Voor wat betreft de tuin, ben ik druk aan het plannen geweest. En er is goed nieuws.
Donderdag 27-2 begint de grondwerker met het leeggraven van de tuin, daarna zal hij alles vlak trekken en de bestrating aanleggen.
Ik ga zelf de electra doen, het hek plaatsen, en het afdak tzt bouwen.
Ter voorbereiding ben ik alvast allerlei kleine dingen aan het doen.
Zo had ik in de tuin een kleine 20m2 waaltjes liggen (die ik ooit nog wilde gebruiken) Deze ga ik uiteindelijk niet gebruiken voor een terras, maar aangezien ik ze niet verkocht kreeg heb ik besloten deze te gebruiken om mijn buitenkeuken van te metselen. Dit betekend echter wel dat ze uit de tuin moeten want daar lagen ze in de weg. Oftewel alles weer een keer in de handen pakken en verslepen.
![vjh3sn.jpeg]()
Gouden tip, zon stenensjouwer is het meest domme, simpele stuk gereedschap wat er bestaat, maar ook het meest fijne, men wat scheelt dat met sjouwen.
Ook heb ik besloten dat mijn houthok groter moet, met mijn stookgedrag kan ik nu niet genoeg kwijt voor 2 jaar, en in verbrand met het drogen van het hout is dat wel essentieel.
Daarom er dus voor gekozen om het houthok uit te breiden.
![of3zdsc1g.jpeg]()
Nu nog zonder dak, want ik wil het dak van het complete houthok eraf halen van de zomer en dan vervangen voor een dak wat hetzelfde is als het dak van de buitenkeuken.
Daarnaast houdt veel vrije tijd ook in dat je gevraagd wordt andere mensen te helpen dus bij ouders, grootouders en familie aan de hulp voor allerlei kleine klusjes. Probeer ik in de tussentijd nog voor een marathon te trainen, en wilden we toch nog even op skivakantie. En schijnbaar moet ik nu dus ook weer solliciteren, best druk dus.
Van de week de laatste klusjes doen in en om het huis, en dan kan vanaf volgende week het grove werk aanvangen.
Inmiddels hebben we de tegels voor in de tuin al besteld (80x40 voor de terrassen en 20x30 voor de oprit) donkerantraciete betontegel van kijlstra).
Heb ik een hek en poort besteld, diverse electronica en de spullen voor de beregening.
Langzaam moeten de puzzelstukjes dus op zijn plaats gaan vinden.
Ik probeer jullie weer regelmatig te updaten.
Mochten jullie ergens specifiek foto's van willen. Roep dan gerust.