Gaan jij en partner allerlei in een ander hotelquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:18 schreef kami124 het volgende:
[..]
Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zegquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.
Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zegAls ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijfquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ kliktequote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
Fouten maken we allemaal en zo'n bedrijf kan best coulant zijn door 1 vakantie te annuleren - wat is daar nou zo moeilijk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
theoretisch kan dat inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet
Een beetje klantvriendelijik bedrijf had gesignaleerd dat TS al een boeking had gedaan voor dezelfde datum, en dan aangegeven "goh, ik zie hier dat u al iets geboekt heeft voor die datum."quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaarsquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |