abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 14:32:44 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181398495
quote:
Dijkhoff (VVD) haalt uit naar 'anti-vaxxers' en overweegt vaccinatieplicht

VVD-fractievoorzitter Dijkhoff denkt aan een vaccinatieplicht als in Nederland steeds meer ouders weigeren hun kind in te enten tegen dodelijke ziekten. De VVD'er maakt zich ernstige zorgen over het groeiende aantal ouders dat op basis van niet-wetenschappelijk argumenten besluit hun kind te onthouden van de vrijwillige preventie tegen ernstige ziekten, zoals de mazelen. Ook vindt Dijkhoff dat onderzocht moet worden of niet-ingeënte kinderen geweigerd mogen worden op de kinderopvang of naschoolse opvang.

In een column haalt Dijkhoff uit naar de groeiende groep 'anti-vaxxers', vaak hoogopgeleid, die op basis van "pseudo-interessant gemaakte bullshit" beweren dat inenten het gevaar op autisme verhoogt of dat er enge stoffen zitten in het vaccin. Ook vindt hij het onbegrijpelijk dat gezegd wordt dat inenten niet nodig is, omdat die ziektes er niet meer zijn. "Nee, Einstein, dat klopt," schrijft de prominent VVD'er. "Weet je waarom? Omdat we onze kinderen inenten."

Dijkhoff maakt zich zorgen omdat de dekkingsgraad in Nederland onder het veilige niveau van 95 procent is gekomen. Van de 2-jarige kinderen was vorig jaar 90,1 procent ingeënt tegen mazelen. De liberale VVD is doorgaans niet voor verplichten, maar Dijkhoff denkt er toch over na. Hij wil eerst dat ouders nadrukkelijker worden voorgelicht over de risico's van hun besluit. Niet alleen hun kind kan ziek worden, maar een baby of peutertje dat nog te jong is voor een inenting kan ziek worden.

"Hopelijk krijgen we dan snel de vaccinatiegraad weer boven de 95 procent", schrijft Dijkhoff. "Mocht dat niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht." In een toelichting zegt de VVD'er dat hij boos is. "Ik kan er met mijn pet niet bij dat het daalt. Daardoor is ook mijn dochter minder beschermd. Het is absurd dat de overheid maatregelen moet nemen."
En de column:

quote:
Klaas Dijkhoff over vaccinatie

Een paar weken geleden waren mijn vrouw en ik met ons dochtertje bij het consultatiebureau.

Wegen, meten, trots vertellen wat ze allemaal al kan en dat ze zo geweldig is.

Ja, eten doet ze ook goed, dankuwel mevrouw.

Oja, dan nog even ‘de prikjes’…

Op de een of andere manier hebben wij volwassenen bedacht dat het minder pijn doet als we verkleinwoordjes gebruiken. Aan de reactie van onze Linde te horen helpt dat voor geen meter.

Ik zal eerlijk zijn: ik vind het echt niet leuk, m’n dochter laten inenten. Je moet haar vasthouden terwijl ze er een naald insteken. En als ze pech heeft is het een dag voor twee prikken en moet het drama nog een keer terwijl ze al doorheeft wat er gaat gebeuren. Als het tegenzit, is ze er ook nog een dag (of twee) naar van met koorts en al en je kunt wel sussen, maar niet goed uitleggen waarom je haar dat toch hebt aangedaan. Want ja, ze is 1, dat kan ze nog niet snappen.

Gelukkig snappen wij volwassen wel heel goed waarom we dat onze kinderen aandoen. Omdat het verstandig is. Wat zeg ik, omdat wij mensen de geniale vondst hebben gedaan die vaccinatie heet. Zodra een land ook maar enigszins geld heeft voor zorg, is dat het eerste wat je doet: vaccineren. Het kleine leed van een prik valt in het niet bij de risico’s die kinderen anders lopen. Voor ons klinken de mazelen als iets uit een Lucky Luke-stripverhaal. In de realiteit zijn de mazelen een dodelijke ziekte. Het heeft de knapste koppen eeuwen gekost om te voorkomen dat er elk jaar veel baby’s aan doodgaan. Ik vind het prachtig dat ons dat gelukt is: wetenschap! Ik hou ervan!

Nog mooier is dat vaccinatie niet alleen per kind werkt. Hoe meer mensen er ingeënt zijn, hoe moeilijker het virus het heeft. Geen epidemieën, geen doden. Als 95% of meer van ons ingeënt is, dan zitten we goed. Als we daaronder zitten is dat niet alleen gevaarlijk voor de kinderen die niet ingeënt zijn, maar zelfs voor de kinderen die wel hun liefdevolle beschermende prik hebben gekregen.

Vaccinatie is een kwestie van onze kinderen beschermen en het is een kwestie van elkaars kinderen beschermen.

Het moment van de prik is voor geen kind leuk en voor geen ouder leuk, maar o zo nodig. Dat doen we allemaal, we zitten samen in hetzelfde schuitje. Je weet als ouder dat alle andere ouders het ook meemaken en samen houden we elkaar veilig.

Een kind voelt alleen de pijn van de prik, maar volwassenen begrijpen gelukkig hoe noodzakelijk die is.

Tenminste, dat dacht ik.

“Minder vaccinaties, veel meer mazelen in Europa.”

“Hoge sterfte in Europa door mazelen, WHO slaat alarm.”

Ook in Nederland:

“RIVM: Risico op mazelenuitbraak door te lage vaccinatiegraad.”

De vereiste veilige 95% waar ik het al over had? Zijn we in Nederland verloren. We zitten op 90,1% vaccinatiegraad mazelen voor kinderen op 2-jarige leeftijd.

Logisch dat mensen nu vragen wat “de politiek” vindt.

Wel, “de politiek” vindt dit moeilijk.

Nouja, een paar partijen vindt het makkelijk. Hun achterban rekent op de bescherming van de Heer en de Heer alleen en weigert inentingen. Ik zal me niet te veel in religieuze debatten mengen, maar mij lijkt dat de Heer door ons vaccins te laten ontdekken behoorlijk aan de weg timmert om onze kinderen te beschermen.

Voor de andere partijen, en zeker voor mijn liberale partij, is het lastig. Want wij houden niet van verplichten. Lang hoefden we die vraag ook helemaal niet te beantwoorden. Als we de weigeraars hun gang lieten gaan, bleven we toch nog boven de veilige 95% en voor verwijten van religieuze aard zijn we van oudsher nogal gevoelig. Een fijne polderoplossing dus. Bovendien was de verwachting dat minder en minder mensen zouden kiezen voor het weigeren van de beschermende inenting.

Helaas, er is een hele nieuwe groep vaccin-weigeraars bijgekomen. Ze worden ‘anti-vaxxers’ genoemd, zijn ook vaak hoogopgeleid, wordt er dan bij verteld. Wat maar weer eens aangeeft dat opleidingsniveau niet alles zegt. Ze weigeren niet op religieuze gronden, maar op grond van bronnen die beweren dat inenten het risico op autisme verhoogt (een claim gelegd door een inmiddels bewezen fraudeur), dat er enge stoffen bijzitten (er zitten stoffen in het vaccin die eng klinken, want in hoge dosering zijn ze schadelijk. Dat klopt wel, maar in te hoge dosering is water ook dodelijk. Het gaat er dus om hoeveel er van die stof in zit. Dat bepaalt of iets behulpzaam is, geen kwaad kan of schadelijk is. In onze vaccins zitten geen schadelijke doses) en andere pseudo-interessant gemaakte bullshit.

Het wrangste argument is nog wel ‘joh, dat is helemaal niet nodig, die ziektes zijn er helemaal niet meer, wanneer hoor je daar nou nog van?’. Nee, Einstein, dat klopt, die ziektes komen weinig voor en we hebben het virus er goed onder. Weet je waarom? Omdat we onze kinderen inenten. En omgekeerd, nu de mensen die het zelf beter weten dan eeuwen wetenschap zorgen voor minder vaccinatie, stijgt het aantal zieken en doden. Je verwacht het niet…

Er wordt mij vervolgens gevraagd daar respect voor te hebben. Nee, sorry, heb ik niet. Dat je kritisch bent is top, dat je veel vragen stelt voor je iets in de bloedbaan van je kind laat inbrengen, prima. Maar uiteindelijk is niet alles een mening, er zijn gewoon feiten. De wetenschap zit er vol mee.

Feit is dat je eigen kind en alle andere kinderen meer risico lopen als je inentingen weigert.

Feit is dat als een virus zoals de mazelen hierdoor weer meer ruimte krijgt, er kinderen ziek worden. En doodgaan.

En dat de kans bestaat dat dat jouw kind is. Of mijn kind.

Ik vind het dus eigenlijk te bizar voor woorden dat ik moet nadenken over overheidsmaatregelen. Maar goed, het is zover gekomen. De dekkingsgraad is onder het veilige niveau. Het aantal weigeraars stijgt. Het aantal gevallen van zieke mensen stijgt. Het aantal doden stijgt.

Laten we beginnen met betere voorlichting. Het gezond verstand van mensen moet worden wakker geschud. Laten we daar voor de veiligheid van onze kinderen maar flink wat PR-budget tegenaan knallen.

Ik zou nog een andere stap willen zetten. Niet omdat ik denk dat daarmee meer kinderen worden ingeënt, maar als directe bescherming voor kinderen. Op de kinderopvang zijn ook kinderen die nog te jong zijn voor de vaccinatie en ook voor de ingeënte kinderen is het veiliger als er geen andere kinderen zijn die ingeënt hadden kunnen worden, maar wiens ouders dit geweigerd hebben.

Ik snap dan ook heel goed dat ouders willen weten of er niet-ingeënte kinderen op de opvang zitten. Dat een kinderopvang wil weten of kinderen ingeënt zijn. Dat een kinderopvang tegen ouders wil kunnen zeggen ‘uw kind is welkom als u het vaccin niet weigert’. Dat moeten we wat mij betreft dan ook mogelijk maken, want dat mogen ze nu niet.

Moeten we nog verder gaan? “Geen inenting, geen kinderbijslag? Geen prik, geen pieken?” Tsja, op de een of andere manier lijkt me dit geen dossier voor een marktprikkel. Het kunnen ‘afkopen’ van bescherming van je eigen kind en daarmee alle andere kinderen vind ik een fout signaal.

Een andere optie is het verplichten van vaccinaties als voorwaarde voor toegang tot kinderopvang. Of naschoolse opvang. Dat is zeker het onderzoeken waard.

Maar ik kan er toch vooral met m’n pet niet bij dat ouders weigeren hun kinderen de beschermende prik te gunnen. Consultatiebureaus en artsen zouden het weigerende ouders ook niet makkelijk moeten maken. Geen ‘ok, ja, als u dat niet wilt, dan houdt het op’, maar wijzen op de risico’s die hun kinderen lopen. En alle andere kinderen ook.

Ouders erop wijzen dat er een verschil is tussen medische wetenschap en iets wat je op internet leest. En dat zo’n blog van een andere weigerouder je kind niet redt als het ziek wordt. Niet alleen op het moment van weigering, maar ook herhaaldelijk daarna. We moeten elkaar aanspreken op de gevolgen van niet-vaccineren. En de onzin van de redenen die daarvoor worden opgevoerd. Hopelijk krijgen we dan snel de vaccinatiegraad weer boven de 95%.

Mocht dat allemaal niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht. Met daarbij de liberaal John Stuart Mill aan mijn zijde (iemands vrijheid is niet onbeperkt. Ze eindigt waar schade aan anderen wordt berokkend). Als we volwassenen beboeten als ze zelf hun gordel niet omdoen, mogen ze ook bestraft worden als ze hun kinderen basale bescherming tegen dodelijke virussen ontzeggen.
Eigenlijk is het best triest dat er haast verplichte maatregelen nodig zijn omdat er zo'n grote groep is met mensen die liever luisteren naar wat gejengel op internet dan naar wetenschappelijk bewijs. Ik heb er weinig hoop in dat die groep zich laat ompraten, ze zijn vaak nog koppige dan die biblebelters, dus lijkt me een verplichting haast onvermijdelijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181398518
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
U MAD?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:37:36 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181398605
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
Heeft inmiddels niet zo veel meer met religieus/niet religieus te maken. Waar komt die ziekelijke fascinatie toch vandaan om in zo goed als iedere post maar op geloof te kankeren? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181398644
VVDers moeten van hun spindoctor deze week even stoere uitspraken doen zodat de partij na het zomerreces weer lekker daadkrachtig op de kaart staat?
pi_181398677
Verplichte inentingen lijkt mij ook een goed idee.
pi_181398808
Dijkhoff wil keuzevrijheid inperken.
Past goed bij de VVD weer. Persoonlijke vrijheden van mensen vernietigen.
Dijkhoff is een eng mannetje.

Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181398820
quote:
religie? :')

Je kan het hooguit een retard cult noemen ofzo. Dit zijn hoger opgeleide mensen die het beter denken te weten dan elke dokter in nederland. :')
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:47:18 #8
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181398841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Harvest89 het volgende:

Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
Hoe meer kinderen niet ingeënt zijn hoe meer kans er bestaat op een uitbraak... Dus lijkt me dan ook logisch om niet ingeënte kinderen te weigeren bij bijvoorbeeld de opvang die al aangehaald wordt in het artikel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:49:05 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_181398893
Prima idee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_181398930
Prima, gelijk ook even wat DNA afnemen en in een databank stoppen. Fuck lichamelijke integriteit toch.
pi_181398961
Verstandige uitspraak.
pi_181398964
Deze mensen brengen de hele maatschappij in gevaar.
Weggegaan en opgerot
pi_181398980
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:50 schreef Tante__Lien het volgende:
Prima, gelijk ook even wat DNA afnemen en in een databank stoppen. Fuck lichamelijke integriteit toch.
Lekkere andere mensen ziek maken, omdat je zelf kk achterlijk bent.

Dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_181399014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heeft inmiddels niet zo veel meer met religieus/niet religieus te maken. Waar komt die ziekelijke fascinatie toch vandaan om in zo goed als iedere post maar op geloof te kankeren? :')
Religie is de kanker van de wereld.
pi_181399016
Ouders die niet laten inenten ook geen toegang tot medische zorg meer geven.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_181399022
quote:

Oh ja? Geef eens 1 goede reden
pi_181399049
quote:
Hij gaat juist niet in tegen de religiegekkies. Die bereik je toch niet op dit onderwerp.

Hij gaat in tegen de 'intelligente', hoog opgeleiden die zich vastklampen aan onjuiste informatie en op basis daarvan verkeerde en gevaarlijke beslissingen nemen.

De tegenaanval is de afgelopen weken ingezet. Meer nieuwsberichten van experts die de onjuiste argumenten weerleggen, en goede, degelijke en duidelijke informatie verschaffen om de twijfelaars over de streep te trekken.
pi_181399052
Anti-vaxxers zijn ook gewoon fucking dom. Hun argumentatie gaat vaak niet verder dan: "uh ja hallo hoezo moet ik mijn kind hiervoor inenten? Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!"

:')

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 14:55:09 ]
pi_181399065
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:39 schreef Chai het volgende:
VVDers moeten van hun spindoctor deze week even stoere uitspraken doen zodat de partij na het zomerreces weer lekker daadkrachtig op de kaart staat?
Zoiets. In combinatie met dat de VVD wel wat dossiers heeft lopen waar ze liever wat minder aandacht voor willen.
pi_181399096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:40 schreef T-D het volgende:
Verplichte inentingen lijkt mij ook een goed idee.
Mee eens, alleen wordt dat een beetje lastig uit te voeren. Je kan namelijk iemand niet dwingen tot een medische ingreep.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dat gaat tegen de eed van een arts in.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:57:37 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181399118
quote:
Het zijn meestal niet eens reli-gekkies, het zijn van die halfgare marxistische zweefteef Millenials met een universitaire graad in gender-studies die iedere week de horoscoop in de Linda bloedserieus lezen.

Ik ben ook enorm voorstander van individuele vrijheid, en een kleine overheid. Maar als je andere kinderen in gevaar brengt, moet er toch wel iets gebeuren. Liever geen vaccinatieplicht, maar wat dan wel...
pi_181399131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:54 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Hij gaat juist niet in tegen de religiegekkies. Die bereik je toch niet op dit onderwerp.

Hij gaat in tegen de 'intelligente', hoog opgeleiden die zich vastklampen aan onjuiste informatie en op basis daarvan verkeerde en gevaarlijke beslissingen nemen.

De tegenaanval is de afgelopen weken ingezet. Meer nieuwsberichten van experts die de onjuiste argumenten weerleggen, en goede, degelijke en duidelijke informatie verschaffen om de twijfelaars over de streep te trekken.
Dit idd.
Gekkies bereik je toch niet. Degenen die zich door foute informatie laten ompraten om hun kinderen niet te vaccineren, die moet je proberen verstandige keuzes te laten maken (inenten dus).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181399137
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:50 schreef Tante__Lien het volgende:
Tegenover zelf bepalen wat je met je lichaam doet staat ook een recht van de kinderen om beschermd te worden en veilig op te groeien. Bovendien als jij niet vaccineert kan je er ook iemand anders mee vermoorden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:59:02 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181399151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Mariocash het volgende:

[..]

k
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181399154
quote:
Uiteraard wel toegang geven tot medische zorg, maar dan gewoon alles zelf laten betalen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181399176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wordt dat een beetje lastig uit te voeren. Je kan namelijk iemand niet dwingen tot een medische ingreep.

[..]

Dat gaat tegen de eed van een arts in.
Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.
pi_181399186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het zijn meestal niet eens reli-gekkies, het zijn van die halfgare marxistische zweefteef Millenials met een universitaire graad in gender-studies die iedere week de horoscoop in de Linda bloedserieus lezen.

Ik ben ook enorm voorstander van individuele vrijheid, en een kleine overheid. Maar als je andere kinderen in gevaar brengt, moet er toch wel iets gebeuren. Liever geen vaccinatieplicht, maar wat dan wel...
Sociale druk.
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 15:00:51 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181399196
Die lui die hun kinderen niet laten inenten zijn echt niet goed snik.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:01:21 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181399204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Uiteraard wel toegang geven tot medische zorg, maar dan gewoon alles zelf laten betalen.
"Mevrouw, dat wordt dan 300.000 euro"
Hoezo moet ik voor deze behandeling betalen?
"Uw kind is niet gevaccineerd"
Maar het heeft niets met zaken te maken waarvoor mijn kind niet gevaccineerd is!
"Sorry, spijkerbroek en knurft willen het zo"

pi_181399223
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef T-D het volgende:

[..]

Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.
Tot de leeftijd waarop ze leerplichtig worden. Tenzij je hele quarantaine-scholen wil gaan inrichten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:11 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181399229
Mooi zo. Risico nemen met je eigen kind door debiliteit is een ding maar zodra het risico voor anderen vorm moet er gewoon dwang komen.

Ізгі тілектер Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_181399280
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
pi_181399298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
Zelfmoord is ook strafbaar.
Er zijn dus wel mogelijkheden.
pi_181399325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is dan ook een erg vage uitzondering, maar we kunnen nog altijd niemand verplichten tot een medische behandeling. Ook niet na een gerechtelijk vonnis.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:06:06 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181399333
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:54 schreef Nielsch het volgende:
Anti-vaxxers zijn ook gewoon fucking dom. Hun argumentatie gaat vaak niet verder dan: "uh ja hallo hoezo moet ik mijn kind hiervoor inenten? Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!"

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.
En de basis daarvan? Een al jaren geleden onderuit gehaald onderzoek uit ik geloof 1998, dat om één of andere reden toch blijft rondzwerven op internet.
Confirmation bias, heel gevaarlijk...
pi_181399336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zijn dus wel mogelijkheden.
Zelfmoord is niet strafbaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181399369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken.
Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:12 #38
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399407
Helemaal eens met Dijkhof.

En doordat deze leeghoofden hun kinderen niet vaccineren loopt mijn kind tot een bepaalde leeftijd ook een flink risico omdat er voor sommige ziekten pas redelijk laat gevaccineerd kan worden. Debielen zijn het.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:46 #39
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181399423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...
Nee joh, zo werkt dat niet in hun beleving, want zoals Nielsch al zegt in het bericht dat ik quote:
"Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!""
En voila... daar heb je je kweekbodem voor oude ziektes om weer de kop op te steken.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:46 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399425
Ik ben (over het algemeen) pro-vaccinatie, maar ook voor het recht op zelfbeschikking en keuzevrijheid.

Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_181399429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.
En de basis daarvan? Een al jaren geleden onderuit gehaald onderzoek uit ik geloof 1998, dat om één of andere reden toch blijft rondzwerven op internet.
ja en Trump kent ook een kindje die was eerst heel lief en normaal en toen kreeg ie inentingen en nu heeft ie autisme... hoppa half debiel Amerika gelooft het ook weer...
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:23 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399443
quote:

En wat als door anti-vaxxers jouw kind ziek wordt en sterft. Is het dan nog steeds keuzevrijheid?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef MaLo het volgende:
Ik ben (over het algemeen) pro-vaccinatie, maar ook voor het recht op zelfbeschikking en keuzevrijheid.

Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigeren
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:12:10 #44
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399485
quote:

[..]

Als je het bericht had gelezen had je religie er niet eens bij hoeven te hallen tjappie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:12:27 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399497
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigeren
Er is vast wel een ziekenhuis op de Veluwe waar ze dan terechtkunnen ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_181399498
Wat je wel zou kunnen zeggen; je krijgt alleen kinderbijslag als je kind is ingeënt. Dan kom je niet in de knoei met zelfbeschikking.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:14:44 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:12 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat je wel zou kunnen zeggen; je krijgt alleen kinderbijslag als je kind is ingeënt. Dan kom je niet in de knoei met zelfbeschikking.
Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399575
quote:
Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:15:31 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.
Mooi, hoe geld boven principes gaat bij sommigen _O-
pi_181399602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
Dan moet iemand een anti-vaxx school beginnen.

En dan alle leraren in zo'n rubberen chemisch pak. :')
pi_181399611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tot de leeftijd waarop ze leerplichtig worden. Tenzij je hele quarantaine-scholen wil gaan inrichten.
Dan zijn de eerste inentingen al gegeven.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:18:41 #52
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399664
quote:

[..]

Dan rijd je toch 100 km per dag heen en weer naar de Veluwe of Zeeuws Vlaanderen? Daar hebben ze scholen waar niemand gevaccineerd is. Geen probleem, leerplicht is geen excuus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:19:00 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399669
Op zich zijn scholen niet zozeer het probleem. Immers, zodra je op de basisschool komt, ben je al tenminste 1x ingeent voor de meeste ziekten, er volgen dan alleen nog herhalingen.

Het grootste risico lopen baby's, die nog te jong zijn om ingeent te worden. Die wil je niet in aanraking laten komen met ongevaccineerden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:19:52 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181399695
Dit is trouwens wel een geweldige foto (banner op zijn FB) die ook super negatief kan worden uitgelegd:

_O-
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:20:10 #55
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399700
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mooi, hoe geld boven principes gaat bij sommigen _O-
Jep. En volgens mij gaat ze daar straks nog verder mocht het niet genoeg blijken. Ik dacht dat je dan als ouders meer belasting moet betalen en meer voor onderwijs. Daar werd in de Australische media in ieder geval over gesproken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:19 schreef MaLo het volgende:
Op zich zijn scholen niet zozeer het probleem. Immers, zodra je op de basisschool komt, ben je al tenminste 1x ingeent voor de meeste ziekten, er volgen dan alleen nog herhalingen.
Tenzij de vaccinatiegraad op de basisscholen serieus laag ligt. Er zijn genoeg kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, die breng je dan in gevaar.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:23:39 #57
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181399800
quote:

[..]

Meestal onterecht idd maar in dit geval niet natuurlijk. Veel religieuzen zijn nu tegen vaccinaties
#KICKOUTZP
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:23:45 #58
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tenzij de vaccinatiegraad op de basisscholen serieus laag ligt. Er zijn genoeg kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, die breng je dan in gevaar.
Dat hoor ik serieus voor het eerst. Ik heb even gauw gegoogled maar er zijn gelukkig niet veel situaties waarin een kind helemaal niet gevaccineerd kan worden.
https://www.ggdbzo.nl/faq(...)ccineerd-worden.aspx
Maar bij die groep kinderen had ik inderdaad niet stilgestaan.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:25:27 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399832
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:23 schreef wollah het volgende:

[..]

Meestal onterecht idd maar in dit geval niet natuurlijk. Veel religieuzen zijn nu tegen vaccinaties
Dat waren ze altijd en daarmee kon de graad van 95% met gemak nog behaald worden. Het gaat er nu om dat allemaal pseudoslimme plebs pseudowetenschappelijk geleuter op het internet gebruiken om bevestiging te krijgen voor hun debiele standpunten over vaccinaties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:26:45 #60
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181399868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat waren ze altijd en daarmee kon de graad van 95% met gemak nog behaald worden. Het gaat er nu om dat allemaal pseudoslimme plebs pseudowetenschappelijk geleuter op het internet gebruiken om bevestiging te krijgen voor hun debiele standpunten.
Tja.. wat moet je ervan zeggen. Het is een beetje vrijheid vs gezondheid en beiden zijn erg belangrijk natuurlijk
#KICKOUTZP
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:33:30 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400041
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:26 schreef wollah het volgende:

[..]

Tja.. wat moet je ervan zeggen. Het is een beetje vrijheid vs gezondheid en beiden zijn erg belangrijk natuurlijk
Voor mij heeft het niets met vrijheid te maken. Ik wil mijn kind laten inenten, maar voordat ze de juiste leeftijd heeft, heeft ze de kans om dodelijk ziek te worden omdat een of ander leeghoofd wel even bepaald heeft dat inentingen autisme veroorzaken en degene zijn/haar kinderen niet heeft laten inenten.

Hun vrijheid beperkt mijn vrijheid en brengt het leven van mijn baby in gevaar. Om die reden zou het geen vrijheid moeten zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:46 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181400195
quote:

[..]

Altijd al geweest. De daling die is ingezet komt niet door hen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:40:51 #63
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Voor mij heeft het niets met vrijheid te maken. Ik wil mijn kind laten inenten, maar voordat ze de juiste leeftijd heeft, heeft ze de kans om dodelijk ziek te worden omdat een of ander leeghoofd wel even bepaald heeft dat inentingen autisme veroorzaken en degene zijn/haar kinderen niet heeft laten inenten.

Hun vrijheid beperkt mijn vrijheid en brengt het leven van mijn baby in gevaar. Om die reden zou het geen vrijheid moeten zijn.
Dat zal wel meevallen toch? Weinig kinderen die daar ziek van worden omdat anderen hun kind niet inenten. Ik ben ook voor inenten hoor maar vind wel dat ouders de keuze moeten behouden om het niet te doen. Je kan niet mensen tot iets dwingen. Misschien krijg je dan wel hetzelfde gezeik als met die automatische ‘ja’ stem op orgaandonatie waardoor sommigen juist expres ‘nee’ gingen kiezen
#KICKOUTZP
pi_181400230
Weet niet of dit de discussie gaat helpen...
Somebody that I used to know
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:41:40 #65
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Altijd al geweest. De daling die is ingezet komt niet door hen.
Nee klopt spelen ook meerdere factoren mee
#KICKOUTZP
pi_181400260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:41 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet of dit de discussie gaat helpen...
Volgens mij gaat het om de gezondheid van kinderen en niet zozeer om de discussie.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:45:19 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400334
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:40 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen toch? Weinig kinderen die daar ziek van worden omdat anderen hun kind niet inenten. Ik ben ook voor inenten hoor maar vind wel dat ouders de keuze moeten behouden om het niet te doen. Je kan niet mensen tot iets dwingen. Misschien krijg je dan wel hetzelfde gezeik als met die automatische ‘ja’ stem op orgaandonatie waardoor sommigen juist expres ‘nee’ gingen kiezen
Dit valt niet mee helaas. Wanneer de dekkingsgraad omlaag gaat loopt het sterftecijfer op. Baby's zijn naast mensen die vanwege medische redenen niet ingeënt kunnen worden de meest kwetsbare groep en in die twee groepen vallen dus ook de meeste slachtoffers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:46:27 #68
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit valt niet mee helaas. Wanneer de dekkingsgraad omlaag gaat loopt het sterftecijfer op. Baby's zijn naast mensen die vanwege medische redenen niet ingeënt kunnen worden de meest kwetsbare groep en in die twee groepen vallen dus ook de meeste slachtoffers.
Ja dat is waar. Misschien kunnen we het wel aanmoedigen maw belonen als je je kind inent. Dat wekt denk ik meer sympathie dan verplichten
#KICKOUTZP
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:46:41 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181400397
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:47:48 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400419
quote:
:D
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181400553
quote:

prima als je die keuze maakt maar dan wel 10x zoveel geld betalen voor de zorgverzekering en achteraan aansluiten bij hulp, onderzoek, medicijnen tegenover mensen die wel nadenken.
pi_181400561
quote:

Dat kan ik ook begrijpen, is ook prima.
Maar blijf dan lekker weg van de verstandige mensen met je ongevaccineerde mormel :r

Ik ben normaal anti-VVD, maar steun dit van harte!
pi_181400675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En wat als door anti-vaxxers jouw kind ziek wordt en sterft. Is het dan nog steeds keuzevrijheid?
Precies het in levensgevaar brengen van andere kinderen zou geen vrijwillige keuze moeten zijn. Dat is het nu klaarblijkelijk wel. Vroeger was deze discussie niet nodig naast een klein groepje religekkies maar nu leven we in een post fact World waar de aarde weer plat is, klimaatverandering niet bestaat, en we met alle geweld semi uitgeroeide ziektes proberen terug te krijgen... Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal hoger opgeleid en weten we alles beter.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_181400684
Dijkhoff. ^O^
Noot noot.
pi_181400848
Gewoon toestaan. Wel afstand laten doen van elke vorm van hulp tenzij ze betalen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181400858
quote:

[..]

Duimpje omhoog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:07:02 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400864
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:58 schreef ssebass het volgende:

[..]

Precies het in levensgevaar brengen van andere kinderen zou geen vrijwillige keuze moeten zijn. Dat is het nu klaarblijkelijk wel. Vroeger was deze discussie niet nodig naast een klein groepje religekkies maar nu leven we in een post fact World waar de aarde weer plat is, klimaatverandering niet bestaat, en we met alle geweld semi uitgeroeide ziektes proberen terug te krijgen... Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal hoger opgeleid en weten we alles beter.
Helemaal met je eens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181401260
quote:

[..]

Dus vaccineer je.

Of maak je geen kinderen.
Of flikker je op naar de bible belt.

/care. Als je maar heel ver weg blijft van kinderen van verstandige ouders.
pi_181401280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dus vaccineer je.

Of maak je geen kinderen.
Of flikker je op naar de bible belt.

/care. Als je maar heel ver weg blijft van kinderen van verstandige ouders.
Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:26:50 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181401369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan:
a) bij het optreden van een ziekte waarvoor gevaccinneerd had kunnen worden de zorgkosten uit eigen zak betalen. Hetzelfde geldt voor aandoeningen die het resultaat zijn van een dergelijke ziekte (denk bijvoorbeeld aan verlamming door polio);
b) geweigerd worden bij KDV (wettelijk verplichte weigering);
c) geen kinderbijslag.

En zo zijn er nog wel wat te verzinnen denk ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181401427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan :
a) bij het optreden van een ziekte waarvoor gevaccinneerd had kunnen worden de zorgkosten uit eigen zak betalen;
b) geweigerd worden bij KDV (wettelijk verplichte weigering);
c) geen kinderbijslag.

En zo zijn er nog wel wat te verzinnen denk ik.
a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.

Maar belangrijker vind ik de vraag hoe je andere kinderen kunt beschermen tegen deze oningeenten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:32:38 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181401499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.

Maar belangrijker vind ik de vraag hoe je andere kinderen kunt beschermen tegen deze oningeenten?
c) wordt in Australië al toegepast, de vaccinatiegraad schiet daar nu omhoog.

Wat betreft het beschermen: daarvoor is die KDV maatregel. Je kan moeilijk niet ingeënte kinderen een soort van Jodenster laten dragen zodat je er met een wijde cirkel omheen kan lopen op straat of in winkels.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:40:56 #84
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181401674
quote:

[..]

In dit geval ook want Klaas Dijkhoff had het specifiek over de hoogopgeleide millenial zweefteefjes die hun anti-vaxx nieuws van Facebook halen, niet over fanatieke moslims of zwartekousen christenen.
pi_181401681
Slimme politiek van Dijkhof, ff makkelijk de aandacht afleiden van het het dividend debacle.

TRAP ER NIET IN !!!!!!!
pi_181401715
Je kunt die anti vaccinatie moedertje niet verplichten om Vlinder of Splinter te laten vaccineren wat je wel kunt doen is zulke mensen buiten de maatschappij te houden te beginnen met het schrappen van het BSN nummer.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181401760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:43 schreef vipergts het volgende:
Je kunt die anti vaccinatie moedertje niet verplichten om Vlinder of Splinter te laten vaccineren wat je wel kunt doen is zulke mensen buiten de maatschappij te houden te beginnen met het schrappen van het BSN nummer.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181401778
quote:
Exact: Als ze er zo op tegen zijn voor hun kinderen... maar zelf wel gebruik makes van: Hoe zo hypocriet!
pi_181401852
Groot voorstander van vaccinatie. Maar dit is wel een paardenmiddel die niet tot de risico's in verhouding staat. Wat is het risico? In andere landen met een vaccinatiegraad die vele malen lager ligt zijn er incidenteel uitbraken met bijvoorbeeld 17 doden. Bepaalde basale rechten zoals lichamelijke integriteit vind ik zwaarder wegen. We leven hier niet in China, maar als het aan D66 en VVD ligt geven we wel steeds meer van onze vrijheden op. De door de Tweede- en Eerste Kamer gejaste donorwet was al een pijnlijke klap en een aanval op de lichamelijke integriteit van de burgers, maar de lichamelijke integriteit mag blijkbaar helemaal kapot. Het verbaasd mij niets meer, de stem op D66 en VVD gaat er voor mij dan ook nooit meer komen.

Heel veel mensen die af zitten te geven op religie, terwijl het vermoedelijk hoofdzakelijk een deel van de SGP-achterban betreft, de bevindelijk protestantse hoek. Daarnaast een veelvoudig aantal aan andere personen die niet vaccineren vanwege andere motieven.
pi_181401866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:41 schreef Klepper272 het volgende:
Slimme politiek van Dijkhof, ff makkelijk de aandacht afleiden van het het dividend debacle.

TRAP ER NIET IN !!!!!!!
De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.
pi_181401950
Ik zou ook wel voor een vaccinatieplicht zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181401978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.
Bron ?
Gaat dat meer dan 2 miljard kosten ?
pi_181402016
Dus de VVD wil vaccinatie verplichten. Tot zover het liberalisme van de VVD...
pi_181402101
Ik denk niet dat er een wettelijke verplichting gaat komen, maar dat hij erover praat, is natuurlijk een grote knuppel die het hoenderhok in wordt geslingerd. De discussie komt weer op gang en meer fatsoenlijke en correcte informatie wordt gedeeld, waardoor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat ze twijfelen toch maar gaan zeggen "nou, vooruit dan maar", en hun kinderen wél gaan vaccineren.
En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
pi_181402146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Bron ?
Gaat dat meer dan 2 miljard kosten ?
Kinderen die voor het leven verlamd zijn, ouders die een tijdje niet meer kunnen werken vanwege een ziek of dood kind en dode kinderen die later niet kunnen produceren kosten aardig wat hoor.

Dat is nog afgezien van het grote menselijk leed waar geen euroteken bij staat als deze ziektes weer terugkomen.
pi_181402184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik denk dat Merel het anti vaccinatie moedertje vrij vlot bijdraait als ze die keuze krijgt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
pi_181402200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk niet dat er een wettelijke verplichting gaat komen, maar dat hij erover praat, is natuurlijk een grote knuppel die het hoenderhok in wordt geslingerd. De discussie komt weer op gang en meer fatsoenlijke en correcte informatie wordt gedeeld, waardoor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat ze twijfelen toch maar gaan zeggen "nou, vooruit dan maar", en hun kinderen wél gaan vaccineren.
En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.
pi_181402229
quote:

[..]

Korten op sociale voorzieningen of extra belasting die je niet kan terugvragen. Dat laatste gebeurt geloof ik in Australië of ergens.
1 + 1 = blauw
pi_181402284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.
Dat zeg ik:
quote:
pi_181402290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
Donorwet mocht ook. We hebben geen grondwettelijk/constitutioneel hof
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:09:51 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181402346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:55 schreef theunderdog het volgende:
Nee, daar is nog geen sprake van. Je kunt toch wel even de moeite nemen het verhaal van Dijkhoff te lezen voor je reageert?
pi_181402408
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:07 schreef bamibij het volgende:

[..]

Donorwet mocht ook. We hebben geen grondwettelijk/constitutioneel hof
Bovendien zou zo'n hof weinig uitrichten. Bij zo'n beetje ieder artikel in de grondwet staat dat je de grondwet mag negeren als je maar een wet invoert.
pi_181402416
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, daar is nog geen sprake van. Je kunt toch wel even de moeite nemen het verhaal van Dijkhoff te lezen voor je reageert?
Hoe is daar geen sprake van? hij wil vaccinatie het liefst verplichten.
pi_181402456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar je begrijpend lezen cijfer vroeger.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:15:10 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181402492
Ik ben het hartgrondig met Dijkhoff eens dat ouders die hun kinderen niet laten vaccineren volslagen wappie zijn, maar als je vaccinatie wil verplichten heb je vrij weinig te zoeken bij een partij die zichzelf liberaal noemt. Dat gooit namelijk nogal wat basisrechten en -vrijheden overboord.

Maar zijn plan om kdv's en dergelijken de mogelijkheid te geven om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren geniet zeker mijn steun.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181402558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar je begrijpend lezen cijfer vroeger.
'VVD-fractievoorzitter Dijkhoff denkt aan een vaccinatieplicht als in Nederland steeds meer ouders weigeren hun kind in te enten tegen dodelijke ziekten'..

Wat begrijp je niet?
pi_181402564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben het hartgrondig met Dijkhoff eens dat ouders die hun kinderen niet laten vaccineren volslagen wappie zijn, maar als je vaccinatie wil verplichten heb je vrij weinig te zoeken bij een partij die zichzelf liberaal noemt. Dat gooit namelijk nogal wat basisrechten en -vrijheden overboord.

Maar zijn plan om kdv's en dergelijken de mogelijkheid te geven om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren geniet zeker mijn steun.
Doen ze dat nog wel? Ook buiten het standpunt over vaccinaties verplichten is daar namelijk nog maar heel weinig van over.
pi_181402575
quote:

Dit dus.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:18:16 #109
346939 Janneke141
pi_181402600
Dit
quote:
Helaas, er is een hele nieuwe groep vaccin-weigeraars bijgekomen. Ze worden ‘anti-vaxxers’ genoemd, zijn ook vaak hoogopgeleid, wordt er dan bij verteld. Wat maar weer eens aangeeft dat opleidingsniveau niet alles zegt. Ze weigeren niet op religieuze gronden, maar op grond van bronnen die beweren dat inenten het risico op autisme verhoogt (een claim gelegd door een inmiddels bewezen fraudeur), dat er enge stoffen bijzitten (er zitten stoffen in het vaccin die eng klinken, want in hoge dosering zijn ze schadelijk. Dat klopt wel, maar in te hoge dosering is water ook dodelijk. Het gaat er dus om hoeveel er van die stof in zit. Dat bepaalt of iets behulpzaam is, geen kwaad kan of schadelijk is. In onze vaccins zitten geen schadelijke doses) en andere pseudo-interessant gemaakte bullshit.

Het wrangste argument is nog wel ‘joh, dat is helemaal niet nodig, die ziektes zijn er helemaal niet meer, wanneer hoor je daar nou nog van?’. Nee, Einstein, dat klopt, die ziektes komen weinig voor en we hebben het virus er goed onder. Weet je waarom? Omdat we onze kinderen inenten. En omgekeerd, nu de mensen die het zelf beter weten dan eeuwen wetenschap zorgen voor minder vaccinatie, stijgt het aantal zieken en doden. Je verwacht het niet…

Er wordt mij vervolgens gevraagd daar respect voor te hebben. Nee, sorry, heb ik niet. Dat je kritisch bent is top, dat je veel vragen stelt voor je iets in de bloedbaan van je kind laat inbrengen, prima. Maar uiteindelijk is niet alles een mening, er zijn gewoon feiten. De wetenschap zit er vol mee.
is trouwens wel een _O_ stukje uit die column. Prachtig verwoord.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:19:07 #110
346939 Janneke141
pi_181402623
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Doen ze dat nog wel? Ook buiten het standpunt over vaccinaties verplichten is daar namelijk nog maar heel weinig van over.
Ze noemen zich nog steeds zo, maar zijn het inderdaad nauwelijks. Voor mij bij de laatste verkiezingen reden om er niet meer op te stemmen. Helaas was er ook geen fatsoenlijk liberaal alternatief.
pi_181402713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
Dit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is trouwens wel een _O_ stukje uit die column. Prachtig verwoord.
Wat ik mij ook afvraag: stel vaccinaties worden verplicht, dan gaat dat dus ook op voor de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, dan ontneem je mensen dus hun eigen verantwoordelijkheid. Want baarmoederhalskanker krijg je van, jawel: onveilige seks.
pi_181402750
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:55 schreef theunderdog het volgende:
Dat 'willen' ze helemaal niet. Maar steeds meer mensen zijn te dom om te poepen. Die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Zeker ook om daarmee dan andere mensen te beschermen.
pi_181402762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat 'willen' ze helemaal niet. Maar steeds meer mensen zijn te dom om te poepen. Die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Zeker ook om daarmee dan andere mensen te beschermen.
Dijkhof denkt eraan om vaccinatie te verplichten. Dat staat letterlijk in het artikel
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:26:06 #114
346939 Janneke141
pi_181402774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ze willen het niet, maar als het 'nodig' is gaan ze het wel doen :')
pi_181402798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'VVD-fractievoorzitter Dijkhoff denkt aan een vaccinatieplicht als in Nederland steeds meer ouders weigeren hun kind in te enten tegen dodelijke ziekten'..

Wat begrijp je niet?
Hoe je het stukje ervoor hebt gemist.
quote:
Ouders erop wijzen dat er een verschil is tussen medische wetenschap en iets wat je op internet leest. En dat zo’n blog van een andere weigerouder je kind niet redt als het ziek wordt. Niet alleen op het moment van weigering, maar ook herhaaldelijk daarna. We moeten elkaar aanspreken op de gevolgen van niet-vaccineren. En de onzin van de redenen die daarvoor worden opgevoerd. Hopelijk krijgen we dan snel de vaccinatiegraad weer boven de 95%.

Mocht dat allemaal niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht.
pi_181402817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe je het stukje ervoor hebt gemist.

[..]

Kortom: eerst andere stappen, maar daarna wil hij het toch echt gaan verplichten.
pi_181402896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kortom: eerst andere stappen, maar daarna wil hij het toch echt gaan verplichten.
Maar wat is dan eigenlijk je punt? Dat de VVD tegen elke verplichting zou moeten zijn?
pi_181402926
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat is dan eigenlijk je punt? Dat de VVD tegen elke verplichting zou moeten zijn?
Een liberale partij moet daar zoveel mogelijk vandaan blijven, ja. Een vrij evident punt voor liberalen, hoor.
pi_181402934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch wel wat anders dan:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent al langzaam aan het draaien. Waarmee weer bewezen is dat je zijn stuk niet gelezen had.
pi_181402947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een liberale partij moet daar zoveel mogelijk vandaan blijven, ja. Een vrij evident punt voor liberalen, hoor.
Kom, er zijn zo veel verplichtingen waar de VVD helemaal niet tegen is.
pi_181402958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toch wel wat anders dan:

[..]

Je bent al langzaam aan het draaien. Waarmee weer bewezen is dat je zijn stuk niet gelezen had.
Nee, ik ben niet aan het draaien. Hij wil vaccinaties verplichten. Dat blijft gewoon staan.

Of je dat nu direct wil doen of met een omweg.
pi_181402973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dijkhof denkt eraan om vaccinatie te verplichten. Dat staat letterlijk in het artikel
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze willen het niet, maar als het 'nodig' is gaan ze het wel doen :')
Er is de politiek gevraagd wat zij er van vinden. VVD'er Dijkhoff vindt verplicht vaccineren een mogelijkheid indien de volksgezondheid in gevaar komt.

Een keuze tussen of je persoonlijke vrijheid of de gezondheid van allen.

Iedereen zal daar anders in staan. De één gaat voor het totale liberalisme ook al gaat dat ten koste van de volksgezondheid, de andere gaat voor een wat socialer standpunt en levert daar wat persoonlijke vrijheid voor in. Het is nooit goed. Ben blij dat een politicus zich in deze mate hierover uitspreekt. ^O^ Let de games begin!
pi_181402974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, er zijn zo veel verplichtingen waar de VVD helemaal niet tegen is.
Ze zijn dan misschien ook wel een stuk minder liberaal dan ze zelf beweren.
pi_181402997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De grootste waffel komt altijd van de mensen die het minste weten. (Hint: jij bent diegene die het minste weet. Ik zeg het maar voor de zekerheid want je lijkt niet zo slim.)
quote:
Met daarbij de liberaal John Stuart Mill aan mijn zijde (iemands vrijheid is niet onbeperkt. Ze eindigt waar schade aan anderen wordt berokkend). Als we volwassenen beboeten als ze zelf hun gordel niet omdoen, mogen ze ook bestraft worden als ze hun kinderen basale bescherming
pi_181403028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De grootste waffel komt altijd van de mensen die het minste weten. (Hint: jij bent diegene die het minste weet. Ik zeg het maar voor de zekerheid want je lijkt niet zo slim.)

[..]

Ad hominem.
pi_181403034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze zijn dan misschien ook wel een stuk minder liberaal dan ze zelf beweren.
Ik denk dat vooral jouw beeld van wat zij beweren niet helemaal klopt.

Disclaimer: ik moet helemaal niks hebben van de VVD.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:36:51 #127
346939 Janneke141
pi_181403079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Er is de politiek gevraagd wat zij er van vinden. VVD'er Dijkhoff vindt verplicht vaccineren een mogelijkheid indien de volksgezondheid in gevaar komt.

Een keuze tussen of je persoonlijke vrijheid of de gezondheid van allen.
Correct. Maar het gaat hier niet om 'zomaar' een vrijheid - het gaat om de integriteit van het lichaam en die is wat mij betreft absoluut. Dan maar op zoek naar andere manieren om de volksgezondheid te waarborgen.
quote:
Iedereen zal daar anders in staan. De één gaat voor het totale liberalisme ook al gaat dat ten koste van de volksgezondheid, de andere gaat voor een wat socialer standpunt en levert daar wat persoonlijke vrijheid voor in. Het is nooit goed. Ben blij dat een politicus zich in deze mate hierover uitspreekt. ^O^ Let de games begin!
Het verdient inderdaad een compliment dat Dijkhoff zo helder zijn mening uitspreekt. Zeker als je bedenkt dat zijn partij met twee christelijke partijen in het kabinet zit.
pi_181403081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet aan het draaien. Hij wil vaccinaties verplichten. Dat blijft gewoon staan.

Of je dat nu direct wil doen of met een omweg.
Laat ik de situatie uitleggen op een manier die bij je niveau past. Toen mama vroeger tegen je zei dat je cijfers beter moesten worden en dat je daarvoor wat meer aan je huiswerk moest doen en dat je anders huisarrest zou krijgen wilde ze je niet huisarrest geven, maar dat je zelfstandig je best ging doen. Huisarrest was de ongewenste noodoplossing.
pi_181403106
Ah ik zie dat er ook een aantal van die mensen waar Dijkhoff het over had in dit topic aanwezig zijn :')
Het kan mij ook niet echt schelen of mensen zich nou doodzuipen, vreten of roken, daar heb je alleen jezelf mee en daar moet ook niet teveel bemoeienis van de overheid voor komen. Maar het is wel iets anders dan anderen moedwillig in gevaar brengen omdat jij een bepaalde mening hebt. Dat is hetzelfde als zeggen "ik kan prima rijden na 5 biertjes en ik wil dat risico best nemen".
pi_181403157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Laat ik de situatie uitleggen op een manier die bij je niveau past. Toen mama vroeger tegen je zei dat je cijfers beter moesten worden en dat je daarvoor wat meer aan je huiswerk moest doen en dat je anders huisarrest zou krijgen wilde ze je niet huisarrest geven, maar dat je zelfstandig je best ging doen. Huisarrest was de ongewenste noodoplossing.
Mijn moeder heeft mij nog nooit huisarrest gegeven. Ze was liberaal.
pi_181403163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ah ik zie dat er ook een aantal van die mensen waar Dijkhoff het over had in dit topic aanwezig zijn :')
Het kan mij ook niet echt schelen of mensen zich nou doodzuipen, vreten of roken, daar heb je alleen jezelf mee en daar moet ook niet teveel bemoeienis van de overheid voor komen. Maar het is wel iets anders dan anderen moedwillig in gevaar brengen omdat jij een bepaalde mening hebt. Dat is hetzelfde als zeggen "ik kan prima rijden na 5 biertjes en ik wil dat risico best nemen".
Maar hé als echte liberaal moet je niet opkomen voor de vrijheid van omstanders om veilig buiten te zijn als dat betekend dat een dronken mongool daarvoor een verbod krijgt.
pi_181403191
Stel vaccinatie wordt verplicht, wat dan als je het toch gaat weigeren? dwangvaccinatie?

In wiens verkiezingsprogramma stond dat ook alweer?
pi_181403231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:40 schreef theunderdog het volgende:
Stel vaccinatie wordt verplicht, wat dan als je het toch gaat weigeren? dwangvaccinatie?

In wiens verkiezingsprogramma stond dat ook alweer?
:') Doemdenker. Ik denk eerder aan boetes
pi_181403251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het kan mij ook niet echt schelen of mensen zich nou doodzuipen, vreten of roken, daar heb je alleen jezelf mee en daar moet ook niet teveel bemoeienis van de overheid voor komen. Maar het is wel iets anders dan anderen moedwillig in gevaar brengen omdat jij een bepaalde mening hebt.
Juist dat voorbeeld dat je noemt is niet anders. We verbieden het namelijk ook niet als ouders thuis roken, elke dag McDonalds halen voor de kids en ze niet laten sporten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_181403256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja, dat gaat het productief zijn dan.. :')
pi_181403271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ad hominem.
Is dat wel zo als je net met meerdere posts hebt bewezen maar wat te roeptoeteren zonder dat je wist waarover?
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft mij nog nooit huisarrest gegeven. Ze was liberaal.
Gelukkig maar. Stel je voor dat je door wat tijdelijke onvrijheid als kind nu als volwassene een makkelijk geschreven stuk van een politicus kon begrijpen. Dat zou heel erg beknottend zijn geweest.
pi_181403292
Mooi is dat... "vrijheid is geen vrijheid als het geen absolute vrijheid is".

theunderdog is vermoed ik ook van mening dat "vrijheid van meningsuiting" betekent dat je letteriljk alles mag zeggen.
pi_181403293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Is dat wel zo als je net met meerdere posts hebt bewezen maar wat te roeptoeteren zonder dat je wist waarover?

[..]

Gelukkig maar. Stel je voor dat je door wat tijdelijke onvrijheid als kind nu als volwassene een makkelijk geschreven stuk van een politicus kon begrijpen. Dat zou heel erg beknottend zijn geweest.
Je plaat blijft wat hangen. Heb nog geen inhoudelijke post van je gelezen.
pi_181403314
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:44 schreef Molurus het volgende:
Mooi is dat... "vrijheid is geen vrijheid als het geen absolute vrijheid is".

theunderdog is vermoed ik ook van mening dat "vrijheid van meningsuiting" betekent dat je letteriljk alles mag zeggen.
Dat stel ik nergens. Wel dat we erg moeten oppassen met zaken opleggen vanuit de overheid.
pi_181403329
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Juist dat voorbeeld dat je noemt is niet anders. We verbieden het namelijk ook niet als ouders thuis roken, elke dag McDonalds halen voor de kids en ze niet laten sporten.
Meeroken is idd meh, maar iig minder schadelijk dan zelf roken. Ouders van te dikke kinderen krijgen wel een hele shitzooi over zich heen hoor, tot aan de kinderbescherming aan toe. Niet sporten...tsja, zolang het kind verder gezond en goed op gewicht is is niet sporten niet bijzonder ongezond.
pi_181403417
quote:

[..]

Geen toegang tot opvang en scholen. En dus elke maand een boete van de leerplichtambtenaar.
pi_181403446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je plaat blijft wat hangen. Heb nog geen inhoudelijke post van je gelezen.
Je wil een inhoudelijke weerlegging van een mening die Dijkhoff niet heeft. En je vraagt je nu af waarom die maar niet komt? Je stroman staat in de brand.
pi_181403470
quote:

Dit dus. Voor de rest weer een hoop stoer geblaat van de VVD om het debacle Blok weg te krijgen.
pi_181403540
quote:

Het gaat hier wel om het vaccineren van kinderen. Die hebben van nature al vrij weinig vrijheid. De vraag is: moeten ouders ook de vrijheid hebben om tegen het belang van kun kinderen te handelen?

Niet dat ik het wil opnemen voor de VVD, zoals gezegd: ik heb niets met die partij. Maar stellen dat wat Dijkhoff zegt fundamenteel strijdig is met het liberale karakter van de VVD gaat mij te ver.
pi_181403577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:54 schreef Molurus het volgende:
De vraag is: moeten ouders ook de vrijheid hebben om tegen het belang van kun kinderen te handelen?
Je kan die vraag zelfs breder trekken, want het raakt ook (mogelijk) andere mensen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:57:39 #146
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_181403627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, van die nep hoogopgeleide sneeuwvlokjes. Van mij hoeft die plicht er trouwens niet te komen, je moet mensen de keus laten: vaccineren of ruimen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:00:15 #147
346939 Janneke141
pi_181403715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om het vaccineren van kinderen. Die hebben van nature al vrij weinig vrijheid. De vraag is: moeten ouders ook de vrijheid hebben om tegen het belang van kun kinderen te handelen?

Niet dat ik het wil opnemen voor de VVD, zoals gezegd: ik heb niets met die partij. Maar stellen dat wat Dijkhoff zegt fundamenteel strijdig is met het liberale karakter van de VVD gaat mij te ver.
Tja, daar ligt weer een fundamentele vraag onder. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor minderjarige kinderen - bij de ouders of bij de overheid? Ik denk dat jij en ik een verschillend antwoord hebben op die vraag.
pi_181403725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Je kan die vraag zelfs breder trekken, want het raakt ook (mogelijk) andere mensen.
Dat ook inderdaad.

Als ik zeg: eigen vrijheid houdt op waar die vrijheid de vrijheid van anderen begint te beperken dan denk ik dat de gemiddelde VVD'er het daar best mee eens kan zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:02:15 #149
346939 Janneke141
pi_181403774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Boetes helpen niet voor de volksgezondheid. Als je vaccinatie wil verplichten omwille van de volksgezondheid dan ontkom je niet aan een verplichte prik.
pi_181403779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, daar ligt weer een fundamentele vraag onder. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor minderjarige kinderen - bij de ouders of bij de overheid? Ik denk dat jij en ik een verschillend antwoord hebben op die vraag.
Ik zou werkelijk niet weten of mijn standpunt daarin anders is dan dat van jou. Maar zelf zou ik zeggen: primair ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders. Als de ouders hun kinderen echter op wat voor manier dan ook verwaarlozen, dan zie ik wel een taak voor de overheid om in te grijpen.
pi_181403795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
Die vraag is toch niet binair te beantwoorden.
pi_181403831
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

religie? :')

Je kan het hooguit een retard cult noemen ofzo. Dit zijn hoger opgeleide mensen die het beter denken te weten dan elke dokter in nederland. :')
Zegt elke huisarts dan dat je je kinderen niet moet inenten?
pi_181403926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Boetes helpen niet voor de volksgezondheid. Als je vaccinatie wil verplichten omwille van de volksgezondheid dan ontkom je niet aan een verplichte prik.
Dat klopt, dan is het de wet. En hoe wordt die wet gehandhaafd? Meestal aan de hand van straffen bij overtredingen, namelijk boetes en celstraffen. Bij deze zie ik het ook nog wel gebeuren dat de kinderen in kwestie tijdelijk uit huis geplaatst worden, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat agenten straks een kind uit de armen van een huilende moeder rukken en er een spuit in zetten.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:10:13 #154
346939 Janneke141
pi_181403956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat klopt, dan is het de wet. En hoe wordt die wet gehandhaafd? Meestal aan de hand van straffen bij overtredingen, namelijk boetes en celstraffen. Bij deze zie ik het ook nog wel gebeuren dat de kinderen in kwestie tijdelijk uit huis geplaatst worden, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat agenten straks een kind uit de armen van een huilende moeder rukken en er een spuit in zetten.
Ja, ik ook. Maar dat betekent dat het doel wat je met de verplichting hebt dus nooit bereikt gaat worden.
pi_181404073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar dat betekent dat het doel wat je met de verplichting hebt dus nooit bereikt gaat worden.
Een verplichting betekent in de praktijk nu ook al dat niet letterlijk iedereen dat doet. Er zijn altijd mensen die hoe dan ook iets vertikken. Maar als je het maar genoeg ontmoedigd zal die vaccinatiegraad zeker wel weer naar boven de 95% gaan, wat in feite genoeg is.
pi_181404124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er genoeg manieren voor handhaving, die we al hebben uitgevonden. :)
pi_181404150
Als die een politiemacht van 100.000 vrij heeft, dan kan die NL in 24/48 uur zuiveren van die groep. Gewoon met dwang vaccineren onder toezicht van een paar stevige kerels.
pi_181404162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar hoe dan wel? Vind je het bijvoorbeeld verantwoord dat een kind dat niet is ingeent deelneemt aan het (verplichte!) onderwijs, en dan in de klas zit tussen andere kinderen die daar mogelijk gevaar van ondervinden?

Ergens ligt een grens van hoeveel verwaarlozing we nog kunnen tolereren. Waar leg jij die?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:21:11 #159
346939 Janneke141
pi_181404200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar hoe dan wel? Vind je het bijvoorbeeld verantwoord dat een kind dat niet is ingeent deelneemt aan het (verplichte!) onderwijs, en dan in de klas zit tussen andere kinderen die daar mogelijk gevaar van ondervinden?

Ergens ligt een grens van hoeveel verwaarlozing we nog kunnen tolereren. Waar leg jij die?
Vandaar mijn steun voor het plan voor verplichte openheid en de mogelijkheid voor kdv's om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren. Zou jij jouw kind naar een school sturen die oningeënte kinderen aanneemt?
pi_181404232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vandaar mijn steun voor het plan voor verplichte openheid en de mogelijkheid voor kdv's om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren. Zou jij jouw kind naar een school sturen die oningeënte kinderen aanneemt?
Bij voorkeur niet nee. Maar dit mag wat mij betreft absoluut geen backdoor worden om kinderen aan de onderwijsplicht te onttrekken.

Ook daar betekent verwaarlozing in extreme gevallen dat het kind letterlijk bij de ouders wordt weggehaald. En wat mij betreft is dat terecht. Wat jou betreft niet?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:24:43 #161
346939 Janneke141
pi_181404276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij voorkeur niet nee. Maar dit mag wat mij betreft absoluut geen backdoor worden om kinderen aan de onderwijsplicht te onttrekken.

Ook daar betekent verwaarlozing in extreme gevallen dat het kind letterlijk bij de ouders wordt weggehaald. En wat mij betreft is dat terecht. Wat jou betreft niet?
Wat mij betreft is niet vaccineren kneiterdom, maar geen verwaarlozing. Over het onttrekken aan het onderwijs moet ik nog even nadenken.

Maar je kunt je voorstellen dat er wel degelijk scholen blijven bestaan met een ruimer aannamebeleid. Zowel in de biblebelt als in de Quinoaenclaves in de grote steden.
pi_181404311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat mij betreft is niet vaccineren kneiterdom, maar geen verwaarlozing. Over het onttrekken aan het onderwijs moet ik nog even nadenken.
Dus we zijn het in algemene termen wel met elkaar eens dat verwaarlozing grond kan zijn voor de overheid om in te grijpen. Alleen verschillen wij (mogelijk!) van mening over wanneer er sprake is van verwaarlozing. :)

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je overpeinzingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

Maar je kunt je voorstellen dat er wel degelijk scholen blijven bestaan met een ruimer aannamebeleid. Zowel in de biblebelt als in de Quinoaenclaves in de grote steden.
Ik zou dat zelf uitleggen als het toelaten van verwaarlozing.
pi_181404577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om de gezondheid van kinderen en niet zozeer om de discussie.
Ik heb liever dat mensen degelijk worden voorgelicht en gemotiveerd hun kinderen laten vaccineren dan dat het door de strot heen wordt geduwd en op lange termijn alleen maar meer weerstand oproept. Ik vind het geen duurzame oplossing.
De kritiek op vaccineren komt vooral voort uit wantrouwen jegens de overheid / big pharma. Doe daar wat aan en dan heb je helemaal geen dwang /verplichting nodig.
pi_181404773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:37 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb liever dat mensen degelijk worden voorgelicht en gemotiveerd hun kinderen laten vaccineren dan dat het door de strot heen wordt geduwd en op lange termijn alleen maar meer weerstand oproept.
Dat wordt al gedaan maar sommige ideeen zijn net een religie, waar je ook mee aankomt het klopt niet, en hetgeen ik geloof klopt wel, en hoef ik niet te bewijzen aan jou. Het is net politiek soms....
Hoe meer je voorlicht, hoe meer er wordt verborgen.... O-)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2018 @ 18:47:08 #165
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_181404855
Deur intrappen bij huizen in urk en de spuit er persoonlijk inrammen of wat :')
De echte grevo's nemen en boete of zo voor lief.
Mill is overigens van de logica 'de beste keus is die, die het meeste geluk oplevert aan het hoogst aantal mensen en dieren'. Dan is bij deze plicht nog maar de vraag.
pi_181405260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat wordt al gedaan maar sommige ideeen zijn net een religie, waar je ook mee aankomt het klopt niet, en hetgeen ik geloof klopt wel, en hoef ik niet te bewijzen aan jou. Het is net politiek soms....
Dat is helaas waar.

Maar toch, deze maatregel is koren op de molen van de antivaccers. 'Zie je wel, de overheid heeft niet het beste met ons voor.'
pi_181405296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Geen toegang tot opvang en scholen. En dus elke maand een boete van de leerplichtambtenaar.
En wat heeft het kind daar aan? Die is dan alleen maar óf ziek, óf een gevaar voor anderen, en heeft ook nog een leerachterstand omdat de ouders de wijsneus uit denken te hangen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:08:28 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405382
Wellicht moet de overheid en farmaceutische industrie openheid gaan geven over wat er precies allemaal in de vaccinaties zit en dat er bijvoorbeeld geen foute dingen zoals kwik meer inzitten.

Want los van de reli-gekkies is dat volgens mij één van de meest voorkomende argumenten om niet te vaccineren
pi_181405432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:08 schreef Blik het volgende:
Wellicht moet de overheid en farmaceutische industrie openheid gaan geven over wat er precies allemaal in de vaccinaties zit en dat er bijvoorbeeld geen foute dingen zoals kwik meer inzitten.

Want los van de reli-gekkies is dat volgens mij één van de meest voorkomende argumenten om niet te vaccineren
Die openheid is er gewoon (en kwik zit niet in die vaccins, hooguit een bepaalde kwik-verbinding die totaal onschadelijk is).

Maar de alternative-facts-platte-aarde figuren doen de moeite niet om dat te lezen of missen de kennis om te weten wat het precies betekent, dus ze gaan af op een of andere BN'er als columniste van de Viva die de klok heeft horen luiden zonder klepel en heel hard wat roept.

Want wat er in de wetenschappelijke literatuur staat, dat is allemaal moeilijk moeilijk, maar wat een celebrity zegt, dat moet wel waarheid zijn!
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:12:06 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sorry, maar voorlichting is echt ruk. Verder dan dat hiermee bepaalde ziektes worden voorkomen komen ze niet. Tevens is het vaak ook niet eens waar, want er zijn vaak vele varianten van een ziekte en de vaccinatie is vaak niet genoeg voor alle varianten

Zelfde als die griepprik, was afgelopen ook zo dat die niet tegen het toen heersende griepvirus werkte
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:12:37 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181405458
quote:
Dit.Maak dit niet iemand anders tot je speelveld.

Wat religie nog in de grondwet doet, is helemaal bezopen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:13:41 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die openheid is er gewoon (en kwik zit niet in die vaccins, hooguit een bepaalde kwik-verbinding die totaal onschadelijk is).

Maar de alternative-facts-platte-aarde figuren doen de moeite niet om dat te lezen of missen de kennis om te weten wat het precies betekent, dus ze gaan af op een of andere BN'er als columniste van de Viva die de klok heeft horen luiden zonder klepel en heel hard wat roept.

Want wat er in de wetenschappelijke literatuur staat, dat is allemaal moeilijk moeilijk, maar wat een celebrity zegt, dat moet wel waarheid zijn!
Ik krijg geen informatie van het RIVM hoor, alleen een oproep om weer te vaccineren. Verder nul komma nul inhoud
pi_181405524
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik krijg geen informatie van het RIVM hoor, alleen een oproep om weer te vaccineren. Verder nul komma nul inhoud
Zou je er gelukkiger van worden als je een uitgebreid scheikundig verhaal krijgt waar jij (en ik trouwens ook) verder toch geen hol van snappen?
pi_181405525
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze gaan ook niet jouw huiswerk maken. Maar als je gewoon zelf even zoekt dan kun je alles vinden wat je er over wil weten.

Anders worden we alleen maar weer doodgegooid met een hoop brochures waar niks belangrijks in staat onder het kader van 'voorlichting' :')
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:18:12 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405550
Kan iemand mij dit trouwens uitleggen, ik ontbeer de kennis.

Hoe kan iemand die ingeënt is tegen mazelen, alsnog de mazelen via andere kinderen die niet zijn ingeënt?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:19:43 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405570
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou je er gelukkiger van worden als je een uitgebreid scheikundig verhaal krijgt waar jij (en ik trouwens ook) verder toch geen hol van snappen?
Blijkbaar gaat er nu iets mis in de voorlichting. Er is wantrouwen tegenover vaccineren. Verplichten is vaak niet wenselijk, dus hoe kun je het wantrouwen weghalen?
pi_181405580
Een vriendin van mij is ook met dat soort literatuur aan de haal gegaan ;( De gedachte leeft vooral dat het goed is voor een kindje om ziektes door te maken en op een natuurlijke manier antistoffen (?) aan te maken in plaats van dit kunstmatig via vaccins te doen. Door vaccins verstoor je dat natuurlijke proces en daar doe je een kind meer kwaad dan goed mee. Zoiets.

En ik maar denken dat ze haar kind om religieuze redenen misschien niet zou vaccineren :{ daar had ik nog wel begrip voor kunnen opbrengen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:20:40 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ze gaan ook niet jouw huiswerk maken. Maar als je gewoon zelf even zoekt dan kun je alles vinden wat je er over wil weten.

Anders worden we alleen maar weer doodgegooid met een hoop brochures waar niks belangrijks in staat onder het kader van 'voorlichting' :')
Je kan ook een heleboel sites vinden die het tegendeel beweren, dus wat is dan waarheid?

Dat is wat er gebeurt als je mensen zelf onderzoek laat doen. Teveel verschillende bronnen
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:21:34 #179
346939 Janneke141
pi_181405607
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kan ook een heleboel sites vinden die het tegendeel beweren, dus wat is dan waarheid?

Dat is wat er gebeurt als je mensen zelf onderzoek laat doen. Teveel verschillende bronnen
De site van het RIVM en wat wetenschappelijke publicaties van universiteiten afwegen tegen het vivaforum, een paar obscure blogjes en een handjevol youtubefilmpjes. Moeilijk, moeilijk.
pi_181405626
quote:

[..]

Iedereen is vrij om zelf onderzoek te doen, dat lijkt me de insteek van onderzoek. Alleen de één komt in een gerenommeerd vakblad, de ander blijft een fraudeur te zijn.
pi_181405672
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De site van het RIVM en wat wetenschappelijke publicaties van universiteiten afwegen tegen het vivaforum, een paar obscure blogjes en een handjevol youtubefilmpjes. Moeilijk, moeilijk.
Ach ja, er zijn ook mensen die de Nos niet vertrouwen en zich daarom verlaten op obscure nieuwssites. Omdat ze daar wel het nieuws vinden dat hun wereldbeeld ondersteunt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:25:25 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

de farmaceutische industrie is nou niet bepaald geloofwaardig te noemen. Doktoren en universiteiten worden van allerlei kanten gesubsidieerd door diezelfde industrie en zijn moeilijk objectief te noemen daardoor.

Ik heb een dokter in de familie en je hoort de meest bizarre verhalen. Weken durende conferenties op tropische oorden die volledig betaald worden enzo
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:26:19 #183
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181405710
Eerst was dijkhoff een verrader, en nu vindt men dijkhoff een held.
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2018 @ 19:27:00 #184
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181405728
quote:

[..]

Omdat daar vaak de achterliggende gedachte ligt, het is niet anders.
Dat was vroeger met de christenen al zo met de polio epidemie van 1978.
Het maakt ook geen donder uit om welke redenen ouders dat 'weigeren', je brengt een kind en de volksgezondheid in gevaar dus het is maar goed dat daar eens goed over nagedacht wordt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181405752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Postbus100 het volgende:
Een vriendin van mij is ook met dat soort literatuur aan de haal gegaan ;( De gedachte leeft vooral dat het goed is voor een kindje om ziektes door te maken en op een natuurlijke manier antistoffen (?) aan te maken in plaats van dit kunstmatig via vaccins te doen. Door vaccins verstoor je dat natuurlijke proces en daar doe je een kind meer kwaad dan goed mee. Zoiets.
De grootste denkfout: vaccineren doe je eigenlijk niet primair voor je eigen kind - maar voor verzwakte en zieke kinderen die een slechte weerstand hebben. Die kunnen overlijden als er zieke, niet gevaccineerde mensen bij hen in de buurt komen - terwijl de niet gevaccineerden zelf de ziekte misschien prima overleven.
pi_181405760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

de farmaceutische industrie is nou niet bepaald geloofwaardig te noemen. Doktoren en universiteiten worden van allerlei kanten gesubsidieerd door diezelfde industrie en zijn moeilijk objectief te noemen daardoor.

Ik heb een dokter in de familie en je hoort de meest bizarre verhalen. Weken durende conferenties op tropische oorden die volledig betaald worden enzo
Ja ze spelen allemaal onder één hoedje en er is er geen één die toch iets verklapt, want de mensen die studeren om dokter te worden zijn allemaal grote geldwolven die mensen het liefst kapot zien gaan. :')
pi_181405784
quote:

[..]

Je hebt ook sites die beweren dat de aarde plat is.

Als mensen zo dom zijn dat ze vage sites gaan geloven kun je gaan voorlichten wat je wilt, maar als ze moedwillig de volksgezondheid in gevaar brengen verplicht het dan maar gewoon.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:30:24 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_181405800
Mijn punt is dus eigenlijk, overheid, vaccinaties en de farmaceutische industrie hebben een zwaar imago-probleem.

Een verplichting gaat dat niet oplossen en zal eerder het imago verslechteren dan verbeteren.
pi_181405823
quote:

[..]

Nieuw schoolvak; kritisch denken en bronnen leren waarderen.
Eigenlijk bizar dat dat er nog niet is.
pi_181405910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:30 schreef Blik het volgende:
Mijn punt is dus eigenlijk, overheid, vaccinaties en de farmaceutische industrie hebben een zwaar imago-probleem.

Een verplichting gaat dat niet oplossen en zal eerder het imago verslechteren dan verbeteren.
Nou ja, ze zijn soms wel shady met de kostprijs e.d... Maar in deze ben je gewoon een debiel als je je kind niet laat inenten :') De effecten van inenting zijn vrij simpel en al meer dan een eeuw bekend, voordat er uberhaubt iets gefinancierd werd (die vent die koeienziektes bij kinderen inspoot o.i.d.).

Dat je dan geloof dat 'big pharma' je opzettelijk ziek probeert te maken... Waarom zouden ze dat doen? Dat zogenaamde autisme wat je daarvan krijgt is ongeneeslijk, dus winst zullen ze er niet op maken. En sowieso als je denkt dat er groepen mensen in de zakenwereld zijn die opzettelijk miljoenen kinderen ziek willen maken om winst te maken en dat er dan niemand uit de school klapt...

Mensen die in dat soort sprookjes geloven kunnen gewoon echt niet nadenken.
pi_181405969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:28 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De grootste denkfout: vaccineren doe je eigenlijk niet primair voor je eigen kind - maar voor verzwakte en zieke kinderen die een slechte weerstand hebben. Die kunnen overlijden als er zieke, niet gevaccineerde mensen bij hen in de buurt komen - terwijl de niet gevaccineerden zelf de ziekte misschien prima overleven.
Yep, dat was ook uiteindelijk onze eindconclusie over ons verschil in opvatting. Ik zou vaccineren voor het groepsbelang, zij vaccineert niet vanwege het individuele belang. En daar heb ik me bij neer te leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 23-08-2018 19:45:22 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:55:35 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_181406374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou ja, ze zijn soms wel shady met de kostprijs e.d... Maar in deze ben je gewoon een debiel als je je kind niet laat inenten :') De effecten van inenting zijn vrij simpel en al meer dan een eeuw bekend, voordat er uberhaubt iets gefinancierd werd (die vent die koeienziektes bij kinderen inspoot o.i.d.).

Dat je dan geloof dat 'big pharma' je opzettelijk ziek probeert te maken... Waarom zouden ze dat doen? Dat zogenaamde autisme wat je daarvan krijgt is ongeneeslijk, dus winst zullen ze er niet op maken. En sowieso als je denkt dat er groepen mensen in de zakenwereld zijn die opzettelijk miljoenen kinderen ziek willen maken om winst te maken en dat er dan niemand uit de school klapt...

Mensen die in dat soort sprookjes geloven kunnen gewoon echt niet nadenken.
Denk niet dat het gaat om opzettelijk ziek maken, maar wel opzettelijk niet complete informatie geven. Ik gaf al een voorbeeld van een griepprik ( ik vind een griepprik voor normale gezonde mensen echt onzin, maar anderen verklaren mij voor gek). Er worden maar een paar griepvarianten gedekt door die griepprik, en het gebeurt dus regelmatig dat de griepprik helemaal niet de goede griepvarianten dekt.

Hetzelfde, in mindere mate, gebeurt ook met de normale vaccinaties. Er wordt gezegd dat je dan de ziekte niet meer kunt krijgen, maar ze vergeten wel erbij te vermelden dat er diverse varianten van die ziekte zijn die niet in het vaccin zitten.

Mensen missen gewoon een fatsoenlijk voorlichtings-programma over de vaccinaties. De huidige maatschappij ageert gewoon tegen een oproepbrief zonder daarbij een beetje fatsoenlijke informatie te krijgen. En die voorlichting-programma’s zijn er wel, maar komen vanuit het alternatieve circuit, en die zijn veelal negatief over vaccineren. Biedt gewoon een voorlichtings-programma aan voor twijfelaars, hoe moeilijk kan het zijn
pi_181406568
Gaat veel verder dan vaccinaties natuurlijk, van kopjes lauwwarm water met kaneel als medicijnvervangers tot op blote voeten lopen zodat je positieve ionen uit de bodem kan opnemen :')..

Ook al slaat het wetenschappelijk nergens op, als het maar "natuurlijk" klinkt.....
pi_181406584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk niet dat het gaat om opzettelijk ziek maken, maar wel opzettelijk niet complete informatie geven. Ik gaf al een voorbeeld van een griepprik ( ik vind een griepprik voor normale gezonde mensen echt onzin, maar anderen verklaren mij voor gek). Er worden maar een paar griepvarianten gedekt door die griepprik, en het gebeurt dus regelmatig dat de griepprik helemaal niet de goede griepvarianten dekt.

Hetzelfde, in mindere mate, gebeurt ook met de normale vaccinaties. Er wordt gezegd dat je dan de ziekte niet meer kunt krijgen, maar ze vergeten wel erbij te vermelden dat er diverse varianten van die ziekte zijn die niet in het vaccin zitten.

Mensen missen gewoon een fatsoenlijk voorlichtings-programma over de vaccinaties. De huidige maatschappij ageert gewoon tegen een oproepbrief zonder daarbij een beetje fatsoenlijke informatie te krijgen. En die voorlichting-programma’s zijn er wel, maar komen vanuit het alternatieve circuit, en die zijn veelal negatief over vaccineren. Biedt gewoon een voorlichtings-programma aan voor twijfelaars, hoe moeilijk kan het zijn
Ja kijk ik snap wel wat je bedoelt, wellicht zouden informatieve video's e.d. kunnen helpen... Maar ik weet dat 80% van de weigeraars dat toch weer ziet als 'propoganda'. Laat staan wat velletjes papier van wetenschappelijke informatie erbij. Die mensen die weigeren komen waarschijnlijk niet eens door de intro heen.

Het punt is, ze luisteren niet naar rede en brengen daarmee hun eigen kind en de kinderen van anderen in gevaar. Wil je dan maar hopen dat het nog zo lang mogelijk goed gaat of wil je actie ondernemen?
pi_181406618
Het zal mij benieuwen hoe je andere wilt verplichten om diens kinderen te vaccineren :')

worden ze dan door de politie naar de huisarts gesleept en vastgebonden zodat de huisarts n vaccinatie kan geven ? :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:09:39 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_181406696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja kijk ik snap wel wat je bedoelt, wellicht zouden informatieve video's e.d. kunnen helpen... Maar ik weet dat 80% van de weigeraars dat toch weer ziet als 'propoganda'. Laat staan wat velletjes papier van wetenschappelijke informatie erbij. Die mensen die weigeren komen waarschijnlijk niet eens door de intro heen.

Het punt is, ze luisteren niet naar rede en brengen daarmee hun eigen kind en de kinderen van anderen in gevaar. Wil je dan maar hopen dat het nog zo lang mogelijk goed gaat of wil je actie ondernemen?
Ik weet niet hoe het gaat vallen als de overheid verplicht naalden in baby’s gaat laten zetten, denk eerder averechts
pi_181406815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:05 schreef TLC het volgende:
Het zal mij benieuwen hoe je andere wilt verplichten om diens kinderen te vaccineren :')

worden ze dan door de politie naar de huisarts gesleept en vastgebonden zodat de huisarts n vaccinatie kan geven ? :')
Boetes..Boetes per niet gevaccineerde dag/week/maand... Bij herhaald negeren het kind (tijdelijk) uit huis plaatsen en laten vaccineren.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het gaat vallen als de overheid verplicht naalden in baby’s gaat laten zetten, denk eerder averechts
De mensen die het nu al doen zullen geen verschil ervaren, de weigeraars..tsja... ze riskeren nu eenmaal willens en wetens de gezondheid van hun kind en dat van anderen, dus veel sympathie heb ik er niet voor.
pi_181406858
quote:
niks aan toevoegen. *O*
Redacted
pi_181406929
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:26 schreef Manke het volgende:
Eerst was dijkhoff een verrader, en nu vindt men dijkhoff een held.
Niemand heeft het meer over de dividendbelasting, best slim die Dijkhof :Y
pi_181406954
quote:
Heerlijk ook dat je op niemand meer ingaat _O_ Gelukkig ben je je bewust van je eigen achterlijkheid.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181407047
Klaas is een enge man en de VVD is een enge partij.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_181407100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef chroestjov het volgende:
Klaas is een enge man en de VVD is een enge partij.
Mensen die hun kinderen weigeren in te enten nog enger
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181407128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het staat je volledig vrij om dat te vinden.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_181407160
De vriendin van een vriend van me is zo'n zelfgebreide antroposofische muts. Is niet alleen tegen vaccinaties maar is tegen bijna alle moderne wetenschap, wil alleen maar homeopatische middelen en wilde ook perse een speciale antroposofische thuisbevalling voor haar kind. Tot dat kind veel te vroeg geboren werd. Toen omarmde ze opeens alle moderne medische hulp die ze kon krijgen. Dat gelul van die moderne anti vaxxers is vaak geboren vanuit een luxe positie, sneeuwvlokjes die geloven dat de hele wereld een sprookje is die ze kunnen kneden naar believen, gewoon omdat "zo ontzettend goed voelt", en omdat ze dat ook vanuit thuis met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Je wil niet weten wat voor bullshit je op de antroposofische school leert.
pi_181407231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Heerlijk ook dat je op niemand meer ingaat _O_ Gelukkig ben je je bewust van je eigen achterlijkheid.
Waar heeft deze man het over? Waar moet ik op ingaan?
U MAD?
pi_181407256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:30 schreef Farenji het volgende:
De vriendin van een vriend van me is zo'n zelfgebreide antroposofische muts. Is niet alleen tegen vaccinaties maar is tegen bijna alle moderne wetenschap, wil alleen maar homeopatische middelen en wilde ook perse een speciale antroposofische thuisbevalling voor haar kind. Tot dat kind veel te vroeg geboren werd. Toen omarmde ze opeens alle moderne medische hulp die ze kon krijgen. Dat gelul van die moderne anti vaxxers is vaak geboren vanuit een luxe positie, sneeuwvlokjes die geloven dat de hele wereld een sprookje is die ze kunnen kneden naar believen, gewoon omdat "zo ontzettend goed voelt", en omdat ze dat ook vanuit thuis met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Je wil niet weten wat voor bullshit je op de antroposofische school leert.
Zeer waar, in Afrika zouden ze dolgelukkig zijn met standaardvaccinaties, om maar terug te komen op de 'maar in Afrika' cliché. Maar toch is het echt zo. Er is een aantoonbaar werkende oplossing voor dodelijke ziektes vrij aanwezig, maar mensen zien het als kwaadaardig omdat 'andere mensen dat zeggen!!' :')
pi_181407272
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waar heeft deze man het over? Waar moet ik op ingaan?
Over je imbeciele religie-obsessie. Of je moet nu nog even uitleggen waarom je het verband legt tussen religie en anti-vaccin. Dan neem ik mijn woorden graag terug
pi_181407289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Over je imbeciele religie-obsessie. Of je moet nu nog even uitleggen waarom je het verband legt tussen religie en anti-vaccin. Dan neem ik mijn woorden graag terug
Dat verband is niet zo moeilijk te leggen, maar is vooral niet waar Dijkhoff het over had.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:36:27 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_181407319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Boetes..Boetes per niet gevaccineerde dag/week/maand... Bij herhaald negeren het kind (tijdelijk) uit huis plaatsen en laten vaccineren.

[..]

De mensen die het nu al doen zullen geen verschil ervaren, de weigeraars..tsja... ze riskeren nu eenmaal willens en wetens de gezondheid van hun kind en dat van anderen, dus veel sympathie heb ik er niet voor.
Sorry, maar ik denk niet dat iemand kan verplichten dat er een naald in je kind gestoken moet worden. Ik vind vaccineren prima, maar verplichten want anders krijg je een boete vind ik persoonlijk ook wel een stap te ver gaan
pi_181407321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Een religie-obsessie? Wat? Heb je je medicijnen wel geslikt? Je bedoelt vast en zeker iemand anders.

En in dit geval: in de bible-belt vaccineren ze hun kids niet vanwege geloofsredenen. Snap niet wat daar zo moeilijk voor je aan te begrijpen is?
U MAD?
pi_181407324
Ik denk dat het tijd wordt dat mensen naast hun rechten ook bewust worden van bepaalde plichten die je hebt in een maatschappij. Daarnaast zie ik het gebrek aan wetenschappelijke autoriteit ook bij b.v. creationisten of flat-earthers, maar dit is in potentie toch schadelijker.
pi_181407452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Sorry, maar ik denk niet dat iemand kan verplichten dat er een naald in je kind gestoken moet worden. Ik vind vaccineren prima, maar verplichten want anders krijg je een boete vind ik persoonlijk ook wel een stap te ver gaan
Het is zeker een drastische stap, maar ook weer niet onmenselijk. Als je ziet hoeveel ongelofelijke mongolen kinderen krijgen en hoeveel er uiteindelijk uit huis geplaatst worden... Die hebben allemaal zo hun opvatting over opvoeden. Dat iemand denkt dat hij of zij het juiste doet wil niet zeggen dat ze vrij zijn van tegenmaatregelen.

Dat iemand zijn eigen kind het risico wil laten lopen is voor mij zelfs tot daaraan toe (moeders mogen tenslotte ook nog legaal drinken en roken tijdens de zwangerschap), maar je brengt ook anderen hiermee in gevaar, wat in mijn ogen onaanvaardbaar is.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:46:25 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_181407585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is zeker een drastische stap, maar ook weer niet onmenselijk. Als je ziet hoeveel ongelofelijke mongolen kinderen krijgen en hoeveel er uiteindelijk uit huis geplaatst worden... Die hebben allemaal zo hun opvatting over opvoeden. Dat iemand denkt dat hij of zij het juiste doet wil niet zeggen dat ze vrij zijn van tegenmaatregelen.

Dat iemand zijn eigen kind het risico wil laten lopen is voor mij zelfs tot daaraan toe (moeders mogen tenslotte ook nog legaal drinken en roken tijdens de zwangerschap), maar je brengt ook anderen hiermee in gevaar, wat in mijn ogen onaanvaardbaar is.
De overheid is echter ook niet de meest betrouwbare partner. Want als ze dit gaan doen, dan is een volgende stap zo gemaakt. Het begint met een achterlijke griepprik voor iedereen, en uiteindelijk moet iedereen zijn dna afstaan en krijgt iedereen een zendertje.

Er zijn gewoon dingen die we niet moeten willen, en dit is er 1 van.

Gelukkig denkt de overheid er ook zo over, want alleen Dijkhoff heeft deze proefballon opgelaten. Wel wordt er gekeken naar alternatieven
pi_181407590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat mensen naast hun rechten ook bewust worden van bepaalde plichten die je hebt in een maatschappij. Daarnaast zie ik het gebrek aan wetenschappelijke autoriteit ook bij b.v. creationisten of flat-earthers, maar dit is in potentie toch schadelijker.
DIT.
pi_181407680
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:46 schreef Blik het volgende:

[..]

De overheid is echter ook niet de meest betrouwbare partner. Want als ze dit gaan doen, dan is een volgende stap zo gemaakt. Het begint met een achterlijke griepprik voor iedereen, en uiteindelijk moet iedereen zijn dna afstaan en krijgt iedereen een zendertje.

Gelukkig denkt de overheid er ook zo over, want alleen Dijkhoff heeft deze proefballon opgelaten. Wel wordt er gekeken naar alternatieven
https://yourlogicalfallacyis.com/slippery-slope
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:54:03 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_181407825
quote:
Uuteraard is het overdreven wat ik benoem, maar als een overheid deze kant opgaat uit naam van de algehele volksgezondheid is een volgende stap echt opeens zo extreem niet meer
pi_181407882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

amen
Juin uit Eigen Tuin!
pi_181407905
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Uuteraard is het overdreven wat ik benoem, maar als een overheid deze kant opgaat uit naam van de algehele volksgezondheid is een volgende stap echt opeens zo extreem niet meer
Ik zou het liever ook niet willen hoor. Maar het is wel belangrijk om te realiseren wat zo'n epidemie zou doen. Al die zieke en stervende kindjes, alleen omdat sommigen stug genoeg waren om maar vast te blijven houden aan hun eigen feiten en dergelijke... Is dat het waard voor je? Dat het nu nog niet voorgekomen is komt door de vaccinatiegraad, maar dat kan in de toekomst veranderen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:00:07 #219
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181407992
quote:
en zeker voor mijn liberale partij, is het lastig. Want wij houden niet van verplichten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:03:08 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_181408099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zou het liever ook niet willen hoor. Maar het is wel belangrijk om te realiseren wat zo'n epidemie zou doen. Al die zieke en stervende kindjes, alleen omdat sommigen stug genoeg waren om maar vast te blijven houden aan hun eigen feiten en dergelijke... Is dat het waard voor je? Dat het nu nog niet voorgekomen is komt door de vaccinatiegraad, maar dat kan in de toekomst veranderen.
Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreft

Stukje van het RIVM over de mazelen.

Hoe vaak komt mazelen voor in Nederland?
Vóór de invoering van mazelenvaccinatie in Nederland in 1976 maakte vrijwel iedereen op de kinderleeftijd mazelen door. Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar die vaak in het buitenland zijn opgelopen

Dus voor 1976 had eigenlijk ieder kind de mazelen, maar nu is het opeens een afschuwelijke ziekte? We zijn het gewoon niet meer gewend dat de ziekte voorkomt en herkennen het ziektebeeld niet meer.
pi_181408199
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreft
Dat kan, maar dan ben je in mijn ogen (en de ogen van velen anderen) gewoon niet goed wijs, om eerder genoemde redenen. Bovendien breng je daarmee ook anderen in gevaar.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:07:56 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_181408256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan ben je in mijn ogen (en de ogen van velen anderen) gewoon niet goed wijs, om eerder genoemde redenen. Bovendien breng je daarmee ook anderen in gevaar.
Hoho, ik ben voor inenten, begrijp me goed, alleen niet tegen verplichten van. Dus ik breng niemand in gevaar en ik ben gewoon mentaal gezond
pi_181408373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoho, ik ben voor inenten, begrijp me goed, alleen niet tegen verplichten van. Dus ik breng niemand in gevaar en ik ben gewoon mentaal gezond
Oke oke, duidelijk, maar stel dat jij die stelling zo bracht dan... Maar goed, het is gewoon een lastige kwestie die eigenlijk nergens mee te vergelijken is. Verplichten is natuurlijk ook ongewenst, om alle redenen die jij benoemt. Maar aan de andere kant is niks doen tegen mensen die bewust de volksgezondheid in gevaar brengen (eigenlijk alleen de gezondheid van anderen) natuurlijk ook niet gewenst. Dus wat ga je eraan doen als men niet wil luisteren naar rede?

Ik ben zelf ook wel tegen verplichtingen, maar als alle campagnes met informatie e.d. niet blijken te werken en de vaccinatiegraad blijft zakken... Tsja, dan sta ik toch wel open daarvoor, puur om de onschuldige kinderen (en ouders) te beschermen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:16:27 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_181408462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke oke, duidelijk, maar stel dat jij die stelling zo bracht dan... Maar goed, het is gewoon een lastige kwestie die eigenlijk nergens mee te vergelijken is. Verplichten is natuurlijk ook ongewenst, om alle redenen die jij benoemt. Maar aan de andere kant is niks doen tegen mensen die bewust de volksgezondheid in gevaar brengen (eigenlijk alleen de gezondheid van anderen) natuurlijk ook niet gewenst. Dus wat ga je eraan doen als men niet wil luisteren naar rede?

Ik ben zelf ook wel tegen verplichtingen, maar als alle campagnes met informatie e.d. niet blijken te werken en de vaccinatiegraad blijft zakken... Tsja, dan sta ik toch wel open daarvoor, puur om de onschuldige kinderen (en ouders) te beschermen.
Er zijn andere middelen, zoals kinderdagverblijven het recht geven je kind te weigeren als het niet ingeënt is. Kabinet gaat daar nu naar kijken. Ook Klaas Dijkhoff zegt dat er weinig fatsoenlijke informatie gegeven wordt aan ouders over vaccinaties. Ook is een consultatiebureau wel heel erg makkelijk, als je niet vaccineert is het gewoon prima. Geef de weigeraars bijvoorbeeld een informatiecursus op het consultatiebureau. Etc. Etc. Etc
pi_181408501
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Er zijn andere middelen, zoals kinderdagverblijven het recht geven je kind te weigeren als het niet ingeënt is. Kabinet gaat daar nu naar kijken. Ook Klaas Dijkhoff zegt dat er weinig fatsoenlijke informatie gegeven wordt aan ouders over vaccinaties. Ook is een consultatiebureau wel heel erg makkelijk, als je niet vaccineert is het gewoon prima. Geef de weigeraars bijvoorbeeld een informatiecursus op het consultatiebureau. Etc. Etc. Etc
Ja nee oke, daar ben ik het zeker mee eens. Wellicht praten we deels langs elkaar heen. Ik vind ook dat alle mogelijke oplossingen behalve verplichten bekeken, dan wel getest moeten worden. Maar stel dat echt alles niet werkt, dan mag er van mij wel naar verplichting gekeken worden.

Maar laten we hopen dat dat niet nodig is.

EDIT: Uiteindelijk gaat die vaccinatiegraad toch wel weer omhoog, dan wel linksom, dan wel rechtsom. Als er over een tijdje weer een paar van die schoenendoos formaat kisten de grond in gestopt worden / opgefikt worden is men opeens dolblij met die vaccinaties.
pi_181408516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zeer waar, in Afrika zouden ze dolgelukkig zijn met standaardvaccinaties, om maar terug te komen op de 'maar in Afrika' cliché. Maar toch is het echt zo. Er is een aantoonbaar werkende oplossing voor dodelijke ziektes vrij aanwezig, maar mensen zien het als kwaadaardig omdat 'andere mensen dat zeggen!!' :')
Bij haar zit er wel een gedachte achter, bijv kinkhoest en mazelen moet je kind krijgen, wordt het sterk van, en ze gelooft heilig in de kracht van het lichaam en de natuur, al die kunstmatige wetenschap werkt dat maar tegen. Maar ja als ze nou echt consequent was geweest in haar geloof en overtuiging dan had ze haar veel te vroeg geboren kind ook in leven gehouden met berkensap of weet ik veel wat. De werkelijkheid kwam keihard haar persoonlijke leven binnenknallen en toen werd ze opeens wel wakker.

Wat dat betreft denk ik dat een echte mazelen epidemie met bijbehorende doden de anti vaxxers ook wel wakker zou schudden maar dat is wel een hoge prijs waar de hele samenleving aan meebetaalt.
pi_181408624
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:18 schreef Farenji het volgende:

Wat dat betreft denk ik dat een echte mazelen epidemie met bijbehorende doden de anti vaxxers ook wel wakker zou schudden maar dat is wel een hoge prijs waar de hele samenleving aan meebetaalt.
Vandaar ook het voorstel waar nu (gelukkig) een Kamermeerderheid achter lijkt te staan: Crèches in staat stellen om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Dan sleur je in ieder geval geen ouders/kinderen daarin mee die er niet voor hebben gekozen.
En het zal natuurlijk ook wel in de portemonnee schelen als je de kleine doodkistjes in bulk kunt kopen, met zo'n hele antivaccer-crèche tegelijk zul je vast wel een kwantumkorting kunnen bedingen.
pi_181408628
quote:

[..]

Vóór de invoering van mazelenvaccinatie in Nederland in 1976 maakte vrijwel iedereen op de kinderleeftijd mazelen door. Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar die vaak in het buitenland zijn opgelopen

Dus voor 1976 had eigenlijk ieder kind de mazelen, maar nu is het opeens een afschuwelijke ziekte? We zijn het gewoon niet meer gewend dat de ziekte voorkomt en herkennen het ziektebeeld niet meer.
De mazelen is ook een afschuwelijke ziekte. Voor 1976 stierven tientallen kinderen per jaar aan de mazelen en nog veel meer kinderen liepen neurologische schade op. De mazelen zijn niet behandelbaar, dus het is niet een kwestie van "gewoon het ziektebeeld herkennen" om te voorkomen dat kinderen overlijden aan de mazelen.
Hello, my name is Oliver
pi_181408798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je wil een inhoudelijke weerlegging van een mening die Dijkhoff niet heeft. En je vraagt je nu af waarom die maar niet komt? Je stroman staat in de brand.
Hij wil vaccinatie verplichten, als die andere stappen niet gaan werken. Klaar, punt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:58:39 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181409452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om griepprikken of hpv-vaccins...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:59:40 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181409477
quote:

[..]

|:(
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:18:35 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_181409872
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed goed, mijn kennis van de ziekte de mazelen is blijkbaar niet helemaal accuraat... daarom ent ik ook in
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:18:45 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_181409878
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om griepprikken of hpv-vaccins...
No shit sherlock
pi_181410402
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is toch wat anders als mensen hun eigen kinderen in gevaar brengen, ze gaan hun gang maar, tot op zekere hoogte dan, want mishandelen mag ook niet! maar het is wat anders als ze de mijne in gevaar brengen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181410435
niemand wordt verplicht om zijn kind in te enten, maar je komt gewoon niet meer op het kinderdagverblijf of creche, end of story, iedereen blij!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181410498
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus alleen enten tegen de mazelen is gevaarlijk volgens jou en niet nodig, maar je bent het wel eens met enten tegen kinkhoest, difterie, en baarmoederkanker?

En als je naar Afrika gaat, wel even een prikje tegen Ebola!
(Nietzsche)
pi_181410539
Ik ben absoluut geen VVD-aanhanger, maar Dijkhoff heeft keihard gelijk.

Dat je tegen vaccineren bent op basis van het altijd wetenschappelijke Facebook en het nog wetenschappelijkere onderbuikgevoel. Hoe haal je het in je hoofd om je kind polio en mazelen te gunnen? Hoe haal je het in je hoofd om jouw baby of die van een ander te laten stikken door kinkhoest? Want kinderen tot een jaar of twee kunnen daar gewoon aan dood gaan.

Mijn dochter is te vroeg geboren en haar kinderarts was een ontzettend rustige, kalme man. Tot het moment dat wij het over mensen hadden die hun kinderen niet lieten vaccineren. Hij werd oprecht boos. De strekking van zijn betoog was:"Dan lezen ze iets op internet en ze gelovenn dat op totaal onzinnige grond. Vervolgens wordt hun kind ziek en dan willen ze ineens wel wat met die wetenschap te maken hebben en mogen wij dat kind voor de dood weg halen. Terwijl dat dus helemaal niet had gehoeven!"
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181410626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat ik mij ook afvraag: stel vaccinaties worden verplicht, dan gaat dat dus ook op voor de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, dan ontneem je mensen dus hun eigen verantwoordelijkheid. Want baarmoederhalskanker krijg je van, jawel: onveilige seks.
Ja Einstein, en als jou dochter getrouwd is met een lul die vreemd gaat.....wie denk je dat er dan baarmoederkanker krijgt?
(Nietzsche)
pi_181410878
Werd ook wel tijd dat de VVD eens wat draaide op dit onderwerp. Hebben toch vooral dwarsgelegen tot dusver. Zelfs het CDA was meegaander.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:06:07 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181410945
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:48 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dus alleen enten tegen de mazelen is gevaarlijk volgens jou en niet nodig, maar je bent het wel eens met enten tegen kinkhoest, difterie, en baarmoederkanker?

En als je naar Afrika gaat, wel even een prikje tegen Ebola!
Waar heb je het over?!?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:26:33 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181411458
quote:

Jij kunt niet lezen. En de personen waar tegen hij ageert zijn een klap enger.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:28:59 #242
Why is all the rum gone?
pi_181411528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet aannemelijk dat het op gaat voor vaccinaties tegen baarmoederhalskanker. Die hebben namelijk geen invloed op de hele samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181411626
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waar heb je het over?!?
sorry, kwestie van verkeerde persoon gequoot.
(Nietzsche)
pi_181411825
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Goed goed, mijn kennis van de ziekte de mazelen is blijkbaar niet helemaal accuraat... daarom ent ik ook in
Geen idee, maar zelfs met mijn beperkte kennis over mazelen zie ik twee dingen waardoor je alsnog dom en ongelofelijk asociaal bent als je niet vaccineert. Volgens jou zijn de mazelen niet dodelijk als je maar goed oplet. Dit zeg je tegen mensen. Mensen die aan de lopende band fouten maken waardoor je stoere standpunt tot onnodige dode kinderen gaat zorgen. Er zijn ook genoeg mensen met een immuunziekte of een ander dipje in de weerstand die doodgaan ook als je op tijd bij de symptomen bent. Deze mensen mogen van jou ook doodgaan zodat je kinderen lekker natuurlijk de mazelen kunnen krijgen.

En uit onderzoek is gebleken dat kinderen die de mazelen hebben gehad 2 jaar lang vaker ziek worden dan leeftijdsgenoten die het niet hebben gehad wat betekend dat je plan indirect alsnog voor dode kinderen zorgt.

Stop met die gevaarlijke onzin en trek je hoofd uit je aars.
pi_181411832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij wil vaccinatie verplichten, als die andere stappen niet gaan werken. Klaar, punt.
ALS alle andere stappen, maatregelen of whatever niet werken dan mag, wat mij betreft, de VVD (of welke andere partij dan ook) een wetsvoorstel voor verplicht enten indienen.

Onschuldige kinderen moeten beschermd worden tegen de waan van onwelwillende ouders die niet het beste met hun kroost voor hebben. Best goed dat er dan een corrigerende democratische maatschappij tegenover staat en ze terecht wijst. Maakt het niet minder achterlijk dat er daar dan een wet voor moet komen.
pi_181411839
Maar wat gezonde discussies over inenten kunnen ook wel prima onder artsen gevoerd worden. Nu is die discussie net zo krampachtig als bij discussies over het klimaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181412121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:40 schreef ludovico het volgende:
Maar wat gezonde discussies over inenten kunnen ook wel prima onder artsen gevoerd worden. Nu is die discussie net zo krampachtig als bij discussies over het klimaat.
Volgens mij is er geen (of nauwelijks) discussie onder artsen.
pi_181412172
Anti-vaxxers moet je gewoon verplicht steriliseren, scheelt weer wat besmette kindjes die slachtoffer van hun ouders worden.
pi_181412206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen (of nauwelijks) discussie onder artsen.
Kan heel goed, ik weet nog dat de huisarts mevrouw aan tafel bij Pauw het keihard verloor van de antivaxers. Zo evident is het dus blijkbaar ook weer niet voor iedereen in die beroepsgroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:55:54 #250
Why is all the rum gone?
pi_181412259
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:52 schreef ietjefietje het volgende:

Ja Einstein, en als jou dochter getrouwd is met een lul die vreemd gaat.....wie denk je dat er dan baarmoederkanker krijgt?
Heeft niets te maken met vreemdgaan. 90% van de bevolking heeft het HPV-virus en enig positief effect van condooms is niet aangetoond. Maar 99.7% van de bevolking heeft weinig tot geen last van het HPV-virus.

Het 'probleem' met de HPV-vaccinatie, is dat het vaccin heel nieuw is (er was ook ooit eens DES) en dat onderzoeken een nogal vaag beeld laten zien. Een Deens onderzoek in 2014 heeft laten zien, dat bij gevaccineerde vrouwen 'minder vaak' de ontwikkelingstadia van baarmoederhalskanker werden gevonden. Effectiviteit wordt geschat op maximaal 70%. Dat betekent dat de kans op baarmoederhalskanker bij een vrouw die het HPV-virus draagt, in het beste geval afneemt van 3 promille naar 1 promille.

Gebaseerd op die cijfers, weet ik niet of ik mijn dochter ga blootstellen aan een relatief nieuw vaccin.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:57:40 #251
Why is all the rum gone?
pi_181412304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:53 schreef ludovico het volgende:

Kan heel goed, ik weet nog dat de huisarts mevrouw aan tafel bij Pauw het keihard verloor van de antivaxers.
Omdat je met redelijke argumenten niets bereikt bij een paar hysterisch gillende wijven. Onder artsen is er geen discussie over inenten.
pi_181412329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat je met redelijke argumenten niets bereikt bij een paar hysterisch gillende wijven. Onder artsen is er geen discussie over inenten.
Zo hysterisch was het niet, die huisartse faalde gewoon heel hard en wist niet waar ze het over had. Ik weet niet of je het toevallig gezien hebt bij Pauw toentertijd?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:59:08 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181412335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:03 schreef Monolith het volgende:
Werd ook wel tijd dat de VVD eens wat draaide op dit onderwerp. Hebben toch vooral dwarsgelegen tot dusver. Zelfs het CDA was meegaander.
Zeikwijf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:01:35 #254
Why is all the rum gone?
pi_181412396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:58 schreef ludovico het volgende:

Zo hysterisch was het niet, die huisartse faalde gewoon heel hard en wist niet waar ze het over had.
Hebben wij een andere definitie van hysterisch. En die arts wist prima waar ze het over had.

Anyway, geen discussie onder artsen omtrent vaccinatie.
pi_181412507
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hebben wij een andere definitie van hysterisch. En die arts wist prima waar ze het over had.

Anyway, geen discussie onder artsen omtrent vaccinatie.
Kon ze niet echt overbrengen dan.

En bij Pauw wisten ze ook dat ze keihard faalde want Pauw ging de volgende dag voor de uitzending nog een beetje half zijn excuses aanbieden aan het publiek dat ze niet willen dat de illusie bestaat dat vaccineren slecht is.

Nee, die arts was niet goed op de hoogte wat betreft vaccinaties. Hoeft ook niet, niet helemaal haar vakgebied natuurlijk, maar ga dan niet bij Pauw zitten praten over vacxins.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:06:46 #256
Why is all the rum gone?
pi_181412557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:04 schreef ludovico het volgende:

Ze is huisarts, geen debater.

quote:
En bij Pauw wisten ze ook dat ze keihard faalde want Pauw ging de volgende dag voor de uitzending nog een beetje half zijn excuses aanbieden aan het publiek dat ze niet willen dat de illusie bestaat dat vaccineren slecht is.
Maar de bottomline is: onder artsen geen discussie over vaccineren.
pi_181412580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, die arts was niet goed op de hoogte wat betreft vaccinaties. Hoeft ook niet, niet helemaal haar vakgebied natuurlijk, maar ga dan niet bij Pauw zitten praten over vacxins.
En haar drie tegenstanders die allemaal aan de prestigieuze University of Facebook zijn afgestudeerd zijn wel helemaal thuis in dat vakgebied :')?
pi_181412622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze is huisarts, geen debater.
Je hebt kennis of niet, onwaarheden niet kunnen pareren zegt iets over een gebrek aan kennis niet over of je goed bent in een debat voeren.

Bij haar ontbrak het dus aan kennis. Simpel zat.

Ik geloof je over dat "geen discussie" ;)
pi_181412636
Mensen die hun kinderen niet in laten enten zouden eigenlijk niet meer mee mogen doen.
pi_181412654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En haar drie tegenstanders die allemaal aan de prestigieuze University of Facebook zijn afgestudeerd zijn wel helemaal thuis in dat vakgebied :')?
Daar hoef je het niet van te verwachten, maar ze zullen zich best goed hebben ingelezen en ze zullen best dingen tegengekomen zijn die daadwerkelijk fout zijn gegaan.

Stelt niks voor ten opzichte van iemand die er verstand van heeft natuurlijk, maar dat was die huisarts i.i.g. niet.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:10:02 #261
Why is all the rum gone?
pi_181412670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:08 schreef ludovico het volgende:

Je hebt kennis of niet, onwaarheden niet kunnen pareren zegt iets over een gebrek aan kennis niet over of je goed bent in een debat voeren.

Kolder.
pi_181412701
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kolder.
Je kunt soms je kennis niet goed overbrengen, naar wat ik mij meen te herinneren wist de huisarts bepaalde dingen gewoon niet.
pi_181412795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan heel goed, ik weet nog dat de huisarts mevrouw aan tafel bij Pauw het keihard verloor van de antivaxers. Zo evident is het dus blijkbaar ook weer niet voor iedereen in die beroepsgroep.
Anti-vaxxers zijn kei-fanatiek! Je moet van goed huize komen om niet te worden ondergesneeuwd. Blijkbaar was ze geen goed debater. Kan. Fout van de redactie dan.

Aan de andere kant waren er dus een aantal anti-vaxxers en zij er alleen maar alleen. Misschien licht geïntimideerd? Dan nogmaals, fout van de redactie, en excuses terecht.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:13:45 #264
Why is all the rum gone?
pi_181412805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:10 schreef ludovico het volgende:

Je kunt soms je kennis niet goed overbrengen, naar wat ik mij meen te herinneren wist de huisarts bepaalde dingen gewoon niet.
'bepaalde dingen'?

Zoals:"Ik heb op feesboek gelezen dat in Buttfuck, Nebraska iemand groen oplichte, 2 dagen nadat ze was gevacineerd. Kunt U dat ontkennen?".

Dat was ongeveer de inhoud van het verhaal van de hysterische wijven die daar zaten. Maakt niet uit hoe goed je onderlegd bent, dat soort bullshit kun je niets mee.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:14:56 #265
45206 Pietverdriet
pi_181412853
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:08 schreef spiritusbus het volgende:
Mensen die hun kinderen niet in laten enten zouden eigenlijk niet meer mee mogen doen.
pi_181412857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik geloof je over dat "geen discussie" ;)
pfff ik praat even voor mezelf, maar ondanks veel kennis op bepaalde gebieden verlies ik debatten toch vaak. Puur omdat ik er niet goed in ben en niet snel genoeg denk terwijl ik praat, achteraf weet ik altijd precies wat ik eigenlijk had moeten zeggen...

En zo zullen er velen zijn. Niet iedereen die kennis heeft is communicatief sterk.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_181412863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Anti-vaxxers zijn kei-fanatiek! Je moet van goed huize komen om niet te worden ondergesneeuwd. Blijkbaar was ze geen goed debater. Kan. Fout van de redactie dan.

Aan de andere kant waren er dus een aantal anti-vaxxers en zij er alleen maar alleen. Misschien licht geïntimideerd? Dan nogmaals, fout van de redactie, en excuses terecht.
Je gaat mij ook niet overtuigen met halve argumenten... Iemand die er echt kennis van heeft kan gewoon heel veel uitleggen en de grootste "zorgen" wegnemen met feiten. Maarja dat is mijn idee.

Als ziektes eenmaal verdwenen zijn hou je een ziekte labotoriaal ook in leven als je door blijft gaan met inenten, ik vind het wel interessant wanneer je met inenten zou stoppen bijvoorbeeld.
pi_181412897
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat kan, wil nog niet zeggen dat de anti-vaxxers omdat ze in een discussie overheersen gelijk hebben.
pi_181412904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'bepaalde dingen'?

Zoals:"Ik heb op feesboek gelezen dat in Buttfuck, Nebraska iemand groen oplichte, 2 dagen nadat ze was gevacineerd. Kunt U dat ontkennen?".

Dat was ongeveer de inhoud van het verhaal van de hysterische wijven die daar zaten. Maakt niet uit hoe goed je onderlegd bent, dat soort bullshit kun je niets mee.
Neehoor, het waren niet alleen hele rare uit de duim gezogen angstverhalen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:16:31 #270
Why is all the rum gone?
pi_181412922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neehoor, het waren niet alleen hele rare uit de duim gezogen angstverhalen.
Wel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:16:44 #271
45206 Pietverdriet
pi_181412925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je gaat mij ook niet overtuigen met halve argumenten... Iemand die er echt kennis van heeft kan gewoon heel veel uitleggen en de grootste "zorgen" wegnemen met feiten. Maarja dat is mijn idee.

Als ziektes eenmaal verdwenen zijn hou je een ziekte labotoriaal ook in leven als je door blijft gaan met inenten, ik vind het wel interessant wanneer je met inenten zou stoppen bijvoorbeeld.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pokken
pi_181412940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat kan, wil nog niet zeggen dat de anti-vaxxers omdat ze in een discussie overheersen gelijk hebben.
Nee, klopt, maar dat is geen goede PR voor iets wat heel belangrijk is.... De noodzaak is nu niet echt overgebracht maar eerder juist afgezwakt.
pi_181412958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wel.
:*

Blijkt niet echt uit de cijfers die je kunt lezen in de OP.... Niet dat dit voorval alles zou moeten verklaren wat betreft deze cijfers.... Maar het was geen goede PR.
pi_181412995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je haalt een interview uit 2016 aan van 1 arts die in het nauw gedreven werd (door een overmacht aan fanatici) en niet goed weerwoord had. Inmiddels zijn er al meerdere interviews geweest waarin diverse artsen vrij helder waren. Je kunt je focussen op die ene arts, of ook eens luisteren naar de rest. Wat jij wil.
pi_181413002
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:15 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

pfff ik praat even voor mezelf, maar ondanks veel kennis op bepaalde gebieden verlies ik debatten toch vaak. Puur omdat ik er niet goed in ben en niet snel genoeg denk terwijl ik praat, achteraf weet ik altijd precies wat ik eigenlijk had moeten zeggen...

En zo zullen er velen zijn. Niet iedereen die kennis heeft is communicatief sterk.
Als extra moeilijkheid komt er ook nog eens bij dat je met complotgekkies de discussie aangaat, dat maakt het allemaal nog een slag uitdagender.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:20:50 #276
Why is all the rum gone?
pi_181413029
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:18 schreef ludovico het volgende:

Blijkt niet echt uit de cijfers die je kunt lezen in de OP....
De cijfers in de OP zeggen alleen dat er 10% van de bevolking rondloopt, die hun hersenen heel selectief gebruiken (of niet). Beetje zoals mensen die vinden dat automobilisten die zich aan de regels houden, door vrachtwagens klem gereden mogen worden.
pi_181413107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je haalt een interview uit 2016 aan van 1 arts die in het nauw gedreven werd (door een overmacht aan fanatici) en niet goed weerwoord had. Inmiddels zijn er al meerdere interviews geweest waarin diverse artsen vrij helder waren. Je kunt je focussen op die ene arts, of ook eens luisteren naar de rest. Wat jij wil.
Klopt, dat is dan ook het enkele interview dat ik recent heb gezien over dit onderwerp.

Ik focus mij niet op een enkele arts ik heb verder geen interviews gezien, dat is geen onwil ofzo hoor, ik zit hier niet om krampachtig partij vaccin te spelen, zeker niet gewoon.

Ik heb alleen wel een gezonde hekel aan het niet mogelijk maken van discussies. Zoals er ook echt totaal niet gediscussieerd zal worden over man caused global warming bijvoorbeeld. Ik vind het ongezond dat onderwerpen taboe worden verklaart.
pi_181413136
quote:
Sowieso interessant, maar worden we er nog tegen ingeënt?
pi_181413157
quote:
Anti-vaxxers doen me qua domheid daar wel aan denken ja :D
pi_181413159
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klopt, dat is dan ook het enkele interview dat ik recent heb gezien over dit onderwerp.

Ik focus mij niet op een enkele arts ik heb verder geen interviews gezien, dat is geen onwil ofzo hoor, ik zit hier niet om krampachtig partij vaccin te spelen, zeker niet gewoon.

Ik heb alleen wel een gezonde hekel aan het niet mogelijk maken van discussies. Zoals er ook echt totaal niet gediscussieerd zal worden over man caused global warming bijvoorbeeld. Ik vind het ongezond dat onderwerpen taboe worden verklaart.
Eensch...maar niet alles is meteen taboe.
pi_181413177
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:15 schreef ender_xenocide het volgende:
lf, maar ondanks veel kennis op bepaalde gebieden verlies ik debatten toch vaak. Puur omdat ik er niet goed in ben en niet snel genoeg denk terwijl ik praat, achteraf weet ik altijd precies wat ik eigenlijk had moeten zeggen...
Tis wel een aparte skill ja, zeker met hoge snelheid, in dit geval was het een rustig debat.
pi_181413385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:24 schreef ludovico het volgende:

1. Er wordt meer dan genoeg over gediscussieerd, maar dan wel over de details.

2. De reden waarom er niet over gediscussieerd wordt op de manier zoals jij dat (neem ik aan) graag wilt zien, of het wel of niet bestaat en of de mens het veroorzaakt, is omdat er op dat punt al een consensus is die door spijkerharde feiten wordt ondersteund. Daar nog verder discussiëren is net als een discussie beginnen of katten wel of niet bestaan. Het antwoord daarop is altijd ja, wat je persoonlijke mening erover ook is.
pi_181413503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

1. Er wordt meer dan genoeg over gediscussieerd, maar dan wel over de details.

2. De reden waarom er niet over gediscussieerd wordt op de manier zoals jij dat (neem ik aan) graag wilt zien, of het wel of niet bestaat en of de mens het veroorzaakt, is omdat er op dat punt al een consensus is die door spijkerharde feiten wordt ondersteund. Daar nog verder discussiëren is net als een discussie beginnen of katten wel of niet bestaan. Het antwoord daarop is altijd ja, wat je persoonlijke mening erover ook is.
Hmm, allright, hoeveel warmer is het geworden sinds 1940?
pi_181413553
https://climate.nasa.gov/(...)e-of-carbon-dioxide/

Die gigantische piek in CO2 gaat gepaard met 1 graden warmere temperaturen. Het verband wordt in modellen altijd gigantisch overschat.
pi_181413588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:39 schreef ludovico het volgende:
https://climate.nasa.gov/(...)e-of-carbon-dioxide/

Die gigantische piek in CO2 gaat gepaard met 1 graden warmere temperaturen. Het verband wordt in modellen altijd gigantisch overschat.
Niet doen, het gaat in dit topic niet over klimaat.
pi_181413947
quote:
In een column haalt Dijkhoff uit naar de groeiende groep 'anti-vaxxers', vaak hoogopgeleid, die op basis van "pseudo-interessant gemaakte bullshit" beweren dat inenten het gevaar op autisme verhoogt
Ik zou juist van "hoogopgeleide" mensen verwachten dat ze een beetje zelf kunnen nadenken en een werkende bullshit-meter hebben voor alles wat op internet en social media staat. Ben wel geinteresseerd naar een paar bronnen waar dat beweerd wordt
pi_181414393
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:53 schreef Ketho het volgende:

[..]

Ik zou juist van "hoogopgeleide" mensen verwachten dat ze een beetje zelf kunnen nadenken en een werkende bullshit-meter hebben voor alles wat op internet en social media staat. Ben wel geinteresseerd naar een paar bronnen waar dat beweerd wordt
Check een aantal Amerikaanse universiteiten. Universiteiten he! Totaal de weg kwijt. De laatste tijd slaan die 'Amerikaanse' waanideeën ook over naar Europa.
  Forum Admin vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:21:22 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181414595
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:53 schreef Ketho het volgende:

[..]

Hoogopgeleid =/ slim. Al denken we er in Nederland blijkbaar anders over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181414718
Vol-le-dig met Klaas Dijkhof eens. Elke woord is spot on in zijn stuk. Het zou van mij zelfs nog wat harder mogen richting die aluhoedjedebielen. Van die drollen die, inderdaad, wetenschappelijk bewijs terzijde schuiven als 'ook maar een mening' of 'door de overheid gestuurde propaganda'.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181415362
Verontrustende trend inderdaad. Bijvoorbeeld: Een paar jaar geleden waren alleen in de gemeenten Leeuwarden, Zwolle, Utrecht en 's-Hertogenbosch nog voor BMR-vaccinaties 95% of hoger van de zuigelingen ingeënt. (Dus van alle Nederlandse provinciehoofdsteden.)

Met name voor mazelen is minimaal 95% vaccinatiegraad van belang om een epidemie te voorkomen.

In het verslag voor het jaar 2018 zijn de zuigelingen in de gemeente 's-Hertogenbosch (hoofdstad van de provincie Noord-Brabant) alleen nog maar voldoende tegen mazelen ingeënt. Maar nog net: 95%
https://www.volksgezondhe(...)vaccinaties-gemeente
pi_181416970
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 01:26 schreef Puntenjager het volgende:
Vol-le-dig met Klaas Dijkhof eens. Elke woord is spot on in zijn stuk. Het zou van mij zelfs nog wat harder mogen richting die aluhoedjedebielen. Van die drollen die, inderdaad, wetenschappelijk bewijs terzijde schuiven [...]
Zoals de vvd met het onderwerp "dividendbelasting" doet, bijvoorbeeld.
pi_181417029
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zoals de vvd met het onderwerp "dividendbelasting" doet, bijvoorbeeld.
Ga een ander topic vervuilen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:39:55 #293
45206 Pietverdriet
pi_181417152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sowieso interessant, maar worden we er nog tegen ingeënt?
Nee
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Pokken

“In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie.”

Ik ben nog wel tegen de pokken gevaccineerd in 1973,
pi_181417178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En wat heeft het kind daar aan? Die is dan alleen maar óf ziek, óf een gevaar voor anderen, en heeft ook nog een leerachterstand omdat de ouders de wijsneus uit denken te hangen.
Als ouders ervoor kiezen om hun kind dat aan te doen, wat kan de maatschappij daaraan doen?
pi_181417241
quote:

Dit lijkt mij idd de beste oplossing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:05:57 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_181417383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Geen idee, maar zelfs met mijn beperkte kennis over mazelen zie ik twee dingen waardoor je alsnog dom en ongelofelijk asociaal bent als je niet vaccineert. Volgens jou zijn de mazelen niet dodelijk als je maar goed oplet. Dit zeg je tegen mensen. Mensen die aan de lopende band fouten maken waardoor je stoere standpunt tot onnodige dode kinderen gaat zorgen. Er zijn ook genoeg mensen met een immuunziekte of een ander dipje in de weerstand die doodgaan ook als je op tijd bij de symptomen bent. Deze mensen mogen van jou ook doodgaan zodat je kinderen lekker natuurlijk de mazelen kunnen krijgen.

En uit onderzoek is gebleken dat kinderen die de mazelen hebben gehad 2 jaar lang vaker ziek worden dan leeftijdsgenoten die het niet hebben gehad wat betekend dat je plan indirect alsnog voor dode kinderen zorgt.

Stop met die gevaarlijke onzin en trek je hoofd uit je aars.
Doe normaal man. Ik zeg alleen dat er vanuit de overheid echt wel wat verbeterd kan worden op het gebied van vaccinaties en dan krijg ik deze bak stront over me heen. Maak ik 1 inschattingsfoutje over mazelen en dan ben ik opeens een gek die gevaarlijke onzin verkondigd en die tot het anti-vaccinatie kamp behoor :{

Leer fatsoenlijk te lezen en fatsoenlijk een discussie aan te gaan. Dit is niet de manier
pi_181417443
Oh wow, die kinderarts moet heel snel een ander beroep gaan zoeken, want door haar optreden hier zou ik juist gaan twijfelen. Overigens totaal geen hysterisch debat oid, gewoon op rustige toon, maar deze mevrouw kan totaal geen weerwoord bieden terwijl je dat van een specialist (want kinderarts, dus heeft er beroepsmatig dagelijks mee te maken) wel zou mogen verwachten...

Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_181417498
Waarom zijn moslims niet zo anti-vaxxer en christenen wel?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:25:33 #299
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181417608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:16 schreef Starmanelon het volgende:
Moslims zijn wel anti-vaxx, alleen bericht de media daar niet over omdat dat ze in een kwaad daglicht plaatst.

En aangezien ook jij blijkbaar niet hebt gelezen wat Dijkhoff zei: het gaat hier niet om religieuzen. Het gaat om hoogopgeleide, progressieve, veelal ongelovige GroenLinks-vrouwtjes die menen dat 'Big Pharma' een gewetenloze geldmachine is en dat vaccins autisme veroorzaken. Die hun diagnoses van Facebook halen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:28:31 #300
45206 Pietverdriet
pi_181417647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:16 schreef Starmanelon het volgende:
In Nederland zijn het niet eens zozeer christenen maar vooral hoogopgeleiden die hun kinderen minder laten vaccineren. Ze hangen ook vaker onzin als homeopatie aan

En verder

Miljoenen kinderen Indonesië mogen niet worden gevaccineerd
https://nos.nl/artikel/22(...)en-gevaccineerd.html
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:29:15 #301
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181417654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 01:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Check een aantal Amerikaanse universiteiten. Universiteiten he! Totaal de weg kwijt. De laatste tijd slaan die 'Amerikaanse' waanideeën ook over naar Europa.
Dit. Ik ben de afgelopen jaren totaal mijn vertrouwen in de academica kwijtgeraakt. Ze zijn niet allemaal gek, maar het is sinds enige tijd een broeinest van marxisme en pseudo-wetenschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')