Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan belicht je ze toch negatief? Waarom moet een bedrijf op kosten gejaagd worden voor de fouten van een ander? Is dat zo netjes dan?
serieus? Heb je daar nog gegevens van?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van de voorwaarden van de verzekering af.
Heb zelf wel eens een verzekering afgesloten waarbij een reden niet echt relevant was, annuleren is annuleren. Maar dat zal best per maatschappij verschillen.
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Nee, is al jaren geleden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
serieus? Heb je daar nog gegevens van?
Sjonge, hoe dom kun je zijn?quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:14 schreef kami124 het volgende:
Bij reisorganisatie x heb ik een aantal weken geleden een reis geboekt voor datum x en een week geleden heb ik voor diezelfde datum x ook nog een reis geboekt. (ik weet het niet slim)
De ene is bij hotel A en de andere bij hotel B en beide voor een mid-week Disney land. Voor beide reizen gelde dat je een aanbetaling moest overmaken, wat ik voor beide reizen niet gedaan heb. De kosten van de reis bedragen in totaal ongeveer 350 euro per reis, dus 700 euro in totaal.
Nu wilde ik van de week de reis bij hotel B wel door laten gaan en die van hotel A annuleren. Ik dacht dat dit wel nog mogelijk was omdat ik geen aanbetaling gedaan had. Hierover heb ik dus gebeld en ook een e-mail gestuurd. Hierbij kreeg ik als antwoord terug, dat dat niet mogelijk was en dat ik verplicht was om beide reizen te betalen. Dit vind ik nogal vreemd, ik heb namelijk alleen maar een aantal gegeven verstrekt (naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonadres verder niks meer)
Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Ik heb zelf ook al een aantal opties op een rij gezet.
A) eens vragen, via e-mail, of ze ook hard bewijs hebben dat ik die reis geboekt heb. Ze hebben dat namelijk niet, lijkt mij.
B) alleen reis met hotel B betalen, deze reis ook maken en kijken wat ze met reis met hotel A willen doen.
C) niet gaan en helemaal niks betalen en het later met een incassobureau uitvechten. maar hoe goed mijn kansen hier zijn weet ik niet.
D) beide reizen betalen en 1 van de reizen doorverkopen of weggeven aan een familielid.
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in op het kostenaspect, daar zit het hem namelijk in.
En het bedrijf wordt dan als niet klantvriendelijk afgeschilderd, terwijl de meeste reisorganisaties het op dezelfde manier zouden behandelen. Er zijn kosten gemaakt en die moeten vergoed worden.
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo negatief? Je legt gewoon de situatie voor, dat is toch de realiteit. Het bedrijf kan dan zelf bepalen wat te doen, reageren of niet. Anderen kunnen dan zien hoe zo'n bedrijf omgaat met dit soort problemen ...
Ik mag geen "dit" zeggen van de mods (note), dus zeg ik: helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het ongelooflijk asociaal om willens en wetens twee overeenkomsten af te sluiten, dan te horen te krijgen dat je 1 ervan niet meer kosteloos kunt annuleren (terwijl je dit bij het boeken natuurlijk al had kunnen en moeten weten) en om dán de zaak publiekelijk "neutraal" aan ze voor te leggen, waarbij je ze de keus geeft tussen "klantonvriendelijk lijken naar de rest van wereld maar volgens de overeengekomen regels gehandeld te hebben" en "de klant zijn kont kussen, hem de boeking kosteloos laten annuleren wat volledig tegen de door de klant geaccepteerde regels in gaat, en geen slechte review krijgen op het internet".
Je zet zo'n bedrijf dan voor het blok terwijl je zelf zo aso bent om 2 boekingen te maken.
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar haal jij dat "willens en wetens" vandaan?
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, zo'n groot bedrijf ligt wakker van de kosten gemaakt voor 1 kant. Wie zegt dat de meest reisorganisaties op dezelfde manier zouden handelen? Heb je daar bewijs voor?
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dit soort situaties komen wel iets vaker dan maar een keer voor he. Dan kan het aardig oplopen.
Bewijs heb ik niet, wel persoonlijke ervaring. Maar dat telt denk ik niet.
Volgens mij gaan wij hier niet uit komen. Veel plezier verder met je gelijk halen.
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat je nog een reis boekt voor dezelfde data terwijl je weet dat je al een reis geboekt hebt.
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul niet zo dom met je gelijk halen. TS vraagt om advies en die wordt gegeven. Dat je het daar niet mee eens bent, kan. Maar reageer niet zo kinderachtig .....
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kinderachtig is een bedrijf op internet namen en shamen omdat je zelf een domme fout hebt gemaakt.
Dementquote:Op vrijdag 28 september 2018 10:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar hoezo boek je twee keer dezelfde reis?
Daar antwoordde ik al op:quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag. Hoe weet jij of dit "willens en wetens" is gebeurd? Dat zou ik persoonlijk nog dommer vinden dan dat het per ongeluk is gebeurd ....
quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je niet meer weet dat je een paar weken geleden een reis hebt geboekt, dan vraag ik me af hoe je nog niet onder bewind staat.
Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar antwoordde ik al op:
[..]
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord en dat weet jezelf ook wel. Je weet namelijk helemaal niet of TS dit met opzet heeft gedaan? Daar ga je gewoon maar vanuit ....
Hij heeft zijn situatie al beschreven in privé-communicatie met het bedrijf en daar heeft hij een antwoord op gekregen: "Annuleren kost 100% van de reissom".quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Stug volhouden he. Gewoon de situatie beschrijven is heel wat anders dan een bedrijf zwart maken ....
Redelijk duidelijk? Dat haal ik er namelijk niet uit. Als het opzet is dan is het inderdaad zijn eigen domme schuld. Zo niet, dan kan het bedrijf uit coulance 1 vakantie annuleren. Zeker zo'n groot bedrijf!quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:41 schreef ETA het volgende:
[..]
Als je de posts leest van TS, dan is het redelijk duidelijk dat het opzettelijk is, met intentie 1 van de 2 reizen te annuleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |