abonnement Unibet Coolblue
pi_183418854
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_183418862
Oh ik had de laatste post :')

Wat voor outfit heb je gekocht rena? :)
pi_183418986
Casper die mama zegt O+ Leuk he?

We hebben een lekker zoet outfitje van Feetje gekocht O+ ;

Zelf vindt ze het kaartje wat er aan zit interessanter :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183419146
Rena; die heeft Sofie ook! Alleen een heel stuk kleiner :P leuk!

Sofie is nog steeds snotterig, verhoging en 2 prutoogjes. Gisteravond was ze heel zielig aan het huilen. Maar verder slaapt ze veel. En wanneer ze dan wakker is toch gelijk weer een grote glimlach O+
Vanochtend heeft ze met papa samen een poosje onder de douche gestaan; daar knapte ze duidelijk even van op. (En was al het snot ook gelijk van haar gezichtje af, dat verspreidt zich in een nacht nogal :X )

Voor kerst moeten er 2 verlanglijstjes komen voor Sofie. Heb er al boekjes opstaan, een zachte babypop, wat nuttige dingen als slaapzak, kleertjes, winterslofjes. Iemand nog tips? Praktische dingen die je ergens in het eerste jaar gebruikt maar zelf niet zo snel aan schaf?
pi_183419302
Oja: Hoe doen jullie dat... onder de douche met de kleine... wij gebruiken nu de tummytub (nu het nog past en het ziet er zo schattig uit); maar soms heb je niet zo uitgebreid de tijd.. Dan neem je hem/haar mee in de douche.. en euh.. hoe doe je dat dan alleen..? Ik mis hier het inzicht voor vrees ik :') :@
Overigens denk ik dat ik te koud douche.. Thermostaat van mij staat op 30 graden ongeveer; te koud voor de baby, toch?
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183419389
Leuk rena O+

Ik denk dat je al wel veel nuttige dingen op je lijstje hebt Takkie. En anders iets van 6+ maanden speelgoed? Hier is de activiteitentafel al maanden een succes. Loopwagentje? Wat ander motoriekspeelgoed?
pi_183419401
En als jullie toch verlanglijst tips gaan geven: ik zoek nog kado tips voor de verjaardag van mijn baby die bijna 1 ( :o ) wordt en Sint en kerst (handig, zo alles in 1 maand).

Takkie: Kees is al geruime tijd helemaal fan van z'n schreeuwerige V-tech loopwagen. Eerst om ermee te spelen, nu om er achter te lopen O+
pi_183419496
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:25 schreef PriemGirl het volgende:
Oja: Hoe doen jullie dat... onder de douche met de kleine... wij gebruiken nu de tummytub (nu het nog past en het ziet er zo schattig uit); maar soms heb je niet zo uitgebreid de tijd.. Dan neem je hem/haar mee in de douche.. en euh.. hoe doe je dat dan alleen..? Ik mis hier het inzicht voor vrees ik :') :@
Overigens denk ik dat ik te koud douche.. Thermostaat van mij staat op 30 graden ongeveer; te koud voor de baby, toch?
Sofie vind de douche veel fijner dan het bad. En wij vinden het ook heerlijk met haar onder de douche. Maar we douchen niet alleen met haar. 1 staat onder de douche, de ander geeft haar aan en zodra ze klaar is met douchen pakt degene buiten de douche haar weer aan. Alleen is vast ook mogelijk maar dan sta je na het douchen te rillen ;)
En een douche van 30gr is denk ik inderdaad wat te koud voor een kleine baby.
  woensdag 28 november 2018 @ 14:41:08 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183419599
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:25 schreef PriemGirl het volgende:
Oja: Hoe doen jullie dat... onder de douche met de kleine... wij gebruiken nu de tummytub (nu het nog past en het ziet er zo schattig uit); maar soms heb je niet zo uitgebreid de tijd.. Dan neem je hem/haar mee in de douche.. en euh.. hoe doe je dat dan alleen..? Ik mis hier het inzicht voor vrees ik :') :@
Overigens denk ik dat ik te koud douche.. Thermostaat van mij staat op 30 graden ongeveer; te koud voor de baby, toch?
Luma badje met zitje. Ik vul het badje zet hem er in en ga zelf douchen en als ik klaar ben met douchen, aankleden etc dan pas haal ik hem uit het badje (ik let wel op de temp.). Gaat toch wel sneller dan douchen met baby, baby wegleggen en zelf afspoelen & vervolgens moeten haasten omdat baby het koud heeft.

En 30gr :D ik douche er 10 meer :P
pi_183419813
Mijn baby gaat misschien 1x per 2 of drie weken in bad. Veel te veel werk, en u wordt toch niet vies... :@
pi_183420011
Oh ik zie het helemaal niet als veel werk, maar juist leuk om te doen en echt iets waar hij van geniet ook. Hij gaat eens in de 3-4 dagen omdat ik het anders niet goed voor zijn huid vind. Maar veel langer wachten vind ik niet zo fris voor met name de luier area.
pi_183420043
Sofie gaat normaal ook max 1x per week onder de douche. Maar nu ze zo verkouden is geeft het haar duidelijk meer lucht. En haar gezicht met een washand schoonmaken vind ze reden tot drama, onder de douche met haar gezicht vind ze prima. Gek kind :s)
pi_183420160
Wat een cute setje Rena, heel leuk O+

Een mama zeggende Casper, wat goed! *O*

Takkie, beterschap voor de kleine Sofie :* En qua verlanglijstje, wij geven Vlokje alvast een handig en mooi nachtlampje cadeau voor Sinterklaas (die is voor Jewel erg handig gebleken omdat ze beter slaapt met een lichtje aan). En misschien iets van een tandendoosje (heel voorbarig), een bestekje ofzo?

Ellie, lastig die 1e verjaardag he! Wij hebben Jewel een speelhuisje voor in de tuin gegeven van Little Tikes, was een grote hit. Een loopfietsje kan leuk zijn, een skippykoe is hier ook een succes. Verder ben ik even Koos Inspiratieloos :+

Qua douchen, als ik alleen met Vlokje douche dan gaat de verwarming in de badkamer voluit en leg ik haar eerst op het aankleedkussen (op de grond in de badkamer dan natuurlijk) en douche ik mijzelf snel, dan pak ik haar op en was ik haar. Daarna Vlokje afdrogen, weer op het aankleedkussen, mijzelf heel snel afdrogen, dan Vlokje aankleden en dan mijzelf.
Als ik met beide meisjes douche, dan gaat Jewel mee onder de douche en gaat Vlokje in het badje (met zitje), als ik klaar ben met douchen dan droog ik eerst mijzelf af en kleed ik mij aan aan, dan Vlokje afdrogen en aankleden terwijl Jewel verder speelt onder de douche of in het badje gaat zitten en dan Jewel als laatste.
En als vrouwlief ook meedouched, dan douche ik meestal als eerste heel snel, krijg ik Vlokje aangereikt, douche ik haar, pakt vrouwlief haar van mij over en gaat met haar onder de douche zodat ik af kan drogen en aan kan kleden, dan pak ik Vlokje over en kan vrouwlief verder douchen.
Dat zijn volgens mij alle scenario's wel :p

Vlokje gaat meestal 2 keer per week mee onder de douche/in bad, Jewel 4 keer want die maakt zichzelf altijd vies :')
pi_183420375
Ik zit hier vol verbazing naar mijn baby te kijken die net zelf, zonder hulp, in haar bed in slaap is gevallen. Geen gekrijs, niet weer moeten aanleggen om te kalmeren. Gewoon gaan slapen.

Zou zo’n maagzuurremmer al zo snel wat doen of moet ik dit meer zien als bijwerking van haar prikjes? :|W

Bad; Bollie gaat om de dag. Haar broer ook, ik wissel ze af (dus ik doe elke dag 1 kind in bad). Bollie doucht ook wel is met mij mee ipv bad, dan neem ik haar mee de douche in, leg haar als ze klaar is ingepakt in een handdoek op haar wipstoel (in de badkamer zet ik die dan) en douche dan snel mezelf. Dan trek ik mn badjas aan en droog dan zo Bollie af.

De dagen dat bollie niet in bad gaat was ik haar met een washand. Ze ruikt eigenlijk altijd zuur van de mondjes melk die ze teruggeeft, dus daarom was ik haar dan maar.
pi_183420388
Ooh Sillie wat fijn O+ Wat hoop ik voor je dat dit door de maagzuurremmers komt en dat het nu beter zal gaan!
pi_183420636
Ik hoop dat ze dit doorzet Sillie. Niet krijsen en lekker slapen zou heel fijn zijn voor Bollie (en mama) :Y

Rena wat een snoezig setje O+ Verjaardagsjurk?

Ellie qua 1e verjaardag en overige cadeau tips: een wheelybug? Hier al 6 jaar een hit! En verder grimms, blokken, duplo, mooie voorleesboekjes en fisher price kassa?

Ons bad/douche streven is 1x per week voor baby. (Maar dat is ook wel eens 1x per 2 weken) uiteraard worden billen, handen en gezicht dagelijks gewassen.

Mini is nog steeds ziek trouwens. Koorts stijgt. Ze doet niet veel meer dan slapen, fles drinken en weer slapen. En zelf voel ik me ook wat griepig. Leuk al die virussen. Op de babygroep van het kdv waren vandaag maar 4 kindjes ipv 8. Gewoon de helft ziek.
pi_183420723
Oh ik heb hier ook een badje met zitje.. hmm wellicht het proberen waard; kan ik daar iig warmer water in doen :D Hier gaat hij 1x in de week in de tummytub. Vriend stopt hem er in en als ie hem er uithaalt; wikkel ik hem in badcape.. Morgen eens proberen met badje :Y

Haha rena idd Noppes :D O+ (Ik herkende het broekje van C ook al oops _O- )

Poeh vandaag weer een niet-slapende-Tijn.. Zodra ik hem wegleg (box/bed) is het jengelen/huilen geblazen -O- Al vanaf 10u bezig. Wel met flesjes tussendoor; soms zelfs even een extra flesje omdat hij toch wat extra honger lijkt te hebben en dan valt hij aan z'n fles zowat in slaap; maar is meteen weer wakker als ik hem eenmaal wegleg. Had hem om 14u in bed gelegd met de 'hoop' dat hij dan wellicht wel wat wou slapen want hij is zo oververmoeid; maar nope. Half uur geleden (na 6x heen en weer te zijn gelopen om hem wederom te troosten en weer rustig in bed te leggen) maar mee naar beneden gepakt.. Schiet toch niet op zo. Wat er dwars zit? Geen idee.. Nu ligt hij ingebakend in de box en slaapt nu zo'n 20 minuten. Hoe gaan jullie met een oververmoeide baby om..? Of gewoon bij je pakken? Het is hier al een aantal dagen zo het geval. En 's nachts echt niks aan de hand; slaapt nog steeds super goed. Overdag blijft het vechten tegen slaap lijkt het wel. Ik merk dat ik twijfel of ik wellicht iets 'anders' moet doen :@ (en doordat ik ziekig ben; trek ik het me heel persoonlijk aan dat ik hem overdag niet meer tevreden kan houden... of zo voelt het dan toch :{ )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 28 november 2018 @ 16:10:44 #18
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183421022
Herkenbaar Priem. Ik heb I. vandaag vaker op mijn buik liggen en merk dat hij beter slaapt. Hij is zo klein nog dus ik probeer dat streven om hem zelfstandig in zijn bedje te laten slapen iets meer los te laten. Als zo'n aai over de bol niet werkt dan maar bij mama liggen :). Kom nergens aan toe maar daar heb ik ook wel verlof voor.

I. gaat op woensdag in bad en op zaterdag mee onder de douche. Dan staat 1 van ons te douchen, geeft de ander de baby aan en pakt de baby ook weer over als het wassen klaar is :).

Maandag naar de osteopaat en de huisarts met I. Ben benieuwd. Gisteren duurde het 5 uur voordat ie een keer sliep. En in de nacht gaat het dan prima, maar dan is hij ook echt heel moe.
pi_183421027
Heftig Priem! (Oh rn hoe kun je douchen op 30 graden? Mijn thermostaat gaat richting de 45 :P )
Ik neem kleintjes altijd bij me bij onrust. En heb veel gedragen in de doek op dat soort dagen (ook binnenshuis) Alleen zullen er vast ook mensen zijn die het heel anders doen. Er is niet 1 goede weg, en dat maakt het ook zo onzeker. Zeker als je zelf ziekig/moe/watdanook bent kan de zorg voor een baby best veel zijn! Wees lief voor jezelf, je doet je best en dat is al goed genoeg :*
pi_183421320
Mijn man ging gisteren scheren dus onder de douche, ik met Banaan in bad. Banaan besloot dat onder de douche misschien toch leuker was. Mijn man kwam nog even erbij in bad, zo had Banaan de douche voor zichzelf. Hij stak soms even zijn hoofd omhoog om hallo te zeggen en ging dan weer lekker zitten spelen. :D
Wij gaan trouwens elke dag in bad. Banaan staat 90% van de tijd, qua droge huid maak ik me dus alleen zorgen om zijn beentjes. :)

Rena wat een zoet pakje. O+ Ik wil ook een meisje. :@

Songeur beterschap. :*

Priem ik heb Banaan ook veel gedragen en de eerste maanden woonde hij nog bij me op de bank. O+ Doe wat voor jou goed voelt. Ik vond het zelf belangrijk dat hij niet oververmoeid zou zijn omdat het er anders ook niet makkelijker op zou worden.

Ik had vanmiddag het briljante plan om wat in het huishouden te doen omdat het toch miezerde buiten. Dat heb ik geweten. Toilet schoonmaken en trap stofzuigen komen op de lijst met dingen die ik niet meer probeer als ik alleen met hem ben. 8)7
Hij mopperde de hele tijd door "neeneenenenee". :')

[ Bericht 4% gewijzigd door PKM op 28-11-2018 16:34:38 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183421414
Probeer hem maar bij me te pakken idd maar m’n polsen... ik word er zo moedeloos van.. het gaat al beter met m’n cts hoor maar echt nog niet voorbij. Zal idd weer de draagdoek proberen; das wel een goeie ! Heb ik in ieder geval mijn handen vrij O+

Nou en ik heb echt de liefste vriend ooit... die merkte via app al dat ik m’n dag niet had en heeft PSV wedstrijd vnvd afgezegd zodat ie thuis kan zijn voor ons :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183421494
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik zie het helemaal niet als veel werk, maar juist leuk om te doen en echt iets waar hij van geniet ook. Hij gaat eens in de 3-4 dagen omdat ik het anders niet goed voor zijn huid vind. Maar veel langer wachten vind ik niet zo fris voor met name de luier area.
Daar gaat dagelijks een washandje overheen...O vindt het niet zo leuk, dat helpt ook niet...
pi_183421548
Priem, wat lief dat je vriend de wedstrijd heeft afgezegd om bij jullie te zien O+ En heel lastig van de cts, dat maakt het zoveel moeilijker voor je :{

Vlokje is dit weekend exact 6 maanden en zij slaapt ook nog bijna elke nacht op mijn borst. Het leek even goed te gaan, maar we zijn nu weer terug bij af omdat ze al weken verkouden is. Het is moeilijk om te kiezen wat te doen, je wil dat soort dingen ook liever niet aanwennen maar er wel volledig voor je kind zijn. Ik heb ervoor gekozen om het maar te laten komen zoals het komt. Ik hoop uiteraard wel dat Vlokje uiteindelijk definitief in haar eigen bedje zal gaan slapen, al is het alleen al omdat ze steeds zwaarder en groter wordt :') maar dat moment komt vanzelf en tot die tijd hou ik haar bij mij. Overdag net zo trouwens, meestal heb ik haar op mijn arm, op mijn schoot of in de draagzak. Op goede dagen lukt het steeds beter om haar in haar ledikantje weg te leggen overdag, maar dan moet ik er soms alsnog lang bij blijven zitten tot ze slaapt. En met een peuter van 2 erbij lukt dat gewoon niet altijd, waardoor ik dan alsnog voor de makkelijke weg kies en haar in de draagzak laat slapen. Het lot van de jongste zijn vrees ik :')

Ik dwaal wat af volgens mij, maar ga vooral en alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen als het met slapen niet goed gaat. Misschien hoort het er ook gewoon een beetje bij bij sommige kindjes. Jij doet wat je kan, met veel liefde, en dat doe je goed. Meer dan dat kan je ook niet doen, en wordt niet van je verwacht :*
  woensdag 28 november 2018 @ 16:45:13 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183421605
Hier gaat beeb 2x per week in bad en/of douche. Vanmorgen duwde ik haar in manlief z'n armen toen hij stond te douchen, ik sta dan klaar met een capeje en klaar is klara. Tussendoor was ik met een washandje waar nodig.

Hier een heel verkouden baby met snot en hoesten. Tot gisterochtend kroop ze het huis nog door maar nu is het een zielig hoopje, dat alleen tegen me aan wil. Ze valt steeds in slaap en als ze niet slaapt huilt ze. Het hoesten doet haar pijn zie ik. Haar temp is 39,2. Wanneer moet je eigenlijk met zoiets naar de huisarts? Ze eet en drinkt minder maar nog wel redelijk.
pi_183422091
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:34 schreef PriemGirl het volgende:
Probeer hem maar bij me te pakken idd maar m’n polsen... ik word er zo moedeloos van.. het gaat al beter met m’n cts hoor maar echt nog niet voorbij. Zal idd weer de draagdoek proberen; das wel een goeie ! Heb ik in ieder geval mijn handen vrij O+

Nou en ik heb echt de liefste vriend ooit... die merkte via app al dat ik m’n dag niet had en heeft PSV wedstrijd vnvd afgezegd zodat ie thuis kan zijn voor ons :@
Als jij de liefste vriendin ooit bent, zeg jij weer dat dat niet nodig is natuurlijk :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_183422141
Vanmiddag trouwens bij het CB geweest. Qua ontwikkeling prima. Gewicht buigt wat af, nu 8.7 kg (69%). Lengte is prima, 74 cm (99.7%). Ik maak me niet zo'n zorgen om het gewicht, meneer beweegt continue en zal daar veel mee verbranden..
pi_183422306
Ik vind het altijd raar als random users opeens reageren in dit topic. Leest Jan en alleman mee, of zo?

Geen bfd meer voor ons. :{w 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_183422310
Takkie, oh leuk, maak eens een foto van haar als ze die aanheeft O+ Wat sneu dat ze nog zo verkouden is ;( Qua cadeaus noem je zelf denk ik al goede dingen, eventueel veiligheidsdingen voor als ze straks mobieler wordt?

Ik ben heel benieuwd wat wij gaan krijgen zondag, ik weet dat we van mijn schoonouders een O+ Wheelybug O+ krijgen en van mijn ouders een Nijntjestoel, verder is het een verrassing. Een vriendin van me maakt een mooie Bumbataart :9

Wij douchen eigenlijk niet met C, we hebben nog veel te veel schik van de Schnuggle, ze vindt het zelf echt top. Ze gaat 2 tot 3 keer per week in bad, maar haar huid is momenteel zo droog dat ik misschien over ga naar 1 keer per week, maar ik vind het zo leuk om te doen :@ Zij geniet er ook echt van.

Silliegirl, wat fijn dat ze zelf lekker in slaap is gevallen O+ Ik hoop echt dat de maagzuurremmer werkt!

Songeur, idd de verjaardagsjurk 8-) Beterschap weer voor je ziekenboeg, hopelijk blijft het jou bespaart, als moeder heb je eigenlijk geen tijd om ziek te worden he -O-

Priemgirl, wij winkelen duidelijk bij dezelfde winkel ;) Heb vanmiddag het nieuwste joggingbroekje besteld, maar wel al in een maatje groter voor straks. Ik vind het zo’n fijn comfortabel merk! Hoe oud is Tijn nu? Kan het geen sprongetje zijn dat hij zo jengelig is? Wat ontzettend lief dat je vriend thuisblijft O+

PKM, ik wil ook een meisjesversie van Banaan zien, ik hoop dat het je gegeven is O+ Schoonmaken als C wakker is lukt me hier ook heel slecht, ik doe het meestal of als man thuis is of als ze een dutje doet, maar dan de geluidloze klussen over het algemeen, hoewel ze ook gewoon door de centrifugerende wasmachine heen slaapt die boven haar slaapkamer staat :7

Aventura, beterschap voor je meisje :* C had pas ook 39 graden koorts maar ik begreep dat je met een verkoudheid nog niet zo heel rap naar de HA hoeft, pas als ze langer dan 2 of 3 dagen koorts hebben. Hoe gaat het verder met haar buiten de verkoudheid om? :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183422325
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Als jij de liefste vriendin ooit bent, zeg jij weer dat dat niet nodig is natuurlijk :)
Dat heb ik ook gezegd; want champions league maar hij had het kaartje meteen al verkocht en wou geen nee horen.. :@

Nou hij lag net een half uur op mij te tukken. Tussendoor aardig wat boertjes en af en toe wat melk naar boven. Wellicht last van oprispingen ook..? ;( Lijkt nu eindelijk z’n rust gevonden te hebben, ocherm...

@rena: ja super stofjes ! Hier zit in het dorp iemand die ook zo’n fijne broekjes en truitjes maakt voor fijne prijsjes O+ (euh... mag reclame..? Anders dm maar indien interesse voor link).
Tijn wordt vrijdag 7 weken... wellicht sprongetje? Geen idee..

@duman: ja blijkbaar wel idd :') ook fijn die extra meningen..... :+ :P
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183422349
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind het altijd raar als random users opeens reageren in dit topic. Leest Jan en alleman mee, of zo?

Geen bfd meer voor ons. :{w 😂
Het blijft een openbaar forum natuurlijk, maar ik wil die mooie man van je wel blijven zien hoor O+ Het scheelt al dat ik nu naar meets durf :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183422407
Manlief is bijna thuis en ik ruik ineens een enorme poeplucht uit de box komen, ben ik heel gemeen alsof ik doe dat ik het nog niet door had? B-) :Y) >:)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183422456
Oh ik zie het al, ben gequote in PSV topic uiteraard :') echt.. waar mensen zich mee bezig houden....
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183422469
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind het altijd raar als random users opeens reageren in dit topic. Leest Jan en alleman mee, of zo?

Geen bfd meer voor ons. :{w 😂
Daarom zet ik zelf altijd in Imgur en verwijder ik het na een dag ofzo weer in Imgur.
pi_183422512
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:30 schreef PriemGirl het volgende:
Oh ik zie het al, ben gequote in PSV topic uiteraard :') echt.. waar mensen zich mee bezig houden....
Maar waarom lezen die hier mee? :?
pi_183422525
En thanks voor jullie kado tips, ik heb lekker gegoogled en kan z'n verlanglijstje weer aanvullen O+
pi_183422590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:27 schreef rena het volgende:
Manlief is bijna thuis en ik ruik ineens een enorme poeplucht uit de box komen, ben ik heel gemeen alsof ik doe dat ik het nog niet door had? B-) :Y) >:)
Dat deed ik zondag ook toen mijn moeder 10 minuten later kwam oppassen. Ze tilde hem op, hele hand nat. Was het een diarreeluier tot de knieën :@ :')
pi_183422637
Bad/douche is hier in de basis 2/3x p/w. Maar vaker als hij besluit zijn eten te herkauwen en vervolgens met zijn handen in zijn ogen/haar gaat wrijven :')

Leuk zo’n wheelybug :D

Superlief van je vriend Priem! O+
  woensdag 28 november 2018 @ 17:44:46 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183422694
@rena lief dat je het vraagt! Met O'tje gaat het verder super. Ze was eergister exact 10 maanden, ruim 8 maanden gecorrigeerd. Ze ontwikkelt zich eerder naar haar kalenderleeftijd, dwz ze kruipt, zit, eet, en brabbelt erop los! Ze is nog wat aan de kleine kant met haar krappe 6 kilo en 65 cm, maar ook dat is snel aan het bijtrekken. Ik heb trouwens toch maar even de huisarts gebeld, en zo lang ze op mij reageert, voldoende drinkt en plasluiers heeft mag ik het aanzien. Dit alles weet ik natuurlijk op zich allemaal al wel, maar toch. Ze is nog zo klein en met haar voorgeschiedenis wil ik wel dat onze huisarts dit weet. En ze doet toch wel heel anders dan normaal, ze doet niet aan overdag slapen (ja 2 van 3 kwartier) en nu valt ze na elke 30 mins in slaap. Dat viel me op en vind ik toch vreemd. Ik heb afgesproken dat ik morgen terugbel hoe het dan is.
pi_183422765
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:10 schreef Helsinki het volgende:
I. gaat op woensdag in bad en op zaterdag mee onder de douche.
Heej, Günther ook! :) Steevast met vaderlief douchen, met mij in bad.

Ik kom er net achter dat -ie over precies zes weken één wordt. :o Ik ga ogenblikkelijk volkomen in de ontkenning! :X Mijn beeeeeebie!
Let me see you stripped down to the bone
pi_183423174
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:44 schreef Aventura het volgende:
@rena lief dat je het vraagt! Met O'tje gaat het verder super. Ze was eergister exact 10 maanden, ruim 8 maanden gecorrigeerd. Ze ontwikkelt zich eerder naar haar kalenderleeftijd, dwz ze kruipt, zit, eet, en brabbelt erop los! Ze is nog wat aan de kleine kant met haar krappe 6 kilo en 65 cm, maar ook dat is snel aan het bijtrekken. Ik heb trouwens toch maar even de huisarts gebeld, en zo lang ze op mij reageert, voldoende drinkt en plasluiers heeft mag ik het aanzien. Dit alles weet ik natuurlijk op zich allemaal al wel, maar toch. Ze is nog zo klein en met haar voorgeschiedenis wil ik wel dat onze huisarts dit weet. En ze doet toch wel heel anders dan normaal, ze doet niet aan overdag slapen (ja 2 van 3 kwartier) en nu valt ze na elke 30 mins in slaap. Dat viel me op en vind ik toch vreemd. Ik heb afgesproken dat ik morgen terugbel hoe het dan is.
Fijn dat ze zich verder goed ontwikkeld! Maar goed om haar nu even extra in de gaten te houden, mijn zus had een premature tweeling en die was het eerste jaar ook wat voorzichtiger, ze zijn toch wat kwetsbaarder he?

quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Dat deed ik zondag ook toen mijn moeder 10 minuten later kwam oppassen. Ze tilde hem op, hele hand nat. Was het een diarreeluier tot de knieën :@ :')
Hij stond toch in de file dus ik mocht alsnog aan de bak :% Vind het eigenlijk nooit zo erg maar als soms iemand anders het kan doen is het wel eens fijn. Als ik in verhouding bekijk wat ik aan poepluiers verschoon en mijn man in een week... ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183425300
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:11 schreef rena het volgende:

Hij stond toch in de file dus ik mocht alsnog aan de bak :% Vind het eigenlijk nooit zo erg maar als soms iemand anders het kan doen is het wel eens fijn. Als ik in verhouding bekijk wat ik aan poepluiers verschoon en mijn man in een week... ;)
Mijn vriend doet eigenlijk alle poepluiers. Ik heb nog enorm veel credits voor het doen van het merendeel van de nachten. Ik vind het prima, want man wat kan dat kind af en toe vies poepen :r Mijn schoonmoeder beweert dus regelmatig met droge ogen dat ze de poep van mijn vriend toen hij baby was dus niet vies vond :N
pi_183425749
Pffff stom die aanhoudende verkoudheid Takkie, gelukkig is ze wel gewoon vrolijk.
Hihi, Casper die tegen alles mama zegt :D Nog even en het wordt alleen tegen de juiste mama gezegd :P B heeft heel lang elke man die hij zag 'papa' genoemd. _O-
Songeur, nee, wat stom ziek zijn. Hopelijk gaat het snel voorbij ook voor jezelf.
Priem wat lief van je vriend!! PSV-Barca ook nog, topvent heb je.

Ik had vandaag voor het eerst een volledige dag alleen thuis met Juul. Ik had mijn vrouw de stad ingestuurd, even een dag voor zichzelf en voor zichzelf shoppen (wat niet gelukt is....tassen vol voor beide kinderen). B nam een vriendje mee uit school dat was best relaxt. Die vermaakten elkaar wel. Maar goed ook want Juul dacht 'Eej alleen met deze mama? Ik slaap ipv 2 uur steeds maar 45 minuten' Het is natuurlijk ook enorm gezellig met mij ;)

En vannacht weer gespookt, dit keer van 04:00 tot 04:30.
Er staat iets te gebeuren in dat lijfje denk ik. Als je haar nu op haar buik legt doet ze ook alles om haar billen omhoog te krijgen en haar knietjes eronder. Als dat niet lukt probeert ze af te zetten met haar voeten. Kortom vooruit wil ze.

Oh en bad, in principe om de dag, al gaat ze wel steeds vaker met B mee. Het babybad wordt te klein en ze schopt grijnzend met haar voeten zodat echt ALLES in de badkamer zeiknat is. B doucht elke dag, maar goed dat is een rouwdouwer en die vindt douchen echt relaxt. Dan stopt het gestuiter zeg maar. En Juul ruikt vaak naar zure melk (in haar nek wat mevrouw heeft 100.000 plooien) en vindt bad dus erg leuk. Douchen doen we alleen als er een ongelukje is en er toevallig iemand onder de douch staat of net wilde gaan douchen. Na het bad of douchen leggen we haar even in een badkuip op de vloer want vloerverwarming in de badkamer *O*
  woensdag 28 november 2018 @ 20:15:26 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183426381
Hier over het algemeen elke dag in bad, maar sla wel eens een dagje over & dan krijgt hij een babymassage. En en is te veel en dan is het niet leuk meer :P anders zou ik het elke dag beide doen. En ik gebruik niet altijd iets in bad, soms is het alleen maar water. Het is echt een waterratje volgens mij.
pi_183426608
Günther valt sinds een paar dagen echt niet meer in slaap tijdens het op bed voeden, maar pas met vervolgens grondig wiegen. Mooi moment om voor het eerst in ooit eens te kijken of papalief 'm zodadelijk voor de nacht onder zeil kan krijgen. Duimen jullie mee? :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_183426705
Succes mini! Of man van mini :D

Hopelijk deze nacht geen spooknacht Exode..

Poepluiers verschoon ik 80% van de tijd. Mijn vriend doet het alleen als hij alleen met Casper thuis is of als ik bij poepluier 3 zeg dat hij nu wel een keer mag. Hij kokhalst er nog steeds bij _O-. Ik vind ze ook echt vies Ellie, maar hij heeft ook nog eens vaak een poepluier. Vandaag hadden we er 4 :r
pi_183426770
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:42 schreef elliebell het volgende:

[..]


Mijn schoonmoeder beweert dus regelmatig met droge ogen dat ze de poep van mijn vriend toen hij baby was dus niet vies vond :N
Ik vind het ook niet vies. ;) De poep van mijn baby dan, hè.

U. gaat iedere dag in bad. Maar nu het zo koud is en hij steeds ziek is, gaat hij om de 2 of 3 dagen in bad.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 28 november 2018 @ 20:40:44 #47
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183426948
Ik ruik de poep (nog) niet. :')
En merk het ook niet aan hem, dus soms is het een verrassing bij het verschonen.
Vind het verre van vies.

Mijn vriend doet het gewoon als hij met hem bezig is of weet ik het :P we hebben geen schema.
Ik vind kokhalzen zo overdreven :@ zou er denk ik naast gaan staan en belachelijk uitlachen.
  woensdag 28 november 2018 @ 20:41:26 #48
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183426970
Het heeft hier lang geduurd voordat ik de poepluiers van I. rook :') :@! Het is niet mijn hobby maar ik heb er verder (meestal) niet zo veel moeite mee.
pi_183427132
Ik vond de poepluiers van Günther helemaal niet vies toen hij nog volledig borstvoeding kreeg. Maar nu hij geregeld kippenpoten, omeletjes, brokken camembert en bergen peulvruchten verorbert* stinkt het wel degelijk enorm :X

*..al smijt -ie momenteel minstens driekwart op de grond, want gooien is het nieuwe favoriete ding ter wereld. }:| :')
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 28 november 2018 @ 20:50:10 #50
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183427175
Oef, I. is weer zeer moeilijk in slaap te krijgen. Ik heb hem even in de doek gehad en dat werkte, maar zodra ik hem in z'n bedje leg is hij wakker. Dus wiegend het huis door. Hielp ook, maar ik ging op een gegeven moment zitten... :X en nu is L. het aan het proberen. Zo fijn om niet alleen thuis te zijn :+.
pi_183427319
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:50 schreef Helsinki het volgende:
Oef, I. is weer zeer moeilijk in slaap te krijgen. Ik heb hem even in de doek gehad en dat werkte, maar zodra ik hem in z'n bedje leg is hij wakker. Dus wiegend het huis door. Hielp ook, maar ik ging op een gegeven moment zitten... :X en nu is L. het aan het proberen. Zo fijn om niet alleen thuis te zijn :+.
Succes aan onze beide partners dan maar! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183427410
Hier krijgt man U. enkel in slaap door hem kusjes te geven. :') U. wordt echt betoverd door kusjes, hij wordt er super rustig van. O+

Maar dat is ook maar 3 keer voorgekomen, de overige keren slaapt ‘ie enkel aan de borst.
Protège moi de mes désirs.
pi_183427471
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier krijgt man U. enkel in slaap door hem kusjes te geven. :') U. wordt echt betoverd door kusjes, hij wordt er super rustig van. O+
Dit klinkt wel erg lief! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183427603
Vandaag de middag vrij geweest, redelijk druk geweest met ons Spookje, maar ook geprobeerd te praten.. Geen resultaat helaas, werd niet echt gehoord.

't zal vast vanzelf een keertje makkelijker en beter gaan met de kleine dat we meer ruimte hebben om naar elkaar toe te bewegen, maar 't is voorlopig nog even niet makkelijk zo.

In elk geval super bedankt voor jullie lieve berichtjes/reacties. O+

@CassElliot
[spoilr]Hoe knap dan om vervolgens toch nog twee keer zwanger te worden! :9 Maar heel vervelend dat je eerste bevalling dan zo vervelend is gelopen en het zo'n weerslag heeft.. Ik zal heel erg m'n best doen om haar toch te laten merken/voelen dat ik haar graag zie. Wie weet dat het dan ook op haar overslaat en zij het ook weer meer laat merken.

Qua fysiek heb ik wel ervaring met het geduld hebben, mijn vrouw heeft helaas met seksueel geweld te maken gehad, dus het begin van onze relatie was niet direct soepel zeg maar.. Maar dit is iets dat nu verwerkt is, uiteraard sporen heeft nagelaten, maar voor ons z'n plekje heeft gekregen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik seks dus maar niet meer belangrijk vind, maar ik durf wel te zeggen dat ik verwacht meer geduld te hebben dan de gemiddelde vent.[/spoiler]

M.b.t. de artsen (heupjes, reflux o.i.d.) morgen hopelijk weer meer duidelijkheid hoe nu verder..

We hebben vandaag ook onze eerste schaterlach gehad O+ O+ O+ O+ Kort kunnen filmen zelfs, maar bovenal van genoten terwijl we haar aan het lachen kregen. :D
pi_183427693
Ik vind het knap hoor NJ, dat geduld opbrengen. Als hier thuis twee weken geen actie is, dan vlieg ik al zowat tegen het plafond! Zou het echt enorm lastig vinden, meerdere maanden zonder seks en ik denk dat ik dat eerlijk gezegd maar heel moeilijk zou kunnen accepteren. :@

En jeej voor de schaterlach O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183427696
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet vies. ;) De poep van mijn baby dan, hè.

Het kan dus echt :D

Ik vond het overigens niet vies toen hij nog borstvoeding/alleen melk kreeg. Maar nu met de vaste voeding, brrr.
pi_183428372
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:10 schreef minilot het volgende:
Ik vind het knap hoor NJ, dat geduld opbrengen. Als hier thuis twee weken geen actie is, dan vlieg ik al zowat tegen het plafond! Zou het echt enorm lastig vinden, meerdere maanden zonder seks en ik denk dat ik dat eerlijk gezegd maar heel moeilijk zou kunnen accepteren. :@

En jeej voor de schaterlach O+
Ik denk dat er in 2018 nu twee keer actie is geweest? In januari, voordat de kwaaltjes begonnen. Tel je na een jaar weer mee als maagd? :+ Ik hoorde altijd dat vrouwen tijdens de zwangerschap beesten konden worden en het na de zwangerschap wel eens wat minder kon worden. Had nooit verwacht dat het gewoon vrijwel zou stoppen zodra er een kind in zat. oO<

Maar we moeten omdenken toch? Ik hoef me in elk geval nog niet druk te maken over een tweede! :9

And yay indeed! Ik heb het filmpje vanavond denk ik al wel 20 keer afgespeeld. Spookje gaat zelf (mits goede zin) meelachen met zichzelf. O+
pi_183428753
Die vaste voedingspoep vind ik ook heel goor. Ben nou net een beetje gewend maar het blijft naar. Als het even kan laat ik het soms ook eens aan mijn man over want ik doe er wel genoeg.

Helsinki en Mini ik ben benieuwd hoe het jullie mannen vergaat.
De laatste maanden moet ik heel soms ook wiegen. Daar heb ik echt een grondige hekel aan, hij mag toch al in slaap drinken, meer eisen moet hij niet gaan stellen. ;) Ik ben het ook helemaal niet gewend, wat is het dan fysiek zwaar!

Ik kriebel op zijn hoofdje, geef kusjes, friemel aan zijn oor (dat is vaak de genadeklap).
Slaap kindje slaap zingen is vandaag afgevallen. Banaan begint telkens met me mee te zingen zelfs als hij al een eind richting dromenland vertrokken was. :D

NJ een schaterlach. Wat is dat mooi hè. O+

Exode leuk dat jullie meisje al zo beweeglijk is. O+

Rena, Banaan slaapt ook wel door het centrifugeren heen. Het muziekje waarmee het wasprogramma start is moeilijker. Dat soort dingen die ik meestal gewoon met Banaan erbij, anders houd ik nooit tijd voor mezelf over. :@

[ Bericht 18% gewijzigd door PKM op 28-11-2018 21:56:51 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183428813
Nou, project door-papa-naar-bed-gebracht-worden was een daverend succes. 8-) Flesje gekolfde melk werd resoluut geweigerd en ik sta nu zowaar binnenstebuiten gedronken twaalf kilo zoonlief in slaap te wiegen. :')
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 28 november 2018 @ 21:52:40 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183428821
Wat doen jullie allemaal veel dingen om baby's in slaap te laten vallen.
Wel lief O+ en zwaar :P
pi_183428939
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat doen jullie allemaal veel dingen om baby's in slaap te laten vallen.
Wel lief O+ en zwaar :P
Spierballen kweken for the win. :7
In slaap voeden ging tien maanden lang vlekkeloos, dat voelde niet alsof het moeite kostte, ik vond het vooral erg handig. Nu dat inenen niet zo feilloos meer werkt, is het een beetje zoeken. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183430185
Duplo Ellie O+ of bijvoorbeeld een abonnement op de dierentuin ofzo :)
Of draagzak, houten keukentje/winkeltje, persoonlijke lunchtrommel, een waterbaan voor de zomer

Hier is het badje na een maand al het huis uit gegaan ;) ik of manlief neemt haar mee onder de douche, de ander staat klaar met badcape, oh en in de tussentijd zitten de kleuters in bad ;) hier trouwens 2 a 3x per week :)

Sillie wat fijn! En beterschap Songeur en aventura. En qua ziek zijn/koorts zegt mijn huisarts altijd max 3 dagen. Anders wil ze ons zien :)

Wat lief Priem! En verder :*

Hier trouwens ook de gemakkelijkste weg met het slapen. Op mij of in de kinderwagen. Eigen bedje ging even goed, maar qua ritme lukt het gewoon niet. ‘S avonds heb ik geluk en ligt ze naast mij en gaat ze meteen slapen :@
Maar :* voor iedereen met slechte slapers.. ik weet helaas wel wat jullie doormaken :*

Prima stats jager! Wij mogen morgen naar het cb, ben benieuwd :)

Ze vindt je dus gewoon heel gezellig Exode :D ;)

Luiers.... ach... heb je mijn kleuters nog nooit geroken _O-

Schaterlach van Spookje O+ Li maakt sinds deze week ook geluidjes tijdens het lachen :). En ze probeert mij na te praten O+

En ik dacht dus echt dat het een fabeltje was... jongens huilen, meiskes gillen. Maar damn Li kan gillen!!! Ik wou vandaag even oefenen met op de buik liggen en daar was ze het niet mee eens. Ze gilde zo hard dat ik een appje van mijn buurvrouw kreeg _O-
O+ voor baby’s met een mening ;)
  woensdag 28 november 2018 @ 22:48:00 #63
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183430711
Dat werd hem hier niet dus ik pakte de Tula erbij en toen lukte het weer wel. De grootste uitdaging was om hem slapend uit de Tula te krijgen en dan dat bedje in... Gelukt :D. Hij wordt af en toe wel een beetje wakker maar we hebben een app die dat registreert en dan bijvoorbeeld regengeluiden afspeelt :).

Ik word trouwens echt gek van de jeuk op mijn buik. Meer mensen last van gehad na de zwangerschap? Wat kan ik ertegen doen? Ik probeer het in te vetten (heb ook een droge huid) maar dat werkt niet voldoende.
pi_183430966
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:48 schreef Helsinki het volgende:
Dat werd hem hier niet dus ik pakte de Tula erbij en toen lukte het weer wel. De grootste uitdaging was om hem slapend uit de Tula te krijgen en dan dat bedje in... Gelukt :D. Hij wordt af en toe wel een beetje wakker maar we hebben een app die dat registreert en dan bijvoorbeeld regengeluiden afspeelt :).

Ik word trouwens echt gek van de jeuk op mijn buik. Meer mensen last van gehad na de zwangerschap? Wat kan ik ertegen doen? Ik probeer het in te vetten (heb ook een droge huid) maar dat werkt niet voldoende.
Ja hier. Maar ik had ook echt mega eczeem de laatste weken en in de kraamweek laaide dat nog is even extra op. Duurde echt wel tot een week of 10 voor het jeuken ophield. Het enige wat hier enigszins hielp was goed vet houden en bij erge jeuk mentholgel erop. Oh. En niet krabben. Dat maakte het erger }:|
pi_183433917
Schaterlachjes O+

Koffieboks iemand? Ik heb vannacht uit wanhoop geroepen dat ik mezelf ziek ging melden vandaag :') typt dit vanaf werk :+
pi_183434087
Ja, koffie, ik doe mee!

Op zich doet M het supergoed weer, de laatste paar nachten. Een voeding en ze gaat weer slapen. Maar peuter wordt om 05.00 uur wakker, dat is me net iets te vroeg. Ik ga zelf vroeg naar bed dus ik maak echt prima uren 's nachts, maar toch ben ik ontzettend moe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, koffie, goed idee dus!

Helsinki, ik herken het de jeuk ook! Ik had het niet op mijn buik maar op mijn armen. Ik heb er niks aan gedaan. Wel aangegeven bij de verloskundige maar die zei dat het door de hormonen kwam.
pi_183434189
Zei er iemand koffie? c_/

Ik zag 00:30, 2:30, 3:45 was Banaan drie kwartier in sluimerstand en lag ik wakker, 6:00, 7:00 en nou wakker. Krampjes, houdt dat ooit op? :z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183434191
Oh dat is ook wel te vroeg OiT! En :* voor je spoiler!

PKM ook al zo’n rotnacht!

Casper gaat de laatste paar nachten op een willekeurig tijdstip ‘s nachts een uur huilen/krijsen/jengelen, ook tussen ons in
;(. Voordat je dan zelf weer slaapt..

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 29-11-2018 08:43:18 ]
pi_183434233
Je kunt elke dag bij mij terecht voor een koffieboks Fleur :D c_/

Jip sliep weer ruk maar is wel lekker gezellig nu O+ ook helemaal into spiegels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft dat boekje met spiegeltje zelf zo neergelegd dat ie er naar kan kijken :D

En nu naar werk :O
pi_183434324
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:47 schreef Aure het volgende:
Je kunt elke dag bij mij terecht voor een koffieboks Fleur :D c_/

Jip sliep weer ruk maar is wel lekker gezellig nu O+ ook helemaal into spiegels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft dat boekje met spiegeltje zelf zo neergelegd dat ie er naar kan kijken :D

En nu naar werk :O
Wat knap van jouw kleine O+ En dat pakje, helemaal gaaf, waar is het van?
pi_183434375
Van ali O-) kan straks de link wel even dmen. Het is niet perse goedkoop voor alibegrippen, maar wel goede kwaliteit. Redelijk dik stofje en superzacht O+
pi_183434384
ik doe ook mee met koffieboks. Lag om 21.30 inbed, maar tien minuten nadat ik in slaap viel werd O wakker. En ik sliep om 12 uur pas weer. Daarna 1 voeding, en om 3 uur was hij klaarwakker, tot 5. En om zes was peuter wakker. c_/
pi_183434441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:52 schreef minilot het volgende:
Nou, project door-papa-naar-bed-gebracht-worden was een daverend succes. 8-) Flesje gekolfde melk werd resoluut geweigerd en ik sta nu zowaar binnenstebuiten gedronken twaalf kilo zoonlief in slaap te wiegen. :')
12! :D
Hoelang is hij nu?

Baby hier was vd week voor haar 11-maanden prik en bezoek.
Ze is 75 cm en 8,1 kilo. :P
pi_183434547
Aure dat pakje O+ link graag :+ en idd wel gezellig maar ik begrijp dat je onderhand een koffie infuus nodig hebt :o

Bellefleur, oit, pkm en Jäger... ;( -O- koffie en veel!!! :* voor de prutnacht...

Hier wel weer prima :@ om 22.30 gaan slapen en om 4u heb ik hem wakker gemaakt ivm ploffende tieten en nu om 9u pas :o
Maarrrr hij rochelt, hoest, niest, loopneus en dicht geplakte oogjes; ik heb m’n baby ziek gemaakt :'( gelukkig temp (nog) wel normaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door PriemGirl op 29-11-2018 11:57:09 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183434591
Ik zag m laatst ook op Ali Aure :D. Ik heb er ook een romper gekocht met de sleep no more gebakken ei print voor ¤7.
  donderdag 29 november 2018 @ 09:32:08 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183434697
Prul had gisteren een onverzadigbaar dagje en ons nieuwe voedingsplan blijkt te werken: ze mag drinken op verzoek. Uiteindelijk ben ik om half negen in bed gekropen, maar was ik om half elf nog steeds aan het voeden. Omdat ik dreigde met haar in mijn bed in slaap te vallen, heeft manlief haar overgenomen. Ze heeft vervolgens in de kinderwagenbak met tussenpozen om te eten (kv dus, door manlief) tot +- 4 uur geslapen. Toen hebben we van wacht gewisseld, heb ik gevoed en heeft ze in de cosleeper nog geslapen tot zes uur. Wakker, voeding erin en nu slaapt ze alweer 2,5 uur. Had ik mooi even tijd om mijn bevallingsverhaal uit te typen.

En mijn moeder denkt dat we zondag met onze dan 12 dagen oude baby 3 uur in de auto gaan zitten voor een sinterklaasfeestje. Ik denk van niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183434770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:32 schreef Tink89 het volgende:
En mijn moeder denkt dat we zondag met onze dan 12 dagen oude baby 3 uur in de auto gaan zitten voor een sinterklaasfeestje. Ik denk van niet...
Jezus, nee, dat zou ik inderdaad niet doen. Ik ben met de oudste naar mijn ouders gegaan toen hij 12 dagen oud was, maar echt alleen omdat mijn BFF ging trouwen (in dezelfde stad als mijn ouders) en ik getuige was. Ik was er maar een uurtje, met een uur reistijd, en vond dat al behoorlijk heftig. Voor een Sinterklaasfeest zou ik dat echt niet doen.
pi_183435093
Koffie, waar is de koffie? :O

Qua cadeautjes ben ik helemaal into Nijntje. Geen idee of Bikkel dat leuk vind maar ik wel dus hij krijgt Nijntje :P Ze hebben nu ook weer nieuwe tassen waaronder een rolkoffertje O+ .

Hier ook een baby die niet lekker is. Van de week was hij s'avonds helemaal overstuur en wilde absoluut niet drinken. Met de oorontsteking in mijn achterhoofd belde ik de HAP. En omdat Bikkel tussen het krijsen door wat wegzakte namen ze geen risico en stond er binnen 15 minuten een ambulance voor de deur. Die Bikkel dan weer lachend begroette :') . Ik was nog geneigd hem in zijn been te knijpen om hem te laten huilen maar toch maar niet gedaan..... Maar goed, misschien toch een infectie aan de bovenste luchtwegen maar niks ernstigs.

NJ, misschien heb ik niet de meest populaire instelling maar ik heb na de geboorte ook totaal geen behoefte aan seks maar ik maak zin voor mijn partner. Nou is het voor mij makkelijker omdat ik geen naar verleden heb op dat gebied.

Helsinki, ik had heel veel jeuk op mijn onderbenen tijdens mijn zwangerschap wat idd door de hormonen komt. Gelukkig ging het ook weer vanzelf weg.

Takkie, wat sneu van je cliënt ;( .

Nouk, jouw kinderarts o|O . Wat een ongelofelijke hork. Ik zou ook gaan voor een second opinion.

Ik begrijp ook wel dat artsen soms dol worden van de patiënten die voor een consult hun eigen diagnose al hebben gesteld via Dr Google, maar een aandoening die bewezen is wegzetten als onzin is gewoon stom. Heel stom.

Bikkel is 16 weken en ik wil nog steeds niet langer dan 1,5 uur reizen met hem. We waren van de week naar een beurs ( in draagzak O+ ) en ik had gehoopt dat we de terugreis nog wel zouden redden voordat er weer gevoed moest worden. We hebben een kwartier op een parkeerterrein langs de snelweg gestaan omdat meneer echt moest.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183435179
Even zelf aangeven qua reizen idd. Ik ben hier ook gewend om steeds 2,5u te reizen naar mijn familie. Met 20 dagen hadden we Tijn reeds meegenomen naar België. Helaas door veel file en wegwerkzaamheden er uiteindelijk 4,5u over gedaan incl. half uur voeden op parkeerterrein. Maar we bleven dan ook 3 dagen (en 2 nachten; dus meneer was meteen mee uit logeren :D ) en ging verder eigenlijk heel goed. En we konden mooi even langs mijn oma en opa (die 86 en 89 zijn en aangezien we niet elke maand in België zijn; is het altijd mooi om ze nog even te bezoeken en dat ze hun kleinste achterkleinkind nog even konden zien O+ )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183435484
Loj, heel herkenbaar, Juul kan enorm hard gillen. Huilen doet ze niet zoveel maar gillend kan je een hoop duidelijk maken.
NJ, schaterlachjes! Heerlijk zijn die O+
Jeetje OT, wat heftig voor je schoonvader. Verdere traject al bekend?

Ik vind babypoep echt totaal niet vies, dat van B daarentegen die gewoon eet wat wij eten...en nee die draagt geen luiers meer. Maar toen hij dat nog wel deed en toen hij net leerde zelf zijn billen af te vegen....

Wij zijn de late avondfles stapsgewijs aan het vervroegen en dat gaat eigenlijk vlekkeloos. We zitten nu op 22:15, over een weekje naar 22:00. Juul werd pas om 07:30 wakker, van B overigens niet uit zichzelf. Die stond stuiterend naast haar bed (nadat wij hadden gevraagd of hij zijn zusje wakker wilde maken), ik zou daar boos om worden maar Juul ging meteen lachen. Ik verzwijg even dat ze om 06:00 lag te mopperen en na de speen weer in slaap viel.

Juul zit regelmatig in de auto, mijn familie woont op een uur rijden. (zonder files een uur) Ze slaapt dan gewoon, zeker met onze nieuwe, niet rammelende auto.
pi_183435502
Och hemel Tink, nee dat zou ik ook zeker niet doen. Niet alleen voor prul, maar ook zeker niet voor jouw herstel. Met zo'n reis kan je niks anders dan heel hard over je grenzen heen gaan. Ik ben nu 10 weken geleden bevallen en zaterdag gaan wij voor het eerst een rit van 2 uur maken en ik zie er nu al tegenop. Een volgepakte auto (schoonouders rijden ook mee), stress om het nadenken wat er allemaal mee moet, hoe, wie, wat en waar ik het allemaal ga doen met kolven en voeden... Niet doen hoor lieve Tink. Sinterklaas komt later wel weer (of bij jullie thuis, kan dat niet als het zo belangrijk gevonden wordt?)
En wat een pittige dag hadden jullie. Een regeldagje? Ze zit nu toch rond dag 9/10?

Och Wolken, wat een schrik! Zal je net zien, komt er hulp is alles weer over. Stom hè? Beterschap voor bikkel :* Hoe gaat het met jou? Lukt het allemaal in combinatie met je werk?

OT, wat een heftige tijd. Sterkte voor jullie en jouw schoonvader :*

Meh, ik lust geen koffie. Hoewel onze nachten niet mega geweldig zijn, hebben we er wel een balans in gevonden en voel ik me op zich prima. Maar dat zal wel heel anders worden als ik weer ga werken :')

NJ, ik vind het naar om te lezen dat spookje zo onrustig is en dat jullie elkaar even niet zo goed vinden. Manlief en ik maken bewust elke dag even tijd voor elkaar om even een knuffel of een kus te geven. Bijvoorbeeld als de één staat te koken, komt de ander even in de keuken om kort de dag door te praten en te knuffelen. En sowieso voor het slapengaan en opstaan/vertrek naar werk geven we elkaar een kus en/of een knuffel.
Over seks gaan we het maar niet hebben.. In mijn zwangerschap staat de teller op 3 (eerst wilde manlief niet uit angst om iets kapot te maken of verkeerd te doen en daarna zat mijn bekkenbodem zo op slot dat alles heel zeer deed). Na de bevalling nu 1x, maar het ging nog niet van harte. Gaan we aan werken :) Het komt dus echt bij veel stellen voor dat dat soort intimiteit bijna afwezig is, maar wij zoeken het contact vooral in het knuffelen, zoenen en praten met elkaar. Sterkte :*
pi_183435603
Hebbes! :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_183435639
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:02 schreef minilot het volgende:
Hebbes! :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wat leuk O+ Oh ik kan niet wachten tot ik kan gaan zwemmen met M. En is er nu een vervolg op dit diploma? Guppie 2? ;)
pi_183435643
PKM, die boekenstash! _O_ O+

Priemgirl, waarom wachten? Wij lezen al voor vanaf de kraamweek :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_183435654
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:05 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

*O* Wat leuk O+ Oh ik kan niet wachten tot ik kan gaan zwemmen met M. En is er nu een vervolg op dit diploma? Guppie 2? ;)
Jup en dan geloof ik Puppy 1 en 2 en dan recht op verkort traject A-diploma ofzo. Details weet ik niet, zwemmen is afdeling Pappa 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183435750
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:02 schreef minilot het volgende:
Hebbes! :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mnoh hoe tof is dat ! Oh ik moet ook gaan informeren om te zwemmen; dit is toch te leuk :D

quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:05 schreef minilot het volgende:
PKM, die boekenstash! _O_ O+

Priemgirl, waarom wachten? Wij lezen al voor vanaf de kraamweek :Y
Echt ? Nouja omdat het in mijn hoofd zit dat hij nu nog zo weinig meekrijgt. Ik doe wel al 'voorlezen' uit zijn ritselboekje met felle kleuren en plaatjes op :D Maar ik vind lezen sowieso heel erg leuk; misschien gewoon mee beginnen idd. Ik doe wel voor hem zingen (ok veelal met radio mee maar hij vindt het ontzettend fascinerend en volgt me dan enorm. Wellicht dat hij mij verzoekt om te stoppen als hij eenmaal kan praten; maar gelukkig duurt dat nog heeeeeeeeeeel lang }) )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183435780
Sterkte, Olivia! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_183435792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:03 schreef Aure het volgende:
Van ali O-) kan straks de link wel even dmen. Het is niet perse goedkoop voor alibegrippen, maar wel goede kwaliteit. Redelijk dik stofje en superzacht O+
Graag ook mijn kant op! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183435830
Juul zit er over het algemeen bij als B wordt voorgelezen voor het slapen gaan. Dat resulteert in: huilen, mee kletsen of in slaap vallen _O-
Kortom ze leest mee met Ninjago, Annie MG Schmidt en nu Sinterklaas boeken voor kleuters.
  donderdag 29 november 2018 @ 11:35:25 #90
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183436026
Mentholgel lijkt toch een beetje te helpen *O*. Stom wat er soms onder invloed van die hormonen gebeurt.

OIT, :* voor jou. Kan me heel goed voorstellen dat je met alles wat er speelt niet veel energie overhoudt. Heel veel sterkte!

Aure, mag ik ook een linkje? Ik vind het een heel leuk pakje O+.

Beterschap voor de kindjes van Priem en Wolken :*.

Over intimiteit. Ik kan bijna niet wachten maar het is toch wel heul gevoelig allemaal waardoor ik niet zo goed durf. Ik ben nu pas zover dat ik aan het litteken durf te voelen :{. Valt best vies tegen allemaal. En ik vind m'n lief behoorlijk aantrekkelijk, ook in deze nieuwe rol als papa. Dus ja, ik heb het erg zwaar :D.

Reizen: vrij snel al gedaan. Met ons eerste tripje naar de Ikea was I. iets ouder dan 2 weken. Dat was achteraf gezien iets te snel geweest dus bij nummer twee ga ik het rustiger aan doen (zeg ik nu dan).

Een :* voor iedereen die een slechte nacht heeft gehad. I. kreeg gisteravond 23:30 zijn laatste voeding en kwam vanmorgen 06:40 weer. Tot zover niets te klagen wat de nachten betreft. En overdag neem ik hem toch maar vaker bij me en dat werkt ook. Ik zit nu bijvoorbeeld op de bank met baby op de buik O+. Blijft m'n lievelings.

Otto O+! Ik wilde het zwemmen gisteren bespreken met L.maar vergat het weer. Straks maar eens doen.

Ik kreeg m'n moedermelkoorbellen binnen. Ben er erg blij mee :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183436154
Oooh die oorbellen Helsinki! O+ Ik wil voor mijn verjaardag zo'n moedermelkketting bestellen. Hoe langer ik er over nadenk, des te meer emotionele waarde het voor mij krijgt.
En wat een lekkere nacht zeg! M komt nog steeds om de 3/4 uur, dus we hebben sowieso twee nachtvoedingen. Vandaag was het 22.00-01.00-05.00-08.30. Die van 5 uur heeft manlief gedaan.
En jeuk herken ik wel, heel veel op mijn hoofdhuid en in mijn gezicht. Had steeds het idee dat er minibeestjes over mijn hoofd en gezicht kriebelden. Heel naar (nee, ik had geen luizen, maar heb dat wel even gedacht :D)

Voorlezen wil ik ook eens mee gaan beginnen. Het zwart-witte boekje voor baby's maar eens bestellen. Jip en Janneke is ook zwart-wit. Die ga ik ook eens proberen.

Ik hou me ook aanbevolen voor het linkje. Hoewel ik echt meer dan voldoende heb in maat 62 voor straks. Extra kan geen kwaad toch? :D
pi_183436158
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:35 schreef Helsinki het volgende:
En ik vind m'n lief behoorlijk aantrekkelijk, ook in deze nieuwe rol als papa.
Echt hè?! :D Da's hier ook zo. Ik vond 'm natuurlijk altijd wel leuk, maar zo in vaderrol: _O_ :9

Nog even afgezien van de oorbellen: mooi haar heb je O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183436414
Wat leuk Mini! :D

Priem ik lees Banaan ook al voor sinds week twee. Gewoon uit mijn e-book, ik las dan geen speciale kinderverhaaltjes.

Seks zit er bij ons ook vaak niet in. Nou het eindelijk weer soepeler gaat tussen manlief en mij hoop ik toch dat het er binnenkort weer eens van komt.

Exode ik moest lachen om het zelf billen afvegen. :@ Het zijn niet allemaal mijlpalen om naar uit te kijken.

Wolken ik snap dat je even wou knijpen. :D Vervelend dat Bikkel zich zo beroerd voelt. :*

Tink wat fijn om te lezen dat het nieuwe voedingsschema goed werkt voor jullie. :) Hoe voel jij je nu?
Wat een voorstel van je moeder. Groot gelijk dat je niet gaat.

Over Sinterklaas, ik werd pas zo blij van alle cadeautjes inpakken. O+ Ik zei al tegen mijn man dat ik graag meer kindjes wil. Ik werd zelfs helemaal blij van de gedachte aan surprises helpen maken later (dat zal tegen die tijd vast anders zijn). ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Priem geen :@ voor je goeie nacht nodig hoor, ik gun die aan jullie allemaal. :)

Jagar dat zijn geen fijne tijden. c_/

Aure wat knap dat hij het spiegeltje al zelf zo neerzet. :)

Lastig Fleur, dat krijsen. Banaan doet het ook, bij hem is het last van zijn buik. Soms leg ik zijn beentjes omhoog en valt hij gelijk weer in slaap. Heb jij al een idee waarom Casper het doet?

OIT :* voor je spoiler

SC ik las pas dat je ook het koala shirtje ging bestellen, ik kijk uit naar een foto! :)

Ellie op Banaan zijn verlanglijstje heb ik staan een Little Dutch autobaan, trekfiguur, Smartmax my first animal train, See my first kleuren met water, zoiets. Hij is ook heel blij met Tomy speeleieren en octopussen voor in bad en van New Classic Toys een puzzel met tandwielen.

Mooie oorbellen Helsinki. O+

Vanochtend brandde ik wel heel lullig mijn vinger. We hebben onder de keukenkastjes een lampje zitten die heel heet wordt en een knop van hetzelfde formaat om hem uit te zetten. Ik drukte in plaats van op de knop, op de lamp en zag een klein rookwolkje wat mijn verbrande huid was. :’) Gelukkig heeft mijn man een thuiswerkdag, die kon Banaan even overnemen terwijl ik mijn hand koelde.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183436425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:35 schreef Helsinki het volgende:

Otto O+! Ik wilde het zwemmen gisteren bespreken met L.maar vergat het weer. Straks maar eens doen.
Hey! :9

Mooie oorbellen, trouwens!
Protège moi de mes désirs.
pi_183436594
Oh wat een leuke oorbellen Helsinki :D Ja hier ook een baby op buik in de draagdoek en slaapt nu al ruim een uur. Vanmorgen had ik hem nog wel weer een keer in de box gelegd; maar hij werd weer binnen 5 minuten wakker en meteen weer de hik ;( Geen zin in herhaling/'gevecht' zoals gisteren; blijkbaar is mama gewoon het fijnst en daar geef ik maar lekker aan toe O+ Hij ligt nu zo heerlijk en ik kan in ieder geval een wasje draaien en vaatwasser aanzetten.

Over intimiteit: Zodra we de 6 weken aantikten. Maar hechting/litteken is nog heel gevoelig dus heeeeeeeeeeeeel voorzichtig dan maar.. Steeds beetje meer aan wennen; dan kan het straks weer wat 'ruwer' :+ Maar het moet voor beide gewoon goed voelen idd en als beiden er klaar voor zijn. Ik ben wellicht geen goed voorbeeld want ook in m'n zwangerschap bleven we best seksueel actief tot zowat de laatste week :P En ik kan me voorstellen met een naar verleden dat dit wel een stuk heftiger is allemaal en niet zo evident.... :*
Ja hier ook een instant-habbahabba gevoel als ik papa met baby bezig zie.. :9~ :+

Oh sinterklaas vind ik echt heerlijk. Wij zijn naar de intocht hier in het dorp wezen kijken :D Hij kreeg er natuurlijk niks van mee want lag lekker te tukken in de kinderwagen; maar hoe heerlijk. Zelfs van een klant een pietenmuts en pietencape gekregen met zijn naam er op (veeeeeel te groot maar hoe schattig!). Hier dus zaterdag met schoonfamilie vieren en we moesten onze cadeaus inpakken en bij oma afleveren en daar moest een cadeau voor Tijn natuurlijk ook gewoon bij. We kregen zelfs van oma een 'officiële' brief van piet (tekening van Piet er op); met 'Ik ga zaterdag bij opa en oma kadoos bezorgen. Kom je ook Tijn?' :D *;

Auch pkm; kusje op je vinger ;(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183436655
Dat met dat spiegeltje zo neerzetten was vast een gelukje hoor, maar hij liet hem wel zo staan om vervolgens zichzelf diep in de ogen te kijken :D

Over het pakje, waar ik hem heb besteld daar issie dus niet meer, maar ik heb wel een andere gevonden. En op de foto's en aan de comments te zien is dat wel echt precies dezelfde. Ze hebben daar ook nog de andere (ook hele leuke!) versie, die ga ik zelf ook nog even bestellen :9 Ik ga nu het linkje naar iedereen doorsturen ;)

Oh en Jip heeft de 3 maanden versie aan met zijn ongeveer 8 kilo en ik denk 65 centimeter.
  donderdag 29 november 2018 @ 12:19:25 #97
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183436673
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

SC ik las pas dat je ook het koala shirtje ging bestellen, ik kijk uit naar een foto! :)

Uitverkocht }:|
Heb nu de blauwe met tijgers besteld :P
pi_183436736
Ouch, Pkm. Dat doet zeer, lijkt me. Kan banaan niet bij dat lampje? Sowieso, vervangen door LED!

Wij zijn ook vrij vroeg op stap gegaan met O. Ik denk dat we met 2 weken al bij de dierentuin waren. Ik vond het met zo’n inimini baby die toch de hele tijd slaapt veel makkelijker dan met een wat grotere baby. Met 12 weken zijn we naar familie en vrienden in Zuid-Duitsland gereden. Dat was achteraf voor mij wat teveel, 4 adressen in 2 weken, en 8 uur rijden....O vond de auto niet zo leuk, maar voor de rest was het met hem ook simpel.
pi_183436841
Prachtig trouwens Helsinki! O+

En seks :9 Het is nog steeds wel gevoelig, maar wel al een heel stuk minder dan na die eerste 6 weken (gelukkig ook maar haha). Ik heb niet echt iets te klagen over de frequentie ervan, soms is een van ons wel eens te moe, maar het gebeurt nog steeds heel regelmatig :+

En mini, zwemdiploma awesome! Wat een leuke babydreumes heb je toch :D

Oh en ik gun ook iedereen zijn/haar goede nachten, ik heb er zelf ook van genoten toen ik nog verlof had :D Alleen die trollbaby van mij vond het een goed idee om tijdens mijn werkende leven alles om te gooien }:| Maar ik denk altijd maar zo, ooooooooooit komt er een nacht dat ik weer door slaap. En voor nu is het gewoon zoals het is :)
pi_183436861
Gunther O+

Mooie oorbellen Helsinki O+, en jouw haar _O_ Ik pas momenteel perfect in de Andrelon dof haar reclame :')

Wolken dat is ook wel schrikken van de ambulance! ;(

Jammer dat jullie het nu zonder cadeautjes vieren PKM! Wij zijn uitgenodigd door mijn oom en tante (ze hebben zelf 12 kleinkinderen tussen de 1-7 jaar), daar komt een sinterklaas en wij mogen dus ook komen met Casper als we zin hebben. Dus maar een paar kleine cadeautjes gekocht, ik heb er wel zin in :). En jouw vinger, dat doet wel pijn :{ En waarom Casper krijst, geen idee. Beentjes optillen hielp hier niet, eergisteren hielp alleen een zetpil, afgelopen nacht was de fles weer genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 29-11-2018 13:02:00 ]
pi_183437313
PKM, je kan het beter vegen noemen ipv afvegen.....of dat ie net te laat was. Jaja, echt die zachte babypoep is de hemel ten opzichte van een net net zindelijke poepende peuter.
Hij doet het nu eigenlijk best goed zelf gelukkig.
EN ik ben heeeeeel blij dat er alleen 5 jarige jongentjes bij hem komen spelen die zelf hun billen afvegen. :{w

Leuk een diploma Mini! Een echte waterrat dus.
pi_183437513
Manman wat posten jullie veel vandaag! Iedereen vrij op donderdag?

Priem is Tijn vandaag weer wat beter te pas?

Ik zag prachtige oorbellen en een heus zwemdiploma! O+ Verder las ik over een zere vinger, sinterklaas en heel veel slechte nachten en heel veel seksverhalen :P hmm hebben die laatste 2 een link?

Mijn baby lijkt weer wat aan de betere hand! Nog wel ontzettend verkouden maar minder hoge koorts en iets levendiger. Nu is trouwens wel mijn zoon weer ziek. Dus halve nacht opgelopen. Want spugen en dekbedden wassen en even slapen en repeat.
pi_183437699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:10 schreef Songeur het volgende:
Verder las ik over een zere vinger, sinterklaas en heel veel slechte nachten en heel veel seksverhalen :P hmm hebben die laatste 2 een link?
Banaan is verwerkt op een avond. :+

Geen verband hier! ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 29 november 2018 @ 13:20:27 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183437726
Dank voor de sterktewensen, het gaat nog hetzelfde met haar, ene moment is ze vrolijk,alert en kan ze lachen, maar het andere moment ligt ze kermend te slapen. Haar temperatuur fluctueert tussen de 37,5 en de 39,2. Ze drinkt vrij weinig, dat is iets wat ik even heel goed in de gaten houd. Als ik het niet vertrouw wil ik toch dat de huisarts haar morgen ziet.
pi_183437835
Ai Songeur, balen dat je zoon nu ziek wordt :* Sterkte daar! En ik ben gewoon op werk nu O-)

Ohja nog even terugkomend op alleen douchen met je baby, dat kan best prima op deze manier:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:21 schreef Aure het volgende:
Vita, ik hanteer tegenwoordig de Lemijndouchetechniek: aankleedkussen in de badkamer (op de vloer)en een grote hydrofiel er boven op. Ik zorg ook dat ik een schone luier en kleertjes heb liggen. Dan kan ik als ik klaar ben met J. hem op het aankleedkussen leggen, droog ik snel zijn hoofdje af en wikkel hem in de hydrofiel. Als ie stil is douche ik verder en als ie gaat huilen droog ik mezelf af en droog dan hem af. Dat werkt echt goed! Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordt :D misschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft :D
Dit deed ik dus met Jip toen ie nog heel mini was, nu hij wat groter is droog ik nog steeds zijn hoofdje af, wikkel hem in een hydrofiel of badcape en zet hem dan in de maxicosi in de badkamer, met een speeltje. Dan kan ik weer zelf verder douchen en eerst mezelf afdrogen en aankleden enzo. Ik doe dan wel ook de verwarming aan in de badkamer nu het wat kouder is!
pi_183437860
Tijn sliep net anderhalf uur bij me in de draagdoek. Hij is alleen strontverkouden -O- maar bij mij is alles goed. Box en bed zijn nog de hel op aarde :D ah vindt hem snotterig ook ontzettend zielig dus dan maar lekker bij mij ^O^

Gelukkig minder hoge koorts voor je baby songeur, jammer van de volgende zieke ;(

Hier net een poging gedaan tot douchen met babybadje er langs. Alles klaar gezet, baby gewassen op aankleedkussen; lekker in badje gedaan; sta op het punt zelf onder de douche te springen...... en een plassende baby :') :') :') dan maar weer er uit en aangekleed. Ohjah hij is iig gewassen, nu de mama nog _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183438117
Sterkte Aventura! Als je het niet vertrouwt zou ik zelfs 's avonds eventueel nog de HAP bellen hoor. Beter een keer teveel bellen dan te weinig he!

Intimiteit na bevalling; Wij waren er nu al vroeg weer bij, Bollie was 4 weken toen we weer seks hadden. Bij W. duurde dat toen wel wat langer, maar vooral omdat ik het idee eng vond. Nu had ik dat niet, dus was ik er ook eerder weer aan toe. Niet dat het er vaak van komt nu trouwens, we zijn na een dag vaak total loss allebei en blij dat we kunnen slapen.

Jongens ik herken mijn Bollie helemaal niet. Ze werd vanochtend blij wakker, dronk goed, was tevreden (normaal gesproken was ze dan een uur onrustig en aan het huilen). Ik kon haar nu in een wipstoel leggen terwijl ik voor peuter zorgde. Peuter zei al "mama? waar is zusje? Ik hoor 'm niet!".
Na een uur wakker werd ze moe en begon ze te mopperen, dus weggelegd. Sliep ze een uur (normaal 20 minuten maximaal), was toen een uur wakker (waarin ze heeft gedronken en een poosje in de box heeft gespeeld) en ligt nu dus alweer 2 uur te slapen. Niks geen gedoe dat ik haar niet weg kan leggen of met haar rond moet blijven sjouwen en geen stomme hazenslaapjes waar ze krijsend uit wakker wordt. Gewoon een tevreden, rustige baby.
pi_183438236
Sillie, wat ontzettend fijn zeg O+ De maagzuurremmer lijkt dus echt te werken :)

OIT sterkte met je schoonvader :*

Ik zit Sweet Home Sextuplets te kijken op tlc en dat is dus echt mijn ergste nachtmerrie; een zesling terwijl je al 3 kinderen hebt :X Dan slaap je denk ik echt nooit meer :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 29 november 2018 @ 14:10:21 #109
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183438652
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:25 schreef PriemGirl het volgende:

Hier net een poging gedaan tot douchen met babybadje er langs. Alles klaar gezet, baby gewassen op aankleedkussen; lekker in badje gedaan; sta op het punt zelf onder de douche te springen...... en een plassende baby :') :') :') dan maar weer er uit en aangekleed. Ohjah hij is iig gewassen, nu de mama nog _O-
Hoedan? :P je kan toch baby in badje en zelf gaan douchen?
Dan zelf uit de douche, aankleden en daarna baby uit badje.
pi_183438678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoedan? :P je kan toch baby in badje en zelf gaan douchen?
Dan zelf uit de douche, aankleden en daarna baby uit badje.
Je vergeet een belangrijke en tijdrovende stap: de reanimatie van je pasgeboren baby!
  donderdag 29 november 2018 @ 14:13:17 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183438695
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijke en tijdrovende stap: de reanimatie van je pasgeboren baby!
?

Je zet gewoon het badje naast je in de cabine of in bad & pakt de handdouche.
iig zo doe ik het.
pi_183438814
Nou in pieswater laten zitten leek me niet zo handig.. en eer ik het water er weer uit had zijn we een half uur verder dus nahhh _O- dus op aankleedkussen en toen was het meteen krijsen dus kon ik ook niet even snel onder de douche (of dat voelt toch even niet heel fijn om hem te laten huilen).

Sillie wat fijn dat het zo goed lijkt te helpen ! Hopelijk is het idd de oplossing voor bollie :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183438932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:13 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

?

Je zet gewoon het badje naast je in de cabine of in bad & pakt de handdouche.
iig zo doe ik het.
Dan snap ik denk ik gewoon niet wat je bedoelt :D je kan een babytje dat nog niet zelf kan zitten toch niet in een bad laten terwijl je zelf doucht :?

Of heb ik nou een totaal verkeerde leeftijd in mn hoofd bij deze baby? _O-
pi_183438946
Wij zitten nu met het 'past niet meer in bad' dilemma. Juul is echt te groot voor het babybad aan het worden maar te klein om in het grote bad te gaan. Vooralsnog combineren we het dus met B. B vindt het geweldig om met Juul in bad te gaan. Klein laagje water in het grote bad en als Juul klaar is, mag B het bad verder vullen voor zichzelf.
Sinterklaas heeft ook wat badspeelgoed voor Juul gekocht. B speelt alleen met playmobil in bad daar is Juul voorlopig te klein voor.

Ik krijg allemaal video's van mijn vrouw door geAppt, Juul heeft nieuwe geluidjes ontdekt, wel met veel kwijl _O-
  donderdag 29 november 2018 @ 14:35:12 #115
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183439051
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dan snap ik denk ik gewoon niet wat je bedoelt :D je kan een babytje dat nog niet zelf kan zitten toch niet in een bad laten terwijl je zelf doucht :?

Of heb ik nou een totaal verkeerde leeftijd in mn hoofd bij deze baby? _O-
Ik bedoel met zo'n badstoeltje in het babybadje.
Je moet er altijd bijblijven, maar je kan wel even tegenlijk douchen.

Ik deed het vanaf 3/4 weken zo.
En hij past er nog steeds in :D
pi_183439138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik bedoel met zo'n badstoeltje in het babybadje.
Je moet er altijd bijblijven, maar je kan wel even tegenlijk douchen.

Ik deed het vanaf 3/4 weken zo.
En hij past er nog steeds in :D
Eh, maar, dan moet dat wel passen toch? Wij hebben geen bad en ik pas net zelf in de douchecabine. Het badje kan niet in onze badkamer staan. Ik badder Bollie in de babykamer...
pi_183439165
Badring! Super handig voor een baby die nog niet zelf kan zitten maar wel zelf uit het babybad is gegroeid. Kon prima tegelijk met grote zus ook, want zo hoefden we niet bang te zijn dat baby steeds omver lazerde en half zou verzuipen en kon er voor peuter net wat meer water in bad waardoor het voor haar ook leuker was.
pi_183439222
Hier een ruime inloopdouche dus past hier makkelijk en idd babyzitje in het badje ! Had badje gevuld met water want ik douche best koud... dan kon hij mooi badderen en ik even douchen; had alleen even geen rekening gehouden met piesen in bad :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 29 november 2018 @ 14:48:19 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183439228
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh, maar, dan moet dat wel passen toch? Wij hebben geen bad en ik pas net zelf in de douchecabine. Het badje kan niet in onze badkamer staan. Ik badder Bollie in de babykamer...
Ja, dat klopt.
Anders schiet het niet op :D

Wij hebben sinds de verhuizing een grote inloop met regendouche en het past makkelijk.
Helaas geen bad meer ;(
pi_183439418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:28 schreef exode het volgende:
Wij zitten nu met het 'past niet meer in bad' dilemma. Juul is echt te groot voor het babybad aan het worden maar te klein om in het grote bad te gaan. Vooralsnog combineren we het dus met B. B vindt het geweldig om met Juul in bad te gaan. Klein laagje water in het grote bad en als Juul klaar is, mag B het bad verder vullen voor zichzelf.
Sinterklaas heeft ook wat badspeelgoed voor Juul gekocht. B speelt alleen met playmobil in bad daar is Juul voorlopig te klein voor.

Ik krijg allemaal video's van mijn vrouw door geAppt, Juul heeft nieuwe geluidjes ontdekt, wel met veel kwijl _O-
Een Schnuggle badje! Iemand hier heeft me hem geadviseerd en wij hebben er veel schik van! Kan ook al met jongere baby’s. Kost 30 euro maar is het me 100% waard.

Ik ben aan het schuiven met C d’r dutjes, ivm dat ze nu tussen de middag ook brood eet en dus naar een normaler dagritme gaat, en heb haar na het brood om 13 uur op bed gelegd en ze slaapt nu nog :D Zijn vanmorgen ook even boodschappen wezen doen en ze vond het weer zo leuk in het winkelwagentje dat ik bijna elke dag zou gaan :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183439504
Wij hadden in ons vorige huis een enorme inloopdouche en een groot bad. Toen B wat ouder was, zat hij in badstoeltje ding en douchte ik met zicht op hem.
Nu hebben we een mini badkamer en bad/douche ineen.

Juul vindt het overigens erg grappig om in een wipstoel in de badkamer te kijken hoe ik of mijn vrouw doucht. Blijkbaar zijn wij hilarisch onder de douche.
Wij douchen zelf 's ochtends en B en Juul 's avonds. Dus tegelijk. Ik douche wel 's avonds vaak maar dan liggen de schatjes al op bed.

En dat de groot worden, geldt ook voor de kinderwagen. Mevrouw ligt inmiddels op elke cm's van de rand met haar hoofd. En dat is met haar voeten tegen de onderrand aan. Ze is morgen 5 maanden, we willen eigenlijk nog even wachten met de opvolger van de kinderwagen. We kijken wel op Marktplaats naar de Quinny Zapp nav tips hier.

En ik heb werkontwijkend gedrag :D >:) :@ :+
pi_183440191
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:44 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Badring! Super handig voor een baby die nog niet zelf kan zitten maar wel zelf uit het babybad is gegroeid. Kon prima tegelijk met grote zus ook, want zo hoefden we niet bang te zijn dat baby steeds omver lazerde en half zou verzuipen en kon er voor peuter net wat meer water in bad waardoor het voor haar ook leuker was.
en in het Bébé-jou click babybadjes past een badring heb ik laatst geleerd (laten ik nu net de basic hebben, dat past niet)

het Opla badje heb ik ook naar zitten kijken maar vind dat best een lomp ding, die moet ook weer ergens staan enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 29-11-2018 15:51:07 ]
  donderdag 29 november 2018 @ 15:47:32 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183440389
Wat een apart geval zo'n OPla :D

Volgens mij past een badring ook in het Luma badje.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 15:49:58 #124
382129 crew  Donna
pi_183440438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef exode het volgende:

En dat de groot worden, geldt ook voor de kinderwagen. Mevrouw ligt inmiddels op elke cm's van de rand met haar hoofd. En dat is met haar voeten tegen de onderrand aan. Ze is morgen 5 maanden, we willen eigenlijk nog even wachten met de opvolger van de kinderwagen. We kijken wel op Marktplaats naar de Quinny Zapp nav tips hier.

En ik heb werkontwijkend gedrag :D >:) :@ :+
Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.
Ze is vandaag (whooooooooooooooooooooooo) 8 maanden dus ik wil nu wel het zitje gaan gebruiken.
pi_183440694
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat een apart geval zo'n OPla :D

Volgens mij past een badring ook in het Luma badje.
was volgens mij iemand van hier die er een had. een biba bad ziet er wel handig uit maar duur. we gaan nu eerst voor een opbergbox + badring. kleine badkamer dus eerst maar ff zien of er veel gebruik van word gemaakt voordat we iets aanschaffen wat vervolgens stof staat te vangen zoals het babybadje.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:05:40 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183440780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:49 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.
Ze is vandaag (whooooooooooooooooooooooo) 8 maanden dus ik wil nu wel het zitje gaan gebruiken.
het is ook hoe bewegelijk ze zijn, onze uk doen we al sinds ze 7 maanden is in de maxi cosi ipv de bak. Met haar kleine lijfje past ze nog makkelijk in de bak maar ze draaide steeds en begon over de rand te klimmen!
pi_183440792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:49 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.
Ze is vandaag (whooooooooooooooooooooooo) 8 maanden dus ik wil nu wel het zitje gaan gebruiken.
Juul zet zich af met haar voeten en ligt dan echt tegen de rand met haar hoofd en half in de kap zeg maar als deze niet omhoog staat. Gek ding is het.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:06:42 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183440798
Oh en over dure badjes, je kan ook zo'n soepele kunststof tuinemmer gebruiken, al dan niet icm een badring. Ideaal en kost geen drol.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:07:30 #129
382129 crew  Donna
pi_183440813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:05 schreef Aventura het volgende:

[..]

het is ook hoe bewegelijk ze zijn, onze uk doen we al sinds ze 7 maanden is in de maxi cosi ipv de bak. Met haar kleine lijfje past ze nog makkelijk in de bak maar ze draaide steeds en begon over de rand te klimmen!
Ja absoluut. G. vindt alles prima, dat is heel fijn.
Een vriendin haar dochter zat met 4 maanden in het zitje want zij wilde niet meer liggen. Schreeuwen was het en in het zitje was het goed. Hoor dat ook wel vaker.

Maar als ze zich afzetten of idd veel bewegen maar beter gauw in het zitje.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:07:42 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183440818
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

was volgens mij iemand van hier die er een had. een biba bad ziet er wel handig uit maar duur. we gaan nu eerst voor een opbergbox + badring. kleine badkamer dus eerst maar ff zien of er veel gebruik van word gemaakt voordat we iets aanschaffen wat vervolgens stof staat te vangen zoals het babybadje.
Ik heb ook gekeken naar een biba bad, lees er verschillende dingen over.
Kwaliteit-prijs verhouding schijnt niet zo denderend te zijn.
De zak zou het met normaal gebruik nét een jaar volhouden.

Maar twijfel er alsnog over.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:11:20 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183440903
Over te kleine badjes en bakken gesproken :D wanneer ga je nou van maxi cosi naar opvolger?
Bij mijn dochter had ik geen auto toentertijd, dus ik heb geen idee.

Hij komt nu met zijn voeten buiten de maxi cosi en begint zich af te zetten tegen de stoel :')
Zit wel stevig verder.
pi_183440969
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:51 schreef Peacefulll het volgende:
NJ, ik vind het naar om te lezen dat spookje zo onrustig is en dat jullie elkaar even niet zo goed vinden. Manlief en ik maken bewust elke dag even tijd voor elkaar om even een knuffel of een kus te geven. Bijvoorbeeld als de één staat te koken, komt de ander even in de keuken om kort de dag door te praten en te knuffelen. En sowieso voor het slapengaan en opstaan/vertrek naar werk geven we elkaar een kus en/of een knuffel.
Over seks gaan we het maar niet hebben.. In mijn zwangerschap staat de teller op 3 (eerst wilde manlief niet uit angst om iets kapot te maken of verkeerd te doen en daarna zat mijn bekkenbodem zo op slot dat alles heel zeer deed). Na de bevalling nu 1x, maar het ging nog niet van harte. Gaan we aan werken :) Het komt dus echt bij veel stellen voor dat dat soort intimiteit bijna afwezig is, maar wij zoeken het contact vooral in het knuffelen, zoenen en praten met elkaar. Sterkte :*
Ik heb weken geprobeerd inderdaad met dat soort momenten de toenadering te zoeken, maar kreeg (krijg) eigenlijk weinig tot geen respons. Dan houd je daar op een gegeven moment toch een beetje mee op. Zal het zeker blijven doen/proberen, maar heb nu nog niet echt het idee dat het verschil maakt of ik wel of niet iets doe. Daar dan ook weer over geprobeerd te praten, maar dat komt ook nog niet aan. Maar ja, seks is dus overal heel wisselend als ik het zo lees. Is natuurlijk al helemaal niet prioriteit #1, maar onbelangrijk is het ook niet natuurlijk.

.

Als ik het zo lees moet ik maar meer met Spookje gaan doen. Merk dat dat kennelijk wel lusten opwerkt dan. :9

@Helsinki:
Prachtige oorbellen! Wilde dat ik dat eerder had geweten, zoiets, zou mijn vrouw volgens mij heel gelukkig mee kunnen worden.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:15:33 #133
382129 crew  Donna
pi_183440997
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Over te kleine badjes en bakken gesproken :D wanneer ga je nou van maxi cosi naar opvolger?
Bij mijn dochter had ik geen auto toentertijd, dus ik heb geen idee.

Hij komt nu met zijn voeten buiten de maxi cosi en begint zich af te zetten tegen de stoel :')
Zit wel stevig verder.
Volgens mij het liefst zo laat mogelijk, de maxi cosi is niet meer veilig als het hoofd er boven uit komt.
G zit in mijn auto in een vervolgstoel (Maxi Cosi Axiss) vanaf 9 kilo. Ze is iets meer dan 9 kilo, maar ik kan haar gewoon niet meer tillen met de maxi cosi. Bij m'n vriend in de auto zit ze nog gewoon in de maxi cosi.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:17:27 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183441051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:15 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Volgens mij het liefst zo laat mogelijk, de maxi cosi is niet meer veilig als het hoofd er boven uit komt.
G zit in mijn auto in een vervolgstoel (Maxi Cosi Axiss) vanaf 9 kilo. Ze is iets meer dan 9 kilo, maar ik kan haar gewoon niet meer tillen met de maxi cosi. Bij m'n vriend in de auto zit ze nog gewoon in de maxi cosi.
Dat tillen :') hou op schei uit.
Hij tikt hier inmiddels bijna de 9 aan.
Nog even wachten dus.

Hoelang is ze?
pi_183441081
Vandaag fijn/goed nieuws en mwah nieuws..

Geen rare dingen uit de echo van de heupen gekomen, dus daarover geen zorgen. O+
Nu bij een andere huisarts geweest (grote praktijk, dus wisselend wie we zien/spreken) en hier was weinig tekst en uitleg nodig..

(Verborgen) reflux, 95% zeker.

Continu aan het hikken, slikken, laatste dagen ook een beetje zurige adem/lucht, pijn .. Ze spuugt niet veel, slikt het steeds weer door dus krijgt het zuur dan 2x door de slokdarm. Waarschijnlijk dat dit toch echt de oorzaak is van de onrust, het krijsen, ontroostbaar en zo verder.. We werken al heel erg aan de RRR (Rust, regelmaat en rrrrrr), dus geen doorverwijzing voor nu maar direct medicijnen. 2x per dag, nu een paar weken aankijken hoe en of het werkt, de bijwerkingen wegblijven/meevallen en zien of dit een oplossing biedt.. Gelukkig een fijnere arts dan Nouk. O+
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:19:55 #136
382129 crew  Donna
pi_183441117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat tillen :') hou op schei uit.
Hij tikt hier inmiddels bijna de 9 aan.
Nog even wachten dus.

Hoelang is ze?
5dec weer meten/wegen. De laatste keer was in september en sindsdien zijn er 2 kledingmaten doorheen gegaan. Ik gok dat ze ergens rond de 74cm zit nu, want die maat zit haar goed/sommige broekjes bijna te kort.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:21:06 #137
382129 crew  Donna
pi_183441148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:18 schreef NicolasJoy het volgende:

(Verborgen) reflux, 95% zeker.

Continu aan het hikken, slikken, laatste dagen ook een beetje zurige adem/lucht, pijn .. Ze spuugt niet veel, slikt het steeds weer door dus krijgt het zuur dan 2x door de slokdarm. Waarschijnlijk dat dit toch echt de oorzaak is van de onrust, het krijsen, ontroostbaar en zo verder.. We werken al heel erg aan de RRR (Rust, regelmaat en rrrrrr), dus geen doorverwijzing voor nu maar direct medicijnen. 2x per dag, nu een paar weken aankijken hoe en of het werkt, de bijwerkingen wegblijven/meevallen en zien of dit een oplossing biedt.. Gelukkig een fijnere arts dan Nouk. O+
Wij hadden na 2 dagen medicatie een andere baby. Ik hoop dat dit jullie helpt!
pi_183441189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:21 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wij hadden na 2 dagen medicatie een andere baby. Ik hoop dat dit jullie helpt!
Welke medicatie hebben jullie gekregen?

Wij hebben iets met een r? Rani-iets dacht ik? Maar is niet goedkoop begreep ik wel. Of hoge eigen bijdrage of zelfs helemaal zelfs betalen..
Goed, als het werkt is het mij al het geld meer dan waard, maar schrok wel.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:24:12 #139
382129 crew  Donna
pi_183441235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Welke medicatie hebben jullie gekregen?

Wij hebben iets met een r? Rani-iets dacht ik? Maar is niet goedkoop begreep ik wel. Of hoge eigen bijdrage of zelfs helemaal zelfs betalen..
Goed, als het werkt is het mij al het geld meer dan waard, maar schrok wel.
Wij hadden Nexium. Wij moesten ergens tussen de 30 en 40 euro betalen en dan hadden we genoeg voor een maand. Uiteindelijk maar ruim 2 weken geprobeerd, toen was haar slokdarm weer rustig en wat nog zo nu en dan omhoog kwam deed geen pijn meer.
pi_183441297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:24 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wij hadden Nexium. Wij moesten ergens tussen de 30 en 40 euro betalen en dan hadden we genoeg voor een maand. Uiteindelijk maar ruim 2 weken geprobeerd, toen was haar slokdarm weer rustig en wat nog zo nu en dan omhoog kwam deed geen pijn meer.
Daar hebben we ook over gesproken, maar had mogelijk meer bijwerkingen dacht ik dat de arts zei, vandaar nu eerst deze rani-- proberen. ~ 60 euro voor een ruime maand.

Wel super fijn zo'n succesverhaal te horen, geeft hoop. O+

Zijn hier wel ook gewaarschuwd dat het zelfs met medicatie mogelijk tot een 18 maand oud zelfs kan duren..
pi_183441466
Hier geen badzitje, Günther zit al vanaf een maand of vijf zo stabiel dat ik 'm in het grote bad, als ik er niet zelf bij in zit althans, gewoon met zijn billen op een hydrofieldoek in een laagje water zet. Wel zo makkelijk in verband met overal bij kunnen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183441468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Welke medicatie hebben jullie gekregen?

Wij hebben iets met een r? Rani-iets dacht ik? Maar is niet goedkoop begreep ik wel. Of hoge eigen bijdrage of zelfs helemaal zelfs betalen..
Goed, als het werkt is het mij al het geld meer dan waard, maar schrok wel.
Wij hebben ook ranitidine. Idd stikduur, als het helpt en je blijft het dus gebruiken, moet je door de arts "voor chronisch gebruik" op het recept laten schrijven. Dan wordt het wel vergoed namelijk. Die eerste fles wordt niet vergoed.

Succes, hopelijk werkt het!
pi_183441514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:07 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb ook gekeken naar een biba bad, lees er verschillende dingen over.
Kwaliteit-prijs verhouding schijnt niet zo denderend te zijn.
De zak zou het met normaal gebruik nét een jaar volhouden.

Maar twijfel er alsnog over.
een jaar is wel heel kort voor dat geld.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:06 schreef Aventura het volgende:
Oh en over dure badjes, je kan ook zo'n soepele kunststof tuinemmer gebruiken, al dan niet icm een badring. Ideaal en kost geen drol.
dat was ook ons idee, zouden ze bij de action hebben maar dat lijkt een zomerproduct?
gisteren een opbergbox schoongemaakt daarin kan dan direct de badring + badspeeltjes worden opgeruimd. als dat bevalt maar ff zien of een andere bak/mand handiger is.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:49:50 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183441774
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

een jaar is wel heel kort voor dat geld.

[..]

dat was ook ons idee, zouden ze bij de action hebben maar dat lijkt een zomerproduct?
gisteren een opbergbox schoongemaakt daarin kan dan direct de badring + badspeeltjes worden opgeruimd. als dat bevalt maar ff zien of een andere bak/mand handiger is.
ja een andere bak kan natuurlijk ook. Zo'n emmer heet ook wel een flexitub of tubtrug en de gemiddelde ijzerhandel of klusboer heeft ze wel. Kost hooguit 10 euro en je gebruikt 'm later gewoon voor je tuinafval. Je kan naturlijk ook handenvol geld uitgeven aan bv een stokke flexibath oid maar ik vind dat absurde prijzen voor wat het is.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:57:32 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183441915
Wij zijn vandaag voor het eerst even de deur uit geweest om te gaan wegen en ons nieuwe plan werkt! Prul is sinds maandag aangekomen van 2900 naar 3090 gram en dus officieel haar geboortegewicht voorbij :D ben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.

Ik ga binnenkort echt meelezen en -posten, maar leef wel heel erg met jullie mee hoor! Prachtige oorbellen ook O+

Nog even een vraag: heeft er iemand ervaringen met een wijkende wond van de knip? Mijn herstel gaat prima en ik pas alweer in m'n kleren, maar die wond is wel echt een beetje vervelend. Advies van de vk is zoutbadjes nemen en bloot slapen, maar ze kon niet zeggen hoe lang ik daf moet volhouden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183442471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Daar hebben we ook over gesproken, maar had mogelijk meer bijwerkingen dacht ik dat de arts zei, vandaar nu eerst deze rani-- proberen. ~ 60 euro voor een ruime maand.

Wel super fijn zo'n succesverhaal te horen, geeft hoop. O+

Zijn hier wel ook gewaarschuwd dat het zelfs met medicatie mogelijk tot een 18 maand oud zelfs kan duren..
Ik kreeg omeprazol en moest dus niks betalen? Overigens is Bollie hier nu (dag 3 medicatie) ook een stuk rustiger al.
pi_183443047
Tink goed nieuws! Hopelijk was dit dan het kantelpunt en wordt het vanaf nu beter.
op je vraag heb ik geen antwoord

quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

ja een andere bak kan natuurlijk ook. Zo'n emmer heet ook wel een flexitub of tubtrug en de gemiddelde ijzerhandel of klusboer heeft ze wel. Kost hooguit 10 euro en je gebruikt 'm later gewoon voor je tuinafval. Je kan naturlijk ook handenvol geld uitgeven aan bv een stokke flexibath oid maar ik vind dat absurde prijzen voor wat het is.

stokke flexibad is echt klein, daarin past geen badring. die hebben we wel in de winkel bekeken want ondanks het geld was dat qua ruimte wel ideaal geweest.
pi_183443177
Fijn dat het beter gaat met Bollie!

En hopelijk doet de medicatie bij jullie ook wat het moet doen NJ :)

Fijn Tink, en al je eerste voedingsmoment buiten de deur! Ik had ook een wijkende wond van de knip. Het enige wat ik deed was veel spoelen onder de douche en indien mogelijk de boel laten luchten.
pi_183444648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef exode het volgende:
Wij hadden in ons vorige huis een enorme inloopdouche en een groot bad. Toen B wat ouder was, zat hij in badstoeltje ding en douchte ik met zicht op hem.
Nu hebben we een mini badkamer en bad/douche ineen.

Juul vindt het overigens erg grappig om in een wipstoel in de badkamer te kijken hoe ik of mijn vrouw doucht. Blijkbaar zijn wij hilarisch onder de douche.
Wij douchen zelf 's ochtends en B en Juul 's avonds. Dus tegelijk. Ik douche wel 's avonds vaak maar dan liggen de schatjes al op bed.

En dat de groot worden, geldt ook voor de kinderwagen. Mevrouw ligt inmiddels op elke cm's van de rand met haar hoofd. En dat is met haar voeten tegen de onderrand aan. Ze is morgen 5 maanden, we willen eigenlijk nog even wachten met de opvolger van de kinderwagen. We kijken wel op Marktplaats naar de Quinny Zapp nav tips hier.

En ik heb werkontwijkend gedrag :D >:) :@ :+
Heb je dan zo’n extreem lange Juul of zo’n kleine bak? Mars past met 7,5 maand en 72 centimeter (gemeten bij ruim 6 maanden) echt nog in de bak. En geloof me, het is een beer met zijn ruim 9 kilo. We hebben de Joolz Day.
pi_183444772
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
pi_183444845
Autostoelen: pas als het hoofd te ver uit gaat steken, moet je overstappen. Hier is de Maxi Cosi ook haast niet meer te tillen (5 kilo Pebble en 9 kilo baby). Maar ik haal Mars nu vaak gewoon uit zijn Maxi Cosi. Dat zou bij een groep 1 stoel ook moeten.
Zijn hoofd steekt echt nog niet over de rand. Zijn benen moet hij maar gewoon intrekken ;).

Sillie, fijn dat je verbetering merkt!

Mini, Günther en zijn zwemdiploma :).

Tink, fijn van Prul en het groeien.

NJ, eindelijk een diagnose. Hopelijk helpt de medicatie snel!

Ik las nog over badderen (wij hebben een grote inloopdouche) en over slechte nachten.

Mars is definitief over op de wandelwagen. In de reiswieg draait hij op zijn buik en trekt zich dan op aan de rand van de bak en wil eruit kruipen. Dat werd te gevaarlijk. Maar waar hij in de reiswieg HUGE was, oogt hij nu in de wandelwagen weer best wel mini O+.
pi_183445536
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:57 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn vandaag voor het eerst even de deur uit geweest om te gaan wegen en ons nieuwe plan werkt! Prul is sinds maandag aangekomen van 2900 naar 3090 gram en dus officieel haar geboortegewicht voorbij :D ben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.

Ik ga binnenkort echt meelezen en -posten, maar leef wel heel erg met jullie mee hoor! Prachtige oorbellen ook O+

Nog even een vraag: heeft er iemand ervaringen met een wijkende wond van de knip? Mijn herstel gaat prima en ik pas alweer in m'n kleren, maar die wond is wel echt een beetje vervelend. Advies van de vk is zoutbadjes nemen en bloot slapen, maar ze kon niet zeggen hoe lang ik daf moet volhouden.
Fijn dat prul goed groeit!

Ik had ook een knip bij mijn eerste en de wond dreigde te gaan wijken. Ik kreeg als advies om vooral veel te liggen en anders op een harde ondergrond te gaan zitten. Maar geef het rust en zit er niet teveel op want dat zou het herstel niet ten goede komen, werd mij verteld.
Die adviezen die jij kreeg heb ik niet gehad maar kan me haast niet voorstellen dat je je dat langer dan een week zou moeten doen?
pi_183445610
Malteser, kleine bak denk ik dan...Juul zit nu maat 68 en dat is niets te groot. Een maand geleden was ze 65,4 cm, morgen is ze precies 5 maanden.

Maxi cosi doen wij ook zo lang mogelijk, achteruit vervoeren is belangrijk heb ik altijd begrepen. Wij halen Juul meestal uit de MC, de MC wordt namelijk opgeslagen in de auto.

NJ fijn dat er nu iets gebeurt, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.
pi_183445820
Vanavond voor het eerst de medicijnen (via een spuitje in haar wang 'sprietsen' zeg maar).

Ben benieuwd. Verder even jongleren vandaag. Zieken op het werk, dus extra werken, maar tegelijkertijd m'n vrouw ook ziek, dus thuis zoveel mogelijk met de kleine doen. Wel net alsof ze het aanvoelt, netjes na ~ 1,5 uur wakkere tijd naar bed, uurtje of 1-2 slapen zodat ik dingen kan regelen. O+
pi_183448391
Succes met de medicijnen NJ! Bij mijn nichtje hielp het binnen 1 dag!

Geen babybadje hier meer... lekker douchen of in bad met haar broers :)

En van maxi cosi naar groep 1 stoel en van wandelwagenbak naar wandelwagenzitje denk ik allemaal nog lang niet aan ;)

Als was ik dus vandaag bij het cb en begon de arts al over hapjes :o
ik moest trouwens ook naar de argumenten “waarom met 4 maanden i.p.v. 6 maanden” luisteren ;)
Trouwens echt te bizar! Js was 60 cm en 5683 gram met 3 maanden en 5 dagen. Li is nu 59,2 cm en 5600 gram met 3 maanden op 2 dagen na :o Hoe bedoel je gelijk op :D
pi_183451504
Wat een rust hier vannacht! Hopelijk een goed teken voor alle nachtelijke uurtjes. O+

Zelf nu in de nacht afgewisseld tussen een baby die aandacht wil en een zieke vrouw. Aftellen tot Spookje naar de KDV kan en mijn werkdag (nu dan later) begint tot vanavond 20u. Drukke dag. :P
pi_183451596
Balen van de nacht NJ. En ik hoop dat de medicatie aan gaat slaan :)

Hier elk anderhalf uur wakker geweest c_/ nu ligt ie super vrolijk tussen ons in te kirren :')
pi_183451864
Verbevelemd van jullie nachten NJ en Aure! c_/

Ik heb op film dat ie mama zegt, je kunt me opdweilen O+

pi_183452120
Mnooooohhh bellefleur O+ O+ Nouja zeg daar smelt je echt helemaal van. En kiek die blije toet *;

Loj haha heerlijk gemiddelde kinders :D

NJ ik hoop heel erg dat het mag helpen voor jullie spookje :*

Hier gisterenavond van 22u tot 23u30 gespookt maar dat heeft m'n vriend met alle liefde opgepakt terwijl ik lekker in bed kon blijven liggen. Hij roggelt echt alles bij elkaar; wat klinkt dat toch sneu bij zo'n kleintje.
En nou qua nacht.. :o Om 7u kwam hij pas weer; dat had ik toch echt niet verwacht na gisterenavond. Hij ligt nu ook alweer verder te tukken. Hij lijkt er verder gelukkig niet zo extreem last van te hebben; behalve dat hij zich steeds wakker kucht/hoest/niest en hij dan gaat huilen want eigenlijk is hij dan toch wel heel erg moe. Maar ik word nog steeds getrakteerd op lachjes overdag.

En vanavond ga ik met een vriendin naar de bioscoop. Best een raar idee om een hele avond weg te zijn; maar heb er wel zin in :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183452159
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:18 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Verbevelemd van jullie nachten NJ en Aure! c_/

Ik heb op film dat ie mama zegt, je kunt me opdweilen O+

Oooh, smelterdesmelt - wat lief! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183452193
Zooo.
22:00, 0:00, 02:00 (papa's schuld, maakte per abuis kabaal bij het thuiskomen :)), 05:30, 07:00.

Niet overdreven fris en fruitig onderweg naar dreumesyoga nu. Puike croissantjesbroek (thanks topic! :D) compenseert ietwat. oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_183452543
Intens nachtje zo, mini c_/ Is Günther nog steeds in moppersmurfmodus?

Hier was Phi gister op een gezellig vieruursschema gezet door de opvang. Daardoor “miste” ze een fles over de hele dag gezien en prompt had ik een extra nachtvoeding. Even gevraagd of die derde fles dus weer even terugkan.

Ze is al 5,5 mnd. Ik ga beginnen met hapjes, denk ik steeds, maar het komt er niet van ofzo? En iedereen kijkt me heel raar aan inmiddels, alsof het tamelijk bizar is dat ze nog niet zelf een appeltje schilt nu :') Ok, ik ben niet echt vlot ermee, maar toch ook niet extreem laat? Ik ga echt nog aan mezelf twijfelen of ik het arme kind niet verpest :P

Phi is in elk geval zo’n heerlijk, vrolijk, supertevreden kind. Ze heeft nu een kick-ass babygrunt ontwikkeld, speciaal voor random kortstondige solo’s om vijf uur ‘s morgens (‘Wraaaaaaaaaaaaaaah, humbumblabla wraaaaaaaah’ eennnnnn *snurkt verder* _O- ) en voor het begroeten van haar alltime bestie: De Fles. Aan de borst wil ze inmiddels eigenlijk niet meer. Heb er nu wel vrede mee :)
pi_183452581
ik laat de maxi cosi ook vaker in de auto staan. sowieso is buiten de kinderwagen + voetenzak warmer dan de maxi cosi. en als het heel koud is haal ik hem al uit de gordels om een jasje aan te doen.

meeste vervolgstoelen zijn pas vanaf 9kilo dacht ik. dat duurt nog wel ff dus L zal sowieso nog een tijd in de maxi cosi moeten.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
^O^
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:28:42 #164
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183452598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 06:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een rust hier vannacht! Hopelijk een goed teken voor alle nachtelijke uurtjes. O+

Zelf nu in de nacht afgewisseld tussen een baby die aandacht wil en een zieke vrouw. Aftellen tot Spookje naar de KDV kan en mijn werkdag (nu dan later) begint tot vanavond 20u. Drukke dag. :P
Ik hou wijselijk mijn mond over de afgelopen 3 nachten 8-) we zullen het lot niet tarten.

Had je mijn tip over de vergoeding gelezen? Niet dat ik nou op al mijn posts een reactie moet hebben ;) maar zou zonde zijn als je het mist.

Hoop dat het snel werkt. Niet panikeren als het bij jullie niet in 2 dagen effect heeft, als ze idd al die tijd reflux gehad heeft, zal haar slokdarm waarschijnlijk nog behoorlijk geïrriteerd zijn en dan heeft het nog even de tijd nodig om te helen voordat de pijn helemaal weg is.

Verder beterschap en koffieshotjes voor alle gegadigden :7
pi_183452685
Jentin ik ben ook pas met 5.5 maand begonnen hoor. En ik laat sinds deze week het kdv een fruithapje geven. Het komt er bij ons thuis ook niet elke dag van, maar volgens mij is dat niet heel erg. Hier ook veel commentaar gehad, maar ik laat ze lekker praten :D
pi_183452708
ik ook Spees :) Hier spuien over slechte nachten werkt goed.

Fleur O+
pi_183452856
Koffie voor de slechte nachten!

Jentin ik vind beginnen met 5.5 maand niet laat. Mijn cb en kdv vonden het ook niet gek dat we dat nog niet deden. Merk wel in mn omgeving dat beginnen met stipt 4 maanden (of soms zelfs eerder..) echt de norm is tegenwoordig. Ik ben rond de 5 maanden begonnen bij mini. Ik denk dat het gewoon heel erg per kind verschilt ook wanneer ze eraan toe zijn. Hoewel ik me gewoon niet voor kan stellen dat een baby van 3mnd toe is aan bijvoeding. Maar dat terzijde.

Over die vervolgstoelen: Waarom zou je uberhaupt de maxicosi uit de auto tillen? Kind eruit is toch veel makkelijk? Tenzij ze echt inimini zijn.

Hier goeie nacht! Peuter en baby lijken weer wat beter. Ze zijn koortsvrij en hebben eetlust en speelzin O+
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:01:18 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183453056
Ik sjouw wat af met die mc! Ik haal O er juist bijna nooit uit bij korte bezoekjes (schoolplein, boodschap, etc). Hij valt ook 9 van de 10 x in slaap in dat ding zodra ik hem ook maar over mn schouder hang. Maar hij is natuurlijk ook nog vrij klein. Nou ja, jong. Klein is ie niet :')

Ik heb wel de cocobelt, dat scheelt wel veel.

pi_183453155
Oh en Fleur O+ O+ O+ Wat een schatje O+
pi_183453173
Priem, zo zielig als ze zo verkouden zijn, gelukkig wel een goede nacht!

Jentin, Juul is vandaag exact 5 maanden en wij beginnen ook nog niet met hapjes. Bij B zijn we 4 dagen voor hij 6 maanden was begonnen. Juul is tussen Kerst en Oud en nieuw 6 maanden dus ze mag meteen meedoen met het Kerstdiner :D ;)
Kortom wij beginnen in de Kerstvakantie. Bewuste keuze om niet eerder te beginnen overigens. Ons vorige CB maakte daar een heel punt van, wij 'moesten' met 4 maanden beginnen. Ons huidige CB had niet echt een mening, was meer een interessevraag wanneer we zouden starten.

Ah heel fijn Sogneur!

Hier was Juul 2 keer wakker en was haar speen kwijt. Ze viel wel weer meteen in slaap toen de speen in haar mond was gelukkig. B had geen speen, die moest mijnheer niet. Dit is wel even wennen moet ik zeggen. B pakte zijn eigen knuistje altijd die was hij nooit kwijt.
Maar ze is weer poepjevrolijk vandaag. Gisteren was mijn vrouw met haar naar de Ikea geweest, dat vond ze erg gezellig. Alleen maar lachen en kletsen in de wagen blijkbaar.
pi_183453222
Hier geen potjes en pureetjes gevoerd, maar alleen vast voedsel in stukjes en stukken zelf laten eten a la Rapley, dus rond zes maanden pas begonnen :Y
Daarvoor alleen af en toe iets van onze vingers af laten likken :)

En nee, Günther lijkt ontmopperd momenteel! ^O^ Louter slaperig.

En heeft @ Sintgethematiseerde dreumesyogales volgens mij wel twintig kruidnootjes op net :')

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 30-11-2018 10:19:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_183453270
Zelf geen rijbewijs, dus eigenlijk nooit gesjouwd met Maxicosi. Ik geloof sowieso niet dat het ding ooit de auto uit is geweest. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183453283
Hapjes; daar hoef ik voorlopig nog niet over na te denken (of rapley of... nog niet in verdiept) :D Hier is meneertje vandaag 7 weken :o De tijd gaat zo ontzettend snel ! En vannacht had ik over het werk gedroomd; onbewust ben ik het aan het missen..? :D Hier nog een maandje thuis en 2 januari begin ik weer en eigenlijk kijk ik er ook wel naar uit. Zal enorm wennen zijn van fulltime naar 3-dagen per week; maar zou het niet willen missen om 2 dagen ook thuis te zijn met Tijn.

Oja en blijkbaar kwam er maar weinig uit mijn tieten vanmorgen. Om 9u werd hij me toch een partij hongerhuilend wakker :o Flesje van 60 was niet genoeg; daarna gelijk nog 40 op en nu ligt hij alweer een kwartiertje een stuk vrediger te slapen.
Tjah afbouwen ging iets sneller dan gepland; maar blijkbaar produceer ik niks/erg weinig meer (dacht het al want stuwing was eergisteren pas na 22u laatste 'drink-sessie' en vanmorgen voelden mijn borsten ook niet extreem stevig aan ofzo).
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183453449
Hier is het CB gelukkig ook niet zo pusherig met betrekking tot de oefenhapjes, ze hebben wel gezegd dat ze de voorkeur hebben om voor 6 maanden te starten, maar dat je uiteindelijk zelf moet kijken wanneer je baby er aan toe is. Dus nu krijgt ie lekker geprakte groente thuis en geprakt fruit op de opvang. Denk dat we straks een combi met geprakt en rapley doen.

Fijn dat iedereen weer aan de beterende hand is Songeur!

Ik kan me voorstellen dat dat even wennen is exode. Jip heeft een speen en hij duimt, maar eigenlijk alleen als hij héél moe is. Op zich wel fijn, dan hoeven we hem later niks af te leren. Wij hebben zijn speen trouwens aan een knuffel vast zitten en daardoor kan hij hem heel makkelijk zelf vinden als hij er zin in heeft. Misschien een idee voor Juul zodat ze haar speen zelf kan terugpakken?

Vind je het jammer dat het sneller is gegaan dan je had gedacht Priem? Of is het ook wel gewoon prima zo?
pi_183453608
Aure, Juul ligt nog in een puckababy dus zelf pakken is lastig. We willen eigenlijk gaan beginnen met een gewone slaapzak maar dat is vooralsnog geen succes. Ze gaat dan gewoon niet slapen en is echt boos.

Wij zijn in onze omgeving wel uitzonderlijk dat we nog niet met hapjes zijn begonnen. Maar niemand maakt er een punt van. Andersom ook niet, wij maken een keuze en andere ouders maken andere keuzes.
pi_183453691
Ohh ja nee dat heeft dan weinig zin :D Balen dat ze niet slaapt in een gewone slaapzak, hopelijk komt dat snel, anders blijf je bezig met die speen :D
pi_183453887
Wij halen de mc er wel uit. Vinden we handiger dan in de kou de baby eruit halen. Zo zit hij er nog lekker warm in.

‘s Ochtends om 7:15 wil ik m’n kleine man niet in een stoeltje zetten die de hele nacht in een ijskoude auto heeft gestaan. Binnen is ‘ie lekker warm. Werkt voor ons veel beter en veel handiger.


Hier begonnen met 5,5 - 6 maanden. Dat gingn eigenlijk heel goed, maar nu wil hij opeens niks meer eten. Zal wel een fase zijn.


Fijn dat jullie allemaal weer bijna beter zijn, Songeur! :*


*O* voor de goede nachten en :* voor iedereen.


Met U gaat het ook beter! Nog wel een snotneusje, maar niet meer zo ziek als eerst.

Vanavond gaat U naar oma toe zodat wij naar de bios kunnen. Wilde ik net kaartjes bestellen, zie ik dat de eerst mogelijke film om 23:00 uur begint. Na wat twijfelen toch besteld.
Het is dat we echt even samen wegmoeten. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_183454386
:o Wat hebben jullie veel gepost!
+1 op je man sexy vinden als vader :9 Niet in de zin van dat ik hem gelijk wil bespringen, maar wel dat mijn hart er van smelt O+

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
Deze tip wilde ik ook geven nadat ik las over alle babybadjes.
Niet dat wij m veel gebruikt hebben bom :') , want meneer vond het al snel niet zo leuk meer en past er ook niet meer in overdwars. (Met 2 maanden was hij al 60 cm) T lijkt mij ook ideaal voor met mooi weer in de tuin om lekker in te spetteren als hij zelf kan zitten.
Voor de statistieken: Hier douchen we met hem (1 geeft aan, wast en pakt weer aan, ander doucht) of hij ligt in een klein laagje water op de bodem van het bad. Dat vindt hij echt de bom! Hij gaat meestal 3x in de week.

Tink, fijn dat Prul groeit *O* mijn knip is gaan wijken en heb nu een stukje wild vlees daar. Advies was zo veel mogelijk laten luchten aan de blote lucht en niet te veel forceren/doen
En knap dat je al buiten de deur hebt gevoed. Ik heb dat met bijna 3 maanden nog steeds niet gedaan. :')

NJ wat fijn dat de heupjes in orde zijn en er eindelijk actie is wat betreft reflux/medicatie. Ik hoop dat de medicatie snel aan slaat! :)
Balen van de slechte nacht!
En voor Aure ook een slechte nacht. c_/

stiekeme hoera voor de goede nachten van sommige niet nader te noemen van mama’s *O*

Ik las ook dat bollie van sillie het heel goed doet op de medicatie, wat fijn *O*

Loj wat grappig dat Li en Js zo gelijk op gaan.

Fleur, wat schattig dat hij mama zegt O+
Echt een mijlpaal!

Lekker Priem van de goede nacht, maar wat vervelend dat hij zo rochelt. Gelukkig lijkt hij dr zelf niet zo’n last van te hebben.
Naar welke film ga je? Ik ben vorige week naar Fantastic Beasts geweest O+
Fijn dat je zin hebt om te gaan werken, ik nog niet echt eigenlijk. Al zou iets van ritme hebben misschien wel fijn zijn O-)
Welke voedingen zou Tijn nu nog bij je drinken?

Jentin wat heerlijk dat Phi zo tevreden grunter is :+ En niet handig van het kdv o|O

Ik heb eigenlijk nog niet besloten wanneer ik start met eerste hapjes. Wilde mij nog even inlezen over wat het beste is. Iemand interessante linkjes of beargumenteerde mening hierover O-)

Fijn dat het veter gaat met U Duman! En veel plezier vanavond, goed dat jullie er samen uit gaan. Naar welke film gaan jullie?

Hier heeft Draakje een nieuwe feature en dat is soms ineens de borst niet pakken en compleet over de flos gaan van de honger. De eerste keer heb ik mee zitten huilen nadat hij heel de avond ook al af en aan huilerig was. Zo ken ik mijn baby niet hoor. Gelukkig was man zo helder om te zeggen dat kolven en flesje geven misschien zou helpen (dat lukte wel!), want ik had er bijna een fles KV in gestopt (niet dat dat nou zo erg is, maar het maakte mij gewoon verdrietig dat hij de borst niet kon drinken) Hij heeft dit nu een paar keer gedaan en ik weet nou niet of het ongeduld is dat hij niet instant de tsr voor elkaar krijgt, pijn heeft, last van t sprongetje (hij is nu 12 weken) of iets anders. Ik heb dus ook al een keer de tsr met de kolf opgewekt en daarna dronk hij. Vannacht kreeg ik m zowaar rustig zodat hij de borst als nog kon pakken.

Dat hij misschien pijn heeft frustreert wel hoor ;( Ik hoor m soms ook heel moeilijk slikken en het een soort weerkaatsen. Hij heeft ook regelmatig de hik waar hij steeds meer last van heeft, dan komt het volgens mij omhoog. Maar hij spuugt bijvoorbeeld helemaal niet meer (alleen mondje terug met verse melk) en ruikt ook niet zuur. Laat wel veel stink scheetjes. De spruw lijkt gelukkig echt op zijn retour dus dat moet het niet kunnen zijn.
pi_183454408
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:


Hier begonnen met 5,5 - 6 maanden. Dat gingn eigenlijk heel goed, maar nu wil hij opeens niks meer eten. Zal wel een fase zijn.

Vanavond gaat U naar oma toe zodat wij naar de bios kunnen. Wilde ik net kaartjes bestellen, zie ik dat de eerst mogelijke film om 23:00 uur begint. Na wat twijfelen toch besteld.
Het is dat we echt even samen wegmoeten. :)
Goed dat jullie even de tijd nemen om samen weg te gaan :*

Ik wil je niet ontmoedigen... Maar die fase heb ik bij mn middelste ook gehad. Vanaf een maand of 9 tot 3 jaar :N Er zijn natuurlijk dingen die hij wel at. Brood, snoep, chocola, pannenkoeken, koekjes, bananen, groene appels, alles met kikkererwten en patat :+ We zijn hem al die tijd gewoon onze normale dingen blijven aanbieden, eet je niet dan niet en je krijgt niks anders. Van de een op andere dag ging hij eten. En nu eet hij bijna alles. Als hij er zin in heeft dan :')

Maaaaar mijn mini eet momenteel ook niet zoveel, komt volgens mij door combi van de tandjes en ziek/verkouden zijn. Komt vast goed
pi_183454605
Günther at vanaf zes maanden ook werkelijk alles dat we 'm voorzetten. Echter is momenteel met eten gooien interessanter, en de enige dingen die iets minder vaak vanuit de kinderstoel in de gordijnen belanden zijn stukjes omelet, doperwten, mandarijnpartjes en bananen. Naja. Zal wel weer een keer overgaan.

Als ik 'm buiten in de wagen of draagzak iets te eten geef gaat het wel netjes op, maar aan tafel = smijten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_183454627
Met Ketel zijn we destijds met 5 maanden begonnen met gepureerde hapjes, met 6 maanden gevolgd door rapley. Ik zag toen door alle adviezen het bos niet meer. Met als toppunt de arts van het CB die met 3,5 maand (!!) al met bijvoeding te starten, want hij was zo groot en had dan vast niet genoeg meer aan mijn melk. Nee, daarom was hij zo groot inderdaad, duidelijk een teken dat hij wat tekort kwam. :? 8)7

Nu is in principe mijn plan tot 6 maanden te wachten en dan te rapleyen, maar het is altijd afwachten wat je kind doet natuurlijk.

Na weken van maar willekeurig aanklooien lijkt Welpje nu zowaar iets van een ritme ontwikkeld te hebben. Dat brengt wel wat rust gelukkig. Ik merk wel dat ik de babytijd nu wat zwaarder ervaar dan de eerste keer. Niet eens door Welpje zelf, want hij is geen moeilijke baby. Maar Ketel werd net voor de zomervakantie geboren waardoor man en ik zeven zonnige weken hadden om overal samen aan te wennen. Nu moest hij na een paar dagen weer aan het werk en sta ik er meer alleen voor, terwijl het weer veel grijzer en ongezelliger is.

Nou ja, komt wel goed, maar ben blij dat ik nog een paar weken vakantie aan mijn verlof geplakt heb, want zou er totaal niet klaar voor zijn over iets meer dan een week alweer aan het werk te gaan.

Verder zag ik Knorrepotto O+ die gelukkig weer vrolijk is, een Bollie met veel baat bij medicatie en een uitje voor Duman. En O+ en :* voor de rest waar van toepassing, mijn hoofd is een zeef.
pi_183454803
Fuchsia, ik vond dit wel een fijne:
https://groenevrouw.nl/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding/

Ik ben van het kamp starten bij 6 maanden. Maar als iemand eerder begint, wie ben ik dan om daar iets van te vinden? Voor mij was doorslaggevend dat de voordelen van starten voor de 6 maanden niet opwegen tegen de nadelen. En je kan wel te vroeg beginnen, maar eigenlijk niet te laat. Zeg maar. Tenminste bij gezonde baby's. Ik hoor vaker verhalen dat kinderartsen het juist voorschrijven, maar dan is het specifiek voor die baby.

Ik heb me bij B wel enorm ingelezen, vooral omdat het CB zo pushte. Ik ben nu niet opnieuw op onderzoek uitgegaan. Er zijn alweer nieuwe onderzoeken, maar ik ben te lui om die op te zoeken. :D
pi_183455114
Die Cocobelt voor aan de Maxi-Cosi hebben wij ook. Bazending is dat!

Hapjes: ergens met 5,5 maand begonnen met groentehap. Sinds een week of twee ook iedere dag fruit, zijn darmen zijn inmiddels gewend en het levert geen verdrietige, overstrekkende Mars meer op. We combineren nu trouwens potjes en Rapley. Eten we iets wat niet babyproof is, dan krijgt hij een potje. Of een stuk komkommer. Hij eet alles tot nu toe, behalve bloemkool. Dan gaat hij rillen en dan mikt ‘ie het aan de kant.

Fleur, wat een lief filmpje! O+

Duman, veel plezier vanavond!

Luna, oeh dat verschil is wel pittig dan inderdaad. Ik heb het namelijk exact andersom. Twix is van september, toen gingen we de winter in. Man had 3 weken vrij na de bevalling. Het was een lange winter.
Nu met Mars van april had man weer 3 weken vrij maar hadden we een prachtige zomer. En daardoor is de tijd omgevlogen.

Nu is Mars ook wel ‘makkelijker’ dan Twix. Hoewel ik dat een stom woord vind, want Twix is niet moeilijk. Maar Twix wilde altijd bij je zijn, waar Mars zich prima een uur vermaakt in de box of op de grond met wat speelgoed. En zeker nu hij kan tijgeren, nu moet je er echt aan denken hem af en toe ook even bij je te pakken.

*O* voor Spees over iets wat we niet nader benoemen.

Gunther aan de kruidnoten, jammie de pammie. :Y)
pi_183455646
Als ik Casper ophaal en mijn vriend is thuis dan haalt hij hem uit de auto met Maxi-Cosi. Wij wisselen wel eens van auto met Casper dus erin laten zitten is niet handig. Dat werd bevestigd toen ik met een lege Maxi-Cosi naar het werk ben gereden en mijn vriend Casper naar mijn ouders zou brengen :') gelukkig hebben mijn ouders een complete baby-uitzet inclusief Maxi-Cosi ( 8)7 ) dus ze konden hem komen halen

Fijn Duman, er even samen uit!

Wat betreft hapjes. Wij zijn met 5,5 maand begonnen ongeveer. Nu hebben we een mix van rapley en gepureerd, wat ie krijgt is afhankelijk van wat wij eten/wat handig is (niet thuis eten) maar voornamelijk hoe lui ik ben. :'). Het kind eet werkelijk alles.

En wij gebruiken het babybadje juist weer sinds hij gewoon zelf kan zitten. :)

Wat vervelen dat Draakje onrustig is aan de borst Fuchsia.

Songeur weer 2 fittere kinderen *O*

Hier hebben we een verkoudheidsreeks. Casper heeft ons aangestoken, en ik heb dinsdag waarschijnlijk mijn patient aangestoken die net heeft afgebeld omdat hij zwaar verkouden was :X
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:05:15 #185
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183455717
Wij begonnen met 4 maanden en een beetje.
Toen tijdje niets, hij sliep veel & paste niet echt in zijn ritme.

Rond 5, 5,5? weer begonnen.
Hier ook puree en stukjes.

Nu inmiddels 3 flessen (heel soms 4) op een dag, 2x puree iets (en daarbij leg ik dan wel wat stukjes tomaat/ei oid), middag een snack (dat is nooit puree).
pi_183455803
Aure; mwa heb er wel vrede mee :) In mijn hoofd zou ik nu nog een 3-tal weken afbouwen; maar ik moet me leren neerleggen dat dingen niet zoals gepland gaan (lol.. dingen willen plannen met een baby; ik ben gek :') :X ). Het is goed zo :Y Hij doet het ook goed op kv en ah kan ik mooi vriend in het weekend uit bed schoppen om te gaan voeden 's nachts/'s morgens vroeg :D :+

Oh fuchs dat heb ik aantal weken terug precies ook gehad (toen ik nog volledig bv gaf). Gelukkig hebben we nuchtere vrienden :@ Want zelf overstuurt zijn, zorgt er blijkbaar voor dat onze hersenen ook maar meteen uitschakelen ofzo :') Ik had kolven toen ook niet als 'optie' gezien; en uiteindelijk al snikkend gekolfd en heeft vriend fles gegeven met bv wat toen wel goed werd gedronken... Heb het maar 1x zo extreem gehad toen gelukkig; daarna dronk hij eigenlijk weer 'normaal', geen idee wat hem toen dwars zat.......
We gaan naar 'a star is born' met lady gaga en bradley cooper; ben erg benieuwd :Y Fantastic Beasts wil ik ook zien; maar wellicht niet in de bioscoop ;)
Tijn zou eigenlijk de nachtvoeding en avondvoeding (rond avondeten dan) bij mij drinken; maar de avond ging al niet zonder een uur later meteen een flesje bij te moeten maken.. Sinds 2 dagen had ik die dus ook maar geschrapt. 1x snachts hem om 4u wakker moeten maken omdat mijn tieten op ontploffen stonden (toen zat er dus 20u tussen) en gisteren merkte ik al vrijwel geen stuwing meer dus ik had al een vermoeden dat zelfs énkel de nachtvoeding geen succes meer zou zijn.

duman welke film? Fijn toch; lekker even samen genieten :Y

Oh luna ik heb er hier ook een paar weekend aangeplakt hoor :Y Puur omdat ik echt geen zin had om met de kerstperiode te moeten beginnen... Nu begin ik mooi 2 januari :+

Bellefleur beterschap :* Mij vriend meldde ook al dat hij verkouden begon te raken.. dus ik heb hier ook even iedereen aangestoken :@

Nou de eerste logeerpartij staat hier ook gepland. Op 14 december hebben we kerstdiner met ons werk (vriend en ik werken bij zelfde bedrijf) en daarna wordt er altijd wat geborreld. Schoonzusje vond het absoluut geen probleem en hij blijft daar meteen slapen zodat we ook niet meteen naar huis hoefden na het eten :s)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183455842
Hapjes: wij zijn met 6 maanden begonnen. 'Bewijzen' voor het nut van met 4 maanden beginnen vond ik niet echt overtuigend. Was van plan rapley te gaan doen, maar dat werkt niet bij onze baby. Hij vind bijna alles vies en krijgt nauwelijks iets binnen als je hem stukken geeft. We blijven het wel doen, maar dan meer voor de lol. Eten blijft dus nog wat matig gaan, groei is wel ok gelukkig.

Maxi Cosi: hier meestal in de auto.
Belle, je verhaal doet me denken aan gisteren: ik moest met auto naar werk en daarvoor Kees naar kdv brengen. We wonen in een drukke winkelstraat, dus auto staat altijd ergens anders. Vriend had 'm de laatste keer gebruikt en niet verteld waar hij stond en nam z'n telefoon niet op. Ik heb dus 10 minuten met Kees in de Maxi-Cosi rond gewandeld in de buurt om de auto te vinden :') Heb nu spierpijn in m'n arm :')
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:21:08 #188
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183455980
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:13 schreef elliebell het volgende:
Hapjes: wij zijn met 6 maanden begonnen. 'Bewijzen' voor het nut van met 4 maanden beginnen vond ik niet echt overtuigend. Was van plan rapley te gaan doen, maar dat werkt niet bij onze baby. Hij vind bijna alles vies en krijgt nauwelijks iets binnen als je hem stukken geeft. We blijven het wel doen, maar dan meer voor de lol. Eten blijft dus nog wat matig gaan, groei is wel ok gelukkig.

Hier ook niet een hele makkelijke eter.
Hij eet wel veel, maar geen groente die niet zoet zijn :')

Broodkorstje en ei gaat er wel goed in.
pi_183456116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier ook niet een hele makkelijke eter.
Hij eet wel veel, maar geen groente die niet zoet zijn :')

Broodkorstje en ei gaat er wel goed in.
Herkenbaar... Ik ben echt heel braaf met groenten begonnen, maar dat bleef hij vies vinden. Potjes fruit gaan er hier het beste in, vers maar matig :') Brood en yoghurt vindt hij ook top. En dat was de variatie wel (+flessen melk)
pi_183456438
Wij zijn ook begonnen met 6 maanden, toen was ze er ook wel aan toe. Ze krijgt alleen nu groente nog uit potje en snoept soms wat mee als wij iets geschikts eten bij het avondeten. Mijn man is vaak pas rond 6 uur thuis terwijl zij al eerder honger heeft, dus ik kies nu nog de makkelijke methode :@ Verder eet ze tot noch toe bijna alles wat we haar aanbieden, ik hoop echt dat dat zo blijft, ikzelf was als kind een vreselijke eter :X

Ik zit aan mijn 3e ibuprofen van de dag, heb vreselijk hoofdpijn, werd er mee wakker. En juist vandaag vertikte mijn dochter haar ochtenddutje dus we hadden een gezellige ochtend hier }:|
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 14:34:58 #191
382129 crew  Donna
pi_183457617
Wij zijn met bijna 5 maanden begonnen met hapjes. Ze lust alles en eet als een bouwvakker.

Laat het asjeblieft zo blijven!
pi_183457715
Even een reminder: food under one is just for fun.
;)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:57:41 #193
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183458092
Zo veel leuke reacties op de oorbellen O+. En m'n haren :D. (Al is het wel een beetje jammer dat ik daar behoorlijk wat van aan het verliezen ben!)

Songeur, dat schiet niet op zeg :*. Wel fijn dat mini al wat beter is! Ik heb nog verlof dus kan er helemaal op los posten.

Sillie, wat super dat de maagzuurremmer z'n werk doet!

Tink, wat fijn dat Prul het goed doet *O*. Mijn wond ging ook wijken en heb ik zelf nooit bekeken maar ook ik kreeg het advies om het zo veel mogelijk te laten luchten. Vond ik vreselijk want ik heb een zeer gevoelige neus en kon dat de hele tijd toch een beetje ruiken -O-. Maar ja, het helpt wel dus deed ik dat standaard als I. een dutje deed en ik ook op bed lag. Ik heb ook heel lang onder de douche geplast omdat het daar toch beter te spoelen was :@.

Fijn dat het met U. ook beter gaat, Duman! Goed dat jullie samen op pad gaan :*.

Zag een Cocobelt voorbij komen. Goed idee, ga ik dit weekend kopen. Ik vind het sjouwen met die maxi cosi echt een ramp. M'n rug trekt het nu al niet zo goed meer dus als ik het mezelf wat makkelijker kan maken; graag :). Hier staat de MC gewoon in huis trouwens. Is wat warmer voor het jochie.

Wat ik ook zo'n ramp voor m'n rug vind is z'n badje.. wij hebben er eentje van bebe jou maar ik kan echt geen goede houding aannemen als ik I. in bad doe dus neemt L. het vaak halverwege over.

Ik begin 28 december weer met werken. Beetje zin in want er even uit zijn is wel fijn, maar vooral geen zin omdat ik m'n werkplek niet zo heel leuk meer vind en er nu nóg een collega vertrekt. En het zijn uitgerekend de collegae waar ik zelf het meeste mee heb :{w.

Interessant om te lezen over wanneer jullie met hapjes zijn begonnen. Ik had altijd rond de 6 maanden in gedachten maar denk wel dat het CB over eerder starten zal beginnen.
pi_183458164
Ik ben nog lang niet bijgelezen, maar aanhakend op het meest actuele onderwerp :+:
in m'n facebookgroepje van september mama's (ja vraag me niet waarom ik er nog bij zit :+ vermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts :?. Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183458261
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben nog lang niet bijgelezen, maar aanhakend op het meest actuele onderwerp :+:
in m'n facebookgroepje van september mama's (ja vraag me niet waarom ik er nog bij zit :+ vermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts :?. Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden. :')
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:13:48 #196
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183458385
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een reminder: food under one is just for fun.
;)
Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.

Volg je een afbouwschema dan is de kans groot dat de bijvoeding al nodig is.

Voor fun is een zin die gemaakt is om moeders minder zorgen te geven, en dat vind ik terecht, als je voedsel geeft die in veel vet/energie voorzien dan is echt een hapje of 2 voldoende.
De hoeveelheden zijn heel klein, dat maakt een maaltijd voor een kind heel anders dan hoe wij het als volwassenen zien. Met de juiste voedsel en voldoende frequentie is het snel voldoende.
Die paar hapjes die een kind dan tot zich neemt voldoen aan wat nodig is.

Tot de 6 maanden is volledige kv of bv voldoende, daarna moet er hoe dan ook steeds meer eten in. Bij een maand of 9 hebben ze o.a ijzer, zinc en een hoger energiebehoefte dan dat de meeste mensen leveren met bv of kv.

De who heeft er een mooie pdf over voor bv:
http://www.who.int/nutrit(...)eeding_breastfed.pdf

(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4

http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 15:35:10 #197
382129 crew  Donna
pi_183458804
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden. :')
10-12 weken he. Iets van vroegahhh. :X
pi_183458918
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.

Volg je een afbouwschema dan is de kans groot dat de bijvoeding al nodig is.

Voor fun is een zin die gemaakt is om moeders minder zorgen te geven, en dat vind ik terecht, als je voedsel geeft die in veel vet/energie voorzien dan is echt een hapje of 2 voldoende.
De hoeveelheden zijn heel klein, dat maakt een maaltijd voor een kind heel anders dan hoe wij het als volwassenen zien. Met de juiste voedsel en voldoende frequentie is het snel voldoende.
Die paar hapjes die een kind dan tot zich neemt voldoen aan wat nodig is.

Tot de 6 maanden is volledige kv of bv voldoende, daarna moet er hoe dan ook steeds meer eten in. Bij een maand of 9 hebben ze o.a ijzer, zinc en een hoger energiebehoefte dan dat de meeste mensen leveren met bv of kv.

De who heeft er een mooie pdf over voor bv:
http://www.who.int/nutrit(...)eeding_breastfed.pdf

(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4

http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
Dankjewel voor je reactie. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_183459124
Mijn kind heeft de memo dat het voor de fun is ook niet gehad. Ik weet niet waar hij dat vaste voedsel allemaal laat. Of nouja, het komt er dus in gemiddeld 4 poepluiers per dag ook weer uit :')

Maar 2,5 maand, mijn hemel.

Zusje van. Ik zit ook in zo’n groep, het is echt mijn guilty pleasure hoor. Ik citeer: ‘trots, mijn kind is met 9 (of het was 8) maanden al volledig over op vast voedsel en van de flessen af’
pi_183459790
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden. :')
:X Dat arme kleintje.. Je ziet soms ook dat mensen het zelf leuk vinden om te gaan bijvoeden maar niet denken aan het darmstelsel van hun kleine. Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan hoe anders mensen soms opvoeden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183459812
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zusje van. Ik zit ook in zo’n groep, het is echt mijn guilty pleasure hoor. Ik citeer: ‘trots, mijn kind is met 9 (of het was 8) maanden al volledig over op vast voedsel en van de flessen af’
Jeuken je handen dan niet vreselijk om te reageren? Het kost mij vaak al mijn zelfbeheersing om me in te houden _O-

Welke groep is het :9 ? :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183460033
Ik ben ook benieuwd O-)
pi_183460952
Günther laat zich na een rommelige week vandaag weer zoetjes en snel in slaap voeden. Wat voelt dat toch verrekte knus! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183460959
Wij zijn sowieso heel benieuwd, B is nogal een luxe eter. Hij wilde absoluut niets uit potjes. Merk en soort maakte niets uit. Hij deed zijn mond er niet eens voor open. Nou vond ik het ook amper moeite eerlijk gezegd. In de eerste weken was het groente wat wij ook aten apart koken, pureren en in van die ijsklontjes bakken invriezen. Daar gaan we nu ook mee starten en we zien wel.
Oh en B is nog steeds een luxe eter, friet vindt ie matig, pannekoeken niet zo. Mijnheer wil sushi. _O-

Vandaag naar het Sinterklaashuis in Utrecht geweest. Juul vond het reuze interessant, keek continu rond, slapen ho maar. Terug in de file door Utrecht (don't ask, niet over nagedacht) en Juul die de laatste 10 minuten luidkeels liet merken dat ze enorme honger had.
Wel uitgeput in slaap gevallen, kijken hoe laat ze wakker wordt.
pi_183460997
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]


(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4

http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
Hela, dat document heb ik tijdens mijn zwangerschap eens helemaal zitten lezen. O+ Heel boeiend ook hoe het inzichtelijk maakt wat de algemene voedselbehoeften van een ukkkie op globaal niveau zijn in plaats van, zeg, het nogal cultureel gekleurde Voedingscentrum. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183461020
Powermommy's fb *O* *O*

Wat een goede tip over de wasmand van Ikea!

Hier wil ik ook rond de 6 maanden gaan beginnen met Rapley. Al moet ik even kijken hoe we dat gaan doen als we rond die tijd een week naar Egypte gaan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183461112


Bikkel moet nog even in zijn nieuwe mutsje groeien...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183461376
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4

http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
Interessant, thanks voor delen!

En het maakt me ook direct wat onzeker, want Kees eet zo niet gevarieerd. Het lùkt gewoon niet er andere dingen in te krijgen. We proberen het dagelijks, in stukken en gepureerd, maar hij wil het gewoon niet. En z'n afweer is al niet al te best, hij is meer wel ziek dan niet.

Kees wil ook echt niet meer melk, op dagen dat hij minder eet, drinkt hij eigenlijk niet meer. Vast voedsel heeft er bij hem wel echt voor gezorgd dat hij beter aan komt, en niet nog verder aan het dalen is in de curve.

Maar goed, ik kan hem ook niet dwingen en wil er al helemaal geen strijd van maken. We blijven dus gewoon proberen, hij zal vast meer lusten voordat hij 18 is :')
pi_183461415
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:47 schreef Wolken het volgende:
[ afbeelding ]

Bikkel moet nog even in zijn nieuwe mutsje groeien...
_O-
pi_183461438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:37 schreef minilot het volgende:
Günther laat zich na een rommelige week vandaag weer zoetjes en snel in slaap voeden. Wat voelt dat toch verrekte knus! O+
Ah fijn! Pre-peuterpuberteit (mooi galgje woord) weer even over dus
pi_183462610
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:37 schreef minilot het volgende:
Günther laat zich na een rommelige week vandaag weer zoetjes en snel in slaap voeden. Wat voelt dat toch verrekte knus! O+
ik zit hier juist dieren geluiden na te doen met O aan de borst om te zorgen dat hij niet in slaap valt, hoe knus ook..
pi_183464514
Haha Jagar, dat kan ook natuurlijk. :D

Lastig lijkt me dat Ellie, als hij niet wil eten. Maar inderdaad, dwingen moet je niet willen.

Bikkel O+

Wij geven Banaan stukjes sinds vijf maanden, gaat prima. Hij geeft nou ook steeds stukjes aan ons. Zo at ik vandaag een paar tomaatjes en een sperzieboon uit zijn handje. O+ Hij heeft daar zo'n lol in (en ik ook). :D

Fijn Mini dat het in slaap voeden weer lukt. Wat kunnen ze toch eigenwijs zijn. :)

Rena is je hoofdpijn nog weggetrokken? :*

Banaan zegt ka, mau en ik hoor nou ook kee (onze kat heet Kees). Hij leert best snel woordjes zo maar of het nou nuttig is dat hij op drie manieren onze kat kan benoemen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183464594
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik hou wijselijk mijn mond over de afgelopen 3 nachten 8-) we zullen het lot niet tarten.

Had je mijn tip over de vergoeding gelezen? Niet dat ik nou op al mijn posts een reactie moet hebben ;) maar zou zonde zijn als je het mist.

Hoop dat het snel werkt. Niet panikeren als het bij jullie niet in 2 dagen effect heeft, als ze idd al die tijd reflux gehad heeft, zal haar slokdarm waarschijnlijk nog behoorlijk geïrriteerd zijn en dan heeft het nog even de tijd nodig om te helen voordat de pijn helemaal weg is.

Verder beterschap en koffieshotjes voor alle gegadigden :7
Ik ga het met de arts over de vergoeding hebben! Over twee weken weer een afspraak ter evaluatie hoe de medicijnen het doen..

Verder afwachten inderdaad.. Alles wat helpt, al is het maar een beetje, is 't waard..

Vandaag van het KDV voor het eerst echt meer te horen gekregen over de onrust bij Spookje (Normaal wel onrust, maar reflux-gerelateerd enzo). Vandaag had ze een off-day.. Zo lief als ze dus voor mij was terwijl ik er voor m'n vrouw was, zo niet-lief was ze vandaag. Hopelijk slaapt ze vanavond een beetje.
pi_183464795


[ Bericht 51% gewijzigd door vencodark op 30-11-2018 20:35:13 ]
pi_183464815
Vekeerde topic. :@
pi_183464832
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zit hier juist dieren geluiden na te doen met O aan de borst om te zorgen dat hij niet in slaap valt, hoe knus ook..
Ah, inzake het zelf in slaap dienen te vallen in ledikantje?
Dat kan natuurlijk ook. :)

Günthertje hier klimt inmiddels zeer consistent op veilige wijze - achterstevoren en voorzichtig - uit ons grote bed. Dat in combinatie met 's nachts te lui zijn om uit bed te moeten stappen voor een voeding en vooral het 's morgens wakker worden met mijn neus in zijn haartjes en z'n armpje om me heen, maakt de motivatie om het ledikantje voor iets anders te gebruiken dan als tussenopslag voor schoon wasgoed niet zo groot :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_183464894
Bedankt voor de sterktewensen nog! Helaas gister niet zo best nieuws ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben even kwijt wie de oorbellen had gekocht (Helsinki?) maar wauw, wat mooi zeg! En had ik goed onthouden dat je vandaag een afspraak bij de psych had? Of zit ik er helemaal naast?

Duman, hoe gaat het met jou?

Bikkel met je mooie muts! Lief plaatje zo :)

Exode, was het Sinterklaashuis een aanrader? Ik was helaas te laat voor kaartjes, maar het is volgens mij iets jaarlijks? Kom volgende keer koffie doen na het bezoek, kan je na de file terugrijden ;)

Verder geen bijles, te drukke dag gehad. En lang, dat ook. De dagen beginnen tegenwoordig om 05.00 uur....
pi_183466729
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:47 schreef Wolken het volgende:
[ afbeelding ]

Bikkel moet nog even in zijn nieuwe mutsje groeien...
Ah, te cute! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183466920
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden. :')
Oh ja heel herkenbaar haha, ik heb me laatst tegen beter weten in ook gemengd in de vaccinatie discussie. Ik kan me soms ook niet inhouden.

Haha wolken :D coole muts wel 8-).

Mini fijn dat de buien in elk geval vandaag weggebleven zijn en wat knap dat ie al zo goed uit bed kan klimmen :Y. En handig idd ;).

OIT pff dat is vroeg :{. Aanwijsbare reden? En veel sterkte, zulk nieuws hakt erin, kan me niet voorstellen wat er door jullie heen gaat.. :*
pi_183468215
OT, was zeker een aanrader! Een rondleiding van een uur, erg leuk gedaan voor kinderen. B vond het geweldig!

Voor ons is het normaal gesproken 15 minuten vanuit centrum Utrecht. Maar het was chaotisch op de weg en mijn vrouw was eigenwijs :p
Maar de kop koffie onthoud ik hoor. Woon je in Utrecht zelf?
pi_183469219
OT, heel veel sterkte de komende tijd. Uit ervaring weet ik dat het niet alleen heel heftig is voor je schoonouders maar dat het voor de hele familie pittig zal zijn. :*

Nog even terug komend op die "zinloze"
discussies en dan meer over discussies in het algemeen. Ik lees ze vaak en leer er zooo verschrikkelijk veel van. Ik reageer er weinig op omdat ik vaak de kennis niet heb en me er dan dus ook niet mee bemoei maar ga er asjeblieft wel lekker mee door. Ik hou ervan en niet alleen door leedvermaak O+ ( Oke, wel die van Powermommy's)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183472455
Heftig Olivia, heel veel sterkte en een knuffel :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_183472462
Zo. Eens zien wat er deze ochtend tegen de muren gekwakt wordt. :7




#babyontbijt
Let me see you stripped down to the bone
pi_183472600
OT, lees het nu pas. Jeetje, heftig zeg!
Hopelijk snel duidelijkheid over het traject.
pi_183472962
Oh oit jeetje dat is inderdaad geen fijn nieuws... -O-
Sterkte... :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:05:38 #226
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183473804
Hoe is de nacht gegaan, NJ?

PKM, wat klinkt dat lief zeg O+. Ik hoop zo dat ik een makkelijke eter heb straks. Zul je net zien...

OIT, och wat naar zeg! Ik hoop ook op meer duidelijkheid voor jullie. Nogmaals veel sterkte :*. En je had het goed onthouden allemaal. Het gesprek bij de psycholoog was erg fijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed ontbijt voor Günther! Ik had pepernoten en thee :'). (En dan klagen dat de kilo's er niet af vliegen).

Wij krijgen vanmiddag visite (L. was gisteren jarig) en zouden nog opruimen maar liggen nog in bed met ons baby'tje O+. Fijne dag allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Helsinki op 01-12-2018 11:21:55 ]
pi_183475606
Het samen slapen zie ik als Banaan zijn eerste beslissing. Pakt prima uit bij ons. O+ ’s Ochtends lekker knuffelen zodra hij wakker wordt. Het is weleens zwaar om hem altijd zelf in slaap te moeten borsten, dat wel maar het geeft me ook veel comfort zo. Hij wordt nog altijd zeker elke drie uur wakker en ik heb dus nooit spijt van onze keuze om het zo te doen. :)

OIT wat een rotnieuws. :*

Helsinki dat klinkt als een goed plan van aanpak zo. Probeer je ook weleens ademhalingsoefeningen om weer tot rust te komen? Die helpen mij vaak goed, zeker als Banaan moeite heeft met in slaap vallen en ik het minder goed trek.

Ik heb de verjaardagsuitnodigingen verstuurd. Nog maar 16 dagen totdat hij jarig is. :o :') :'( O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183475634
Helsinki, hopelijk geeft de medicatie je wat rust! Het is niet fijn om met zulke spanning rond te lopen :*

OIT wat een rotnieuws :{ Heel veel sterkte!

Mini, die Gunther is maar een bofkontje met zulke lekkere ontbijtjes :9 Ging er meer het mondje in vandaag?

Ik beleef vandaag een trip down memory lane, een jaar geleden zat ik nu middenin een heerlijke weeënstorm *O* Maar het was het zo waard, want ik kreeg er dit voor terug;
O+ Heb het heel fijn gehad in dit topic, heb veel gehad aan jullie adviezen en steun :) :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183475649
Ah PKM, gelukkig kom je me gauw vergezellen in het dreumestopic ;) Wat gaat zo’n jaar toch snel he?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 1 december 2018 @ 13:45:31 #230
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183476027
Ademhalingsoefeningen probeer ik zeker te doen! Of even naar buiten, dat helpt ook. Ik ben dat ook gewend (altijd veel buiten) maar met baby merk ik dat ik toch echt veel meer aan het huis gebonden ben :). Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat het beter zal worden en dat is fijn. Dat gevoel was ik namelijk stiekem een beetje kwijt.

Ik kan me al te goed voorstellen hoe hard jullie het vinden gaan! Mijn baby is maandag 10 weken oud en ik zit al heel emo foto's terug te kijken van de afgelopen weken... als hij straks bijna 1 is kun je me opvegen denk ik :') O+.

Mooie collage van jouw lieve C, Rena O+. En alvast gefeliciteerd!
pi_183479947
Mooi rena! Alvast gefeliciteerd en tot over 7 maanden.
pi_183479962
Rena mooie collage! O+ Tot over een week of 5
:D

Helsinki :* Hopelijk voel je je snel beter!

Hier weer eens een niet fitte baby. Vanochtend gespuugd, daarna een hele vieze poepluier dus weer omkleden :+ en temperatuur was net 38,4. Eens kijken welke kant het opgaat.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:28:34 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183480133
@rena, wat een dotje is het toch. Ow en ....je hebt me attent gemaakt op Noddles. Bedankt daarvoor :{
;)
pi_183480295
Rena, C is net zo een schatje op de foto als in het echt O+

Helsinki, ben je erg perfectionistisch? Ik herken het namelijk wel voor een gedeelte. Als het niet ging zoals ik wilde raakte ik helemaal overstuur en met een kleine baby gaat het eigenlijk nooit zoals je wilt. Hierdoor heb ik het de eerste maanden heel zwaar gehad.

Ik merkte vanmorgen dat ik weer die kant op ging omdat Bikkel s'nachts om de 2 uur komt voor een voeding. En dan na een paar slokken weer in slaap valt. Omdat dat dan niet gaat zoals ik wil ( wil er minimaal 3 uur tussen hebben ) probeerde ik het te rekken. Speentje erin, knuffel erbij. En dan zakt hij weer voor een kwartiertje weg maar werd daarna weer wakker. En weer proberen met speen enz... Tot ik me vanmorgen zelf afvroeg waarom ik zo op die 3 uur zit en waarom ik niet gewoon accepteer dat hij om de 2 uur komt. Dus vanaf nu leg ik hem gewoon meteen weer aan. Hij gaat vanzelf wel weer wat langer doorslapen. Hoop ik. Het zal iig een hoop frustratie schelen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183482746
Rena O+ wat een mopje! Gefeliciteerd!
pi_183483039
Rena de tijd gaat inderdaad snel. -O- Gelukkig komen Banaan en ik snel mee naar de dreumesen en ik gluur mee hoe het met jullie gaat. :)

Wolken, Banaan komt ook nog vaak om de twee uur. Je kunt je proberen te verzetten maar het is een basisbehoefte van je kindje. Naar mijn idee leg je het dan al snel af. ;)

Fleur beterschap weer voor Casper. :*

Helsinki het eerste jaar is zo bijzonder. O+ Ik heb er heel erg van genoten. O+

Wij deden een vervroegde Sinterklaas gourmet. Banaan vond het wel lollig om te zien hoe het eten stond te bakken. :)

Hij wil ook altijd kijken als we koffiebonen malen. Maanden geleden omdat hij schrok van het harde geluid. Nou nog steeds omdat hard geluid gaaf is. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183483203
Rena O+ gefeliciteerd met jullie knappe meid.
pi_183487222
Een uitzwaai voor het toffe C.'tje van Rena! :W O+

Tot over een paar weken! :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_183488640
Rena gefeliciteerd met C! Wat een leuk overzicht heb je gemaakt!

Pkm laat banaan er in de nacht ook 2 uur tussen? En grappig ineens een omslag qua geluiden.
Wij deden ook gourmetten, of zoals kleuter het noemt op tafel koken. Vin en Jer vonden er niet zoveel aan haha!

Helsinki :* met alle hulp ga je je vast gauw beter voelen.

Hier gaat alles goed, wel druk met twee baby's die allebei het liefst bij mama zijn tot frustratie van vriend.
Ik ben van de week voor het eerst sinds de bevalling een avond weg geweest en dat resulteerde in twee huilende kinderen. Pas toen vriend mijn trui aan had gedaan werden ze rustig bij hem.
Gelukkig hoef ik pas half maart weer aan het werk..
pi_183488831
(Nu echt) gefeliciteerd met je dreumes rena! *O*

Leuk gourmetten pkm!

Fijn dat het goed gaat bij jullie Aapie :)

Deze nacht :{. Poepluier, koorts, nachtvoeding (2x), kopstoten en 3/4 van de tijd ruim 10kg bovenop mij. Oh en ik overweeg om met een badmuts ofzo op te gaan slapen, dat nachtelijk haren trekken is ook niet fijn :{w. :O
pi_183488880
Oh fleur wat een rotnacht :{ Sterkte vandaag!

Iedereen bedankt voor de felicitaties, en tot gauw, ook namens mijn kerstelfje in haar nieuwe stoel;

O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183488990
Wat een dametje zo in die stoel O+
pi_183488992
Rena, gefeliciteerd met je prensesje! Nog veeeele jaren toegewenst! Tot over een paar maandjes. :*
Protège moi de mes désirs.
  zondag 2 december 2018 @ 08:55:34 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183488996
Gefeliciteerd rena!

Wat een rotnacht fleur, koffie? Ik heb net een grote pot gezet...

Ik jaag eerst de fokwet weg en dan:

Mag ik even een applausje voor mijn dochter die vanacht om 21 uur, 00:30, 4:00 en 6:00 kwam voor een voeding en verder heerlijk in de cosleeper geslapen heeft? _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183489114
Yeaaaaah voor C. Gefeliciteerd met je mooie kerstelf rena!
Fleur, oei dat klinkt als een erg nare nacht.

Wij hadden 2 uitslapers vanochtend, allebei om 08:00 wakker. B was als baby en dreumes altijd rond 06:00 wakker, als peuter met moeite rond 06:30 maar sinds hij op school zit, is 08:00 de norm (en moeten we hem doordeweeks wakker maken) ik hoop niet dat Juul het omgedraaid gaat doen. Wel om 04:00 even speen terug in haar mond moeten doen.

Juul heeft nieuwe geluiden ontdekt, ze heeft een nieuw arsenaal aan haar geklets toegevoegd, superlief. Ze kletst de oren van ons hoofd, zo mooi. Dat trotse hoofd er ook bij.
pi_183489334
Oh jongens, hier wil je toch alleen maar in bijten? 🐹
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* voor nieuwe geluidjes!
*O* voor een goede nacht!
Protège moi de mes désirs.
pi_183489799
HiepHiepHoera voor C.! Gefeliciteerd met je dreumes Rena! *O*
we gaan je hier missen, maar ik lurk gewoon gezellig mee in het dreumestopic.

Wat is U toch om op te vreten!
pi_183490130
Rena en C, van harte gefeliciteerd *O* Wat een toffe collage zo O+

U O+ Wat heb je een prachtig kind gebakken Duman!

Wat fijn van jullie relatief goede nacht Exode. En Juul gaat als een speer hè? O+

Tink, goede nacht. Wat fijn! Applaus voor Prul.

En Fleur :* voor de rotnacht.

Wij hadden ook een hele onrustige, rommelige nacht met M. Maar we hebben gisteren Sinterklaas gevierd met de familie en het was erg gezellig, maar ook erg druk. Dat M vannacht wat van de leg was is niet zo raar. Ben zelf tientallen keren wakker geweest. Soms kort, soms lang. Erg uitgeslapen voel ik me niet :') Gelukkig geen bijzondere dingen op het programma vandaag.
En M is vreselijk verwend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183490143
Ik ben niet bijgelezen maar moet toch even lieve grote C. uitzwaaien! Nog gefeliciteerd rena en tot over een paar maanden! :*

Oooooooh duman die foto wat een heerlijkheid O+ (wat lijkt hij grooooot)
pi_183490195
Gefeliciteerd Rena met je kleine, leuke dreumes! *O* Fijne verjaardag.
pi_183492203
Duman O+

En wat een schatje Peace! O+

Wij hebben net ook sinterklaas gevierd (met de beste man zelf en 2 pieten), Casper was wel onder de indruk van alles :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183492508
Ik zag nog een mooie vrolijke U en hulppietjes M en Casper O+ Wel raar dat ik nu officieel geen baby meer heb, hoewel ze altijd mijn baby zal blijven ;) Maar ik blijf hier meelurken hoor :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183492574
Wat een lieve hulppietjes peace en LBF!
pi_183493720
Rena, gefeliciteerd met je mooie C! *O*
pi_183493896
Rena, gefeliciteerd!!! Wat een koningin in d'r nieuwe stoel :) Tot over een maand of drie!

Helsinki,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exode, ik woon in Utrecht inderdaad, redelijk dicht bij het centrum. Nu ben ik wel benieuwd waar jij woont, als je het in 15 minuten zou moeten redden :D

Aapie, wel een goed idee van je vriend om jouw trui aan te trekken zeg! Ik herken het wel van de eerste tijd van de levens van mijn kinderen, die kwamen bij mij toch echt het beste tot rust. Komt vanzelf! Met zo'n vindingrijke papa komt het sowieso goed :)

En ontzettend bedankt voor de lieve woorden allemaal, dat doet ons enorm goed!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183494135
Even tussendoor, ik zal morgen weer inhalen want er is teveel geschreven om nu bij te lezen en op te reageren.

Maar wilde Rena even feliciteren met de mooie C,wat een gave collage O+ over 6 maandjes mag ik weer naar het dreumes topic, dus tot dan! :s)
pi_183496352
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Duman O+

En wat een schatje Peace! O+

Wij hebben net ook sinterklaas gevierd (met de beste man zelf en 2 pieten), Casper was wel onder de indruk van alles :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ontzettend mooi, lief koppie heeft Casper toch! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183496384
..en zo lig je inenen met blote tieten in het bed van je schoonouders. :7
Dutje van Günther aan het faciliteren tijdens Sinterklaasviering oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_183496481
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 09:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh jongens, hier wil je toch alleen maar in bijten? 🐹
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die prachtige haartjes ook van 'm *;

Ik snap de erin bijten-neiging helemaal.

Je kind zo lief vinden dat je 'm wel op wilt vreten voelt soms letterlijker dan ik verwacht had! :D O+

Ik citeer:
Let me see you stripped down to the bone
pi_183497157
Dan heb je 6 maanden speendrama, speen uit-huilen-speen in and repeat 10.000 keer per dag, en fungeer je dag en nacht als speen-servicedienaar, is ze eindelijk in staat om de speen zelf terug te pakken en in haar eigen mond te doen, stapt ze spontaan over op haar duim :{w :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183497203
Quoten ipv bewerken is niet handig
pi_183497688
DUMAN wat is U toch een heerlijk mannetje!

OT wij wonen in het dorp ten noorden van Utrecht. 0346 en dan het oude dorp.
Ik fiets het bijna elke dag nu en dat is 40 minuten.

Ah Shanu wat een boef!!
pi_183497880
Hier ook een heel druk sinterklaasweekend maar ik wou rena nog even uitzwaaien O+ erg leuke collage en duurt nog lang voor ik volg maar het was gezellig hier samen met je te posten :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183498607
Schanu _O-

Mini Casper bedankt je voor het compliment *) En met je blote tieten in je schoonouders bed :D

OiT fijn dat de kinderen afleiding bieden. Lijkt me een heftige situatie..

Volgens mij heeft Casper een update gedaan. Ipv eeuwig met speelgoed gooien probeerde hij net meerdere keren heel geconcentreerd een rondje in het vierkantje van de vormenstoof te duwen O+. Zijn gedrag sloeg een uur geleden ook plotseling om van jengelig en plakkerig naar vrolijk en weer een hele poos zelf spelen. *O*
pi_183499181
Slechte bijlees ivm sociaal, gezellig weekend. Niet Sint gerelateerd trouwens :+ Las dat veel van jullie wel Sint gevierd hebben en zag leuke foto’s voorbij komen O+

Rena gefeliciteerd met je lieve dochter :* Wat een leuke foto’s! Tot over heeeel veeeel maanden :W

Aapie, wat een goed idee van je man om jouw trui aan te doen!

OT heel veel sterkte voor jou en de fam! :* Fijn dat de kinderen afleiding kunnen bieden.

Sorry Schanu, ik moest lachen :D

Fijne update Fleur!

Hier worden vooral de handjes bestudeerd en alles in de mond gestopt met steeds meer schattige geluidjes O+ Herkenbaar dat je je eigen kind wilt opeten van schattigheid Duman en mini (en O+ voor Max en de Maximonsters!)
Ook slaapt hij soms zo waar in bed op zijn buik of als ik hem van mij afrol ipv alleen op mij overdag, dus dat is ook errug fijn! *O* Bijna weer tijd voor prikjes dus ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren :{
  zondag 2 december 2018 @ 19:00:33 #266
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183499955
Wolken, ik wil het zo graag goed doen :). Maar merk wel dat het nu een paar dagen iets beter gaat. Dat wat die voedingen betreft herken ik ook inderdaad. Hopelijk werkt het gelijk aanleggen voor jullie :*.

Het elfje van Rena O+ En die knappe U. O+ Oh en M. van Peace op z'n nieuwe speelkleed. Heel leuk. En het pietje van Fleur O+. Fijn van z'n betere humeur!

I. heeft ook een wat beter humeur terwijl hij nu aan z'n derde sprongetje begonnen zou zijn volgens mijn app. Ik geloof dat we die al hebben gehad tbh :').
  zondag 2 december 2018 @ 20:38:49 #267
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183502531
Net het eerste pakje van I. in de herinneringendoos gestopt. Stop de tijd :'( O+
pi_183503515
Ik zag hele leuke pietjes! O+

OIT, heel veel sterkte deze aankomende tijd.. ik weet als geen ander hoe moeilijk het is. ☹💙

Schanu, wat een poppetje! 🥰❤

Belle, yay for updates! *O*

Helsinki, niet zo vasthouden aan data. :*
Ik heb U zn eerste pakje ingelijst, maar nog niet opgehangen, haha.

Mini, ja! Gewoon helemaal opvreten! Vooral de wangen. O+

Fuchs *O* Komt vast goed met de prikjes!

2 updates!
U. ging opeens staan in de box! 😱😍❤

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_183508180
Thanks Duman! En huh, staan? Dat is geen kleine baby meer!
En wat spannend!!! Willen jullie n jullie huidige woonplaats blijven of staat dit huis ergens anders?
pi_183509052
Maar echt! Het is echt geen baby meer. 😢
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: iets te vroeg gejuigd. De bezichtigingen kunnen alleen doordeweeks overdag. Beetje jammer, als je de hele week moet werken. :N

[ Bericht 10% gewijzigd door arvensis op 03-12-2018 10:02:18 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_183509543
NJ, fijn dat je medicijnen hebt gekregen en hopelijk gaat het Spookje helpen!

Ik zag Bikkel voorbijkomen met een supercool mutsje O+ Een knappe U lekker warm ingepakt O+ Het mooie hulppietje M O+ Nog een mooie pietje genaamd Casper O+ (overigens, wat een gaaf pietenmutsje!)

Olivia, heel erg veel sterkte voor jullie :*

Helsinki, ook een :* voor jou.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een knuffel voor alle zieke en snotterige kindjes, het hangt helaas vreselijk in de lucht ;(

Aapie, wat lijkt het mij zwaar voor je met 2 baby's! En helemaal als zo aan jou hangen, maar wat een geniaal idee van je man om een trui van jou aan te doen O+

Tink, wat fijn dat de nacht dit weekend zo goed ging, dat is zeker een applausje waard! _O_

En een kletsende Juul, heerlijk he die nieuw ontdekte geluidjes O+

Wat goed dat Casper een update heeft gedraaid! Dat verklaart misschien ook dat hij jengelig en plakkerig was, hij was gewoon heel druk bezig om nog slimmer te worden O+

U kan gewoon staan, de knapperd! :o Wat gaat hij snel joh O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder lees ik over maxicosi's, Vlokje zit al een maand niet meer in de groep 0 maxicosi maar in de maxicosi axissfix plus en dat gaat goed. Grote zus heeft daardoor een upgrade (of downgrade :')) gemaakt naar de titan pro en dat vond ze volgesn mij wel stoer.

Kinderwagenbakken, ik heb onze kinderwagen 2 weken terug ook omgebouwd. Nu gebruiken we de kinderwagen sowieso zelden (Vlokje wil alleen gedragen worden), maar de bak werd toch ook wel wat krapjes voor haar. Nu met de buggyinzet helemaal plat, heeft ze alle ruimte en kan ze lekker naar buiten kijken. Eén ritje mee gemaakt tot nu toe en dat leek ze wel interessant te vinden. Misschien is er zo toch hoop voor de kinderwagen en kan ik mijn lijf soms wat meer proberen te ontlasten *)

Over fruithapjes, wij zijn behoorlijk gepushed door de kinderarts van het ziekenhuis omdat bijvoeding heel goed zou zijn voor baby's met reflux, maar Vlokje kreeg er heel veel krampjes van toen ze 4 maanden was dus ik heb er vaak genoeg over getwijfeld. Ik denk dat je zelf het beste aanvoelt wat goed is voor je kind en wat niet. Jewel leek veel meer klaar voor de hapjes dan Vlokje nu. Vlokje kijkt het eten wel uit je mond en pakt het letterlijk af, maar ze loopt er vervolgens zo onhandig mee te hannesen dat ik nog steeds niet het gevoel heb dat ze er écht klaar voor is. En die paar maanden, zou het nou werkelijk zoveel uit kunnen maken? Ik betwijfel het zelf heel eerlijk gezegd. Het enige waar ik echt gefrustreerd van raak, zijn mensen die voor 6 maanden al beginnen met rapley.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben zaterdag sinterklaas gevierd, nadat we bij een voorstelling waren geweest (Pepernotenpret) want toen was Jewel toch al in de sinterklaasmood. Vlokje vond het allemaal maar matig, cadeautjes uitpakken dan wel weer interessant maar uiteindelijk was het cadeaupapier toch wel leuker (en lekkerder) dan de cadeautjes zelf :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 03-12-2018 10:13:48 ]
pi_183509770
Waarom ben je al over gegaan naar de vervolg stoel, Schanu? Vlokje is toch jonger dan mijn O?

Spannend, Duman, verhuizen.

Ik vind dat O fysiek veel te snel gaat. Sinds het weekend zit hij alleen nog maar zo:



Verder heeft hij behoorlijke luieruitslag. Het zit ook helemaal in z’n liezen, zou dat een teken zijn dat het een schimmel is? We smeren ons dol, maar het wordt maar niet minder. Als het morgen zo is maar even naar de dokter.
pi_183509814
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom ben je al over gegaan naar de vervolg stoel, Schanu? Vlokje is toch jonger dan mijn O?
Eigenlijk meer gewoon 'gemak'. De axissfixx plus is vanaf de geboorte dus daar mag ze al in. Toen we voor Jewel de Titan Pro kochten hebben we besloten Jewel meteen naar die stoel over te doen en dat Vlokje dan doorschoof naar de axxisfix was eigenlijk gewoon een voldongen feit.

En vervelend (en zielig) dat de luieruitslag zo erg is, misschien zou het idd een schimmel kunnen zijn (heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd, dus geen idee). Ik hoop dat het alsnog zelf over gaat, en dat anders de huisarts je er iets voor kan geven!
pi_183509873
Jagar; als het niet minder wordt met smeren zou ik zelf ook aan een schimmeltje denken inderdaad!

Ik las dat er iemand op huizenjacht is! Succes!

Wij waren een weekend naar een vakantiepark met mijn schoonfamilie. Ik weet niet waarom ik me altijd toch weer laat overhalen, want ik word er eigenlijk nooit zo blij van. Maargoed; peuter heeft genoten, dus dan is dat het wel waard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183510027
Ik zou zulke opmerkingen echt niet accepteren. En al helemaal niet van m’n schoonfamilie. Ik ben dan ook iemand die hiervoor het contact zou verbreken.
Protège moi de mes désirs.
pi_183510040
Sillie, ik word er gewoon verdrietig van als ik het lees ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183510187
Wolken haha dat mutsje :D Heerlijk O+

Helsinki fijn dat er een plan van aanpak is :* Hopelijk geeft het wat rust

aapie mnoh dat klikt wel erg schattig, je vriend met je trui aan :D Goed gevonden wel O+

Peace die babygym :D Kiek em blij zijn mnohhh *; Hier ook zaterdag met de schoonfamilie sinterklaas gevierd; wat voor enorm veel prikkels zorgde en dus weinig slapen. Hij is uiteindelijk op mij in slaap gevallen; maar het was steeds maar van korte duur voor ie weer wakker was en volop aan het rondkijken (met enorme glazige ogen van moeheid :') ); daarentegen 's nachts extreem goed geslapen.. om 22u30 z'n laatste flesje; nog een klein uurtje gespookt en daarna geslapen tot 7.30 :o
Gisteren dan ook sinterklaas gevierd van de buurtvereniging maar Tijn was zo moe nog, die heeft de hele dag geslapen; ook door de herrie van de buurtkinderen heen en door zwarte Piet die hem lekker op haar arm had toen iedereen cadeautjes mocht openen O+

Labellefleur dat mutsje O+ Hier heeft Tijn ook een pietenmuts met z'n naam op. Alleen nog veeeeeel te groot (gekregen van een klant; super lief :) )

Schanu haha ik moest lachen om je duim-foto _O-

Fuchs ooohhh ik kan niet wachten tot hier de handjes ook ontdekt worden :D

Oh Helsinki het gaat echt zó hard :o Niet normaal he :X Hier beginnen de eerste kleertjes nu ook te klein te worden :X Noooooeeessss.....

duman staan woohoo :D Oh die foto; echt wat een scheetje O+

Schanu haha heerlijk hoe papier zoveel interessanter kan zijn _O- Hier waren de neefjes ook meer bezig met de grote kartonnen dozen van de surprise zaterdag dan met de cadeautjes zelf :')

Sillie dafuq...?? :X Ik had wellicht m'n mond niet dicht kunnen houden als hier zo'n opmerkingen waren gekomen... :@ Maar hoezo houden ze niet even rekening met je :o Het is een baby; geen dier die je even in 'een hok' kan stoppen ofzo -O- Kan me de teleurstelling wel voorstellen.... ;( :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183510449
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 10:42 schreef Schanu het volgende:
Sillie, ik word er gewoon verdrietig van als ik het lees ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, het hele punt is dat ze daar dus echt helemaal niks van begrijpen. Ze doen niet alleen zo tegen mij, maar gewoon, allemaal tegen elkaar. Ik snap daar dus helemaal niks van. Maar bij het bespreken snappen ze het gewoon echt niet. Het heeft ook echt een poos geduurd voor mijn man door had hoe erg het mij soms raakt en hij probeert in zo'n situatie dan ook echt heel erg op mij te passen, maar hij is er zo mee "vergroeit" dat het hem soms ook gewoon echt ontgaat.
  maandag 3 december 2018 @ 11:42:52 #279
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183510944
Wtf die opmerking :{ , maar waarom was er niets bewaard? waar was je vriendman?
pi_183511558
Jezus Sillie, dat kan dus echt niet. Zowel de opmerking niet als het feit dat ze niets voor je bewaren. Je geeft borstvoeding, dan is het heel belangrijk dat je zelf goed eet. En al deed je dat niet, dan nog is het echt absurd.
:(
  maandag 3 december 2018 @ 12:20:03 #281
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183511734
Oh Sillie, wat naar :*. Voor mij zou het ook een reden zijn om het contact te verbreken maar snap wel dat dat misschien lastig is. Ik kan me echt oprecht boos maken om die opmerkingen. Je hebt een baby, geen speelgoed om weg te leggen als het even niet uitkomt :(. En die opmerking over je 'reserves'.. zo lomp en onterecht allemaal. En ook heel erg onnodig.

Priem, ben je nu helemaal over op flesvoeding? Herkenbaar van die prikkels! Wij hadden zaterdag met de visite ook een overprikkeld baby'tje. Al die indrukken ook :).

Wij zijn vanmorgen naar de huisarts geweest met I. en hebben Nexium meegekregen. Hopelijk werkt het :).
En wat is dat spul prijzig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183511866
(Ben ik de enige die wat jeuk krijgt van de voortdurend gebruikte term overprikkeling? :@

Ik noem mijn koter gewoon moe na een volle dag vol nieuwe indrukken :7)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183511878
Och, die sokfoto, Helsinki! Te lief! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_183512349
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:05 schreef Helsinki het volgende:
Hoe is de nacht gegaan, NJ?
On-ge-loof-lijk goed. Ze is om 23u netjes gaan slapen, mijn eigen wekker stond op 5u, dus ik was al zielsgelukkig dat ik ~ 5 uurtjes heb kunnen pakken. Vervolgens is 't Spookje blijven liggen tot 10:30 ongeveer. Maar ze heeft zich dus de nacht onwijs goed gedragen, verbazend lang.
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:19 schreef rena het volgende:
Ik beleef vandaag een trip down memory lane, een jaar geleden zat ik nu middenin een heerlijke weeënstorm *O* Maar het was het zo waard, want ik kreeg er dit voor terug;
[ afbeelding ] O+ Heb het heel fijn gehad in dit topic, heb veel gehad aan jullie adviezen en steun :) :*
O+ O+ Dank voor je aanwezigheid en berichtjes!!
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:55 schreef Schanu het volgende:
NJ, fijn dat je medicijnen hebt gekregen en hopelijk gaat het Spookje helpen!
Hoop het ook! Maar heeft nog wel even tijd nodig heb ik het idee...

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:20 schreef Helsinki het volgende:
Wij zijn vanmorgen naar de huisarts geweest met I. en hebben Nexium meegekregen. Hopelijk werkt het :).
En wat is dat spul prijzig!
Ook tegen reflux? Hadden jullie al eerder iets gehad, of is dit het eerste dat jullie proberen?
Kreeg hier de tip de arts bij de volgende keer 'chronisch gebruik' door te laten geven naar de apotheek, dan wordt het vergoed!

Hier net de factuur binnen van de ranitidinges, ¤ 58,72. Als we niet knoeien kunnen we er iets langer dan een maand mee doen. :9

--

Heb vooralsnog wel weinig gemerkt.. Ja, dat ze het spul vies vindt en zelfs één fles er door liet staan (voor 10 minuten dan...) We zijn donderdagavond ermee begonnen, dus nu drieënhalve dag verder. Al drie keer 's avonds het bed moeten verschonen wegens spugen (deed ze hiervoor nooit). Dus ja, ben benieuwd.. Over een 1,5 week is het geloof ik evalueren hoe het gaat..

Deze week extra KDV wegens eigen ziekenhuisbezoek, kinderfysio weer langs.. Gelukkig vindt ze dat allemaal onwijs leuk. :D

Hebben wel echt minimaal 1-2 keer per dag 'huiluurtjes' waarin ze een uur of 2-3 ontroostbaar is nog, hopelijk dat de medicijnen daar tegen helpen. Zat er zelf gisteren echt even helemaal doorheen.
pi_183512513
Nee joh Sillie, echt, wat een nare opmerkingen zeg!
Jagar, dat klinkt herkenbaar. B had vaak luieruitslag maar zodra het zijn liezen inging was het standaard een schimmel.
Ah Helsinki! Wat een mooie foto!

We hebben nu door wat Juul wilt, mevrouw wilt op een speelkleed op de grond ipv de box. de box vindt ze prima, tot 20 minuutjes. Op het kleed op de grond vermaakt ze zich erg lang. Met name als B thuis is, is een heel entertainmentteam voor haar. B speelt daar dan letterlijk omheen, vindt ze geweldig!
pi_183512557
Jezus Sillie, wat bizar joh. Ik kan mij daar echt niets bij voorstellen, dat er zo erg geen rekening met je wordt gehouden.

Peace & Helsinki wat een lieve kleine baby's O+

En O. van Jagär alweer zo groot zeg, leuk pakje ook trouwens!

Vlokje O+

Ohh en rena, lekker laat, maar nog gefeliciteerd met C. :* Tot over een half jaar :D Ik blijf je wel cadeautjes sturen in pokémon hoor O-)

Overprikkeld of moe van alle indrukken, wat mij betreft hetzelfde :P

Mijnes was dat ook afgelopen weekend tijdens sinterklaasviering bij familie. Hij had het wel prima naar zijn zin, maar sliep extreem slecht (zowel overdag als in de nacht), was daardoor wat hangerig en wilde alleen maar op schoot, anders was het huilen. Maar verder wel gezellig gehad :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183512961
Helsinki idd ik ben nu volledig over op flesvoeding. Borstvoeding is er gewoon mee gestopt. Ik kolfde gisteren nog 15ml rechts en 40 links na ruim anderhalve dag (en kolven puur om de druk die ik af en toe nog voel er af te halen en ik echt echt echt geen ontsteking wil...); dus borstvoeding geven lukt ook gewoon niet meer.
En hoe schattig hoe hij gefascineerd naar zijn voetje kijkt :D O+

Minilot: Overprikkeld/oververmoeid... tjah ik bedoel eigenlijk puur dat hij kenbaar heel erg moe is; maar weigert om te slapen (ik zie het daarom niet persé als iets negatiefs ofzo.. zaterdag was hij ook duidelijk moe maar wou echt alles zien. Nou prima; was verder niet huilerig of jengelig dus ik ga dan niet wanhopig hem in slaap proberen te krijgen ofzo).

Nou Aure herkenbaar :D Zaterdag zat schoonmoeder in de woonkamer; terwijl wij allemaal aan het eten waren in de keuken, met onze Tijn want 'ja met die drukte enzo kan hij echt niet slapen'. Ik wist al dat hij niet zou slapen; maakt niet uit waar ie was maar tjah als zij zich persé wil afzonderen; prima maar ik ga er niet bij gaan zitten omdat zij denkt beter te weten wat het beste is :P Ik ken mijn baby ondertussen al een beetje.. Overigens wel 1x naar mijn schoonzus 'gesnauwd' toen ik voor de tig-ste keer te horen kreeg dat ik hem op zijn rechterzij moest leggen want hij had 'duidelijk een voorkeur voor links liggen'. Ja weet ik ook wel; maar als hij zich steeds weer omdraait.. zelfs met zo'n speciaal kussen, krijgt hij het voor elkaar om zijn hoofd toch weer te draaien naar links. Als hij zo nu het lekkerst slaapt; dan ga ik hem toch niet steeds anders gaan leggen :{w Prima als dat eens genoemd wordt. Na 20 keer daarentegen was ik er klaar mee... :@ Gelukkig was ik van te voren gewaarschuwd door een vriendin voor de ontzettend veel niet-gevraagde-adviezen die je sowieso krijgt :+

NJ ;( Herkenbaar dat je er even doorheen zit als je kleintje maar blijft huilen en je gewoon niet meer weet wat je kan doen om het weer beter te maken :* Hopelijk helpen de medicijnen gauw!

Exode haha ja tssss halloooo de box is voor baby's en jij hebt duuuuidelijk geen baby meer :+ Hihi :D
Klinkt wel erg gezellig met B er langs ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183513629
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:27 schreef minilot het volgende:
(Ben ik de enige die wat jeuk krijgt van de voortdurend gebruikte term overprikkeling? :@

Ik noem mijn koter gewoon moe na een volle dag vol nieuwe indrukken :7)

En toch is hier overprikkeld niet altijd hetzelfde als moe, het valt voor mij niet in dezelfde categorie imo. Ik weet er ook geen ander woord voor :P

Aure, we komen elkaar vast ook nog wel eens tegen op een meet of zo, kunnen we zelfs ruilen ;) :P

Sillie, wat een vreselijke k*topmerking zeg, sodeju :{ Met zulke mensen zou ik nooit meer op vakantie gaan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 3 december 2018 @ 14:35:07 #289
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183514366
Ik word spontaan gelukkig met de schoonfamilie die ik heb :') als ik al die jeukverhalen lees.
Ze hebben een heel andere opvoedstijl aan de kant van mijn vriend, maar ze respecteren altijd mijn/onze keuzes en meningen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:01 schreef rena het volgende:

[..]

En toch is hier overprikkeld niet altijd hetzelfde als moe, het valt voor mij niet in dezelfde categorie imo. Ik weet er ook geen ander woord voor :P

Dit.
Nog geen last van een overprikkeld kind gehad in 7 maanden :D

En nog gefeli! :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 december 2018 @ 14:35:27 #290
269689 crew  Viv
pi_183514371
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:01 schreef rena het volgende:
En toch is hier overprikkeld niet altijd hetzelfde als moe, het valt voor mij niet in dezelfde categorie imo. Ik weet er ook geen ander woord voor :P
Wij gebruiken "moe" en "hysterisch". O+
  maandag 3 december 2018 @ 14:36:15 #291
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183514381
Hysterisch _O-

Weet niet of ik dat goed zou handelen :')
pi_183514386
Pff Sillie, dat dat voor hun normaal gedrag is richting elkaar kan ik echt niet goed begrijpen. Kan je man je hier niet wat meer in bijstaan? Hij had er toch op z'n minst voor kunnen zorgen dat er wat eten voor jou achter de hand werd gehouden?

Helsinki, die foto O+ en hopelijk gaat de medicatie helpen!

*O* voor de goede nacht van NJ! En hopelijk wordt het huilen snel minder, ik snap goed dat je daar helemaal moedeloos van wordt en het dan soms niet meer ziet zitten. Het is pittig!

Exode, heerlijk die eigenwijze Juul. En gelijk heeft ze, op de grond is ook veel leuker dan in de box :6 Onze box hebben wij ruim een maand geleden met diezelfde reden maar weggedaan :')

Overprikkeling of oververmoeid, het uit zich hier ook vaak wat anders. Vlokje raakt snel 'overprikkeld' (ik durf het woord bijna niet meer te zeggen nu :')) en dat uit zich bij haar juist in het zichzelf afsluiten als er teveel prikkels binnenkomen. Dan gaat ze slapen of wil ze alleen maar bij mij zijn, zoekt ze oogcontact met mij of begraaft ze zich bij wijze van in mij als oogcontact niet mogelijk is. De overprikkeling komt er bij haar dan juist pas uit als het weer rustig is, dat is het moment waarop ze ontroostbaar wordt.

Edit: hysterisch omschrijft het wel heel goed :')
  maandag 3 december 2018 @ 14:47:56 #293
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183514604
Pittig zo, NJ. Is ook lastig als je kindje ontroostbaar is! We hebben dit nu voor het eerst gekregen en het is ook om te proberen. In de apotheek zei ze al dat het bij de 2e afgifte vergoed wordt en ik denk dat ik ook iets van de verzekeraar terugkrijg. Maar wat nodig is, is nodig :). Als het maar helpt. Wel een beetje lastig om het te geven! Ik had hier nog een spuitje van de eerste week liggen en die heb ik nu gebruikt. Dat ging op zich wel maar het was niet makkelijk om de oplossing helemaal op te zuigen. Ik denk dat ik het de volgende keer in de flessenspeen doe. En anders is er van Nuby zo'n miniflesje dacht ik.

Priem, het kan zo snel gaan! Bij mij was het ook zó afgelopen. Een keer gelekt toen ik de kamer in liep en I. de fles kreeg en ook één keer onder de warme douche de boel staan masseren, maar buiten dat om echt nergens last van. Ik heb er een boel tranen om gelaten, maar er is inmiddels wel veel meer rust. Misschien bij een volgend kindje, dat het dan anders gaat.

Aure, ik heb dat vaak met signalen die anderen om mij heen voor 'honger' aanzien. Ook als hij dan net 15 min. geleden heeft gedronken :'). Ik kan dan bijvoorbeeld zeggen dat hij moe is maar dat is dan heel moeilijk aan te nemen ofzo. Het doet me steeds íets minder, maar nog genoeg om me er over op te winden.

Overprikkeling. Kan me voorstellen dat het een jeukwoord wordt gevonden maar ik weet niks beters :P. Want eens met rena, het is toch net even anders.
pi_183514672
Ai, ik gebruik het woord overprikkeling ook regelmatig. Niet in combinatie met de baby maar zeker wel met de peuter (en zeker in deze tijd van het jaar). Waar kan ik krabben, Mini :D

Exode, (bijna-buurvrouw), wat groot worden ze dan ineens hè? Meteen een goede vraag voor hier: ik wil graag de box weg hebben. Hij staat in de weg en fungeert eigenlijk alleen als opbergplaats voor tassen, mutsen en wanten. Man wil hem nog even laten staan, want M begint nu te kruipen en dan kan het weleens handig zijn om haar in de box te doen.
Wanneer hebben jullie de box weggehaald?

Sillie, wat een belachelijke opmerking zeg! Hoop dat je wel enigszins hebt kunnen genieten van het weekendje weg?
pi_183514726
Nooit een box gehad dus ook niet gemist. Als -ie in de weg staat zou ik zeggen: gauw weg ermee OiT! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_183514835
Onze box gaat nooit weg, want als we de voorkant er uit halen is het een speelhuisje :D Ik kan me er nu al op verheugen om er een houten keukentje in te zetten :')
pi_183515182
OT, B was ruim 1 jaar toen de box de woonkamer uit ging. MAAR wij gebruikten hem ook echt. Zeker met 2 rondlopende katten was het wel zo handig. En B had niets tegen de box.
Juul vindt de box ook niet echt vervelend en zeker nu er naast B wat vriendjes komen spelen (lees rondrennen) dan ligt Juul wat veiliger in de box. Maar als we thuis zijn en in de woonkamer ligt ze dus voortaan op de grond. De katten lopen ook niet meer binnen.
Ik vond het bij B zelfs lastig om de box weg te doen. Hij vond het altijd zo knus in zijn eigen tokotje.

We zijn wel druk met een nieuwe tv kast, in de huidige kan Juul aardig wat uithalen want semi open. En wieltjes eronder en ondanks de rem erop, zie ik allerlei scenario's voor me.

Wat leuk Aure!
pi_183515205
Hebben jullie die box zo gekocht of zelf gemaakt Aure? Hoe dan ook: erg leuk idee! Zeker als je er de ruimte voor hebt.

OiT kan je kleine veilig rondkruipen? Geen huisdieren oid? Dan zou ik 'm lekker weghalen als je 'm niet gebruikt hoor, als je er nu weinig mee doet ga je dat straks wss ook weinig doen. Als je even eten wil koken kan je je kind ook even in de stoel vastsnoeren, of een oplossing met traphekjes verzinnen?
Rena nog van harte gefeliciteerd met je kleine grote meid! *O*.

Overprikkeld is bij mij ook echt iets anders dan 'gewoon moe'. Zeker bij peuter heel veel issues mee gehad en nu nog eigenlijk. Sommige baby's kunnen prima heel wakker in hun bedje een hele tijd heel tevreden rond liggen kijken, omdat ze het elders even te druk / te veel vinden.

Oh sillie dit is niet de eerste keer dat ik over die familieweekendjes lees, wat jammer dat het ook deze keer weer raak was :{. Ik begrijp dat de kleintjes het heel leuk hebben maar ik zou er op een gegeven moment klaar mee zijn hoor, je kan ook prima leuk een weekendje weg met alleen je eigen gezin en het heel leuk hebben, dikke doei aan je schoonfamilie zou ik zeggen :6.

En toen werd ik afgeleid door huilende baby, okbye ;).
pi_183515225
Olivia, de box hebben we bij Jewel nooit weg hoeven doen, toen zij 10 maanden was, was ik namelijk zwanger van Vlokje dus we hebben besloten de box maar gewoon te laten staan. Nu hebben we de box echter wel weg, ruim een maand dus Vlokje was nog net geen 5 maanden. Ook hier was het een sta in de weg en Vlokje speelt liever buiten de box. Daarnaast wilde ik dat Jewel van begin af aan zou leren dat ze rekening moet houden met Vlokje. Doordat ik haar in het begin steeds in de box weg legde gebeurde echter het tegenovergestelde en als Vlokje dan wel op de grond speelde, denderde Jewel er bijna letterlijk overheen. Nu is ze er helemaal aan gewend geraakt dat ze de ruimte moet delen met Vlokje en dat gaat hartstikke goed zonder de box O+
pi_183515386
Verschillende ervaringen, leuk om te lezen! Zusjevan, we hebben een hond, dat is eigenlijk ook de enige reden dat de box er staat. Aan de andere kant, op de twee doordeweekse dagen dat de kinderen hier zijn, is de hond naar de dagopvang, dus dan hoeven we daar al geen rekening mee te houden. M vindt de box niet leuk en speelt liever op de grond. Ik twijfel nog even door :D
  maandag 3 december 2018 @ 15:49:04 #301
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183515523
<O)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')