abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2018 @ 09:48:16 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098406
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Man of Steal.
pi_182098446
Ik heb geen probleem met motorrijders, maar ik woon in Assen (waar het TT-Circuit ligt) en hier heb je eigenlijk geen overlast van motoren op de openbare weg.

Maar fuck wielrenners. }:|
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 24 september 2018 @ 09:53:17 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098456
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb geen probleem met motorrijders, maar ik woon in Assen (waar het TT-Circuit ligt) en hier heb je eigenlijk geen overlast van motoren op de openbare weg.

Maar fuck wielrenners. }:|
Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.

Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan :')
Man of Steal.
pi_182098589
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.

Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan :')
Dat zie ik hier dus eigenlijk nooit gebeuren. Geen idee wat daar de reden van is, maar wellicht dat de aanwezigheid van het circuit voorkomt dat men de uitlaatklep op de openbare weg zoekt. Motorrijders gedragen zich hier over het algemeen heel netjes in het verkeer. Ik zie ze hier zelfs niet naar voren kruipen bij het verkeerslicht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 24 september 2018 @ 10:06:05 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098603
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat zie ik hier dus eigenlijk nooit gebeuren. Geen idee wat daar de reden van is, maar wellicht dat de aanwezigheid van het circuit voorkomt dat men de uitlaatklep op de openbare weg zoekt. Motorrijders gedragen zich hier over het algemeen heel netjes in het verkeer. Ik zie ze hier zelfs niet naar voren kruipen bij het verkeerslicht.
Ik woon hier in de randstad dus het is wat drukker en de gevoeligheid ligt wat hoger.
Man of Steal.
pi_182101880
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.

Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan :')
Vroem Vroem? :D

Ik snap je punt (als aankomend motorrijder).
pi_182102220
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik vind motorrijders an sich nooit zo erg behalve als ze gelijk beginnen met links en rechts inhalen zodra de snelheid van het verkeer een beetje afneemt.

Of als ze met een te groot snelheidsverschil tripleren. En dan met de uitlaat zo VROEM VROEM doen om vervolgens voor mij voor hetzelfde rode verkeerslicht te staan :')


maar moet je overal verkondigen dat je motorrijders haat?

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 09:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Sowieso motorrijders die gaan tripleren of snijden zodra de snelheid een beetje verminderd op de weg :')

Ze mogen met gevarenlichten aan met max 5km/h 10km/h snelheidsverschil ertussendoor mits ze de ruimte hebben en anders moeten ze lekker achteraan aansluiten! :r
wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
bron

daarbij heeft onze overheid nog steeds niet precies gedefinieerd wat een file nu een precies is, dus als het verkeer, door wat voor reden dan ook, langzamer rijdt dan toegestaan spreek je al van een file en mag je links en rechts in gehaald worden.
pi_182102252
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:39 schreef Martijn137 het volgende:

wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
Dat staat nergens in de wet hoor, net zo min als die 5 km/u.
Er zijn gedragsregels afgesproken met wat stakeholders, maar niets wettelijk geregeld.
pi_182102264
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat staat nergens in de wet hoor, net zo min als die 5 km/u.
Er zijn gedragsregels afgesproken met wat stakeholders, maar niets wettelijk geregeld.
klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....
pi_182102295
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

klopt dus eigenlijk mag ik op de a2 in de file gewoon 120 rijden....
Tussen 07:00 en 19:00 maar 100.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_182102301
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Tussen 07:00 en 19:00 maar 100.
niet waar ik de A2 op ga ;)
maar inderdaad... op sommige stukken mag je maar 100 km/h

we vergeten maar even dat de A2 een stuk langer is dan alleen dat rotte stuk tussen utrecht en Amsterdam? :P
  FOK!fotograaf maandag 24 september 2018 @ 14:26:17 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182102959
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....
Nee, want je mag niet tripleren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182103083
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want je mag niet tripleren.
leg eens uit wat je bedoelt met tripleren, want inhalen op dezelfde rijstrook is toegestaan.
  maandag 24 september 2018 @ 14:46:28 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182103387
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:32 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

leg eens uit wat je bedoelt met tripleren, want inhalen op dezelfde rijstrook is toegestaan.
tussen twee rijstroken inhalen
Man of Steal.
pi_182103426
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

tussen twee rijstroken inhalen
er is geen "tussen" je rijdt op de een of de ander.
  maandag 24 september 2018 @ 14:48:33 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182103454
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:47 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

er is geen "tussen" je rijdt op de een of de ander.
naja met tripleren wordt doorgaans bedoelt motorrijders die overal tussen piepen en nog net niet je spiegels eraf rijden.

Ze mogen er rustig langs als het verkeer stilstaat of bijna stilstaat. Niet overal maar tussendoor
Man of Steal.
pi_182103540
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:48 schreef SuperNeger het volgende:
e overal tussen piepen en nog net niet je spiegels eraf rijden.

Ze mogen er rustig langs als het verkeer stilstaat of bijna stilstaat. Niet overal maar tussendoor
nee ze mogen er tussendoor als er een file ontstaat.

en zoals ik al eerder zei is de overheid onduidelijk over de precieze definitie van een file en dat laat interpretatie mogelijk
  maandag 24 september 2018 @ 14:52:30 #18
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182103578
quote:
het is gewoon wel zo eerlijk voor de rest als ze netjes wachten
Man of Steal.
pi_182103611
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

het is gewoon wel zo eerlijk voor de rest als ze netjes wachten
wat voor last heb je er van als motor rijders de ruimte gebruiken?

sterker nog, als alle motorrijders in de file blijven staan zijn alle files een stuk langer... dus dan moet je nog langer wachten.
  maandag 24 september 2018 @ 14:53:59 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182103620
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat voor last heb je er van als motor rijders de ruimte gebruiken?

sterker nog, als alle motorrijders in de file blijven staan zijn alle files een stuk langer... dus dan moet je nog langer wachten.
zoals ik al zei ze mogen er rustig tussendoor als het stilstaat of bijna stilstaat
Man of Steal.
pi_182103634
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

zoals ik al zei ze mogen er rustig tussendoor als het stilstaat of bijna stilstaat
ja van jou mogen ze dat, maar van de wet mogen ze veel meer.
pi_182104183
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:41 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

klopt, dus eigenlijk mag ik op de A2 in de file gewoon 120 km/h rijden....
Dan is artikel 5 wel van toepassing denk ik :+
pi_182104623
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan is artikel 5 wel van toepassing denk ik :+
ja maar er was wettelijk toch niks geregeld? :+
pi_182104627
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:54 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja van jou mogen ze dat, maar van de wet mogen ze veel meer.
Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.

Er is er echter nagenoeg niet een die dat doet, het moet allemaal veel harder.

Cherry picken in wetgeving en dan Calimero spelen, dat is wat veel motorrijders doen.

Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_182104753
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.

Er is er echter nagenoeg niet een die dat doet, het moet allemaal veel harder.

Cherry picken in wetgeving en dan Calimero spelen, dat is wat veel motorrijders doen.

Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
mee eens, het is niet iets wat moet, maar mag als het verkeer het toelaat.
maar dan vind ik ook dat de automobilist best rekening mag houden met een of meerdere motorrijders die er tussen door kunnen als men niet expres in de weg gaat rijden.

ik vind dat de excessen moeten worden aangepakt, maar omdat een klein groepje motorrijders het nodig vind om er tussendoor te racen wil toch niet zeggen dat je iedere motorrijder dat doet?
pi_182105001
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:41 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

mee eens, het is niet iets wat moet, maar mag als het verkeer het toelaat.
maar dan vind ik ook dat de automobilist best rekening mag houden met een of meerdere motorrijders die er tussen door kunnen als men niet expres in de weg gaat rijden.

ik vind dat de excessen moeten worden aangepakt, maar omdat een klein groepje motorrijders het nodig vind om er tussendoor te racen wil toch niet zeggen dat je iedere motorrijder dat doet?
Dat kleine groepje motorrijders waar jij het over hebt is blijkbaar wel erg aanwezig. Het is een zeldzaamheid om een motorrijder tegen te komen die "normaal" doet. En ja, wat "normaal" dan is, is arbitrair.
Zo hard mogelijk met zoveel mogelijk risico overal tussendoor beuken valt daar wat mij betreft in ieder geval niet onder.

Heb je mijn post op de laatste pagina van het voorgaande topic van deze reeks gelezen? Ging om rond de 20 motorrijders. Stuk voor stuk met een enorm risico.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 24 september 2018 @ 16:24:51 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182105718
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee wanneer motorrijders met een snelheidsverschil van 10 km/h tussen de rijen auto's door rijden.

Er is er echter nagenoeg niet een die dat doet, het moet allemaal veel harder.

Cherry picken in wetgeving en dan Calimero spelen, dat is wat veel motorrijders doen.

Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
jij rijdt duidelijk geen motor.

Een motor is een redelijk zwaar en log apparaat, vanaf een km of 30-40 wordt het allemaal wat beter en kun je een fatsoenlijke uitwijkmaneuvre maken. Klinkt misschien een beetje raar, maar je ontwijkt een niet kijkende automobilist makkelijker met 50 als met 15, en dus is tussen een file door rijden met 50 stiekem veiliger als met 20. Als je stilstaat in de file met je raampie open en je armpje nochalant naar buiten bungelend lekker luisterend naar 538 is het ws wel effe schrikken als er een motorfeits met zijn uitlaat op ongeveer oorhoogte met 30 - 50 langrijdt, maar als je een beetje in je spiegels kijkt had je dat koplampje natuurlijk al van 200 meter aan zien komen.
Heb het al eens eerder uitgelegd, maar een rijstrook is 3,50 breed op de snelweg, 2 rijstroken inclusief de (3!) 20 cm brede strepen is dus zo goed als 8 meter ruimte, waar je 2 auto's naast elkaar moet parkeren in de file.. In mijn wereld moet het een koud kunstje zijn om daar 3 meter tussenruimte tussen te maken, dat is bijna een hele rijstrook, waarom zouden we daar met 10km per uur overheen moeten rijden? Mensen die schrikken van motoren die ergens tussendoor rijden zitten in de regel lekker niet op te letten. Iedere dropjosti met een rijbewijs en 2 weken ervaring weet dat als je op de snelweg in de file terechtkomt, er door de ruimte tussen rijstrook 1 en 2 motorrijder gaan komen. Als je daar een beetje op anticipeert zou dat dus heel fijn zijn.

Overigens is mijn definitie van file dus élke situatie die de kans op een aanrijding van achteren verhoogt, wat in de praktijm betekent dat als ik links zit en het verkeer begint te stropen (minder dan 100 bij Vmax 120 of 130) ik al op die lijn zit, en als de rest in de ankers gaat, doe ik dat niet en laat ik hem uitrollen en duik ik er al tussen. Dan kun je op die manier de plekjes kiezen en bereiken waar je een beetje ruimte hebt, meestal is dat rechts. Ik rijd waar ik ruimte heb om veilig te rijden, dus bij treintjes zit ik ook rechts, en als de Vmax daar 120 is, rijd ik dat. Als links daar gemiddeld maar 105 haalt, haal ik dus sort of rechts in; soms halen ze mij in, soms ik hen, tiswa. ~O>

Motorrijders denken en redeneren vanuit een heel ander oogpunt als automobilisten, en daar botst het vaak, soms letterlijk, soms alleen in kringgesprekken op de welbekende verhaardagen of op een interwebzforum.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182106540
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 16:24 schreef Sounddragon het volgende:

Klinkt misschien een beetje raar, maar je ontwijkt een niet kijkende automobilist makkelijker met 50 als met 15, en dus is tussen een file door rijden met 50 stiekem veiliger als met 20.
Voor het grootste gedeelte ben ik het eens met je verhaal maar 1 ding roept bij mij grote vraagtekens op:
Als je met 50 km/h snelheidsverschil door een file rijdt en 1 automobilist let niet op en gaat van strook wisselen, wat is dan jouw uitweg als je ingesloten bent door auto's?
Zo hard kun je niet remmen en uitwijken is dan ook onmogelijk als je tussen de auto's door rijdt..
Als je wél uit kan wijken is er geen sprake van file in mijn ogen.
pi_182106654
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 16:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jij rijdt duidelijk geen motor.

Een motor is een redelijk zwaar en log apparaat, vanaf een km of 30-40 wordt het allemaal wat beter en kun je een fatsoenlijke uitwijkmaneuvre maken. Klinkt misschien een beetje raar, maar je ontwijkt een niet kijkende automobilist makkelijker met 50 als met 15, en dus is tussen een file door rijden met 50 stiekem veiliger als met 20. Als je stilstaat in de file met je raampie open en je armpje nochalant naar buiten bungelend lekker luisterend naar 538 is het ws wel effe schrikken als er een motorfeits met zijn uitlaat op ongeveer oorhoogte met 30 - 50 langrijdt, maar als je een beetje in je spiegels kijkt had je dat koplampje natuurlijk al van 200 meter aan zien komen.
Heb het al eens eerder uitgelegd, maar een rijstrook is 3,50 breed op de snelweg, 2 rijstroken inclusief de (3!) 20 cm brede strepen is dus zo goed als 8 meter ruimte, waar je 2 auto's naast elkaar moet parkeren in de file.. In mijn wereld moet het een koud kunstje zijn om daar 3 meter tussenruimte tussen te maken, dat is bijna een hele rijstrook, waarom zouden we daar met 10km per uur overheen moeten rijden? Mensen die schrikken van motoren die ergens tussendoor rijden zitten in de regel lekker niet op te letten. Iedere dropjosti met een rijbewijs en 2 weken ervaring weet dat als je op de snelweg in de file terechtkomt, er door de ruimte tussen rijstrook 1 en 2 motorrijder gaan komen. Als je daar een beetje op anticipeert zou dat dus heel fijn zijn.

Overigens is mijn definitie van file dus élke situatie die de kans op een aanrijding van achteren verhoogt, wat in de praktijm betekent dat als ik links zit en het verkeer begint te stropen (minder dan 100 bij Vmax 120 of 130) ik al op die lijn zit, en als de rest in de ankers gaat, doe ik dat niet en laat ik hem uitrollen en duik ik er al tussen. Dan kun je op die manier de plekjes kiezen en bereiken waar je een beetje ruimte hebt, meestal is dat rechts. Ik rijd waar ik ruimte heb om veilig te rijden, dus bij treintjes zit ik ook rechts, en als de Vmax daar 120 is, rijd ik dat. Als links daar gemiddeld maar 105 haalt, haal ik dus sort of rechts in; soms halen ze mij in, soms ik hen, tiswa. ~O>

Motorrijders denken en redeneren vanuit een heel ander oogpunt als automobilisten, en daar botst het vaak, soms letterlijk, soms alleen in kringgesprekken op de welbekende verhaardagen of op een interwebzforum.
Nee, ik rij geen motor.

En jij hebt duidelijk de post waar ik net op doelde niet gelezen.

Het probleem met motorrijders is dat ze overvol zitten met excuses en redenen om zich maar niet aan de regels te hoeven houden. Ik snap je uitleg best (van de lage snelheid), maar waar ligt dan de grens?

Ik heb het nergens over schrikken gehad. Meestal zie ik ze wel aankomen en zelf sta ik vaak - op de Duitse manier - aan de linkerzijde van de linkerstrook of de rechterzijde van de rechterstrook. Al maakt dat het juist weer lastiger om motorrijders aan te zien komen, want in mijn zijspiegel kan ik dan niet meer tussen de rijen door kijken. Op de middelste strook (als die er is) gaat dat makkelijker.

Het gaat mij meer om het opeisen van "rechten" en het weigeren ook maar enigszins sociaal te doen. Automobilisten zijn knurften, motorrijders ook. Maar dan wel knurften met de mogelijkheid om veel harder te gaan en overal tussendoor te schieten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 24 september 2018 @ 18:04:06 #30
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182108044
Het beste kan je gewoon zo veel mogelijk op de middenlijn stilstaan als er file is dan moeten die motorrijders wel snelheid minderen om ertussendoor te kunnen.
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 19:19:11 #31
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_182109558
Tja... als ik in in de file sta of stil sta voor een stoplicht geef ik vaak aan motors die achter me staan om even naar voren te piepen, ze zijn toch eerder weg dan ik dus zitten ze me nooit in de weg.
En als een auto vergeet te remmen of te laat remt heb ik nog 2 tot 5 meter metaal achter me wat de klap opvangt, ten opzichte van de 20 tot 50 centimeter die een motor heeft. Vaak genoeg een bedankje gekregen, en eigenlijk altijd een blij gezicht.

Om mijn punt te maken: Als je motorrijders er gewoon tussen laat (en dus accepteert dat het voor motorrijders veiliger is om een auto als buffer te hebben) stoor je je ook nooit meer aan dat ze er tussen duiken.

Wielrenners zijn wel een beetje een ergernis daar in tegen, iedere zaterdag bezoek ik zeer veel kleine gedeelde weggetjes waar ik regelmatig achter hordes wielrenners kom die niet even aan de kant willen gaan.
  maandag 24 september 2018 @ 20:34:58 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182111619
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:01 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nee, ik rij geen motor.

En jij hebt duidelijk de post waar ik net op doelde niet gelezen.

Het probleem met motorrijders is dat ze overvol zitten met excuses en redenen om zich maar niet aan de regels te hoeven houden. Ik snap je uitleg best (van de lage snelheid), maar waar ligt dan de grens?

Ik heb het nergens over schrikken gehad. Meestal zie ik ze wel aankomen en zelf sta ik vaak - op de Duitse manier - aan de linkerzijde van de linkerstrook of de rechterzijde van de rechterstrook. Al maakt dat het juist weer lastiger om motorrijders aan te zien komen, want in mijn zijspiegel kan ik dan niet meer tussen de rijen door kijken. Op de middelste strook (als die er is) gaat dat makkelijker.

Het gaat mij meer om het opeisen van "rechten" en het weigeren ook maar enigszins sociaal te doen. Automobilisten zijn knurften, motorrijders ook. Maar dan wel knurften met de mogelijkheid om veel harder te gaan en overal tussendoor te schieten.
de grens ligt bij veiligheid, die van de motorrijder én het overige verkeer. Er zit een groot verschil tussen jezelf in veiligheid brengen en daarmee wat regeltjes buigen, en het als een volleerd mafkeees overal tussendoor vliegen omdat het lekker opschiet ten koste van de veiligheid van het overige verkeer.
Als je wel eens in Frankrijk hebt gereden zie je duidelijk het verschil; daar vlammen motorrijders vaak gewoon overal tussendoor zodra het kán, inclusief inhalen via de redresseerstrook, dat is gewoon een bloedlinke plek om te rijden. In NL rijdt een motorrijder alleen tussen rijstrook 1 en 2 door als het goed is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182112212
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de grens ligt bij veiligheid, die van de motorrijder én het overige verkeer. Er zit een groot verschil tussen jezelf in veiligheid brengen en daarmee wat regeltjes buigen, en het als een volleerd mafkeees overal tussendoor vliegen omdat het lekker opschiet ten koste van de veiligheid van het overige verkeer.
Als je wel eens in Frankrijk hebt gereden zie je duidelijk het verschil; daar vlammen motorrijders vaak gewoon overal tussendoor zodra het kán, inclusief inhalen via de redresseerstrook, dat is gewoon een bloedlinke plek om te rijden. In NL rijdt een motorrijder alleen tussen rijstrook 1 en 2 door als het goed is.
Die grens is zo makkelijk op te rekken...

Motorrijders moeten continue inhalen, want achter een auto rijden is gevaarlijk. Dus ik hoef me niet aan snelheid of inhaalverboden te houden.

Vooraan bij het verkeerslicht staan is veilig, dus daar gaan we gerust al spookrijdend over de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer naar toe. Rijdt daar net iemand? Jammer dan, een gehandschoende middelvinger kan ‘ie krijgen.

En voor de te gebruiken rijstroken verwijs ik nog maar eens naar mijn laatste post in het vorige topic, waar men in het donker met stevige snelheid links én rechts voorbij komt. Alles voor de veiligheid!

Recht kletsen wat krom is, is een kunst.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 24 september 2018 @ 21:05:25 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182112567
Als je rechts ingehaald wordt, is daar blijkbaar ruimte voor.
Naar voren rijden mag alleen tússen 2 rijstroken door die dezelfde richting hebben, dus 2 voor rechtdoor of bijvoorbeeld 2 voor linksaf. De rest is gewoon een overtreding van de wet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182113025
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts ingehaald wordt, is daar blijkbaar ruimte voor.
Naar voren rijden mag alleen tússen 2 rijstroken door die dezelfde richting hebben, dus 2 voor rechtdoor of bijvoorbeeld 2 voor linksaf. De rest is gewoon een overtreding van de wet.
Je hebt mijn post nog steeds niet gelezen...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 24 september 2018 @ 22:34:08 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182114808
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 21:21 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Je hebt mijn post nog steeds niet gelezen...
zit niet zo te drammen man, wil je een lollie?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182118969
quote:
13s.gif Op maandag 24 september 2018 22:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zit niet zo te drammen man, wil je een lollie?
Jouw reacties slaan deels helemaal nergens op, omdat je niet weet waar het over gaat.

En dan triest gaan doen als je daarop gewezen wordt...

Je bent blijkbaar een echte motorrijder SD; alles zo uitleggen dat het in jouw werkelijkheid past.
Ik had je hoger ingeschat.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:03:54 #38
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182119241
Oja het is "veiliger" voor de motorrijder om niet netjes achteraan te sluiten _O-

Ja zo kunnen we nog wel even door blijven gaan.
Man of Steal.
pi_182119281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:03 schreef SuperNeger het volgende:
Oja het is "veiliger" voor de motorrijder om niet netjes achteraan te sluiten _O-

ja helaas wel.
jij ziet genoeg dingen die motorrijders fout doen dus jij let klaarblijkelijk wel op tijdens het rijden.

maar veel van onze medeweggebruikers doen dat niet.

en dan is er nog iets zoals elkaar een beetje ruimte gunnen.
dat een motorrijder naar voren rijdt bij een stoplicht of file heb jij geen tot niet noemenswaardig last van.
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:14:55 #40
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182119314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:11 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja helaas wel.
jij ziet genoeg dingen die motorrijders fout doen dus jij let klaarblijkelijk wel op tijdens het rijden.

maar veel van onze medeweggebruikers doen dat niet.

en dan is er nog iets zoals elkaar een beetje ruimte gunnen.
dat een motorrijder naar voren rijdt bij een stoplicht of file heb jij geen tot niet noemenswaardig last van.
En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.
Man of Steal.
pi_182119391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.
technisch gezien mag het.....
succes ^O^
wel even filmen graag.

wat ik voornamelijk bedoel te zeggen is dat je misschien niet zo butthurt geïrriteerd moet doen, ik zie dagelijks genoeg dingen waar ik van denk dat het misschien beter anders kan of waar ik denk dat het niet klopt.
maar ik heb er geen last van. dus laat ik het lekker.
als mensen mij gaan snijden of bumperkleven dat is verrekte irritant en gevaarlijk en daar snap ik best dat mensen heel boos over kunnen worden, maar dat er een motorrijder tussen de auto's door rijdt.... :?

jij lijkt er moeite mee te hebben dat motor rijders er tussen door rijden omdat jij het zelf niet kan...
ga je rijbewijs halen en koop een motor dan mag jij het ook ;)
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:27:57 #42
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182119395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:27 schreef Martijn137 het volgende:
dat je misschien niet zo butthurt geïrriteerd moet doen
PTA / Irritaties op de weg #137 waar we motorrijders en wielrenners haten

:')
Man of Steal.
pi_182119411
quote:
lekker uit context halen.
succes ermee :*
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:00:13 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182121164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En als ik in een smart rij dan? Is ook een klein licht voortuig. Ben ik ook heel kwetsbaar in. En er is vaak genoeg ruimte om even vooraan te gaan staan met zo'n ding.
in theorie mag het, sterkte ermee. Overigens ben je in een Smart niet zo kwetsbaar als je denkt, die dingen zijn best stevig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182124284
Nou ben ik geen echte motorrijder, maar ik rij wel schakelbrommer en net als vele ga ik ook gewoon door de stad auto's inhalen. Ik heb het gezeik nooit begrepen, als je je er zo aan ergert dat die persoon op 2 wielen overal tussendoor kan en sneller thuis is, dan doe je je auto toch lekker weg?

Laatst werd ik nog geblokkeerd door een vrouw in een bmw x5, ze vond dat ik extreem gevaarlijk bezig was(Ik reed 20 op een fietssuggestiestrook). Ergens heeft ze wel een punt, als ik moet remmen voor een auto die onverwachts er tussen schiet zal ik een schaafwondje hebben of mn pols breken, maar ga nou niet zeuren dat ik automobilisten in gevaar breng hiermee. Zelfs in je fiat panda zal je misschien een spiegeltje kwijt zijn.
pi_182124869
Daarbij vind ik dat je als motorrijder ook een soort deal hebt gesloten. Je levert een stukje veiligheid en comfort in en krijgt hier snelheid en wendbaarheid voor terug. Ik vind het zelf als motorrijder dan ook niet meer dan normaal dat ik tussen de files door mag rijden en vooraan sta bij het stoplicht en dat automobilisten dat privilege niet hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2018 15:23:38 ]
pi_182125145
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.

Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
pi_182125488
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.

Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
Precies en bedankt namens alle motorrijders :)
pi_182127149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:32 schreef Hamplakje het volgende:
Ergens heeft ze wel een punt, als ik moet remmen voor een auto die onverwachts er tussen schiet zal ik een schaafwondje hebben of mn pols breken, maar ga nou niet zeuren dat ik automobilisten in gevaar breng hiermee. Zelfs in je fiat panda zal je misschien een spiegeltje kwijt zijn.
Jouw pols kan haar waarschijnlijk niks schelen. Het invullen van een schadeformulier is gewoon zo'n gedoe...
pi_182127892
Jeetje wat een geïrriteerd secreet achter me net zeg. _O- Moest even wat afstand houden omdat het voor me vol liep, is er ruimte schiet ie bliksemsnel weg. :')
  dinsdag 25 september 2018 @ 18:46:32 #51
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182128549
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:03 schreef DevFreak het volgende:
Jeetje wat een geïrriteerd secreet achter me net zeg. _O- Moest even wat afstand houden omdat het voor me vol liep, is er ruimte schiet ie bliksemsnel weg. :')
Wat?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182129450
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:46 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat?
Laat maar, ben een beetje vermoeid. :')
pi_182140035
Late reacties bij een groen verkeerslicht :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182140468
Ik heb geen probleem met motorrijders die vooraan gaan staan bij het stoplicht. Leef je uit. Maar geef dan we gas als het groen wordt }:|

Paar weken geleden kwamen er twee aan weerszijden van de auto langs om vooraan te gaan staan, gaan ze daar even gezellig staan keuvelen om vervolgens niet te reageren op het groene licht.
Blijf dan gewoon achteraan staan :N
A mind with a heart of it's own
pi_182143316
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?

Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

Vraag: is het terecht dat ik me daar erger? :)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_182143443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?

Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

Vraag: is het terecht dat ik me daar erger? :)
Als ze het niet netjes doen is het terect ja. Kan me voorstellen dat het gebeurt want niwt iedereen is er bekend met de situatie en dan zullen zulke dingen gebeuren. Maar dan gewoon even netjes in je spiegel kijken, richting aangeven en hem er niet klakkeloos tussen gooien is dan wel zo fijn
A mind with a heart of it's own
pi_182143878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?

Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

Vraag: is het terecht dat ik me daar erger? :)
Ja, dan geen richting aangeven is wel beklagenswaardig. Sowieso vind ik het maar onhandig als er twee uitvoegstroken zijn en mensen gaan daar elkaar nog inhalen terwijl er ook nog mensen willen uitvoegen. Denk je dat er ruimte is, komt snelle henkie er nog even gauw tussendoor.
pi_182144363
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Late reacties bij een groen verkeerslicht :')
Hele goede!
Stomme sukkels die er voor zorgen dat er maar 3 auto's door groen kunnen, bah!
pi_182144853
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:11 schreef Headlong het volgende:
Dagelijks erger ik me op een bepaald punt van mijn woon-werk verkeer aan veel van mijn mede-weggebruikers. Ik ben benieuwd of ik me terecht erger, of niet. Wat vinden jullie?

Situatie:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Rijdend op de A1 vanuit richting Barneveld pak ik de A50 richting Zwolle. In de aanloop naar deze afslag is er een heeeeel lange afrit. De laatste paar meters worden het twee rijstroken. Ik voeg altijd uit op de linkerstrook want ik moet naar Zwolle en dat is de linkerbaan. Zeer regelmatig is er dan een medeweggebruiker die zodra het kan (vaak zonder richting aan te geven) verschuift naar de linkerbaan vanaf de oorspronkelijk afrit (nu rechterstrook) waardoor ik in de knoop kom of ineens vol in de rem moet. In theorie kan het, er is tenslotte geen doorgetrokken streep, maar het lijkt me toch hoffelijker om even te wachten, verderop is voldoende ruimte om alsnog naar de linkerstrook te gaan als je ook naar Zwolle moet:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

Vraag: is het terecht dat ik me daar erger? :)
Het is ook een beetje aan jouw om hierop te anticiperen, zeker als je er dagelijks langskomt. Snelheid aanpassen en erop bedacht zijn dat ze dit doen, is het alweer minder schrikken/remmen.

Wat geven de matrixborden aan, niks of een lagere snelheid.
.
pi_182157863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.

Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
Dit dus…. het is ook niet alsof er honderden motorrijders voorbij komen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182157872
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Late reacties bij een groen verkeerslicht :')
Aan de andere kant….

Het stoplicht staat 3 nano seconden op groen, en degene achter me begint al te toeteren :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 09:50:04 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182159661
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 04:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Aan de andere kant….

Het stoplicht staat 3 nano seconden op groen, en degene achter me begint al te toeteren :).
Je was gewoon met andere dingen bezig dus en had niet in de gaten dat het al 2 seconden duurde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 september 2018 @ 09:52:42 #63
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182159706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 04:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het stoplicht staat 3 nano seconden op groen, en degene achter me begint al te toeteren .
Dit doe ik dus ook. Gelijk toeteren als degene voor me ligt te dagdromen. Ik wil namelijk voorkomen dat we met z'n allen nog langer staan te wachten. ^O^

EDIT: Ik lees nu pas het woord 'nano' in de zin. :7 Als het licht groen is en degene voor me staat na 2 seconden nog stil, dan geef ik wel een toeter, ja.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kaizen_ op 27-09-2018 10:05:11 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 september 2018 @ 10:01:33 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182159803
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:55 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die grens is zo makkelijk op te rekken...

Motorrijders moeten continue inhalen, want achter een auto rijden is gevaarlijk. Dus ik hoef me niet aan snelheid of inhaalverboden te houden.

Vooraan bij het verkeerslicht staan is veilig, dus daar gaan we gerust al spookrijdend over de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer naar toe. Rijdt daar net iemand? Jammer dan, een gehandschoende middelvinger kan ‘ie krijgen.

En voor de te gebruiken rijstroken verwijs ik nog maar eens naar mijn laatste post in het vorige topic, waar men in het donker met stevige snelheid links én rechts voorbij komt. Alles voor de veiligheid!

Recht kletsen wat krom is, is een kunst.
Wat ben jij een treurig figuur. Man man man.

Je zou eens moeten overwegen om te proberen je minder aan anderen (die veelal niks verkeerd doen) te storen.

Is voor iedereen beter.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 10:03:03 #65
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182159820
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:41 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik rij meestal op de linkerbaan, als er files zijn en ik zie een motorrijder die wilt paseren stuur ik hem vaak even een stukje opzij om dit mogelijk te maken.

Iedereen wil toch zsm thuis zijn, waarom dan moeilijk doen?
100% dit.

Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.

M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.

Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.

Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_182159935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

100% dit.

Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.

M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.

Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.

Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Tijdens files prima, dan maak ik netjes ruimte en verwacht ik ook dat er motoren in gaan halen. Bij 120 km/u verwacht ik dat vooral niet. Dan haal je gewoon links in.
pi_182159984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

100% dit.

Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.

M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.

Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.

Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gek
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 27 september 2018 @ 10:20:38 #68
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182160037
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gek
De boel expres blokkeren was gevaarlijker in de situatie die ik meemaakte.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_182160051
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:20 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

De boel expres blokkeren was gevaarlijker in de situatie die ik meemaakte.
Expres blokkeren is ook nergens voor nodig maar motorrijders mogen best accepteren dat ze soms ook gewoon normale verkeersdeelnemer zijn en dus even moeten wachten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 27 september 2018 @ 10:29:26 #70
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182160167
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:21 schreef Debsterr het volgende:
Expres blokkeren is ook nergens voor nodig maar motorrijders mogen best accepteren dat ze soms ook gewoon normale verkeersdeelnemer zijn en dus even moeten wachten.
Mee eens. Het is een mooi grijs gebied, waarbij de motorrijder sowieso fout zit. Maar ik vind het ook niet nodig om expres de boel te gaan blokkeren omdat 'ook motorrijders zich aan de regels moeten houden'.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 september 2018 @ 10:40:10 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182160338
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Met 120 km/u een motorrijder TUSSEN 2 rijstroken laten inhalen? Verrekte gek
Kan prima toch?
Huilen dan.
pi_182160594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:29 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mee eens. Het is een mooi grijs gebied, waarbij de motorrijder sowieso fout zit. Maar ik vind het ook niet nodig om expres de boel te gaan blokkeren omdat 'ook motorrijders zich aan de regels moeten houden'.
Yup, de Vmax geldt ook voor motorrijders natuurlijk en ook wij worden keurig beboet als we te hard rijden. Zelf rij ik echter ook wel net even iets harder dan de Vmax omdat dat net iets lekkerder rijdt dan wanneer je steeds achter een koekblik zit. Het voorbeeld van daarnet is wel extreem. Wanneer de rijstrook vrij is kan je er langs, zo niet, dan niet en moet je gewoon afstand houden. Ik vind dat er zodra er geen sprake is van een file je je als motorrijder niet anders moet of mag gedragen als een automobilist.
  donderdag 27 september 2018 @ 11:04:14 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182160806
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:52 schreef DW457 het volgende:

Ik vind dat er zodra er geen sprake is van een file
Je kan prima een file met 120 km/h hebben.
Huilen dan.
pi_182160840
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan prima een file met 120 km/h hebben.
Nee, niet echt: https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/file
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 september 2018 @ 11:08:32 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182160858
quote:
Wat de Van Dale ervan vindt is natuurlijk niet heel relevant hè.
Huilen dan.
pi_182160889
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

100% dit.

Had laatst nog een discussie hierover met m'n vriendin in de auto. Ik reed op de linkerbaan, normale 120 km/u snelheid. Er wilde een racemotor duidelijk voorbij rijden. Ik week rustig uit naar links om hem voldoende snelheid te geven. De motor ging er langs en probeerde hetzelfde bij de volgende auto. Deze ging stug expres de motorrijder blokkeren, waarschijnlijk om lekker kinderachtig te doen. Even met dit voorbeeld, ik was Auto A en degene die de motor blokkeerde is Auto B.

M'n vriendin vond dat Auto B niets fout deed, hij hield zich netjes aan de regels. Daarnaast vond ze het niet heel erg dat ik - Auto A - de motor er langs liet, maar zo 'promoot je wel een gevaarlijke situatie'. Hier was ik het totaal niet mee eens.

Doordat auto A even uitwijkt voorkom je juist een gevaarlijke situatie. Kost Auto A geen enkele moeite en de motor kan er langs. Auto B daarentegen gaat de boel expres blokkeren. Ook al volgt hij wettelijk gezien de regels, hij creëert wel een onnodig conflict tussen hem en de motor. De motor gaf ook echt typisch 'Gast, wat doe je'-handgebaar naar Auto B.

Heel simpel gezegd: bij Auto A was er geen enkel conflict of gevaar. Auto B creëerde een gevaarlijke situatie / conflict. Ook al was de oorzaak natuurlijk de motor, Auto B had dit zonder enige moeite kunnen voorkomen.
Je ging naar links om hem de ruimte te geven erlangs te gaan?
Ga gewoon naar rechts als een ander voertuig je wil inhalen, met de motor tussen twee rijstroken door is prima bij stilstaand en langzaam rijdend verkeer, maar met 120 km/pu is het gewoon bizar (en gevaarlijk) om te verwachten dat een motor op die manier passeert.

Ga gewoon naar rechts.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 september 2018 @ 11:10:56 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182160894
Overigens zijn "wachtende voertuigen" niet per definitie "stilstaande voertuigen".
Huilen dan.
pi_182160895
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat de Van Dale ervan vindt is natuurlijk niet heel relevant hè.
Als je 120 rijdt is het geen file.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 september 2018 @ 11:11:31 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182160906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je 120 rijdt is het geen file.
Daar valt over te discussiëren. En alsnog heeft de Van Dale er niks mee te maken.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 12:05:48 #80
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182161690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:
Je ging naar links om hem de ruimte te geven erlangs te gaan?
Ga gewoon naar rechts als een ander voertuig je wil inhalen, met de motor tussen twee rijstroken door is prima bij stilstaand en langzaam rijdend verkeer, maar met 120 km/pu is het gewoon bizar (en gevaarlijk) om te verwachten dat een motor op die manier passeert.

Ga gewoon naar rechts.
Nee. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat de motor al meerdere auto's op deze manier had ingehaald. Ofwel 'in het midden inhalen', waarbij degene op de linkerbaan een klein stukje verder naar links ging.

Gevaarlijk? Ja, daar geef ik je volledig gelijk in. Maar door een klein beetje naar links te schuiven is er geen probleem en kan de motor met haast er langs.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_182165028
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is ook een beetje aan jouw om hierop te anticiperen, zeker als je er dagelijks langskomt. Snelheid aanpassen en erop bedacht zijn dat ze dit doen, is het alweer minder schrikken/remmen.

Wat geven de matrixborden aan, niks of een lagere snelheid.
Eens dat ik er op moet anticiperen. Het gaat me meer om een stukje verkeersinzicht en/of hoffelijkheid. Dat stukje wegdek lijkt mij duidelijk om uit te sorteren, ik zou daar niet gelijk op schuiven maar verwachten dat er wellicht nog auto's zien dat stukje zullen gebruiken om de afslag te nemen.

De matrixborden staan eigenlijk altijd uit.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_182165770
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je was gewoon met andere dingen bezig dus en had niet in de gaten dat het al 2 seconden duurde.
Denk eerder dat jij met andere dingen bezig bent, want je hebt mijn opmerking niet goed gelezen..... kijk eens naar het woordje voor het woord seconden......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 15:56:26 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182165788
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Denk eerder dat jij met andere dingen bezig bent, want je hebt mijn opmerking niet goed gelezen..... kijk eens naar het woordje voor het woord seconden......
Je snapt hem niet hè? :')

Als jij niet oplet, dan zou het zomaar kunnen dat je de eerste 2 seconden gemist hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182165881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je snapt hem niet hè? :')

Als jij niet oplet, dan zou het zomaar kunnen dat je de eerste 2 seconden gemist hebt.
Hey, het is mijn klacht he :). En die is gewoon, dat ik het irritant vind om, du moment dat het groen is, gelijk gaan toeteren en flitsen.

Begrijp wat je bedoelt te zeggen :). Maar waar ik woon en rond rij, zit er een teller op het stop licht, dus dan lopen de seconds terug dat het stoplicht op rood of groen staat. Dus kan je als het ware in het schot vallen :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182166219
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

Begrijp wat je bedoelt te zeggen :). Maar waar ik woon en rond rij, zit er een teller op het stop licht, dus dan lopen de seconds terug dat het stoplicht op rood of groen staat. Dus kan je als het ware in het schot vallen :).
Klinkt als Turkije? Tenminste daar kan ik het me van herinneren. Nu zijn die sowieso wel toeterminded maar zodra de tijd is weggetikt toetert er iemand al achter je. Volgens mij ook niet eens opdringerig bedoeld. Gewoon een goede reden om de toeter te testen daar _O-
  donderdag 27 september 2018 @ 17:06:16 #86
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182166945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nee. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat de motor al meerdere auto's op deze manier had ingehaald. Ofwel 'in het midden inhalen', waarbij degene op de linkerbaan een klein stukje verder naar links ging.

Gevaarlijk? Ja, daar geef ik je volledig gelijk in. Maar door een klein beetje naar links te schuiven is er geen probleem en kan de motor met haast er langs.
Dit soort gevaarlijk gedrag aanmoedigen en ze er nog bij helpen ook :')
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:15:02 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182167147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dit soort gevaarlijk gedrag aanmoedigen en ze er nog bij helpen ook :')
Het wordt altijd gewaardeerd wanneer mensen wat ruimte maken ^O^ .
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:16:10 #88
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167182
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het wordt altijd gewaardeerd wanneer mensen wat ruimte maken ^O^ .
Voortaan ook maar even stoppen voor groen zodat die ene gast die al half over de stopstreep voor rood staat voor kan, hij zal namelijk wel haast hebben.
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:21:45 #89
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182167316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:16 schreef SuperNeger het volgende:
Voortaan ook maar even stoppen voor groen zodat die ene gast die al half over de stopstreep voor rood staat voor kan, hij zal namelijk wel haast hebben.
Spreekwoorden: (1914) Kant noch wal raken, d.w.z. ongerijmd zijn, hoegenaamd geen grond hebben, op niets gelijken, sluiten als een tang op een varken, niet bijkomen, zooals Winschooten, 100 het verklaart. Kant heeft hier de bet. van waterkant. Volgens Schuermans, 220 a en Antw.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:22:41 #90
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167338
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:21 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Spreekwoorden: (1914) Kant noch wal raken, d.w.z. ongerijmd zijn, hoegenaamd geen grond hebben, op niets gelijken, sluiten als een tang op een varken, niet bijkomen, zooals Winschooten, 100 het verklaart. Kant heeft hier de bet. van waterkant. Volgens Schuermans, 220 a en Antw.
Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.

We hebben ons gewoon aan de Nederlandse wet te houden maar sommige mensen hier spelen graag even voor eigen rechter.
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:24:21 #91
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_182167379
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.

We hebben ons gewoon aan de Nederlandse wet te houden maar sommige mensen hier spelen graag even voor eigen rechter.
Het belangrijkste is dat we onveilige situaties voorkomen. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:26:47 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182167453
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Nee niks ervan we gaan dus zelf bepalen voor welke verkeersovertredingen we andere mensen ruimte gaan geven en wat niet.

We hebben ons gewoon aan de Nederlandse wet te houden maar sommige mensen hier spelen graag even voor eigen rechter.
En net zo goed is het niet aan jou om te bepalen wat anderen doen en laten. Wanneer ik motorrijders ruimte gun, of zelf gebruikmaak van ruimte die er is, dan leer je daar maar mee leven.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:28:50 #93
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:24 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat we onveilige situaties voorkomen. ^O^
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En net zo goed is het niet aan jou om te bepalen wat anderen doen en laten. Wanneer ik motorrijders ruimte gun, of zelf gebruikmaak van ruimte die er is, dan leer je daar maar mee leven.
Uitwijken als hij dreigt jou aan te rijden maar anders zoekt die het maar lekker uit. :( Ik ga niet helemaal links rijden zodat hij kan tripleren. Tenzij er natuurlijk file is, dan maak ik wel ruimte (voor motorrijders en hulpdiensten)
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:44:15 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182167719
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:28 schreef SuperNeger het volgende:

[..]


[..]

Uitwijken als hij dreigt jou aan te rijden maar anders zoekt die het maar lekker uit. :( Ik ga niet helemaal links rijden zodat hij kan tripleren
Wat een sneue misgunnerij. Je wordt er toch niks slechter van?
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:45:11 #95
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167733
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat een sneue misgunnerij. Je wordt er toch niks slechter van?
Jawel want eigenlijk vindt die motorrijder jou niet verkeersdeelnemer waardig aangezien hij niet netjes op de gebruikelijke manier inhaalt.

Het is een indirecte middelvinger naar mijn familie eer.
Man of Steal.
pi_182167767
Familie eer? :? :')
  donderdag 27 september 2018 @ 17:50:30 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182167819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Jawel want eigenlijk vindt die motorrijder jou niet verkeersdeelnemer waardig aangezien hij niet netjes op de gebruikelijke manier inhaalt.

Het is een indirecte middelvinger naar mijn familie eer.
Oké. Trolololol.

Aan jou hoef ik geen tijd meer te voldoen :') .
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:53:07 #98
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167863
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Familie eer? :? :')
Niet letterlijk maar het is gewoon een fuck you als ze jou op een illegale manier inhalen.

Hij volgt maar lekker de wet die ook voor iedereen geldt.

quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oké. Trolololol.

Aan jou hoef ik geen tijd meer te voldoen :') .
ja trololol omdat je niet gaat bukken voor iemand die zich niet aan de regels houdt :') wie is hier nou gek?
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:54:04 #99
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182167873
Je gaat toch ook niet opzij voor iemand die bij de kassa wil voordringen of zo? :')
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 18:04:05 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182168046
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:54 schreef SuperNeger het volgende:
Je gaat toch ook niet opzij voor iemand die bij de kassa wil voordringen of zo? :')
Als ik daar met een volle kar sta en iemand achter me wil alleen een banaan halen, dan ja hoor.

Mensen die elkaar niks gunnen omdat VOLGENS DE REGELTJES DIT DAT: :')

Als je een ander een plezier kan doen zonder er zelf (veel) last van te hebben, dan doe je dat toch gewoon?
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 18:04:33 #101
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182168054
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als ik daar met een volle kar sta en iemand achter me wil alleen een banaan halen, dan ja hoor.

Mensen die elkaar niks gunnen omdat VOLGENS DE REGELTJES DIT DAT: :')

Als je een ander een plezier kan doen zonder er zelf (veel) last van te hebben, dan doe je dat toch gewoon?
Vraagt die motorrijder dan netjes of die er even tussendoor mag? Of eist die zijn plek gewoon op?

Zou wat zijn ff met je blikje langs iemand die zijn boodschappen al op de band staat te laden zonder iets te zeggen _O-
Man of Steal.
pi_182168453
Hoe zit het eigenlijk met driewielige motorfietsen met een autokenteken? Gelden daar dezelfde regels voor, als echte motorfietsen?
.
pi_182169069
In de file hoop ik dat men het verstand en fatsoen heeft om preventief al ruimte te creëren voor motorrijders dan wel rekening te houden met ze, maar bij verkeerslichten moet een motorrijder het ook weer niet moeilijker maken dan nodig is.

En motorrijders die verwachten/hopen dat je bij snelheden als 120km/h een rijstrook gaat delen met ze: :')

[ Bericht 31% gewijzigd door br00djekaas54321 op 27-09-2018 19:03:01 ]
  donderdag 27 september 2018 @ 19:33:22 #104
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182169656
Ik heb idiote discussies gezien in deze topicreeks, maar deze spant toch echt de kroon.

Verwachten dat een automobilist ruimte gaat maken, zodat een motorrijder kan tripleren bij 120km/h is gewoonweg ridicuul. En dan nog durven lullen over misgunnerij. Dan heb je echt een chromosoom teveel.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 20:04:34 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182170226
Niemand verwacht het, maar het is fijn als het gebeurt.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 20:45:59 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182171199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:33 schreef tong_poh het volgende:
Ik heb idiote discussies gezien in deze topicreeks, maar deze spant toch echt de kroon.

Verwachten dat een automobilist ruimte gaat maken, zodat een motorrijder kan tripleren bij 120km/h is gewoonweg ridicuul. En dan nog durven lullen over misgunnerij. Dan heb je echt een chromosoom teveel.
Dit ja. Ik snap (als motorrijder) niet dat autobestuurders het doen en ook niet dat motorrijders zichzelf tot een gevaarlijke situatie laten uitnodigen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 27 september 2018 @ 20:55:16 #107
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182171439
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
Niemand verwacht het, maar het is fijn als het gebeurt.
Ik ga er niet aan beginnen. Waar eindigt het? Motorriijders voorrang verlenen zodat ze door rood kunnen rijden. Motorrijders voorrang verlenen, ondanks dat ze haaietanden hebben? Fietsers moeten ruimte laten zodat motorrijders het fietspad kunnen gebruiken?
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 21:05:28 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182171714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:55 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik ga er niet aan beginnen. Waar eindigt het? Motorriijders voorrang verlenen zodat ze door rood kunnen rijden. Motorrijders voorrang verlenen, ondanks dat ze haaietanden hebben? Fietsers moeten ruimte laten zodat motorrijders het fietspad kunnen gebruiken?
Je trekt het in het belachelijke zo, dan heeft het weinig zin om er verder over te praten.

Je kan het beter vergelijken met iemand vanuit een zijstraat in laten voegen die eigenlijk geen voorrang heeft maar er door drukte anders niet tussen kan komen.

Strikt genomen hoef je die ook geen ruimte te gunnen, maar het is wel netjes wanneer dat gebeurt.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:25:49 #109
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182172313
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je trekt het in het belachelijke zo, dan heeft het weinig zin om er verder over te praten.

Je kan het beter vergelijken met iemand vanuit een zijstraat in laten voegen die eigenlijk geen voorrang heeft maar er door drukte anders niet tussen kan komen.

Strikt genomen hoef je die ook geen ruimte te gunnen, maar het is wel netjes wanneer dat gebeurt.
Ik trek het in het belachelijke? Nu wordt het echt mooi. Jouw vergelijking slaat echt nergens op. Maar je hebt gelijk het heeft weinig zin om met jou te praten. Jij bent een rijbewijs niet waard.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 21:35:49 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182172700
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
Niemand verwacht het, maar het is fijn als het gebeurt.
Did just that daarstraks op de A15 met irritant afremverkeer 80-100 @ 130 de hele tijd.. Ik ging effe heel demonstratief op de rechter lijn rijden, en hij kon lekker een paar plekkies opschuiven. Ze reden met 3, die andere 2 bleven achter me hangen, dat waren soulmates van daNpy :P

Met die snelheden in dat soort verkeer slalom ik al op mijn gemakkie tussen de auto's door als ik op de motor ben. :Y. Aan de andere kant stond tot 2 keer toe een carambolage van 3 voertuigen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 september 2018 @ 21:37:43 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182172772
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:25 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik trek het in het belachelijke? Nu wordt het echt mooi. Jouw vergelijking slaat echt nergens op.
Waarom?

Die vergelijking gaat prima op: je doet iemand een gunst en je gaat er zelf niet op achteruit. Je laat aan de motorrijder zien dat je hem gezien hebt en hij kan makkelijk over jouw auto heen kijken om in te schatten of hij er al dan niet veilig voorbij kan.

Ook heeft een motorrijder prima in de gaten of je hem er bewust langs laat of dat je met andere dingen bezig bent en daarom naar links / rechts zwabbert.

Dus vertel: waarom slaat mijn vergelijking nergens op?

quote:
Maar je hebt gelijk het heeft weinig zin om met jou te praten. Jij bent een rijbewijs niet waard.
Dan is het maar goed dat het mij niet heel veel uitmaakt wat jij ervan vindt dat ik een rijbewijs heb.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:45:44 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173101
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Did just that daarstraks op de A15 met irritant afremverkeer 80-100 @ 130 de hele tijd.. Ik ging effe heel demonstratief op de rechter lijn rijden, en hij kon lekker een paar plekkies opschuiven.
Klein gebaar, groot plezier.
quote:
Ze reden met 3, die andere 2 bleven achter me hangen, dat waren soulmates van daNpy :P

Met die snelheden in dat soort verkeer slalom ik al op mijn gemakkie tussen de auto's door als ik op de motor ben. :Y. Aan de andere kant stond tot 2 keer toe een carambolage van 3 voertuigen.
Ja, exact. Gewoon goed opletten en er is weinig aan de hand.

Al dat commentaar van LEVENSGEVAARLIJK DIT DAT komt van mensen vanuit hun koekblik. Een motorrijder weet heel goed hoe kwetsbaar hij is en kan dat prima zelf inschatten. Het gebeurt ook wel eens dat iemand ruimte voor mij maakt en dat ik er niet langs ga omdat de situatie er niet naar is.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:47:57 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173192
Ik heb veel liever dat mensen gewoon zelf een beetje nadenken dan dat ze klakkeloos als makke schaapjes de voorgekauwde regeltjes volgen.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:49:03 #114
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182173247
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom?

Die vergelijking gaat prima op: je doet iemand een gunst en je gaat er zelf niet op achteruit. Je laat aan de motorrijder zien dat je hem gezien hebt en hij kan makkelijk over jouw auto heen kijken om in te schatten of hij er al dan niet veilig voorbij kan.

Ook heeft een motorrijder prima in de gaten of je hem er bewust langs laat of dat je met andere dingen bezig bent en daarom naar links / rechts zwabbert.

Dus vertel: waarom slaat mijn vergelijking nergens op?

Omdat jouw vergelijking slaat op een situatie waarin er toch al stapvoets gereden wordt. Grote verschil met verkeer dat 120 rijdt. Als jij niet inziet hoe gevaarlijk het is, dan ben je echt niet helemaal wijs. Bel een gemiddelde motorrijinstructeur en leg ze dit voor. ik denk, dat hij/zij je rijbewijs pakt en doormidden knipt.

quote:
Dan is het maar goed dat het mij niet heel veel uitmaakt wat jij ervan vindt dat ik een rijbewijs heb.
Nee. het is duidelijk, dat jij totaal schijt hebt aan iedereen, zolang jij maar een minuutje eerder op je bestemming bent. Ik mag echt hopen, dat je gewoon aan het trollen bent, want ik vind het angstwekkend, dat er mensen met zo'n gebrek aan gevoel voor veiligheid in het verkeer rondrijden.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 21:51:17 #115
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182173342
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:45 schreef Isdatzo het volgende:

Al dat commentaar van LEVENSGEVAARLIJK DIT DAT komt van mensen vanuit hun koekblik. Een motorrijder weet heel goed hoe kwetsbaar hij is en kan dat prima zelf inschatten. Het gebeurt ook wel eens dat iemand ruimte voor mij maakt en dat ik er niet langs ga omdat de situatie er niet naar is.
Ja gelukkig maken motorrijders nooit fouten waardoor ze een ongeluk krijgen. Er staan maar een paar duizend filmpjes op youtube die het tegendeel bewijzen.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 21:55:49 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:49 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Omdat jouw vergelijking slaat op een situatie waarin er toch al stapvoets gereden wordt. Grote verschil met verkeer dat 120 rijdt. Als jij niet inziet hoe gevaarlijk het is, dan ben je echt niet helemaal wijs. Bel een gemiddelde motorrijinstructeur en leg ze dit voor. ik denk, dat hij/zij je rijbewijs pakt en doormidden knipt.
Als jij niet inziet dat de absolute snelheid niet heel veel uitmaakt maar dat het snelheidsverschillen zijn die over het algemeen voor gevaar zorgen dan ben je zelf ook niet het scherpste mes uit de lade.

Maar goed, misschien is deze vergelijking beter te begrijpen: het op de linkerbaan voorlaten van iemand waarvan je ziet dat hij voorbij een vrachtwagen wil door je gas even in te houden. Hij heeft geen voorrang, maar het is wel netjes en niemand wordt er slechter van.
quote:
[..]

Nee. het is duidelijk, dat jij totaal schijt hebt aan iedereen, zolang jij maar een minuutje eerder op je bestemming bent. Ik mag echt hopen, dat je gewoon aan het trollen bent, want ik vind het angstwekkend, dat er mensen met zo'n gebrek aan gevoel voor veiligheid in het verkeer rondrijden.
Hoezo heb ik schijt aan iedereen? Wat heb jij eronder te lijden wanneer ik voorkruip bij het verkeerslicht of tripleer op de snelweg?

Heb je zelf ook ooit op een motor in de file gereden of denk je dat je een voorstelling kan maken vanachter je toetsenbord? Het voelt een beetje als een maagd proberen uit te leggen wat seks is. Of een drugservaring uitleggen aan iemand die nooit geëxperimenteerd heeft.
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:56:59 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:51 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja gelukkig maken motorrijders nooit fouten waardoor ze een ongeluk krijgen. Er staan maar een paar duizend filmpjes op youtube die het tegendeel bewijzen.
Gelukkig maken mensen die strikt elk lettertje van de regels volgen nooit fouten waardoor ze een ongeluk krijgen. Er staan maar een paar duizend filmpjes op youtube die het tegendeel bewijzen.
Huilen dan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 27 september 2018 @ 21:59:41 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182173628
Mensen die inhalen met een minimaal snelheidsverschil, het liefste onder de maximumsnelheid. Waarom? Een beetje jus aub zeg..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 27 september 2018 @ 22:01:37 #119
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182173686
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jij niet inziet dat de absolute snelheid niet heel veel uitmaakt maar dat het snelheidsverschillen zijn die over het algemeen voor gevaar zorgen dan ben je zelf ook niet het scherpste mes uit de lade.

Maar goed, misschien is deze vergelijking beter te begrijpen: het op de linkerbaan voorlaten van iemand waarvan je ziet dat hij voorbij een vrachtwagen wil door je gas even in te houden. Hij heeft geen voorrang, maar het is wel netjes en niemand wordt er slechter van.

Nee joh. Totaal niet vergelijkbaar. En dan noem je mij dom? Rot toch op!

Hoezo heb ik schijt aan iedereen? Wat heb jij eronder te lijden wanneer ik voorkruip bij het verkeerslicht of tripleer op de snelweg?

Heb je zelf ook ooit op een motor in de file gereden of denk je dat je een voorstelling kan maken vanachter je toetsenbord? Het voelt een beetje als een maagd proberen uit te leggen wat seks is. Of een drugservaring uitleggen aan iemand die nooit geëxperimenteerd heeft.
[/quote]

File? Bij 120? Nigga please :')

Hou toch op met recht praten wat krom is. Je hoort gewoon bij 120 niet tussen 2 auto's door te rijden. Jouw inzicht heeft er niks mee te maken. Andere bestuurders eromheen verwachten het niet en daardoor kan een gevaarlijke situatie ontstaan. Jij blijft maar lekker achter mij rijden met je dom gedrag.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 22:05:43 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:01 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nee joh. Totaal niet vergelijkbaar. En dan noem je mij dom? Rot toch op!
Inhoudelijk ben je uitgeput?
quote:
File? Bij 120? Nigga please :')

Hou toch op met recht praten wat krom is. Je hoort gewoon bij 120 niet tussen 2 auto's door te rijden. Jouw inzicht heeft er niks mee te maken. Andere bestuurders eromheen verwachten het niet en daardoor kan een gevaarlijke situatie ontstaan. Jij blijft maar lekker achter mij rijden met je dom gedrag.
Gelukkig heb jij niet voor het zeggen wat "hoort". En jazeker, het inzicht van de motorrijder in kwestie heeft er alles mee te maken. In elk geval meer dan wat jij denkt dat wel of niet hoort _O- .
Huilen dan.
  donderdag 27 september 2018 @ 22:06:22 #121
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182173815
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gelukkig maken mensen die strikt elk lettertje van de regels volgen nooit fouten waardoor ze een ongeluk krijgen. Er staan maar een paar duizend filmpjes op youtube die het tegendeel bewijzen.
Precies! Dus waarom willens en wetens de regels breken als het al gevaarlijk genoeg is, wanneer je de regels wel volgt.

Ik breek ook weleens de regels als het mij uitkomt. Maar ik ga tenminste niet als een kleine bitch hier huilen op een publieke forum, omdat mensen niet willen faciliteren dat ik de regels kan breken. En ik ben er wel degelijk van bewust dat als ik de regels breek dat er daardoor een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Maar zoals ik al zei. de verantwoordelijkheid ligt maar bij persoon. Mij! Niet bij mijn medeweggebruikers.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2018 @ 22:08:44 #122
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182173878
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:05 schreef Isdatzo het volgende:

Inhoudelijk ben je uitgeput?
Nee. Maar jij bent blijkbaar niet in staat om te begrijpen, wat ik en anderen je proberen uit te leggen.

quote:
Gelukkig heb jij niet voor het zeggen wat "hoort". En jazeker, het inzicht van de motorrijder in kwestie heeft er alles mee te maken. In elk geval meer dan wat jij denkt dat wel of niet hoort _O- .
Ja joh. Jij bent echt bijzonder! :') Precious little snowflake
Horrible Cunt!
pi_182173883
Jullie komen er gewoon niet uit samen.
Ik kap voor jullie bij deze dan ook de discussie af :Y.
  donderdag 27 september 2018 @ 22:10:01 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182173914
- te laat, weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 27-09-2018 22:10:33 ]
Huilen dan.
pi_182174168
Ik kapte de discussie dus af.
  donderdag 27 september 2018 @ 22:23:50 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182174231
Hey rustig! Ik postte toch niks meer?
Huilen dan.
pi_182175347
Verder maak ik eigenlijk, op die paar koekblikken die hun spiegels nog niet hebben ontdekt na dan, weinig spannende dingen mee op de motor. Nou, niet helemaal waar. Laatst stond ik bij n stoplicht en kwam er een auto aan die door rood wilde rijden...en dus over mij heen ofzo. Was blij dat ik in mijn spiegel keek en ik zag dat t verkeersbeeld het toeliet dat ik hard kon accelereren om te voorkomen dat hij in mijn topkoffer zat.
  donderdag 27 september 2018 @ 23:27:15 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182175804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:09 schreef DW457 het volgende:
Verder maak ik eigenlijk, op die paar koekblikken die hun spiegels nog niet hebben ontdekt na dan, weinig spannende dingen mee op de motor. Nou, niet helemaal waar. Laatst stond ik bij n stoplicht en kwam er een auto aan die door rood wilde rijden...en dus over mij heen ofzo. Was blij dat ik in mijn spiegel keek en ik zag dat t verkeersbeeld het toeliet dat ik hard kon accelereren om te voorkomen dat hij in mijn topkoffer zat.
En dan heb je nog mensen die hier met droge ogen durven te beweren dat het onzin is wanneer motorrijders zeggen voor de veiligheid niet graag achteraan aan te sluiten in een rij auto's.
Huilen dan.
pi_182175959
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dan heb je nog mensen die hier met droge ogen durven te beweren dat het onzin is wanneer motorrijders zeggen voor de veiligheid niet graag achteraan aan te sluiten in een rij auto's.
Lijkt me evident hoor eigenlijk, maar ze leren het dus ook op rijexamen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182175981
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dan heb je nog mensen die hier met droge ogen durven te beweren dat het onzin is wanneer motorrijders zeggen voor de veiligheid niet graag achteraan aan te sluiten in een rij auto's.
Dit. Ik duik ook gelijk er tussen. Naast dat het veiliger is, is het ook gewoon fijn en lekker vlot om vooraan te staan. Alleen maar voordelen en plezier dus.
pi_182175997
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me evident hoor eigenlijk, maar ze leren het dus ook op rijexamen?
Als het goed is leer je niks meer op t examen...anders mag je dat nog een keertje doen :D
pi_182176096
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als het goed is leer je niks meer op t examen...anders mag je dat nog een keertje doen :D
Ghehehe, naja met autorijden leerde ik het "kijk ik je spiegel bij uitstappen" pas op het rijexamen eerlijk gezegd.

En daarna met werk voordat je gaat rijden ook, op de vreemdste plekken proberen mensen je namelijk in te halen als je stil staat. Dan zitten ze dus strak naast je auto en gaat het snel fout.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 28 september 2018 @ 00:18:09 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182176906
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als het goed is leer je niks meer op t examen...anders mag je dat nog een keertje doen :D
ik leer na 25 jaar van alles en nog wat besturen nog steeds :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 00:28:08 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182177042
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ghehehe, naja met autorijden leerde ik het "kijk ik je spiegel bij uitstappen" pas op het rijexamen eerlijk gezegd.

En daarna met werk voordat je gaat rijden ook, op de vreemdste plekken proberen mensen je namelijk in te halen als je stil staat. Dan zitten ze dus strak naast je auto en gaat het snel fout.
lolwut? :o

Dat vind ik wel ehh, een soort van beroerd slechtachtig vind ik :X

Mijn rij-instructeur bezorgde me, volgens mij bij les 2 ofzo, bijna een hartverzakking. Ik stapte uit en die begon me toch te schreeuwen; HEEEE! WAT DOEJE?! KABENKGKENNK.. AAUWAUAUWUAU! GODVERDEGODVER LUL!! :{w :{w :o
Dus ikke :o :{ :X |:( watizzer?! :o :o

Hij zo: naja, je vergat in je spiegel te kijken, zo erg schrik je ook ongeveer als er een fietser in je deurvak hangt als je uitstapt zonder te kijken :+ :+ *)

Nooit meer vergeten O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 00:47:17 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182177269
Goede instructeur ^O^ .
Huilen dan.
  vrijdag 28 september 2018 @ 01:34:47 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182177726
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
Goede instructeur ^O^ .
Hij was een beetje apart.. Veel lol gehad onder het lessen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182178745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 01:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij was een beetje apart.. Veel lol gehad onder het lessen :)
Dat zijn de beste! :Y
pi_182178921
irritatie over fietsers / brommers

die niet weten wat dit bord betekend...


rot gewoon op met je brommer / snelle e-bike en ga van de weg af als er zo'n bord staat...
en als ik je er (vriendelijk... ja echt waar :s) :Y ) ) op wijs dat het bord er staat nog steeds denken dat je er mag fietsen... |:(
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:42:39 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182183819
quote:
18s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:20 schreef Anne het volgende:
Ik kapte de discussie dus af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:49:14 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182183933
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dan heb je nog mensen die hier met droge ogen durven te beweren dat het onzin is wanneer motorrijders zeggen voor de veiligheid niet graag achteraan aan te sluiten in een rij auto's.
Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:51:24 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182183967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
Meestal als een motorrijder KIA is, zit er niet heel veel bruikbaars meer aan :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:21 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182184021
Het is weer bijna kindertjes-uit-school-haal tijd hier in de straat.. de auto's vliegen weer voorbij, en straks staan er weer 15 dubbelgeparkeerd waardoor het één grote chaos is ter hoogte van de school :')
Wanneer komen er autovrije zones om scholen voor kids onder de 10?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:06:16 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182184235
Lijkt me ook wel irritant als je in de buurt van een school woont. Autovrije zones zal niet zo'n vaart lopen, denk ik. Ten eerste liggen scholen vaak in woonwijken, dus de praktische uitvoering is dan wat lastig. En de maatschappij is veranderd. In veel gevallen wonen kinderen verder van school dan vroeger en hebben ze twee (al dan niet part-time) werkende ouders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182184282
Ik worstel me daar ook elke dag doorheen... niet omdat ik kinderen heb, maar het is de enige straat de wijk uit. Stoepen vol idd, terwijl 100m verder parkeerplaatsen zijn...
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:09:42 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182184301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
En voor de veiligheid is het nóg beter om helemaal niet buitenshuis te komen wanneer dat niet strikt noodzakelijk is.
Huilen dan.
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:18:23 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182184422
Ik snap op zich best dat die kids opgehaald moeten worden, maar pak dan de fiets ofzo, dat is al irritant genoeg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 september 2018 @ 14:01:46 #147
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182185128
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En voor de veiligheid is het nóg beter om helemaal niet buitenshuis te komen wanneer dat niet strikt noodzakelijk is.
True. Maar als je dan toch moet, dan is zitten op een projectiel met alleen wat stof tussen jou en de buitenwereld, er wel een beetje om vragen. Ik bedoel, je weet hoe de rest rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182186384
Ik had gister bijna een bejaarde man op m'n motorkap. Steekt z'n hand uit naar links en steekt direct de weg over zonder achter zich te kijken. :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182189226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
Nog veiliger is t om je huis helemaal niet uit te komen...
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:31:42 #150
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182190642
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:21 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nog veiliger is t om je huis helemaal niet uit te komen...
Als ik hier zo lees, is het veiliger voor mij en anderen, dat sommige fok users niet in de buurt van welk gemotoriseerde voertuig dan ook komen ~O>
Horrible Cunt!
pi_182191628
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Klein gebaar, groot plezier.

[..]

Ja, exact. Gewoon goed opletten en er is weinig aan de hand.

Al dat commentaar van LEVENSGEVAARLIJK DIT DAT komt van mensen vanuit hun koekblik. Een motorrijder weet heel goed hoe kwetsbaar hij is en kan dat prima zelf inschatten. Het gebeurt ook wel eens dat iemand ruimte voor mij maakt en dat ik er niet langs ga omdat de situatie er niet naar is.
Jij misschien. Er zijn er ook heel veel die dat gewoon NIET Weten of niet kan schelen. Ik heb er wel eens 1 aangetikt in de file. Niet expres maar ik zag m gewoon niet en ik hoef daar rechts niet te kijken tenzij ik afsla. Maar dat heb je in auto's ook. Legio mensen die hun spiegels niet gebruiken. Of mensen die kris kras door de file rijden, om dan vervolgens doodleuk weer ingehaald te worden door de auto's die in dezelfde baan zijn blijven staan, en die baan ineens net wat beter doorrijd. Gewoon blijven staan, de file lost vanzelf op.
pi_182193330
Van de week op een snelweg met twee rijstroken: vrachtwagen haalde andere vrachtwagen in waar het niet mocht. Ik reed voor de inhalende vrachtwagen. Voor mij ontstaat een file, iedereen remt plotseling en ik ook. Vrachtwagen achter mij merkt het te laat en moet een noodstop maken omdat het verkeer intussen stilstaat. De hele cabine hoorde ik achter mij krakend tot stilstand komen. Kneep hem wel even. Scheelde paar centimeter gok ik zo.
pi_182194099
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:06 schreef sneakydesert het volgende:
Van de week op een snelweg met twee rijstroken: vrachtwagen haalde andere vrachtwagen in waar het niet mocht. Ik reed voor de inhalende vrachtwagen. Voor mij ontstaat een file, iedereen remt plotseling en ik ook. Vrachtwagen achter mij merkt het te laat en moet een noodstop maken omdat het verkeer intussen stilstaat. De hele cabine hoorde ik achter mij krakend tot stilstand komen. Kneep hem wel even. Scheelde paar centimeter gok ik zo.
Zo, dat kan ik me wel voorstellen! Vrachtwagens die inhalen op plekken waar het niet mag, of überhaupt op drukke tweebaans snelwegen waar je 120+ mag zijn sowieso al een irritatie op zich.

Zag van de week ook in heel langzaamrijdend verkeer een busje van achteren op me af komen die niet op zat te letten. Op het laatste moment had ‘ie het door en ging hij vol in de ankers en eindige half op de vluchtstrook. Dan kijk je ook maar machteloos toe.
pi_182194469
Die 2 posts hierboven passen wel mooi in de motor-tussen-de-file-door-discussie van eerder :+
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2018 @ 22:39:35 #155
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182194936
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:49 schreef itchycoo het volgende:
Zag van de week ook in heel langzaamrijdend verkeer een busje van achteren op me af komen die niet op zat te letten. Op het laatste moment had ‘ie het door en ging hij vol in de ankers en eindige half op de vluchtstrook. Dan kijk je ook maar machteloos toe.
Zelf de vluchtstrook op sturen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182200575
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:11 schreef Piles het volgende:
Die 2 posts hierboven passen wel mooi in de motor-tussen-de-file-door-discussie van eerder :+
Yup! :Y
pi_182202872
Wat is dat toch met automobilisten die fietsers van links voorrang geven? Echt ik fiets dagelijks over een paar gelijkwaardige kruisingen en als er een auto van rechts komt geef ik die ruimte door wat in te houden. In plaats van dat ze een beetje doorrijden en ik er dus achterlangs/achteraan kan, remmen ze af. Soms stoppen ze zelfs en gaan dan gebaren dat voor mag. Ik sta dan zelf ook inmiddels als stil.

Houd je aan de regels, kunnen we allemaal vlot door.
pi_182203878
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:16 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch met automobilisten die fietsers van links voorrang geven? Echt ik fiets dagelijks over een paar gelijkwaardige kruisingen en als er een auto van rechts komt geef ik die ruimte door wat in te houden. In plaats van dat ze een beetje doorrijden en ik er dus achterlangs/achteraan kan, remmen ze af. Soms stoppen ze zelfs en gaan dan gebaren dat voor mag. Ik sta dan zelf ook inmiddels als stil.

Houd je aan de regels, kunnen we allemaal vlot door.
Omdat automobilisten de schuld krijgen wanneer fietsers voorrang nemen, wat heel veel gebeurd.
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:37:39 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182203921
Psies, door die stomme regeltjes die ervoor zorgen dat die lemmingen per definitie gelijk krijgen als je er eentje toucheert, nemen heel veel automobilisten het zekere voor het onzekere..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:55:57 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182204122
Ja, hier heb ik nog een mooie anekdote over:

Maat van mij staat met z'n motor stil voor het stoplicht. Het licht wordt groen, dus hij vertrekt. Ondertussen rijdt er een fietser vol door rood en fietst zo tegen de zijkant van de motor aan. Hij was 50% aansprakelijk.

9.gif 9.gif 9.gif
Huilen dan.
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:57:01 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182204137
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:37 schreef Sounddragon het volgende:
Psies, door die stomme regeltjes die ervoor zorgen dat die lemmingen per definitie gelijk krijgen als je er eentje toucheert, nemen heel veel automobilisten het zekere voor het onzekere..
Laat staan het gezeik dat je krijgt wanneer je ze plat rijdt.
Huilen dan.
pi_182205437
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:16 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch met automobilisten die fietsers van links voorrang geven? Echt ik fiets dagelijks over een paar gelijkwaardige kruisingen en als er een auto van rechts komt geef ik die ruimte door wat in te houden. In plaats van dat ze een beetje doorrijden en ik er dus achterlangs/achteraan kan, remmen ze af. Soms stoppen ze zelfs en gaan dan gebaren dat voor mag. Ik sta dan zelf ook inmiddels als stil.

Houd je aan de regels, kunnen we allemaal vlot door.
Door alle achtelijke situaties die ze bedacht hebben, is het soms niet in een keer duidelijk dat die fietser geen voorrang heeft. En de helft begint al te fietsen als je even je gas lost terwijl je kijkt, kun je daarna beter gelijk afremmen.
.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:31:41 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182205557
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:16 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch met automobilisten die fietsers van links voorrang geven? Echt ik fiets dagelijks over een paar gelijkwaardige kruisingen en als er een auto van rechts komt geef ik die ruimte door wat in te houden. In plaats van dat ze een beetje doorrijden en ik er dus achterlangs/achteraan kan, remmen ze af. Soms stoppen ze zelfs en gaan dan gebaren dat voor mag. Ik sta dan zelf ook inmiddels als stil.

Houd je aan de regels, kunnen we allemaal vlot door.
Ik erger me er ook aan, vooral met een kind van 7 dat de regels moet leren, en waar het helemaal niet nodig is.
Ik weiger dan altijd, want mijn 7-jarige moet veilig door de stad leren fietsen.

Overigens zijn er wel eens erg lastige situaties, waar je dan al een tijd staat te wachten en er eigenlijk altijd verkeer aan blijft komen, dan wil er wel eens een automobilist zijn die hem of ons laat oversteken, hij steekt dan altijd zijn hand op, van "bedankt". Dat wordt wel altijd heel erg gewaardeerd :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 29 september 2018 @ 17:07:49 #164
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182206873
Ik was net eventjes laaiend. Een jongedame vond het een geweldig idee om zonder te kijken de weg op te draaien van de uitrit van een parkeerplaats. Enige reden dat er geen ongeluk was, omdat ik anticipeerde dat ze het ging doen. Nadat ik claxoneerde reageerde ze geïrriteerd en maakte ze afwijzende gebaren. Naderhand bij een stoplicht aangesproken. In eerste instantie leek ze te gaan verontschuldigen. Maar blijkbaar vond ze "zak in de stront" een betere optie om te zeggen. Ik weet niet meer exact wat ik gezegd heb, maar ik geloof dat ik suggereerde dat ze een dame was die sex voor geld heeft.

Jammer dat ze dit waarschijnlijk niet leest, want ik zou graag willen weten wat er in haar kop omgaat en of ze weet hoe dichtbij we bij een ongeluk waren.
Horrible Cunt!
pi_182207216
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:39 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Jij misschien. Er zijn er ook heel veel die dat gewoon NIET Weten of niet kan schelen. Ik heb er wel eens 1 aangetikt in de file. Niet expres maar ik zag m gewoon niet en ik hoef daar rechts niet te kijken tenzij ik afsla. Maar dat heb je in auto's ook. Legio mensen die hun spiegels niet gebruiken. Of mensen die kris kras door de file rijden, om dan vervolgens doodleuk weer ingehaald te worden door de auto's die in dezelfde baan zijn blijven staan, en die baan ineens net wat beter doorrijd. Gewoon blijven staan, de file lost vanzelf op.
Als je oplet, zie je dat mensen dit vooral doen, zodra het helemaal stil gaan staan of juist weer gaat rijden. Verstandig is het dan om nog even te wachten, voordat er er tussen de rijden door gereden wordt.
.
  zaterdag 29 september 2018 @ 17:49:11 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182207485
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:21 schreef DW457 het volgende:

Nog veiliger is t om je huis helemaal niet uit te komen...
Dit is de standaard reactie van motorrijders? :)

Zie reactie 147.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 29 september 2018 @ 17:57:53 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182207635
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:34 schreef DW457 het volgende:

Omdat automobilisten de schuld krijgen wanneer fietsers voorrang nemen, wat heel veel gebeurd.
'gebeurt'. Met een 't'.

Je krijgt niet de schuld, je wordt aansprakelijk gesteld. Dat is niet hetzelfde.

Moet zeggen dat ik vrij weinig last heb van fietsers die voorrang nemen. Misschien vinden ze dat ik te hard kom aanrijden. :)

Als ik voorrang heb op een gelijke kruising en iemand wil chicken spelen op zijn fiets, mag ie van mij doen. Ik ben in ieder geval niet bezig met de aansprakelijkheidsvraag als ik achter het stuur zit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:22:45 #168
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_182247272
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
De N44 is uitgerekend een weg waar je goed kan filteren. Soms begint de file al op de A44 en kan je met een beetje laveren zo tot de stoplichten van het kruispunt Wassenaar doorrijden.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:31:58 #169
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182247735
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
Dat komt vooral omdat andere mensen er niet mee om kunnen gaan. Nederland is geen motorrij land. Als je in Zuid Europa komt rijdt iedereen en z'n moeder zo ongeveer op een 125cc apparaat. Daar is men er doorgaans veel beter op ingesteld.

Hier heb je helaas van die sufkutten en carrieretijgers die het nodig vinden om achter het stuur de lippenstift bij te werken en emails te versturen. En dan motorrijders de schuld geven dat ze asociaal zijn :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182250687
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:31 schreef fathank het volgende:


Hier heb je helaas van die sufkutten en carrieretijgers die het nodig vinden om achter het stuur de lippenstift bij te werken en emails te versturen. En dan motorrijders de schuld geven dat ze asociaal zijn :').
Verder naar het zuiden wordt dat niet minder hoor (zelfs meer denk ik) 😄
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:58:02 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182251409
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Verder naar het zuiden wordt dat niet minder hoor (zelfs meer denk ik) 😄
Maar die lopen tenminste niet te mekkeren over andere weggebruikers.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182251843
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar die lopen tenminste niet te mekkeren over andere weggebruikers.
Geen idee, ik zit niet op een Spaanse FOK! 😉
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:29:27 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182255636
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:31 schreef fathank het volgende:

Dat komt vooral omdat andere mensen er niet mee om kunnen gaan. Nederland is geen motorrij land. Als je in Zuid Europa komt rijdt iedereen en z'n moeder zo ongeveer op een 125cc apparaat. Daar is men er doorgaans veel beter op ingesteld.
Zonder dat ik meteen cijfers heb, weet ik zeker dat motorrijders in bv Italie ook dood worden gereden.

En het is natuurlijk niet relevant door wie je dood wordt gereden en of het je eigen schuld is of niet.

Het aandeel in kilometers dat door motorrijders wordt gereden, is ongeveer 2%, maar het aantal doden is 10% van het totaal. De kans dat je van je motor wordt gereden is 18 keer hoger dan dat je in de auto wordt aangereden.

Dat zijn (voor mij) goede argumenten om het niet te doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182256090
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
-knip-
En het is natuurlijk niet relevant door wie je dood wordt gereden en of het je eigen schuld is of niet.
-knip-
ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.

er schijnen onderzoeken te zijn die aantonen dat een ongeval met een auto en een motor meestal de schuld van de automobilist is dan dat het aan de motorrijder lag.
ik heb helaas geen echte bron gevonden, maar hier referen ze naar ongeval statistieken

quote:
De statistieken geven echter aan dat bij de meeste motorongevallen, de gemiddelde snelheid van de motorrijder rond de 40 km/u ligt en dat de schuld van de aanrijding een grote overwinning schenkt aan de automobilist.
nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.

want als iedereen hetzelfde reageert op de weg, zou je zeggen dat het percentage dat schuld heeft bij een ongeval ongeveer 50/50 zou zijn... (auto - motor) of denk ik hier nu heel krom?

maar als dat onderzoek / statistieken klopt, waarom is dat dan zo, en wat kunnen we er aan doen.
de overheid is er in ieder geval naar aan het kijken, ben benieuwd of er iets zinnigs uit komt.
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:08:31 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182256440
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:52 schreef Martijn137 het volgende:

ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.

er schijnen onderzoeken te zijn die aantonen dat een ongeval met een auto en een motor meestal de schuld van de automobilist is dan dat het aan de motorrijder lag.
ik heb helaas geen echte bron gevonden, maar hier referen ze naar ongeval statistieken
De enige reden dat het heel misschien relevant is wiens schuld het is, is dat je jezelf als motorrijder moet realiseren, dat ook al doe je alles goed, dat de kans dat je van je motor wordt gereden vele malen hoger is dan bij andere voertuigen.

quote:
nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.

want als iedereen hetzelfde reageert op de weg, zou je zeggen dat het percentage dat schuld heeft bij een ongeval ongeveer 50/50 zou zijn... (auto - motor) of denk ik hier nu heel krom?

maar als dat onderzoek / statistieken klopt, waarom is dat dan zo, en wat kunnen we er aan doen.
de overheid is er in ieder geval naar aan het kijken, ben benieuwd of er iets zinnigs uit komt.
Feit is dat je veel sneller over het hoofd wordt gezien op de motor. In heel veel situaties en zeker bij grappen zoals tussen de file door rijden. Ik ben er alert op, omdat ik zelf 12 jaar motor heb gereden (vroeger) en toch word ik nog regelmatig verrast.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182257224
Het inzicht van motorrijders is ook niet altijd even geweldig. Met regelmaat gezien hoe een motor zich in een heel lastige positie brengt, terwijl de stuatie redelijk voorspelbaar was.
.
pi_182257503
Op de motor moet je gewoon veel scherper zijn. Inderdaad vooruit zien dat er een potentieel gevaarlijke situatie kan ontstaan. Zoals ooit in mijn lesboekje stond dat voor een auto anticiperen is dat je alvast afremt als er een bal over straat rolt omdat er dan een kind achteraan kan rennen. Op de motor ga je rekening houden dat er een bal over straat kan rollen als er kinderen in de buurt zijn.

De kans dat je in een gevaarliijk situatie komt is wat groter. De kans dat je daaruit kan redden is veel groter maar als het mis gaat dan zijn de gevolgen ook weer groter.

Ik rijd niet meer veel op de motor. Maar zo nu en dan is het nog best ff leuk.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:51:52 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182258458
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:52 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.

er schijnen onderzoeken te zijn die aantonen dat een ongeval met een auto en een motor meestal de schuld van de automobilist is dan dat het aan de motorrijder lag.
ik heb helaas geen echte bron gevonden, maar hier referen ze naar ongeval statistieken

[..]

nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.

want als iedereen hetzelfde reageert op de weg, zou je zeggen dat het percentage dat schuld heeft bij een ongeval ongeveer 50/50 zou zijn... (auto - motor) of denk ik hier nu heel krom?

maar als dat onderzoek / statistieken klopt, waarom is dat dan zo, en wat kunnen we er aan doen.
de overheid is er in ieder geval naar aan het kijken, ben benieuwd of er iets zinnigs uit komt.
wat je eraan kunt doen, is om te beginnen bij types als die superneger, die hier gewoon openlijk zit te verkondigen dat hij geen idee heeft waar een achteruitkijkspiegel voor dient, gewoon het rijbewijs effe doorknippen. Same met mensen die zitten te kutviolen op hun foon.. Geen prent, geen preek, gewoon: knip!, en tot sinas :W

Opletten wat je aan het doen bent, aktief autorijden, niet als een zombie alleen het leven door de voorruit bekijken.

Ik erger me kapot aan die slingerende idioten overal.. Meestal haal je ze in, ga je ernaast rijden en dan moet je eens goed opletten hoe weinig sommige mensen maar opkijken van dat ding.. Ik heb wel eens dik 3 kilometer naast zo'n sufknuppel gereden voor hij in de gaten had dat ik naast hem reed en hem zat aan te kijken. Vervolgens schrok hij zich de tering, liet zijn foon tussen de stoel de middenconsole vallen van schrik en kreeg een kop als een pioenroos. En ik zie er in motorpak toch écht niet uit als een copper.

Waar ik trouwens ook een teringhekel aan heb is van die motorrijders die hun uiterste best doen om eruit te zien als een motoragent met hun leren broek met streepie, gele jas en gele helm.. Trieste sukkels; als je met een nep blaffer op je heup rond mocht rijden zouden het doen, wollah :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182267571
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De enige reden dat het heel misschien relevant is wiens schuld het is, is dat je jezelf als motorrijder moet realiseren, dat ook al doe je alles goed, dat de kans dat je van je motor wordt gereden vele malen hoger is dan bij andere voertuigen.
Dat realiseer ik me maar al te goed, maar zoals Sounddragon ookal zegt, er zijn te veel zombies op de weg. dat kan niet goed blijven gaan, en ik heb al een paar keer iets op de radio voorbij horen komen over dat auto's met zelfrijdende eigenschappen zoals een tesla er voor zorgt dat er meer ongelukken gebeuren omdat de mens niet meer zit op te letten "want de techniek doet het wel voor je"
quote:
[..]

Feit is dat je veel sneller over het hoofd wordt gezien op de motor. In heel veel situaties en zeker bij grappen zoals tussen de file door rijden. Ik ben er alert op, omdat ik zelf 12 jaar motor heb gereden (vroeger) en toch word ik nog regelmatig verrast.
maar waarom wordt je zo veel sneller over het hoofd gezien?
want als de motorrijder zich aan de wet houdt zou dat niet mogen.

er zijn ook zeker momenten waarop ik verrast wordt door een motorrijder, in de auto en op de motor, maar er zijn ook net zo veel momenten dat ik verrast wordt door een automobilist.

quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wat je eraan kunt doen, is om te beginnen bij types als die superneger, die hier gewoon openlijk zit te verkondigen dat hij geen idee heeft waar een achteruitkijkspiegel voor dient, gewoon het rijbewijs effe doorknippen. Same met mensen die zitten te kutviolen op hun foon.. Geen prent, geen preek, gewoon: knip!, en tot sinas :W

Opletten wat je aan het doen bent, aktief autorijden, niet als een zombie alleen het leven door de voorruit bekijken.
ik zal je eerlijk bekennen dat ik in de auto ook echt niet heilig ben, af en toe flitsmeister ff aan zetten omdat ik hem vergeten ben, ff een ander speellijstje op spotify aan zetten. oke dat ding zit in de houder, maar nog... slim is het niet echt, maar het is vergelijkbaar met de radio verstellen

maar ik kies wel altijd het moment uit... lange 80 weg, mag niet inhalen enzo. maar toch de concentratie is weg..... in de stad zal je me hiet niet zien doen, of een drukke snelweg.
ik weet dat het slecht is maar toch doe ik het.
net als roken en drinken :+

quote:
Ik erger me kapot aan die slingerende idioten overal.. Meestal haal je ze in, ga je ernaast rijden en dan moet je eens goed opletten hoe weinig sommige mensen maar opkijken van dat ding.. Ik heb wel eens dik 3 kilometer naast zo'n sufknuppel gereden voor hij in de gaten had dat ik naast hem reed en hem zat aan te kijken. Vervolgens schrok hij zich de tering, liet zijn foon tussen de stoel de middenconsole vallen van schrik en kreeg een kop als een pioenroos. En ik zie er in motorpak toch écht niet uit als een copper.

Waar ik trouwens ook een teringhekel aan heb is van die motorrijders die hun uiterste best doen om eruit te zien als een motoragent met hun leren broek met streepie, gele jas en gele helm.. Trieste sukkels; als je met een nep blaffer op je heup rond mocht rijden zouden het doen, wollah :')
en toch he... als iedere motorrijder er als politie uit zou zien zouden er misschien wel veel meer mensen opletten, want je weet dan niet welke de echte zijn :+
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:28:41 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182272231
Ik ben ook echt niet heilig hoor, maar ik zit niet met dat ding op mijn been of gewoon in de hand te Feestboeken of te appen.. Ik stuur wel eens een spraakberichtje als het nodig is. FM gaat automatisch aan als ik mijn auto start, en navigatie doe ik meestal vóór ik ga rijden. Foon zit in een RAM mount, en daar blijft 'ie gewoon zitten. Voor de rest heb ik weinig te zoeken op het ding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:36:05 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182272364
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:51 schreef Sounddragon het volgende:

Waar ik trouwens ook een teringhekel aan heb is van die motorrijders die hun uiterste best doen om eruit te zien als een motoragent met hun leren broek met streepie, gele jas en gele helm.. Trieste sukkels; als je met een nep blaffer op je heup rond mocht rijden zouden het doen, wollah :')
Je bedoelt dit soort sneuneuzen?





Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.

:') !!

Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
Huilen dan.
pi_182272847
Dat is toch gewoon strafbaar?
pi_182273073
ik dacht dat je de schijn mocht opwekken zolang je niet daadwerkelijk zegt dat je politie bent....

zelfde als die "polite" vestjes in de UK
dit dus:


neemt niet weg dat je niet moet gaan doen alsof je van de politie bent en aanwijzingen gaan geven.... :{ :')
pi_182273137
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben ook echt niet heilig hoor, maar ik zit niet met dat ding op mijn been of gewoon in de hand te Feestboeken of te appen.. Ik stuur wel eens een spraakberichtje als het nodig is. FM gaat automatisch aan als ik mijn auto start, en navigatie doe ik meestal vóór ik ga rijden. Foon zit in een RAM mount, en daar blijft 'ie gewoon zitten. Voor de rest heb ik weinig te zoeken op het ding.
dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....
er zit een auto start functie op maar die werkt voor geen meter :N
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:26:58 #185
408813 crew  trein2000
pi_182273192
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:


[..]

Je bedoelt dit soort sneuneuzen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.

:') !!

Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
:') Wat een mafklapper
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:46:25 #186
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182273500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....
er zit een auto start functie op maar die werkt voor geen meter :N
Yay Android. Nu FM nog compatibel maken met Android Auto. Draai het nu maar op m'n werktelefoon omdat m'n eigen unit al is overgenomen door het scherm naast m'n stuur.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:47:31 #187
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182277780
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:


[..]

Je bedoelt dit soort sneuneuzen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.

:') !!

Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
kansloos, maar deze doet idd wel heel erg zijn best :') Volgens mij nog dik strafbaar ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:33:04 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182278717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....
er zit een auto start functie op maar die werkt voor geen meter :N
de mijne start op zodra mijn telefoon via BT connect met mijn Garmin, en die gaat aan zodra ik het contact aanzet. Kan volgens mij evengoed met een Aaifoon.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:28:55 #189
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182292419
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:


[..]

Je bedoelt dit soort sneuneuzen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.

:') !!

Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
Dit is ook een terechte klacht ja _O-
Man of Steal.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:09:29 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182306325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:32 schreef Martijn137 het volgende:

Dat realiseer ik me maar al te goed, maar zoals Sounddragon ookal zegt, er zijn te veel zombies op de weg.
Zijn geen zombies, zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Met elke dag miljoenen mensen op de weg, zijn er altijd een paar die een fout maken of niet opletten.

quote:
maar waarom wordt je zo veel sneller over het hoofd gezien?
want als de motorrijder zich aan de wet houdt zou dat niet mogen.
Je bent een veel kleiner zichtbaar oppervlak, dus je valt makkelijker weg in het verkeer.

Weet je wat zou helpen? Iedereen verplicht motorrijbewijs halen, voordat je je autorijbewijs mag halen. Als je weet wat het is en hoe het gaat, dan ga je er echt anders mee om. (gaat natuurlijk nooit gebeuren).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:20:17 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182306569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Weet je wat zou helpen? Iedereen verplicht motorrijbewijs halen, voordat je je autorijbewijs mag halen. Als je weet wat het is en hoe het gaat, dan ga je er echt anders mee om. (gaat natuurlijk nooit gebeuren).
En dan ook een uurtje op de vrachtwaggel. Ik had al een redelijk hoge tolerantie* voor truckerts maar zelf een keer in zo'n ding rijden is nog extra verhelderend.

*Recht voor m'n neus een inhaalactie met 1 km/u verschil starten is nog steeds een doodsverwensing waard hoor, geen zorgen :+
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:21:06 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182306585
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef JDude het volgende:

En dan ook een uurtje op de vrachtwaggel.
Ja, hoor. Kun je alleen maar van leren en begrip opbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182310119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zijn geen zombies, zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Met elke dag miljoenen mensen op de weg, zijn er altijd een paar die een fout maken of niet opletten.
toch krijg ik de indruk dat er te weinig mensen echt met rijden bezig zijn.
als ik in mijn buurt rond rij heb ik al 10 mensen in een half uurtje die doelbewust op hun telefoon aan t klooien zijn.
en dan bedoel ik niet 1 seconde kijken naar het schermpje wat naast je been licht en weer verder maar gewoon dat ding in je klauwen aan het typen / nieuws lezen / YT kijken, je snapt het denk ik wel ;)
dat soort zombies mogen ze echt hard aanpakken wat mij betreft.

een slapertje hier of daar is begrijpelijk en een foutje kan gebeuren, maar zodra ik zie dat het te maken heeft met doelbewust niet op letten omdat je telefoon belangrijker is... ;( :') |:( 8)7
pi_182315481
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.

Toen toch even lekker op de rem getrapt. })

Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden... :r :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2018 14:34:44 ]
pi_182316776
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.

Toen toch even lekker op de rem getrapt. })

Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden... :r :X
ben het wel met hem eens....

dat het uiterst irritant is dat hij op je bumper zit, mag duidelijk zijn maar ik vind een brake check wel in de categorie nog lager dan laag actie.

Met zo'n actie roep je nog meer irritatie op en een groter gevaar dan dat hij al veroorzaakte.
als hij namelijk te laat is met remmen zit hij er bij jou achterin.

met een beetje geluk blijft het bij blik schade, beetje pech zit jij met een whiplash.
en mogelijke gevaarlijke situaties voor jullie achterliggers / tegemoet komers die er niks mee te maken hebben..

ik hoop dat, mocht het dan toch gebeuren, hij een dashcam heeft zodat jij (grotendeels) voor de schade op draait.

op het moment dat ik merk dat er achter me een klever zit ga ik spontaan meer ruimte houden naar mijn voorligger, dat is dus de ruimte die hij niet gebruikt bij mij, dus dan neem ik die ruimte wel op mijn voorganger. werkt meestal erg goed, na een tijdje krijgen ze het door en laten ze het voor wat het is. verder maak ik me er niet zo zuur over in de auto.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 15:40:51 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182316973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.

Toen toch even lekker op de rem getrapt. })
Stoer man. Minstens zo treurig als het bumperkleven.
quote:
Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden... :r :X
Wat bedoel je hiermee?
Huilen dan.
pi_182318907
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.

Toen toch even lekker op de rem getrapt. })
Netjes rijden is wel wat meer dan je alleen aan de V-max houden, je bent gevaarlijk bezig geweest met die brakecheck.
pi_182319837
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.

Toen toch even lekker op de rem getrapt. })

Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden... :r :X
Lijkt me beter dat je zelf je rijbewijs even opnieuw gaat halen, maakt niet uit in dit geval wat die vent achter je doet, jij bent levensgevaarlijk bezig.
pi_182319956
Woeps, backfire post DF :+
pi_182320095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:29 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ben het wel met hem eens....

dat het uiterst irritant is dat hij op je bumper zit, mag duidelijk zijn maar ik vind een brake check wel in de categorie nog lager dan laag actie.

Met zo'n actie roep je nog meer irritatie op en een groter gevaar dan dat hij al veroorzaakte.
als hij namelijk te laat is met remmen zit hij er bij jou achterin.

met een beetje geluk blijft het bij blik schade, beetje pech zit jij met een whiplash.
en mogelijke gevaarlijke situaties voor jullie achterliggers / tegemoet komers die er niks mee te maken hebben..

ik hoop dat, mocht het dan toch gebeuren, hij een dashcam heeft zodat jij (grotendeels) voor de schade op draait.

op het moment dat ik merk dat er achter me een klever zit ga ik spontaan meer ruimte houden naar mijn voorligger, dat is dus de ruimte die hij niet gebruikt bij mij, dus dan neem ik die ruimte wel op mijn voorganger. werkt meestal erg goed, na een tijdje krijgen ze het door en laten ze het voor wat het is. verder maak ik me er niet zo zuur over in de auto.
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Stoer man. Minstens zo treurig als het bumperkleven.

[..]

Wat bedoel je hiermee?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Netjes rijden is wel wat meer dan je alleen aan de V-max houden, je bent gevaarlijk bezig geweest met die brakecheck.
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:01 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Lijkt me beter dat je zelf je rijbewijs even opnieuw gaat halen, maakt niet uit in dit geval wat die vent achter je doet, jij bent levensgevaarlijk bezig.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:07 schreef DW457 het volgende:
Woeps, backfire post DF :+
Hallo hallo allemaal....

Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring. :')
pi_182320105
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hallo hallo allemaal....

Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring. :')
Dan moet je dat natuurlijk niet zeggen.
pi_182320473
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hallo hallo allemaal....

Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring. :')
Maakt niet uit joh. :)

Je blijft een lul :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182320695
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:39 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
bron
Meh. En dan nog is die 10 km/u verschil een strenge afspraak (convenant) en niet een wet. In de wet staat namelijk helemaal niks over snelheidsverschil. Volgens de wet mag je gewoon de maximum snelheid rijden tussen de auto's door. Zo lang er maar geen doorgetrokken streep is.

Maar het is wel een strenge afspraak, en voor de rechter zal die even serieus beoordeeld worden als een wet. Met het enige verschil dat bij het verbreken van de wet verzachtende omstandigheden niet meegenomen zullen worden in de beoordeling. Terwijl bij het verbreken van een convenant dat wel kan gebeuren. Want het is nou eenmaal geen wet.

Dus kortom: als je verhaal maar goed is, dan mag je prima met meer dan 10 km/u verschil tussen auto's rijden. Bijvoorbeeld wanneer iedereen stil staat, en jij er met 20km/u tussendoor rijdt omdat je motor nou eenmaal niet langzamer wil als je het gas volledig dicht hebt en op stationair doortokkelt.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:15:52 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182320992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Maakt niet uit joh. :)

Je blijft een lul :D
Dit.
Huilen dan.
pi_182325087
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit.
soms wel, soms kan ik ook super aardig zijn
pi_182325128
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:43 schreef DevFreak het volgende:

[..]

soms wel, soms kan ik ook super aardig zijn
Weet je het zeker?

Snurk je?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182325322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Weet je het zeker?

Snurk je?
Geen idee, ik draag oordopjes. })
pi_182326233
Geen irritatie, maar vraag me meer af waarom:

Gasten met zo’n Amerikaanse Japanner, zo’n FastnFurious model. Dikke chromen pijp eronder, stuurtje rechts, grote spoilers.

Maken vaak alleen veel herrie, vandaag een spuit de oprit op met veel wheelspin. Even luidruchtig optrekken, maar daarna bij 80 blijven hangen, waarna ik alsno eerder bij de invoegstrook/snelweg ben en hij met dezelfde snelheid eerst rechts blijft sukkelen, terwijl die baan eraf gaat en daarna kloten om in te voegen.

Waarom?
.
pi_182326794
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
Geen irritatie, maar vraag me meer af waarom:

Gasten met zo’n Amerikaanse Japanner, zo’n FastnFurious model. Dikke chromen pijp eronder, stuurtje rechts, grote spoilers.

Maken vaak alleen veel herrie, vandaag een spuit de oprit op met veel wheelspin. Even luidruchtig optrekken, maar daarna bij 80 blijven hangen, waarna ik alsno eerder bij de invoegstrook/snelweg ben en hij met dezelfde snelheid eerst rechts blijft sukkelen, terwijl die baan eraf gaat en daarna kloten om in te voegen.

Waarom?
Wat is een Amerikaanse Japanner?

Vaak is die troep verlaagd met het allergoedkoopste setje wat ze kunnen vinden en rijdt daarom zo oncomfortabel als de pest. Boven de 100km/h stuiter je dan uit je stoel. Vooral show, no go 😅
pi_182326906
Vandaag tijdens invoegen op de snelweg. Ik moest twee banen naar links opschuiven om de goede richting te volgen dus ik maakte snelheid en liet het verkeer links van me uiteraard voorbij gaan. Vervolgens knipperlicht en invoegen maar mijn achterligger wilde dus ook invoegen en me vervolgens inhalen. Dat liet ik niet gebeuren dus kon ik rekenen op getoeter maar vervolgens konden we onze weg vervolgen, dacht ik tenminste. Maar nee, meneer komt me weer voorbij met getoeter dus deze keer besluit ik op dezelfde manier een reactie te geven. Gaat 'ie daarna voor me over de weg zwalken en een paar keer zijn rem aantikken. Ik had al een beetje gerekend op het feit dat er zoiets kon gebeuren dus ik hield ruim afstand. Tot slot droop deze opgefokte automobilist af op de rijstrook waarop we begonnen met invoegen, oftewel hij hoefde helemaal niet mijn richting op dus mij proberen in te halen was helemaal niet nodig.
Tok.
pi_182329062
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Wat is een Amerikaanse Japanner?

Vaak is die troep verlaagd met het allergoedkoopste setje wat ze kunnen vinden en rijdt daarom zo oncomfortabel als de pest. Boven de 100km/h stuiter je dan uit je stoel. Vooral show, no go 😅
Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.
.
pi_182339814
Aangereden worden, rijdend op een voorangsweg met normaal licht, reflecterende oranje jas, sterk opvallende helm en dan hoor je "ja sorry had je niet gezien"

:')
pi_182340093
Iemand parkeerde naast me, ook op een invalidenparkeerplaats.
Ik zat nog in de auto, toeterde om zijn aandacht te trekken en wapperde met mijn invalidenparkeerkaart.
Meneer (stom grijnzend) liet me weten dat het maar voor 5 minuten was dus heb ik het internationale gebaar met 1 vinger maar gegeven.
Die plaatsen zijn er niet voor niks!!
Als je daar graag wil staan wens ik je ook een daadwerkelijke beperking toe.
Hoef je alleen nog maar zo'n kaart te roggelen en dan mag je er staan.
pi_182341230
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 07:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.
Maar dat zijn toch gewoon Japanners? Maar inderdaad, die zouden wel snel moeten kunnen. Misschien kunnen ze de benzine niet betalen? ;) Maar ik zie wel geregeld Civics flink verlaagd die dan stoer doen voordat je de snelweg op gaat en daarna lekker achter een vrachtwagen blijven sukkelen, dan zie je ze al stuiterend op hun stoeltje zitten _O_
pi_182341692
Is het nou zó moeilijk? Rij ik een rotonde in België (levensgevaarlijk, snapt de Belg niks van) en moet de tweede afslag hebben dus blijf ik in de buitenste baan. Een muts met SUV neemt de binnenbaan en snijdt me fors bij het oprijden van de rotonde. Kon ik vol in de ankers, dus ik toeter ff om haar wakker te schudden. Na de rotonde haar ingehaald, gaat ze toeteren als een gek en bumperkleven.....
Na een flinke brakecheck was ze wel wat rustiger. In de zin van dat ze 100mtr afstand hield. Doe ik normaal niet snel, brakecheck, maar deze verdiende het wel. Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2, dit was de eerste in 2018. En dat is voor 50.000km per jaar.
pi_182342156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2, dit was de eerste in 2018. En dat is voor 50.000km per jaar.
Goh. Het levensquotum brakechecks zou op 0 moeten staan, maar eigengereide eikels heb je overal.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182343785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
(levensgevaarlijk, snapt de Belg niks van)
Als je dat nou al weet, waarom zoek je de problemen dan op?
Belgen = extra afstand houden en verwacht het onverwachte. Altijd.

En een brake check bij iemand die niet kan rijden is natuurlijk ook niet heel slim :D
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:37:42 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182343938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:30 schreef Piles het volgende:
En een brake check bij iemand die niet kan rijden is natuurlijk ook niet heel slim :D
Precies wat ik dacht ja. Een brake-check is in geen enkel geval slim.

Beheers jezelf gewoon, je wint er toch nooit iets mee.
Huilen dan.
pi_182357938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2,
Je weet wat een quotum is?
Jij hebt jezelf door dit te typen blijkbaar als doelstelling minimaal 2 brakechecks per jaar te doen.
En wat doe je als je onder of boven je quotum komt? Ben je dan helemaal in de war?

Leven en laten leven. Rijdt nou eenmaal rustiger en veiliger.
pi_182358067
Laatste brake-check was in 2001 en een echte dan he: De Sprinter achter mij deed een ruk aan het stuur en vol in de ankers, bijna over de kop.
.
pi_182358136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je weet wat een quotum is?
Jij hebt jezelf door dit te typen blijkbaar als doelstelling minimaal 2 brakechecks per jaar te doen.
En wat doe je als je onder of boven je quotum komt? Ben je dan helemaal in de war?

Leven en laten leven. Rijdt nou eenmaal rustiger en veiliger.
jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.

Ik vind invalidenparkeerplaatsen overigens in sommige gevallen ook ontzettend overdreven. Zo heb je hier bij de bouwmarkt ongeveer 30 parkeerplaatsen waarvan 4 invalidenparkeerplaatsen zijn.
pi_182359383
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je weet wat een quotum is?
Jij hebt jezelf door dit te typen blijkbaar als doelstelling minimaal 2 brakechecks per jaar te doen.
En wat doe je als je onder of boven je quotum komt? Ben je dan helemaal in de war?

Leven en laten leven. Rijdt nou eenmaal rustiger en veiliger.
Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.
pi_182366199
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:48 schreef eRKa het volgende:

[..]

Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.
En wie ben jij dan om iemand een les te moeten leren?
pi_182373876
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:42 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.

Ik vind invalidenparkeerplaatsen overigens in sommige gevallen ook ontzettend overdreven. Zo heb je hier bij de bouwmarkt ongeveer 30 parkeerplaatsen waarvan 4 invalidenparkeerplaatsen zijn.
Omdat dat gewoon bijzonder asociaal is en omdat mijn reactie totaal geen gevaar in het verkeer oplevert kun je het ook niet vergelijken.
En waarom stoor jij je aan het aantal invalidenplaatsen als je gewoon ergens anders kunt parkeren?
Ben je jaloers of zo? Je mag mijn kaart wel hebben als je ook de lichamelijke klachten overneemt.
Die plaatsen zijn er met een reden, het is namelijk niet zo dat invaliden nooit iets doen in huis en dus ook spulletjes willen halen maar niet ver kunnen lopen.
Nogmaals, wil je ruilen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:48 schreef eRKa het volgende:

[..]

Brakechecks zijn geen doel, zeer zeker niet. Maar in hele strikte gevallen wil ik het als uiterste les wel eens gebruiken. Als ik er geen nodig heb in een jaar dan is dat nog beter. Heb ik er méér nodig dan is het tijd om dash- en rearcam te downloaden en kijken waar het mis ging. Meer kwam echter nog nooit voor.
En stel nou eens dat jouw achterligger ook een cam heeft en dus aan kan tonen dat je zonder reden remde?
En wat DW457 al zegt: Wie ben jij om de leraar uit te hangen en iemand de les te lezen?
Dat is iig zoals jij het ziet, ik zie het als gevaarlijk gedrag.
pi_182373960
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon bijzonder asociaal is en omdat mijn reactie totaal geen gevaar in het verkeer oplevert kun je het ook niet vergelijken.
En waarom stoor jij je aan het aantal invalidenplaatsen als je gewoon ergens anders kunt parkeren?
Ben je jaloers of zo? Je mag mijn kaart wel hebben als je ook de lichamelijke klachten overneemt.
Die plaatsen zijn er met een reden, het is namelijk niet zo dat invaliden nooit iets doen in huis en dus ook spulletjes willen halen maar niet ver kunnen lopen.
Nogmaals, wil je ruilen?

Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.

Daarbij kun jij helemaal niet weten of diegene dat wel of niet nodig heeft, misschien heeft hij wel wat met zijn hart of weet ik wat, is niet aan jou om over te oordelen.

En dan beginnen over ''wil je ruilen of zo'' is zo'n slecht argument. Ik kan psychisch helemaal naar de klote zijn, weet jij veel, maar vraag me af of je dan nog wil ruilen.
pi_182374108
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:27 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.

Daarbij kun jij helemaal niet weten of diegene dat wel of niet nodig heeft, misschien heeft hij wel wat met zijn hart of weet ik wat, is niet aan jou om over te oordelen.

En dan beginnen over ''wil je ruilen of zo'' is zo'n slecht argument. Ik kan psychisch helemaal naar de klote zijn, weet jij veel, maar vraag me af of je dan nog wil ruilen.
Lul toch niet zo dom.
Als je problemen hebt waardoor je denkt daar te mogen parkeren moet je een kaart aanvragen.
Met kaart mag je daar staan, zonder kaart niet. Zo simpel is het.
Psychische problemen die je mogelijk hebt vind ik serieus sneu voor je maar verklaart wel eea.

Het is zo makkelijk. Kaart? Parkeer maar. Geen kaart? Parkeer maar, alleen niet hier.
Hoe kun je dat niet begrijpen?
pi_182377375
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:27 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat die nauwelijks gebruikt kunnen worden, omdat maar relatief weinig mensen een invalide kaart hebben, terwijl alle andere parkeerplaatsen vol staan, en een ander die ook slecht ter been is, maar niet in aanmerking komt voor een invalide kaart dan wel 100 meter moet lopen, terwijl er dus nog parkeerplekken vrij zijn.

Daarbij kun jij helemaal niet weten of diegene dat wel of niet nodig heeft, misschien heeft hij wel wat met zijn hart of weet ik wat, is niet aan jou om over te oordelen.

En dan beginnen over ''wil je ruilen of zo'' is zo'n slecht argument. Ik kan psychisch helemaal naar de klote zijn, weet jij veel, maar vraag me af of je dan nog wil ruilen.
Dan zou ik wel stoppen met rijden, als ik jou was... :+

Anyway, wat vaak wordt vergeten is dat mensen met een GPK vaak wel met de auto moeten omdat fietsen ofzo niet mogelijk is. 95% van die andere mensen zonder GPK maar die wel de p-plaats volkwakken hebben die keuze wel... In dat geval moet je ook niet janken als je dan ver moet lopen...wees blij dat je dat kan!
pi_182377483
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:16 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dan zou ik wel stoppen met rijden, als ik jou was... :+
Ik zeg niet dat ik dat ben, ik zeg alleen dat het argument ''kom maar ruilen'' erg sneu is.

Daarbij gaat het er om dat van die 4 parkeerplaatsen er altijd hooguit 2 bezet zijn, meestal niks, dat geeft je nog geen recht om er te gaan staan hoor, maar vind het ook wel erg overdreven. En dan je middelvinger opsteken.... gewoon onnodig.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 20:24:07 ]
pi_182378155
Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat gehandicapten over het algemeen niet hoeven te betalen hier in de UK om hun auto te parkeren, als ze een kaart hebben.
Gaat toch nergens over? Je neemt al 2x zoveel ruimte in, en dan ook nog eens gratis mogen parkeren, pff. De meeste hier in de UK krijgen het omdat ze tonnetje rond zijn, niet omdat ze niet kunnen lopen of iets dergelijks. Of depressie, krijg je het ook direct voor.

Wat mij betreft zou een invalidekaart alleen voor echte invalide mensen moeten zijn, die echt niet kunnen lopen. En moeten ze ook gewoon betalen zoals de rest.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:53:47 #230
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182378197
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat gehandicapten over het algemeen niet hoeven te betalen hier in de UK om hun auto te parkeren, als ze een kaart hebben.
Gaat toch nergens over? Je neemt al 2x zoveel ruimte in, en dan ook nog eens gratis mogen parkeren, pff. De meeste hier in de UK krijgen het omdat ze tonnetje rond zijn, niet omdat ze niet kunnen lopen of iets dergelijks. Of depressie, krijg je het ook direct voor.

Wat mij betreft zou een invalidekaart alleen voor echte invalide mensen moeten zijn, die echt niet kunnen lopen. En moeten ze ook gewoon betalen zoals de rest.
Och, zolang er nog genoeg plek is wil ik wel een stukje lopen. Je bent toch nog geen 80?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_182378320
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:53 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Och, zolang er nog genoeg plek is wil ik wel een stukje lopen. Je bent toch nog geen 80?
Daar heb ik het helemaal niet over, het gaat er over dat invalide mensen hier vrijwel nooit hoeven te betalen, en wij wel.
Daarnaast is de verdeling gewoon scheef, hier in de uk heb je op een totaal van 60 parkeerplekken al snel 15 tot 20 gehandicapten parkeerplaatsen, en de normale plekken zijn vol, en dan mag je gaan wachten.
Ik ben totaal geen tegenstander van gehandicapten parkeerplekken, maar de verdeling moet wel redelijk blijven, en ze moeten gewoon betalen.

Mentale kwesties en obesitas moeten geen reden vormen tot zo'n kaart. Alleen echte invaliden zouden er eentje moeten krijgen. Dus mensen met serieuze hart/long problemen, of mensen die niet kunnen lopen. Niet het vette zeug dat net uit de McDonald's komt rollen richting haar invalideplek met een BicMac in haar muil.
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:03:02 #232
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182378446
Aah zo, ik ben sowieso allergisch voor het betalen voor een parkeerplek.

Ik betaal al genoeg wegenbelasting en andere meuk om ook nog zo'n zakkenvullerstarief te betalen om je auto een uurtje o.i.d. te stallen. Ik pak dan nog liever mijn fiets of ik zet hem ergens neer waar het wel gratuit is.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_182379567
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 09:09 schreef DW457 het volgende:

[..]

En wie ben jij dan om iemand een les te moeten leren?
Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe, dan gaat dat op een dergelijke manier dat er geen schade optreedt. Wel een tikje op de emoties maar niet meer dan dat.
Maar wat men er hier van vindt maakt niet zo gek veel uit voor mij. In het dagelijkse leven geef ik onderwijs aan volwassenen, dus mij maak je niet gek.
pi_182379604
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:42 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

jij klonk anders ook aardig over de zeik met het verhaal van de invalidenparkeerplaats.

Ik vind invalidenparkeerplaatsen overigens in sommige gevallen ook ontzettend overdreven. Zo heb je hier bij de bouwmarkt ongeveer 30 parkeerplaatsen waarvan 4 invalidenparkeerplaatsen zijn.
Inderdaad, 4 bij de bouwmarkt en 8 bij een universitair ziekenhuis. Over verhoudingen gesproken.....
pi_182379797
Geen idee hoe het in de UK is, maar een kaart is hier niet gratis, daar kan je een hoop uurtjes voor parkeren..
pi_182380405
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Geen idee hoe het in de UK is, maar een kaart is hier niet gratis, daar kan je een hoop uurtjes voor parkeren..
Hier £10 per 3 jaar, dus dat is zo'n 3.5 uur parkeren waard. Krijgen ze 3 jaar lang gratis parkeren voor bij heel veel plekken in het land.
pi_182381535
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef eRKa het volgende:
Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe
Als je een brakecheck doet, hoor je niet achter het stuur thuis.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182381576
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:23 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Hier £10 per 3 jaar, dus dat is zo'n 3.5 uur parkeren waard. Krijgen ze 3 jaar lang gratis parkeren voor bij heel veel plekken in het land.
Hier verschilt het per gemeente. In mijn gemeente kost het ¤85 per aanvraag, ongeacht of deze wordt toegekend. De kaart is vijf jaar geldig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:52:56 #239
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182385372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:33 schreef vannelle het volgende:
Iemand parkeerde naast me, ook op een invalidenparkeerplaats.
Ik zat nog in de auto, toeterde om zijn aandacht te trekken en wapperde met mijn invalidenparkeerkaart.
Meneer (stom grijnzend) liet me weten dat het maar voor 5 minuten was dus heb ik het internationale gebaar met 1 vinger maar gegeven.
Die plaatsen zijn er niet voor niks!!
Als je daar graag wil staan wens ik je ook een daadwerkelijke beperking toe.
Hoef je alleen nog maar zo'n kaart te roggelen en dan mag je er staan.
had je auto ervoor gezet en de politie gebeld. Zo'n middelvinger doet niks bij iemand die hem ongegeneerd op de invalidenparkeerplek knalt hoor.
Man of Steal.
pi_182386739
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef eRKa het volgende:

[..]

Iemand die wél kan rijden! Áls ALS! ik eens een brakecheck doe, dan gaat dat op een dergelijke manier dat er geen schade optreedt. Wel een tikje op de emoties maar niet meer dan dat.
Maar wat men er hier van vindt maakt niet zo gek veel uit voor mij. In het dagelijkse leven geef ik onderwijs aan volwassenen, dus mij maak je niet gek.
Blijkbaar wel, anders deed je geen brakecheck ;)

En hoe was t ook alweer, 70% van de bestuurders vindt zichzelf bij de 10% beste bestuurders horen. Beetje leraar weet dat dat niet klopt. Daarbij, als jij een brakecheck doet en mensen lesjes wilt leren in t verkeer ben je per definitie geen goede bestuurder.
pi_182386796
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat gehandicapten over het algemeen niet hoeven te betalen hier in de UK om hun auto te parkeren, als ze een kaart hebben.
Gaat toch nergens over? Je neemt al 2x zoveel ruimte in, en dan ook nog eens gratis mogen parkeren, pff. De meeste hier in de UK krijgen het omdat ze tonnetje rond zijn, niet omdat ze niet kunnen lopen of iets dergelijks. Of depressie, krijg je het ook direct voor.

Wat mij betreft zou een invalidekaart alleen voor echte invalide mensen moeten zijn, die echt niet kunnen lopen. En moeten ze ook gewoon betalen zoals de rest.
Wat pas echt irritant is, is het afhankelijk zijn van je auto om echt overal te kunnen komen en geen alternatief te hebben. Daarnaast is het ook bloedirritant dat elke gemeente zijn eigen gehandicapte parkeerbeleid heeft. Dat schiet echt niet op en kan er niet bij dat dit niet landelijk geregeld is.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:11:11 #242
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182388021
Wanneer is een brakcheck eigenlijk een brakcheck?

Als je alleen de remlichten doet oplichten of als je echt remt?
Man of Steal.
pi_182388695
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
Wanneer is een brakcheck eigenlijk een brakcheck?

Als je alleen de remlichten doet oplichten of als je echt remt?
wat is een brakcheck nu weer? :?
heeft dat iets met drank en de volgende ochtend te maken? :+

en als je een brake check bedoelt,
wat mij betrefd is dat al als je onnodig je remlichten laat zien, hoewel ik me daar nog wel iets bij kan voorstellen (niet veel...), de echte treurnis is natuurlijk als je hem flink instampt (de rem)
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:50:24 #244
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182388771
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:46 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat is een brakcheck nu weer? :?
heeft dat iets met drank en de volgende ochtend te maken? :+

en als je een brake check bedoelt,
wat mij betrefd is dat al als je onnodig je remlichten laat zien, hoewel ik me daar nog wel iets bij kan voorstellen (niet veel...), de echte treurnis is natuurlijk als je hem flink instampt (de rem)
naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.
Man of Steal.
pi_182389262
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.
ja ik doelde ook op het gebruik om redenen van ruzie of wat dan ook.
gebruik hem waar ie voor bedoelt is.

het waarschuwen vanwege een aankomende situatie vind ik daar onder verstaan ;) :)
pi_182389285
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

naja remlichten laten oplichten is soms wel handig als je bijvoorbeeld ziet dat er een gevaarlijke situatie gaat ontstaan. Maar echt op je rem trappen om iemand achter je te naaien nadat je ruzie hebt ja dat is toch iets daar waag ik me zelf niet aan.
Hier kan ik me wel in vinden, dat de lampen alvast als let op signaal gaan dienen.
pi_182389324
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier kan ik me wel in vinden, dat de lampen alvast als let op signaal gaan dienen.
dat is toch überhaupt de bedoeling van die lampen :s) :P
pi_182392752
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
Wanneer is een brakcheck eigenlijk een brakcheck?

Als je alleen de remlichten doet oplichten of als je echt remt?
Brake check is bij mij een volle stamp op het pedaal. Daarom doe ik het niet meer.

Alleen de lampen laten opschijnen is sowieso onzin. Als ik echt iemand wil naaien, dan rem ik eerst normaal en diegene niet reageert voer ik de remdruk snel op. })
.
pi_182394558
Wat remlichten betreft is het wel irritant als men ze onnodig laat branden.
pi_182395463
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

had je auto ervoor gezet en de politie gebeld. Zo'n middelvinger doet niks bij iemand die hem ongegeneerd op de invalidenparkeerplek knalt hoor.
Waarom zou ik dat doen als ik mijn ongenoegen al op een andere manier heb kunnen uiten?
Ik was niet van plan om er iedere keer als er zoiets gebeurt er een grote scene van te maken, ik heb liever dat ze er nog eens over na gaan denken en tot de conclusie komen dat wat ze deden best wel asociaal is.
Maar dat is ws. té positief gedacht.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:15:28 #251
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182395529
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen als ik mijn ongenoegen al op een andere manier heb kunnen uiten?
Ik was niet van plan om er iedere keer als er zoiets gebeurt er een grote scene van te maken, ik heb liever dat ze er nog eens over na gaan denken en tot de conclusie komen dat wat ze deden best wel asociaal is.
Maar dat is ws. té positief gedacht.
dan krijgt die een boete en het leukste is om hem te zien zweten omdat die niet weg kan zonder schade te rijden en de popo gaat hem toch 400euro boete geven
Man of Steal.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:53:30 #252
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182396185
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:46 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat is een brakcheck nu weer? :?
heeft dat iets met drank en de volgende ochtend te maken? :+

en als je een brake check bedoelt,
wat mij betrefd is dat al als je onnodig je remlichten laat zien, hoewel ik me daar nog wel iets bij kan voorstellen (niet veel...), de echte treurnis is natuurlijk als je hem flink instampt (de rem)
En jij schrijft brakecheck en betreft verkeerd :D

Ontopic: mensen die aan brakechecks doen horen niet op de weg thuis. Hoe asociaal anderen zich ook gedragen.
Dit, dus.
pi_182396909
quote:
Op maandag 8 oktober 2018 18:53 schreef Buitendam het volgende:
En jij schrijft brakecheck en betreft verkeerd :D

Ontopic: mensen die aan brakechecks doen horen niet op de weg thuis. Hoe asociaal anderen zich ook gedragen.
:N
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:54:34 #254
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182397631
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:53 schreef Buitendam het volgende:
Ontopic: mensen die aan brakechecks doen horen niet op de weg thuis. Hoe asociaal anderen zich ook gedragen.
Eens, veel te gevaarlijk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:00:26 #255
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182397804
Vraag me af als je dashcam hebt en iemand brakecheckt je en je ramt hem wat gebeurt er dan
Man of Steal.
pi_182398289
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:00 schreef SuperNeger het volgende:
Vraag me af als je dashcam hebt en iemand brakecheckt je en je ramt hem wat gebeurt er dan
Ligt eraan. Als je echt niet op tijd kon remmen heb je een punt. Maar we weten allemaal dat mensen met een dashcam vaker beslissingen nemen (in dit voorbeeld, te laat of te zacht remmen) om een spectaculairder filmpje te krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:25:35 #257
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182398476
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:00 schreef SuperNeger het volgende:
Vraag me af als je dashcam hebt en iemand brakecheckt je en je ramt hem wat gebeurt er dan
Je kunt met een dashcam nooit goed de reden zien waarom iemand voor je remt. Als diegene claimt te schrikken van een steentje tegen de raam heb je toch een probleem. Had je maar afstand moeten houden.
Dit, dus.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:00:05 #258
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182405489
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je kunt met een dashcam nooit goed de reden zien waarom iemand voor je remt. Als diegene claimt te schrikken van een steentje tegen de raam heb je toch een probleem. Had je maar afstand moeten houden.
als iemand hem voor je gooit en gaat remmen kan die toch moeilijk zeggen dat die schrok van een steentje :')
Man of Steal.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:03:17 #259
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182405965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 07:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

als iemand hem voor je gooit en gaat remmen kan die toch moeilijk zeggen dat die schrok van een steentje :')
Nee, het is andersom. Jij rijdt bij hem er achterin en dus ben jij fout. Jij moet kunnen aantonen dat hij bewust een brake check doet.
Dit, dus.
pi_182405998
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En jij schrijft brakecheck en betreft verkeerd :D
brakecheck is volgens mij nog steeds geen woord in het engels woordenboek.
ergo, 2 losse woorden, brake en check.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het is andersom. Jij rijdt bij hem er achterin en dus ben jij fout. Jij moet kunnen aantonen dat hij bewust een brake check doet.
als je op video hebt staan wat Superneger omschrijft heb je wel een probleem als voorligger
denk dat hij dat bedoelt.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:17:47 #261
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182406108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:06 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

brakecheck is volgens mij nog steeds geen woord in het engels woordenboek.
ergo, 2 losse woorden, brake en check.

[..]

als je op video hebt staan wat Superneger omschrijft heb je wel een probleem als voorligger
denk dat hij dat bedoelt.
Nee, hij vraagt zich af wat er gebeurt als iemand voor jou een bc doet en jij hem ramt. Dan moet degene die hem ramt bewijzen dat het niet zijn schuld is. En dat wordt een heel lastig verhaal.
Dit, dus.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:46:41 #262
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182406382
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het is andersom. Jij rijdt bij hem er achterin en dus ben jij fout. Jij moet kunnen aantonen dat hij bewust een brake check doet.
Als je het filmpje laat zien is duidelijk te zien dat iemand hem er voor gooit en op de rem gaat. Dat is volgens mij een brakecheck
Man of Steal.
pi_182412899
Vanmorgen reed ik achter een auto waar geen enkel remlicht van functioneerde. Gruwelijk irritant en onnodig. Je checkt toch even in het donker of je je remlichten ziet oplichten?
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_182414660
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:15 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

dan krijgt die een boete en het leukste is om hem te zien zweten omdat die niet weg kan zonder schade te rijden en de popo gaat hem toch 400euro boete geven
Iemand die asociaal genoeg is om schaamteloos op zo'n plek te parkeren heeft misschien ook op andere vlakken wat minder remmingen.
Ik ga daar niet op gokken al moet ik toegeven dat ik er wel een paar keer over nagedacht heb om zoiets te doen.
pi_182414689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:56 schreef Headlong het volgende:
Vanmorgen reed ik achter een auto waar geen enkel remlicht van functioneerde. Gruwelijk irritant en onnodig. Je checkt toch even in het donker of je je remlichten ziet oplichten?
Zeg eens eerlijk, doe jij dat?
pi_182415558
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:56 schreef Headlong het volgende:
Vanmorgen reed ik achter een auto waar geen enkel remlicht van functioneerde. Gruwelijk irritant en onnodig. Je checkt toch even in het donker of je je remlichten ziet oplichten?
Elke dag?
pi_182415628
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het is andersom. Jij rijdt bij hem er achterin en dus ben jij fout. Jij moet kunnen aantonen dat hij bewust een brake check doet.
Precies. Uitgangspositie is altijd dat de achterligger fout is. Wil je dat omdraaien dan geldt: "wie eist, bewijst".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182415754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Iemand die asociaal genoeg is om schaamteloos op zo'n plek te parkeren heeft misschien ook op andere vlakken wat minder remmingen.
Ik ga daar niet op gokken al moet ik toegeven dat ik er wel een paar keer over nagedacht heb om zoiets te doen.
Had ik ook laatst, althans: alleen zijn derde deed t. Even op t raampje geklopt (motorrijder) en aangegeven en hij was oprecht verbaast.
pi_182416437
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:56 schreef Headlong het volgende:
Vanmorgen reed ik achter een auto waar geen enkel remlicht van functioneerde. Gruwelijk irritant en onnodig. Je checkt toch even in het donker of je je remlichten ziet oplichten?
Geen idee, ik krijg een melding indien er een lamp uitvalt. Maar eerlijk, vroeger controleerde ik dat ook nooit hoor.
.
pi_182416722
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:56 schreef Headlong het volgende:
Vanmorgen reed ik achter een auto waar geen enkel remlicht van functioneerde. Gruwelijk irritant en onnodig. Je checkt toch even in het donker of je je remlichten ziet oplichten?
Aan verlichting hebben zoveel mensen schijt, Kijk, dat een keer 1 achterlampje kapot is kan gebeuren, dat kan immers ook een minuut geleden gebeurd zijn, maar met koplampen zie je ze soms rijden waarvan het stadslicht het ook al niet doet, dan weet je in het donker, zeker hier in de polder, dus gewoon niet wat er aan komt, en wat de afstand van je tegenligger is.

Valt me ook op dat de politie er het ook laat gaan, reed gister nog achter een motoragent, en we kwamen er 2 tegen met een kapotte koplamp, waarvan 1 er dus echt uit was, en de politie vind het ook wel best heb ik het idee.
pi_182416751
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:46 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat is een brakcheck nu weer? :?
heeft dat iets met drank en de volgende ochtend te maken? :+

en als je een brake check bedoelt,
wat mij betrefd is dat al als je onnodig je remlichten laat zien, hoewel ik me daar nog wel iets bij kan voorstellen (niet veel...), de echte treurnis is natuurlijk als je hem flink instampt (de rem)
Wat is betrefd nou weer :? Als je dan mensen verbetertdt, doe het dan goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 18:20:53 ]
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:34:02 #272
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182419269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als je het filmpje laat zien is duidelijk te zien dat iemand hem er voor gooit en op de rem gaat. Dat is volgens mij een brakecheck
Natuurlijk is dat niet duidelijk te zien? Mijn dashcam filmt jouw achterkant. Als ik bij jou achterop knal is het aan mij om aan te tonen dat het een brake check was. En zijn verhaal is altijd vogeltje of steentje en jij hield te weinig afstand.

Succes met dat weerleggen aan de hand van een dashcam.
Dit, dus.
pi_182421148
Kruising waar de stoplichten tijdelijk buiten werking zijn en vervangen door maar liefst 7! verkeersregelaars. Toch gaat het allemaal veel trager, dan normaal met de stoplichten. Kan dit niet beter?
.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:44:59 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182421757
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 22:06 schreef Fer het volgende:
Kruising waar de stoplichten tijdelijk buiten werking zijn en vervangen door maar liefst 7! verkeersregelaars. Toch gaat het allemaal veel trager, dan normaal met de stoplichten. Kan dit niet beter?
Computers zijn over het algemeen sneller dan mensen. En zeker sneller dan 7 mensen die geacht worden samen te werken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182425908
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet duidelijk te zien? Mijn dashcam filmt jouw achterkant. Als ik bij jou achterop knal is het aan mij om aan te tonen dat het een brake check was. En zijn verhaal is altijd vogeltje of steentje en jij hield te weinig afstand.

Succes met dat weerleggen aan de hand van een dashcam.
brake checker gespot

je negeert dus gewoon dat in zijn voorbeeld de auto hem er voor zet en dan meteen op de rem trapt?
natuurlijk is dat dan te bewijzen... het staat op camera.
pi_182428658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, doe jij dat?
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Elke dag?
Ik parkeer altijd vooruit in een parkeervak, terwijl ik achterruit rij zie ik in mijn binnenspiegel de remlichten reflecteren in de omgeving of andere auto's. Overdag is het soms wat ingewikkelder, maar zeker in de vroege ochtend of avond zou het me opvallen.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:50:42 #277
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182429239
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef JDude het volgende:

[..]

En dan ook een uurtje op de vrachtwaggel. Ik had al een redelijk hoge tolerantie* voor truckerts maar zelf een keer in zo'n ding rijden is nog extra verhelderend.

*Recht voor m'n neus een inhaalactie met 1 km/u verschil starten is nog steeds een doodsverwensing waard hoor, geen zorgen :+
Dat wil ik dus echt serieus nog een keer doen. Ik loop ook vaak te schelden op vrachtwagens, maar later denk ik "Als ik een keer mee kan rijden leer ik vast meer begrip te hebben" Nog niet gelukt, maar het staat nog op de planning
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182431149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat wil ik dus echt serieus nog een keer doen. Ik loop ook vaak te schelden op vrachtwagens, maar later denk ik "Als ik een keer mee kan rijden leer ik vast meer begrip te hebben" Nog niet gelukt, maar het staat nog op de planning
Het zou een onderdeel van je rijopleiding moeten zijn. Na het halen van B meteen een uurtje (of twee) op de vrachtwagen. En zwaar subsidiëren, in het kader van instroomverbetering voor beroepschauffeurs.

Vroeger kregen examenkandidaten na een geslaagd rijexamen een slipcursus aangeboden. Nadat het aantal eenzijdige ongevallen behoorlijk was toegenomen hadden ze dit cursusaanbod snel afgeschaft, wegens overmoedige beginnend bestuurders die massaal uit de bocht vlogen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 13:47:42 #279
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182431335
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zou een onderdeel van je rijopleiding moeten zijn. Na het halen van B meteen een uurtje (of twee) op de vrachtwagen. En zwaar subsidiëren, in het kader van instroomverbetering voor beroepschauffeurs.
Absoluut mee eens

quote:
Vroeger kregen examenkandidaten na een geslaagd rijexamen een slipcursus aangeboden. Nadat het aantal eenzijdige ongevallen behoorlijk was toegenomen hadden ze dit cursusaanbod snel afgeschaft, wegens overmoedige beginnend bestuurders die massaal uit de bocht vlogen.
Hmm ja das ook niet de bedoeling. Ik snap de intentie, maar de uitwerking is wat minder. Overigens zou ik te schijterig zijn om een slipcursus te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 oktober 2018 @ 14:58:31 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182432419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:47 schreef karr-1 het volgende:

Hmm ja das ook niet de bedoeling. Ik snap de intentie, maar de uitwerking is wat minder. Overigens zou ik te schijterig zijn om een slipcursus te doen.
Waarom :?
Jij wacht liever tot je onverwacht in een gladde situatie terecht komt en gaat dan in paniekmodus? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 14:59:36 #281
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182432441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom :?
Jij wacht liever tot je onverwacht in een gladde situatie terecht komt en gaat dan in paniekmodus? ;)
Geen idee, het is een onredelijke angst dat weet ik. Ik hoop dat het me nooit overkomt, ik heb geen idee wat ik ga doen als het gebeurt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 oktober 2018 @ 15:02:05 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182432472
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee, het is een onredelijke angst dat weet ik. Ik hoop dat het me nooit overkomt, ik heb geen idee wat ik ga doen als het gebeurt
Als je bang bent, is het niet verstandig aan het verkeer deel te nemen vind ik, daar komen alleen maar ongelukken van.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 15:02:53 #283
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182432483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als je bang bent, is het niet verstandig aan het verkeer deel te nemen vind ik, daar komen alleen maar ongelukken van.
Ik ben niet bang om te rijden, dat doe ik elke dag zonder problemen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:27:43 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182437622
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat wil ik dus echt serieus nog een keer doen. Ik loop ook vaak te schelden op vrachtwagens, maar later denk ik "Als ik een keer mee kan rijden leer ik vast meer begrip te hebben" Nog niet gelukt, maar het staat nog op de planning
bel een rijschool en boek domweg een proeflesje voor 2 uur. Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik heb het Anne cadeau gedaan, gewoon, omdat het kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:29:20 #285
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182437662
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bel een rijschool en boek domweg een proeflesje voor 2 uur. Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik heb het Anne cadeau gedaan, gewoon, omdat het kan.
Ik wil niet zelf in een vrachtwagen rijden, ik wil met een ervaren chauffeur meerijden op een normale rit om gewoon te zien hoe dat is, wat je tegenkomt en wat voor capriolen auto's om je heen uit halen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182437692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee, het is een onredelijke angst dat weet ik. Ik hoop dat het me nooit overkomt, ik heb geen idee wat ik ga doen als het gebeurt
Daarvoor is juist de slipcursus. Je oefent in een gecontroleerde afgesloten stuk asfalt met gemene dingen als gladde stukken wegdek, sproeiers en een bewegend stuk asfalt (om expres de wielen te ontsporen) en een instructeur die verstand heeft van zulke dingen.

Ik heb zelf ook nooit zo'n slipcursus gehad, en volgens mij zou ik ook veel te voorzichtig doen op zo'n baan, maar het lijkt me toch een leerzame aanvulling.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:31:16 #287
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182437709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daarvoor is juist de slipcursus. Je oefent in een gecontroleerde afgesloten stuk asfalt met gemene dingen als gladde stukken wegdek, sproeiers en een bewegend stuk asfalt (om expres de wielen te ontsporen) en een instructeur die verstand heeft van zulke dingen.

Ik heb zelf ook nooit zo'n slipcursus gehad, en volgens mij zou ik ook veel te voorzichtig doen op zo'n baan, maar het lijkt me toch een leerzame aanvulling.
Hmmm ja als je het op die manier bekijkt ben ik het met je eens. Misschien moet ik het gewoon een keer gaan doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:39:13 #288
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182440877
Mensen die schrikken en dan verkeerd reageren.

Ik kom regelmatig met mijn fiets aanbanjeren met zo'n 25km. En dan zie je toch vaak van die scootersukkels en dromende automobilisten die dat niet gewend zijn. Vervolgens schrikken ze zich de pleuris en gaan dan midden op je pad stil staan.

Rijd dan of door of stop even 2 meter eerder. Blokkeren van de paden word niemand blij van.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_182441649
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die schrikken en dan verkeerd reageren.

Ik kom regelmatig met mijn fiets aanbanjeren met zo'n 25km. En dan zie je toch vaak van die scootersukkels en dromende automobilisten die dat niet gewend zijn. Vervolgens schrikken ze zich de pleuris en gaan dan midden op je pad stil staan.

Rijd dan of door of stop even 2 meter eerder. Blokkeren van de paden word niemand blij van.
Is dat niet hetzelfde als ik in mijn auto op een weg 50 blijf rijden (omdat dat het maximum is) terwijl de situatie wellicht een lagere snelheid zou of verstandig zijn?
.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 07:49:59 #290
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182445582
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde als ik in mijn auto op een weg 50 blijf rijden (omdat dat het maximum is) terwijl de situatie wellicht een lagere snelheid zou of verstandig zijn?
Gisteren was het meer in voorrang situaties. Op de fiets heb je heel vaak voorrang bij wegen van rechts en links. En als je dan van die sukkelaars in de auto of op de brommer hebt..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 11 oktober 2018 @ 08:45:34 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182446061
Heb al een paar keer zo'n slipcursus gedaan. Is leuk (vind ik) en je leert er idd wel wat van (of af).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182454876
slipcursus vond ik niet zoveel aan. Geen moeite met sturen, maar in de meeste gevallen ben je toch te laat met reageren omdat je in de relax modus zit. Op de cursus ging het alleen goed als je rechtop zat met beide handen aan het stuur.

Gelukkig heb ik in de praktijk een niet-heftig-sturen-als-er-grip-meer-is reflex. Sta ik tenminste niet achterstevoren zodra de wielen weer grip pakken.
.
pi_182455299
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:09 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

brake checker gespot

je negeert dus gewoon dat in zijn voorbeeld de auto hem er voor zet en dan meteen op de rem trapt?
natuurlijk is dat dan te bewijzen... het staat op camera.
Natuurlijk niet. Jij kunt dat nooit hard maken, want hij zal zich altijd beroepen op iets wat tegen zijn autoruit vloog. Succes met het weerleggen van een steentje op zijn ruit en het op de rem trappen met jouw dashcam.
Dit, dus.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:48:37 #294
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182456453
Ik werd vandaag 2 keer vet afgesneden; één keer op de snelweg, één of andere debiel in een antieke Alto die blijkbaar bonje had met een Volvo die hem er niet langs liet ofzo, die roste hem zó kort voor me langs (uitvoegend) dat ik mezelf nog steeds afvraag hoe hij mijn hijsblok gemist heeft :X.
De ander vond het wel een goed idee om op een turborotonde de binnenring te pakken, ik wilde rechtdoor en ik ben log en traag natuurlijk dus ik pak op mijn gemakkie de buitenkant zodat er zoveel mogelijk van mijn onvrijwillige aanhangwagentjes binnendoor kunnen vliegen, zo ook deze mongol, alleen ging hij effe voor me langs rechtsaf, dat scheelde ook bijna niks.

Zulke risico's nemen om 30 seconden eerder thuis te zijn :') |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:14:33 #295
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182473955
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Ik werd vandaag 2 keer vet afgesneden; één keer op de snelweg, één of andere debiel in een antieke Alto die blijkbaar bonje had met een Volvo die hem er niet langs liet ofzo, die roste hem zó kort voor me langs (uitvoegend) dat ik mezelf nog steeds afvraag hoe hij mijn hijsblok gemist heeft :X.
De ander vond het wel een goed idee om op een turborotonde de binnenring te pakken, ik wilde rechtdoor en ik ben log en traag natuurlijk dus ik pak op mijn gemakkie de buitenkant zodat er zoveel mogelijk van mijn onvrijwillige aanhangwagentjes binnendoor kunnen vliegen, zo ook deze mongol, alleen ging hij effe voor me langs rechtsaf, dat scheelde ook bijna niks.

Zulke risico's nemen om 30 seconden eerder thuis te zijn :') |:(
Herkenbaar dit.

Maar doorgaans op de snelweg waar ik op de middelste strook rijd omdat ik sneller ga dan vrachtwagens, maar niet op de linker rijstrook wil rijden omdat iedereen daar bijna in elkaars kofferbak zit, word ik aan de lopende band afgesneden door autos die voor me willen rijden omdat er weer iemand achter ze zit te pushen.
Ik wil graag afstand houden, maar zo lukt dat niet zonder af te remmen zodra ik word ingehaald.
Ik rijd trouwens gewoon maximum snelheid waar het kan.
Je moeder is een hamster
pi_182475006
Vandaag een auto op de snelweg die de afrit naar het tankstation had gemist. Die ging gewoon over de vluchtstrook via het gras :D Die vloog bijna over de kop, wat een gek joh!
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:31:24 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182475285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:13 schreef sneakydesert het volgende:
Vandaag een auto op de snelweg die de afrit naar het tankstation had gemist. Die ging gewoon over de vluchtstrook via het gras :D Die vloog bijna over de kop, wat een gek joh!
had ie mazzel, meestal zit daar een deftig greppeltje in, en daar rijd je écht niet effe doorheen. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:39:35 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182475442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:14 schreef Crutch het volgende:

[..]

Herkenbaar dit.

Maar doorgaans op de snelweg waar ik op de middelste strook rijd omdat ik sneller ga dan vrachtwagens, maar niet op de linker rijstrook wil rijden omdat iedereen daar bijna in elkaars kofferbak zit, word ik aan de lopende band afgesneden door autos die voor me willen rijden omdat er weer iemand achter ze zit te pushen.
Ik wil graag afstand houden, maar zo lukt dat niet zonder af te remmen zodra ik word ingehaald.
Ik rijd trouwens gewoon maximum snelheid waar het kan.
Tsja, ik snap wel dat je vóór een mobiele kraan wilt rijden ipv erachter, maar dat kan ook gewoon op een normale manier.. Vroegah reed ik nog wel eens met echt zwaar spul 100T++, dan rijd je dus 75 ofzo om de bandjes niet te warm te laten worden (klappers). We reden dan mestal met 3 vrachtwagens en een kraan inclusief begeleiding en je houdt 75 - 100 meter afstand op je collega zodat je alleen maar de retarder hoeft te gebruiken en om te voorkomen dat je met het hele circus tegelijk op bruggen en fly-overs komt te rijden (mag niet van de ontheffing) maar de gemiddelde vrachtwagenchauffeur (ik noem ze expres geen beroepschauffeur) vindt dat er makkelijk 3 vrachtwagens in die ruimte passen.. Ik heb haast, boeien of we de brug- en viaductfunderingen aan stront rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:06:27 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182476794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:13 schreef sneakydesert het volgende:
Vandaag een auto op de snelweg die de afrit naar het tankstation had gemist. Die ging gewoon over de vluchtstrook via het gras :D Die vloog bijna over de kop, wat een gek joh!
http://www.dumpert.nl/mediabase/7540239/49a23962
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182478060
Wat hebben mensen toch haast sinds de economische voorspoed.

Ben ik aan het inhalen met +4 gps. De kut die ik inhaal gaat opeens versnellen, terwijl ik naast haar rij en die lul achter me begint ongeduldig te seinen.
.
pi_182479906
quote:
Die was wel érg enthousiast toen ie zag dat er korting was _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')