abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181249457
.

'Dood Ivana Smit was een misdrijf'

VIDEO> De dood van fotomodel Ivana Smit moet verder worden behandeld als een moordzaak. Dat stelt de Britse onderzoeksjournalist en voormalig politierechercheur Mark Williams-Thomas.

Vandaag wordt zijn onderzoeksrapport aan de Nederlandse en Maleisische autoriteiten overgedragen. De bevindingen van Williams-Thomas worden niet openbaar. ,,In het belang van het onderzoek,'' aldus Sébas Diekstra, de advocaat van de familie Smit. ,,Het rapport bevat daarnaast ook privacygevoelige informatie en mogelijk zelfs daderkennis.''

Williams-Thomas was twee weken in Kuala Lumpur voor het onderzoek. Aan de hand van getuigenverklaringen en beelden van bewakingscamera's én de bevindingen Frank van de Goot sluit Williams-Thomas uit dat de dood van Smit een ongeluk was; ze is niet zomaar over de balustrade gevallen. Ook zelfmoord wordt zeer onwaarschijnlijk geacht.

Er zijn drie opmerkelijk bevindingen die niet zijn te rijmen met de val. Ivana had een wond op achterhoofd die ontstaan moet zijn voordat ze van het balkon viel. Die verwonding heeft haar niet gedood maar mogelijk wel het bewustzijn ontnomen. Er waren blauwe plekken op haar armen die er mogelijk op duiden dat ze is vastgegrepen. En na haar val van twintig hoog werd er rond haar lichaam nauwelijks bloed aangetroffen, blijkt uit foto's die Williams-Thomas zag. Dat duidt erop dat ze mogelijk al dood was toen ze naar beneden stortte. ,,De politie in Kuala Lumpur moet de zaak Ivana Smit heropenen als een moordonderzoek,'' zegt Williams-Thomas.

Er is nóg een reden dat ze niet gevallen kan zijn. De concentratie paramethoxymethamphetamine, een amfetamine, in haar bloed was zó hoog dat die in combinatie met andere drugs en alcohol dodelijk kan zijn geweest. Ze moet in ieder geval buiten westen zijn geweest. Ivana's familie denkt dat de drugs de jonge vrouw zijn toegediend.
>> https://www.ad.nl/binnenl(...)n-misdrijf~a87f7f6d/
>> https://twitter.com/mwilliamsthomas
>> https://www.limburger.nl/zoeken?keyword=ivana%20smit
Ivana's laatste avond; https://www.ad.nl/buitenl(...)e-vrienden~ab812deb/

Tijdlijn gemaakt door RapaNui; ^O^
Update tijdlijn op basis van http://www.dailymail.co.u(...)th-plunge-model.html:

- 5.44 am aankomst appartement
- babysitter gaat naar huis

+ 06:30 - Lukas wordt wakker en merkt dat Ivana niet thuis was gekomen (bron a)
+ 06.xx - Lukas belt Ivana op en spreekt met haar (bron b)
+ ?? - Luna belt Lukas op met het mobieltje van Ivana (bron c)
- 07.00 - Ivana belt niet met haar moeder, wat ze altijd wel deed (bron d)
- 7.24 bericht naar Lukas Lukas vermoedt dat het door Luna is gemaakt en gestuurd, niet door Ivana (bron e)

- Kind komt uit bed
- 07.45 Luna brengt kind naar school (na veel alcohol te hebben gedronken)
- 08.15 Luna komt terug
- 08.45 Luna+Ivana samen
- 09.00 Buurman 6e verdieping gaat naar werk
- 10.00 Ivana loopt giechelend rond (volgens Luna)
- 10.15 Luna gaat slapen
- 13.00-14.00 Restauranthouder hoort harde val
- 13.25 Luna wordt wakker en weet niet waar Ivana is. Ziet haar kleding in de keuken liggen
Luna gaat weer slapen
- 14.00 Buurman komt weer thuis en ziet lichaam
- 14.20 Lichaam van Ivana wordt ontdekt door conciërge van het gebouw
- 15.00 Conciërge staat aan de deur van de Johnsons, maar er wordt niet opengedaan
- 16.00 Luna haalt haar kind niet op, iets wat ze dagelijks wel doet
- 17.00 politie maakt Luna en Alex wakker

Over Alex en Luna:
- ze dachten dat Ivana 26 jaar oud was; She said she was 26. I didn’t question her age.’
- hadden zelf geen drugs gebruikt (maar wisten wel dat Ivana veel drugs had gebruikt); Blood tests showed no trace of drugs

Bevindingen FvdG:
- Ivana heeft 2 letsels op achterhoofd, “heftige geweldsinwerking”
- die zou ongeveer een half uur, maximaal een half uur oud zijn (voor haar dood)
- blauwe plekken rondom haar armen, 1-2 uur voor haar dood ontstaan
- PMMA drug in haar lichaam; er was geen begin gemaakt van het afbreken van die drug. Dat zou betekenen dat die drug relatief kort vóór haar dood was toegediend/genomen
- mogelijk was Ivana al dood voordat ze over de rand is gegaan
https://evajinek.kro-ncrv(...)-dood-van-ivana-smit

[ Bericht 5% gewijzigd door Kim-Holland op 24-08-2018 02:08:42 ]
´
pi_181249750
Ivana leefde er ook wel naar om op deze manier veel te jong aan haar einde te komen. WTF
U MAD?
pi_181249830
Vriend Adam White: 'Alexander Johnson huilde toen hij vertelde over Ivana'



https://www.ad.nl/buitenl(...)over-ivana~aec73087/
´
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:34:39 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181249908
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
Ivana leefde er ook wel naar om op deze manier veel te jong aan haar einde te komen. WTF
Wekelijks grote hoeveelheden drugs consumeren en met Jan Alleman aanpappen is niet zonder risico.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:54:33 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181251632
Ik word echt doodmoe van dit gedoe. Het mens is dood, accept it and move on. Ze ging met de foute mensen mee, er zijn dingen gebeurd en nu is ze dood. Wat heeft het voor zin om dat nu nog uitgebreid in de media te brengen en over elk klein detail door te gaan zeuren?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181251705
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik word echt doodmoe van dit gedoe. Het mens is dood, accept it and move on. Ze ging met de foute mensen mee, er zijn dingen gebeurd en nu is ze dood. Wat heeft het voor zin om dat nu nog uitgebreid in de media te brengen en over elk klein detail door te gaan zeuren?
Omdat een mens dood is en ze willen weten of het natuurlijk of moord is? Of maakt dat voor jou niets uit?
U MAD?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:00:04 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181251739
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Omdat een mens dood is en ze willen weten of het natuurlijk of moord is? Of maakt dat voor jou niets uit?
Tuurlijk maakt dat uit, maar moet de hele wereld daar minuut tot minuut van de op de hoogte gehouden worden? Ik ken haar niet, heb haar nooit gekend en ik zal haar ook niet kennen. Het is erg dat ze dood is, ik snap dat het triest is, maar ik hoef het allemaal niet te weten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181251740
De ter nagedachtenis aan Ivana Smit facebook 14.gif
U MAD?
pi_181251749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat uit, maar moet de hele wereld daar minuut tot minuut van de op de hoogte gehouden worden? Ik ken haar niet, heb haar nooit gekend en ik zal haar ook niet kennen. Het is erg dat ze dood is, ik snap dat het triest is, maar ik hoef het allemaal niet te weten.
Dan lees je het toch niet?
U MAD?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:01:01 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181251762
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dan lees je het toch niet?
Graag maar het is een beetje moeilijk te ontlopen he als elke krant en elke nieuwssite er mee vol staat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181251812
Haar Facebook was wel een aandachtsdingetje heej, de tering. Die was geil op zichzelf.
U MAD?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:04:26 #12
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181251828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:03 schreef de_boswachter het volgende:
Haar Facebook was wel een aandachtsdingetje heej, de tering. Die was geil op zichzelf.
link?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181251929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

link?
Www.facebook.com
pi_181251941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

link?
Google.nl
U MAD?
pi_181252165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat uit, maar moet de hele wereld daar minuut tot minuut van de op de hoogte gehouden worden? Ik ken haar niet, heb haar nooit gekend en ik zal haar ook niet kennen. Het is erg dat ze dood is, ik snap dat het triest is, maar ik hoef het allemaal niet te weten.
Het is een moordzaak waarbij het niet direct duidelijk is wie het gedaan heeft. Zoveel zijn daar niet van.
pi_181252385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is een moordzaak waarbij het niet direct duidelijk is wie het gedaan heeft. Zoveel zijn daar niet van.
Het is vooralsnog geen moordzaak. En volgens mij is vaker niet dan wel direct duidelijk wie de dader is.
pi_181252419
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is vooralsnog geen moordzaak. En volgens mij is vaker niet dan wel direct duidelijk wie de dader is.
Waarschijnlijk overdosis en van het balkon gegooid, maar zoals in het artikel staat moet het maar eens als een moordzaak worden onderzocht.

Vrijwel alle moorden worden overigens binnen 48 uur opgelost.
pi_181252715
Heel goed! Het lag er iets te dik bovenop dat hij op de hand van de Johnsons was.

'Feestvriend' Ivana Smit als getuige afgeserveerd

De advocaat van de familie van Ivana Smit heeft vandaag bij de coroner's court in Kuala Lumpur gehakt gemaakt van de getuigenis van Adam White. De 'feestvriend' viel door de mand met zijn verklaring over een wilde avond met Ivana en het Amerikaanse echtpaar Johnson, op een datum dat Ivana niet eens in Kuala Lumpur was.

White zette haar gisteren neer als een feestbeest en sprak in zijn getuigenis ter illustratie over een wilde avond met Ivana en de Johnsons op 11 november, waarbij het drietal bijna niet van elkaar af kon blijven. Tot woede van advocaat Sankara Nair. "U liegt! Ivana was die dag niet eens in Kuala Lumpur! Ze was met haar vriendje Lukas bij haar grootouders in Penang voor de verjaardag van opa, 500 kilometer van hier. Hier zijn de tickets.’’

White had geen andere verklaring dan dat hij misschien de data had verwisseld. Hij moest vervolgens toegeven dat hij geen bewijzen had voor een groot deel van zijn verklaring. Wel zei hij dat hij niet met een vooropgezet plan naar de rechtbank was gekomen. "Ik sta niet aan de kant van de Johnsons.’’

De advocaat van de familie serveerde White echter helemaal af. Hij wees op het feit dat White op papier nog altijd moslim is, maar zich niet houdt aan de geboden. Hij maakte de handel in cryptocurrency (waarin White’s vriend Alex Johnson handelde) verdacht. En hij stelde dat White veel insinueerde maar niet kon bewijzen. Tinderdates? Had White dat gezien? Had White een van die mannen gesproken? Had hij Ivana die laatste avond drugs zien innemen? "U noemt haar een slet. Het is kwaadsprekerij, pure speculatie, die u niet kunt bewijzen, over een tiener die zich niet kan verdedigen.’’

Nair vroeg de rechter om de verklaring van Adam White geheel te schrappen, maar dat was volgens haar niet nodig. "Maakt u zich geen zorgen, ik weet wat ik moet geloven.’’

Puzzel
Voor de familie valt de puzzel steeds meer op zijn plaats. Ivana Smit is op 7 december 2017 rond 10 uur 's ochtends aan een overdosis overleden en tussen 13 en 14 uur is ze van het balkon gegooid. Nu het proces over de helft is, worden de familie Smit en hun advocaat steeds meer gesterkt in die theorie.

Wat is er gebeurd in het appartement van het Amerikaanse echtpaar Alexander en Luna Johnson, waar Ivana Smit na een wilde avond van het balkon zou zijn gevallen? Dat was voor de familie van het begin af aan de hamvraag. Advocaat Nair: "Vanaf het moment dat ze overleed, hebben de Johnsons nagedacht over wat ze moesten doen met het lichaam. Luna racete naar school om hun dochter weg te brengen en kwam snel terug om te zien hoe het verder moest.’’

De verklaring van de man van het eettentje achter het appartement dat hij tussen 13 en 14 uur een abnormaal hard geluid hoorde, en het feit dat de Johnsons vanuit de politiecel vrijuit konden bellen, sterken de Smits in die gedachte. Nair: "Als Luna 's avonds de dienstmeid kon bellen om te zeggen dat ze het appartement moest schoonmaken, dan kon ze ook al eerder andere mensen bellen om het appartement te ontdoen van sporen. Wie weet wie ze allemaal ingeschakeld hebben.’’

Toch durft de advocaat nog geen voorspelling te doen over de uitkomst van het proces. "Het is nog te vroeg.’’ Veel hangt af van volgende week vrijdag. Dan getuigt de Nederlandse forensisch patholoog Frank van de Goot in Kuala Lumpur. Hij vond een enorme hoeveelheid pmma (een soort xtc) in Ivana’s bloed en nauwelijks afbraakproducten. Ze moet die drugs kort voor haar dood ingenomen hebben. De dosis was zo hoog dat die potentieel dodelijk was. Ook had ze verwondingen die ze heeft opgelopen vóór haar val van 42 meter. "We houden nog een slag om de arm, want we weten niet wat de Maleisische patholoog die Ivana onderzocht gaat verklaren’’, zegt oom Fred Agenjo.

Vandaag zou moeder Karin getuigen hoe haar dochter iedere ochtend via FaceTime contact opnam om te vertellen dat ze oké was. De rechtsgang verloopt echter moeizaam en traag. Moeder Smit komt waarschijnlijk pas volgende week aan bod.

Uitspraak
De coroner’s court in Kuala Lumpur zal naar verwachting nog vier dagen besteden aan de zaak-Ivana Smit. Op 29 augustus is de laatste zitting gepland. Vervolgens duurt het weken of mogelijk maanden tot rechter Mahyon Binti Talib uitspraak doet. Als zij besluit dat er een strafrechtelijk onderzoek moet komen, kan er een internationaal aanhoudingsbevel voor de Johnsons afgegeven worden. Het echtpaar weigerde deze week te getuigen in Ivana’s zaak.

Probleem is het vinden van bewijs dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden. Het appartement van de Johnsons staat leeg en is meerdere keren schoongemaakt. Veel bewijs is door de Maleisische politie niet goed behandeld, waardoor het niet meer bruikbaar is. Oom Fred Agenjo: "Alle blunders in het onderzoek die de eerste dagen gemaakt zijn, zijn niet meer recht te zetten. Maar dat is van later zorg.’’
https://www.limburger.nl/(...)getuige-afgeserveerd
´
pi_181252855
Je vergissen in een datum van 9 maanden geleden is niet zo raar, behalve natuurlijk als het een speciale avond was (een verjaardag o.i.d.).
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:53:28 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181252930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is een moordzaak waarbij het niet direct duidelijk is wie het gedaan heeft. Zoveel zijn daar niet van.
Klopt en dat moet ook zeker uitgezocht worden, maar ik snap dan nog steeds niet waarom de hele wereld dat perse moet weten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:32:15 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181253897
Sinds wanneer is dit al opgeschaald naar een moordzaak?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181254469
Jezelf uit laten hollen door de buurman en buurvrouw als je vriendje thuis zit vind ik niet netjes.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:00:39 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181254551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:56 schreef Mr.Ping het volgende:
Jezelf uit laten hollen door de buurman en buurvrouw als je vriendje thuis zit vind ik niet netjes.
Tja het zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste denk ik
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181254560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Waarschijnlijk overdosis en van het balkon gegooid, maar zoals in het artikel staat moet het maar eens als een moordzaak worden onderzocht.

Vrijwel alle moorden worden overigens binnen 48 uur opgelost.
Zijn moordenaars zo dom?

Maar goed, volgens mij is het nog altijd officieel geen moordzaak.
pi_181254580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik word echt doodmoe van dit gedoe. Het mens is dood, accept it and move on. Ze ging met de foute mensen mee, er zijn dingen gebeurd en nu is ze dood. Wat heeft het voor zin om dat nu nog uitgebreid in de media te brengen en over elk klein detail door te gaan zeuren?
Ik denk dat naar aanleiding van deze post alle media stoppen met de berichtgeving omtrent dit onderwerp: karr-1 heeft er genoeg van.
pi_181254583
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zijn moordenaars zo dom?

Maar goed, volgens mij is het nog altijd officieel geen moordzaak.
Meestal is het een familielid of boze partner. Moorden zoals in detectiveboekjes heb je bijna niet.
pi_181254637
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:50 schreef Physsic het volgende:
Je vergissen in een datum van 9 maanden geleden is niet zo raar, behalve natuurlijk als het een speciale avond was (een verjaardag o.i.d.).
Ik wou net zeggen. Op basis van die enkele datum concluderen dat de rest van de getuigenis totaal onbetrouwbaar is, terwijl veel daarvan gewoon wordt gesteund door beelden van camera’s, dat lijkt mij wat al te dol.
pi_181254662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:01 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Meestal is het een familielid of boze partner. Moorden zoals in detectiveboekjes heb je bijna niet.
Nou, als je het aantal afrekeningen in het criminele circuit ziet, dan vraag ik mij dat af.

Maar ik hou het ook niet echt bij.

Edit: als ik zo even google kom ik wel tot een volstrekt ander beeld. En lijkt maar een beperkt deel familie of (ex) partner te zijn.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:09:50 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181254746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is een moordzaak waarbij het niet direct duidelijk is wie het gedaan heeft. Zoveel zijn daar niet van.
Tenzij ze haar gedwongen hebben een overdosis drugs te nemen kan dit toch geen moord zijn?
pi_181254857
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tenzij ze haar gedwongen hebben een overdosis drugs te nemen kan dit toch geen moord zijn?
Wellicht toegediend via een drankje zonder dat ze het wist? En mocht ze zijn gestorven aan een overdosis door eigen schuld mag je natuurlijk niet het lichaam van het balkon gooien om het op een ongeluk te laten lijken.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:16:51 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181254872
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:15 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Wellicht toegediend via een drankje zonder dat ze het wist?
quote:
Hij vond een enorme hoeveelheid pmma (een soort xtc) in Ivana’s bloed en nauwelijks afbraakproducten. Ze moet die drugs kort voor haar dood ingenomen hebben.
Vlak voor haar dood? Ze hadden blijkbaar al allebei seks met haar gehad, doel bereikt zou je zeggen. Waarom zo iemand dan nog drogeren?
pi_181254912
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vlak voor haar dood? Ze hadden blijkbaar al allebei seks met haar gehad, doel bereikt zou je zeggen. Waarom zo iemand dan nog drogeren?
wellicht heeft ze de drugs via hun gekregen maar wel zelf ingenomen. Als ze dan overlijd in je appartement is er misschien wel een vorm van schuldig zijn. Ze kozen ervoor om er van het balkon te gooien, in de hoop dat ze ermee wegkwamen dat het een noodlottig ongeval is.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:23:53 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181254993
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:15 schreef Glider76 het volgende:

Wellicht toegediend via een drankje zonder dat ze het wist? En mocht ze zijn gestorven aan een overdosis door eigen schuld mag je natuurlijk niet het lichaam van het balkon gooien om het op een ongeluk te laten lijken.
Want het is nu opeens een feit dat ze over het balkon is gegooid?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181255368
Ivana Smit is op 7 december 2017 rond 10 uur 's ochtends aan een overdosis overleden en tussen 13 en 14 uur is ze van het balkon gegooid.

AD.nl

Ze kan zichzelf niet over het balkon werpen als ze om 10 uur al dood was.
pi_181255382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ivana Smit is op 7 december 2017 rond 10 uur 's ochtends aan een overdosis overleden en tussen 13 en 14 uur is ze van het balkon gegooid.

AD.nl

Ze kan zichzelf niet over het balkon werpen als ze om 10 uur al dood was.
Dat is wat de familie beweert.
pi_181255441
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen. Op basis van die enkele datum concluderen dat de rest van de getuigenis totaal onbetrouwbaar is, terwijl veel daarvan gewoon wordt gesteund door beelden van camera’s, dat lijkt mij wat al te dol.
Zeker niet als ze alleen op die dag met haar vriendje weg was. Als ze in die periode nou (bijvoorbeeld) voor een langere tijd in Nederland of België was, zou zijn verhaal al minder betrouwbaar zijn.
pi_181255442
Advocaat Sanakar Nair.
Advocaat Sanakar Nair. © Ton Voermans
White zette haar gisteren neer als een feestbeest en sprak in zijn getuigenis ter illustratie over een wilde avond met Ivana en de Johnsons op 11 november, waarbij het drietal bijna niet van elkaar af kon blijven. Tot woede van advocaat Sankara Nair. ,,U liegt! Ivana was die dag niet eens in Kuala Lumpur! Ze was met haar vriendje Lukas bij haar grootouders in Penang voor de verjaardag van opa, 500 kilometer van hier. Hier zijn de tickets.’’

Treurig hoor.
pi_181255463
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is wat de familie beweert.
Oh in het artikel lijkt het alsof dat nu een feit is zeg maar.
pi_181255555
Lijkt me niet echt een fris stabiel stel. Meisje van 18 meenemen, daarmee seksen, zwaar aan de drugs, aan de drank, dikke feesten, terwijl je d'r gewoon een klein kindje hebt in huis.
pi_181255655
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Oh in het artikel lijkt het alsof dat nu een feit is zeg maar.
Omdat je de zin(nen) daarvoor en daarna weglaat, evenals een linkje naar de bron.
quote:
Voor de familie valt de puzzel steeds meer op zijn plaats. Ivana Smit is op 7 december 2017 rond 10 uur 's ochtends aan een overdosis overleden en tussen 13 en 14 uur is ze van het balkon gegooid. Nu het proces over de helft is, worden de familie Smit en hun advocaat steeds meer gesterkt in die theorie.
pi_181255704
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat je de zin(nen) daarvoor en daarna weglaat, evenals een linkje naar de bron.

[..]

dat artikel staat hier uitgebreid in het topic hoor. Dan nog lijkt het een feit.
pi_181255758
Het zal ook wel een feit zijn. Zwaar ongure types die twee
pi_181256385
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Vriend Adam White: 'Alexander Johnson huilde toen hij vertelde over Ivana'

[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/buitenl(...)over-ivana~aec73087/
Zijn verhaal icm wat FB posts werpt eigenlijk een heel ander licht op Ivana.

Ze had al vanaf haar 17e (of jonger) een vaste relatie met een man, ze woonden samen en waren verloofd, en zij dweepte met hem tot eind oktober 2017 de relatie verbroken werd.
Toen vertrok Ivana 3 dagen later naar Maleisië, zonder werk, zonder huis, en kwam in een neerwaartse spiraal, woonde bij verschillende mensen, zat te huilen over haar ex bij White, dronk, ging drugs gebruiken en nog geen 6 weken later leefde ze niet meer.

Het lijkt eigenlijk meer op een soort van verwerken van die stukgelopen relatie gecamoufleerd door een periode van 'gefeest', ik vind het zielig.

Er wordt in de media ook een totaal verkeerde indruk van haar gewekt puur en alleen gebaseerd op de laatste 5 weken van haar leven, want daarvoor was het een huisje boompje beestje situatie.
Dit had Sebas Diekstra weleens recht mogen zetten.
pi_181256676
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

Ik wou net zeggen. Op basis van die enkele datum concluderen dat de rest van de getuigenis totaal onbetrouwbaar is, terwijl veel daarvan gewoon wordt gesteund door beelden van camera’s, dat lijkt mij wat al te dol.
Plus de Johnsons hebben berichtjes van Ivana van de ochtend na hun eerste date en een doorlopend contact tot in dec overlegd aan de politie en media.

Dat Nair de nagedachtenis van Ivana wil beschermen is uiteraard terecht.
pi_181257403
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:27 schreef Za het volgende:

[..]

Zijn verhaal icm wat FB posts werpt eigenlijk een heel ander licht op Ivana.

Ze had al vanaf haar 17e (of jonger) een vaste relatie met een man, ze woonden samen en waren verloofd, en zij dweepte met hem tot eind oktober 2017 de relatie verbroken werd.
Toen vertrok Ivana 3 dagen later naar Maleisië, zonder werk, zonder huis, en kwam in een neerwaartse spiraal, woonde bij verschillende mensen, zat te huilen over haar ex bij White, dronk, ging drugs gebruiken en nog geen 6 weken later leefde ze niet meer.

Het lijkt eigenlijk meer op een soort van verwerken van die stukgelopen relatie gecamoufleerd door een periode van 'gefeest', ik vind het zielig.

Er wordt in de media ook een totaal verkeerde indruk van haar gewekt puur en alleen gebaseerd op de laatste 5 weken van haar leven, want daarvoor was het een huisje boompje beestje situatie.
Dit had Sebas Diekstra weleens recht mogen zetten.
Ook wel heel bijzonder hoor, op die leeftijd samenwonen...
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:20:12 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181257548
Al vanaf haar zeventiende? Ze is een jaar later gestorven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181259427
Wat een bloedmooie vrouw was dit.. Had haar ook wel in de club willen tegenkomen
pi_181259809
Hier staat het ook: Getuige die Ivana Smit neerzette als ‘feestbeest’ valt door de mand

https://www.hln.be/nieuws(...)or-de-mand~a920b1d6/

Als Ivana en Lukas naar opa waren, dan was dat voor minstens 2 dagen, zo niet 3.
Afstand was 500 km; 1 dag heenreizen/vliegen, 1 dag daar en 1 dag terugreizen.


Ook is er wat onduidelijkheid over de voetafdrukken naar/op het balkon:
There is a lot of confusion about footprints that led to the balcony from which Ivana fell. This includes confusion about the number of footprints and their size, which does not match Ivana's shoe size, but is a size smaller. It also rained that night, so some footprints washed away. But those leading to the balcony remained clear.

https://nltimes.nl/2018/0(...)esnt-correspond-fall
pi_181259911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:33 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een bloedmooie vrouw was dit.. Had haar ook wel in de club willen tegenkomen
Mwoa. Beetje jong...
pi_181260427
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:27 schreef Za het volgende:

[..]

Zijn verhaal icm wat FB posts werpt eigenlijk een heel ander licht op Ivana.

Ze had al vanaf haar 17e (of jonger) een vaste relatie met een man, ze woonden samen en waren verloofd, en zij dweepte met hem tot eind oktober 2017 de relatie verbroken werd.
Toen vertrok Ivana 3 dagen later naar Maleisië, zonder werk, zonder huis, en kwam in een neerwaartse spiraal, woonde bij verschillende mensen, zat te huilen over haar ex bij White, dronk, ging drugs gebruiken en nog geen 6 weken later leefde ze niet meer.

Het lijkt eigenlijk meer op een soort van verwerken van die stukgelopen relatie gecamoufleerd door een periode van 'gefeest', ik vind het zielig.

Er wordt in de media ook een totaal verkeerde indruk van haar gewekt puur en alleen gebaseerd op de laatste 5 weken van haar leven, want daarvoor was het een huisje boompje beestje situatie.
Dit had Sebas Diekstra weleens recht mogen zetten.
Zielig. Waarom vingen haar ouders haar niet op? Of wilde ze dat niet
pi_181260477
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:24 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Zielig. Waarom vingen haar ouders haar niet op? Of wilde ze dat niet
Was ze daarna niet voor een tijdje weer terug in België gaan wonen? Ik weet niet of dat op dat moment was.

België beviel haar echter niet, ze is weer terug gegaan.
pi_181260586
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:24 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Zielig. Waarom vingen haar ouders haar niet op? Of wilde ze dat niet
Van wat mij bijstaat is ze vooral door haar grootouders opgevoed.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:17:33 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181261491
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat naar aanleiding van deze post alle media stoppen met de berichtgeving omtrent dit onderwerp: karr-1 heeft er genoeg van.
:')
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181263312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Was ze daarna niet voor een tijdje weer terug in België gaan wonen? Ik weet niet of dat op dat moment was.

België beviel haar echter niet, ze is weer terug gegaan.
Het leven in Nederland en België is duur, zeker in vergelijking met KL. Dan moet je als 18 jarige een leuke baan hebben om aan een bepaalde levensstandaard te voldoen.

En met haar jeugdjaren in Maleisië lijkt het me logisch terug te gaan, om als model ff geld te verdienen.
pi_181265953
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:26 schreef Physsic het volgende:

Was ze daarna niet voor een tijdje weer terug in België gaan wonen? Ik weet niet of dat op dat moment was.
Wat ik lees is dat de relatie de 27e okt beëindigd was, en zij de 29e okt vertrokken is.
(ze woonde met haar 29 jarige verloofde samen in België)
pi_181266045
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:35 schreef Za het volgende:

[..]

Wat ik lees is dat de relatie de 27e okt beëindigd was, en zij de 29e okt vertrokken is.
(ze woonde met haar 29 jarige verloofde samen in België)
Oh, huh. Dan heb ik dat helemaal verkeerd onthouden (of destijds verkeerd geinformeerd). Ik dacht juist dat ze maar kort, tijdelijk, in België woonde.
pi_181266086
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:40 schreef Physsic het volgende:

Oh, huh. Dan heb ik dat helemaal verkeerd onthouden (of destijds verkeerd geinformeerd). Ik dacht juist dat ze maar kort, tijdelijk, in België woonde.
Ik wist dit ook allemaal niet, ik dacht dat ze al langere tijd in Kuala Lumpur woonde.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:53:04 #58
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181266234
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:35 schreef Za het volgende:

[..]

Wat ik lees is dat de relatie de 27e okt beëindigd was, en zij de 29e okt vertrokken is.
(ze woonde met haar 29 jarige verloofde samen in België)
Welke 29 jarige gaat nou samenwonen met een minderjarige?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181266478
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:43 schreef Za het volgende:

[..]

Ik wist dit ook allemaal niet, ik dacht dat ze al langere tijd in Kuala Lumpur woonde.
Ah, ik snap het al. De verhuizing naar België was al een jaar eerder en ze woonde dus langer in België dan ik dacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181391613
Update tijdlijn.
Zie laatste tijdlijn: NWS / Dood Ivana Smit is misdrijf

Op basis van verklaringen aan de Coroner's Court kan worden toegevoegd:

- 09.00 Buurman 6e verdieping gaat naar werk
- 13.00-14.00 Restauranthouder hoort harde val
- 14.00 Buurman komt weer thuis en ziet lichaam
- 15.00 Conciërge staat aan de deur van de Johnsons, maar er wordt niet opengedaan
- 16.00 Luna haalt haar kind niet op, iets wat ze dagelijks wel doet
pi_181395345
Grote verschillen in bevindingen pathologen over Ivana:

https://www.telegraaf.nl/(...)athologen-over-ivana
pi_181400095
Kan het niet volledig lezen maar vd goot schreeuwde bij dasha graafsma ook dat ze ghb had gebruikt na zijn autopsie. Bleek bs te zijn.
pi_181402465
Hoop dat de politie goed werk afleveren en de waarheid boven tafel komt.

Maar ik snap karr-1 wel, ik ben er ook een beetje klaar mee. Het potentiële slachtoffer zat al snel op mijn allergie.

Veel sterkte aan de nabestaanden.
pi_181402970
Er zijn grote verschillen tussen de bevindingen van de verschillende pathologen-anatomen die onderzoek hebben gedaan naar de oorzaak van de dood van Ivana Smit in Kuala Lumpur. De Maleisische toxicoloog die donderdag door de rechtbank in het land is gehoord, komt tot hele andere bevindingen dan de Nederlandse onderzoeker, zegt de advocaat van de nabestaanden Sébas Diekstra.
De rechtbank verhoort tal van betrokkenen om te achterhalen of de dood van de achttienjarige Nederlandse al dan niet een misdrijf is. De getuigen worden onder ede gehoord.

Drugs
De toxicoloog constateerde dat Smit 'verwaarloosbare' hoeveelheden drugs in haar lichaam had. Uit de tweede sectie van de Nederlandse patholoog Frank van de Goot, die vrijdag wordt gehoord, bleek juist dat de jonge Nederlandse bijna fatale dosis drugs in haar bloed had.
https://www.limburger.nl/(...)eken-naar-ivana-smit

https://www.limburger.nl/(...)jk-voor-dood-dochter
´
pi_181403194
Bevindingen maleisische schouwarts: sporen van alcohol, cannabis en cocaine gevonden in urine en bloed.

I’m not sure how she got cocaine. As far as I know, it’s very rare to get in Malaysia, although it is a popular drug at the moment.

“It’s so rare even we at the Chemistry Department don’t find it (when we receive specimens to analyse),” he said when questioned by deputy public prosecutor N Joy Jothi earlier today.

But I can’t say when the drugs were consumed by the deceased, sorry to say,” Govinda said when questioned by Jothi on this.

“With cannabis or cocaine, we generally can’t go back to the exact date that the drugs were first consumed, although we can identify which drug was taken and how much.”

At this time, we can’t tell you whether she was a regular drug user or not as the certified reference material we have is insufficient for quantitative analysis of cocaine and cannabis,” he told Jothi.

He later added that cocaine would usually remain in the system for about one to three days, although this would differ slightly based on factors such as the person’s metabolism rate and fitness level.
http://www.freemalaysiato(...)ound-in-ivanas-body/
pi_181416143
’Nieuw bewijs toont: Ivana was al dood vóór val’
[..]
Tijdens het juridische onderzoek naar de dood van het jonge model werden nieuwe foto’s van Ivana’s lichaam ter beschikking gesteld aan de Nederlandse patholoog. Eén specifieke foto trok zijn aandacht.

Op de foto in kwestie is de uitzonderlijke houding duidelijk zichtbaar waarin Ivana’s naakte lichaam op het balkon werd aangetroffen vorig jaar december: de bovenarmen van de jonge vrouw staan van het lichaam af. Haar onderarmen zijn naar de borstkas toegebogen.

Die houding duidt op reeds ingetreden lijkstijfheid vóórdat Ivana naar beneden viel. Dat staat in het rapport dat patholoog Frank van de Goot opstelde voor de Maleisische rechtbank, het lokale Openbaar Ministerie en de familie Smit.

Houding
Sébas Diekstra, advocaat van de familie, licht de bevindingen van de Nederlandse patholoog toe: „De positie waarin Ivana is aangetroffen, kan worden verklaard als haar lichaam volledig verstijfd naar beneden is gegaan. Haar houding was dusdanig uitzonderlijk dat een ander scenario moeilijker voorstelbaar is.”

De patholoog combineert de nieuwe informatie met zijn eerdere bevindingen tijdens de tweede sectie. Toen bleek dat Ivana’s lichaam schade had opgelopen door de val. Opmerkelijk genoeg reageerden die letsels amper zoals dit bij leven zou gebeuren, constateerde Van de Goot destijds. Zo werd er bijvoorbeeld amper bloed gevonden op de lichaamsdelen die zeker zijn beschadigd door de val.

Gamechanger
Oom Fred Agenjo noemt de verklaring van Frank van de Goot een ’gamechanger’. „Het is vreemd dat de Maleisische patholoog en forensische experts niet eerder tot deze conclusie zijn gekomen. Al met al denk ik dat de rechter voldoende reden heeft om de zaak voor te dragen voor een strafrechtelijk onderzoek.”

Ivana’s oom vindt de gang van zaken frustrerend: „Het lijkt erop dat we een concrete aanwijzing hebben die we negen maanden geleden ook al hadden kunnen hebben, ware het niet dat de Maleisische politie dit materiaal weigerde te delen, ook niet met het Nederlandse Openbaar Ministerie.”

Gisteren getuigde in de Maleisische rechtbank de lokale toxicoloog. Zijn getuigenis was opmerkelijk omdat het stevig afweek van de bevindingen van Frank van de Goot. Meneer Govinda Raj Balakersnan trof PMMA aan in het bloed en de urine, maar niet in de grote hoeveelheden die de Nederlandse patholoog waarnam in december. De Maleisische patholoog omschreef de hoeveelheden als ’onvoldoende voor kwantitatieve analyse’. Wel zei hij cannabis en cocaïnesporen te hebben gevonden.
https://www.telegraaf.nl/(...)was-al-dood-voor-val
´
pi_181416643
Het is toch vrij obvious wat hier gebeurd is?
pi_181416990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 07:34 schreef westwoodblvd het volgende:
Het is toch vrij obvious wat hier gebeurd is?
Wat dan?
pi_181417050
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat dan?
Het stel komt het meisje tegen bij het uitgaan. Ze gaan met elkaar naar het appartement want sex. Het meisje is dan al zo tuut als wat. In het appartement snuiven ze wat lijntjes. Dan gaat het fout, het meisje krijgt een overdosis en een hartstilstand. Het stel denkt: kut. Coke is natuurlijk hartstikke illegaal in Maleisië. Onderwijl overleggen ze wat ze hier nu mee aan moeten. De beste oplossing: eerst alle coke door de wc spoelen en dan het meisje van het balkon afgooien en zeggen dat het een ongeluk is. Dan bij de eerste mogelijkheid naar de VS vluchten en nooit meer terug komen. Case closed.
pi_181417347
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het stel komt het meisje tegen bij het uitgaan. Ze gaan met elkaar naar het appartement want sex. Het meisje is dan al zo tuut als wat. In het appartement snuiven ze wat lijntjes. Dan gaat het fout, het meisje krijgt een overdosis en een hartstilstand. Het stel denkt: kut. Coke is natuurlijk hartstikke illegaal in Maleisië. Onderwijl overleggen ze wat ze hier nu mee aan moeten. De beste oplossing: eerst alle coke door de wc spoelen en dan het meisje van het balkon afgooien en zeggen dat het een ongeluk is. Dan bij de eerste mogelijkheid naar de VS vluchten en nooit meer terug komen. Case closed.
Kan inderdaad. Als ze al dood was voor ze over de reling werd gemikt is dit wel de meest logische verklaring. Moord lijkt nog altijd zeer onwaarschijnlijk.
pi_181431449
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:28 schreef westwoodblvd het volgende:

Het stel komt het meisje tegen bij het uitgaan. Ze gaan met elkaar naar het appartement want sex. Het meisje is dan al zo tuut als wat. In het appartement snuiven ze wat lijntjes. Dan gaat het fout, het meisje krijgt een overdosis en een hartstilstand. Het stel denkt: kut. Coke is natuurlijk hartstikke illegaal in Maleisië. Onderwijl overleggen ze wat ze hier nu mee aan moeten. De beste oplossing: eerst alle coke door de wc spoelen en dan het meisje van het balkon afgooien en zeggen dat het een ongeluk is. Dan bij de eerste mogelijkheid naar de VS vluchten en nooit meer terug komen. Case closed.
Het is onlogisch dat ze haar dan geen kleding zouden aantrekken, juist wanneer ze hier een uur of twee uur over overleggen is dat een onaannemelijk keuze.

Iemand die zonder kleding van je balkon valt roept nl extra vragen op, suggereert een mogelijke vorm van intimiteit die je dan ook nog eens kunt gaan verklaren.

Daarnaast huren de Johnsons niet voor niets een huis met camera bewaking, en zijn de bloedwaarden van Ivana niet verdwenen na een val.
pi_181431963
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:24 schreef Za het volgende:

[..]

Het is onlogisch dat ze haar dan geen kleding zouden aantrekken, juist wanneer ze hier een uur of twee uur over overleggen is dat een onaannemelijk keuze.

Iemand die zonder kleding van je balkon valt roept nl extra vragen op, suggereert een mogelijke vorm van intimiteit die je dan ook nog eens kunt gaan verklaren.

Daarnaast huren de Johnsons niet voor niets een huis met camera bewaking, en zijn de bloedwaarden van Ivana niet verdwenen na een val.
En jij denkt dat zoiets in paniek helemaal weloverwogen gebeurt?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181432173
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:24 schreef Za het volgende:

[..]

Het is onlogisch dat ze haar dan geen kleding zouden aantrekken, juist wanneer ze hier een uur of twee uur over overleggen is dat een onaannemelijk keuze.

Iemand die zonder kleding van je balkon valt roept nl extra vragen op, suggereert een mogelijke vorm van intimiteit die je dan ook nog eens kunt gaan verklaren.

Daarnaast huren de Johnsons niet voor niets een huis met camera bewaking, en zijn de bloedwaarden van Ivana niet verdwenen na een val.
Kleding aantrekken bij een lijkt wat al verstijfd is, is extreem moeilijk. Goede kans dat het hun gewoonweg niet lukte om haar aan te kleden.
pi_181433767
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:24 schreef Za het volgende:

[..]

Het is onlogisch dat ze haar dan geen kleding zouden aantrekken, juist wanneer ze hier een uur of twee uur over overleggen is dat een onaannemelijk keuze.

Iemand die zonder kleding van je balkon valt roept nl extra vragen op, suggereert een mogelijke vorm van intimiteit die je dan ook nog eens kunt gaan verklaren.

Daarnaast huren de Johnsons niet voor niets een huis met camera bewaking, en zijn de bloedwaarden van Ivana niet verdwenen na een val.
Je vergeet dat ze waarschijnlijk naakt was toen ze een hartaanval kreeg van de coke. Het is niet alsof ze haar hebben uitgekleed. Toen zijn ze natuurlijk in paniek geraakt. Zou ik ook doen als ik met coke en een lijk in één appartement ben in een land waar ze nog de doodstraf hebben. Het kan ook dat ze pas toen ze al sliepen is overleden, en dan was ze natuurlijk hartstikke stijf toen ze naar beneden werd gegooid.

Bovendien is het logischer met hun latere verhaal dat ze gingen slapen en Ivana beneden lag toen ze wakker werden. Je gaat niet met al je kleren aan slapen.
pi_181439114
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:59 schreef westwoodblvd het volgende:

Je vergeet dat ze waarschijnlijk naakt was toen ze een hartaanval kreeg van de coke. Het is niet alsof ze haar hebben uitgekleed. Toen zijn ze natuurlijk in paniek geraakt. Zou ik ook doen als ik met coke en een lijk in één appartement ben in een land waar ze nog de doodstraf hebben. Het kan ook dat ze pas toen ze al sliepen is overleden, en dan was ze natuurlijk hartstikke stijf toen ze naar beneden werd gegooid.

Bovendien is het logischer met hun latere verhaal dat ze gingen slapen en Ivana beneden lag toen ze wakker werden. Je gaat niet met al je kleren aan slapen.
Ik vergeet niets.
Jij gaat er in deze gewoon al vanuit dat ze al dood was toen ze viel, en in paniek geraakte Johnsons.

Haar voetafdrukken stonden op het balkon, de airco unit, en haar vingerafdrukken op de aangrenzende railing op ongeveer 1.30 hoogte.

Zie dat maar eens te bewerkstelligen met een reeds overleden persoon.
Laat je niet meevoeren in de onzin van Goot.
pi_181440346
KUALA LUMPUR: A pathologist today told the inquest into Dutch model Ivana Smit’s death last year that she had multiple bruises caused by blunt-force trauma from falling.
Dr Zunaizah Hilmi, 30, who conducted Smit’s post-mortem the day after she died, told the Coroner’s Court here that there were internal and external bruises as well as a damaged artery.
“I found multiple abrasion injuries on the back of the deceased’s neck and shoulder, the middle and left parts of the hips, the right leg, both wrists, and the back of her left hand.
“Some of these were linear abrasions and fractures. But these are generally caused by blunt-force head trauma, and if the victim had fallen from a great height,” she said when questioned by deputy public prosecutor N Joy Jothi.
Zunaizah said when she conducted her internal examination of Smit’s organs and body parts in the 7-hour autopsy, she noticed that the descending thoracic aorta in the chest cavity had “nearly torn”.
Nonetheless, she said the heart was still able to pump blood and keep Smit alive, as she found the artery in question was red in colour, and not frozen, indicative the proteins in the blood were still actively reacting.
This was not the cause of her death, Zunaizah confirmed.
“Yes, she was still alive although the artery had been torn,” she said.
It was possible complications could have arisen because of the torn artery and lead to an immediate death within a few minutes, “but it would not have been an instantaneous death”.
...
She was believed to have fallen from a 20th floor condo belonging to an American-Kazakh couple she had befriended at the time, just after 1pm that afternoon.
...
In her 3-hour testimony this morning, Zunaizah said she found that Smit’s left lung, left hip, and the soft tissues surrounding her left kidney had been heavily bruised and injured because of the fall.
She added that Smit’s spinal cord, the 10th and 11th thoracic vertebrae of the ribcage, the mesentery structures of the small intestine, as well as her skull, had been affected because of this.
Zunaizah also said she found a few instances of minimal bleeding in Smit’s body, but nothing severe.
There was also bleeding in the brain.
“There was minimal subdural haemorrhage in the lobus of her left brain, and in the left cerebral hemisphere of the whole brain – although there were no injuries to the brain itself.
“Although there was a strong impact on her head (when she fell) this bleeding in her brain did not cause the deceased’s death, nor did it injure the brain,” she said.
Zunaizah has yet to state what the cause of death is, although she has concluded that the time of death was around 24 to 36 hours before she started the post-mortem on Dec 8 at the Hospital Kuala Lumpur morgue.
No injuries were observed in the trachea, heart, stomach, spleen or liver, she testified, but said both of Smit’s kidneys and her liver were pale in colour and pink instead of bright red, a possible sign of blood loss.
However, she said the torn aorta could only be partly blamed for this as there were other factors to consider such as if there was any internal bleeding from the organs.
She said she could not determine how much blood was lost as well.
Earlier, Zunaizah said she found foreign objects such as soil and dirt particles on Smit’s body, as well as a possible ink stain on Smit’s fingers from using a stamp-pad for making fingerprints.
When questioned by Jothi why she did not mention this in her testimony so far, Zunaizah said she had dictated it during her autopsy, but didn’t include its possible contamination in her post-mortem report.
The inquest continues later this afternoon with Zunaizah taking the stand once more.
Although the inquest was scheduled to end today, the court has set three extra days beginning next Monday for it to continue.

https://www.freemalaysiat(...)onsistent-with-fall/
pi_181440460
KUALA LUMPUR: A pathologist testifying in the inquest into the death of Dutch model Ivana Smit last year today said her post-mortem showed she died upon impact, and not anytime before.
Dr Zunaizah Hilmi, of the Hospital Kuala Lumpur, told the Coroner’s Court here that this was based on injuries specific to Smit’s left side and a later reenactment of the incident at the building where she was found dead.
“I found that the deceased fell on her left side, with her back receiving primary impact.
“My opinion (that she fell to her death) is based on this and other injuries to her left side, such as her pelvic bone, back of head, vertebrae bone and thorax,” she said when questioned by deputy public prosecutor N Joy Jothi earlier.
Quizzed if it was possible for the blunt-force injuries on Smit’s head could have come from being hit with a glass bottle, Zunaizah said there were no pieces of glass found in her head or internal bleeding because of its impact.
Asked if she could determine whether the bruises found on Smit’s body had already been there or not prior to the fall, Zunaizah admitted the precise “age” of the injuries could not be determined.
But she said Smit did not die an “instantaneous death”.
“Bruises can usually show up in the hours before or after the deceased’s death,” she explained, adding that she could still roughly differentiate between old and new injuries based on their colour and shape.
She did not specify if she did this for Smit’s 81 injuries.
Zunaizah, 30, also said the dummy used in the police reenactment of the Dec 7 incident last year at CapSquare Residences, where Ivana’s body was found sprawled on a sixth-floor condo balcony, was damaged similarly.
“The dummy used is not the same thing as a human body as it has no joints and such to make for a perfect reenactment, but there was clear damage to its pelvic bone area,” she said after a recording of the reenactment was shown in court.
Apart from Smit’s pelvic bone, her ribcage and skull were also fractured.
...
Smit is believed to have fallen between 11am and 2pm on Dec 7. She crashed through a balcony roof.
...
She had conducted a seven-hour autopsy on Smit’s body on Dec 8 at the hospital morgue last year.
Earlier this morning, Zunaizah told the court that her autopsy found minimal bleeding in her brain and other parts of the body, as well as a torn aorta in her chest cavity, but said this was not the cause of Smit’s death.
She pointed instead to several injuries to organs and body parts found in her internal and external examination of Smit’s body, and said this would only happen if the body had slammed on impact, much like if she fell hard.
Zunaizah today said Smit’s official cause of death was due to serious injuries to her chest, abdomen and pelvis from her fall.
“The injuries I observed on the deceased correlate to her having fallen from a height, or acceleration-deceleration injuries.
“The deceased had mesentery bruises, injuries to both her lungs, and the soft tissue surrounding her left kidney.
“I have often seen similar injuries in blunt-force trauma deaths in road accidents.
“This is why I concluded the deceased died because of blunt-force trauma,” she told the court today.
Her post-mortem report, which she read out in part during her testimony, also ruled out death by disease or internal brain damage.
The court also heard from Zunaizah that her post-mortem report took more than a month to prepare before its first draft was published on Jan 22 this year.
Asked why it took so long to prepare, Zunaizah explained it was a standard procedure to take up to eight weeks for the post-mortem report to be finalised.
The inquest continues next Monday.
...
https://www.freemalaysiat(...)-not-anytime-before/
pi_181442280
Begrijp ik nou goed dat ze beweert dat Ivana niet meteen dood was na haar val?
pi_181442304
quote:
Quizzed if it was possible for the blunt-force injuries on Smit’s head could have come from being hit with a glass bottle,
Ah, nu snap ik pas waarom die gebroken fles drank telkens terug komt.
pi_181443417
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:10 schreef Physsic het volgende:
Begrijp ik nou goed dat ze beweert dat Ivana niet meteen dood was na haar val?
Ja.

Wanneer je haar verslag leest wordt het nog eens goed duidelijk wat een idioot Frank Goot is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 25-08-2018 12:19:51 ]
pi_181443454
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:11 schreef Physsic het volgende:

Ah, nu snap ik pas waarom die gebroken fles drank telkens terug komt.
Door de lui ingehuurd door de familie, niet door experts terzake.
pi_181443547
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:05 schreef Za het volgende:

[..]

Door de lui ingehuurd door de familie, niet door experts terzake.
De familie die gemiddeld 1 keer per week nieuw ‘sluitend bewijs’ vinden waaruit blijkt dat ze is vermoord.

Het is toch ook een soap ook. Als er niet iemand bij om het leven was gekomen was het gewoon voer voor een comedyserie.
pi_181444015
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

De familie die gemiddeld 1 keer per week nieuw ‘sluitend bewijs’ vinden waaruit blijkt dat ze is vermoord.

Het is toch ook een soap ook. Als er niet iemand bij om het leven was gekomen was het gewoon voer voor een comedyserie.
Die familie was gek op dat meisje, en hun ongeloof is functioneel.

Het zijn gasten Goot, Diekstra en Williams die iets te verwijten valt, want zij spelen hier bewust op in en slepen er een riant salaris en media aandacht uit. Ook de media gebruikt de familie. MO
pi_181444465
Zozo, die familie is wel lekker bezig met het cherry-picken van bewijs wat hun het beste uit komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181444499
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:28 schreef Za het volgende:

[..]

Die familie was gek op dat meisje, en hun ongeloof is functioneel.

Het zijn gasten Goot, Diekstra en Williams die iets te verwijten valt, want zij spelen hier bewust op in en slepen er een riant salaris en media aandacht uit. Ook de media gebruikt de familie. MO
Daar heb je een punt.
pi_181448476
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:10 schreef Physsic het volgende:
Begrijp ik nou goed dat ze beweert dat Ivana niet meteen dood was na haar val?
Ja, moeilijk voor te stellen na zo'n hoge val, maar dat is haar bevinding.

En: als het hart nog zou hebben doorgeklopt, zou er meer bloed op de grond hebben gelegen.

Interessant om de bevindingen van de twee forensisch pathologen met elkaar te vergelijken.
pi_181449522
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, moeilijk voor te stellen na zo'n hoge val, maar dat is haar bevinding.

En: als het hart nog zou hebben doorgeklopt, zou er meer bloed op de grond hebben gelegen.

Interessant om de bevindingen van de twee forensisch pathologen met elkaar te vergelijken.
Is er van de bevindingen van FvdG ook zo’n uitgebreid verhaal?
pi_181453438
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is er van de bevindingen van FvdG ook zo’n uitgebreid verhaal?
Nog niet. Na zijn getuigenis verwacht ik wel een soortgelijk verhaal.

Wel kun je uit verschillende bronnen een aantal van zijn bevindingen bij elkaar rapen, b.v.: '...er nauwelijks bloed lag op de plek waar haar val eindigde.'

https://www.telegraaf.nl/(...)na-smit-overgedragen
pi_181490525
Maleisische patholoog trekt verklaring over dood Ivana Smit in

https://www.nu.nl/buitenl(...)d-ivana-smit-in.html
pi_181492705
quote:
Ook Van de Goot kwam vandaag in de rechtszaal aan het woord. Hij zei dat hij een wond in Smits nek heeft gevonden die haar dood mogelijk heeft veroorzaakt.
NOS
pi_181493341
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Ja.

Wanneer je haar verslag leest wordt het nog eens goed duidelijk wat een idioot Frank Goot is.
ahum...
pi_181493664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Ja.

Wanneer je haar verslag leest wordt het nog eens goed duidelijk wat een idioot Frank Goot is.
Beetje vreemd dan dat ze haar verklaring intrekt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181494749
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:28 schreef habitue het volgende:

Beetje vreemd dan dat ze haar verklaring intrekt.
Dat heeft ze niet gedaan.

Ze heeft onder druk en na bespot te zijn door Nair slechts enkele verklaringen ingetrokken waar deze een mening betroffen, niet haar verklaringen aangaande de feiten zoals ze gedocumenteerd zijn in haar rapport.

Dat is een goede zaak, de huismeester en vele anderen zou dit ook moeten overwegen. Het gaat hier immers om de feiten en alles wat slechts een persoonlijke mening is zou geweerd moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 27-08-2018 12:23:49 ]
pi_181495326
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 12:07 schreef Za het volgende:

[..]

Dat heeft ze niet gedaan.

Ze heeft onder druk en na bespot te zijn door Nair slechts enkele verklaringen ingetrokken waar deze een mening betroffen, niet haar verklaringen aangaande de feiten zoals ze gedocumenteerd zijn in haar rapport.

Dat is een goede zaak, de huismeester en vele anderen zou dit ook moeten overwegen. Het gaat hier immers om de feiten en alles wat een slechts een persoonlijke mening is zou geweerd moeten worden.
Bron dat ze "bespot" is door Nair? Dat blijkt uit geen enkel artikel die ik heb gelezen.

Zeer zwak optreden vanuit haar kant waarbij ze telkens verwees naar haar collega met wie ze het post mortem onderzoek heeft uitgevoerd.

quote:
Nair had asked Zunaizah about rigor mortis, the medical term used to describe the stiffness of the muscles shortly after death. He asked why she had not mentioned this so far in her testimony on Smit’s case.

Zunaizah replied that there were many factors at play for rigor mortis to take place but did not comment further. When asked what these factors were and whether she was sure what rigor mortis was, Zunaizah said she could only explain what was listed in her post-mortem report.

“But I ask that questions like this that require me to provide my opinions be referred to my colleague, an expert pathologist who was there with me when we conducted the post-mortem,” she added.

Later, when Nair asked Zunaizah whether she had detected rigor mortis in Smit’s body during the autopsy, the pathologist again declined to answer, asking that he direct the question to her colleague instead.

However, Nair reminded Zunaizah that it was she who had been giving her expert opinion so far, not her colleague.

“You have been giving your opinion in this court during our examination of you.

“I’m asking for the facts – can’t you answer this?” he said.

To this, Zunaizah reiterated that she could only provide answers based on what was included in her post-mortem report and told Nair to ask her colleague instead.

Nair then told her that she had been giving her opinion so far in her testimony, adding that she should retract similar opinion-based statements if she no longer wished to do so.

Zunaizah subsequently agreed to retract parts of her testimony.

“I would like to withdraw all opinion-based testimony that I gave in this court,” she said.
Verder zijn expert-opinies natuurlijk van groot belang om te achterhalen of Ivana voor of na de val is overleden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181495924
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 12:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Bron dat ze "bespot" is door Nair? Dat blijkt uit geen enkel artikel die ik heb gelezen.

Zeer zwak optreden vanuit haar kant waarbij ze telkens verwees naar haar collega met wie ze het post mortem onderzoek heeft uitgevoerd.

[..]

Verder zijn expert-opinies natuurlijk van groot belang om te achterhalen of Ivana voor of na de val is overleden.
Dit, ze heeft voldoende tijd gehad zich goed voor te bereiden. Ging ook wel wat vanaf, van haar verklaring...

Prutsoptreden.
pi_181495999
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 12:38 schreef habitue het volgende:

Bron dat ze "bespot" is door Nair? Dat blijkt uit geen enkel artikel die ik heb gelezen.
De vraag van Nair is totaal irrelevant, en een patholoog vragen of zij weet wat rigor mortis is, is iemand bespotten, logisch dat ze deze idiote vorm van kruisverhoor weigert.

quote:
Verder zijn expert-opinies natuurlijk van groot belang
Mee eens, maar een opinie is geen feit.

quote:
om te achterhalen of Ivana voor of na de val is overleden.
Daar is ze al duidelijk over geweest, door de impact van haar val, ze heeft alleen ingetrokken dat ze daarna mogelijk nog een paar minuten heeft geleefd, wel zo prettig voor de familie ook.
pi_181496101
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:06 schreef Za het volgende:

Daar is ze al duidelijk over geweest, door de impact van haar val, ze heeft alleen ingetrokken dat ze daarna mogelijk nog een paar minuten heeft geleefd, wel zo prettig voor de familie ook.
Denk dat de familie liever de waarheid boven tafel heeft...
pi_181496396
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 12:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Bron dat ze "bespot" is door Nair? Dat blijkt uit geen enkel artikel die ik heb gelezen.

Zeer zwak optreden vanuit haar kant waarbij ze telkens verwees naar haar collega met wie ze het post mortem onderzoek heeft uitgevoerd.

[..]

Verder zijn expert-opinies natuurlijk van groot belang om te achterhalen of Ivana voor of na de val is overleden.
Ik snap niet zo goed waarom ze blijft wijzen naar haar collega/meerdere (die niet aanwezig was).
pi_181496495
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:06 schreef Za het volgende:

[..]

De vraag van Nair is totaal irrelevant, en een patholoog vragen of zij weet wat rigor mortis is, is iemand bespotten, logisch dat ze deze idiote vorm van kruisverhoor weigert.

[..]

Mee eens, maar een opinie is geen feit.

[..]

Daar is ze al duidelijk over geweest, door de impact van haar val, ze heeft alleen ingetrokken dat ze daarna mogelijk nog een paar minuten heeft geleefd, wel zo prettig voor de familie ook.
Nouja als je als expert daar zit om je kijk op het geheel te geven en vervolgens elke keer naar je collega verwijst als de vragen je te moeilijk worden kun je wel gaan twijfelen aan haar expertise natuurlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:06 schreef Za het volgende:
Daar is ze al duidelijk over geweest, door de impact van haar val,
Dat is toch net zo goed een expert-opinion.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181496507
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom ze blijft wijzen naar haar collega/meerdere (die niet aanwezig was).
Vind ik ook vreemd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181496569
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:34 schreef habitue het volgende:

[..]

Vind ik ook vreemd.
En dat ze niet gewoon antwoord heeft op de vragen over rigor mortis, maar zelfs besluit een deel van haar verklaringen in te trekken.

Erg vreemd.
pi_181496615
Tot zover weer de updates betreffende het onderzoek van de maleisische autoriteiten die volgens peter r de vries van zeer hoog niveau is :') :')
pi_181509938
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:33 schreef habitue het volgende:

Nouja als je als expert daar zit om je kijk op het geheel te geven en vervolgens elke keer naar je collega verwijst als de vragen je te moeilijk worden kun je wel gaan twijfelen aan haar expertise natuurlijk.
De vragen werden niet moeilijk, ze heeft aangegeven alleen vragen te beantwoorden inzake haar report, ze zag het blijkbaar niet als haar taak om mee te gaan speculeren over een moord scenario.
Het verwijzen naar haar collega is meer een beleefdheidskwestie.

Indien je twijfelt aan haar expertise kun je haar googlen.

quote:
Dat is toch net zo goed een expert-opinion.
Nee vastgesteld nav een reeks interne bloedingen gedocumenteerd in haar rapport.
pi_181512235
Rigor mortis:

...Van de Goot zijn bevindingen bij diverse collega's heeft gestaafd en dat zij de visie onderschrijven.
,,Patholoog Van de Goot zegt: 'De positie waarin Ivana is gevonden, kan worden verklaard in een scenario waarbij zij met volledig ingetreden rigor mortis naar beneden is gevallen. De houding waarin Ivana is aangetroffen, was dusdanig uitzonderlijk dat een ander scenario moeilijker voorstelbaar is'.''
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-ze-viel~a029f0f3/

Op de foto is te zien hoe Ivana naakt op de grond ligt waarbij haar bovenarmen van het lichaam afstaan. Haar onderarmen buigen naar haar borstkas toe. Die houding wijst erop dat er reeds sprake was van lijkstijfheid voordat Ivana naar beneden viel. Van de Goot schreef zijn bevindingen neer in een rapport dat hij overhandigde aan de Maleisische rechtbank, het lokale Openbaar Ministerie en de nabestaanden van het slachtoffer.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180827_03684692

(Volgens de berichtgevingen, zou de Maleisische schouwarts rigor mortis niet in beschouwing hebben genomen.)
pi_181524449
Chef patholoog en onderzoeksleider ook opgeroepen voor verhoor, daardoor wel weer vertraging. Gaat vast interessant worden. Over omkoperij nog niets gelezen, maar lijkt me ook best een verklaring voor de hele gang van zaken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180828_03687237

Half september gaat de zaak verder.

/edit: hier nog wat meer info: https://www.ad.nl/buitenl(...)r-afgerond~a8da6a2d/

[ Bericht 21% gewijzigd door jps2 op 28-08-2018 18:22:22 ]
pi_181524977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:12 schreef jps2 het volgende:
Chef patholoog en onderzoeksleider ook opgeroepen voor verhoor, daardoor wel weer vertraging. Gaat vast interessant worden. Over omkoperij nog niets gelezen, maar lijkt me ook best een verklaring voor de hele gang van zaken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180828_03687237

Half september gaat de zaak verder.

/edit: hier nog wat meer info: https://www.ad.nl/buitenl(...)r-afgerond~a8da6a2d/

Verstandige keus.
pi_181525125
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:05 schreef Za het volgende:

[..]

De vragen werden niet moeilijk, ze heeft aangegeven alleen vragen te beantwoorden inzake haar report, ze zag het blijkbaar niet als haar taak om mee te gaan speculeren over een moord scenario.
Het verwijzen naar haar collega is meer een beleefdheidskwestie.

Indien je twijfelt aan haar expertise kun je haar googlen.

[..]

Nee vastgesteld nav een reeks interne bloedingen gedocumenteerd in haar rapport.
Hij speculeerde helemaal niet over moord. Gewoon legitieme vragen en een schandelijk optreden van haar kant waar weinig beleefdheid vanuit ging..
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181526277
Mijn inschatting is dat zij onder druk is gezet om het rapport bij een vooropgestelde conclusie te produceren en nu door de mand valt. En die chef is maar snel op pelgrimstocht gegaan om uit de wind te blijven en te hopen dat het voor hem overwaait. Nu mag ie toch nog mooi even komen verklaren.

Alle delen van het onderzoek (regie, autopsie, recherchewerk) zijn zo zwak/onlogisch dat je dit niet meer kan wijten aan een gebrekkige professionaliteit. Hier spelen andere krachten mee.
pi_181535378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:34 schreef habitue het volgende:


Hij speculeerde helemaal niet over moord.
Zeker wel, kijk naar zijn vraagstelling van die twee dagen, die zijn gestoelt op de moord dmv slag met glazen fles cq over het balkon gegooid theorieën van Goot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 29-08-2018 02:40:36 ]
pi_181535481
quote:
Yam, who holds a Master’s in Forensic Science, said he found six sets of footprints on the 20th floor condo balcony, but was unable to determine who the prints belonged to or if they were of six different individuals or one, although one sample was swabbed for DNA profiling.
8 maanden van ondeugdelijke media berichtgeving blijkt nu.
Het onderzoeks team is eveneens incompetent.
pi_181535740
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 03:32 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vergeet niets.
Jij gaat er in deze gewoon al vanuit dat ze al dood was toen ze viel, en in paniek geraakte Johnsons.

Haar voetafdrukken stonden op het balkon, de airco unit, en haar vingerafdrukken op de aangrenzende railing op ongeveer 1.30 hoogte.

Zie dat maar eens te bewerkstelligen met een reeds overleden persoon.
Laat je niet meevoeren in de onzin van Goot.
Niks onzin. Het is de onzin van de Maleisiërs waar jij met open ogen bent ingetrapt.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-rand-ging~a623133c/
pi_181535767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 04:03 schreef bingoman het volgende:

Niks onzin
Het Goot geleuter is de grootst denkbare onzin in deze zaak tot nog toe, hij moet nog steeds met zijn ijzingwekkende feiten komen.

quote:
En daar kom je pas mee na wat ik zelf net heb gepost? Scherp hoor.
pi_181535777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 04:21 schreef Za het volgende:

[..]

Het Goot geleuter is de grootst denkbare onzin in deze zaak tot nog toe, hij moet nog steeds met zijn ijzingwekkende feiten komen.

[..]

En daar kom je pas mee na wat ik zelf net heb gepost? Scherp hoor.
Je loopt hier al tijden te verkondigen dat Ivana zelf is gesprongen vanwege voetafdrukken, en je bent een hetze begonnen tegen de Nederlandse onderzoekers en zelfs tegen de familie van het slachtoffer. Er klopt dus helemaal niks van wat je hier steeds loopt te verkondigen. Ga je heel diep schamen man.
https://nos.nl/artikel/22(...)r-ivana-smit-in.html
pi_181535812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 04:28 schreef bingoman het volgende:

Je loopt hier al tijden te verkondigen dat Ivana zelf is gesprongen
Quote svp 1 post waarin ik dat zeg. BVD.

quote:
je bent een hetze begonnen zelfs tegen de familie van het slachtoffer.
Ik heb altijd met respect gesproken over zowel Ivana als haar familie, kom maar op met je quotes waaruit mijn hetze jegens de familie tot uiting komt.
Ik wacht in spanning af.
pi_181536594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:30 schreef jps2 het volgende:
Mijn inschatting is dat zij onder druk is gezet om het rapport bij een vooropgestelde conclusie te produceren en nu door de mand valt. En die chef is maar snel op pelgrimstocht gegaan om uit de wind te blijven en te hopen dat het voor hem overwaait. Nu mag ie toch nog mooi even komen verklaren.

Alle delen van het onderzoek (regie, autopsie, recherchewerk) zijn zo zwak/onlogisch dat je dit niet meer kan wijten aan een gebrekkige professionaliteit. Hier spelen andere krachten mee.
Dit. Compleet mee eens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181566134
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 04:52 schreef Za het volgende:

[..]

Quote svp 1 post waarin ik dat zeg. BVD.

[..]

Ik heb altijd met respect gesproken over zowel Ivana als haar familie, kom maar op met je quotes waaruit mijn hetze jegens de familie tot uiting komt.
Ik wacht in spanning af.
Ok uitgegleden dan. Als je dit 'met respect' noemt dan hebben we blijkbaar een verschil van mening. Daar laat ik het bij.
NWS / Dood Ivana Smit is drank- en drugsgerelateerd ongeval
pi_181566152
Nederlands top patholoog komt op mij in ieder geval heel wat betrouwbaarder over dan dat vrouwtje dat durft te beweren dat rigor mortis al binnen een half uur in kan treden. Dan zit je daar toch echt niet om de waarheid te vertellen. Vervolgens trekt ze al haar conclusies in dus dat rapport ligt nu in de prullenbak.
https://www.hln.be/nieuws(...)fde-na-val~a587fa3e/

Ook het fantasie verhaal van Adam White blijkt totaal niet te kloppen.
https://www.hln.be/nieuws(...)or-de-mand~a920b1d6/

Latsch Lisette die die avond ook aanwezig was in de club heeft een volledig ander verhaal over die avond.
http://www.freemalaysiato(...)exually-adventurous/

Dan heb je nog de Johnsons zelf waarvan het verhaal ook niet klopt.
https://www.hln.be/nieuws(...)ppartement~a4920541/

Als Ivana daar vaker over de vloer kwam dan moet het toch eenvoudig genoeg zijn om met bewijs te komen? Er hangt tenslotte een camera bij de lift. Hopelijk komt het tot een rechtszaak, maar de volledige waarheid zullen we toch nooit te horen krijgen van de Johnsons.
pi_181703739
Titel van topic: Het uur van de waarheid ... , maar:

Weer tegenstrijdige getuigenis in zaak Ivana Smit
https://www.1limburg.nl/w(...)it?context=section-1

Woensdagochtend getuigde sergeant Haliza Hamdan. Zij vertelde dat Suparman tegen haar vertelde dat hij het gangetje bij zijn voordeur aan het dweilen was toen hij een enorm kabaal hoorde.

Eerder getuigde Suparman onder ede dat hij om 9 uur naar zijn werk ging, om 14 uur thuiskwam en toen het ingestorte dak zag.
https://www.ad.nl/buitenl(...)mit-vallen~a3459fdb/


https://www.freemalaysiat(...)-ivana-smit-inquest/
pi_181719500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:03 schreef bingoman het volgende:

Ok uitgegleden dan.
Ja, ik dacht dat ze mogelijk voor ze naar haar afspraak ging wilde douchen, de douche aanzette via een hendel, en toen de straal over zich (en haar onderkleding) kreeg, deze in de zon op de airco buiten te drogen wilde leggen en toen uitgegleden is, want net uit de douche.

Dit omdat ze zonder kleding gevonden is, haar onderkleding nooit terug gevonden is, en het in de lijn der verwachting zou zijn dat iemand gaat douchen alvorens naar een zakelijke afspraak te gaan.

quote:
Als je dit 'met respect' noemt dan hebben we blijkbaar een verschil van mening. Daar laat ik het bij.
NWS / Dood Ivana Smit is drank- en drugsgerelateerd ongeval
Ik zeg echt geen onvertogen woord over de familie. Ik vind het schandelijk dat hun leed door anderen wordt aangewend om daar geld en media aandacht uit te slepen, alsmede al maanden premium artikels door te kunnen slijten.
pi_181719509
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 01:38 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat ze mogelijk voor ze naar haar afspraak ging wilde douchen, de douche aanzette via een hendel, en toen de straal over zich (en haar onderkleding) kreeg, deze in de zon op de airco buiten te drogen wilde leggen en toen uitgegleden is, want net uit de douche.

Dit omdat ze zonder kleding gevonden is, haar onderkleding nooit terug gevonden is, en het in de lijn der verwachting zou zijn dat iemand gaat douchen alvorens naar een zakelijke afspraak te gaan.

[..]

Ik zeg echt geen onvertogen woord over de familie. Ik vind het schandelijk dat hun leed door anderen wordt aangewend om daar geld en media aandacht uit te slepen, alsmede al maanden premium artikels door te kunnen slijten.
ffff, ZA op zijn best....

Moord en misdrijven bestaan niet. Iedereen happy de pappy.

Enne door die mediaaandacht, is de herziening van de doodsoorzaak, waar jij zo van overtuigd was heropend... weet je nog?

En dankzij de inzet van oa van der Goot en Sebastiaan kan de familie verder..

Schaam je diep
pi_181842972
'Wat gebeurde er met onze Ivana?’
De tragische dood van de Limburgse Ivana Smit (18) brengt haar familie naar Kuala Lumpur voor een gerechtelijk vooronderzoek. Speciaal voor ons hield haar oom Fred Agenjo een dagboek bij.

https://panorama.nl/onepass/wat-gebeurde-er-met-onze-ivana
pi_181857444
Punten genoemd in het dagboek van Ivana's oom Fred Agenjo en die nog niet in het nieuws zijn geweest of waar onduidelijkheid over bestaat:

- de fotografen die op 8 augustus werden verhoord spreken van crime scene, niet van incident scene

- er zijn geen voetstappen gevonden op/bij de airconditioners

- Ivana's vingerafdrukken zouden op een grof gekorreld stuk metaal zitten, waar je geen betrouwbare vingerafdrukken af kunt halen

- Fred Agenjo krijgt aan het einde van de eerste dag, honderden foto's mee (die hij niet eerder had gezien)

- voor het programma RTL Boulevard (van 9 augustus) was de familie geïnterviewd, maar hun opgenomen betoog werd door de eindredactie eruit gesneden en Peterrrrrr mocht zonder kennis van zaken ongehinderd zijn commentaar geven.

- Volgens de manager van Club Mantra, waar Ivana's laatste avond begon, was Alexander Johnson een niet graag geziene gast. Hij stond bekend als een onbeschofte man.

- De 9Club, waar de Johnsons met Ivana heengingen, zou beheerst worden door de Chinese maffia en beschermd worden door de politie

- Toen de manager van het gebouw (Vanessa) samen met de politie om 15.00 uur voor de deur van de Johnsosn stonden, stond de deur op slot. Toen ze de tweede keer kwamen, rond 17.00 uur, stond de deur niet meer op slot.

- Toen de politie aan de Johnsons vertelden dat Ivana op de 6e verdieping was gevonden, vroegen de Johnsons niet één keer of het werkelijk om Ivana ging en of ze mochten kijken

- Volgens de vriendin van Ivana, Ace, die getuigd heeft op 23 augustus, hebben de Johnsons geprobeerd haar te recruteren om in hun voordeel te getuigen, waarvoor ze heeft bedankt

- de Maleisische patholoog Zunaiza spreekt geen woord Engels, maar heeft haar autopsie rapport in het Engels geleverd.
pi_181858529
We kunnen dus wel stellen dat onze vriend Petur echt uit zn nek lulde met:

"Er wordt daar op hoog niveau gewerkt."
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181858851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:15 schreef habitue het volgende:
We kunnen dus wel stellen dat onze vriend Petur echt uit zn nek lulde met:

"Er wordt daar op hoog niveau gewerkt."
Omdat die oom zijn versie van de waarheid geeft?
pi_181858975
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat die oom zijn versie van de waarheid geeft?
Nee hoor,

https://www.destentor.nl/(...)-rand-ging~a623133c/

Uit zulke berichtgevingen bvb.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181859280
Het wordt gewoon als een crime gezien straks, let maar op. En terecht.

Een ieder die ook maar enigszins onbevooroordeeld, rationeel en objectief naar deze zaak kijkt, kan niet anders dan tot die conclusie komen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181859487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee hoor,

https://www.destentor.nl/(...)-rand-ging~a623133c/

Uit zulke berichtgevingen bvb.
Volgens mij gaat er in Nederland ook veel mis. Dus dat dit onderzoek beter had gekund zegt niet dat Peter R De Vries het niet bij het juiste eind had.

Maar wat wil de familie dan? De conclusie dat het slecht is onderzocht, dus moet het wel moord zijn? Dat is ook niet echt de manier waarop je tot zo’n conclusie komt.

Ik heb het een beetje gevolgd en concludeer dat er geen redelijk motief is vastgesteld en geen realistisch scenario hoe ze dan bewust om het leven is gebracht.

Dan kun je wel heel erg gaan stampvoeten dat het onderzoek gebrekkig is geweest, maar om dan maar steeds een extreem zware beschuldiging te uiten naar het echtpaar, dat slaat nergens op.

En dat is wat mij een beetje tegen de borst stuit. Ivana lijkt redelijk aan haar lot overgelaten te zijn en dat heeft geresulteerd in haar dood. Heel
triest. Maar dat wild om je heen slaan van de familie maakt dat je niet geneigd bent om mee te gaan in hun beleving.
pi_181859719
De oom die gisteren bij Pauw aan tafel zat wekte niet de indruk dat ze nog steeds zoeken naar aanwijzingen dat ze bewust om het leven zou zijn gebracht.

Hij benoemde zelf de mogelijkheid dat ze door de grote hoeveelheid drugs om het leven zou zijn gekomen. Wel denkt hij dat Ivana al in het appartement om het leven is gekomen.
pi_181859761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:32 schreef Physsic het volgende:
De oom die gisteren bij Pauw aan tafel zat wekte niet de indruk dat ze nog steeds zoeken naar aanwijzingen dat ze bewust om het leven zou zijn gebracht.

Hij benoemde zelf de mogelijkheid dat ze door de grote hoeveelheid drugs om het leven zou zijn gekomen. Wel denkt hij dat Ivana al in het appartement om het leven is gekomen.
Ok, dat is dan een grote verbetering ten opzichte van ‘ze is vermoord’.

En het is iets wat ook zou kunnen. Maar goed, dan heeft het echtpaar in paniek een domme beslissing genomen. Of je dat nou kan vaststellen of niet, al met al blijft het dan vooral een ongelukkig voorval.
pi_181860184
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat er in Nederland ook veel mis. Dus dat dit onderzoek beter had gekund zegt niet dat Peter R De Vries het niet bij het juiste eind had.

Maar wat wil de familie dan? De conclusie dat het slecht is onderzocht, dus moet het wel moord zijn? Dat is ook niet echt de manier waarop je tot zo’n conclusie komt.

Ik heb het een beetje gevolgd en concludeer dat er geen redelijk motief is vastgesteld en geen realistisch scenario hoe ze dan bewust om het leven is gebracht.

Dan kun je wel heel erg gaan stampvoeten dat het onderzoek gebrekkig is geweest, maar om dan maar steeds een extreem zware beschuldiging te uiten naar het echtpaar, dat slaat nergens op.

En dat is wat mij een beetje tegen de borst stuit. Ivana lijkt redelijk aan haar lot overgelaten te zijn en dat heeft geresulteerd in haar dood. Heel
triest. Maar dat wild om je heen slaan van de familie maakt dat je niet geneigd bent om mee te gaan in hun beleving.
Vast, maar in deze zaak stapelen de blunders wel op. Dat heb ik in NL nauwelijks gezien.

Ik denk dat als jouw kind dood onderaan een flatgebouw ligt je ook een grondig en degelijk onderzoek zou verlangen.

Uiteindelijk heeft hun gedram wel geleid tot heropening van onderzoek.

quote:
Ivana lijkt redelijk aan haar lot overgelaten te zijn en dat heeft geresulteerd in haar dood.
Wat een BS dit ook en walgelijk verwijt naar de familie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181860368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Vast, maar in deze zaak stapelen de blunders wel op. Dat heb ik in NL nauwelijks gezien.

Ik denk dat als jouw kind dood onderaan een flatgebouw ligt je ook een grondig en degelijk onderzoek zou verlangen.

Uiteindelijk heeft hun gedram wel geleid tot heropening van onderzoek.

[..]

Wat een BS dit ook en walgelijk verwijt naar de familie.
Er is een heel groot verschil tussen een grondig onderzoek verlangen en de conclusie (die in de kern gewoon lijkt te kloppen, een ongeval) vanaf dag 1 bestrijden.

En het verwijt richting de familie komt simpelweg vanuit de beschikbare informatie. Ook van haar opa die heel kritisch was richting de ouders.

Het lijkt een beetje alsof jij vindt dat ik deze mening niet mag hebben.
pi_181860410
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen een grondig onderzoek verlangen en de conclusie (die in de kern gewoon lijkt te kloppen, een ongeval) vanaf dag 1 bestrijden.

En het verwijt richting de familie komt simpelweg vanuit de beschikbare informatie. Ook van haar opa die heel kritisch was richting de ouders.

Het lijkt een beetje alsof jij vindt dat ik deze mening niet mag hebben.
In de kern te kloppen :')

Zelfmooord vs een overdodsis en van een balkon gegooid worden. Waar maken die ouders zich druk om, detail.

Joh jij mag je mening hebben en ik mag je mening complete BS vinden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181860475
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar wat wil de familie dan? De conclusie dat het slecht is onderzocht, dus moet het wel moord zijn?
Wie heeft het over moord?

Ik geloof niet dat het om moord gaat, maar dat betekent niet dat de Johnsons onschuldig hoeven te zijn. Zo'n lichaam valt echt niet uit zichzelf naar beneden.

Wat de familie zelf nu exact denkt of zegt, weet ik zo even niet. Maar hou maar rekening met een "overleden aan drugs, lijk over het balkon gegooid"- scenario. Dat lijkt mij, gezien de nu bekende informatie, nog het meest voor de hand liggende scenario. Geen moord. Maar nog steeds een misdaad van de fam. Johnson.

EDIT:
Enigszins wat Physsic al schreef dus. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Salina op 12-09-2018 16:29:37 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181861708
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, dat is dan een grote verbetering ten opzichte van ‘ze is vermoord’.

En het is iets wat ook zou kunnen. Maar goed, dan heeft het echtpaar in paniek een domme beslissing genomen. Of je dat nou kan vaststellen of niet, al met al blijft het dan vooral een ongelukkig voorval.
Het is duidelijk dat je niet de moeite hebt genomen om het fragment van Pauw te bekijken en te beluisteren voordat je besloot om te posten. Dat is niet zo handig ....
pi_182007760
“Dna van Alex Johnson onder Ivana’s nagels“

https://www.ed.nl/buitenl(...)a-s-nagels~ab6101a5/
pi_182008201
Tot nu toe maar 1 100% conclusie: maleisie heeft een wanprestatie geleverd waardoor de kans op het achterhalen van de waarheid drastisch is gezakt.
pi_182008240
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:50 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je niet de moeite hebt genomen om het fragment van Pauw te bekijken en te beluisteren voordat je besloot om te posten. Dat is niet zo handig ....
Klopte niet wat er stond dan? En waarom verwijt jij mij dat?
pi_182008258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:05 schreef habitue het volgende:

[..]

In de kern te kloppen :')

Zelfmooord vs een overdodsis en van een balkon gegooid worden. Waar maken die ouders zich druk om, detail.

Joh jij mag je mening hebben en ik mag je mening complete BS vinden.
In het begin werd steeds moord gesuggereerd door de familie.

Dat is waar ik op doel.
pi_182008555
Trouwens imo is de mening dat de positie van het lijk aan zou geven dat ze al dood was echt onzin. Als je zoekt op internet naar beelden van lijken na een zelfmoord van een gebouw en je zou die conclusie van van de goot toepassen is ongeveer pakweg een derde al dood van het gebouw gegooid :D
pi_182008955
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:43 schreef SOG het volgende:
Trouwens imo is de mening dat de positie van het lijk aan zou geven dat ze al dood was echt onzin. Als je zoekt op internet naar beelden van lijken na een zelfmoord van een gebouw en je zou die conclusie van van de goot toepassen is ongeveer pakweg een derde al dood van het gebouw gegooid :D
Met de armen op zo’n onnatuurlijke manier gebogen, bedoel je?
pi_182009171
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:53 schreef Physsic het volgende:
“Dna van Alex Johnson onder Ivana’s nagels“

https://www.ed.nl/buitenl(...)a-s-nagels~ab6101a5/
Hier is de versie in Freemalaysia today:
https://www.freemalaysiat(...)eceipt-goes-missing/
pi_182009274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Jij weet dit: in hun verklaring gaven de Johnsons aan dat alleen Luna seks had gehad met Ivana na terugkomst in het appartement, toch?
pi_182019009
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Met de armen op zo’n onnatuurlijke manier gebogen, bedoel je?
Yes. Armen naar achteren. Voorarmen richting borst. Alsof ze sliep.. ergens gelezen.

Als k familie was van ivana zou ik echt gruwelijk ziek zijn van de gang van zaken in maleisie... fout op fout op fout... las in een arrikel dat de ambassadrice niet mer gekruisde benen in de rechtzaal mocht zitten :D wat een shithole
pi_182020713
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij weet dit: in hun verklaring gaven de Johnsons aan dat alleen Luna seks had gehad met Ivana na terugkomst in het appartement, toch?
Dat weet ik niet precies. Wel dat de Johnsons niet tegen de Maleisische politie hadden verteld dat ze seks met Ivana zouden hebben gehad. Althans, het zou niet in hun verklaring vermeld staan bij de Maleisische politie. (Terwijl er voldoende sekssporen zijn achtergebleven, sjonge).

Daarna kwamen de camerabeelden vrij van Ivana in de armen van Alex bij de lift (in feb/maart), wijzend op lichamelijk contact. In afwachting op een reactie van de Johnsons, maar die kwam niet.

Pas toen naar buiten werd gebracht dat er mannelijk DNA in Ivana was gevonden (bevinding FvdG), kwam het paar met hun versie van het verhaal en dat ze een trio zouden hebben gehad vlak voordat Ivana stierf. Dat was begin april.

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 20-09-2018 09:07:57 ]
pi_182022639
Bij deze zaak heb ik heel vaak gedacht hoe een 18-jarig meisje met goedkeuring van haar ouders alleen naar de andere kant van de wereld kan gaan. De wereld daar is geen Nederland en ben je op zo’n leeftijd op vele gebieden nog veel te kwetsbaar.
Loedermoeder
pi_182022688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef Hedera het volgende:
Bij deze zaak heb ik heel vaak gedacht hoe een 18-jarig meisje met goedkeuring van haar ouders alleen naar de andere kant van de wereld kan gaan. De wereld daar is geen Nederland en ben je op zo’n leeftijd op vele gebieden nog veel te kwetsbaar.
Ze woonde daar al bijna heel haar leven, bij haar opa en oma. Door hen werd ze grotendeels opgevoed. Tussendoor heeft ze korte tijd in België gewoond. Zover ik weet nauwelijks in Nederland.
pi_182102870
https://www.ad.nl/buitenl(...)ivana-smit~aaa150c7/

Bump

Maleisie. Hoog niveau. Vr gr petertje
pi_182104148
In de Free Malaysia Today:

Dang Wangi police sergeant Haliza Hamdan, the initial investigating officer for the case, said she had been wary about Smit’s death but opened an SDR paper after being ordered to do so by a superior.

She said it would have been inappropriate for her, a junior investigating officer, to question the orders of ASP Faizal Abdullah who later took over the investigation, but that she remained suspicious all the same.

Yes, I was suspicious and I agree that opening an SDR report was not the right method, but that is why I called the Forensics Department to investigate,” Haliza said before coroner Mahyon Talib during the witness examination by SN Nair, the watching brief lawyer for Smit’s family.

When asked by Nair why she had not opened an IP instead, given the circumstances Haliza said she “did not know” what the difference was or what an IP was, adding that she was “following orders from above” to open an SDR.
https://www.freemalaysiat(...)s-homicide-says-cop/
pi_182113746
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, dat is dan een grote verbetering ten opzichte van ‘ze is vermoord’.

En het is iets wat ook zou kunnen. Maar goed, dan heeft het echtpaar in paniek een domme beslissing genomen. Of je dat nou kan vaststellen of niet, al met al blijft het dan vooral een ongelukkig voorval.
Ik zou een dood iemand van het balkon gooien niet omschrijven als een ongelukkig voorval.

Maarja wie ben ik.
pi_182113825
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 14:21 schreef SOG het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ivana-smit~aaa150c7/

Bump

Maleisie. Hoog niveau. Vr gr petertje
Dat geloofde ik sowieso al niet toen Peter beweerde dat de politie daar zo top is. Het is dat als je in zulke landen met wat geld zwaait, je veel kan makenp.
pi_182158965
Wie waren ook alweer de charlatans in deze zaak? (Volgens een fok-user)
pi_182159091
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:49 schreef RapaNui het volgende:
Wie waren ook alweer de charlatans in deze zaak? (Volgens een fok-user)
Sebas Diekstra die in Pauw/Jinek beweerde dat er sprake was van een dubbel balkon. :P

En FvdG natuurlijk, maar daar kan ik me met momenten wel in vinden.
pi_182179497
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Sebas Diekstra die in Pauw/Jinek beweerde dat er sprake was van een dubbel balkon. :P

En FvdG natuurlijk, maar daar kan ik me met momenten wel in vinden.
Je vergeet Mark Williams-Thomas.
;)
pi_182712631
quote:
De patholoog die oordeelde dat het Nederlandse model Ivana Smit afgelopen december in Maleisië was overleden na een val van grote hoogte, heeft het lichaam van de jonge vrouw niet zelf onderzocht. Ze baseerde haar conclusie op basis van foto’s van de politie en haar ervaring.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-niet-zelf~aae2fddf/
Dit gaat dus over de supervisor van de patholoog die eerder haar verklaring introk toen ze geen antwoord kon geven op vragen over rigor mortis.

Betekent dit dat geen enkele patholoog (in Maleisie) het lichaam heeft onderzocht?
pi_182716088
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit gaat dus over de supervisor van de patholoog die eerder haar verklaring introk toen ze geen antwoord kon geven op vragen over rigor mortis.

Betekent dit dat geen enkele patholoog (in Maleisie) het lichaam heeft onderzocht?
Daar lijkt het inderdaad op... hoe is het mogelijk....

Patholoog 1. = Zunaizah. Heeft eerder haar verklaringen ingetrokken.
Patholoog 2. = Nurliza, cheffin van Zunaizah. Was op Hadj toen Zunaizah gehoord werd. Ze zegt nu dat:
.. haar conclusie over de doodsoorzaak van Smit gebaseerd is op foto’s van de politie en ervaring. Dat bleek woensdag tijdens het verhoor in de Maleisische rechtbank, waar de omstandigheden rond de dood van de jonge vrouw worden onderzocht. Ze oordeelde dat Ivana was overleden na een val van grote hoogte.
https://www.telegraaf.nl/(...)ana-smit-niet-direct
pi_182720638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:55 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op... hoe is het mogelijk....

Patholoog 1. = Zunaizah. Heeft eerder haar verklaringen ingetrokken.
Patholoog 2. = Nurliza, cheffin van Zunaizah. Was op Hadj toen Zunaizah gehoord werd. Ze zegt nu dat:
.. haar conclusie over de doodsoorzaak van Smit gebaseerd is op foto’s van de politie en ervaring. Dat bleek woensdag tijdens het verhoor in de Maleisische rechtbank, waar de omstandigheden rond de dood van de jonge vrouw worden onderzocht. Ze oordeelde dat Ivana was overleden na een val van grote hoogte.
https://www.telegraaf.nl/(...)ana-smit-niet-direct
Al kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat Zunaizah het lichaam wel onderzocht heeft.
pi_182721708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:48 schreef Physsic het volgende:

Betekent dit dat geen enkele patholoog (in Maleisie) het lichaam heeft onderzocht?
Nee.
pi_182724983
Kneuzenkermis daar
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182744478
Grote afwezigen: Alex en Luna Johnson; ‘Ivana Smit is niet over balkonrand gegooid’

Het eerste contact is er. Ze willen hun verhaal vertellen, zegt hij. Maar nog niet alles. ,,Je moet jezelf in ons verplaatsen. Ivana’s familie heeft ons in een positie gebracht waarin we moeten waken voor onze veiligheid en onterechte rechtsvervolging.’’

Het is onbekend waar Alex (44) en zijn van oorsprong Kazachstaanse vrouw Luna (31) momenteel zijn. E-mails worden versleuteld verstuurd via een beveiligde Zwitserse server.

Ze hebben al genoeg verklaard aan de politie, vinden ze. Bovendien zijn ze bang dat ze weer in de cel zullen belanden.


Lees verder> https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-gegooid~a94fb978/
´
pi_182744813
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Grote afwezigen: Alex en Luna Johnson; ‘Ivana Smit is niet over balkonrand gegooid’

Het eerste contact is er. Ze willen hun verhaal vertellen, zegt hij. Maar nog niet alles. ,,Je moet jezelf in ons verplaatsen. Ivana’s familie heeft ons in een positie gebracht waarin we moeten waken voor onze veiligheid en onterechte rechtsvervolging.’’

Het is onbekend waar Alex (44) en zijn van oorsprong Kazachstaanse vrouw Luna (31) momenteel zijn. E-mails worden versleuteld verstuurd via een beveiligde Zwitserse server.

Ze hebben al genoeg verklaard aan de politie, vinden ze. Bovendien zijn ze bang dat ze weer in de cel zullen belanden.


Lees verder> https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-gegooid~a94fb978/

Ik snap die angst wel. Ik snap opzich ook wel dat ze niet naar Maleisië willen terugkeren. Zelfs als ik overtuigd zou zijn van mijn onschuld zou ik dat misschien zelf ook niet doen. Met wat ik hier allemaal lees is mijn vertrouwen in de gang van zaken daar niet echt beter geworden. :P

Ik vind het alleen niet gepast om dat wel (weer) via de media hun verhaal te doen. Dat is wel erg makkelijk zonder kritische vragen.
pi_182744829
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Grote afwezigen: Alex en Luna Johnson; ‘Ivana Smit is niet over balkonrand gegooid’

Het eerste contact is er. Ze willen hun verhaal vertellen, zegt hij. Maar nog niet alles. ,,Je moet jezelf in ons verplaatsen. Ivana’s familie heeft ons in een positie gebracht waarin we moeten waken voor onze veiligheid en onterechte rechtsvervolging.’’

Het is onbekend waar Alex (44) en zijn van oorsprong Kazachstaanse vrouw Luna (31) momenteel zijn. E-mails worden versleuteld verstuurd via een beveiligde Zwitserse server.

Ze hebben al genoeg verklaard aan de politie, vinden ze. Bovendien zijn ze bang dat ze weer in de cel zullen belanden.


Lees verder> https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-gegooid~a94fb978/

Altijd bijzonder als mensen aangeven bang te zijn om weer in de cel te belanden.

Maar ja, hier vliegen de naakte 18 jarigen ook niet over de balkonrand...
pi_182745276
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik snap die angst wel. Ik snap opzich ook wel dat ze niet naar Maleisië willen terugkeren. Zelfs als ik overtuigd zou zijn van mijn onschuld zou ik dat misschien zelf ook niet doen. Met wat ik hier allemaal lees is mijn vertrouwen in de gang van zaken daar niet echt beter geworden. :P

Ik vind het alleen niet gepast om dat wel (weer) via de media hun verhaal te doen. Dat is wel erg makkelijk zonder kritische vragen.
Mijn gedachten over die Alex [en zijn mokkel] is nooit veranderd. Alex de narcist laat precies dat zien waar narcisten goed in zijn> het verhaal omdraaien en zichzelf als slachtoffer zien.

Natuurlijk heeft hij haar willen neuken. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks dmv drugs.

Dit nieuwe 'interview' is dan ook idd niet gepast. Zoals alles van de Johnsons als niet gepast gezien kan worden in deze omstandigheden.
Ze doen dan ook weinig moeite om het tegendeel te willen bewijzen.

Op een dag zal Karma hen tegemoet komen.. ^O^
´
pi_182745323
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar ja, hier vliegen de naakte 18 jarigen ook niet over de balkonrand...
Lijkt me ook vrijwel onmogelijk vanaf een chalet op de camping. :P
´
pi_182745364
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 23:16 schreef Kim-Holland het volgende:

Lijkt me ook vrijwel onmogelijk vanaf een chalet op de camping. :P
:D
pi_182750643
Half maart pakken de Johnsons definitief de koffers. ,,We waren alles verloren. Ons werk, onze bedrijven, vrienden, ons leven in Kuala Lumpur. We hadden geen reden om te blijven, en alle redenen om te vertrekken. Allemaal door de ongegronde beschuldigingen dat er iets strafbaars had plaatsgevonden. Zonder een spatje bewijs. Klinkt ons verhaal als dat van een echtpaar dat macht of invloed had in dat land? Was jij onder deze omstandigheden gebleven, wetende dat je familie gevaar zou lopen?’’ Hij schrijft de laatste zin in schreeuwende kapitalen.

:')

De toon in de e-mails houdt het midden tussen zelfbeklag, woede en vechtlust. Concrete vragen over de zaak blijven onbeantwoord.

De Johnsons uiten ook tegenbeschuldigingen. Ze vermoeden dat de familie Smit uiteindelijk een schadeclaim bij de Maleisische overheid neerlegt en daarom zo’n mediacircus creëert. ,,We hebben in de gevangenis gebeden dat de familie kracht zou krijgen nu ze het zo nodig had. Na onze vrijlating lazen we de verklaringen in de pers. Toen realiseerden we ons dat er waarschijnlijk nooit een dag komt waarop we de familie ons medeleven kunnen betuigen. De familie wilde veel meer.’’

:')

,,De harde waarheid is dat Ivana een leven leidde waar ze veel te jong voor was.’’ Johnson wijst erop dat Ivana een halfjaar voordat ze naar Kuala Lumpur kwam al drugs gebruikte. ,,We zijn zelf ouders. Het is moeilijk voor te stellen hoe zwaar het moet zijn om ook maar de minste verantwoordelijkheid te dragen voor de afslag in het leven die deze jongedame had genomen. Maar om ons de schuld voor haar dood in de schoenen te schuiven zonder enig bewijs, is verkeerd.’’

:') Maar wel samen drugs gebruiken met de jonge meid en nog seks hebben ook terwijl het jonge meisje onder invloed is. :')
pi_182751151
,,Ze (Ivana) was een geliefde vriendin voor wie we veel bewondering hadden. Misschien dat de aard van onze relatie moeilijk te accepteren is voor de familie, maar de relatie was echt en wederzijds, gebaseerd op wederzijds respect en eerlijkheid. We schamen ons er niet voor.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-gegooid~a94fb978/

Ja ja, ze wisten niet eens hoe oud ze was.
pi_182761677
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 23:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Lijkt me ook vrijwel onmogelijk vanaf een chalet op de camping. :P
😂
pi_182761920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:09 schreef RapaNui het volgende:
,,Ze (Ivana) was een geliefde vriendin voor wie we veel bewondering hadden. Misschien dat de aard van onze relatie moeilijk te accepteren is voor de familie, maar de relatie was echt en wederzijds, gebaseerd op wederzijds respect en eerlijkheid. We schamen ons er niet voor.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-gegooid~a94fb978/

Ja ja, ze wisten niet eens hoe oud ze was.
Omdat ze daar zelf over zou hebben gelogen, toch? Lijkt me niet hun schuld.
pi_182762373
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat ze daar zelf over zou hebben gelogen, toch? Lijkt me niet hun schuld.
waarom dan iemand een geliefde vriendin noemen?

Zo goed kenden ze haar dus niet
pi_182768157
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 23:13 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Mijn gedachten over die Alex [en zijn mokkel] is nooit veranderd. Alex de narcist laat precies dat zien waar narcisten goed in zijn> het verhaal omdraaien en zichzelf als slachtoffer zien.

Natuurlijk heeft hij haar willen neuken. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks dmv drugs.

Dit nieuwe 'interview' is dan ook idd niet gepast. Zoals alles van de Johnsons als niet gepast gezien kan worden in deze omstandigheden.
Ze doen dan ook weinig moeite om het tegendeel te willen bewijzen.

Op een dag zal Karma hen tegemoet komen.. ^O^
Tuurlijk. Wat een aanname. Niet goedschiks dan kwaadschiks. Ga spelen joh. Iedereen die hier zegt van ja het is een jonge meid blablabla. Ze is gewoon volwassen. Hoeveel pubers gebruiken wel geen pillen of coke in nederland (zonder dwang). Gewoon als recreatie. Dit topic begint even triest te worden als de kwaliteit van de maleisische politie.

Dus als je iemand bv een jaar kent en diegene zegt dat ze x jaar is en je daar niet na een jaar achterkomt dan kan dat ineens ook nog tegen je gebruikt worden als diegene zichzelf van een balkon afpleurt.

Kom eens naar buiten. Bezoek eens een ander continent. Dit slaat helemaal nergens op.

Maleisie: triest
Peter: triest
Gare users in dit topic: triest
Familie smit: ubertriest
pi_182768163
En kim holland zou zich uiteraard melden als getuige met kans op opsluiting ivm dit gare amateuristische politie en justitieapparaat :{w
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:45:10 #174
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_182768815
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat ze daar zelf over zou hebben gelogen, toch? Lijkt me niet hun schuld.
Ik vind het moeilijk te geloven hoor. Ze deed mee aan allerhande modellenwedstrijden, daar staat haar leeftijd zo bij.
Als ze al zo lang met haar omgingen en zo'n intieme band hadden, hadden ze haar leeftijd toch vast wel geweten. Haar echte leeftijd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_182769445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 05:28 schreef SOG het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wat een aanname. Niet goedschiks dan kwaadschiks. Ga spelen joh. Iedereen die hier zegt van ja het is een jonge meid blablabla. Ze is gewoon volwassen. Hoeveel pubers gebruiken wel geen pillen of coke in nederland (zonder dwang). Gewoon als recreatie. Dit topic begint even triest te worden als de kwaliteit van de maleisische politie.

Dus als je iemand bv een jaar kent en diegene zegt dat ze x jaar is en je daar niet na een jaar achterkomt dan kan dat ineens ook nog tegen je gebruikt worden als diegene zichzelf van een balkon afpleurt.

Kom eens naar buiten. Bezoek eens een ander continent. Dit slaat helemaal nergens op.

Maleisie: triest
Peter: triest
Gare users in dit topic: triest
Familie smit: ubertriest
een jaar???

Ze verbleef er net wat weken... :O
pi_182772710
Dus in een paar weken kan iemand geen geliefde vriendin worden icm niet weten hoe oud die iemand exact is?

En mensen die misbruik roepen. Alle volwassen mensen zijn gelijk. Doet me denken aan een vrouw die een man op zijn bek slaat, maar dan een klap terugkrijgt en roept "hey je mag geen vrouwen slaan".
pi_182773050
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:27 schreef SOG het volgende:
Dus in een paar weken kan iemand geen geliefde vriendin worden icm niet weten hoe oud die iemand exact is?

En mensen die misbruik roepen. Alle volwassen mensen zijn gelijk. Doet me denken aan een vrouw die een man op zijn bek slaat, maar dan een klap terugkrijgt en roept "hey je mag geen vrouwen slaan".
wie roept hier misbruik dan?
pi_182773145
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 05:30 schreef SOG het volgende:
En kim holland zou zich uiteraard melden als getuige met kans op opsluiting ivm dit gare amateuristische politie en justitieapparaat :{w
:')
´
pi_182786324
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wie roept hier misbruik dan?
Een blonde gilf :p
pi_182788597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:27 schreef SOG het volgende:
Dus in een paar weken kan iemand geen geliefde vriendin worden icm niet weten hoe oud die iemand exact is?
Ja. Een 44 jarige vent, die oud genoeg is om haar vader te zijn, die zelf ook vader is, een leven heeft opgebouwd als soort magnaat, had moeten weten dat ze 18 was. Haar naam was bekend in de modellenwereld etc. Ze had FB etc.

Een vent van 44 die haar binnen een paar weken een geliefde vriendin noemt, maar die niet eens over de reling kijkt om te controleren of het wel klopte wat de politie beweerde: dat Ivana over de reling was gevallen. Nee, hij stak een sigaret op.
  dinsdag 13 november 2018 @ 22:18:24 #181
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_183133035
Iemand hier nog updates over?
pi_183133383
Ze gaan eind deze maand verder met de zittingen.
pi_183406066
Zaak Ivana Smit naar climax: Kroongetuige in getuigenbankje

De rechtszaak rond de dood van fotomodel Ivana Smit bereikt een climax. Politie-inspecteur Faizal, die in Kuala Lumpur het onderzoek leidde, staat woensdag in de getuigenbank.
Assistant Superintendent Faizal heeft veel uit te leggen, vooral over het echtpaar Johnson, met wie Ivana in de fatale nacht naar huis ging.
[...]

Er is anderhalve dag uitgetrokken voor zijn verhoor. Ivana’s oom Fred Agenjo, woordvoerder van de familie Smit, ziet het verhoor als de climax. De familie denkt dat Faizal is omgekocht door Alex Johnson. ,,Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.’’ Agenjo is bang dat Faizal een rookgordijn op zal werpen. Dat hij wél alle juiste orders gaf, maar dat zijn onkundige ondergeschikten er een janboel van maakten.

Woensdag zal de officier van justitie Faizal bevragen. Vrijdag mag Sankara Nair, de advocaat van de familie Smit zijn kruisverhoor doen. Dat wordt een gevecht. Nair is een oud-politieman, hij had dezelfde rang als Faizal en weet exact de procedures. Hij zal Faizal bij alle fouten vragen waarom hij de procedures niet heeft gevolgd.
[...]
Volledig artikel> https://www.limburger.nl/(...)ge-in-getuigenbankje
´
pi_183406657
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja. Een 44 jarige vent, die oud genoeg is om haar vader te zijn, die zelf ook vader is, een leven heeft opgebouwd als soort magnaat, had moeten weten dat ze 18 was. Haar naam was bekend in de modellenwereld etc. Ze had FB etc.

Een vent van 44 die haar binnen een paar weken een geliefde vriendin noemt, maar die niet eens over de reling kijkt om te controleren of het wel klopte wat de politie beweerde: dat Ivana over de reling was gevallen. Nee, hij stak een sigaret op.
A) boeit niet welke leeftijd ze is, als ze meerderjarig is.
B) ja dat mag je aannemen. De kwaliteit van het onderzoek van de maleisische politie en het niveau van de woordvoerder van smit is van die aard dat dat goed een broodje aap verhaal kan zijn.
pi_183415179
De hoorzittingen zijn begonnen:

I saw no need for pathologist at the scene, cop tells Ivana inquest
“When post-mortems are carried out later, the pathologists can give an estimation of the time of death there and then,” Faizal, 38, told coroner Mahyon Talib.

However, Jothi reminded Faizal that corpses were put in a freezer prior to autopsies, affecting body temperature which was vital to making an accurate estimate of the time of death. They should also take the temperature as soon as the body was found, she added.

“The best thing to do is for pathologists to be at the crime scene. Please take note of this,” she said, to which Faizal said he would.

https://www.freemalaysiat(...)tells-ivana-inquest/
pi_183431341
Inspecteur zag geen nut in onderzoek patholoog op vindplek lichaam Ivana

Politie-inspecteur Abdullah Faizal zag de noodzaak niet dat een patholoog het lichaam van het jonge fotomodel Ivana Smit onderzocht op de plek waar ze was gevonden.
Dat zei hij woensdagochtend in het eerste deel van zijn verhoor in Kuala Lumpur waar in een rechtszaak wordt onderzocht of er strafbare feiten zijn gepleegd bij de dood van Ivana.

Geen reden

,,Toen we het lichaam van Ivana zagen was ze al dood. Ik was van mening dat er geen reden was om een patholoog erbij te halen omdat ze toch naar de afdeling pathologie van het Hospital Kuala Lumpur zou worden gebracht voor nader onderzoek’’, zei onderzoeksleider Faizal. Volgens hem is het niet altijd noodzakelijk dat een schouwarts ter plaatse komt om het tijdstip van overlijden vast te tellen.

Officier van Justitie Joy Rasan herinnerde Faizal eraan dat lichamen van slachtoffers in de koeling gaan waardoor er aan de hand van de lichaamstemperatuur geen tijdstip van overlijden meer is vast te stellen. Zij benadrukte dat de temperatuur van een overledene zo snel mogelijk opgenomen moet worden.

Ervaring
,,Het beste wat je kunt doen is zorgen dat een patholoog aanwezig is op de plaats delict. Alsjeblieft, denk daaraan’’, drukte de openbaar aanklaagster Faizal op het hart. Politie-inspecteur Faizal, die veertien jaar ervaring heeft, zei dat hij dat voortaan zou doen.

,,Wat een amateuristische bende is het onderzoek geweest. Niet te geloven’’, zegt Sébas Diekstra, de Nederlandse advocaat van de familie Smit. ,,Dat een onderzoeksleider op zitting uitleg moet krijgen over het temperaturen van een lichaam. Bizar.’’

Faizal vond de situatie overigens wel verdacht omdat Ivana naakt werd aangetroffen. Daarom liet hij de bewoner van het appartement op de 6e verdieping waar Ivana werd gevonden ondervragen. Ook stuurde hij zijn mensen naar de 20e verdieping waar Alex en Luna Johnson woonden. Het Amerikaanse echtpaar had heel de nacht gefeest met Ivana. Zij beweren dat ze sliepen en dat Ivana was verdwenen toen ze wakker werden.

Faizal stelde dat hij de order gaf dat de Johnsons op het politiebureau ondervraagd moesten worden. Dat kon hij zelf niet doen vanwege werkzaamheden elders.

Tolk
Het verhoor van de politie-inspecteur verloopt traag doordat hij soms antwoordt in het Engels en soms in Maleis zodat er ook een tolk nodig is. De Maleisische advocaat van de familie Smit, Sankara Nair, had vanmiddag maar een halfuurtje voor zijn kruisverhoor. Nair, voormalig politie-inspecteur, concludeerde op basis van het politie-onderzoek dat Faizal de wet en de vereiste procedures onvoldoende kent. De rechtbank heeft volgende week twee dagen ingepland waarop hij zijn kruisverhoor af kan maken.

Oom Fred Agenjo durft de uitkomst van de rechtszaak nog steeds niet te voorspellen. ,,Als je puur naar de feiten en de getuigenissen kijkt dan kan de rechter niet anders dan een strafzaak bevelen. Als de rechter dat doet dan zet ze ook de politietop te kakken tegenover de wereld. Dat doe je niet snel. Er spelen ook zaken als geloof, ras en gezichtsverlies.’’

Naar verwachting doet de rechter in januari uitspraak.
https://www.limburger.nl/(...)ndplek-lichaam-ivana
´
pi_183532704
De hoofdinspecteur in het onderzoek naar de dood van Ivana Smit heeft de boel geflest door te stellen dat er geen worsteling is geweest voorafgaand aan Smits val van het balkon. Onder druk van de advocaat van de familie moest hoofdonderzoeker Faizal Abdullah toegeven dat dit mogelijk toch het geval was geweest.
https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
pi_183533464
De politie in Kuala Lumpur heeft de dood van Ivana Smit nooit als een misdrijf onderzocht. De onderzoeksleider erkende pas dinsdag in een kruisverhoor dat er ‘misschien’ een spoor van een worsteling was.
Ook andere verdachte signalen waren echter geen reden voor nader onderzoek.

Kruisverhoor
Sankara Nair, de advocaat van de familie Smit, pakte inspecteur Faizal, de man die het onderzoek leidde, dinsdag in een kruisverhoor voor de Maleisische rechtbank hard aan.
[...]

Cider
Inspecteur Faizal was vanaf het moment dat hij Ivana’s ontzielde naakte lichaam zag ervan overtuigd dat het een noodlottig ongeluk was. Hij beweerde bijvoorbeeld dat hij een gebroken fles cider in het appartement van de Johnsons niet had gezien. Pas toen hij een foto van zijn eigen technische recherche onder ogen kreeg, gaf hij toe dat er een gebroken fles lag.

Faizal beaamde pas vandaag dat dat ‘misschien’ een spoor van een worsteling was. Ook de merkwaardige houding waarin Ivana werd gevonden, met de armen gebogen op haar borst - wat volgens de Nederlandse patholoog Frank van de Goot een aanwijzing was voor lijkstijfheid - was voor Faizal geen reden om nader te onderzoeken.

Faizal stond niet alleen in zijn hypothese. Sergeant Haliza, die de eerste dagen het onderzoek leidde, had zelfs orders gekregen van haar superieuren om de zaak als een ongeluk te beschouwen. Toen Faizal eenmaal het onderzoek helemaal overgenomen had, zag hij geen redenen daarvan af te wijken. Hij gaf wel orders om de voetsporen op het balkon, richting de rand, te onderzoeken. Hij geloofde dat die van Ivana waren. Eerder in de rechtszaak werd al vastgesteld dat volstrekt onduidelijk was van wie die voetstappen waren.

Misdrijf
Volgens Nair, zelf oud-politie-inspecteur, had Faizal uit moeten gaan van een misdrijf en dat onderzoek had misschien uit kunnen wijzen dat het een ongeluk was. Faizal, die zich veel details niet meer herinnerde en ook geen minutieus verslag van zijn onderzoek had bijgehouden, was het er niet mee eens.

Alex en Luna Johnson verlieten Maleisië op 29 maart. Een paar weken eerder kwamen er drie belangrijke rapporten vrij: het dna-onderzoek (er werd dna van Alex Johnson onder Ivana’s nagels gevonden), het toxicologisch rapport (er waren zoveel drugs gebruikt dat Ivana mogelijk al dood was toen ze viel) en de autopsie. Volgens Nair heeft Faizal de rapporten niet bestudeerd, want dan had hij aanwijzingen gevonden om op door te rechercheren. Nair: ,,En toen waren de vogels gevlogen.’’

Geen idee
Faizal zei geen idee te hebben waar de Johnsons momenteel zijn. De Amerikanen werden opgeroepen om te getuigen, maar ze weigeren terug te keren naar Maleisië. Ze zijn onschuldig, verklaarden ze.

Politie-inspecteur Faizal is de laatste getuige in de rechtszaak die moet bepalen of de dood van Ivana Smit alsnog als een misdrijf moet worden onderzocht. Morgen is de laatste zittingsdag. In januari wordt beslist of er een strafrechtelijk onderzoek nodig is en of er een internationaal opsporingsbevel voor de Johnsons wordt uitgevaardigd.
https://www.limburger.nl/(...)spoor-van-worsteling
´
pi_183551897
Inspecteur vond Johnsons verdacht, maar deed niks

Inspecteur Abdullah Faizal, de Maleisische politieman die de dood van Ivana Smit onderzocht, geloofde de verklaring van Alex en Luna Johnson niet, maar deed er niets mee. Hij verdenkt het Amerikaanse echtpaar nog steeds niet.

[..]

Lijkstijfheid
De 38-jarige politieman heeft veertien jaar ervaring. Nair vroeg hem op hij het niet vreemd vond dat de armen van Ivana gebogen over haar borst lagen en bleven liggen toen delen van het balkondak werden verwijderd. ,,Heeft u weleens gehoord van lijkstijfheid, dat een lichaam drie tot vier uur na de dood verstijft?’’ vroeg Nair. Faizal antwoordde dat hij nog nooit van lijkstijfheid had gehoord. ,,Is dit uw eerste zaak waarin iemand overlijdt’’, reageerde de rechter. Faizal zei dat hij wel een paar moordzaken had behandeld, maar nooit een zoals deze.
[..]

Surrealistisch
Ivana’s oom Fred Agenjo noemt het laatste verhoor surrealistisch. ,,Mijn mond valt open bij deze getuigenis. Ik weet niet wat ik moet zeggen. We neigen ernaar dat hij zijn onwetendheid en incompetentie speelt, acteert. Ik bedoel : je hoeft geen rocket scientist te zijn om kennis te hebben van het fenomeen lijkstijfheid. Maar op het moment dat een inspecteur met 14 jaar ervaring claimt dat hij het niet kent, wordt het bijzonder ongeloofwaardig. Dan komen we weer terug op ons oorspronkelijke bewering. De man heeft andere belangen om de Johnsons de dans te laten ontspringen. Financiële belangen. We hebben aanwijzingen dat geld en crypto currency van eigenaar zijn gewisseld. We hebben alleen geen keihard bewijs.’’

Volledig artikel> https://www.limburger.nl/(...)dacht-maar-deed-niks

Aanvullend artikel> Welles-nietes om autopsierapport Ivana Smit
https://www.telegraaf.nl/(...)ierapport-ivana-smit

[ Bericht 6% gewijzigd door Kim-Holland op 05-12-2018 17:07:15 ]
´
pi_183877285
“Amerikaans koppel keek toe hoe Belgisch-Nederlandse model Ivana Smit stierf”

Alex en Luna Johnson hebben het Belgisch-Nederlandse model Ivana Smit (19) mogelijk zien sterven. Dat betoogt de advocaat van de familie Smit, Sankara Nair, vandaag in zijn schriftelijke slotpleidooi voor de rechtbank in Maleisië. Als het Amerikaanse echtpaar veroordeeld wordt, wacht het tien jaar celstraf.

Advocaat Sankara Nair gaat in zijn 68 pagina’s lange pleidooi uitvoerig in op de getuigenissen van de afgelopen vier maanden. Nair stelt dat de Johnsons via een internationaal arrestatiebevel aangehouden moeten worden. Na hun arrestatie kunnen ze worden uitgeleverd aan Maleisië. In Kuala Lumpur kunnen ze dan gehoord worden in een strafrechtelijk onderzoek. Volgens Nair is er in elk geval sprake van dood door schuld, waarop in Maleisië tot tien jaar celstraf staat.

Fataal
Nair concludeert dat Ivana op 7 december 2017 zo veel drugs en alcohol in haar bloed had dat het haar fataal werd. De Johnsons, het Amerikaanse echtpaar waarmee ze de nacht had doorgebracht, stonden erbij en keken ernaar. Mogelijk zijn de drugs haar toegediend door deze te mixen met zoete cider. De combinatie en de hoeveelheid drugs moeten geleid hebben tot hyperthermie, oververhitting van het lichaam, met dodelijke afloop. Er werd geen noodnummer gebeld door de Amerikanen.

Toen Ivana dood was, hebben de Johnsons uren nagedacht hoe ze dit moesten uitleggen aan de autoriteiten. Maleisië kent strenge straffen voor drugsgebruik en drugsbezit. Ze besloten, volgens de familie Smit, om het op een ongeluk of zelfmoord te laten lijken door haar over de balkonrand te gooien. De familie heeft nooit geloofd in een ongeluk. Er zijn sterke aanwijzingen dat er al lijkstijfheid ingetreden was voordat Ivana over de balkonrand ging en veertien verdiepingen viel. Dat verklaart ook dat ze naakt gevonden werd. Is er eenmaal lijkstijfheid ingetreden, dan is het onmogelijk het lichaam nog te kleden.

Alarmbellen
Nair noemt de conclusie van de politie dat Ivana’s dood een ongeluk was, onkundig en vooringenomen. Er hadden tal van alarmbellen moeten afgaan toen de Johnsons met halfbakken verklaringen kwamen dat ze niet wisten waar Ivana was, terwijl Ivana’s telefoons op tafel lagen en haar kleding in de inloopkast hing.

Iedere politiefunctionaris die in de getuigenbank plaatsnam, vertelde dat de situatie verdacht was, maar er werd niet naar gehandeld. De plaats delict werd niet verzegeld en er werd maar beperkt dna-onderzoek gedaan. De cider, waarmee Ivana mogelijk was bedwelmd, werd niet onderzocht. Ook ging de politie in de fout door Luna Johnsons vanuit de politiecel de schoonmaakster te laten bellen. Zij dweilde de vloer van het appartement, ruimde glasscherven op en verwisselde de vuilniszakken. Pas toen ze klaar was, kwam de technische recherche het appartement in voor sporenonderzoek. Op 29 maart verlieten de Johnsons Maleisië. Ze zeggen dat ze onschuldig zijn.

De rechter doet 22 januari 2019 uitspraak over de vraag of de dood van Ivana Smit een ongeluk of een misdrijf was.
https://www.hln.be/nieuws(...)mit-stierf~a792a937/

https://www.limburger.nl/(...)toe-hoe-ivana-stierf
´
pi_183879648
Video: Journalist Ton Voermans aan het woord over de zaak Ivana Smit:

https://www.ad.nl/buitenl(...)ana-stierf~a792a937/
pi_183906717
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:10 schreef Kim-Holland het volgende:
“Amerikaans koppel keek toe hoe Belgisch-Nederlandse model Ivana Smit stierf”

Alex en Luna Johnson hebben het Belgisch-Nederlandse model Ivana Smit (19) mogelijk zien sterven. Dat betoogt de advocaat van de familie Smit, Sankara Nair, vandaag in zijn schriftelijke slotpleidooi voor de rechtbank in Maleisië. Als het Amerikaanse echtpaar veroordeeld wordt, wacht het tien jaar celstraf.

Advocaat Sankara Nair gaat in zijn 68 pagina’s lange pleidooi uitvoerig in op de getuigenissen van de afgelopen vier maanden. Nair stelt dat de Johnsons via een internationaal arrestatiebevel aangehouden moeten worden. Na hun arrestatie kunnen ze worden uitgeleverd aan Maleisië. In Kuala Lumpur kunnen ze dan gehoord worden in een strafrechtelijk onderzoek. Volgens Nair is er in elk geval sprake van dood door schuld, waarop in Maleisië tot tien jaar celstraf staat.

Fataal
Nair concludeert dat Ivana op 7 december 2017 zo veel drugs en alcohol in haar bloed had dat het haar fataal werd. De Johnsons, het Amerikaanse echtpaar waarmee ze de nacht had doorgebracht, stonden erbij en keken ernaar. Mogelijk zijn de drugs haar toegediend door deze te mixen met zoete cider. De combinatie en de hoeveelheid drugs moeten geleid hebben tot hyperthermie, oververhitting van het lichaam, met dodelijke afloop. Er werd geen noodnummer gebeld door de Amerikanen.

Toen Ivana dood was, hebben de Johnsons uren nagedacht hoe ze dit moesten uitleggen aan de autoriteiten. Maleisië kent strenge straffen voor drugsgebruik en drugsbezit. Ze besloten, volgens de familie Smit, om het op een ongeluk of zelfmoord te laten lijken door haar over de balkonrand te gooien. De familie heeft nooit geloofd in een ongeluk. Er zijn sterke aanwijzingen dat er al lijkstijfheid ingetreden was voordat Ivana over de balkonrand ging en veertien verdiepingen viel. Dat verklaart ook dat ze naakt gevonden werd. Is er eenmaal lijkstijfheid ingetreden, dan is het onmogelijk het lichaam nog te kleden.

Alarmbellen
Nair noemt de conclusie van de politie dat Ivana’s dood een ongeluk was, onkundig en vooringenomen. Er hadden tal van alarmbellen moeten afgaan toen de Johnsons met halfbakken verklaringen kwamen dat ze niet wisten waar Ivana was, terwijl Ivana’s telefoons op tafel lagen en haar kleding in de inloopkast hing.

Iedere politiefunctionaris die in de getuigenbank plaatsnam, vertelde dat de situatie verdacht was, maar er werd niet naar gehandeld. De plaats delict werd niet verzegeld en er werd maar beperkt dna-onderzoek gedaan. De cider, waarmee Ivana mogelijk was bedwelmd, werd niet onderzocht. Ook ging de politie in de fout door Luna Johnsons vanuit de politiecel de schoonmaakster te laten bellen. Zij dweilde de vloer van het appartement, ruimde glasscherven op en verwisselde de vuilniszakken. Pas toen ze klaar was, kwam de technische recherche het appartement in voor sporenonderzoek. Op 29 maart verlieten de Johnsons Maleisië. Ze zeggen dat ze onschuldig zijn.

De rechter doet 22 januari 2019 uitspraak over de vraag of de dood van Ivana Smit een ongeluk of een misdrijf was.
https://www.hln.be/nieuws(...)mit-stierf~a792a937/

https://www.limburger.nl/(...)toe-hoe-ivana-stierf
Bizarre titel, daar het niet vastgesteld is en niets meer is dan een bewering van de advocaat van de familie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183912751
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Bizarre titel, daar het niet vastgesteld is en niets meer is dan een bewering van de advocaat van de familie.
moet kunnen, vorig jaar konden we titels lezen over zelfmoord. Was uiteindelijk niet meer dan een bewering van een omgekochte recherche en een verdachte van moord.
pi_183912776
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 06:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

moet kunnen, vorig jaar konden we titels lezen over zelfmoord. Was uiteindelijk niet meer dan een bewering van een omgekochte recherche en een verdachte van moord.
Ik las vorig jaar vooral titels als ‘moord is bewezen’.
pi_183914742
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 07:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik las vorig jaar vooral titels als ‘moord is bewezen’.
Maakt niet uit
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:16:03 #196
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_184025465
Uur van de waarheid wordt nog even uitgesteld.
Uitspraak zaak-Ivana Smit uitgesteld tot maart door pelgrimstocht rechter https://www.nu.nl/buitenl(...)mstocht-rechter.html
De mensen zijn gek geworden
pi_184025823
Dan moeten ze nog langer in spanning zitten..
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_184028020
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_185457383
Morgenochtend (lokale tijd, vannacht Nederlandse tijd) doet de rechter in de Maleisische stad uitspraak.

Rechter Mahyon Binti Talib heeft vier keuzes. Ivana’s dood was een ongeluk, zelfmoord, of doodslag óf ze stelt vast dat niet te achterhalen is hoe de 18-jarige vrouw om het leven kwam.

De eerste twee opties lijken uitgesloten. Bij het bezoek van de rechtbank aan het appartement werd al duidelijk: het is bijna niet mogelijk om zomaar over de rand te vallen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)uitspraak~aabdf88f8/
pi_185466145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:25 schreef Nober het volgende:
Morgenochtend (lokale tijd, vannacht Nederlandse tijd) doet de rechter in de Maleisische stad uitspraak.

Rechter Mahyon Binti Talib heeft vier keuzes. Ivana’s dood was een ongeluk, zelfmoord, of doodslag óf ze stelt vast dat niet te achterhalen is hoe de 18-jarige vrouw om het leven kwam.

De eerste twee opties lijken uitgesloten. Bij het bezoek van de rechtbank aan het appartement werd al duidelijk: het is bijna niet mogelijk om zomaar over de rand te vallen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)uitspraak~aabdf88f8/
Was deze rechtszaak niet enkel om te onderzoeken of de politie haar taak voldoende heeft uitgevoerd en of er nog een vervolg onderzoek moet worden gestart? Uit dat artikel lijkt het net of de rechter al gaat beslissen tot welke conclusie het politie-onderzoek had moeten leiden.
pi_185467758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:25 schreef Nober het volgende:

Rechter Mahyon Binti Talib heeft vier keuzes. Ivana’s dood was een ongeluk, zelfmoord, of doodslag óf ze stelt vast dat niet te achterhalen is hoe de 18-jarige vrouw om het leven kwam.
Het is in deze zaak onmogelijk om vast te stellen hoe ze om het leven is gekomen.
pi_185469071
Oh die persoon is eindelijk terug van de pelgrimstocht :') :') :') :')
  vrijdag 8 maart 2019 @ 01:45:42 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185469315
Snel hoor die Maleisische rechtspraak. In het Westen slepen rechtszaken ingewikkelder dan zaken die voor een politierechter komen (kleine diefstal, kleine verkeersmisdrijven) jaren voort. Psychologische marteling voor de nabestaanden.
pi_185470337
quote:
Weinig verrassend. Schreeuwende krantenkoppen, maar nooit echt concreet bewijs.
pi_185470492
De rechter heeft overwogen dat er gelet op een aantal aanwijzingen wel sprake zou kunnen zijn van een misdrijf, maar dat niet meer exact vastgesteld kan worden wat er is gebeurd tussen Ivana en het echtpaar.
https://www.nu.nl/buitenl(...)et-als-misdrijf.html
pi_185470603
Niet zo raar ook als je zo'n belabberd slecht politie- en forensisch apparaat hebt dat fout op fout maakt, en zelfs het echtpaar het appartement nog laat schoonmaken die dag van haar dood, dat je dan niet meer kunt vaststellen wat er gebeurd is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_185471159
Ik lees op nu.nl dat wij de zaak in hoger beroep nog eens gaan overdoen.

Blijft lastig, deze zaak stink erger dan surströmming, maar wat kan jij nu nog boven water krijgen, nadat het onderzoek in het begin zo slecht is uitgevoerd.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:12:37 #209
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185471488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 07:33 schreef RapaNui het volgende:
De rechter heeft overwogen dat er gelet op een aantal aanwijzingen wel sprake zou kunnen zijn van een misdrijf, maar dat niet meer exact vastgesteld kan worden wat er is gebeurd tussen Ivana en het echtpaar.
https://www.nu.nl/buitenl(...)et-als-misdrijf.html
Was het dan de taak van de rechter om dat in deze zaak te beslissen? Ik dacht dat er sec moest worden bepaald of er redelijkerwijs kon worden getwijfeld aan de officiële lezing van de gebeurtenissen en er aanleiding was om eventueel een misdrijf te vermoeden. Al het andere lijkt me werk voor een team dat zich inhoudelijk met de zaak gaat bezighouden.
pi_185472375
quote:
Dat zei ik vanaf het begin al.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_185472849
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:52 schreef superniger het volgende:
[..]

Dat zei ik vanaf het begin al.
Iedereen die zich gewoon aan de feiten hield...
  vrijdag 8 maart 2019 @ 11:08:25 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185473656
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:52 schreef superniger het volgende:
[..]

Dat zei ik vanaf het begin al.
Gauw solliciteren bij de rechtbank in Maleisië dan.

Deze uitspraak stond in de lijn der verwachting, een internationale zaak waarbij de onderzoeksmethodes onder de loep kwamen te liggen. Als deze rechter anders had geoordeeld dan ach ik de kans groot dat deze rechter snel van het toneel zou verdwijnen.
pi_185473878
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]

Gauw solliciteren bij de rechtbank in Maleisië dan.

Deze uitspraak stond in de lijn der verwachting, een internationale zaak waarbij de onderzoeksmethodes onder de loep kwamen te liggen. Als deze rechter anders had geoordeeld dan ach ik de kans groot dat deze rechter snel van het toneel zou verdwijnen.
Wat een onzin zeg. Het is daar geen bananenrepubliek. Als je niet weet waar je het over hebt moet je niet dit soort beschuldigingen uiten.
pi_185474041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:49 schreef maan_man het volgende:
Ik lees op nu.nl dat wij de zaak in hoger beroep nog eens gaan overdoen.

Blijft lastig, deze zaak stink erger dan surströmming, maar wat kan jij nu nog boven water krijgen, nadat het onderzoek in het begin zo slecht is uitgevoerd.
Nog lang geen rust voor de familie zelf dus.. Soms vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is.
pi_185474804
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:35 schreef Physsic het volgende:
[..]

Nog lang geen rust voor de familie zelf dus.. Soms vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is.
Nee. Maar ja, die zoeken iets wat ze nooit zullen krijgen. Sneu wel. Kan het mij ook ergens wel voorstellen, je dochter verliezen is een harde klap.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:41:29 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185475233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Wat een onzin zeg. Het is daar geen bananenrepubliek.
Dat is het juist wel.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:02:30 #217
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185475625
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:35 schreef Physsic het volgende:
[..]

Nog lang geen rust voor de familie zelf dus.. Soms vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is.
Accepteer gewoon dat het stom ongeluk was, sluit het af en ga verder met je leven. Wat schiet je op met elke keer weer opnieuw die hele ellende doorgaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185475998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Iedereen die zich gewoon aan de feiten hield...
Precies.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185480557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]

Accepteer gewoon dat het stom ongeluk was, sluit het af en ga verder met je leven.
Wow.Zeker zelf nog nooit iemand verloren?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:25:41 #220
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185480580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 17:24 schreef maaike2017 het volgende:
[..]

Wow.Zeker zelf nog nooit iemand verloren?
:') Ja natuurlijk wel, maar wat bereik je ermee als je maar door blijft gaan? De rechter stelt vast dat het ongeluk is, einde zaak, ga verder met je leven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185491238
De Maleisische rechter spreekt:
"I agree with Dr Frank that death occurred before the body was found on the balcony of the sixth-floor unit,” she said, referring to Dr Frank van de Goot of the Netherlands.

She said rigor mortis took place at around 10am or 11am that day.

She also said the bruises on Smit’s arms and the back of her neck, the presence of broken glass bottles in the 20th-floor unit, and the DNA of Alex Johnson found under Smit’s fingernails, suggested the possibility of foul play.

“We can’t find out what really happened between the three of them – Alex, Luna and Ivana – so the court is ruling the death as misadventure.”
https://www.freemalaysiat(...)led-as-misadventure/
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:05:53 #222
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185491316
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:57 schreef RapaNui het volgende:

“We can’t find out what really happened between the three of them – Alex, Luna and Ivana – so the court is ruling the death as misadventure.”
https://www.freemalaysiat(...)led-as-misadventure/
Vreemd. Ik kan me voorstellen dat de rechter zoiets zegt als de andere betrokkenen óók dood zijn, maar dat is hier toch niet aan de orde. Ze zijn niet van de aardbodem verdwenen, zijn bij zinnen en kunnen theoretisch dus nog steeds ondervraagd en eventueel berecht worden.
pi_185491469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]

Dat is het juist wel.
Hoe vaak ben jij er al geweest? 0 keer? Je kletst gewoon uit je nek.
pi_185491479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]

Vreemd. Ik kan me voorstellen dat de rechter zoiets zegt als de andere betrokkenen óók dood zijn, maar dat is hier toch niet aan de orde. Ze zijn niet van de aardbodem verdwenen, zijn bij zinnen en kunnen theoretisch dus nog steeds ondervraagd en eventueel berecht worden.
Maar willen niet komen en niet verklaren. Dus wat dan?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:21:29 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185491503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Hoe vaak ben jij er al geweest? 0 keer? Je kletst gewoon uit je nek.
Wat een aanname weer, en daarnaast zo dat verschil maken?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:28:36 #226
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185491577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Maar willen niet komen en niet verklaren. Dus wat dan?
Ik ben niet op de hoogte van de finesses van het rechtssysteem daar, maar het komt me als leek nogal vreemd voor dat op grond van gebrek aan mogelijkheden om de eventuele daders naar de rechtszaal te krijgen de stellige conclusie wordt getrokken dat het "dus" om een ongeluk ging.
pi_186887338
Nu bij M. Er is eeen docu gemaakt.
pi_186887458
Nou er zou een nieuwe getuige zijn. Verder niks over gezegd.

Ik vind het sws onzin om te stellen dat omdat de schoonmaakster is gebeld om schoon te maken je iets te verbergen zou hebben. Het is miss een aanwijzing maar niet zo dat dat direct leidt tot dat ze iets te verbergen hebben. En wat de patholoog te zeggen heeft staan vol met de woorden 'kan' en 'kunnen'. Dus vooralsnog geen hard bewijs.

Civiele zaak in amerika wordt wel interessant.
pi_186963286
Vanavond om 20.30 op SBS.

Ik heb in de ogen gekeken van iemand die keihard is, en in ieder geval in staat om Ivana Smit naar beneden te hebben gegooid.
https://www.telegraaf.nl/(...)over-dood-ivana-smit
pi_186963533
D8 dat er een nieuwe getuige was. Behoudens de confrontatie met luna niks nieuws dus. Civiele zaak lijkt mij echt kansloos. Beter klagen ze de maleisische justitie aan voor gebrekkig onderzoek. Als in deze zaak momenteel iemand onwettig bezig geweest is wat nu bewijsbaar is dan is het dat gebrekkig justitieel apparaat wel van maleisie.

Interview bij talkshow M was btw echt slecht. Geen kritische vragen/opmerkingen van de host. Alleen maar ja en amen. Is gewoon een zaak die nooit opheldering gaat krijgen lijkt het.
pi_186963683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik ben niet op de hoogte van de finesses van het rechtssysteem daar, maar het komt me als leek nogal vreemd voor dat op grond van gebrek aan mogelijkheden om de eventuele daders naar de rechtszaal te krijgen de stellige conclusie wordt getrokken dat het "dus" om een ongeluk ging.
Idd conclusie die nergens op slaat. Ze was volgens de rechter al dood voordat ze naar beneden viel. Er waren 2 personen in de flat. Hoezo is er dan niets te bewijzen. Hele onderzoek is 1 groot gepruts van begin tot eind. Zou me niet verbazen dat ze daar bij justitie ergens een zak geld hebben gekregen van die amerikaan, gezien de gang van zaken die idd niet misstaan bij de term bananenrepubliek.
pi_186963741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Het is daar geen bananenrepubliek. Als je niet weet waar je het over hebt moet je niet dit soort beschuldigingen uiten.
https://www.trtworld.com/(...)a22f8aaebd59c534e471

https://www.news.com.au/t(...)4977ece85bfcd1ae7bee is idd geen bananenrepubliek :D
  zondag 19 mei 2019 @ 17:31:39 #234
438255 RapaNui
Chiatos
pi_186967552
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2019 13:48 schreef IriYe het volgende:
Vanavond om 20.30 op SBS.

Ik heb in de ogen gekeken van iemand die keihard is, en in ieder geval in staat om Ivana Smit naar beneden te hebben gegooid.
https://www.telegraaf.nl/(...)over-dood-ivana-smit
,,We hadden echt een band”, zegt Luna tegen Mail on Sunday. „We hadden lange gesprekken en soms leek het alsof we elkaar al jaren kenden."
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-trio-br~a6933723/
  zondag 19 mei 2019 @ 17:40:22 #235
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_186967719
Vanavond SBS 6 ik zit voor de buis
pi_186967831
Beseffen mensen dat Ivana niet op zichzelf stond. Ook nu as we speak heb je tientallen duizenden van dit soort 'meisjes' op deze wereld die met vage figuren en alleman naar bed gaan en feesten. The thot-life (that hoe over there-life) leven. Die net zo goed aan hun einde kunnen komen. Vaak gaat dit dus echter goed. In geval van Ivana ging het alleen fout. Deze tijdbommen zijn in grote getalen meer aanwezig op de wereld dan je miachien denkt Ivana was er een met tragische afloop. Verder niet bijzonder dus naar mijn persoonlijke mening.
  zondag 19 mei 2019 @ 17:53:53 #237
484078 dokter.knakworst
unox in je hol
pi_186967959
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:47 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Beseffen mensen dat Ivana niet op zichzelf stond. Ook nu as we speak heb je tientallen duizenden van dit soort 'meisjes' op deze wereld die met vage figuren en alleman naar bed gaan en feesten. The thot-life (that hoe over there-life) leven. Die net zo goed aan hun einde kunnen komen. Vaak gaat dit dus echter goed. In geval van Ivana ging het alleen fout. Deze tijdbommen zijn in grote getalen meer aanwezig op de wereld dan je miachien denkt Ivana was er een met tragische afloop. Verder niet bijzonder dus naar mijn persoonlijke mening.
Waren de loempia's over de datum toen je deze onzin schreef? :')
metal up your ass
pi_186981396
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:40 schreef jigggy het volgende:
Vanavond SBS 6 ik zit voor de buis
uiteindelijk blijft het bij confronteren en 0,0 resultaat in vervolging
pi_186981671
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:18 schreef Craptacular het volgende:

[..]

uiteindelijk blijft het bij confronteren en 0,0 resultaat in vervolging
Wat mij vooral stoorde aan de confrontatie is dat hij overal antwoorden wou op zijn spervuur aan vragen maar haar geen ruimte gaf om maar een woord te zeggen met zijn gebulder. Ik snap dat hij woedend is en vol adrenaline, maar hij had zichzelf totaal niet onder controle op dat moment.

Verder een prima documentaire en ben benieuwd naar een vervolg[ing], áls die er komt.
pi_186982654
"Geen druppel bloed gevonden"

Je ziet duidelijk bloed op de fotos.

Verhaal hangt alleen vast aan het verhaal van 1 patholoog. Schandalig ook dat de maleisische rechter op basis hiervan een conclusie maakt.

Echt schandalige gang van zaken. Dit is gewoon laster/smaad oid
  maandag 20 mei 2019 @ 13:36:25 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186982778
Die Luna zag er minder debiel uit dan op eerdere foto’s. :@

Hoe kwamen die jaloezieën op haar lichaam?
pi_186983344
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Luna zag er minder debiel uit dan op eerdere foto’s. :@

Hoe kwamen die jaloezieën op haar lichaam?
Nadat ze werd ontdekt werd haar naakte lichaam bedekt door de conciërge en/of Vanessa en/of politie met materiaal dat ergens op de grond lag. Dat staat in een van de vele media berichten.
  maandag 20 mei 2019 @ 14:27:31 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186983414
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nadat ze werd ontdekt werd haar naakte lichaam bedekt door de conciërge en/of Vanessa en/of politie met materiaal dat ergens op de grond lag. Dat staat in een van de vele media berichten.
ok, ik blijf het een vage zaak vinden. Gaat de familie nog juridische stappen ondernemen?
pi_186984888
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ok, ik blijf het een vage zaak vinden. Gaat de familie nog juridische stappen ondernemen?
Ja toch: beroep in Maleisië en civiele zaak in de VS
  zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52:16 #245
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_187081018
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:47 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Beseffen mensen dat Ivana niet op zichzelf stond. Ook nu as we speak heb je tientallen duizenden van dit soort 'meisjes' op deze wereld die met vage figuren en alleman naar bed gaan en feesten. The thot-life (that hoe over there-life) leven. Die net zo goed aan hun einde kunnen komen. Vaak gaat dit dus echter goed. In geval van Ivana ging het alleen fout. Deze tijdbommen zijn in grote getalen meer aanwezig op de wereld dan je miachien denkt Ivana was er een met tragische afloop. Verder niet bijzonder dus naar mijn persoonlijke mening.
Ik sluit me hierbij aan. Heb ook een tijd flink gefeest toen ik jong was, maar ik ben altijd van drugs en vage figuren weggebleven. Tientallen meisjes die ik tegenkwam en dat dus wel deden. Resulteerde in één geval erin dat iemand op verdachte wijze uit een raam viel. Gelukkig leeft dit meisje nog wel, maar ze laat zich nog steeds met vage en drugs figuren in. En van die andere meisjes hoor ik de meest vage verhalem over de meest vage situaties.

Moraal van het verhaal: blijf gewoon van die troep af en laat je vooral niet met rare en/of vage situaties in. Laat Ivana hier het bekendste voorbeeld van zijn.
With love :*
pi_187081060
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 14:52 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan. Heb ook een tijd flink gefeest toen ik jong was, maar ik ben altijd van drugs en vage figuren weggebleven. Tientallen meisjes die ik tegenkwam en dat dus wel deden. Resulteerde in één geval erin dat iemand op verdachte wijze uit een raam viel. Gelukkig leeft dit meisje nog wel, maar ze laat zich nog steeds met vage en drugs figuren in. En van die andere meisjes hoor ik de meest vage verhalem over de meest vage situaties.

Moraal van het verhaal: blijf gewoon van die troep af en laat je vooral niet met rare en/of vage situaties in. Laat Ivana hier het bekendste voorbeeld van zijn.
Het is ook gewoon een wereld niet anders dan de porno, al die actrices zitten ook aan de drugs.

In de modellen wereld net zo goed en ook dan is het een kwestie van omhoog neuken in die wereld.

Enfin, wel is deze zaak natuurlijk zo stinkend aan alle kanten.
Het oordeel van de rechter blijft ronduit bizar, het onderzoek was slecht en gehaast en kwam tot tegenstrijdige conclusies.

Feit dat die Amerikanen in praktische zin zichzelf een tijd van de aardbodem hebben laten verdwijnen zegt ook al meer dan genoeg.
pi_187081109
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 14:52 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan. Heb ook een tijd flink gefeest toen ik jong was, maar ik ben altijd van drugs en vage figuren weggebleven. Tientallen meisjes die ik tegenkwam en dat dus wel deden. Resulteerde in één geval erin dat iemand op verdachte wijze uit een raam viel. Gelukkig leeft dit meisje nog wel, maar ze laat zich nog steeds met vage en drugs figuren in. En van die andere meisjes hoor ik de meest vage verhalem over de meest vage situaties.

Moraal van het verhaal: blijf gewoon van die troep af en laat je vooral niet met rare en/of vage situaties in. Laat Ivana hier het bekendste voorbeeld van zijn.
Maar je hebt dus wel drank gedaan en wel eens teveel?
Maar dat mag dus wel als je maar geen drugs neemt. Niet alleen drugs is troep, alcohol is net zo goed troep
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:20:12 #248
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_187083643
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je hebt dus wel drank gedaan en wel eens teveel?
Maar dat mag dus wel als je maar geen drugs neemt. Niet alleen drugs is troep, alcohol is net zo goed troep
Ja tuurlijk, het blijft toch uitgaan. Maar wel met mate ;)
With love :*
pi_187084519
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:20 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, het blijft toch uitgaan. Maar wel met mate ;)
Meloewa niet springen!! ;(
pi_187085041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 14:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een wereld niet anders dan de porno, al die actrices zitten ook aan de drugs.

In de modellen wereld net zo goed en ook dan is het een kwestie van omhoog neuken in die wereld.

Enfin, wel is deze zaak natuurlijk zo stinkend aan alle kanten.
Het oordeel van de rechter blijft ronduit bizar, het onderzoek was slecht en gehaast en kwam tot tegenstrijdige conclusies.

Feit dat die Amerikanen in praktische zin zichzelf een tijd van de aardbodem hebben laten verdwijnen zegt ook al meer dan genoeg.
Yeah right. Jij zou lekker terug gaan naar die bananenrepubliek?
pi_187085177
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:08 schreef SOG het volgende:

[..]

Yeah right. Jij zou lekker terug gaan naar die bananenrepubliek?
Ze kwamen er graag blijkbaar.
En ook na een mogelijke moord kwamen ze er nog goed weg.
pi_187178992
De Johnsons zetten de tegenaanval in. Familie Smit kan een aangifte wegens smaad en laster tegemoet zien:

quote:
’Johnsons zijn aantijgingen over dood Ivana Smit zat’

Alexander en Luna Johnson, de Amerikanen die betrokken zouden zijn bij de dood van fotomodel Ivana Smit, ondernemen juridische stappen om de beschuldigingen te stoppen. „Wij zijn onschuldig, maar liggen al anderhalf jaar onder vuur door een lastercampagne. Nu is het genoeg.”

Alex en Luna Johnson, die nu in Miami wonen, zijn de aantijgingen zat. De familie Smit kan volgens het AD een aanklacht wegens smaad en laster tegemoet zien als de familie de Johnsons verantwoordelijk blijft houden voor de dood van Ivana. Alex Johnson: „De familie Smit heeft met de dood van Ivana een onvoorstelbaar groot verlies geleden. Een procedure tegen hen is het laatste wat wij willen, maar welke keuze hebben we nog dan naar de rechter te stappen als dit zo doorgaat? Ze willen dat heel de wereld ons aanvalt.”

Het stel heeft in Miami al aangifte gedaan tegen SBS 6-programmamaker Thijs Zeeman en zijn team. Zij filmden Luna Johnson in het kader van ’een confrontatie’. Luna voelt zich overvallen en belaagd door Zeeman.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)-dood-ivana-smit-zat
Zij zullen wel denken denken dat de aanval de beste verdediging is, maar ik denk dat dit gaat werken als een rode lap op een stier.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:13:10 #253
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187179480
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 07:58 schreef maan_man het volgende:
De Johnsons zetten de tegenaanval in. Familie Smit kan een aangifte wegens smaad en laster tegemoet zien:
[..]

Zij zullen wel denken denken dat de aanval de beste verdediging is, maar ik denk dat dit gaat werken als een rode lap op een stier.
Ze zullen goed moeten opletten geen fouten te maken in hun verklaringen...
pi_187179639
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 07:58 schreef maan_man het volgende:
De Johnsons zetten de tegenaanval in. Familie Smit kan een aangifte wegens smaad en laster tegemoet zien:
[..]

Zij zullen wel denken denken dat de aanval de beste verdediging is, maar ik denk dat dit gaat werken als een rode lap op een stier.
Het lijkt mij niet zo vreemd dat voor hen de maat een keer vol is. De familie blijft beschuldigingen uiten zonder bewijs. Dat is gewoon niet toegestaan.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:33:38 #255
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187182736
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet zo vreemd dat voor hen de maat een keer vol is. De familie blijft beschuldigingen uiten zonder bewijs. Dat is gewoon niet toegestaan.
Bewijs genoeg, zij vluchten...
pi_187184991
Er gaan elke nacht tientallen duizenden duizenden van dit soort sletjes met koppels mee om te 'feesten'. Vaak gaat dit dus goed.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 07:45:00 #257
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:49:45 #258
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187196315
quote:
Leuk man, premium bericht.

Is het iets teveel moeite een samenvatting te maken?
pi_187196474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bewijs genoeg, zij vluchten...
De waarheid kan ook natuurlijk in het midden liggen. Vervolging voor drugs is in dat land behoorlijk streng en dan wil je daar weg. Als je vervolgens het geld hebt om jezelf uit te kopen dan doe je dat.

Bovendien is het onlogisch jezelf te ontdoen van een lichaam door het uit jouw eigen raam te gooien. Zeker wanneer je met diezelfde persoon volop in de beveiligingscamera van datzelfde gebouw hebt gestaan. (zoals bij die lift)

Dan zou je toch een andere manier verzinnen om je van dit lichaam te ontdoen? Zo vreemd is het toch niet dat zo'n meisje onder invloed van drank en drugs volkomen van het padje van dit balkon is gesprongen? Zij zou niet de eerste zijn die op deze wijze tot de dood is gekomen.
pi_187196770
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bovendien is het onlogisch jezelf te ontdoen van een lichaam door het uit jouw eigen raam te gooien. Zeker wanneer je met diezelfde persoon volop in de beveiligingscamera van datzelfde gebouw hebt gestaan. (zoals bij die lift)
Echt slim is dat inderdaad niet, maar toch is dat in heel veel andere gevallen al geen reden gebleken om het niet te doen. Ik denk dat de meeste mensen die zo iets doen daar op het moment zelf niet echt goed over nadenken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat de Johnsons haar over het balkon hebben gegooid, ik wil hier enkel mee zeggen dat "het is onlogisch" een erg slecht argument is.
pi_187196892
Wat zou een nacht met haar gekost hebben?
pi_187197125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Leuk man, premium bericht.

Is het iets teveel moeite een samenvatting te maken?
Het is gewoon te lezen, hoor. Probeer het eens als je de koekjes hebt opgeruimd.
Edit; ik wil het wel plaatsen maar weet niet of dat mag van FOK! en het is een lang relaas.
pi_187197307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Leuk man, premium bericht.

Is het iets teveel moeite een samenvatting te maken?
Hier heb je een samenvatting.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-voor-moord-ivana
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187197313
Eens met de familie Johnsons.
Ivana was gewoon een feestbeest. En daar is niks mis mee.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_190063442
Hoger beroep familie gegrond

Onderzoek Nederlands model Ivana Smit moet heropend worden

KUALA LUMPUR - Het hoger beroep in de zaak rond het overlijden van het Nederlandse model Ivana Smit is gegrond verklaard door het Maleisische gerechtshof, meldt de advocaat van de familie Sébas Diekstra vrijdag op Twitter. Dat betekent volgens hem dat het onderzoek naar haar dood moet worden heropend.

Volgens de advocaat heeft rechter Collin Lawrence Sequerah geoordeeld dat de dood van de toen 18-jarige Smit het gevolg is van „handelen van derden.”

In maart oordeelde de rechter van de rechtbank in Kuala Lumpur nog dat de dood van Smit een ongeval was. Daartegen was de familie in hoger beroep gegaan. Smit werd in december 2017 dood gevonden na een val van de twintigste verdieping van een flat in de stad.
https://www.telegraaf.nl/(...)moet-heropend-worden

Moordzaak Ivana Smit, alle feiten op een rij
https://www.telegraaf.nl/(...)le-feiten-op-een-rij

'Het gevecht was onmenselijk, maar eindelijk erkenning'
Premium artikel; https://www.telegraaf.nl/(...)-eindelijk-erkenning

Wat valt er nog te onderzoeken, twee jaar na de dood van Ivana?
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-ivana~aa528cc2/

[ Bericht 10% gewijzigd door IriYe op 22-11-2019 19:06:16 ]
pi_190152955
Toch moordonderzoek in Maleisië:
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper
pi_190153352
Daaag Petertje Allesweter, ga jij je maar bezighouden met de smerige praktijken van je zoon. :W

PeterRdeV twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 16:07:30 Goed verhaal in AD over de tragische dood van Ivana Smit. Ik heb vanaf het begin gezegd dat de feiten, achtergronden en omstandigheden veel meer wijzen op een ongeluk dan op moord. Moord is geen geloofwaardig scenario.https://t.co/BxYTqqCjj2 reageer retweet
pi_190153676
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:11 schreef IriYe het volgende:
Daaag Petertje Allesweter, ga jij je maar bezighouden met de smerige praktijken van je zoon. :W

PeterRdeV twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 16:07:30 Goed verhaal in AD over de tragische dood van Ivana Smit. Ik heb vanaf het begin gezegd dat de feiten, achtergronden en omstandigheden veel meer wijzen op een ongeluk dan op moord. Moord is geen geloofwaardig scenario.https://t.co/BxYTqqCjj2 reageer retweet
:')
Kom je terug als er een veroordeling is? :D
pi_190153728
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:30 schreef SOG het volgende:

[..]

:')
Kom je terug als er een veroordeling is? :D
Ja. B-)
pi_190197608
Zow die ouders gaan maar door, vreemde familie ook.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ons-ook-br~a4f76621/
Vakman pur sang
  zondag 1 december 2019 @ 20:29:39 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190220343
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Zow die ouders gaan maar door, vreemde familie ook.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ons-ook-br~a4f76621/
Helemaal niet vreemd. Ze hebben een trauma en dit is een bekend coping mechanisme. Ipv het belasten van justitiële organen zouden ze in therapie moeten gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190220743
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2019 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal niet vreemd. Ze hebben een trauma en dit is een bekend coping mechanisme. Ipv het belasten van justitiële organen zouden ze in therapie moeten gaan.
Ik snap haar opvoeding niet helemaal.
Opa Hendrik is “heel streng” maar ze gaat wel alleen naar een onveilige stad. Daar woont ze in een paar maand bij maar liefst 3 mannen. Gaat tekeer als een highclass escort in ultratrip.
Dan zou ik me als ouders/familie toch iets kalmer houden. De kans is toch vrij groot dat ze getript gesprongen is.
Sterker nog. Begin me gewoon te ergeren aan die onbeschofte familie.
Vakman pur sang
  zondag 1 december 2019 @ 20:47:58 #274
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190220794
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik snap haar opvoeding niet helemaal.
Opa Hendrik is “heel streng” maar ze gaat wel alleen naar een onveilige stad. Daar woont ze in een paar maand bij maar liefst 3 mannen. Gaat tekeer als een highclass escort in ultratrip.
Dan zou ik me als ouders/familie toch iets kalmer houden. De kans is toch vrij groot dat ze getript gesprongen is.
Sterker nog. Begin me gewoon te ergeren aan die onbeschofte familie.
Het is ook heel normaal dat kinderen die streng opgevoed worden uit de band springen als ze de leeftijd/vrijheid daarvoor krijgen. Het is ook heel normaal dat de strenge ouders dat ontkennen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190220937
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2019 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is ook heel normaal dat kinderen die streng opgevoed worden uit de band springen als ze de leeftijd/vrijheid daarvoor krijgen. Het is ook heel normaal dat de strenge ouders dat ontkennen.
Nou die ouders zijn niet streng, dan was ze niet alleen gereisd als ze nog zo onvolwassen is.
Vakman pur sang
  zondag 1 december 2019 @ 21:03:20 #276
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_190221147
De meeste kinderen zeggen het echt niet tegen hun ouders wat ze allemaal uitspoken. Vooral niet als er drugs bij betrokken zijn. Ik vind het storend dat die ouders dat niet willen inzien.
With love :*
pi_190235171
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 21:03 schreef girlnextdoor. het volgende:
De meeste kinderen zeggen het echt niet tegen hun ouders wat ze allemaal uitspoken. Vooral niet als er drugs bij betrokken zijn. Ik vind het storend dat die ouders dat niet willen inzien.
Waar heb je t over? Die ouders twijfelen niet dat de doodsoorzaak (o.a.) drugs is.

Zij stellen dat Ivana al dood was voordat ze de val maakte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190266888
Nederlandse experts bieden hulp aan bij moordonderzoek Ivana Smit
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper
pi_197885150
Wat is dat voor een tokkie time-line?
  maandag 8 februari 2021 @ 10:50:44 #280
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_197885669
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:21 schreef hoechst het volgende:
Wat is dat voor een tokkie time-line?
en een rare kick....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_197885878
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

en een rare kick....
Oh sorry ik zag niet dat het zo stil was.
pi_202501076
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_202501489
pi_202504493
Ja het blijft een tragisch en bizar verhaal. Ik dacht laat ik het ff posten maar is idd een wanhoopskreet.
Ik ben bang dat die ouders zichzelf geen dienst bewijzen door verder te strijden. De Johnsons zijn gevlogen en de Maleische autoriteiten, tja, die gaan hier ook echt niet verder meer mee.
Recht hebben en recht krijgen zijn helemaal in die regio een wereld van verschil.
pi_202504568
Ze hadden beter hun dochter aandacht kunnen geven toen ze nog leefden.
pi_202504639
Dit is echt een gevalletje onbekende model die meer snoof dan at en ja die waaien dan van het balkon af.
pi_202505780
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Ze hadden beter hun dochter aandacht kunnen geven toen ze nog leefden.
Ja dit, maar das victem blaming en dat mag niet.

Die miss Johnson is echt een freak. Eng wijf.
pi_202506505
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja dit, maar das victem blaming en dat mag niet.

Die miss Johnson is echt een freak. Eng wijf.
Als je 18 jarige dochter doorgesnoven nachtelijke triootjes heeft met getrouwde stellen, dan zou ik mij als ouder eens afvragen wat ik fout heb gedaan. En van wat ik mij kan herinneren kon Ivana nou niet echt op haar ouders rekenen.

Dat is wat waarschijnlijk tot haar dood heeft geleid.

Natuurlijk is zo’n stel dat misbruik maakt van zo’n meisje ook niet fris en goede kans dat zij haar dood in scene hebben gezet om te verhullen dat zij daar aan een overdosis is overleden, maar als je je kind verwaarloosd, dan is de kans dat ze ergens compleet de mist in gaat een flink stuk groter. Drugs zijn namelijk ideaal om mentale pijn te bestrijden.

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit waar iemand een overdosis heeft. Dood is dood. En het heeft er gewoon alle schijn van dat drugsgebruik tot haar dood heeft geleid.
pi_202632840
Nu aflevering hierover op Spotify in "moordzaken de podcast". Weer lekker speculeren :P

O jee zeg het wordt weer immoreel geacht om sex te hebben met een 18 jarige :')

[ Bericht 33% gewijzigd door SOG op 15-12-2021 16:55:56 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')