Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 23:59 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens even posten!
Tijd geleden een ritje mogen maken in de V40 van een bekende. Man wat een genot!
Nu was mijn Opel toch aan vervanging toe en ben ik me ook eens in Volvo gaan verdiepen. Paar proefritjes gemaakt in de V40 en de V60.
Uiteindelijk is de keus gevallen op een V40 D2 Summum uit 2013 met 95000 op de teller. Bomvol opties en ziet er op een puntje steenslag van binnen en buiten nog helemaal perfect uit.
Nu bijna 2 weken in bezit en ik moet zeggen.. Dit maakt autorijden weer leuk
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doen
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee, want sommigen vinden het geen ekte Volvo..
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.quote:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:54 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.
Sommige fabrikanten kiezen er voor ze te verbergen in het design, anderen stellen ze trots ten toon. Check de voorkant eens van de Audi Q8, daar zitten twee knoeperts van sensorbulten in de voorgrill verwerkt. Bewust, om te laten zien dat ie vol zit met verkeershulpfuncties en snufjes.
Ja da's waar, dat zijn al die units bij de achteruitkijkspiegel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellen
Omdat die samen met de Mitsubishi Carisma is ontwikkeld en gebouwd (in Born bij Nedcar) en daardoor ook heel veel onderdelen deelt. Volgens bepaalde Volvo-puristen is het daardoor geen echte Volvo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Volvo C30/S40/V50? Ik vind de dimlichten echt bijzonder matig (eigenlijk gewoon slecht), maar ik begrijp ook dat de Canbus van die generatie Volvo (P1?) nogal problematisch is.
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:15 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren begonnen met operatie 'elimineer windgeruis'. Enige minpunt van de XC60 is namelijk dat hij boven de 115 behoorlijk begint te suizen. Lijkt me toch niet normaal voor een auto uit deze klasse
Dus maar gaan plakken en de snelweg op. Hier stond ik bij het werk van Winterstorm weer bij te plakken want kon het probleem nog niet vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk maar opgegeven. Een volgende keer wil ik de volledige onderrand van de voorruit doen. De ruit lijkt namelijk vervangen (jaartal 2013 is toch nieuwer dan de auto ) dus mogelijk ergens niet goed afgedicht. Wel frustrerend dit
Niet dat t mij uitmaakt, maar tis een Mitsubishi Carisma platform. Verder helemaal niks mis mee, net als de 4xx nageneog identiek is aan de Renault 19. Maar als je in de grotere broertjes er van stapt die rond die zelfde tijd op de markt kwamen zoals de S80 en een jaar later de V70II, ja sept 99 alweer. Dan merk je het wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:44 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).
Officieel zouden de complete units vervangen moeten worden (kost veel geld ), maar er zijn ook aftermarket lenzen/projectoren te koop die je erin kunt schroeven. Setje van 2 stuks was iets van ¤150,-. Levert bij mij echt een bak licht op, maar is wel xenon ipv halogeen.
Mocht je meer info willen hebben, moet je het maar even laten weten. Zoek ik de site even op.
Het blijkt het rubber rond het panorama dak te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.
Ja t zegt wel wat over de huidige kwaliteit en dat ze geen drol meer in real life gaan zitten testen
Ik zie overigens dat ik het eea ook gepost heb in bericht 262 van het vorige deel (link plaatsen lukt mij mobiel nu niet).quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.
Is niet meer onder ons...quote:
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:12 schreef IrishBastard het volgende:
Lees net het hele topic. Stil van, was een markante vent waar ik toentertijd echt wel veel uurtjes heb doorgebracht (hetzij met mijn V, hetzij om zijn laptops en spul te fiksen).
Zo'n kerel die je nooit meer gaat vergeten. Bijzonder!
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:22 schreef Charged het volgende:
[..]
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.
De keren dat hij ons echt uit de brand heeft geholpen toen we financieel krap zaten..hij kon de V iedere keer weer redden en wilde niks extra ervoor,de eerste keer dat ik daar kwam en dat Frits in m'n schoenen stond te zeiken..Nee,inderdaad,zal hem nooit meer vergeten.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:23 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.
Heb in die tijd veel levenslessen geleerd wel. Al was het maar in 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'
Blijkbaar heeft Volvo het bedrijf gekocht om, naast tuning, ook electrische auto's onder die naam te produceren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:16 schreef cofi het volgende:
[..]
De nieuwe Polestar 2?
https://www.ad.nl/auto/di(...)la-model-3~a16bff8d/
quote:Polestar was originally the name of a Swedish company, Polestar Performance, that created racing versions of Volvo cars. Volvo bought that company in 2015 and added its name to performance-tuned versions of its own cars. The Polestar name will still be used on hybrid and electric performance-tuned Volvo cars in addition to being its own separate car brand.
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.quote:
Öhlins natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:50 schreef J.B. het volgende:
Van m'n Volvo C30 moeten de voorste schokdempers vervangen worden aangezien er licht olie lekt (heeft 130.000 km op de teller). Ik heb besloten om de achterste dan ook maar meteen te doen wanneer ik m'n winterbanden ga wisselen. Die laatste kan ik zelf doen, maar ik ben niet zeker over welk merk ik zou moeten monteren. Ik twijfel tussen Sachs en Bilstein, liefst wil ik iets wat het dichtste het origineel benadert. Heeft iemand advies? Welk merk monteerde Volvo overigens zelf in de fabriek?
...
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:17 schreef murp het volgende:
[..]
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.
V50 uit 2007
Ja, zo lijkt het wel ja. Is het handiger om m naar de Volvo garage te brengen ( omdat ze dat eerder misschien hebben gedaan)?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Öhlins natuurlijk
Rubbers/ hele draagarmen lijkt mij een kwestie van ¤¤ en of de huidige draagarmen goed zijn/ niet vervormd.
Ja, dat sowieso natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed wegloopt
En daarna laten uitlijnen.quote:Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |