en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaienquote:Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:54 schreef Santello het volgende:
Los van al het bovenstaande wat al is gezegd; zou het het bedrijf sieren om wel mee te denken. Want verplaats je eens in TS zou ik zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het bedrijf zou bijvoorbeeld zelf er alles aan proberen te doen om de boekingen die zij zelf doen te annuleren bij hun partners. Ze kunnen zelfs de data weer op verkoop zetten; als ze het niet lukt om de boel te verkopen dan alsnog door belasten.
Empathie.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
en waarom zou zo’n bedrijf dat doen? Het levert ze niks op, het kost ze alleen maar tijd ( en dus geld). TS is heel dom bezig en daar zal hij toch zelf voor moeten opdraaien
Dat noem ik geen meedenken. Dat zijn de voorwaarden en die zijn inderdaad leidend. Echter moet er ook van beleid afgeweken kunnen worden als de situatie ernaar vraagt. Ook al is het geen schrijnende situatie... ik verwacht dit wel met ieder ander met wie ik te maken heb zonder dat het uiterst nadelige gevolgen heeft voor een partij.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het bedrijf heeft al meegedacht en heeft gezegd dat annuleren 100% van de reissom kost. Dat is hun beslissing.
Over dom lullen gesproken. De pot verwijt hier de ketel. En ik als klant zou het helemaal niet zo klantvriendelijk vinden als een bedrijf mij mee liet betalen aan de vakanties van een koekwaus die twee vakanties tegelijkertijd boekt.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul niet zo dom met je gelijk halen.
Dat heb je toch gekregen. Je hebt nergens recht op. Je kunt om coulance vragen. Verder niets. Jammer, maar helaas.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.
Ik vroeg dan ook alleen om advies.
Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.quote:
het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:59 schreef kami124 het volgende:
Jammer dat het hier een slow-chat topic aan het worden is. En ja ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt.
Ik vroeg dan ook alleen om advies.
Sterker nog, als die aanbetalingen gedaan zijn, kan TS nog contact opnemen met het bedrijf en vragen om de eerste boeking te annuleren en de aanbetaling als voucher voor een volgende vakantie te laten staan. Dan houdt het bedrijf je als klant en krijg je als klant voor dat geld nog iets terug: een nieuwe vakantie. (Dit is dan wel coulance van het bedrijf!)quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het advies wat nog niet gegeven is: als de sodemieter zorgen dat je die aanbetalingen betaalt, want je bent nu al in gebreke. Hoe kun je toch dat soort dingen op hun beloop laten?
Dat hebben ze niequote:
Aha, kijk vermoedens. Er komen hier vele vermoedens en interpretaties om de hoek kijken, kom dan gewoon met cijfers die dat bewijzen i.p.v. met vermoedens ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan zouden ze behalve voor de TS, voor nog veel meer mensen empathie moeten gaan vertonen. Ik heb geen exacte cijfers, maar wel het vermoeden dat een reisorganisatie van dit formaat vaker met dit bijltje mag hakken. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen denk ik.
Daarnaast, de voorwaarden zijn duidelijk en geaccepteerd bij het boeken.
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar is dat "willens en wetens"? Of is dat je eigen interpretatie?
Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: "what else"? Jij denkt serieus dat TS per ongeluk dubbel heeft geboekt?
Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
De intentie is om te kijken of het bedrijf eventueel coulant wil zijn - dat mag iedereen lezen toch?
Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geen idee, ik was er niet bij. Jij wel?
Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is een gepasseerd station. TS heeft al 'gekeken' of het bedrijf coulant wil zijn. Nu het antwoord 'nee' is, wil jij het in tweede instantie nog eens 'bekijken' maar dan publiekelijk op een klachtensite?
Nee vriend, dan is het coulance 'afdwingen', onder druk van de publieke opinie. Ik wil het nog net geen chantage noemen.
Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag "what else?".
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, mijn mening is dat je dat best publiekelijk op een site mag zetten. Iedereen maakt fouten en coulance naar een klant mag best getoond worden. Of juist niet natuurlijk ...
Je kan wel om een gunst vragen ...........quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Dat concept schijnen heel veel mensen moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Coulance is een gunst, geen recht. Rechten kun je afdwingen, gunsten niet.
Nou ... gis eens dan ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat wordt gissen, net zoals de vraag of er opzet in het spel is ...
Wat hij al heeft gedaan .........quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kan wel om een gunst vragen ...........
Dat doet ie dat nog een keer op een website ...quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat hij al heeft gedaan .........
Ja. En dat heeft TS al gedaan. en het antwoord was 'nee'.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kan wel om een gunst vragen ...........
"What else?"quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |