Lekker bezigquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:18 schreef Legwieh het volgende:
Volgende week gaan we de spar en een paar andere kleine bomen om doen. Eerste stappen dus naar een mooie tuin. Omdat ik enorm veel afval verwacht (heb ervaring met eerdere bomen) dus ga ik een snipperaar huren en heb ik vandaag mijn aanhanger maar even opgehoogd. (Veel volume weinig gewicht dus kan best dacht ik)
[ afbeelding ]
Lekker beun, ik hou der van!
Ondat ik de snipperaar toch het hele weekend huur gelijk maar de motorzaag gepakt en wat andere troep omgedaan (coniferen en andere reuzeplanten)
[ afbeelding ]
De rest van de dag lekker pallets kapot gezaagd om aanmaakhoutjes voor de haard van te maken 😂😂
[ afbeelding ]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.quote:
Ik zou ook eerst voor de snoeibeurt gaan. Daarmee creëer je misschien meteen de zichtlijn die je wil.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:
[..]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.
[ afbeelding ]
Dus denk er nog eens over na................
Sorry jongens hij gaat er toch aan.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:
[..]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.
[ afbeelding ]
Dus denk er nog eens over na................
Het voordeel is wel dat je die boom lekker kunt opstokenquote:Op zondag 20 oktober 2019 13:40 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Sorry jongens hij gaat er toch aan.
De boom staat scheef, op de plek waar eigenlijk de oprit moet komen en de peren zijn helemaal versteend.
Om oude bomen te krijgen moet je ook nieuwe planten dus wees gerust. Deze gaat om maar er komt een nieuwe. En die wordt ook ooit weer oud.
Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:09 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Het is zeker een mooie perenboom.![]()
Maar als hij in de weg staat zit er niets anders op.
En fruitbomen hout brand geweldig inderdaad.![]()
Is het snoeien van de haag nog gelukt?
quote:Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:
[..]
wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb
Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.
De haag is grotendeels gesnoeid. en dat is redelijk gelukt. (klein stukje ging niet want dat zat achter andere struiken, deze zijn inmiddels weg dus wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb) Niet super recht maar het plan is om het bij de voorjaarsbeurt mooi strak te trekken. Dit keer ging het er voor om om lengte eraf halen.
Dat is wel het plan ja.quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad.
Oké ik was iets te ambitieus, dus helaas heg niet gelukt. Mede omdat halverwege de aandrijf snaar van de shredder t begaf.quote:
youtube.nl ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...
Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
Neem aan dat je zelf niet in de boom geklommen bent ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...
Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
quote:Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??
Haha, grof geweldquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:58 schreef Legwieh het volgende:
Gelukkig alles veilig verlopen en moet ik de filmpjes zelf uploaden in plaats van van dumpert halen.
Een kleintje
En de totempaal.
En dan ligt t plat.
[ afbeelding ]
En voor tijdens de eerst volgende bier avond!
Spijkertje slaan!
[ afbeelding ]
Dit idd al heb je daar ook speciale buissegmenten voor.quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef monsterd. het volgende:
Zo’n t-stuk kan gebruikt zijn om toegang te laten bij een verstopping. Dan kun je er makkelijker bij. Ik zou gewoon een dekseltje erop doen ja.
Druk geweest ! Ruimt mooi op zoquote:Op vrijdag 8 november 2019 17:42 schreef Legwieh het volgende:
Thnx voor jullie hulp, dopje opgezet en t is weer netjes.
Rest van de middag houtjes gezaagd en gestapeld.
De spar/peer kan drogen om over een paar jaar mij wederom warm te maken.
[ afbeelding ]
Dit staat veel rustiger en geeft duidelijker sfeer in de ruimte. Goede keuzequote:Op zondag 5 januari 2020 17:45 schreef Legwieh het volgende:
Nou der komt weer een update, afgelopen tijd vooral gespaard en uitgegeven ook wel, de bank die we hadden vonden we heel mooi, hij zat alleen ruk en was eigenlijk te klein voor de ruimte.
Daarom (na een financiële meevaller) toch maar besloten een nieuwe bank te kopen ook al was de huidige slechts een jaar oud. Nu gegaan voor een XXL variant,
4,30x3m hoekbank.
[ afbeelding ]
Nu waren we al niet helemaal tevreden over het blauw op de haard en met de nieuwe bank vloekte het nu echt, dat dus toen ook maar even aangepakt.
Even met een proefstukje gekeken wat het kon worden. P.s. Let op de artistieke vrijheid van de schilder
[ afbeelding ]
En schilderen maar...
[ afbeelding ]
En een stuk beter (vinden wij dan toch)
[ afbeelding ]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?quote:Op zondag 5 januari 2020 20:08 schreef PeuRac het volgende:
Beton gieten en voorbereiden is heel makkelijk. Je hebt een grotere kans op succes met beton dan dat je het probeert te imiteren.
Je hoeft geen 20cm dikke laag te gieten zoals je het wilt gebruiken.
Grond glad maken (beetje geel zand), bekisting timmeren, betongaas leggen. Vervolgens gieten en gladstrijken.
Kan in principe in 1 dag klaar zijn.
Bekisting timmeren, ijzerdraad er in en beton gieten is echt 10x minder werk dan wat jij noemt. Al kan die oplossing ook.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Dat wordt minder sterk. Zo'n keukenblok is ook prima te doen. Uit melamine de exacte vorm maken, de bovenkant laat je dan gewoon open, maar dek je af tijdens het drogen. Wel heel goed ondersteunen voor het gewicht.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Op kleine schaal krijg je niets ingetekend joh,quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:04 schreef Barry1986 het volgende:
mwah, je kan schaal verkleining toepassen?
Maar je moet idd ergens beginnen
Heel bekend! Ik schets ook alles eerst op schaalquote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:11 schreef Legwieh het volgende:
Ben ik trouwens de enige idioot die alles zo uit tekend of hoe houden jullie anders overzicht.
[ afbeelding ]
Ik schets in sketchup, op papier en duizend kladjes om er iets van te maken.
Foto’s zijn wel wat donker ja, maar dat heeft meer te maken met mijn fotografieskilss dan het licht, al is het zitgedeelte wel echt wat donkerder met licht van slechts 1 kant, maar dat vinden wij wel fijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 14:14 schreef IrishBastard het volgende:
Heb je al je binnen foto’s nou overdag genomen? Lijkt wat donker zelfs met het licht aan, of valt dat wel mee?
Compleet afgewerkt en mooie materialen gebruikt!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:50 schreef Legwieh het volgende:
Eindresultaat met foto's
[ afbeelding ]
We hadden een stofzuigrobot, maar das niks met vloerkleden (althans die wij hadden) beneden volledig vloerverwarming, boven badkamer radiator en waskamer en bioscoop ook, slaapkamer airco met verwarm mogelijkheid (maar gebruik je in de praktijk nooit)quote:Op dinsdag 18 februari 2020 15:32 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Compleet afgewerkt en mooie materialen gebruikt!
Ik hoop voor jou (of je vrouw) dat je een stofzuig robot hebt aangeschaft, wat een m2 oppervlak zeg!
Klinkt het niet erg hol de ruimtes? Het lijkt mij 1 grote klankkast.
Heb je geheel vloerverwarming? Het zijn nogal ruimtes die warm moeten zijn
Scheuren horen bij een gepolierde betonvloer, zeker in zo’n grote ruimte en al helemaal als je er dan ook nog stalen kolommen in zet die anders uitzetten dan de rest.quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:27 schreef Essebes het volgende:
Ik vind het er super mooi uitzien! Wat een werk hebben jullie verricht zeg.
Ach laten we van de omstandigheden het beste maken, even wat extra tijd is soms echt best fijn. Dingen waar je anders nooit aan thuis komt kun je nu lekker doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 20:11 schreef monsterd. het volgende:
Hè even balen van de omstandigheden, maar mooie bijkomstigheid dat er iets meer tijd vrij is. Waanzinnig resultaat, behoorlijk wat eer van je werk heb je zo toch? Ik kan alleen dromen van alle ruimte die jullie hebben zeg!
Ik zeg doen, na een lange training heerlijk om even op te warmen, en ach als je de ruimte toch hebt.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:25 schreef SV-tje het volgende:
Hoe bevalt de infrarood lamp in de badkamer? Wij hebben exact zo’n lay out in de douche en n loze leiding om nog zo’n lamp in te bouwen. Maar vraag me af of T in de praktijk ook werkt?
Goeie vraag,quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:28 schreef asdqert het volgende:
Prachtig pand geworden! Enig idee hoeveel m2 dit alles moois beslaat?
quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:19 schreef Legwieh het volgende:
......Zolder boven de slaapkamers en de garage niet meegeteld.
In dat geval er is denk ik nog een kleine 100m2 zolder boven het slaapgedeelte en nog een kleine 30m2 boven de garage. Maar dat is echt allemaal schuin dak en kruip door sluip door.quote:
Voor woonoppervlak tellen alleen woonruimte mee. Zolders waar je niet kan staan en/of geen vaste trap hebben tellen niet. Kelders, garages ook nietquote:Op woensdag 19 februari 2020 12:21 schreef Legwieh het volgende:
[..]
In dat geval er is denk ik nog een kleine 100m2 zolder boven het slaapgedeelte en nog een kleine 30m2 boven de garage. Maar dat is echt allemaal schuin dak en kruip door sluip door.
Mooi geworden! Finke oppervlakte, all-electric toch? Hoeveel kWh's verstook je per maand in dit seizoen?quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:19 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Goeie vraag,
Beneden, woonkamer/keuken/kantoor is ongeveer 200m2
Dan de garage 65m2
Halletjes, wc, kelder samen nog een 25m2 (snel gerekend)
Boven 150m2
Kom ik totaal op ongeveer 382m2 uit. Zolder boven de slaapkamers en de garage niet meegeteld.
Maar ik weet niet of een kelder en garage officieel als woonoppervlakte tellen.
Lastig te zeggen, ik heb momenteel en goedkope electra aanbieder die niet echt een handige app heeft.quote:Op woensdag 19 februari 2020 19:17 schreef Erik het volgende:
[..]
Mooi geworden! Finke oppervlakte, all-electric toch? Hoeveel kWh's verstook je per maand in dit seizoen?
Hoe kom je aan zo'n enorm verbruik? Je hebt een grote ruimte, maar dan nog... Jullie zijn toch met zijn tweeën? Ik zit echt met verwondering te kijken naar zo'n verbruik.quote:Op donderdag 20 februari 2020 08:32 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, ik heb momenteel en goedkope electra aanbieder die niet echt een handige app heeft.
Maar ik heb zelf één en ander bijgehouden, (lekker nerderig in excel)
[ afbeelding ]
sinds 1-4 heb ik zonnepanelen en die hebben sindsdien 7440 kWh opgeleverd,
Samen met het huidige verbruik van 1799 en hetgeen ik nog verwacht te gebruiken tot 12-3 (start bijhouden) zal ik dus op een verbruik van om en nabij de 9.500 kWh komen.
Best stevig als ik het zo zie
Ze gebruiken geen gas.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 07:20 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n enorm verbruik? Je hebt een grote ruimte, maar dan nog... Jullie zijn toch met zijn tweeën? Ik zit echt met verwondering te kijken naar zo'n verbruik.
Ah, dank je. Dat verklaart een hoop ja.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 07:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze gebruiken geen gas.
En als je 216m2 woonoppervlak gaat verwarmen met elektriciteit krijg je dit soort elektriciteitsverbruik. Minder problematisch als je dak vol zonnepanelen ligt, maar precies hierom is het "van het gas af", de grootste onzin die je kan verzinnen.
En bij een warmtepomp maakt het niet uit of je thuis bent of niet, deze heeft altijd een vaste temperatuur. Bij ons dus 20 graden in huis.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 07:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze gebruiken geen gas.
En als je 216m2 woonoppervlak gaat verwarmen met elektriciteit krijg je dit soort elektriciteitsverbruik. Minder problematisch als je dak vol zonnepanelen ligt, maar precies hierom is het "van het gas af", de grootste onzin die je kan verzinnen.
quote:
Dit is ook het beeld nadat hij is opgeruimd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:26 schreef Prego het volgende:
Ik vind je garage juist meevallen qua zooi, je zou het hier eens moeten zien
Oh joh, sterkte!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:50 schreef Legwieh het volgende:
Oke, lang geleden maar toch maar even een update.
Er is nogal wat gebeurd zullen we zeggen. begin dit jaar heeft mijn werkgever besloten te gaan reorganiseren waardoor mijn functie is komen te vervallen. Na de nodige juridische strijd zijn we daar uiteindelijk uitgekomen, wat echter wel de nodige energie heeft gekost de afgelopen tijd. Sindsdien zitten we dus tijd en hebben we in ieder geval veel tijd om te besteden aan allerlei kleine klusjes.
Niks van Domotica, en ik heb de lampen ook gewoon aan omdat ik het wel mooi vind als er overal een beetje licht brand. Sfeer mag ook wat kosten he ;-)quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:03 schreef bleiblei het volgende:
Ja die lampen vrees ik bij ons ook voor met 15 uur lampen in de hal, 8 spots en 15 lampen in de keuken, 8 spots in de bijkeuken etc..
Heb jij er nog iets van Domotica op zitten? Want daarmee kan je in ieder geval voorkomen dat ze onnodig aan staan.
Ja dat heb ik dus ook al een keer of zes aan vriendinlief voorgesteld maar die wil daar niks van weten. Miss toch een keer zo neerleggen als ze aan het werk is en kijken hoe ze reageert bij terugkomst.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:35 schreef Postbus100 het volgende:
Over die vloerkleden: misschien is het ook nog wel leuk /vintage om een paar verschillende vloerkleden 'nonchalant' half over elkaar heen te leggen en zo een wat groter eiland te creëren. De ruimte is rustig zat dus ik denk dat het wel kan. Wel een beetje oppassen met veiligheid en struikelgevaar maar dat heb je mijns inziens ook al bij één vloerkleed
Een ronde, een rechthoekige, verschillende patronen en beetje verschillende kleuren. Denk dat het heel goed kan hoor
En ben je van de probleem van 3*5 verlost.
Edit https://www.interiorinsider.nl/vloerkleden-combineren/
Edit2: je zou het alvast even kunnen testen door dat kleed uit de woonkamer er tijdelijk bij te leggen. Kijken hoe het staat/bevalt. (die zou ik dan dwars op die blauwe leggen, maar goed, dat is smaak)
We gaan het zien, eerst de focus maar even op de tuin leggen. Van de week, alle spulletjes binnengekregen voor de sproeiinstallatie in de tuin, ben benieuwd of we dat allemaal aangelegd krijgen. Lijkt me wel heel tof, eindelijk niet meer heel die ellende zelf sproeien.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:23 schreef Tegan het volgende:
En paar dezelfde rechthoekige tegen elkaar aan zou ook kunnen toch?
Allen het lage stukje aan de zijkant. Achter blijft hij gewoon staan. Er netjes uit is niet te doen. Zeker niet met alle andere stronken die er ook zaten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Die beukenhaag er ook helemaal uit?.
Die had ik nog best willen hebben (al krijg je dat er nooit echt netjes/herplantbaar uit denk ik?)
Duur geintje wel, zo een ding + grijper huren. Wel vet speelgoed. Zit je er zelf op?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:01 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Allen het lage stukje aan de zijkant. Achter blijft hij gewoon staan. Er netjes uit is niet te doen. Zeker niet met alle andere stronken die er ook zaten.
Alles met de grijper er zo uitgerukt! 💪🏻💪🏻💪🏻
Heb er ook iemand bij gehuurd om erop te zitten ;-)quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Duur geintje wel, zo een ding + grijper huren. Wel vet speelgoed. Zit je er zelf op?
Waar ergens heb je em gehuurd eigenlijk? Heb ook zo een ding nodig ergens komende maanden. Janssen in Bergeijk toevallig? Of Loomans?
5-tons en zelfs die had het er regelmatig zwaar mee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:20 schreef derLudolf het volgende:
Poah, dat is een serieuze "mini"kraan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |