Verder las ik over een zere vinger, sinterklaas en heel veel slechte nachten en heel veel seksverhalen
 Verder las ik over een zere vinger, sinterklaas en heel veel slechte nachten en heel veel seksverhalen  hmm hebben die laatste 2 een link?
 hmm hebben die laatste 2 een link?  

Banaan is verwerkt op een avond.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:10 schreef Songeur het volgende:
Verder las ik over een zere vinger, sinterklaas en heel veel slechte nachten en heel veel seksverhalenhmm hebben die laatste 2 een link?

Sterkte daar! En ik ben gewoon op werk nu
 Sterkte daar! En ik ben gewoon op werk nu   
 Dit deed ik dus met Jip toen ie nog heel mini was, nu hij wat groter is droog ik nog steeds zijn hoofdje af, wikkel hem in een hydrofiel of badcape en zet hem dan in de maxicosi in de badkamer, met een speeltje. Dan kan ik weer zelf verder douchen en eerst mezelf afdrogen en aankleden enzo. Ik doe dan wel ook de verwarming aan in de badkamer nu het wat kouder is!quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:21 schreef Aure het volgende:
Vita, ik hanteer tegenwoordig de Lemijndouchetechniek: aankleedkussen in de badkamer (op de vloer)en een grote hydrofiel er boven op. Ik zorg ook dat ik een schone luier en kleertjes heb liggen. Dan kan ik als ik klaar ben met J. hem op het aankleedkussen leggen, droog ik snel zijn hoofdje af en wikkel hem in de hydrofiel. Als ie stil is douche ik verder en als ie gaat huilen droog ik mezelf af en droog dan hem af. Dat werkt echt goed! Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordtmisschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft

maar bij mij is alles goed. Box en bed zijn nog de hel op aarde
 maar bij mij is alles goed. Box en bed zijn nog de hel op aarde  ah vindt hem snotterig ook ontzettend zielig dus dan maar lekker bij mij
 ah vindt hem snotterig ook ontzettend zielig dus dan maar lekker bij mij 

dan maar weer er uit en aangekleed. Ohjah hij is iig gewassen, nu de mama nog

De maagzuurremmer lijkt dus echt te werken
 De maagzuurremmer lijkt dus echt te werken 

Dan slaap je denk ik echt nooit meer
 Dan slaap je denk ik echt nooit meer  

Hoedan?quote:Op donderdag 29 november 2018 13:25 schreef PriemGirl het volgende:
Hier net een poging gedaan tot douchen met babybadje er langs. Alles klaar gezet, baby gewassen op aankleedkussen; lekker in badje gedaan; sta op het punt zelf onder de douche te springen...... en een plassende baby

je kan toch baby in badje en zelf gaan douchen?
 je kan toch baby in badje en zelf gaan douchen?  

Je vergeet een belangrijke en tijdrovende stap: de reanimatie van je pasgeboren baby!quote:Op donderdag 29 november 2018 14:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoedan?je kan toch baby in badje en zelf gaan douchen?
Dan zelf uit de douche, aankleden en daarna baby uit badje.

?quote:Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijke en tijdrovende stap: de reanimatie van je pasgeboren baby!

dus op aankleedkussen en toen was het meteen krijsen dus kon ik ook niet even snel onder de douche (of dat voelt toch even niet heel fijn om hem te laten huilen).
 dus op aankleedkussen en toen was het meteen krijsen dus kon ik ook niet even snel onder de douche (of dat voelt toch even niet heel fijn om hem te laten huilen). 

Dan snap ik denk ik gewoon niet wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 november 2018 14:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
?
Je zet gewoon het badje naast je in de cabine of in bad & pakt de handdouche.
iig zo doe ik het.
 je kan een babytje dat nog niet zelf kan zitten toch niet in een bad laten terwijl je zelf doucht
 je kan een babytje dat nog niet zelf kan zitten toch niet in een bad laten terwijl je zelf doucht  

Ik bedoel met zo'n badstoeltje in het babybadje.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dan snap ik denk ik gewoon niet wat je bedoeltje kan een babytje dat nog niet zelf kan zitten toch niet in een bad laten terwijl je zelf doucht

Of heb ik nou een totaal verkeerde leeftijd in mn hoofd bij deze baby?

Eh, maar, dan moet dat wel passen toch? Wij hebben geen bad en ik pas net zelf in de douchecabine. Het badje kan niet in onze badkamer staan. Ik badder Bollie in de babykamer...quote:Op donderdag 29 november 2018 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik bedoel met zo'n badstoeltje in het babybadje.
Je moet er altijd bijblijven, maar je kan wel even tegenlijk douchen.
Ik deed het vanaf 3/4 weken zo.
En hij past er nog steeds in

Ja, dat klopt.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh, maar, dan moet dat wel passen toch? Wij hebben geen bad en ik pas net zelf in de douchecabine. Het badje kan niet in onze badkamer staan. Ik badder Bollie in de babykamer...

Een Schnuggle badje! Iemand hier heeft me hem geadviseerd en wij hebben er veel schik van! Kan ook al met jongere baby’s. Kost 30 euro maar is het me 100% waard.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:28 schreef exode het volgende:
Wij zitten nu met het 'past niet meer in bad' dilemma. Juul is echt te groot voor het babybad aan het worden maar te klein om in het grote bad te gaan. Vooralsnog combineren we het dus met B. B vindt het geweldig om met Juul in bad te gaan. Klein laagje water in het grote bad en als Juul klaar is, mag B het bad verder vullen voor zichzelf.
Sinterklaas heeft ook wat badspeelgoed voor Juul gekocht. B speelt alleen met playmobil in bad daar is Juul voorlopig te klein voor.
Ik krijg allemaal video's van mijn vrouw door geAppt, Juul heeft nieuwe geluidjes ontdekt, wel met veel kwijl
 Zijn vanmorgen ook even boodschappen wezen doen en ze vond het weer zo leuk in het winkelwagentje dat ik bijna elke dag zou gaan
 Zijn vanmorgen ook even boodschappen wezen doen en ze vond het weer zo leuk in het winkelwagentje dat ik bijna elke dag zou gaan  

en in het Bébé-jou click babybadjes past een badring heb ik laatst geleerd (laten ik nu net de basic hebben, dat past niet)quote:Op donderdag 29 november 2018 14:44 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Badring! Super handig voor een baby die nog niet zelf kan zitten maar wel zelf uit het babybad is gegroeid. Kon prima tegelijk met grote zus ook, want zo hoefden we niet bang te zijn dat baby steeds omver lazerde en half zou verzuipen en kon er voor peuter net wat meer water in bad waardoor het voor haar ook leuker was.

Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.quote:Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef exode het volgende:
En dat de groot worden, geldt ook voor de kinderwagen. Mevrouw ligt inmiddels op elke cm's van de rand met haar hoofd. En dat is met haar voeten tegen de onderrand aan. Ze is morgen 5 maanden, we willen eigenlijk nog even wachten met de opvolger van de kinderwagen. We kijken wel op Marktplaats naar de Quinny Zapp nav tips hier.
En ik heb werkontwijkend gedrag

was volgens mij iemand van hier die er een had. een biba bad ziet er wel handig uit maar duur. we gaan nu eerst voor een opbergbox + badring. kleine badkamer dus eerst maar ff zien of er veel gebruik van word gemaakt voordat we iets aanschaffen wat vervolgens stof staat te vangen zoals het babybadje.quote:Op donderdag 29 november 2018 15:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat een apart geval zo'n OPla
Volgens mij past een badring ook in het Luma badje.

het is ook hoe bewegelijk ze zijn, onze uk doen we al sinds ze 7 maanden is in de maxi cosi ipv de bak. Met haar kleine lijfje past ze nog makkelijk in de bak maar ze draaide steeds en begon over de rand te klimmen!quote:Op donderdag 29 november 2018 15:49 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.
Ze is vandaag (whooooooooooooooooooooooo) 8 maanden dus ik wil nu wel het zitje gaan gebruiken.

Juul zet zich af met haar voeten en ligt dan echt tegen de rand met haar hoofd en half in de kap zeg maar als deze niet omhoog staat. Gek ding is het.quote:Op donderdag 29 november 2018 15:49 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik dacht met 5 maanden ook al dat G te groot zou worden voor de kinderwagenbak, maar ze past er nog steeds in. Ze is in cm's flink gegroeid, maar ze ligt nooit uitgestrekt, dus vandaar.
Ze is vandaag (whooooooooooooooooooooooo) 8 maanden dus ik wil nu wel het zitje gaan gebruiken.

Ja absoluut. G. vindt alles prima, dat is heel fijn.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
het is ook hoe bewegelijk ze zijn, onze uk doen we al sinds ze 7 maanden is in de maxi cosi ipv de bak. Met haar kleine lijfje past ze nog makkelijk in de bak maar ze draaide steeds en begon over de rand te klimmen!

Ik heb ook gekeken naar een biba bad, lees er verschillende dingen over.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
was volgens mij iemand van hier die er een had. een biba bad ziet er wel handig uit maar duur. we gaan nu eerst voor een opbergbox + badring. kleine badkamer dus eerst maar ff zien of er veel gebruik van word gemaakt voordat we iets aanschaffen wat vervolgens stof staat te vangen zoals het babybadje.

wanneer ga je nou van maxi cosi naar opvolger?
 wanneer ga je nou van maxi cosi naar opvolger? 

Ik heb weken geprobeerd inderdaad met dat soort momenten de toenadering te zoeken, maar kreeg (krijg) eigenlijk weinig tot geen respons. Dan houd je daar op een gegeven moment toch een beetje mee op. Zal het zeker blijven doen/proberen, maar heb nu nog niet echt het idee dat het verschil maakt of ik wel of niet iets doe. Daar dan ook weer over geprobeerd te praten, maar dat komt ook nog niet aan. Maar ja, seks is dus overal heel wisselend als ik het zo lees. Is natuurlijk al helemaal niet prioriteit #1, maar onbelangrijk is het ook niet natuurlijk.quote:Op donderdag 29 november 2018 10:51 schreef Peacefulll het volgende:
NJ, ik vind het naar om te lezen dat spookje zo onrustig is en dat jullie elkaar even niet zo goed vinden. Manlief en ik maken bewust elke dag even tijd voor elkaar om even een knuffel of een kus te geven. Bijvoorbeeld als de één staat te koken, komt de ander even in de keuken om kort de dag door te praten en te knuffelen. En sowieso voor het slapengaan en opstaan/vertrek naar werk geven we elkaar een kus en/of een knuffel.
Over seks gaan we het maar niet hebben.. In mijn zwangerschap staat de teller op 3 (eerst wilde manlief niet uit angst om iets kapot te maken of verkeerd te doen en daarna zat mijn bekkenbodem zo op slot dat alles heel zeer deed). Na de bevalling nu 1x, maar het ging nog niet van harte. Gaan we aan werkenHet komt dus echt bij veel stellen voor dat dat soort intimiteit bijna afwezig is, maar wij zoeken het contact vooral in het knuffelen, zoenen en praten met elkaar. Sterkte

Volgens mij het liefst zo laat mogelijk, de maxi cosi is niet meer veilig als het hoofd er boven uit komt.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Over te kleine badjes en bakken gesprokenwanneer ga je nou van maxi cosi naar opvolger?
Bij mijn dochter had ik geen auto toentertijd, dus ik heb geen idee.
Hij komt nu met zijn voeten buiten de maxi cosi en begint zich af te zetten tegen de stoel
Zit wel stevig verder.

Dat tillenquote:Op donderdag 29 november 2018 16:15 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Volgens mij het liefst zo laat mogelijk, de maxi cosi is niet meer veilig als het hoofd er boven uit komt.
G zit in mijn auto in een vervolgstoel (Maxi Cosi Axiss) vanaf 9 kilo. Ze is iets meer dan 9 kilo, maar ik kan haar gewoon niet meer tillen met de maxi cosi. Bij m'n vriend in de auto zit ze nog gewoon in de maxi cosi.
 hou op schei uit.
 hou op schei uit.  

5dec weer meten/wegen. De laatste keer was in september en sindsdien zijn er 2 kledingmaten doorheen gegaan. Ik gok dat ze ergens rond de 74cm zit nu, want die maat zit haar goed/sommige broekjes bijna te kort.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat tillenhou op schei uit.
Hij tikt hier inmiddels bijna de 9 aan.
Nog even wachten dus.
Hoelang is ze?

Wij hadden na 2 dagen medicatie een andere baby. Ik hoop dat dit jullie helpt!quote:Op donderdag 29 november 2018 16:18 schreef NicolasJoy het volgende:
(Verborgen) reflux, 95% zeker.
Continu aan het hikken, slikken, laatste dagen ook een beetje zurige adem/lucht, pijn .. Ze spuugt niet veel, slikt het steeds weer door dus krijgt het zuur dan 2x door de slokdarm. Waarschijnlijk dat dit toch echt de oorzaak is van de onrust, het krijsen, ontroostbaar en zo verder.. We werken al heel erg aan de RRR (Rust, regelmaat en rrrrrr), dus geen doorverwijzing voor nu maar direct medicijnen. 2x per dag, nu een paar weken aankijken hoe en of het werkt, de bijwerkingen wegblijven/meevallen en zien of dit een oplossing biedt.. Gelukkig een fijnere arts dan Nouk.

Welke medicatie hebben jullie gekregen?quote:Op donderdag 29 november 2018 16:21 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wij hadden na 2 dagen medicatie een andere baby. Ik hoop dat dit jullie helpt!

Wij hadden Nexium. Wij moesten ergens tussen de 30 en 40 euro betalen en dan hadden we genoeg voor een maand. Uiteindelijk maar ruim 2 weken geprobeerd, toen was haar slokdarm weer rustig en wat nog zo nu en dan omhoog kwam deed geen pijn meer.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:22 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Welke medicatie hebben jullie gekregen?
Wij hebben iets met een r? Rani-iets dacht ik? Maar is niet goedkoop begreep ik wel. Of hoge eigen bijdrage of zelfs helemaal zelfs betalen..
Goed, als het werkt is het mij al het geld meer dan waard, maar schrok wel.

Daar hebben we ook over gesproken, maar had mogelijk meer bijwerkingen dacht ik dat de arts zei, vandaar nu eerst deze rani-- proberen. ~ 60 euro voor een ruime maand.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:24 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wij hadden Nexium. Wij moesten ergens tussen de 30 en 40 euro betalen en dan hadden we genoeg voor een maand. Uiteindelijk maar ruim 2 weken geprobeerd, toen was haar slokdarm weer rustig en wat nog zo nu en dan omhoog kwam deed geen pijn meer.

Wij hebben ook ranitidine. Idd stikduur, als het helpt en je blijft het dus gebruiken, moet je door de arts "voor chronisch gebruik" op het recept laten schrijven. Dan wordt het wel vergoed namelijk. Die eerste fles wordt niet vergoed.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:22 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Welke medicatie hebben jullie gekregen?
Wij hebben iets met een r? Rani-iets dacht ik? Maar is niet goedkoop begreep ik wel. Of hoge eigen bijdrage of zelfs helemaal zelfs betalen..
Goed, als het werkt is het mij al het geld meer dan waard, maar schrok wel.

een jaar is wel heel kort voor dat geld.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb ook gekeken naar een biba bad, lees er verschillende dingen over.
Kwaliteit-prijs verhouding schijnt niet zo denderend te zijn.
De zak zou het met normaal gebruik nét een jaar volhouden.
Maar twijfel er alsnog over.
dat was ook ons idee, zouden ze bij de action hebben maar dat lijkt een zomerproduct?quote:Op donderdag 29 november 2018 16:06 schreef Aventura het volgende:
Oh en over dure badjes, je kan ook zo'n soepele kunststof tuinemmer gebruiken, al dan niet icm een badring. Ideaal en kost geen drol.

ja een andere bak kan natuurlijk ook. Zo'n emmer heet ook wel een flexitub of tubtrug en de gemiddelde ijzerhandel of klusboer heeft ze wel. Kost hooguit 10 euro en je gebruikt 'm later gewoon voor je tuinafval. Je kan naturlijk ook handenvol geld uitgeven aan bv een stokke flexibath oid maar ik vind dat absurde prijzen voor wat het is.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
een jaar is wel heel kort voor dat geld.
[..]
dat was ook ons idee, zouden ze bij de action hebben maar dat lijkt een zomerproduct?
gisteren een opbergbox schoongemaakt daarin kan dan direct de badring + badspeeltjes worden opgeruimd. als dat bevalt maar ff zien of een andere bak/mand handiger is.

ben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.
 ben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.  

Ik kreeg omeprazol en moest dus niks betalen? Overigens is Bollie hier nu (dag 3 medicatie) ook een stuk rustiger al.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:26 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar hebben we ook over gesproken, maar had mogelijk meer bijwerkingen dacht ik dat de arts zei, vandaar nu eerst deze rani-- proberen. ~ 60 euro voor een ruime maand.
Wel super fijn zo'n succesverhaal te horen, geeft hoop.
Zijn hier wel ook gewaarschuwd dat het zelfs met medicatie mogelijk tot een 18 maand oud zelfs kan duren..

stokke flexibad is echt klein, daarin past geen badring. die hebben we wel in de winkel bekeken want ondanks het geld was dat qua ruimte wel ideaal geweest.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
ja een andere bak kan natuurlijk ook. Zo'n emmer heet ook wel een flexitub of tubtrug en de gemiddelde ijzerhandel of klusboer heeft ze wel. Kost hooguit 10 euro en je gebruikt 'm later gewoon voor je tuinafval. Je kan naturlijk ook handenvol geld uitgeven aan bv een stokke flexibath oid maar ik vind dat absurde prijzen voor wat het is.

Heb je dan zo’n extreem lange Juul of zo’n kleine bak? Mars past met 7,5 maand en 72 centimeter (gemeten bij ruim 6 maanden) echt nog in de bak. En geloof me, het is een beer met zijn ruim 9 kilo. We hebben de Joolz Day.quote:Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef exode het volgende:
Wij hadden in ons vorige huis een enorme inloopdouche en een groot bad. Toen B wat ouder was, zat hij in badstoeltje ding en douchte ik met zicht op hem.
Nu hebben we een mini badkamer en bad/douche ineen.
Juul vindt het overigens erg grappig om in een wipstoel in de badkamer te kijken hoe ik of mijn vrouw doucht. Blijkbaar zijn wij hilarisch onder de douche.
Wij douchen zelf 's ochtends en B en Juul 's avonds. Dus tegelijk. Ik douche wel 's avonds vaak maar dan liggen de schatjes al op bed.
En dat de groot worden, geldt ook voor de kinderwagen. Mevrouw ligt inmiddels op elke cm's van de rand met haar hoofd. En dat is met haar voeten tegen de onderrand aan. Ze is morgen 5 maanden, we willen eigenlijk nog even wachten met de opvolger van de kinderwagen. We kijken wel op Marktplaats naar de Quinny Zapp nav tips hier.
En ik heb werkontwijkend gedrag

.
.  .
. .
.

Fijn dat prul goed groeit!quote:Op donderdag 29 november 2018 16:57 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn vandaag voor het eerst even de deur uit geweest om te gaan wegen en ons nieuwe plan werkt! Prul is sinds maandag aangekomen van 2900 naar 3090 gram en dus officieel haar geboortegewicht voorbijben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.
Ik ga binnenkort echt meelezen en -posten, maar leef wel heel erg met jullie mee hoor! Prachtige oorbellen ook
Nog even een vraag: heeft er iemand ervaringen met een wijkende wond van de knip? Mijn herstel gaat prima en ik pas alweer in m'n kleren, maar die wond is wel echt een beetje vervelend. Advies van de vk is zoutbadjes nemen en bloot slapen, maar ze kon niet zeggen hoe lang ik daf moet volhouden.

Hoe bedoel je gelijk op
 Hoe bedoel je gelijk op  

nu ligt ie super vrolijk tussen ons in te kirren
 nu ligt ie super vrolijk tussen ons in te kirren   

Nouja zeg daar smelt je echt helemaal van. En kiek die blije toet
 Nouja zeg daar smelt je echt helemaal van. En kiek die blije toet   

Om 7u kwam hij pas weer; dat had ik toch echt niet verwacht na gisterenavond. Hij ligt nu ook alweer verder te tukken. Hij lijkt er verder gelukkig niet zo extreem last van te hebben; behalve dat hij zich steeds wakker kucht/hoest/niest en hij dan gaat huilen want eigenlijk is hij dan toch wel heel erg moe. Maar ik word nog steeds getrakteerd op lachjes overdag.
 Om 7u kwam hij pas weer; dat had ik toch echt niet verwacht na gisterenavond. Hij ligt nu ook alweer verder te tukken. Hij lijkt er verder gelukkig niet zo extreem last van te hebben; behalve dat hij zich steeds wakker kucht/hoest/niest en hij dan gaat huilen want eigenlijk is hij dan toch wel heel erg moe. Maar ik word nog steeds getrakteerd op lachjes overdag. 

Oooh, smelterdesmelt - wat lief!quote:Op vrijdag 30 november 2018 08:18 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Verbevelemd van jullie nachten NJ en Aure!
Ik heb op film dat ie mama zegt, je kunt me opdweilen

), 05:30, 07:00.
), 05:30, 07:00.  ) compenseert ietwat.
) compenseert ietwat.   

Is Günther nog steeds in moppersmurfmodus?
 Is Günther nog steeds in moppersmurfmodus? Ok, ik ben niet echt vlot ermee, maar toch ook niet extreem laat? Ik ga echt nog aan mezelf twijfelen of ik het arme kind niet verpest
 Ok, ik ben niet echt vlot ermee, maar toch ook niet extreem laat? Ik ga echt nog aan mezelf twijfelen of ik het arme kind niet verpest  
  ) en voor het begroeten van haar alltime bestie: De Fles. Aan de borst wil ze inmiddels eigenlijk niet meer. Heb er nu wel vrede mee
 ) en voor het begroeten van haar alltime bestie: De Fles. Aan de borst wil ze inmiddels eigenlijk niet meer. Heb er nu wel vrede mee  

quote:Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.

Ik hou wijselijk mijn mond over de afgelopen 3 nachtenquote:Op vrijdag 30 november 2018 06:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een rust hier vannacht! Hopelijk een goed teken voor alle nachtelijke uurtjes.
Zelf nu in de nacht afgewisseld tussen een baby die aandacht wil en een zieke vrouw. Aftellen tot Spookje naar de KDV kan en mijn werkdag (nu dan later) begint tot vanavond 20u. Drukke dag.
 we zullen het lot niet tarten.
 we zullen het lot niet tarten.  maar zou zonde zijn als je het mist.
 maar zou zonde zijn als je het mist.  

Louter slaperig.
 Louter slaperig.

Hier is meneertje vandaag 7 weken
 Hier is meneertje vandaag 7 weken  De tijd gaat zo ontzettend snel ! En vannacht had ik over het werk gedroomd; onbewust ben ik het aan het missen..?
 De tijd gaat zo ontzettend snel ! En vannacht had ik over het werk gedroomd; onbewust ben ik het aan het missen..?  Hier nog een maandje thuis en 2 januari begin ik weer en eigenlijk kijk ik er ook wel naar uit. Zal enorm wennen zijn van fulltime naar 3-dagen per week; maar zou het niet willen missen om 2 dagen ook thuis te zijn met Tijn.
 Hier nog een maandje thuis en 2 januari begin ik weer en eigenlijk kijk ik er ook wel naar uit. Zal enorm wennen zijn van fulltime naar 3-dagen per week; maar zou het niet willen missen om 2 dagen ook thuis te zijn met Tijn.  Flesje van 60 was niet genoeg; daarna gelijk nog 40 op en nu ligt hij alweer een kwartiertje een stuk vrediger te slapen.
 Flesje van 60 was niet genoeg; daarna gelijk nog 40 op en nu ligt hij alweer een kwartiertje een stuk vrediger te slapen. 

Balen dat ze niet slaapt in een gewone slaapzak, hopelijk komt dat snel, anders blijf je bezig met die speen
 Balen dat ze niet slaapt in een gewone slaapzak, hopelijk komt dat snel, anders blijf je bezig met die speen  

voor de goede nachten en
 voor de goede nachten en  voor iedereen.
 voor iedereen. 

Wat hebben jullie veel gepost!
 Wat hebben jullie veel gepost!  Niet in de zin van dat ik hem gelijk wil bespringen, maar wel dat mijn hart er van smelt
 Niet in de zin van dat ik hem gelijk wil bespringen, maar wel dat mijn hart er van smelt 
Deze tip wilde ik ook geven nadat ik las over alle babybadjes.quote:Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
 , want meneer vond het al snel niet zo leuk meer en past er ook niet meer in overdwars. (Met 2 maanden was hij al 60 cm) T lijkt mij ook ideaal voor met mooi weer in de tuin om lekker in te spetteren als hij zelf kan zitten.
 , want meneer vond het al snel niet zo leuk meer en past er ook niet meer in overdwars. (Met 2 maanden was hij al 60 cm) T lijkt mij ook ideaal voor met mooi weer in de tuin om lekker in te spetteren als hij zelf kan zitten.  mijn knip is gaan wijken en heb nu een stukje wild vlees daar. Advies was zo veel mogelijk laten luchten aan de blote lucht en niet te veel forceren/doen
 mijn knip is gaan wijken en heb nu een stukje wild vlees daar. Advies was zo veel mogelijk laten luchten aan de blote lucht en niet te veel forceren/doen  

En niet handig van het kdv
 En niet handig van het kdv 

Ik hoor m soms ook heel moeilijk slikken en het een soort weerkaatsen. Hij heeft ook regelmatig de hik waar hij steeds meer last van heeft, dan komt het volgens mij omhoog. Maar hij spuugt bijvoorbeeld helemaal niet meer (alleen mondje terug met verse melk) en ruikt ook niet zuur. Laat wel veel stink scheetjes. De spruw lijkt gelukkig echt op zijn retour dus dat moet het niet kunnen zijn.
 Ik hoor m soms ook heel moeilijk slikken en het een soort weerkaatsen. Hij heeft ook regelmatig de hik waar hij steeds meer last van heeft, dan komt het volgens mij omhoog. Maar hij spuugt bijvoorbeeld helemaal niet meer (alleen mondje terug met verse melk) en ruikt ook niet zuur. Laat wel veel stink scheetjes. De spruw lijkt gelukkig echt op zijn retour dus dat moet het niet kunnen zijn.

Goed dat jullie even de tijd nemen om samen weg te gaanquote:Op vrijdag 30 november 2018 11:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
—
Hier begonnen met 5,5 - 6 maanden. Dat gingn eigenlijk heel goed, maar nu wil hij opeens niks meer eten. Zal wel een fase zijn.
Vanavond gaat U naar oma toe zodat wij naar de bios kunnen. Wilde ik net kaartjes bestellen, zie ik dat de eerst mogelijke film om 23:00 uur begint. Na wat twijfelen toch besteld.
Het is dat we echt even samen wegmoeten.

Er zijn natuurlijk dingen die hij wel at. Brood, snoep, chocola, pannenkoeken, koekjes, bananen, groene appels, alles met kikkererwten en patat
 Er zijn natuurlijk dingen die hij wel at. Brood, snoep, chocola, pannenkoeken, koekjes, bananen, groene appels, alles met kikkererwten en patat   We zijn hem al die tijd gewoon onze normale dingen blijven aanbieden, eet je niet dan niet en je krijgt niks anders. Van de een op andere dag ging hij eten. En nu eet hij bijna alles. Als hij er zin in heeft dan
  We zijn hem al die tijd gewoon onze normale dingen blijven aanbieden, eet je niet dan niet en je krijgt niks anders. Van de een op andere dag ging hij eten. En nu eet hij bijna alles. Als hij er zin in heeft dan   

die gelukkig weer vrolijk is, een Bollie met veel baat bij medicatie en een uitje voor Duman. En
 die gelukkig weer vrolijk is, een Bollie met veel baat bij medicatie en een uitje voor Duman. En   en
 en  voor de rest waar van toepassing, mijn hoofd is een zeef.
 voor de rest waar van toepassing, mijn hoofd is een zeef.

voor Spees over iets wat we niet nader benoemen.
 voor Spees over iets wat we niet nader benoemen. 

gelukkig hebben mijn ouders een complete baby-uitzet inclusief Maxi-Cosi (
  gelukkig hebben mijn ouders een complete baby-uitzet inclusief Maxi-Cosi (  ) dus ze konden hem komen halen
 ) dus ze konden hem komen halen  . Het kind eet werkelijk alles.
. Het kind eet werkelijk alles. 

In mijn hoofd zou ik nu nog een 3-tal weken afbouwen; maar ik moet me leren neerleggen dat dingen niet zoals gepland gaan (lol.. dingen willen plannen met een baby; ik ben gek
 In mijn hoofd zou ik nu nog een 3-tal weken afbouwen; maar ik moet me leren neerleggen dat dingen niet zoals gepland gaan (lol.. dingen willen plannen met een baby; ik ben gek  
  ). Het is goed zo
 ). Het is goed zo  Hij doet het ook goed op kv en ah kan ik mooi vriend in het weekend uit bed schoppen om te gaan voeden 's nachts/'s morgens vroeg
 Hij doet het ook goed op kv en ah kan ik mooi vriend in het weekend uit bed schoppen om te gaan voeden 's nachts/'s morgens vroeg  

Want zelf overstuurt zijn, zorgt er blijkbaar voor dat onze hersenen ook maar meteen uitschakelen ofzo
 Want zelf overstuurt zijn, zorgt er blijkbaar voor dat onze hersenen ook maar meteen uitschakelen ofzo  Ik had kolven toen ook niet als 'optie' gezien; en uiteindelijk al snikkend gekolfd en heeft vriend fles gegeven met bv wat toen wel goed werd gedronken... Heb het maar 1x zo extreem gehad toen gelukkig; daarna dronk hij eigenlijk weer 'normaal', geen idee wat hem toen dwars zat.......
 Ik had kolven toen ook niet als 'optie' gezien; en uiteindelijk al snikkend gekolfd en heeft vriend fles gegeven met bv wat toen wel goed werd gedronken... Heb het maar 1x zo extreem gehad toen gelukkig; daarna dronk hij eigenlijk weer 'normaal', geen idee wat hem toen dwars zat....... Fantastic Beasts wil ik ook zien; maar wellicht niet in de bioscoop
 Fantastic Beasts wil ik ook zien; maar wellicht niet in de bioscoop  

Puur omdat ik echt geen zin had om met de kerstperiode te moeten beginnen... Nu begin ik mooi 2 januari
 Puur omdat ik echt geen zin had om met de kerstperiode te moeten beginnen... Nu begin ik mooi 2 januari 
 Mij vriend meldde ook al dat hij verkouden begon te raken.. dus ik heb hier ook even iedereen aangestoken
 Mij vriend meldde ook al dat hij verkouden begon te raken.. dus ik heb hier ook even iedereen aangestoken 

Heb nu spierpijn in m'n arm
  Heb nu spierpijn in m'n arm   

Hier ook niet een hele makkelijke eter.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:13 schreef elliebell het volgende:
Hapjes: wij zijn met 6 maanden begonnen. 'Bewijzen' voor het nut van met 4 maanden beginnen vond ik niet echt overtuigend. Was van plan rapley te gaan doen, maar dat werkt niet bij onze baby. Hij vind bijna alles vies en krijgt nauwelijks iets binnen als je hem stukken geeft. We blijven het wel doen, maar dan meer voor de lol. Eten blijft dus nog wat matig gaan, groei is wel ok gelukkig.

Herkenbaar... Ik ben echt heel braaf met groenten begonnen, maar dat bleef hij vies vinden. Potjes fruit gaan er hier het beste in, vers maar matigquote:Op vrijdag 30 november 2018 13:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier ook niet een hele makkelijke eter.
Hij eet wel veel, maar geen groente die niet zoet zijn
Broodkorstje en ei gaat er wel goed in.
 Brood en yoghurt vindt hij ook top. En dat was de variatie wel (+flessen melk)
  Brood en yoghurt vindt hij ook top. En dat was de variatie wel (+flessen melk)

Verder eet ze tot noch toe bijna alles wat we haar aanbieden, ik hoop echt dat dat zo blijft, ikzelf was als kind een vreselijke eter
 Verder eet ze tot noch toe bijna alles wat we haar aanbieden, ik hoop echt dat dat zo blijft, ikzelf was als kind een vreselijke eter  

. En m'n haren
. En m'n haren  . (Al is het wel een beetje jammer dat ik daar behoorlijk wat van aan het verliezen ben!)
. (Al is het wel een beetje jammer dat ik daar behoorlijk wat van aan het verliezen ben!)  . Wel fijn dat mini al wat beter is! Ik heb nog verlof dus kan er helemaal op los posten.
. Wel fijn dat mini al wat beter is! Ik heb nog verlof dus kan er helemaal op los posten.  . Mijn wond ging ook wijken en heb ik zelf nooit bekeken maar ook ik kreeg het advies om het zo veel mogelijk te laten luchten. Vond ik vreselijk want ik heb een zeer gevoelige neus en kon dat de hele tijd toch een beetje ruiken
. Mijn wond ging ook wijken en heb ik zelf nooit bekeken maar ook ik kreeg het advies om het zo veel mogelijk te laten luchten. Vond ik vreselijk want ik heb een zeer gevoelige neus en kon dat de hele tijd toch een beetje ruiken  . Maar ja, het helpt wel dus deed ik dat standaard als I. een dutje deed en ik ook op bed lag. Ik heb ook heel lang onder de douche geplast omdat het daar toch beter te spoelen was
. Maar ja, het helpt wel dus deed ik dat standaard als I. een dutje deed en ik ook op bed lag. Ik heb ook heel lang onder de douche geplast omdat het daar toch beter te spoelen was  .
.  .
.  . Hier staat de MC gewoon in huis trouwens. Is wat warmer voor het jochie.
. Hier staat de MC gewoon in huis trouwens. Is wat warmer voor het jochie. .
.  

:
: vermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts
 vermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts  . Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.
. Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben nog lang niet bijgelezen, maar aanhakend op het meest actuele onderwerp:
in m'n facebookgroepje van september mama's (ja vraag me niet waarom ik er nog bij zitvermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts
. Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Protège moi de mes désirs.
Protège moi de mes désirs.

Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een reminder: food under one is just for fun.

10-12 weken he. Iets van vroegahhh.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.

Dankjewel voor je reactie.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.
Volg je een afbouwschema dan is de kans groot dat de bijvoeding al nodig is.
Voor fun is een zin die gemaakt is om moeders minder zorgen te geven, en dat vind ik terecht, als je voedsel geeft die in veel vet/energie voorzien dan is echt een hapje of 2 voldoende.
De hoeveelheden zijn heel klein, dat maakt een maaltijd voor een kind heel anders dan hoe wij het als volwassenen zien. Met de juiste voedsel en voldoende frequentie is het snel voldoende.
Die paar hapjes die een kind dan tot zich neemt voldoen aan wat nodig is.
Tot de 6 maanden is volledige kv of bv voldoende, daarna moet er hoe dan ook steeds meer eten in. Bij een maand of 9 hebben ze o.a ijzer, zinc en een hoger energiebehoefte dan dat de meeste mensen leveren met bv of kv.
De who heeft er een mooie pdf over voor bv:
http://www.who.int/nutrit(...)eeding_breastfed.pdf
(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4
http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf

quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.
 Dat arme kleintje.. Je ziet soms ook dat mensen het zelf leuk vinden om te gaan bijvoeden maar niet denken aan het darmstelsel van hun kleine. Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan hoe anders mensen soms opvoeden.
 Dat arme kleintje.. Je ziet soms ook dat mensen het zelf leuk vinden om te gaan bijvoeden maar niet denken aan het darmstelsel van hun kleine. Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan hoe anders mensen soms opvoeden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |