Ik heb vandaag zowel voor als achter Bilstein B4 gemonteerdquote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:12 schreef pvdplanet het volgende:
Sachs wil nog weleens gaan lekken.
Bilstein dempers zijn kwalitatief top
Zijn toch de echte kosten, ik vond ¤450 ook bizar veel geld maar op de website van Skandix kost het orgineel van Volvo ook ¤429:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:46 schreef IrishBastard het volgende:
Die kosten zou ik hooguit verwachten als het inclusief uurloon is...
Een verdamper vervangen kan imo veel meer werk zijn, condensor hangt meestal gewoon ergens in de motorruimte toch?
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
De D2 is de 1.6 van PSA toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:33 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ?
Meer vermogen, rijd dus wat lekkerder.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:34 schreef Mubassie het volgende:
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk
Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn?
Niks geworden,liep onregelmatig,veel lakschade en corrosie op de raamlijsten. Op zich geen verkeerde auto maar niet voor dat geld.quote:
Auto kopen is emotie. En als je van een 95 of 115pk Polo naar een 190pk Volvo gaat, dan gaat dat wel lekker zijn (ook al ben ik geen fan van diesels, maar dat is persoonlijk). Maar je vaste lasten gaan wel fors stijgen, ja. Dus het is eigenlijk een simpele vraag: heb je dat geld over voor de beleving?quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terreinMaar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Ja gewoon doen je leeft maar één keer.quote:Op zondag 30 juni 2019 00:55 schreef Kettlebell het volgende:
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terreinMaar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen.
Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt.
Gewoon een VIDA die uit Chinaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ten tijde van mijn vorige Volvo was het hier veel drukkermaar ik probeer het nog eens:
Ik ga een OBDII interface foutcode uitleesapparaat kopen. Heeft iemand ervaring met een goedwerkende voor een V70 uit 2003? En niet te duur natuurlijk.
Mooi ding op het eerste gezicht. Wat voor blok ligt daarin? En zie ik het goed dat het een handbak is?quote:Op woensdag 4 september 2019 19:41 schreef Charged het volgende:
Opvolger nr 2 voor de Classic..
Komende week gaan we kijken,particuliere verkoper.
Heeft geen echte haast met verkoop,shitload aan boekjes en rekeningen qua historie dus dat is wel netjes.
Ziet er op de foto's goed uit (Dat zegt maar 1/3-de tot de helft,i know)
We gaan eerst weer eens goed kijken maar de "klik" is er wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormenquote:Op woensdag 4 september 2019 23:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Aaaah zal ik ook eens een bijdrage leveren hier. Zelf rijd ik geen Volvo maar vind het wel fijne wagens. Mijn ouders rijden niet zoveel meer als vroeger en hebben daarom hun Subaru Forester verkocht en ik heb een mooie auto voor hun gezocht, zodat ze wat geld overhouden maar nog wel comfy kunnen rijden. Mijn pa wil niet meer veel in brandstofauto's investeren omdat hij denkt dat alles straks elektrisch moet en dat ze dan toch niks meer waard zijn![]()
Maar goed, ik heb een nette V70 Classic uit 1999 voor ze gevonden. Een van de laatste dus, met een 5-traps automaat en de 2.4 20v, origineel met 140pk maar door Volvotune zou hij nu op de 170pk moeten zitten. Ik merk het er niet aan, want ding is behoorlijk traagMaar hij heeft zo een 190.000km gereden en heeft de nodige luxe (gescheiden climate control, cruise control en memory bestuurdersstoel, halfleder). Dat de OEM Volvo velgen donkergrijs zijn gespoten is niet helemaal mijn smaak, maar de nieuwe Michelin's maken veel goed (plus mijn ouders boeit het helemaal niks). Het is geen ex-KLPD, maar een Zwitserse import.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf 3x een Volvo gehad. Eerste was een 850 Estate TDI, daarna een V70 2.5D (zelfde blok) en heb ook nog een 460 1.8TD gehad. De 850 en V70 waren wel erg fijne auto's eigenlijk. Best vlot en fijn 5 cilinder diesel geluidje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik ook! En zo vaak zie je ze niet in het wit. Vind het zelf ook mooi dat 'ie geen dakrails heeft, mooi laag oogt 'ie zo.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormen
SPOILER: draag hem altijd bij me:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben nu aan het sparen voor een sidebitch, een Volvo 244. een "echte" Volvo voor de zondagsritjes.
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die moest ik dan weer even googelen. Wat een bazenwagen
Machtig ding! Erg tof en ook (vind ik) herkenbaar als een Volvo.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:38 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21.
[ afbeelding ]
Nette bak, blijven mooie en fijne wagens. 5-pitter diesel is altijd lekker.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nette wagen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag al zien staanquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:10 schreef Charged het volgende:
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen.
Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul.
Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij.
Loopt als een trein en best zuinig.
Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU)
Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen.
Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken.
En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja,dat geloof ik,we hebben hem toch wat jaartjes gehad maar ook dit went wel.quote:Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En vandaag al zien staanwel even wennen dat ik niet de Classic zoek als ik langs rij
Ziet er netjes uit!
de 163pk euro 3 versie zonder extra milieu meuk.quote:Op maandag 16 september 2019 22:16 schreef IrishBastard het volgende:
Ja die motor is echt fijn hèIs het de 185pk versie?
De XC gaat nog steeds lekker. Kom wel tot de conclusie dat 1 op 10 en 169 euro mrb per maand redelijk aantikt maar hij rijdt echt wel heel fijn
quote:
Ik heb gisteren maar eens een foto van de auto gemaakt tijdens een stop met mooi weer naast de Autobahn. Onder het motto beter laat dan nooit:quote:Op woensdag 26 september 2018 23:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig)
Welk model?quote:Op vrijdag 20 september 2019 23:50 schreef Firefly2708 het volgende:
Iemand tips voor gebruikte/nieuwe interieurdelen zoals:
bekerhouder klap gedeelte middenconsole
Pookknop
Handrem hoes
Geleidingplaatje vanuit deurstijl voor de gordel
Ik zelf zit in regio den bosch....
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.quote:
Oh die zit in de buurt!quote:Op zondag 22 september 2019 10:21 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.
Heeft er verschillende staan.
www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.quote:Op zondag 22 september 2019 10:43 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Oh die zit in de buurt!
Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit?
Alvast bedankt voor je reactie!
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!quote:Op zondag 22 september 2019 10:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.
Topquote:Op zondag 22 september 2019 11:15 schreef Firefly2708 het volgende:
[..]
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!
quote:Op maandag 23 september 2019 19:35 schreef pvdplanet het volgende:
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht
[ afbeelding ]
En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt...
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:00 schreef Charged het volgende:
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig.
Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen.
Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP)
Natuurlijk 2 eland badges.
[ afbeelding ]
De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen.
Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten.
ja inderdaad!quote:Op maandag 30 september 2019 19:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?
Enige dat mij altijd op het hart gedrukt is door m'n 'auto mannetje' is dat aardgas motoren een stuk minder lang mee gaan dan wanneer hij alleen op benzine gelopen heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:44 schreef J.B. het volgende:
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas
Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden?
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 14:54 schreef murp het volgende:
Mn afvoer van mn open dak lekt. Achter de passagierkant op de grond is soms een halve meer
Gaat dat een duur klusje worden als ik het laat maken?
Mooiquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Netjesquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:
[..]
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.
Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer
Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Volvo C70 staat vanaf 2005 op hetzelfde platform (P1) als de Volvo C30, S40 en V50. Die hebben allemaal een facelift gehad rond 2010, maar dat is het dan ook. Bij mijn weten is bij die facelift eigenlijk is alleen het uiterlijk veranderd en is het interieur en de rest vrijwel hetzelfde gebleven.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
UPquote:Op zondag 24 november 2019 00:44 schreef guitarist het volgende:
Ja hoi, nieuw hier!!
Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen.
Zoiets:
https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110
Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio.
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a=
Dit is de huidige radio:
[ afbeelding ]
Hier een kiekje van mijn waggie:
[ afbeelding ]
Aanvullend nog 2 vragen, klopt het dat de 2 kleurige c70 bijna niet geleverd is? (Andere kleur dak), ik kan op google maar een paar foto's vinden van 2 kleurige versies, en een zilvere met zwart dak zou ik heel mooi vinden, maar daar kan ik zelfs niet 1 foto van vinden, is die wel uitgegeven?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Dag allen, ik ben nieuw hier.
Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's.
(Foto van mijn huidige auto hier.)
Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles.
Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed.
Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab.
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.
Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.
Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Zeker weten,ze komen ook heel netjes uit de test en reviews,hij vroeg eerst redelijk veel en dat hebben we dus niet gedaan en een bod geplaatst,vond hij niks en het laten passeren. Dag daarna weer reactie van de verkoper en enfin...je kent het verhaal wel.quote:Op zondag 15 december 2019 16:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Altijd fijn als je tweedehands zo een mooi setje kunt scoren! Heb zelf ook goede ervaringen met Michelin winterbandjes.
Goede keus een V60 fijne autoquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef okzbow het volgende:
Hier komt er na jaaaren met veel plezier in een V50 te hebben gereden, ergens in april een V60....
De V50 was een erg fijne wagen om in te rijden, alleen veel geode gehad met het schuifdak, meh.
Binnen wegzetten, goede schijven roesten altijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Ik rij een E39 en V70, lijkt beetje op de S80. Tjah ze hebben beide wel zo zn kraakjes of vage afwerking fuck ups haha.quote:Op woensdag 15 januari 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Rijd sinds een paar maanden een S80 2.4T
Best leuke bak, inteurafwerking matig voor die klasse.
[ afbeelding ]
Hierna toch weer BMW denk ik, rijdt toch net ff wat lekkerder + RWD
Vliegroest duurt maanden voordat t echt inslijt. Check je remblokken eens, en als je gaat rijden flinke remsessies houden. Alleen maar snelweg tja dan worden ze niet schoon. Dus bij afrit even van 140 na 0 in paar meter. Nouja niet zo extreem, maar je snapt t idee :pquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:57 schreef J.B. het volgende:
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp?
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn V70 uit '99 staat inmiddels op ruim 456.000 km (niet allemaal van mij) en rolde vandaag weer zonder moeite door de keuring. Wat een heerlijke auto's zijn het toch
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik krijg straks een Volvo met 0 km op de teller. Ben benieuwd. Moet allemaal nog geleverd worden.
Een elektrische xc40quote:Op donderdag 9 juli 2020 21:00 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je?
Blijft een mooie bakquote:Op donderdag 9 juli 2020 18:44 schreef Alpha74 het volgende:
Updatetje van onze '05 V70 D5.
De 16 inch Electra's met de 205/55/16 zijn eraf.
De Thor's met 225/45/17 verse Bridgestone Turanza 005 zitten erop met een set Eibach verlagingsveren.(incl. uitlijnen)
De nieuwe grille is binnen,tevens een set bumpers gekocht met de chroomlijsten en de gespoten onderlijsten van een Summum om op onze Momentum te monteren.
Ook een set (4 delig) Heko windgeleiders erbij genomen.
Met het vorige grote onderhoud is alles qua onderstel en vastzittende remklauw al vervangen incl. brandplaatjes,motorsteunen enz..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.4 Benzinequote:Op donderdag 9 juli 2020 20:59 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |