SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze op is hier te vinden
[ Bericht 5% gewijzigd door pfefferkatze op 15-08-2018 21:39:11 ]
Thanks, ga er achter aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:44 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zou contact opnemen met een specialist, die kunnen zulke dingen vaak ook. Nordicar zit dan meer bij jou in de buurt geloof ik
Volgens mij kan het bij de oudere modellen ook zelf met Vida, maar dat weet ik niet zeker(!).
Dank, had zin om de OP wat frisser en meer 2018 te maken.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 21:56 schreef powerflux het volgende:
Goede OP
Volgende week ga ik de 555.555 halen met mn v90. Dus ook de aluminium 6-cilinders kunnen het wel!
Dat kan natuurlijk niet,he.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 17:40 schreef IrishBastard het volgende:
Morgen kijken voor een 2011 Passion Red XC60 in Duitsland
Hopelijk is 't wat, anders zit ik best zonder
Tof dat de V nog lekker door stoomt!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet,he.
De S70 is alweer een weekje of 2 weg,Van Deyne heeft hem nou staan..was de beste optie.
De V70 gaat nog steeds erg lekker,nieuwe LPG pomp en tank,binnenkort vers rubber rondom,de 600.000 km. komt ook lekker dichtbij.
Wow,mooi man!,gefeliciteerd en veel veilige km's.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf ding! Wat voor motor zit erin?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice! Ga je veel plezier aan beleven, vermoed ik zoquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Laatste serie 2.4 D5 met 215 PK
Heb je deze auto in Duitsland gekocht omdat het goedkoper is? Hoeveel duurder zou deze auto in Nederland zijn geweest? En welke kosten komen er nog bij om de auto in te voerenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en omdat het aanbod qua opties vaak een stuk beter is. Daarmee kom je qua kosten vaak of goedkoper of gelijk uit, maar met een betere uitrustingquote:Op vrijdag 7 september 2018 19:30 schreef WcPot het volgende:
[..]
Heb je deze auto in Duitsland gekocht omdat het goedkoper is? Hoeveel duurder zou deze auto in Nederland zijn geweest? En welke kosten komen er nog bij om de auto in te voeren
Jaquote:Op zaterdag 15 september 2018 21:43 schreef WcPot het volgende:
Is een grote onderhoudsbeurt inclusief het vervangen van een distributieriem voor ¤699.- een nette prijs voor een V60 1.6 D2
Yep, dat zijn altijd de lastige momenten, de moeilijke keuzes.quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Zijn zeker fijne auto's.quote:Op vrijdag 7 september 2018 18:04 schreef Maegrim het volgende:
Net met m'n pa zijn afgeragde XC70 ingeruild voor een heel nette V70R uit 2003, fijne auto zeg.
koop je voor 1000 of 2000 een vervanger die het langer gaat volhouden? ook een gok..quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Wat moet er gerepareerd worden tegen welke kosten?quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Is een gok inderdaad. Speelt ook mee dat de noodzaak van een zware diesel er niet meer is en ik best met wat kleiners uit de voeten zou kunnen. Maar ben er nog niet over uit. Het blijft natuurlijk een heerlijke auto om te rijden.quote:Op woensdag 19 september 2018 16:31 schreef powerflux het volgende:
[..]
koop je voor 1000 of 2000 een vervanger die het langer gaat volhouden? ook een gok..
van deze weet je alles ondertussen. als je eigenlijk tevreden bent: houden. als je het ding niet kan uitstaan of weet dat er nog 100 andere zaken eigenlijk moeten worden hersteld: andere kopen.
Uit mijn hoofd; draagarmen, remleidingen rondom, 2 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren.quote:Op woensdag 19 september 2018 17:56 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Wat moet er gerepareerd worden tegen welke kosten?
Standaard slijtage, als de rest goed is gewoon doen.quote:Op woensdag 19 september 2018 19:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd; draagarmen, remleidingen rondom, 2 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren.
Edit; en fuseekogels? Of zat dat weer in de draagarmen verwerkt? Ben echt een leek op dat gebied.
Mag niks kosten he.quote:Op woensdag 19 september 2018 19:45 schreef Maegrim het volgende:
daar doe je zo'n auto toch niet voor weg?
Onzin, ik heb in de loop der jaren nooit op onderhoud bespaard, maar het houdt wel een keer op. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een oudere auto onderhouden geld kost, maar wéér 1000 euro aan deze auto besteden is in mijn huishoudboekje wel het overwegen waard. Tel daarbij op dat ik niet per se een zware station meer hoef te rijden en je hebt de twijfel of ik het nog waard vindt.quote:
Oke, dan zijn de draagarmen (+ uitlijnen) nu slechts het onderhoud wat nodig is, aangezien de banden en remleidingen slijtage delen zijn die je prima in kan plannen. Niks geks aan de hand dus en toeval dat het samen valt. 1000 is pas veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit van de banden die ze leveren en de kosten van de draagarmen. Qua uren moet het eigenlijk wel mee vallen voor een degelijke monteur, tenzij alles vast geroest zit. Maar dat zou jouw mededeling over onderhoud dan tegen spreken.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Onzin, ik heb in de loop der jaren nooit op onderhoud bespaard, maar het houdt wel een keer op. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een oudere auto onderhouden geld kost, maar wéér 1000 euro aan deze auto besteden is in mijn huishoudboekje wel het overwegen waard. Tel daarbij op dat ik niet per se een zware station meer hoef te rijden en je hebt de twijfel of ik het nog waard vindt.
Eens wel. Als je je handen niet verkeerd om hebt staan kun je draagarmen prima zelf doen (bij een classic moet wel het blok ff een beetje opgetild) of bij een beun oid. Is in twee tot drie uur als amateur zelfs gepiept. Origineel kosten de armpjes een euro of 300 voor twee denk ik. Uitlijnen ¤70 of zo.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke, dan zijn de draagarmen (+ uitlijnen) nu slechts het onderhoud wat nodig is, aangezien de banden en remleidingen slijtage delen zijn die je prima in kan plannen. Niks geks aan de hand dus en toeval dat het samen valt. 1000 is pas veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit van de banden die ze leveren en de kosten van de draagarmen. Qua uren moet het eigenlijk wel mee vallen voor een degelijke monteur, tenzij alles vast geroest zit. Maar dat zou jouw mededeling over onderhoud dan tegen spreken.
Voor een tweedehands auto houd ik altijd 1000 apart voor extra onderhoud en of vervanging, want je weet nooit wat je koopt. Defecte koppeling, lekke uitlaat, banden die vernieuwd moeten worden, kromme draagarm, gare wiellagers, een heleboel versleten delen die je in principe niet snel ziet of een elektronica probleem... je weet nu wat je hebt als het goed is.
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig)quote:
Nee, joh! Automaat is .quote:
Prima,echt wel goed.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:23 schreef IrishBastard het volgende:
Cool! Hoe rijdt zo'n C6 nou?
Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe voorbanden laten monteren bij de Duitse dealer (waren nog niet geleverd toen ik de auto ophaalde...). Zijn Pirelli Scorpion Verde geworden. Scheelt een stuk in geluid met de vorige banden (kwamen van achter en waren gecupt).
Ook beetje kunnen doorrijden in Duitsland, maar vanwege regen en drukte op de route niet boven de 190 uit gekomen. Loopt wel veel beter en een stuk strakker/stabieler dan de V70. Die werd boven de 180 wat zweverig, heeft de XC60 helemaal geen last van
Daarna even een nieuwe sticker voor in het logo, een nieuwe R Design badge en twee clipjes voor de raamstijl opgehaald. Stijl is één clipje stuk dus die sluit niet helemaal en de sticker en badge zijn omdat hij er laatst zo bij stond:
[ afbeelding ]
Sticker zat bij aankoop al los (en kosten welgeteld ¤5,65 ) en die badge is gewoon jammer zo zonder kleur (ook al bij aankoop).
Daarnaast een setje 18 inch Cratus met winterbanden opgehaald zodat ik nu wel even klaar ben
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 23:59 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens even posten!
Tijd geleden een ritje mogen maken in de V40 van een bekende. Man wat een genot!
Nu was mijn Opel toch aan vervanging toe en ben ik me ook eens in Volvo gaan verdiepen. Paar proefritjes gemaakt in de V40 en de V60.
Uiteindelijk is de keus gevallen op een V40 D2 Summum uit 2013 met 95000 op de teller. Bomvol opties en ziet er op een puntje steenslag van binnen en buiten nog helemaal perfect uit.
Nu bijna 2 weken in bezit en ik moet zeggen.. Dit maakt autorijden weer leuk
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doen
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee, want sommigen vinden het geen ekte Volvo..
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.quote:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:54 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.
Sommige fabrikanten kiezen er voor ze te verbergen in het design, anderen stellen ze trots ten toon. Check de voorkant eens van de Audi Q8, daar zitten twee knoeperts van sensorbulten in de voorgrill verwerkt. Bewust, om te laten zien dat ie vol zit met verkeershulpfuncties en snufjes.
Ja da's waar, dat zijn al die units bij de achteruitkijkspiegel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellen
Omdat die samen met de Mitsubishi Carisma is ontwikkeld en gebouwd (in Born bij Nedcar) en daardoor ook heel veel onderdelen deelt. Volgens bepaalde Volvo-puristen is het daardoor geen echte Volvo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Volvo C30/S40/V50? Ik vind de dimlichten echt bijzonder matig (eigenlijk gewoon slecht), maar ik begrijp ook dat de Canbus van die generatie Volvo (P1?) nogal problematisch is.
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:15 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren begonnen met operatie 'elimineer windgeruis'. Enige minpunt van de XC60 is namelijk dat hij boven de 115 behoorlijk begint te suizen. Lijkt me toch niet normaal voor een auto uit deze klasse
Dus maar gaan plakken en de snelweg op. Hier stond ik bij het werk van Winterstorm weer bij te plakken want kon het probleem nog niet vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk maar opgegeven. Een volgende keer wil ik de volledige onderrand van de voorruit doen. De ruit lijkt namelijk vervangen (jaartal 2013 is toch nieuwer dan de auto ) dus mogelijk ergens niet goed afgedicht. Wel frustrerend dit
Niet dat t mij uitmaakt, maar tis een Mitsubishi Carisma platform. Verder helemaal niks mis mee, net als de 4xx nageneog identiek is aan de Renault 19. Maar als je in de grotere broertjes er van stapt die rond die zelfde tijd op de markt kwamen zoals de S80 en een jaar later de V70II, ja sept 99 alweer. Dan merk je het wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:44 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).
Officieel zouden de complete units vervangen moeten worden (kost veel geld ), maar er zijn ook aftermarket lenzen/projectoren te koop die je erin kunt schroeven. Setje van 2 stuks was iets van ¤150,-. Levert bij mij echt een bak licht op, maar is wel xenon ipv halogeen.
Mocht je meer info willen hebben, moet je het maar even laten weten. Zoek ik de site even op.
Het blijkt het rubber rond het panorama dak te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.
Ja t zegt wel wat over de huidige kwaliteit en dat ze geen drol meer in real life gaan zitten testen
Ik zie overigens dat ik het eea ook gepost heb in bericht 262 van het vorige deel (link plaatsen lukt mij mobiel nu niet).quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.
Is niet meer onder ons...quote:
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:12 schreef IrishBastard het volgende:
Lees net het hele topic. Stil van, was een markante vent waar ik toentertijd echt wel veel uurtjes heb doorgebracht (hetzij met mijn V, hetzij om zijn laptops en spul te fiksen).
Zo'n kerel die je nooit meer gaat vergeten. Bijzonder!
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:22 schreef Charged het volgende:
[..]
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.
De keren dat hij ons echt uit de brand heeft geholpen toen we financieel krap zaten..hij kon de V iedere keer weer redden en wilde niks extra ervoor,de eerste keer dat ik daar kwam en dat Frits in m'n schoenen stond te zeiken..Nee,inderdaad,zal hem nooit meer vergeten.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:23 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.
Heb in die tijd veel levenslessen geleerd wel. Al was het maar in 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'
Blijkbaar heeft Volvo het bedrijf gekocht om, naast tuning, ook electrische auto's onder die naam te produceren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:16 schreef cofi het volgende:
[..]
De nieuwe Polestar 2?
https://www.ad.nl/auto/di(...)la-model-3~a16bff8d/
quote:Polestar was originally the name of a Swedish company, Polestar Performance, that created racing versions of Volvo cars. Volvo bought that company in 2015 and added its name to performance-tuned versions of its own cars. The Polestar name will still be used on hybrid and electric performance-tuned Volvo cars in addition to being its own separate car brand.
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.quote:
Öhlins natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:50 schreef J.B. het volgende:
Van m'n Volvo C30 moeten de voorste schokdempers vervangen worden aangezien er licht olie lekt (heeft 130.000 km op de teller). Ik heb besloten om de achterste dan ook maar meteen te doen wanneer ik m'n winterbanden ga wisselen. Die laatste kan ik zelf doen, maar ik ben niet zeker over welk merk ik zou moeten monteren. Ik twijfel tussen Sachs en Bilstein, liefst wil ik iets wat het dichtste het origineel benadert. Heeft iemand advies? Welk merk monteerde Volvo overigens zelf in de fabriek?
...
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:17 schreef murp het volgende:
[..]
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.
V50 uit 2007
Ja, zo lijkt het wel ja. Is het handiger om m naar de Volvo garage te brengen ( omdat ze dat eerder misschien hebben gedaan)?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Öhlins natuurlijk
Rubbers/ hele draagarmen lijkt mij een kwestie van ¤¤ en of de huidige draagarmen goed zijn/ niet vervormd.
Ja, dat sowieso natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed wegloopt
En daarna laten uitlijnen.quote:Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebt
Ik heb vandaag zowel voor als achter Bilstein B4 gemonteerd Heeft me wel ontzettend veel tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn Draagarmen komen later wel weer, ik ben vandaag van 13 tot 21 uur met m'n C30 bezig geweest en dat vind ik wel genoegquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:12 schreef pvdplanet het volgende:
Sachs wil nog weleens gaan lekken.
Bilstein dempers zijn kwalitatief top
Zijn toch de echte kosten, ik vond ¤450 ook bizar veel geld maar op de website van Skandix kost het orgineel van Volvo ook ¤429:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:46 schreef IrishBastard het volgende:
Die kosten zou ik hooguit verwachten als het inclusief uurloon is...
Een verdamper vervangen kan imo veel meer werk zijn, condensor hangt meestal gewoon ergens in de motorruimte toch?
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
De D2 is de 1.6 van PSA toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:33 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?
Meer vermogen, rijd dus wat lekkerder.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
Niks geworden,liep onregelmatig,veel lakschade en corrosie op de raamlijsten. Op zich geen verkeerde auto maar niet voor dat geld.quote:
Auto kopen is emotie. En als je van een 95 of 115pk Polo naar een 190pk Volvo gaat, dan gaat dat wel lekker zijn (ook al ben ik geen fan van diesels, maar dat is persoonlijk). Maar je vaste lasten gaan wel fors stijgen, ja. Dus het is eigenlijk een simpele vraag: heb je dat geld over voor de beleving?quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terrein Maar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Ja gewoon doen je leeft maar één keer.quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terrein Maar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Gewoon een VIDA die uit Chinaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ten tijde van mijn vorige Volvo was het hier veel drukker maar ik probeer het nog eens:
Ik ga een OBDII interface foutcode uitleesapparaat kopen. Heeft iemand ervaring met een goedwerkende voor een V70 uit 2003? En niet te duur natuurlijk.
Mooi ding op het eerste gezicht. Wat voor blok ligt daarin? En zie ik het goed dat het een handbak is?quote:Op woensdag 4 september 2019 19:41 schreef Charged het volgende:
Opvolger nr 2 voor de Classic..
Komende week gaan we kijken,particuliere verkoper.
Heeft geen echte haast met verkoop,shitload aan boekjes en rekeningen qua historie dus dat is wel netjes.
Ziet er op de foto's goed uit (Dat zegt maar 1/3-de tot de helft,i know)
We gaan eerst weer eens goed kijken maar de "klik" is er wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormenquote:Op woensdag 4 september 2019 23:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Aaaah zal ik ook eens een bijdrage leveren hier. Zelf rijd ik geen Volvo maar vind het wel fijne wagens. Mijn ouders rijden niet zoveel meer als vroeger en hebben daarom hun Subaru Forester verkocht en ik heb een mooie auto voor hun gezocht, zodat ze wat geld overhouden maar nog wel comfy kunnen rijden. Mijn pa wil niet meer veel in brandstofauto's investeren omdat hij denkt dat alles straks elektrisch moet en dat ze dan toch niks meer waard zijn
Maar goed, ik heb een nette V70 Classic uit 1999 voor ze gevonden. Een van de laatste dus, met een 5-traps automaat en de 2.4 20v, origineel met 140pk maar door Volvotune zou hij nu op de 170pk moeten zitten. Ik merk het er niet aan, want ding is behoorlijk traag Maar hij heeft zo een 190.000km gereden en heeft de nodige luxe (gescheiden climate control, cruise control en memory bestuurdersstoel, halfleder). Dat de OEM Volvo velgen donkergrijs zijn gespoten is niet helemaal mijn smaak, maar de nieuwe Michelin's maken veel goed (plus mijn ouders boeit het helemaal niks). Het is geen ex-KLPD, maar een Zwitserse import.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf 3x een Volvo gehad. Eerste was een 850 Estate TDI, daarna een V70 2.5D (zelfde blok) en heb ook nog een 460 1.8TD gehad. De 850 en V70 waren wel erg fijne auto's eigenlijk. Best vlot en fijn 5 cilinder diesel geluidje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik ook! En zo vaak zie je ze niet in het wit. Vind het zelf ook mooi dat 'ie geen dakrails heeft, mooi laag oogt 'ie zo.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormen
SPOILER: draag hem altijd bij me:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu aan het sparen voor een sidebitch, een Volvo 244. een "echte" Volvo voor de zondagsritjes.
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die moest ik dan weer even googelen. Wat een bazenwagen
Machtig ding! Erg tof en ook (vind ik) herkenbaar als een Volvo.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:38 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.
[ afbeelding ]
Nette bak, blijven mooie en fijne wagens. 5-pitter diesel is altijd lekker.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nette wagen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag al zien staan wel even wennen dat ik niet de Classic zoek als ik langs rijquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja,dat geloof ik,we hebben hem toch wat jaartjes gehad maar ook dit went wel.quote:Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En vandaag al zien staan wel even wennen dat ik niet de Classic zoek als ik langs rij
Ziet er netjes uit!
de 163pk euro 3 versie zonder extra milieu meuk.quote:Op maandag 16 september 2019 22:16 schreef IrishBastard het volgende:
Ja die motor is echt fijn hè Is het de 185pk versie?
De XC gaat nog steeds lekker. Kom wel tot de conclusie dat 1 op 10 en 169 euro mrb per maand redelijk aantikt maar hij rijdt echt wel heel fijn
quote:
Ik heb gisteren maar eens een foto van de auto gemaakt tijdens een stop met mooi weer naast de Autobahn. Onder het motto beter laat dan nooit:quote:Op woensdag 26 september 2018 23:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig)
Welk model?quote:Op vrijdag 20 september 2019 23:50 schreef Firefly2708 het volgende:
Iemand tips voor gebruikte/nieuwe interieurdelen zoals:
bekerhouder klap gedeelte middenconsole
Pookknop
Handrem hoes
Geleidingplaatje vanuit deurstijl voor de gordel
Ik zelf zit in regio den bosch....
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.quote:
Oh die zit in de buurt!quote:Op zondag 22 september 2019 10:21 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.
Heeft er verschillende staan.
www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.quote:Op zondag 22 september 2019 10:43 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Oh die zit in de buurt!
Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit?
Alvast bedankt voor je reactie!
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!quote:Op zondag 22 september 2019 10:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.
Top .quote:Op zondag 22 september 2019 11:15 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!
quote:Op maandag 23 september 2019 19:35 schreef pvdplanet het volgende:
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht
[ afbeelding ]
En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt...
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:00 schreef Charged het volgende:
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig.
Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen.
Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP)
Natuurlijk 2 eland badges.
[ afbeelding ]
De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen.
Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten.
ja inderdaad!quote:Op maandag 30 september 2019 19:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?
Enige dat mij altijd op het hart gedrukt is door m'n 'auto mannetje' is dat aardgas motoren een stuk minder lang mee gaan dan wanneer hij alleen op benzine gelopen heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:44 schreef J.B. het volgende:
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor ) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden?
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 14:54 schreef murp het volgende:
Mn afvoer van mn open dak lekt. Achter de passagierkant op de grond is soms een halve meer
Gaat dat een duur klusje worden als ik het laat maken?
Mooiquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Netjesquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Volvo C70 staat vanaf 2005 op hetzelfde platform (P1) als de Volvo C30, S40 en V50. Die hebben allemaal een facelift gehad rond 2010, maar dat is het dan ook. Bij mijn weten is bij die facelift eigenlijk is alleen het uiterlijk veranderd en is het interieur en de rest vrijwel hetzelfde gebleven.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
UPquote:Op zondag 24 november 2019 00:44 schreef guitarist het volgende:
Ja hoi, nieuw hier!!
Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen.
Zoiets:
https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110
Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio.
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a=
Dit is de huidige radio:
[ afbeelding ]
Hier een kiekje van mijn waggie:
[ afbeelding ]
Aanvullend nog 2 vragen, klopt het dat de 2 kleurige c70 bijna niet geleverd is? (Andere kleur dak), ik kan op google maar een paar foto's vinden van 2 kleurige versies, en een zilvere met zwart dak zou ik heel mooi vinden, maar daar kan ik zelfs niet 1 foto van vinden, is die wel uitgegeven?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Dag allen, ik ben nieuw hier.
Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's.
(Foto van mijn huidige auto hier.)
Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles.
Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed.
Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab.
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Zeker weten,ze komen ook heel netjes uit de test en reviews,hij vroeg eerst redelijk veel en dat hebben we dus niet gedaan en een bod geplaatst,vond hij niks en het laten passeren. Dag daarna weer reactie van de verkoper en enfin...je kent het verhaal wel.quote:Op zondag 15 december 2019 16:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Altijd fijn als je tweedehands zo een mooi setje kunt scoren! Heb zelf ook goede ervaringen met Michelin winterbandjes.
Goede keus een V60 fijne autoquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef okzbow het volgende:
Hier komt er na jaaaren met veel plezier in een V50 te hebben gereden, ergens in april een V60....
De V50 was een erg fijne wagen om in te rijden, alleen veel geode gehad met het schuifdak, meh.
Binnen wegzetten, goede schijven roesten altijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Ik rij een E39 en V70, lijkt beetje op de S80. Tjah ze hebben beide wel zo zn kraakjes of vage afwerking fuck ups haha.quote:Op woensdag 15 januari 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Rijd sinds een paar maanden een S80 2.4T
Best leuke bak, inteurafwerking matig voor die klasse.
[ afbeelding ]
Hierna toch weer BMW denk ik, rijdt toch net ff wat lekkerder + RWD
Vliegroest duurt maanden voordat t echt inslijt. Check je remblokken eens, en als je gaat rijden flinke remsessies houden. Alleen maar snelweg tja dan worden ze niet schoon. Dus bij afrit even van 140 na 0 in paar meter. Nouja niet zo extreem, maar je snapt t idee :pquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn V70 uit '99 staat inmiddels op ruim 456.000 km (niet allemaal van mij) en rolde vandaag weer zonder moeite door de keuring. Wat een heerlijke auto's zijn het toch
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik krijg straks een Volvo met 0 km op de teller. Ben benieuwd. Moet allemaal nog geleverd worden.
Een elektrische xc40quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:00 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?
Blijft een mooie bakquote:Op donderdag 9 juli 2020 18:44 schreef Alpha74 het volgende:
Updatetje van onze '05 V70 D5.
De 16 inch Electra's met de 205/55/16 zijn eraf.
De Thor's met 225/45/17 verse Bridgestone Turanza 005 zitten erop met een set Eibach verlagingsveren.(incl. uitlijnen)
De nieuwe grille is binnen,tevens een set bumpers gekocht met de chroomlijsten en de gespoten onderlijsten van een Summum om op onze Momentum te monteren.
Ook een set (4 delig) Heko windgeleiders erbij genomen.
Met het vorige grote onderhoud is alles qua onderstel en vastzittende remklauw al vervangen incl. brandplaatjes,motorsteunen enz..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.4 Benzinequote:Op donderdag 9 juli 2020 20:59 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?
Verlaten is een groot woord, blijft binnen de familie zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 22 juli 2020 16:32 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik ga de Volvo club verlaten voor een Polestar.
Magneetkoppeling?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verlaten is een groot woord, blijft binnen de familie zullen we maar zeggen
Ik moet binnenkort een kijken naar de airco van onze v40 uit 2003. Na een kwartier bij warm weer vind hij het wel mooi geweest en begint warme lucht te blazen. Bij temperaturen als vandaag doet hij het prima.
Polestar?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:32 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik ga de Volvo club verlaten voor een Polestar.
Ligt aan het gewicht, maar lijkt me dat de trekhaak daar wel voor is 😄 Maar check het gewicht wat je mag trekken en wat je caravan max. mag wegen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef murp het volgende:
Ah, ik zie een ideaal momentje om ook een vraagje te stellen voor mijn V50.
Ik heb op mijn auto een originele Volvo afneembare trekhaak. Daar kan ik toch gewoon een caravan mee trekken?
En wat je haak mag hebbenquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ligt aan het gewicht, maar lijkt me dat de trekhaak daar wel voor is 😄 Maar check het gewicht wat je mag trekken en wat je caravan max. mag wegen.
Je kunt ook een abonnement bij de ANWB afsluiten, die hebben in een auto van mij wel eens op de oprit een nieuwe accu geplaatst voor een aanzienlijk lager bedrag van ¤250. Als je zelf niet aan de vervanging durft te beginnen zou je het nog altijd aan een vriend of zo kunnen vragen, niet? Een accu vervangen is niet moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je er niet aan wil/durft te beginnen als je er geen ervaring mee hebt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Autoscooter het volgende:
bedankt voor jullie reply's.
Ik zal de accu zelf eens doormeten, ik ken denk ik wel iemand met die apparatuur. Zoals jullie wel merken ben ik verder echt onnozel wat betreft auto's, dus zelf de accu vervangen zie ik niet zo zitten.
Heb ook een start/stop systeem, dus dat is ook complexer lees ik hier. Eerst maar eens proberen of ik er weer een beetje leven in kan krijgen d.m.v. startkabels. Daarvoor staat een helder stappenplan op de site van de ANWB.
Die sleepkosten van 250 euro lijken me zo zonde, voor alleen het vervangen van een accu. Had eigenlijk wel verwacht dat er wel een garage zou zijn die even langs rijdt en er een nieuwe accu in zet, maar ze zijn allemaal nogal formeel en stug tegenwoordig. Er moet een sleepdienst bij komen, en ze werken alleen vanuit hun garage. Jezus ik woon 1,5 km van de garage denk ik dan, maar dat is de moderne tijd.
Overigens : afgezien van het feit dat de auto onafgesloten staat nu, is het slechter voor de auto naar mate hij langer zonder stroom staat? In de zin van een week langer of korter, maakt dat veel uit?
Thanks ! Hier heb ik wat aan. Vandaag eerst maar eens een paar goede startkabels kopen en een vriend benaderen die iets vaardiger is. Dan de volgende stap eens in overweging nemen. De auto staat gelukkig op een veilige plek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je kunt ook een abonnement bij de ANWB afsluiten, die hebben in een auto van mij wel eens op de oprit een nieuwe accu geplaatst voor een aanzienlijk lager bedrag van ¤250. Als je zelf niet aan de vervanging durft te beginnen zou je het nog altijd aan een vriend of zo kunnen vragen, niet? Een accu vervangen is niet moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je er niet aan wil/durft te beginnen als je er geen ervaring mee hebt.
Sleepkosten is altijd een duur geintje en daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Hoever is het naar de dichtstbijzijnde garage? Ik zou je auto om te beginnen eens proberen te starten met startkabels en dan ermee naar een garage proberen te rijden, als de dynamo werkt zal de auto wel blijven lopen zolang. Slepen bij een kapotte accu zou in ieder geval echt de laatste optie zijn.
Wat de stroomvoorziening betreft: zou geen probleem moeten zijn, ik koppelde altijd de accu af van m'n auto als hij langer dan een maand stil zou moeten staan, vrachtwagens hebben er vaak zelfs een schakelaar voor. Het nadeel is wel dat een eventueel autoalarm het ook niet doet, indien de auto op straat staat is het dus wel handig om er niks in te laten liggen.
Jezus man, wat ben jij een cheap-ass....sluit een WW abbo af voor een E100,- p/jr die komen bij je voor de deur en als ze het niet kunnen fixen brengen ze de auto naar een garage toe(die jouw voorkeur heeft).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 10:31 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Thanks ! Hier heb ik wat aan. Vandaag eerst maar eens een paar goede startkabels kopen en een vriend benaderen die iets vaardiger is. Dan de volgende stap eens in overweging nemen. De auto staat gelukkig op een veilige plek.
Als ik op de website van Volvo kijk, hebben ze wel allerlei doemscenario's onder elkaar geplaatst wat voor vreselijke dingen er allemaal kunnen gebeuren als je zelf d.m.v. kabels je auto weer aan probeert te krijgen. Maar ik heb het idee dat dit ergens ook is omdat ze dit soort reparaties ook gewoon tot het verdienmodel behoort.
Het is inmiddels ook een paar maand verder sinds zijn laatste bezoek aan dit prachtige forum.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:14 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
En hoe is het nou afgelopen want we zijn een paar mnd verder ondertussen??
Who cares..sommige jongens/dames/genderneutrale personen (is dit safe genoeg zo?) doen of proberen het cheap ass.Deed ik ook met m'n eerste auto's. Dat Autoscooter een beetje op een nepper/aandachtshoer lijkt kan gebeuren.quote:Op zondag 15 november 2020 00:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Het is inmiddels ook een paar maand verder sinds zijn laatste bezoek aan dit prachtige forum.
Geen idee wat de bedoeling van dit bericht isquote:Op zondag 15 november 2020 16:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Who cares..sommige jongens/dames/genderneutrale personen (is dit safe genoeg zo?) doen of proberen het cheap ass.Deed ik ook met m'n eerste auto's. Dat Autoscooter een beetje op een nepper/aandachtshoer lijkt kan gebeuren.
Een soortgelijk iets van mijn kant uit,was geen aanval oid. Niet moeilijk doen als het niet hoeft.quote:Op zondag 15 november 2020 16:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen idee wat de bedoeling van dit bericht is
Probeerde alleen maar aan te geven dat we van Autoscooter geen antwooord hoeven te verwachten als ie maanden geleden voor het laatst heeft ingelogd.
Is waar, moeilijk doen is maar alleen maar lastig.quote:Op zondag 15 november 2020 17:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Een soortgelijk iets van mijn kant uit,was geen aanval oid. Niet moeilijk doen als het niet hoeft.
De afschrijving neem ik niet eens meer in rekening,bouwjaar 2005,niet de moeite waard meer.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:29 schreef TR08 het volgende:
Je vergeet nog rond de 10 cent per km afschrijving denk ik
Wij hebben binnenkort een xc90 voor de deur hoop ik
En km stand?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:22 schreef Charged het volgende:
[..]
De afschrijving neem ik niet eens meer in rekening,bouwjaar 2005,niet de moeite waard meer.
Valt mee,463.nog wat.quote:
Die huidskleur.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 01:55 schreef pfefferkatze het volgende:
de whip:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de tat:
Is dat niet wat duur? Geloof dat m’n pa 50 euro kwijt was incl. een wasbeurt bij een van de duurste detailers van NL (Jurgh). Was toevallig ook bij een Volvo. Ik doe het nu meestal zelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:04 schreef Charged het volgende: zeer binnenkort de koplampen laten doen. (polijsten en UV coaten a ¤175)
Dat kan toch nooit zijn met een UV coating? Na gewoon polijsten zien de mijne er ook weer netjes uit maar dat is van apk naar apk hobbelen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Is dat niet wat duur? Geloof dat m’n pa 50 euro kwijt was incl. een wasbeurt bij een van de duurste detailers van NL (Jurgh). Was toevallig ook bij een Volvo. Ik doe het nu meestal zelf.
[ afbeelding ]
Sorry voor het merk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdorie,dat sucks...weet je wat het was? Pcv toevallig?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 14:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn V70 uit ‘99 heeft nét niet de 500.000 gehaald. Twee weken geleden de geest gegeven en afgevoerd met de auto-ambulance. De jongens die hem hebben opgehaald waren er nog niet over uit of ze hem nog op gingen lappen of dat het onderdelen gaan worden. Dus misschien dat iemand anders de half miljoen mag volmaken.
Overigens twee jaar geleden gekocht voor 700 en nu verkocht voor 500, ik vind het wel prima. Altijd probleemloos in gereden tot nu.
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Hij zat ook vlak voor de APK, ik vond het de moeite niet om hem nog zover te krijgen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Verdorie,dat sucks...weet je wat het was? Pcv toevallig?
Geen idee wat 'ie er op had gedaan, maar het bleef wel tot aan verkoop (foto was 1 van de verkoop foto's) netjes. Ze waren behoorlijk lelijk daarvoor. En Jurgh is wel echt een vakman dus er zat sowieso een iets overheen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit zijn met een UV coating? Na gewoon polijsten zien de mijne er ook weer netjes uit maar dat is van apk naar apk hobbelen.
De diy kitjes kijk ik ook naar maar als ik het laat doen heb ik er iig een paar jaar garantie op. (Het is iig niet meer de moeite waard om te investeren in een set nieuwe koplampen,dat was wat goedkoper met de V70 Classic)
Daarbij zijn ze al een paar maal gepolijst. Het kunststof is ook dunner aan het worden en heb geen zin om ze helemaal om zeep te helpen.
Ik heb geen idee hoelang we de D5 nog kunnen houden ivm milieuregels maar dit lijkt me de betere optie.
We zijn de koplampen ook 2 dagen kwijt dus vermoed dat er een spuitcabine van toepassing is.
( E39 altijd goed,helemaal met de Celis koplampen)
Geen enkele auto is onverwoestbaar, maar motorisch waren de 5-cylinders in de 850 dat wel.quote:Op zondag 8 augustus 2021 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb net een Volvo 850 GLE 2.5 ‘95 met 240K verkocht.
Dat Volvo’s onverwoestbaar zijn is ook bullshit want echt een goed gebouwde auto was het niet.
Als je ook na regen onder de auto kijkt waar water zich verzameld, dat wil wel rotten.
Ik heb hem nog steeds trouwens.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen enkele auto is onverwoestbaar, maar motorisch waren de 5-cylinders in de 850 dat wel.
Heb een 850 T-5R uit '94 naar de 350dkm gereden en drie jaar geleden verkocht. De nieuwe eigenaar wilde er een project van maken en heeft hem zelf overgespoten (in de originele kleur) en deels gereviseerd. Ondertussen staat hij al weer te koop bij een T-5R-specialist. Daar kun je nog heel wat plezier mee hebben.
Gvd...ik rij er te weinig voor,anders wist ik het wel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
M
[..]
Ik heb hem nog steeds trouwens.
De koper heeft een aanbetaling gedaan en komt hem gewoon niet halen.
Als iemand belang heeft?
Oxygreen. Supernet origineel interieur, nieuwe banden rondom, nieuwe velours vloermatten. Ruikt zelfs nog nieuw.
Technisch echt 100%.
Distributie bij 190K gedaan. Nieuwe APK.
Dakje is dicht en werkt helemaal net als de achterruit wisser (standaard probleem)
Geen enkele roest, deukje in achterklep.
Prijs ¤ ¤1550 voor Fokkers ¤100 korting.
O ja, dit is echt zooooo grappig. Haha. Zelf verzonnen?quote:
Dat wil wel lopenquote:Op donderdag 2 juni 2022 12:08 schreef J.B. het volgende:
Oh ja, dit topic is er ook nog. Ik heb vorig jaar juni m'n C30 2.0 benzine verkocht en er is een C30 T5 Summum (Geartronic in R-Design uitvoering met Dynaudio) voor in plaats gekomen. Ben er ontzettend tevreden over, ondanks het vanzelfsprekende forse verbruik.
De aandrijfas brak kort na dit bezoek af, samen met de automaatbak die niet helemaal 100 leek was dit gelijk voor mij einde verhaal met deze auto.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik rij na 6 maand ontrouw met een Japanner (dom, dom, dom) gelukkig weer in een Volvo V70, dit keer een 2.4 Cross Country uit 2001 met bijna 400.000 op de teller, maar daar schrikken we natuurlijk niet van. Hij lijkt prima onderhouden en rijdt geweldig mooi, maar de automaat bonkt wel een beetje. Die laat ik dus even spoelen. Volgende week op de brug en dan weten we meer
V60, fijne auto!quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog een foto voor de sfeer
In het echt heeft de kleur onder bepaalde hoeken zelfs ietwat een oranje tint.
Vind het heel geslaagd iig.
[ afbeelding ]
Mooie wagen kerel.quote:Op zondag 19 juni 2022 00:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanochtend de auto dan alsnog opgehaald
Fusion Red is onder zonlicht ietwat oranje, vind het mooi combineren met de zwarte details.
[ afbeelding ]
Thanks, zelf ook heel blij meequote:Op zondag 19 juni 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooie wagen kerel.
Heb je meer foto’s, van de achter en zijkant bv?
Inderdaad mooie auto! Import waar vandaan? Zweden?quote:Op zondag 19 juni 2022 00:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanochtend de auto dan alsnog opgehaald
Fusion Red is onder zonlicht ietwat oranje, vind het mooi combineren met de zwarte details.
[ afbeelding ]
Ja, klopt, Zweedse historie verwijst naar dealer in Göteborg.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Inderdaad mooie auto! Import waar vandaan? Zweden?
Sluit ik me bij aan. Mooi Verse Prins.quote:Op zondag 19 juni 2022 14:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
V60 is echt een mooi model, kleur en uitvoering: top! Veel fijne km’s gewenst!
Oef..niet lekker om dat op je voorruit af te zien komen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je dan toch een flinke tak van een eik op de a-stijl van je auto moet krijgen, kan je maar het beste in een Volvo zitten...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1595093483/amerikaanse-eik-valt-op-rijdende-auto-met-91-jarige-vrouw-achter-het-stuur
https://www.bd.nl/loon-op-zand/enorme-boom-valt-op-rijdende-auto-van-bestuurster-91-en-haar-zoon-in-loon-op-zand~a03d2757/
[ afbeelding ]
Als je oliepeil omhoog gaat dan heb ik het idee dat je water in je olie krijgt of iets dergelijks. Dure grap, dat wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:39 schreef WcPot het volgende:
He hallo allemaal ik heb een probleempje met mijn Volvo V60 D4 uit 2020 die ik net een paar maanden in mijn bezit heb. Het probleem is dat het oliepeil redelijk snel stijgt. Ik ben al bij twee verschillende Volvo garages geweest in mijn ogen gaan ze best wel laks met mijn klacht om of ze sturen de diagnose naar elkaar om elkaar in te dekken. Het enige wat ze doen is olie aftappen en de nieuwste software update en ze sturen je weer weg dat is nu al drie keer gebeurd. De derde keer had ik wel om nieuwe olie gevraagd omdat er zo wel erg weinig van de viscositeit overblijft. De vierde keer komt er binnenkort aan oliepeil staat weer bijna op maximaal.
Zelf denk ik aan een temperatuursensor van een roetfilter die niet goed werkt waardoor de auto maar blijft regenereren. Maar omdat de auto geen foutcodes geeft gaan ze het voor nu nog niet vervangen.
Heeft iemand anders nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik wil het altijd filmen wanneer ik een volslow vlot zie rijden. Zie je namelijk niet vaak.quote:Op zondag 9 april 2023 16:50 schreef Metal666 het volgende:
Sinds oktober verplaatst ik me in deze xc90 T8 recharge Ultimate.
Wat een fantastische bak! Super comfortabel; mega ruim. En stiekem best wel vlot 🙄
[ link | afbeelding ]
Ow en deze gaat volgende week vervangen worden door een originele.quote:Op zondag 9 april 2023 14:28 schreef Charged het volgende:
GVD!!!! Gaat weer een gevecht worden om een originele ruit te laten plaatsen ipv de dunnere rommel.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |