abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 november 2018 @ 08:05:58 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183414297
https://nos.nl/op3/artike(...)door-leerlingen.html

quote:
Leerlingen die schelden, intimideren of zelfs fysiek geweld gebruiken tegen hun leraar: ruim een kwart van de middelbare schooldocenten heeft hier het afgelopen jaar mee te maken gehad. Dat blijkt uit een enquête van DUO Onderwijsonderzoek & Advies onder meer dan duizend docenten.

Aanvullend hield NOS Stories via Instagram een enquête onder bijna 10.000 scholieren. Daaruit blijkt dat meer dan de helft van hen wel eens meemaakt dat leraren worden uitgescholden. Vooral het woord 'kankerhoer' vliegt regelmatig door het klaslokaal.

Waarom doen leerlingen dat? En hoe voelt het voor docenten? Dat zocht NOS Stories uit in de volgende video:
De waarheid over je leraar slaan

Honderden middelbare scholieren geven toe zelf wel eens een docent uit te schelden, bijvoorbeeld omdat ze eruit worden gestuurd. Als reden geven ze verder dat hun leraar ook niet zo aardig doet: die zou leerlingen bijvoorbeeld dom noemen, of racistische opmerkingen maken.

Hoe er met een scheldende leerling wordt omgegaan, verschilt per school en soms zelfs per docent. Ze worden uit de les gestuurd, moeten nablijven of worden zelfs geschorst. Maar tegelijkertijd laten honderden scholieren weten dat de leraar uitschelden in hun klas helemaal geen gevolgen heeft.

"Er was op mijn vorige school geen dag dat een docent niet werd uitgescholden", vertelt Tim, die inmiddels van school af is. "Als een docent vroeg of een jongen zijn jas wilde uitdoen, werd hij al voor kankermongool uitgemaakt. De leraar liet het maar, omdat hij door wilde met zijn les."

"Vrouwelijke docenten worden bij ons op school slet of hoer genoemd als iets niet gaat zoals iemand zou willen", vertelt een leerling die anoniem wil blijven. "Ze doen alsof ze het niet horen."
NOS

Eén op de vijftig docenten heeft het afgelopen jaar meegemaakt dat een leerling fysiek geweld gebruikte. Het gaat dan bijvoorbeeld om duwen, schoppen of slaan, blijkt uit het onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek & Advies.

"Onze klas was boos, omdat we vonden dat een jongen racistisch werd behandeld", vertelt Bram, die inmiddels van school af is. "Eerst werden er pennen gegooid naar de leraar, uiteindelijk ook stoelen en tafels. Ik deed het ook. De leraar moest op een brancard naar het ziekenhuis. Sommige docenten durfden daarna niet meer naar school te komen."

Een leerling van weer een andere school vertelt dat leerlingen niet blij waren met een toetsweek. "Toen werden er mandarijnen en druiven gegooid en deodorant richting de docent gespoten. De docent barstte in huilen uit. De school heeft tot nu toe geen maatregelen genomen."
NOS

Het verbale en fysieke geweld speelt zich af op alle onderwijsniveaus, maar wel vaker bij docenten die lesgeven op het vmbo-basis/kader, blijkt uit het onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek & Advies. Ook docenten die zeggen veel achterstandsleerlingen op school te hebben, zeggen vaker te maken hebben met geweld van leerlingen.

Opmerkelijk is verder dat veel docenten aangeven dat zij afgelopen jaar hebben meegemaakt dat een leerling stoned (39 procent) of dronken (12 procent) op school kwam. Bijna een derde van de docenten geeft aan dat er leerlingen in drugs handelden op of rondom de school. 10 procent van de docenten zegt dat er afgelopen jaar een leerling met een wapen op hun school kwam.
NOS

Bij de Inspectie van het Onderwijs kwamen vorig jaar meer dan 2000 meldingen bij vertrouwenspersonen binnen, een kleine stijging ten opzichte van het jaar ervoor. De meeste gingen over verbaal en fysiek geweld op scholen, maar het is onduidelijk hoe vaak het om een incident tussen leerlingen en leraren ging. Ook zeggen deze cijfers niet alles, omdat scholen incidenten niet hoeven te melden.

"Elk incident is er één te veel, maar we hebben wel het idee dat het in Nederland onder controle is en scholen het bespreekbaar maken", zegt Simone van Geest van de Algemene Onderwijsbond. "Wij vinden het daarom ook belangrijk dat je niet zomaar iedereen voor de klas zet. Tijdens je opleiding leer je om te gaan met iemand die niet oplet, lastig is en snel afgeleid is. Of misschien wel verbaal of fysiek geweld gebruikt."
:N

Het ergste wat ik me uit m'n middelbare school-tijd herinner was propjes gooien naar een onzekere stagiaire, maar goed - dat was midden jaren 90. En tevens op het platteland, dat scheelt vermoedelijk ook.
pi_183414346
De ouders van tegenwoordig :{
pi_183414362
MBO galore
De wietkwekers van de toekomst. Tsja.
U MAD?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 08:14:14 #4
408813 crew  trein2000
pi_183414367
Stoelen en tafels, alle jezus... :(
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183414371
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:14 schreef trein2000 het volgende:
Stoelen en tafels, alle jezus... :(
Vast wat overdreven :')
pi_183414372
:N Jammer, zou het zo'n docent zo gunnen dat hij zo'n kut blaag een flinke veeg mag uitdelen.
  woensdag 28 november 2018 @ 08:15:52 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183414375
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:13 schreef de_boswachter het volgende:
MBO galorer
Daar kwam het meppen e.d. inderdaad veelvuldig voor.

Maar dan niet richting docenten, maar onder elkaar. Onderling voelde je een voortdurende onderhuidse agressie.

Vergeleken met de Havo bleek het iig een geheel andere wereld.

Dit was dan rond de millenniumwisseling; de sfeer zal ongetwijfeld nog veel verder verhard zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 28-11-2018 08:28:44 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 08:16:12 #8
408813 crew  trein2000
pi_183414378
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:14 schreef aloa het volgende:

[..]

Vast wat overdreven :')
Dat betwijfel ik...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183414381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:15 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
:N Jammer, zou het zo'n docent zo gunnen dat hij zo'n kut blaag een flinke veeg mag uitdelen.
Vroeger was alles beter.

Als je nu een klap geeft, staan meteen de ouders op je stoep.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2018 08:16:48 ]
pi_183414403
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter.

Als je nu een klap geeft, staan meteen de ouders op je stoep.
Sterker nog het begint bij op de basisschool. Je hoeft een kind maar na te laten blijven en die tokkie ouders komen het lokaal kort en klein beuken.
pi_183414419
Mijn vrouw staat voor de klas op VMBO/Kader niveau. Bij een vorige school is ze wel eens tegen de muur aan gedrukt door een leerling waarna ze blauwe plekken had. Er is op die school ook een doorgeladen vuurwapen in een kluisje gevonden. De school waar ze nu werkt is nog een van de betere, en ze kan de uitdaging aan (en met steun van mededocenten is ze zelfs gemotiveerd), maar het is niet voor iedereen. Uitgescholden worden voor kankermongool of hoer is niet uitzonderlijk.

Dat docentenopleidingen je zouden trainen om om te gaan met deze praktijken is trouwens onzin. Je wordt vanaf jaar 2 voor de klas gezet en je hebt er maar mee te dealen.
pi_183414429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Sterker nog het begint bij op de basisschool. Je hoeft een kind maar na te laten blijven en die tokkie ouders komen het lokaal kort en klein beuken.
Ouders, daar begint het mee. Die opvoeden, want het Tokkieleger wordt steeds groter.
pi_183414441
De NOS, die hebben weer gezocht naar de enige jongen op een VMBO die Bram heet :')

Toevallig gisteren uit België een zelfde soort bericht, kan het niet meer direct vinden zo eens goed zoeken. Maar ook daar de verhalen dat zulke scholen steeds meer moeite hebben hun jeugd onder controle te houden. Onderwerpen kunnen niet meer aangekaart worden etc.

Zelf heb ik ook op een VMBO gezeten, maar toen was er nooit aandacht voor die ellende en die vond ik toen al erg. Jongens die door 10 man in elkaar gekopschopt werden, leraressen die geslagen werden met een boek, wapens in het kluisje (pistool, ploertendoder, zo'n stungun achtig iets). 17 jarige jongens in "hun" dikke Mercedes naar school.

En dat was al 22 jaar geleden, en ja dit waren in 99 van de 100 gevallen steeds de "bekende personen".
  woensdag 28 november 2018 @ 08:44:45 #14
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183414582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De NOS, die hebben weer gezocht naar de enige jongen op een VMBO die Bram heet :')

Toevallig gisteren uit België een zelfde soort bericht, kan het niet meer direct vinden zo eens goed zoeken. Maar ook daar de verhalen dat zulke scholen steeds meer moeite hebben hun jeugd onder controle te houden. Onderwerpen kunnen niet meer aangekaart worden etc.

Zelf heb ik ook op een VMBO gezeten, maar toen was er nooit aandacht voor die ellende en die vond ik toen al erg. Jongens die door 10 man in elkaar gekopschopt werden, leraressen die geslagen werden met een boek, wapens in het kluisje (pistool, ploertendoder, zo'n stungun achtig iets). 17 jarige jongens in "hun" dikke Mercedes naar school.

En dat was al 22 jaar geleden, en ja dit waren in 99 van de 100 gevallen steeds de "bekende personen".
Bram? Ik kende vroeger iemand die heette Bram en dat was een enorme klootzak.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_183414603
Wat een apen :')
pi_183415131
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:14 schreef aloa het volgende:

[..]

Vast wat overdreven :')
o nee hoor, hier in R'dam vliegen de stoelen en tafels regelmatig door de klas. Groep 4 basisonderwijs, kinderen hebben er geen last van want eikeltje doet dat al vanaf groep 1. Heeft de juf ook gemept en een schaar gegooid, dan wordt die een beetje koekoek, zegt mijn dochter...
  woensdag 28 november 2018 @ 09:50:23 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183415268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De NOS, die hebben weer gezocht naar de enige jongen op een VMBO die Bram heet :')

Toevallig gisteren uit België een zelfde soort bericht, kan het niet meer direct vinden zo eens goed zoeken. Maar ook daar de verhalen dat zulke scholen steeds meer moeite hebben hun jeugd onder controle te houden. Onderwerpen kunnen niet meer aangekaart worden etc.

Zelf heb ik ook op een VMBO gezeten, maar toen was er nooit aandacht voor die ellende en die vond ik toen al erg. Jongens die door 10 man in elkaar gekopschopt werden, leraressen die geslagen werden met een boek, wapens in het kluisje (pistool, ploertendoder, zo'n stungun achtig iets). 17 jarige jongens in "hun" dikke Mercedes naar school.

En dat was al 22 jaar geleden, en ja dit waren in 99 van de 100 gevallen steeds de "bekende personen".
Oftewel, er is weinig veranderd volgens mij. Bij mij was ook zo en dat was HAVO/VWO/GYM.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 28 november 2018 @ 09:56:57 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183415345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:05 schreef Eightyone het volgende:
https://nos.nl/op3/artike(...)door-leerlingen.html

Het ergste wat ik me uit m'n middelbare school-tijd herinner was propjes gooien naar een onzekere stagiaire, maar goed - dat was midden jaren 90. En tevens op het platteland, dat scheelt vermoedelijk ook.
Echt?
Ik heb toch wel ergere dingen gezien, en gedaan in mijn middelbare schooltijd.
Maar dat was in de jaren 80, in een stad.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183415358
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oftewel, er is weinig veranderd volgens mij. Bij mij was ook zo en dat was HAVO/VWO/GYM.
Serieus ook op de Havo enz? Dacht dat dit meer gegeven was voor de (toen nog gewoon VBO) VMBO, daar loopt toch nogal wat tokkie volk en geïmporteerd tuig rond.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:00:12 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183415376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Serieus ook op de Havo enz? Dacht dat dit meer gegeven was voor de (toen nog gewoon VBO) VMBO, daar loopt toch nogal wat tokkie volk en geïmporteerd tuig rond.
LTS, LHNO waarschijnlijk ook, maar ook in havoklassen waren we verre van lieverdjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183415409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:12 schreef aloa het volgende:
De ouders van tegenwoordig :{
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 november 2018 @ 10:03:07 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183415410
Tim en Bram :')
  woensdag 28 november 2018 @ 10:05:59 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183415441
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt?
Ik heb toch wel ergere dingen gezien, en gedaan in mijn middelbare schooltijd.
Maar dat was in de jaren 80, in een stad.
Óf ik heb van alles en nog wat over het hoofd gezien wat zich búiten het klaslokaal afspeelde; dat kan ook nog (veel onwetender dan mij kon je ze destijds niet vinden).

Geweld en drugs waren in het ultrabrave groepje waar ik op school mee optrok sowieso ver te zoeken.
pi_183415580
Nog nooit meegemaakt op het gymnasium
  woensdag 28 november 2018 @ 10:18:00 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183415613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nog nooit meegemaakt op het gymnasium
Hoe hoger je komt, hoe verfijnder agressie geuit wordt.
pi_183415644
Op de Havo hebben we ooit een keer een leerkracht aan het huilen gekregen door hem onophoudelijk uit te schelden voor 'homo' en volle etuis tegen het bord aan te flikkeren.

Good times.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 10:20:39 #27
408813 crew  trein2000
pi_183415669
Op het VWO nooit in deze extreme vorm meegemaakt. Maar hoe slimmer hoe gemener...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183415729
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt?
Ik heb toch wel ergere dingen gezien, en gedaan in mijn middelbare schooltijd.
Maar dat was in de jaren 80, in een stad.
Och, in de provincie was het op veel scholen net zo goed een hel voor docenten. Op de havo haalden wij al een hoop rottigheid uit, maar op de nabijgelegen lts ging het er nog vele malen erger aan toe.

Maar blijkbaar wordt FOK! voornamelijk bevolkt door modelleerlingen,
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183415761
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Hoe hoger je komt, hoe verfijnder agressie geuit wordt.
Ja af en toe wel van die manieren om docenten gek te krijgen zonder dat ze er echt iets tegen konden doen :') Maar dat kwam ook niet vaak voor.
pi_183415859
Zou niet meespelen dat je tegenwoordig tweeverdiener moet zijn om een huis voor je gezin te kunnen betalen en dus, in tegenstelling tot vroeger, moeders de vrouw ook fulltime werkt en dat daardoor een gebrek aan opvoeding door ontstaat?

Althans als het over Bram en Tim gaat dan. Dat importtuig zich niet kan gedragen heeft ook puur met een gebrek aan opvoeding te maken, want die is er doorgaans totaal niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:32:08 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183415875
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:30 schreef vosss het volgende:
Zou niet meespelen dat je tegenwoordig tweeverdiener moet zijn om een huis voor je gezin te kunnen betalen en dus, in tegenstelling tot vroeger, moeders de vrouw ook fulltime werkt en dat daardoor een gebrek aan opvoeding door ontstaat?

Plus: een opvoeding die grotendeels achter een scherm plaats vindt; veel meer dan een paar decennia terug.

Dan verloopt de sociale ontwikkeling op een andere manier dan wanneer je vaak buiten speelt.
pi_183415931
Ik was gewoon een modelleerling :7
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183415938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toevallig gisteren uit België een zelfde soort bericht, kan het niet meer direct vinden zo eens goed zoeken. Maar ook daar de verhalen dat zulke scholen steeds meer moeite hebben hun jeugd onder controle te houden. Onderwerpen kunnen niet meer aangekaart worden etc.

Bedoel je niet frankrijk?
quote:
Agressie op Franse scholen houdt aan door zwijgcultuur

Nogaret spreekt uit ervaring. Zij weigerde haar mond te houden over een bedreiging en dat leidde uiteindelijk tot haar vertrek op een school in de buurt van het Normandische Rouen. Nogaret werd gezegd dat ze begrip moest hebben voor de leerling die haar ‘kutwijf’ had genoemd en gedreigd had haar in elkaar te slaan. “De rector draaide het om. Hij suggereerde dat ik de Afrikaanse thuiscultuur van deze jongen niet respecteerde en dat zijn agressie daar het gevolg van was.”
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183415949
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik was gewoon een modelleerling :7
Zulke figuren werden bij ons altijd gepest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 november 2018 @ 10:38:27 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183415965
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik was gewoon een modelleerling :7
Maar goed, ik weet niet of je dáár als docent nou zou blij van wordt, zo'n type waarbij er nog net geen aureool boven het hoofd hangt (inclusief m'n jonge zelf). Dat is weer het andere uiterste van de types uit het NOS-bericht.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:39:21 #36
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183415975
Hmja, mijn middelbare schooltijd was toch wel ietsjes anders.
pi_183415996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zulke figuren werden bij ons altijd gepest.
Ja? Was kleine Koos een kleine treiteraar?? Een vervelende pestkop??

Ik ben niet echt verrast Koosje
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183416089
Niet herkenbaar eigenlijk. Je had er wat leerlingen tussen zitten die onophoudelijk door bleven ouwehoeren en dan wat gingen mopperen als het een of ander strafje opleverde, maar echt ruzie en bedreigingen? Nooit.
pi_183416120
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

o nee hoor, hier in R'dam vliegen de stoelen en tafels regelmatig door de klas. Groep 4 basisonderwijs, kinderen hebben er geen last van want eikeltje doet dat al vanaf groep 1. Heeft de juf ook gemept en een schaar gegooid, dan wordt die een beetje koekoek, zegt mijn dochter...
Fijn, waar is de weg naar het speciale onderwijs tegenwoordig voor zulke gevallen?

Het meest "doorgedraaide" geval die ik op de basisschool kende gooide weleens z'n tafel omver en liep dan naar huis.

Ik heb het idee dat veel mensen die vroeger het onderwijs in gegaan zouden zijn het nu niet meer zouden doen of dat in het buitenland doen omdat ze niet voor uitsmijter of bewaker willen spelen.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:50:00 #40
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183416122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet herkenbaar eigenlijk. Je had er wat leerlingen tussen zitten die onophoudelijk door bleven ouwehoeren en dan wat gingen mopperen als het een of ander strafje opleverde, maar echt ruzie en bedreigingen? Nooit.
Dit.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:54:56 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183416189
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Fijn, waar is de weg naar het speciale onderwijs tegenwoordig voor zulke gevallen?

Google maar op "weer samen naar school". :{
pi_183416221
Zijn altijd dezelfde die beginnen te schelden met het K woord.
pi_183416249
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bedoel je niet frankrijk?

[..]

Jaa dat is hem! Daarom kon ik het artikel niet vinden :)

Mijn dank is groot, nog eens even lezen :)
pi_183416271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, in de provincie was het op veel scholen net zo goed een hel voor docenten. Op de havo haalden wij al een hoop rottigheid uit, maar op de nabijgelegen lts ging het er nog vele malen erger aan toe.

Maar blijkbaar wordt FOK! voornamelijk bevolkt door modelleerlingen,
je hoeft geen modelleerling te zijn, je kan ook een normale leerling zijn zonder met shit te gooien en je leraar uit te schelden. Wtf.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:03:13 #45
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183416276
Als er in de jaren '80 een leraar werd geslagen was dat het gesprek van de dag op heel de school en werd die leerling echt van school getrapt. Het was echt een uitzondering dat het gebeurde, heb het dan ook maar 1 keer meegemaakt in die tijd.
pi_183416319
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:02 schreef Murdera het volgende:

[..]

je hoeft geen modelleerling te zijn, je kan ook een normale leerling zijn zonder met shit te gooien en je leraar uit te schelden. Wtf.
Pubers zijn nou eenmaal klerelijers. Begrijp eerlijk gezegd waarom iedereen zo verbaasd reageert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 november 2018 @ 11:08:13 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_183416339
:D Als ik dit zo lees zat ik in een heel brave atheneumklas.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:10:11 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183416368
De goede oude tijd dat leraren nog terug mochten slaan en doerakken fysiek de klas uit flikkerden O+
pi_183416401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pubers zijn nou eenmaal klerelijers. Begrijp eerlijk gezegd waarom iedereen zo verbaasd reageert.
Ik ben ook puber geweest, ik denk jij toch ook? Liep jij dan ook met ploertendoders, pistolen of stunguns rond op school? Sloeg jij ook leraressen? En dealde jij ook drugs?

Dit zijn geen pubers maar gewoon criminelen, die gast met die stungun wat hij een keer gebruikte op een klasgenoot zit inmiddels vast voor moord, zijn 2e al. En al dat andere volk heeft ook een strafblad waar je U tegen zegt. Als jij dat normaal puber gedrag vindt dan klopt er toch echt iets niet in je achterkamer, want ik kan dit nooit goedpraten.
pi_183416433
Foei kinderen foei, meer mag ik niet meer zeggen haha.
pi_183416446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben ook puber geweest, ik denk jij toch ook? Liep jij dan ook met ploertendoders, pistolen of stunguns rond op school? Sloeg jij ook leraressen? En dealde jij ook drugs?

Dit zijn geen pubers maar gewoon criminelen, die gast met die stungun wat hij een keer gebruikte op een klasgenoot zit inmiddels vast voor moord, zijn 2e al. En al dat andere volk heeft ook een strafblad waar je U tegen zegt. Als jij dat normaal puber gedrag vindt dan klopt er toch echt iets niet in je achterkamer, want ik kan dit nooit goedpraten.
Waar haal je die ploertendoders, pistolen en stunguns nou weer vandaan?

Wat is er mis met dealen in drugs?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183416609
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar haal je die ploertendoders, pistolen en stunguns nou weer vandaan?

Wat is er mis met dealen in drugs?
OP:
quote:
Leerlingen die schelden, intimideren of zelfs fysiek geweld gebruiken tegen hun leraar
Waarna ik wat voorbeelden gaf van bij ons op de middelbare waaronder dus ploertendoders etc.

Kan dat niet meer als pubergedrag zien, oke wat wiet verkopen kan ik nog wel begrijpen en zal mij totaal niet storen. Alleen dat geweld en intimideren is geen pubergedrag meer, dat is gewoon crimineel gedrag. Pubergedrag is beetje tegendraads doen, stoer doen en dan met je rooie kop in de klas zitten omdat de leraar je op zijn plek zet.
pi_183416630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:54 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Google maar op "weer samen naar school". :{
Heerlijke tijden :{

Enige geruststelling is dat het in de VS nog 10x erger is maar of je voor dat soort dooddoeners iets koopt..
pi_183416639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Foei kinderen foei, meer mag ik niet meer zeggen haha.
Hoho dat gaat zomaar even niet. Wie zegt dat die kinderen zich wel identificeren als "kinderen"?

Misschien identificeert Rohan zich wel als moerasschildpad en zijn vriend Dennis als Toekan. En Brent, die voelt zich al zijn hele leven niet goed als mens maar wél als capucijneraapje.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:32:08 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183416687
Docenten hebben geen gezag, dat is het probleem.
pi_183416750
Docenten in Nederland zijn de dienaren van de ouders en hun kinderen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:46:36 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183416870
Ik zat zelf op het voortgezet onderwijs, wij wisten heel goed de docenten waar je geen rottigheid hoefde uit te halen. Die stuurden je zonder pardon naar de rector.
pi_183416927
De leerplicht is het probleem. Als je mensen van die leeftijd de hele dag onvrijwillig in een klaslokaal opsluit, dan krijg je dit soort dingen.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:54:08 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183416981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
De leerplicht is het probleem. Als je mensen van die leeftijd de hele dag onvrijwillig in een klaslokaal opsluit, dan krijg je dit soort dingen.
Zoals m'n vader altijd zegt: "Mensen zijn net ratten. Als je er teveel in één ruimte zet, gaan ze elkaar afmaken."
pi_183417011
Agenten in de les zetten, en leerlingen neerschieten bij één verkeerde opmerking.
Eens kijken
pi_183417052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Docenten hebben geen gezag, dat is het probleem.
Dit.

Terug naar aanspreken met meneer/mevrouw en u zou helpen.

Probleem is dat alles in Nederland tegenwoordig maar leuk, hip, gezellig en inclusief moet zijn. Tucht is een vies woord geworden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183417066
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met dealen in drugs?
Het is strafbaar.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183417160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
De leerplicht is het probleem. Als je mensen van die leeftijd de hele dag onvrijwillig in een klaslokaal opsluit, dan krijg je dit soort dingen.
Ben blij te horen dat het niet aan de leerlingen of hun opvoeding ligt
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183417199
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ben blij te horen dat het niet aan de leerlingen of hun opvoeding ligt
Mwah.. leerplicht voor buitenlanders mag van mij ook wel weg. Maar dan ook direct het land uit omdat men weigert iets bij te dragen aan de maatschappij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:12:56 #65
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_183417227
lol, dit was in mijn middelbareschooltijd al aan de gang. en dat was rond het jaar 2000.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_het_Terra_College
was in 2004, of waren we dit al vergeten?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:20:59 #66
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_183417333
Ik duwde mijn leraressen lichamelijke opvoeding en CKV vooral aan. :Y
pi_183417409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:55 schreef Maharski het volgende:
Agenten in de les zetten, en leerlingen neerschieten bij één verkeerde opmerking.

Leuke film dit :Y
  woensdag 28 november 2018 @ 12:28:29 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183417444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Heerlijke tijden :{

Enige geruststelling is dat het in de VS nog 10x erger is maar of je voor dat soort dooddoeners iets koopt..
In de VS heb je dan weer geen last van actief overheidsbeleid om het tuig te spreiden, kun je je koters gewoon naar een fatsoenlijke school sturen.
pi_183417529
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

In de VS heb je dan weer geen last van actief overheidsbeleid om het tuig te spreiden, kun je je koters gewoon naar een fatsoenlijke school sturen.
Mits je het geld hebt om in een goede buurt te wonen natuurlijk.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:41:04 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183417603
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mits je het geld hebt om in een goede buurt te wonen natuurlijk.
Ja, voor uitvreters is het afzien inderdaad.
pi_183417678
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:41 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, voor uitvreters is het afzien inderdaad.
In de VS heb je ook een grote groep die met laagbetaald werk nauwelijks kan rondkomen.

Het is niet zoals hier dat men toch wel een uitkering ontvangt.
pi_183417701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:20 schreef Smegma. het volgende:
Ik duwde mijn leraressen lichamelijke opvoeding en CKV vooral aan. :Y
:')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183417853
Foei Hendrik en Rogier
  woensdag 28 november 2018 @ 13:05:40 #74
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183417958
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Fijn, waar is de weg naar het speciale onderwijs tegenwoordig voor zulke gevallen?

Het meest "doorgedraaide" geval die ik op de basisschool kende gooide weleens z'n tafel omver en liep dan naar huis.

Ik heb het idee dat veel mensen die vroeger het onderwijs in gegaan zouden zijn het nu niet meer zouden doen of dat in het buitenland doen omdat ze niet voor uitsmijter of bewaker willen spelen.
Is eind jaren '90 afgeschaft. Ik heb nog de tijd meegemaakt van voor de onderwijsvernieuwingen die in 1996 ingevoerd werden. In 1995 kon ik mijn jas met waardevolle spullen in een open garderobe ophangen. Het jaar erop kwam er allemaal gespuis op school omdat de school sindsdien geld kreeg per leerling die er op kwam en nog eens extra als die met een diploma vertrok. Je snapt wat dit voor gevolgen had voor het niveau ten opzichte van het oude systeem dat de school geld kreeg om een x aantal leerlingen aan te nemen. Je snapt natuurlijk dat de leerlingen met de beste cijfers werden aangenomen en de rest via een lager traject zijn weg moest vinden.

Het gedoe met 'speciale' gevallen op een reguliere school heeft het theedrinkende deel van de overheid bedacht. Zij waren ook van mening dat letter L van laag niet meer mocht voorkomen, want denigrerend bla bla. LBO werd afgeschaft en werd VMBO. Zie het resultaat...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 28 november 2018 @ 13:09:19 #75
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183418032
quote:
9s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is eind jaren '90 afgeschaft. Ik heb nog de tijd meegemaakt van voor de onderwijsvernieuwingen die in 1996 ingevoerd werden. In 1995 kon ik mijn jas met waardevolle spullen in een open garderobe ophangen. Het jaar erop kwam er allemaal gespuis op school omdat de school sindsdien geld kreeg per leerling die er op kwam en nog eens extra als die met een diploma vertrok. Je snapt wat dit voor gevolgen had voor het niveau ten opzichte van het oude systeem dat de school geld kreeg om een x aantal leerlingen aan te nemen. Je snapt natuurlijk dat de leerlingen met de beste cijfers werden aangenomen en de rest via een lager traject zijn weg moest vinden.

Het gedoe met 'speciale' gevallen op een reguliere school heeft het theedrinkende deel van de overheid bedacht. Zij waren ook van mening dat letter L van laag niet meer mocht voorkomen, want denigrerend bla bla. LBO werd afgeschaft en werd VMBO. Zie het resultaat...
Heeft dat ook niet met de schaalvergroting van de scholen te maken? Vroeger waren er veel meer kleine scholen, nu is alles gefuseerd tot grote onpersoonlijke instituten.

Die fusies heb ik ook zelf meegemaakt. De 1e jaren van mijn opleiding op een kleine cosy school waar iedereen elkaar kende, het laatste jaar op een megaschool.
  woensdag 28 november 2018 @ 13:15:24 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183418143
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Serieus ook op de Havo enz? Dacht dat dit meer gegeven was voor de (toen nog gewoon VBO) VMBO, daar loopt toch nogal wat tokkie volk en geïmporteerd tuig rond.
Ook op VWO hoor. maar veel minder natuurlijk, en vaak doordat iemand toch zware psychische problemen bleek te hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 28 november 2018 @ 13:20:23 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183418228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heeft dat ook niet met de schaalvergroting van de scholen te maken? Vroeger waren er veel meer kleine scholen, nu is alles gefuseerd tot grote onpersoonlijke instituten.
De leerfabrieken spelen zeker een rol. De MTS waarop ik zat was al niet bepaald klein, maar het kon allemaal nog groter door andere specialisaties, zoals MLO en andere samen te voegen tot één gebouw. Op zich was het samenvoegen van de specialisaties niet het grootste probleem, want ook het MLO stond net als de MTS hoog aangeschreven. Het zijn vooral de speciale gevallen die er ook bij kwamen. Toen ik stage liep was ik systeembeheerder op de MTS waar ik op zat en kwam ik regelmatig in aanraking met dat soort gevallen. Ik schrok van de toetsen die ze moesten maken, zoals een afbeelding van een schroevendraaier met een meerkeuzevraag als: Is dit een: A. Hamer, B. Schroevendraaier, C. Steeksleutel, D. Kniptang. WTF doen die mongolen op een MTS?! Allemaal om het geld, want de school kreeg geld per leerling. En zo ging het gemiddelde keihard omlaag en werd de MTS die voor 1996 hoog stond aangeschreven gedegradeerd tot een tokkie-MBO zoals het imago nu is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183418576
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Fijn, waar is de weg naar het speciale onderwijs tegenwoordig voor zulke gevallen?

Het meest "doorgedraaide" geval die ik op de basisschool kende gooide weleens z'n tafel omver en liep dan naar huis.

Ik heb het idee dat veel mensen die vroeger het onderwijs in gegaan zouden zijn het nu niet meer zouden doen of dat in het buitenland doen omdat ze niet voor uitsmijter of bewaker willen spelen.
Er zijn flinke procedures voor, als de ouders niet willen meewerken is de weg helemaal lang. Daarnaast zijn er enorme wachtlijsten voor specifieke scholen.

Het kind dient geobserveerd te worden, getest en dan maar afwachten of er plek is. Heeft het leer en gedragsproblemen, of is het enkel gedragsproblematiek... Juist bij die laatste groep is de wachtlijst erg lang.

Daarnaast geldt gewoon de leerplicht dus basisscholen kunnen zulke kinderen niet zomaar weigeren.
pi_183418689
quote:
9s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is eind jaren '90 afgeschaft. Ik heb nog de tijd meegemaakt van voor de onderwijsvernieuwingen die in 1996 ingevoerd werden. In 1995 kon ik mijn jas met waardevolle spullen in een open garderobe ophangen. Het jaar erop kwam er allemaal gespuis op school omdat de school sindsdien geld kreeg per leerling die er op kwam en nog eens extra als die met een diploma vertrok. Je snapt wat dit voor gevolgen had voor het niveau ten opzichte van het oude systeem dat de school geld kreeg om een x aantal leerlingen aan te nemen. Je snapt natuurlijk dat de leerlingen met de beste cijfers werden aangenomen en de rest via een lager traject zijn weg moest vinden.

Het gedoe met 'speciale' gevallen op een reguliere school heeft het theedrinkende deel van de overheid bedacht. Zij waren ook van mening dat letter L van laag niet meer mocht voorkomen, want denigrerend bla bla. LBO werd afgeschaft en werd VMBO. Zie het resultaat...
Inderdaad, goed verwoord.

En heel erg jammer, nu dient elk kind "manager" te worden. Daar hebben we er al tig van, bij de volgende crissis staan deze direct weer op straat.

Heb altijd groot respect voor vakmensen en ambachtslieden, van bakkers tot ontwerpers en timmermensen.

Ik voorspel kleinschalige vakopleidingen met een hoge instapdrempel, als tegengeluid van de huidige situatie. Vakopleidingen worden elitair.
pi_183419015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit.

Terug naar aanspreken met meneer/mevrouw en u zou helpen.

Probleem is dat alles in Nederland tegenwoordig maar leuk, hip, gezellig en inclusief moet zijn. Tucht is een vies woord geworden.
Ja. Maar ja. Dat ''is toch niet meer van deze tijd'' toch? :') Maar als ik ooit nog vader word, zijn dat soort ouderwetse fatsoensnormen wel iets wat hun word geleerd.

Vrij kansloos misschien, want zoals je hier al leest, is tegenwoordig ook ''niets mis met kinderen die dealen met drugs''. :|W

Verder; uit de OP;
quote:
''Daaruit blijkt dat meer dan de helft van hen wel eens meemaakt dat leraren worden uitgescholden. Vooral het woord 'kankerhoer' vliegt regelmatig door het klaslokaal.''

''Als reden geven ze verder dat hun leraar ook niet zo aardig doet: die zou leerlingen bijvoorbeeld dom noemen, of racistische opmerkingen maken.''

"Als een docent vroeg of een jongen zijn jas wilde uitdoen, werd hij al voor kankermongool uitgemaakt. De leraar liet het maar, omdat hij door wilde met zijn les."

"Onze klas was boos, omdat we vonden dat een jongen racistisch werd behandeld",
Het moge duidelijk zijn dat het woord kanker een populair scheldwoord is, en ik denk dat wij beide wel weten welke groep daar grotendeels verantwoordelijk voor is.Toevallig heeft dezelfde user die al aangaf dat er niets mis is met dealende kinderen er ook een handje van om te smijten met die scheld term, maar dat even terzijde. Het laatste voorbeeld zegt ook veel; ''de klas'' was van mening dat een jongen racistisch behandeld werd. Dat is tegenwoordig al zo voor elkaar; het vermenen (en beschuldigen) van racisme. Met dank aan de slachtofferrol toe eigenaars, en de ondersteunende deugcultuur. Met de toenemende agressiviteit (ook iets waar dezelfde met kanker scheldende groep bekend om staat) een gevaarlijke combinatie.

En het kan nog slechter, want leidinggevende blijken wederom op elk front, als het gaat om dit soort overlast, met softe pampering wegens deugmentaliteit, compleet incapabel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 28 november 2018 @ 14:18:20 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183419172
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, goed verwoord.

En heel erg jammer, nu dient elk kind "manager" te worden. Daar hebben we er al tig van, bij de volgende crissis staan deze direct weer op straat.

Heb altijd groot respect voor vakmensen en ambachtslieden, van bakkers tot ontwerpers en timmermensen.

Ik voorspel kleinschalige vakopleidingen met een hoge instapdrempel, als tegengeluid van de huidige situatie. Vakopleidingen worden elitair.
Dit is precies de situatie waar ik nu dagelijks mee te maken heb. Er is een shitload aan indirect personeel dat een handjevol mensen probeert aan te sturen dat het werk doet. Tot groot ergernis van het uitvoerende deel dat steeds moet sparren om uit te leggen dat hun wens niet werkt of inefficiënt is. Dit is één van de redenen waarom ik voor mezelf ben begonnen, want er is keuze genoeg en opdrachtgevers staan te springen om goed geschoolde mensen. Mijn MTS-E papieren zijn nu goud waard, terwijl ik eind jaren '90 richting ICT als programmeur ben gegaan omdat dat toen booming was. Gaandeweg draaiden de rollen om, want de aanwas van ICT'ers was groot terwijl elektro stokte.

Ik vermijd LinkedIn omdat je anders platgebeld wordt door headhunters die toch niet begrijpen dat je eisen en niveau fors hoger liggen dan zij doorgaans kunnen bieden. Ik adverteer ook niet en heb een zeer bescheiden website met de broodnodige informatie. Opdrachten komen vooral binnen door zelf actief op zoek te gaan naar opdrachtgevers waarvan ik denk dat ze bij me passen. En vrijwel altijd kan ik op gesprek komen. Dat vakmensen de nieuwe elite worden is niet eens zo'n gekke gedachte, want ik merk ook in mijn klantenkring dat relatief jonge mensen van rond de 30 al een eigen vrijstaande nieuwbouwwoning hebben. Het zijn gewoon timmerlui, stukadoors, elektriciens die zich dat kunnen veroorloven, en het scheelt dat ze veel zelf kunnen doen. En het is ook niet zo gek, want ¤40 per uur verdien je zo en je agenda zit gewoon mutje vol. Reken maar uit wat je jaarlijks aan omzet draait. Met een beetje specialisatie zit je al op ¤60 per uur. Waarom zou ik nog in vredesnaam achter een computer zitten in een muffe aircolucht met een relatief jonge manager die van toeten noch blazen weet?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183419489
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, goed verwoord.

En heel erg jammer, nu dient elk kind "manager" te worden. Daar hebben we er al tig van, bij de volgende crissis staan deze direct weer op straat.

Heb altijd groot respect voor vakmensen en ambachtslieden, van bakkers tot ontwerpers en timmermensen.

Ik voorspel kleinschalige vakopleidingen met een hoge instapdrempel, als tegengeluid van de huidige situatie. Vakopleidingen worden elitair.
Vakopleidingen zullen nooit elitair worden. Tenzij je al meer over kunst gaat praten zoals een goudsmid etc. Voor al het overige schuiven we gewoon met EU inwoners zoals Polen, Roemenen, Portugezen etc . Bovendien roept men dat al sinds de tijd dat ik op school zat.
  woensdag 28 november 2018 @ 14:35:47 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183419512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:55 schreef Maharski het volgende:
Agenten in de les zetten, en leerlingen neerschieten bij één verkeerde opmerking.
Het klinkt extreem maar het is het enige wat nu nog realistisch is ben ik bang.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 28 november 2018 @ 14:40:56 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183419596
quote:
99s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:35 schreef LXIV het volgende:

Het klinkt extreem maar het is het enige wat nu nog realistisch is ben ik bang.
Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183419643
quote:
99s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:35 schreef LXIV het volgende:
Het klinkt extreem maar het is het enige wat nu nog realistisch is ben ik bang.
Het is idd blijkbaar nodig.
Eens kijken
  woensdag 28 november 2018 @ 14:43:17 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183419647
quote:
99s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het klinkt extreem maar het is het enige wat nu nog realistisch is ben ik bang.
Er was ooit een tijd dat jij nog wel spoorde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 14:50:44 #87
408813 crew  trein2000
pi_183419757
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit.

Terug naar aanspreken met meneer/mevrouw en u zou helpen.
Is dat afgeschaft dan? Hier in het oosten iig niet
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 november 2018 @ 14:52:53 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183419803
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat afgeschaft dan? Hier in het oosten iig niet
Verschilt per school. In het vo is het vrij gebruikelijk, in het po veel minder. Idem met 'jij' en 'u'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 14:59:44 #89
408813 crew  trein2000
pi_183419918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Verschilt per school. In het vo is het vrij gebruikelijk, in het po veel minder. Idem met 'jij' en 'u'.
Jij en u gebruikte ik wel door elkaar maar het was wel altijd meneer/mevrouw +achternaam

Op de basisschool was het inderdaad juf/meester+ voornaam

Maar ik neem aan dat deze problemen ook voor 95% op het vo spelen. Op het PO heb je denk ik meer last van tokkieouders
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 november 2018 @ 15:00:04 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183419923
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:59 schreef trein2000 het volgende:
Op het PO heb je denk ik meer tokkieouders
Huh? Groei je daar overheen dan, tokkieschap?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 15:01:43 #91
408813 crew  trein2000
pi_183419953
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huh? Groei je daar overheen dan, tokkieschap?
Nee, maar als po docent heb je toch veel minder contact met ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 28-11-2018 15:29:24 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183421175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Docenten hebben geen gezag, dat is het probleem.
Wat wil je ook met al die regeltjes vanuit hogerop. Begin o.a. maar eens bij de ouders.. die moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun kroos opvoeden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183421300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat wil je ook met al die regeltjes vanuit hogerop. Begin o.a. maar eens bij de ouders.. die moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun kroos opvoeden.
Dat is inderdaad wel de basis. Een school op welk niveau ook is er in eerste instantie voor om lesstof over te dragen aan leerlingen.
pi_183421306
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel de basis. Een school op welk niveau ook is er in eerste instantie voor om lesstof over te dragen aan leerlingen.
Daarom en niet om de opvoeding van de ouders over te nemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:32:24 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183421377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat wil je ook met al die regeltjes vanuit hogerop. Begin o.a. maar eens bij de ouders.. die moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun kroos opvoeden.
Ga ze dat maar eens uitleggen. Ik moest een tijdje terug elke dag ergens zijn. De buurvrouw had een dochter en de man kwam iedere dag dochterlief ophalen om op school te brengen, ik veronderstelde dat de relatie stuk was want als hij 5 min te laat was stond ze hem over het hoofdje van die kleuter voor rotte vis uit te maken (letterlijk schreeuwend om 7:30 in de ochtend op straat) en dat hij altijd te laat was en dit en dat.
pi_183422457
Het zegt veel over Nederland anno 2018 dat we dit gewoon laten gebeuren. Fysiek geweld tegen een leraar? Schorsing voor de rest van het schooljaar. Eens kijken hoe veel leerlingen zich nog misdragen als ze een compleet schooljaar achterstand oplopen. En doe er maar een dikke boete overheen: de samenleving betaalt namelijk een godsvermogen om jongeren onderwijs te laten krijgen.

Als ouders het vertikken om hun kinderen op te voeden, moet de school dat maar doen. En met de harde hand, waar nodig.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:47:56 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183422751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Schorsing voor de rest van het schooljaar.
Wat denk je dat ze dan gaan doen in dat halve schooljaar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 november 2018 @ 17:51:17 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183422810
All day, e’rry day.

Randstedelijke problematiek, wordt dat hier genoemd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 28 november 2018 @ 17:57:11 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_183422904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Docenten hebben geen gezag, dat is het probleem.
Ze krijgen ook geen steun van de school of samenleving. Als je een leerling uit zelfverdediging aanraakt heb JIJ een probleem. Hetzij buiten opgewacht worden door de leerling met z'n matties en/of ouders, hetzij disciplinaire maatregelen en als het een 2e keer gebeurd ben je je baan kwijt.

Tja...
  woensdag 28 november 2018 @ 17:59:55 #100
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183422950
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het zegt veel over Nederland anno 2018 dat we dit gewoon laten gebeuren. Fysiek geweld tegen een leraar? Schorsing voor de rest van het schooljaar. Eens kijken hoe veel leerlingen zich nog misdragen als ze een compleet schooljaar achterstand oplopen. En doe er maar een dikke boete overheen: de samenleving betaalt namelijk een godsvermogen om jongeren onderwijs te laten krijgen.

Als ouders het vertikken om hun kinderen op te voeden, moet de school dat maar doen. En met de harde hand, waar nodig.
Waarom denk je dat een schorsing iets uithaalt?
Hoeven ze niet naar school, lekker toch? Beetje chillen, beetje zuipen, beetje werken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183423038
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183423238
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat denk je dat ze dan gaan doen in dat halve schooljaar?
Een typisch linkse vraag. Altijd maar uitgaan van het belang van de dader. Ik doe dat niet. Ik stel gewoon het belang van de overige leerlingen en de docenten voorop. Een veilige schoolomgeving zonder geweld en zonder tuig dat zich niet weet te gedragen.

In geval van fysiek geweld richting een docent mogen leerlingen wat mij betreft linea recta richting een soort opvoedingsgesticht. Breng ze maar manieren en discipline bij daar. En leg de gepeperde rekening maar bij de falende ouders neer.

We moeten echt eens ophouden om daders in een slachtofferrol te plaatsen. Bij het minste of geringste staan linkse mensen "racisme!" te roepen of hangen ze de social justice warrior uit. Behalve bij dit soort zaken. Dan worden daders ineens met fluwelen handschoenen behandeld en draait alles om een zo spoedig mogelijke hervatting van hun schoolperiode.

Die mentaliteit moet maar eens stoppen. Als jij je in een disco/club misdraagt, word je buitengezet. Als jij je in een voetbalstadion misdraagt, word je eruit getrapt en krijg je een stadionverbod. Dus als jij je op school zodanig misdraagt dat de veiligheid van docenten en andere leerlingen in het geding is, dan hoepel je maar fijn op.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:15:57 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183423269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een typisch linkse vraag.

*hoop geblaat*

Dat je dit een linkse vraag noemt zegt meer over jou dan over mij, maar goed.

Beantwoord de vraag nu eens letterlijk. Wat gaat een onbeschaafde of agressieve leerling die een half jaar geschorst is, in die tijd doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183423369
Ik zie de volgende problemen/oplossingen:

Probleem: Er is zwaar bezuinigd op speciaal onderwijs, dus veel moeilijke leerlingen die daar voorheen speciale ondersteuning zouden vinden worden nu in reguliere klassen gegooid.

Oplossing: Bezuinigingen terugdraaien en meer leerlingen met een rugzakje uit het reguliere onderwijs.

Probleem: Leerlingen worden minder geschorst. De oorzaak hiervoor zijn de negatieve consequenties voor de school als puntje bij paaltje komt en een leerling van school getrapt moet worden. Vanwege de leerplicht moet de school dan namelijk een vervangende school weten te regelen voor desbetreffende leerling. Andere scholen zitten met het zelfde probleem en dus wordt het vaak een wissel van twee 'kansenparels'. Scholen kunnen bij onacceptabel gedrag dus vrijwel niet een passende consequentie bieden en de leerlingen weten dit.

Oplossing: van school getrapt worden moet een uitzondering worden op de leerplicht. Desnoods doe je verplicht maatschappelijk werk tot je nieuwe schooljaar begint.

Probleem: Leerlingen worden te snel op te hoge niveaus ingedeeld waardoor ze geen binding met de stof krijgen en ze zich dom en gedemotiveerd voelen. Oorzaak is het middelbareschool-advies vanuit basisscholen dat vooral het advies vanuit de docent meeweegt inplaats van de CITO. Docenten die gepusht worden door de ouders van betreffende kinderen om hen een hoog advies te geven. Tevens krijgen middelbare scholen vervolgens boetes als het kind uiteindelijk in niveau moet afzakken.

Oplossing: CITO weer bindend maken voor middelbareschool-advies en geen boetes voor scholen bij afzakken in niveau leerlingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bot13 op 28-11-2018 18:42:20 ]
  woensdag 28 november 2018 @ 18:30:50 #105
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_183423522
Blij dat ik op een kleine en veilige vmbo werk.
Héél soms een leerling die het niet op een rijtje heeft, maar die wordt dan ook snel afgevoerd. Het scheelt bij veel scholen ook aan steun vanuit de directie. Wegkijkgedrag.
Life is what you make it.
pi_183424132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je dit een linkse vraag noemt zegt meer over jou dan over mij, maar goed.

Beantwoord de vraag nu eens letterlijk. Wat gaat een onbeschaafde of agressieve leerling die een half jaar geschorst is, in die tijd doen?
Ik zie dit gedrag voortdurend in naïef-linkse kringen. De aandacht gaat daar ALTIJD eerst uit naar de belangen van de dader. Ik pas daarvoor. We doen dat in Nederland al veel te lang. De aandacht moet primair uitgaan naar de veiligheid op school en naar de belangen van docenten en leerlingen die zich wél gedragen.

Ik heb geen idee wat een geschorste leerling gaat doen; dat is zijn probleem. Ik deed al de suggestie om 'm naar een opvoedingsgesticht te sturen. Zo niet en hij gaat op straat rottigheid schoppen, dan hebben we daar de politie voor. En idealiter zijn er rechters die streng straffen.
pi_183424157
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:30 schreef Schanulleke het volgende:
Blij dat ik op een kleine en veilige vmbo werk.
Héél soms een leerling die het niet op een rijtje heeft, maar die wordt dan ook snel afgevoerd. Het scheelt bij veel scholen ook aan steun vanuit de directie. Wegkijkgedrag.
Het heeft alles te maken met het feit dat scholen met elkaar moeten concurreren. Leerlingen wegsturen is negatieve publiciteit én minder geld. De schooldirectie bewaart liever de lieve wereldvrede, ook als dat ten koste gaat van het welbevinden van docenten en andere leerlingen.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:03:49 #108
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183424217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je dit een linkse vraag noemt zegt meer over jou dan over mij, maar goed.

Beantwoord de vraag nu eens letterlijk. Wat gaat een onbeschaafde of agressieve leerling die een half jaar geschorst is, in die tijd doen?
Misschien zit het mee en loopt hij tegen een kogel op.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:07:43 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183424321
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft alles te maken met het feit dat scholen met elkaar moeten concurreren. Leerlingen wegsturen is negatieve publiciteit én minder geld. De schooldirectie bewaart liever de lieve wereldvrede, ook als dat ten koste gaat van het welbevinden van docenten en andere leerlingen.
Nee, leerlingen 'wegsturen' mag gewoon niet. Dat is wetgeving. Natuurlijk wil geen enkele school de krant halen met een steekpartij, maar dat is niet de belangrijkste reden.

En om ook op je andere post te reageren: ja, de kans is inderdaad groot dat zo'n figuur in de criminaliteit verdwijnt. Ik denk niet dat we daar de maatschappij echt mee helpen. Dus ook dat is een reden om zo'n leerling binnenboord te houden.

Het aantal 'rebound'-faciliteiten, een soort tijdelijke regionale opvangplek voor leerlingen die in het reguliere onderwijs even niet verder kunnen, is door de bezuinigingen en de focus op het niet-passende passend onderwijs ernstig gekrompen. Dat moet zo snel mogelijk worden teruggedraaid, want daarmee kun je -binnen alle bestaande wetgeving rondom leerplicht etc.- probleemleerlingen van de straat houden, verder helpen en weer de goede richting op sturen zonder dat dat ten koste gaat van de andere leerlingen en de docenten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 november 2018 @ 19:08:35 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183424343
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Misschien zit het mee en loopt hij tegen een kogel op.
Doodsverwensing. Netjes. Jij kan je aansluiten bij de user(s) hierboven die graag agenten met geweren in klaslokalen zien om de orde te handhaven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 november 2018 @ 19:09:17 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183424358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ze krijgen ook geen steun van de school of samenleving. Als je een leerling uit zelfverdediging aanraakt heb JIJ een probleem. Hetzij buiten opgewacht worden door de leerling met z'n matties en/of ouders, hetzij disciplinaire maatregelen en als het een 2e keer gebeurd ben je je baan kwijt.

Tja...
quote:
"Er was op mijn vorige school geen dag dat een docent niet werd uitgescholden", vertelt Tim, die inmiddels van school af is. "Als een docent vroeg of een jongen zijn jas wilde uitdoen, werd hij al voor kankermongool uitgemaakt. De leraar liet het maar, omdat hij door wilde met zijn les."
Het is meer hoeveel laat je als docent met je sollen door leerlingen. Kinderen, wat het zijn, moeten zich gedragen op school en in de les. Kunnen ze dat niet dan is daar het gat van de deur.
pi_183424429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, leerlingen 'wegsturen' mag gewoon niet. Dat is wetgeving. Natuurlijk wil geen enkele school de krant halen met een steekpartij, maar dat is niet de belangrijkste reden.

En om ook op je andere post te reageren: ja, de kans is inderdaad groot dat zo'n figuur in de criminaliteit verdwijnt. Ik denk niet dat we daar de maatschappij echt mee helpen. Dus ook dat is een reden om zo'n leerling binnenboord te houden.

Het aantal 'rebound'-faciliteiten, een soort tijdelijke regionale opvangplek voor leerlingen die in het reguliere onderwijs even niet verder kunnen, is door de bezuinigingen en de focus op het niet-passende passend onderwijs ernstig gekrompen. Dat moet zo snel mogelijk worden teruggedraaid, want daarmee kun je -binnen alle bestaande wetgeving rondom leerplicht etc.- probleemleerlingen van de straat houden, verder helpen en weer de goede richting op sturen zonder dat dat ten koste gaat van de andere leerlingen en de docenten.
Er mag wel meer niet. Het barst van de rechters en politici die sommige wetgeving even door de vingers zien als het ze uitkomt. Dat moet hier dan ook maar.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:17:29 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183424569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]


[..]

Het is meer hoeveel laat je als docent met je sollen door leerlingen. Kinderen, wat het zijn, moeten zich gedragen op school en in de les. Kunnen ze dat niet dan is daar het gat van de deur.
En als ze niet luisteren naar het wegsturen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 28 november 2018 @ 19:18:24 #114
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183424604
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En als ze niet luisteren naar het wegsturen?
Dan verlaat de docent het klaslokaal en haalt de rector of de schoolleiding erbij.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:45:57 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_183425422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:18 schreef kaasplankje het volgende:

Dan verlaat de docent het klaslokaal en haalt de rector of de schoolleiding erbij.
De leerling lacht de rector/schoolleiding net zo hard uit en die gaan het een volgend geval niet nog een keer voor lul willen staan en gezichts/gezag verlies willen lijden.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:46:52 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183425459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan verlaat de docent het klaslokaal en haalt de rector of de schoolleiding erbij.
Ten eerste niet wenselijk om je leerlingen met zo iemand alleen te laten. Ten tweede, ik weet niet hoeveel ervaring je in het onderwijs hebt, maar een schoolleiding is zelden tot nooit vrij om even dit soort dingen op te lossen.
En vervolgens: wat dan?

Leerling kan gewoon zeggen: nee. Ik ga niet. Je kunt hem niet meesleuren of optillen. Je kunt hem op geen manier dwingen.

En zelfls als hij meegaat en een dagje weg is (wat hij geen straf vindt), begint het circus de dag erna weer opnieuw.

Als docent (en in mindere mate als school) heb je een bepaalde machteloosheid tegenover leerlingen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183425490
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan verlaat de docent het klaslokaal en haalt de rector of de schoolleiding erbij.
Veel docenten doen dat niet omdat het toch wel aanvoelt als een zwaktebod in het niet goed kunnen managen van de situatie. Daarnaast vraag ik me af wat de rector in de melk te brokkelen heeft bij leerlingen die van 't padje zijn. Tenzij de rektor een soort van commando is waar ze wel voor uitkijken.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:48:35 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183425517
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ten eerste niet wenselijk om je leerlingen met zo iemand alleen te laten. Ten tweede, ik weet niet hoeveel ervaring je in het onderwijs hebt, maar een schoolleiding is zelden tot nooit vrij om even dit soort dingen op te lossen.
En vervolgens: wat dan?

Leerling kan gewoon zeggen: nee. Ik ga niet. Je kunt hem niet meesleuren of optillen. Je kunt hem op geen manier dwingen.

En zelfls als hij meegaat en een dagje weg is (wat hij geen straf vindt), begint het circus de dag erna weer opnieuw.

Als docent (en in mindere mate als school) heb je een bepaalde machteloosheid tegenover leerlingen.
Het is maar hoever je dat zelf laat gaan. Die machteloosheid is een gebrek aan gezag en overwicht. Ik ben met je eens dat er in het onderwijs veel leerkrachten werken die eigenlijk niet geschikt zijn voor die job.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:51:16 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183425614
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ten eerste niet wenselijk om je leerlingen met zo iemand alleen te laten.
Juist wel want de rest van de klas zit in dat lokaal om te leren. Op dat moment zal de klas zich tegen de relschopper keren en zijn gedrag veroordelen.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:51:56 #120
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183425645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het is maar hoever je dat zelf laat gaan. Die machteloosheid is een gebrek aan gezag en overwicht. Ik ben met je eens dat er in het onderwijs veel leerkrachten werken die eigenlijk niet geschikt zijn voor die job.
Je mist het punt echt volledig, chapeau.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 28 november 2018 @ 19:52:31 #121
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183425669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Juist wel want de rest van de klas zit in dat lokaal om te leren. Op dat moment zal de klas zich tegen de relschopper keren en zijn gedrag veroordelen.
Hahaha, ja hoor.

Ik zie alweer genoeg. Veel plezier verder in Aerdenhout.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 28 november 2018 @ 19:53:08 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183425686
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je mist het punt echt volledig, chapeau.
Onderbouw dat maar. Ik woon niet in Aerdenhout.
pi_183426013
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ze krijgen ook geen steun van de school of samenleving. Als je een leerling uit zelfverdediging aanraakt heb JIJ een probleem. Hetzij buiten opgewacht worden door de leerling met z'n matties en/of ouders, hetzij disciplinaire maatregelen en als het een 2e keer gebeurd ben je je baan kwijt.

Tja...
Je hoort dat ook heel veel tegenwoordig. Bij mijn vriendin op school ook dat een docent issues had met ouders en een leerling en dat de directie haar compleet negeerde.

Een leidinggevende en/ directeur zou juist achter je moeten staan tenzij het tegendeel bewezen is maar in het onderwijs staan ze meer achter de ouders dan hun personeel. Niet bij nadenkend dat er al zo'n tekort is dus je zou juist zuinig met je persoon moeten zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183428865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doodsverwensing. Netjes. Jij kan je aansluiten bij de user(s) hierboven die graag agenten met geweren in klaslokalen zien om de orde te handhaven.
Denk dat iedereen liever een goed gedragende klas heeft, maar dat lijkt nogal een utopie. Al moet ik zeggen dat de problematiek hier in de dorpen veel minder lijkt te spelen. Ken dit soort dingen alleen vanuit Almelo. Had vroegah eigenlijk meteen voor Hardenberg moeten kiezen, heb je bepaalde ellende niet.
pi_183431049
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:18 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit is precies de situatie waar ik nu dagelijks mee te maken heb. Er is een shitload aan indirect personeel dat een handjevol mensen probeert aan te sturen dat het werk doet. Tot groot ergernis van het uitvoerende deel dat steeds moet sparren om uit te leggen dat hun wens niet werkt of inefficiënt is. Dit is één van de redenen waarom ik voor mezelf ben begonnen, want er is keuze genoeg en opdrachtgevers staan te springen om goed geschoolde mensen. Mijn MTS-E papieren zijn nu goud waard, terwijl ik eind jaren '90 richting ICT als programmeur ben gegaan omdat dat toen booming was. Gaandeweg draaiden de rollen om, want de aanwas van ICT'ers was groot terwijl elektro stokte.

Ik vermijd LinkedIn omdat je anders platgebeld wordt door headhunters die toch niet begrijpen dat je eisen en niveau fors hoger liggen dan zij doorgaans kunnen bieden. Ik adverteer ook niet en heb een zeer bescheiden website met de broodnodige informatie. Opdrachten komen vooral binnen door zelf actief op zoek te gaan naar opdrachtgevers waarvan ik denk dat ze bij me passen. En vrijwel altijd kan ik op gesprek komen. Dat vakmensen de nieuwe elite worden is niet eens zo'n gekke gedachte, want ik merk ook in mijn klantenkring dat relatief jonge mensen van rond de 30 al een eigen vrijstaande nieuwbouwwoning hebben. Het zijn gewoon timmerlui, stukadoors, elektriciens die zich dat kunnen veroorloven, en het scheelt dat ze veel zelf kunnen doen. En het is ook niet zo gek, want ¤40 per uur verdien je zo en je agenda zit gewoon mutje vol. Reken maar uit wat je jaarlijks aan omzet draait. Met een beetje specialisatie zit je al op ¤60 per uur. Waarom zou ik nog in vredesnaam achter een computer zitten in een muffe aircolucht met een relatief jonge manager die van toeten noch blazen weet?
Fijn idee dat er nog meer mensen zijn die er precies zo overdenken!
pi_183431192
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vakopleidingen zullen nooit elitair worden. Tenzij je al meer over kunst gaat praten zoals een goudsmid etc. Voor al het overige schuiven we gewoon met EU inwoners zoals Polen, Roemenen, Portugezen etc . Bovendien roept men dat al sinds de tijd dat ik op school zat.
Nee, in Polen zijn ze al veel verder op gebied van kunst.

Ik bedoel de timmermensen die kunnen restaureren, oude Nederlandse technieken beheersen, het land en de cultuur kennen. De bouwstijlen snappen per regio, de boswachters en boom chirurgen. De smaken herkennen, die kun je niet importeren.

Net als de vazen uit China, leuk geprobeerd maar het is totaal geen porem.

In Denemarken snappen ze dit wat beter en is er meer budget voor de vakopleidingen. Dat zie je direct terug in de omgeving.
pi_183431404
Geef de leraren een taser en wat traangas en het probleem is opgelost :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 november 2018 @ 23:38:34 #128
408813 crew  trein2000
pi_183432085
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ten eerste niet wenselijk om je leerlingen met zo iemand alleen te laten. Ten tweede, ik weet niet hoeveel ervaring je in het onderwijs hebt, maar een schoolleiding is zelden tot nooit vrij om even dit soort dingen op te lossen.
En vervolgens: wat dan?

Leerling kan gewoon zeggen: nee. Ik ga niet. Je kunt hem niet meesleuren of optillen. Je kunt hem op geen manier dwingen.

En zelfls als hij meegaat en een dagje weg is (wat hij geen straf vindt), begint het circus de dag erna weer opnieuw.

Als docent (en in mindere mate als school) heb je een bepaalde machteloosheid tegenover leerlingen.
Op mijn middelbare school had de schoolleiding in dit soort gevallen altijd tijd hoor. Als het uit de hand liep kwam er wel iemand. Helpt wel behoorlijk...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 november 2018 @ 23:43:49 #129
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183432199
Gewoon even met de lineaal over de vingers. En anders van school af sturen en ze zien maar hoe ze zich redden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183432225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:43 schreef PzKpfw het volgende:
Gewoon even met de lineaal over de vingers. En anders van school af sturen en ze zien maar hoe ze zich redden.
Ja lekker beetje inbreken winkels overvallen etc
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:47:18 #131
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183432259
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja lekker beetje inbreken winkels overvallen etc
Dan trap je ze de cel in en laat ze daar arbeid verrichten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183432271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Veel docenten doen dat niet omdat het toch wel aanvoelt als een zwaktebod in het niet goed kunnen managen van de situatie. Daarnaast vraag ik me af wat de rector in de melk te brokkelen heeft bij leerlingen die van 't padje zijn. Tenzij de rektor een soort van commando is waar ze wel voor uitkijken.
Het is mij overkomen. Iemand achter mij gooide iets door de klas, maar de leraar was van mening dat ik het had gedaan en zei dat ik eruit moest. Ik zei dat ik het niet had gedaan en dat ik bleef zitten. Hij sommeerde me nog eens het lokaal te verlaten en ik weigerde opnieuw, waarop hij zelf het lokaal verliet en een paar minuten later terug kwam met de rector die me meteen schorste voor 3 dagen. En ja, dan kun je wel bijdehand blijven doen, maar dan volgt uiteindelijk gewoon definitieve verwijdering en daar zat ik echt niet op te wachten en het lijkt me sterk dat er leerlingen zijn die daar ook schijt aan hebben. Ze zullen er wellicht wel zijn, maar dat zijn gewoon de gedoodverfde schoolverlaters van wie je gewoon weet dat het maar een kwestie van tijd is voordat ze van school getrapt worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:49:20 #133
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183432293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is mij overkomen. Iemand achter mij gooide iets door de klas, maar de leraar was van mening dat ik het had gedaan en zei dat ik eruit moest. Ik zei dat ik het niet had gedaan en dat ik bleef zitten. Hij sommeerde me nog eens het lokaal te verlaten en ik weigerde opnieuw, waarop hij zelf het lokaal verliet en een paar minuten later terug kwam met de rector die me meteen schorste voor 3 dagen. En ja, dan kun je wel bijdehand blijven doen, maar dan volgt uiteindelijk gewoon definitieve verwijdering en daar zat ik echt niet op te wachten en het lijkt me sterk dat er leerlingen zijn die daar ook schijt aan hebben. Ze zullen er wellicht wel zijn, maar dat zijn gewoon de gedoodverfde schoolverlaters van wie je gewoon weet dat het maar een kwestie van tijd is voordat ze van school getrapt worden.
En degene die het wel gedaan had heeft dat later niet eerlijk bekend?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183432298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Juist wel want de rest van de klas zit in dat lokaal om te leren. Op dat moment zal de klas zich tegen de relschopper keren en zijn gedrag veroordelen.
Welnee, was bij mij ook niet het geval, iedereen zat maar een beetje te gniffelen, ze wisten toch wel dat ik geschorst zou gaan worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183432315
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:49 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En degene die het wel gedaan had heeft dat later niet eerlijk bekend?
Daar heb ik niks van meegekregen dus dat zal dan wel niet, Ik wist zelf ook niet wie het had gedaan want ik zat er met mijn rug naar toe.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 29 november 2018 @ 10:18:42 #136
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183435246
quote:
Offtopic, maar ik vind het altijd wel mooi hoe in dit soort films "middelbare scholieren" grotendeels worden gespeeld door mensen die ogenschijnlijk de 30 al gepasseerd zijn. :D
  donderdag 29 november 2018 @ 10:26:05 #138
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183435253
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Offtopic, maar ik vind het altijd wel mooi hoe in dit soort films "middelbare scholieren" grotendeels worden gespeeld door mensen die ogenschijnlijk de 30 al gepasseerd zijn. :D
Nu je het zegt. _O-
pi_183435344
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, in Polen zijn ze al veel verder op gebied van kunst.

Ik bedoel de timmermensen die kunnen restaureren, oude Nederlandse technieken beheersen, het land en de cultuur kennen. De bouwstijlen snappen per regio, de boswachters en boom chirurgen. De smaken herkennen, die kun je niet importeren.

Net als de vazen uit China, leuk geprobeerd maar het is totaal geen porem.

In Denemarken snappen ze dit wat beter en is er meer budget voor de vakopleidingen. Dat zie je direct terug in de omgeving.
Kom op zeg, alsof je in Nederland geen vakmensen zou kunnen krijgen. Ze restaureren al sinds weet ik wanneer oude gebouwen van binnen en buiten en bouwen in veel steden moderne gebouwen in oude stijl die opgaan in de klassieke bouwstijl.

Daarnaast is Nederland koploper in futuristisch ontwerpen en daarmee duurzaam bouwen. Misschien vind je in Nederland weinig tot geen animo voor de Poolse stijl van bouwen maar dat is het dan ook wel.
pi_183436345
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kom op zeg, alsof je in Nederland geen vakmensen zou kunnen krijgen. Ze restaureren al sinds weet ik wanneer oude gebouwen van binnen en buiten en bouwen in veel steden moderne gebouwen in oude stijl die opgaan in de klassieke bouwstijl.

Daarnaast is Nederland koploper in futuristisch ontwerpen en daarmee duurzaam bouwen. Misschien vind je in Nederland weinig tot geen animo voor de Poolse stijl van bouwen maar dat is het dan ook wel.
Dat je ergens ooit koploper in was, wil niet zeggen dat je dat tot in de treuren zult blijven, zeker als er niet in geïnvesteerd wordt.

Nederland had goede programmeurs, het neusje van de zalm komt tegenwoordig uit jawel Moldavië.

En Nederland duurzaam? In vergelijking met?

Maar enfin, we dwalen af..
Investeren in je kinderen, door ze meer ouderlijke aandacht te geven. Ze manieren en kennis te geven in plaats van ze te dumpen op crèches, oppas oma's en kinderdagverblijven. De telefoons eens gewoon uit te zetten en de aandacht aan de kinderen geven in plaats van Facebook en Whatsapp.

Daarnaast zou de overheid het moeten verbieden, ja we hebben al zoveel regeltjes dus deze kan er goed bij, om kinderen vanaf twee jaar te vervoeren in een buggy.
Bizar hoeveel kleuters tot hun vierde met luier aan vastzitten in een kinderwagen... Moeder er steevast achter met een telefoon in de hand...
Lekker makkelijk.
pi_183436869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
Een typisch linkse vraag. Altijd maar uitgaan van het belang van de dader. Ik doe dat niet. Ik stel gewoon het belang van de overige leerlingen en de docenten voorop. Een veilige schoolomgeving zonder geweld en zonder tuig dat zich niet weet te gedragen.

In geval van fysiek geweld richting een docent mogen leerlingen wat mij betreft linea recta richting een soort opvoedingsgesticht. Breng ze maar manieren en discipline bij daar. En leg de gepeperde rekening maar bij de falende ouders neer.

We moeten echt eens ophouden om daders in een slachtofferrol te plaatsen. Bij het minste of geringste staan linkse mensen "racisme!" te roepen of hangen ze de social justice warrior uit. Behalve bij dit soort zaken. Dan worden daders ineens met fluwelen handschoenen behandeld en draait alles om een zo spoedig mogelijke hervatting van hun schoolperiode.

Die mentaliteit moet maar eens stoppen. Als jij je in een disco/club misdraagt, word je buitengezet. Als jij je in een voetbalstadion misdraagt, word je eruit getrapt en krijg je een stadionverbod. Dus als jij je op school zodanig misdraagt dat de veiligheid van docenten en andere leerlingen in het geding is, dan hoepel je maar fijn op.
_O_ _O_ _O_ !
Eens kijken
  donderdag 29 november 2018 @ 12:35:31 #142
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183436898
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doodsverwensing. Netjes. Jij kan je aansluiten bij de user(s) hierboven die graag agenten met geweren in klaslokalen zien om de orde te handhaven.
Niet in de klas, gewoon op een winderig industrieterrein. Het hele idee is de fatsoenlijke leerlingen/docenten er geen last van hebben. :{w
pi_183436964
Op de havo/vwo was het het ergst in mijn jeugd. Leerkrachten die gingen huilen door pesterijen van de leerlingen. Leerkrachten uitschelden en kleineren. Het ergste was een meisje, een klasgenoot, dat een verhaal had verzonnen over een leerkracht die ze niet mocht dat hij haar seksueel intimideerde. Deze leerkracht is vervolgens ontslagen. Toen was het lollig en stoer, achteraf vind ik het sneu en triest.
pi_183437277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:39 schreef Restyler het volgende:
Op de havo/vwo was het het ergst in mijn jeugd. Leerkrachten die gingen huilen door pesterijen van de leerlingen. Leerkrachten uitschelden en kleineren. Het ergste was een meisje, een klasgenoot, dat een verhaal had verzonnen over een leerkracht die ze niet mocht dat hij haar seksueel intimideerde. Deze leerkracht is vervolgens ontslagen. Toen was het lollig en stoer, achteraf vind ik het sneu en triest.
achteraf pas, serieus?
8)7
pi_183437384
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:43 schreef PzKpfw het volgende:
Gewoon even met de lineaal over de vingers. En anders van school af sturen en ze zien maar hoe ze zich redden.
Kan niet leerplicht...

Ik zeg ophokken, ergens in een lokaaltje (hufterproof en zonder netwerk) achteraf op school. Af en toe een ander filmpje op het digibord en zoek het maar uit. Zou er als schoolbestuur niet eens een leerkracht aan spenderen. Een keer per week een ouderles, van ouders van de lieverdjes zelf natuurlijk.

Als men geen respect heeft voor een leerkracht, dan zullen ze deze ook niet nodig hebben.
pi_183437582
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat je ergens ooit koploper in was, wil niet zeggen dat je dat tot in de treuren zult blijven, zeker als er niet in geïnvesteerd wordt.

Nederland had goede programmeurs, het neusje van de zalm komt tegenwoordig uit jawel Moldavië.
Hoe meet je objectief of een land goede of slechte programmeurs levert? Ik kan de T2000 blunder nog herinneren waarbij een Rus constateerde dat alles zo lek als een mandje was. Maar er zijn ook top applicaties ontwikkeld qua programmeren en webdevelopment.

Wat jij wellicht bedoeld is dat we procentueel gezien veel programmeurs hebben en Moldavie nu ook.

quote:
En Nederland duurzaam? In vergelijking met?
De overheid stimuleert het meer dan de VS het op dit moment doet. Er zijn diverse milieu en duurzaamheidsoplossingen geweest die wereldnieuws werden.

quote:
Maar enfin, we dwalen af..
Investeren in je kinderen, door ze meer ouderlijke aandacht te geven. Ze manieren en kennis te geven in plaats van ze te dumpen op crèches, oppas oma's en kinderdagverblijven. De telefoons eens gewoon uit te zetten en de aandacht aan de kinderen geven in plaats van Facebook en Whatsapp.
Oh dat klinkt leuk, beetje een conservatief geluid. Wil je het verstrekken van een goed onderhoudsbedrag aan de ouder die op het kind past ook regelen zodat de minst verdienende ouder de kost en inwoning mee kan betalen?

Verder snap ik dat je een niet bestaande correlatie tussen probleemkinderen en buitenschoolse opvang wil maken en wat minder tot niet in bijvoorbeeld ruzieende ouders en scheidingen of gewoon een foute hierarchie waarbij jongens in bepaalde culturen boven vrouwen staan.

Zo leren ze op creches en peuterspeelzalen sociaal te zijn in groepen en ontwikkelen ze zich prima. Ik zie ook zelden ouders die thuiskomen en dan op facebook en instagram gaan posten ipv met de kinderen spelen en ze te eten geven. Verder is zo'n telefoon wat vroeger de krant of het magazine was. Vaak even een afleiding voor als de kinderen spelen.

quote:
Daarnaast zou de overheid het moeten verbieden, ja we hebben al zoveel regeltjes dus deze kan er goed bij, om kinderen vanaf twee jaar te vervoeren in een buggy.
Kinderen van 2-3 kunnen over het algemeen geen vele kilometers meelopen zoals de ouders dat kunnen. Waar jij 1 pas zet maken zijn er zo ongeveer 4 op een hoger tempo. En als ze het zat zijn gaan ze hangen. Bovendien wil jij als ouder niet met een slapend kind voor kilometers in je armen door Amsterdam lopen.

Je kunt je dan irriteren aan iemand die achter de wandelwagen belt maar dat is vrij zinloos. Je zult zelf waarschijnlijk ook wel momenten hebben waar anderen je op zouden kunnen betuttelen en dat jij niet zo'n punt vindt.

Bovendien is het niet vreemd om een kind van 2 a 3 een luier om te doen. Daar zul je vast wel voor tekenen als ze in jouw auto hun behoefte doen en jij een middag staat schoon te maken. Maar goed, je zult wel een beter beeld van algemene ontwikkeling hebben dan ouders en medewerkers die dagelijks met kinderen werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-11-2018 13:20:18 ]
  donderdag 29 november 2018 @ 13:57:32 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183438434
Heel eenvoudig, begin schooljaar, de eerste de beste die zijn bek opentrek een ton bakstenen aan strafwerk geven of van school trappen. Rest van het jaar is de klas rustig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183438926
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoe meet je objectief of een land goede of slechte programmeurs levert? Ik kan de T2000 blunder nog herinneren waarbij een Rus constateerde dat alles zo lek als een mandje was. Maar er zijn ook top applicaties ontwikkeld qua programmeren en webdevelopment.

Wat jij wellicht bedoeld is dat we procentueel gezien veel programmeurs hebben en Moldavie nu ook.

[..]

De overheid stimuleert het meer dan de VS het op dit moment doet. Er zijn diverse milieu en duurzaamheidsoplossingen geweest die wereldnieuws werden.

[..]

Oh dat klinkt leuk, beetje een conservatief geluid. Wil je het verstrekken van een goed onderhoudsbedrag aan de ouder die op het kind past ook regelen zodat de minst verdienende ouder de kost en inwoning mee kan betalen?

Verder snap ik dat je een niet bestaande correlatie tussen probleemkinderen en buitenschoolse opvang wil maken en wat minder tot niet in bijvoorbeeld ruzieende ouders en scheidingen of gewoon een foute hierarchie waarbij jongens in bepaalde culturen boven vrouwen staan.

Zo leren ze op creches en peuterspeelzalen sociaal te zijn in groepen en ontwikkelen ze zich prima. Ik zie ook zelden ouders die thuiskomen en dan op facebook en instagram gaan posten ipv met de kinderen spelen en ze te eten geven. Verder is zo'n telefoon wat vroeger de krant of het magazine was. Vaak even een afleiding voor als de kinderen spelen.

[..]

Kinderen van 2-3 kunnen over het algemeen geen vele kilometers meelopen zoals de ouders dat kunnen. Waar jij 1 pas zet maken zijn er zo ongeveer 4 op een hoger tempo. En als ze het zat zijn gaan ze hangen. Bovendien wil jij als ouder niet met een slapend kind voor kilometers in je armen door Amsterdam lopen.

Je kunt je dan irriteren aan iemand die achter de wandelwagen belt maar dat is vrij zinloos. Je zult zelf waarschijnlijk ook wel momenten hebben waar anderen je op zouden kunnen betuttelen en dat jij niet zo'n punt vindt.

Bovendien is het niet vreemd om een kind van 2 a 3 een luier om te doen. Daar zul je vast wel voor tekenen als ze in jouw auto hun behoefte doen en jij een middag staat schoon te maken. Maar goed, je zult wel een beter beeld van algemene ontwikkeling hebben dan ouders en medewerkers die dagelijks met kinderen werken.
Ik weet het inderdaad beter dan menig ouder of betaalde kracht die met kinderen werkt.

Ik weet ook donders goed dat veel gebeurt uit gemak of geen zin, ik kom niet graag in Amsterdam maar in het centrum van Rotterdam kom ik regelmatig alleen met vier kids onder de zes. En welke ouder loopt er zelf nog meerdere kilometers? Bus,tram en metro voor de lange stukken of de fiets. Daarnaast zit nummer drie hier geregeld in mijn nek.

Kinderen van 2-3 lopen/bewegen inderdaad te weinig waardoor zelfs kleine afstanden te groot worden. Het is natuurlijk een beetje naïef te denken dat kinderen voldoende beweging krijgen op de opvang.

Jij zou voor de grap eens een dagje jonge ouders moeten observeren, alles gaat met de telefoon in de hand... dat men daarop een krant leest. Kijk maar eens op die schermpjes: Facebook, nog vaker Whatsapp of Instagram of een online spelletje.

Kinderen worden sociaal van de kinderopvang? Meen je dat nou? Tja, met dat argument kwam men 10 jaar geleden weg. Je trekt ze er in de klassen zo uit die meer dan drie dagen op de opvang zitten. "Samen delen samen spelen, maar alleen als dat me zo uitkomt" Altijd op zoek naar aandacht, heel bijzonder.

Niets mis trouwens met een conservatief geluid, frisse tegenhanger tegen al dat opgedrongen hipster geweld. Scheidingen, burn outs, lerarentekorten en massa's probeemkinderen...

En jij denkt echt dat die ouders na werktijd zo leuk gaan zitten doen? Kinderen moeten vroeg naar bed, liefst eten op de BSO en dan ophalen, op de tablet nog een spelletje memorie doen, in bad en tandenpoetsen en naar bed. Verhaaltje voorlezen en om 18:30 uur lampje uit en slapen want de wekker gaat weer om 06:00 omdat ze om 07:00 weer gedumpt moeten worden op de VSO.

Enfin, de probleemkinderen worden toch echt gecreëerd door de ouders en door de huidige opvoedadviezen. Opvoeden wordt tegenwoordig gezien als negatieve bijzaak van het hebben van kinderen. En ik weet dat ik hierin een scherpe mening heb.
  donderdag 29 november 2018 @ 14:30:20 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183438968
Kinderbedtijd van 18:30 is een prima idee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183439028
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel eenvoudig, begin schooljaar, de eerste de beste die zijn bek opentrek een ton bakstenen aan strafwerk geven of van school trappen. Rest van het jaar is de klas rustig.
klinkt leuk dat van school trappen maar mag niet door leerplicht. Een andere school neemt zo'n instroom gebakje niet graag aan tenzij de ouders door verhuizing kunnen aantonen dat dat de werkelijke reden is.
pi_183439075
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderbedtijd van 18:30 is een prima idee.
want?
  donderdag 29 november 2018 @ 14:47:32 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183439216
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

klinkt leuk dat van school trappen maar mag niet door leerplicht. Een andere school neemt zo'n instroom gebakje niet graag aan tenzij de ouders door verhuizing kunnen aantonen dat dat de werkelijke reden is.
Probleem van de ouders van maken, niet het probleem van de school.
Daar zit het issue. Ouders goed voorlichten over welk gedrag op school niet geaccepteerd wordt en wat de consequenties zijn. Het maar accepteren, wegkijken en niet willen optreden is de hele oorzaak van deze issues.
grenzen zetten, orde en gezag handhaven, schluss mit lustig, niets tolereren.
Jouw directe reactie, mag niet van de leerplicht is al gelijk jezelf met het probleem opzadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 november 2018 @ 14:48:10 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183439226
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

want?
Kinderen hebben hun rust en slaap nodig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183439406
[quote]1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kinderen hebben hun rust en slaap nodig
[/quodte]haha, uit het gruwelboek oei ik groei.

Kinderen hebben vooral liefde, aandacht en sturing nodig. Niet van een pelleton oppassen, leerkrachten en betaalde krachten maar van hun opvoeders.

Zelfs op de drie vakanties worden ze gedropt, skiklasjes en in de zomermaanden bij het animatieteam. Erg hè, en wat vinden we het gek dat ze geen respect meer hebben voor volwassenen zoals docenten. Nummer 54 die ze wil vertellen wat ze MOETEN doen.

Stel dat je kind niet naar de VSO moet, dan kan het wakker worden wanneer het is uitgeslapen. Het kan naar bed wanneer het moe is, da's een relaxte start van je leven. Misschien creëeren we zo minder opgefokte agressieve kids...

Stond laatst nog een artikel in de krant dat kinderen al zo gestresst zijn en dat het vaak al ontstaat in hun eerste 100 dagen. Klopt imo wel, vier schepjes voeding in de fles, om de zoveel uur. Je zou net een groeispurt hebben..
  donderdag 29 november 2018 @ 14:59:06 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183439453
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 29 november 2018 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kinderen hebben hun rust en slaap nodig
[/quodte]haha, uit het gruwelboek oei ik groei.

Kinderen hebben vooral liefde, aandacht en sturing nodig. Niet van een pelleton oppassen, leerkrachten en betaalde krachten maar van hun opvoeders.

Zelfs op de drie vakanties worden ze gedropt, skiklasjes en in de zomermaanden bij het animatieteam. Erg hè, en wat vinden we het gek dat ze geen respect meer hebben voor volwassenen zoals docenten. Nummer 54 die ze wil vertellen wat ze MOETEN doen.

Stel dat je kind niet naar de VSO moet, dan kan het wakker worden wanneer het is uitgeslapen. Het kan naar bed wanneer het moe is, da's een relaxte start van je leven. Misschien creëeren we zo minder opgefokte agressieve kids...
Ik snap niet waar en hoe dit een antwoord is op mijn mening dat kinderen op tijd naar bed moeten en voldoende rust nodig hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183439499
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik snap niet waar en hoe dit een antwoord is op mijn mening dat kinderen op tijd naar bed moeten en voldoende rust nodig hebben?
ok dan even wat duidelijker:Van wie moeten ze dat en waarom?
  donderdag 29 november 2018 @ 15:05:49 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183439564
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ok dan even wat duidelijker:Van wie moeten ze dat en waarom?
Wat begrijp je niet aan “mijn mening”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183440366
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel eenvoudig, begin schooljaar, de eerste de beste die zijn bek opentrek een ton bakstenen aan strafwerk geven of van school trappen. Rest van het jaar is de klas rustig.
Als het zo simpel is, waarom doet men dat dan niet?
  donderdag 29 november 2018 @ 15:48:58 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183440416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als het zo simpel is, waarom doet men dat dan niet?
Een gebrek aan wilskracht en ruggengraat in het onderwijs?

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:54:46 #160
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183440570
Mooi stuurluitopic is het geworden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 november 2018 @ 15:56:01 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183440593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi stuurluitopic is het geworden.
Wow. Goed argument. Ik ga nu hier maar even van onder de indruk zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:58:03 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183440634
Het zou een goed idee zijn de leerlingen met gedrags en opvoedproblemen weer gewoon op een aparte school te laten leren die de expertise hebben ermee om te gaan. En dan hebben normale scholen er geen omkijken meer aan en kunnen ze zich concentreren op normale leerlingen.

Maar dit zullen bepaalde linksen wel niet inclusief genoeg vinden en bepaalde rechtsen niet "ordnung muss sein" genoeg.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:01:41 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183440724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:58 schreef Hexagon het volgende:
Het zou een goed idee zijn de leerlingen met gedrags en opvoedproblemen weer gewoon op een aparte school te laten leren die de expertise hebben ermee om te gaan. En dan hebben normale scholen er geen omkijken meer aan en kunnen ze zich concentreren op normale leerlingen.

Maar dit zullen bepaalde linksen wel niet inclusief genoeg vinden en bepaalde rechtsen niet "ordnung muss sein" genoeg.

:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:01:55 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183440726
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
Wow. Goed argument. Ik ga nu hier maar even van onder de indruk zijn
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183441088
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik weet het inderdaad beter dan menig ouder of betaalde kracht die met kinderen werkt.

Betweters genoeg hier

quote:
Ik weet ook donders goed dat veel gebeurt uit gemak of geen zin, ik kom niet graag in Amsterdam maar in het centrum van Rotterdam kom ik regelmatig alleen met vier kids onder de zes. En welke ouder loopt er zelf nog meerdere kilometers? Bus,tram en metro voor de lange stukken of de fiets. Daarnaast zit nummer drie hier geregeld in mijn nek.

Kinderen van 2-3 lopen/bewegen inderdaad te weinig waardoor zelfs kleine afstanden te groot worden. Het is natuurlijk een beetje naïef te denken dat kinderen voldoende beweging krijgen op de opvang.
Wie heeft hier ooit beweerd dat kinderen genoeg beweging krijgen op de kinderopvang, je zweeft er zelf naartoe.

quote:
Jij zou voor de grap eens een dagje jonge ouders moeten observeren, alles gaat met de telefoon in de hand... dat men daarop een krant leest. Kijk maar eens op die schermpjes: Facebook, nog vaker Whatsapp of Instagram of een online spelletje.
Als je daar de tijd voor neemt zegt het wellicht ook iets over jouw afleiding van de aandacht.

quote:
Kinderen worden sociaal van de kinderopvang? Meen je dat nou? Tja, met dat argument kwam men 10 jaar geleden weg. Je trekt ze er in de klassen zo uit die meer dan drie dagen op de opvang zitten. "Samen delen samen spelen, maar alleen als dat me zo uitkomt" Altijd op zoek naar aandacht, heel bijzonder.
hier kan ik geen spaghetti van maken

quote:
Niets mis trouwens met een conservatief geluid, frisse tegenhanger tegen al dat opgedrongen hipster geweld. Scheidingen, burn outs, lerarentekorten en massa's probeemkinderen..
Dus je stelt weer een opbouw van aanrechtsubsidie voor, want daar verwees ik naar.

quote:
En jij denkt echt dat die ouders na werktijd zo leuk gaan zitten doen? Kinderen moeten vroeg naar bed, liefst eten op de BSO en dan ophalen, op de tablet nog een spelletje memorie doen, in bad en tandenpoetsen en naar bed. Verhaaltje voorlezen en om 18:30 uur lampje uit en slapen want de wekker gaat weer om 06:00 omdat ze om 07:00 weer gedumpt moeten worden op de VSO.
wat erg dat er een bepaald ritme in de dag zit.

quote:
Enfin, de probleemkinderen worden toch echt gecreëerd door de ouders en door de huidige opvoedadviezen. Opvoeden wordt tegenwoordig gezien als negatieve bijzaak van het hebben van kinderen. En ik weet dat ik hierin een scherpe mening heb.
het is een generaliserende mening en er klopt geen hout van.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:23:53 #166
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183441225
Er werd veel afgegeven op MBO'ers hier. Ik zat op het VWO >15 jaar geleden en toen waren kinderen zeker van rijke ouders ook iriitant. Ik denk dat het meer de tijdsgeest is.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183441429
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 29 november 2018 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kinderen hebben hun rust en slaap nodig
[/quodte]

haha, uit het gruwelboek oei ik groei.

Kinderen hebben vooral liefde, aandacht en sturing nodig. Niet van een pelleton oppassen, leerkrachten en betaalde krachten maar van hun opvoeders.
Even verderop ben je pro-uitslapen maar hier ontken je min of meer dat ze slaap nodig hebben. Als het voor jezelf maar helder is.

quote:
Zelfs op de drie vakanties worden ze gedropt, skiklasjes en in de zomermaanden bij het animatieteam. Erg hè, en wat vinden we het gek dat ze geen respect meer hebben voor volwassenen zoals docenten. Nummer 54 die ze wil vertellen wat ze MOETEN doen.
Zelfs de onbegrijpelijke riedeltjes van Trump zijn logischer.

quote:
Stel dat je kind niet naar de VSO moet, dan kan het wakker worden wanneer het is uitgeslapen.
Een leven is dynamisch en met vele levens heb je vele dynamieken. De een is een avondmens, de ander een ochtendmens. Door de eeuwen zijn er veel experimenten en proefballonnen geweest en jij hebt je set aan proefballonnen die je mooi op je eigen kroost kunt toepassen.

quote:
Het kan naar bed wanneer het moe is, da's een relaxte start van je leven. Misschien creëeren we zo minder opgefokte agressieve kids...
quote:
Stond laatst nog een artikel in de krant dat kinderen al zo gestresst zijn en dat het vaak al ontstaat in hun eerste 100 dagen. Klopt imo wel, vier schepjes voeding in de fles, om de zoveel uur. Je zou net een groeispurt hebben..

Als je 't voor jezelf maar helder hebt.

Wat doe je trouwens hier te tikken en te posten? Moet je niet met je kinderen bezig?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 november 2018 @ 16:49:19 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183441762
Ik zou ook boos worden van al die linkse en anti-RF propaganda die ze tegenwoordig door je strot duwen op school.

Al gaat geweld wel te ver natuurlijk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 november 2018 @ 16:59:38 #169
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183441951
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er was ooit een tijd dat jij nog wel spoorde.
Maar toen kreeg ie een leasebak onder zijn reet, en zag je hem daarna nooit meer bij de NS....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 29 november 2018 @ 17:34:22 #170
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183442650
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:58 schreef Hexagon het volgende:
Het zou een goed idee zijn de leerlingen met gedrags en opvoedproblemen weer gewoon op een aparte school te laten leren die de expertise hebben ermee om te gaan. En dan hebben normale scholen er geen omkijken meer aan en kunnen ze zich concentreren op normale leerlingen.
Dit.

Ook vanwege de sociale verhoudingen tussen de leerlingen zelf. Ja, je kunt zeggen 'dan leren ze met mensen omgaan die een beetje anders zijn', maar de werkelijkheid is minder prettig.
  donderdag 29 november 2018 @ 17:37:45 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183442737
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:49 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zou ook boos worden van al die linkse en anti-RF propaganda die ze tegenwoordig door je strot duwen op school.

Al gaat geweld wel te ver natuurlijk
Dat was in de jaren 70 al zo toen ik op school zat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 november 2018 @ 17:56:22 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183443138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als het zo simpel is, waarom doet men dat dan niet?
Omdat ze liever worden uitgekafferd voor "dame van lichte zeden met een zeer ernstige ziekte die zich uit in ongecontroleerde celdeling" door kinderen van 12 tot 15 jaar oud, want tja leerplicht hé niks aan te doen.
pi_183443179
Krijgen die kinderen eigenlijk wel te horen hoe ze zich moeten gedragen op school? Door de ouders worden ze blijkbaar niet opgevoed, dus je zal ze het aan het begin van het schooljaar moeten vertellen.
  donderdag 29 november 2018 @ 18:01:15 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183443216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:59 schreef Loekie1 het volgende:
Krijgen die kinderen eigenlijk wel te horen hoe ze zich moeten gedragen op school? Door de ouders worden ze blijkbaar niet opgevoed, dus je zal ze het aan het begin van het schooljaar moeten vertellen.
Als ze er uberhaupt naar zouden luisteren.
  donderdag 29 november 2018 @ 18:04:29 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183443278
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:59 schreef Loekie1 het volgende:
Krijgen die kinderen eigenlijk wel te horen hoe ze zich moeten gedragen op school? Door de ouders worden ze blijkbaar niet opgevoed, dus je zal ze het aan het begin van het schooljaar moeten vertellen.
Ja alleen kinderen hebben de eigenschap het gezag uit te proberen om te kijken hoe ver ze daarmee kunnen gaan, dat staat los van de opvoeding. Men noemt dat ook wel "puberen".
pi_183443596
Uit onderzoek blijkt dat het gedrag beter wordt als je van tevoren vertelt wat de regels zijn. Natuurlijk belachelijk dat het nodig is, maar een groep krijgt het blijkbaar niet mee van thuis.
  donderdag 29 november 2018 @ 19:07:06 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183444418
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er mag wel meer niet. Het barst van de rechters en politici die sommige wetgeving even door de vingers zien als het ze uitkomt. Dat moet hier dan ook maar.
Jij vind het een goed idee als er meer jeugdcriminelen bij komen door dit soort "onder het tapijt veeg" mentaliteit?
pi_183448304
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:24 schreef Loekie1 het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat het gedrag beter wordt als je van tevoren vertelt wat de regels zijn. Natuurlijk belachelijk dat het nodig is, maar een groep krijgt het blijkbaar niet mee van thuis.
Jup en dat doet men al honderdduizenden jaren lang en dat gaat prima. Zelfs in het dierenrijk zijn er regels en daar wordt er keurig aan gehouden.

Maar op een of andere manier lukt het de afgelopen 20 jaar voor de Nederlandse ouders niet meer om kinderen duidelijk te maken wat de regels zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183448825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij vind het een goed idee als er meer jeugdcriminelen bij komen door dit soort "onder het tapijt veeg" mentaliteit?
Ik vind het een goed idee om de veiligheid van docenten en zich normaal gedragende leerlingen voorop te zetten. Hun belang, namelijk een veilige werkplek en leeromgeving, vind ik belangrijker dat het belang van types die zich willens en wetens ernstig misdragen.

Ik word een beetje moe van alsmaar de belangen van daders vooropstellen. Ik heb al gezegd: stop ze maar weg in een opvoedingskamp, breng ze daar (desnoods met harde hand) de nodige normen en omgangsvormen bij. Leg de gepeperde rekening maar bij de ouders neer.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:18:37 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183449493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het een goed idee om de veiligheid van docenten en zich normaal gedragende leerlingen voorop te zetten. Hun belang, namelijk een veilige werkplek en leeromgeving, vind ik belangrijker dat het belang van types die zich willens en wetens ernstig misdragen.

Ik word een beetje moe van alsmaar de belangen van daders vooropstellen. Ik heb al gezegd: stop ze maar weg in een opvoedingskamp, breng ze daar (desnoods met harde hand) de nodige normen en omgangsvormen bij. Leg de gepeperde rekening maar bij de ouders neer.
Het belang dat jij vergeet is dat van de samenleving. Die heeft niet echt belang bij het creeeren van nog meer criminelen, zoals jij met jouw hier voorgestelde maatregelen gaat bereiken.

Het gaat namelijk niet per se om onverbeterlijke gewetenloze psychopaatjes die gefaciliteerd door hun onverschillige ouders tot levensdoel hebben om anderen te terroriseren, wat jouw beeld lijkt. Maar eerder om kinderen met forse gedragsstoornissen en/of nogal slechte thuissituaties. Daar is al in een vroeg stadium specialistische aandacht voor nodig en in sommige gevallen horen ze eigenlijk sowieso niet op een normale school thuis. De oplossing ligt dus iets meer in die hoek wanneer je een veiligere school en samenleving wil.

Natuurlijk klinkt het veel stoerder om normen en waarden er met harde hand in te willen meppen in opvoedingskampen, als het eigenlijk al veel te laat is. Er is ook niet echt een samenleving waar dat nou nog heel veel heeft opgeleverd, Maar hey, dat is in ieder geval niet "links" en poco, ook wat waard.
pi_183449732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het belang dat jij vergeet is dat van de samenleving. Die heeft niet echt belang bij het creeeren van nog meer criminelen, zoals jij met jouw hier voorgestelde maatregelen gaat bereiken.

Het gaat namelijk niet per se om onverbeterlijke gewetenloze psychopaatjes die gefaciliteerd door hun onverschillige ouders tot levensdoel hebben om anderen te terroriseren, wat jouw beeld lijkt. Maar eerder om kinderen met forse gedragsstoornissen en/of nogal slechte thuissituaties. Daar is al in een vroeg stadium specialistische aandacht voor nodig en in sommige gevallen horen ze eigenlijk sowieso niet op een normale school thuis. De oplossing ligt dus iets meer in die hoek wanneer je een veiligere school en samenleving wil.

Natuurlijk klinkt het veel stoerder om normen en waarden er met harde hand in te willen meppen in opvoedingskampen, als het eigenlijk al veel te laat is. Er is ook niet echt een samenleving waar dat nou nog heel veel heeft opgeleverd, Maar hey, dat is in ieder geval niet "links" en poco, ook wat waard.
Het is direct in het belang van de samenleving dat er docenten zijn die nog voor de klas willen staan. Als we niet krachtig optreden tegen leerlingen die fysiek geweld tegen docenten gebruiken, wil straks niemand nog in het onderwijs werken.

Het is direct in het belang van alle normale leerlingen dat hun school een veilige omgeving is; een waar ze ongestoord hun opleiding kunnen volgen zonder rekening te moeten houden met psychopaten en gewelddadige idioten in hun klas.

Er is een verschil tussen gedragsproblemen en het gebruiken van fysiek geweld tegen docenten. Dat laatste overschrijdt een grens. Als jij je vrouw uitscheldt is dat van een andere orde dan wanneer je haar een blauw oog slaat. Bij gedragsproblemen kan nog worden ingegrepen en bijgestuurd, bij fysiek geweld is een grens ver overschreden.

Ironisch genoeg beschrijf je het bijbrengen van normen en waarden met harde hand als iets dat eigenlijk al veel te laat komt. Daaruit blijkt dat jij de betreffende jongeren al hebt opgegeven en dat je kun gewelddadige gedrag maar voor lief neemt; behandeling komt immers te laat. Ik doe dat niet. Ik neem ze weg uit de reguliere samenleving (belang docenten en normale leerlingen voorop) en zet ze apart in heropvoedingskampen.

Overigens ben ik links. Ik heb nog nooit van m'n leven rechtser dan D66 gestemd en die partij is mij in veel opzichten al te rechts. Ik ben alleen een beetje klaar met bepaalde aspecten van naïef-linkse politiek. Links moet eens wat minder wereldvreemd worden en wat meer écht de belangen van de werkende klasse in Nederland - daartoe reken ik ook docenten én leerlingen, als werkenden van de toekomst - voorop stellen.
pi_183450606
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Even verderop ben je pro-uitslapen maar hier ontken je min of meer dat ze slaap nodig hebben. Als het voor jezelf maar helder is.

[..]

Zelfs de onbegrijpelijke riedeltjes van Trump zijn logischer.

[..]

Een leven is dynamisch en met vele levens heb je vele dynamieken. De een is een avondmens, de ander een ochtendmens. Door de eeuwen zijn er veel experimenten en proefballonnen geweest en jij hebt je set aan proefballonnen die je mooi op je eigen kroost kunt toepassen.

[..]


[..]

Als je 't voor jezelf maar helder hebt.

Wat doe je trouwens hier te tikken en te posten? Moet je niet met je kinderen bezig?
mijn kinderen lagen heerlijk te slapen, de oudste twee zaten op school. Ik geloof niet dat ik hier nog gereageerd heb, mijn kids gaan namelijk voor.

Maar hoe kun je een avondmens, om 18:30 op bed gooien? Dat is namelijk mijn punt, kinderen worden al gefrustreerd door al die regeltjes zoals om 18:30 naar bed moeten. Bord leegeten, soms willen ze extra en soms hebben ze aan een half bord genoeg. Das juist het punt waf ik wil maken, kleine kinderen MOETEN zoveel.

Imo raken ze daar enorm gestresst en gefrustreerd van. Geen wonder dus dat dat frustreerd en eruit komt met de puberjaren.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:32:54 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183450873
Wat willen al die "vroeger was alles beter" schreeuwers in dit topic nu eigenlijk?

Dat docenten leerlingen weer met latten keihard op de hand meppen als ze iets fout doen?
Dat de plaatselijke pastoor een ondeugende leerling meeneemt voor een intiem moment?
Dat ouders hun kinderen weer in elkaar moeten slaan terwijl het allang bewezen is dat kinderen hier erge trauma's door op kunnen lopen?

Opvoedkampen zijn hier trouwens nooit geweest en zijn ook helemaal niet nodig, tenzij je in China of Noord-Korea woont.

Echt wat een hilarische reacties hier weer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 05:08:39 #184
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183451234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:36 schreef Elfletterig het volgende:


Overigens ben ik links. Ik heb nog nooit van m'n leven rechtser dan D66 gestemd en die partij is mij in veel opzichten al te rechts. Ik ben alleen een beetje klaar met bepaalde aspecten van naïef-linkse politiek.
Herkenbaar. Al heb ik uberhaupt geen idee meer waar op te stemmen; teveel haken en ogen aan elke partij van - op de lijn van links naar rechts - SP tot D66.

Enige realiteitszin kan iig geen kwaad.

Maar heropvoedingskampen? Beetje middeleeuws. Houd het maar bij speciaal onderwijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 30-11-2018 07:31:05 ]
  vrijdag 30 november 2018 @ 05:19:47 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_183451246
En het was weer gezellig op het vmbo
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:43:13 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183452076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:32 schreef Harvest89 het volgende:
Wat willen al die "vroeger was alles beter" schreeuwers in dit topic nu eigenlijk?

Dat docenten leerlingen weer met latten keihard op de hand meppen als ze iets fout doen?
Dat de plaatselijke pastoor een ondeugende leerling meeneemt voor een intiem moment?
Dat ouders hun kinderen weer in elkaar moeten slaan terwijl het allang bewezen is dat kinderen hier erge trauma's door op kunnen lopen?

Opvoedkampen zijn hier trouwens nooit geweest en zijn ook helemaal niet nodig, tenzij je in China of Noord-Korea woont.

Echt wat een hilarische reacties hier weer.
Een ding was vroeger beter en dat was dat leerlingen met gedragsproblemen naar speciaal onderwijs werden gestuurd. Zouden ze dat weer gaan doen dan zou dit probleem ook een stuk verminderen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:50:06 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183452157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is direct in het belang van de samenleving dat er docenten zijn die nog voor de klas willen staan. Als we niet krachtig optreden tegen leerlingen die fysiek geweld tegen docenten gebruiken, wil straks niemand nog in het onderwijs werken.

Het is direct in het belang van alle normale leerlingen dat hun school een veilige omgeving is; een waar ze ongestoord hun opleiding kunnen volgen zonder rekening te moeten houden met psychopaten en gewelddadige idioten in hun klas.

Er is een verschil tussen gedragsproblemen en het gebruiken van fysiek geweld tegen docenten. Dat laatste overschrijdt een grens. Als jij je vrouw uitscheldt is dat van een andere orde dan wanneer je haar een blauw oog slaat. Bij gedragsproblemen kan nog worden ingegrepen en bijgestuurd, bij fysiek geweld is een grens ver overschreden.

Ironisch genoeg beschrijf je het bijbrengen van normen en waarden met harde hand als iets dat eigenlijk al veel te laat komt. Daaruit blijkt dat jij de betreffende jongeren al hebt opgegeven en dat je kun gewelddadige gedrag maar voor lief neemt; behandeling komt immers te laat. Ik doe dat niet. Ik neem ze weg uit de reguliere samenleving (belang docenten en normale leerlingen voorop) en zet ze apart in heropvoedingskampen.

Overigens ben ik links. Ik heb nog nooit van m'n leven rechtser dan D66 gestemd en die partij is mij in veel opzichten al te rechts. Ik ben alleen een beetje klaar met bepaalde aspecten van naïef-linkse politiek. Links moet eens wat minder wereldvreemd worden en wat meer écht de belangen van de werkende klasse in Nederland - daartoe reken ik ook docenten én leerlingen, als werkenden van de toekomst - voorop stellen.
Ik geef ze niet op maar veel vertrouwen heb ik niet in jouw aanpak. Jij laat de leerling eerst ontsporen en daarna probeer je er in een heropvoedingskamp normen en waarden met harde hand in te meppen. Ik denk niet dat dat nog veel gaat baten behalve dat het leuk is voor de onderbuik van sommigen.

Ik ik bereik in principe hetzelfde. Probleemgedragkinderen kunnen namelijk helemaal geen docenten op reguliere scholen aanvallen als ze daar niet zitten maar speciaal onderwijs krijgen dat aangepast is op hun probleem. Gezien de meeste van hen geen kwaadaardige psychopaatjes zijn denk ik dat dat een hoop ellende voorkomt.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:05:59 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183453117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een ding was vroeger beter en dat was dat leerlingen met gedragsproblemen naar speciaal onderwijs werden gestuurd. Zouden ze dat weer gaan doen dan zou dit probleem ook een stuk verminderen.
Klopt inderdaad.
Dat was vroeger goed geregeld. Nu is het helaas wegbezuinigd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:11:45 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183453199
Nadelig is ook dat de Mavo in het Vmbo is opgegaan, waardoor zij (tegenwoordig meestal Vmbo-T genoemd) qua slecht imago meegetrokken worden met de lagere niveau's. Als Vmbo-T'er wordt je er dus ook op aangekeken als er weer eens slecht nieuws over het Vmbo is.

Maar de leerlingen op dat niveau zijn over het algemeen best gemiddeld; ook qua gedrag.
pi_183453511
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik geef ze niet op maar veel vertrouwen heb ik niet in jouw aanpak. Jij laat de leerling eerst ontsporen en daarna probeer je er in een heropvoedingskamp normen en waarden met harde hand in te meppen. Ik denk niet dat dat nog veel gaat baten behalve dat het leuk is voor de onderbuik van sommigen.

Ik ik bereik in principe hetzelfde. Probleemgedragkinderen kunnen namelijk helemaal geen docenten op reguliere scholen aanvallen als ze daar niet zitten maar speciaal onderwijs krijgen dat aangepast is op hun probleem. Gezien de meeste van hen geen kwaadaardige psychopaatjes zijn denk ik dat dat een hoop ellende voorkomt.
Ben het er mee eens dat als je pas gaat ingrijpen als ze ontsporen je te laat bent. Helaas heeft de huidige regering(m.n. de VVD) het speciaal onderwijs gesloopt. Ik denk trouwens dat je niet alle problemen oplost met speciaal onderwijs. Soms ligt het toch wel degelijk aan cultuur, normen en waarden dat een groep leerlingen zich niet gedraagt op school. Ik heb in een dorp op een Mavo(nu VMBO) gezeten en in de stad op een VWO, in de stad waren de problemen veel groter dan in dat dorp en dat kwam toch grotendeels door groepjes Turkse leerlingen die o.a. leraren het leven zuur maakten, maar ook medeleerlingen met groepjes opwachten en stalen als de raven. Er is zelfs een aantal keer een enorme knokpartij geweest tussen Turken en Armenen op het schoolplein. Dat heeft allemaal niks met speciaal onderwijs te maken(was er toen nog wel), maar alles met de normen en waarden die ze van huis meekrijgen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:35:30 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183454403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben het er mee eens dat als je pas gaat ingrijpen als ze ontsporen je te laat bent. Helaas heeft de huidige regering(m.n. de VVD) het speciaal onderwijs gesloopt. Ik denk trouwens dat je niet alle problemen oplost met speciaal onderwijs. Soms ligt het toch wel degelijk aan cultuur, normen en waarden dat een groep leerlingen zich niet gedraagt op school. Ik heb in een dorp op een Mavo(nu VMBO) gezeten en in de stad op een VWO, in de stad waren de problemen veel groter dan in dat dorp en dat kwam toch grotendeels door groepjes Turkse leerlingen die o.a. leraren het leven zuur maakten, maar ook medeleerlingen met groepjes opwachten en stalen als de raven. Er is zelfs een aantal keer een enorme knokpartij geweest tussen Turken en Armenen op het schoolplein. Dat heeft allemaal niks met speciaal onderwijs te maken(was er toen nog wel), maar alles met de normen en waarden die ze van huis meekrijgen.
OKe dat soort gastjes mogen wel naar justitie en het op MBO 1 niveau nog eens proberen
pi_183455766
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 05:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Herkenbaar. Al heb ik uberhaupt geen idee meer waar op te stemmen; teveel haken en ogen aan elke partij van - op de lijn van links naar rechts - SP tot D66.

Enige realiteitszin kan iig geen kwaad.

Maar heropvoedingskampen? Beetje middeleeuws. Houd het maar bij speciaal onderwijs.
Ik ben politiek ontheemd. En ik heb een steeds grotere hekel aan de partijen die programmatisch vrij dicht bij me staan. Dat heeft alles te maken met hun selectieve verontwaardiging en de doorgeslagen politieke correctheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sprak niet over heropvoedingskampen, maar over opvoedingskampen. Tuig dat fysiek geweld tegen docenten gebruikt, is namelijk niet opgevoed. Speciaal onderwijs is geen oplossing. Als ze in het reguliere onderwijs fysiek geweld gebruiken, doen ze dat in het speciaal onderwijs zo weer.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:09:48 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183455797
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

Ik sprak niet over heropvoedingskampen, maar over opvoedingskampen. Tuig dat fysiek geweld tegen docenten gebruikt, is namelijk niet opgevoed. Speciaal onderwijs is geen oplossing. Als ze in het reguliere onderwijs fysiek geweld gebruiken, doen ze dat in het speciaal onderwijs zo weer.
Knap dat je voor iedere leerling een algemeen geldende diagnose weet te stellen
pi_183455846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik geef ze niet op maar veel vertrouwen heb ik niet in jouw aanpak. Jij laat de leerling eerst ontsporen en daarna probeer je er in een heropvoedingskamp normen en waarden met harde hand in te meppen. Ik denk niet dat dat nog veel gaat baten behalve dat het leuk is voor de onderbuik van sommigen.

Ik ik bereik in principe hetzelfde. Probleemgedragkinderen kunnen namelijk helemaal geen docenten op reguliere scholen aanvallen als ze daar niet zitten maar speciaal onderwijs krijgen dat aangepast is op hun probleem. Gezien de meeste van hen geen kwaadaardige psychopaatjes zijn denk ik dat dat een hoop ellende voorkomt.
Ik noem leerlingen die fysiek geweld tegen hun docent gebruiken geen "kinderen", daar begint het al mee. Verder heb ik niks tegen speciaal onderwijs, maar een leerling die niet verstandelijk beperkt is en zich normaal gedraagt, zit op een reguliere school. Er is niet eerder sprake van probleemgedrag dan wanneer het zich vertoont.

Ik laat niemand ontsporen. Ik stel dat een school bepaalde huisregels heeft en dat er duidelijke grenzen zitten aan gedrag dat wordt getolereerd. Wie zich misdraagt, wordt van school getrapt en kan naar een opvoedingskamp. Daar kan worden geprobeerd om de leerling in kwestie respect en normale omvangsvormen bij te brengen. Zou mooi zijn als het lukt, zo niet: pech gehad.

De kern is dat de bewuste leerling van school is verwijderd. Dat is direct in het belang van docenten en overige leerlingen.
pi_183456148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik noem leerlingen die fysiek geweld tegen hun docent gebruiken geen "kinderen", daar begint het al mee. Verder heb ik niks tegen speciaal onderwijs, maar een leerling die niet verstandelijk beperkt is en zich normaal gedraagt, zit op een reguliere school. Er is niet eerder sprake van probleemgedrag dan wanneer het zich vertoont.

Ik laat niemand ontsporen. Ik stel dat een school bepaalde huisregels heeft en dat er duidelijke grenzen zitten aan gedrag dat wordt getolereerd. Wie zich misdraagt, wordt van school getrapt en kan naar een opvoedingskamp. Daar kan worden geprobeerd om de leerling in kwestie respect en normale omvangsvormen bij te brengen. Zou mooi zijn als het lukt, zo niet: pech gehad.

De kern is dat de bewuste leerling van school is verwijderd. Dat is direct in het belang van docenten en overige leerlingen.
Nee hoor. Docenten zijn de dienaren van de kinderen en moeten hun mond houden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183456505
Dat ga je krijgen als leraren niks kunnen doen om hun leerlingen in het gareel kunnen houden. Als ze dat wel doen, maakt niet uit hoe, dan staat er wel een boze ouder op de schoolstoep die het echt allemaal niet vind kunnen. Met als gevolg dat leerlingen flink over de leerkrachten heen walsen.


Kinderen moeten tegenwoordig met fluwelen handschoentjes aangepakt worden. Zie hier het resultaat.
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:57:24 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183459212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:32 schreef Harvest89 het volgende:
"vroeger was alles beter"
Mensen die dit menen moeten eens Ciske de Rat lezen, het boek van Piet Bakker. Gedeeltelijk baserend op zijn tijd als onderwijzer in een Amsterdamse volksbuurt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:58:32 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183459237
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 05:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Herkenbaar. Al heb ik uberhaupt geen idee meer waar op te stemmen; teveel haken en ogen aan elke partij van - op de lijn van links naar rechts - SP tot D66.

Enige realiteitszin kan iig geen kwaad.

Maar heropvoedingskampen? Beetje middeleeuws. Houd het maar bij speciaal onderwijs.
Wat zou dat speciale onderwijs dan moeten doen volgens jou?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 16:55:23 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183460132
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik noem leerlingen die fysiek geweld tegen hun docent gebruiken geen "kinderen", daar begint het al mee. Verder heb ik niks tegen speciaal onderwijs, maar een leerling die niet verstandelijk beperkt is en zich normaal gedraagt, zit op een reguliere school. Er is niet eerder sprake van probleemgedrag dan wanneer het zich vertoont.

Ik laat niemand ontsporen. Ik stel dat een school bepaalde huisregels heeft en dat er duidelijke grenzen zitten aan gedrag dat wordt getolereerd. Wie zich misdraagt, wordt van school getrapt en kan naar een opvoedingskamp. Daar kan worden geprobeerd om de leerling in kwestie respect en normale omvangsvormen bij te brengen. Zou mooi zijn als het lukt, zo niet: pech gehad.

De kern is dat de bewuste leerling van school is verwijderd. Dat is direct in het belang van docenten en overige leerlingen.
Het probleem is dat je het als een bureaucratische ambtenaar benadert voor wie maar een oorzaak en uitkomst mogelijk lijkt.

Ieder geval is een situatie apart waarbij de oorzaak en ook de beste aanpak. In sommige gevallen zullen ouders er een hand in hebben, in andere gevallen weer niet. In sommige gevallen zal het daadwerkelijk een kwaadaardig iemand zijn en in veel gevallen weer niet. In jouw ogen is het altijd dezelfde oorzaak en is het heropvoedingskamp altijd de oplossing.

Dat scholen niet opgezadeld moeten zijn met kinderen die niet te handhaven zijn daar is iedereen het wel over eens. Maar jouw oplossingsrichting is er een van "geen gezeik, iedereen rijk". Simplistisch en niet gericht op een integrale oplossing waar de hele samenleving wat aan heeft.
pi_183470365
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja. Maar ja. Dat ''is toch niet meer van deze tijd'' toch? :') Maar als ik ooit nog vader word, zijn dat soort ouderwetse fatsoensnormen wel iets wat hun word geleerd.

Vrij kansloos misschien, want zoals je hier al leest, is tegenwoordig ook ''niets mis met kinderen die dealen met drugs''. :|W

Verder; uit de OP;

[..]

Het moge duidelijk zijn dat het woord kanker een populair scheldwoord is, en ik denk dat wij beide wel weten welke groep daar grotendeels verantwoordelijk voor is.Toevallig heeft dezelfde user die al aangaf dat er niets mis is met dealende kinderen er ook een handje van om te smijten met die scheld term, maar dat even terzijde. Het laatste voorbeeld zegt ook veel; ''de klas'' was van mening dat een jongen racistisch behandeld werd. Dat is tegenwoordig al zo voor elkaar; het vermenen (en beschuldigen) van racisme. Met dank aan de slachtofferrol toe eigenaars, en de ondersteunende deugcultuur. Met de toenemende agressiviteit (ook iets waar dezelfde met kanker scheldende groep bekend om staat) een gevaarlijke combinatie.

En het kan nog slechter, want leidinggevende blijken wederom op elk front, als het gaat om dit soort overlast, met softe pampering wegens deugmentaliteit, compleet incapabel.
Hagenezen?
pi_183470763
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 00:37 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Hagenezen?
De ouderwets kankerscheldende hagenezen hebben zich verspreidt in ons landje! Kan niet anders.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')