of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.quote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja of jullie kunnen beide niet lezen.
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurtquote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.
Dat kan natuurlijk ook.
Het zijn wel mannen he Samzz
ja maar dat snappen bepaalde mannen die al die dingen niet doen niet.quote:Op zondag 2 december 2018 22:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurt.
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?quote:Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaarquote:Op zondag 2 december 2018 22:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.
nog met veel kinderen ookquote:Op zondag 2 december 2018 23:01 schreef mspoez het volgende:
Terugkijkend vind de periodes dat ik fulltime thuis was met de kinderen (3 maanden met stiefkind van 4, terwijl zwanger van mijn eerste, daarna 3 maanden met baby en 4 jarige en anderhalf jaar later 6 maanden met zoon van 6, zoon van anderhalf en baby) de meest relaxte tijden die ik heb gehad in mijn leven. Werken met al dat gedoe eromheen van kinderen wegbrengen en ophalen, boodschappen tussendoor, huishouden als alles op bed lag ... pff. Zolang je je ritme gewoon aanpast aan dat van de kinderen is het een heel rustig bestaan.
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
met dit weer?quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...
Dus, uit de machine, aan de waslijn, van de waslijn strijken en vouwen.
Kost meer tijd dan je denkt.
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met dit weer?
en waarom zou je
আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.quote:Op zondag 2 december 2018 23:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nog met veel kinderen ook![]()
Maar goed, als je vrouw of man wat minder tijd kwijt is met het huishouden en de kinderen dan jij op je werk dan gun je het die persoon toch ook gewoon verder?
aina upande Flip.
Ja zo deed ik het ook altijd, in de tijd dat de wasmachine en droger draaiden kon ik rustig even iets anders gaan doen.quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.quote:Op zondag 2 december 2018 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?
Ook zonder de gezinssamenstelling en -grootte van myrr te weten?
Geldt ook voor Flip.
TS, was het niet jouw dochter die drie shirts per dag versleet in het verleden? Hoe is dat nu?
na jullie maken het nu echt moeilijker dan het is hoorquote:Op zondag 2 december 2018 23:06 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.
Omdat het beter is voor mijn kleding.
Ja dat klinkt precies goed al zou ik zelf als vader ook geaag wat meer vrij hebben in het begin, maar daar gaat het wel langzaam heen volgens mij.quote:Op zondag 2 december 2018 23:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.
Oke, reistijd van het naar school brengen en boodschappen doen is werk? Prima hoor maar hoe denk je dat degene met een baan naar zijn werk komt? Me dunkt dat dat wel tegen elkaar weg valt, en dan neem ik het ruim voor de huisvrouw want de school en supermarkt zijn meestal in de buurt (als boodschappen al niet bezorgd worden) en een baan is gemiddeld genomen al snel aan het forenzen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.
Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.
Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).
Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.
Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.
Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.
Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.
Ik ben geen huisvrouw overigens.
Ja tuurlijk want ze is 9 uur bezig met wassen, strijken, vaatwasser in en uitpakken,stofzuigen, dweilen en natuurlijk met het kind. Maar die niet zich dan maar even van half 4 tot half 6 vermaken aangezien mammie dan vrij is en pappie nog niet thuis is.quote:Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Jij dus ook?quote:Op zondag 2 december 2018 23:12 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.quote:Op maandag 3 december 2018 07:46 schreef Leandra het volgende:
Toen jullie nog geen kind hadden en ze nog niet zwanger was werkte ze toch ook niet?
Waarom was het toen geen probleem? Omdat je toen nog haar knight in shining armor moest uithangen?
Mijn volgende vraag zou zijn wat voor werk ze zou moeten gaan doen, haar oude beroep weer oppakken zal wel geen optie zijn, daar moest hij haar zo nodig uit redden.quote:Op maandag 3 december 2018 08:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.quote:Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef marsan het volgende:
Toestemming vragen? Als ze een auto koop, ja. Als ze een pakje kauwgum koopt niet. Ligt dus aan wat er gekocht wordt.
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.quote:Op maandag 3 december 2018 08:49 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |