Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
En moet de wel werkende partner nog steeds meehelpen met huishoudelijke taken?
werkster, kinderopvang, partner die helptquote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Renesite het volgende:
Blijf dat rare opmerkingen vinden 'moeder zijn is net een baan'. Wat moeten de moeders die er 32 uur per week naast werken dan?
40u en alleen kinderopvang lukt ook hoor.quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Allures het volgende:
[..]
werkster, kinderopvang, partner die helpt
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig manquote:Is huisvrouw zijn een volledige baan?
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenenquote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben je toch geen 40 uur per week mee bezig man![]()
Ergo: nee, natuurlijk is dat geen volledige baan.
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.quote:
Nouja als mijn vriendin niet zou werken en geen enkel inkomen heeft dan werden er niet om de haverklap nieuwe schoenen gekocht; zoveel kan ik je wel vertellen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
Nu zit het je niet lekker dat zij uitgeeft. Maak gewoon afspraken over wat jullie beiden redelijk vinden wat betreft samen sparen en de rest is dan vrij besteedbaar inkomen, dat hoeft niet 50/50 te zijn maar mag wel.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook niet, en je kunt lekker je eigen tijd indelen, lekker warm binnen zitten, beetje tv kijken tussendoor enzovoort vs ploeteren in de regen. En dan verbaasd zijn over het feit dat ik enigszins geïrriteerd reageerde op het zoveelste paar nieuwe schoenen
quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ongeacht of de ene partner het huishouden bestiert of ook werkt, partners zijn altijd gelijkwaardig.
Opvoeden (dus aanwezig zijn!) is buitengewoon intensief.quote:Op zondag 2 december 2018 12:39 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ik ben zijn vader, dat betekent dus dat ik twee fulltime banen heb. Ik zou een medaille moeten krijgen.
Waarom met kinderen wel?quote:Op zondag 2 december 2018 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
Met kinderen: ja.
Zonder kinderen: nee.
Vroeger zonder technische hulpmiddelen als een wasmachine etc. wat het huishouden echt een dagtaak natuurlijk. Anno2018 is dat niet meer het geval.
Je kunt haar een bepaald bedrag per maand geven dat zij aan zulke dingen kan besteden.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Veel meer werk natuurlijk.quote:
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?quote:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jullie zoontje kan al prima voor zichzelf zorgen?
Omdat deze op jonge leeftijd nog niet zelfstandig zijn, en dat dus alles voor hen gedaan moet worden. Ook moet er meer gewassen worden, gestreken worden etc.quote:
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?quote:Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.
Ja natuurlijk. Het zijn geen vogels in een kooi.quote:Op zondag 2 december 2018 13:03 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ook als je alle huishoudelijke gemakken in huis hebt?
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.quote:Op zondag 2 december 2018 13:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus je vrouw zou net zo makkelijk een paar uurtjes kunnen gaan werken?
Vind jij je vrouw gelijkwaardig aan je?
Wat? Betalen om voor haar eigen jong te zorgen?quote:Op zondag 2 december 2018 13:08 schreef Tinkepink het volgende:
Hangt van de afspraken af: als de ene partner in overleg thuisblijft en het hele huishouden en alles doet, dan mag er wel een vrij besteedbare vergoeding tegenoverstaan vind ik. In het eerste levensjaar van een nieuwe baby is het ook erg druk/vermoeiend, zeker als je nog aan het ontzwangeren bent (dit geldt vooral voor degene die het kind heeft gekregen vind ik) en is het in principe ook een fulltime baan.
De combinatie in overleg thuis blijven en geen vrij besteedbaar budget vind ik persoonlijk te ver gaan en getuigen van een gebrek aan respect richting zorgende partner.
Maar ze heeft geen vrijbeschikbaar budget? Misschien kunnen jullie er samen naar toe werken dat zij een baan kan aannemen en jullie de zorg voor de kinderen gaan delen. In de tussentijd allebei een gelijk bedrag aan vrijbesteedbaar “zakgeld” .quote:Op zondag 2 december 2018 13:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.
Ja, als ze geen geld kan verdienen omdat ze voor JOUW jong zorgt.quote:Op zondag 2 december 2018 13:11 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Wat? Betalen om voor haar eigen jong te zorgen?
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?quote:Op zondag 2 december 2018 13:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
Ja natuurlijk is ze gelijkwaardig aan mij. En nee, papadag valt hier niet altijd op dezelfde dag, afhankelijk van hoe ik met werken zit.
quote:Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef DeOvenist het volgende:
Laat ze in de waan dat het een full-time baan is. Als je ertegenin gaat wordt ze of ongelukkig omdat ze geen betaald werk heeft, of voelt ze zich niet gewaardeerd.
In beide gevallen zit je met een zuur mokkel thuis en kun je je ontspanning na een lange dag werken wel op je buik schrijven.
ik ga deze in delen beantwoorden.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
Wellicht heb je eroverheen gelezen:quote:
quote:Op zondag 2 december 2018 13:15 schreef Copycat het volgende:
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?
Werkende vrouwen zijn met een baby van 4 maanden ook weer begonnen dus dat ze niet kàn werken gaat ook weer niet perse op.quote:Op zondag 2 december 2018 13:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan van haar? Ze kan niet werken met die baby van, wat is het, een maand of vier oud? Dus wat wil je nu? Erkenning dat jij de beste bent?
Haar moederrol is haar 24/7 taak en daar is een wekelijkse papadag echt niet mee te vergelijken. Alleen al gezien het ontzwangeraspect dat Tink hierboven aanhaalt.
Ze is gelijkwaardig, alleen ligt de invulling van haar toevoeging aan deze relatie op een ander vlak. Appelen en peren.
De baby wordt bijna 1quote:Op zondag 2 december 2018 13:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wellicht heb je eroverheen gelezen:
[..]
Je moet haar ook geen geld geven om schoenen te kopen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:37 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?quote:Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Nee maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet. Op papadag vind ik het allemaal wel meevallen.
Moet moet moetquote:Op zondag 2 december 2018 14:54 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?
Of hoef je dan echt alleen kinderoppas te zijn?
Nou als deze dingen niet gebeuren draait het huishouden niet, dus moeten die dingen wel degelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 14:57 schreef manny het volgende:
[..]
Moet moet moet
In een volwassen relatie moet je niet zo veel, maar doe je dingen. Als ik papa dag maakte ik meestal even een klein lijstje met wat van die "doe dingetjes" en zorgde er voor dat ik die rond het einde van de dag af had.
Gewoon de dagelijkse dingen in huis doe ik en ik zorg voor de kleine. Zij gaat dan meestal iets voor zichzelf doen. Schoenen kopen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 december 2018 14:54 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Moet je dan ook de boodschappen doen, de was doen, het huis poetsen, koken, ramen zemen en alle troepjes van de vloer oprapen?
Of hoef je dan echt alleen kinderoppas te zijn?
nee hoor. je kan er voor kiezen iemand in te huren om die taakjes te doen. Je kunt er voor kiezen het samen te doen. Of misschien kies je er samen voor dat degene die thuis is het oppakt.quote:Op zondag 2 december 2018 14:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nou als deze dingen niet gebeuren draait het huishouden niet, dus moeten die dingen wel degelijk.
En jij wel, maar ik vraag of topicstarter dat ook doet.
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?quote:Op zondag 2 december 2018 15:02 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Gewoon de dagelijkse dingen in huis doe ik en ik zorg voor de kleine. Zij gaat dan meestal iets voor zichzelf doen. Schoenen kopen bijvoorbeeld.
Kind in bad en aankleden, de vaatwasser uitpakken, ontbijt opruimen, dan gaan we boodschappen doen en daarna moet hij een boterham en dan gaat hij meestal nog even slapen en ga ik aan het eten beginnen. Is de meest relaxte dag van mijn week.quote:Op zondag 2 december 2018 15:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.quote:Op zondag 2 december 2018 15:09 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Kind in bad en aankleden, de vaatwasser uitpakken, ontbijt opruimen, dan gaan we boodschappen doen en daarna moet hij een boterham en dan gaat hij meestal nog even slapen en ga ik aan het eten beginnen. Is de meest relaxte dag van mijn week.
Oh. Ik voel de inspiratie uit het scherm spatten. Jij hebt er alles uitgehaald ! Genieten.quote:Op zondag 2 december 2018 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.
Ik vond het afschuwelijk, hele dagen thuis. Het repeterende, het ondankbare en het kleine wereldje waar je in leeft. Een normale baan is hard werken, maar vond ik op de lange termijn een stuk beter vol te houden. Zorgen en huishouden komt geen einde aan.
Was het zo erg ja? Ik vind het eigenlijk wel leuk, relaxed op eigen tempo de dag doorkomen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen haar voor ze weer met nieuwe ideeën komt.quote:Op zondag 2 december 2018 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Schoonmaken, wassen, stofzuigen en strijken doe je niet? Dat zijn de meer arbeidsintensieve onderdelen. En straks, als de klein kan kruipen, heb je continu een kind aan je been hangen.
Ik vond het afschuwelijk, hele dagen thuis. Het repeterende, het ondankbare en het kleine wereldje waar je in leeft. Een normale baan is hard werken, maar vond ik op de lange termijn een stuk beter vol te houden. Zorgen en huishouden komt geen einde aan.
Ik vond het inderdaad niet heel tof, fulltime huisvrouw spelen. Nou en? Ik ken zo veel mannen die er net zo tegenaan kijken. Zeg je tegen hun hetzelfde?quote:Op zondag 2 december 2018 15:17 schreef manny het volgende:
[..]
Oh. Ik voel de inspiratie uit het scherm spatten. Jij hebt er alles uitgehaald ! Genieten.
maar doe je al die punten die ze noemt dan ook?quote:Op zondag 2 december 2018 15:22 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Was het zo erg ja? Ik vind het eigenlijk wel leuk, relaxed op eigen tempo de dag doorkomen. Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen haar voor ze weer met nieuwe ideeën komt.
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.quote:Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
maar doe je al die punten die ze noemt dan ook?
Het wassen strijken vouwen en andere saaie repeterende zaken zoals SOKKEN Vouwen
Ja hij vindt boodschappen doen leuk, zij heeft er een schurft hekel aan dus dat doe ik dan.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef Allures het volgende:
En ga je op papadag ook boodschappen doen met je kind en zo? Dat lijkt me toch best wat vragen van een mens
Ja. Je krijg de kans om van de dag te maken wat je wil. Lege agenda samen met je eigen kleine. En dan klagen over een kind dat aan je been hangt als je wil strijken. Het is maar wat je er uit haalt...quote:Op zondag 2 december 2018 15:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vond het inderdaad niet heel tof, fulltime huisvrouw spelen. Nou en? Ik ken zo veel mannen die er net zo tegenaan kijken. Zeg je tegen hun hetzelfde?
Dan is het toch logisch dat jullie de dag als heel anders ervaren? Na een paar jaar fulltime huisvrouw geweest te zijn ben ik weer gaan werken. Eerst parttime, later fulltime. En het gekke is, dan is het thuis zijn met je kinderen ineens iets waar je heel erg van geniet, in plaats van iets wat je met liefde doet, maar zeker niet altijd leuk is. Als je iets fulltime doet is het namelijk ineens werk geworden.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.
Nog steeds last van oostindische blindheid. Jammer. Zal de vraag nog centraler stellen:quote:
Even voor de duidelijkheid: ik heb uiteraard toffe dingen gedaan. Maar het feestje waar veel werkende partners het voor houden (meestal mannen) is het zeker niet. Net zoals een normale baan niet altijd leuk is.quote:Op zondag 2 december 2018 15:48 schreef manny het volgende:
[..]
Ja. Je krijg de kans om van de dag te maken wat je wil. Lege agenda samen met je eigen kleine. En dan klagen over een kind dat aan je been hangt als je wil strijken. Het is maar wat je er uit haalt...
Maar goed. Als dat het gevoel is waarmee jij terugkijkt op die tijd dan is dan is dat zo.
hier heb je je antwoord.quote:Op zondag 2 december 2018 15:44 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Euh nee, ik heb maar 1 dag hè. Mijn vrouw heeft 6 dagen om al dat soort dingen te doen.
hier ben ik het zonder meer mee eens, netjes geschreven (lekker makkelijk want dan hoef ik het zelf niet te doen:D)quote:Op zondag 2 december 2018 13:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ik ga deze in delen beantwoorden.
Iedere grote uitgave binnen een relatie met gezamenlijke huishouding zou besproken moeten worden, ongeacht wie kostwinner is. Toestemming vragen gaat te ver, maar bespreken is een must.
Kleine uitgaven natuurlijk niet, net als terugkerende uitgaven.
Maar als de gene die thuis zit er vele malen meer geld doorheen 'brast' dan de werkende dan is er iets mis.
Als de huisvrouw fulltime thuis is vind ik eigenlijk niet dat de werkende helft in het huishouden moet meehelpen.
Wel je eigen zooi opruimen natuurlijk en gewoon een glaasje drinken voor de ander meenemen als je toch loopt, maar fulltime huisvrouw moet het huishouden in die vrije uren gewoon kunnen doen.
jij wast iedere dag de ramen?quote:Op zondag 2 december 2018 15:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
wat voor dagelijkse dingen? De dingen die ik opnoem? Of bedoel je brood smeren, kind aankleden en de fles geven?
toestemming vragen om iets te kopenquote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Echt een lijdensweg ja op het moment dat ze naar school gaan en zelfstandiger worden, dik in de overuren zit je dan.quote:
ik kan wel alle zoveel-wekelijkse taken typen maar koos er voor een keuze te maken, aangezien je er ongeveer 1 per dag zal doen.quote:
Nee, nee, ja.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Niks. Hij wil hier gewoon even zeiken over d’r want durftie thuis niet.quote:Op zondag 2 december 2018 15:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nog steeds last van oostindische blindheid. Jammer. Zal de vraag nog centraler stellen:
Wat wil je nu concreet van je vriendin?
ditquote:Op zondag 2 december 2018 20:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Niks. Hij wil hier gewoon even zeiken over d’r want durftie thuis niet.
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.quote:Op zondag 2 december 2018 19:12 schreef DeOvenist het volgende:
Mijn ervaring is dat huisvrouw-zijn op de lange termijn te weinig voldoening geeft. Dan worden sommige huisvrouwen territoriaal in je eigen huis. Met een beetje pech raakt men ook nog de verbinding met het sociale leven/de wereld om haar heen kwijt, of is ze zo vermoeid cq probeert ze haar onvrede te compenseren door onmogelijke eisen te stellen aan haar werkzaamheden in huis en aan haar directe omgeving.
Een deeltijd baan is een absolute must. Zelfs als het grootste deel van het extra inkomen linea recta naar de opvang van je kind gaat.
Iedereen heeft behoefte aan erkenning. Met enige regelmaat, en in verschillende varianten. Zorg dat jij niet de enige persoon bent die dat aan haar kan geven.
Been there, done that.
Krijg er nog de bibbers van als ik eraan denk
Een jaar of 40? Of misschien iets meer. In ieder geval iets van na de 2e wereld oorlog.quote:Op zondag 2 december 2018 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.
Vriendelike groete Flip.
Huh voor de 2e wereldoorlog waren er geen huisvrouwen?quote:Op zondag 2 december 2018 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een jaar of 40? Of misschien iets meer. In ieder geval iets van na de 2e wereld oorlog.
Als je er zo tegenaan kijkt weet je jouw antwoord op je eigen vraag al.quote:Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Niet per definitie nee. Dat de vrouw thuisbleef is niet altijd de standaard geweest. In vroeger tijden werkte het hele gezin mee om het hoofd boven water te houden. Aan het einde van de 19e eeuw bleven vrouwen uit beter gesitueerde gezinnen thuis als teken van welstand. Dit weer de norm na de beide oorlogen.quote:Op zondag 2 december 2018 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Huh voor de 2e wereldoorlog waren er geen huisvrouwen?
Concerne kalite Flip.
Bovenste beste vlijtige Flip,quote:Op zondag 2 december 2018 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch is dat heel lang de norm geweest in Nederland.
Vriendelike groete Flip.
wat zeg jij nou weerquote:Op zondag 2 december 2018 21:25 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Bovenste beste vlijtige Flip,
Zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig
Gr gr
Welk deel begrijp je niet?quote:Op zondag 2 december 2018 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wat zeg jij nou weer
Ozithobayo Flip.
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.quote:Op zondag 2 december 2018 12:23 schreef RobjeGeus het volgende:
Als een man 40 uur werkt en een vrouw helemaal niet...dan moet ze echt geen enkele verwachting hebben dat een kerel haar ook nog helpt met huishouden.
Wat kopen betreft ligt er natuurlijk aan wat je koopt en wat je budget per maand is.
in deze casus is het kind bijna 1quote:Op zondag 2 december 2018 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
Huisvrouw zijn is geen fulltime baan meer als er geen 6+ kinderen zijn.
Wasmachine, droger, vaatwasser, Stofzuigrobot, bezorgservice voor boodschappen. Het kost veel minder tijd dan vroeger. En ik ken wel wat voorbeelden van huisvrouwen met teveel tijd zodra de 2-3 kinderen op school zitten.
Dat zegt niets over gelijkwaardigheid oid. Bovendien werken de meeste vrouwen gewoon nog naast dat huishouden waarin de man ook nog iets doet.
Dus... huisvrouw is geen fulltime baan maar moeder wel!quote:Op zondag 2 december 2018 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
Huisvrouw zijn is geen fulltime baan meer als er geen 6+ kinderen zijn.
Wasmachine, droger, vaatwasser, Stofzuigrobot, bezorgservice voor boodschappen. Het kost veel minder tijd dan vroeger. En ik ken wel wat voorbeelden van huisvrouwen met teveel tijd zodra de 2-3 kinderen op school zitten.
Dat zegt niets over gelijkwaardigheid oid. Bovendien werken de meeste vrouwen gewoon nog naast dat huishouden waarin de man ook nog iets doet.
Het komt nogsteeds best veel voor als er kinderen zijn die nog niet naar school gaan.quote:Op zondag 2 december 2018 21:36 schreef DoubleDip het volgende:
Het is 2018 dus nee ze hoeft geen toestemming te vragen en ja iemand die 40 uur werkt moet ook helpen in het huishouden.
Maar ik vraag me vooral af waarom zoiets nog bestaat anno 2018, gegeven dat je jonger bent dan een jaar of 60.
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishoudenquote:Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Vader net zo goed.quote:Op zondag 2 december 2018 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus... huisvrouw is geen fulltime baan maar moeder wel!
Het gaat toch om een kind van bijna 1 jaar.quote:Op zondag 2 december 2018 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vader net zo goed.
Maar ook dat valt wel mee. Alleen jonge kinderen zijn echt veel werk. Daarna valt het allemaal wel mee.
Maak je geen zorgen, ik vind al die jankerds op mijn werk ook mutsen. Met hun drukdrukdruk. Op vrijdagmiddag is het rond 4 uur al erg stil.
Je kan het vergelijken met 24/7 service die je in je eentje doet.quote:Op zondag 2 december 2018 22:08 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishouden
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.quote:Op zondag 2 december 2018 22:08 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Ja want je bent tijdens die uren ook non-stop bezig met het huishouden
En dit. Vooral als ze niet hun slaapje willen doen en ook uit hun humeur zijn. Toedeledoki dan met je huishouden.quote:Op zondag 2 december 2018 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar het meest energierovend is de áándacht die kinderen nodig hebben.
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?quote:Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.
Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.
Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).
Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.
Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.
Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.
Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.
Ik ben geen huisvrouw overigens.
Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?![]()
Kind regards Flip.
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.quote:Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Anderhalf uur met wassen en een uur strijken?![]()
Kind regards Flip.
Ja of jullie kunnen beide niet lezen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.quote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja of jullie kunnen beide niet lezen.
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurtquote:Op zondag 2 december 2018 22:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
of deze mensen strijken niet, hangen hun was niet op en vouwen geen sokken.
Dat kan natuurlijk ook.
Het zijn wel mannen he Samzz
ja maar dat snappen bepaalde mannen die al die dingen niet doen niet.quote:Op zondag 2 december 2018 22:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
I know, maar het ging om wat Myrr doet dat een uur tot anderhalf duurt.
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?quote:Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Misschien veel was. Of slecht timemanagement.
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaarquote:Op zondag 2 december 2018 22:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wassen en strijken en vouwen en wegbrengen/opruimen samen.
nog met veel kinderen ookquote:Op zondag 2 december 2018 23:01 schreef mspoez het volgende:
Terugkijkend vind de periodes dat ik fulltime thuis was met de kinderen (3 maanden met stiefkind van 4, terwijl zwanger van mijn eerste, daarna 3 maanden met baby en 4 jarige en anderhalf jaar later 6 maanden met zoon van 6, zoon van anderhalf en baby) de meest relaxte tijden die ik heb gehad in mijn leven. Werken met al dat gedoe eromheen van kinderen wegbrengen en ophalen, boodschappen tussendoor, huishouden als alles op bed lag ... pff. Zolang je je ritme gewoon aanpast aan dat van de kinderen is het een heel rustig bestaan.
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
met dit weer?quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik doe echt niet alle was in de droger he. Ik hang bijna alles op, behalve de handdoeken...
Dus, uit de machine, aan de waslijn, van de waslijn strijken en vouwen.
Kost meer tijd dan je denkt.
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.quote:Op zondag 2 december 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met dit weer?
en waarom zou je
আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.quote:Op zondag 2 december 2018 23:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nog met veel kinderen ook![]()
Maar goed, als je vrouw of man wat minder tijd kwijt is met het huishouden en de kinderen dan jij op je werk dan gun je het die persoon toch ook gewoon verder?
aina upande Flip.
Ja zo deed ik het ook altijd, in de tijd dat de wasmachine en droger draaiden kon ik rustig even iets anders gaan doen.quote:Op zondag 2 december 2018 23:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
je gooit het in de machine, haalt het uit de machine en in de volgende, vouwen deel strijken biem klaar
jullie overdrijven gewoon
ດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບ Flip.
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.quote:Op zondag 2 december 2018 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hebt de ervaring dat je er minder tijd voor nodig hebt?
Ook zonder de gezinssamenstelling en -grootte van myrr te weten?
Geldt ook voor Flip.
TS, was het niet jouw dochter die drie shirts per dag versleet in het verleden? Hoe is dat nu?
na jullie maken het nu echt moeilijker dan het is hoorquote:Op zondag 2 december 2018 23:06 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja ik kan ook binnen was ophangen he.
Omdat het beter is voor mijn kleding.
Ja dat klinkt precies goed al zou ik zelf als vader ook geaag wat meer vrij hebben in het begin, maar daar gaat het wel langzaam heen volgens mij.quote:Op zondag 2 december 2018 23:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
Mijn partner hoefde thuis niks meer te doen hoor, behalve lekker een beetje met de kinderen keutelen. We hebben er nooit gedoe over gehad, in elk geval. Maar goed, ik kreeg natuurlijk gewoon mijn salaris, want verlof, dus er waren ook geen toestanden qua inkomen en of ik dingen wel of niet mocht uitgeven.
Oke, reistijd van het naar school brengen en boodschappen doen is werk? Prima hoor maar hoe denk je dat degene met een baan naar zijn werk komt? Me dunkt dat dat wel tegen elkaar weg valt, en dan neem ik het ruim voor de huisvrouw want de school en supermarkt zijn meestal in de buurt (als boodschappen al niet bezorgd worden) en een baan is gemiddeld genomen al snel aan het forenzen.quote:Op zondag 2 december 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kind wordt zo rond half 7 a 7 uur wakker. Tegen de tijd dat school begint is het half negen en moet je nog naar huis. Dan zijn er dus al twee uren voorbij. Boodschappen doen 30 minuten. Strijken is al gauw een uur.
Dat is dus al 2,5 + 1 + 0,5. Een halve werkdag dus.
Als je geen droger hebt is was ophangen voor een gezin ook best een klus met al die klote sokken en klein spul. Ik ben daar met wassen e.d. ook best lang mee bezig, en ga er maar vanuit dat die berg niet weggaat. Na het strijken vouwen en wegbrengen. Dan zitten we wel weer een uur of anderhalf verder (dat zijn dan wel twee/ drie wassen).
Alle tering zooi sokken schoenen Duplo stiften glazen dopjes kussens flesjes vazen kledingstukken die iedereen achter zn reet laat rondzwerven weer sorteren en op de plek leggen (in een woning van 130m2 dus heel veel heen en weer lopen) en daarna heel die boel stofzuigen dagelijks en om de dag dwijlen omdat katten en kruimels.
Denk dat we inmiddels wel op ruim 6-7 uur zitten waarbij er tussendoor heus wel een bak koffie gedaan is.
Dan nog de keuken schoon maken, eten voorbereiden, kinderen weer ophalen en eten geven (= weer zand uit de zandbak, nieuwe kruimels en rondslingerende speelgoed) dus ja daar gaat je nette huis.
Ja nee denk maar niet dat hier een grondig huishouden met een uurtje of twee klaar is.
Ik ben geen huisvrouw overigens.
Ja tuurlijk want ze is 9 uur bezig met wassen, strijken, vaatwasser in en uitpakken,stofzuigen, dweilen en natuurlijk met het kind. Maar die niet zich dan maar even van half 4 tot half 6 vermaken aangezien mammie dan vrij is en pappie nog niet thuis is.quote:Op zondag 2 december 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan is zij natuurlijk wel al om half 4 klaar met werken he, dat snap je. Als jij om 9 begint, en zij om half 7 al met de kinderen, dan is ze ook anderhalf uur eerder klaar. Dat je dan zelf eventueel moet koken, is je eigen probleem. Dat hoeft zij niet te doen in haar vrije tijd.
Jij dus ook?quote:Op zondag 2 december 2018 23:12 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja, in ongeveer 4 uur de was van de hele week doen we hier.
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.quote:Op maandag 3 december 2018 07:46 schreef Leandra het volgende:
Toen jullie nog geen kind hadden en ze nog niet zwanger was werkte ze toch ook niet?
Waarom was het toen geen probleem? Omdat je toen nog haar knight in shining armor moest uithangen?
Mijn volgende vraag zou zijn wat voor werk ze zou moeten gaan doen, haar oude beroep weer oppakken zal wel geen optie zijn, daar moest hij haar zo nodig uit redden.quote:Op maandag 3 december 2018 08:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zijn inhoudelijke vragen. Daarop komt geen antwoord.
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.quote:Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef marsan het volgende:
Toestemming vragen? Als ze een auto koop, ja. Als ze een pakje kauwgum koopt niet. Ligt dus aan wat er gekocht wordt.
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.quote:Op maandag 3 december 2018 08:49 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Tenzij je kan zwemmen in je geld, dan is een auto kopen ook al geen discussie.
True, maar als je meerdere miljoenen hebt is zelfs de porsche te doenquote:Op maandag 3 december 2018 08:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ligt het er ook weer aan zwemmen in Suzuki Alto zonder overleg geld is wat anders dan zwemmen in Porsche Panamera zonder overleg geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |