abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 14:32:44 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181398495
quote:
Dijkhoff (VVD) haalt uit naar 'anti-vaxxers' en overweegt vaccinatieplicht

VVD-fractievoorzitter Dijkhoff denkt aan een vaccinatieplicht als in Nederland steeds meer ouders weigeren hun kind in te enten tegen dodelijke ziekten. De VVD'er maakt zich ernstige zorgen over het groeiende aantal ouders dat op basis van niet-wetenschappelijk argumenten besluit hun kind te onthouden van de vrijwillige preventie tegen ernstige ziekten, zoals de mazelen. Ook vindt Dijkhoff dat onderzocht moet worden of niet-ingeënte kinderen geweigerd mogen worden op de kinderopvang of naschoolse opvang.

In een column haalt Dijkhoff uit naar de groeiende groep 'anti-vaxxers', vaak hoogopgeleid, die op basis van "pseudo-interessant gemaakte bullshit" beweren dat inenten het gevaar op autisme verhoogt of dat er enge stoffen zitten in het vaccin. Ook vindt hij het onbegrijpelijk dat gezegd wordt dat inenten niet nodig is, omdat die ziektes er niet meer zijn. "Nee, Einstein, dat klopt," schrijft de prominent VVD'er. "Weet je waarom? Omdat we onze kinderen inenten."

Dijkhoff maakt zich zorgen omdat de dekkingsgraad in Nederland onder het veilige niveau van 95 procent is gekomen. Van de 2-jarige kinderen was vorig jaar 90,1 procent ingeënt tegen mazelen. De liberale VVD is doorgaans niet voor verplichten, maar Dijkhoff denkt er toch over na. Hij wil eerst dat ouders nadrukkelijker worden voorgelicht over de risico's van hun besluit. Niet alleen hun kind kan ziek worden, maar een baby of peutertje dat nog te jong is voor een inenting kan ziek worden.

"Hopelijk krijgen we dan snel de vaccinatiegraad weer boven de 95 procent", schrijft Dijkhoff. "Mocht dat niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht." In een toelichting zegt de VVD'er dat hij boos is. "Ik kan er met mijn pet niet bij dat het daalt. Daardoor is ook mijn dochter minder beschermd. Het is absurd dat de overheid maatregelen moet nemen."
En de column:

quote:
Klaas Dijkhoff over vaccinatie

Een paar weken geleden waren mijn vrouw en ik met ons dochtertje bij het consultatiebureau.

Wegen, meten, trots vertellen wat ze allemaal al kan en dat ze zo geweldig is.

Ja, eten doet ze ook goed, dankuwel mevrouw.

Oja, dan nog even ‘de prikjes’…

Op de een of andere manier hebben wij volwassenen bedacht dat het minder pijn doet als we verkleinwoordjes gebruiken. Aan de reactie van onze Linde te horen helpt dat voor geen meter.

Ik zal eerlijk zijn: ik vind het echt niet leuk, m’n dochter laten inenten. Je moet haar vasthouden terwijl ze er een naald insteken. En als ze pech heeft is het een dag voor twee prikken en moet het drama nog een keer terwijl ze al doorheeft wat er gaat gebeuren. Als het tegenzit, is ze er ook nog een dag (of twee) naar van met koorts en al en je kunt wel sussen, maar niet goed uitleggen waarom je haar dat toch hebt aangedaan. Want ja, ze is 1, dat kan ze nog niet snappen.

Gelukkig snappen wij volwassen wel heel goed waarom we dat onze kinderen aandoen. Omdat het verstandig is. Wat zeg ik, omdat wij mensen de geniale vondst hebben gedaan die vaccinatie heet. Zodra een land ook maar enigszins geld heeft voor zorg, is dat het eerste wat je doet: vaccineren. Het kleine leed van een prik valt in het niet bij de risico’s die kinderen anders lopen. Voor ons klinken de mazelen als iets uit een Lucky Luke-stripverhaal. In de realiteit zijn de mazelen een dodelijke ziekte. Het heeft de knapste koppen eeuwen gekost om te voorkomen dat er elk jaar veel baby’s aan doodgaan. Ik vind het prachtig dat ons dat gelukt is: wetenschap! Ik hou ervan!

Nog mooier is dat vaccinatie niet alleen per kind werkt. Hoe meer mensen er ingeënt zijn, hoe moeilijker het virus het heeft. Geen epidemieën, geen doden. Als 95% of meer van ons ingeënt is, dan zitten we goed. Als we daaronder zitten is dat niet alleen gevaarlijk voor de kinderen die niet ingeënt zijn, maar zelfs voor de kinderen die wel hun liefdevolle beschermende prik hebben gekregen.

Vaccinatie is een kwestie van onze kinderen beschermen en het is een kwestie van elkaars kinderen beschermen.

Het moment van de prik is voor geen kind leuk en voor geen ouder leuk, maar o zo nodig. Dat doen we allemaal, we zitten samen in hetzelfde schuitje. Je weet als ouder dat alle andere ouders het ook meemaken en samen houden we elkaar veilig.

Een kind voelt alleen de pijn van de prik, maar volwassenen begrijpen gelukkig hoe noodzakelijk die is.

Tenminste, dat dacht ik.

“Minder vaccinaties, veel meer mazelen in Europa.”

“Hoge sterfte in Europa door mazelen, WHO slaat alarm.”

Ook in Nederland:

“RIVM: Risico op mazelenuitbraak door te lage vaccinatiegraad.”

De vereiste veilige 95% waar ik het al over had? Zijn we in Nederland verloren. We zitten op 90,1% vaccinatiegraad mazelen voor kinderen op 2-jarige leeftijd.

Logisch dat mensen nu vragen wat “de politiek” vindt.

Wel, “de politiek” vindt dit moeilijk.

Nouja, een paar partijen vindt het makkelijk. Hun achterban rekent op de bescherming van de Heer en de Heer alleen en weigert inentingen. Ik zal me niet te veel in religieuze debatten mengen, maar mij lijkt dat de Heer door ons vaccins te laten ontdekken behoorlijk aan de weg timmert om onze kinderen te beschermen.

Voor de andere partijen, en zeker voor mijn liberale partij, is het lastig. Want wij houden niet van verplichten. Lang hoefden we die vraag ook helemaal niet te beantwoorden. Als we de weigeraars hun gang lieten gaan, bleven we toch nog boven de veilige 95% en voor verwijten van religieuze aard zijn we van oudsher nogal gevoelig. Een fijne polderoplossing dus. Bovendien was de verwachting dat minder en minder mensen zouden kiezen voor het weigeren van de beschermende inenting.

Helaas, er is een hele nieuwe groep vaccin-weigeraars bijgekomen. Ze worden ‘anti-vaxxers’ genoemd, zijn ook vaak hoogopgeleid, wordt er dan bij verteld. Wat maar weer eens aangeeft dat opleidingsniveau niet alles zegt. Ze weigeren niet op religieuze gronden, maar op grond van bronnen die beweren dat inenten het risico op autisme verhoogt (een claim gelegd door een inmiddels bewezen fraudeur), dat er enge stoffen bijzitten (er zitten stoffen in het vaccin die eng klinken, want in hoge dosering zijn ze schadelijk. Dat klopt wel, maar in te hoge dosering is water ook dodelijk. Het gaat er dus om hoeveel er van die stof in zit. Dat bepaalt of iets behulpzaam is, geen kwaad kan of schadelijk is. In onze vaccins zitten geen schadelijke doses) en andere pseudo-interessant gemaakte bullshit.

Het wrangste argument is nog wel ‘joh, dat is helemaal niet nodig, die ziektes zijn er helemaal niet meer, wanneer hoor je daar nou nog van?’. Nee, Einstein, dat klopt, die ziektes komen weinig voor en we hebben het virus er goed onder. Weet je waarom? Omdat we onze kinderen inenten. En omgekeerd, nu de mensen die het zelf beter weten dan eeuwen wetenschap zorgen voor minder vaccinatie, stijgt het aantal zieken en doden. Je verwacht het niet…

Er wordt mij vervolgens gevraagd daar respect voor te hebben. Nee, sorry, heb ik niet. Dat je kritisch bent is top, dat je veel vragen stelt voor je iets in de bloedbaan van je kind laat inbrengen, prima. Maar uiteindelijk is niet alles een mening, er zijn gewoon feiten. De wetenschap zit er vol mee.

Feit is dat je eigen kind en alle andere kinderen meer risico lopen als je inentingen weigert.

Feit is dat als een virus zoals de mazelen hierdoor weer meer ruimte krijgt, er kinderen ziek worden. En doodgaan.

En dat de kans bestaat dat dat jouw kind is. Of mijn kind.

Ik vind het dus eigenlijk te bizar voor woorden dat ik moet nadenken over overheidsmaatregelen. Maar goed, het is zover gekomen. De dekkingsgraad is onder het veilige niveau. Het aantal weigeraars stijgt. Het aantal gevallen van zieke mensen stijgt. Het aantal doden stijgt.

Laten we beginnen met betere voorlichting. Het gezond verstand van mensen moet worden wakker geschud. Laten we daar voor de veiligheid van onze kinderen maar flink wat PR-budget tegenaan knallen.

Ik zou nog een andere stap willen zetten. Niet omdat ik denk dat daarmee meer kinderen worden ingeënt, maar als directe bescherming voor kinderen. Op de kinderopvang zijn ook kinderen die nog te jong zijn voor de vaccinatie en ook voor de ingeënte kinderen is het veiliger als er geen andere kinderen zijn die ingeënt hadden kunnen worden, maar wiens ouders dit geweigerd hebben.

Ik snap dan ook heel goed dat ouders willen weten of er niet-ingeënte kinderen op de opvang zitten. Dat een kinderopvang wil weten of kinderen ingeënt zijn. Dat een kinderopvang tegen ouders wil kunnen zeggen ‘uw kind is welkom als u het vaccin niet weigert’. Dat moeten we wat mij betreft dan ook mogelijk maken, want dat mogen ze nu niet.

Moeten we nog verder gaan? “Geen inenting, geen kinderbijslag? Geen prik, geen pieken?” Tsja, op de een of andere manier lijkt me dit geen dossier voor een marktprikkel. Het kunnen ‘afkopen’ van bescherming van je eigen kind en daarmee alle andere kinderen vind ik een fout signaal.

Een andere optie is het verplichten van vaccinaties als voorwaarde voor toegang tot kinderopvang. Of naschoolse opvang. Dat is zeker het onderzoeken waard.

Maar ik kan er toch vooral met m’n pet niet bij dat ouders weigeren hun kinderen de beschermende prik te gunnen. Consultatiebureaus en artsen zouden het weigerende ouders ook niet makkelijk moeten maken. Geen ‘ok, ja, als u dat niet wilt, dan houdt het op’, maar wijzen op de risico’s die hun kinderen lopen. En alle andere kinderen ook.

Ouders erop wijzen dat er een verschil is tussen medische wetenschap en iets wat je op internet leest. En dat zo’n blog van een andere weigerouder je kind niet redt als het ziek wordt. Niet alleen op het moment van weigering, maar ook herhaaldelijk daarna. We moeten elkaar aanspreken op de gevolgen van niet-vaccineren. En de onzin van de redenen die daarvoor worden opgevoerd. Hopelijk krijgen we dan snel de vaccinatiegraad weer boven de 95%.

Mocht dat allemaal niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht. Met daarbij de liberaal John Stuart Mill aan mijn zijde (iemands vrijheid is niet onbeperkt. Ze eindigt waar schade aan anderen wordt berokkend). Als we volwassenen beboeten als ze zelf hun gordel niet omdoen, mogen ze ook bestraft worden als ze hun kinderen basale bescherming tegen dodelijke virussen ontzeggen.
Eigenlijk is het best triest dat er haast verplichte maatregelen nodig zijn omdat er zo'n grote groep is met mensen die liever luisteren naar wat gejengel op internet dan naar wetenschappelijk bewijs. Ik heb er weinig hoop in dat die groep zich laat ompraten, ze zijn vaak nog koppige dan die biblebelters, dus lijkt me een verplichting haast onvermijdelijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181398518
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
U MAD?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:37:36 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181398605
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
Heeft inmiddels niet zo veel meer met religieus/niet religieus te maken. Waar komt die ziekelijke fascinatie toch vandaan om in zo goed als iedere post maar op geloof te kankeren? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181398644
VVDers moeten van hun spindoctor deze week even stoere uitspraken doen zodat de partij na het zomerreces weer lekker daadkrachtig op de kaart staat?
pi_181398677
Verplichte inentingen lijkt mij ook een goed idee.
pi_181398808
Dijkhoff wil keuzevrijheid inperken.
Past goed bij de VVD weer. Persoonlijke vrijheden van mensen vernietigen.
Dijkhoff is een eng mannetje.

Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181398820
quote:
religie? :')

Je kan het hooguit een retard cult noemen ofzo. Dit zijn hoger opgeleide mensen die het beter denken te weten dan elke dokter in nederland. :')
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:47:18 #8
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181398841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Harvest89 het volgende:

Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
Hoe meer kinderen niet ingeënt zijn hoe meer kans er bestaat op een uitbraak... Dus lijkt me dan ook logisch om niet ingeënte kinderen te weigeren bij bijvoorbeeld de opvang die al aangehaald wordt in het artikel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:49:05 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_181398893
Prima idee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_181398930
Prima, gelijk ook even wat DNA afnemen en in een databank stoppen. Fuck lichamelijke integriteit toch.
pi_181398961
Verstandige uitspraak.
pi_181398964
Deze mensen brengen de hele maatschappij in gevaar.
Weggegaan en opgerot
pi_181398980
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:50 schreef Tante__Lien het volgende:
Prima, gelijk ook even wat DNA afnemen en in een databank stoppen. Fuck lichamelijke integriteit toch.
Lekkere andere mensen ziek maken, omdat je zelf kk achterlijk bent.

Dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_181399014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heeft inmiddels niet zo veel meer met religieus/niet religieus te maken. Waar komt die ziekelijke fascinatie toch vandaan om in zo goed als iedere post maar op geloof te kankeren? :')
Religie is de kanker van de wereld.
pi_181399016
Ouders die niet laten inenten ook geen toegang tot medische zorg meer geven.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_181399022
quote:

Oh ja? Geef eens 1 goede reden
pi_181399049
quote:
Hij gaat juist niet in tegen de religiegekkies. Die bereik je toch niet op dit onderwerp.

Hij gaat in tegen de 'intelligente', hoog opgeleiden die zich vastklampen aan onjuiste informatie en op basis daarvan verkeerde en gevaarlijke beslissingen nemen.

De tegenaanval is de afgelopen weken ingezet. Meer nieuwsberichten van experts die de onjuiste argumenten weerleggen, en goede, degelijke en duidelijke informatie verschaffen om de twijfelaars over de streep te trekken.
pi_181399052
Anti-vaxxers zijn ook gewoon fucking dom. Hun argumentatie gaat vaak niet verder dan: "uh ja hallo hoezo moet ik mijn kind hiervoor inenten? Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!"

:')

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 14:55:09 ]
pi_181399065
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:39 schreef Chai het volgende:
VVDers moeten van hun spindoctor deze week even stoere uitspraken doen zodat de partij na het zomerreces weer lekker daadkrachtig op de kaart staat?
Zoiets. In combinatie met dat de VVD wel wat dossiers heeft lopen waar ze liever wat minder aandacht voor willen.
pi_181399096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:40 schreef T-D het volgende:
Verplichte inentingen lijkt mij ook een goed idee.
Mee eens, alleen wordt dat een beetje lastig uit te voeren. Je kan namelijk iemand niet dwingen tot een medische ingreep.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dat gaat tegen de eed van een arts in.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:57:37 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181399118
quote:
Het zijn meestal niet eens reli-gekkies, het zijn van die halfgare marxistische zweefteef Millenials met een universitaire graad in gender-studies die iedere week de horoscoop in de Linda bloedserieus lezen.

Ik ben ook enorm voorstander van individuele vrijheid, en een kleine overheid. Maar als je andere kinderen in gevaar brengt, moet er toch wel iets gebeuren. Liever geen vaccinatieplicht, maar wat dan wel...
pi_181399131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:54 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Hij gaat juist niet in tegen de religiegekkies. Die bereik je toch niet op dit onderwerp.

Hij gaat in tegen de 'intelligente', hoog opgeleiden die zich vastklampen aan onjuiste informatie en op basis daarvan verkeerde en gevaarlijke beslissingen nemen.

De tegenaanval is de afgelopen weken ingezet. Meer nieuwsberichten van experts die de onjuiste argumenten weerleggen, en goede, degelijke en duidelijke informatie verschaffen om de twijfelaars over de streep te trekken.
Dit idd.
Gekkies bereik je toch niet. Degenen die zich door foute informatie laten ompraten om hun kinderen niet te vaccineren, die moet je proberen verstandige keuzes te laten maken (inenten dus).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181399137
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:50 schreef Tante__Lien het volgende:
Tegenover zelf bepalen wat je met je lichaam doet staat ook een recht van de kinderen om beschermd te worden en veilig op te groeien. Bovendien als jij niet vaccineert kan je er ook iemand anders mee vermoorden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:59:02 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181399151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Mariocash het volgende:

[..]

k
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181399154
quote:
Uiteraard wel toegang geven tot medische zorg, maar dan gewoon alles zelf laten betalen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181399176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wordt dat een beetje lastig uit te voeren. Je kan namelijk iemand niet dwingen tot een medische ingreep.

[..]

Dat gaat tegen de eed van een arts in.
Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.
pi_181399186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het zijn meestal niet eens reli-gekkies, het zijn van die halfgare marxistische zweefteef Millenials met een universitaire graad in gender-studies die iedere week de horoscoop in de Linda bloedserieus lezen.

Ik ben ook enorm voorstander van individuele vrijheid, en een kleine overheid. Maar als je andere kinderen in gevaar brengt, moet er toch wel iets gebeuren. Liever geen vaccinatieplicht, maar wat dan wel...
Sociale druk.
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 15:00:51 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181399196
Die lui die hun kinderen niet laten inenten zijn echt niet goed snik.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:01:21 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181399204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Uiteraard wel toegang geven tot medische zorg, maar dan gewoon alles zelf laten betalen.
"Mevrouw, dat wordt dan 300.000 euro"
Hoezo moet ik voor deze behandeling betalen?
"Uw kind is niet gevaccineerd"
Maar het heeft niets met zaken te maken waarvoor mijn kind niet gevaccineerd is!
"Sorry, spijkerbroek en knurft willen het zo"

pi_181399223
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef T-D het volgende:

[..]

Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.
Tot de leeftijd waarop ze leerplichtig worden. Tenzij je hele quarantaine-scholen wil gaan inrichten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:11 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181399229
Mooi zo. Risico nemen met je eigen kind door debiliteit is een ding maar zodra het risico voor anderen vorm moet er gewoon dwang komen.

Ізгі тілектер Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_181399280
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
pi_181399298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
Zelfmoord is ook strafbaar.
Er zijn dus wel mogelijkheden.
pi_181399325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is dan ook een erg vage uitzondering, maar we kunnen nog altijd niemand verplichten tot een medische behandeling. Ook niet na een gerechtelijk vonnis.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:06:06 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181399333
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:54 schreef Nielsch het volgende:
Anti-vaxxers zijn ook gewoon fucking dom. Hun argumentatie gaat vaak niet verder dan: "uh ja hallo hoezo moet ik mijn kind hiervoor inenten? Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!"

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.
En de basis daarvan? Een al jaren geleden onderuit gehaald onderzoek uit ik geloof 1998, dat om één of andere reden toch blijft rondzwerven op internet.
Confirmation bias, heel gevaarlijk...
pi_181399336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zijn dus wel mogelijkheden.
Zelfmoord is niet strafbaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181399369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken.
Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:12 #38
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399407
Helemaal eens met Dijkhof.

En doordat deze leeghoofden hun kinderen niet vaccineren loopt mijn kind tot een bepaalde leeftijd ook een flink risico omdat er voor sommige ziekten pas redelijk laat gevaccineerd kan worden. Debielen zijn het.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:46 #39
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181399423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...
Nee joh, zo werkt dat niet in hun beleving, want zoals Nielsch al zegt in het bericht dat ik quote:
"Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!""
En voila... daar heb je je kweekbodem voor oude ziektes om weer de kop op te steken.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:46 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399425
Ik ben (over het algemeen) pro-vaccinatie, maar ook voor het recht op zelfbeschikking en keuzevrijheid.

Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_181399429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.
En de basis daarvan? Een al jaren geleden onderuit gehaald onderzoek uit ik geloof 1998, dat om één of andere reden toch blijft rondzwerven op internet.
ja en Trump kent ook een kindje die was eerst heel lief en normaal en toen kreeg ie inentingen en nu heeft ie autisme... hoppa half debiel Amerika gelooft het ook weer...
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:23 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399443
quote:

En wat als door anti-vaxxers jouw kind ziek wordt en sterft. Is het dan nog steeds keuzevrijheid?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef MaLo het volgende:
Ik ben (over het algemeen) pro-vaccinatie, maar ook voor het recht op zelfbeschikking en keuzevrijheid.

Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigeren
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:12:10 #44
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399485
quote:

[..]

Als je het bericht had gelezen had je religie er niet eens bij hoeven te hallen tjappie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:12:27 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399497
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigeren
Er is vast wel een ziekenhuis op de Veluwe waar ze dan terechtkunnen ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_181399498
Wat je wel zou kunnen zeggen; je krijgt alleen kinderbijslag als je kind is ingeënt. Dan kom je niet in de knoei met zelfbeschikking.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:14:44 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:12 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat je wel zou kunnen zeggen; je krijgt alleen kinderbijslag als je kind is ingeënt. Dan kom je niet in de knoei met zelfbeschikking.
Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef MaLo het volgende:
Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:15:31 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.
Mooi, hoe geld boven principes gaat bij sommigen _O-
pi_181399602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
Dan moet iemand een anti-vaxx school beginnen.

En dan alle leraren in zo'n rubberen chemisch pak. :')
pi_181399611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tot de leeftijd waarop ze leerplichtig worden. Tenzij je hele quarantaine-scholen wil gaan inrichten.
Dan zijn de eerste inentingen al gegeven.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:18:41 #52
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399664
quote:

[..]

Dan rijd je toch 100 km per dag heen en weer naar de Veluwe of Zeeuws Vlaanderen? Daar hebben ze scholen waar niemand gevaccineerd is. Geen probleem, leerplicht is geen excuus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:19:00 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399669
Op zich zijn scholen niet zozeer het probleem. Immers, zodra je op de basisschool komt, ben je al tenminste 1x ingeent voor de meeste ziekten, er volgen dan alleen nog herhalingen.

Het grootste risico lopen baby's, die nog te jong zijn om ingeent te worden. Die wil je niet in aanraking laten komen met ongevaccineerden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:19:52 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181399695
Dit is trouwens wel een geweldige foto (banner op zijn FB) die ook super negatief kan worden uitgelegd:

_O-
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:20:10 #55
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399700
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mooi, hoe geld boven principes gaat bij sommigen _O-
Jep. En volgens mij gaat ze daar straks nog verder mocht het niet genoeg blijken. Ik dacht dat je dan als ouders meer belasting moet betalen en meer voor onderwijs. Daar werd in de Australische media in ieder geval over gesproken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181399717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:19 schreef MaLo het volgende:
Op zich zijn scholen niet zozeer het probleem. Immers, zodra je op de basisschool komt, ben je al tenminste 1x ingeent voor de meeste ziekten, er volgen dan alleen nog herhalingen.
Tenzij de vaccinatiegraad op de basisscholen serieus laag ligt. Er zijn genoeg kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, die breng je dan in gevaar.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:23:39 #57
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181399800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Meestal onterecht idd maar in dit geval niet natuurlijk. Veel religieuzen zijn nu tegen vaccinaties
#KICKOUTZP
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:23:45 #58
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_181399802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tenzij de vaccinatiegraad op de basisscholen serieus laag ligt. Er zijn genoeg kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, die breng je dan in gevaar.
Dat hoor ik serieus voor het eerst. Ik heb even gauw gegoogled maar er zijn gelukkig niet veel situaties waarin een kind helemaal niet gevaccineerd kan worden.
https://www.ggdbzo.nl/faq(...)ccineerd-worden.aspx
Maar bij die groep kinderen had ik inderdaad niet stilgestaan.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:25:27 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181399832
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:23 schreef wollah het volgende:

[..]

Meestal onterecht idd maar in dit geval niet natuurlijk. Veel religieuzen zijn nu tegen vaccinaties
Dat waren ze altijd en daarmee kon de graad van 95% met gemak nog behaald worden. Het gaat er nu om dat allemaal pseudoslimme plebs pseudowetenschappelijk geleuter op het internet gebruiken om bevestiging te krijgen voor hun debiele standpunten over vaccinaties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:26:45 #60
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181399868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat waren ze altijd en daarmee kon de graad van 95% met gemak nog behaald worden. Het gaat er nu om dat allemaal pseudoslimme plebs pseudowetenschappelijk geleuter op het internet gebruiken om bevestiging te krijgen voor hun debiele standpunten.
Tja.. wat moet je ervan zeggen. Het is een beetje vrijheid vs gezondheid en beiden zijn erg belangrijk natuurlijk
#KICKOUTZP
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:33:30 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400041
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:26 schreef wollah het volgende:

[..]

Tja.. wat moet je ervan zeggen. Het is een beetje vrijheid vs gezondheid en beiden zijn erg belangrijk natuurlijk
Voor mij heeft het niets met vrijheid te maken. Ik wil mijn kind laten inenten, maar voordat ze de juiste leeftijd heeft, heeft ze de kans om dodelijk ziek te worden omdat een of ander leeghoofd wel even bepaald heeft dat inentingen autisme veroorzaken en degene zijn/haar kinderen niet heeft laten inenten.

Hun vrijheid beperkt mijn vrijheid en brengt het leven van mijn baby in gevaar. Om die reden zou het geen vrijheid moeten zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:46 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181400195
quote:

[..]

Altijd al geweest. De daling die is ingezet komt niet door hen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:40:51 #63
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Voor mij heeft het niets met vrijheid te maken. Ik wil mijn kind laten inenten, maar voordat ze de juiste leeftijd heeft, heeft ze de kans om dodelijk ziek te worden omdat een of ander leeghoofd wel even bepaald heeft dat inentingen autisme veroorzaken en degene zijn/haar kinderen niet heeft laten inenten.

Hun vrijheid beperkt mijn vrijheid en brengt het leven van mijn baby in gevaar. Om die reden zou het geen vrijheid moeten zijn.
Dat zal wel meevallen toch? Weinig kinderen die daar ziek van worden omdat anderen hun kind niet inenten. Ik ben ook voor inenten hoor maar vind wel dat ouders de keuze moeten behouden om het niet te doen. Je kan niet mensen tot iets dwingen. Misschien krijg je dan wel hetzelfde gezeik als met die automatische ‘ja’ stem op orgaandonatie waardoor sommigen juist expres ‘nee’ gingen kiezen
#KICKOUTZP
pi_181400230
Weet niet of dit de discussie gaat helpen...
Somebody that I used to know
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:41:40 #65
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Altijd al geweest. De daling die is ingezet komt niet door hen.
Nee klopt spelen ook meerdere factoren mee
#KICKOUTZP
pi_181400260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:41 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet of dit de discussie gaat helpen...
Volgens mij gaat het om de gezondheid van kinderen en niet zozeer om de discussie.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:45:19 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400334
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:40 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen toch? Weinig kinderen die daar ziek van worden omdat anderen hun kind niet inenten. Ik ben ook voor inenten hoor maar vind wel dat ouders de keuze moeten behouden om het niet te doen. Je kan niet mensen tot iets dwingen. Misschien krijg je dan wel hetzelfde gezeik als met die automatische ‘ja’ stem op orgaandonatie waardoor sommigen juist expres ‘nee’ gingen kiezen
Dit valt niet mee helaas. Wanneer de dekkingsgraad omlaag gaat loopt het sterftecijfer op. Baby's zijn naast mensen die vanwege medische redenen niet ingeënt kunnen worden de meest kwetsbare groep en in die twee groepen vallen dus ook de meeste slachtoffers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:46:27 #68
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181400380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit valt niet mee helaas. Wanneer de dekkingsgraad omlaag gaat loopt het sterftecijfer op. Baby's zijn naast mensen die vanwege medische redenen niet ingeënt kunnen worden de meest kwetsbare groep en in die twee groepen vallen dus ook de meeste slachtoffers.
Ja dat is waar. Misschien kunnen we het wel aanmoedigen maw belonen als je je kind inent. Dat wekt denk ik meer sympathie dan verplichten
#KICKOUTZP
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:46:41 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181400397
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 15:47:48 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400419
quote:
:D
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181400553
quote:

prima als je die keuze maakt maar dan wel 10x zoveel geld betalen voor de zorgverzekering en achteraan aansluiten bij hulp, onderzoek, medicijnen tegenover mensen die wel nadenken.
pi_181400561
quote:

Dat kan ik ook begrijpen, is ook prima.
Maar blijf dan lekker weg van de verstandige mensen met je ongevaccineerde mormel :r

Ik ben normaal anti-VVD, maar steun dit van harte!
pi_181400675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En wat als door anti-vaxxers jouw kind ziek wordt en sterft. Is het dan nog steeds keuzevrijheid?
Precies het in levensgevaar brengen van andere kinderen zou geen vrijwillige keuze moeten zijn. Dat is het nu klaarblijkelijk wel. Vroeger was deze discussie niet nodig naast een klein groepje religekkies maar nu leven we in een post fact World waar de aarde weer plat is, klimaatverandering niet bestaat, en we met alle geweld semi uitgeroeide ziektes proberen terug te krijgen... Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal hoger opgeleid en weten we alles beter.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_181400684
Dijkhoff. ^O^
Noot noot.
pi_181400848
Gewoon toestaan. Wel afstand laten doen van elke vorm van hulp tenzij ze betalen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181400858
quote:

[..]

Duimpje omhoog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:07:02 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181400864
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:58 schreef ssebass het volgende:

[..]

Precies het in levensgevaar brengen van andere kinderen zou geen vrijwillige keuze moeten zijn. Dat is het nu klaarblijkelijk wel. Vroeger was deze discussie niet nodig naast een klein groepje religekkies maar nu leven we in een post fact World waar de aarde weer plat is, klimaatverandering niet bestaat, en we met alle geweld semi uitgeroeide ziektes proberen terug te krijgen... Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal hoger opgeleid en weten we alles beter.
Helemaal met je eens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181401260
quote:

[..]

Dus vaccineer je.

Of maak je geen kinderen.
Of flikker je op naar de bible belt.

/care. Als je maar heel ver weg blijft van kinderen van verstandige ouders.
pi_181401280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dus vaccineer je.

Of maak je geen kinderen.
Of flikker je op naar de bible belt.

/care. Als je maar heel ver weg blijft van kinderen van verstandige ouders.
Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:26:50 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181401369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan:
a) bij het optreden van een ziekte waarvoor gevaccinneerd had kunnen worden de zorgkosten uit eigen zak betalen. Hetzelfde geldt voor aandoeningen die het resultaat zijn van een dergelijke ziekte (denk bijvoorbeeld aan verlamming door polio);
b) geweigerd worden bij KDV (wettelijk verplichte weigering);
c) geen kinderbijslag.

En zo zijn er nog wel wat te verzinnen denk ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181401427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan :
a) bij het optreden van een ziekte waarvoor gevaccinneerd had kunnen worden de zorgkosten uit eigen zak betalen;
b) geweigerd worden bij KDV (wettelijk verplichte weigering);
c) geen kinderbijslag.

En zo zijn er nog wel wat te verzinnen denk ik.
a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.

Maar belangrijker vind ik de vraag hoe je andere kinderen kunt beschermen tegen deze oningeenten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 16:32:38 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181401499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.

Maar belangrijker vind ik de vraag hoe je andere kinderen kunt beschermen tegen deze oningeenten?
c) wordt in Australië al toegepast, de vaccinatiegraad schiet daar nu omhoog.

Wat betreft het beschermen: daarvoor is die KDV maatregel. Je kan moeilijk niet ingeënte kinderen een soort van Jodenster laten dragen zodat je er met een wijde cirkel omheen kan lopen op straat of in winkels.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:40:56 #84
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181401674
quote:

[..]

In dit geval ook want Klaas Dijkhoff had het specifiek over de hoogopgeleide millenial zweefteefjes die hun anti-vaxx nieuws van Facebook halen, niet over fanatieke moslims of zwartekousen christenen.
pi_181401681
Slimme politiek van Dijkhof, ff makkelijk de aandacht afleiden van het het dividend debacle.

TRAP ER NIET IN !!!!!!!
pi_181401715
Je kunt die anti vaccinatie moedertje niet verplichten om Vlinder of Splinter te laten vaccineren wat je wel kunt doen is zulke mensen buiten de maatschappij te houden te beginnen met het schrappen van het BSN nummer.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181401760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:43 schreef vipergts het volgende:
Je kunt die anti vaccinatie moedertje niet verplichten om Vlinder of Splinter te laten vaccineren wat je wel kunt doen is zulke mensen buiten de maatschappij te houden te beginnen met het schrappen van het BSN nummer.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181401778
quote:
Exact: Als ze er zo op tegen zijn voor hun kinderen... maar zelf wel gebruik makes van: Hoe zo hypocriet!
pi_181401852
Groot voorstander van vaccinatie. Maar dit is wel een paardenmiddel die niet tot de risico's in verhouding staat. Wat is het risico? In andere landen met een vaccinatiegraad die vele malen lager ligt zijn er incidenteel uitbraken met bijvoorbeeld 17 doden. Bepaalde basale rechten zoals lichamelijke integriteit vind ik zwaarder wegen. We leven hier niet in China, maar als het aan D66 en VVD ligt geven we wel steeds meer van onze vrijheden op. De door de Tweede- en Eerste Kamer gejaste donorwet was al een pijnlijke klap en een aanval op de lichamelijke integriteit van de burgers, maar de lichamelijke integriteit mag blijkbaar helemaal kapot. Het verbaasd mij niets meer, de stem op D66 en VVD gaat er voor mij dan ook nooit meer komen.

Heel veel mensen die af zitten te geven op religie, terwijl het vermoedelijk hoofdzakelijk een deel van de SGP-achterban betreft, de bevindelijk protestantse hoek. Daarnaast een veelvoudig aantal aan andere personen die niet vaccineren vanwege andere motieven.
pi_181401866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:41 schreef Klepper272 het volgende:
Slimme politiek van Dijkhof, ff makkelijk de aandacht afleiden van het het dividend debacle.

TRAP ER NIET IN !!!!!!!
De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.
pi_181401950
Ik zou ook wel voor een vaccinatieplicht zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181401978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.
Bron ?
Gaat dat meer dan 2 miljard kosten ?
pi_181402016
Dus de VVD wil vaccinatie verplichten. Tot zover het liberalisme van de VVD...
pi_181402101
Ik denk niet dat er een wettelijke verplichting gaat komen, maar dat hij erover praat, is natuurlijk een grote knuppel die het hoenderhok in wordt geslingerd. De discussie komt weer op gang en meer fatsoenlijke en correcte informatie wordt gedeeld, waardoor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat ze twijfelen toch maar gaan zeggen "nou, vooruit dan maar", en hun kinderen wél gaan vaccineren.
En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
pi_181402146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Bron ?
Gaat dat meer dan 2 miljard kosten ?
Kinderen die voor het leven verlamd zijn, ouders die een tijdje niet meer kunnen werken vanwege een ziek of dood kind en dode kinderen die later niet kunnen produceren kosten aardig wat hoor.

Dat is nog afgezien van het grote menselijk leed waar geen euroteken bij staat als deze ziektes weer terugkomen.
pi_181402184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik denk dat Merel het anti vaccinatie moedertje vrij vlot bijdraait als ze die keuze krijgt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
pi_181402200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk niet dat er een wettelijke verplichting gaat komen, maar dat hij erover praat, is natuurlijk een grote knuppel die het hoenderhok in wordt geslingerd. De discussie komt weer op gang en meer fatsoenlijke en correcte informatie wordt gedeeld, waardoor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat ze twijfelen toch maar gaan zeggen "nou, vooruit dan maar", en hun kinderen wél gaan vaccineren.
En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.
pi_181402229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Korten op sociale voorzieningen of extra belasting die je niet kan terugvragen. Dat laatste gebeurt geloof ik in Australië of ergens.
1 + 1 = blauw
pi_181402284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.
Dat zeg ik:
quote:
pi_181402290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
Donorwet mocht ook. We hebben geen grondwettelijk/constitutioneel hof
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:09:51 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181402346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:55 schreef theunderdog het volgende:
Dus de VVD wil vaccinatie verplichten. Tot zover het liberalisme van de VVD...
Nee, daar is nog geen sprake van. Je kunt toch wel even de moeite nemen het verhaal van Dijkhoff te lezen voor je reageert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')