Gaan jij en partner allerlei in een ander hotelquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:18 schreef kami124 het volgende:
[..]
Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zegquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.
Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zegAls ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijfquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ kliktequote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
Fouten maken we allemaal en zo'n bedrijf kan best coulant zijn door 1 vakantie te annuleren - wat is daar nou zo moeilijk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
theoretisch kan dat inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet
Een beetje klantvriendelijik bedrijf had gesignaleerd dat TS al een boeking had gedaan voor dezelfde datum, en dan aangegeven "goh, ik zie hier dat u al iets geboekt heeft voor die datum."quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaarsquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Dat kan, maar vervolgens betwist Doedezemaar partij te zijn in de overeenkomst die jij met de reisorganisatie bent aangegaan.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
Alleen vergeet je dat die toko van jou failliet gaat, als je gemaakte kosten aan de lopende band zomaar kwijt scheld.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars
Dit staat er op de website:quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
En wat staat er in de voorwaarden over bedenktijd en annulering? (van toen je op het knopje 'verzenden' drukte)
En misschien willen je schoonouders meegelijk gratis oppas
Ja ik schrok hier ook nogal van. Want dat betekend dat als iemand je naam, adres, telefoonnummer en e-mail adres heeft. Voor jou een reis kan boeken. Ik heb ook geen herinneringsmailtjes gehad of iets.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zegAls ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Dat ik een domme fout ben begaan, ben ik me volledig bewust.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
TS heeft dus 2 overeenkomsten gesloten en wil de gevolgen bij iemand anders neerleggen? Ik hoop dat hij bij deze geleerd heeft dat een overeenkomst sluiten niet betekent dat je vrijwillig kunt omgaan met de daaruit volgende verplichtingen.
Welke klachtensites raad je trouwens aan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
https://www.klacht.nl/quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:
[..]
Welke klachtensites raad je trouwens aan?
Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars
Wat betreft een geschillencommissie: die zal de zaak behandelen aan de hand van wet- en regelgeving en de inhoud van de overeenkomst. Van een geschillencommissie kun je niet verwachten dat ze vanuit coulance een eis toekennen. Voor coulance moet je bij het bedrijf zelf zijn en hun staan in hun goed recht om je verzoek af te wijzen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
https://www.klacht.nl/
https://www.degeschillenc(...)n/klachtenprocedure/
Je bent blijkbaar accoord gegaan met de, overigens vrij gebruikelijke in de reisbranche, voorwaarden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:48 schreef kami124 het volgende:
[..]
Dit staat er op de website:
Afwijkende ANVR-voorwaarden
Op deze reis zijn voor betaling van de reis en bij annulering van de reis afwijkende ANVR-voorwaarden van toepassing.
Indien je de reis binnen 6 weken voor vertrek annuleert dan gelden er 100% annuleringskosten.
Betaling: je dient tijdens het boeken van de reis direct de aanbetaling (ca. 30% van de totale reissom) te voldoen.
En de reis is over 5 weken, dus moet ik alles betalen.
Plaats op die klachtensites dan wel het hele verhaal, kunnen ze daar ook eens lachen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:
[..]
Welke klachtensites raad je trouwens aan?
Wat een debiel advies.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.
Jij
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:05 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.
En dan wordt alleen nog gesproken over een hotel. We weten niet wat er nog meer geboekt is. Zoals bijvoorbeeld de reis er naar toe en andere zaken.
Dit is trouwens een mooi voorbeeld waarom er annuleringsverzekeringen bestaan.
precies. In zo’n geval hoef je echt niet bij je verzekering aan te kloppenquote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?
Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?
Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
Als iemand anders met jouw gegevens een reis boekt en je weet van niets, dan heb je weer met hele andere procedures te maken. Geldt ook bij energiemaatschappijen. Klanten die per ongeluk een contract aansluiten hebben pech (of eventueel coulance), maar mensen die echt per ongeluk een contract hebben gekregen zonder dat ze van iets weten, dat wordt allemaal teruggedraaid. (voorbeeld : dat de buurvrouw bij haar overstap per ongeluk het verkeerde huisnummer doorgeeft). En ja dat kan dus gewoon. Net als dat je reizen kunt boeken met een minimum aan gegevens. Maakt de reis niet minder geboekt en maakt je niet minder betalingsplichtig.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.
Jij
Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |