abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182180933
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
pi_182180968
Gewoon 2x op vakantie gaan _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182180992
D.

Boeken is boeken, of je nou wel of niet de aanbetaling hebt gedaan maakt niet uit.
pi_182180994
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:16 schreef vosss het volgende:
Gewoon 2x op vakantie gaan _O_
Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:20:48 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182181043
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:18 schreef kami124 het volgende:

[..]

Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
Gaan jij en partner allerlei in een ander hotel ;) lekker decadent.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182181046
En wat staat er in de voorwaarden over bedenktijd en annulering? (van toen je op het knopje 'verzenden' drukte)

En misschien willen je schoonouders mee :P gelijk gratis oppas ~O>
Somebody that I used to know
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:20:59 #7
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182181053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:21:05 #8
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_182181057
Ik zou eerder kijken of je de datum kunt verzetten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_182181092
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis? 8)7
Somebody that I used to know
pi_182181137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg :N Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen

Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
pi_182181140
Goedemorgen,

Je hebt doorgeklikt en bent akkoord gegaan met het boeken van de vakanties en de bijhorende betalingen daarvan. Dit wordt van te voren duidelijk aangegeven.
Doorverkopen gaat ook niet makkelijk, ze zijn beide op jouw naam geboekt.

Dan zou je een wijziging in de naam moeten laten doen, en sommige reisorganisaties vragen daar geld voor.

Evengoed een fijne vakantie :)
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:25:54 #12
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182181162
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
"Hoka Hey!"
pi_182181197
En je hebt reis A al een paar weken geleden geboekt. Waarschijnlijk had je deze binnen twee weken wel kunnen annuleren, maar ik vind het niet verwonderlijk dat je dat een paar weken later niet meer kunt doen. Aanbetaling of niet staat daar natuurlijk los van, tenzij anders aangegeven (de reservering is pas gemaakt als de aanbetaling binnen is). Misschien kan je nog wel reis B annuleren? Maar ja, dat hangt dus af van de voorwaarden.
Somebody that I used to know
pi_182181198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:29:36 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182181236
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Fouten maken we allemaal en zo'n bedrijf kan best coulant zijn door 1 vakantie te annuleren - wat is daar nou zo moeilijk aan?
"Hoka Hey!"
pi_182181244
TS heeft dus 2 overeenkomsten gesloten en wil de gevolgen bij iemand anders neerleggen? Ik hoop dat hij bij deze geleerd heeft dat een overeenkomst sluiten niet betekent dat je vrijwillig kunt omgaan met de daaruit volgende verplichtingen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182181264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf :N
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182181275
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
pies on joe toe
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:32:02 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182181276
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
"Hoka Hey!"
pi_182181281
Groei en ruggengraat en aftikken dit leergeld.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_182181319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182181324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:

[..]

zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet :)
theoretisch kan dat inderdaad.
Op het moment dat er geboekt wordt ontstaat er een betalingsverplichting
pi_182181340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Een beetje klantvriendelijik bedrijf had gesignaleerd dat TS al een boeking had gedaan voor dezelfde datum, en dan aangegeven "goh, ik zie hier dat u al iets geboekt heeft voor die datum."

Overigens wel gewoon pech voor TS, als het bedrijf niet mee wil werken, dan moet hij gewoon betalen. En er dus nooit meer boeken, maar ja, als hij al vergeet dat hij voor die datum al iets geboekt had, gaat 'ie waarschijnlijk ook niet onthouden bij welk bedrijf hij niet meer moet boeken.
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:38:00 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182181393
Ik hou niet van boeken :( Computers _O_
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:38:08 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182181396
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars :Y
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')