quote:
Nee dat willen wij niet. Komt mevrouw zojuist binnen met een pot zwarte verfquote:Op zondag 16 december 2018 11:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Thanks! Dit geeft inspiratie! We willen ook zoiets in de hal en overloop boven.
Ik weet natuurlijk hoe het bij TS is. Maar hier moeten er heel wat bomen om, om andere in leven te houden. Ik spaar liever een 100 jaar oude eik en 4 oude linden en dan n aantal 30 jaar oude coniferenquote:Op zaterdag 14 september 2019 08:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In elk topic hetzelfde verhaal, alle bomen moeten DOOD!
Ja, dit dus. Leuk dat die boompjes in de jaren 70 als schattige kleine potplantjes zijn neergezet, maar je houdt het écht niet vol om ze allemaal te sparen als ze eenmaal volwassen zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:55 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk hoe het bij TS is. Maar hier moeten er heel wat bomen om, om andere in leven te houden. Ik spaar liever een 100 jaar oude eik en 4 oude linden en dan n aantal 30 jaar oude coniferen
Zoals gezegd veel gras en wat terrasjes en een paar bomen/planten in betonnen bloembakken.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:09 schreef monsterd. het volgende:
Fijne tuin, Legwieh. Wat wil je met alle ruimte gaan doen?
En ik ben wel nieuwsgierig naar wat jullie het lichte werk vinden
Ik ga er een bak omheen maken (oftewe zonder bodem zodat ze we in de volle grond staan) esthetisch mooi en dan kunnen er nog wat planten bij.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zet je die bomen in betonnen bakken? Is dat een esthetische overweging? Want die boom vindt het zonder wel fijner.
En een tuin met veel gras en bestrating is ook niet onderhoudsvrij heik zie het "We zijn geen tuiniers" argument vaak gegeven worden, maar ik denk dat het bijhouden van een gazon en strakke bestrating misschien zelfs meer tijd kost dan eens per jaar je vaste planten snoeien
Die moeten er sowieso komen. Wil de bereging helemaal automatisch regelen in combinatie met een grondwaterpomp, zodat ik er zelf geen werk mee heb. En ook geen duizenden liters drinkwater hoef te verspillen.quote:Op zondag 15 september 2019 09:07 schreef tux87 het volgende:
Voor zoveel gras doe je jezelf een plezier met pop-up sproeiers. Zijn niet duur, lekker uit het zicht en geen last van met het maaien
quote:Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, het is een traag proces omdat in de projectplanning ook de activiteit sparen zit inbegrepen 😂😂😂.
Inmiddels ben ik wel bezig om de heg in ieder geval lager te maken. Was op sommige punten tot ruim 3M hoog, bedoeling is dat hij straks rond de 2 wordt. Ik ben dus flink met de botte bijl er doorheen gegaan (op ongeveer 1.80) hoop dat t straks weer aangroeit en dat ik hem dan netjes kan snoeien op 2m. Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??
Zoals je kunt zien is het nu namelijk niet echt recht...
[ afbeelding ]
Touwtje spannen?quote:Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, het is een traag proces omdat in de projectplanning ook de activiteit sparen zit inbegrepen 😂😂😂.
Inmiddels ben ik wel bezig om de heg in ieder geval lager te maken. Was op sommige punten tot ruim 3M hoog, bedoeling is dat hij straks rond de 2 wordt. Ik ben dus flink met de botte bijl er doorheen gegaan (op ongeveer 1.80) hoop dat t straks weer aangroeit en dat ik hem dan netjes kan snoeien op 2m. Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??
Zoals je kunt zien is het nu namelijk niet echt recht...
[ afbeelding ]
Hee buur wat heb je nou gedaan?!quote:
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar das echt geen doen vanwege dikte en hoogte haag.quote:
https://www.directplant.nl/tuintips/beukenhaag-snoeien/quote:Op zondag 22 september 2019 17:23 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar das echt geen doen vanwege dikte en hoogte haag.
Het betreft een beukenhaag by the way.
quote:Is een beukenhaag te hoog of te breed geworden? U kunt de haag dan sterk terug snoeien. Gebruik een handzaagje voor dikke takken. Een goede tijd hiervoor is het voorjaar, al snel zullen er weer nieuwe scheutjes verschijnen op de kale takken. Geef na de snoeibeurt mest en strooi een laag compost aan de voet van de beukenhaag.
Een beukenhaag past fantastisch mooi bij een oud huis en blijft bijna het hele jaar door mooi hoor.quote:Op zondag 22 september 2019 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou de beukenhaag eruit rukken. Het is een kloteklus, maar er zijn andere heggen die het hele jaar door groen blijven. Zonde toch om een groot deel van het jaar tegen een dorre haag aan te kijken?
Ik weet het maar gezien de leeftijd en de conditie van de haag denk ik dat hij het in het najaar ook wel overleefd. In het voorjaar doe ik hem weer hoor wees maar niet bang.quote:Op zondag 22 september 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
https://www.directplant.nl/tuintips/beukenhaag-snoeien/
Rigoureuze snoei is meer voor de lente:
[..]
Lekker bezigquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:18 schreef Legwieh het volgende:
Volgende week gaan we de spar en een paar andere kleine bomen om doen. Eerste stappen dus naar een mooie tuin. Omdat ik enorm veel afval verwacht (heb ervaring met eerdere bomen) dus ga ik een snipperaar huren en heb ik vandaag mijn aanhanger maar even opgehoogd. (Veel volume weinig gewicht dus kan best dacht ik)
[ afbeelding ]
Lekker beun, ik hou der van!
Ondat ik de snipperaar toch het hele weekend huur gelijk maar de motorzaag gepakt en wat andere troep omgedaan (coniferen en andere reuzeplanten)
[ afbeelding ]
De rest van de dag lekker pallets kapot gezaagd om aanmaakhoutjes voor de haard van te maken 😂😂
[ afbeelding ]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.quote:
Ik zou ook eerst voor de snoeibeurt gaan. Daarmee creëer je misschien meteen de zichtlijn die je wil.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:
[..]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.
[ afbeelding ]
Dus denk er nog eens over na................
Sorry jongens hij gaat er toch aan.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:50 schreef jpajs het volgende:
[..]
Met een hele goede snoei beurt zal de perenboom best nog wel een kans hebben. Op de ene foto die we hebben gekregen staat zo te zien een vitale perenboom.
Zou haast aanbieden om een dag te perenboom te komen snoeien als de boom mag blijven staan. Voor de biodiversiteit is het een aanwinst om zo'n oude boom in je tuin te hebben.
[ afbeelding ]
Dus denk er nog eens over na................
Het voordeel is wel dat je die boom lekker kunt opstokenquote:Op zondag 20 oktober 2019 13:40 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Sorry jongens hij gaat er toch aan.
De boom staat scheef, op de plek waar eigenlijk de oprit moet komen en de peren zijn helemaal versteend.
Om oude bomen te krijgen moet je ook nieuwe planten dus wees gerust. Deze gaat om maar er komt een nieuwe. En die wordt ook ooit weer oud.
Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:09 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Het is zeker een mooie perenboom.![]()
Maar als hij in de weg staat zit er niets anders op.
En fruitbomen hout brand geweldig inderdaad.![]()
Is het snoeien van de haag nog gelukt?
quote:Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:
[..]
wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb
Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2019 07:35 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Brand fantastisch maar t is maar een klein boompje hoor metertje of 6 denk ik dus zo heel lang heb je er geen plezier van. Daar zaag ik liever een paar boompjes in het bos voor om.
De haag is grotendeels gesnoeid. en dat is redelijk gelukt. (klein stukje ging niet want dat zat achter andere struiken, deze zijn inmiddels weg dus wie weet van het weekend als ik nog tijd over heb) Niet super recht maar het plan is om het bij de voorjaarsbeurt mooi strak te trekken. Dit keer ging het er voor om om lengte eraf halen.
Dat is wel het plan ja.quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem ook iets lager hebt gezet dan dat hij uiteindelijk moet worden? Het echte recht scheren doe je inderdaad toch pas bij de nieuwe uitlopers inderdaad.
Oké ik was iets te ambitieus, dus helaas heg niet gelukt. Mede omdat halverwege de aandrijf snaar van de shredder t begaf.quote:
youtube.nl ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...
Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
Neem aan dat je zelf niet in de boom geklommen bent ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:11 schreef Legwieh het volgende:
Lekker zagen...
[ afbeelding ]
Jammer dat t zoveel zooi geeft alleen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een totempaal in je tuin is ook best leuk toch...
Neee ook die moet weg....
Iemand tips waar ik filmpjes kan uploaden?
quote:Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Legwieh het volgende:
Thanks voor alle tips tot nu toe, Iemand enig idee hoe je recht blijft bij het snoeien op die hoogte en met een lange heg??
Haha, grof geweldquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:58 schreef Legwieh het volgende:
Gelukkig alles veilig verlopen en moet ik de filmpjes zelf uploaden in plaats van van dumpert halen.
Een kleintje
En de totempaal.
En dan ligt t plat.
[ afbeelding ]
En voor tijdens de eerst volgende bier avond!
Spijkertje slaan!
[ afbeelding ]
Dit idd al heb je daar ook speciale buissegmenten voor.quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef monsterd. het volgende:
Zo’n t-stuk kan gebruikt zijn om toegang te laten bij een verstopping. Dan kun je er makkelijker bij. Ik zou gewoon een dekseltje erop doen ja.
Druk geweest ! Ruimt mooi op zoquote:Op vrijdag 8 november 2019 17:42 schreef Legwieh het volgende:
Thnx voor jullie hulp, dopje opgezet en t is weer netjes.
Rest van de middag houtjes gezaagd en gestapeld.
De spar/peer kan drogen om over een paar jaar mij wederom warm te maken.
[ afbeelding ]
Dit staat veel rustiger en geeft duidelijker sfeer in de ruimte. Goede keuzequote:Op zondag 5 januari 2020 17:45 schreef Legwieh het volgende:
Nou der komt weer een update, afgelopen tijd vooral gespaard en uitgegeven ook wel, de bank die we hadden vonden we heel mooi, hij zat alleen ruk en was eigenlijk te klein voor de ruimte.
Daarom (na een financiële meevaller) toch maar besloten een nieuwe bank te kopen ook al was de huidige slechts een jaar oud. Nu gegaan voor een XXL variant,
4,30x3m hoekbank.
[ afbeelding ]
Nu waren we al niet helemaal tevreden over het blauw op de haard en met de nieuwe bank vloekte het nu echt, dat dus toen ook maar even aangepakt.
Even met een proefstukje gekeken wat het kon worden. P.s. Let op de artistieke vrijheid van de schilder
[ afbeelding ]
En schilderen maar...
[ afbeelding ]
En een stuk beter (vinden wij dan toch)
[ afbeelding ]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?quote:Op zondag 5 januari 2020 20:08 schreef PeuRac het volgende:
Beton gieten en voorbereiden is heel makkelijk. Je hebt een grotere kans op succes met beton dan dat je het probeert te imiteren.
Je hoeft geen 20cm dikke laag te gieten zoals je het wilt gebruiken.
Grond glad maken (beetje geel zand), bekisting timmeren, betongaas leggen. Vervolgens gieten en gladstrijken.
Kan in principe in 1 dag klaar zijn.
Bekisting timmeren, ijzerdraad er in en beton gieten is echt 10x minder werk dan wat jij noemt. Al kan die oplossing ook.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Dat wordt minder sterk. Zo'n keukenblok is ook prima te doen. Uit melamine de exacte vorm maken, de bovenkant laat je dan gewoon open, maar dek je af tijdens het drogen. Wel heel goed ondersteunen voor het gewicht.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Het funderinkje stort ik we dat is het probleem niet. Ik bedoel het keukenblok, kan ik dat niet opmetselen uit oude stenen en dan afwerken/stucken met beton mortel?
Op kleine schaal krijg je niets ingetekend joh,quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:04 schreef Barry1986 het volgende:
mwah, je kan schaal verkleining toepassen?
Maar je moet idd ergens beginnen
Heel bekend! Ik schets ook alles eerst op schaalquote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:11 schreef Legwieh het volgende:
Ben ik trouwens de enige idioot die alles zo uit tekend of hoe houden jullie anders overzicht.
[ afbeelding ]
Ik schets in sketchup, op papier en duizend kladjes om er iets van te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |