abonnement Unibet Coolblue
pi_181658828


[ Bericht 45% gewijzigd door Elan op 03-09-2018 11:57:24 ]
blablablabla
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 3 september 2018 @ 10:55:17 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181658892
Ia dat gezeur op die Larsson niet wat gezocht?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_181658896
El Hankouri speelt met meer lef dan Larsson en is iets sneller, maar hij mag nog wel wat gaan werken aan zijn voortzetting, om het positief uit te drukken. Volgens mij zijn zijn geslaagde voorzetten gisteren ongeveer 0,0 geweest.
pi_181658905
Ben ik erg scheel of staat Feyenoord-Ajax niet in het speelschema van de OP?
  maandag 3 september 2018 @ 10:57:56 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181658930
Ik vind Toornstra op links als Van Persie op 10 speelt niet eens zo'n gek idee. Van Persie moet een vrije rol hebben, dus dan heb je iemand nodig die af en toe zijn positie over kan nemen, vooral bij balverlies. Larsson heeft echt een flinke vormdip waar ie bij ons misschien wel nooit meer uit komt en El Hankouri is het ook niet.
pi_181658933
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ia dat gezeur op die Larsson niet wat gezocht?
Nee, heb zelden een speler gezien bij wie alles mislukte wat hij probeerde en daar betaal je dan 4 miljoen voor.
pi_181658945
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:48 schreef govie het volgende:
Als jorgenson in vorm is dan is hij de beste centrumspits in mijn ogen en rvp is niet capabel om alles vanaf middenveld als 10 te belopen, de waterdragers kunnen dit niet verbloemen zonder nog meer tegengoals te incasseren. En gio wijzigt zijn systeem toch niet. my2cents
Het probleem is nu vaak dat er zo veel balverlies wordt geleden, en mensen dermate veel gaan zwerven, dat het uiteindelijk nergens meer op lijkt. Die achterst linie moet gewoon hoger komen te staan. En als de huidige CVs dat niet kunnen belopen, dan maar andere mensen neerzetten. Maar realistisch gezien gaat Gio het niet zo maar omgooien, behalve dat Jorgensen er wel weer in zal komen.

Je kunt dan juist wat meer naar voren voetballen, als je een spits hebt die de bal even vast kan houden. Dan met een Van Persie en een Berghuis die een loopactie maken (of zelfs Larsson wellicht een keertje) wordt je spel echt wel een stuk onvoorspelbaarder/ gevaarlijker. Dan zakken veel tegenstanders dieper in en kunnen een Clasie/ Vilhena (of Ayoub of Tapia op 1 van die posities) daarachter echt wel wat meer controleren.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 3 september 2018 @ 10:59:34 #8
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181658953
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, heb zelden een speler gezien bij wie alles mislukte wat hij probeerde en daar betaal je dan 4 miljoen voor.
Misschien verhuren in de winter want met gio aan het roer gaat die jongen niet beter spelen. Misschien dat hij onder een andere coach wel weer opbloemt.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181658999
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef govie het volgende:

[..]

Misschien verhuren in de winter want met gio aan het roer gaat die jongen niet beter spelen. Misschien dat hij onder een andere coach wel weer opbloemt.
Ik zie het niet meer goed komen met Larsson, kan de druk niet aan en dat los je niet zo snel op. Vind hem een gevalletje Lurling, al had die de pech dat hij voor zijn komst al werd uitgekotst.
pi_181659009
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef govie het volgende:

[..]

Misschien verhuren in de winter want met gio aan het roer gaat die jongen niet beter spelen. Misschien dat hij onder een andere coach wel weer opbloemt.
Lijkt het beste ja, El Ahmadi functioneerde ook niet onder Been.
  maandag 3 september 2018 @ 11:04:47 #11
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181659038
Jammer dat die hanson gustafson niet bij feyenoord zit. Zelfs die dikke van vi is/was positief over beide spelers.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181659059
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, heb zelden een speler gezien bij wie alles mislukte wat hij probeerde en daar betaal je dan 4 miljoen voor.
In het geval dat Jorgensen na de interlandperiode weer in de basis komt, zou ik hem toch nog een paar wedstrijdjes laten starten. Aangezien ik verwacht dat je dan wat dieper staat, en de ruimtes wat kleiner zijn. Bij de goede dingen die ik van een Larsson gezien heb, komt het toch vooral voort uit dat soort momentjes, een slim steekpassje, een schot van randje 16, dat soort dingen. En anders inderdaad Toornstra op links proberen, zoals hhh38 al zei, die kan wel weer beter de gaten dichtlopen die zo nu en dan ongetwijfeld achter RVP gaan vallen.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 11:06:31 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181659061
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Om vervolgens zelf met bal over die achterlijn te lopen _O_
Ja, wat een kluns is dat ook.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181659076
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:55 schreef Pleun2011 het volgende:
El Hankouri speelt met meer lef dan Larsson en is iets sneller, maar hij mag nog wel wat gaan werken aan zijn voortzetting, om het positief uit te drukken. Volgens mij zijn zijn geslaagde voorzetten gisteren ongeveer 0,0 geweest.
Mo is een heel middelmatig spelertje verder maar hij begrijpt tenminste wel wat de bedoeling is van linksbuiten staan. Larsson destabiliseert het hele elftal met zijn manier van spelen. Hij doet gewoon niet wat positioneel bij zijn taak hoort. Kan echt niet.

Eigenlijk had je natuurlijk gewoon een linksbuiten er bij moeten halen toen Boetius vertrok. Geen idee waarom dit weer niet gedaan is.
blablablabla
pi_181659101
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:55 schreef PicoMMP het volgende:
Ben ik erg scheel of staat Feyenoord-Ajax niet in het speelschema van de OP?
Oei ja, jullie staan (zoals gebruikelijk) in januari op de planning. ADO is dubbel.

Zou het sowieso qua transfers nog even updaten, dus wijzig ik dit ook meteen.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181659109
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:04 schreef govie het volgende:
Jammer dat die hanson gustafson niet bij feyenoord zit. Zelfs die dikke van vi is/was positief over beide spelers.
Bedoel je (Emil) Hansson & Gustafson?

Hansson is namelijk nog van ons, is voor 1 jaartje verhuurd, en heeft nog een contract tot 2020

Gustafson lijkt me duidelijk getest en te licht bevonden. Lijkt mij ook nog altijd wel een speler die wel van meerwaarde had kunnen zijn, maar als hij het mentaal oid niet aan kan om met de druk van Feyenoord te spelen, tsja, dan houdt het op. Ik denk dat Utrecht daar nog wel veel plezier aan gaat beleven in ieder geval.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181659154
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:10 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Bedoel je (Emil) Hansson & Gustafson?

Hansson is namelijk nog van ons, is voor 1 jaartje verhuurd, en heeft nog een contract tot 2020

Gustafson lijkt me duidelijk getest en te licht bevonden. Lijkt mij ook nog altijd wel een speler die wel van meerwaarde had kunnen zijn, maar als hij het mentaal oid niet aan kan om met de druk van Feyenoord te spelen, tsja, dan houdt het op. Ik denk dat Utrecht daar nog wel veel plezier aan gaat beleven in ieder geval.
Gustafson paste qua persoonlijkheid niet bij Feyenoord is mijn indruk van buitenaf. Verder had hij het mankement dat veel spelers hebben die bij Feyenoord mislukken: niet kunnen spelen met de drive en fysieke arbeid die nodig is om bij een club als Feyenoord te slagen. Vejinovic is ook zo'n speler.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 11:14:47 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181659178
Valt me nu pas op hoe weinig thuiswedstrijden we zondag 14.30 hebben.

WANBELEID
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181659186
Gustafson is een Toornstra 2.0.
Prima spelertje voor Utrecht, niks voor Feyenoord.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 11:28:32 #20
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181659463
En die hansson dan wat die dikke was vorige vi uitzending wel positief over? Is die er al klaar voor?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 3 september 2018 @ 11:32:26 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181659548
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zie het niet meer goed komen met Larsson, kan de druk niet aan en dat los je niet zo snel op. Vind hem een gevalletje Lurling, al had die de pech dat hij voor zijn komst al werd uitgekotst.
Denk ik ook. Vejinovic is dan nog wel een beter voorbeeld. Denk dat Larsson het bij de subtop weer prima doet als je hem terugverhuurt
pi_181659549
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:28 schreef govie het volgende:
En die hansson dan wat die dikke was vorige vi uitzending wel positief over? Is die er al klaar voor?
In die minuten die ik hem bij ons heb zien maken denk ik dat hij het sowieso ook niet gaat redden. Het zegt natuurlijk ook wel iets als je aan RKC wordt verhuurd. Lijkt me gewoon dat hij speelminuten krijgt en dan komende zomer een nieuwe club mag uitzoeken. PEC of Heerenveen ofzo, misschien nog een treetje lager..
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181659646
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:51 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Update OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181659647
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Mo is een heel middelmatig spelertje verder maar hij begrijpt tenminste wel wat de bedoeling is van linksbuiten staan. Larsson destabiliseert het hele elftal met zijn manier van spelen. Hij doet gewoon niet wat positioneel bij zijn taak hoort. Kan echt niet.

Eigenlijk had je natuurlijk gewoon een linksbuiten er bij moeten halen toen Boetius vertrok. Geen idee waarom dit weer niet gedaan is.
Snap ook niet wat Boetius nou allemaal verkeerd heeft gedaan in de ogen van Gio dat hij ineens het zwarte schaap (no pun intended) werd. Hij is de enige door wie je nog enigszins anders had kunnen spelen. Nu heb je alleen maar middenvelders en Larsson die met de bal lopen en naar binnen trekken. Je kunt zeggen niet goed genoeg, maar je hebt in ieder geval dreiging van zijn diepgang en snelheid waardoor de overige spelers ook meer ruimte krijgen, omdat de rechtsback van de tegenpartij en een rechter cv hier toch op moet anticiperen. Ik snap deze transfer dus idd ook niet, wanneer je niet de 3,5 miljoen direct gebruikt om er een andere linksbuiten voor terug te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 11:39:04 ]
  maandag 3 september 2018 @ 11:42:59 #25
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_181659739
Het is triest dat een hele matige speler als Mo El Hankouri nu de eerste stand-in blijkt te zijn voor de linksbuitenpositie.

Ik denk trouwens dat het nog best goed kan komen met Larsson. Als straks (?) Haps weer terug is en Jorgensen voor diepte gaat zorgen en er lukken een paar acties bij hem, kan het zo weer lekker gaan lopen. Maar feit blijft dat hij geen echte linksbuiten is met variatie in zijn spel.
pi_181660001
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:42 schreef Rocket Ride het volgende:
Het is triest dat een hele matige speler als Mo El Hankouri nu de eerste stand-in blijkt te zijn voor de linksbuitenpositie.

Ik denk trouwens dat het nog best goed kan komen met Larsson. Als straks (?) Haps weer terug is en Jorgensen voor diepte gaat zorgen en er lukken een paar acties bij hem, kan het zo weer lekker gaan lopen. Maar feit blijft dat hij geen echte linksbuiten is met variatie in zijn spel.
Het hele punt is eigenlijk ook dat je een selectie hebt met een Larsson die geen linksbuiten is en een van Persie die de puf niet heeft om de linksbuiten plek positioneel veel anders in te vullen. Ook van Persie gaat geen rushes buitenom richting de achterlijn maken en dat weet de back ook wel. Je krijgt dus weer hetzelfde soort spel, daar ligt het hele probleem. Je kunt niks anders meer dan de poppetjes veranderen terwijl de veldbezetting verder vrijwel gelijk zal blijven.

Óf je doet een totaal andere tactiek, 5-4-1 ofzo, maar Gio zal nooit een keuze maken om iets te veranderen voor het echt niet anders meer kan. (lees reeks verliespartijen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 11:57:00 ]
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 11:58:09 #27
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181660032
Ik snap ook niet waarom onze buitenspelers altijd zo dicht tegen de lijn aan moeten spelen, dat kan echt niet meer tegenwoordig en al helemaal niet met buitenspelers zonder diepgang.

Ajax doet dat veel beter. Daar houden de backs het veld breed en spelen de 'buiten'spelers veel centraler. Dan voorkom je dat walgelijke U-voetbal waar Feyenoord zo goed in is en rendeert een Larsson waarschijnlijk ook beter.

Maar goed, Gio ziet dat allemaal niet. Onze pRiJzEnPakKeR.
pi_181660078
quote:
4s.gif Op maandag 3 september 2018 11:36 schreef Oldground het volgende:

[..]

Update OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangepast. Topgozer.
blablablabla
pi_181660106
Met dit materiaal zou 442 ook wel voor de hand liggen. Met Persie, Jorgensen en Berghuis op de 3 vooruitgeschoven rollen. Vilhena links, Toornstra rechts en Clasie als achterste middenvelder. Ayoub kan op enig moment 1 van de middenvelders vervangen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 3 september 2018 @ 12:01:28 #30
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660125
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:58 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap ook niet waarom onze buitenspelers altijd zo dicht tegen de lijn aan moeten spelen, dat kan echt niet meer tegenwoordig en al helemaal niet met buitenspelers zonder diepgang.

Ajax doet dat veel beter. Daar houden de backs het veld breed en spelen de 'buiten'spelers veel centraler. Dan voorkom je dat walgelijke U-voetbal waar Feyenoord zo goed in is en rendeert een Larsson waarschijnlijk ook beter.

Maar goed, Gio ziet dat allemaal niet. Onze pRiJzEnPakKeR.
Eens.
pi_181660224
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:58 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap ook niet waarom onze buitenspelers altijd zo dicht tegen de lijn aan moeten spelen, dat kan echt niet meer tegenwoordig en al helemaal niet met buitenspelers zonder diepgang.

Ajax doet dat veel beter. Daar houden de backs het veld breed en spelen de 'buiten'spelers veel centraler. Dan voorkom je dat walgelijke U-voetbal waar Feyenoord zo goed in is en rendeert een Larsson waarschijnlijk ook beter.

Maar goed, Gio ziet dat allemaal niet. Onze pRiJzEnPakKeR.
Tadic speelt echt wel heel dicht tegen de zijlijn aan . Daardoor ontstaat er ruimte voor Ziyech en De Jong in het midden. Het voetbal dat wij spelen neigt eerder naar een omgekeerde V . Alles gaat via het midden rechtstreeks de trechter in.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 12:06:17 #32
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181660246
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:00 schreef H.FR het volgende:
Met dit materiaal zou 442 ook wel voor de hand liggen. Met Persie, Jorgensen en Berghuis op de 3 vooruitgeschoven rollen. Vilhena links, Toornstra rechts en Clasie als achterste middenvelder. Ayoub kan op enig moment 1 van de middenvelders vervangen.
4-4-2 ruit dus. Op dat systeem excelleert Tapia weer als achterste middenvelder, dan kan je beter met Vilhena op links en Clasie op rechts spelen, met vPersie op 10 dan. Zou aardig kunnen werken.

Aangezien Gio gewoon 4-3-3 blijft spelen verwacht ik tegen AZ Ayoub op 10 en Toornstra als linksbuiten. Jørgensen start vanaf de bank neem ik aan.
Makkelijk tweede.
  maandag 3 september 2018 @ 12:08:31 #33
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660304
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

4-4-2 ruit dus. Op dat systeem excelleert Tapia weer als achterste middenvelder, dan kan je beter met Vilhena op links en Clasie op rechts spelen, met vPersie op 10 dan. Zou aardig kunnen werken.

Aangezien Gio gewoon 4-3-3 blijft spelen verwacht ik tegen AZ Ayoub op 10 en Toornstra als linksbuiten. Jørgensen start vanaf de bank neem ik aan.
Clasie als rechtermiddenvelder in een ruit zou sowieso niet werken
pi_181660484
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:58 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap ook niet waarom onze buitenspelers altijd zo dicht tegen de lijn aan moeten spelen, dat kan echt niet meer tegenwoordig en al helemaal niet met buitenspelers zonder diepgang.

Ajax doet dat veel beter. Daar houden de backs het veld breed en spelen de 'buiten'spelers veel centraler. Dan voorkom je dat walgelijke U-voetbal waar Feyenoord zo goed in is en rendeert een Larsson waarschijnlijk ook beter.

Maar goed, Gio ziet dat allemaal niet. Onze pRiJzEnPakKeR.
Dan hebben jullie ook wel middenvelders nodig die goed kunnen opbouwen, en centrale verdedigers die niet bang zijn om het middenveld in te spelen.
Oh.
  maandag 3 september 2018 @ 12:20:50 #35
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660529
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan hebben jullie ook wel middenvelders nodig die goed kunnen opbouwen, en centrale verdedigers die niet bang zijn om het middenveld in te spelen.
Die hebben we ook. Clasie en Ayoub of Tapia op de plek van Vilhena. Van der Heijden durft het middenveld ook in te spelen of in te dribbelen.
pi_181660564
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:07 schreef Elan het volgende:
Larsson destabiliseert het hele elftal met zijn manier van spelen.
Een linksbuiten die een elftal destabiliseert :')?
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 12:24:03 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181660570
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Tadic speelt echt wel heel dicht tegen de zijlijn aan . Daardoor ontstaat er ruimte voor Ziyech en De Jong in het midden. Het voetbal dat wij spelen neigt eerder naar een omgekeerde V . Alles gaat via het midden rechtstreeks de trechter in.
Sorry maar dat is gewoon niet waar. Vergelijk passmaps Ajax tegen Vitesse https://twitter.com/ajaxlife/status/1036544833249267717?s=19

Tegen Kiev waar Tadic een gedeelte wel tegen de lijn aan speelt https://twitter.com/ajaxlife/status/1034764889594753029?s=19

Tegen Emmen https://twitter.com/ajaxlife/status/1033823666306523137?s=19

Twee van de drie duidelijk in de as, tegen Kiev Tadic minder.

Nu Feyenoord versus Nac https://twitter.com/11tegen11/status/1036295441275600896?s=19

En versus Heerenveen https://twitter.com/11tegen11/status/1033732804289462273?s=19

In beide wedstrijden zie je dat er achter Van Persie vrijwel niets gebeurt. Larsson staat vrij ver naar buiten. Berghuis meer centraal maar nog steeds niet zo centraal als die van Ajax. Verder staan de backs minder hoog ivm Ajax en is er veel minder input vanaf het middenveld. Vooral van Vilhena, maar dat is al jaren zo.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 12:25:24 #38
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181660606
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan hebben jullie ook wel middenvelders nodig die goed kunnen opbouwen, en centrale verdedigers die niet bang zijn om het middenveld in te spelen.
Vooral dat laatste ja, dat is wel een groot gebrek. St. Juste zou het kunnen. Clasie kan wel opbouwen. Vilhena niet.
pi_181660631
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die hebben we ook. Clasie en Ayoub of Tapia op de plek van Vilhena. Van der Heijden durft het middenveld ook in te spelen of in te dribbelen.
Maar Vilhena blijft bij jullie toch altijd staan, zonde voor jullie dat hij niet verkocht is voor een leuke som waar jullie een rechtsback van hadden kunnen halen zodat St. Juste in het centrum kan (lijkt mij beter dan Van Beek en Botteghin)
Oh.
pi_181660682
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Sorry maar dat is gewoon niet waar. Vergelijk passmaps Ajax tegen Vitesse https://twitter.com/ajaxlife/status/1036544833249267717?s=19

Tegen Kiev waar Tadic een gedeelte wel tegen de lijn aan speelt https://twitter.com/ajaxlife/status/1034764889594753029?s=19

Tegen Emmen https://twitter.com/ajaxlife/status/1033823666306523137?s=19

Twee van de drie duidelijk in de as, tegen Kiev Tadic minder.

Nu Feyenoord versus Nac https://twitter.com/11tegen11/status/1036295441275600896?s=19

En versus Heerenveen https://twitter.com/11tegen11/status/1033732804289462273?s=19

In beide wedstrijden zie je dat er achter Van Persie vrijwel niets gebeurt. Larsson staat vrij ver naar buiten. Berghuis meer centraal maar nog steeds niet zo centraal als die van Ajax. Verder staan de backs minder hoog ivm Ajax en is er veel minder input vanaf het middenveld. Vooral van Vilhena, maar dat is al jaren zo.
Die passmap van Feyenoord is echt schrijnend ja, het typische Nederlandse voetbal van de laatste jaren. Vraag me wel af welke trainer er dan bij jullie moet komen met wel moderne opvattingen die haalbaar is.
Oh.
  maandag 3 september 2018 @ 12:31:00 #41
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660701
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar Vilhena blijft bij jullie toch altijd staan, zonde voor jullie dat hij niet verkocht is voor een leuke som waar jullie een rechtsback van hadden kunnen halen zodat St. Juste in het centrum kan (lijkt mij beter dan Van Beek en Botteghin)
Dat vind ik ook zonde ja.

St. Juste in het centrum heeft een hoop voordelen omdat ie sneller en beter aan de bal is dan die twee, maar puur verdedigend is het ook niet altijd goed. En soms slordige passes en aannames die je echt niet centraal in de verdediging zou mogen maken.

Ben het wel eens met iemand anders die zei dat je verdediging veel meer moet aansluiten zodat er minder zeeën van ruimte zijn op het middenveld. Dat is met Botteghin in ieder geval bijna onmogelijk.
  maandag 3 september 2018 @ 12:33:35 #42
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660745
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die passmap van Feyenoord is echt schrijnend ja, het typische Nederlandse voetbal van de laatste jaren. Vraag me wel af welke trainer er dan bij jullie moet komen met wel moderne opvattingen die haalbaar is.
Geen idee hoe haalbaar Bosz is maar die zou op nummer 1 moeten staan. Verder ken ik geen Nederlandse trainers die duidelijk adepten zijn van modern voetbal, maar ze zijn er ongetwijfeld. Als het moet kan een buitenlandse trainer ook gewoon natuurlijk, daar hebben we ons grootste succes nota bene mee behaald. Maar welke goede buitenlandse trainer wil nou weer naar Nederland komen ;(
pi_181660803
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Sorry maar dat is gewoon niet waar. Vergelijk passmaps Ajax tegen Vitesse https://twitter.com/ajaxlife/status/1036544833249267717?s=19

Tegen Kiev waar Tadic een gedeelte wel tegen de lijn aan speelt https://twitter.com/ajaxlife/status/1034764889594753029?s=19

Tegen Emmen https://twitter.com/ajaxlife/status/1033823666306523137?s=19

Twee van de drie duidelijk in de as, tegen Kiev Tadic minder.

Nu Feyenoord versus Nac https://twitter.com/11tegen11/status/1036295441275600896?s=19

En versus Heerenveen https://twitter.com/11tegen11/status/1033732804289462273?s=19

In beide wedstrijden zie je dat er achter Van Persie vrijwel niets gebeurt. Larsson staat vrij ver naar buiten. Berghuis meer centraal maar nog steeds niet zo centraal als die van Ajax. Verder staan de backs minder hoog ivm Ajax en is er veel minder input vanaf het middenveld. Vooral van Vilhena, maar dat is al jaren zo.
In een goedlopend elftal is er sowieso sprake van meer roulatie. Heeft ook met kwaliteit te maken. Tadic gaat de ene keer via het midden dan weer voor de voorzet.
Tegen Luik kwam de 1-0 of de 2-0 via een assist van Tadic vanaf de achterlijn op Huntelaar. Dat heb ik Larsson überhaupt nog niet zien doen. Verder laat die passmap tegen NAC ook zien hoeveel via de rechterkant gaat bij ons. Omdat men gewoon amper vertrouwen heeft in Larsson. Berghuis geeft dit ook expliciet aan in het interview na de wedstrijd op Rijnmond trouwens.

Kun je wel roepen dat onze buitenspelers teveel naar links of rechts staan maar Larsson staat exact op dezelfde manier geposteerd als Elia, die wel die variatie en dreiging in zijn spel had. Larsson is gewoon extreem eenvoudig te verdedigen omdat zijn actie veel te voorspelbaar is.
blablablabla
pi_181660808
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zonde ja.

St. Juste in het centrum heeft een hoop voordelen omdat ie sneller en beter aan de bal is dan die twee, maar puur verdedigend is het ook niet altijd goed. En soms slordige passes en aannames die je echt niet centraal in de verdediging zou mogen maken.

Ben het wel eens met iemand anders die zei dat je verdediging veel meer moet aansluiten zodat er minder zeeën van ruimte zijn op het middenveld. Dat is met Botteghin in ieder geval bijna onmogelijk.
Maar dat in dat eerste kan hij zich wel ontwikkelen natuurlijk, dat is al minder bij die andere CV's die jullie hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Geen idee hoe haalbaar Bosz is maar die zou op nummer 1 moeten staan. Verder ken ik geen Nederlandse trainers die duidelijk adepten zijn van modern voetbal, maar ze zijn er ongetwijfeld. Als het moet kan een buitenlandse trainer ook gewoon natuurlijk, daar hebben we ons grootste succes nota bene mee behaald. Maar welke goede buitenlandse trainer wil nou weer naar Nederland komen ;(
Ik denk niet dat Bosz komt als Van Geel er zit, die wil denk ik wel echt mensen met wie hij klikt waar hij mee kan samenwerken en die willen groeien.
Oh.
pi_181660836
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:23 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Een linksbuiten die een elftal destabiliseert :')?
Doordat hij zo enorm slecht en voorspelbaar is qua acties gaat alles via de rechterkant kant Berghuis ergert zich daar ook constant aan op het moment. Het is net alsof je met een incompleet elftal speelt.

Ziyech werd daar vorig seizoen ook gek van. Als een soort tovenaar moest hij als beste speler altijd maar weer een oplossing forceren. Als het niet lukte kreeg hij de schuld.
blablablabla
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 12:39:13 #46
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181660861
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]

In een goedlopend elftal is er sowieso sprake van meer roulatie. Heeft ook met kwaliteit te maken. Tadic gaat de ene keer via het midden dan weer voor de voorzet.
Tegen Luik kwam de 1-0 of de 2-0 via een assist van Tadic vanaf de achterlijn op Huntelaar. Dat heb ik Larsson überhaupt nog niet zien doen. Verder laat die passmap tegen NAC ook zien hoeveel via de rechterkant gaat bij ons. Omdat men gewoon amper vertrouwen heeft in Larsson. Berghuis geeft dit ook expliciet aan in het interview na de wedstrijd op Rijnmond trouwens.

Kun je wel roepen dat onze buitenspelers teveel naar links of rechts staan maar Larsson staat exact op dezelfde manier geposteerd als Elia, die wel die variatie en dreiging in zijn spel had. Larsson is gewoon extreem eenvoudig te verdedigen omdat zijn actie veel te voorspelbaar is.
Oh maar Elia is duidelijk een betere speler dan Larsson, dat is duidelijk. Maar met Elia werd er ook al zo kut gespeeld dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
  maandag 3 september 2018 @ 12:41:03 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181660893
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oh maar Elia is duidelijk een betere speler dan Larsson, dat is duidelijk. Maar met Elia werd er ook al zo kut gespeeld dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Elia was van een hele andere orde maar bracht ook diepgang en dat heeft Larsson totaal niet
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 12:42:10 #48
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181660915
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Elia was van een hele andere orde maar bracht ook diepgang en dat heeft Larsson totaal niet
Dat klopt, dat was zijn meerwaarde. Maar de passmaps zagen er net zo uit als nu.
  maandag 3 september 2018 @ 12:43:36 #49
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181660942
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat klopt, dat was zijn meerwaarde. Maar de passmaps zagen er net zo uit als nu.
Op het moment dat Larsson niet meer in het spel betrokken wordt klopt dat niet meer hoor, denk dat er toen een stuk meer balans was tussen beide kanten. Maar het systeem en het spel was hetzelfde ja
pi_181660955
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oh maar Elia is duidelijk een betere speler dan Larsson, dat is duidelijk. Maar met Elia werd er ook al zo kut gespeeld dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Tijdens het kampioensjaar werd er niet kut gespeeld. Kun je zeggen dat de backs drie klassen beter waren maar geloof niet dat Larsson beter gaat renderen als Haps straks weer speelt.

Berghuis is met alle aids (Diks, Nieuwkoop) die hij de afgelopen tijd achter zich heeft gehad ook niet minderen gaan renderen dan ten tijde van Karsdorp.
blablablabla
pi_181661006
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens het kampioensjaar werd er niet kut gespeeld. Kun je zeggen dat de backs drie klassen beter waren maar geloof niet dat Larsson beter gaat renderen als Haps straks weer speelt.

Berghuis is met alle aids (Diks, Nieuwkoop) die hij de afgelopen tijd achter zich heeft gehad ook niet minderen gaan renderen dan ten tijde van Karsdorp.
Ik gok dat een Jorgensen dus wel een verschil kan maken daar. Nu is het alles via Berghuis op RVP. Maar als RVP iets verder zakt (want Jorgensen staat ervoor) dan heb je ineens 3 aanspeelpunten. Dan kan Larsson wellicht nog wel van waarde worden.

#wishfulthinking
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 3 september 2018 @ 12:47:50 #52
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181661043
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens het kampioensjaar werd er niet kut gespeeld. Kun je zeggen dat de backs drie klassen beter waren maar geloof niet dat Larsson beter gaat renderen als Haps straks weer speelt.

Berghuis is met alle aids (Diks, Nieuwkoop) die hij de afgelopen tijd achter zich heeft gehad ook niet minderen gaan renderen dan ten tijde van Karsdorp.
Omdat Berghuis vorig seizoen zo'n beetje in z'n eentje de kar moest trekken in de voorhoede werd ie ook veel meer aangespeeld. In het kampioensjaar had je Elia en een Jörgensen in vorm.

Dat hetzelfde spel wel goed uitpakte in het kampioensjaar betekent niet dat het zo'n goed spel was. Het was heel opportunistisch krachtvoetbal, wat we net een seizoen vol hebben kunnen houden. Op de lange termijn wil je veel meer een idee achter het voetbal wat je speelt.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 12:48:18 #53
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181661054
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Op het moment dat Larsson niet meer in het spel betrokken wordt klopt dat niet meer hoor, denk dat er toen een stuk meer balans was tussen beide kanten. Maar het systeem en het spel was hetzelfde ja
Ja oke, minder afhankelijk van rechts dan nu.
pi_181661235
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:45 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik gok dat een Jorgensen dus wel een verschil kan maken daar. Nu is het alles via Berghuis op RVP. Maar als RVP iets verder zakt (want Jorgensen staat ervoor) dan heb je ineens 3 aanspeelpunten. Dan kan Larsson wellicht nog wel van waarde worden.

#wishfulthinking
Larsson als linksbuiten moet je gewoon afschrijven. Bij Heerenveen had hij dusdanig veel vrijheid dat het veel lekkerder voetballen was + er was geen druk. Toen de tegenstanders dat eenmaal doorkregen heeft hij eigenlijk ook
geen knikker meer geraakt. Beetje zelfde verhaal als onze vriend Bilal.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 13:05:08 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181661312
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Wanneer heb jij Larsson voor het laatst een assist zien geven vanaf de achterlijn zoals Tadic tegen Luik? Wanneer heb jij Larsson voor het laatst überhaupt de achterlijn zien halen?

Het is niet erg dat je dom bent, maar loop er niet zo mee te koop :)
Dat Tadic soms echt aan de buitenkant staat en vanaf daar een voorzet geeft betekent niet dat ie constant vanuit die positie speelt. Als je zwerft kom je ook wel eens daar terecht. Het probleem bij ons is dat Larsson en Berghuis constant vanuit die positie ver naar buiten met hun acties beginnen.
pi_181661350
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:01 schreef Elan het volgende:
Wanneer heb jij Larsson voor het laatst überhaupt de achterlijn zien halen?
Dit deed hij ook zelden bij Heerenveen dus waarom je dat nu wel van hem zou verwachten is beyond me.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_181661407
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat Tadic soms echt aan de buitenkant staat en vanaf daar een voorzet geeft betekent niet dat ie constant vanuit die positie speelt. Als je zwerft kom je ook wel eens daar terecht. Het probleem bij ons is dat Larsson en Berghuis constant vanuit die positie ver naar buiten met hun acties beginnen.
Dat rouleren van positie is gewoon kwaliteit en komt echt niet doordat hij meer naar buiten geposteerd zou staan.


Zou Larsson wel eens vanaf 10 willen zien. Dit is gewoon niks.
blablablabla
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 13:11:25 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181661440
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat rouleren van positie is gewoon kwaliteit en komt echt niet doordat hij meer naar buiten geposteerd zou staan.


Zou Larsson wel eens vanaf 10 willen zien. Dit is gewoon niks.
Man man man :')
pi_181661475
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:07 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Dit deed hij ook zelden bij Heerenveen dus waarom je dat nu wel van hem zou verwachten is beyond me.
Hij kwam beter tot zijn recht in een 442 destijds met Te Vrede en Veerman in de spits.
blablablabla
pi_181661549
quote:
4s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef onlogisch het volgende:
Elan zakt dieper en dieper weg in de onmogelijke beweringen die hij hier doet. Hier is Elan trouwens wel een kei in.
Het slaat gewoon als een kut op Dirk wat hij roept.
Elia speelde exact vanaf dezelfde positie en toen roemde iedereen Feyenoord vanwege het geweldige en gevarieerde spel vanaf de flanken. Met nagenoeg hetzelfde middenveld en dezelfde centrale verdedigers. Zal het dan niet gewoon simpelweg aan Larsson liggen in plaats van spelers die op papier te ver naar buiten zouden staan?
blablablabla
pi_181661578
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwam beter tot zijn recht in een 442 destijds met Te Vrede en Veerman in de spits.
Hij was het best voor Heerenveen in een 4-2-3-1 met Van den Berg, De Roon, Thern, Slagveer en Uth. Alleen had hij last van zijn blessures waardoor hij niet constant kon spelen naarmate zijn vormpeil steeg. In die 4-4-2/4-3-3 vond ik Heerenveen weinig bijzonder en dat was met fucking Foppe de Haan als hoofdcoach.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  maandag 3 september 2018 @ 13:17:49 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181661582
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwam beter tot zijn recht in een 442 destijds met Te Vrede en Veerman in de spits.
https://www.transfermarkt(...)lus/0?saison_id=2015
https://www.transfermarkt(...)n/306/saison_id/2016

Zoek de 442. Ik tel er 3 in 68 wedstrijden (waarvan 1x met Te Vrede en Veerman in de spits). Larsson stond 90% van de wedstrijden voor Heerenveen gewoon op linksbuiten.
  maandag 3 september 2018 @ 13:20:32 #63
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181661641
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwam beter tot zijn recht in een 442 destijds met Te Vrede en Veerman in de spits.
Ik stel voor dat we te Vrede dan terughalen in de Kuip zodat Larsson beter gaat renderen.

Maakte gisteren ook weer een prima goal.
Makkelijk tweede.
pi_181661698
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Het slaat gewoon als een kut op Dirk wat hij roept.
Elia speelde exact vanaf dezelfde positie en toen roemde iedereen Feyenoord vanwege het geweldige en gevarieerde spel vanaf de flanken. Met nagenoeg hetzelfde middenveld en dezelfde centrale verdedigers. Zal het dan niet gewoon simpelweg aan Larsson liggen in plaats van spelers die op papier te ver naar buiten zouden staan?
Elia is toch ook een totaal ander type. Of wat bedoel je precies?
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 13:26:01 #65
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181661708
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Het slaat gewoon als een kut op Dirk wat hij roept.
Elia speelde exact vanaf dezelfde positie en toen roemde iedereen Feyenoord vanwege het geweldige en gevarieerde spel vanaf de flanken. Met nagenoeg hetzelfde middenveld en dezelfde centrale verdedigers. Zal het dan niet gewoon simpelweg aan Larsson liggen in plaats van spelers die op papier te ver naar buiten zouden staan?
Kut op dirk ja? Begrijpend lezen is moeilijk he? Ik loop net de hele tijd te beweren dat Larsson teveel naar buiten staat en dat hij geen speler is die dan rendeert (+ dat los van Larsson het spel van Feyenoord op deze manier uberhaupt minder rendeert, zie die lange post). Daarom zou je de buitenspelers wat meer centraal moeten hebben. Larsson komt dan min of meer regelmatig in balbezit op de 10 positie, wat jij zo graag wil!!!!

En het geroemde en gevarieerde spel met Elia? Nooit gezien of gelezen.

En dit 'dat rouleren van positie is gewoon kwaliteit'. Rouleren van positie is TACKTIEK.
pi_181661731
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

https://www.transfermarkt(...)lus/0?saison_id=2015
https://www.transfermarkt(...)n/306/saison_id/2016

Zoek de 442. Ik tel er 3 in 68 wedstrijden (waarvan 1x met Te Vrede en Veerman in de spits). Larsson stond 90% van de wedstrijden voor Heerenveen gewoon op linksbuiten.
Tegen Willem 2 was dat inderdaad. Toen speelde hij wel genot . Maar ook tegen Cambuur in een 343 kwam hij beter tot zijn recht dan met 3 middenvelders.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 13:33:27 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181661830
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Tegen Willem 2 was dat inderdaad. Toen speelde hij wel genot . Maar ook tegen Cambuur in een 343 kwam hij beter tot zijn recht dan met 3 middenvelders.
Hij heeft heel veel goede en slechte wedstrijden afgewisseld gedurende die jaren bij Heerenveen, dus op basis van één wedstrijd aangeven hij het beste tot z'n recht kwam in een 442 is een beetje opportunistisch. Formatie zegt uiteindelijk ook niet alles, het gaat erom hoe je het elftal zo'n formatie in laat vullen. Ajax speelt ook gewoon 433, maar die hebben spelers die regelmatig op elkaars positie opduiken. Daar zou Larsson ook bij gebaat zijn, maar het systeem van Gio is veel te rigide. En nee, dat ligt niet alleen aan kwaliteit.
pi_181661841
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kut op dirk ja? Begrijpend lezen is moeilijk he? Ik loop net de hele tijd te beweren dat Larsson teveel naar buiten staat en dat hij geen speler is die dan rendeert (+ dat los van Larsson het spel van Feyenoord op deze manier uberhaupt minder rendeert, zie die lange post). Daarom zou je de buitenspelers wat meer centraal moeten hebben. Larsson komt dan min of meer regelmatig in balbezit op de 10 positie, wat jij zo graag wil!!!!

En het geroemde en gevarieerde spel met Elia? Nooit gezien of gelezen.

En dit 'dat rouleren van positie is gewoon kwaliteit'. Rouleren van positie is TACKTIEK.
Larsson rendeert nergens, gisteren kreeg hij een bal kapt (gras is groen) naar binnen en..... gaat nog even rustig staan kijken. Dat was voor Gio ook primair de reden om hem te wisselen volgens eigen zeggen.
Kun je wel zeggen dat het tactiek is, of hij verkeerd opgesteld zou staan maar blijkbaar voert bij simpele instructies gewoon niet uit. Hij mist elke vorm van handelingssnelheid die een Tadic wel heeft .

Of eigenlijk pijnlijker nog, is hij niet in staat deze uit te voeren .
blablablabla
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 13:37:02 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181661897
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Larsson rendeert nergens, gisteren kreeg hij een bal kapt (gras is groen) naar binnen en..... gaat nog even rustig staan kijken. Dat was voor Gio ook primair de reden om hem te wisselen volgens eigen zeggen.
Kun je wel zeggen dat het tactiek is, of hij verkeerd opgesteld zou staan maar blijkbaar voert bij simpele instructies gewoon niet uit. Hij mist elke vorm van handelingssnelheid die een Tadic wel heeft .

Of eigenlijk pijnlijker nog, is hij niet in staat deze uit te voeren .
Dan kun je nog wel proberen het maximale er uit te halen. Dat gebeurt nu dus helemaal niet, met heel Feyenoord niet.
pi_181661927
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 13:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Elia is toch ook een totaal ander type. Of wat bedoel je precies?
In welke zin is Elia een ander type? Ik zie de verschillen in kwaliteit wel maar in principe zou Larsson moeten doen/kunnen wat Elia deed.

Het is niet dat Gio een ander systeem of invulling aan het elftal is gaan geven sinds die eerste vertrokken is.

Kun je hem wellicht ook aanrekenen, maar dat is weer een andere discussie.
blablablabla
pi_181662393
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

In welke zin is Elia een ander type? Ik zie de verschillen in kwaliteit wel maar in principe zou Larsson moeten doen/kunnen wat Elia deed.

Het is niet dat Gio een ander systeem of invulling aan het elftal is gaan geven sinds die eerste vertrokken is.

Kun je hem wellicht ook aanrekenen, maar dat is weer een andere discussie.
Elia is veel meer een klassieke buitenspeler; de buitenkant opzoeken, diepte in het spel. Die moet je diep sturen of een actie laten maken (dat laatste heeft hij gemeen met Larsson). Dat diep sturen past ook bij zijn grote wapen, zijn snelheid.

Larsson is veel meer een technisch vaardige speler die het van de persoonlijke actie en passing moet hebben; hij is juist degene die mensen weg moet sturen in plaats van weggestuurd te worden. In die zin is het ook logischer om hem wat meer naar binnen te laten spelen (al is het ook geen tien denk ik).

Ik zie hem verder te weinig voetballen bij Feyenoord om wat te zeggen over zijn spel bij ons, maar hem als klassieke linksbuiten inzetten lijkt me niet passend bij zijn kwaliteiten.

Als je zijn doelpunten en assists bij Heerenveen bekijkt zie je dat hij het gevaarlijkst is als hij centraal speelt of vanaf links naar het centrum toe trekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 14:14:54 ]
  maandag 3 september 2018 @ 14:14:15 #72
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181662634
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

In welke zin is Elia een ander type? Ik zie de verschillen in kwaliteit wel maar in principe zou Larsson moeten doen/kunnen wat Elia deed.
:D _O-

Ja, vrijwel hetzelfde type inderdaad. Log uit.
pi_181662928
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:14 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:D _O-

Ja, vrijwel hetzelfde type inderdaad. Log uit.
Zie heus wel de verschillen qua speelstijl, maar Larsson wordt door Gio dus op exact dezelfde manier gebruikt. Lijkt me derhalve een legitieme vraag.
blablablabla
pi_181662986
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 14:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Elia is veel meer een klassieke buitenspeler; de buitenkant opzoeken, diepte in het spel. Die moet je diep sturen of een actie laten maken (dat laatste heeft hij gemeen met Larsson). Dat diep sturen past ook bij zijn grote wapen, zijn snelheid.

Larsson is veel meer een technisch vaardige speler die het van de persoonlijke actie en passing moet hebben; hij is juist degene die mensen weg moet sturen in plaats van weggestuurd te worden. In die zin is het ook logischer om hem wat meer naar binnen te laten spelen (al is het ook geen tien denk ik).

Ik zie hem verder te weinig voetballen bij Feyenoord om wat te zeggen over zijn spel bij ons, maar hem als klassieke linksbuiten inzetten lijkt me niet passend bij zijn kwaliteiten.

Als je zijn doelpunten en assists bij Heerenveen bekijkt zie je dat hij het gevaarlijkst is als hij centraal speelt of vanaf links naar het centrum toe trekt.
Als Jorgensen fit is is er dus eigenlijk geen plek meer voor hem. Zou je hem eventueel op de positie van Toornstra kunnen zetten, of is dat te gedoemd te mislukken?
blablablabla
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 3 september 2018 @ 14:34:46 #75
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181663075
Ik snap ergens niet dat Koeman moeite doet voor een marokaanse puber van Ajax in oranje. terwijl st juste al een paar weken erg goed bezig is bij ons op die plek.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 3 september 2018 @ 14:39:17 #76
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181663159
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap ergens niet dat Koeman moeite doet voor een marokaanse puber van Ajax in oranje. terwijl st juste al een paar weken erg goed bezig is bij ons op die plek.
Dat valt ook wel mee. Hij zou eerder meegenomen worden als centrale verdediger, Nederland speelt met 3 CVs tegenwoordig

En voor welk land zou St. Juste anders kiezen?
pi_181663164
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie heus wel de verschillen qua speelstijl, maar Larsson wordt door Gio dus op exact dezelfde manier gebruikt. Lijkt me derhalve een legitieme vraag.
Als dat zo is (je weet niet welke opdrachten hij meekrijgt, maar het lijkt er in grote lijnen wel op ja) zegt dat genoeg over GvB.

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Als Jorgensen fit is is er dus eigenlijk geen plek meer voor hem. Zou je hem eventueel op de positie van Toornstra kunnen zetten, of is dat te gedoemd te mislukken?
Ik denk dat hij centraal wel kan renderen, beter dan Toornstra. Hij heeft niet de drive, maar is wel beter in de passing en heeft meer overzicht. Technisch vaardiger en heeft een betere actie in huis.

quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Sorry maar dat is gewoon niet waar. Vergelijk passmaps Ajax tegen Vitesse https://twitter.com/ajaxlife/status/1036544833249267717?s=19

Tegen Kiev waar Tadic een gedeelte wel tegen de lijn aan speelt https://twitter.com/ajaxlife/status/1034764889594753029?s=19

Tegen Emmen https://twitter.com/ajaxlife/status/1033823666306523137?s=19

Twee van de drie duidelijk in de as, tegen Kiev Tadic minder.

Nu Feyenoord versus Nac https://twitter.com/11tegen11/status/1036295441275600896?s=19

En versus Heerenveen https://twitter.com/11tegen11/status/1033732804289462273?s=19

In beide wedstrijden zie je dat er achter Van Persie vrijwel niets gebeurt. Larsson staat vrij ver naar buiten. Berghuis meer centraal maar nog steeds niet zo centraal als die van Ajax. Verder staan de backs minder hoog ivm Ajax en is er veel minder input vanaf het middenveld. Vooral van Vilhena, maar dat is al jaren zo.
Zie ook deze post; achter de spitsen gebeurt veel te weinig. Dat zou Larsson beter in kunnen vullen dan Toornstra met zijn kwaliteiten. In de as zie ik graag technisch sterke spelers die een pass kunnen geven, want spelers in de as kunnen het spel zowel naar links als naar rechts verleggen. Toornstra is daar niet het type voor, die heeft andere kwaliteiten. Dat is veel meer een rechtermiddenvelder in een 4-4-2-opstelling met zijn loopvermogen en inzet. Berghuis zou ook baat hebben bij een betere voetballer aanvallend centraal op het middenveld.

Larsson centraal posteren heeft ook duidelijke nadelen hoor; het is nou niet een type dat van harte meeverdedigt. Dat moet je dus óf tactisch oplossen buiten balbezit óf je moet hem dusdanig prikkelen dat hij die taken wel oppakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 14:41:17 ]
pi_181663170
die El Hankouri hoef je ook niet op links te zetten, die bakte er ook niks van.
pi_181663242
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 14:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als dat zo is (je weet niet welke opdrachten hij meekrijgt, maar het lijkt er in grote lijnen wel op ja) zegt dat genoeg over GvB.

[..]

Ik denk dat hij centraal wel kan renderen, beter dan Toornstra. Hij heeft niet de drive, maar is wel beter in de passing en heeft meer overzicht. Technisch vaardiger en heeft een betere actie in huis.

[..]

Zie ook deze post; achter de spitsen gebeurt veel te weinig. Dat zou Larsson beter in kunnen vullen dan Toornstra met zijn kwaliteiten. In de as zie ik graag technisch sterke spelers die een pass kunnen geven, want spelers in de as kunnen het spel zowel naar links als naar rechts verleggen. Toornstra is daar niet het type voor, die heeft andere kwaliteiten. Dat is veel meer een rechtermiddenvelder in een 4-4-2-opstelling met zijn loopvermogen en inzet. Berghuis zou ook baat hebben bij een betere voetballer aanvallend centraal op het middenveld.

Larsson centraal posteren heeft ook duidelijke nadelen hoor; het is nou niet een type dat van harte meeverdedigt. Dat moet je dus óf tactisch oplossen buiten balbezit óf je moet hem dusdanig prikkelen dat hij die taken wel oppakt.
Waar ga je RvP dan neerzetten? Als Jorgensen terugkomt komt RvP toch gewoon terug op 10?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181663335
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:43 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Waar ga je RvP dan neerzetten? Als Jorgensen terugkomt komt RvP toch gewoon terug op 10?
Dat verwacht ik ook ja. Tot 'ie weer geblesseerd raakt. Maar dat betekent niet dat je Larsson moet misbruiken als klassieke linksbuiten, dan kun je 'm nog beter op de bank zetten.

Je zou Van Persie ook op links kunnen zetten als valse linksbuiten, maar daar heeft 'ie het loopvermogen niet meer voor zei Badder een tijdje geleden al terecht. Zonde eigenlijk, want dan had je echt een bizar goede voorhoede gehad inclusief Larsson als hij zijn vorm hervindt.
pi_181663617
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 14:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook ja. Tot 'ie weer geblesseerd raakt. Maar dat betekent niet dat je Larsson moet misbruiken als klassieke linksbuiten, dan kun je 'm nog beter op de bank zetten.

Je zou Van Persie ook op links kunnen zetten als valse linksbuiten, maar daar heeft 'ie het loopvermogen niet meer voor zei Badder een tijdje geleden al terecht. Zonde eigenlijk, want dan had je echt een bizar goede voorhoede gehad inclusief Larsson als hij zijn vorm hervindt.
Jorgensen zou eventueel ook op links kunnen. Heeft hij voor zijn vorige clubs ook wel gespeeld.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 3 september 2018 @ 14:59:37 #82
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181663619
St Juste is momenteel captain bij Jong Oranje en daar hebben ze hem denk ik wel harder nodig.

Ik vind St Juste ook beter dan Mazraoui, ook in potentieel. Wat dat betreft heeft ie het eigenlijk wel meezitten dat hij als rechtsback gebruikt wordt, met de Ligt, van Dijk en de Vrij is er de komende jaren weinig ruimte op het centrum terwijl concurrenten als Karsdorp, Veltman, Hateboer en Janmaat niet zo heel bijzonder zijn. Daarom probeert hij ook een Mazraoui te overtuigen; de komende jaren zitten we gewoon niet heel breed op die positie.
Makkelijk tweede.
  maandag 3 september 2018 @ 15:31:14 #83
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181664233
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_181664387
quote:
Feyenoord is gestopt met het woord 'sponsor' te gebruiken. het zijn nu allemaal 'strategische partners' of zoals nu gaan ze nog een stapje verder. Bijzonder vermoeiend marketinggeneuzel.
  maandag 3 september 2018 @ 15:43:51 #85
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181664571
Klinkt als een personage uit Dungeons & dragons.
pi_181665676
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 15:46 schreef Sloggi het volgende:
Klinkt als een personage uit Dungeons & dragons.
"Hi, my name is Lemon Sheep, I am Timekeeper of dungeon 'the Tub'. Enter to find your way to unimaginable riches, but linger too long, and you'll find yourself fighting in the 7th hell" :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181665764
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Jorgensen zou eventueel ook op links kunnen. Heeft hij voor zijn vorige clubs ook wel gespeeld.
Ja, dat zou inderdaad ook nog wel kunnen. Hij speelde dan volgens mij wel meer als linkerspits in 442 toch? Maar als Gio een plekje moet zoeken voor Jorgensen zou het nog niet zo een gek idee zijn Larsson vervangen en RVP te laten staan.

Dan kan Ayoub Toornstra ook nog vervangen en zou het zo maar ergens op kunnen lijken.

Al ben ik ook wel fan van hoe balvast Jorgensen is als spits, en die kwaliteit benut je natuurlijk niet zo effectief vanaf links.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181666263
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oh maar Elia is duidelijk een betere speler dan Larsson, dat is duidelijk. Maar met Elia werd er ook al zo kut gespeeld dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Is deels waar, voetbal in kampioensjaar was niet goed maar er werd veel meer gecreeerd.
  maandag 3 september 2018 @ 17:45:22 #90
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181666481
Feyenoord creëert op het moment ook vreselijk veel, het verschil is voornamelijk dat er niks werd weggegeven toen.

Leuk statistiekje van het kampioensjaar; geen enkele club maakte in eigen huis nog een goal tegen Feyenoord wanneer Feyenoord een voorsprong had gepakt. Heerenveen-thuis is de enige wedstrijd die ondanks een tussentijdse voorsprong niet gewonnen werd. In 34 wedstrijden waren uberhaupt PSV, Vitesse en Heerenveen de enige ploegen die tegen Feyenoord een ‘gelijkmaker’ scoorden (en Feyenoord won daar dus twee van alsnog).

Nu is het nog billenknijpen na een 0-4 voorsprong tegen Heerenveen.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 17:53:44 #91
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181666624
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Feyenoord creëert op het moment ook vreselijk veel, het verschil is voornamelijk dat er niks werd weggegeven toen.
Ik vind dat wel meevallen. Ja tegen Trencin, maar die bakten er helemaal niks van in De Kuip.
  maandag 3 september 2018 @ 18:04:10 #92
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181666867
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 17:53 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen. Ja tegen Trencin, maar die bakten er helemaal niks van in De Kuip.
Ook tegen de Graafschap, Excelsior, NAC en Heerenveen. 12 goals uit 4 wedstrijden is ook helemaal prima, dat is meer dan Ajax. Stel dat je dit ritme het hele seizoen volhoudt dan eindig je boven de 100 goals. Die 7 tegengoals, daar zit het probleem. Dat is echt belachelijk veel. In perspectief gezet; Feyenoord kreeg haar zevende tegengoal in het kampioensjaar pas in de twaalfde speelronde, en stond na de 23e speelronde op 12 tegengoals.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 18:13:34 #93
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181667075
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ook tegen de Graafschap, Excelsior, NAC en Heerenveen. 12 goals uit 4 wedstrijden is ook helemaal prima, dat is meer dan Ajax. Stel dat je dit ritme het hele seizoen volhoudt dan eindig je boven de 100 goals. Die 7 tegengoals, daar zit het probleem. Dat is echt belachelijk veel. In perspectief gezet; Feyenoord kreeg haar zevende tegengoal in het kampioensjaar pas in de twaalfde speelronde, en stond na de 23e speelronde op 12 tegengoals.
Niet met je eens, dit is scorebordjournalistiek. Het is niet zo dat het veldspel waaruit de kansen voortkomen veel hoop geeft op continuïteit een heel seizoen lang.
  maandag 3 september 2018 @ 18:14:09 #94
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_181667081
Even iets totaal niet voetbalgerelateerds en ik weet niet of iemand zich er überhaupt iets van aantrekt :D
Maar gisteren is in dat straatje dat de uitgang is van dat grote parkeerterrein van het vroegere ziekenhuis bij een hele rij auto's het raam ingetikt en de airbag gejat. Ik ben in ieder geval zo'n lul dat ik toch iets meer rekening ga houden met waar ik parkeer, al ben ik de dans ontsprongen :P
  maandag 3 september 2018 @ 18:54:26 #95
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181667913
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ook tegen de Graafschap, Excelsior, NAC en Heerenveen. 12 goals uit 4 wedstrijden is ook helemaal prima, dat is meer dan Ajax. Stel dat je dit ritme het hele seizoen volhoudt dan eindig je boven de 100 goals. Die 7 tegengoals, daar zit het probleem. Dat is echt belachelijk veel. In perspectief gezet; Feyenoord kreeg haar zevende tegengoal in het kampioensjaar pas in de twaalfde speelronde, en stond na de 23e speelronde op 12 tegengoals.
Dit zijn Jan de Jong opmerkingen. ‘We hebben de meeste passes’. Genot.
  maandag 3 september 2018 @ 18:57:41 #96
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181667994
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Niet met je eens, dit is scorebordjournalistiek. Het is niet zo dat het veldspel waaruit de kansen voortkomen veel hoop geeft op continuïteit een heel seizoen lang.
Ik zou niet weten waarom niet? Het veldspel is zeker niet goed, maar feit is dat we ook eind vorig seizoen iedere wedstrijd wel drie goals maakten. Je kan er lang over doorlullen, het is gewoon zo dat Feyenoord niet minder scoort dan in het kampioensseizoen, nog eigenlijk best veel kansen mist ook, en nu wel vreselijk veel domme tegengoals krijgt.

15 ploegen in de Eredivisie kunnen er gewoon helemaal niks van, met spelers als Berghuis, vPersie, Jørgensen en eigenlijk ook wel Toornstra en Vilhena zal je altijd wel op individuele kwaliteit een aantal doelpunten maken tegen die ploegen. Verder toonde Feyenoord tegen PSV aan dat het in ieder geval niet heel lastig was om die ploeg te ontregelen. Als de defensie nu stabiel was geweest kwamen we denk ik al een heel eind verder, sterker zelfs; dan hield niets ons tegen om PSV en Ajax te kunnen blijven achtervolgen.
Makkelijk tweede.
  maandag 3 september 2018 @ 19:21:45 #97
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181668592
quote:
Juwelier. Logisch toch.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 3 september 2018 @ 19:50:27 #98
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181669310
Ik ‘pleit’ overigens voor Berghuis als speler/assistent de komende maanden. Hij is zowat de enige van de spelers en staf die uitgesproken kritisch is. Er zijn genoeg dingen op hem aan te merken, maar het interview na de wedstrijd vind ik dan wel weer goed van hem.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 19:51:39 #99
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181669334
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet? Het veldspel is zeker niet goed, maar feit is dat we ook eind vorig seizoen iedere wedstrijd wel drie goals maakten. Je kan er lang over doorlullen, het is gewoon zo dat Feyenoord niet minder scoort dan in het kampioensseizoen, nog eigenlijk best veel kansen mist ook, en nu wel vreselijk veel domme tegengoals krijgt.

15 ploegen in de Eredivisie kunnen er gewoon helemaal niks van, met spelers als Berghuis, vPersie, Jørgensen en eigenlijk ook wel Toornstra en Vilhena zal je altijd wel op individuele kwaliteit een aantal doelpunten maken tegen die ploegen. Verder toonde Feyenoord tegen PSV aan dat het in ieder geval niet heel lastig was om die ploeg te ontregelen. Als de defensie nu stabiel was geweest kwamen we denk ik al een heel eind verder, sterker zelfs; dan hield niets ons tegen om PSV en Ajax te kunnen blijven achtervolgen.
Gelachen.
pi_181669563
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet? Het veldspel is zeker niet goed, maar feit is dat we ook eind vorig seizoen iedere wedstrijd wel drie goals maakten. Je kan er lang over doorlullen, het is gewoon zo dat Feyenoord niet minder scoort dan in het kampioensseizoen, nog eigenlijk best veel kansen mist ook, en nu wel vreselijk veel domme tegengoals krijgt.

15 ploegen in de Eredivisie kunnen er gewoon helemaal niks van, met spelers als Berghuis, vPersie, Jørgensen en eigenlijk ook wel Toornstra en Vilhena zal je altijd wel op individuele kwaliteit een aantal doelpunten maken tegen die ploegen. Verder toonde Feyenoord tegen PSV aan dat het in ieder geval niet heel lastig was om die ploeg te ontregelen. Als de defensie nu stabiel was geweest kwamen we denk ik al een heel eind verder, sterker zelfs; dan hield niets ons tegen om PSV en Ajax te kunnen blijven achtervolgen.
Nee je krijgt het altijd moeilijk omdat Feyenoord niets kan forceren als Van Persie/Berghuis dat niet doen, je kan het spel niet maken ook.
pi_181669564
Ik hoop vooral dat we tegen AZ met Ayoub en Jorgensen beginnen. Volgens mij komt er dan veel meer voetbal in het team.
#12 is not for sale!
pi_181669589
Mee eens maar dat gaat niet gebeuren en ws voorlopig niet want wie moet Ayoub vervangen ?
De heilige Clasie, de heilige Vilhena of RvP ? En Toornstra zal wel links komen
pi_181669614
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Niet met je eens, dit is scorebordjournalistiek. Het is niet zo dat het veldspel waaruit de kansen voortkomen veel hoop geeft op continuïteit een heel seizoen lang.
Nee hoor..boven de 100 goals gaat natuurlijk nooit lukken maar je kan wel met een gerust hart voorspellen dat we er +40 tegen gaan krijgen.
  maandag 3 september 2018 @ 20:08:59 #104
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181669686
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:51 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gelachen.
Jij staat natuurlijk boven dit soort analyses. Krijg je morgen een lift van Klaas naar Harvard?
Makkelijk tweede.
  maandag 3 september 2018 @ 20:12:58 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181669769
Ik zie ook nog geen reden ons zonder meer af te schrijven tov Ajax en PSV. Ajax heeft van de vier wedstrijden ook twee keer laten zien soms bijzonder veel moeite te hebben in de Eredivisie.

Uiteindelijk telt het aantal punten. Bij ons kan het beter gaan, met Ajax kan het weer minder gaan. Obv vier wedstrijden oordelen is te kort door de bocht
Laffe huichelaar
  maandag 3 september 2018 @ 20:20:43 #106
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181669863
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:03 schreef macca728 het volgende:
Mee eens maar dat gaat niet gebeuren en ws voorlopig niet want wie moet Ayoub vervangen ?
De heilige Clasie, de heilige Vilhena of RvP ? En Toornstra zal wel links komen
Er zijn drie opties denk ik, als je ervan uitgaat dat Larsson niet meer speelt en dat Gio vasthoudt aan 433 (zeer waarschijnlijk). De positie van Clasie, Vilhena en Berghuis staat vast lijkt me.

Clasie - Van Persie - Vilhena
Berghuis - Jorgensen - Toornstra

Clasie - Ayoub - Vilhena
Berghuis - Van Persie - Jorgensen

Clasie - Toornstra - Vilhena
Berghuis - Van Persie - Jorgensen
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:21:08 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181669872
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 18:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Even iets totaal niet voetbalgerelateerds en ik weet niet of iemand zich er überhaupt iets van aantrekt :D
Maar gisteren is in dat straatje dat de uitgang is van dat grote parkeerterrein van het vroegere ziekenhuis bij een hele rij auto's het raam ingetikt en de airbag gejat. Ik ben in ieder geval zo'n lul dat ik toch iets meer rekening ga houden met waar ik parkeer, al ben ik de dans ontsprongen :P
Parkeer al 10 jaar aan de Olympiaweg, nooit ellende gehad. Het is Rotterdam, dat kan weleens gebeuren. Ik blijf er gewoon parkeren :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:21:55 #108
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181669884
Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt, maar zeker Ajax gaat denk ik ver boven ons eindigen. Wij zijn zwak dit jaar. Gelukkig maken Vitesse, AZ en Utrecht ook een matige indruk.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:24:14 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181669918
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:21 schreef fetX het volgende:
Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt, maar zeker Ajax gaat denk ik ver boven ons eindigen. Wij zijn zwak dit jaar. Gelukkig maken Vitesse, AZ en Utrecht ook een matige indruk.
Wij zullen de best of the rest worden. Ajax en PSV staan mijlenver bij ons vandaan. 1 van die 2 gaat kampioen worden. Wie, dat durf ik nu nog niet te zeggen maar beide ploegen gaan héél weinig punten laten liggen dit seizoen. Het verschil met de rest is immens.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:24:31 #110
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181669924
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Jij staat natuurlijk boven dit soort analyses. Krijg je morgen een lift van Klaas naar Harvard?
Nee maar je kijkt er wmb veel te positief tegenaan. Maar we zullen zien.
pi_181670053
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:12 schreef timmmmm het volgende:
Ik zie ook nog geen reden ons zonder meer af te schrijven tov Ajax en PSV. Ajax heeft van de vier wedstrijden ook twee keer laten zien soms bijzonder veel moeite te hebben in de Eredivisie.

Uiteindelijk telt het aantal punten. Bij ons kan het beter gaan, met Ajax kan het weer minder gaan. Obv vier wedstrijden oordelen is te kort door de bocht
Kijk even hoe wij in Doetinchem voor de dag verschenen en hoe Ajax in Arnhem speelde.

De eerste wedstrijd waar we op achterstand komen verliezen we waarschijnlijk gewoon weer.

Sowieso krijgen we idioot veel tegendoelpunten. Kan nooit lang goed gaan of we morsen weer ergens punten.
blablablabla
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:32:45 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670090
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Kijk even hoe wij in Doetinchem voor de dag verschenen en hoe Ajax in Arnhem speelde.

De eerste wedstrijd waar we op achterstand komen verliezen we waarschijnlijk gewoon weer.
Daarom worden de komende wedstrijden interessant. Feyenoord wint nu 3 keer op rij, maar tegen welke tegenstanders? Fucking NAC/Excelsior en Heerenveen. Dat is nou niet het walhalla van de eredivisie hé. Nu wachten AZ uit, Utrecht thuis en Vitesse thuis.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:32:53 #113
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181670093
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 20:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wij zullen de best of the rest worden. Ajax en PSV staan mijlenver bij ons vandaan. 1 van die 2 gaat kampioen worden. Wie, dat durf ik nu nog niet te zeggen maar beide ploegen gaan héél weinig punten laten liggen dit seizoen. Het verschil met de rest is immens.
Dat vermoed ik ook. Met een afstand van ongeveer 12/16 punten op de nummer 2 denk ik.
pi_181670126
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daarom worden de komende wedstrijden interessant. Feyenoord wint nu 3 keer op rij, maar tegen welke tegenstanders? Fucking NAC/Excelsior en Heerenveen. Dat is nou niet het walhalla van de eredivisie hé. Nu wachten AZ uit, Utrecht thuis en Vitesse thuis.
Feit is gewoon dat ondanks de nu op papier aardige resultaten het blij vlagen compleet in elkaar flikkert bij ons qua veldspel.

Dan heb ik bij Ajax (nog) niet gezien.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 20:34:31 #115
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181670137
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 20:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wij zullen de best of the rest worden. Ajax en PSV staan mijlenver bij ons vandaan. 1 van die 2 gaat kampioen worden. Wie, dat durf ik nu nog niet te zeggen maar beide ploegen gaan héél weinig punten laten liggen dit seizoen. Het verschil met de rest is immens.
Denk ik ook. Zelfs al zouden we het bijna net zo goed doen tegen de overige ploegen, we gaan er in onderlinge duels waarschijnlijk beschamend hard af.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:35:57 #116
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670182
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Feit is gewoon dat ondanks de nu op papier aardige resultaten het blij vlagen compleet in elkaar flikkert bij ons qua veldspel.

Dan heb ik bij Ajax (nog) niet gezien.
Onze verdediging is gewoon niet goed. Ronduit slecht. Dat gaat ons heel snel heel hard opbreken. En dan kunnen we allemaal zeiken over een Larsson of die Marokkaan maar dat is niet waar het om moet gaan. Ons centrale verdedigingsduo zou nog geen basisplaats bij Heracles mogen hebben.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181670219
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Onze verdediging is gewoon niet goed. Ronduit slecht. Dat gaat ons heel snel heel hard opbreken. En dan kunnen we allemaal zeiken over een Larsson of die Marokkaan maar dat is niet waar het om moet gaan. Ons centrale verdedigingsduo zou nog geen basisplaats bij Heracles mogen hebben.
Mja was het maar zo eenvoudig, met die gasten ben je tenslotte ook kampioen geworden.
blablablabla
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:37:23 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670220
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:34 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Denk ik ook. Zelfs al zouden we het bijna net zo goed doen tegen de overige ploegen, we gaan er in onderlinge duels waarschijnlijk beschamend hard af.
Yep. Je moet niet raar opkijken als je tegen de joden er met 4 of 5-0 vanaf gaat. En je kan ze al weer bijna horen 'Oooh kijk die Feyenoorders zich eens indekken'....

Nee, verre van. Als je realistisch bent weet je gewoon dat het krachtsverschil zo enorm groot is. Dan mag je dat best benoemen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:37:52 #119
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181670231
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:34 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Denk ik ook. Zelfs al zouden we het bijna net zo goed doen tegen de overige ploegen, we gaan er in onderlinge duels waarschijnlijk beschamend hard af.
Dat komt met name door ons centrum. Dat wordt 1 groot aanvallend feest voor Ajax en PSV.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:37:56 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670233
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Mja was het maar zo eenvoudig, met die gasten ben je tenslotte ook kampioen geworden.
Ja lekker boeiend. Ik kijk naar hoe ze er vandaag op staan. Niet hoe ze in het verleden hebben gespeeld. Daar kopen we niks voor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:41:32 #121
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181670325
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee maar je kijkt er wmb veel te positief tegenaan. Maar we zullen zien.
Ik sta er absoluut niet positief tegenaan, laat ik dat voorop stellen. Mijn probleem met de huidige ploeg is simpelweg niet dat er te weinig kansen gecreëerd worden, omdat daar geen bewijs voor is. Ik begrijp ook wel dat het spel niet om aan te zien is en dat er geen lijn in zit, maar... heb je gezien waar we de laatste weken tegen gespeeld hebben? En heb je de rest van de Eredivisie zien voetballen? We scoren er gewoon op los op basis van de individuele kwaliteit van enkele spelers, vergelijk het met het Ruud Gullit seizoen (alleen dan gelukkig iets minder extreem). Toen zorgde K2 voor vreselijk veel doelpunten, maar tegelijkertijd zat er geen enkele lijn in het spel en de defensie... die was ernstig slecht.

Ook dit seizoen hebben we dit probleem weer, voorin scoren ze er heus wel op los tegen die arme Eredivisie-verdedigers hoor. Je kan geen enkele lijn in je spel hebben, maar toch eenvoudig winnen als Robin van Persie tegenover, pak hem beet, Kaj Heerings staat. Maar zolang we eenvoudige voorsprongen en in het algemeen gewoon doelpunten blijven weggeven omdat onze verdediging staat te prutsen, dan word je nooit kampioen en dan verlies je zelfs van belachelijke tegenstanders als de Graafschap.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:44:20 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670390
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik sta er absoluut niet positief tegenaan, laat ik dat voorop stellen. Mijn probleem met de huidige ploeg is simpelweg niet dat er te weinig kansen gecreëerd worden, omdat daar geen bewijs voor is. Ik begrijp ook wel dat het spel niet om aan te zien is en dat er geen lijn in zit, maar... heb je gezien waar we de laatste weken tegen gespeeld hebben? En heb je de rest van de Eredivisie zien voetballen? We scoren er gewoon op los op basis van de individuele kwaliteit van enkele spelers, vergelijk het met het Ruud Gullit seizoen (alleen dan gelukkig iets minder extreem). Toen zorgde K2 voor vreselijk veel doelpunten, maar tegelijkertijd zat er geen enkele lijn in het spel en de defensie... die was ernstig slecht.

Ook dit seizoen hebben we dit probleem weer, voorin scoren ze er heus wel op los tegen die arme Eredivisie-verdedigers hoor. Je kan geen enkele lijn in je spel hebben, maar toch eenvoudig winnen als Robin van Persie tegenover, pak hem beet, Kaj Heerings staat. Maar zolang we eenvoudige voorsprongen en in het algemeen gewoon doelpunten blijven weggeven omdat onze verdediging staat te prutsen, dan wordt je nooit kampioen en dan verlies je zelfs van belachelijke tegenstanders als de Graafschap.
wordt je :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:50:57 #123
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181670544
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

wordt je :')
ben je er trots op dat je die er uit hebt gevist?
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:51:27 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181670563
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

ben je er trots op dat je die er uit hebt gevist?
Mad.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 3 september 2018 @ 20:53:11 #125
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181670607
Meer een diepe zucht van verwondering, beetje zoals gistermiddag.
Makkelijk tweede.
pi_181671182
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja lekker boeiend. Ik kijk naar hoe ze er vandaag op staan. Niet hoe ze in het verleden hebben gespeeld. Daar kopen we niks voor.
True.
Echt belachelijk veel persoonlijke fouten wel.
blablablabla
pi_181683522
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-op-eigen-veld#

Lopen ze dan ook niet een (gedeelte) van de inkomsten mis:? :?
blablablabla
pi_181683596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:12 schreef timmmmm het volgende:
Ik zie ook nog geen reden ons zonder meer af te schrijven tov Ajax en PSV. Ajax heeft van de vier wedstrijden ook twee keer laten zien soms bijzonder veel moeite te hebben in de Eredivisie.

Uiteindelijk telt het aantal punten. Bij ons kan het beter gaan, met Ajax kan het weer minder gaan. Obv vier wedstrijden oordelen is te kort door de bocht
Af te schrijven voor wat? De titel? Denk je oprecht dat Feyenoord lang mee zal doen om de titel?

Ik vind Feyenoord eerlijk gezegd vrij matig, hopen op een bevlieging van v Persie dan wel Berghuis. PSV vind ik duidelijk beter, verdedigend weliswaar niet top, maar over alle linies wel veel meer kwaliteit. En als Ajax dit seizoen enigszins het niveau behouden waar ze nu op zitten dan worden ze fluitend kampioen. Feyenoord verwacht ik op een puntje of 20 van Ajax .
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:58:35 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181683608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:51 schreef Elan het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-op-eigen-veld#

Lopen ze dan ook niet een (gedeelte) van de inkomsten mis:? :?
Zolang ze het stadion niet met minder betalende fans kunnen vullen dan op het eigen sportpark had gekund lijkt me van niet. Tenzij een redelijk groot deel naar Helmond Sport gaat omdat ze hun stadion beschikbaar stellen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_181683634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:51 schreef Elan het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-op-eigen-veld#

Lopen ze dan ook niet een (gedeelte) van de inkomsten mis:? :?
Ze krijgen de recettes wel toch? Het zal ze wellicht ook wel kosten om daar te mogen spelen, maar je hoort ook vaak van die amateurs dat ze thuis ook best veel onkosten hebben om zo een potje te organiseren, omdat ze hele extra lichtmasten moeten laten installeren voor die bekerpotjes enzo. Dus ik weet niet hoeveel ze onder de streep mislopen
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181683944
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Af te schrijven voor wat? De titel? Denk je oprecht dat Feyenoord lang mee zal doen om de titel?

Ik vind Feyenoord eerlijk gezegd vrij matig, hopen op een bevlieging van v Persie dan wel Berghuis. PSV vind ik duidelijk beter, verdedigend weliswaar niet top, maar over alle linies wel veel meer kwaliteit. En als Ajax dit seizoen enigszins het niveau behouden waar ze nu op zitten dan worden ze fluitend kampioen. Feyenoord verwacht ik op een puntje of 20 van Ajax .
Ik verwacht de top3 op 23/9 binnen een marge van 1 punt, met Vitesse op 4e plek, gat van 4 punten :)
quote:
1. Ajax.............. 6 - 16
2. Feyenoord.... 6 - 15
3. PSV.............. 6 - 15
4. Vitesse......... 6 - 11
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181684171
Voor 1 november kunnen we hopelijk afscheid nemen van Gio.
blablablabla
pi_181684534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:19 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik verwacht de top3 op 23/9 binnen een marge van 1 punt, met Vitesse op 4e plek, gat van 4 punten :)

[..]

Oké, en over 34 wedstrijden?
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:50:58 #134
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_181684551
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:31 schreef Elan het volgende:
Voor 1 november kunnen we hopelijk afscheid nemen van Gio.
Zou er niet op rekenen. Die blijft zeker dit hele seizoen nog zitten. Hier durven Van Geel en De Jong hun vingers echt niet aan te branden. Tenzij er vanuit de spelersgroep een niet te missen voorzet gaat volgen, zoals destijds bij Mariootje Been.

Mocht er per ongeluk nog een beker gewonnen worden, moet je zelfs niet raar opkijken als hij er nog een jaar bij gaat krijgen.
pi_181684736
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké, en over 34 wedstrijden?
Als Feyenoord niet beter gaat spelen zullen we ook wel 3e worden, maar dan inderdaad met een groter gat naar boven.

Maar als Feyenoord een beetje vorm krijgt zullen we ook gewoon niet veel verliezen, want in principe is onze selectie prima zat om alles onder ons te verslaan, zeker als Jorgensen dadelijk weer terug is, en Haps iets later.

We hebben een prima keeper, prima backs, prima middenveld met Clasie (die ook gewoon beter en beter wordt naarmate hij meer speelt), Vilhena/Ayoub en RVP, en met Berghuis en Jorgensen gewoon gevaar voorin.

Tegen PSV zal het spannend worden, Ajax zullen we wel verliezen. Dan ligt het er dus heel erg aan of PSV Ajax een beetje pijn kan doen en hoeveel punten er gemorst worden rondom die CL-wedstrijden. Als wij het aardig doen tegen PSV en PSV en Ajax morsen wat rondom die CL, dan denk ik wel dat we aardig kunnen bijblijven en het gewoon spannend wordt :)

En ja, ik denk wel dat wij de underdog zijn, en het het meest waarschijnlijk is dat we wel 3e zullen eindigen, maar geloof niets van het gat van 20 punten :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181685658
Psv en Ajax gaan nog genoeg punten verspelen nu dat ze ook Europees aan de bak moeten. Ik denk dat we nog vrij lang in de race blijven om de titel,ondanks dat we kwalitatief aan hun onder doen.
pi_181685669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:50 schreef Rocket Ride het volgende:

[..]

Zou er niet op rekenen. Die blijft zeker dit hele seizoen nog zitten. Hier durven Van Geel en De Jong hun vingers echt niet aan te branden. Tenzij er vanuit de spelersgroep een niet te missen voorzet gaat volgen, zoals destijds bij Mariootje Been.

Mocht er per ongeluk nog een beker gewonnen worden, moet je zelfs niet raar opkijken als hij er nog een jaar bij gaat krijgen.
Contract voor het leven. En een derde plaats is niet eens slecht, alleen het veldspel is zo vreselijk en hij heeft geen tactiek/verkeerde keuzes.
pi_181685887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:59 schreef Daario het volgende:
Psv en Ajax gaan nog genoeg punten verspelen nu dat ze ook Europees aan de bak moeten. Ik denk dat we nog vrij lang in de race blijven om de titel,ondanks dat we kwalitatief aan hun onder doen.
Ja dat zag je afgelopen weekend.
PSV en Ajax zijn zoveel sterker, gat wordt 20 punten
pi_181686118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat zag je afgelopen weekend.
PSV en Ajax zijn zoveel sterker, gat wordt 20 punten
Totaal niet relevant wanneer we winnen van de rest.
pi_181687181
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:20 schreef Daario het volgende:

[..]

Totaal niet relevant wanneer we winnen van de rest.
Dat klopt. Maar denk je dat Feyenoord alle overige wedstrijden gaat winnen? Ik zie Feyenoord voornamelijk in uitwedstrijden ook nog behoorlijk punten laten liggen.
pi_181687385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar denk je dat Feyenoord alle overige wedstrijden gaat winnen? Ik zie Feyenoord voornamelijk in uitwedstrijden ook nog behoorlijk punten laten liggen.
Wat goed van jou
bal
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:32:21 #142
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181688037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar denk je dat Feyenoord alle overige wedstrijden gaat winnen? Ik zie Feyenoord voornamelijk in uitwedstrijden ook nog behoorlijk punten laten liggen.
Ik ook en dat gaat ook gebeuren. Bij Utrecht, Vitesse en AZ zal dat nog vaker voor komen waardoor ik Feyenoord wel vrij gemakkelijk boven die teams zie eindigen.

Ajax en PSV gaan ook hun punten verspelen, maar substantieel minder dan Feyenoord. Met name Ajax.
pi_181688232
Ik zie Feyenoord thuis ook genoeg punten verspelen.

Tenzij RvP echt een heel seizoen zo fit blijft
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:47:24 #144
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181688344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat zag je afgelopen weekend.
PSV en Ajax zijn zoveel sterker, gat wordt 20 punten
Betwijfel ik, zolang Feyenoord gewoon de wedstrijdjes blijft winnen kan het heel lang aanklampen. PSV en zeker Ajax hebben een betere selectie, maar dat is geen garantie op 3 punten. Daarnaast spelen PSV en Ajax ook nog Europees. Ajax zal spelen voor overwintering Europees en PSV ter voorkoming van een beurse anus.
pi_181688418
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:41 schreef macca728 het volgende:
Ik zie Feyenoord thuis ook genoeg punten verspelen.

Tenzij RvP echt een heel seizoen zo fit blijft
Jorgensen komt ook terug, dan heb je wel een heerlijke aanval op zich. Moet genoeg zijn voor een gemakkelijke plek 3.
blablablabla
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:52:36 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181688447
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:32 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik ook en dat gaat ook gebeuren. Bij Utrecht, Vitesse en AZ zal dat nog vaker voor komen waardoor ik Feyenoord wel vrij gemakkelijk boven die teams zie eindigen.

Ajax en PSV gaan ook hun punten verspelen, maar substantieel minder dan Feyenoord. Met name Ajax.
PSV > Ajax
Laffe huichelaar
pi_181688567
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

PSV > Ajax
Zal elkaar niet veel ontlopen hoor.
In elk geval zou je een heel goed seizoen draaien als je eindigt op minder dan 10 punten achter een van die 2 clubs.

Al gaat er momenteel zoveel mis in met name verdedigend opzicht dat dat dan wel eerst aangepakt moet worden.
blablablabla
pi_181688646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Zal elkaar niet veel ontlopen hoor.
In elk geval zou je een heel goed seizoen draaien als je eindigt op minder dan 10 punten achter een van die 2 clubs.

Al gaat er momenteel zoveel mis in met name verdedigend opzicht dat dat dan wel eerst aangepakt moet worden.
Of, zoals Berghuis zei: "Als je er 4 maakt, kun je er in principe 3 tegen krijgen".

Tuurlijk is die verdedigende gatenkaas een probleem. Maar als we voldoende blijven scoren hoeft dat niet per se punten te kosten.

Ik denk dat het met Jorgensen erbij best reëel is dat we er wel vaak een stuk of 3 maken :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181688718
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:04 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Of, zoals Berghuis zei: "Als je er 4 maakt, kun je er in principe 3 tegen krijgen".

Tuurlijk is die verdedigende gatenkaas een probleem. Maar als we voldoende blijven scoren hoeft dat niet per se punten te kosten.

Ik denk dat het met Jorgensen erbij best reëel is dat we er wel vaak een stuk of 3 maken :)
Jorgensen is vooralsnog ook geen schim van zichzelf, en je ziet bij De Graafschap hoe eenvoudig een wedstrijd verloren kan gaan als de verdediging totaal niet staat, ook met de magische Van Persie red je het dan niet.

Achterin moet echt ingegrepen worden want dit kan zo niet langer. Elke wedstrijd worden er de meest krankzinnige persoonlijke fouten gemaakt.
blablablabla
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:23:25 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181688944
'de magische van Persie'

Je kan ook overdrijven hoor
Laffe huichelaar
pi_181689031
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:23 schreef timmmmm het volgende:
'de magische van Persie'

Je kan ook overdrijven hoor
Letterlijk de enige die iets kan forceren in dit elftal.
blablablabla
pi_181689083
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:04 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Of, zoals Berghuis zei: "Als je er 4 maakt, kun je er in principe 3 tegen krijgen".

Tuurlijk is die verdedigende gatenkaas een probleem. Maar als we voldoende blijven scoren hoeft dat niet per se punten te kosten.

Ik denk dat het met Jorgensen erbij best reëel is dat we er wel vaak een stuk of 3 maken :)
Niet op kunstgras in elk geval. En laat Jorgensen eerst maar tonen dat hij zijn oude niveau weer kan halen met de tactiek van Gio :)
pi_181689545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet op kunstgras in elk geval. En laat Jorgensen eerst maar tonen dat hij zijn oude niveau weer kan halen met de tactiek van Gio :)
In vorm of niet, hij is sowieso een solide aanspeelpunt met extreem weinig balverlies, dat had hij ook in zijn zwakkere periode nog wel. Dat geeft sowieso wel meer opties in de aanval.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:53:05 #154
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181689561
Als je het zo bekijkt hebben we trouwens wel enorm veel pech aan het WK overgehouden. Jones, Amrabat en Ahmadi zijn toch allemaal vertrokken, Tapia heeft door blessureleed nauwelijks wat kunnen laten zien en miste nu de gehele voorbereiding, en Jørgensen had een rotWK en is nog geblesseerd geraakt ook.

Jammer want met een goed WK kon je aardig cashen op (een van) die twee spelers, of je kon hopen dat ze een goede ervaring rijker terugkwamen. Hier hebben we helemaal niks aan...
Makkelijk tweede.
pi_181689602
Hopelijk snel een definitieve streep door dat kut plan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-voor-staat-a1615277
pi_181690464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:54 schreef F.M.D. het volgende:
Hopelijk snel een definitieve streep door dat kut plan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-voor-staat-a1615277
Rot op joh. :')

Dat nieuwe stadion moet er komen.

In De Kuip blijven is (helaas) geen optie.

Althans, het kan wel, maar verder groeien, financieel gezien, is dan niet mogelijk.

Ik volg de berichtgeving op de voet, en ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld, maar Feyenoord gaat sowieso een enorme stap vooruit maken met een nieuw stadion (of het voldoende is om Ajax in te halen betwijfel ik alleen, maar beter dan helemaal geen stap).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181690824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rot op joh. :')

Dat nieuwe stadion moet er komen.

In De Kuip blijven is (helaas) geen optie.

Althans, het kan wel, maar verder groeien, financieel gezien, is dan niet mogelijk.

Ik volg de berichtgeving op de voet, en ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld, maar Feyenoord gaat sowieso een enorme stap vooruit maken met een nieuw stadion (of het voldoende is om Ajax in te halen betwijfel ik alleen, maar beter dan helemaal geen stap).
Lekker 2 miljoen per jaar erop vooruit na een investering van 450 miljoen :D
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_181691075
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:50 schreef H.FR het volgende:

[..]

Lekker 2 miljoen per jaar erop vooruit na een investering van 450 miljoen :D
Welnee man, die groei wordt sowieso meer. Uit mijn hoofd, en rekening houdend met de kanttekeningen die er alweer geplaatst zijn, is dat sowieso minimaal 10 miljoen vooruitgang in het jaarlijkse spelersbudget, en in de meer optimistische scenarios véél meer.

Maar ik houd een slag om de arm, het is alweer een tijdje geleden dat ik de businesscases heb bestudeerd en er kunnen natuurlijk nog meer tegenvallers voorbij komen.

Maar ik weet wel dat in De Kuip blijven - financieel gezien - sowieso geen optie is. Feyenoord is gewoon uit z'n jasje gegroeid.

We kunnen wel in De Kuip blijven maar dan moeten we ook accepteren dat we nu nagenoeg op onze - commerciële - grens zitten en verdere groei er niet of nauwelijks nog in zit. Op de lange termijn zullen we dan achterhaald worden door AZ en Vitesse bijvoorbeeld (al schurken die op sportief vlak sowieso al langer tegen ons aan, sowieso moeten we op sportief beleid zeker nog stappen zetten, dat ontken ik ook niet).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:09:04 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181691379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:54 schreef F.M.D. het volgende:
Hopelijk snel een definitieve streep door dat kut plan.


Hier klinkt een goed onderbouwde objectieve mening hoor, lekker bezig. Absoluut niet serieus te nemen zo
Laffe huichelaar
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:18:41 #160
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181691700
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee man, die groei wordt sowieso meer. Uit mijn hoofd, en rekening houdend met de kanttekeningen die er alweer geplaatst zijn, is dat sowieso minimaal 10 miljoen vooruitgang in het jaarlijkse spelersbudget, en in de meer optimistische scenarios véél meer.

Maar ik houd een slag om de arm, het is alweer een tijdje geleden dat ik de businesscases heb bestudeerd en er kunnen natuurlijk nog meer tegenvallers voorbij komen.

Maar ik weet wel dat in De Kuip blijven - financieel gezien - sowieso geen optie is. Feyenoord is gewoon uit z'n jasje gegroeid.

We kunnen wel in De Kuip blijven maar dan moeten we ook accepteren dat we nu nagenoeg op onze - commerciële - grens zitten en verdere groei er niet of nauwelijks nog in zit. Op de lange termijn zullen we dan achterhaald worden door AZ en Vitesse bijvoorbeeld (al schurken die op sportief vlak sowieso al langer tegen ons aan, sowieso moeten we op sportief beleid zeker nog stappen zetten, dat ontken ik ook niet).
Er gaat in de huidige competitie opzet geen enkele club uit de subtop echt richting de 60 miljoen hoor. Ik denk dat de begrotingen van de teams buiten de top 3 bijna alleen maar kunnen dalen
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 21:26:47 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181692000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:54 schreef F.M.D. het volgende:
Hopelijk snel een definitieve streep door dat kut plan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-voor-staat-a1615277
Geluidsopnames? Seriously? :')

Feyenoord Citygoden _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:39:39 #162
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181692402
Die groei kun je vrij makkelijk qua dikke duim schatten op basis van bevolkingsgroei in regio rotterdam tot zeg 2040. Feyenoord verkoopt in principe hoop en samenhorigheidsgevoel, dus inwonersaantal-groei is niet eens zo gek als graadmeter voor de grootte van de kuip.



610k inwoners nu in 2018 en 660k inwoners in 2040 maakt een groei van 50/610 = 8,2% voor de regio. Dus als we daar vanuit gaan dan moet de moet de nieuwe kuip minimaal 1,082*51.000= 55.200 zitjes puur op basis van regionale bevolkingstoename en de rest van de extra zitjes tot 61.000 stuks gaan ze uit van nog meer fans van feyenoord en van verder weg dan regio rotterdam.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181692446
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Er gaat in de huidige competitie opzet geen enkele club uit de subtop echt richting de 60 miljoen hoor. Ik denk dat de begrotingen van de teams buiten de top 3 bijna alleen maar kunnen dalen
Op de hele lange termijn kunnen AZ en Vitesse ons commercieel wel benaderen hoor verwacht ik. Daar zitten ze ook niet stil.

Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt misschien. In 20 - 30 jaar kan er zoveel veranderen.

Maar wat ik vooral wil aangeven; commercieel groeien in De Kuip is nog maar marginaal mogelijk. Willen we een forse stap voorwaarts zetten in financieel / commercieel opzicht dan is een nieuw stadion een must.

Ik wil niet zeggen dat een nieuw stadion de oplossing is voor al onze problemen, want natuurlijk moeten we op sportief vlak ook onze maximale potentie eens gaan benutten. Maar een nieuw stadion maakt dat wel iets eenvoudiger (maar nogmaals; geen garanties).

Persoonlijk denk ik overigens ook dat een nieuw stadion niet gaat zorgen dat we opeens 'structureel gaan meespelen om het kampioenschap' of Ajax voorbij gaan. PSV inhalen moet ruimschoots kunnen (al hebben we nog een lange weg te gaan als we de sportieve prestaties van PSV willen evenaren).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181693650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:39 schreef govie het volgende:
Die groei kun je vrij makkelijk qua dikke duim schatten op basis van bevolkingsgroei in regio rotterdam tot zeg 2040. Feyenoord verkoopt in principe hoop en samenhorigheidsgevoel, dus inwonersaantal-groei is niet eens zo gek als graadmeter voor de grootte van de kuip.

[ afbeelding ]

610k inwoners nu in 2018 en 660k inwoners in 2040 maakt een groei van 50/610 = 8,2% voor de regio. Dus als we daar vanuit gaan dan moet de moet de nieuwe kuip minimaal 1,082*51.000= 55.200 zitjes puur op basis van regionale bevolkingstoename en de rest van de extra zitjes tot 61.000 stuks gaan ze uit van nog meer fans van feyenoord en van verder weg dan regio rotterdam.
Leuk he, getallen? Maar op 14 Nov 2017 zei het CBS dat we al op 634.660 inwoners zaten.
bron

Dat betekent dat zelfs die optimistischere staafdiagrammen (in geval van meer = beter) de inwoners nog onderschatten.

En dat jij al 25K mis zat met je 610.000 die je uit een verouderde prognoselijn af las, back to the drawing board :Y)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181693760
In other news, Bijlow staat met een 14 stemmen voorsprong op Kluivert 1e in de tussenstand van voor de Golden Boy award, de stembus is nog open :P

http://www.tuttosport.com(...)eAccept&cookieAccept
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 22:36:19 #166
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181693818
Goed bezig.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_181693841
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:34 schreef ace_eleven het volgende:
In other news, Bijlow staat met een 14 stemmen voorsprong op Kluivert 1e in de tussenstand van voor de Golden Boy award, de stembus is nog open :P

http://www.tuttosport.com(...)eAccept&cookieAccept
Niet te serieus nemen aub
pi_181693874
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:37 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Niet te serieus nemen aub
Jou niet nee :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:48:57 #169
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181694103
Is toch lachen, toch wel een beetje Feyenoord haar kans op internationale glorie :)
Makkelijk tweede.
pi_181694482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee man, die groei wordt sowieso meer. Uit mijn hoofd, en rekening houdend met de kanttekeningen die er alweer geplaatst zijn, is dat sowieso minimaal 10 miljoen vooruitgang in het jaarlijkse spelersbudget, en in de meer optimistische scenarios véél meer.

Maar ik houd een slag om de arm, het is alweer een tijdje geleden dat ik de businesscases heb bestudeerd en er kunnen natuurlijk nog meer tegenvallers voorbij komen.

Maar ik weet wel dat in De Kuip blijven - financieel gezien - sowieso geen optie is. Feyenoord is gewoon uit z'n jasje gegroeid.

We kunnen wel in De Kuip blijven maar dan moeten we ook accepteren dat we nu nagenoeg op onze - commerciële - grens zitten en verdere groei er niet of nauwelijks nog in zit. Op de lange termijn zullen we dan achterhaald worden door AZ en Vitesse bijvoorbeeld (al schurken die op sportief vlak sowieso al langer tegen ons aan, sowieso moeten we op sportief beleid zeker nog stappen zetten, dat ontken ik ook niet).
Volgens mij is die 10mln wel ongeveer juist, maar op basis van de begroting van een jaar of 3 geleden. Bovendien heb je ook vamaf nu nog een stuk normale begrotingsgroei richting het jaar dat HNS wordt geopend. En ik vraag me af of we inderdaad niet verder kunnen groeien commercieel gezien. Of dat we met een lagere investering niet hetzelfde zouden kunnen bereiken.

M.i. zouden we minstens gelijk moeten kunnen komen met PSV, hun stadion is zelfs nog 20jaar ouder.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_181694774
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:05 schreef H.FR het volgende:

[..]

M.i. zouden we minstens gelijk moeten kunnen komen met PSV, hun stadion is zelfs nog 20jaar ouder.
Op papier ja.
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:41:55 #172
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_181695230
Feyenoord moet eerst maar eens laten zien dat ze modern technisch beleid kunnen voeren met het huidige budget voordat het uit gaat maken of ze nou 2 of 10 miljoen extra per jaar gaan krijgen.
pi_181695241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:54 schreef F.M.D. het volgende:
Hopelijk snel een definitieve streep door dat kut plan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-voor-staat-a1615277
En weer 30 miljoen bezuinigen, zal me een lekker uitgekleed stadion worden. en met die pipo's die er nu zitten wordt het nooit wat.
pi_181695277
Dat stadion moest toch zo dicht aan de Maas komen omdat het als waterkering zou moeten fungeren?

Gewoon doorpakken nu, die 30 miljoen maakt ook niet uit. Over 20 of 25 jaar ben je nog veel meer kwijt
blablablabla
pi_181695298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:41 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Feyenoord moet eerst maar eens laten zien dat ze modern technisch beleid kunnen voeren met het huidige budget voordat het uit gaat maken of ze nou 2 of 10 miljoen extra per jaar gaan krijgen.
Stadion staat los van clubbeleid of prestaties. Snap dat het lastig is maar zijn echt twee aparte kwesties.
blablablabla
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:48:52 #176
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181695343
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Stadion staat los van clubbeleid of prestaties. Snap dat het lastig is maar zijn echt twee aparte kwesties.
Ik denk dat we niet te diep moeten zinken om aan de modellen van de businesscase te blijven voldoen ;)
pi_181695427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee man, die groei wordt sowieso meer. Uit mijn hoofd, en rekening houdend met de kanttekeningen die er alweer geplaatst zijn, is dat sowieso minimaal 10 miljoen vooruitgang in het jaarlijkse spelersbudget, en in de meer optimistische scenarios véél meer.

Maar ik houd een slag om de arm, het is alweer een tijdje geleden dat ik de businesscases heb bestudeerd en er kunnen natuurlijk nog meer tegenvallers voorbij komen.

Maar ik weet wel dat in De Kuip blijven - financieel gezien - sowieso geen optie is. Feyenoord is gewoon uit z'n jasje gegroeid.

We kunnen wel in De Kuip blijven maar dan moeten we ook accepteren dat we nu nagenoeg op onze - commerciële - grens zitten en verdere groei er niet of nauwelijks nog in zit. Op de lange termijn zullen we dan achterhaald worden door AZ en Vitesse bijvoorbeeld (al schurken die op sportief vlak voor sowieso al langer tegen ons aan, sowieso moeten we op sportief beleid zeker nog stappen zetten, dat ontken ik ook niet).
Ik ben sowieso voorstander van het nieuwe stadion maar ik vind de 10 miljoen groei in spelersbudget enorm tegenvallen voor zo'n groots stadion als dit.
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:57:22 #178
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181695451
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:29 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Leuk he, getallen? Maar op 14 Nov 2017 zei het CBS dat we al op 634.660 inwoners zaten.
bron

Dat betekent dat zelfs die optimistischere staafdiagrammen (in geval van meer = beter) de inwoners nog onderschatten.

En dat jij al 25K mis zat met je 610.000 die je uit een verouderde prognoselijn af las, back to the drawing board :Y)
Nee hoor want welke cijfers je ook pakt, het gaat toch om percentages en die liggen vaak vrij dicht bij elkaar.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181695470
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:55 schreef Daario het volgende:

[..]

Ik ben sowieso voorstander van het nieuwe stadion maar ik vind de 10 miljoen groei in spelersbudget enorm tegenvallen voor zo'n groots stadion als dit.
Waar wil je die extra groei boven de 10 nog uit realiseren dan? Ben wel met je eens dat het weinig lijkt.
pi_181695571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:45 schreef Elan het volgende:
Dat stadion moest toch zo dicht aan de Maas komen omdat het als waterkering zou moeten fungeren?

Gewoon doorpakken nu, die 30 miljoen maakt ook niet uit. Over 20 of 25 jaar ben je nog veel meer kwijt
Nee die 30 miljoen zal het ontwerp ten goede komen.................
  woensdag 5 september 2018 @ 06:05:59 #181
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181697276
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:09 schreef Luni het volgende:

[..]

Nee die 30 miljoen zal het ontwerp ten goede komen.................
Wat bedoel je......................
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181697350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:45 schreef Elan het volgende:
Dat stadion moest toch zo dicht aan de Maas komen omdat het als waterkering zou moeten fungeren?

Gewoon doorpakken nu, die 30 miljoen maakt ook niet uit. Over 20 of 25 jaar ben je nog veel meer kwijt
Dat argument is er vooral aan de haren erbij getrokken. De locatiekeuze maakt het stadion juist duur en is vwb mobiliteit zelfs een suboptimale keuze. Sterker nog de locatie is op een plek waar men bij eerdere studie aangaf dat je daar beter niet kon gaan bouwen.
#12 is not for sale!
pi_181697391
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:55 schreef Daario het volgende:

[..]

Ik ben sowieso voorstander van het nieuwe stadion maar ik vind de 10 miljoen groei in spelersbudget enorm tegenvallen voor zo'n groots stadion als dit.
De vraag is vooral welk scenario reëel is. Het draait vooral om dit plaatje:



Waarbij de kanttekeningen nu zijn dat dat het stadion duurder wordt, dan wel 30 miljoen minder mag kosten en de horecazaken ook met 2 miljoen te hoog zijn ingeschat.

Met de aangepast business case zal bovenstaand plaatje ook wel iets aangepast moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 05-09-2018 07:47:33 ]
#12 is not for sale!
pi_181698062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:57 schreef govie het volgende:

[..]

Nee hoor want welke cijfers je ook pakt, het gaat toch om percentages en die liggen vaak vrij dicht bij elkaar.
Het is gewoon niet zo simpel te berekenen:
- Een heel groot percentage van de supporters komt niet uit de stad of zelfs de echte nabije regio.
- Een bepaald percentage is toerisme/ dagjesmensen (en die is bv wel weer erg hard aan 't stijgen)
-Een groot gedeelte wordt natuurlijk ook bepaald door succes (in de Kuip met hebben we ook wel meer 60.000 man op de tribunes gehad).

Er zit natuurlijk wel een risico in dat de support ook terug kan lopen. Bijvoorbeeld als je wanprestaties levert, maar ook gewoon de trends kijkend naar algemeen stadionbezoek in Nederland.

Maar als je als club wilt, kunt en moet groeien, kun je op zich wel verwachten dat de supportersaantallen meegroeien. Ten tijde van het kampioenschap hadden we dat grotere stadion ook gewoon lachend uitverkocht bv.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181698226
Beter nu bezuinigen dan straks tegen een financiële ramp aanlopen. Hoe goed het misschien ook is berekend, ik heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat een club die alleen in eigen land een publieksmagneet is en internationaal niets voorstelt in een enorm duur stadion zou kunnen gaan spelen. Een club als Bayern tikt zo'n schuld in een paar jaar weg. Feyenoord niet lijkt me.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:32:35 #186
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181698266
Wat een amateuristische bende rondom het nieuwe stadion. Ongelooflijk.
pi_181698392
Mag Feyenoord weigeren wanneer Jørgensen wordt opgeroepen om uit te komen voor een interland?
Na zijn WK geen wedstrijd voor Feyenoord gespeeld vanwege zijn blessure en het zou wat zijn dat zijn eerste wedstrijd weer een interland is.
pi_181698466
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat bedoel je......................
Die ze nu moeten bezuinigingen.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:55:08 #189
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181698490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:45 schreef Antaris het volgende:
Mag Feyenoord weigeren wanneer Jørgensen wordt opgeroepen om uit te komen voor een interland?
Na zijn WK geen wedstrijd voor Feyenoord gespeeld vanwege zijn blessure en het zou wat zijn dat zijn eerste wedstrijd weer een interland is.
Nee. Het is aan Jørgensen of ie gaat of net doet alsof ie nog teveel last heeft van z'n blessure. Maar dat speelt toch ook niet?

Overigens opvallend dat Larsson juist nu is opgeroepen en niet afgelopen seizoen toen ie toch een tijdje heel behoorlijk speelde. Die bondscoach was zelfs aan het klagen dat Gio niet had mogen zeggen dat ie niet goed speelde tegen NAC :')
pi_181698507
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:29 schreef Pleun2011 het volgende:
ik heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat een club die alleen in eigen land een publieksmagneet is en internationaal niets voorstelt in een enorm duur stadion zou kunnen gaan spelen. Een club als Bayern tikt zo'n schuld in een paar jaar weg. Feyenoord niet lijkt me.
ik ook.
pi_181698531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:45 schreef Antaris het volgende:
Mag Feyenoord weigeren wanneer Jørgensen wordt opgeroepen om uit te komen voor een interland?
Na zijn WK geen wedstrijd voor Feyenoord gespeeld vanwege zijn blessure en het zou wat zijn dat zijn eerste wedstrijd weer een interland is.
Speelt toch niet, en de hele selectie wil zelf niet.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:00:53 #192
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181698559
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nee. Het is aan Jørgensen of ie gaat of net doet alsof ie nog teveel last heeft van z'n blessure. Maar dat speelt toch ook niet?

Overigens opvallend dat Larsson juist nu is opgeroepen en niet afgelopen seizoen toen ie toch een tijdje heel behoorlijk speelde. Die bondscoach was zelfs aan het klagen dat Gio niet had mogen zeggen dat ie niet goed speelde tegen NAC :')
Dat is ook een teken aan de wand. Normaliter praat een bondscoach alleen zo als hij geinformeerd is over hoe de speler zich voelt. Dus ik verwacht dat ook larsson, net als boetius en amrabat niet giovanni van bronkhorst hoog aanschrifjt als trainer. Larsson niet blij is met de situatie en hoe hij wordt gebruikt en dat hij dit heeft geventileerd naar die bondscoach. Daarnaast weet ik nog dat Berghuis ook aan het irriteren in wedstrijden en dergelijke. Dat deed hij in het kampioensjaar ook minder voor mijn gevoel. Dit lijkt me ook pure frustratie die zich fysiek uit.

Concluderend: Dat gezeik over Giovanni van bronkhorst is nog niet verdwenen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181698843
30 miljoen lenen van Ajax? :+
  woensdag 5 september 2018 @ 09:34:11 #194
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_181699069
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Stadion staat los van clubbeleid of prestaties. Snap dat het lastig is maar zijn echt twee aparte kwesties.
Ah, vandaar alle mooie grafiekjes over stijgende spelersbudgetten.

Ik beargumenteer dat Feijenoords probleem niet het te kleine budget is maar hoe ze ermee omgaan. Maar het is allemaal lastig inderdaad.
pi_181700363
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Beter nu bezuinigen dan straks tegen een financiële ramp aanlopen. Hoe goed het misschien ook is berekend, ik heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat een club die alleen in eigen land een publieksmagneet is en internationaal niets voorstelt in een enorm duur stadion zou kunnen gaan spelen. Een club als Bayern tikt zo'n schuld in een paar jaar weg. Feyenoord niet lijkt me.
Is natuurlijk ook een kosten-baten-plaatje he.

Kuip renoveren, 100mln, amper toename uitbatingsmogelijkheden

'Goedkoop' nieuw stadion neerzetten, 200 mln, veel meer mogelijkheden in uitbating.

Duur stadion neerzetten, 400 mln, nog veel meer mogelijkheden in uitbating en gebiedsontwikkeling.

Voor al die plannen heb je externe financiers en leningen voor nodig. Ik kan me voorstellen dat financiers niet in een renovatie willen stappen. Als financiers nou ook liever niet willen instappen bij een goedkoop stadion, maar bij een duurder stadion wel? Zoals een gemeente, die een icoon wilt en een gehele wijkontwikkeling eraan willen koppelen? Ik kan me ook wel voorstellen dat dat die gehele gebiedsontwikkeling ook een voorwaarde is voor andere financiers, omdat een gedeelte van hun terugverdienmodel daar bijvoorbeeld ook in zit, zoals de bouwbedrijven en horeca.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:56:38 #196
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181700431
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:45 schreef Antaris het volgende:
Mag Feyenoord weigeren wanneer Jørgensen wordt opgeroepen om uit te komen voor een interland?
Na zijn WK geen wedstrijd voor Feyenoord gespeeld vanwege zijn blessure en het zou wat zijn dat zijn eerste wedstrijd weer een interland is.
Denemarken heeft dat gelukkig zelf al opgelost door alleen maar zaalvoetballers en amateurs te selecteren voor de Nation League.

Ja dit is echt zo, zoek maar op.
Makkelijk tweede.
pi_181700437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:34 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ah, vandaar alle mooie grafiekjes over stijgende spelersbudgetten.

Ik beargumenteer dat Feijenoords probleem niet het te kleine budget is maar hoe ze ermee omgaan. Maar het is allemaal lastig inderdaad.
In principe gaat het uiteindelijk allemaal om geld hoor. Vanaf de absolute top tot de bodem van de KKD is er een rode lijn terug te vinden die prestatie koppelt aan inkomsten.

Natuurlijk heb je uitschieters naar onderen (vorig seizoen) of naar boven (2 seizoenen geleden) maar uiteindelijk zal je gemiddeld gezien op of rond een plek 3 uitkomen als Feyenoord. Exact waar je thuis hoort op basis van inkomsten dus.
blablablabla
pi_181700531
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

In principe gaat het uiteindelijk allemaal om geld hoor. Vanaf de absolute top tot de bodem van de KKD is er een rode lijn terug te vinden die prestatie koppelt aan inkomsten.
een rode lijn wel, maar er zijn wel uitschieters, kijk naar Excelsior, PEC, of VVV, die spelen toch allemaal al jaren boven hun financiële stand. Met andere woorden, met goed beleid (en een goede jeugdopleiding) kun je wel het een en ander aan budgetverschillen compenseren.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181700663
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:01 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

een rode lijn wel, maar er zijn wel uitschieters, kijk naar Excelsior, PEC, of VVV, die spelen toch allemaal al jaren boven hun financiële stand. Met andere woorden, met goed beleid (en een goede jeugdopleiding) kun je wel het een en ander aan budgetverschillen compenseren.
Daarom in principe. Excelsior speelde jarenlang in de Juup en kan zomaar weer degraderen.

Financieel komt het ook niet alleen neer op de begroting maar wat je aan transfersommen incasseert. PSV werkt dan wel met een begroting die ongeveer gelijk is aan de onze, maar haalt daarnaast 150 miljoen meer op. Dat stadion is gewoon 1 manier om geld te genereren, uiteindelijk willen de spelers die potentieel grof geld opleveren gewoon niet naar Feyenoord.

Dus hou je tot in den treure dit gelul dat de club onderhevig zou zijn aan wanbeleid.
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 11:20:34 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181700831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:01 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

een rode lijn wel, maar er zijn wel uitschieters, kijk naar Excelsior, PEC, of VVV, die spelen toch allemaal al jaren boven hun financiële stand. Met andere woorden, met goed beleid (en een goede jeugdopleiding) kun je wel het een en ander aan budgetverschillen compenseren.
Feyenoord zelf natuurlijk ook, dat kampioenschap werd ook behaald met de 3e? begroting van het land, nu is de vraag was dat gevolg van beleid of een samenloop van omstandigheden, ik denk het laatste omdat Feyenoord te weinig echt meedoet om de titel
pi_181700977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Feyenoord zelf natuurlijk ook, dat kampioenschap werd ook behaald met de 3e? begroting van het land, nu is de vraag was dat gevolg van beleid of een samenloop van omstandigheden, ik denk het laatste omdat Feyenoord te weinig echt meedoet om de titel
Wij hebben daarvoor de financiële middelen niet die Ajax en PSV wel hebben.

Daarom blijft dat iets incidenteels.
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 11:45:46 #202
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181701280
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Wij hebben daarvoor de financiële middelen niet die Ajax en PSV wel hebben.

Daarom blijft dat iets incidenteels.
Feyenoord is de grootste club van Rotterdam Het is echt totaal waanzinnig dat je dan niet in staat bent om financieel minimaal de tweede club van Nederland te zijn.

Dat komt echt niet door een stadion of een paar verkeerde aankopen. Dat kan echt alleen met decennia lang wanbeleid.
pi_181701455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feyenoord is de grootste club van Rotterdam Het is echt totaal waanzinnig dat je dan niet in staat bent om financieel minimaal de tweede club van Nederland te zijn.

Dat komt echt niet door een stadion of een paar verkeerde aankopen. Dat kan echt alleen met decennia lang wanbeleid.
Dat is inderdaad grotendeels beleid. Net als dat Sparta ook veel te veel moeite heeft om in de Eredivisie te blijven vanwege slecht beleid.

Aan de potentie ligt het niet.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181701476
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:54 schreef Oldground het volgende:

[..]

Dat is inderdaad grotendeels beleid. Net als dat Sparta ook veel te veel moeite heeft om in de Eredivisie te blijven vanwege slecht beleid.

Aan de potentie ligt het niet.
Klopt, als is Henk Van Stee een gouden greep voor Sparta. Maar die wordt ook tegengewerkt zegt hij.

Er worden teveel machtsspelletjes gespeeld bij beide clubs lijkt het.
pi_181701570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Klopt, als is Henk Van Stee een gouden greep voor Sparta. Maar die wordt ook tegengewerkt zegt hij.

Er worden teveel machtsspelletjes gespeeld bij beide clubs lijkt het.
Bij Feyenoord heb ik juist vaak het idee dat het stuurloos is. Niemand lijkt er de baas te zijn en men is meer bezig om elkaar het hand boven het hoofd te houden, dan om de club te runnen.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181701861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feyenoord is de grootste club van Rotterdam Het is echt totaal waanzinnig dat je dan niet in staat bent om financieel minimaal de tweede club van Nederland te zijn.

Dat komt echt niet door een stadion of een paar verkeerde aankopen. Dat kan echt alleen met decennia lang wanbeleid.
De grootste club van Rotterdam koop je precies niks voor als het gaat om internationaal spelers aantrekken.

PSV en Ajax zijn binnen Nederland de 2 clubs qua springplank waar je als speler met groot potentieel heen wilt . Dat is al decennia lang het geval en alom bekend bij zowel spelers als zaakwaarnemers.

Daardoor zal Feyenoord altijd achter de feiten aan zal blijven lopen, niet door zogenaamd slecht beleid.

Spelers als Lozano en Sanchez brengen per stuk meer op dan wij per saldo de afgelopen 5 jaar gezamenlijk verkocht hebben. Kun je zeggen dat Van Geel weer hep legge slape maar feit is gewoon dat dat soort spelers geen interesse hebben in een verblijf bij Feyenoord. Nu niet en nooit niet.

En het geld dat dat soort spelers vervolgens in het laatje brengen resulteren weer in betere aankopen en dus meer kwaliteit. Zie je de vicieuze cirkel?
blablablabla
pi_181701881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Feyenoord zelf natuurlijk ook, dat kampioenschap werd ook behaald met de 3e? begroting van het land, nu is de vraag was dat gevolg van beleid of een samenloop van omstandigheden, ik denk het laatste omdat Feyenoord te weinig echt meedoet om de titel
Nja, er wordt natuurlijk ook wel gewoon beleid op gevoerd. En met eindklassering 2,3,2,4,3,1 in aanloop van de titel komt het natuurlijk ook niet geheel uit de lucht vallen. Maar omdat het budget lager is vallen we ook gewoon dieper weg. Maar we zijn nu op zich zeker financieel wel weer behoorlijk gezond en het is echt niet onwaarschijnlijk dat wij de komende jaren gewoon mee doen om plaatsen 1 en 2. De 3e positie zal wel de komende tijd wel de benchmark zijn, maar het is prima mogelijk om naar boven uit te schieten.

Maar als dat dan een aantal jaren uit blijft, wordt er soms verkeerde keuzes gemaakt omdat dit in principe niet gehonoreerd wordt (door de achterban en achter de schermen), zo is de hele dramaperiode 2006-2011 natuurlijk ook ontstaan. Het jammere eraan is wel dat deze crisis wel precies in de periode zat waarin heel veel dingen zijn veranderd, zoals dat we de hebben boot gemist met Jong Feyenoord naar de Jupiler League en de Europese gelden heel anders verdeeld worden. Dat maakt het ook steeds moeilijker om op te krabbelen, en om bijvoorbeeld de uefa coefficient weer wat op te poetsen (wat dan weer verder helpt in je seeding etc),

Al lijken we daar wel mee bezig, kijkende naar de uefapositie vanaf 2005:
23-31-58-77-80-109-108-129-123-134-95-102-89-68-62*.

Maar goed, als je dan de wanprestaties tegen Trencin ziet, dat mag in deze periode van herstel natuurlijk echt niet gebeuren. Dat zet ons echt wel weer een stuk terug. Buiten de sportieve vertoning is misschien de berusting van de leiding, spelers en supporters nog wel het ergste. Dat er geheel geen schaamte is, geen consequenties aan verbonden worden, en het legioen de spelers dan uitzwaait met you'll never walk alone . Dat is wel echt pijnlijk.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:35:16 #208
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181702195
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

De grootste club van Rotterdam koop je precies niks voor als het gaat om internationaal spelers aantrekken.

PSV en Ajax zijn binnen Nederland de 2 clubs qua springplank waar je als speler met groot potentieel heen wilt . Dat is al decennia lang het geval en alom bekend bij zowel spelers als zaakwaarnemers.

Daardoor zal Feyenoord altijd achter de feiten aan zal blijven lopen, niet door zogenaamd slecht beleid.

Spelers als Lozano en Sanchez brengen per stuk meer op dan wij per saldo de afgelopen 5 jaar gezamenlijk verkocht hebben. Kun je zeggen dat Van Geel weer hep legge slape maar feit is gewoon dat dat soort spelers geen interesse hebben in een verblijf bij Feyenoord. Nu niet en nooit niet.

En het geld dat dat soort spelers vervolgens in het laatje brengen resulteren weer in betere aankopen en dus meer kwaliteit. Zie je de vicieuze cirkel?
En dat alles komt door:

Decennia lang slecht beleid.
pi_181702359
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En dat alles komt door:

Decennia lang slecht beleid.
Of geniaal beleid van PSV.
Vergeleken met andere volksclubs met een potentieel grote achterban zoals Utrecht of Den Haag hebben we het weer best heel aardig gedaan.

Zijn door de jaren heen zeker fouten gemaakt, maar alles af doen als wanbeleid is natuurlijk veel te makkelijk. Dat weet jij best.
blablablabla
pi_181702483
PSV heeft natuurlijk ook het geluk gehad met Philips als hoofdsponsors die een grote rol heeft gekend. Anders was PSV nu nooit zo succesvol geworden.

Dat soort factoren spelen een grote rol in het net niet of alles bereiken.
blablablabla
pi_181702485
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Of geniaal beleid van PSV.
Vergeleken met andere volksclubs met een potentieel grote achterban zoals Utrecht of Den Haag hebben we het weer best heel aardig gedaan.

Zijn door de jaren heen zeker fouten gemaakt, maar alles af doen als wanbeleid is natuurlijk veel te makkelijk. Dat weet jij best.
Rob Baan, Mark Wotte. Alleen al van die twee pluk je nog steeds de wrange vruchten.
pi_181702500
Typisch wegkijkgedrag, het succes van de ander wijten aan geluk terwijl je eigen falen wijt aan factoren waar je geen invloed op hebt. Alles is toeval, iedereen is gek behalve wij.
pi_181702541
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Rob Baan, Mark Wotte. Alleen al van die twee pluk je nog steeds de wrange vruchten.
Klopt, maar ook jaren daarvoor waren het al Ajax en PSV dat sportief en financieel structureel de dienst uit maakten in Nederland.

Eigenlijk gaat het constant mis als Feyenoord denkt de kloof tussen Ajax en PSV te hebben geslecht en daar naar gaat handelen op de transfermarkt.
blablablabla
pi_181702622
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:52 schreef Sloggi het volgende:
Typisch wegkijkgedrag, het succes van de ander wijten aan geluk terwijl je eigen falen wijt aan factoren waar je geen invloed op hebt. Alles is toeval, iedereen is gek behalve wij.
Niks toeval, zijn gewoon hele duidelijke oorzaken aan te dragen waarom het daar wel lukt .

Kun je vervolgens wel 100 jaar terug gaan kijken in de tijd maar wat schiet je daar in het hier en nu in godsnaam mee op?

Typisch de verzuurde Feyenoord supporter die constant jankt over succes in Eindhoven en Amsterdam en daar het bestuur, de spelers, de historie en de KNVB de schuld van wil geven.
blablablabla
pi_181702646
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Niks toeval, zijn gewoon hele duidelijke oorzaken aan te dragen waarom het daar wel lukt .

Kun je vervolgens wel 100 jaar terug gaan kijken in de tijd maar wat schiet je daar in het hier en nu in godsnaam mee op?

Typisch de verzuurde Feyenoord supporter die constant jankt over succes in Eindhoven en Amsterdam en daar het bestuur, de spelers, de historie en de KNVB de schuld van wil geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:52 schreef Elan het volgende:
PSV heeft natuurlijk ook het geluk gehad met Philips als hoofdsponsors die een grote rol heeft gekend. Anders was PSV nu nooit zo succesvol geworden.

Dat soort factoren spelen een grote rol in het net niet of alles bereiken.
Heb je het nu over jezelf?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 13:01:26 ]
pi_181702673
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]


[..]

Dat is toch wel een redelijke oorzaak en gevolg, of ben jij dom?
blablablabla
pi_181702699
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]


[..]

Heb je het nu over jezelf?
Ik ben in tegenstelling tot jou niet op zoek naar een schuldige voor dit alles maar leg het uit.

Met je Mark Wotte en Rob Baan :D
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 13:04:36 #218
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181702717
Ik ben het, in de huidige tijd, wel met Badder eens hoor. Feyenoord heeft al jaren slecht beleid. We zijn het dal uitgeklommen, dat was prima, maar daarna pakken we dus niet door. Dat moet écht anders. Gaat niet lukken met onze vrienden De Jong en Van Geel. Als ons beleid wordt aangepast (en dan heb ik het ook over scouting, jeugd etc.) en we krijgen een nieuw stadion (laten we ervan uit gaan dat het geld oplevert), dan moeten we de tweede club van Nederland kunnen worden wat we, gezien de randzaken, behoren te zijn.
pi_181702750
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ben in tegenstelling tot jou niet op zoek naar een schuldige voor dit alles maar leg het uit.

Met je Mark Wotte en Rob Baan :D
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feyenoord is de grootste club van Rotterdam Het is echt totaal waanzinnig dat je dan niet in staat bent om financieel minimaal de tweede club van Nederland te zijn.

Dat komt echt niet door een stadion of een paar verkeerde aankopen. Dat kan echt alleen met decennia lang wanbeleid.
Spijker -> kop

En de enige manier om dit om te draaien is door wél goed beleid te gaan voeren en daarop verder te bouwen. Die weg zijn we met Van Geel en Rutten ingeslagen, maar dat stagneert nu. Doorpakken, zoals hierboven wordt gezegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 13:07:46 ]
pi_181702816
Het is trouwens veel te vroeg om die De Jong af te schrijven. Gudde is ook jarenlang verketterd, maar aan het einde van de rit waren we wel mooi kampioen. Nu is het essentieel dat laatste stapje te zetten, maar we zetten eerder stappen achteruit. Dat doen we misschien wel al sinds het vertrek van Koeman, ondanks het kampioenschap onder Van Bronckhorst.

Het belangrijkste dat lijkt te ontbreken (je weet nooit wat er binnenskamers allemaal wordt bedacht, maar we merken er bar weinig van) is een beeld van hoe we willen voetballen en welke spelers daarbij horen. Dat mag je Van Geel én GvB aanrekenen. Maar dat riedeltje is inmiddels wel vaak genoeg afgedraaid.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 13:10:25 ]
pi_181702871
Ik denk dat de trainer het allemaal erger maakt.

Van Trencin had je moeten winnen, maar Gio leek de JC schaal belangrijker te vinden en vond het ook niet nodig eerder af te reizen om even te trainen.

En hij heeft ook niet gevraagd om 2 nieuwe centrale verdedigers. Je aankopen worden ook misbruikt of krijgen geen vertrouwen of hebben geen klik met Gio.
pi_181702910
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]


[..]

Spijker -> kop

En de enige manier om dit om te draaien is door wél goed beleid te gaan voeren en daarop verder te bouwen.
Hoor ik elke keer hier. We moeten vanaf nu ECHT ander beleid voeren.
Hoe zie je dat concreet voor je? Met de wetenschap in het achterhoofd dat bepaalde spelers die potentieel grote transfersommen vertegenwoordigen simpelweg niet naar ons toe willen komen maar wel naar onze directe concurrenten?


Het financiële gat met Ajax is opgelopen tot een kleine 400 miljoen euro.
Loop je toch constant achter de feiten aan man.

Ja je kunt natuurlijk wel een beter beleid voeren en bijvoorbeeld meer jeugdspelers inbrengen, zorgen dat je een team krijgt in de KKD maar dat zal niks aan het feit veranderen dat plek 3 het hoogst haalbare is de komende jaren. Zo reëel moet je gewoon zijn.
blablablabla
pi_181702943
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:11 schreef macca728 het volgende:
Ik denk dat de trainer het allemaal erger maakt.

Van Trencin had je moeten winnen, maar Gio leek de JC schaal belangrijker te vinden en vond het ook niet nodig eerder af te reizen om even te trainen.

En hij heeft ook niet gevraagd om 2 nieuwe centrale verdedigers. Je aankopen worden ook misbruikt of krijgen geen vertrouwen of hebben geen klik met Gio.
Eens, maar waarom is GvB aangesteld? Welk voetbal staat hij voor? Past dat wel in onze voetbalfilosofie? Past zijn spelopvatting bij de beschikbare spelersgroep?

Van dat soort overwegingen hoor ik weinig terug. Ik weet na dik drie jaar nog steeds niet hoe GvB nu eigenlijk wil voetballen. Dan is het voor Van Geel ook lastig de juiste spelers te halen. Dat mag je Van Geel óók kwalijk nemen.
pi_181702986
Ook ja maar vooral Gio. Als Gio zegt dat Botteghin en vd Heijden goed genoeg zijn...

Hij vermoord ook Bijlow, je had beter met Vermeer kunnen spelen met die 2 voor hem.
pi_181703001
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoor ik elke keer hier. We moeten vanaf nu ECHT ander beleid voeren.
Hoe zie je dat concreet voor je? Met de wetenschap in het achterhoofd dat bepaalde spelers die potentieel grote transfersommen vertegenwoordigen simpelweg niet naar ons toe willen komen maar wel naar onze directe concurrenten?

Het financiële gat met Ajax is opgelopen tot een kleine 400 miljoen euro.
Loop je toch constant achter de feiten aan man.

Ja je kunt natuurlijk wel een beter beleid voeren en bijvoorbeeld meer jeugdspelers inbrengen, zorgen dat je een team krijgt in de KKD maar dat zal niks aan het feit veranderen dat plek 3 het hoogst haalbare is de komende jaren. Zo reëel moet je gewoon zijn.
Zie mijn twee posts daarna. En terecht dat je het breder trekt, dat hoort er ook bij. Zoiets trek je ook niet in drie jaar recht, het duurt misschien wel tien jaar voor je weer structureel meedoet. Mits je de boel goed organiseert. Punt is wel dat álle externe randvoorwaarden om te presteren aanwezig zijn. Grote stad, groot achterland, grote supportersschare; dit alles heeft effect op sponsorpotentieel en ga zo maar door. Zoals Badder zegt: absurd dat een club als Feyenoord niet structureel meedoet om de prijzen.
pi_181703022
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoor ik elke keer hier. We moeten vanaf nu ECHT ander beleid voeren.
Hoe zie je dat concreet voor je? Met de wetenschap in het achterhoofd dat bepaalde spelers die potentieel grote transfersommen vertegenwoordigen simpelweg niet naar ons toe willen komen maar wel naar onze directe concurrenten?

Het financiële gat met Ajax is opgelopen tot een kleine 400 miljoen euro.
Loop je toch constant achter de feiten aan man.

Ja je kunt natuurlijk wel een beter beleid voeren en bijvoorbeeld meer jeugdspelers inbrengen, zorgen dat je een team krijgt in de KKD maar dat zal niks aan het feit veranderen dat plek 3 het hoogst haalbare is de komende jaren. Zo reëel moet je gewoon zijn.
Dat is onzin, je kan boven je "budget" plaats eindigen. Zie Feyenoord zelf, maar ook AZ, ADO, Excelsior etc etc.
pi_181703034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is onzin, je kan boven je "budget" plaats eindigen. Zie Feyenoord zelf, maar ook AZ, ADO, Excelsior etc etc.
Trencin (oké flauw).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 13:19:07 ]
pi_181703083
en Ajax wordt ook armer zodra ze de CL niet gaan halen met die megasalarissen voor Ziyech, Tadic, Blind en nog een paar.

PSV heeft ook niet veel beters dan Feyenoord op Lozano na en wellicht Bergwijn.

Alleen wij hebben een extreem kwetsbare verdediging.
pi_181703163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:20 schreef macca728 het volgende:
en Ajax wordt ook armer zodra ze de CL niet gaan halen met die megasalarissen voor Ziyech, Tadic, Blind en nog een paar.

PSV heeft ook niet veel beters dan Feyenoord op Lozano na en wellicht Bergwijn.

Alleen wij hebben een extreem kwetsbare verdediging.
Wij hebben vooral geen idee. Alsof de spelers van Trencin of De Graafschap individueel beter zijn dan die van ons.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:34:58 #230
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181703313
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:08 schreef Sloggi het volgende:
Het is trouwens veel te vroeg om die De Jong af te schrijven. Gudde is ook jarenlang verketterd, maar aan het einde van de rit waren we wel mooi kampioen. Nu is het essentieel dat laatste stapje te zetten, maar we zetten eerder stappen achteruit. Dat doen we misschien wel al sinds het vertrek van Koeman, ondanks het kampioenschap onder Van Bronckhorst.

Het belangrijkste dat lijkt te ontbreken (je weet nooit wat er binnenskamers allemaal wordt bedacht, maar we merken er bar weinig van) is een beeld van hoe we willen voetballen en welke spelers daarbij horen. Dat mag je Van Geel én GvB aanrekenen. Maar dat riedeltje is inmiddels wel vaak genoeg afgedraaid.
Ik denk niet dat het te vroeg is om de Jong af te schrijven als directeur, simpelweg omdat hij niet de kwaliteiten, de uitstraling en de achtergrond lijkt te hebben om directeur van een topsport-organisatie te zijn. Om heel eerlijk te zijn; de aanstelling van de Jong slaat eigenlijk helemaal nergens op. Ik weet niet wat een algemeen directeur van een niet-commercieel mediabedrijf doet bij een sportclub die beoogt de een na grootste sportclub van Nederland te zijn.

In de achtergrond van de Jong zie je ook niks wat betrekking heeft op voetbal, behalve dat zijn zoon in de jeugdopleiding van ADO heeft gespeeld. In contrast; Gudde was hoofdtrainer bij een amateurploeg en zijn zoon is profvoetballer (en daarnaast directeur Sport en Recreatie bij de gemeente Rotterdam, ook de reden van zijn aanstelling en waarom de supporters hem niet mochten: hij kwam om een nieuw stadion te realiseren).

Heb je ook wel eens de doelstellingen van de Jong gehoord? “Eens in de 5 jaar kampioen worden”, “het beleid van Arsenal is een voorbeeld” en “Gio moet de Wenger van Feyenoord worden”... man dan ben je toch knetter? Die vent heeft daar toch niks te zoeken? Hij is echt zonder enige doelstelling of plan gehaald.

Er is veel gespuugd op Gudde, soms terecht en soms onterecht, maar de Jong is echt problematisch hoor. Hij heeft gewoon geen flauw idee volgens mij.
Makkelijk tweede.
pi_181703348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:20 schreef macca728 het volgende:
en Ajax wordt ook armer zodra ze de CL niet gaan halen met die megasalarissen voor Ziyech, Tadic, Blind en nog een paar.

PSV heeft ook niet veel beters dan Feyenoord op Lozano na en wellicht Bergwijn.

Alleen wij hebben een extreem kwetsbare verdediging.
Er zou geen enkele speler van Feyenoord in de basis staan bij Ajax of PSV
pi_181703356
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:20 schreef macca728 het volgende:
en Ajax wordt ook armer zodra ze de CL niet gaan halen met die megasalarissen voor Ziyech, Tadic, Blind en nog een paar.

PSV heeft ook niet veel beters dan Feyenoord op Lozano na en wellicht Bergwijn.

Alleen wij hebben een extreem kwetsbare verdediging.
Dat is wel erg optimistisch vanuit Feyenoordperspectief, de kans is namelijk best aanwezig dat Ajax volgend jaar voor zo'n 200 miljoen verkoopt.
Oh.
pi_181703372
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zie mijn twee posts daarna. En terecht dat je het breder trekt, dat hoort er ook bij. Zoiets trek je ook niet in drie jaar recht, het duurt misschien wel tien jaar voor je weer structureel meedoet. Mits je de boel goed organiseert. Punt is wel dat álle externe randvoorwaarden om te presteren aanwezig zijn. Grote stad, groot achterland, grote supportersschare; dit alles heeft effect op sponsorpotentieel en ga zo maar door. Zoals Badder zegt: absurd dat een club als Feyenoord niet structureel meedoet om de prijzen.
Dat is niet absurd dat is gewoon direct te herleiden naar jarenlange geldstromen bij je twee voornaamste concurrenten.

En leuk dat je een groot stadion hebt en een boel supporters daar koop je gewoon niks voor.
In Engeland of Duitsland heb je ook enorme clubs met een potentiële achterban van miljoenen mensen die niet eens op het hoogste niveau uitkomen en veredelde dorpen die mee doen in de Premier League.

En qua sponsors kun je beter 1 grote sponsor hebben a la AZ destijds of een sjeik die gestoord er geld in blijven pompen dan een hele regio met allemaal kleine bedrijfjes die er beetjes geld in pompen zoals bij ons het geval is.


Je hebt in de regio wel grote bedrijven zoals Het Havenbedrijf, Michel Perridon met Trust die goed voor een half miljard maar wil niet zeggen dat zij zomaar even hun zuurverdiende geld willen doneren aan Feyenoord inc. Of een Unilever dat neutraal wil blijven.
blablablabla
pi_181703388
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:36 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Er zou geen enkele speler van Feyenoord in de basis staan bij Ajax of PSV
Dit ja, al zou ik Berghuis voor de roulatie wel een prima optie vinden en Malacia is een interessant talent. Daarna houdt het wel op allemaal eigenlijk.
Oh.
pi_181703446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is onzin, je kan boven je "budget" plaats eindigen. Zie Feyenoord zelf, maar ook AZ, ADO, Excelsior etc etc.
Dat kan zeker alleen zit er op een gegeven moment wel een limiet aan. Daar lopen wij nu tegenaan.

Toen Ajax de hand op de knip hield was het allemaal nog wel te compenseren die verschillen. Als zij echter (meerdere) spelers halen van 12 of 13 miljoen houdt het ook een keer op
blablablabla
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 13:43:50 #236
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181703484
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:20 schreef macca728 het volgende:
PSV heeft ook niet veel beters dan Feyenoord op Lozano na en wellicht Bergwijn.
PSV heeft veel betere spelers. Zelfs Schwaab en 4giver zijn beter dan wat wij hebben lopen. Zou alleen L. De Jong niet willen.
pi_181703489
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit ja, al zou ik Berghuis voor de roulatie wel een prima optie vinden en Malacia is een interessant talent. Daarna houdt het wel op allemaal eigenlijk.
Onze grootste talenten zitten in O19. Komt een prima lichting aan die bij Ajax en PSV niet zouden misstaan.
blablablabla
pi_181703531
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Onze grootste talenten zitten in O19. Komt een prima lichting aan die bij Ajax en PSV niet zouden misstaan.
Heb je namen? Ben wel benieuwd dan :+
Oh.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:47:30 #239
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181703559
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:36 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Er zou geen enkele speler van Feyenoord in de basis staan bij Ajax of PSV
Berghuis is vergelijkbaar met Bergwijn/Neres (een voorkeur voor elk van de drie kan ik begrijpen), vPersie en Jørgensen zijn beiden beter dan de Jong en Huntelaar, stJuste vind ik ook een stuk beter dan Dumfries en Mazraoui. Vilhena acht ik iets beter dan Hendrix en Schöne, maar die laatste is weer redelijk afhankelijk van clubvoorkeur.

Vier spelers dus die ik zelf in de basis zou zetten bij Ajax of PSV.
Makkelijk tweede.
pi_181703597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Heb je namen? Ben wel benieuwd dan :+
Kökcu, Azarkan, Denzell Hall en de Mooij.
Summerville is ook een interessante speler voor de toekomst.
blablablabla
pi_181703655
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Kökcu, Azarkan, Denzell Hall en de Mooij.
Summerville is ook een interessante speler voor de toekomst.
Die Chong en Zirkzee komen toch bij jullie vandaan? Hadden jullie nu mooi kunnen gebruiken.
Oh.
pi_181703749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Chong en Zirkzee komen toch bij jullie vandaan? Hadden jullie nu mooi kunnen gebruiken.
Zirkzee zeker, boh groot talent hoor.
Aan deze lichting werd/word ook alweer behoorlijk getrokken door buitenlandse clubs nadat ze toernooitje wonnen ten koste van Real O19. Met name Hall door oa Juventus en Everton en verschillende clubs uit de Bundesliga.

Lijken zeker spelers met potentie, al blijft dat vaak toch koffiedik kijken .

We moeten echt een team hebben in de KKD om dat soort spelers broodnodige ervaring op te laten doen.
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 14:01:40 #243
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181703845
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is wel erg optimistisch vanuit Feyenoordperspectief, de kans is namelijk best aanwezig dat Ajax volgend jaar voor zo'n 200 miljoen verkoopt.
Als ik eerlijk ben denk ik dat het heel positief zou zijn voor feyenoord in europees verband als ajax echt voor 200 miljoen zou verkopen. Als dit gebeurt worden alle selecties van de eredivisieteams meer waard of wordt er meer voor betaald, ligt eraan hoe je het ziet. Mij draait het om europese beker dat is leuk om naar te kijken maar heel die eredivisie kan me gestolen met emmen/fs en ander gespuis. Wordt gewoon tijd voor een vanraaij competitie.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181703990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Chong en Zirkzee komen toch bij jullie vandaan? Hadden jullie nu mooi kunnen gebruiken.
Zirkzee komt uit de jeugd van ADO, hebben wij 1 jaartje onder onze hoede gehad. Toen was ie weer vertrokken. Wel jammer, maar ja, niet alsof wij hem vanaf de F-jes hebben begeleid en hij ons net voor het doorbreken verliet oid :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181704034
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Zirkzee zeker, boh groot talent hoor.
Aan deze lichting werd/word ook alweer behoorlijk getrokken door buitenlandse clubs nadat ze toernooitje wonnen ten koste van Real O19. Met name Hall door oa Juventus en Everton en verschillende clubs uit de Bundesliga.

Lijken zeker spelers met potentie, al blijft dat vaak toch koffiedik kijken .

We moeten echt een team hebben in de KKD om dat soort spelers broodnodige ervaring op te laten doen.
En die talenten moeten wel perspectief zien dat de club een plan met ze heeft en ze kunnen doorstromen naar het eerste elftal, zonder dat er allemaal middelmaat voor die positie wordt gekocht.
Oh.
pi_181704054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef govie het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben denk ik dat het heel positief zou zijn voor feyenoord in europees verband als ajax echt voor 200 miljoen zou verkopen. Als dit gebeurt worden alle selecties van de eredivisieteams meer waard of wordt er meer voor betaald, ligt eraan hoe je het ziet. Mij draait het om europese beker dat is leuk om naar te kijken maar heel die eredivisie kan me gestolen met emmen/fs en ander gespuis. Wordt gewoon tijd voor een vanraaij competitie.
Waarom zou de selectie van Feyenoord dan meer waard worden? Als Ajax dan De Ligt verkoopt voor 65 miljoen, gaat een andere club toch niet ineens 40 miljoen neerleggen voor Jan-Scharie?
Oh.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 14:18:11 #247
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181704127
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Berghuis is vergelijkbaar met Bergwijn/Neres (een voorkeur voor elk van de drie kan ik begrijpen), vPersie en Jørgensen zijn beiden beter dan de Jong en Huntelaar, stJuste vind ik ook een stuk beter dan Dumfries en Mazraoui. Vilhena acht ik iets beter dan Hendrix en Schöne, maar die laatste is weer redelijk afhankelijk van clubvoorkeur.

Vier spelers dus die ik zelf in de basis zou zetten bij Ajax of PSV.
Pfff kom op, iets realistischer mag wel. Dumfries en Mazraoui zijn aanvallend beter dan St. Juste, maar St. Juste laat verdedigend ook genoeg steken vallen. Bergwijn en Neres zijn beter dan Berghuis. Van Persie en Jorgensen zijn wellicht iets beter dan Huntelaar en De Jong, veel verschil zal het niet maken. Hendrix en Schone zijn zeker niet minder dan Vilhena, andere type spelers vooral.
pi_181704201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En die talenten moeten wel perspectief zien dat de club een plan met ze heeft en ze kunnen doorstromen naar het eerste elftal, zonder dat er allemaal middelmaat voor die positie wordt gekocht.
Absoluut ik zou nog verder willen gaan en graag een leeftijdsplafond zien bij Feyenoord qua aankopen.

Kans dat je 3 of 4 miljoen weggooit aan een Bilal blijft natuurlijk altijd bestaan, maar er bestaat ook een kans dat je een keer een absolute klasse speler haalt die je voor de hoofdprijs kan verkopen.

Tegen de tijd dat die 21 of 22 zijn zijn die onhaalbaar geworden. Het 24/25-jarige spul wat Van Geel voor teveel geld haalt is over het algemeen pure middelmaat aan kliekjes die overblijft met relatief lage restwaarde.
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 14:27:02 #249
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181704377
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:18 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Pfff kom op, iets realistischer mag wel. Dumfries en Mazraoui zijn aanvallend beter dan St. Juste, maar St. Juste laat verdedigend ook genoeg steken vallen. Bergwijn en Neres zijn beter dan Berghuis. Van Persie en Jorgensen zijn wellicht iets beter dan Huntelaar en De Jong, veel verschil zal het niet maken. Hendrix en Schone zijn zeker niet minder dan Vilhena, andere type spelers vooral.
Ik denk dat het heel realistisch is om stJuste een betere voetballer te noemen dan Mazraoui (een speler met 18 wedstrijden op het hoogste niveau in de benen) en Dumfries.

Wat niet wil zeggen dat dit zo blijft.

Ik denk dat het ook wel heel vergaand is om te stellen dat Neres en Bergwijn beter zijn dan Berghuis, alhoewel beide voetballers een hoger potentieel hebben natuurlijk.

Ik blijf erbij dat we met Vilhena, StJuste, Berghuis en vPersie gewoon een paar echt heel goede spelers hebben. We spelen ook op een paar posities met mindere spelers dan de concurrentie, met linksbuiten als meest schrijnende voorbeeld (Larsson om Tadic/Lozano...) maar je onderschat wel heel erg je eigen spelers als je niet ziet dat er een paar prima spelers tussenlopen.
Makkelijk tweede.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 14:29:39 #250
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181704432
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel realistisch is om stJuste een betere voetballer te noemen dan Mazraoui (een speler met 18 wedstrijden op het hoogste niveau in de benen) en Dumfries.

Wat niet wil zeggen dat dit zo blijft.

Ik denk dat het ook wel heel vergaand is om te stellen dat Neres en Bergwijn beter zijn dan Berghuis, alhoewel beide voetballers een hoger potentieel hebben natuurlijk.

Ik blijf erbij dat we met Vilhena, StJuste, Berghuis en vPersie gewoon een paar echt heel goede spelers hebben. We spelen ook op een paar posities met mindere spelers dan de concurrentie, met linksbuiten als meest schrijnende voorbeeld (Larsson om Tadic/Lozano...) maar je onderschat wel heel erg je eigen spelers als je niet ziet dat er een paar prima spelers tussenlopen.
Ik zie niet wat jij in St. Juste ziet. En Vilhena is echt niet zo goed, in balbezit heb je er amper wat aan. Je bent goed in Feyenoord spelers overschatten.
pi_181704511
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Absoluut ik zou nog verder willen gaan en graag een leeftijdsplafond zien bij Feyenoord qua aankopen.

Kans dat je 3 of 4 miljoen weggooit aan een Bilal blijft natuurlijk altijd bestaan, maar er bestaat ook een kans dat je een keer een absolute klasse speler haalt die je voor de hoofdprijs kan verkopen.

Tegen de tijd dat die 21 of 22 zijn zijn die onhaalbaar geworden. Het 24/25-jarige spul wat Van Geel voor teveel geld haalt is over het algemeen pure middelmaat aan kliekjes die overblijft met relatief lage restwaarde.
Werken met talenten is ook het beste voor de langere termijn (zei ik vorig jaar al hier maar toen riep jij nog o.a. dat het juist goed was dat Feyenoord spelers kocht die 25-30 jaar oud waren want daar pak je tenminste prijzen mee!).

Maar het punt met die talenten is natuurlijk dat je die kan verkopen voor grote bedragen en dan steeds in een iets hogere categorie kan shoppen en uiteindelijk als je genoeg geld hebt ook wat betere ervaren jongens halen (wat wel lastig is om die te pakken als ze kwaliteit en de juiste leeftijd hebben, al kan je met wat creatief denken wel wat verzinnen zoals PSV deed met Guardado en Moreno).
Oh.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:36:19 #252
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181704582
Ah, we gaan weer spelers vergelijken.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:37:07 #253
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181704597
Feit is wel dat jeugdspelers hier toekomst moeten zien en we moeten stoppen met maar constant (dure) spelers kopen vanuit de subtop.
pi_181704625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar het punt met die talenten is natuurlijk dat je die kan verkopen voor grote bedragen en dan steeds in een iets hogere categorie kan shoppen en uiteindelijk als je genoeg geld hebt ook wat betere ervaren jongens halen (wat wel lastig is om die te pakken als ze kwaliteit en de juiste leeftijd hebben, al kan je met wat creatief denken wel wat verzinnen zoals PSV deed met Guardado en Moreno).
Je kunt moeilijk alleen maar jeugdspelers laten doorstromen en aantrekken. Je moet een bepaalde balans houden in je elftal, en toen wij de meeste van onze wat oudere spelers aantrokken, was daar niets geks aan. We hadden gewoon geen rigide basis in onze selectie. Als het eenmaal draait wil je talenten de ruimte geven zich verder te ontwikkelen in het 1e. Nu we een wat meer evenwichtig elftal hebben, met wat meer oudere spelers (met kwaliteit) zoals een Berghuis, Clasie, Van Persie, en Jorgensen bv, zou het logisch zijn als we onze focus nu wat bijdraaien naar meer en meer geld te gaan spenderen aan talenten (met grotere mislukkingskansen).

Het is natuurlijk niet dat we dat bij Feyenoord helemaal niet geprobeerd hebben, maar er breekt gewoon niet veel door. Maar een Gustafson, Bilal, Sinisterra, Larsson, St Juste zijn wel redelijk jong en echt wel allemaal gekocht om toekomstige marktwaarde te representeren.

Daarnaast shoppen we ook nog wel eens voor de latere lichtingen van de jeugd, maar dat legt ook nog geen windeieren. Zo was Zirkzee te goed en dus zo weer weg, en een Hermann was weer te slecht. Daarnaast is het nu voor Feyenoord natuurlijk ook lastig jeugd enthousiast te maken als je niet in de Juup speelt..
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181705024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Werken met talenten is ook het beste voor de langere termijn (zei ik vorig jaar al hier maar toen riep jij nog o.a. dat het juist goed was dat Feyenoord spelers kocht die 25-30 jaar oud waren want daar pak je tenminste prijzen mee!).

Maar het punt met die talenten is natuurlijk dat je die kan verkopen voor grote bedragen en dan steeds in een iets hogere categorie kan shoppen en uiteindelijk als je genoeg geld hebt ook wat betere ervaren jongens halen (wat wel lastig is om die te pakken als ze kwaliteit en de juiste leeftijd hebben, al kan je met wat creatief denken wel wat verzinnen zoals PSV deed met Guardado en Moreno).
De realiteit stond er een jaar geleden nog compleet anders voor natuurlijk. Jorgensen vertegenwoordigde een kleine 20 miljoen en met spelers als Larsson en Haps maar ook Nieuwkoop die toen Karsdorp nog probleemloos leek te gaan opvolgen had je in potentie prima spelers lopen.

Daarbij startten we ook nog eens uitstekend aan de competitie dus het leek allemaal heel goed te gaan.

Ajax speelde met een veredeld jeugdelftal en greep constant naast de prijzen. Nu zijn jullie met Blind en Tadic een andere weg ingeslagen anders waren jullie waarschijnlijk weer geen kampioen geworden, laat staan plaatsing voor de CL.

Feyenoord is niet langer in die positie, er moet eerst weer voldoende kapitaal op het veld komen om het voortbestaan en de gezondheid van de club te garanderen. Van Geel heeft gefaald door te pakken mogen we concluderen dus dan moet je weer beginnen bij de basis, en dat is nu eenmaal de jeugd.
blablablabla
pi_181705052
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoor ik elke keer hier. We moeten vanaf nu ECHT ander beleid voeren.
Hoe zie je dat concreet voor je? Met de wetenschap in het achterhoofd dat bepaalde spelers die potentieel grote transfersommen vertegenwoordigen simpelweg niet naar ons toe willen komen maar wel naar onze directe concurrenten?

Het financiële gat met Ajax is opgelopen tot een kleine 400 miljoen euro.
Loop je toch constant achter de feiten aan man.

Ja je kunt natuurlijk wel een beter beleid voeren en bijvoorbeeld meer jeugdspelers inbrengen, zorgen dat je een team krijgt in de KKD maar dat zal niks aan het feit veranderen dat plek 3 het hoogst haalbare is de komende jaren. Zo reëel moet je gewoon zijn.
De laatste jaren hebben je jeugdspelers het meeste opgeleverd, en die die kosten je weinig, dus lijkt het me wijs dat je daar in investeerden ze ook de kans geeft. ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb welke jeugdspelers er potentie hebben om serieus basisspeler te worden
pi_181705186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:04 schreef Luni het volgende:

[..]

De laatste jaren hebben je jeugdspelers het meeste opgeleverd, en die die kosten je weinig, dus lijkt het me wijs dat je daar in investeerden ze ook de kans geeft. ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb welke jeugdspelers er potentie hebben om serieus basisspeler te worden
Dat laatste weet eigenlijk niemand.


Jeugd moet ervaring op doen en wekelijks spelen in een normale competitie.

Gudde heeft echt een enorme inschattingsfout gemaakt door ons niet in te laten stromen in de piramide toen de kans er nog lag.
Zijn verklaring aangaande het niet hebben van een team in de Jupiler League is met terugwerkende kracht extreem pijnlijk:

quote:
Gudde denkt niet dat de beslissing voor talenten reden is om niet bij Feyenoord te tekenen. ''We kijken natuurlijk naar hoe die jongens zich kunnen ontwikkelen. Maar het zijn allemaal echte Feyenoorders, die willen hier graag tekenen.'' Hoewel de onderhandelingen met talent Tahith Chong vertraging hebben opgelopen, klampt Gudde zich daar aan vast. ''Bij de één duurt het tekenen wat langer dan bij de ander", onthult de algemeen directeur.

Guddegod
blablablabla
pi_181708216

Kakkertje, of niet :D
Komt wel over als een intelligent joch verder. Ben benieuwd.
blablablabla
pi_181708866
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:30 schreef Elan het volgende:

Kakkertje, of niet :D
Komt wel over als een intelligent joch verder. Ben benieuwd.
Je begint de invloed van Jan de Jong al een beetje te zien.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181709148
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:02 schreef Oldground het volgende:

[..]

Je begint de invloed van Jan de Jong al een beetje te zien.
_O-
Zou z'n zoon kunnen zijn.
blablablabla
  woensdag 5 september 2018 @ 20:17:14 #261
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181712460
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:02 schreef Elan het volgende:

[..]

De realiteit stond er een jaar geleden nog compleet anders voor natuurlijk. Jorgensen vertegenwoordigde een kleine 20 miljoen en met spelers als Larsson en Haps maar ook Nieuwkoop die toen Karsdorp nog probleemloos leek te gaan opvolgen had je in potentie prima spelers lopen.

Daarbij startten we ook nog eens uitstekend aan de competitie dus het leek allemaal heel goed te gaan.

Ajax speelde met een veredeld jeugdelftal en greep constant naast de prijzen. Nu zijn jullie met Blind en Tadic een andere weg ingeslagen anders waren jullie waarschijnlijk weer geen kampioen geworden, laat staan plaatsing voor de CL.

Feyenoord is niet langer in die positie, er moet eerst weer voldoende kapitaal op het veld komen om het voortbestaan en de gezondheid van de club te garanderen. Van Geel heeft gefaald door te pakken mogen we concluderen dus dan moet je weer beginnen bij de basis, en dat is nu eenmaal de jeugd.
Ik denk dat jorgenson nog steeds tegen de 20 miljoen aanschuurt hoor, zeker zodra hij weer ritme heeft. Ik vind hem een onderschatte speler, met veel meer potentie dan luuk de jong. Daarnaast wat stabieler dan die scandinavier van ajax (wat ook komt door zijn blessure, maargoed). Zoveel grote sterke spitsen die goed kunnen koppen+afmaken en het motoriek hebben van een 20cm kortere voetballer vind je niet vaak. Daarnaast is het geen dunne slungel maar eerder een stevige kerel. Voor dit soort voetballers is altijd plaats in de subtop.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181713701
Nou ben benieuwd hoeveel steen er nog voor Feyenoord City is vanuit de politiek, morgen het debat.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:08:19 #263
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181713794
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:02 schreef Oldground het volgende:

[..]

Je begint de invloed van Jan de Jong al een beetje te zien.
:D
Makkelijk tweede.
pi_181713960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:04 schreef Luni het volgende:
Nou ben benieuwd hoeveel steun er nog voor Feyenoord City is vanuit de politiek, morgen het debat.
Veel. Er zal qua steun niets wezenlijks veranderen verwacht ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181714282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:17 schreef govie het volgende:

[..]

Ik denk dat jorgenson nog steeds tegen de 20 miljoen aanschuurt hoor, zeker zodra hij weer ritme heeft. Ik vind hem een onderschatte speler, met veel meer potentie dan luuk de jong. Daarnaast wat stabieler dan die scandinavier van ajax (wat ook komt door zijn blessure, maargoed). Zoveel grote sterke spitsen die goed kunnen koppen+afmaken en het motoriek hebben van een 20cm kortere voetballer vind je niet vaak. Daarnaast is het geen dunne slungel maar eerder een stevige kerel. Voor dit soort voetballers is altijd plaats in de subtop.
Zou me niks verbazen dat Jorgensen nooit meer het niveau haalt van tijdens het kampioensjaar. Alsnog nog altijd een nuttige speler, helemaal in combinatie met V Persie. Maar 20 miljoen zal hij niet meer opleveren
blablablabla
pi_181714321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Veel. Er zal qua steun niets wezenlijks veranderen verwacht ik.
Zou ook wel compleet van de zotte zijn als ze hun keutel nu in zouden trekken.

Al zullen er wel lastige vragen komen over het kostenplaatje.
blablablabla
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 5 september 2018 @ 21:28:12 #267
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181714362
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen dat Jorgensen nooit meer het niveau haalt van tijdens het kampioensjaar. Alsnog nog altijd een nuttige speler, helemaal in combinatie met V Persie. Maar 20 miljoen zal hij niet meer opleveren
Hij viel erg tegen he vorig seizoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:34:20 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181714574
quote:
Donderdag is er een debat in de gemeenteraad van Rotterdam over Feyenoord City. Alsof er niet al debatten genoeg zijn gewijd aan dit prestigieuze project waarbij honderden miljoenen belastingeuro’s van hardwerkende Rotterdammers op het spel staan. Maar de belangen zijn groot. Bouwers willen bouwen, banken willen lenen, adviseurs willen adviseren, architecten willen tekenen en wethouders willen scoren.

Wat precies het belang voor Feyenoord is, is nog wat onduidelijk. Uiteraard is de club de allerbelangrijke speler in het bouwsel dat de ontwikkelaars voor ogen hebben; niet alleen sportief omdat Feyenoord daar geacht wordt zijn wedstrijden te spelen, maar ook zakelijk. Als Feyenoord belabberd speelt, storten de inkomsten van het stadion in. Speelt Feyenoord de sterren van de hemel, dan worden er wat meer biertjes gedronken. Maar gek genoeg is er voor Feyenoord slechts een rol op de reservebank weggelegd als het om de zakelijke constructie gaat.

Op dit moment huurt Feyenoord het stadion. Vrijwel alle wedstrijdinkomsten gaan naar de club en ergens tussen alle kostenposten noteert de boekhouder ‘huur Kuip’. Eenvoudiger kan het bijna niet. Als Feyenoord ontevreden is over de service van het stadion of de kroketten te koud vindt, kan ze de huur opzeggen of erover heronderhandelen. En wat de stadiondirectie verder met het gebouw doet, is het probleem van Feyenoord niet. De club kan zich dus volledig op het voetbal richten.

Als het nieuwe stadion aan de Maas doorgaat, verandert dit. Vrijwel alle wedstrijdinkomsten gaan dan naar het stadion en hoeveel Feyenoord krijgt overgemaakt, hangt af van het exploitatieresultaat. Feyenoord komt hiermee in een uiterst kwetsbare situatie en wordt afhankelijk van niet-voetbalzaken.

Het belooft geen fraai debat te worden donderdag. De heren ontwikkelaars achter Feyenoord City hebben naar buiten gebracht dat International Stadia Group (ISG) concludeert dat het businessplan van het nieuwe stadion ‘haalbaar’ en ‘weloverwogen’ is. In een brief aan de gemeenteraad nam verantwoordelijk wethouder Visser deze woorden letterlijk over.

Uit een heimelijk opgenomen speech van Carl Berg, financieel directeur van Feyenoord City, waar NRC de hand op wist te leggen, bleek echter dat ISG vond dat de opbrengsten te optimistisch en de kosten te laag waren ingecalculeerd. De ontwikkelaars moeten dus opnieuw naar de reken- en tekentafel. Maar dat had Feyenoord City er maar even niet bij verteld in het persbericht. En de wethouder had nagelaten het ISG-rapport zelf te lezen toen hij in een brief aan de gemeenteraad het persbericht van Feyenoord City overkalkte.

Het is zeer ernstig wat hier gebeurt. Als de wethouder of zijn ambtenaren de stukken niet hebben gelezen, neemt de gemeente nu al zijn rol als toekomstig aandeelhouder en lid van de raad van commissarissen niet serieus. In plaats van een directie blind te vertrouwen, zou deze namelijk stevig gecontroleerd moeten worden. Dat is niet gebeurd en daardoor is ook het hoogste bestuursorgaan van Rotterdam, de gemeenteraad, onjuist en onvolledig geïnformeerd. Dit is op zijn minst een gele kaart voor de wethouder.

Het handelen van de directie van Feyenoord City is nóg kwalijker. Het moedwillig op het verkeerde been zetten van je (toekomstige) aandeelhouders is een doodzonde. Bij geen enkel bedrijf zou dit geaccepteerd worden. Er wordt bovendien gesold met de belangen van volksclub Feyenoord en die van de belastingbetaler. Juist omdat de club in de beoogde nieuwe constructie zo kwetsbaar is, moeten bestuurders elkaar blind kunnen vertrouwen. Dat vertrouwen is geschonden. Dan rest er niks anders dan rood.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 5 september 2018 @ 21:35:19 #269
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181714600
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen dat Jorgensen nooit meer het niveau haalt van tijdens het kampioensjaar. Alsnog nog altijd een nuttige speler, helemaal in combinatie met V Persie. Maar 20 miljoen zal hij niet meer opleveren
20 miljoen lijkt mij ook sterk, maar ik denk wel dat Jørgensen dat niveau weer kan halen. Zijn problemen zitten hem vooral in het zelfvertrouwen en in spelritme (hij was vorig seizoen enorm onregelmatig beschikbaar), daarnaast heeft hij die vervelende tendens om ballen te halen op het middenveld waarmee hij het spel enorm vertraagt. Dat zijn problemen die in feite gewoon af te leren zijn. Vergeet niet wat een kut jaar hij heeft gehad, met die blessures, een miskraam, die mislukte transfer en daarna een vormdip. Geen wonder dat je dan minder goed gaat voetballen.

Ik denk dat het echt wel goed komt met hem hoor.
Makkelijk tweede.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:38:01 #270
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181714677
Als je buitenspelers puur voor hun eigen schot spelen toen hij nog in spits stond en op het middenveld alleen waterdragers staan, dan was het aantal doelpunten wat hij heeft gemaakt als afhankelijke speler die hij is, in vorige seizoenen helemaal niet zo slecht nog niet. Als er geen aanvoer is dan houdt het ergens wel op.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181714987
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou ook wel compleet van de zotte zijn als ze hun keutel nu in zouden trekken.

Al zullen er wel lastige vragen komen over het kostenplaatje.
Het zal mij niet verbazen als er een stuk minder steun zal zijn
pi_181715096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:51 schreef Luni het volgende:

[..]

Het zal mij niet verbazen als er een stuk minder steun zal zijn
Wishful thinking. :)

Nee, ik zou het erg vreemd vinden, zoveel erg schokkende dingen zijn er niet naar buiten gekomen namelijk. Wordt wel ontzettend opgeklopt verder allemaal, maar dat zijn we inmiddels wel gewend in het stadiondossier.

Ik zeg verder niet dat er geen tegenvallers naar buiten zijn gekomen, voordat het weer zwart - wit wordt opgevat. Ik denk, ik zeg het maar even. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:56:41 #273
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181715124
Hoe laat is dat debat morgen? En is het ergens live te volgen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181715956
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wishful thinking. :)

Nee, ik zou het erg vreemd vinden, zoveel erg schokkende dingen zijn er niet naar buiten gekomen namelijk. Wordt wel ontzettend opgeklopt verder allemaal, maar dat zijn we inmiddels wel gewend in het stadiondossier.

Ik zeg verder niet dat er geen tegenvallers naar buiten zijn gekomen, voordat het weer zwart - wit wordt opgevat. Ik denk, ik zeg het maar even. :P
De manier waarop het naar buiten komt verdient geen schoonheidsprijs, van transparantie is weer weinig sprake en dan ook nog het rapport van de ISG waar geheimzinnig over gedaan word.
pi_181716395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:26 schreef Luni het volgende:

[..]

De manier waarop het naar buiten komt verdient geen schoonheidsprijs, van transparantie is weer weinig sprake en dan ook nog het rapport van de ISG waar geheimzinnig over gedaan word.
Het is gewoon bijna knap hoe beroerd men iedere keer weet te communiceren. Nog los van de inhoud is men al weer twee weken bezig met repareren. Hoezo wind in de rug? Seinen op groen?

Men heeft gewoon niets geleerd van het HNS debacle, ook de wethouder niet.

Uiteindelijk zal morgen de consensus zijn dat er drie maanden gewacht moet worden op de nieuwe business case en het definitieve ISG oordeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 05-09-2018 23:30:08 ]
#12 is not for sale!
  woensdag 5 september 2018 @ 23:11:16 #276
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181717287
Het zal mij benieuwen morgen.
pi_181717670
Dat deze hele soap al 11 jaar duurt. Echt ongekend _O- .
Ik ben bang dat we straks met een 13 in een dozijn stadion zitten en dan de uitgeklede versie daar van.
Het lijkt me wel dat iedereen begrijpt dat er iets moet gebeuren. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat je als Feyenoord City zo slecht communiceert. Het lijkt wel alsof ze precies 0 hebben geleerd van de fouten de jaren hiervoor. Als je zo'n goed plan hebt dan heb je toch helemaal geen geheimen?
En dat alle info online staat is natuurlijk gelul. Waarom zijn er dan zoveel twijfels over het hele plan? Alles wat de laatste weken naar buiten komt is alleen maar negatief.
pi_181718295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:30 schreef Elan het volgende:

Kakkertje, of niet :D
Komt wel over als een intelligent joch verder. Ben benieuwd.
Wat een heerlijk gozertje. :D

Dat is ff wat anders dan een Memphis Depay interview of niet. _O-
  donderdag 6 september 2018 @ 00:47:47 #279
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181719162
Het is net alsof je kijkt naar een introfilmpje over een tweedejaars student bij het corps die vertelt hoe de vereniging zijn leven heeft verrijkt. Heel aparte verschijning in het voetbal.
Makkelijk tweede.
pi_181719215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het is net alsof je kijkt naar een introfilmpje over een tweedejaars student bij het corps die vertelt hoe de vereniging zijn leven heeft verrijkt. Heel aparte verschijning in het voetbal.
Ik heb dit nog nooit gezien bij een voetbalclub
AFCA!
  donderdag 6 september 2018 @ 01:19:25 #281
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_181719427
Mijn oma heette De Mooij. O+
  donderdag 6 september 2018 @ 08:53:18 #282
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181721293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het is net alsof je kijkt naar een introfilmpje over een tweedejaars student bij het corps die vertelt hoe de vereniging zijn leven heeft verrijkt. Heel aparte verschijning in het voetbal.
Het corps is fucking mooi(j).
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 09:20:31 #283
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181721692
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:17 schreef govie het volgende:

[..]

Ik denk dat jorgenson nog steeds tegen de 20 miljoen aanschuurt hoor, zeker zodra hij weer ritme heeft. Ik vind hem een onderschatte speler, met veel meer potentie dan luuk de jong. Daarnaast wat stabieler dan die scandinavier van ajax (wat ook komt door zijn blessure, maargoed). Zoveel grote sterke spitsen die goed kunnen koppen+afmaken en het motoriek hebben van een 20cm kortere voetballer vind je niet vaak. Daarnaast is het geen dunne slungel maar eerder een stevige kerel. Voor dit soort voetballers is altijd plaats in de subtop.
Jorgenson is gewoon een speler die straks voor 8 of 10 miljoen vertrekt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 6 september 2018 @ 10:02:00 #284
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181722371
Voor het nageslacht!

When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 6 september 2018 @ 10:35:12 #285
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181722898
Ik denk dat onlo dichter bij de waarheid zit, op dit moment.
pi_181722934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:02 schreef govie het volgende:
Voor het nageslacht!

[ afbeelding ]
Hij zit nu toch ook bij de subtop?
pi_181722973
Sowieso toen de hype nog aan was lag het bod van Newcastle al rond de 17 miljoen. Jaartje contract minder, hype voorbij, gefaald WK, veel geblesseerd geweest, prestaties aanzienlijk minder.

Je mag in je handjes knijpen met 10 miljoen. En dan moet hij ook eerst nog maar weer eens wat gaan presteren.
blablablabla
pi_181723000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het is net alsof je kijkt naar een introfilmpje over een tweedejaars student bij het corps die vertelt hoe de vereniging zijn leven heeft verrijkt. Heel aparte verschijning in het voetbal.
Haha inderdaad.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181723019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:30 schreef Elan het volgende:

Kakkertje, of niet :D
Komt wel over als een intelligent joch verder. Ben benieuwd.
Is dat op 3:29 nou Wesley Verhoek?
Van alles is weer waardeloos.
pi_181723039
Wel tof dat Splintergod zo positief is over de (jeugd)trainers van ons en hoeveel hij daarvan heeft geleerd en nog leert.
Terwijl er wel degelijk interesse was voor hem uit het buitenland. Kennelijk is dus niet alles kut, ook niet qua begeleiding zoals laatst een beetje geschetst werd
blablablabla
pi_181723079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:43 schreef Oldground het volgende:

[..]

Is dat op 3:29 nou Wesley Verhoek?
Jazeker, die zit of zat ook bij DHC dus zal hem wel goed kennen.
blablablabla
pi_181723108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:44 schreef Elan het volgende:
Wel tof dat Splintergod zo positief is over de (jeugd)trainers van ons en hoeveel hij daarvan heeft geleerd en nog leert.
Terwijl er wel degelijk interesse was voor hem uit het buitenland. Kennelijk is dus niet alles kut, ook niet qua begeleiding zoals laatst een beetje geschetst werd
Naja, hij heeft net een contract gekregen. Lijkt me ook niet slim om dan zoiets te zeggen :D
pi_181723157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:48 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Naja, hij heeft net een contract gekregen. Lijkt me ook niet slim om dan zoiets te zeggen :D
Hij klonk wel oprecht.
Bovendien als hij het niks vindt hoeft hij het natuurlijk niet expliciet te noemen met naam en toenaam.
Dan zeg je gewoon wat leuks over De Kuip, Het Legioen of Van Persie of zo.
blablablabla
pi_181723176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij klonk wel oprecht.
Bovendien als hij het niks vindt hoeft hij het natuurlijk niet expliciet te noemen met naam en toenaam.
Dan zeg je gewoon wat leuks over De Kuip, Het Legioen of zo.
Ik geloof ook wel dat hij het echt meent, maar het is sowieso niet slim om zoiets in de media te benoemen als je net een contract hebt gekregen.
  donderdag 6 september 2018 @ 10:52:32 #295
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181723182
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:44 schreef Elan het volgende:
Wel tof dat Splintergod zo positief is over de (jeugd)trainers van ons en hoeveel hij daarvan heeft geleerd en nog leert.
Terwijl er wel degelijk interesse was voor hem uit het buitenland. Kennelijk is dus niet alles kut, ook niet qua begeleiding zoals laatst een beetje geschetst werd
Denk dat Kuyt wel een goede zet is geweest als jeugdtrainer. Motivator ten top en kan goed met jonge gasten overweg volgens mij.
pi_181723206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Jazeker, die zit of zat ook bij DHC dus zal hem wel goed kennen.
Maar hij komt niet van DHC (is Delft). :P
Van alles is weer waardeloos.
pi_181723414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:53 schreef Oldground het volgende:

[..]

Maar hij komt niet van DHC (is Delft). :P
Scherp.
Geen idee dan, zullen elkaar wel kennen vanuit het Haagse of zo.
Vroeger deed Ado regelmatig clinics voor amateurverenigingen uit de omgeving en daar was Verhoek ook regelmatig bij betrokken.
blablablabla
pi_181723436
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:52 schreef fetX het volgende:

[..]

Denk dat Kuyt wel een goede zet is geweest als jeugdtrainer. Motivator ten top en kan goed met jonge gasten overweg volgens mij.
Kuyt, Taument, Cor Adriaanse straks wellicht V Persie dan heb je wel wat mensen lopen ja
blablablabla
pi_181725127
Van alles is weer waardeloos.
pi_181725327
Meeuwissen, wat een grap. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Oldground op 06-09-2018 12:46:27 ]
Van alles is weer waardeloos.
pi_181725503
Dicht
Van alles is weer waardeloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')