abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:12:16 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183297
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
"Hoka Hey!"
pi_182183304
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.
Heb zelf wel eens een verzekering afgesloten waarbij een reden niet echt relevant was, annuleren is annuleren. Maar dat zal best per maatschappij verschillen.
serieus? Heb je daar nog gegevens van?
pi_182183335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
pi_182183351
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

serieus? Heb je daar nog gegevens van?
Nee, is al jaren geleden.
pi_182183409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)

De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.

Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)

Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.

A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Sjonge, hoe dom kun je zijn?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:21:08 #56
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183446
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
"Hoka Hey!"
pi_182183453
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182183464
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:23:57 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
"Hoka Hey!"
pi_182183519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:26:16 #61
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183524
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
"Hoka Hey!"
pi_182183533
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.

Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen. :W
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:28:25 #63
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.

Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen. :W
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
"Hoka Hey!"
pi_182183571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:33:58 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183644
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
"Hoka Hey!"
pi_182183658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:35:49 #67
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:37:48 #68
104963 ETA
European Travel Author
pi_182183722
Flexibiliteit van het annuleren van reizen is iets waar je normaal flink voor betaald. Bijvoorbeeld op Booking.com zie je verschillende tarieven met verschillende voorwaarden. Het zou raar zijn als je tegen het laagste tarief iets boekt en dan rechten van het hoogste tarief verwacht. Je koopt in feite een goedkoper product.

Enige optie is om coulance te vragen bij het bedrijf. Als geld terug niet lukt, vraag dan om verplaatsing of als tegoed bij hun, mogelijk dat dat meer succes heeft.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:38:19 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182183731
Op basis waarvan denkt hij reis B wel te kunnen maken als hij daarbij ook geen aanbetaling heeft gedaan, volgens zijn eigen logica heeft hij die reis immers ook niet geboekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182183734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis? 8)7
Dement
pi_182183743
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
Daar antwoordde ik al op:
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:39:56 #72
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar antwoordde ik al op:

[..]

Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:41:38 #73
104963 ETA
European Travel Author
pi_182183793
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_182183804
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
Hij heeft zijn situatie al beschreven in privé-communicatie met het bedrijf en daar heeft hij een antwoord op gekregen: "Annuleren kost 100% van de reissom".
De enige reden waarom hij nu zijn situatie publiekelijk zou willen beschrijven, is omdat hij weet dat het bedrijf geen negatieve reviews wil en dus een drukmiddel heeft om het bedrijf toch, ondanks de door hemzelf geaccepteerde voorwaarden, overstag te laten gaan en hem kosteloos te laten annuleren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:42:53 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182183822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:41 schreef ETA het volgende:

[..]

Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')