abonnement Unibet Coolblue
pi_181055656
-Update-

We hebben inmiddels een housewarming gegeven, maar een huis zoals dit is natuurlijk nooit af. Dus indien ik iets te melden heb dan meld ik me gewoon weer in dit topic.



http://www.funda.nl/koop/(...)oude-postelseweg-20/

En in cijfers wat hebben we nu gekocht?
Nouja een stukje grond van 684m2
met daarop een oude winkel inclusief woonhuis, met een oppervlak van in totaal 367m2 en een inhoud van 1400m3, gebouwd vanaf 1911, met tal van verbouwingen, aanbouwen, en aanpassingen. En dus inderdaad een halve inventaris.

Foto's ter illustratie.

huidige woonkamer

huidige keuken

het winkelgedeelte

het vooraanzicht

de garage

1 van de 7 slaapkamers

de hallucinerende badkamer

1 van de drie zolders (deze is boven het woonhuis/voorkant winkel, nog 1 boven de garage en 1 boven de achterkant winkel)

de tuin

en de plattegronden ter illustratie



al wat voorzichtige plannen voor de beneden-verdieping gemaakt in sketchup.



Ow en als jullie zeggen te veel gelul, of dit wil ik weten of zus of zo, vraag gerust. Ik ben niet zo'n typer, maar ik doe mijn uiterste best.

(op pas ik nog aan als ik wat meer tijd heb)
pi_181056030
Een aantal mensen van jullie had wat vragen omtrent de warmtepomp. Bij deze daar dus wat beeldmateriaal van.

We hebben gekozen voor een luchtwarmtepomp van Daiking, 16kw met een buffervat van 500liter. Deze wordt momenteel nog voorzien van gewoon gekochte stroom en thats it.

Om alles kwijt te kunnen hebben we een technische ruimte ingericht achter in het huis. Voorheen stond hier ook de (destijds stookolie) gestookte Ketel, en later hing hier een CV-ketel. Voordeel is dat we vanaf hier makkelijk naar het platte dak kunnen voor de buitenunit. (en later de zonnepanelen/zonneboiler).
We kunnen makkelijk naar de garage voor een eventuele cv-haard/palletketel.
En we zitten niet met herrie van pompen en warmte van eventuele omvormers in woonvertrekken. Daarnaast hadden we hier een mooie ruimte vrij.
Deze ruimte zit tussen de wc en de garage in.


Als je recht op de ruimte kijkt zie je momenteel dit.

Als je recht voor je kijkt zie je de oude schoorsteen van het oliegestookte kanaal nog zitten, aangezien deze in de buitenmuur zit gemetseld hebben we deze maar niet gesloopt. (en hij zit ons niet heel veel in de weg.

Links van de deur zit de warmtepomp en het buffervat.

Hierboven zie je de links de warmwater aansluitingen zitten van respectievelijk, de garage, de keuken en de bovenverdieping, en rechts daarvan de koud water leidingen. Rechtstreek op het systeem met het buffervat zit ook een expansievat, zodat hij altijd wat er ook gebeurt zijn druk kwijt kan.
Alle leidingen zijn apart af te sluiten, zodat we nooit het hele systeem drukloos moeten maken, mochten we ergens aan willen werken.

Ook zie je rechts onderin beeld nog een vulkraantje voor het systeem en een provisorische aftakking naar het buitenkraantje en de wc. (dit moet nog in koper gemaakt worden want dit flex ziet er natuurlijk niet heel fraai uit.

Helemaal links in de hoek zie je de leidingen voor de CV weglopen.


Rechts onder in de hoek, zitten twee verdelers van ieder 11 groepen met pomp voor de vloerverwarming, vanwege de grootte van de totale vloerverwarming (ruim 1900meter) gekozen voor varianten met pomp, dit was wellicht niet nodig maar beter een pomp te veel dan te weinig. Op de groepen zitten automatische ontluchters, zodat we dit niet met het handje moeten doen.

Ook zit op het volledige CV-systeem nog een tweede expansievat. Vanwege de grootte van het systeem zou het kleine expansievat op de warmtepomp in theorie te klein kunnen zijn, en ik speel liever op safe, dan dat het een keer misgaat.

Ook is de vloerverwarming middels kogelkranen separaat af te sluiten van het systeem, en heeft het zijn eigen Thermostaat.

Boven de vloerverwarmingverdelers gaan we over voor het cv-systeem voor boven, hierbij hebben we de badkamer (vloerverwarming en radiator) een aparte leiding gegeven, en het overige systeem. De badkamer heeft een eigen Thermostaat gekregen, omdat je deze mogelijk eerder open wil zetten (hoger wil hebben) dan de rest van het huis. Ook hier zijn de diverse systemen weer apart dicht te zetten. en voorzien van automatische ontluchters.

Binnenkort gaan we de buitenunit aansluiten, en kunnen we het geheel afwerken.
In een tweede fase zal ik nog zonnepanelen plaatsen, waarvan de omvormers links naast de bestaande schoorsteen mogen komen.

Iemand nog vragen?
pi_181056127
Hoeveel geluid komt er vanaf?
Pelletkachel: die komt er voor eventueel warm water dus? Of ook luchtverwarming?
Gebruik je het warmtepomp systeem + vloerverwarmingsbuizen ook om te koelen?
pi_181057314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:02 schreef FranticDJ het volgende:
Hoeveel geluid komt er vanaf?
Pelletkachel: die komt er voor eventueel warm water dus? Of ook luchtverwarming?
Gebruik je het warmtepomp systeem + vloerverwarmingsbuizen ook om te koelen?
Hoeveel geluid, momenteel eigenlijk nul. Maar hij is nog niet aangesloten op de buitenunit. Dus als we dat hebben zijn we er pas echt uit.
Een palletkachel zal er sowieso nooit komen, of een palletketel, of een hout-cv-haard. Die kan dan de garage bijverwarmen en het waterzijdige deel, helpt dan mee het buffervat op temperatuur te houden. Warm water komt ook allemaal via het buffervat.

Ik kan eventueel koelen met de vloerverwarmingsbuizen al is dat niet heel efficient met een luchtwarmtepomp heb ik begrepen, en gelukkig is het beneden binnen bij ons niet zo snel warm. Of we dat dus uiteindelijk gaan gebruiken weet ik nog niet.
pi_181624786
In het fundatopic kwam jouw naam voorbij
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 01:08 schreef FlyingEagle het volgende:
Iemand nog interesse in een supermarkt?
[ afbeelding ]

Je hebt al direct inkomsten van de huur van de Rabobank.
[ afbeelding ]

En dit allemaal in het mooie dorpje beckum.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:09 schreef RB42 het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat voor Legwieh. Die koopt altijd winkels en maakt er vette woningen van.
Somebody that I used to know
pi_181624816


[ Bericht 100% gewijzigd door Postbus100 op 01-09-2018 17:52:28 ]
Somebody that I used to know
pi_181625397
Kwam door RB42 hier terecht, maar echt wat een gaaf project. Ook mooi eindresultaat, en mooi om te zien de industriėle look.
pi_181657289
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:50 schreef Postbus100 het volgende:
In het fundatopic kwam jouw naam voorbij

[..]

[..]

Best mooi projectje, maar ik ben al voorzien. Als je daar in de buurt woont, zou ik zeggen gewoon doen!
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:39:02 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181670257
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:56 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Best mooi projectje, maar ik ben al voorzien. Als je daar in de buurt woont, zou ik zeggen gewoon doen!
Tegenwoordig met de nieuwe N18 redelijk te bereizen _O- ;)
pi_182370746
Hoe is het in de winkel?
Laat die handjes wapperen!
pi_182375730
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:41 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe is het in de winkel?
Uitstekend. Voor diegene die nog wat updates willen weten. Zal ik eens kijken wat ik de laatste tijd heb gedaan.
pi_182375790
Zeer fraai.
Wat zijn de plannen voor de winkelruimte?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182375845
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:58 schreef Sigaartje het volgende:
Zeer fraai.
Wat zijn de plannen voor de winkelruimte?
Ik denk dat TS best tevreden is met de verbouwing van de winkelruimte tot woonkamer en keuken, waarvan hij in dit topic verslag heeft gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182375999
Naast ons huis stonden een mega spar en een oude notenboom. De notenboom stond heel ongunstig en was van binnen aan het rotten en de spar was gewoonweg veels te groot. Deze moesten dus weg. Dus hop aan de gang.

Stap voor stap zagen we alles weg

En toen was de noot weg...

En ook de spar moet er aan geloven..


En ze lagen plat

En dan moet alles nog verwerkt worden.

Beste berg hout.

Stapelen maar...
pi_182376881
Goed bezig! Mooi gedaan lekker ruim. En het houthok lekker vol!
Laat die handjes wapperen!
pi_182376955
Zelf gekapt?
pi_182377439
Maar de zijkant was echt een bende. Schots en scheve tegels, puin in de grond, en je kent het wel. Ook was de achterdeur nog lelijk bruin enzovoorts. Geen budget dus maar even tijdelijk oplossen voor de winter.

Stukje netter zo....

pi_182377450
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat TS best tevreden is met de verbouwing van de winkelruimte tot woonkamer en keuken, waarvan hij in dit topic verslag heeft gedaan.
Idd ik zit nu in de winkel voor de haard en tv 😂😂😂
pi_182377463
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:55 schreef FranticDJ het volgende:
Zelf gekapt?
Jups, samen met iemand die verstand heeft van klimmen.
pi_182378064
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Jups, samen met iemand die verstand heeft van klimmen.
Aah wou zeggen :7 zou toch niet zomaar zelf zo’n boom in klimmen :+
pi_182378086
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Idd ik zit nu in de winkel voor de haard en tv 😂😂😂
Als er wat vies is dan roep je om: “<naam vrouwdin> schoonmaken gangpad 3”?
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:16:11 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_182378822
hout van die spar zou ik niet opstoken in een haard. Spar is best harsrijk en dat spul blijft in je rookkanaal plakken.
pi_182381969
Gaaf die verwarmingsupdate, erg interessant waarvoor dank ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:53:47 #24
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182381995
Jammer dat de foto's op z'n kant en kop staan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182419614
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:16 schreef bleiblei het volgende:
hout van die spar zou ik niet opstoken in een haard. Spar is best harsrijk en dat spul blijft in je rookkanaal plakken.
Lang laten drogen ;-)
En ik heb een volledig RvS dubbelwandig kanaal metalotherm AT oftewel schoorsteenbrandbestendig. Desnoods af en toe keer schoonsteenbrandje kweken. Is t kanaal gelijk schoon 💪🏻😂
pi_182419641
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:50 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf die verwarmingsupdate, erg interessant waarvoor dank ^O^
Warmtepomp werkt prima voor de badkamer (vloer en handdoekenradiator)
Beneden is hij echter nog steeds niet aangeweest. Dus daar kan ik nog niks over zeggen.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:06:47 #27
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_182420014
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:50 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Lang laten drogen ;-)
En ik heb een volledig RvS dubbelwandig kanaal metalotherm AT oftewel schoorsteenbrandbestendig. Desnoods af en toe keer schoonsteenbrandje kweken. Is t kanaal gelijk schoon 💪🏻😂
Zolang het inderdaad goed droog is zou het geen probleem moeten zijn. Er zijn hele volksstammen die op dit hout stoken.

Zorgen dat er geen horizontale stukken in de schoorsteen zitten en ieder jaar de boel (laten) vegen.
pi_182569014
we vonden het zitgedeelte toch wel heel erg saai met al die witte muren. Dus dan maar op zoek naar een behangetje.


En plakken maar...

En klaar.
pi_182569540
Gaaf ^O^
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:15:49 #30
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182569602
Het staat wel gezelliger zo :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:15:51 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182569603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:51 schreef Legwieh het volgende:
we vonden het zitgedeelte toch wel heel erg saai met al die witte muren. Dus dan maar op zoek naar een behangetje.

[ afbeelding ]
En plakken maar...
[ afbeelding ]
En klaar.
Beter zo, heel leuk behangetje!
Resistance is futile.
pi_182575233
Ik zou het zelf niet kiezen maar in deze ruimte kan het goed.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 19:15:31 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182576786
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:51 schreef Legwieh het volgende:
we vonden het zitgedeelte toch wel heel erg saai met al die witte muren. Dus dan maar op zoek naar een behangetje.

[ afbeelding ]
En plakken maar...
[ afbeelding ]
En klaar.
Dat kan meer dan prima in die ruimte ! ^O^ :Y

Psst ! Maak die centraaldoos eens dicht ;)
pi_182576934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]


Psst ! Maak die centraaldoos eens dicht ;)

:D
Beroepsdeformatie ;)
pi_182578955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat kan meer dan prima in die ruimte ! ^O^ :Y

Psst ! Maak die centraaldoos eens dicht ;)

Nee dat laat ik lekker zitten, dat is industrieel toch.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 21:14:46 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182579140
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 21:02 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee dat laat ik lekker zitten, dat is industrieel toch.
Een mooie industriėle lamp eronder ook ;) :P
pi_182939095
Onze trap is nog steeds 1 ellende.
Verven vinden we niks omdat de trap ansich ook niet echt mooi is.
Bekleden met vloerbedekking is goedkoop, en dempt goed maar zou dan de enige plek in huis zijn waar we vloerbedekking hebben, en past dat wel bij de looks van de rest van het huis.

Hout afwerking is heel duur en vind ik zelf een beetje burgerlijk ogen.

Leer is supergaaf maar onbetaalbaar.

En nu zag ik laatst dit een vlokkentrap. Iemand ervaring mee? Zou misschien wel iets kunnen zijn en is makkelijk zelf te doen.
  zondag 4 november 2018 @ 17:40:54 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182940529
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:23 schreef Legwieh het volgende:
Onze trap is nog steeds 1 ellende.
Verven vinden we niks omdat de trap ansich ook niet echt mooi is.
Bekleden met vloerbedekking is goedkoop, en dempt goed maar zou dan de enige plek in huis zijn waar we vloerbedekking hebben, en past dat wel bij de looks van de rest van het huis.

Hout afwerking is heel duur en vind ik zelf een beetje burgerlijk ogen.

Leer is supergaaf maar onbetaalbaar.

En nu zag ik laatst dit een vlokkentrap. Iemand ervaring mee? Zou misschien wel iets kunnen zijn en is makkelijk zelf te doen.
Dit zijn vlokken als in vlokken in de jaren 80 tegen de muur? Ik ben benieuwd of dit een duurzame levensduur heeft. Het lijkt mij dat het slijtage gevoelig is. Het zou mijn smaak niet zijn, maar kan me voorstellen dat je kostentechnisch alle mogelijkheden afweegt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182941323
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dit zijn vlokken als in vlokken in de jaren 80 tegen de muur? Ik ben benieuwd of dit een duurzame levensduur heeft. Het lijkt mij dat het slijtage gevoelig is. Het zou mijn smaak niet zijn, maar kan me voorstellen dat je kostentechnisch alle mogelijkheden afweegt.
Geen idee, in de jaren 80 was ik nog vloeibaar. Maar de vlokken zitten in een epoxylaag volgens mij.
pi_182941456
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dit zijn vlokken als in vlokken in de jaren 80 tegen de muur? Ik ben benieuwd of dit een duurzame levensduur heeft. Het lijkt mij dat het slijtage gevoelig is. Het zou mijn smaak niet zijn, maar kan me voorstellen dat je kostentechnisch alle mogelijkheden afweegt.
Als ik google op vlokkentrap zie ik een soort grind mengsel. Kan er wel mooi uit zien! Zou wel ergens gaan voelen hoe glad of ruw dat is. Je wil niet uitglijden, maar je wil ook niet je kleding (sokken) erop kapot trekken, of schaafwonden als je de trede net mist.
  maandag 5 november 2018 @ 11:55:56 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182954675
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 18:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Geen idee, in de jaren 80 was ik nog vloeibaar. Maar de vlokken zitten in een epoxylaag volgens mij.
Je zou ook zelf aan de slag kunnen met grind en epoxy. Goed mengen en gladstrijken. Ik heb al eens een siergrind vloer gehad, ik vond het geweldig. En dit kan op de trap ook, alleen horizontale oppervlakken. Is het een open trap of een dichte trap?
Resistance is futile.
pi_182960252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:51 schreef Legwieh het volgende:
we vonden het zitgedeelte toch wel heel erg saai met al die witte muren. Dus dan maar op zoek naar een behangetje.

[ afbeelding ]
En plakken maar...
[ afbeelding ]
En klaar.
Wauw, heel geslaagd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182960341
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:23 schreef Legwieh het volgende:
Onze trap is nog steeds 1 ellende.
Verven vinden we niks omdat de trap ansich ook niet echt mooi is.
Bekleden met vloerbedekking is goedkoop, en dempt goed maar zou dan de enige plek in huis zijn waar we vloerbedekking hebben, en past dat wel bij de looks van de rest van het huis.

Hout afwerking is heel duur en vind ik zelf een beetje burgerlijk ogen.

Leer is supergaaf maar onbetaalbaar.

En nu zag ik laatst dit een vlokkentrap. Iemand ervaring mee? Zou misschien wel iets kunnen zijn en is makkelijk zelf te doen.
Heb je een foto van de trap?

Ik zit met dezelfde soort overwegingen als jij. Ik laat de trap gewoon verven, want dat vind ik de minst slechte van alle keuzes. Tapijt zou ik ook nog overwegen, want het ene tapijt is het andere niet. Er zijn best toffe materialen op de markt tegenwoordig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 5 november 2018 @ 16:44:39 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182960458
Mooi behangetje, staat heel mooi warm daar! O+
***
pi_182972418
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een foto van de trap?

Ik zit met dezelfde soort overwegingen als jij. Ik laat de trap gewoon verven, want dat vind ik de minst slechte van alle keuzes. Tapijt zou ik ook nog overwegen, want het ene tapijt is het andere niet. Er zijn best toffe materialen op de markt tegenwoordig.
Ik heb 8 jaar geleden tapijt gekocht, wat overigens niet speciaal voor een trap is. Maar die man zei dat je binnen een korte tijd slijtplekken krijgt, nu 8 jaar verder ziet het er nog als nieuw uit. Heb zelf malletjes gemaakt van kranten en dan het tapijt uitgesneden.
pi_182973033
Blauwstaal is ook gaaf.. heeft m’n zus voor geļnformeerd. Ging 4K kosten...
pi_182977405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:25 schreef FranticDJ het volgende:
Blauwstaal is ook gaaf.. heeft m’n zus voor geļnformeerd. Ging 4K kosten...
Blauwstaal hebben we ook bekijken (werk in een staalbedrijf dus had wel wat goedkoper iets kunnen fixen) maar koud, glad, en aangezien bij ons de hal echt slecht geisoleerd is (enige plek waar de vloer er niet uit is geweest) grote kans op condens op de trap als ik hem uitvoer in blauwstaal.
En een enorme echo-bak (wat het al is) dus geen blauwstaal voor mij.

Iemand nog meer tips.

Foto van de trap zal ik zo even maken.
pi_182977541
Fotograferen van een trap in een krappe ruimte is echt ondoenbaar. Maar de trap start dus zo:

En gaat dan zo verder.


Zien jullie gelijk dat het huis nog niet af is (plintjes)
pi_182978182
Is de trap bekleden met novilon o.i.d. niet een optie? Oogt strak, voelt toch "warm" en dempt ook wel aardig volgens mij.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182978687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:28 schreef Kirb het volgende:
Is de trap bekleden met novilon o.i.d. niet een optie? Oogt strak, voelt toch "warm" en dempt ook wel aardig volgens mij.
Die tip heb ik al meer gekregen, maar vind het niet echt mooi.
pi_182980835
Ik heb novilon in huis gehad en was daar heel blij mee. Ik weet alleen niet of je veel naden krijgt in een trap of dat je in één stuk door kunt leggen. Naden zijn niet fraai. En je ziet werkelijk elke oneffenheid.

Ik zou gewoon verven. Dit is mijn inspiratieplaatje:



Zwart vind ik ook tof:



En anders zou ik een soort sisal nemen (je hebt alternatieven die fijner aan je voeten voelen en heel slijtvast zijn).



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182981988
Wij hebben woven pvc op de trap, slijtvast en dempend.
Voorheen Post ID 101472
pi_183741881
Rubber of kurk een optie?
  zaterdag 15 december 2018 @ 13:07:45 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183743137
Hoi Legwieh, zou ik mogen zien hoe jullie de deuren ook alweer hadden gedaan? Die waren zwart of alleen het kozijntje zwart?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183760456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:07 schreef monsterd. het volgende:
Hoi Legwieh, zou ik mogen zien hoe jullie de deuren ook alweer hadden gedaan? Die waren zwart of alleen het kozijntje zwart?
Boven alleen de kozijnen, beneden alles.
Let niet op de afwerking, moet nog steeds afwerken rondom de kozijnen 😅.




De buitenkozijnen. Zijn overigens ists lichter, donker antraciet (7021 meen ik uit mijn hoofd)
  zondag 16 december 2018 @ 11:31:25 #56
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183760918
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 10:56 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Boven alleen de kozijnen, beneden alles.
Let niet op de afwerking, moet nog steeds afwerken rondom de kozijnen 😅.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De buitenkozijnen. Zijn overigens ists lichter, donker antraciet (7021 meen ik uit mijn hoofd)
Thanks! Dit geeft inspiratie! We willen ook zoiets in de hal en overloop boven. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188897319
Vinden we tuinverbouwingen ook interessant?
pi_188897339
Zeker!
pi_188897354
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Thanks! Dit geeft inspiratie! We willen ook zoiets in de hal en overloop boven. :)
Origineel hoor!
pi_188898035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:31 schreef Puala het volgende:
Zeker!
Gaan jullie er dan niet over vallen dat de trap nog niet af is??
  woensdag 11 september 2019 @ 17:26:09 #61
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188898161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:17 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gaan jullie er dan niet over vallen dat de trap nog niet af is??
Nee hoor, er moet nog altijd wat op je to-do lijstje staan :Y
pi_188898299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:17 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gaan jullie er dan niet over vallen dat de trap nog niet af is??
Nee hoor, ik kan mezelf dat heel goed voorstellen :D
pi_188898364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:17 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gaan jullie er dan niet over vallen dat de trap nog niet af is??
Haha, ligt aan de reden. :P
pi_188898463
Kom maar door!
Resistance is futile.
pi_188900399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Haha, ligt aan de reden. :P
Redenen zijn er genoeg.

Geen zin en niet precies weten wat we willen zijn wel de belangrijkste. Tijdelijk maar even zwart geschilderd zodat het iets minder lelijk is en wie weet ooit ;-)

pi_188900651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:24 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Redenen zijn er genoeg.

Geen zin en niet precies weten wat we willen zijn wel de belangrijkste. Tijdelijk maar even zwart geschilderd zodat het iets minder lelijk is en wie weet ooit ;-)

[ afbeelding ]
Niet slecht toch? Misschien is Solid Black een oplossing?
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 19:56:39 #67
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188915875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:24 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Redenen zijn er genoeg.

Geen zin en niet precies weten wat we willen zijn wel de belangrijkste. Tijdelijk maar even zwart geschilderd zodat het iets minder lelijk is en wie weet ooit ;-)

[ afbeelding ]
Das nog niet eens zo gek ! :)
Is ie niet spekglad nu ?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:30 schreef Legwieh het volgende:
Vinden we tuinverbouwingen ook interessant?
Uiteraard vinden we die ook mega interessant ! *O*
pi_188917786
De trap ziet er super uit. Niks meer aan doen, hooguit 90 graden kantelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188917829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Das nog niet eens zo gek ! :)
Is ie niet spekglad nu ?
Ik lees dat wel vaker als argument om een trap niet te verven, maar ik heb onze geverfde trappen nog nooit glad gevonden. Onze huidige trap zit alleen in de grondverf en zelfs die vind ik niet glad (en ik loop thuis altijd op sokken of blote voeten).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188920932
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
De trap ziet er super uit. Niks meer aan doen, hooguit 90 graden kantelen.
Nee hoor zo is het beklimmen een stuk minder zwaar 😂😂😂😂

Glad is het zeker niet, alleen van dichtbij zie je de beschadigingen in het hout. Niet echt fraai dus ik wil er ooit nog iets aan doen.

Maar eerst de tuin (en ook nog van alles in de garage 😅😅 )
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:56:00 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188921402
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
De trap ziet er super uit. Niks meer aan doen, hooguit 90 graden kantelen.
:D
Ik vind het ook mooi, dat zwart! :Y
***
pi_188928841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:45 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee hoor zo is het beklimmen een stuk minder zwaar 😂😂😂😂

Glad is het zeker niet, alleen van dichtbij zie je de beschadigingen in het hout. Niet echt fraai dus ik wil er ooit nog iets aan doen.

Maar eerst de tuin (en ook nog van alles in de garage 😅😅 )
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om beschadigingen in hout te zien (en ik ben een behoorlijke muggenzifter). Zeker in een heel strak huis mag er wel iets zijn wat er geleefd uitziet. Ik vind het zelf in ieder geval acceptabeler dan laminaat van bijv. Upstairs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188928871
Oh, en ik kijk uit naar de tuinverbouwing! Wat voor soort tuin wil je?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188930602
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik kijk uit naar de tuinverbouwing! Wat voor soort tuin wil je?
Nou laten we eens starten dan. Doel is volgend jaar maart het echt grote werk te laten starten. Tuin is jaaaaaren niks aan gedaan dus moet helemaal uitgegraven worden. We willen een gedeelte uitbesteden en een gedeelte zelf doen (t lichte werk 😂😂).

De huidige situatie is als volgt.









Zo geeft het in ieder geval
Een beeld van wat het nu is.

Voor dat het maart is wil ik vooral veel voorbereidende zaken doen, zoals:
-Electra naar de tuin leggen
- beregingspomp laten slaan
- bomen omzagen
- heg terugbrengen naar acceptabele hoogte
- plannen maken
- kleine zaakjes in de garage afwerken zodat dit voorbereid is op de nieuwe tuin (denk aan extra stopcontacten en schakelpunten maken voor verlichting.
- en centjes sparen.
pi_188930969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:47 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nou laten we eens starten dan. Doel is volgend jaar maart het echt grote werk te laten starten. Tuin is jaaaaaren niks aan gedaan dus moet helemaal uitgegraven worden. We willen een gedeelte uitbesteden en een gedeelte zelf doen (t lichte werk 😂😂).

De huidige situatie is als volgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo geeft het in ieder geval
Een beeld van wat het nu is.

Voor dat het maart is wil ik vooral veel voorbereidende zaken doen, zoals:
-Electra naar de tuin leggen
- beregingspomp laten slaan
- bomen omzagen
- heg terugbrengen naar acceptabele hoogte
- plannen maken
- kleine zaakjes in de garage afwerken zodat dit voorbereid is op de nieuwe tuin (denk aan extra stopcontacten en schakelpunten maken voor verlichting.
- en centjes sparen.
Flinke tuin en lekker veel eer aan te behalen. Kan me voorstellen dat de handjes jeuken hahaha. Hier wachten we ook tot komend jaar maart, ondertussen nog wel even een appelboom rooien. Ik volg je tuinverbouwen tegen die tijd in ieder geval!
  vrijdag 13 september 2019 @ 20:09:48 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188930978
Fijne tuin, Legwieh. Wat wil je met alle ruimte gaan doen?

En ik ben wel nieuwsgierig naar wat jullie het lichte werk vinden :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 14 september 2019 @ 08:56:53 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188938590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 19:47 schreef Legwieh het volgende:
- bomen omzagen
;(

In elk topic hetzelfde verhaal, alle bomen moeten DOOD!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188938840
Die conifeer is vreselijk. Gaat je perenboom ook weg?

Verder leuke tuin met heel veel potentie. Wat voor sfeer willen jullie daar neerzetten? Of gewoon een opknapbeurtje en that's it?
Resistance is futile.
pi_188939381
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Thanks! Dit geeft inspiratie! We willen ook zoiets in de hal en overloop boven. :)
Nee dat willen wij niet. Komt mevrouw zojuist binnen met een pot zwarte verf :').
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_188940441
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2019 08:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

;(

In elk topic hetzelfde verhaal, alle bomen moeten DOOD!
Ik weet natuurlijk hoe het bij TS is. Maar hier moeten er heel wat bomen om, om andere in leven te houden. Ik spaar liever een 100 jaar oude eik en 4 oude linden en dan n aantal 30 jaar oude coniferen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:21:44 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_188940719
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:55 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk hoe het bij TS is. Maar hier moeten er heel wat bomen om, om andere in leven te houden. Ik spaar liever een 100 jaar oude eik en 4 oude linden en dan n aantal 30 jaar oude coniferen
Ja, dit dus. Leuk dat die boompjes in de jaren 70 als schattige kleine potplantjes zijn neergezet, maar je houdt het écht niet vol om ze allemaal te sparen als ze eenmaal volwassen zijn.

Bij ons gaan er ook zeker 2 bomen sneuvelen. Is dat erg? Nee, want de hele tuin blijft groen en vol bomen .
Ik vind het een ander verhaal als iemand zijn hele tuin leegtrekt en m vervolgens helemaal vol worteldoek en grind stort ja. In dat geval heb je recht op klagen :P
disclaimer
pi_188945365
Nouja de plannen liggen nog redelijk ver open. maar een klein beeld wat we voor ogen hebben.
De Sparren en coniferen gaan eruit. Ook de oude perenboom moet wijken. Deze boom is te oud en te slecht, en daarnaast staat hij in een zichtlijn vanuit de keuken. die we graag vrij willen maken.


We willen gaan werken met twee terrassen 1 tegen het grote raam bij de keuken, en 1 achter in de tuin. (we wisten niet dat de zijtuin zo groot was anders hadden we zeker openslaande deuren gemaakt op de plek waar nu een groot raam zit maar helaas)
Verder gaan we aan de voorkant de lage beukenhaag eruit halen en vervangen door een hek, wat we laten begroeien waarin ook een poort wordt geplaatst. dit zodat de hond daar lekker in de tuin kan zonder de straat op te schieten.


Ook wordt de oprit verbreed zodat er een betere doorgang komt naar de garage.

Het zitje achter wordt verhoogd, met daaromheen een soort houten pergola waarin we schaduwdoeken kunnen hangen. (en lampjes voor wat extra sfeer :D) Om het terras heen wil ik betonnen bloembakken maken met wat kleine plantjes erin.

Achter in de hoek komt een nieuwe fruitboom (hoogstam) in een grote betonnen bloembak 1,20x1,20 ofzo iets.


Hier aan de voorkant zie je zo'n zelfde grote bloembak waarin een notenboom komt te staan (notenboom staat er al dus bloembak moet er omheen worden gemaakt)

Voor de rest veel gras en bestrating. We zijn geen echte tuinierders dus de bloemen/planten die er komen zullen vooral in betonnen bloembakken komen te staan. Voor de tegels willen we voor een 60x60 donkere betontegel gaan (antraciet) zodat dit mooi aansluit bij de stijl van de kozijnen.

Overigens wellicht zien jullie ook dat kleine hoekje achter de garage nog. DIt wordt betegeld met de oude tegels, zodat daar mijn aanhanger kan komen staan, en mogelijk de beregeningspomp. dit wil ik dan afzetten met een poort/draaibaar hek, zodat het mooi uit het zicht staat. (hoe nog geen idee, maar het plan was leuk en snel getekend in sketchup).
pi_188945403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 20:09 schreef monsterd. het volgende:
Fijne tuin, Legwieh. Wat wil je met alle ruimte gaan doen?

En ik ben wel nieuwsgierig naar wat jullie het lichte werk vinden :P
Zoals gezegd veel gras en wat terrasjes en een paar bomen/planten in betonnen bloembakken.

Licht werk, denk aan:

- pergola bouwen
- betonnen bloembakken maken
- water en electriciteit aanleggen
- sproei-installatie aanleggen.
- hek en poort zetten.
- bomen omzagen
- gras zaaien dat soort dingen.
pi_188947824
Als je om een bestaande boom een bak maakt, en deze vol stort met grond dan gaat de boom dood.
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:35:44 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_188947932
Waarom zet je die bomen in betonnen bakken? Is dat een esthetische overweging? Want die boom vindt het zonder wel fijner.

En een tuin met veel gras en bestrating is ook niet onderhoudsvrij he ;) ik zie het "We zijn geen tuiniers" argument vaak gegeven worden, maar ik denk dat het bijhouden van een gazon en strakke bestrating misschien zelfs meer tijd kost dan eens per jaar je vaste planten snoeien ;)
disclaimer
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:42:10 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188948012
Mijn ervaring is dat bestrating en gras het meeste werk zijn. We hadden een prachttuin bij ons vorige huis. De borders was ik 1 keer per jaar, in maart een halve dag mee bezig om het leeg te trekken. En dan stond het elk jaar weer van april tot september vol met bloemen (ok, ik mikte er ook een keer wat mestkorrels in).

Gras en bestrating was ik van april tot september aan het maaien, mesten, verticuteren, etc. en ontdoen van grasjes tussen de stenen.

Oh! En de klimop. Ook een onderhoudshel. Die kan je 4 keer per jaar snoeien als ie eindelijk op gang is en de boel netjes dicht gegroeid is.
pi_188949046
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zet je die bomen in betonnen bakken? Is dat een esthetische overweging? Want die boom vindt het zonder wel fijner.

En een tuin met veel gras en bestrating is ook niet onderhoudsvrij he ;) ik zie het "We zijn geen tuiniers" argument vaak gegeven worden, maar ik denk dat het bijhouden van een gazon en strakke bestrating misschien zelfs meer tijd kost dan eens per jaar je vaste planten snoeien ;)
Ik ga er een bak omheen maken (oftewe zonder bodem zodat ze we in de volle grond staan) esthetisch mooi en dan kunnen er nog wat planten bij.

Natuurlijk kost grasmaaien tijd maar dat vind ik heerlijk. Lekker op zondagavond een half uur dom achter de maaier aan sjokken.
pi_188952595
Voor zoveel gras doe je jezelf een plezier met pop-up sproeiers. Zijn niet duur, lekker uit het zicht en geen last van met het maaien
pi_188953976
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 09:07 schreef tux87 het volgende:
Voor zoveel gras doe je jezelf een plezier met pop-up sproeiers. Zijn niet duur, lekker uit het zicht en geen last van met het maaien
Die moeten er sowieso komen. Wil de bereging helemaal automatisch regelen in combinatie met een grondwaterpomp, zodat ik er zelf geen werk mee heb. En ook geen duizenden liters drinkwater hoef te verspillen.
pi_188969458
Ik denk dat de hoeveelheid werk met gras en bestrating alleen wel meevalt. Ik weet niet of je al een grasmaaier hebt, maar ik ben heel blij met een maaier die zichzelf voortstuwt. En je kunt natuurlijk altijd nog een robotmaaier nemen. Misschien eens verticuteren, kalk zaaien en onkruid aan de randen wegtrekken en dan ben je er wel met het gazon (tenzij je mollen krijgt }:|). De voegen tussen de tegels zou je kunnen vullen en dan heb je geen/minder werk aan het uitrukken van onkruid.

Mijn ervaring is juist dat in een grote tuin de beplanting veel tijd vraagt. Je kunt daarin wel slimme keuzes maken, zoals traag groeiende heesters kopen in plaats van heesters die je vaak moet snoeien. Mocht je daar eens over na willen denken, dan kun je hier tips vragen: F&F / Bloemen en Planten in Eigen Tuin #36: zoekplaatje

Ik vind zelf een grote grasvlakte zonde van zo'n mooie, grote tuin, maar het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189068427
Thanks voor alle tips tot nu toe, het is een traag proces omdat in de projectplanning ook de activiteit sparen zit inbegrepen 😂😂😂.

Inmiddels ben ik wel bezig om de heg in ieder geval lager te maken. Was op sommige punten tot ruim 3M hoog, bedoeling is dat hij straks rond de 2 wordt. Ik ben dus flink met de botte bijl er doorheen gegaan (op ongeveer 1.80) hoop dat t straks weer aangroeit en dat ik hem dan netjes kan snoeien op 2m. Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??

Zoals je kunt zien is het nu namelijk niet echt recht...
  zondag 22 september 2019 @ 12:25:03 #92
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189068782
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, het is een traag proces omdat in de projectplanning ook de activiteit sparen zit inbegrepen 😂😂😂.

Inmiddels ben ik wel bezig om de heg in ieder geval lager te maken. Was op sommige punten tot ruim 3M hoog, bedoeling is dat hij straks rond de 2 wordt. Ik ben dus flink met de botte bijl er doorheen gegaan (op ongeveer 1.80) hoop dat t straks weer aangroeit en dat ik hem dan netjes kan snoeien op 2m. Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??

Zoals je kunt zien is het nu namelijk niet echt recht...
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, het is een traag proces omdat in de projectplanning ook de activiteit sparen zit inbegrepen 😂😂😂.

Inmiddels ben ik wel bezig om de heg in ieder geval lager te maken. Was op sommige punten tot ruim 3M hoog, bedoeling is dat hij straks rond de 2 wordt. Ik ben dus flink met de botte bijl er doorheen gegaan (op ongeveer 1.80) hoop dat t straks weer aangroeit en dat ik hem dan netjes kan snoeien op 2m. Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??

Zoals je kunt zien is het nu namelijk niet echt recht...
[ afbeelding ]
Touwtje spannen?
pi_189069253
Kijk hier een howto
pi_189069382
quote:
Hee buur wat heb je nou gedaan?! :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 22 september 2019 @ 13:45:07 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189069914
Wat voor haag hebben we het over? Een beukhaag, haagbeuk, laurier of liguster hebben hele andere behoeften.
Resistance is futile.
pi_189074116
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:25 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]


[..]


Touwtje spannen?
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar das echt geen doen vanwege dikte en hoogte haag.

Het betreft een beukenhaag by the way.
  zondag 22 september 2019 @ 18:51:49 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189075917
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:23 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar das echt geen doen vanwege dikte en hoogte haag.

Het betreft een beukenhaag by the way.
https://www.directplant.nl/tuintips/beukenhaag-snoeien/

Rigoureuze snoei is meer voor de lente:

quote:
Is een beukenhaag te hoog of te breed geworden? U kunt de haag dan sterk terug snoeien. Gebruik een handzaagje voor dikke takken. Een goede tijd hiervoor is het voorjaar, al snel zullen er weer nieuwe scheutjes verschijnen op de kale takken. Geef na de snoeibeurt mest en strooi een laag compost aan de voet van de beukenhaag.
Resistance is futile.
pi_189076986
Ik zou de beukenhaag eruit rukken. Het is een kloteklus, maar er zijn andere heggen die het hele jaar door groen blijven. Zonde toch om een groot deel van het jaar tegen een dorre haag aan te kijken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189077310
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou de beukenhaag eruit rukken. Het is een kloteklus, maar er zijn andere heggen die het hele jaar door groen blijven. Zonde toch om een groot deel van het jaar tegen een dorre haag aan te kijken?
Een beukenhaag past fantastisch mooi bij een oud huis en blijft bijna het hele jaar door mooi hoor.
pi_189077320
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

https://www.directplant.nl/tuintips/beukenhaag-snoeien/

Rigoureuze snoei is meer voor de lente:
[..]

Ik weet het maar gezien de leeftijd en de conditie van de haag denk ik dat hij het in het najaar ook wel overleefd. In het voorjaar doe ik hem weer hoor wees maar niet bang.
pi_189518106
Volgende week gaan we de spar en een paar andere kleine bomen om doen. Eerste stappen dus naar een mooie tuin. Omdat ik enorm veel afval verwacht (heb ervaring met eerdere bomen) dus ga ik een snipperaar huren en heb ik vandaag mijn aanhanger maar even opgehoogd. (Veel volume weinig gewicht dus kan best dacht ik)

Lekker beun, ik hou der van!

Ondat ik de snipperaar toch het hele weekend huur gelijk maar de motorzaag gepakt en wat andere troep omgedaan (coniferen en andere reuzeplanten)



De rest van de dag lekker pallets kapot gezaagd om aanmaakhoutjes voor de haard van te maken 😂😂

  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:07:30 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189523548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:18 schreef Legwieh het volgende:
Volgende week gaan we de spar en een paar andere kleine bomen om doen. Eerste stappen dus naar een mooie tuin. Omdat ik enorm veel afval verwacht (heb ervaring met eerdere bomen) dus ga ik een snipperaar huren en heb ik vandaag mijn aanhanger maar even opgehoogd. (Veel volume weinig gewicht dus kan best dacht ik)
[ afbeelding ]
Lekker beun, ik hou der van!

Ondat ik de snipperaar toch het hele weekend huur gelijk maar de motorzaag gepakt en wat andere troep omgedaan (coniferen en andere reuzeplanten)
[ afbeelding ]


De rest van de dag lekker pallets kapot gezaagd om aanmaakhoutjes voor de haard van te maken 😂😂

[ afbeelding ]
Lekker bezig :7 . Je appelboom is echt mooi, maar die moet ook het veld ruimen, of niet?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:08:37 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_189523567
ooh die perenboom O+
disclaimer
pi_189528215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:08 schreef SQ het volgende:
ooh die perenboom O+
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.



Dus denk er nog eens over na................
Jeroentje.
pi_189528338
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:

[..]

Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.

[ afbeelding ]

Dus denk er nog eens over na................
Ik zou ook eerst voor de snoeibeurt gaan. Daarmee creėer je misschien meteen de zichtlijn die je wil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189530344
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:

[..]

Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.

[ afbeelding ]

Dus denk er nog eens over na................
Sorry jongens hij gaat er toch aan.
De boom staat scheef, op de plek waar eigenlijk de oprit moet komen en de peren zijn helemaal versteend.

Om oude bomen te krijgen moet je ook nieuwe planten dus wees gerust. Deze gaat om maar er komt een nieuwe. En die wordt ook ooit weer oud.
pi_189536797
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:40 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Sorry jongens hij gaat er toch aan.
De boom staat scheef, op de plek waar eigenlijk de oprit moet komen en de peren zijn helemaal versteend.

Om oude bomen te krijgen moet je ook nieuwe planten dus wees gerust. Deze gaat om maar er komt een nieuwe. En die wordt ook ooit weer oud.
Het voordeel is wel dat je die boom lekker kunt opstoken ;)
pi_189537731
Het is zeker een mooie perenboom. :Y
Maar als hij in de weg staat zit er niets anders op.
En fruitbomen hout brand geweldig inderdaad. :9

Is het snoeien van de haag nog gelukt?
pi_189542067
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:09 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Het is zeker een mooie perenboom. :Y
Maar als hij in de weg staat zit er niets anders op.
En fruitbomen hout brand geweldig inderdaad. :9

Is het snoeien van de haag nog gelukt?
Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.

De haag is grotendeels gesnoeid. en dat is redelijk gelukt. (klein stukje ging niet want dat zat achter andere struiken, deze zijn inmiddels weg dus wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb) Niet super recht maar het plan is om het bij de voorjaarsbeurt mooi strak te trekken. Dit keer ging het er voor om om lengte eraf halen.
pi_189542415
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:

[..]
wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb
:') _O-
Laat die handjes wapperen!
pi_189542750
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.

De haag is grotendeels gesnoeid. en dat is redelijk gelukt. (klein stukje ging niet want dat zat achter andere struiken, deze zijn inmiddels weg dus wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb) Niet super recht maar het plan is om het bij de voorjaarsbeurt mooi strak te trekken. Dit keer ging het er voor om om lengte eraf halen.
Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad. :)
pi_189546327
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad. :)
Dat is wel het plan ja.
pi_189636632
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:22 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

:') _O-
Oké ik was iets te ambitieus, dus helaas heg niet gelukt. Mede omdat halverwege de aandrijf snaar van de shredder t begaf.

Wat dan wel...???
pi_189636735
Lekker zagen...

Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...


Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...


Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
  zondag 27 oktober 2019 @ 00:00:28 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189639185
Dat is een flinke klus geweest. Scheelt vast een boel licht of niet?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189643445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:07 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Oké ik was iets te ambitieus
Zeg ik :7

Hard gewerkt ^O^
Laat die handjes wapperen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 oktober 2019 @ 09:39:03 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189643454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...

Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
youtube.nl ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:27:34 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189644005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...

Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
Neem aan dat je zelf niet in de boom geklommen bent ? ;)
Filmpjes is het handigst denk ik om up te loaden via youtube.
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:29:04 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189644036
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??
:Y
Klussen met goed gereedschap http://www.dumpert.nl/mediabase/7781095/7797d474 :7
pi_189646026
Gelukkig alles veilig verlopen en moet ik de filmpjes zelf uploaden in plaats van van dumpert halen.

Een kleintje

En de totempaal.

En dan ligt t plat.


En voor tijdens de eerst volgende bier avond!

Spijkertje slaan!
  zondag 27 oktober 2019 @ 16:34:45 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189650024
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 12:58 schreef Legwieh het volgende:
Gelukkig alles veilig verlopen en moet ik de filmpjes zelf uploaden in plaats van van dumpert halen.

Een kleintje

En de totempaal.

En dan ligt t plat.
[ afbeelding ]

En voor tijdens de eerst volgende bier avond!

Spijkertje slaan!
[ afbeelding ]
Haha, grof geweld ^O^
Resistance is futile.
pi_189846259
Vandaag Rommeldag dus maar eens aan het zoeken waarom mijn hwa niet goed wegloopt. Na een hoop troep verwijdert te hebben nog niet goed dus toen de schop de grond in. Nu zit er onder de grond een T-stuk, welke afgedicht zat met een plastic bloempotje (beunhaas for life)

Nu heb ik echt geen idee maar dient zo’n T-stuk ergens voor of zeggen jullie, cement deksel erop en de grond weer dichtmaken?


Wie helpt me?
  vrijdag 8 november 2019 @ 09:25:12 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189846490
Zo’n t-stuk kan gebruikt zijn om toegang te laten bij een verstopping. Dan kun je er makkelijker bij. Ik zou gewoon een dekseltje erop doen ja.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189847018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef monsterd. het volgende:
Zo’n t-stuk kan gebruikt zijn om toegang te laten bij een verstopping. Dan kun je er makkelijker bij. Ik zou gewoon een dekseltje erop doen ja.
Dit idd al heb je daar ook speciale buissegmenten voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189848266


Eindstuk met schroefdeksel net onder maaiveld/onder je bestrating voor later.
Laat die handjes wapperen!
pi_189853346
Thnx voor jullie hulp, dopje opgezet en t is weer netjes.

Rest van de middag houtjes gezaagd en gestapeld.
De spar/peer kan drogen om over een paar jaar mij wederom warm te maken.

  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 19:22:35 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189854867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 17:42 schreef Legwieh het volgende:
Thnx voor jullie hulp, dopje opgezet en t is weer netjes.

Rest van de middag houtjes gezaagd en gestapeld.
De spar/peer kan drogen om over een paar jaar mij wederom warm te maken.

[ afbeelding ]
Druk geweest ! Ruimt mooi op zo :)
pi_189882303
En speciaal voor Vonkie, na 2 jaar eindelijk een lamp boven de eettafel.

  zondag 10 november 2019 @ 19:45:46 #129
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189884270
Nog steeds heel vet Legwieh!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190891810
Nou der komt weer een update, afgelopen tijd vooral gespaard en uitgegeven ook wel, de bank die we hadden vonden we heel mooi, hij zat alleen ruk en was eigenlijk te klein voor de ruimte.

Daarom (na een financiėle meevaller) toch maar besloten een nieuwe bank te kopen ook al was de huidige slechts een jaar oud. Nu gegaan voor een XXL variant,

4,30x3m hoekbank.


Nu waren we al niet helemaal tevreden over het blauw op de haard en met de nieuwe bank vloekte het nu echt, dat dus toen ook maar even aangepakt.

Even met een proefstukje gekeken wat het kon worden. P.s. Let op de artistieke vrijheid van de schilder


En schilderen maar...


En een stuk beter (vinden wij dan toch)

  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 januari 2020 @ 17:47:50 #131
269689 crew  Viv
pi_190891857
Wow! Wat een warme kleur op de haard nu, past ook heel mooi bij het behang, zodat het één geheel is! O+
pi_190891948
En verder vooral veel sparen en nagedacht over de tuin. We willen het terras achter toch gaan overkappen en voorzien van een vaste buitenkeuken. Het achterste terras willen we ook iets (10cm ofzo) verhogen, om het zo wat knusser te maken.

De overkapping gaan we maken van hout en er komt een soort jaloezie doek boven wat we open en dicht kunnen schuiven. Aan de zijkant wil ik een vaste buitenkeuken maken voorzien van spoelbak, kraan en koelkast en de bbq.

Ik wil deze gaan maken van een betonnen onderkant (beton look) en bovenop een houten bouw.

Zoiets zou het moeten worden in totaliteit.







De onderbouw zou ik graag betonlook hebben a la dit.

Maar ik wil het eigenlijk niet van beton gieten dat lijkt me niet heel praktisch, kan ik dit maken met bijvoorbeeld snelbouw-stenen en dan stucken? Voor hetzelfde effect?

En zou ik eventueel in plaats van een betonnen blad een houten blad kunnen gebruiken (boomstam blad) en zo ja waar moet ik dan op letten? Houtsoort, droog, nat, geschaafd, geolied of wat dan ook?

Zo als je ziet is het niet geheel droog want de regen kan gewoon binnen. Iemand tips?

Ik heb namelijk nog nooit gemetseld, gestucked of wat dan ook...
pi_190893498
Beton gieten is heel goed zelf te doen :Y
  zondag 5 januari 2020 @ 19:41:17 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190893728
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:45 schreef Legwieh het volgende:
Nou der komt weer een update, afgelopen tijd vooral gespaard en uitgegeven ook wel, de bank die we hadden vonden we heel mooi, hij zat alleen ruk en was eigenlijk te klein voor de ruimte.

Daarom (na een financiėle meevaller) toch maar besloten een nieuwe bank te kopen ook al was de huidige slechts een jaar oud. Nu gegaan voor een XXL variant,

4,30x3m hoekbank.
[ afbeelding ]

Nu waren we al niet helemaal tevreden over het blauw op de haard en met de nieuwe bank vloekte het nu echt, dat dus toen ook maar even aangepakt.

Even met een proefstukje gekeken wat het kon worden. P.s. Let op de artistieke vrijheid van de schilder
[ afbeelding ]

En schilderen maar...
[ afbeelding ]

En een stuk beter (vinden wij dan toch)

[ afbeelding ]
Dit staat veel rustiger en geeft duidelijker sfeer in de ruimte. Goede keuze ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190893786
@Legwieh er is wel een soort betonlook stuc.

Zoek eens op beton cirre. Geloof dat het zo heet, anders informeer ik eens bij een bekende stucadoor die het aanbrengt.


Edit: mortex is een merknaam
  zondag 5 januari 2020 @ 20:04:51 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190894107
Wat een prachtige kleur op de haard! O+
***
pi_190894163
Beton gieten en voorbereiden is heel makkelijk. Je hebt een grotere kans op succes met beton dan dat je het probeert te imiteren.

Je hoeft geen 20cm dikke laag te gieten zoals je het wilt gebruiken.

Grond glad maken (beetje geel zand), bekisting timmeren, betongaas leggen. Vervolgens gieten en gladstrijken.

Kan in principe in 1 dag klaar zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_190894264
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:08 schreef PeuRac het volgende:
Beton gieten en voorbereiden is heel makkelijk. Je hebt een grotere kans op succes met beton dan dat je het probeert te imiteren.

Je hoeft geen 20cm dikke laag te gieten zoals je het wilt gebruiken.

Grond glad maken (beetje geel zand), bekisting timmeren, betongaas leggen. Vervolgens gieten en gladstrijken.

Kan in principe in 1 dag klaar zijn.
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
pi_190898003
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Bekisting timmeren, ijzerdraad er in en beton gieten is echt 10x minder werk dan wat jij noemt. Al kan die oplossing ook.
pi_190898164
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Dat wordt minder sterk. Zo'n keukenblok is ook prima te doen. Uit melamine de exacte vorm maken, de bovenkant laat je dan gewoon open, maar dek je af tijdens het drogen. Wel heel goed ondersteunen voor het gewicht.

Zelf zou ik goed de verschillende soorten beton goed vergelijken, dr zijn er die gladder afwerken dan anderen.

Oh en direct daar maken waar die moet komen, verplaatsen is geen optie. De bekisting is bij dit soort dingen 80% van het werk. Alles wat je daarin doet, zie je in het resultaat.

Ik ben met kleine dingen begonnen te oefenen. Deksels voor putten e.d. ondertussen ben ik bezig met het uitwerken (meten/kleur/materialen bepalen) van een keukenblad. Is erg bevredigend werk vind ik.

Maar ik kan ook niet metselen of stucken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 6 januari 2020 @ 09:29:46 #141
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190901428
Bij keukeneiland storten is het wel aan te raden om em op z'n kop te storten. Dus dat de toekomstige bovenkant, onder ligt bij het storten. De bekisting zorgt voor een super glad oppervlak.

Ik was eigenwijs en heb het blad gelijk op zijn plek gestort, en een 100% waterpas/strak aanrechtblad storten waarbij je de bovenkant zelf probeert strak te krijgen is niet te doen (voor een amateur iig.)
pi_190922005
Het gaat mij vooral om de onderbouw, het blad is nog onder discussie waar ik dat van ga maken, vanwege de vorm lijkt de onderbouw mij lastig bekisten, maar hoe denken jullie hierover? Is metselen en stucken echt zo veel minder sterk, of is het zelf niet te doen zonder ervaring?
pi_190922798
Ik zou de onderbouw metselen en stucken. Is sterk genoeg, ook als je er een betonnen blad op legt (alleen verticale krachten). Bekisten is echt wel een vak waar rare krachten van het uithardende beton bij komen kijken. Nog afgezien dat het mij niet duidelijk is of er ook een achterwand in komt...dan wordt bekisten nog veel ingewikkelder!
pi_190960225
Inmiddels ben ik druk aan het denken hoe ik straks alles in de grond krijg. ik wil met verschillende zones gaan sproeien van uit een waterput. ik ben me volop aan het inlezen maar ik twijfel even over het aansluiten van de sproeiers. wellicht dat iemand me kan helpen.
Mijn vraag is maakt het uit waar ik de t-stukken zet bij een zone.

Ik zou in 4 verschillende zones willen gaan sproeien (in verband met wisselende waterbehoeftes)
In een schemaatje zou dat er zo uitzien. Krijgen alle sproeiers (in 1 zone dan uiteraard) dezelfde hoeveelheid water:
pi_190960232
Ben ik trouwens de enige idioot die alles zo uit tekend of hoe houden jullie anders overzicht.



Ik schets in sketchup, op papier en duizend kladjes om er iets van te maken.
pi_190965285
mwah, je kan schaal verkleining toepassen?

Maar je moet idd ergens beginnen ;)
pi_190965673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:04 schreef Barry1986 het volgende:
mwah, je kan schaal verkleining toepassen?

Maar je moet idd ergens beginnen ;)
Op kleine schaal krijg je niets ingetekend joh,
pi_190976437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:11 schreef Legwieh het volgende:
Ben ik trouwens de enige idioot die alles zo uit tekend of hoe houden jullie anders overzicht.

[ afbeelding ]

Ik schets in sketchup, op papier en duizend kladjes om er iets van te maken.
Heel bekend! Ik schets ook alles eerst op schaal
pi_191567467
Oke, lang geleden maar toch maar even een update.
Er is nogal wat gebeurd zullen we zeggen. begin dit jaar heeft mijn werkgever besloten te gaan reorganiseren waardoor mijn functie is komen te vervallen. Na de nodige juridische strijd zijn we daar uiteindelijk uitgekomen, wat echter wel de nodige energie heeft gekost de afgelopen tijd. Sindsdien zitten we dus tijd en hebben we in ieder geval veel tijd om te besteden aan allerlei kleine klusjes.

Vanwege de aankomende tuin verbouwing en de toch wat meer onzekere toekomst vooral gekozen om wat kleine klusjes te doen in huis, die vooral veel tijd kosten en minder euro's.

Zo ben ik begonnen met het compleet opruimen van het huis van boven naar beneden en een keer fatsoenlijke foto's te maken van het geheel. Ik en vriendinlief kregen zo vaak vragen hoe het er nu uit zag zo'n verbouwde supermarkt en kwamen dan elke keer tot de conclusie dat we eigenlijk geen foto's hadden. dat het er nu toch echt van mag komen.

En of jullie het nu willen of niet, ik ga ze ook met jullie delen.
Te starten met de leefkeuken. hier zijn we inmiddels wel redelijk tevreden over, we zouden enkel ooit nog een keer een groot kleed willen onder de hele eettafel, maar die zijn bijna niet te vinden en als ze er zijn niet te betalen. Mocht iemand in een hoekje nog een oud vintage tapijt hebben liggen van 5x3m houdt ik me aanbevolen.







En dan gaan we door naar de zitkamer.





En ja ik zei toch bijna-eindresultaat, zoals jullie kunnen zien moet hier nog een lamp komen aan het plafond en wil ik nog iets met het hoekje links achter de bank (aan de andere kant van de kast want daar ben ik nog niet helemaal happy mee)

Mijn kantoor (wat ik dus echt zelden meer gebruik)



De Wc en de garage zal ik jullie besparen (mochten er liefhebbers zijn dan kan ik daar ook nog wel fotos van maken)

Maar voor nu gaan we naar boven, eerst lekker jezelf in het zweet werken,



en daarna opfrissen in de badkamer.





Door de hal


Vieze kleren in de was


En dan lekker naar bed



ow en voor logeés


Verder niet op de foto, de bioscoopkamer die niet af is (staat alleen mijn electrisch drumstel en zitten spotjes in het plafond, maar budget voor beamer en inrichting is er momenteel niet.

Zoals jullie kunnen zien, of misschien ook wel niet (want ik heb getracht het zoveel mogelijk uit beeld te laten) missen zeker boven nog wel een aantal stopcontacten. Deze heb ik inmiddels besteld en komen vandaag of morgen binnen, dan kan ik dit gaan afwerken.

Wat ik ook prachtig buiten beeld heb gelaten zijn de kabels van de airco, deze waren nog niet weggewerkt, inmiddels heb ik hier ook een net koofje voor getimmerd.
pi_191567583
Voor wat betreft de tuin, ben ik druk aan het plannen geweest. En er is goed nieuws.
Donderdag 27-2 begint de grondwerker met het leeggraven van de tuin, daarna zal hij alles vlak trekken en de bestrating aanleggen.

Ik ga zelf de electra doen, het hek plaatsen, en het afdak tzt bouwen.

Ter voorbereiding ben ik alvast allerlei kleine dingen aan het doen.
Zo had ik in de tuin een kleine 20m2 waaltjes liggen (die ik ooit nog wilde gebruiken) Deze ga ik uiteindelijk niet gebruiken voor een terras, maar aangezien ik ze niet verkocht kreeg heb ik besloten deze te gebruiken om mijn buitenkeuken van te metselen. Dit betekend echter wel dat ze uit de tuin moeten want daar lagen ze in de weg. Oftewel alles weer een keer in de handen pakken en verslepen.

Gouden tip, zon stenensjouwer is het meest domme, simpele stuk gereedschap wat er bestaat, maar ook het meest fijne, men wat scheelt dat met sjouwen.

Ook heb ik besloten dat mijn houthok groter moet, met mijn stookgedrag kan ik nu niet genoeg kwijt voor 2 jaar, en in verbrand met het drogen van het hout is dat wel essentieel.
Daarom er dus voor gekozen om het houthok uit te breiden.


Nu nog zonder dak, want ik wil het dak van het complete houthok eraf halen van de zomer en dan vervangen voor een dak wat hetzelfde is als het dak van de buitenkeuken.

Daarnaast houdt veel vrije tijd ook in dat je gevraagd wordt andere mensen te helpen dus bij ouders, grootouders en familie aan de hulp voor allerlei kleine klusjes. Probeer ik in de tussentijd nog voor een marathon te trainen, en wilden we toch nog even op skivakantie. En schijnbaar moet ik nu dus ook weer solliciteren, best druk dus.

Van de week de laatste klusjes doen in en om het huis, en dan kan vanaf volgende week het grove werk aanvangen.

Inmiddels hebben we de tegels voor in de tuin al besteld (80x40 voor de terrassen en 20x30 voor de oprit) donkerantraciete betontegel van kijlstra).

Heb ik een hek en poort besteld, diverse electronica en de spullen voor de beregening.

Langzaam moeten de puzzelstukjes dus op zijn plaats gaan vinden.

Ik probeer jullie weer regelmatig te updaten.

Mochten jullie ergens specifiek foto's van willen. Roep dan gerust.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:14:16 #151
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_191567746
Heb je al je binnen foto’s nou overdag genomen? Lijkt wat donker zelfs met het licht aan, of valt dat wel mee? :o
pi_191568463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:14 schreef IrishBastard het volgende:
Heb je al je binnen foto’s nou overdag genomen? Lijkt wat donker zelfs met het licht aan, of valt dat wel mee? :o
Foto’s zijn wel wat donker ja, maar dat heeft meer te maken met mijn fotografieskilss dan het licht, al is het zitgedeelte wel echt wat donkerder met licht van slechts 1 kant, maar dat vinden wij wel fijn.

We hebben dus ook de spotjes bijna altijd op minimale stand staan.
pi_191568560
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:50 schreef Legwieh het volgende:

Eindresultaat met foto's

[ afbeelding ]
Compleet afgewerkt en mooie materialen gebruikt!
Ik hoop voor jou (of je vrouw) dat je een stofzuig robot hebt aangeschaft, wat een m2 oppervlak zeg!

Klinkt het niet erg hol de ruimtes? Het lijkt mij 1 grote klankkast.
Heb je geheel vloerverwarming? Het zijn nogal ruimtes die warm moeten zijn
pi_191568601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 15:32 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Compleet afgewerkt en mooie materialen gebruikt!
Ik hoop voor jou (of je vrouw) dat je een stofzuig robot hebt aangeschaft, wat een m2 oppervlak zeg!

Klinkt het niet erg hol de ruimtes? Het lijkt mij 1 grote klankkast.
Heb je geheel vloerverwarming? Het zijn nogal ruimtes die warm moeten zijn
We hadden een stofzuigrobot, maar das niks met vloerkleden (althans die wij hadden) beneden volledig vloerverwarming, boven badkamer radiator en waskamer en bioscoop ook, slaapkamer airco met verwarm mogelijkheid (maar gebruik je in de praktijk nooit)
pi_191568664


ohoh ? :{
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:06:28 #156
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191568994
Rekt het niet dan scheurt het wel :D
pi_191571994
Ik vind het er super mooi uitzien! Wat een werk hebben jullie verricht zeg.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:11:55 #158
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_191572916
Hč even balen van de omstandigheden, maar mooie bijkomstigheid dat er iets meer tijd vrij is. Waanzinnig resultaat, behoorlijk wat eer van je werk heb je zo toch? Ik kan alleen dromen van alle ruimte die jullie hebben zeg!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_191572946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 15:40 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]

ohoh ? :{
Scheuren horen bij een gepolierde betonvloer, zeker in zo’n grote ruimte en al helemaal als je er dan ook nog stalen kolommen in zet die anders uitzetten dan de rest.

Stukje karakter hoort erbij zullen we maar denken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 19:27 schreef Essebes het volgende:
Ik vind het er super mooi uitzien! Wat een werk hebben jullie verricht zeg.
Thanks!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:11 schreef monsterd. het volgende:
Hč even balen van de omstandigheden, maar mooie bijkomstigheid dat er iets meer tijd vrij is. Waanzinnig resultaat, behoorlijk wat eer van je werk heb je zo toch? Ik kan alleen dromen van alle ruimte die jullie hebben zeg!
Ach laten we van de omstandigheden het beste maken, even wat extra tijd is soms echt best fijn. Dingen waar je anders nooit aan thuis komt kun je nu lekker doen.

Enne wij zijn echt dolblij met de ruimte!
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:25:36 #160
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191574772
Hoe bevalt de infrarood lamp in de badkamer? Wij hebben exact zo’n lay out in de douche en n loze leiding om nog zo’n lamp in te bouwen. Maar vraag me af of T in de praktijk ook werkt?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_191575046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:25 schreef SV-tje het volgende:
Hoe bevalt de infrarood lamp in de badkamer? Wij hebben exact zo’n lay out in de douche en n loze leiding om nog zo’n lamp in te bouwen. Maar vraag me af of T in de praktijk ook werkt?
Ik zeg doen, na een lange training heerlijk om even op te warmen, en ach als je de ruimte toch hebt.

Ding wordt echt extreem heet dus let goed op, op dat verhoginkje ga je echt niet zitten. Maar ervoor staan is heerlijk.

Heb je t nodig? Nee.
Wil je t hebben? Wij wel.

Als je toch al zo veel geld hebt uitgegeven kan dit er ook nog wel bij, en het maakt je badkamer net wat luxer. Zie het als een wijnkoeler in je keuken. Heb je t nodig? Nee, is het fijn? Ja (en de wijn smaakt beter)
pi_191579861
Ik heb in dezelfde situatie gezeten.
Verbouwtraject was net een paar maanden afgerond, maar er blijven dan nog altijd tig kleine klusjes liggen die eigenlijk nooit afkomen.
Toen werd ik ook door omstandigheden onverwachts ontslagen. Daarbij kwam ik ook een paar maanden bij huis te zitten. En zodoende ook al die kleine klusjes opgepakt en afgemaakt. Dat voelde erg goed *)

Maar nogmaals, alles is erg mooi afgewerkt!

[ Bericht 2% gewijzigd door Barry1986 op 19-02-2020 08:57:05 ]
pi_191580573
Prachtig pand geworden! Enig idee hoeveel m2 dit alles moois beslaat? :)
pi_191581871
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:28 schreef asdqert het volgende:
Prachtig pand geworden! Enig idee hoeveel m2 dit alles moois beslaat? :)
Goeie vraag,
Beneden, woonkamer/keuken/kantoor is ongeveer 200m2
Dan de garage 65m2
Halletjes, wc, kelder samen nog een 25m2 (snel gerekend)

Boven 150m2

Kom ik totaal op ongeveer 382m2 uit. Zolder boven de slaapkamers en de garage niet meegeteld.

Maar ik weet niet of een kelder en garage officieel als woonoppervlakte tellen.
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:17:46 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191582688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:19 schreef Legwieh het volgende:
......Zolder boven de slaapkamers en de garage niet meegeteld.
:? Dit is Fok! :(
pi_191582741
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:? Dit is Fok! :(
In dat geval er is denk ik nog een kleine 100m2 zolder boven het slaapgedeelte en nog een kleine 30m2 boven de garage. Maar dat is echt allemaal schuin dak en kruip door sluip door.
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:46:31 #167
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191583034
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:21 schreef Legwieh het volgende:

[..]

In dat geval er is denk ik nog een kleine 100m2 zolder boven het slaapgedeelte en nog een kleine 30m2 boven de garage. Maar dat is echt allemaal schuin dak en kruip door sluip door.
Voor woonoppervlak tellen alleen woonruimte mee. Zolders waar je niet kan staan en/of geen vaste trap hebben tellen niet. Kelders, garages ook niet :) .

Wel tof huis! Ruim vooral!
pi_191588974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:19 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Goeie vraag,
Beneden, woonkamer/keuken/kantoor is ongeveer 200m2
Dan de garage 65m2
Halletjes, wc, kelder samen nog een 25m2 (snel gerekend)

Boven 150m2

Kom ik totaal op ongeveer 382m2 uit. Zolder boven de slaapkamers en de garage niet meegeteld.

Maar ik weet niet of een kelder en garage officieel als woonoppervlakte tellen.
Mooi geworden! Finke oppervlakte, all-electric toch? Hoeveel kWh's verstook je per maand in dit seizoen?
pi_191595599
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 19:17 schreef Erik het volgende:

[..]

Mooi geworden! Finke oppervlakte, all-electric toch? Hoeveel kWh's verstook je per maand in dit seizoen?
Lastig te zeggen, ik heb momenteel en goedkope electra aanbieder die niet echt een handige app heeft.
Maar ik heb zelf één en ander bijgehouden, (lekker nerderig in excel)



sinds 1-4 heb ik zonnepanelen en die hebben sindsdien 7440 kWh opgeleverd,
Samen met het huidige verbruik van 1799 en hetgeen ik nog verwacht te gebruiken tot 12-3 (start bijhouden) zal ik dus op een verbruik van om en nabij de 9.500 kWh komen.

Best stevig als ik het zo zie :{
pi_191595645
Om even volledig te zijn, nog even het kleinste kamertje op de foto gezet:

En de stairway to heaven (lees rode wijn en port voorraad)


En de ruimte waar het de echte K&W'ers om gaat (nee niet de zolder) de garage.



Zoals jullie kunnen zien ben ik dus niet zo'n georganiseerde klusser. Maar ooit wordt de garage netjes en strak. Al moet ik heel eerlijk bekennen, dit is het netste wat de garage ooit is geweest in al die jaren die ik hier woon, en ik kan tegenwoordig zonder mijn nek te breken in ieder geval een klein rondje lopen door de garage.
pi_191595899
Ik dacht dat ik groot woonde met 213m2 maar dit is toch wel de vergrotende trap. Erg mooi geworden, zeer geslaagd allemaal.

Nieuwe baan komt wel weer goed. Kun je mooi je garage opruimen haha. Heerlijke ruimte wel inderdaad voor de echte klusser.
Laat die handjes wapperen!
pi_191597264
Ik ben jaloers op jou garage.... :)
pi_191601183
Ik vind je garage juist meevallen qua zooi, je zou het hier eens moeten zien :')
  donderdag 20 februari 2020 @ 21:49:20 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_191607489
Ik durf mijn garage niet eens op de foto te zetten :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_191610885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:32 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, ik heb momenteel en goedkope electra aanbieder die niet echt een handige app heeft.
Maar ik heb zelf één en ander bijgehouden, (lekker nerderig in excel)

[ afbeelding ]

sinds 1-4 heb ik zonnepanelen en die hebben sindsdien 7440 kWh opgeleverd,
Samen met het huidige verbruik van 1799 en hetgeen ik nog verwacht te gebruiken tot 12-3 (start bijhouden) zal ik dus op een verbruik van om en nabij de 9.500 kWh komen.

Best stevig als ik het zo zie :{
Hoe kom je aan zo'n enorm verbruik? Je hebt een grote ruimte, maar dan nog... Jullie zijn toch met zijn tweeėn? Ik zit echt met verwondering te kijken naar zo'n verbruik.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 07:30:03 #176
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191610924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:20 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zo'n enorm verbruik? Je hebt een grote ruimte, maar dan nog... Jullie zijn toch met zijn tweeėn? Ik zit echt met verwondering te kijken naar zo'n verbruik.
Ze gebruiken geen gas.
En als je 216m2 woonoppervlak gaat verwarmen met elektriciteit krijg je dit soort elektriciteitsverbruik. Minder problematisch als je dak vol zonnepanelen ligt, maar precies hierom is het "van het gas af", de grootste onzin die je kan verzinnen.
pi_191611031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ze gebruiken geen gas.
En als je 216m2 woonoppervlak gaat verwarmen met elektriciteit krijg je dit soort elektriciteitsverbruik. Minder problematisch als je dak vol zonnepanelen ligt, maar precies hierom is het "van het gas af", de grootste onzin die je kan verzinnen.
Ah, dank je. Dat verklaart een hoop ja.
En inderdaad, "van het gas af" gaat nooit lukken, niet volledig.
pi_191611039
Niet bij grote oppervlakten.
Ik ben ook enorm geschrokken wat een beetje warmtepomp nog aan energie per jaar verbruikt!
pi_191611126
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ze gebruiken geen gas.
En als je 216m2 woonoppervlak gaat verwarmen met elektriciteit krijg je dit soort elektriciteitsverbruik. Minder problematisch als je dak vol zonnepanelen ligt, maar precies hierom is het "van het gas af", de grootste onzin die je kan verzinnen.
En bij een warmtepomp maakt het niet uit of je thuis bent of niet, deze heeft altijd een vaste temperatuur. Bij ons dus 20 graden in huis.

plus het blijft natuurlijk een oud huis wat niet super geļsoleerd is.

En wat denk je van groot huis dus alles veel. Om je een idee te geven Savonds zijn hier standaard minimaal 23 spotjes aan en 10 lampen boven de eettafel. En ook al is dit allemaal LED en veelal gedimd dat telt toch allemaal aan.

Daarnaast douchen we veel (Ivm sporten)wat in ons geval dus ook electra kost. Gebruiken we regelmatig de airco. Hebben we niet alleen een grote koelkast in de keuken maar ook een wijnkoelkast in ons eiland en een bierkoelkast in de garage en ga zo maar door.

Aan de andere kant ik verwacht dit jaar ¤30,- per maand aan energiekosten te hebben, en dat voor zo’n huis. Ik teken ervoor!
pi_191611141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:08 schreef Barry1986 het volgende:
Ik ben jaloers op jou garage.... :)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:26 schreef Prego het volgende:
Ik vind je garage juist meevallen qua zooi, je zou het hier eens moeten zien :')
Dit is ook het beeld nadat hij is opgeruimd. :P

Als de tuin straks is gedaan komt buiten ook een afdak (loos puntje tuin waar ik toch niks mee kan) waar mij aanhanger komt te staan en in de winter tuin spullen die nu binnen staan maar die prima onder een afdak kunnen.

Hier dus:



[ Bericht 3% gewijzigd door Legwieh op 21-02-2020 08:48:06 ]
  vrijdag 21 februari 2020 @ 08:42:31 #181
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_191611354
Echt enorm gaaf geworden hoor, wat een werk is dit geweest. _O_
  vrijdag 21 februari 2020 @ 09:03:16 #182
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191611519
Ja die lampen vrees ik bij ons ook voor met 15 uur lampen in de hal, 8 spots en 15 lampen in de keuken, 8 spots in de bijkeuken etc. :') .

Heb jij er nog iets van Domotica op zitten? Want daarmee kan je in ieder geval voorkomen dat ze onnodig aan staan.
pi_191611744
Hier hetzelfde, ook een groot huis, alles led, maarja, alles is een veelvoud...
Door middel van extreem intelligente domotica





zorg ik er voor dat het niet altijd aan staat :+
pi_191612792
Heel leuk om de foto's te zien! Mooi hoe jullie in zo'n ongebruikelijke en enorme ruimte toch een huiselijke sfeer hebben weten te brengen.
pi_191612931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:50 schreef Legwieh het volgende:
Oke, lang geleden maar toch maar even een update.
Er is nogal wat gebeurd zullen we zeggen. begin dit jaar heeft mijn werkgever besloten te gaan reorganiseren waardoor mijn functie is komen te vervallen. Na de nodige juridische strijd zijn we daar uiteindelijk uitgekomen, wat echter wel de nodige energie heeft gekost de afgelopen tijd. Sindsdien zitten we dus tijd en hebben we in ieder geval veel tijd om te besteden aan allerlei kleine klusjes.

Oh joh, sterkte! :o
Somebody that I used to know
pi_191613040
Over die vloerkleden: misschien is het ook nog wel leuk /vintage om een paar verschillende vloerkleden 'nonchalant' half over elkaar heen te leggen en zo een wat groter eiland te creėren. De ruimte is rustig zat dus ik denk dat het wel kan. Wel een beetje oppassen met veiligheid en struikelgevaar maar dat heb je mijns inziens ook al bij één vloerkleed :+

Een ronde, een rechthoekige, verschillende patronen en beetje verschillende kleuren. Denk dat het heel goed kan hoor :Y

En ben je van de probleem van 3*5 verlost.

Edit https://www.interiorinsider.nl/vloerkleden-combineren/

Edit2: je zou het alvast even kunnen testen door dat kleed uit de woonkamer er tijdelijk bij te leggen. Kijken hoe het staat/bevalt. (die zou ik dan dwars op die blauwe leggen O-) , maar goed, dat is smaak)

[ Bericht 8% gewijzigd door Postbus100 op 21-02-2020 12:22:41 ]
Somebody that I used to know
pi_191614800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:03 schreef bleiblei het volgende:
Ja die lampen vrees ik bij ons ook voor met 15 uur lampen in de hal, 8 spots en 15 lampen in de keuken, 8 spots in de bijkeuken etc. :') .

Heb jij er nog iets van Domotica op zitten? Want daarmee kan je in ieder geval voorkomen dat ze onnodig aan staan.
Niks van Domotica, en ik heb de lampen ook gewoon aan omdat ik het wel mooi vind als er overal een beetje licht brand. Sfeer mag ook wat kosten he ;-)
pi_191614809
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:35 schreef Postbus100 het volgende:
Over die vloerkleden: misschien is het ook nog wel leuk /vintage om een paar verschillende vloerkleden 'nonchalant' half over elkaar heen te leggen en zo een wat groter eiland te creėren. De ruimte is rustig zat dus ik denk dat het wel kan. Wel een beetje oppassen met veiligheid en struikelgevaar maar dat heb je mijns inziens ook al bij één vloerkleed :+

Een ronde, een rechthoekige, verschillende patronen en beetje verschillende kleuren. Denk dat het heel goed kan hoor :Y

En ben je van de probleem van 3*5 verlost.

Edit https://www.interiorinsider.nl/vloerkleden-combineren/

Edit2: je zou het alvast even kunnen testen door dat kleed uit de woonkamer er tijdelijk bij te leggen. Kijken hoe het staat/bevalt. (die zou ik dan dwars op die blauwe leggen O-) , maar goed, dat is smaak)
Ja dat heb ik dus ook al een keer of zes aan vriendinlief voorgesteld maar die wil daar niks van weten. Miss toch een keer zo neerleggen als ze aan het werk is en kijken hoe ze reageert bij terugkomst.
pi_191618615
En paar dezelfde rechthoekige tegen elkaar aan zou ook kunnen toch?
pi_191644877
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:23 schreef Tegan het volgende:
En paar dezelfde rechthoekige tegen elkaar aan zou ook kunnen toch?
We gaan het zien, eerst de focus maar even op de tuin leggen. Van de week, alle spulletjes binnengekregen voor de sproeiinstallatie in de tuin, ben benieuwd of we dat allemaal aangelegd krijgen. Lijkt me wel heel tof, eindelijk niet meer heel die ellende zelf sproeien.

Beetje jammer alleen dat het komende week echt weer alleen maar schijtweer wordt, maar ach we gaan het wel zien.
pi_191708072
En we zijn los!
pi_191715732
Volgens mij hadden we geen betere dag kunnen kiezen om met de tuin te beginnen dan vandaag. wat een weer zeg (positieve sidenote, kan wel op tijd updaten want we moesten stoppen omdat de kraan alle kanten op glibberde)


Rustig aan beginnen met een stronkje achter in de tuin


Beste jongen zo.

Beetje lekker graven


En ook kwamen ze in de tussentijd het hekwerk en de poort brengen.

Uitgepakt en in de garage gezet door ondergetekende.


En aan de zijkant zat ook nog een stronkje in de weg:


En vanaf boven ziet het er dan zo uit:


En na nog meer wortels, tegels en gras verwijderen ziet het er dan zo uit (na heel veel regen en natte sneeuw:



Echt 1 grote klerebende nu. Hopelijk komen ze vanavond de container nog wisselen, en kunnen we morgen de rest van de troep afvoeren en de grond vlakmaken en een begin maken met de zandbedden voor de bestrating.

De tegels komen ze dan ook brengen, dus het zou fijn als we ze ergens weg kunnen zetten waarbij ze niet 30cm wegzakken in de modder, want momenteel is het echt een feestpaleis voor varkens, maar mij toch echt iets te glibberig.
pi_191715737
p.s. staan bij jullie de fotos ook alle kanten op? dat doet Mupload op de een of andere manier.
pi_191715796
Lekker gewerkt hoor ^O^

foto's staan hier ook alle kanten op ja..
  donderdag 27 februari 2020 @ 16:58:41 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191715857
Die beukenhaag er ook helemaal uit? :o .
Die had ik nog best willen hebben (al krijg je dat er nooit echt netjes/herplantbaar uit denk ik?)
pi_191715899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Die beukenhaag er ook helemaal uit? :o .
Die had ik nog best willen hebben (al krijg je dat er nooit echt netjes/herplantbaar uit denk ik?)
Allen het lage stukje aan de zijkant. Achter blijft hij gewoon staan. Er netjes uit is niet te doen. Zeker niet met alle andere stronken die er ook zaten.

Alles met de grijper er zo uitgerukt! 💪🏻💪🏻💪🏻
  donderdag 27 februari 2020 @ 17:03:58 #197
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191715941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:01 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Allen het lage stukje aan de zijkant. Achter blijft hij gewoon staan. Er netjes uit is niet te doen. Zeker niet met alle andere stronken die er ook zaten.

Alles met de grijper er zo uitgerukt! 💪🏻💪🏻💪🏻
Duur geintje wel, zo een ding + grijper huren. Wel vet speelgoed. Zit je er zelf op?
Waar ergens heb je em gehuurd eigenlijk? Heb ook zo een ding nodig ergens komende maanden. Janssen in Bergeijk toevallig? Of Loomans?
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 17:20:29 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191716115
Poah, dat is een serieuze "mini"kraan :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191716772
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Duur geintje wel, zo een ding + grijper huren. Wel vet speelgoed. Zit je er zelf op?
Waar ergens heb je em gehuurd eigenlijk? Heb ook zo een ding nodig ergens komende maanden. Janssen in Bergeijk toevallig? Of Loomans?
Heb er ook iemand bij gehuurd om erop te zitten ;-)

Dus niet zelf ergens gehuurd. Als ik iets huur doe ik dat altijd bij Loomans trouwens, prima service en goede prijs.
pi_191716783
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:20 schreef derLudolf het volgende:
Poah, dat is een serieuze "mini"kraan :o
5-tons en zelfs die had het er regelmatig zwaar mee.
pi_191718477
Ook over de vloerkleden: kies een vloerbedekking die je erg mooi vind en laat dit professioneel festoneren, je hebt ook vloerbedekking van 5 meter breed...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_191719222
Gewoon op maat laten maken...

Goede ervaring met www.webkarpet.nl
pi_191748408
Inmiddels zijn we weer een dag verder!
Met iets beter weer.

Vooral nog heel veel graafwerkzaamheden.
Mochten er heel veel Corona doden vallen in de regio zijn wij er klaar voor.
(Of kan zo’n grapje niet? Wel toch)

Verder zijn de tegels gebracht.



Inmiddels is de tuin leeg en redelijk vlak en zijn de Paden en terrassen grof uitgegraven.

En ook het witte zand is gisteren einde dag nog gebracht.


Vandaag gaan we hopelijk de electra, water, riool en bewateringsslangen erin leggen.

Daarnaast wordt vandaag de pomp geslagen, en hopelijk het witte zand verdelen en een start maken met een terras.
pi_191749397
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:38 schreef Legwieh het volgende:

Vooral nog heel veel graafwerkzaamheden.
Mochten er heel veel Corona doden vallen in de regio zijn wij er klaar voor.
[ afbeelding ] (Of kan zo’n grapje niet? Wel toch)

_O_
pi_191756578
Nou wat een lekker weer was het weer vandaag zeg. Een aantal flinke buien op de kop gehad, en lekker weggeglibberd in de modder.

Vandaag is de put geslagen.


Ben ik zelf een loopgravenoorlog begonnen.

Waarin uiteindelijk water electra en een afvoer naar de juiste punten moet worden gebracht.

Uiteindelijk zit dat dan op de juiste plek en kan het zandbad voor het verhoogde terras worden aangebracht.



En dan is het na 3 dagen eindelijk zover, de eerste tegels gaan erin.


En op het einde van de dag ziet het er dan zo uit.



Morgen lekker hardlopen en schoonbroertje helpen in zijn nieuwe appartementje en dan maandag er weer vol tegenaan.
-betonpoeren voor veranda plaatsen
- nog meer electra in de grond leggen
- begin maken met sproei-installatie
- zoveel mogelijk tegels der in knallen.
pi_191756596
Lekkere oppervlakte heb je ^O^
pi_191813922
En we zijn weer wat verder. Het grote nadeel blijft de regen en de modder. Alles is een grote plakzooi.

Maar ach van de zomer zitten we er lekker bij zullen we maar denken.

Naast nog meer leidingen leggen (sproeiers) ook de betonpoeren inmiddels op de hoeken van het terras gezet.


En hierna kon het pad richting het achterste terras worden gelegd. Langzaam zie je al iets van een tuin ontstaan.


En aan de zijkant van het pad wil ik verlichting, dus kleine uitkepinkjes slijpen en daar kabel doorheen trekken.

  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 11:57:09 #208
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_191826598
Liggen ze in cement? want ze blijven goed liggen. ondanks dat de tegels verticaal omhoog worden gelegd.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_191835983
Dat heeft Rupke netjes gemaakt, was Wil er ook bij?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_191836251
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:16 schreef densmee het volgende:
Dat heeft Rupke netjes gemaakt, was Wil er ook bij?
Nee alleen Rob, als hij niet dronken is kannie wel wat 😂😂😂
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:29:47 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191836328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:26 schreef Legwieh het volgende:
Nee alleen Rob, als hij niet dronken is kannie wel wat 😂😂😂
En toen hij wel dronken was is hij zeker de foto's gaan uploaden :D
Man man ik wordt er draaierig van :')
pi_191837724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:26 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee alleen Rob, als hij niet dronken is kannie wel wat 😂😂😂
Haha, hij komt bijna elke dag langs gefietst natuurlijk. Behalve op dinsdag want dan is het café dicht c_/
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_191842690
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En toen hij wel dronken was is hij zeker de foto's gaan uploaden :D
Man man ik wordt er draaierig van :')
Ja ik wordt er dus ook helemaal leip van, of ik het nu via mobiel of via de laptop doe Mupload gooit ze alle kanten op.
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:11:45 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191842846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:59 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ja ik wordt er dus ook helemaal leip van, of ik het nu via mobiel of via de laptop doe Mupload gooit ze alle kanten op.
Wat je moet doen is foto openen in een bewerkingstool (photoshop of paint), draaien en opslaan. Als je in een viewer draait, blijft lijkt de foto in Windows goed te staan maar sommige uploaders nemen die setting niet over.
pi_192052695
Nou inmiddels zijn we weer een wisselvallige week bezig, (wisselvallig van het weer en de mee- en tegenvallers)

De afgelopen dagen heel veel regen gehad. Dus ook veel werk moeten uitstellen en opschuiven.
Om jullie een idee te geven dit is gewoon water uit de grond, wat niet wegtrekt. één grote glij en glibberboel dus.


Waar ik eerder aangaf dat ik lampjes wilde was eigenlijk het plan deze lampjes pas later te kopen. omdat de lampjes behoorlijk wat geld zouden gaan kosten, en ik momenteel dus even zonder werk zit. Maar toen kwam ik bij de hornbach en zag ik een lampje wat eigenlijk wel perfect was voor nog geen ¤12,- per stuk. Toen kon ik ze natuurlijk niet laten liggen.

Maarja wat zou de baas ervan zeggen, dus eerst maar even 1tje meeenemen en proefmonteren.

En ook voor het effect even kijken hoe het eruitziet.

Approved by vriendinlief, dus dat was mooi. ook dat kon doorgang vinden.

In de tussentijd is de stratenmaker ook begonnen aan het terras aan de zijkant van ons huis:


Op zaterdag ben ik toen zelf met schoonpa het hek gaan zetten, waar voorheen de lage beukenhaag stond. Dit was stiekem best veel werk om het recht en netjes te krijgen.


Zeker als dan één van de twee poortvleugels verkeerd gemaakt blijkt te zijn.

Deze heb ik dus zelf maar even tijdelijk aangepast zodat het toch dicht kan, en aanstaande dinsdag komen ze de poort wisselen.


Daarnaast heeft het terras aan de zijkant ook vorm gekregen, inclusief pad en lampjes

Heb ik wat grind gehaald tegen opspattende regen tegen de ramen.

Ook heb ik in de zijkant de sproeiers al in de grond zitten en de grond vlak gemaakt.

En is de oprit ook grotendeels gelegd en approved by some duckies.


Gisteren heeft de stratenmaker dit nutteloze hoekje volgelegd met de oude 30x30 tegels zodat hier ooit een afdakje komt waar de aanhanger kan staan en in de winter tuinset en dat soort spul

En is ook het padje langs het houthok gemaakt.


Daarna hebben we in de hele tuin hoogtes uitgezet zodat ik alles op hoogte kan brengen (veel werk)

Zo ziet het er nu een beetje uit vanuit de ene hoek van de tuin.

Komende week wil ik zoveel mogelijk afwerken dus to do next week:
- sproeiers in de grond stoppen overal
- heel veel harken om alles vlak te krijgen.
- electra afwerken in het achterste deel van de tuin
- beregeningspomp aansluiten
- zand invegen in het straatwerk.
- poort vervangen
- zaterdag oprit afwerken (als de stenen binnenzijn want ik kom iets te kort en dat is dus bijbesteld)
en dan hopelijk het hek afwerken.

Vooral heel, heel heel veel zand verplaatsen dus (lees op sommige plekken moet er 15cm af en op sommige moet er dat bij ;-(

En een sfeerplaatje om af te sluiten.
pi_192052832
Boh wat een monikkenwerk. ^O^

Wellicht gemist, maar komt er nog begroeiing langs het hek? Hoe los je dat op met de draaiende delen? En komt er links van die dubbele poort nog iets van een 'enkele' / 'looppoort'
  zondag 15 maart 2020 @ 19:08:10 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192055185
Wat een werk weer verricht. Verlichting is mooi geworden ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_192067613
Ow wat is het leven vandaag toch zwaar, uit de wind, in de zon, harken, electra prullen heerlijk!

Morgen vriendinlief thuiswerken dus dan denk ik voor het eerst in de tuin lunchen!
  maandag 16 maart 2020 @ 11:33:37 #219
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192068406
Goed bezig hoor. Lekker in de tuin zitten in de zon straks. Ruimte zat ;)
  maandag 16 maart 2020 @ 12:49:30 #220
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_192070048
Mooi werk, vandaag helemaal prachtig lekker buiten 8-)
Laat die handjes wapperen!
pi_192135686
Mag ik even een heel vervelende opmerking maken. Je hebt zwarte (donkere0 bestrating die best veel warmt opneemt. Die warmte zet zich om in uitzetting in je straatwerk. Op de foto's denk ik te zien dat het wel heel strak tegen je metselwerk aan ligt. Misschien beter om dat grind strookje ook daar aan te houden.
Houd het van de zomer bij een warme dag het nog even goed in de gaten. Even proberen om een plamuumes of zo in de naad te drukken.

Grind is ook mooier omdat het minder spat tegen de gevel dan vanaf een bestrating. Verder een en al bewondering voor al jullie harde werk.
Jeroentje.
pi_192244096
Ik ga van de zomer eens aankijken. in werkelijkheid is er wel wat ruimte tussen het straatwerk en de gevel maar of het genoeg is, geen idee? ik ben geen stratenmaker.

Intussen wel een week op mijn knieen gezeten om het gras recht te maken, wat een kutklus zeg.
Inmiddels heb ik de sproeiers ook allemaal netjes afgewerkt dus ik kan gaan zaaien (moet het alleen wel ietsjes warmer worden)

Verder nog wat lampjes gemaakt in de achtertuin.

Voor de oplettende kijker, 1 lampje ontbreekt maar dit zijn hele kleine lampjes van de ikea en die is inmiddels gesloten. #Corona

En gisteren maar even voorraad spullen gehaald bij de hornbach zodat we ook van het weekend weer vooruitkunnen. Gelijk toen maar begonnen met de fundering voor de buitenkeuken.

En met deze steentjes moet daar dan een buitenkeuken opgemetseld worden.
(ik heb alleen nog nooit gemetseld)


Oprit is inmiddels ook afgewerkt, en de poort komen ze pas na de corona wisselen dus dat staat even on hold.
De beregeningspomp werkt inmiddels ook naar behoren, dus als het weer een beetje meezit, kunnen we gaan zaaien en planten en kan het groen gaan worden.
pi_192324120
Een beetje stil hier, maar ik lul gewoon door, vandaag voor t eerst gemetseld. Wat is dat stellen van die profielen een tering klus zeg. Kost meer tijd dan t metselen zelf.



Schoonpa had op tijd zin in bier en had uitgeslapen, niet zo heel veel gedaan dus. Maar ik weet nu hoe t moet, dus deze week ga ik zelf klooien.
pi_192324380
Kleine stapjes zijn ook stapjes ;) lekker bezig dus!
pi_192324557
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:10 schreef Legwieh het volgende:
Een beetje stil hier,
Ik reageer amper, maar lees alles en vind het prachtig om te zien allemaal ^O^
pi_192324985
Hier ook iemand die met plezier meeleest! Je verzet bergen, echt respect voor je energie.

Wordt heel mooi, metselen gaat je lukken!
Laat die handjes wapperen!
pi_192328380
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik reageer amper, maar lees alles en vind het prachtig om te zien allemaal ^O^
Dat dus :)
pi_192330118
Mooi om de vorderingen te zien. Ik ben ook een stille genieter van je topic. Leuk om te zien hoe je dat doet. Geeft me weer wat inspiratie voor mijn eigen tuin als ik er ooit eens aan toe kom.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:44:20 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192330194
Nice! Hoe gaat je buitenkeuken er dadelijk uitzien? Heb je daar een ontwerp je van?
En ben je niet bang dat de latjes krom gaan trekken door warm/koud/etc? Metselprofielen zijn namelijk doorgaans van gelamineerd hout of aluminium om dat te voorkomen.

Al zal dat bij een buitenkeuken geen heel groot probleem zijn, denk ik.

Je hebt wel plaats voor een koelkastje hoop ik? Dat was echt by far 1 van de beste features van mijn buitenbar bij ons vorige huis :P .

[ Bericht 14% gewijzigd door bleiblei op 29-03-2020 11:22:22 ]
  zondag 29 maart 2020 @ 04:42:41 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192331871
Wat ga je hard weer!
Resistance is futile.
pi_192332818
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:44 schreef bleiblei het volgende:
Nice! Hoe gaat je buitenwijken er dadelijk uitzien?

Al zal dat bij een buitenwijken geen heel groot probleem zijn
Damn you autocorrect :)
pi_192332980
Absoluut, erg mooi om allemaal te zien! Blijft vooral posten!
pi_192333115
Hier nog een lurker! Leuk topic om te volgen!
pi_192333206
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Damn you autocorrect :)
Ik had geen idee wat ie bedoelde :@
  zondag 29 maart 2020 @ 11:13:26 #235
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_192333826
Buitenkeuken :+
Laat die handjes wapperen!
pi_192333884
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik had geen idee wat ie bedoelde :@
Buitenkeuken ;)
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 29 maart 2020 @ 11:21:18 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192333914
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik had geen idee wat ie bedoelde :@
Heb het al aangepast :')
En metaalproducten moest metselprofielen zijn :{
pi_192333994
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Heb het al aangepast :')
En metaalproducten moest metselprofielen zijn :{
Ja ik durfde het niet te vragen, dacht dat ik dom was :D
  zondag 29 maart 2020 @ 12:32:51 #239
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_192335088
Goed bezig!
  zondag 29 maart 2020 @ 15:47:02 #240
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192337823
Lekker bezig, heb je nou stroom, koud water en afvoer in die buitenkeuken :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 maart 2020 @ 16:04:05 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192338073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:27 schreef Legwieh het volgende:
Voor de oplettende kijker, 1 lampje ontbreekt maar dit zijn hele kleine lampjes van de ikea en die is inmiddels gesloten. #Corona
#Lurker: je kunt nog wel online bestellen en afhalen in winkel naar keuze: kost je alleen wel een tientje extra :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192340889


[ Bericht 100% gewijzigd door Legwieh op 29-03-2020 18:47:47 ]
pi_192340924
quote:
6s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lekker bezig, heb je nou stroom, koud water en afvoer in die buitenkeuken :?
Ja!

Koelkast, en je handen kunnen wassen tijdens het bbqen!
pi_192341033
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:44 schreef bleiblei het volgende:
Nice! Hoe gaat je buitenkeuken er dadelijk uitzien? Heb je daar een ontwerp je van?
En ben je niet bang dat de latjes krom gaan trekken door warm/koud/etc? Metselprofielen zijn namelijk doorgaans van gelamineerd hout of aluminium om dat te voorkomen.

Al zal dat bij een buitenkeuken geen heel groot probleem zijn, denk ik.

Je hebt wel plaats voor een koelkastje hoop ik? Dat was echt by far 1 van de beste features van mijn buitenbar bij ons vorige huis :P .
Zo precies werk ik niet bij een buitenkeuken dat het uitzetten van t hout effect heeft op het eindresultaat. Ik ga sowieso de buitenkeuken nog stukken. (Heb ik ook nog nooit gedaan dus moet ook wel lukken)

Koelkastje uiteraard, helemaal rechts zie ook stroompunt. Heb echt me schoonpapa helemaal gek gemaakt tijdens t metselen, het moet wel zestig breed je, denk erom dat de koelkast paar, nog een keer meten schoonpa het moet wel passen. Is het wel echt zestig? En zo nog duizend keer 😁😁😁😁
  zondag 29 maart 2020 @ 18:57:08 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192341144
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:52 schreef Legwieh het volgende:

Koelkastje uiteraard, helemaal rechts zie ook stroompunt. Heb echt me schoonpapa helemaal gek gemaakt tijdens t metselen, het moet wel zestig breed je, denk erom dat de koelkast paar, nog een keer meten schoonpa het moet wel passen. Is het wel echt zestig? En zo nog duizend keer 😁😁😁😁
En dan vervolgens......
quote:
Schoonpa had op tijd zin in bier
Dat is raar :+ 8)7
pi_192341181
Vandaag enorm lopen klooien, met een tijdelijke telefoon (van iPhone naar Android) omdat ik mijn tel van de zaak in moet leveren. Dus toen voor de stress ook nog maar even gemetseld, zie:
  zondag 29 maart 2020 @ 19:53:06 #247
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_192342193
Mooi spouwmuurtje in het midden *)
Laat die handjes wapperen!
pi_192342892
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:53 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi spouwmuurtje in het midden *)
Ik was stiekem steeds meer naar t midden aan t werken dus dat moest ik ff corrigeren met een mooi spouw muurtje 🤣
pi_192450471
En toen moest ik nog meer corrigeren, ik was stiekem namelijk mijn middelste muurtjes stiekem steeds korter aan het maken, toen ik de waterpas er naast zette zag ik dat pas ;-(

Dus toen maar even het professionelere herstelwerk:

Let op de mooie verspringing halverwege.

En toen kon het dichtsmeren beginnen.




Niet superstrak maar vriendinlief vond het wel leuk dat het zo grof was, dus ik was na 1 laag al klaar :D, toen dus maar nog wat kleine dingen afgewerkt, het gras ingezaaid en een nieuwe collega ingewerkt:


Terwijl het gras langzaam mag gaan groeien, heb ik bedacht dat ik van oude pallets de deurtjes van de buitenkeuken ga maken:
Oftewel, zoveel mogelijk planken heel loshalen en spijkers trekken.


Vandaag was het stucwerk droog genoeg om aan het blad te gaan beginnen.
Nou had ik al een wasbak gehaald, en wilde ik ook graag mijn bbq erin verwerken, maar hoe gaan we dat doen. In het beton kan ik straks geen gat boren, dus wat als we nu eens een mal maken.

Wat dit moet er voor zorgen dat de bbq straks zo"

in het blad zit.

Kost niks en ziet er best wel prof uit dacht ik zelf.

Ook zo maar een mal gemaakt voor de wasbak en voor de kraan uiteraard een minimalletje.

Toen maar eens na gaan denken over de mal voor het blad, want ik wil het blad storten op de ombouw.
Ik heb een soort tafelconstructie bedacht die om de ombouw heen geplaatst worden.

Deze stort ik dan vol met beton en werk ik dan af.

Dus hop ijzer en de mallen erin.

En volstorten maar...

Wat een klere karwei trouwens beton mengen met de hand, en dan in een mal kieperen pffff.
Na het metselcement, de stucmortel en de beton van zowel de fundering als het blad ben ik er wel klaar.

morgen weer verder.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:54:40 #250
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_192450582
Haha ik vind je een held, machtig mooi geworden zover al.
Laat die handjes wapperen!
pi_192450636
Nice! Volgende week binnen stucen?
pi_192450839
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:58 schreef FranticDJ het volgende:
Nice! Volgende week binnen stucen?
Mijn huis heb ik laten stucken. De binnenkant van de buitenkeuken doe ik niet, daar zitten straks toch deurtjes voor
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:19:15 #253
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192451004
Ben benieuwd of je het blad mooi strak en glad krijgt. Is mij niet gelukt met deze manier van gieten :P . Wat is de reden dat je em niet top-down hebt gegoten?

Ziet er verder tof uit. Stucwerk is ook gaaf! Heb je trouwens wat uitzetten/krimp marge voor de BBQ?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 19:34:40 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192451634
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:19 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd of je het blad mooi strak en glad krijgt. Is mij niet gelukt met deze manier van gieten :P . Wat is de reden dat je em niet top-down hebt gegoten?

Ziet er verder tof uit. Stucwerk is ook gaaf! Heb je trouwens wat uitzetten/krimp marge voor de BBQ?
We gaan het zien, ben er ook bang voor. Heb wel ergens gelezen dat je het ook kunt schuren/polijsten achteraf. Maar geen idee hoe.
pi_192451878
Diamant schijven/lamellenschijven..

En afsmeren met een slurry.
  zaterdag 4 april 2020 @ 20:21:25 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192452085
Ik heb het geschuurd en gepolijst en daar werd het wel glad van, maar voor mij als mierenneuker, niet strak genoeg :P .
pi_192452184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb het geschuurd en gepolijst en daar werd het wel glad van, maar voor mij als mierenneuker, niet strak genoeg :P .
Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffen
pi_192506231
Ff een post zodat ik weet wanneer het klaar is voor de eerste bbq.
pi_192526868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef BEFEM het volgende:
Ff een post zodat ik weet wanneer het klaar is voor de eerste bbq.
Sorry man, je bent te laat :D.
  donderdag 9 april 2020 @ 08:21:27 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192527057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffen
Ik heb een Festool Ro150 (had ik al, niet speciaal hier voor aangeschaft ;) ) en heb vanaf korrel 40 naar korrel 1500 geschuurd. Dus 40-80-120-240-320-500-1000 en uiteindelijk 1500.
pi_192527188
Helaas is het blad inderdaad niet super glad geworden. Misschien gaan we dat nog wel eens polijsten of volgend jaar betegelen (ik weet nog niet wat ik het leukste vind dus tot nu laten we het zo)


Zoals eerder gezegd ging ik van oud sloop/pallethout deurtjes maken.
Eerst dus plankjes verzamelen.

Dan aan elkaar lijmen

En t bleef nog plakken ook.

Daarna begonnen met de mal loszagen, en tegelijkertijd timmeren om een soort van deurtjes te krijgen.

En nog wat meer..



En dan is het inmiddels al best wat geworden.

Wasbak en bbq erin:


En hoppa de fik erin!


Inmiddels ook de afvoer en electra aangesloten in de buitenkeuken.
verder ook nog even de tijd genomen om het hek af te werken (ze hadden inmiddels een nieuwe poort gebracht dus deze ook afgewerkt worden.



Vanaf nu kunnen we het landgoed afsluiten.

What's next:
- water aansluiten in de buitenkeuken
- magneetslotjes maken op de deurtjes van de buitenkeuken
- tijdelijk gaas in het hek maken zodat de inkijk wat minder is
- gras sprietjes naar boven kijken.
- Wasbak afkitten

en dan gaan we beginnen aan de pergola boven het verhoogde terras.
  donderdag 9 april 2020 @ 12:26:59 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192531725
Mogen de eendjes nog wel naar binnen :?
En nee niet op de bbq :(
pi_192534982
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mogen de eendjes nog wel naar binnen :?
En nee niet op de bbq :(
In coronatijd zijn de grenzen gesloten.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:28:00 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192539135
Mooi geworden!
Resistance is futile.
pi_192544658
Nice!
  donderdag 9 april 2020 @ 22:39:02 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192545295
Tof :) .
En je blad is nog best vlak. Dus daar is wel wat van te maken (en volgende keer dus top-down storten. Dan heb je een 100% strak betonnen blad ;) ).
pi_192545351
Oh, kijk nu nog eens goed naar je blad. idd vrij strak!

Eventueel slurry coaten (met een heel nat/vloeibaar mengsel eroverheen gaan) en dan schuren/polijsten :Y

kijk op YouTube eens naar modustrial maker. Die doet veel met beton.
pi_193606962
Hoe is het hier? Nog geklust?
pi_193607995
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:34 schreef Puala het volgende:
Hoe is het hier? Nog geklust?
Ja hoor weer een paar dagen op de steiger doorgebracht, en allerlei andere zaken ook gedaan trouwens. Zal van de week weer eens updaten.

pi_193608110
Echt, leer foto´s uploaden :') Je loopt al sinds 2004 ofzo op FOK! rond :D
pi_193608741
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:42 schreef BEFEM het volgende:
Echt, leer foto´s uploaden :') Je loopt al sinds 2004 ofzo op FOK! rond :D
Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:14:05 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193608760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma* :P
pi_193608795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma* :P
Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
pi_193608811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma* :P
Wel beter voor de hoogtevrees trouwens, horizontale steigers.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:23:16 #276
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193608914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.

Maar je bent zo te zien boeiboorden aan het schilderen?
pi_193609020
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.

Maar je bent zo te zien boeiboorden aan het schilderen?
Daar heb ik me inderdaad afgelopen week mee bezig gehouden. Klus al drie jaar uitgesteld maar nu moest het toch echt.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 05:24:56 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193610660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
Ik heb zelden een rechte foto gezien van jou :P
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 07:03:43 #279
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193610847
Beste hoogte :o
Laat die handjes wapperen!
pi_193623603
Ik vind dat een huis zo opknapt van geverfde boeidelen! Is vast wel een dankbare klus?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193652112
Even kijken waar we waren hoor.

Nouja ik hoop dat ik het allemaal nog een beetje chronologisch houdt, want het is al weer een tijdje geleden maar uiteraard is er nog het nodige gebeurd.

Aan de zijkant hebben we een heg geplant die ervoor moet zorgen dat er minder inkijk is vanaf straat, maar deze groeit natuurlijk alleen waar deze in het zand staat, een stukje hek schermt de oprit af en hier staat dus geen heg, om daar de inkijk te verminderen een tweetal fruitbomen gekocht en in grote potten neergezet.

Te weten, kers en perzik.

Ook vonden we de muur van de buurman lelijk, en toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, dachten we weet je wat ook daar kunnen nog wel wat bomen staan. Dus hop naar de plantenkweker.

En een lading peer, appel en pruim leibomen gehaald.

Uiteraard nog wat kaal maar dat wordt vanzelf beter. Ik hou er niet van om in 1 keer je tuin helemaal vol te plempen en dan een jaar later 1 grote wildernis te hebben.

Ik hou inmiddels wel van bomen, lekker traag groeien dus niet al te veel werk, en een mooie aankleding. #hippie #bomenknuffelaar.

Toen wilde ik eigenlijk beginnen aan mijn pergola maar dat was een klus waar ik extra handjes bij nodig had. Omdat die op dat moment even niet beschikbaar waren, bedacht ik me iets anders waar ik me enorm aan stoorde.

De garage.
Slechte verlichting, te weinig opbergruimte, vies, ranzig en een algemene klerebende.
Toen we het huis kochten stond de garage er zo bij:

en al die tijd was het niet veel beter geworden. Daarom een verse verflaag voor de wanden en de vloer. en volop rekken tegen de muur gemaakt. en extra lampen gemaakt voor als ik aan het werk ben.
Waardoor het er nu zo uitziet.



Echt een wereld van verschil, ik kan nu gewoon op sokken door de garage, zonder mijn nek te breken als ik iets moet pakken. En de vloer is gewoon te stofzuigen. (elke klus duurt nu wel een kwartier langer want na het klussen moet ik stofzuigen maar ach)

Daarna toch maar eens tijd en moeite gaan steken in de pergola.

Eerst even naar het houtboertje en wat spulletjes halen. Lekker beun met de cabrio inclusief trekhaak. (ow dat heb ik ook nog ergens tussendoor gedaan, een cabrio gekocht en daar een trekhaak opgezet want ik had natuurlijk geen auto meer van de zaak)
Aftekenen, en de zaag erbij pakken.

Beetje zagen.

En dan heb je dit:


Aan de andere kant, plaatjes maken om ze vast te zetten op de betonpoeren.


En nu kwam toch echt het moment dat ik hulp nodig had.
Gelukkig was daar vriendinlief en het weekend dus hop:


Erg scheef en wiebelig nog zolang niet alles in elkaar zit.


En om het af te maken, schaduwdoekkie erin.


Voor de afwerking wat doppies gemaakt, zodat je de bouten niet ziet zitten.

En baasje tevreden.

Later meer over het schilderavontuur.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 11:03:36 #282
447051 crew  Peejtur
pi_193652870
Ziet er weer netjes uit :)
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:31:09 #283
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193653285
Welke kweker ga je heen? Ik zoek nog goeie regio adresjes :P .

Pergola ziet er goed uit trouwens!
pi_193653393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:31 schreef bleiblei het volgende:
Welke kweker ga je heen? Ik zoek nog goeie regio adresjes :P .

Pergola ziet er goed uit trouwens!
Neutkens in Knegsel.
pi_193653566
Woohaaa doet ie ff _O_ Lekker hoor. En dat schaduwdoek heb je veel plezier van icm bank :Y

Waarmee heb je trouwens je bbq gestuukt? Ik twijfel om nog iets te gaan bouwen en stucen maar twijfel met welk spul.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:04:58 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193653802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:38 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Neutkens in Knegsel.
Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.
Zijn hun online prijzen hoger dan de winkelprijzen trouwens? Want hun webshop is niet echt goedkoop wat ik zo zie...
pi_193653886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.
Zijn hun online prijzen hoger dan de winkelprijzen trouwens? Want hun webshop is niet echt goedkoop wat ik zo zie...
Pfff geen idee, heb de prijzen niet vergeleken. Maar ik vond de prijzen echt enorm meevallen. Maarja ik heb ook geen referentie.
pi_193653900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:49 schreef Puala het volgende:
Woohaaa doet ie ff _O_ Lekker hoor. En dat schaduwdoek heb je veel plezier van icm bank :Y

Waarmee heb je trouwens je bbq gestuukt? Ik twijfel om nog iets te gaan bouwen en stucen maar twijfel met welk spul.
Knauf up210 w.

Is makkelijker dan je denkt, wel zwaar aan de armpjes trouwens haha
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:03:46 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193654614
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:59 schreef Legwieh het volgende:
Even kijken waar we waren hoor.

Nouja ik hoop dat ik het allemaal nog een beetje chronologisch houdt, want het is al weer een tijdje geleden maar uiteraard is er nog het nodige gebeurd.

Aan de zijkant hebben we een heg geplant die ervoor moet zorgen dat er minder inkijk is vanaf straat, maar deze groeit natuurlijk alleen waar deze in het zand staat, een stukje hek schermt de oprit af en hier staat dus geen heg, om daar de inkijk te verminderen een tweetal fruitbomen gekocht en in grote potten neergezet.
[ afbeelding ]
Te weten, kers en perzik.

Ook vonden we de muur van de buurman lelijk, en toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, dachten we weet je wat ook daar kunnen nog wel wat bomen staan. Dus hop naar de plantenkweker.
[ afbeelding ]
En een lading peer, appel en pruim leibomen gehaald.
[ afbeelding ]
Uiteraard nog wat kaal maar dat wordt vanzelf beter. Ik hou er niet van om in 1 keer je tuin helemaal vol te plempen en dan een jaar later 1 grote wildernis te hebben.

Ik hou inmiddels wel van bomen, lekker traag groeien dus niet al te veel werk, en een mooie aankleding. #hippie #bomenknuffelaar.

Toen wilde ik eigenlijk beginnen aan mijn pergola maar dat was een klus waar ik extra handjes bij nodig had. Omdat die op dat moment even niet beschikbaar waren, bedacht ik me iets anders waar ik me enorm aan stoorde.

De garage.
Slechte verlichting, te weinig opbergruimte, vies, ranzig en een algemene klerebende.
Toen we het huis kochten stond de garage er zo bij:
[ afbeelding ]
en al die tijd was het niet veel beter geworden. Daarom een verse verflaag voor de wanden en de vloer. en volop rekken tegen de muur gemaakt. en extra lampen gemaakt voor als ik aan het werk ben.
Waardoor het er nu zo uitziet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Echt een wereld van verschil, ik kan nu gewoon op sokken door de garage, zonder mijn nek te breken als ik iets moet pakken. En de vloer is gewoon te stofzuigen. (elke klus duurt nu wel een kwartier langer want na het klussen moet ik stofzuigen maar ach)

Daarna toch maar eens tijd en moeite gaan steken in de pergola.
[ afbeelding ]
Eerst even naar het houtboertje en wat spulletjes halen. Lekker beun met de cabrio inclusief trekhaak. (ow dat heb ik ook nog ergens tussendoor gedaan, een cabrio gekocht en daar een trekhaak opgezet want ik had natuurlijk geen auto meer van de zaak)
Aftekenen, en de zaag erbij pakken.
[ afbeelding ]
Beetje zagen.
[ afbeelding ]
En dan heb je dit:
[ afbeelding ]

Aan de andere kant, plaatjes maken om ze vast te zetten op de betonpoeren.
[ afbeelding ]

En nu kwam toch echt het moment dat ik hulp nodig had.
Gelukkig was daar vriendinlief en het weekend dus hop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg scheef en wiebelig nog zolang niet alles in elkaar zit.
[ afbeelding ]

En om het af te maken, schaduwdoekkie erin.
[ afbeelding ]

Voor de afwerking wat doppies gemaakt, zodat je de bouten niet ziet zitten.
[ afbeelding ]
En baasje tevreden.

Later meer over het schilderavontuur.
^O^

[ Bericht 32% gewijzigd door Geckoo op 18-06-2020 15:57:12 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193654745
Mooie man pergola, wat zijn de afmetingen? Hij ziet er flink uit.
Denk je dat als je 2 haken in de palen maak dat hij het houdt om een hangmat eraan te hangen? Ik vraag dit voor een vriend ;-)
pi_193657222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:13 schreef Wooldoor het volgende:
Mooie man pergola, wat zijn de afmetingen? Hij ziet er flink uit.
Denk je dat als je 2 haken in de palen maak dat hij het houdt om een hangmat eraan te hangen? Ik vraag dit voor een vriend ;-)
hij is 5,30 bij 3,30. met palen van 14x14/

Volgens mij zou hij dat prima moeten houden ik zou niet weten waarom niet.
pi_193657412
Nouja weet je wat ik zal ook gelijk mijn schilder avonturen met jullie delen.

Het huis is aan de voorkant en zijkant voorzien van boeiboorden, die om eerlijk te zijn slecht waren. Verf bladderde eraf en moesten echt nodig gedaan worden. Alleen was dit een klusje waar ik al 3 jaar tegenop zag.

Aan de zijkant is het tot aan de nok zeker een meter of 8 a 9 dus moest er een steiger komen, en dat betekend ook weer dat het gepland moet worden inclusief een beetje fatsoenlijk weer.

A fijn ik had er lang genoeg tegenop gekeken en bedacht me toen ineens ik ga een steiger halen dan kan ik niet meer terug. dus zo gezegd zo gedaan, op pad met t mooie span.

En dan maar beginnen.

Ik kan je vertellen in je eentje zo'n ding opbouwen vereist behoorlijk wat inventiviteit.
(denk aan touwtje binden aan een deel van de steiger, omhoog klimmen met het touwtje in je hand en dan het rek omhoog trekken etc..)

Maar fijn dan kun je wel uiteindelijk helemaal bij het topje komen.



Lekker alles schuren, en wegkrabben, en een paar rotte delen vervangen, opvullen, schuren, schoonmaken.

En dan kun je dus gaan gronden, om my god wat is het toch fijn om goede verf te gebruiken, echt een waar genot om mee te werken (sikkens grondverf en lak)

En dan is alles gegrond en dan heb je dit.

Dan ga je natuurlijk naar de voorkant.

Ook gronden,
en dan ga je aflakken.

Dan moet de achterkant natuurlijk ook gegrond en gelakt worden.


En gelijk maar even gebruik gemaakt van de steiger om een oud asbest pijpje van het dak af te halen.


En dan de voorkant netjes maken, aflakken, betonnen lateien netjes zwart maken, en ook de details lekker in het donker.

En dan ga je dus uiteindelijk van dit:

Naar dit:


En van dit:

Naar dit:


Steiger terugbrengen en klaar...
pi_193658237
Wauw _O_
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:50:34 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193658693
Nice!

Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:12:21 #295
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193659031
Pracht resultaat!
Laat die handjes wapperen!
pi_193662251
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:50 schreef monsterd. het volgende:
Nice!

Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken :+
Ja hoor doe ik morgen ff voor je
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:49:23 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_193662292
ik vind die zwarte kozijnen eerlijk gezegd niet zo mooi passen bij het huis.
Wel knap werk geleverd ^O^
disclaimer
pi_193662875
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:49 schreef SQ het volgende:
ik vind die zwarte kozijnen eerlijk gezegd niet zo mooi passen bij het huis.
Wel knap werk geleverd ^O^
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik weet nog steeds niet of ik de zwarte kozijnen van ons huis wel zo mooi vind. Wit oogt vriendelijker.

Anyhow, veel bewondering voor je verfescapades, @Legwieh!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193664055
Hoelang ben je daar mee bezig geweest? :o
Somebody that I used to know
pi_193666219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:30 schreef Postbus100 het volgende:
Hoelang ben je daar mee bezig geweest? :o
Dag of 5 Meeste werk zat in het schuren en kleine reparaties. 2 dagen
Daarna grondverf 1,5 dagen
En dan bijna 1,5 dagen aflakken.

Waren overigens wel vaak lange dagen waarbij schoonpa ook nog een avondje (uurtje of 4) heeft geholpen
pi_193666225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik weet nog steeds niet of ik de zwarte kozijnen van ons huis wel zo mooi vind. Wit oogt vriendelijker.

Anyhow, veel bewondering voor je verfescapades, @:Legwieh!
Ieder zijn eigen keuzes gelukkig, wit maakt het hier te snel oubollig vonden wij. Vandaar gekozen voor ral 7021 (is dus ook geen zwart maar donker antraciet.) dat maakt het wat minder koud dan echt zwart-zwart.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')