Dit is de standaard reactie van motorrijders?quote:Op vrijdag 28 september 2018 17:21 schreef DW457 het volgende:
Nog veiliger is t om je huis helemaal niet uit te komen...
'gebeurt'. Met een 't'.quote:Op zaterdag 29 september 2018 13:34 schreef DW457 het volgende:
Omdat automobilisten de schuld krijgen wanneer fietsers voorrang nemen, wat heel veel gebeurd.
De N44 is uitgerekend een weg waar je goed kan filteren. Soms begint de file al op de A44 en kan je met een beetje laveren zo tot de stoplichten van het kruispunt Wassenaar doorrijden.quote:Op maandag 24 september 2018 15:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Op de N44 (het stuk tussen Den Haag en Wassenaar) is het wat smal en er staat op spitstijden flink file. Als je sommigen zich dan druk ziet maken omdat ze er tussendoor móeten op punten waar het net even niet kan (vrachtwagen, touringcar)...
Dat komt vooral omdat andere mensen er niet mee om kunnen gaan. Nederland is geen motorrij land. Als je in Zuid Europa komt rijdt iedereen en z'n moeder zo ongeveer op een 125cc apparaat. Daar is men er doorgaans veel beter op ingesteld.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor de veiligheid is het beter om helemaal niet deel te nemen aan het verkeer op een motor. Er is een reden voor dat medisch personeel motorrijders 'donoren' noemen.
Verder naar het zuiden wordt dat niet minder hoor (zelfs meer denk ik) 😄quote:Op maandag 1 oktober 2018 09:31 schreef fathank het volgende:
Hier heb je helaas van die sufkutten en carrieretijgers die het nodig vinden om achter het stuur de lippenstift bij te werken en emails te versturen. En dan motorrijders de schuld geven dat ze asociaal zijn .
Maar die lopen tenminste niet te mekkeren over andere weggebruikers.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Verder naar het zuiden wordt dat niet minder hoor (zelfs meer denk ik) 😄
Geen idee, ik zit niet op een Spaanse FOK! 😉quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar die lopen tenminste niet te mekkeren over andere weggebruikers.
Zonder dat ik meteen cijfers heb, weet ik zeker dat motorrijders in bv Italie ook dood worden gereden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 09:31 schreef fathank het volgende:
Dat komt vooral omdat andere mensen er niet mee om kunnen gaan. Nederland is geen motorrij land. Als je in Zuid Europa komt rijdt iedereen en z'n moeder zo ongeveer op een 125cc apparaat. Daar is men er doorgaans veel beter op ingesteld.
ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.quote:Op maandag 1 oktober 2018 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
-knip-
En het is natuurlijk niet relevant door wie je dood wordt gereden en of het je eigen schuld is of niet.
-knip-
nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.quote:De statistieken geven echter aan dat bij de meeste motorongevallen, de gemiddelde snelheid van de motorrijder rond de 40 km/u ligt en dat de schuld van de aanrijding een grote overwinning schenkt aan de automobilist.
De enige reden dat het heel misschien relevant is wiens schuld het is, is dat je jezelf als motorrijder moet realiseren, dat ook al doe je alles goed, dat de kans dat je van je motor wordt gereden vele malen hoger is dan bij andere voertuigen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 16:52 schreef Martijn137 het volgende:
ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.
er schijnen onderzoeken te zijn die aantonen dat een ongeval met een auto en een motor meestal de schuld van de automobilist is dan dat het aan de motorrijder lag.
ik heb helaas geen echte bron gevonden, maar hier referen ze naar ongeval statistieken
Feit is dat je veel sneller over het hoofd wordt gezien op de motor. In heel veel situaties en zeker bij grappen zoals tussen de file door rijden. Ik ben er alert op, omdat ik zelf 12 jaar motor heb gereden (vroeger) en toch word ik nog regelmatig verrast.quote:nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.
want als iedereen hetzelfde reageert op de weg, zou je zeggen dat het percentage dat schuld heeft bij een ongeval ongeveer 50/50 zou zijn... (auto - motor) of denk ik hier nu heel krom?
maar als dat onderzoek / statistieken klopt, waarom is dat dan zo, en wat kunnen we er aan doen.
de overheid is er in ieder geval naar aan het kijken, ben benieuwd of er iets zinnigs uit komt.
wat je eraan kunt doen, is om te beginnen bij types als die superneger, die hier gewoon openlijk zit te verkondigen dat hij geen idee heeft waar een achteruitkijkspiegel voor dient, gewoon het rijbewijs effe doorknippen. Same met mensen die zitten te kutviolen op hun foon.. Geen prent, geen preek, gewoon: knip!, en tot sinasquote:Op maandag 1 oktober 2018 16:52 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik vind het best relevant, en dan niet zo zeer waarom iemand overlijd maar meer waarom er überhaupt een ongeluk gebeurt, dodelijk of niet.
er schijnen onderzoeken te zijn die aantonen dat een ongeval met een auto en een motor meestal de schuld van de automobilist is dan dat het aan de motorrijder lag.
ik heb helaas geen echte bron gevonden, maar hier referen ze naar ongeval statistieken
[..]
nou gaat het me nog niet zozeer om alles bij de automobilist of de motorrijder neer te leggen maar ik vraag me wel af waarom dat dit nou is.
want als iedereen hetzelfde reageert op de weg, zou je zeggen dat het percentage dat schuld heeft bij een ongeval ongeveer 50/50 zou zijn... (auto - motor) of denk ik hier nu heel krom?
maar als dat onderzoek / statistieken klopt, waarom is dat dan zo, en wat kunnen we er aan doen.
de overheid is er in ieder geval naar aan het kijken, ben benieuwd of er iets zinnigs uit komt.
Dat realiseer ik me maar al te goed, maar zoals Sounddragon ookal zegt, er zijn te veel zombies op de weg. dat kan niet goed blijven gaan, en ik heb al een paar keer iets op de radio voorbij horen komen over dat auto's met zelfrijdende eigenschappen zoals een tesla er voor zorgt dat er meer ongelukken gebeuren omdat de mens niet meer zit op te letten "want de techniek doet het wel voor je"quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De enige reden dat het heel misschien relevant is wiens schuld het is, is dat je jezelf als motorrijder moet realiseren, dat ook al doe je alles goed, dat de kans dat je van je motor wordt gereden vele malen hoger is dan bij andere voertuigen.
maar waarom wordt je zo veel sneller over het hoofd gezien?quote:[..]
Feit is dat je veel sneller over het hoofd wordt gezien op de motor. In heel veel situaties en zeker bij grappen zoals tussen de file door rijden. Ik ben er alert op, omdat ik zelf 12 jaar motor heb gereden (vroeger) en toch word ik nog regelmatig verrast.
ik zal je eerlijk bekennen dat ik in de auto ook echt niet heilig ben, af en toe flitsmeister ff aan zetten omdat ik hem vergeten ben, ff een ander speellijstje op spotify aan zetten. oke dat ding zit in de houder, maar nog... slim is het niet echt, maar het is vergelijkbaar met de radio verstellenquote:Op maandag 1 oktober 2018 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat je eraan kunt doen, is om te beginnen bij types als die superneger, die hier gewoon openlijk zit te verkondigen dat hij geen idee heeft waar een achteruitkijkspiegel voor dient, gewoon het rijbewijs effe doorknippen. Same met mensen die zitten te kutviolen op hun foon.. Geen prent, geen preek, gewoon: knip!, en tot sinas
Opletten wat je aan het doen bent, aktief autorijden, niet als een zombie alleen het leven door de voorruit bekijken.
en toch he... als iedere motorrijder er als politie uit zou zien zouden er misschien wel veel meer mensen opletten, want je weet dan niet welke de echte zijnquote:Ik erger me kapot aan die slingerende idioten overal.. Meestal haal je ze in, ga je ernaast rijden en dan moet je eens goed opletten hoe weinig sommige mensen maar opkijken van dat ding.. Ik heb wel eens dik 3 kilometer naast zo'n sufknuppel gereden voor hij in de gaten had dat ik naast hem reed en hem zat aan te kijken. Vervolgens schrok hij zich de tering, liet zijn foon tussen de stoel de middenconsole vallen van schrik en kreeg een kop als een pioenroos. En ik zie er in motorpak toch écht niet uit als een copper.
Waar ik trouwens ook een teringhekel aan heb is van die motorrijders die hun uiterste best doen om eruit te zien als een motoragent met hun leren broek met streepie, gele jas en gele helm.. Trieste sukkels; als je met een nep blaffer op je heup rond mocht rijden zouden het doen, wollah
Je bedoelt dit soort sneuneuzen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
Waar ik trouwens ook een teringhekel aan heb is van die motorrijders die hun uiterste best doen om eruit te zien als een motoragent met hun leren broek met streepie, gele jas en gele helm.. Trieste sukkels; als je met een nep blaffer op je heup rond mocht rijden zouden het doen, wollah
dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben ook echt niet heilig hoor, maar ik zit niet met dat ding op mijn been of gewoon in de hand te Feestboeken of te appen.. Ik stuur wel eens een spraakberichtje als het nodig is. FM gaat automatisch aan als ik mijn auto start, en navigatie doe ik meestal vóór ik ga rijden. Foon zit in een RAM mount, en daar blijft 'ie gewoon zitten. Voor de rest heb ik weinig te zoeken op het ding.
Wat een mafklapperquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt dit soort sneuneuzen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.
!!
Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
Yay Android. Nu FM nog compatibel maken met Android Auto. Draai het nu maar op m'n werktelefoon omdat m'n eigen unit al is overgenomen door het scherm naast m'n stuur.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....
er zit een auto start functie op maar die werkt voor geen meter
kansloos, maar deze doet idd wel heel erg zijn best Volgens mij nog dik strafbaar ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt dit soort sneuneuzen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.
!!
Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
de mijne start op zodra mijn telefoon via BT connect met mijn Garmin, en die gaat aan zodra ik het contact aanzet. Kan volgens mij evengoed met een Aaifoon.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
dat mis ik dus echt wel enorm op mijn Iphone....
er zit een auto start functie op maar die werkt voor geen meter
Dit is ook een terechte klacht jaquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt dit soort sneuneuzen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meneer doet z'n best om op een agent te lijken (heeft zelfs een bamischijf op z'n koffer geplakt) en vond het grappig om mensen te gaan dirigeren met handgebaren.
!!
Dit figuur werd een tijd terug regelmatig gespot op de A27.
Zijn geen zombies, zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Met elke dag miljoenen mensen op de weg, zijn er altijd een paar die een fout maken of niet opletten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:32 schreef Martijn137 het volgende:
Dat realiseer ik me maar al te goed, maar zoals Sounddragon ookal zegt, er zijn te veel zombies op de weg.
Je bent een veel kleiner zichtbaar oppervlak, dus je valt makkelijker weg in het verkeer.quote:maar waarom wordt je zo veel sneller over het hoofd gezien?
want als de motorrijder zich aan de wet houdt zou dat niet mogen.
En dan ook een uurtje op de vrachtwaggel. Ik had al een redelijk hoge tolerantie* voor truckerts maar zelf een keer in zo'n ding rijden is nog extra verhelderend.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Weet je wat zou helpen? Iedereen verplicht motorrijbewijs halen, voordat je je autorijbewijs mag halen. Als je weet wat het is en hoe het gaat, dan ga je er echt anders mee om. (gaat natuurlijk nooit gebeuren).
Ja, hoor. Kun je alleen maar van leren en begrip opbouwen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef JDude het volgende:
En dan ook een uurtje op de vrachtwaggel.
toch krijg ik de indruk dat er te weinig mensen echt met rijden bezig zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zijn geen zombies, zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Met elke dag miljoenen mensen op de weg, zijn er altijd een paar die een fout maken of niet opletten.
ben het wel met hem eens....quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.
Toen toch even lekker op de rem getrapt.
Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden...
Stoer man. Minstens zo treurig als het bumperkleven.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.
Toen toch even lekker op de rem getrapt.
Wat bedoel je hiermee?quote:Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden...
Netjes rijden is wel wat meer dan je alleen aan de V-max houden, je bent gevaarlijk bezig geweest met die brakecheck.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.
Toen toch even lekker op de rem getrapt.
Lijkt me beter dat je zelf je rijbewijs even opnieuw gaat halen, maakt niet uit in dit geval wat die vent achter je doet, jij bent levensgevaarlijk bezig.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef DevFreak het volgende:
Ik had net weer een Marrokkaantje achter me aan rijden die zat te bumperkleven. Normaal rijdt iedereen altijd 'te hard' op dat stuk maar ik had vandaag even geen zin in dat snelle gedoe, dus ik gewoon netjes rijden.
Toen toch even lekker op de rem getrapt.
Zie je dat middelvingertje omhoog gaan, maar wees blij dat je überhaupt mág rijden...
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 15:29 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ben het wel met hem eens....
dat het uiterst irritant is dat hij op je bumper zit, mag duidelijk zijn maar ik vind een brake check wel in de categorie nog lager dan laag actie.
Met zo'n actie roep je nog meer irritatie op en een groter gevaar dan dat hij al veroorzaakte.
als hij namelijk te laat is met remmen zit hij er bij jou achterin.
met een beetje geluk blijft het bij blik schade, beetje pech zit jij met een whiplash.
en mogelijke gevaarlijke situaties voor jullie achterliggers / tegemoet komers die er niks mee te maken hebben..
ik hoop dat, mocht het dan toch gebeuren, hij een dashcam heeft zodat jij (grotendeels) voor de schade op draait.
op het moment dat ik merk dat er achter me een klever zit ga ik spontaan meer ruimte houden naar mijn voorligger, dat is dus de ruimte die hij niet gebruikt bij mij, dus dan neem ik die ruimte wel op mijn voorganger. werkt meestal erg goed, na een tijdje krijgen ze het door en laten ze het voor wat het is. verder maak ik me er niet zo zuur over in de auto.
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stoer man. Minstens zo treurig als het bumperkleven.
[..]
Wat bedoel je hiermee?
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Netjes rijden is wel wat meer dan je alleen aan de V-max houden, je bent gevaarlijk bezig geweest met die brakecheck.
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:01 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lijkt me beter dat je zelf je rijbewijs even opnieuw gaat halen, maakt niet uit in dit geval wat die vent achter je doet, jij bent levensgevaarlijk bezig.
Hallo hallo allemaal....quote:
Dan moet je dat natuurlijk niet zeggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hallo hallo allemaal....
Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring.
Maakt niet uit joh.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hallo hallo allemaal....
Ik gaf net aan dat ik op de rem had getrapt maar daar is eigenlijk geen sprake van. Ik liet gewoon mijn snelheid zakken van 50 naar 35, geen brakecheck... Sorry voor de verwarring.
Meh. En dan nog is die 10 km/u verschil een strenge afspraak (convenant) en niet een wet. In de wet staat namelijk helemaal niks over snelheidsverschil. Volgens de wet mag je gewoon de maximum snelheid rijden tussen de auto's door. Zo lang er maar geen doorgetrokken streep is.quote:Op maandag 24 september 2018 13:39 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wel even met accurate informatie komen A.U.B.
motorrijders mogen tussen de file door rijden met een verschil van 10km/h sneller dan de rest.
bron
Dit.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh.
Je blijft een lul
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 22:43 schreef DevFreak het volgende:
[..]
soms wel, soms kan ik ook super aardig zijn
Wat is een Amerikaanse Japanner?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
Geen irritatie, maar vraag me meer af waarom:
Gasten met zo’n Amerikaanse Japanner, zo’n FastnFurious model. Dikke chromen pijp eronder, stuurtje rechts, grote spoilers.
Maken vaak alleen veel herrie, vandaag een spuit de oprit op met veel wheelspin. Even luidruchtig optrekken, maar daarna bij 80 blijven hangen, waarna ik alsno eerder bij de invoegstrook/snelweg ben en hij met dezelfde snelheid eerst rechts blijft sukkelen, terwijl die baan eraf gaat en daarna kloten om in te voegen.
Waarom?
Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 00:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat is een Amerikaanse Japanner?
Vaak is die troep verlaagd met het allergoedkoopste setje wat ze kunnen vinden en rijdt daarom zo oncomfortabel als de pest. Boven de 100km/h stuiter je dan uit je stoel. Vooral show, no go 😅
Maar dat zijn toch gewoon Japanners? Maar inderdaad, die zouden wel snel moeten kunnen. Misschien kunnen ze de benzine niet betalen? Maar ik zie wel geregeld Civics flink verlaagd die dan stoer doen voordat je de snelweg op gaat en daarna lekker achter een vrachtwagen blijven sukkelen, dan zie je ze al stuiterend op hun stoeltje zittenquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 07:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Nissan Skyline, Toyota Supra, modellen van Acura. Dat zijn best dikke bakken met ditto motor van zichzelf.
Goh. Het levensquotum brakechecks zou op 0 moeten staan, maar eigengereide eikels heb je overal.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2, dit was de eerste in 2018. En dat is voor 50.000km per jaar.
Als je dat nou al weet, waarom zoek je de problemen dan op?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
(levensgevaarlijk, snapt de Belg niks van)
Precies wat ik dacht ja. Een brake-check is in geen enkel geval slim.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 22:30 schreef Piles het volgende:
En een brake check bij iemand die niet kan rijden is natuurlijk ook niet heel slim
Je weet wat een quotum is?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:55 schreef eRKa het volgende:
Jaarquotum brakechecks staat bij mij op 2,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |