Gaan jij en partner allerlei in een ander hotel lekker decadent.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:18 schreef kami124 het volgende:
[..]
Helaas zijn de vakanties voor dezelfde datum geboekt.
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.
Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijfquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS kan best annuleren, maar dan moet hij nog steeds gewoon betalen hoor.
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ kliktequote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
Fouten maken we allemaal en zo'n bedrijf kan best coulant zijn door 1 vakantie te annuleren - wat is daar nou zo moeilijk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een klantvriendelijk bedrijf hebt zal die dit zonder problemen oplossen. Nee, lekker star op de voorwaarden wijzen en zich daaraan houden - slim, goede reclame voor zo'n bedrijf
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
TS denkt dat hij niet hoeft te betalen omdat hij geen aanbetaling heeft gedaan. Misschien had TS eens even moeten nadenken en lezen voordat hij op ‘bevestigen’ klikte
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk inderdaad. Jij maakt nooit een fout?
theoretisch kan dat inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet
Een beetje klantvriendelijik bedrijf had gesignaleerd dat TS al een boeking had gedaan voor dezelfde datum, en dan aangegeven "goh, ik zie hier dat u al iets geboekt heeft voor die datum."quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige "klanten" kun je als bedrijf als kiespijn missen. Klanten die een verplichting aangaan en er dan kostenloos onderuit proberen te komen, kun je daaronder scharen.
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaarsquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als ik een fout maak, ben ik verantwoordelijk voor de gevolgen. Als iemand anders die gevolgen wilt dragen is dat mooi, maar daar kan ik dus niemand toe dwingen. Noch heb ik het recht kwaad te spreken over een partij die niet vrijwillig die gevolgen op zich wilt nemen.
Dat kan, maar vervolgens betwist Doedezemaar partij te zijn in de overeenkomst die jij met de reisorganisatie bent aangegaan.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet
Alleen vergeet je dat die toko van jou failliet gaat, als je gemaakte kosten aan de lopende band zomaar kwijt scheld.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars
Dit staat er op de website:quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
En wat staat er in de voorwaarden over bedenktijd en annulering? (van toen je op het knopje 'verzenden' drukte)
En misschien willen je schoonouders mee gelijk gratis oppas
Ja ik schrok hier ook nogal van. Want dat betekend dat als iemand je naam, adres, telefoonnummer en e-mail adres heeft. Voor jou een reis kan boeken. Ik heb ook geen herinneringsmailtjes gehad of iets.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Dat ik een domme fout ben begaan, ben ik me volledig bewust.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
TS heeft dus 2 overeenkomsten gesloten en wil de gevolgen bij iemand anders neerleggen? Ik hoop dat hij bij deze geleerd heeft dat een overeenkomst sluiten niet betekent dat je vrijwillig kunt omgaan met de daaruit volgende verplichtingen.
Welke klachtensites raad je trouwens aan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
https://www.klacht.nl/quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:
[..]
Welke klachtensites raad je trouwens aan?
Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie heeft het over dwingen en kwaad spreken? Ik heb het over de klantvriendelijkheid van een bedrijf. Als dat mijn bedrijf zou zijn zou ik 1 vakantie zonder gezeur annuleren - klant is koning toch - tevreden klant en goede reclame voor je bedrijf. Alleen maar winnaars
Wat betreft een geschillencommissie: die zal de zaak behandelen aan de hand van wet- en regelgeving en de inhoud van de overeenkomst. Van een geschillencommissie kun je niet verwachten dat ze vanuit coulance een eis toekennen. Voor coulance moet je bij het bedrijf zelf zijn en hun staan in hun goed recht om je verzoek af te wijzen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
https://www.klacht.nl/
https://www.degeschillenc(...)n/klachtenprocedure/
Je bent blijkbaar accoord gegaan met de, overigens vrij gebruikelijke in de reisbranche, voorwaarden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:48 schreef kami124 het volgende:
[..]
Dit staat er op de website:
Afwijkende ANVR-voorwaarden
Op deze reis zijn voor betaling van de reis en bij annulering van de reis afwijkende ANVR-voorwaarden van toepassing.
Indien je de reis binnen 6 weken voor vertrek annuleert dan gelden er 100% annuleringskosten.
Betaling: je dient tijdens het boeken van de reis direct de aanbetaling (ca. 30% van de totale reissom) te voldoen.
En de reis is over 5 weken, dus moet ik alles betalen.
Plaats op die klachtensites dan wel het hele verhaal, kunnen ze daar ook eens lachen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:55 schreef kami124 het volgende:
[..]
Welke klachtensites raad je trouwens aan?
Wat een debiel advies.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk van dat bedrijf zeg Als ze moeilijk blijven doen dit gewoon bij de branche geschillencommissie neerleggen, ik neem aan dat dit bedrijf daarbij aangesloten is? Klacht ook neerzetten op klachtensites internet - dat wil ook nog wel eens helpen
Indien mogelijk zou ik beide vakanties annuleren want dit klinkt niet als een heel klantvriendelijk bedrijf - lekker bij en ander boeken die wel klantvriendelijk zijn ...
Dit.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.
Jij
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:05 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je lijkt hier een klein beetje te vergeten dat na het boeken, de reisorganisatie ook zaken gaat reserveren bij haar partner organisaties zoals dat hotel. Dat moet ook betaald worden. Zou raar zijn als de reisorganisatie voor die kosten op moet draaien door een fout van de TS.
En dan wordt alleen nog gesproken over een hotel. We weten niet wat er nog meer geboekt is. Zoals bijvoorbeeld de reis er naar toe en andere zaken.
Dit is trouwens een mooi voorbeeld waarom er annuleringsverzekeringen bestaan.
precies. In zo’n geval hoef je echt niet bij je verzekering aan te kloppenquote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?
Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou dit dan vallen onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering?
Bij mijn weten keert een annuleringsverzekering alleen uit bij bepaalde (ernstige) omstandigheden. Lijkt me niet dat ‘per ongeluk dubbel geboekt en uiteindelijk wou ik helemaal niet gaan’ daaronder vallen.
Als iemand anders met jouw gegevens een reis boekt en je weet van niets, dan heb je weer met hele andere procedures te maken. Geldt ook bij energiemaatschappijen. Klanten die per ongeluk een contract aansluiten hebben pech (of eventueel coulance), maar mensen die echt per ongeluk een contract hebben gekregen zonder dat ze van iets weten, dat wordt allemaal teruggedraaid. (voorbeeld : dat de buurvrouw bij haar overstap per ongeluk het verkeerde huisnummer doorgeeft). En ja dat kan dus gewoon. Net als dat je reizen kunt boeken met een minimum aan gegevens. Maakt de reis niet minder geboekt en maakt je niet minder betalingsplichtig.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef bonke het volgende:
[..]
zou ik dat ook kunnen doen op bv jou naam ?:) een vakantie boeken maar niet aanbetalen?
als dit mogelijk is dan klopt er iets niet
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een debiel advies.
TS maakt een fout, kan hoogstens om coulance vragen
Krijgt hij zijn zin niet moet hij het bedrijf maar publieke te kakken zetten.
Jij
Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?
serieus? Heb je daar nog gegevens van?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.
Heb zelf wel eens een verzekering afgesloten waarbij een reden niet echt relevant was, annuleren is annuleren. Maar dat zal best per maatschappij verschillen.
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Nee, is al jaren geleden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
serieus? Heb je daar nog gegevens van?
Sjonge, hoe dom kun je zijn?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.
Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.
Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen.
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
Dementquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis?
Daar antwoordde ik al op:quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar antwoordde ik al op:
[..]
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
Hij heeft zijn situatie al beschreven in privé-communicatie met het bedrijf en daar heeft hij een antwoord op gekregen: "Annuleren kost 100% van de reissom".quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:41 schreef ETA het volgende:
[..]
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
Daar ga ik idd vanuit, want als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, heb je je eigen administratie niet op orde en/of zou je niet bevoegd moeten zijn om je eigen beslissingen te maken.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
En wat is precies de intentie van de situatie beschrijven?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
Het bedrijf heeft in privé-communicatie al aangegeven dat er geen sprake is van coulance.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!
Neerbuigend naar TS - dat weten we nu wel. Opzet of niet is dus de vraag .....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar ga ik idd vanuit, want als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, heb je je eigen administratie niet op orde en/of zou je niet bevoegd moeten zijn om je eigen beslissingen te maken.
Nee, coulance of niet is de vraag. En het bedrijf heeft al aangegeven dat ze in dit geval geen coulance toepassen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Neerbuigend naar TS - dat weten we nu wel. Opzet of niet is dus de vraag .....
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En wat is precies de intentie van de situatie beschrijven?
Juist ja.. over stug volhouden gesproken
Het. Bedrijf. Heeft. Al. In. Privé-communicatie. Aangegeven. Dat. Er. Geen. Sprake. Is. Van. Coulance.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Maar waarom?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Dan Leg Je Het Nog Een Keer Voor Op Een Internetsite .............. Daar Is Iedereen Vrij In ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het. Bedrijf. Heeft. Al. In. Privé-communicatie. Aangegeven. Dat. Er. Geen. Sprake. Is. Van. Coulance.
Dit.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:22 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.
Laat dat net maar weg.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar waarom?
Het bedrijf heeft al aangeven niet coulant te zijn richting TS.
Wat heeft het dan nog voor nut om het publiekelijk nogmaals te vragen behalve dan naming & shaming en extra druk zetten?
Net een klein kind dat maar blijft janken totdat het zijn zin krijgt.
En dan is het dus niet neutraal de situatie beschrijven, zoals jij zei, maar dan is het druk zetten met de publieke opinie achter zich. Aso++ dus.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan Leg Je Het Nog Een Keer Voor Op Een Internetsite .............. Daar Is Iedereen Vrij In ...
En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar waarom?
Het bedrijf heeft al aangeven niet coulant te zijn richting TS.
Wat heeft het dan nog voor nut om het publiekelijk nogmaals te vragen behalve dan naming & shaming en extra druk zetten?
Net een klein kind dat maar blijft janken totdat het zijn zin krijgt.
Iets met een aap en een mouw...quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....
Ah, dus toch druk zetten.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
En die krijgen vaak hun zin dus gewoon proberen TS - ga ervoor, who cares wat anderen hiervan vinden ....
en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaienquote:Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Empathie.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaien
Dat noem ik geen meedenken. Dat zijn de voorwaarden en die zijn inderdaad leidend. Echter moet er ook van beleid afgeweken kunnen worden als de situatie ernaar vraagt. Ook al is het geen schrijnende situatie... ik verwacht dit wel met ieder ander met wie ik te maken heb zonder dat het uiterst nadelige gevolgen heeft voor een partij.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.
Over dom lullen gesproken. De pot verwijt hier de ketel. En ik als klant zou het helemaal niet zo klantvriendelijk vinden als een bedrijf mij mee liet betalen aan de vakanties van een koekwaus die twee vakanties tegelijkertijd boekt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul niet zo dom met je gelijk halen.
Dat heb je toch gekregen. Je hebt nergens recht op. Je kunt om coulance vragen. Verder niets. Jammer, maar helaas.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.
Ik vroeg dan ook alleen om advies.
Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.quote:
het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.
Ik vroeg dan ook alleen om advies.
Sterker nog, als die aanbetalingen gedaan zijn, kan TS nog contact opnemen met het bedrijf en vragen om de eerste boeking te annuleren en de aanbetaling als voucher voor een volgende vakantie te laten staan. Dan houdt het bedrijf je als klant en krijg je als klant voor dat geld nog iets terug: een nieuwe vakantie. (Dit is dan wel coulance van het bedrijf!)quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?
Dat hebben ze nie Maar afijn, het zou voor het bedrijf ook gewoon goede reclame betekenen om hier wat coulance te tonen. Hoe dom TS dan ook mag zijn .....quote:
Aha, kijk vermoedens. Er komen hier vele vermoedens en interpretaties om de hoek kijken, kom dan gewoon met cijfers die dat bewijzen i.p.v. met vermoedens ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.
Daarnaast, de voorwaarden zijn duidelijk en geaccepteerd bij het boeken.
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?
Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?
Nee vriend, dan is het coulance 'afdwingen', onder druk van de publieke opinie. Ik wil het nog net geen chantage noemen.
Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...
Je kan wel om een gunst vragen ...........quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Dat concept schijnen heel veel mensen moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Nou ... gis eens dan ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...
Wat hij al heeft gedaan .........quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kan wel om een gunst vragen ...........
Dat doet ie dat nog een keer op een website ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat hij al heeft gedaan .........
Ja. En dat heeft TS al gedaan. en het antwoord was 'nee'.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kan wel om een gunst vragen ...........
Misschien had ie net de verkeerde persoon te pakken. Dat gebeurt. Via zo'n site komt het meestal bij de goede persoon terecht. .Altijd een poging waard ........quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. En dat heeft TS al gedaan. en het antwoord was 'nee'.
Met welk oormerk? Om het 'nee' om te buigen in een 'ja'?quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat doet ie dat nog een keer op een website ...
Bvquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Met welk oormerk? Om het 'nee' om te buigen in een 'ja'?
Optie 1 = "willens en wetens"quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wees eens wat duidelijker ....
Ahaquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Optie 1 = "willens en wetens"
Welke andere opties (2, 3, 4 ...) zijn er, als het geen willens en wetens is? (= "what else?")
Serieus ... Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha
Domheid, chaos in het hoofd, drukte, medische problemen, etc. Kan allemaal, je weet het niet ...
Lees anders nog eens. En zoek de betekenis van willens en wetens op.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Ik wacht op het volgende topic van TS: "Drie reizen geboekt! Bedrijf wil 2 niet kosteloos annuleren! Graag advies!".quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Serieus ... Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!
Dan is het te hopen dat TS niet twee keer een huwelijksvoltrekking boekt
"met opzet" idd. Precies wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef Krollie het volgende:
[..]
Lees anders nog eens. En zoek de betekenis van willens en wetens op.
Ik heb wel een vb van mezelf.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Bv? Heb je nog meer voorbeelden dan?
Of 2 auto's besteld, eerst een rode, later nog een blauwe. Vind de blauwe toch mooier, bedrijf wil de rode niet annuleren! Graag advies!"quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wacht op het volgende topic van TS: "Drie reizen geboekt! Bedrijf wil 2 niet kosteloos annuleren! Graag advies!".
Dat staat in de OP jaquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
Er staat niets in de OP over "per ongeluk".quote:
Maar geen opzet!quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Serieus ... Dus eigenlijk tijdelijk (lees: selectief) handelingsonbekwaam?!
Dan is het te hopen dat TS niet twee keer een huwelijksvoltrekking boekt
Ja hallo hey ... dat is wel even heel wat anders vriend.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik heb wel een vb van mezelf.
Magnetron gekocht bij een groot witgoedbedrijf. 2 weken na de garantieperiode verliep, ging dat ding stuk, typisch. Gebeld naar het filiaal waar de magnetron gekocht was, uitleg gegeven en gevraagd of ik de magnetron nog kon omwisselen. Kreeg een duidelijke nee van de persoon aan de tel. Afijn, verhaal netjes op een website geplaatst. Kwaliteitsmanager van het bedrijf, die over heel Nederland ging. heeft toen een nieuwe magnetron aangeboden. Super vriendelijk en erg coulant van dat bedrijf want volgens de regels hoefden ze dat niet te doen. Zo kan het ook
Nee hallo hey, dat is een voorbeeld van coulance, vriendin ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja hallo hey ... dat is wel even heel wat anders vriend.
Haha, maar dat is weer een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Maar dan wel rijp voor curatele.
Nee vriend, dat is een voorbeeld van recht op wettelijke garantie (waar het bedrijf in tweede instantie ook achter is gekomen).quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hallo hey, dat is een voorbeeld van coulance, vriendin ....
Niet voor het feit dat TS beide reizen nu moet betalen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Haha, maar dat is weer een heel ander verhaal
Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaamheid, kan hij van de overeenkomst(en) af.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Haha, maar dat is weer een heel ander verhaal
Wel voor de vraag of hier opzet in het spel isquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet voor het feit dat TS beide reizen nu moet betalen.
Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaam, kan hij van de overeenkomst(en) af.
quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er staat niets in de OP over "per ongeluk".
quote:Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
En als je dat verklaard wordt, heb je veel grotere problemen dan een reisje van 350 euro.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...
Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee vriend, dat is een voorbeeld van recht op wettelijke garantie (waar het bedrijf in tweede instantie ook achter is gekomen).
Zet hij de uitkomst van dat onderzoek dan ook even op klacht.nl? Wel zo eerlijk.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is wel een goede ja. Maar dan moet hij/zij wel onderzocht worden want je wordt niet zo maar handelingsonbekwaam verklaard ...
"niet slim" is niet "per ongeluk".quote:
Ook dat is weer een heel ander verhaal, we dwalen wel een beetje af nuquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als je dat verklaard wordt, heb je veel grotere problemen dan een reisje van 350 euro.
Alle opties voor TS zijn wel zo'n beetje besproken.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook dat is weer een heel ander verhaal, we dwalen wel een beetje af nu
Ik weet niet of het slim is om dat soort info op een website te plaatsenquote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Zet hij de uitkomst van dat onderzoek dan ook even op klacht.nl? Wel zo eerlijk.
Filiaalmanagers zijn ook maar omhooggevallen verkopers.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Dat blijkt wel ja. Punt is als ik dat geaccepteerd had ik niet verder was gekomen ..quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Filiaalmanagers zijn ook maar omhooggevallen verkopers.
Punt is als je dat probleem hier in WGR had voorgelegd, je van ons het advies had gekregen om geen 'nee' te accepteren en je recht te gaan afdwingen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat blijkt wel ja. Punt is als ik dat geaccepteerd had ik niet verder was gekomen ..
Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"niet slim" is niet "per ongeluk".
Aannames...quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:37 schreef Krollie het volgende:
[..]
Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.
Heel klantonvriendelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Ik kan welbewust een actie doen die achteraf niet slim blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:37 schreef Krollie het volgende:
[..]
Hij kan dat wel bedoeld hebben als: het ging per ongeluk. Dat weet je niet.
Eerder onvoldoende gekwalificeerd.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Heel klantonvriendelijk inderdaad.
Of hij wilde er gewoon onderuit komen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Eerder onvoldoende gekwalificeerd.
Zo van 'ja' heeft-ie maar 'nee' zal-ie krijgen?quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Of hij wilde er gewoon onderuit komen.
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Zo van 'ja' heeft-ie maar 'nee' zal-ie krijgen?
Kan ook ja. Toch opteer ik voor een persoon die niet gehinderd wordt door al teveel kennis van consumentenrecht.quote:
Dit zijn gewoon standaard voorwaarden bij reisbureaus.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Publiekelijk te kakken zetten? Je kan ook gewoon je verhaal doen zonder het bedrijf negatief te belichten. Weten anderen in ieder geval hoe het zit met de klantvriendelijkheid bij zo'n bedrijf ...
Bij onwetendheid past geen stelligheid:quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:42 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat we het niet weten. Ik maak dus geen aanname.
quote:
Wat wil je zeggen? Dat de TS ergens recht op heeft? Dacht het niet. Bij die magnetron had je wel een recht (op een conform product), al wilde die filiaalmanager dat misschien niet erkennen. In deze casus is het overduidelijk dat de TS geen recht heeft zonder enige twijfel.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de filiaalmanager van het bedrijf destijds een duidelijke nee gaf ...
Hey ... spuit 11quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen? Dat de TS ergens recht op heeft? Dacht het niet. Bij die magnetron had je wel een recht (op een conform product), al wilde die filiaalmanager dat misschien niet erkennen. In deze casus is het overduidelijk dat de TS geen recht heeft zonder enige twijfel.
Ben bang dat hij dan niet meer zelfstandig op vakantie kan.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor. Als TS zich kan beroepen op handelingsonbekwaamheid, kan hij van de overeenkomst(en) af.
Ja joh .... vooral de trollen nog even voerenquote:Op vrijdag 28 september 2018 15:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Die gast is wat traag van begrip. Ik dacht ik herhaal het nog een keer.
Jij maakt je er anders ook schuldig aan in dit topic.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja joh .... vooral de trollen nog even voeren
Aan trollen of aan voeren?quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:51 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jij maakt je er anders ook schuldig aan in dit topic.
Voeren dus. Ik ben ermee gestopt toen het 'obvious' werd ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Mij dunkt dat mijn post daar voldoende duidelijk voor was om die vraag te beantwoorden.
Dat was het al, voordat jij je in dit topic mengde. Zeker niet het hele topic gelezen?quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Voeren dus. Ik ben ermee gestopt toen het 'obvious' werd ...
[ afbeelding ]
Oneens. Een andere mening hebben maakt je nog geen troll.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:56 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat was het al, voordat jij je in dit topic mengde.
Absoluut. Van meet af aan.quote:Zeker niet het hele topic gelezen?
Dan zijn we het oneens over het punt dat een andere mening omsloeg in trollen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Oneens. Een andere mening hebben maakt je nog geen troll.
Primaquote:Op vrijdag 28 september 2018 16:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dan zijn we het oneens over het punt dat een andere mening omsloeg in trollen.
Alle wettelijke opties zijn al benoemd.quote:Op vrijdag 28 september 2018 16:11 schreef noodgang het volgende:
Okay, het is wel duidelijk dat niet iedereen het met elkaar eens is. Tot zover de slowchat en graag verder met de vraag van TS.
Zwakke binnenkomerquote:Op vrijdag 28 september 2018 16:11 schreef noodgang het volgende:
Okay, het is wel duidelijk dat niet iedereen het met elkaar eens is. Tot zover de slowchat en graag verder met de vraag van TS.
Je hebt zelf al contact met ze opgenomen over beide reizen. Dat is, buiten de boeking zelf, genoeg bewijs dat jij degene bent die geboekt heeft.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
Je krijgt de rekening voor reis A vanzelf. Het niet betalen van de aanbetaling ontslaat je niet van de betalingsverplichting.quote:B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
Je hebt geen schijn van kans. En laat het niet zover komen dat er een incassobureau aan te pas komt, want dat kost je alleen maar meer geld.quote:C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
Dat is mogelijk, maar hou er wel rekening mee dat naamswijzigingen ook geld (kunnen) kosten.quote:D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
dankje, eindelijk iemand die me verder helpt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 16:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Om toch nog maar even terug te komen op de opties die TS zelf aandraagt in de OP:
[..]
Je hebt zelf al contact met ze opgenomen over beide reizen. Dat is, buiten de boeking zelf, genoeg bewijs dat jij degene bent die geboekt heeft.
[..]
Je krijgt de rekening voor reis A vanzelf. Het niet betalen van de aanbetaling ontslaat je niet van de betalingsverplichting.
[..]
Je hebt geen schijn van kans. En laat het niet zover komen dat er een incassobureau aan te pas komt, want dat kost je alleen maar meer geld.
[..]
Dat is mogelijk, maar hou er wel rekening mee dat naamswijzigingen ook geld (kunnen) kosten.
Pardon? De rest van het topic was duidelijk genoeg, lijkt me. Afgezien van dat coulance-afdwingen-gedoe dan.quote:Op vrijdag 28 september 2018 16:59 schreef kami124 het volgende:
[..]
dankje, eindelijk iemand die me verder helpt.
De namen van de reizigers moeten overeen komen met de namen op de boeking.quote:Als ik de reis aan een familielid geef waar ik samen meer reis, moet die dan ook verplicht op een andere naam gezet worden?
Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.quote:Op vrijdag 28 september 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Pardon? De rest van het topic was duidelijk genoeg, lijkt me. Afgezien van dat coulance-gedoe dan.
[..]
De namen van de reizigers moeten overeen komen met de namen op de boeking.
Toch zou ik ook bij een hotelreservering het risico niet willen nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.
Klopt, daarbij is één naam vaak voldoende (maar niet altijd).quote:Op vrijdag 28 september 2018 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij een hotelreservering minder problematisch zal zijn dan een reis per bus, trein of vliegtuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |