Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 23:59 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens even posten!
Tijd geleden een ritje mogen maken in de V40 van een bekende. Man wat een genot!
Nu was mijn Opel toch aan vervanging toe en ben ik me ook eens in Volvo gaan verdiepen. Paar proefritjes gemaakt in de V40 en de V60.
Uiteindelijk is de keus gevallen op een V40 D2 Summum uit 2013 met 95000 op de teller. Bomvol opties en ziet er op een puntje steenslag van binnen en buiten nog helemaal perfect uit.
Nu bijna 2 weken in bezit en ik moet zeggen.. Dit maakt autorijden weer leuk
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doen
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee, want sommigen vinden het geen ekte Volvo..
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.quote:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:54 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.
Sommige fabrikanten kiezen er voor ze te verbergen in het design, anderen stellen ze trots ten toon. Check de voorkant eens van de Audi Q8, daar zitten twee knoeperts van sensorbulten in de voorgrill verwerkt. Bewust, om te laten zien dat ie vol zit met verkeershulpfuncties en snufjes.
Ja da's waar, dat zijn al die units bij de achteruitkijkspiegel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellen
Omdat die samen met de Mitsubishi Carisma is ontwikkeld en gebouwd (in Born bij Nedcar) en daardoor ook heel veel onderdelen deelt. Volgens bepaalde Volvo-puristen is het daardoor geen echte Volvo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Volvo C30/S40/V50? Ik vind de dimlichten echt bijzonder matig (eigenlijk gewoon slecht), maar ik begrijp ook dat de Canbus van die generatie Volvo (P1?) nogal problematisch is.
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:15 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren begonnen met operatie 'elimineer windgeruis'. Enige minpunt van de XC60 is namelijk dat hij boven de 115 behoorlijk begint te suizen. Lijkt me toch niet normaal voor een auto uit deze klasse
Dus maar gaan plakken en de snelweg op. Hier stond ik bij het werk van Winterstorm weer bij te plakken want kon het probleem nog niet vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk maar opgegeven. Een volgende keer wil ik de volledige onderrand van de voorruit doen. De ruit lijkt namelijk vervangen (jaartal 2013 is toch nieuwer dan de auto ) dus mogelijk ergens niet goed afgedicht. Wel frustrerend dit
Niet dat t mij uitmaakt, maar tis een Mitsubishi Carisma platform. Verder helemaal niks mis mee, net als de 4xx nageneog identiek is aan de Renault 19. Maar als je in de grotere broertjes er van stapt die rond die zelfde tijd op de markt kwamen zoals de S80 en een jaar later de V70II, ja sept 99 alweer. Dan merk je het wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:44 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).
Officieel zouden de complete units vervangen moeten worden (kost veel geld ), maar er zijn ook aftermarket lenzen/projectoren te koop die je erin kunt schroeven. Setje van 2 stuks was iets van ¤150,-. Levert bij mij echt een bak licht op, maar is wel xenon ipv halogeen.
Mocht je meer info willen hebben, moet je het maar even laten weten. Zoek ik de site even op.
Het blijkt het rubber rond het panorama dak te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.
Ja t zegt wel wat over de huidige kwaliteit en dat ze geen drol meer in real life gaan zitten testen
Ik zie overigens dat ik het eea ook gepost heb in bericht 262 van het vorige deel (link plaatsen lukt mij mobiel nu niet).quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |