abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 15:52:07 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183532860
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.
Bosje bloemen zal het wel goed doen.
Ja. Hier heb je een bos onkruid omdat ik je zo kort mogelijk probeer te houden

Succes gegarandeerd.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:01:09 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183532988
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
Het criterium is niet of jij ze mooi vindt hè...
Of moet jij ze dragen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183532995
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

In mijn herinnering heeft hij die ‘zie je wel’ hier nog nooit gekregen. En toch blijven proberen he 8)7
Als de situatie in de OP zonder kinderen is, dan had hij dat misschien nog wel (gedeeltelijk) kunnen krijgen met het nodige selectief lezen en nuances negeren

Bijvoorbeeld in een krappe financiële situatie waarin gezamenlijk bewust wordt gekozen dat één van de twee de wens mag vervullen om thuis te blijven, is het niet gepast om zonder overleg schoenen van ver boven alle afgesproken budgetten aan te schaffen. Een gevolg van die keuze is namelijk dat dat niet zomaar kan.
pi_183533233
Waarom werkt ze niet?
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:57:28 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183533908
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Waarom werkt ze niet?
Lees even het hele topic ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183535251
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:57 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ik kan het wel missen maar dan vind ik het nog niet nodig om elke maand nieuwe schoenen/kleren/make-up en whatever te kopen. En het waren van die spuuglelijke pantoffelachtige laarzen.
En ja de conversatie ging ongeveer zoals hierboven beschreven, maar zij moest weer zo nodig met allerlei moeilijke termen komen want ze weet dat ik dat niet snap. Ik kwam hier even checken of ik überhaupt wel recht van spreken had. En voor mij is het iets heel normaal dat moeders bij de kinderen blijven. In vergelijking met m'n schoonzusjes heeft ze het absoluut niet slecht bij mij.
Als het voor jou zo normaal is en je bent zelf (ook) degene die niet wilt dat ze werkt, is het erg merkwaardig dat je toch zo kleinerend over haar rol als moeder en huisvrouw doet en geeft het 'ik betaal, dus ik bepaal' echt helemaal geen pas.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:49 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Ja daar ga ik heus wel iets mee doen.
Bosje bloemen zal het wel goed doen.
Ik vind een bosje bloemen op zich wel een lief gebaar, maar het is niet iets wat voor in de toekomst ook maar in de buurt van een daadwerkelijke oplossing komt hè?!
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het voor jou vanzelfsprekend is dat moeders bij hun kind(eren) thuis blijven en niet werken, dan kan ze dus niet werken. Dan hebben jullie samen in overleg besloten dat ze niet buitenshuis werkt en salaris ontvangt, maar thuis onbetaald voor de/het kind(eren) zorgt en het huishouden grotendeels doet.

Overigens zijn het huishouden en zorg voor kinderen geen zaken die je tussen 9-17 uur doet, maar ben je daar 24/7 zeven dagen per week zoet mee. Ik vermoed tenminste dat jij ook niet 's nachts naar je huilende kind gaat omdat jij de volgende dag weer moet werken en zij lekker thuis kan blijven. Dus dat je wanneer je buitenshuis werkt toch ook bijdraagt aan het huishouden, vind ik vanzelfsprekend, hoewel het merendeel bij haar zal liggen.

Wat je dan doet, is samen de financiële consequenties van die keuzes bespreken. Daarbij bespreek je hoeveel er binnenkomt, wat de vaste lasten zijn en hoe je beide met uitgaven voor jezelf omgaat. Als het een terugkerend punt van discussie is hoe ieder geld voor zichzelf uitgeeft, bepaal je samen hoeveel zakgeld ieder krijgt (in principe evenveel) en wat je daarvoor koopt. En als zij dan in jouw ogen foeilelijke laarzen wil kopen die binnen haar budget passen, dan is dat helemaal prima.

Of je nou betaald of onbetaald aan je relatie bijdraagt, gelijkwaardigheid hoort er sowieso te zijn.
Dit. ^O^
Tails tell tales
pi_183535349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als het voor jou zo normaal is en je bent zelf (ook) degene die niet wilt dat ze werkt, is het erg merkwaardig dat je toch zo kleinerend over haar rol als moeder en huisvrouw doet en geeft het 'ik betaal, dus ik bepaal' echt helemaal geen pas.

[..]

Ik vind een bosje bloemen op zich wel een lief gebaar, maar het is niet iets wat voor in de toekomst ook maar in de buurt van een daadwerkelijke oplossing komt hè?!

[..]

Dit. ^O^
Het ik betaal dus ik bepaal waren niet mijn woorden. En waar zie je mij kleinerend over haar rol als huisvrouw en moeder doen?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 18:36:40 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_183535358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit. ^O^
Nou, als die bos bloemen gemeend waren, ja. Maar dit voelt heel erg aan van we doen effies een bossie bloemen en dan is het vrouwtje wel weer even gesust. Want het is niet zo dat hij nu een andere mening heeft. Hij denkt nog steeds hetzelfde, maar hij is er nu achter gekomen dat hij geen gelijk heeft + het feit dat zij nu wil gaan werken wat hij niet wil.

Als hij het uit zichzelf had gedaan was het anders geweest. Het zou me overigens ook niet verbazen als ie aan dat bosje bloemen dan ook nog even vast hangt of ze niet wil overwegen toch niet te gaan werken.
pi_183535709
Vergelijken is de doodsteek van elke relatie.

Ze offert zich op door huismoeder te zijn. Als je dan ook nog gaat vergelijken met je familie leden en dat die het slechter hebben, dat is niet de maatstaf.

287 euro voor schoenen vind ik ook fucking veel, maar je smaak een rol laten spelen? Waarom zou ze dat niet zelf kunnen bepalen?

Je wil te veel voor haar beslissen. Door haar autonomie te ontnemen en haar nog afhankelijker van je te maken wordt ze echt niet gelukkig. De taken van de huisvrouw zijn ook niet om gelukkig van te worden. Je brengt je relatie echt op glad ijs.

Haar zelfstandigheid, haar verbondenheid met jou en anderen (familie, sociaal leven, collega's), en haar ruimte voor zelfontplooiing, je maakt het allemaal erg minimaal. Zo creëer je een kreng in huis. Iemand die ongelukkig is. En jij praat het voor jezelf allemaal maar goed, met als gevolg dat ze op een dag de benen neemt.

Blijf niet teren op je redding. Denk niet dat ze voor eeuwig dankbaar zal zijn dat je kostwinner bent. Dat is/wordt vanzelfsprekend. Mensen leven over het algemeen in het heden. Het heden moet voldoening geven en de toekomst moet hoopvol zijn. Als ik het zo lees schiet je op beide ernstig tekort.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_183535734
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 20:09 schreef Allures het volgende:

[..]

met alle drama die ze al met hem vol houdt zou ze geld bij moeten krijgen
Nah ja, we 'zien' op FOK! alleen D. in zijn doen en laten. Ja, K. is best 'zielig' op basis van wat hij zoal schrijft, maar het is sterk de vraag (al was het maar op basis van wat we door D. 'feitelijk' al van haar weten) of K. zelf nou zo'n 'probleemloos' iemand is... Mijn (persoonlijke) beeld van haar is eigenlijk net zo goed niet zo 'fris'... En ja, D. loopt op FOK! nogal eens over haar te klagen, maar aan de andere kant spaart hij haar denk ik ook wel (als was het maar vanuit een bepaalde naïviteit of wat dan ook).

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

(knip)

Daarom denk ik dat wat hij in de OP schrijft is hoe hij eigenlijk denkt.
Zo gaat het bijna altijd bij D. (onder welke naam dan ook), toch? Hij doet net alsof hij een bepaalde discussie wil voeren, maar in de vraagstellin(en) zit(ten) gewoon zijn eigen mening(en) verpakt. En die mening (met bijbehorende frustraties) ventileren, evt. inderdaad in hoop op een 'zie je wel'... dát is waar hij op uit is, niets anders. Dit dus:
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')
Je wilde gewoon weer even jankzakken over je vriendin.
Doe dat voortaan tegen vrienden. Of de kroegbaas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

(knip)

Wat ik denk dat het onderliggende probleem is dat hij als de dood is dat zij aftaait. Niet eens per se vanwege haar, maar vanwege dat hij niet alleen wil zijn. Hij probeert haar te isoleren. Hij doet wel mooi 'blijf jij maar thuis, ik ga werken', maar dat doet hij vooral omdat hij dan denkt dat hij kan controleren, + dat zij niet met andere mensen en daarmee dus ook niet met andere mannen in aanraking komt he.

(knip)

Hij schrijft zelf dat deze situatie van 'man-werken, vrouw-thuis/kinderen' normaal is in zijn omgeving, maar ik heb ook het idee dat wat jij hier schrijft sterk meespeelt.
Tails tell tales
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:42:05 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183536792
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:36 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Het ik betaal dus ik bepaal waren niet mijn woorden. En waar zie je mij kleinerend over haar rol als huisvrouw en moeder doen?
In de OP al, waar je je afvraagt of ze wel gelijkwaardig aan je is omdat zij niet en jij wel werkt.
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef BlackMolly77 het volgende:
Korte vraag Fokkers, is een vrouw die niet werkt gelijkwaardig aan haar partner die wel werkt? Moet zij toestemming vragen om bijvoorbeeld iets te kopen?
En moet de wel werkende partner nog steeds meehelpen met huishoudelijke taken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 22:33:41 #287
441859 crew  Lenny77
pi_183540749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 00:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Dus meerdere mensen doen er 5u per week over? Dan kan je je toch voorstellen dat eentje er veel langer over doet?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 22:48:00 #288
441859 crew  Lenny77
pi_183541048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:50 schreef 2NutZ het volgende:
Nope. Mijn schoonzus met 4 kinderen zegt altijd dat het wel druk is maar kan het prima aan met haar baan als basisschool lerares.
Alle vrouwen die anders zeggen zijn aanstellers.
Basisschool lerares zijn heeft veel voordelen zoals werken tijdens schooltijd van kinderen en vrij hebben wanneer de kinderen vrij zijn.
Daarbuiten denk ik dat heel veel werkende moeders het niet zullen toegeven dat ze het eigenlijk niet gedraaid krijgen. Dan voel je dat je gefaald hebt en je kinderen, man, huishouden,... tekort doet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:12:08 #289
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_183541644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Basisschool lerares zijn heeft veel voordelen zoals werken tijdens schooltijd van kinderen en vrij hebben wanneer de kinderen vrij zijn.
_O-
Prrrrr
pi_183541780
Nou ik heb altijd gewerkt, ook toen ik alleen was.
Momenteel ben ik sinds ik ziek ben geweest full time thuis en ik moet zeggen dat ik dit (vooral mentaal) 100x zwaarder vind dan een werkende moeder te zijn :@
Ik geniet er zeker wel van hoor maar zo makkelijk als ik dacht dat het was is het niet.
Vooral het feit dat je eigenlijk 24/7 mama bent ipv ook af en toe gewoon alleen jezelf ...
  woensdag 5 december 2018 @ 09:37:39 #291
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183545238
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Daarbuiten denk ik dat heel veel werkende moeders het niet zullen toegeven dat ze het eigenlijk niet gedraaid krijgen. Dan voel je dat je gefaald hebt en je kinderen, man, huishouden,... tekort doet.
wat :D

Ze is juist regelmatig vaak savonds ook nog bezig met het nakijken van toetsen, bedenken van creatieve klas opdrachten voor die week etc. dus nee.
Ik denk dat veel huisvrouwen/moeders zich veel drukker voor doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Mijn moeder zei dat overigens ook altijd, die werkte dan niet... alleen mijn vader maar die had toch altijd tijd genoeg voor zichzelf ook.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_183545275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:37 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

wat :D

Ze is juist regelmatig vaak savonds ook nog bezig met het nakijken van toetsen, bedenken van creatieve klas opdrachten voor die week etc. dus nee.
Ik denk dat veel huisvrouwen/moeders zich veel drukker voor doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Het ontbreken van structuur valt veel mensen zwaar.
  woensdag 5 december 2018 @ 09:39:51 #293
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183545288
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het ontbreken van structuur valt veel mensen zwaar.
Daar heb ik zeker begrip voor. Daar zijn wel dingen aan te doen overigens maar ook dat kost even wat moeite en energie.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_183545421
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:18 schreef Logician2.0 het volgende:
Nou ik heb altijd gewerkt, ook toen ik alleen was.
Momenteel ben ik sinds ik ziek ben geweest full time thuis en ik moet zeggen dat ik dit (vooral mentaal) 100x zwaarder vind dan een werkende moeder te zijn :@
Ik geniet er zeker wel van hoor maar zo makkelijk als ik dacht dat het was is het niet.
Vooral het feit dat je eigenlijk 24/7 mama bent ipv ook af en toe gewoon alleen jezelf ...
Hier exact hetzelfde! Het is dat ik nu niet kan werken maar oooooh wat was het fijn en wat valt het mij nu tegen om 24/7 mama te zijn.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 09:58:09 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_183545588
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:47 schreef Brybry het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde! Het is dat ik nu niet kan werken maar oooooh wat was het fijn en wat valt het mij nu tegen om 24/7 mama te zijn.
Zo kun je zien hoe anders iedereen daar in staat. Mijn vrouw heeft een jaar zwangerschapsverlof en vindt dat heerlijk.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:08:52 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183545759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo kun je zien hoe anders iedereen daar in staat. Mijn vrouw heeft een jaar zwangerschapsverlof en vindt dat heerlijk.
Nog wel. Hoe oud is jullie kind? 5 maand?

Kan best dat t anders wordt wanneer ze twee jaar thuis is en alleen maar voor t huishouden en het kind zorgt.

Het helpt ook mee wanneer je een makkelijk kind hebt. Mijn zusje was een huilbaby. Iedere dag kwamen mijn opa en oma haar een paar uur meenemen zodat mijn moeder kon slapen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 10:21:09 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_183545928
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nog wel. Hoe oud is jullie kind? 5 maand?

Kan best dat t anders wordt wanneer ze twee jaar thuis is en alleen maar voor t huishouden en het kind zorgt.

Het helpt ook mee wanneer je een makkelijk kind hebt. Mijn zusje was een huilbaby. Iedere dag kwamen mijn opa en oma haar een paar uur meenemen zodat mijn moeder kon slapen.
Ja, 5 maanden. Nou ja, in Duitsland is dat jaar een beetje de standaard he, dus als je daarmee groot wordt, ipv de 4 maanden die het hier is, dan stel je je daar ook op in denk ik. Zij gaat geen 2 jaar thuis zijn want na dat jaar gaat ze weer aan het werk (parttime).
  woensdag 5 december 2018 @ 10:21:18 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183545933
quote:

[..]

Wacht maar tot ze niet meer NODIG is voor jullie dochter... dan gaat het snel genoeg vervelen.
Vooral als het (in geval van ziekte) mogelijk niet meer gaat veranderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 december 2018 @ 10:22:29 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183545951
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, 5 maanden. Nou ja, in Duitsland is dat jaar een beetje de standaard he, dus als je daarmee groot wordt, ipv de 4 maanden die het hier is, dan stel je je daar ook op in denk ik. Zij gaat geen 2 jaar thuis zijn want na dat jaar gaat ze weer aan het werk (parttime).
Juist. De situatie van Logician en BryBry zijn wel iets anders ook he :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183546075
quote:

[..]

Oh, het eerste jaar was ook heerlijk hoor. Inmiddels is de jongste een vervelende peuter en dat maakt het niet makkelijker :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')