Is niet meer onder ons...quote:
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:12 schreef IrishBastard het volgende:
Lees net het hele topic. Stil van, was een markante vent waar ik toentertijd echt wel veel uurtjes heb doorgebracht (hetzij met mijn V, hetzij om zijn laptops en spul te fiksen).
Zo'n kerel die je nooit meer gaat vergeten. Bijzonder!
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:22 schreef Charged het volgende:
[..]
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen.
De keren dat hij ons echt uit de brand heeft geholpen toen we financieel krap zaten..hij kon de V iedere keer weer redden en wilde niks extra ervoor,de eerste keer dat ik daar kwam en dat Frits in m'n schoenen stond te zeiken..Nee,inderdaad,zal hem nooit meer vergeten.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:23 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen.
Heb in die tijd veel levenslessen geleerd wel. Al was het maar in 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'
Blijkbaar heeft Volvo het bedrijf gekocht om, naast tuning, ook electrische auto's onder die naam te produceren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:16 schreef cofi het volgende:
[..]
De nieuwe Polestar 2?
https://www.ad.nl/auto/di(...)la-model-3~a16bff8d/
quote:Polestar was originally the name of a Swedish company, Polestar Performance, that created racing versions of Volvo cars. Volvo bought that company in 2015 and added its name to performance-tuned versions of its own cars. The Polestar name will still be used on hybrid and electric performance-tuned Volvo cars in addition to being its own separate car brand.
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.quote:
Öhlins natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:50 schreef J.B. het volgende:
Van m'n Volvo C30 moeten de voorste schokdempers vervangen worden aangezien er licht olie lekt (heeft 130.000 km op de teller). Ik heb besloten om de achterste dan ook maar meteen te doen wanneer ik m'n winterbanden ga wisselen. Die laatste kan ik zelf doen, maar ik ben niet zeker over welk merk ik zou moeten monteren. Ik twijfel tussen Sachs en Bilstein, liefst wil ik iets wat het dichtste het origineel benadert. Heeft iemand advies? Welk merk monteerde Volvo overigens zelf in de fabriek?
...
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:17 schreef murp het volgende:
[..]
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf.
V50 uit 2007
Ja, zo lijkt het wel ja. Is het handiger om m naar de Volvo garage te brengen ( omdat ze dat eerder misschien hebben gedaan)?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed weglooptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk.
Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Öhlins natuurlijk
Rubbers/ hele draagarmen lijkt mij een kwestie van ¤¤ en of de huidige draagarmen goed zijn/ niet vervormd.
Ja, dat sowieso natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed wegloopt
En daarna laten uitlijnen.quote:Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebt
Ik heb vandaag zowel voor als achter Bilstein B4 gemonteerdquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:12 schreef pvdplanet het volgende:
Sachs wil nog weleens gaan lekken.
Bilstein dempers zijn kwalitatief top
Zijn toch de echte kosten, ik vond ¤450 ook bizar veel geld maar op de website van Skandix kost het orgineel van Volvo ook ¤429:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:46 schreef IrishBastard het volgende:
Die kosten zou ik hooguit verwachten als het inclusief uurloon is...
Een verdamper vervangen kan imo veel meer werk zijn, condensor hangt meestal gewoon ergens in de motorruimte toch?
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
De D2 is de 1.6 van PSA toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:33 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?
Meer vermogen, rijd dus wat lekkerder.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
Niks geworden,liep onregelmatig,veel lakschade en corrosie op de raamlijsten. Op zich geen verkeerde auto maar niet voor dat geld.quote:
Auto kopen is emotie. En als je van een 95 of 115pk Polo naar een 190pk Volvo gaat, dan gaat dat wel lekker zijn (ook al ben ik geen fan van diesels, maar dat is persoonlijk). Maar je vaste lasten gaan wel fors stijgen, ja. Dus het is eigenlijk een simpele vraag: heb je dat geld over voor de beleving?quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terreinMaar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Ja gewoon doen je leeft maar één keer.quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terreinMaar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Gewoon een VIDA die uit Chinaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ten tijde van mijn vorige Volvo was het hier veel drukkermaar ik probeer het nog eens:
Ik ga een OBDII interface foutcode uitleesapparaat kopen. Heeft iemand ervaring met een goedwerkende voor een V70 uit 2003? En niet te duur natuurlijk.
Mooi ding op het eerste gezicht. Wat voor blok ligt daarin? En zie ik het goed dat het een handbak is?quote:Op woensdag 4 september 2019 19:41 schreef Charged het volgende:
Opvolger nr 2 voor de Classic..
Komende week gaan we kijken,particuliere verkoper.
Heeft geen echte haast met verkoop,shitload aan boekjes en rekeningen qua historie dus dat is wel netjes.
Ziet er op de foto's goed uit (Dat zegt maar 1/3-de tot de helft,i know)
We gaan eerst weer eens goed kijken maar de "klik" is er wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormenquote:Op woensdag 4 september 2019 23:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Aaaah zal ik ook eens een bijdrage leveren hier. Zelf rijd ik geen Volvo maar vind het wel fijne wagens. Mijn ouders rijden niet zoveel meer als vroeger en hebben daarom hun Subaru Forester verkocht en ik heb een mooie auto voor hun gezocht, zodat ze wat geld overhouden maar nog wel comfy kunnen rijden. Mijn pa wil niet meer veel in brandstofauto's investeren omdat hij denkt dat alles straks elektrisch moet en dat ze dan toch niks meer waard zijn![]()
Maar goed, ik heb een nette V70 Classic uit 1999 voor ze gevonden. Een van de laatste dus, met een 5-traps automaat en de 2.4 20v, origineel met 140pk maar door Volvotune zou hij nu op de 170pk moeten zitten. Ik merk het er niet aan, want ding is behoorlijk traagMaar hij heeft zo een 190.000km gereden en heeft de nodige luxe (gescheiden climate control, cruise control en memory bestuurdersstoel, halfleder). Dat de OEM Volvo velgen donkergrijs zijn gespoten is niet helemaal mijn smaak, maar de nieuwe Michelin's maken veel goed (plus mijn ouders boeit het helemaal niks). Het is geen ex-KLPD, maar een Zwitserse import.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf 3x een Volvo gehad. Eerste was een 850 Estate TDI, daarna een V70 2.5D (zelfde blok) en heb ook nog een 460 1.8TD gehad. De 850 en V70 waren wel erg fijne auto's eigenlijk. Best vlot en fijn 5 cilinder diesel geluidje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik ook! En zo vaak zie je ze niet in het wit. Vind het zelf ook mooi dat 'ie geen dakrails heeft, mooi laag oogt 'ie zo.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormen
SPOILER: draag hem altijd bij me:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu aan het sparen voor een sidebitch, een Volvo 244. een "echte" Volvo voor de zondagsritjes.
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die moest ik dan weer even googelen. Wat een bazenwagen
Machtig ding! Erg tof en ook (vind ik) herkenbaar als een Volvo.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:38 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.
[ afbeelding ]
Nette bak, blijven mooie en fijne wagens. 5-pitter diesel is altijd lekker.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nette wagen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag al zien staanquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja,dat geloof ik,we hebben hem toch wat jaartjes gehad maar ook dit went wel.quote:Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En vandaag al zien staanwel even wennen dat ik niet de Classic zoek als ik langs rij
Ziet er netjes uit!
de 163pk euro 3 versie zonder extra milieu meuk.quote:Op maandag 16 september 2019 22:16 schreef IrishBastard het volgende:
Ja die motor is echt fijn hèIs het de 185pk versie?
De XC gaat nog steeds lekker. Kom wel tot de conclusie dat 1 op 10 en 169 euro mrb per maand redelijk aantikt maar hij rijdt echt wel heel fijn
quote:
Ik heb gisteren maar eens een foto van de auto gemaakt tijdens een stop met mooi weer naast de Autobahn. Onder het motto beter laat dan nooit:quote:Op woensdag 26 september 2018 23:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig)
Welk model?quote:Op vrijdag 20 september 2019 23:50 schreef Firefly2708 het volgende:
Iemand tips voor gebruikte/nieuwe interieurdelen zoals:
bekerhouder klap gedeelte middenconsole
Pookknop
Handrem hoes
Geleidingplaatje vanuit deurstijl voor de gordel
Ik zelf zit in regio den bosch....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |