FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vakantie twee keer geboekt
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:14
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
vosssvrijdag 28 september 2018 @ 10:16
Gewoon 2x op vakantie gaan _O_
DJKostervrijdag 28 september 2018 @ 10:18
D.

Boeken is boeken, of je nou wel of niet de aanbetaling hebt gedaan maakt niet uit.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:18
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:16 schreef vosss het volgende:
Gewoon 2x op vakantie gaan _O_
Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
sangervrijdag 28 september 2018 @ 10:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:18 schreef kami124 het volgende:

[..]

Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
Gaan jij en partner allerlei in een ander hotel ;) lekker decadent.
Postbus100vrijdag 28 september 2018 @ 10:20
En wat staat er in de voorwaarden over bedenktijd en annulering? (van toen je op het knopje 'verzenden' drukte)

En misschien willen je schoonouders mee :P gelijk gratis oppas ~O>
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Hallmarkvrijdag 28 september 2018 @ 10:21
Ik zou eerder kijken of je de datum kunt verzetten.
Postbus100vrijdag 28 september 2018 @ 10:22
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis? 8)7
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 10:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
FunkY-FrankYvrijdag 28 september 2018 @ 10:24
Goedemorgen,

Je hebt doorgeklikt en bent akkoord gegaan met het boeken van de vakanties en de bijhorende betalingen daarvan. Dit wordt van te voren duidelijk aangegeven.
Doorverkopen gaat ook niet makkelijk, ze zijn beide op jouw naam geboekt.

Dan zou je een wijziging in de naam moeten laten doen, en sommige reisorganisaties vragen daar geld voor.

Evengoed een fijne vakantie :)
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
Postbus100vrijdag 28 september 2018 @ 10:27
En je hebt reis A al een paar weken geleden geboekt. Waarschijnlijk had je deze binnen twee weken wel kunnen annuleren, maar ik vind het niet verwonderlijk dat je dat een paar weken later niet meer kunt doen. Aanbetaling of niet staat daar natuurlijk los van, tenzij anders aangegeven (de reservering is pas gemaakt als de aanbetaling binnen is). Misschien kan je nog wel reis B annuleren? Maar ja, dat hangt dus af van de voorwaarden.
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 10:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:29
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Fouten maken we allemaal en zo'n bedrijf kan best coulant zijn door 1 vakantie te annuleren - wat is daar nou zo moeilijk aan?
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 10:30
TS heeft dus 2 overeenkomsten gesloten en wil de gevolgen bij iemand anders neerleggen? Ik hoop dat hij bij deze geleerd heeft dat een overeenkomst sluiten niet betekent dat je vrijwillig kunt omgaan met de daaruit volgende verplichtingen.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 10:31
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
bonkevrijdag 28 september 2018 @ 10:31
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
Rockefellowvrijdag 28 september 2018 @ 10:32
Groei en ruggengraat en aftikken dit leergeld.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 10:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 10:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:

[..]

zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
theoretisch kan dat inderdaad.
Op het moment dat er geboekt wordt ontstaat er een betalingsverplichting
#ANONIEMvrijdag 28 september 2018 @ 10:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Een beetje klantvriendelijik bedrijf had gesignaleerd dat TS al een boeking had gedaan voor dezelfde datum, en dan aangegeven "goh, ik zie hier dat u al iets geboekt heeft voor die datum."

Overigens wel gewoon pech voor TS, als het bedrijf niet mee wil werken, dan moet hij gewoon betalen. En er dus nooit meer boeken, maar ja, als hij al vergeet dat hij voor die datum al iets geboekt had, gaat 'ie waarschijnlijk ook niet onthouden bij welk bedrijf hij niet meer moet boeken.
SuperNegervrijdag 28 september 2018 @ 10:38
Ik hou niet van boeken :( Computers _O_
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars :Y
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 10:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:

[..]

zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
Dat kan, maar vervolgens betwist Doedezemaar partij te zijn in de overeenkomst die jij met de reisorganisatie bent aangegaan.

De TS kan niet op dezelfde grond de overeenkomst betwisten zonder zich schuldig te maken aan frauduleuse handelingen, gezien hij daardwerkelijk de persoon is die een overeenkomst heeft afgesloten.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 10:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars :Y
Alleen vergeet je dat die toko van jou failliet gaat, als je gemaakte kosten aan de lopende band zomaar kwijt scheld.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
En wat staat er in de voorwaarden over bedenktijd en annulering? (van toen je op het knopje 'verzenden' drukte)

En misschien willen je schoonouders mee :P gelijk gratis oppas ~O>
Dit staat er op de website:

Afwijkende ANVR-voorwaarden
Op deze reis zijn voor betaling van de reis en bij annulering van de reis afwijkende ANVR-voorwaarden van toepassing.
Indien je de reis binnen 6 weken voor vertrek annuleert dan gelden er 100% annuleringskosten.
Betaling: je dient tijdens het boeken van de reis direct de aanbetaling (ca. 30% van de totale reissom) te voldoen.


En de reis is over 5 weken, dus moet ik alles betalen.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Ja ik schrok hier ook nogal van. Want dat betekend dat als iemand je naam, adres, telefoonnummer en e-mail adres heeft. Voor jou een reis kan boeken. Ik heb ook geen herinneringsmailtjes gehad of iets.

Ik wilde inderdaad beide reizen annuleren, maar dan moest ik alsnog beide reizen betalen, vertelden ze mij.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:51


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 28-09-2018 11:14:01 (Naming & shaming doen we niet aan) ]
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
TS heeft dus 2 overeenkomsten gesloten en wil de gevolgen bij iemand anders neerleggen? Ik hoop dat hij bij deze geleerd heeft dat een overeenkomst sluiten niet betekent dat je vrijwillig kunt omgaan met de daaruit volgende verplichtingen.
Dat ik een domme fout ben begaan, ben ik me volledig bewust.
nils7vrijdag 28 september 2018 @ 10:55
Kun je hotel B niet nog annuleren? Is vervelend want je wilt liever die maar die is het kortste geboekt en wellicht kun je daar nog makkelijker onderuit....
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 10:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Welke klachtensites raad je trouwens aan?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 10:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:

[..]

Welke klachtensites raad je trouwens aan?
https://www.klacht.nl/

https://www.degeschillenc(...)n/klachtenprocedure/
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 11:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars :Y
Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.
En dan wordt alleen nog gesproken over een hotel. We weten niet wat er nog meer geboekt is. Zoals bijvoorbeeld de reis er naar toe en andere zaken.

Dit is trouwens een mooi voorbeeld waarom er annuleringsverzekeringen bestaan.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 11:07
quote:
Wat betreft een geschillencommissie: die zal de zaak behandelen aan de hand van wet- en regelgeving en de inhoud van de overeenkomst. Van een geschillencommissie kun je niet verwachten dat ze vanuit coulance een eis toekennen. Voor coulance moet je bij het bedrijf zelf zijn en hun staan in hun goed recht om je verzoek af te wijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Armani XL op 28-09-2018 11:14:43 ]
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 11:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:48 schreef kami124 het volgende:

[..]

Dit staat er op de website:

Afwijkende ANVR-voorwaarden
Op deze reis zijn voor betaling van de reis en bij annulering van de reis afwijkende ANVR-voorwaarden van toepassing.
Indien je de reis binnen 6 weken voor vertrek annuleert dan gelden er 100% annuleringskosten.
Betaling: je dient tijdens het boeken van de reis direct de aanbetaling (ca. 30% van de totale reissom) te voldoen.


En de reis is over 5 weken, dus moet ik alles betalen.
Je bent blijkbaar accoord gegaan met de, overigens vrij gebruikelijke in de reisbranche, voorwaarden.
Je kan een beroep doen op coulance, maar anders ben ik bang dat het op de blaren zitten wordt.
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 11:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:

[..]

Welke klachtensites raad je trouwens aan?
Plaats op die klachtensites dan wel het hele verhaal, kunnen ze daar ook eens lachen.
Je gaat nu een bedrijf door het slijk halen vanwege je eigen fouten. Matig.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 28 september 2018 @ 11:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.

Jij :')
Leandravrijdag 28 september 2018 @ 11:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.

Jij :')
Dit.
En gezien de naam genoemd is gelijk maar even een TR zetten, naming and shaming is de bedoeling hier niet.
Armani XLvrijdag 28 september 2018 @ 11:15
Geen naming & shaming ;)
Lienekienvrijdag 28 september 2018 @ 11:32
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:05 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.
En dan wordt alleen nog gesproken over een hotel. We weten niet wat er nog meer geboekt is. Zoals bijvoorbeeld de reis er naar toe en andere zaken.

Dit is trouwens een mooi voorbeeld waarom er annuleringsverzekeringen bestaan.
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 11:47
Een gevalletje
"Dear Customer,
Some day you will regret not reading me.
Kind regards,
Terms and Conditions"

Twee boekingen doen, en dan maar eens kijken welke ik daadwerkelijk wil houden. En dan de andere maar gratis annuleren, want anders ga ik klachten indienen.
Ja zeg :')
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 11:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
precies. In zo’n geval hoef je echt niet bij je verzekering aan te kloppen
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 11:49
Oh, en voordat iemand "koop op afstand!" gaat roepen: die geldt niet voor reizen.
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:03
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.
Heb zelf wel eens een verzekering afgesloten waarbij een reden niet echt relevant was, annuleren is annuleren. Maar dat zal best per maatschappij verschillen.
Postbus100vrijdag 28 september 2018 @ 12:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:

[..]

zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
Als iemand anders met jouw gegevens een reis boekt en je weet van niets, dan heb je weer met hele andere procedures te maken. Geldt ook bij energiemaatschappijen. Klanten die per ongeluk een contract aansluiten hebben pech (of eventueel coulance), maar mensen die echt per ongeluk een contract hebben gekregen zonder dat ze van iets weten, dat wordt allemaal teruggedraaid. (voorbeeld : dat de buurvrouw bij haar overstap per ongeluk het verkeerde huisnummer doorgeeft). En ja dat kan dus gewoon. Net als dat je reizen kunt boeken met een minimum aan gegevens. Maakt de reis niet minder geboekt en maakt je niet minder betalingsplichtig.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.

Jij :')
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
fespovrijdag 28 september 2018 @ 12:05
gewoon niet betalen, ze kunnen je echt niks maken.
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 12:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.
Heb zelf wel eens een verzekering afgesloten waarbij een reden niet echt relevant was, annuleren is annuleren. Maar dat zal best per maatschappij verschillen.
serieus? Heb je daar nog gegevens van?
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

serieus? Heb je daar nog gegevens van?
Nee, is al jaren geleden.
Sigaartjevrijdag 28 september 2018 @ 12:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Sjonge, hoe dom kun je zijn?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Sigaartjevrijdag 28 september 2018 @ 12:22
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:23
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:26
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.

Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen. :W
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:28
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.

Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen. :W
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:33
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
Kapt-Ruigbaardvrijdag 28 september 2018 @ 12:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
ETAvrijdag 28 september 2018 @ 12:37
Flexibiliteit van het annuleren van reizen is iets waar je normaal flink voor betaald. Bijvoorbeeld op Booking.com zie je verschillende tarieven met verschillende voorwaarden. Het zou raar zijn als je tegen het laagste tarief iets boekt en dan rechten van het hoogste tarief verwacht. Je koopt in feite een goedkoper product.

Enige optie is om coulance te vragen bij het bedrijf. Als geld terug niet lukt, vraag dan om verplaatsing of als tegoed bij hun, mogelijk dat dat meer succes heeft.
Leandravrijdag 28 september 2018 @ 12:38
Op basis waarvan denkt hij reis B wel te kunnen maken als hij daarbij ook geen aanbetaling heeft gedaan, volgens zijn eigen logica heeft hij die reis immers ook niet geboekt.
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 12:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis? 8)7
Dement
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
Daar antwoordde ik al op:
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar antwoordde ik al op:

[..]

Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
ETAvrijdag 28 september 2018 @ 12:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
Hij heeft zijn situatie al beschreven in privé-communicatie met het bedrijf en daar heeft hij een antwoord op gekregen: "Annuleren kost 100% van de reissom".
De enige reden waarom hij nu zijn situatie publiekelijk zou willen beschrijven, is omdat hij weet dat het bedrijf geen negatieve reviews wil en dus een drukmiddel heeft om het bedrijf toch, ondanks de door hemzelf geaccepteerde voorwaarden, overstag te laten gaan en hem kosteloos te laten annuleren.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:41 schreef ETA het volgende:

[..]

Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
Daar ga ik idd vanuit, want als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, heb je je eigen administratie niet op orde en/of zou je niet bevoegd moeten zijn om je eigen beslissingen te maken.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 28 september 2018 @ 12:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
En wat is precies de intentie van de situatie beschrijven?

Juist ja.. over stug volhouden gesproken :')
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!
Het bedrijf heeft in privé-communicatie al aangegeven dat er geen sprake is van coulance.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar ga ik idd vanuit, want als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, heb je je eigen administratie niet op orde en/of zou je niet bevoegd moeten zijn om je eigen beslissingen te maken.
Neerbuigend naar TS - dat weten we nu wel. Opzet of niet is dus de vraag .....
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Neerbuigend naar TS - dat weten we nu wel. Opzet of niet is dus de vraag .....
Nee, coulance of niet is de vraag. En het bedrijf heeft al aangegeven dat ze in dit geval geen coulance toepassen.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En wat is precies de intentie van de situatie beschrijven?

Juist ja.. over stug volhouden gesproken :')
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Het. Bedrijf. Heeft. Al. In. Privé-communicatie. Aangegeven. Dat. Er. Geen. Sprake. Is. Van. Coulance.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 28 september 2018 @ 12:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Maar waarom?
Het bedrijf heeft al aangeven niet coulant te zijn richting TS.
Wat heeft het dan nog voor nut om het publiekelijk nogmaals te vragen behalve dan naming & shaming en extra druk zetten?

Net een klein kind dat maar blijft janken totdat het zijn zin krijgt.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het. Bedrijf. Heeft. Al. In. Privé-communicatie. Aangegeven. Dat. Er. Geen. Sprake. Is. Van. Coulance.
Dan Leg Je Het Nog Een Keer Voor Op Een Internetsite .............. Daar Is Iedereen Vrij In ...
Bart2002vrijdag 28 september 2018 @ 12:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.
Dit. :)
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar waarom?
Het bedrijf heeft al aangeven niet coulant te zijn richting TS.
Wat heeft het dan nog voor nut om het publiekelijk nogmaals te vragen behalve dan naming & shaming en extra druk zetten?

Net een klein kind dat maar blijft janken totdat het zijn zin krijgt.
Laat dat net maar weg. :D
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan Leg Je Het Nog Een Keer Voor Op Een Internetsite .............. Daar Is Iedereen Vrij In ...
En dan is het dus niet neutraal de situatie beschrijven, zoals jij zei, maar dan is het druk zetten met de publieke opinie achter zich. Aso++ dus.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 12:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar waarom?
Het bedrijf heeft al aangeven niet coulant te zijn richting TS.
Wat heeft het dan nog voor nut om het publiekelijk nogmaals te vragen behalve dan naming & shaming en extra druk zetten?

Net een klein kind dat maar blijft janken totdat het zijn zin krijgt.
En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 12:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....
Iets met een aap en een mouw...
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....
Ah, dus toch druk zetten. :')
Santellovrijdag 28 september 2018 @ 12:54
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 12:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaien
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 12:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.
Santellovrijdag 28 september 2018 @ 12:57
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaien
Empathie.
Santellovrijdag 28 september 2018 @ 12:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.
Dat noem ik geen meedenken. Dat zijn de voorwaarden en die zijn inderdaad leidend. Echter moet er ook van beleid afgeweken kunnen worden als de situatie ernaar vraagt. Ook al is het geen schrijnende situatie... ik verwacht dit wel met ieder ander met wie ik te maken heb zonder dat het uiterst nadelige gevolgen heeft voor een partij.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 12:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lul niet zo dom met je gelijk halen.
Over dom lullen gesproken. De pot verwijt hier de ketel. En ik als klant zou het helemaal niet zo klantvriendelijk vinden als een bedrijf mij mee liet betalen aan de vakanties van een koekwaus die twee vakanties tegelijkertijd boekt.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 12:59
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.

Ik vroeg dan ook alleen om advies.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 13:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:57 schreef Santello het volgende:

[..]

Empathie.
Waarom zou een bedrijf dat hebben? Het is geen liefdadigheidsinstelling.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 13:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.

Ik vroeg dan ook alleen om advies.
Dat heb je toch gekregen. Je hebt nergens recht op. Je kunt om coulance vragen. Verder niets. Jammer, maar helaas.
Sodeknettersvrijdag 28 september 2018 @ 13:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:57 schreef Santello het volgende:

[..]

Empathie.
Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.
Daarnaast, de voorwaarden zijn duidelijk en geaccepteerd bij het boeken.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:05
Ik heb vroeger bij meerdere bedrijven gewerkt waar ik soortgelijke situaties voorgelegd kreeg. In bijna alle gevallen dacht ik bij mezelf "god, wéér zo'n halve idioot..", maar bij veel gevallen heb ik coulance toegepast. In TS' situatie zou ik dat echter niet doen.
Doedezemaarvrijdag 28 september 2018 @ 13:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.

Ik vroeg dan ook alleen om advies.
het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?
Sterker nog, als die aanbetalingen gedaan zijn, kan TS nog contact opnemen met het bedrijf en vragen om de eerste boeking te annuleren en de aanbetaling als voucher voor een volgende vakantie te laten staan. Dan houdt het bedrijf je als klant en krijg je als klant voor dat geld nog iets terug: een nieuwe vakantie. (Dit is dan wel coulance van het bedrijf!)
Bij geen aanbetaling krijg je dat natuurlijk nooit voor elkaar, en moet je het volledige bedrag betalen zonder er iets voor terug te krijgen.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:57 schreef Santello het volgende:

[..]

Empathie.
Dat hebben ze nie _O- Maar afijn, het zou voor het bedrijf ook gewoon goede reclame betekenen om hier wat coulance te tonen. Hoe dom TS dan ook mag zijn .....
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:31
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:01 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.
Daarnaast, de voorwaarden zijn duidelijk en geaccepteerd bij het boeken.
Aha, kijk vermoedens. Er komen hier vele vermoedens en interpretaties om de hoek kijken, kom dan gewoon met cijfers die dat bewijzen i.p.v. met vermoedens ...
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?

Nee vriend, dan is het coulance 'afdwingen', onder druk van de publieke opinie. Ik wil het nog net geen chantage noemen.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?
Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?

Nee vriend, dan is het coulance 'afdwingen', onder druk van de publieke opinie. Ik wil het nog net geen chantage noemen.
Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".
Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Je kan wel om een gunst vragen ...........
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Dat concept schijnen heel veel mensen moeilijk te vinden.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...
Nou ... gis eens dan ...
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je kan wel om een gunst vragen ...........
Wat hij al heeft gedaan .........
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou ... gis eens dan ...
Waarnaar?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat hij al heeft gedaan .........
Dat doet ie dat nog een keer op een website ...
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je kan wel om een gunst vragen ...........
Ja. En dat heeft TS al gedaan. en het antwoord was 'nee'.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarnaar?
"What else?"
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja. En dat heeft TS al gedaan. en het antwoord was 'nee'.
Misschien had ie net de verkeerde persoon te pakken. Dat gebeurt. Via zo'n site komt het meestal bij de goede persoon terecht. .Altijd een poging waard ........
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat doet ie dat nog een keer op een website ...
Met welk oormerk? Om het 'nee' om te buigen in een 'ja'?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:40 schreef r_one het volgende:

[..]

"What else?"
Wees eens wat duidelijker ....
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Met welk oormerk? Om het 'nee' om te buigen in een 'ja'?
Bv
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wees eens wat duidelijker ....
Optie 1 = "willens en wetens"

Welke andere opties (2, 3, 4 ...) zijn er, als het geen willens en wetens is? (= "what else?")
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bv
Bv? Heb je nog meer voorbeelden dan?
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Optie 1 = "willens en wetens"

Welke andere opties (2, 3, 4 ...) zijn er, als het geen willens en wetens is? (= "what else?")
Aha

Domheid, chaos in het hoofd, drukte, medische problemen, etc. Kan allemaal, je weet het niet ...
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aha

Domheid, chaos in het hoofd, drukte, medische problemen, etc. Kan allemaal, je weet het niet ...
Serieus ... :') Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!

Dan is het te hopen dat TS niet twee keer een huwelijksvoltrekking boekt :')
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 13:46
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Lees anders nog eens. En zoek de betekenis van willens en wetens op.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Serieus ... :') Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!

Dan is het te hopen dat TS niet twee keer een huwelijksvoltrekking boekt :')
Ik wacht op het volgende topic van TS: "Drie reizen geboekt! Bedrijf wil 2 niet kosteloos annuleren! Graag advies!".
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef Krollie het volgende:

[..]

Lees anders nog eens. En zoek de betekenis van willens en wetens op.
"met opzet" idd. Precies wat ik bedoelde.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Bv? Heb je nog meer voorbeelden dan?
Ik heb wel een vb van mezelf.

Magnetron gekocht bij een groot witgoedbedrijf. 2 weken na de garantieperiode verliep, ging dat ding stuk, typisch. Gebeld naar het filiaal waar de magnetron gekocht was, uitleg gegeven en gevraagd of ik de magnetron nog kon omwisselen. Kreeg een duidelijke nee van de persoon aan de tel. Afijn, verhaal netjes op een website geplaatst. Kwaliteitsmanager van het bedrijf, die over heel Nederland ging. heeft toen een nieuwe magnetron aangeboden. Super vriendelijk en erg coulant van dat bedrijf want volgens de regels hoefden ze dat niet te doen. Zo kan het ook :Y
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik wacht op het volgende topic van TS: "Drie reizen geboekt! Bedrijf wil 2 niet kosteloos annuleren! Graag advies!".
Of 2 auto's besteld, eerst een rode, later nog een blauwe. Vind de blauwe toch mooier, bedrijf wil de rode niet annuleren! Graag advies!"
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 13:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
Dat staat in de OP ja
Physsicvrijdag 28 september 2018 @ 13:50
Volgens mij heeft TS eerder duidelijk gemaakt dat hij dacht dat zijn boeking pas ‘definitief’ zou zijn wanneer hij zou aanbetalen. Iets dat volgens de voorwaarden op de website direct bij de boeking moet gebeuren, maar TS wekenlang heeft nagelaten.

Wel raar dat het bedrijf al die tijd niet vraagt waar de aanbetaling blijft..?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:50
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:49 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat staat in de OP ja
Er staat niets in de OP over "per ongeluk".
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Serieus ... :') Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!

Dan is het te hopen dat TS niet twee keer een huwelijksvoltrekking boekt :')
Maar geen opzet!
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik heb wel een vb van mezelf.

Magnetron gekocht bij een groot witgoedbedrijf. 2 weken na de garantieperiode verliep, ging dat ding stuk, typisch. Gebeld naar het filiaal waar de magnetron gekocht was, uitleg gegeven en gevraagd of ik de magnetron nog kon omwisselen. Kreeg een duidelijke nee van de persoon aan de tel. Afijn, verhaal netjes op een website geplaatst. Kwaliteitsmanager van het bedrijf, die over heel Nederland ging. heeft toen een nieuwe magnetron aangeboden. Super vriendelijk en erg coulant van dat bedrijf want volgens de regels hoefden ze dat niet te doen. Zo kan het ook :Y
Ja hallo hey ... dat is wel even heel wat anders vriend.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja hallo hey ... dat is wel even heel wat anders vriend.
Nee hallo hey, dat is een voorbeeld van coulance, vriendin ....
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar geen opzet!
Nee. Maar dan wel rijp voor curatele.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee. Maar dan wel rijp voor curatele.
Haha, maar dat is weer een heel ander verhaal
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:51 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hallo hey, dat is een voorbeeld van coulance, vriendin ....
Nee vriend, dat is een voorbeeld van recht op wettelijke garantie (waar het bedrijf in tweede instantie ook achter is gekomen).
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Haha, maar dat is weer een heel ander verhaal
Niet voor het feit dat TS beide reizen nu moet betalen.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Haha, maar dat is weer een heel ander verhaal
Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaamheid, kan hij van de overeenkomst(en) af.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet voor het feit dat TS beide reizen nu moet betalen.
Wel voor de vraag of hier opzet in het spel is
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaam, kan hij van de overeenkomst(en) af.
Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 13:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er staat niets in de OP over "per ongeluk".
quote:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...
En als je dat verklaard wordt, heb je veel grotere problemen dan een reisje van 350 euro.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee vriend, dat is een voorbeeld van recht op wettelijke garantie (waar het bedrijf in tweede instantie ook achter is gekomen).
Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...
Zet hij de uitkomst van dat onderzoek dan ook even op klacht.nl? Wel zo eerlijk.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:55
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:54 schreef Krollie het volgende:

[..]

[..]

"niet slim" is niet "per ongeluk".
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als je dat verklaard wordt, heb je veel grotere problemen dan een reisje van 350 euro.
Ook dat is weer een heel ander verhaal, we dwalen wel een beetje af nu
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 13:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ook dat is weer een heel ander verhaal, we dwalen wel een beetje af nu
Alle opties voor TS zijn wel zo'n beetje besproken.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Zet hij de uitkomst van dat onderzoek dan ook even op klacht.nl? Wel zo eerlijk.
Ik weet niet of het slim is om dat soort info op een website te plaatsen :N
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Filiaalmanagers zijn ook maar omhooggevallen verkopers.
matspontiusvrijdag 28 september 2018 @ 13:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Filiaalmanagers zijn ook maar omhooggevallen verkopers.
Dat blijkt wel ja. Punt is als ik dat geaccepteerd had ik niet verder was gekomen ..
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 13:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat blijkt wel ja. Punt is als ik dat geaccepteerd had ik niet verder was gekomen ..
Punt is als je dat probleem hier in WGR had voorgelegd, je van ons het advies had gekregen om geen 'nee' te accepteren en je recht te gaan afdwingen.

Gunsten afdwingen doen we niet aan in WGR. Vinden we niet kies.
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 14:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"niet slim" is niet "per ongeluk".
Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 14:37
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:37 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.
Aannames...
Hallojovrijdag 28 september 2018 @ 14:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Heel klantonvriendelijk inderdaad.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 14:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:37 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.
Ik kan welbewust een actie doen die achteraf niet slim blijkt te zijn.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 14:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Heel klantonvriendelijk inderdaad.
Eerder onvoldoende gekwalificeerd.
Hallojovrijdag 28 september 2018 @ 14:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Eerder onvoldoende gekwalificeerd.
Of hij wilde er gewoon onderuit komen.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 14:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Of hij wilde er gewoon onderuit komen.
Zo van 'ja' heeft-ie maar 'nee' zal-ie krijgen?
Hallojovrijdag 28 september 2018 @ 14:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Zo van 'ja' heeft-ie maar 'nee' zal-ie krijgen?
Zoiets ja.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 14:47
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:46 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zoiets ja.
Kan ook ja. Toch opteer ik voor een persoon die niet gehinderd wordt door al teveel kennis van consumentenrecht.
Xa1ptvrijdag 28 september 2018 @ 14:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
Dit zijn gewoon standaard voorwaarden bij reisbureaus.
Krollievrijdag 28 september 2018 @ 15:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Aannames...
Ik zeg juist dat we het niet weten. Ik maak dus geen aanname.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:44
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat we het niet weten. Ik maak dus geen aanname.
Bij onwetendheid past geen stelligheid:
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:49 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat staat in de OP ja
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Wat wil je zeggen? Dat de TS ergens recht op heeft? Dacht het niet. Bij die magnetron had je wel een recht (op een conform product), al wilde die filiaalmanager dat misschien niet erkennen. In deze casus is het overduidelijk dat de TS geen recht heeft zonder enige twijfel.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen? Dat de TS ergens recht op heeft? Dacht het niet. Bij die magnetron had je wel een recht (op een conform product), al wilde die filiaalmanager dat misschien niet erkennen. In deze casus is het overduidelijk dat de TS geen recht heeft zonder enige twijfel.
Hey ... spuit 11 :')
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaamheid, kan hij van de overeenkomst(en) af.
Ben bang dat hij dan niet meer zelfstandig op vakantie kan. ;(
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Hey ... spuit 11 :')
Die gast is wat traag van begrip. Ik dacht ik herhaal het nog een keer. ;)
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die gast is wat traag van begrip. Ik dacht ik herhaal het nog een keer. ;)
Ja joh .... vooral de trollen nog even voeren :')
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja joh .... vooral de trollen nog even voeren :')
Jij maakt je er anders ook schuldig aan in dit topic. :{
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Jij maakt je er anders ook schuldig aan in dit topic. :{
Aan trollen of aan voeren?
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Aan trollen of aan voeren?
Mij dunkt dat mijn post daar voldoende duidelijk voor was om die vraag te beantwoorden.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Mij dunkt dat mijn post daar voldoende duidelijk voor was om die vraag te beantwoorden.
Voeren dus. Ik ben ermee gestopt toen het 'obvious' werd ...
493.jpg
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 15:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Voeren dus. Ik ben ermee gestopt toen het 'obvious' werd ...
[ afbeelding ]
Dat was het al, voordat jij je in dit topic mengde. Zeker niet het hele topic gelezen? ;)
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 15:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:56 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat was het al, voordat jij je in dit topic mengde.
Oneens. Een andere mening hebben maakt je nog geen troll.
quote:
Zeker niet het hele topic gelezen? ;)
Absoluut. Van meet af aan.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 16:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Oneens. Een andere mening hebben maakt je nog geen troll.
Dan zijn we het oneens over het punt dat een andere mening omsloeg in trollen.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 16:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan zijn we het oneens over het punt dat een andere mening omsloeg in trollen.
Prima ^O^

Biertje? B:)B
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 16:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Prima ^O^

Biertje? B:)B
Ik drink geen alcohol. Dus doe mij maar een koffie. c_/
noodgangvrijdag 28 september 2018 @ 16:11
Okay, het is wel duidelijk dat niet iedereen het met elkaar eens is. Tot zover de slowchat en graag verder met de vraag van TS.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 16:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:11 schreef noodgang het volgende:
Okay, het is wel duidelijk dat niet iedereen het met elkaar eens is. Tot zover de slowchat en graag verder met de vraag van TS.
Alle wettelijke opties zijn al benoemd.
r_onevrijdag 28 september 2018 @ 16:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:11 schreef noodgang het volgende:
Okay, het is wel duidelijk dat niet iedereen het met elkaar eens is. Tot zover de slowchat en graag verder met de vraag van TS.
Zwakke binnenkomer :{
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 16:34
Om toch nog maar even terug te komen op de opties die TS zelf aandraagt in de OP:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
Je hebt zelf al contact met ze opgenomen over beide reizen. Dat is, buiten de boeking zelf, genoeg bewijs dat jij degene bent die geboekt heeft.
quote:
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
Je krijgt de rekening voor reis A vanzelf. Het niet betalen van de aanbetaling ontslaat je niet van de betalingsverplichting.
quote:
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
Je hebt geen schijn van kans. En laat het niet zover komen dat er een incassobureau aan te pas komt, want dat kost je alleen maar meer geld.
quote:
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Dat is mogelijk, maar hou er wel rekening mee dat naamswijzigingen ook geld (kunnen) kosten.
kami124vrijdag 28 september 2018 @ 16:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Om toch nog maar even terug te komen op de opties die TS zelf aandraagt in de OP:

[..]

Je hebt zelf al contact met ze opgenomen over beide reizen. Dat is, buiten de boeking zelf, genoeg bewijs dat jij degene bent die geboekt heeft.

[..]

Je krijgt de rekening voor reis A vanzelf. Het niet betalen van de aanbetaling ontslaat je niet van de betalingsverplichting.

[..]

Je hebt geen schijn van kans. En laat het niet zover komen dat er een incassobureau aan te pas komt, want dat kost je alleen maar meer geld.

[..]

Dat is mogelijk, maar hou er wel rekening mee dat naamswijzigingen ook geld (kunnen) kosten.
dankje, eindelijk iemand die me verder helpt.

Als ik de reis aan een familielid geef waar ik samen meer reis, moet die dan ook verplicht op een andere naam gezet worden?
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 17:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:59 schreef kami124 het volgende:

[..]

dankje, eindelijk iemand die me verder helpt.
Pardon? De rest van het topic was duidelijk genoeg, lijkt me. Afgezien van dat coulance-afdwingen-gedoe dan.
quote:
Als ik de reis aan een familielid geef waar ik samen meer reis, moet die dan ook verplicht op een andere naam gezet worden?
De namen van de reizigers moeten overeen komen met de namen op de boeking.
Leandravrijdag 28 september 2018 @ 17:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Pardon? De rest van het topic was duidelijk genoeg, lijkt me. Afgezien van dat coulance-gedoe dan.

[..]

De namen van de reizigers moeten overeen komen met de namen op de boeking.
Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.
oranjevogel1vrijdag 28 september 2018 @ 17:03
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.
Toch zou ik ook bij een hotelreservering het risico niet willen nemen.
spijkerbroekvrijdag 28 september 2018 @ 17:04
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.
Klopt, daarbij is één naam vaak voldoende (maar niet altijd).