Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.quote:
Oh die zit in de buurt!quote:Op zondag 22 september 2019 10:21 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.
Heeft er verschillende staan.
www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.quote:Op zondag 22 september 2019 10:43 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Oh die zit in de buurt!
Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit?
Alvast bedankt voor je reactie!
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!quote:Op zondag 22 september 2019 10:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.
Topquote:Op zondag 22 september 2019 11:15 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!
quote:Op maandag 23 september 2019 19:35 schreef pvdplanet het volgende:
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht
[ afbeelding ]
En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt...
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:00 schreef Charged het volgende:
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig.
Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen.
Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP)
Natuurlijk 2 eland badges.
[ afbeelding ]
De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen.
Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten.
ja inderdaad!quote:Op maandag 30 september 2019 19:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?
Enige dat mij altijd op het hart gedrukt is door m'n 'auto mannetje' is dat aardgas motoren een stuk minder lang mee gaan dan wanneer hij alleen op benzine gelopen heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:44 schreef J.B. het volgende:
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas
Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden?
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 14:54 schreef murp het volgende:
Mn afvoer van mn open dak lekt. Achter de passagierkant op de grond is soms een halve meer
Gaat dat een duur klusje worden als ik het laat maken?
Mooiquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Netjesquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Volvo C70 staat vanaf 2005 op hetzelfde platform (P1) als de Volvo C30, S40 en V50. Die hebben allemaal een facelift gehad rond 2010, maar dat is het dan ook. Bij mijn weten is bij die facelift eigenlijk is alleen het uiterlijk veranderd en is het interieur en de rest vrijwel hetzelfde gebleven.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
UPquote:Op zondag 24 november 2019 00:44 schreef guitarist het volgende:
Ja hoi, nieuw hier!!
Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen.
Zoiets:
https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110
Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio.
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a=
Dit is de huidige radio:
[ afbeelding ]
Hier een kiekje van mijn waggie:
[ afbeelding ]
Aanvullend nog 2 vragen, klopt het dat de 2 kleurige c70 bijna niet geleverd is? (Andere kleur dak), ik kan op google maar een paar foto's vinden van 2 kleurige versies, en een zilvere met zwart dak zou ik heel mooi vinden, maar daar kan ik zelfs niet 1 foto van vinden, is die wel uitgegeven?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Dag allen, ik ben nieuw hier.
Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's.
(Foto van mijn huidige auto hier.)
Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles.
Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed.
Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab.
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Zeker weten,ze komen ook heel netjes uit de test en reviews,hij vroeg eerst redelijk veel en dat hebben we dus niet gedaan en een bod geplaatst,vond hij niks en het laten passeren. Dag daarna weer reactie van de verkoper en enfin...je kent het verhaal wel.quote:Op zondag 15 december 2019 16:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Altijd fijn als je tweedehands zo een mooi setje kunt scoren! Heb zelf ook goede ervaringen met Michelin winterbandjes.
Goede keus een V60 fijne autoquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef okzbow het volgende:
Hier komt er na jaaaren met veel plezier in een V50 te hebben gereden, ergens in april een V60....
De V50 was een erg fijne wagen om in te rijden, alleen veel geode gehad met het schuifdak, meh.
Binnen wegzetten, goede schijven roesten altijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Ik rij een E39 en V70, lijkt beetje op de S80. Tjah ze hebben beide wel zo zn kraakjes of vage afwerking fuck ups haha.quote:Op woensdag 15 januari 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Rijd sinds een paar maanden een S80 2.4T
Best leuke bak, inteurafwerking matig voor die klasse.
[ afbeelding ]
Hierna toch weer BMW denk ik, rijdt toch net ff wat lekkerder + RWD
Vliegroest duurt maanden voordat t echt inslijt. Check je remblokken eens, en als je gaat rijden flinke remsessies houden. Alleen maar snelweg tja dan worden ze niet schoon. Dus bij afrit even van 140 na 0 in paar meter. Nouja niet zo extreem, maar je snapt t idee :pquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn V70 uit '99 staat inmiddels op ruim 456.000 km (niet allemaal van mij) en rolde vandaag weer zonder moeite door de keuring. Wat een heerlijke auto's zijn het toch
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik krijg straks een Volvo met 0 km op de teller. Ben benieuwd. Moet allemaal nog geleverd worden.
Een elektrische xc40quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:00 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?
Blijft een mooie bakquote:Op donderdag 9 juli 2020 18:44 schreef Alpha74 het volgende:
Updatetje van onze '05 V70 D5.
De 16 inch Electra's met de 205/55/16 zijn eraf.
De Thor's met 225/45/17 verse Bridgestone Turanza 005 zitten erop met een set Eibach verlagingsveren.(incl. uitlijnen)
De nieuwe grille is binnen,tevens een set bumpers gekocht met de chroomlijsten en de gespoten onderlijsten van een Summum om op onze Momentum te monteren.
Ook een set (4 delig) Heko windgeleiders erbij genomen.
Met het vorige grote onderhoud is alles qua onderstel en vastzittende remklauw al vervangen incl. brandplaatjes,motorsteunen enz..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.4 Benzinequote:Op donderdag 9 juli 2020 20:59 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?
Verlaten is een groot woord, blijft binnen de familie zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 22 juli 2020 16:32 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik ga de Volvo club verlaten voor een Polestar.
Magneetkoppeling?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verlaten is een groot woord, blijft binnen de familie zullen we maar zeggen
Ik moet binnenkort een kijken naar de airco van onze v40 uit 2003. Na een kwartier bij warm weer vind hij het wel mooi geweest en begint warme lucht te blazen. Bij temperaturen als vandaag doet hij het prima.
Polestar?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:32 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik ga de Volvo club verlaten voor een Polestar.
Ligt aan het gewicht, maar lijkt me dat de trekhaak daar wel voor is 😄 Maar check het gewicht wat je mag trekken en wat je caravan max. mag wegen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef murp het volgende:
Ah, ik zie een ideaal momentje om ook een vraagje te stellen voor mijn V50.
Ik heb op mijn auto een originele Volvo afneembare trekhaak. Daar kan ik toch gewoon een caravan mee trekken?
En wat je haak mag hebbenquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ligt aan het gewicht, maar lijkt me dat de trekhaak daar wel voor is 😄 Maar check het gewicht wat je mag trekken en wat je caravan max. mag wegen.
Je kunt ook een abonnement bij de ANWB afsluiten, die hebben in een auto van mij wel eens op de oprit een nieuwe accu geplaatst voor een aanzienlijk lager bedrag van ¤250. Als je zelf niet aan de vervanging durft te beginnen zou je het nog altijd aan een vriend of zo kunnen vragen, niet? Een accu vervangen is niet moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je er niet aan wil/durft te beginnen als je er geen ervaring mee hebt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Autoscooter het volgende:
bedankt voor jullie reply's.
Ik zal de accu zelf eens doormeten, ik ken denk ik wel iemand met die apparatuur. Zoals jullie wel merken ben ik verder echt onnozel wat betreft auto's, dus zelf de accu vervangen zie ik niet zo zitten.
Heb ook een start/stop systeem, dus dat is ook complexer lees ik hier. Eerst maar eens proberen of ik er weer een beetje leven in kan krijgen d.m.v. startkabels. Daarvoor staat een helder stappenplan op de site van de ANWB.
Die sleepkosten van 250 euro lijken me zo zonde, voor alleen het vervangen van een accu. Had eigenlijk wel verwacht dat er wel een garage zou zijn die even langs rijdt en er een nieuwe accu in zet, maar ze zijn allemaal nogal formeel en stug tegenwoordig. Er moet een sleepdienst bij komen, en ze werken alleen vanuit hun garage. Jezus ik woon 1,5 km van de garage denk ik dan, maar dat is de moderne tijd.
Overigens : afgezien van het feit dat de auto onafgesloten staat nu, is het slechter voor de auto naar mate hij langer zonder stroom staat? In de zin van een week langer of korter, maakt dat veel uit?
Thanks ! Hier heb ik wat aan. Vandaag eerst maar eens een paar goede startkabels kopen en een vriend benaderen die iets vaardiger is. Dan de volgende stap eens in overweging nemen. De auto staat gelukkig op een veilige plek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je kunt ook een abonnement bij de ANWB afsluiten, die hebben in een auto van mij wel eens op de oprit een nieuwe accu geplaatst voor een aanzienlijk lager bedrag van ¤250. Als je zelf niet aan de vervanging durft te beginnen zou je het nog altijd aan een vriend of zo kunnen vragen, niet? Een accu vervangen is niet moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je er niet aan wil/durft te beginnen als je er geen ervaring mee hebt.
Sleepkosten is altijd een duur geintje en daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Hoever is het naar de dichtstbijzijnde garage? Ik zou je auto om te beginnen eens proberen te starten met startkabels en dan ermee naar een garage proberen te rijden, als de dynamo werkt zal de auto wel blijven lopen zolang. Slepen bij een kapotte accu zou in ieder geval echt de laatste optie zijn.
Wat de stroomvoorziening betreft: zou geen probleem moeten zijn, ik koppelde altijd de accu af van m'n auto als hij langer dan een maand stil zou moeten staan, vrachtwagens hebben er vaak zelfs een schakelaar voor. Het nadeel is wel dat een eventueel autoalarm het ook niet doet, indien de auto op straat staat is het dus wel handig om er niks in te laten liggen.
Jezus man, wat ben jij een cheap-ass....sluit een WW abbo af voor een E100,- p/jr die komen bij je voor de deur en als ze het niet kunnen fixen brengen ze de auto naar een garage toe(die jouw voorkeur heeft).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 10:31 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Thanks ! Hier heb ik wat aan. Vandaag eerst maar eens een paar goede startkabels kopen en een vriend benaderen die iets vaardiger is. Dan de volgende stap eens in overweging nemen. De auto staat gelukkig op een veilige plek.
Als ik op de website van Volvo kijk, hebben ze wel allerlei doemscenario's onder elkaar geplaatst wat voor vreselijke dingen er allemaal kunnen gebeuren als je zelf d.m.v. kabels je auto weer aan probeert te krijgen. Maar ik heb het idee dat dit ergens ook is omdat ze dit soort reparaties ook gewoon tot het verdienmodel behoort.
Het is inmiddels ook een paar maand verder sinds zijn laatste bezoek aan dit prachtige forum.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:14 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
En hoe is het nou afgelopen want we zijn een paar mnd verder ondertussen??
Who cares..sommige jongens/dames/genderneutrale personen (is dit safe genoeg zo?) doen of proberen het cheap ass.Deed ik ook met m'n eerste auto's. Dat Autoscooter een beetje op een nepper/aandachtshoer lijkt kan gebeuren.quote:Op zondag 15 november 2020 00:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Het is inmiddels ook een paar maand verder sinds zijn laatste bezoek aan dit prachtige forum.
Geen idee wat de bedoeling van dit bericht isquote:Op zondag 15 november 2020 16:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Who cares..sommige jongens/dames/genderneutrale personen (is dit safe genoeg zo?) doen of proberen het cheap ass.Deed ik ook met m'n eerste auto's. Dat Autoscooter een beetje op een nepper/aandachtshoer lijkt kan gebeuren.
Een soortgelijk iets van mijn kant uit,was geen aanval oid. Niet moeilijk doen als het niet hoeft.quote:Op zondag 15 november 2020 16:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen idee wat de bedoeling van dit bericht is![]()
Probeerde alleen maar aan te geven dat we van Autoscooter geen antwooord hoeven te verwachten als ie maanden geleden voor het laatst heeft ingelogd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |