, vaatwasser in en uitpakken,stofzuigen, dweilen en natuurlijk met het kind. Maar die niet zich dan maar even van half 4 tot half 6 vermaken aangezien mammie dan vrij is en pappie nog niet thuis is.
pi_183506554
kinderen vermaken zichzelf ook wel, die hoef je echt niet bezig te houden.

ik heb 3 kinderen(4 jaar, 3 jaar en 9mnd) in coouderschap en werk fulltime.
ik ben altijd blij als ze op bed liggen maar het valt allemaal ook nog wel n beetje mee. ik ben echt geen 7 uur per dag bezig met het huishouden(nee t is geen teringbende, gewoon netjes).
pi_183508418
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 23:12 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.
Jij dus ook?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183508443
Ik snap de kift niet zo goed TS. Wat wil je nu van haar?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 3 december 2018 @ 07:46:38 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183508515
Toen jullie nog geen kind hadden en ze nog niet zwanger was werkte ze toch ook niet?
Waarom was het toen geen probleem? Omdat je toen nog haar knight in shining armor moest uithangen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 december 2018 @ 08:46:56 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183508904
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 07:46 schreef Leandra het volgende:
Toen jullie nog geen kind hadden en ze nog niet zwanger was werkte ze toch ook niet?
Waarom was het toen geen probleem? Omdat je toen nog haar knight in shining armor moest uithangen?
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 3 december 2018 @ 08:48:24 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183508917
quote:
9s.gif Op maandag 3 december 2018 08:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.
Mijn volgende vraag zou zijn wat voor werk ze zou moeten gaan doen, haar oude beroep weer oppakken zal wel geen optie zijn, daar moest hij haar zo nodig uit redden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_183508920
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef marsan het volgende:
Toestemming vragen? Als ze een auto koop, ja. Als ze een pakje kauwgum koopt niet. Ligt dus aan wat er gekocht wordt.
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie. :6
Op anoniem
  maandag 3 december 2018 @ 08:51:27 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183508936
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 08:49 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie. :6
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')